abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 december 2012 @ 18:19:58 #201
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120275902
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:42 schreef Individual het volgende:
Ik ben zo slim dat ik niet begrijp waarom niet iedereen slim is en daar stoor ik me aan.
ik ben zo slim dat ik dat wel begrijp maar er niet mee om kan gaan
  vrijdag 14 december 2012 @ 01:04:36 #202
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120292392
Gewoon al die tokkies uit je Facebook-feed dumpen en je vooral niet storen aan dombo's.
Dan komt het vanzelf wel snor.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_120292648
Ik herken je OP niet, maar dat komt ook omdat ik enkel persoon omga met een HBO/WO/PhD-achtergrond en me afsluit van populaire cultuur (geen tv, luister geen top 40). Lageropgeleiden kijk ik absoluut niet op neer verder; iedereen heeft elkaar nodig om de maatschappij draaiende te houden (waarbij er nu eenmaal slimmere/talentvollere en minder slimme/talentvolle personen bestaan). Lageropgeleiden die proberen 'neer te kijken' op hogeropgeleiden op basis van suffe criteria bevestigen slechts hun gebrek aan intelligentie.

Verder vind ik je verhaal bijzonder warrig en een tikje ijdel overkomen. Maar goed, elke boerenlul denkt dat 'ie speciaal is dus dat verbaast me amper.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 01:29:44 ]
pi_120293225
Zou het geen saaie wereld zijn als uitsluitend de hoogopgeleide "domineert"?
pi_120305906
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik ben zo slim dat ik dat wel begrijp maar er niet mee om kan gaan
Ha, bewust onbekwaam. Dat komt wel goed, ben ik ook ooit geweest :)

Inmiddels kan ik het, het heeft me lang gekost, maar zowel in de fabrike als door eht hoger management word ik geaccepteerd en gekend. EN alles ertussenin. Ik sta nog steeds wel bekend als die eigenwijze drol die zij werk wel goed doet, maar het zijn stappen.

Eerst ben je erg slim en heb je het zelf niet door. Daarna heb je door dat je heel slim bent, maar snap je niet dat anderen je niet snappen. Vervolgens snap je dat je slim ben, anderen niet, mar is het er moeilijk mee omgaan. Wat later leer je dat ook. Hierma moet er bij mij nog ee stap volgen; ze allemaal de baas zijn... letterlijk en figuurlijk... ik wil met 45 financieel onafhankelijk zijn.
Whatever...
pi_120332818
is waarschijnlijk al 100x gezegd maar wat is ts een denigrerende hypocriete stuk stront :r
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_120332823
vooral die misplaatste arrogantie :') :r
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
pi_120333579
Volgens mij zit het echt tussen je oren.
pi_120333652
Ik kom TS vaker tegen op fok, en ik moet zeggen dat ik een beetje verliefd begin te worden :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_120333744
In mijn ervaring is het juist andersom. "Slimme mensen" die laatdunkend doen over "domme mensen". Domme mensen zijn vaak helemaal niet met dat soort dingen bezig in hun hoofd.

Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_120344629
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
sen". Domme mensen zijn vaak helemaal niet met dat soort dingen bezig in hun ho
Deze cartoon ken ik, echt geniaal. _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:41:29 #212
224960 highender
Travellin' Light
pi_120344951
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
In mijn ervaring is het juist andersom. "Slimme mensen" die laatdunkend doen over "domme mensen". Domme mensen zijn vaak helemaal niet met dat soort dingen bezig in hun hoofd.

[ afbeelding ]
Zijn 'domme' mensen überhaupt wel met iets bezig in hun hoofd? :@
pi_120344965
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Deze cartoon ken ik, echt geniaal. _O_
Deze cartoon 'herken' ik ook op de werkvloer. Je hebt ook mensen die zich enorm irriteren aan koffiepraat tijdens de lunch als men in eens over Badr Hari begint, of over pietje die zijn kat kwijt was bij Hart Van Nederland.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120344988
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:41 schreef highender het volgende:

[..]

Ik denk dat domme mensen wel degelijk meer plezier in het leven hebben en minder stress hebben. Lekker pils, leuk meiske, 4 kids, tussen minimumloon en 1.5 keer modaal in. Top toch?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_120345092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Deze cartoon 'herken' ik ook op de werkvloer. Je hebt ook mensen die zich enorm irriteren aan koffiepraat tijdens de lunch als men in eens over Badr Hari begint, of over pietje die zijn kat kwijt was bij Hart Van Nederland.
Ik negeer dat gewoon, heb er verder niet zo veel last van. :)
pi_120345124
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik negeer dat gewoon, heb er verder niet zo veel last van. :)
Dat doe ik (of probeer ik ook) maar als de helft of eigenlijk iedereen van je team of een team waar je bij op kantoor is zo in elkaar zit is dat soms wel plaatsvervangende schaamte :')

Helaas kan ik er gewoon echt slecht tegen. Wou dat het anders was! :)
  zondag 16 december 2012 @ 03:49:25 #217
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_120364382
ligt er maar net aan hoe je je opstelt, ik zit zelf op de uni maar een hoop maten van mij doen mbo of zijn zelfs al aan het werk. toch gaat dat prima samen, alhoewel ik ook wel verschrikkelijk goed in slap lullen ben :')
  zondag 16 december 2012 @ 04:04:12 #218
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120364484
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:41 schreef highender het volgende:

[..]

pvv, bier, hart in actie of dat de kip bij de c1000 of de ah goedkoper is
  zondag 16 december 2012 @ 04:09:10 #219
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_120364508
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_120364723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat domme mensen wel degelijk meer plezier in het leven hebben en minder stress hebben. Lekker pils, leuk meiske, 4 kids, tussen minimumloon en 1.5 keer modaal in. Top toch?
Ik denk wel dat hoogbegaafden een andere prikkel hebben om dingen te leren. Ze zullen het leren veel meer doen omdat ze het interessant vinden of nieuwsgierig zijn naar het kennen ervan dan uit plicht. De reden om dingen te leren zal veel minder voortkomen uit een verplichting of om de kennis te gebruiken als een middel. Terwijl ik dit idee wel heb bij mensen die kennis an sich niet kunnen waarderen en daarom gemotiveerd worden door prikkels die tastbaarder zijn . Zoals het hebben van een boven modaal inkomen, huis, kinderen. Misschien komt het ook doordat kennis als ding veel belangrijker is dan de vergankelijke waarde van een tastbaar goed.
pi_120364756
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Ah, weer een totaal misplaatst ''kijk mij eens slim zijn'' topic van Mishu.

