Lees verder: http://www.telegraaf.nl/o(...)_wegwerpbanen__.htmlquote:Onder het motto 'Niet slopen maar bouwen' vraagt FNV/de nieuwe vakbeweging het kabinet met een ambitieus plan te komen dat de economie aanjaagt en voor nieuwe werkgelegenheid zorgt.
Waarom moet je ze minimaal een halfjaar contract aanbieden?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik beredeneer dit vanuit mijn eigen positie als werkgever. Wij hebben het op dit moment razend druk en ik zou geneigd zijn er twee mensen extra bij aan te nemen. Omdat ik niet weet of de drukte doorzet in het nieuwe jaar durf ik ze niet aan te nemen. Ik moet ten slotte minimaal een halfjaarcontract aanbieden. Nee verkopen is dan goedkoper.
Het is er eentje uit dezelfde categorie als harder straffen, instinctief klinkt het allemaal heel logisch maar in de praktijk blijkt het toch behoorlijk anders uit te pakken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Heb je ook cijfers om het allemaal te onderbouwen of ben je gewoon lukraak jouw ideeen aan het spuien zonder verder je aan feiten te houden?
Met als verschil dat hierbij de analyse al rammelt aan alle kantenquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is er eentje uit dezelfde categorie als harder straffen, instinctief klinkt het allemaal heel logisch maar in de praktijk blijkt het toch behoorlijk anders uit te pakken.
Echte banen zijn banen waarbij de werkgever niet meer makkelijk van zijn overtollige medewerkers af kan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
wtf zijn 'echte' banen nou weer?
Bedoelen ze daarmee dat de overheid eindelijk stopt met al die dagbesteding werkcentra?
Nee. Daar leent het werk zich niet voor.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:26 schreef Hexagon het volgende:
En daar gaat het al de mist in. Alleen vanuit jezelf redeneren.
Kun je geen uitzendkrachten aannemen?
Waarom niet? Tempo team professionals levert bijvoorbeeld hoger opgeleiden die tussen twee banen in zitten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Daar leent het werk zich niet voor.
Dan leent net zo goed een halfjaar contract zoals jij hier beweerd dat je perse moet aflsuiten zich daar ook niet voor.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Daar leent het werk zich niet voor.
Ik neem in principe geen mensen aan voor een korte periode. Als ik iemand aanneem dan is het vanuit de gedachte dat we voor onbepaalde tijd met elkaar in zee gaan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan leent net zo goed een halfjaar contract zoals jij hier beweerd dat je perse moet aflsuiten zich daar ook niet voor.
Terecht natuurlijk dat de vakbeweging weer eens wat van zich gaat laten horen want dit flexwerken en zzp'ers te pas en te onpas inhuren is natuurlijk ook niet normaal. Behalve voor de werkgevers die tegenwoordig blijkaar alleen nog de lusten willen als het hun uitkomt maar niet de lasten als het eens niet uitkomt.
Dat is er natuurlijk allang je mag 3* een jaarcontract aanbieden, en waneer je echt door de conjuctuur geraakt bent doet het UVW ook niet moeilijk over de ontslagvergunningen vanwege economische omstandigheden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een gezond bedrijf levert tenslotte op de lange duur de meeste werkgelegenheid.Vanuit deze gedachte moet het gewoon veel makkelijker en goedkoper zijn om ook weer afscheid van elkaar te nemen als er geen behoefte meer is aan de arbeid.
Als je niet gedwongen wilt worden tot een leven als flexwerker of ZZP-er dus wel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is er natuurlijk allang je mag 3* een jaarcontract aanbieden, en waneer je echt door de conjuctuur geraakt bent doet het UVW ook niet moeilijk over de ontslagvergunningen vanwege economische omstandigheden.
Wanneer medewerkers niet functioneren is het ook niet moeilijk om van ze af te komen, alleen moet je als werkgever wel duidelijk een dossier aanleggen, dat sommige werkgevers hier in falen hoeft tochniet op de werknemers afgeschoven te worden om arbeidsvoorwaarden maar nog meer uit te kleden.
Die zijn dat vanwege het feit dat het veel te veel gedoe is om weer van een medewerker af te komen die overtollig is geworden. De werkgever wordt gedwongen om veel te veel te betalen voor arbeid en om veel te veel het risico van werknemers op zich te nemen. De huidige arbeidsverhoudingen zijn het trieste dieptepunt van 50 jaar linkse politiek.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:13 schreef Sloggi het volgende:
Flexwerkers en ZZP'ers die feitelijk gewoon in loondienst zijn, zijn heel wat anders dan wat jij voorstelt.
Bij officiele ontslagprocedures zijn het ambtenaren die dat moeten beoordelen, erger kun je het niet treffen. Ze leven niet in de maatschappij maar er buiten. Nog nooit een bedrijf van binnen gezien.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die zijn dat vanwege het feit dat het veel te veel gedoe is om weer van een medewerker af te komen die overtollig is geworden. De werkgever wordt gedwongen om veel te veel te betalen voor arbeid en om veel te veel het risico van werknemers op zich te nemen. De huidige arbeidsverhoudingen zijn het trieste dieptepunt van 50 jaar linkse politiek.
Een ondernemer kan zelf beslissen wie hij aanneemt. Maar een ondernemer kan niet zelf beslissen om iemand te ontslaan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:35 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb hier op het bedrijf toch echt andere dingen meegemaak toen men vanwege financiele redenen wat mensen op straat gooide, en ook niet functionerende mensen met een goed dossier geen centje pijn. Maar blijkbaar hebben jullie andere ervaringen.
Precies zoals ik het ook zie. Ik begrijp ook werkelijk niet waar die ontslagvergoeding vandaan komt. Vergoeding voor wat? De werknemer was toch ook met niks gekomen? Waren al die zaken er niet dan bestonden er geen flexwerkers en veel minder ZZP-ers.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:46 schreef cempexo het volgende:
[..]
Een ondernemer kan zelf beslissen wie hij aanneemt. Maar een ondernemer kan niet zelf beslissen om iemand te ontslaan.
Een ondernemer neemt niemand aan met als doel om de persoon te ontslaan maar om hem/haar aan het werk te zetten. Als dat niet lukt, interne of externe gebeurtenissen, dan moet hij vrij zijn om keuzes te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |