abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120167963
Oorspronkelijke OP:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 05:59 schreef Spellmeista het volgende:
Het jaar is 2012. Met nog 3 maanden te gaan komen we steeds dichter bij 21 december 2012. De dag dat:

"December 21 – The Mesoamerican Long Count calendar, notably used by the pre-Columbian Mayan civilization among others, completes a "great cycle" of thirteen b'ak'tuns (periods of 144,000 days each) since the mythical creation date of the calendar's current era." - Bron: wikipedia -

Ik geloof, dat toen ik hier in '00 op het forum kwam er sinds die tijd al zo'n 100 topics over geopend zijn.

Nu vraag ik het mij toch af. Aangezien hier ook wat "meer gevoelige mensen" zitten(om het zo maar te zeggen).

Godsamme! Iedereen zou dit toch juist nu moeten "merken" met nog 3 maanden te gaan. Ik neem dan maar even aan dat de omwenteling, zoals sommige dit noemen niet gebeurd zonder 3 maanden van tevoren al wat "tekens" te geven.

Dus ik vraag mij af: Wat is je gedachte -nu- over 21 december 2012?

Ik begin wel: ik denk dat we nu al in chaos leven en dat alles veel heftiger "overkomt" dan vroeger(bijv. 10 jaar geleden). Dit komt omdat allerlei soorten media ons, als het ware richting al het nieuws sturen wat er in omloop is. Sociale media voor het nieuws in je vriendenkring, het journaal en praatprogramma's voor wat er in de wereld en Nederland gebeurt. Daardoor denk ik dat heel veel mensen "op scherp staan". Wat ik echt denk is dat er ergens een grote oorlog gaat beginnen waar iedereen zich mee gaat bemoeien. Waarom ik dat denk? Omdat de wereld in 144.000 dagen nog geen steek veranderd is. Verder denk ik dat we doorleven, maar dat terzijde.

Nu jij: wat is jouw "voorspelling" met nog 3 maanden te gaan? Misschien dat de mods hier een prijs kunnen uitloven voor degene met de juiste voorspelling?
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn inderdaad. Ik ben de egoistische en materialistische instelling ook wel beu, en het lijkt steeds erger te worden. Alleen ik kan me niet voorstellen dat dit binnen 2 weken veranderd.

Maar ik help het hopen. :)
En hier verder :P
pi_120169421
Nog twee weken en dan zijn we van het gezeur af....

....tot er weer wat nieuws bedacht wordt..

:P
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 10 december 2012 @ 23:24:09 #3
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120173827
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:54 schreef The_stranger het volgende:
Nog twee weken en dan zijn we van het gezeur af....

....tot er weer wat nieuws bedacht wordt..

Ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Niet in algemene zin, maar ook niet wat betreft de lange telling.

Feit is namelijk, dat niemand echt zeker weet wanneer dat ding nou eigenlijk afgelopen is / opnieuw begint.

Volgens Fulls moest het zelfs 2220 zijn. Ik durf te 'voorspellen' dat de Maya's en hun kalender tegen die tijd al bijna net zo'n hype zijn als nu :P (& al de correlaties er tussen)

De datum "21 dec. 2012" komt alleen gelukkig niet nog een keer voorbij ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 11 december 2012 @ 05:14:35 #4
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120178766
Ik heb even een lijntje voor de zekerheid erlangs getrokken. Of het object moet van richting kunnen veranderen anders is er zo te zien niks aan de hand.

dinsdag 11 december 2012 @ 05:36:31 #5
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120178790
Dit is haar (Dineke Jongepier-Rijskamp) gedachte:

http://www.earth-matters.(...)t-het-er-op-aan.html

(een "helderziende" over de betreffende datum)
pi_120178792
Kan iemand me uitleggen waarom het plausibel zou zijn dat de Mayas het einde der tijden zouden kunnen voorspellen? :')
It's okay to be white
  dinsdag 11 december 2012 @ 06:32:31 #7
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120178849
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:44 schreef Chokeme het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom het plausibel zou zijn dat de Mayas het einde der tijden zouden kunnen voorspellen? :')
Nou, het is niet "plausibel".

Er zijn meerdere volkeren naast de Maya's die hun gebouwen op 21 december 2012 af hebben gestemd. Mij maakt het verder niet uit: het houdt je van de straat :P

enzo.. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Spellmeista op 11-12-2012 07:03:30 ]
pi_120179062
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 06:32 schreef Spellmeista het volgende:
Er zijn meerdere volkeren naast de Maya's die hun gebouwen op 21 december 2012 af hebben gestemd.
Weet je ook welke van de volkeren dat zijn? Ik weet dat de Hopi indianen een dergelijke voorspelling over 21-12-2012 hebben, maar dat is nog niet zo gek want die zijn waarschijnlijk nauw verwant aan de mayas.
It's okay to be white
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:44:24 #9
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120179176
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 07:25 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Weet je ook welke van de volkeren dat zijn? Ik weet dat de Hopi indianen een dergelijke voorspelling over 21-12-2012 hebben, maar dat is nog niet zo gek want die zijn waarschijnlijk nauw verwant aan de mayas.
Volgens mij ook de Egyptenaren. Ik geloof dat er een paar planeten op die datum boven de pyramides staan.
pi_120180515
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:44 schreef Chokeme het volgende:
Nou ja, de Spanjaarden zagen ze niet aankomen.
Maar volgens mij is het ook geen profetie. De kalender loopt gewoon een keer ergens af. Meen ik, althans.
pi_120180541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:14 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb even een lijntje voor de zekerheid erlangs getrokken. Of het object moet van richting kunnen veranderen anders is er zo te zien niks aan de hand.

[ afbeelding ]
Onder invloed van de zwaartekracht zou dat kunnen, toch?
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:42:19 #12
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120182360
Nou ik zou je er niet langer "druk" over maken. De polen draaien hoogstens om vanaf die tijd (aldus de Egyptenaren)
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:16:12 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120183314
http://www.13moon.com/prophecy%20page.htm#4

( 20 vragen en antwoorden , als je naar beneden scrollt kom je ze allemaal tegen op dezelfde pagina )

quote:
20 QUESTIONS ON 2012

1. Why is everyone talking about the year 2012?

2. Is 2012 going to be the "End of The World?"

3. What is the "2012" disaster movie based in?

4. What is supposed to happen in 2012?

5. Is 2012 associated with any rare astronomical events or alignments?

6. Is 2012 just the next Y2K?

7. Where does December, 21 2012 date originally come from?

8. What are the living Maya saying about 2012?

9. Is there evidence of the 2012 date on ancient Mayan monuments?

10. How did the modern world first find out about the 2012 prophecy?

11. It is possible the Ancient Maya forsaw this time of Biospheric Crisis?

12. It is possible the Ancient Maya's prophecy highlights our modern crisis in consciousness and the process of our collective awakening?

13. What is the connection between calendars and consciousness?

14. How does the Ancient Mayan Calendar Cycle reflect the larger picture of this planetary transformation process we are in right now?

15. How can we return to living in natural time?

16. Does 2012 mark a new era of telepathic unification for humanity?

17. What are some universal themes of this Living Prophecy?

18. How can we contemplate 2012 as a collective dreaming process?

19. How can we prepare for 2012?

20. 2012 - What's the bottom line?

[ Bericht 1% gewijzigd door Summers op 11-12-2012 11:24:00 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_120191734
Het volgende is wat Lucis Trust erover zegt. Lucis Trust is de uitgever van de boeken van Alice Bailey, en heette voorheen 'Lucifer Publishing Company'.

De boeken van Alice Bailey gaan over de spirituele evolutie die de mensheid door zou gaan maken, ter voorbereiding op het ontvangen en onder leiding van de Kosmische Christus. De Kosmische Christus zou een Ascended Master zijn die ons in de new age zal leiden. Een esoterische utopie.

De boeken van Alice Bailey vormen de basis voor de filosofie van de Verenigde Naties, welke dient om de wereld voor te bereiden op de komst van de Kosmische Christus. Lucis Trust is een NGO en speelt nog steeds een belangrijke rol voor de VN.

Het lijkt me dus niet oninteressant om te lezen wat zij er over te zeggen hebben:

Following upon the previous World View which focused on natural disasters, this time we consider the predicted disasters that loom in human consciousness as prophecies.Various names have been given to these pending catastrophes, such as “Armageddon”, the “End Times”, “Judgment Day”, and the apocalypse.Specifically, we look ahead two years to a prediction which is viewed in some quarters as an impending disaster of epic proportions—the year 2012, culminating on 21 December 2012, or 21-12-2012.This date is derived from ancient Mayan writings, but analyses of what those writings really mean are inconclusive.That hasn’t prevented speculation from growing and the internet is a rich source of commentary and analysis regarding what this date might foretell.

Any prophecies that hinge on a particular point in time seem to provide especially fertile ground for the creation of disaster scenarios, perhaps because human minds innately recoil from the idea of a “Judgment Day”.What may exacerbate this tendency is the growing sense among people throughout the world that something has indeed gone off track in the way we live our lives.There is a widespread realisation that the guiding values and accepted principles which have formed the sign posts of the human evolutionary journey have fallen away with nothing in sight to replace them.The uncertainty arising from this can be seen in a negative light, evoking a sense of fear and dread, or it can be viewed positively, as an opening for a new approach to living more creatively and harmoniously with our fellowmen and with the lives that inhabit the other kingdoms which share our planet.

In modern times, further ideas have become associated with the Mayan writings, notably the suggestion that an important cosmic alignment will take place in 2012, involving either the centre of the galaxy or its equator. This is presumably to strengthen the idea that the end of one cycle in the Mayan Long Count Calendar marks an important moment of change. However, modern astronomy does not support such a physical alignment taking place in 2012.

Whether or not there is any basis for the 2012 prophecy, its real significance may lie in the effect it creates in the human will.The latent power of the little wills of men, as the Great Invocation puts it, is such that even the spiritual Hierarchy* cannot predict with certainty how humanity will react to any likely event, for the freedom of the human will is inviolable. And this unknown factor, this resource of unpredictable power, opens up a possibility that is worthy of consideration by all people of goodwill.

The longing, deep-seated in human hearts, for peace and harmony can only be fulfilled when human minds recognise the interrelationship of spirit and matter, and thus choose to create a fusion of life and form.This evolutionary achievement, when it occurs, will not be realised on a specific calendar date, but the growing awareness that we are entering a new age, with the destruction of the old and outworn revealing an opportunity to build anew, is indeed worthy of celebration.

In fact, 21 December 2012 will inaugurate another Festival Week of the new group of world servers—the network of affiliated servers, humanitarians, and thinkers who are dedicated to the rebuilding of the world on sounder and more inclusive lines.How fitting it is, then, that the Mayan people, whose ancient teaching is the source of the 2012 prophecy, viewed the completion of a “Great Cycle”, as a moment for celebration. They seem to have intuitively understood that there was a cycle previous to this, and that there is every likelihood of another cycle to follow.Let us work so that the end of the present cycle brings not disaster but release from the crystallised patterns of the old and outworn, in preparation for the coming cycle and a deeper realisation of the Good, the True, and the Beautiful.

* The spiritual Hierarchy refers to Those Who have mastered the lessons of life in form, and Who stand ready to give spiritual help to all human beings. Christians might refer to Christ and His Church, Hindus to the Rishis, Buddhists to Boddhisattvas.

http://www.lucistrust.org(...)hive/world_view_2012

Alice Bailey channelde informatie van een entiteit genaamd Dwjahl Kuhl. Deze entiteit sprak over de New Group of World Servers:

The New Group of World Servers
Djwhal Khul

They are being gathered out of every nation, but are gathered and chosen, not by the watching Hierarchy or by any Master, but by the power of their response to spiritual opportunity, tide and note. They are emerging out of every group and church and party, and will therefore be truly representative. This they do, not from the pull of their own ambition and prideful schemes, but through the very selflessness of their service.

They are finding their way to the top in every department of human knowledge, not because of the clamor they make about their own ideas, discoveries and theories, but because they are so inclusive in their outlook, and so wide in their interpretation of the truth that they see the hand of God in all happenings, His imprint upon all forms, and His note sounding forth through every channel of communication between the subjective reality and the objective outer form.

They are of all races; they speak all languages; they embrace all religions, all sciences and philosophies. Their characteristics are synthesis, inclusiveness, intellectuality and fine mental development. They own no creed, save the creed of Brotherhood, based on the one Life. They recognize no authority, save that of their own souls, and no Master save the group they seek to serve, and humanity whom they deeply love.

They have no barriers around themselves, but are governed by a wide tolerance, and a sane mentality and sense of proportion. They look with open eyes upon the world of men and recognize those whom they can lift and to whom they can stand as the Great Ones stand, -- lifting, teaching and helping. They recognize their peers and equals, and know each other when they meet, and stand shoulder to shoulder with their fellow workers in the work of salvaging humanity.

It does not matter if their terminologies differ, their interpretations of symbols and scriptures vary, or their words are few or many. They see their group members in all fields -- political, scientific, religious, and economic - and give to them the sign of recognition and the hand of a brother. They recognize likewise Those who have passed ahead of them upon the ladder of evolution, and hail Them Teacher, and seek to learn from Them that which They are so eager to impart. (Treatise on White Magic, p.398-401)

This group has a specific mission, and some of the facts about it might be stated as follows: zie http://www.mindlight.info/aab/dkngws.htm

Het is in zekere zin een uitwerking van de plannen van de illuminati wat ze beschrijft.

Over de kosmische Christus, die niet lang na 2012 zal komen:

Ik geloof dat deze 'kosmische christus' the devil in disguise is. Bedoeld om de hele wereld onder 1 autoriteit samen te voegen, in een vals soort vrede, en vervolging van ieder die weigert mee te gaan met de plannen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-12-2012 15:36:34 ]
pi_120201368
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 07:44 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Volgens mij ook de Egyptenaren. Ik geloof dat er een paar planeten op die datum boven de pyramides staan.
Dat van de planeten boven de piramiden is een fake.
http://blogs.discovermaga(...)ment-pyramid-scheme/
Daarnaast is er geen (betrouwbare) bron te vinden die ook maar iets over 2012 kan linken met de (oude) egyptenaren.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:43:11 #16
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120204927
Dit is voor de mensen die er echt geen genoeg van kunnen krijgen :)

http://www.halexandria.org/dward415.htm (allemaal wazige dingen)
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:03:28 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120205775
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het volgende is wat Lucis Trust erover zegt. Lucis Trust is de uitgever van de boeken van Alice Bailey, en heette voorheen 'Lucifer Publishing Company'.

De boeken van Alice Bailey gaan over de spirituele evolutie die de mensheid door zou gaan maken, ter voorbereiding op het ontvangen en onder leiding van de Kosmische Christus. De Kosmische Christus zou een Ascended Master zijn die ons in de new age zal leiden. Een esoterische utopie.

De boeken van Alice Bailey vormen de basis voor de filosofie van de Verenigde Naties, welke dient om de wereld voor te bereiden op de komst van de Kosmische Christus. Lucis Trust is een NGO en speelt nog steeds een belangrijke rol voor de VN.

Het lijkt me dus niet oninteressant om te lezen wat zij er over te zeggen hebben:

Following upon the previous World View which focused on natural disasters, this time we consider the predicted disasters that loom in human consciousness as prophecies.Various names have been given to these pending catastrophes, such as “Armageddon”, the “End Times”, “Judgment Day”, and the apocalypse.Specifically, we look ahead two years to a prediction which is viewed in some quarters as an impending disaster of epic proportions—the year 2012, culminating on 21 December 2012, or 21-12-2012.This date is derived from ancient Mayan writings, but analyses of what those writings really mean are inconclusive.That hasn’t prevented speculation from growing and the internet is a rich source of commentary and analysis regarding what this date might foretell.

Any prophecies that hinge on a particular point in time seem to provide especially fertile ground for the creation of disaster scenarios, perhaps because human minds innately recoil from the idea of a “Judgment Day”.What may exacerbate this tendency is the growing sense among people throughout the world that something has indeed gone off track in the way we live our lives.There is a widespread realisation that the guiding values and accepted principles which have formed the sign posts of the human evolutionary journey have fallen away with nothing in sight to replace them.The uncertainty arising from this can be seen in a negative light, evoking a sense of fear and dread, or it can be viewed positively, as an opening for a new approach to living more creatively and harmoniously with our fellowmen and with the lives that inhabit the other kingdoms which share our planet.

In modern times, further ideas have become associated with the Mayan writings, notably the suggestion that an important cosmic alignment will take place in 2012, involving either the centre of the galaxy or its equator. This is presumably to strengthen the idea that the end of one cycle in the Mayan Long Count Calendar marks an important moment of change. However, modern astronomy does not support such a physical alignment taking place in 2012.

Whether or not there is any basis for the 2012 prophecy, its real significance may lie in the effect it creates in the human will.The latent power of the little wills of men, as the Great Invocation puts it, is such that even the spiritual Hierarchy* cannot predict with certainty how humanity will react to any likely event, for the freedom of the human will is inviolable. And this unknown factor, this resource of unpredictable power, opens up a possibility that is worthy of consideration by all people of goodwill.

The longing, deep-seated in human hearts, for peace and harmony can only be fulfilled when human minds recognise the interrelationship of spirit and matter, and thus choose to create a fusion of life and form.This evolutionary achievement, when it occurs, will not be realised on a specific calendar date, but the growing awareness that we are entering a new age, with the destruction of the old and outworn revealing an opportunity to build anew, is indeed worthy of celebration.

In fact, 21 December 2012 will inaugurate another Festival Week of the new group of world servers—the network of affiliated servers, humanitarians, and thinkers who are dedicated to the rebuilding of the world on sounder and more inclusive lines.How fitting it is, then, that the Mayan people, whose ancient teaching is the source of the 2012 prophecy, viewed the completion of a “Great Cycle”, as a moment for celebration. They seem to have intuitively understood that there was a cycle previous to this, and that there is every likelihood of another cycle to follow.Let us work so that the end of the present cycle brings not disaster but release from the crystallised patterns of the old and outworn, in preparation for the coming cycle and a deeper realisation of the Good, the True, and the Beautiful.

* The spiritual Hierarchy refers to Those Who have mastered the lessons of life in form, and Who stand ready to give spiritual help to all human beings. Christians might refer to Christ and His Church, Hindus to the Rishis, Buddhists to Boddhisattvas.

http://www.lucistrust.org(...)hive/world_view_2012

Alice Bailey channelde informatie van een entiteit genaamd Dwjahl Kuhl. Deze entiteit sprak over de New Group of World Servers:

The New Group of World Servers
Djwhal Khul

They are being gathered out of every nation, but are gathered and chosen, not by the watching Hierarchy or by any Master, but by the power of their response to spiritual opportunity, tide and note. They are emerging out of every group and church and party, and will therefore be truly representative. This they do, not from the pull of their own ambition and prideful schemes, but through the very selflessness of their service.

They are finding their way to the top in every department of human knowledge, not because of the clamor they make about their own ideas, discoveries and theories, but because they are so inclusive in their outlook, and so wide in their interpretation of the truth that they see the hand of God in all happenings, His imprint upon all forms, and His note sounding forth through every channel of communication between the subjective reality and the objective outer form.

They are of all races; they speak all languages; they embrace all religions, all sciences and philosophies. Their characteristics are synthesis, inclusiveness, intellectuality and fine mental development. They own no creed, save the creed of Brotherhood, based on the one Life. They recognize no authority, save that of their own souls, and no Master save the group they seek to serve, and humanity whom they deeply love.

They have no barriers around themselves, but are governed by a wide tolerance, and a sane mentality and sense of proportion. They look with open eyes upon the world of men and recognize those whom they can lift and to whom they can stand as the Great Ones stand, -- lifting, teaching and helping. They recognize their peers and equals, and know each other when they meet, and stand shoulder to shoulder with their fellow workers in the work of salvaging humanity.

It does not matter if their terminologies differ, their interpretations of symbols and scriptures vary, or their words are few or many. They see their group members in all fields -- political, scientific, religious, and economic - and give to them the sign of recognition and the hand of a brother. They recognize likewise Those who have passed ahead of them upon the ladder of evolution, and hail Them Teacher, and seek to learn from Them that which They are so eager to impart. (Treatise on White Magic, p.398-401)

This group has a specific mission, and some of the facts about it might be stated as follows: zie http://www.mindlight.info/aab/dkngws.htm

Het is in zekere zin een uitwerking van de plannen van de illuminati wat ze beschrijft.

Over de kosmische Christus, die niet lang na 2012 zal komen:

Ik geloof dat deze 'kosmische christus' the devil in disguise is. Bedoeld om de hele wereld onder 1 autoriteit samen te voegen, in een vals soort vrede, en vervolging van ieder die weigert mee te gaan met de plannen.
Je vergeet een cruciaal en alles bepalend punt , iemand die geen andere autoriteit accepteert buiten zichzelf , kan je niet verleiden in een " foute " autoriteit . Dat kan alleen bij mensen die wel in een vorm van autoriteit geloven buiten zichzelf .
pi_120210033
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:43 schreef Spellmeista het volgende:
Dit is voor de mensen die er echt geen genoeg van kunnen krijgen :)

http://www.halexandria.org/dward415.htm (allemaal wazige dingen)
Die zegt weer dat het op de 22ste is.. Vaag allemaal
  woensdag 12 december 2012 @ 00:44:41 #19
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120216181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou ja, de Spanjaarden zagen ze niet aankomen.
Maar volgens mij is het ook geen profetie. De kalender loopt gewoon een keer ergens af. Meen ik, althans.
Wat de Maya's betreft hebben we Balam, een priester die leefde vlak voordat de Spanjaarden Amerika veroverden.
Balam voorspelde:

“De waarlijke God die uit de hemel komt
zal alleen maar over zonden spreken,
alleen over zonden zullen zijn leerstellingen gaan.
Zijn soldaten zullen onmenselijk zijn,
wreed hun wilde bloedhonden…”

De beschermer van de indianen Bartolomé de las Casas heeft zich enorm geërgerd aan de onverschilligheid van de Spanjaarden. Hij schreef verontwaardigd in “Obra Indigenista” dat de Spanjaarden vrijwillig en uit tijdverdrijf indianen doden en dat zij er zich niet voor schamen om er een openbare slagerij van mensenvlees op na te houden.