Meid, aan de hand van je topics en posts...
Je bent helemaal niet zo slim als je denkt.

Groetjes!
Inderdaad. Getuige de vrij onsamenhangende openingspost vol random frustratie lijkt TS mij nou niet echt bovengemiddeld intelligent.

Verder is het wel zo dat Nederland een beetje een maaiveld cultuur kent. Maar de ondertoon van de OP duidt meer op misplaatste verontwaardiging dat het succes niet komt aanwaaien voor TS. Ook proef ik de nodige afgunst tegenover dames die beter in de markt liggen bij mannen dan zij.

Veel tekenen van onmacht voor iemand die zichzelf zo hoog heeft zitten.

[ Bericht 29% gewijzigd door VacaLoca op 16-12-2012 04:54:36 ]
  zondag 16 december 2012 @ 10:12:10 #222
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_120365968
Helemaal eens met de OP ben ik het niet, maar dat ik af en toe wel merk in de media is dat het tegenwoordig bijna een crime is om bovenmodaal oid te verdienen, want dan ben je een graaier.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_120368895
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 10:12 schreef Finland. het volgende:
Helemaal eens met de OP ben ik het niet, maar dat ik af en toe wel merk in de media is dat het tegenwoordig bijna een crime is om bovenmodaal oid te verdienen, want dan ben je een graaier.
Het gaat niet om bovenmodaal verdienen an sich, maar meer of het in proportie is met het werk wat je doet en de prestaties die je levert. Mensen vinden het een crime als een bankier die werkt voor een bank die staatshulp gehad heeft een bonus opstrijkt na een slecht jaar. Of een topman in de zorg die zichzelf weer salarisverhoging geeft terwijl duizenden mensen in de zorg hun baan kwijtraken en de kwaliteit van de zorg slecht is. DAT zijn voorbeelden van salarissen die mensen buiten proportie of gewoonweg de omgekeerde wereld vinden en dat roept een negatieve reactie op. Maar een succesvolle ondernemer die veel verdient en ethisch handelt en z'n werknemers goed behandelt zal niet zo snel bekritiseerd worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_120369021
Hoe defineerd TS domme mensen? Mensen die domme dingen doen of mensen die wellicht een lager IQ hebben dan het gemiddelde (100 - 120)?

Zelfs al luisteren "domme" mensen naar pop top 40 en hebben denken ze dat ze "swag" zijn, betekend nog steeds niet dat deze mensen dom zijn.

TS, jij komt te arrogant over en waarschijnlijk erger je je aan jezelf.
pi_120369202
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 december 2012 08:06 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
is waarschijnlijk al 100x gezegd maar wat is ts een denigrerende hypocriete stuk stront :r
Is het niet hypocriet hoe denigrerend je je hier uit?
pi_120386621
quote:
12s.gif Op zondag 16 december 2012 12:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Is het niet hypocriet hoe denigrerend je je hier uit?
neuh niks hypocriet aan aangezien ik zelf totaal niet zo ben als ts :)
pi_120386697
quote:
99s.gif Op zondag 16 december 2012 19:53 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

neuh niks hypocriet aan aangezien ik zelf totaal niet zo ben als ts :)
Als jij het zegt...
pi_120386773
quote:
10s.gif Op zondag 16 december 2012 19:55 schreef Gray het volgende:

[..]

Als jij het zegt...
Ik bespeur enig sarcasme
pi_120392683
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:41 schreef Schaapje1987 het volgende:
Hoe defineerd TS domme mensen? Mensen die domme dingen doen of mensen die wellicht een lager IQ hebben dan het gemiddelde (100 - 120)?

Zelfs al luisteren "domme" mensen naar pop top 40 en hebben denken ze dat ze "swag" zijn, betekend nog steeds niet dat deze mensen dom zijn.

TS, jij komt te arrogant over en waarschijnlijk erger je je aan jezelf.
Eens. Maar er zijn ook gewoon veel mensen die qua denkniveau echt niet verder komen tot handelingen die ze kennen. En verder af en toe een ander nablaten.

Echt ergeren doe ik me er neit aan. Ik mijd deze mensen als het kan en verder gun ik ze al het beste.

Irritanter echter is als jij gewoon jezelf bent en toevallig wel interesse hebt in meer dan het volgende biertje, of de volgende voetbalwedstrijd, je wordt weggezet als 'professor'. Met name op school en als jonge twintiger heb je daar soms snel last van.
Whatever...
pi_120453930
Vaak is het gewoon omdat zo'n slim persoon naast slim ook betweterig is. En daar houden mensen simpelweg niet van.
pi_120454636
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:16 schreef heiden6 het volgende:
Overigens stoor ik me nog veel meer aan oppervlakkigheid en desinteresse dan aan domheid. Vrouwen met wie je een zinnig gesprek kunt voeren zijn schaars, zelfs als ze wel slim zijn zijn is dat vaak niet mogelijk. Dat is nog veel erger dan bij mannen. -O-
Mijn hoofd zit anders vol genoeg (en nee, niet met typische vrouwelijke nutteloze dingen). Zin in een zinnig gesprek?
pi_120454768
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:37 schreef Gray het volgende:
Vaak is het gewoon omdat zo'n slim persoon naast slim ook betweterig is. En daar houden mensen simpelweg niet van.
Als kleine kinderen op de kleuterschool/basisschool dat geleerd kregen ipv alle die matige pesten=gemeen acties zou er veel gewonnen kunnen worden.
pi_120455719
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:02 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Mijn hoofd zit anders vol genoeg (en nee, niet met typische vrouwelijke nutteloze dingen). Zin in een zinnig gesprek?
^O^
pi_120456698
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:22 schreef NotYou het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Troost je TS. Afgaand op je OP kom jij op mij nou niet bepaald noemenswaardig intelligenter over dan de massa waarboven jij jezelf om God mag weten welke reden, zo verheven voelt. Je haalt enorm veel zaken door elkaar en het lijkt je aan (o.a. sociaal) inzicht zo goed als geheel te ontbreken.

Hint: wanneer ze je een wijsneus noemen doelen ze waarschijnlijk op hetzelfde onaangename karaktertrekje dat ook hier tot uiting komt en het heeft helemaal niets te maken met je vermeende intelligentie. :W :D
Je leest mijn gedachten
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_120457123
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:04 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Je leest mijn gedachten
Dat is onmogelijk!
pi_120457472
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk!
Niets is onmogelijk!
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:37:02 #237
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_120457749
Er zit natuurlijk een kern van waarheid in, daarvoor hoef je alleen maar te kijken op het gemiddelde schoolplein. Slim zijn is niet 'cool' en dat heeft echt niks met EQ te maken, alle scholieren zijn sociaal onderontwikkeld :P De massa uit haar onzekerheid door haar eigen eigenschappen 'beter' te maken en die van de elite te kleineren.

Dezelfde regels die op het schoolplein heersen vervagen nooit helemaal. Zo is 'veel werken' een deugd omdat het volk met name arbeider is, niet omdat het intrinsiek nou enorm belangrijk of deugdelijk is.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_120458810
Mishu, ik zie jou vaker posts maken waar je prat gaat op jouw vermeende intelligentie. Tot nu heb ik er echter bar weinig van gemerkt. Het komt op mij over alsof je bijna obsessief voor iets aan het compenseren bent en eventuele persoonlijkheidsfouten toewijdt aan dat IQ van je. Een manier van coping die ooit in gaat storten. Je lijkt waarde te hechten aan de status van een universitair diploma, terwijl je jezelf omhoog hebt gewerkt via de simpelste sociale hatseflats studies om nu vervolgens weer een nutteloze en inhoudsloze sociale prietpraat studie te doen. Dan is het niet gek dat men weinig respect voor je heeft; heb je dat respect überhaupt voor jezelf?

Respect voor echte intelligentie is er absoluut nog wel. Je zou mogelijk eens voor jezelf moeten reflecteren waarom juist jij er zo weinig van merkt. Persoonlijk denk ik dat het antwoord je niet gaat bevallen.
pi_120459214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:08 schreef netflanders het volgende:
Mishu, ik zie jou vaker posts maken waar je prat gaat op jouw vermeende intelligentie. Tot nu heb ik er echter bar weinig van gemerkt. Het komt op mij over alsof je bijna obsessief voor iets aan het compenseren bent en eventuele persoonlijkheidsfouten toewijdt aan dat IQ van je. Een manier van coping die ooit in gaat storten. Je lijkt waarde te hechten aan de status van een universitair diploma, terwijl je jezelf omhoog hebt gewerkt via de simpelste sociale hatseflats studies om nu vervolgens weer een nutteloze en inhoudsloze sociale prietpraat studie te doen. Dan is het niet gek dat men weinig respect voor je heeft; heb je dat respect überhaupt voor jezelf?

Respect voor echte intelligentie is er absoluut nog wel. Je zou mogelijk eens voor jezelf moeten reflecteren waarom juist jij er zo weinig van merkt. Persoonlijk denk ik dat het antwoord je niet gaat bevallen.
Mooi hoe je iemand vanaf papier aan het analyseren bent :) Desalniettemin ben ik het zeker met je laatste stuk eens.
pi_120459262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:19 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Mooi hoe je iemand vanaf papier aan het analyseren bent :) Desalniettemin ben ik het zeker met je laatste stuk eens.
Om maar even aan te geven dat inhoudsloze sociale hatseflats produceren geen studie op zich zou moeten zijn.
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:42:15 #241
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_120460011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:16 schreef heiden6 het volgende:
Overigens stoor ik me nog veel meer aan oppervlakkigheid en desinteresse dan aan domheid. Vrouwen met wie je een zinnig gesprek kunt voeren zijn schaars, zelfs als ze wel slim zijn zijn is dat vaak niet mogelijk. Dat is nog veel erger dan bij mannen. -O-
Als je op stap gaat doe je dat over het algemeen niet om diepe gesprekken over de zin van het leven te voeren (dit is gereserveerd voor mijn vrienden als ik een slok teveel op heb). Daarnaast ontmoet ik zat mensen van mijn leeftijd waar ik een normaal zinnig gesprek mee kan voeren.

Daarnaast maken de verschillen is de samenleving de boel juist wat leuker. Ik moet er niet aan denken om in een samenleving vol met enkel MBO'ers of juist enkel Cum Laude universitairen te leven. ;)
Ignorance is bliss
pi_120460095
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:42 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Als je op stap gaat doe je dat over het algemeen niet om diepe gesprekken over de zin van het leven te voeren (dit is gereserveerd voor mijn vrienden als ik een slok teveel op heb). Daarnaast ontmoet ik zat mensen van mijn leeftijd waar ik een normaal zinnig gesprek mee kan voeren.