De Spaanse bloedhonden waren, na de Europees-Afrikaanse besmettelijke ziekten, die de Spanjaarden met zich meebrachten, de tweede doodsoorzaak van de indianen tijdens de verovering van het Amerikaanse continent.

& dan hebben we Azteken nog:
De Azteken geloofden dat Quetzalcoatl zou terugkeren aan het begin van een van de heilige cycli van tweeënvijftig jaar, die hun rituele kalender voorschreef. Zij verwachtten de windgod in de vorm van een lange blanke man met lang donker haar en een baard in het jaar 1363, 1467 of in 1519.

Voortekenen aan de hemel en onverklaarbare natuurrampen aan het begin van de zestiende eeuw waren voor de leden van het Azteekse hof signalen dat er iets ging gebeuren. Wanhopig raadpleegde keizer Motecuhzoma in 1510 zijn bondgenoot Nezahualpilli, de vorst van Tezcoco en specialist in astrologie. Deze verklaarde onomwonden:

“Binnen enkele jaren zullen onze steden verwoest worden. Wij en onze kinderen zullen dood zijn en onze leenheren zullen vernederd en vernietigd worden…”

De schrik sloeg de Azteekse keizer om het hart toen hij hoorde dat de vloot van Hernán Cortés op 13 februari 1519 vanuit het oosten het eiland Cozumel had bereikt. Die dag was de eerste dag van het Quetzalcoatljaar.

Hernán Cortés landde met zijn vloot op Witte Donderdag 22 april 1519 -op de feestdag van de windgod Quetzalcoatl in het jaar van Quetzalcoatl- op de kust van het Azteekse rijk.

De spionnen van keizer Motecuhzoma bevestigden alleen maar de vermoedens. Volgens deze berichten waren de “Teules” lang van postuur hadden zij allen een witte huid, lang donker haar en een baard.

Bij de eerste ontmoeting op 8 november 1519 te Tenochtitlán tussen Hernán Cortés en keizer Motecuhzoma was de laatste ervan overtuigd dat de ander Quetzalcoalt of een vertegenwoordiger van de windgod was.

De Inca's:
Tijdens zijn bewind voorspelde keizer Inca Viracocha zijn hofhouding dat er na een reeks van Inca-keizers een nog nooit aanschouwd volk zou komen om hen van hun godsdienst en hun rijk te beroven. Hij legde zijn gehele hofhouding geheimhouding op van deze voorspelling om te voorkomen dat de eerbied voor het geloof en voor het gezag verloren zou gaan.

Keizer Huayna Capac, die in Quito verbleef, voelde in december 1527 zijn einde naderen. De monarch liet zijn zoons, zijn familie, alle gouverneurs en legeraanvoerders uit de omtrek bij zich komen om hen mede te delen dat hij ging uitrusten bij “Onze Vader de Zon”.

Eerst verdeelde hij zijn rijk tussen zijn zoons en later mochten ook de leden van de hofhouding die niet van keizerlijke bloede waren afscheid nemen.

Voordat hij de ogen sloot sprak hij:

“Een oude voorspelling van Onze Vader de Zon heeft ons aangekondigd dat er na twaalf heersers uit zijn geslacht nieuwe mensen van een onbekende soort zullen komen en dat zij onze gebieden en andere aan zich zullen onderwerpen. Ik vermoed dat het de vreemdelingen zijn die langs onze kusten zijn gevaren. Het zal een krijgshaftig volk zijn, die jullie in alles de baas zal zijn. Ook weten wij dat met mij het aantal van de twaalf Inca’s is bereikt. Ik kan jullie verzekeren dat deze nieuwe mensen een paar jaar nadat ik van jullie ben heengegaan zullen komen en dat zij gaan doen wat Onze Vader de Zon heeft gezegd. Zij zullen ons rijk in handen krijgen en beheren. Ik beveel jullie hen te gehoorzamen en hen te dienen alsof het superieure wezens zijn. Hun wetten zullen beter dan die van jullie zijn en hun machtige wapens zullen onoverwinnelijk blijken. Gaat heen in vrede; ik ga nu uitrusten bij Mijn Vader de Zon, die mij roept.”

Op 26 juli 1533 werd Huayna Capac’s lievelingszoon Atahualpa door de Spanjaarden in een schijnproces ter dood veroordeeld. Met zijn dood kwam abrupt een einde aan het Incarijk.

[ Bericht 16% gewijzigd door R0N1N op 12-12-2012 00:55:09 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 00:49:54 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120216287
Al die meuk wat hier allemaal geschreven wordt zijn allemaal van gare internetbronnen derived.
Allemaal aangepast geleuter zoals de Bijbel met geen enkele waarheid, slechts profetieën waarvan er nog nooit één exact heeft bepaald wat er is gebeurd, hoogstens toevalligheden.

Net zoals untermenschen geloofden in een gezicht op mars, of Jezus Christus in een koekje, of dat de aarde hol is. Allemaal sporen ze niet en na volgende week hebben we geen verhoogd bewustzijn, gaan we niet allemaal dood, maar zijn we alleen maar dichterbij 2013 gekomen, het jaar waarin de belastingen verhoogd worden.

Daar zullen ze het wel over hebben gehad, die maya's. Verhoogde belastingen. Dat is wel waar. Zij hebben gelijk, wat lul ik nou, ze hadden echt gelijk :o
pi_120223946
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:49 schreef RickoKun het volgende:
Al die meuk wat hier allemaal geschreven wordt zijn allemaal van gare internetbronnen derived.
Allemaal aangepast geleuter zoals de Bijbel met geen enkele waarheid, slechts profetieën waarvan er nog nooit één exact heeft bepaald wat er is gebeurd, hoogstens toevalligheden.

Net zoals untermenschen geloofden in een gezicht op mars, of Jezus Christus in een koekje, of dat de aarde hol is. Allemaal sporen ze niet en na volgende week hebben we geen verhoogd bewustzijn, gaan we niet allemaal dood, maar zijn we alleen maar dichterbij 2013 gekomen, het jaar waarin de belastingen verhoogd worden.

Daar zullen ze het wel over hebben gehad, die maya's. Verhoogde belastingen. Dat is wel waar. Zij hebben gelijk, wat lul ik nou, ze hadden echt gelijk :o
Geef dan even de juiste bronnen en interpretatie. Oh, Übermensch. :P
Ik denk overigens ook niet dat er echt wat gaat gebeuren. Evengoed zou een verandering ten goede niet verkeerd zijn, in deze tijd van decadentie en asocialiteit.
Apocalypse-denken is een behoefte van de mens, denk ik..
pi_120226705
Nog 9 dagen... :P
  woensdag 12 december 2012 @ 13:26:54 #23
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120226873
vraag me af of de dino's een apocalyps voorspeld hadden.
  woensdag 12 december 2012 @ 14:38:16 #24
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120229224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:26 schreef Manke het volgende:
vraag me af of de dino's een apocalyps voorspeld hadden.
Als ze er intelligent EN "goed gelovig" genoeg voor waren, dan hadden ze dat vast gedaan.
... maar ga er niet van uit dat ze dat gedaan hebben :P
pi_120229942
Mijn voorspelling ?

Er gebeurt helemaal niets.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 12 december 2012 @ 15:20:39 #26
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
  woensdag 12 december 2012 @ 15:37:50 #27
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
  woensdag 12 december 2012 @ 19:12:16 #28
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120239265
quote:
"Should we stop the hype ?"

What !?!? You just created one (more) !!!
en wat voor één :')
pi_120240764
Volgens mij is het nog altijd 21 tot 23 december. Zou wel mooi zijn als er op de 21e niks gebeurd en al die irritante 'zie-je-nou-wel'-figuren hun klep open trekken en dat er de volgende dag iets gebeurd. Zou een hoop irritante ego'tjes schelen :).
pi_120240992
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:50 schreef Trippii het volgende:
Volgens mij is het nog altijd 21 tot 23 december. Zou wel mooi zijn als er op de 21e niks gebeurd en al die irritante 'zie-je-nou-wel'-figuren hun klep open trekken en dat er de volgende dag iets gebeurd. Zou een hoop irritante ego'tjes schelen :).
Is het "ego" om te denken dat er niks gebeurt?
pi_120242644
quote:
Speciaal voor jou wacht ik wel tot de 24ste voordat ik "zie je nou wel" ga zeggen... :*
C. Sagan
pi_120244862
Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat er iets gaat gebeuren ;).

Ik heb het alleen over de mensen die alleen de datum 21-12-2012 hebben gehoord (of alleen 2012), in combinatie met het einde van de wereld en overal "zie je nou wel" lopen te schreeuwen (ja zelfs vooraf ;)). Ik vind die persoonlijk meer irritant dan de meeste andere mensen met een zogenaamde mening hierover, dus daarom maakte ik er een grapje over. Don't sweat it ;).
pi_120245750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:13 schreef Trippii het volgende:

Ik heb het alleen over de mensen die alleen de datum 21-12-2012 hebben gehoord (of alleen 2012), in combinatie met het einde van de wereld en overal "zie je nou wel" lopen te schreeuwen (ja zelfs vooraf ;)). Ik vind die persoonlijk meer irritant dan de meeste andere mensen met een zogenaamde mening hierover, dus daarom maakte ik er een grapje over. Don't sweat it ;).
Ik geloof er dus ook niet in... :@
pi_120246201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:29 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik geloof er dus ook niet in... :@
Oke, maar ik neem aan dat je op zijn minst wat dingen hebt opgezocht voordat je ergens wel of niet in geloofd.
pi_120246343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:38 schreef Trippii het volgende:

[..]

Oke, maar ik neem aan dat je op zijn minst wat dingen hebt opgezocht voordat je ergens wel of niet in geloofd.
Moet men daarvoor zaken opzoeken? Als ik dat nu simpelweg niet geloof is dat toch mijn goed recht; of ik dat nu gedaan heb of niet; net zoals het jouw recht is om er wel in te geloven.
pi_120246587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:40 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Moet men daarvoor zaken opzoeken? Als ik dat nu simpelweg niet geloof is dat toch mijn goed recht; of ik dat nu gedaan heb of niet; net zoals het jouw recht is om er wel in te geloven.
Stel jij zegt appels bestaan niet zonder dat je weet of appels daadwerkelijk bestaan of niet en ik heb het uitgezocht, ervaren, whatever en weet dus dat ze bestaan. Dan heb jij alsnog het recht om dat te geloven, maar maakt het vanuit mijn optiek behoorlijk dom, irritant en kortzichtig.
pi_120247503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:13 schreef Trippii het volgende:

Meelopertjesgedrag, dat is het. Da's irritant idd.
(Un)masking for the greater good.
pi_120247568
quote:
Goed bezig daar in dat verlichte hoofd. ;)
Digo
pi_120247977
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:00 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Goed bezig daar in dat verlichte hoofd. ;)
Eerst gebruikte ik een spaarlamp, maar die verbruikte teveel energie en werd veel te heet. Ben toen overgestapt op led verlichting, stuk efficiënter, maar wacht nog steeds op een betere techniek ;).
pi_120256251
Als ik zou moeten gokken zou ik gokken op de introductie van 'aliens', vijandig of vriendelijk. Dat is de belangrijkste kaart die nog op de agenda staat volgens mij.
pi_120284308
Ik geloof er niet veel van maar toch zou het me ook niet echt verbazen als de wereld vergaat op 21 december. Waarom? Omdat alles precies zo is gelopen dat 2013 mijn jaar moet gaan worden. En niet om zielig te doen (want ik heb het voor een groot deel aan mezelf te danken) maar voorgaande jaren zijn alles behalve geweldig geweest. Dus misschien wordt het jaar 2013 mij wel niet gegund.
Voorbeelden:
-In 2012 liep mijn contract voor bepaalde tijd af bij mijn huidige werkgever waardoor ik er 3 maanden verplicht uit moest. In die 3 maanden heb ik precies de tijd gekregen om alles te regelen zodat ik in 2013 mijn droombaan zou moeten hebben. Als ik er niet 3 maanden uit moest was er zeer waarschijnlijk nu nog niks van de grond gekomen, aangezien ik van mezelf nog niet dacht dat ik er klaar voor was. Maar die keuze werd dus onverwachts voor me gemaakt. Ik ga trouwens niet zeggen wat die baan is want voor veel mensen is het allesbehalve een droombaan.
-In 2013 krijg ik na jaren op de wachtlijst te hebben gestaan als het goed is eindelijk een eigen huisje.
-In 2012 ben ik een aardige stap vooruit gegaan op sociaal gebied en dat moet dus alleen maar beter kunnen worden, vooral als ik die baan in 2013 zou kunnen krijgen.
-In 2013 komt GTA V uit. *)
-Het merk Axe dat ik al jaren gebruik heeft een speciale 2012 final edition. :P
Tok.
pi_120284811
Ik voorspel dat de omzet van boeken over 21-12-12 na 21-12-12 compleet in elkaar stort.
pi_120284840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik geloof er niet veel van maar toch zou het me ook niet echt verbazen als de wereld vergaat op 21 december. Waarom? Omdat alles precies zo is gelopen dat 2013 mijn jaar moet gaan worden. En niet om zielig te doen (want ik heb het voor een groot deel aan mezelf te danken) maar voorgaande jaren zijn alles behalve geweldig geweest. Dus misschien wordt het jaar 2013 mij wel niet gegund.
Voorbeelden:
-In 2012 liep mijn contract voor bepaalde tijd af bij mijn huidige werkgever waardoor ik er 3 maanden verplicht uit moest. In die 3 maanden heb ik precies de tijd gekregen om alles te regelen zodat ik in 2013 mijn droombaan zou moeten hebben. Als ik er niet 3 maanden uit moest was er zeer waarschijnlijk nu nog niks van de grond gekomen, aangezien ik van mezelf nog niet dacht dat ik er klaar voor was. Maar die keuze werd dus onverwachts voor me gemaakt. Ik ga trouwens niet zeggen wat die baan is want voor veel mensen is het allesbehalve een droombaan.
-In 2013 krijg ik na jaren op de wachtlijst te hebben gestaan als het goed is eindelijk een eigen huisje.
-In 2012 ben ik een aardige stap vooruit gegaan op sociaal gebied en dat moet dus alleen maar beter kunnen worden, vooral als ik die baan in 2013 zou kunnen krijgen.
-In 2013 komt GTA V uit. *)
-Het merk Axe dat ik al jaren gebruik heeft een speciale 2012 final edition. :P
Dan hoop ik alleen al voor jou dat er 21 dec niets gebeurt en dat alles waar je zo lang op hebt moeten wachten doorgaat in 2013 ^O^
pi_120310593
Het is bedroevend gesteld met de kennis en het kritische denkvermogen van de gemiddelde persoon. Dáár zullen we aan ten onder gaan, niet aan een of andere kalender van een oud volk. Mensen die met droge ogen beweren dat de Maya's meer van het universum af wisten dan wij nu :') Maar goed, het is simpel om leuk klinkende 'feitjes' rond te strooien, mensen slikken het als zoete koek. Zoals die alignment tussen de Aarde, de Zon, en het centrum van de Melkweg: dat gebeurt elk jaar, daarnaast is zwaartekracht zo'n onzinnig zwakke kracht dat het uberhaupt vrijwel geen invloed heeft.
Rekwisieten naar de veldhond.
pi_120310727
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:43 schreef Thorpe het volgende:
Het is bedroevend gesteld met de kennis en het kritische denkvermogen van de gemiddelde persoon. Dáár zullen we aan ten onder gaan, niet aan een of andere kalender van een oud volk. Mensen die met droge ogen beweren dat de Maya's meer van het universum af wisten dan wij nu :') Maar goed, het is simpel om leuk klinkende 'feitjes' rond te strooien, mensen slikken het als zoete koek. Zoals die alignment tussen de Aarde, de Zon, en het centrum van de Melkweg: dat gebeurt elk jaar, daarnaast is zwaartekracht zo'n onzinnig zwakke kracht dat het uberhaupt vrijwel geen invloed heeft.
Wees gerust, het ontbreken van kritisch denkvermogen is al van alle tijden en tot nu toe is de mensheid nog niet ten onder gegaan, dus ik denk dat dat niet de reden zal zijn van onze ondergang...