Daarnaast maken de verschillen is de samenleving de boel juist wat leuker. Ik moet er niet aan denken om in een samenleving vol met enkel MBO'ers of juist enkel Cum Laude universitairen te leven. ;)
Ik ook niet, maar wie heeft het over op stap gaan?

Verschillen zijn zeker leuk, en niet iedereen hoeft even hoog opgeleid te zijn, maar dat heeft niets te maken met mensen die gewoon apathisch door het leven gaan. Om geïnteresseerd te zijn in je omgeving en je bewust te zijn van wat er om je heen gebeurt hoef je echt niet intelligent te zijn of hoog opgeleid, en het hoeft ook niet te betekenen dat je het altijd overal over eens bent.
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:49:58 #243
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_120460277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar wie heeft het over op stap gaan?

Verschillen zijn zeker leuk, en niet iedereen hoeft even hoog opgeleid te zijn, maar dat heeft niets te maken met mensen die gewoon apathisch door het leven gaan. Om geïnteresseerd te zijn in je omgeving en je bewust te zijn van wat er om je heen gebeurt hoef je echt niet intelligent te zijn of hoog opgeleid, en het hoeft ook niet te betekenen dat je het altijd overal over eens bent.
Je zegt het nu zelf al. Wie zegt dat het gemiddelde opgetutte meisje op straat, of jongen met een petje op geen interesse heeft in het journaal. Wanneer we ons onder de mensen begeven voeren de meesten van ons allemaal wel een klein showtje op, maar dit hoeft niet te betekenen dat zijn/haar interesses niet bij de actualiteiten liggen.

Ik heb vrienden die zowel 'tokkie' als hoger opgeleid zijn en beiden groepen zijn zo gek als een deur, maar kan ik ook wel eens een diep gesprek mee voeren. Je constateert heel juist dat mensen iets meer met hun uiterlijk bezig zijn dezer dagen, alleen heeft dit meer te maken met populaire cultuur dan met het feit dat 'domme' mensen de overhand krijgen. ;)

PS: Misschien moet je de film Idiocracy maar eens gaan kijken, komen al je doemscenario's uit! :')
Ignorance is bliss
pi_120460373
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:49 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Je zegt het nu zelf al. Wie zegt dat het gemiddelde opgetutte meisje op straat, of jongen met een petje op geen interesse heeft in het journaal. Wanneer we ons onder de mensen begeven voeren de meesten van ons allemaal wel een klein showtje op, maar dit hoeft niet te betekenen dat zijn/haar interesses niet bij de actualiteiten liggen.
Dat zegt niemand hier volgens mij. Maar er zijn een genoeg mensen die niets zinnigs te melden hebben hoor, ongeacht opleidingsniveau.

quote:
Ik heb vrienden die zowel 'tokkie' als hoger opgeleid zijn en beiden groepen zijn zo gek als een deur, maar kan ik ook wel eens een diep gesprek mee voeren. Je constateert heel juist dat mensen iets meer met hun uiterlijk bezig zijn dezer dagen, alleen heeft dit meer te maken met populaire cultuur dan met het feit dat 'domme' mensen de overhand krijgen. ;)

PS: Misschien moet je de film Idiocracy maar eens gaan kijken, komen al je doemscenario's uit! :')
Geniale film is dat, ja. Sowieso Mike Judge is een baas. _O_

[ Bericht 9% gewijzigd door heiden6 op 18-12-2012 14:59:30 ]
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:57:47 #245
387204 user13
nieuwe USER
pi_120460526
slimme mensen zijn een minderheid en daarom mag de meerderheid ze niet

vind het ook zo arrogant om aan te nemen dat opgetutte meisjes of slecht geklede mensen nooit het nieuws bijhouden ofzo
nieuwe user
pi_120466344
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik denk wel dat hier een kern van waarheid in zit.

Overigens denk ik dat jij teveel 'voelt' en je jezelf teveel vindt en misschien wat wijsneuzerig overkomt of zo. Aan wijsneuzen/betweters hebben veel mensen een hekel, mijn inziens terecht ook. Als je mij begrijpt.
Ik denk dat ook.
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:23:53 #247
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120466544
Ik ken iemand met niet specifiek een hoog IQ heeft, maar die weet regelmatig hoog opgeleide mensen te vloeren met een opmerking in discussies. (zonder dat ze het doorheeft :D ) Hoog opgeleid zegt helemaal niks.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_120467004
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:23 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik ken iemand met niet specifiek een hoog IQ heeft, maar die weet regelmatig hoog opgeleide mensen te vloeren met een opmerking in discussies. (zonder dat ze het doorheeft :D ) Hoog opgeleid zegt helemaal niks.
Wilders kan dat ook. Zegt niks als je hoogopgeleide met 1 opmerking weet te vloeren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:16:08 #249
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120468494
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wilders kan dat ook. Zegt niks als je hoogopgeleide met 1 opmerking weet te vloeren.
Wilders draagt daar niet altijd bij aan de discussie ;)
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:34:25 #250
285174 Evienne
never odd or even
pi_120469144
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Letterlijk met stomheid geslagen, of zo?

'k Zou dan eerder op de gezichtsuitdrukking afgaan dan het gebrek aan een weerwoord. :')
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_120469650
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:34 schreef Evienne het volgende:

[..]

Letterlijk met stomheid geslagen, of zo?