Maar zou wel wat meer aanwezig mogen zijn bij sommigen...
C. Sagan
pi_120310801
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wees gerust, het ontbreken van kritisch denkvermogen is al van alle tijden en tot nu toe is de mensheid nog niet ten onder gegaan, dus ik denk dat dat niet de reden zal zijn van onze ondergang...

Maar zou wel wat meer aanwezig mogen zijn bij sommigen...
Da's waar, aan de andere kant krijgen we wel steeds meer middelen om onszelf uit te roeien, en d'r komen meer en meer mensen bij. Maar ik houd hoop ;)
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:21:19 #48
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120313885
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:49 schreef Thorpe het volgende:
Da's waar, aan de andere kant krijgen we wel steeds meer middelen om onszelf uit te roeien, en d'r komen meer en meer mensen bij. Maar ik houd hoop ;)
... een significant verschil met 'vroeger' ja.
Maar het gebruik van dergelijke wapens heeft dan gelukkig weer niets met een gebrek aan kritisch denkvermogen te maken ;)

Helaas wel met een aantal andere zaken die vrijwel geen mens vreemd is ;(

Als de wereld/mensheid al ooit vergaat, doen we het waarschijnlijk zelf :P
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:23:31 #49
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120313971
Ik zag gisteren een filmpje die Nasa heeft gemaakt bedoeld om uit te zenden op 22 december om te zeggen dat er niks is gebeurd :')
pi_120314219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:23 schreef Summers het volgende:
Ik zag gisteren een filmpje die Nasa heeft gemaakt bedoeld om uit te zenden op 22 december om te zeggen dat er niks is gebeurd :')
Nogal overbodig :) Kwam het wel van de NASA af?
C. Sagan
  vrijdag 14 december 2012 @ 20:03:55 #51
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120315852
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:30 schreef The_stranger het volgende:
Goede vraag :P

Hoe dan ook word ik onderhand een beetje misselijk van het kinderlijke niveau waarmee NASA over al die dingen 'praat'. (waarbij ontzettend veel wordt gebagatelliseert, imo). Zo'n filmpje zou me niet verbazen in dat opzicht. Hoewel ik eerder een hoax verwacht ;)
pi_120316471
De 21ste moet ik weer naar de werkwinkel. Het zou nog een mooi einde zijn, als het toch voor 9u15 gebeurt. Dan moet ik niet meer gaan. :+
  vrijdag 14 december 2012 @ 20:20:57 #53
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120316736
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:16 schreef Little_Dolls het volgende:
De 21ste moet ik weer naar de werkwinkel. Het zou nog een mooi einde zijn, als het toch voor 9u15 gebeurt. Dan moet ik niet meer gaan. :+
Een bezoek aan de werkwinkel is niet het einde van de wereld hoor. Dat overleef je best wel :P
pi_120316999
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:20 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Een bezoek aan de werkwinkel is niet het einde van de wereld hoor. Dat overleef je best wel :P
Het gaat er gewoon om dat ze me nogal frustreren. Men moet mensen aan werk helpen, maar uiteindelijk halen ze er alleen geld uit. Ze verwachten zaken die niet goed mogelijk zijn en nee, ik ga er niet verder op in. Ik ben die hele boel zat...
  vrijdag 14 december 2012 @ 20:26:55 #55
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120317083
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:25 schreef Little_Dolls het volgende:
Het gaat er gewoon om dat ze me nogal frustreren. Men moet mensen aan werk helpen, maar uiteindelijk halen ze er alleen geld uit. Ze verwachten zaken die niet mogelijk zijn en nee, ik ga er niet verder op in. Ik ben die hele boel zat...
Gelijk heb je ;)
pi_120317471
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Yep, Science @ NASA, deze:

Ze hebben zelfs een hele debunkpagina erover: http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html.
pi_120319504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:33 schreef Thorpe het volgende:

[..]

Yep, Science @ NASA, deze:

Ze hebben zelfs een hele debunkpagina erover: http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html.
Die pagina kende ik al, die is de lucht in gegaan nadat duizenden mensen NASA bestookten met die onzin vragen. Het filmpje vind ik wat overdone, had er dan een "waarom vergaat de wereld niet" film van gemaakt, deze film is op de 22ste een beetje mosterd na de maaltijd...
C. Sagan
  vrijdag 14 december 2012 @ 22:23:49 #58
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120323729

zaterdag 15 december 2012 @ 03:29:25 #59
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120332358
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:33 schreef Thorpe het volgende:
<snip>
Yeah, dat is precies wat ik bedoel.
Beetje simplistisch geschreven allemaal, waarbij het lijkt of men slechts de meest idiote varianten van zaken aanpakt. (zie b.v. de "killer solar flare" pagina). Bijna satirisch.

... maar goed, het is dan ook voor een bepaald publiek bestemd, denk ik dan maar :P
pi_120332398
wat een fucking bullshit, en niemand gelooft dit echt serieus, laatst was een paupert ook aan het beweren dat hij wel geloofde dat 21 dec alles ophield... ik vroeg hem waarom hij dan nog braaf ging werken en belasting betaalde en geld spaarde... tja uhmm daar was geen goed antwoord op.

YOLO
&lt;hr&gt;
pi_120333010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 03:29 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Yeah, dat is precies wat ik bedoel.
Beetje simplistisch geschreven allemaal, waarbij het lijkt of men slechts de meest idiote varianten van zaken aanpakt. (zie b.v. de "killer solar flare" pagina). Bijna satirisch.