'k Zou dan eerder op de gezichtsuitdrukking afgaan dan het gebrek aan een weerwoord. :')
Ik heb soms weleens discussies over iets als belastingen ofzo. Als mensen dan aan gaan komen met 'als ik moet betalen staan ze binnen een dag op de stoep en als ik geld moet krijgen dan duurt dat jaren' dan heb ik helemaal geen zin meer in een discussie.
pi_120477030
quote:
19s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:37 schreef kingmob het volgende:
Er zit natuurlijk een kern van waarheid in, daarvoor hoef je alleen maar te kijken op het gemiddelde schoolplein. Slim zijn is niet 'cool' en dat heeft echt niks met EQ te maken, alle scholieren zijn sociaal onderontwikkeld :P De massa uit haar onzekerheid door haar eigen eigenschappen 'beter' te maken en die van de elite te kleineren.

Dezelfde regels die op het schoolplein heersen vervagen nooit helemaal. Zo is 'veel werken' een deugd omdat het volk met name arbeider is, niet omdat het intrinsiek nou enorm belangrijk of deugdelijk is.
Goed post. HEt lijkt erop of je aan de kern raakt. DOor sommigen hier ook wel het maaiveld genoemd. Het bestaat inderdaad. Je kunt het wel enigzins ontvluchten, maar helemaal weg is het nooit.
Whatever...
pi_120481020
quote:
19s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:37 schreef kingmob het volgende:

Deze man snapt.
pi_120481226
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:40 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Deze man snapt.
:Y
pi_120481331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:Y
Mijn EQ leek me dan helaas te hoog. Vaak heel vervelend.
pi_120481397
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:44 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Mijn EQ leek me dan helaas te hoog. Vaak heel vervelend.
Te hoog? Hoe kan dat nou? :)
pi_120481706
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Te hoog? Hoe kan dat nou? :)
Omdat ik me altijd alles aantrok; ook dingen die ik me eigenlijk niet moest aantrekken. Omdat ik subtiele dingen zag die anderen niet zagen, etc. Of heeft dat een andere benaming?
pi_120483089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:48 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Omdat ik me altijd alles aantrok; ook dingen die ik me eigenlijk niet moest aantrekken. Omdat ik subtiele dingen zag die anderen niet zagen, etc. Of heeft dat een andere benaming?
Dat heet projectie, je projecteert dan alles wat je ziet op jezelf. Iemand boos? Jij denkt op jou, iemand verdrietig? Jij denkt om jou etcetc... Niet speciaal met EQ te maken wat mij betreft. Misschien juist wel een gebrek aan EQ omdat je het niet goed kon duiden, maar wel zag.
Whatever...
pi_120483341
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat heet projectie, je projecteert dan alles wat je ziet op jezelf. Iemand boos? Jij denkt op jou, iemand verdrietig? Jij denkt om jou etcetc... Niet speciaal met EQ te maken wat mij betreft. Misschien juist wel een gebrek aan EQ omdat je het niet goed kon duiden, maar wel zag.
Nee, niet bepaald.
pi_120483541
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:06 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald.
Natuurlijk niet ! Dat kan niet!
Whatever...
pi_120484110
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet ! Dat kan niet!
Hoezo niet dan? :?
pi_120484223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:48 schreef Little_Dolls het volgende:
n, etc. Of heeft dat een andere benam
Volgens mij wil het in elk geval niet zeggen dat je een hoog EQ hebt, eerder dat je onzeker bent ofzo. :)
pi_120484306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volgens mij wil het in elk geval niet zeggen dat je een hoog EQ hebt, eerder dat je onzeker bent ofzo. :)
Ok dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120484380
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:21 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ok dan.
SPOILER
Weet het ook niet hoor. Maar veel mensen hebben daar last van weet ik wel, vooral vrouwen (zich alles aantrekken). :)
pi_120484488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Weet het ook niet hoor. Maar veel mensen hebben daar last van weet ik wel, vooral vrouwen (zich alles aantrekken). :)
Leuk stereotype weer.
pi_120484583
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:24 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Leuk stereotype weer.
Hoezo sterotype? Ik merk dat gewoon om mij heen bij vrouwen dat ze daar vaak last van hebben, en regelmatig zeggen ze het ook letterlijk. Kunnen ze niets aan doen toch? :)
pi_120484638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoezo sterotype? Ik merk dat gewoon om mij heen bij vrouwen dat ze daar vaak last van hebben, en vaak zeggen ze het ook letterlijk. Kunnen ze niets aan doen toch? :)
Ik ben er zeker van dat er ook mannen zijn die last van hebben van deze dingen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:27:35 #268
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120484739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:02 schreef Mishu het volgende:
Soms bekruipt mij het idee dat lager opgeleiden, en dat zijn er nogal wat in Nederland, een hekel hebben aan slimme mensen.

Al op jonge leeftijd werd ik soms vervelend benaderd door mensen, vooral ouders van kinderen en kinderen, omdat ik, zonder dat ik het doorhad, een vrij hoge intelligentie bleek te hebben. Eerlijk gezegd was ik daar zelf nog niet zo mee bezig, ik wou gewoon lekker spelen e.d. Maar blijkbaar zagen ze aan mij dat ik wat slimmer was, en dus was ik een wijsneus e.d.

Het lijkt wel alsof lager opgeleiden, de meerderheid in Nederland, een cultuur creeeren waarin zij de overmacht hebben. Opleiding doet er niet toe, werkervaring geldt alleen, universitair opgeleiden hebben geen praktische vaardigheden en zo kan ik nog wel doorgaan.

Ik merk dat ik me soms buitengesloten voel in een wereld waarin iedereen wel geblondeerd haar lijkt te hebben, 'gezellige dingen doet op Facebook', lekker gaat shoppen met mams en op 20-jarige leeftijd al gaat samenwonen en trouwen. Lekker, gezellig.

Ze zeggen wel eens dat de hoger opgeleiden in Nederland de elite zijn, maar is dat nog wel zo? De televisie is overgenomen door kwaliteitsprogramma's als 'Sterren Springen' en Wilders populistische partij viert hoogtij. Geen gezeik, iedereen rijk.

Oftewel: rijkdom voor iedereen, en niet op basis van kwaliteiten of intelligentie. Kwaliteiten hebben intelligente mensen overigens niet volgens domme mensen want ze zijn praktisch incapabel ofzo :?

Persoonlijk vind ik lager opgeleide mensen vaak prima mensen, aardig, spontaan, gezellig (ja ook ik houd daarvan) maar die tendens van tokkie-gedrag moeten vertonen om 'normaal' te zijn, tja, het voelt soms zo geforceerd om op een lager niveau gaan zitten. Alsof de enige manier om met elkaar om te gaan een soort volkse manier is.

Vroeger had een universitaire diploma respect, je kon wat. Tegenwoordig wordt je gezien als iemand zonder vaardigheden, omdat je slim bent en meer hebt geleerd dan de meeste mensen. Lijkt me een beetje omgekeerde logica?

Sowieso moet iedereen tegenwoordig HBO kunnen doen, zelfs blonde Anita's, terwijl het hoger onderwijs toch echt wel bestemd was voor de middenklasse. Tegenwoordig is het een veredelde MBO-opleiding voor scooterjeugd. En de intelligentie van die mensen is wel hetzelfde gebleven, alleen het hoort er tegenwoordig bij om tokkie gedrag te vertonen, ook al ben je zelf vrij slim.

Je moet 'gezellig' zijn, blond gesteild haar hebben, veel lagen make-up op, lekker uitgaan in de kroeg met kutmuziek zonder contact met elkaar te maken en ondertussen doe je wel een HBO opleiding :? Vroeger had een HBO opleiding tenminste nog status en was het geen 'gezellige' opleiding voor slimme meiden die voor de show dom moeten overkomen, hihi. Want het zijn stuk voor stuk toch wel slimme meiden. Maarja, zonder tokkie uiterlijk trek je natuurlijk weer geen mannen aan.

Oftewel: domineert de elite nog wel de samenleving of is het tegenwoordig de massa die de elite domineert? :)
Je schetst hier zelf een ontiegelijke muur tussen beiden. MBO scholen hebben geblondeerde tokkies (echt onzin als je het mij vraagt en nee ik ben geen geblondeerde tokkie) en Uni's hebben van die sukkel Gert-Jannen en Willem-Everts die zichzelf elitair gedragen. Je zegt zelf ook al dat die scholen voor de 'elite' zijn dus hoe verheven voel jij je wel niet?

Je kijkt veel te zwart-wit. Ik doe MBO maar ben in de verste verte geen tokkie, en zo heel veel mensen op het MBO niet. Net als dat niet iedereen op het WO zich als een elitaire 'gast' gedraagt en zich verheven voelt over anderen.

Jij komt echt met de verkeerde mensen in aanraking, persoonlijk heb ik er wel bewondering voor als iemand een hoge studie volgt (en deze afmaakt) die ik zelf ook graag zou willen en had kunnen doen als ik de afgelopen tien jaren niet verpest had.
Bay of Plenty
pi_120485295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik ben er zeker van dat er ook mannen zijn die last van hebben van deze dingen.
Natuurlijk. :)
pi_120490947
Wat een pretentieus kuttopic. -O-
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 00:27:44 #271
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120491245
quote:
13s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:19 schreef Techno het volgende:
Wat een pretentieus kuttopic. -O-
Wat gebruik jij moeilijke woorden. Zeker zelf hooggeleid?
pi_120491996
quote:
16s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat gebruik jij moeilijke woorden. Zeker zelf hooggeleid?
Ja, LTS zwakstroom FTW! De maatschappij kan nu eenmaal niet zonder ze, of wilde je zeggen van wel? :7
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 00:50:52 #273
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120492051
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:49 schreef Techno het volgende:

[..]

Ja, LTS zwakstroom FTW! De maatschappij kan nu eenmaal niet zonder ze, of wilde je zeggen van wel? :7
Wat is zwakstroom?
pi_120492136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat is zwakstroom?
Zwakstroom

Hey, het staat op Wiki, dus het is waar! :')
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 00:59:29 #275
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120492323
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:53 schreef Techno het volgende:

[..]

Zwakstroom

Hey, het staat op Wiki, dus het is waar! :')
Maar in de formule voor elektrische stroom komt spanning helemaal niet voor! Of een elektrische stroom sterk of zwak is dat hangt af van de hoeveelheid ampère. Hoe kan dat dan? Ik snap er niets van. Ik ben ook niet hooggeleid!
pi_120492680
Fok zit vol met domme mensen aan dit topic te zien :)
Prins der kikkers
pi_120497591
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 01:11 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Fok zit vol met domme mensen aan dit topic te zien :)
Gelukkig dat jij zo intelligent bent dan.
pi_120501407
Ons onderwijssysteem is zo ingericht dat er slechts aan een beperkt aantal vormen van intelligentie wordt beantwoord. Vooral taal en rekenvaardigheden. Mensen die hier goed op scoren worden intelligent genoemd en mogen op een 'hoger' niveau studeren.

Ik geloof dat er nog veel meer vormen van intelligentie zijn, volgens de meervoudige intelligentietheorie zijn dit er 8 in totaal. En mensen die op een lager niveau studeren hebben slechts andere vormen van intelligentie. Echter wordt er ook op het vmbo vrijwel alleen tegemoetgekomen aan leerlingen die goed kunnen rekenen en talen beheersen. Terwijl bijvoorbeeld er weinig aan motorische of sociale vaardigheden wordt gedaan. Dit betekent dat leerlingen niet de kans krijgen zich te ontplooien en gefrustreerd raken, omdat ze het niveau niet bij kunnen houden.