... maar goed, het is dan ook voor een bepaald publiek bestemd, denk ik dan maar :P
Die meeste idiote verhalen zweven wel degelijk rond/ Mogelijk niet in jouw kringen, maar de mensen uit de VS die ik ken, horen wel degeljk over solar flares, poleshifts en dat soort onzin. En dat zijn nu juist punten waar NASA wat over kan zeggen. En de strengst gelovigen van die theorien zijn ook vaan simpel volk (bijna een verplichting wil je in dat soort dingen geloven). Een oude voorspelling van de Hopi indianen ligt wat verder van hun bed.
C. Sagan
pi_120333967
Als het op de 21e gebeurt hoop ik dat het wel laat op de avond is, dan kan ik tenminste nog naar een vriend gaan ;(
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_120333973
21 December begint mijn vakantie eindelijk.
pi_120337541
http://www.pateo.nl/nieuwsbrief034.htm

o Wat gaat er nu echt gebeuren op 21 december 2012?
o De Mayas onderscheiden 13 onderwerelden en 9 bovenwerelden
o De Lange-Telling-Kalender gaat over één van de 9 bovenwerelden
o Alle 9 scheppingskalenders eindigen op hetzelfde etmaal
o We gaan van blind geloven naar geïnformeerd weten
pi_120337787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:29 schreef Trippii het volgende:

Ik hoop je laatste optie Trippii.
pi_120337993
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik hoop je laatste optie Trippii.
Ah, dat zijn de punten waarover het artikel gaat van de link die ik gaf.

Maar het is inderdaad wel waar we steeds meer naar toe gaan :).
pi_120338149
quote:
Zou dat het eind betekenen van alle onzinnige end-of-the-world ideeën? Want die staan bol van blind geloven...
C. Sagan
pi_120338360
quote:

gebaseerd op het werk van carl calleman, en die had het mis. dus ik vermoed dat deze interpretatie ook niet juist is.

nogmaals wat ik al eerder in dit topic zei; het meeste is verloren gegaan tijdens de inquisitie van de spanjaarden. we kunnen dus onmogelijk weten wat de maya's precies bezighield, en hoe en waarom ze zich met -iets- bezighielden. derhalve geloof ik niemand die zo stellig beweert te weten wie het bij het juiste eind heeft en hoe je al die zaken die wel gevonden zijn zou moeten interpreteren, dus zo ook deze johan oldenkamp niet.
pi_120338597
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:59 schreef dawg het volgende:
[quote]0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zou dat het eind betekenen van alle onzinnige end-of-the-world ideeën? Want die staan bol van blind geloven...
Ik hoop het. Denk dat het na 21-23 december al een heel stuk minder zal worden, dat is toch echt dé datum van de doemdenkers.
quote:

[..]

gebaseerd op het werk van carl calleman, en die had het mis. dus ik vermoed dat deze interpretatie ook niet juist is.

nogmaals wat ik al eerder in dit topic zei; het meeste is verloren gegaan tijdens de inquisitie van de spanjaarden. we kunnen dus onmogelijk weten wat de maya's precies bezighield, en hoe en waarom ze zich met -iets- bezighielden. derhalve geloof ik niemand die zo stellig beweert te weten wie het bij het juiste eind heeft en hoe je al die zaken die wel gevonden zijn zou moeten interpreteren, dus zo ook deze johan oldenkamp niet.
Heb je de tekst wel gelezen?
pi_120338715
quote:

[..]

Oldenkamp had het ook over datums in augustus en oktober, dus dat is zo vreemd niet dat hij het nu weer mis heeft.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_120338812
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:06 schreef Trippii het volgende:

[..]

Ik hoop het. Denk dat het na 21-23 december al een heel stuk minder zal worden, dat is toch echt dé datum van de doemdenkers.

[..]

Heb je de tekst wel gelezen?
ja, doh.

hij komt bijvoorbeeld met de datum 14 juli, volgens zijn eigen berekening, maar vertelt er niet bij hoe hij dan tot die berekening is gekomen. daarnaast zegt hij dat zijn werk gebaseerd is op dat van carl calleman, die de datum had vastgesteld 11 oktober 2011 geloof ik. ook met die 9 treden van dat maya bouwwerk. hij had het aantoonbaar mis.

daarnaast, de arrogantie van zulke mensen vind ik echt volledig misplaatst. tenzij zij een tijdmachine tot hun beschikking hebben en alle mayateksten etc gelezen hebben toen ze geschreven werden, om daarna van een afstandje toe te kijken hoe de spanjaarden alles vernietigden.
pi_120338852
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Oldenkamp had het ook over datums in augustus en oktober, dus dat is zo vreemd niet dat hij het nu weer mis heeft.
sowieso klinkt die naam me enigszins bekend in de oren. was hij niet lijsttrekker van zo'n nieuw klein partijtje? sopn of partij voor de toekomst of zoiets?
pi_120339065
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:14 schreef dawg het volgende:

[..]

sowieso klinkt die naam me enigszins bekend in de oren. was hij niet lijsttrekker van zo'n nieuw klein partijtje? sopn of partij voor de toekomst of zoiets?
Klopt, vraag maar aan linkse boomknuffelaar ;) Samen met nog 75 andere personen op de lijst, ze waren erg ambitieus tijdens de tweekamerverkiezingen :@

Geert Vousten (de nummer 3 op die lijst) ken ik trouwens van mijn RH practitioner netwerk :o
pi_120339234
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Klopt, vraag maar aan linkse boomknuffelaar ;) Samen met nog 75 andere personen op de lijst, ze waren erg ambitieus tijdens de tweekamerverkiezingen :@

Geert Vousten (de nummer 3 op die lijst) ken ik trouwens van mijn RH practitioner netwerk :o
http://nl.wikipedia.org/w(...)e_Pioniers_Nederland

ja dus. ook is een van die figuren de oprichter van niburu.nl. niet serieus te nemen dus, die club. excuse me. :)
pi_120339276
- alles wordt nog duurder

- de wereld is totaal gedigitaliseerd

- een of ander geheim uit de ruimte wordt bekend gemaakt

- we hebben besloten de natuur te vernietigen voor geld
(we houden in de toekomst geen leefbaar grond over, dat begint nu in 2012, dat butterfly effect)

- atheisten worden nog steeds buitengesloten

- we kopen nog steeds massaal in bij supermarkten

- het kopen op kooprekeningen - afbetalingen - hypotheken - leningen gaat ook gewoon vrolijk door

- het verschil tussen arm en rijk zal nooit veranderen, misschien wel verergeren

[ Bericht 9% gewijzigd door anonymoussie op 15-12-2012 14:41:50 ]
pi_120344756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:29 schreef anonymoussie het volgende:

(we houden in de toekomst geen leefbaar grond over, dat begint nu in 2012, dat butterfly effect)

- het kopen op kooprekeningen - afbetalingen - hypotheken - leningen gaat ook gewoon vrolijk door

- het verschil tussen arm en rijk zal nooit veranderen, misschien wel verergeren
Je vergeet 'de chocolaatjes bij de aldi zijn op' ;(
pi_120344873
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:29 schreef anonymoussie het volgende:

Maar ja, dat gebeurt toch wel zonder een specifieke dag te noemen.
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:01:02 #78
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120345495
pi_120351071
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

_O-
pi_120357606
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar ja, dat gebeurt toch wel zonder een specifieke dag te noemen.
Niet als de wereld vergaat eind december natuurlijk hè.
pi_120357637
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:28 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Niet als de wereld vergaat eind december natuurlijk hè.
Geloof je dat?
pi_120357685
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Voor supermarktbezoekers een ramp natuurlijk. :D
pi_120357763
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:30 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Voor supermarktbezoekers een ramp natuurlijk. :D
Jij bezoekt geen supermarkten?
pi_120357808
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geloof je dat?
Zeg, wat heb ik nou voorspelt in mijn quote...
Niet dat de wereld vergaat toch, of wel soms? Of begrijp je mijn reactie weer niet?