Scholen zouden zich moeten richten op alle vormen van intelligentie. Helaas worden andere vormen van intelligentie vaak afgedaan als talent. Bijvoorbeeld muzikanten of profvoetballers, terwijl zij ook gewoon hard hebben moeten studeren om dergelijke vaardigheden eigen te maken.
pi_120502025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:08 schreef netflanders het volgende:

Geen idee of dit opgaat voor ts, maar dit is zeker waar voor een groep mensen. Het lijkt mij dat het overgrote deel van de mensen graag als intelligent wil worden gezien. Als ze de erkenning (terecht) niet krijgen, gaan ze zichzelf maar de erkenning geven waarvan zij vinden recht op te hebben. Oftewel jezelf omhoog lullen, interessant doen, de wijsneus uithangen, diploma's en opleidingen benadrukken en ophemelen, etc. Deze groep wordt uiteraard niet bijzonder gewaardeerd door de omgeving.

Beetje de instelling "fake it until you make it".
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_120511805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:39 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Gelukkig dat jij zo intelligent bent dan.
Gelukkig maar :)
Prins der kikkers
pi_120514262
Zit wel wat in, TS.
pi_120515148
Als ik TS zijn bericht lees krijg ik de indruk dat TS het hoogopgeleide nogal uitstraalt naar zijn buitenwereld, wat door de laagopgeleide als een arrogante houding ontvangen wordt. Hoogopgeleide mensen die zeggen dat je met laagopgeleide beter niet om kunt gaan, zouden juist wel wat beter om moeten kunnen gaan met laagopgeleide. Je hebt hoogstwaarschijnlijk een opleiding afgerond waarmee je in een leidinggevende positie terecht kunt komen en misschien wel leiding geeft aan laagopgeleide. Volgens mij krijg je vanaf HBO studies toch ook vaak wel een stukje gedrag en communicatie bij iedere opleiding, waarmee je het gedrag wat TS omschrijft misschien wel kan verklaren.

Ik ben zelf ook, volgens sommige, een laagopgeleide met mijn MBO diploma. Maar geloof me maar, als ik mijn "laagopgeleide" baantje niet zou doen kunnen de hoogopgeleide niet meer in hun dikke lease Audi's rijden.

Goed, dat maakt verder niet uit.. het enige wat ik ermee aan wil aangeven is dat iedereen zijn/haar respect verdiend met wat diegene doet. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan mensen die het nodig vinden om b.v. een schoonmaker te degenereren. Je moet net zoveel respect hebben voor een schoonmaker als voor de directeur van het bedrijf waar je werkt, ongeacht de opleiding. Beide voegen ze hun waarde toe, en dat moet je respecteren. En juist mensen die een HBO of nog hoger hebben gedaan zouden dat moeten begrijpen.
pi_120517158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:44 schreef Kostyan het volgende:
Als ik TS zijn bericht lees krijg ik de indruk dat TS het hoogopgeleide nogal uitstraalt naar zijn buitenwereld, wat door de laagopgeleide als een arrogante houding ontvangen wordt. Hoogopgeleide mensen die zeggen dat je met laagopgeleide beter niet om kunt gaan, zouden juist wel wat beter om moeten kunnen gaan met laagopgeleide. Je hebt hoogstwaarschijnlijk een opleiding afgerond waarmee je in een leidinggevende positie terecht kunt komen en misschien wel leiding geeft aan laagopgeleide. Volgens mij krijg je vanaf HBO studies toch ook vaak wel een stukje gedrag en communicatie bij iedere opleiding, waarmee je het gedrag wat TS omschrijft misschien wel kan verklaren.

Ik ben zelf ook, volgens sommige, een laagopgeleide met mijn MBO diploma. Maar geloof me maar, als ik mijn "laagopgeleide" baantje niet zou doen kunnen de hoogopgeleide niet meer in hun dikke lease Audi's rijden.

Goed, dat maakt verder niet uit.. het enige wat ik ermee aan wil aangeven is dat iedereen zijn/haar respect verdiend met wat diegene doet. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan mensen die het nodig vinden om b.v. een schoonmaker te degenereren. Je moet net zoveel respect hebben voor een schoonmaker als voor de directeur van het bedrijf waar je werkt, ongeacht de opleiding. Beide voegen ze hun waarde toe, en dat moet je respecteren. En juist mensen die een HBO of nog hoger hebben gedaan zouden dat moeten begrijpen.
Kijk dit is nou een goede post. Helemaal waar. Zouden maar meer mensen deze visie delen.

Zo zie je maar dat je met mbo diploma slimmer kunt zijn dan veel hbo en wo'ers hier. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door ssebass op 19-12-2012 19:07:07 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_120634520
TS schetst wel een enorme karikatuur van mensen met een lagere opleiding. Niet iedere lageropgeleide is een tokkie op een snorfiets. Als ze zich er echt in verdiept, dan komt ze er wellicht achter dat er ook lageropgeleiden zijn die haar interesses delen. Sommige mensen met een lage opleiding lezen boeken (ja, zelfs meer dan boeketreeksen), volgen de politiek, zijn geïnteresseerd in kunst etc. Dat terwijl sommige hoogopgeleiden deze intellectuele interesses helemaal niet hebben.

Zelf ben ik in een dorp opgegroeid met veel lageropgeleiden. Sommigen mijden je inderdaad omdat je te intelligent bent. Dat soort mensen kun je ook beter kwijt dan rijk zijn. Tegenover iedere laagopgeleide met een dergelijke houding staat er echter ook een die je juist waardeert en zich probeert op te trekken aan jouw intelligentie. Andersom kun je soms heel wat leren van de werklust van lageropgeleide mensen.

Tegenwoordig verkeer ik in een academische omgeving en heb dus niet zoveel meer met mensen met minder opleiding te maken, Hooguit zitten ze achter de kassa, repareren ze m'n fiets etc. Daar zou ik ook niet zonder kunnen. Ik vraag me af, als TS zich serieus zo ergert aan mensen met een lagere opleiding , waarom ze dan geen sociale omgeving opzoekt waar ze vooral te maken heeft met hogeropgeleiden. Op die manier hoeft ze zich niet langer te ergeren aan mensen die minder opleiding hebben genoten.
pi_120719045
Maar IQ en EQ zijn maar twee vormen van intelligentie, sowieso wat is dat dan intelligentie? Ik vind de meervoudige intelligentie theorie een stuk interessanter: http://nl.wikipedia.org/wiki/Meervoudige_intelligentie. Ik bedoel iemand die ontzettend muzikaal is, heeft niks aan die skills volgens de IQ en EQ theorie.

Daarnaast vind ik het niet zoveel zeggen dat iemand een hoge opleiding heeft gedaan. Ligt maar net aan wat voor soort opleiding, de ene opleiding bereid je voor op het bedrijfsleven. De andere opleidingen op iets heel anders ( Kunst, Filosofie etc.). Zijn hele verschillende aspecten van "intelligentie" die worden ontwikkeld.

Laag opgeleiden die neerkijken op hoog opgeleiden, en hoog opgeleiden die neerkijken op laag opgeleiden. De steppewolf die op de maatschappij neerkijkt, de maatschappij die op de steppewolf neerkijkt. Tja de haat voor andersdenkenden zit diep. In essentie niet anders toen we nog in een stammen maatschappij leefden. De ene stam kijkt neer op de andere stam en vice versa. Lijkt wel typisch menselijk gedrag ;).

Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die zichzelf onderwijzen en veel "moeilijke" boeken lezen om nieuwe dingen te leren. Omdat deze mensen dan niet hoog opgeleid zijn volgens het overheidssysteem van scholen zijn zij dan minder intelligent?
Straks val ik weg in dromend land
pi_120734146

quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:11 schreef DeVliegendeRidder het volgende:
Maar IQ en EQ zijn maar twee vormen van intelligentie, sowieso wat is dat dan intelligentie? Ik vind de meervoudige intelligentie theorie een stuk interessanter: http://nl.wikipedia.org/wiki/Meervoudige_intelligentie. Ik bedoel iemand die ontzettend muzikaal is, heeft niks aan die skills volgens de IQ en EQ theorie.

Daarnaast vind ik het niet zoveel zeggen dat iemand een hoge opleiding heeft gedaan. Ligt maar net aan wat voor soort opleiding, de ene opleiding bereid je voor op het bedrijfsleven. De andere opleidingen op iets heel anders ( Kunst, Filosofie etc.). Zijn hele verschillende aspecten van "intelligentie" die worden ontwikkeld.

Laag opgeleiden die neerkijken op hoog opgeleiden, en hoog opgeleiden die neerkijken op laag opgeleiden. De steppewolf die op de maatschappij neerkijkt, de maatschappij die op de steppewolf neerkijkt. Tja de haat voor andersdenkenden zit diep. In essentie niet anders toen we nog in een stammen maatschappij leefden. De ene stam kijkt neer op de andere stam en vice versa. Lijkt wel typisch menselijk gedrag ;).

Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die zichzelf onderwijzen en veel "moeilijke" boeken lezen om nieuwe dingen te leren. Omdat deze mensen dan niet hoog opgeleid zijn volgens het overheidssysteem van scholen zijn zij dan minder intelligent?
en laten we het triadische model van Renzulli ook niet vergeten
pi_120738320
Ik erger me juist aan dat intellectuele gepraat, zo saai. Gefeliciteerd, je denkt dat je begrijpt hoe de wereld in elkaar zit. Koop een taart en vier het.
  maandag 31 december 2012 @ 01:16:53 #288
391501 Polaris1984
In the darkest night...
pi_120993001
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:02 schreef Mishu het volgende:
-knip-
Je moet blond gesteild haar hebben, veel lagen make-up op, lekker uitgaan in de kroeg met kutmuziek zonder contact met elkaar te maken -knip-
Mishu ik geef je gelijk met een heleboel behalve het bovenstaande. Blond gesteild haar is zo ontzettend geil om te zien en aan te raken, er is geen ander soort kapsel waar ik op val. Dames op mijn werk steilen hun haar speciaal om seksuele aandacht te krijgen van mij :D een van de meiden had zelfs direct na haar honeymoon periode haar opgestroken krullen direct gesteild. Binnen twee, drie dagen was dr kapsel weer mooi glad :D en zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden, dit gebeurt continu in mijn buurt, ik vind het prachtig dat de meeste dames uit zichzelf hun haar steilen, slechts een enkeling hoef ik er op te wijzen, waarna ook zij meteen hun haar steilen (en ze blijven het jaren later nog steeds doen! :D)

Hulde aan de "volkse" meiden, daar valt tenminste de beste, lekkerste en geilste sex mee te beleven :D
pi_121001101
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:22 schreef NotYou het volgende:
SPOILER
Troost je TS. Afgaand op je OP kom jij op mij nou niet bepaald noemenswaardig intelligenter over dan de massa waarboven jij jezelf om God mag weten welke reden, zo verheven voelt. Je haalt enorm veel zaken door elkaar en het lijkt je aan (o.a. sociaal) inzicht zo goed als geheel te ontbreken.

Hint: wanneer ze je een wijsneus noemen doelen ze waarschijnlijk op hetzelfde onaangename karaktertrekje dat ook hier tot uiting komt en het heeft helemaal niets te maken met je vermeende intelligentie. :W :D
Niets meer aan toe te voegen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')