Jij denkt dat er iets bijzonders gaat gebeuren? Je vindt mijn voorspelling te normaal, te allerdaags.
pi_120357889
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Problemen? :')
pi_120357922
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:35 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Problemen? :')
Hoe bedoel je? :?
pi_120363503
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Na 21-12 bezoeken de supermarkten ons :{w
  zondag 16 december 2012 @ 13:25:37 #88
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120370276
Als de wereld vergaat hadden we het al lang moeten weten en zien aankomen.
Het is niet opeens boem klaar.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_120372427
Jaja, nog 5!
pi_120385210
Maya kalander gaat toch gewoon verder met de 14 cyclus?
  maandag 17 december 2012 @ 05:24:10 #91
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120404828
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:25 schreef martijnde3de het volgende:
Als de wereld vergaat hadden we het al lang moeten weten en zien aankomen.
Het is niet opeens boem klaar.
Hmm..als je onder een vrachtwagen komt zie je dit vaak ook niet "aankomen".

Hiermee bedoel ik dat een ongeluk in een fractie kan gebeuren. Ik denk dat een ongeluk op macro niveau niet anders zou zijn.
  maandag 17 december 2012 @ 08:51:35 #92
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_120405704
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 17-12-2012 11:04:32 ]
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  maandag 17 december 2012 @ 11:33:01 #93
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_120409611
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  maandag 17 december 2012 @ 12:31:47 #94
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_120411561
Waarom is mijn bericht verwijderd?
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  maandag 17 december 2012 @ 13:18:19 #95
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120413235
quote:
Ik vind het nogal een stijlbreuk op die vrijdag...
pi_120448210
pi_120448380
Dit wordt mijn 21 december.

Als de wereld vergaat, jammer dan. 8-)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_120450914
quote:
_O-
pi_120474034
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2012 03:00 schreef El_Matador het volgende:
Dit wordt mijn 21 december.

[ afbeelding ]

Als de wereld vergaat, jammer dan. 8-)
Er zit al een orb (alien!!) te wachten onder de parasol, pas maar op.
pi_120474503
In de mainstream media lijkt het wat doodgebloed. Hoe zit dat met de believersites, begint men daar ook een beetje twijfels bij de exacte datum te krijgen?
  woensdag 19 december 2012 @ 07:56:53 #101
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120496044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:16 schreef CafeRoker het volgende:
In de mainstream media lijkt het wat doodgebloed. Hoe zit dat met de believersites, begint men daar ook een beetje twijfels bij de exacte datum te krijgen?
De believers zijn zich natuurlijk allemaal aan het verstoppen.

Een soort van struisvogelgedrag.
pi_120498309
Nog 2... Nu wordt het spannend!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 19 december 2012 @ 11:35:39 #103
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120501383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 07:56 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De believers zijn zich natuurlijk allemaal aan het verstoppen.
[ afbeelding ]
Een soort van struisvogelgedrag.
yeah right want een nieuw tijdperk is eng en we zijn pas verloren als we dit slavensysteem niet overeind houden precies zoals het nu is :') , de nieuwe tijd is juist dat mensen hun kop uit het zand halen en beseffen dat we o.a allemaal struisvogels waren en en geindoctrineerd zijn om ons als struisvogels te gedragen , de MSM heilig geloofden en napraten als een christen de bijbel en we allemaal op ons eigen manier in de val zijn gelopen maar wel collectief . We hadden de keuze tussen verschillende illusies . Dat iemand ergens bovenuit stijgt en slimmer is is net zo'n illusie . We zijn allemaal gelijk en we moeten allemaal veranderen .
pi_120503754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:35 schreef Summers het volgende:

[..]

yeah right want een nieuw tijdperk is eng en we zijn pas verloren als we dit slavensysteem niet overeind houden precies zoals het nu is :') , de nieuwe tijd is juist dat mensen hun kop uit het zand halen en beseffen dat we o.a allemaal struisvogels waren en en geindoctrineerd zijn om ons als struisvogels te gedragen , de MSM heilig geloofden en napraten als een christen de bijbel en we allemaal op ons eigen manier in de val zijn gelopen maar wel collectief . We hadden de keuze tussen verschillende illusies . Dat iemand ergens bovenuit stijgt en slimmer is is net zo'n illusie . We zijn allemaal gelijk en we moeten allemaal veranderen .
Zeg nou eens concreet wat je wilt met je nieuwe tijd en struisvogels en napraten en veranderen.
Holle woorden, vrouwmensch!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_120504513
Mijn gedachte over 21 dec is nog steeds dat het een gewone werkdag wordt. Tevens mijn voorspelling.
pi_120515454
zo denk ik er ook over!
pi_120517271
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:53 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zeg nou eens concreet wat je wilt met je nieuwe tijd en struisvogels en napraten en veranderen.
Holle woorden, vrouwmensch!
Zo hol is het niet, het staat er best duidelijk. Voorbeelden: Struisvogels > Heilig geloven in bijvoorbeeld een overheid of mainstream media en als je zelf beter weet doen alsof je neus bloed en mee gaan met de menigte. Napraten > Hetgeen wat je zonder zelf te checken aanneemt en verspreid, ook al is het desinformatie. Veranderen > Niet meer dingen zomaar aannemen die bijvoorbeeld in de media of door de overheid verteld worden, maar zelf je verantwoordelijkheid nemen van hetgeen dat je tot je neemt en verspreid. We zijn zelf deels verantwoordelijk voor de wereld waarin we leven en als we verbetering willen dan begint dat cliché genoeg bij jezelf. Nieuwe tijd > Bewust(er) handelen als mensheid, er zijn oplossingen genoeg voor de huidige problemen. Boeit het jou of steek je ook liever je kop in het zand?
pi_120521717
quote:

[..]

Maar leven we dan niet nog steeds in een illusie, alleen een andere?
pi_120536960
Nou, die lui op tv, die mediums enzo zijn er ook nog steeds op, dusss stel als er iets gebeurd vrijdag, dan zouden ZIJ m.n. niet meer op tv gaan, want ze verdienen er toch niets meer aan.
Nou en als zij nog op tv zijn, gebeurd er niks vrijdag! O-)
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_120540343
Frankrijk:
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)spondent/9531861.stm

Turkije:
http://www.huffingtonpost(...)urkey_n_2275904.html

Argentinië:
http://telefenoticias.com(...)o-masivo/14489.shtml
In het Spaans. Volgens wiki gaat het over een berg waar via facebook was afgesproken massaal zelfmoord te plegen en die daarom nu wordt afgesloten.

[ Bericht 65% gewijzigd door Cruoninga op 20-12-2012 07:48:23 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 08:35:26 #111
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120540941
quote:

[..]

Het enige serieuze structurele probleem met de wereld en de mensheid is de overbevolking.
Alle problemen die er zijn, zijn daarop terug te voeren.

Er komt geen nieuw tijdperk en tenzij er ooit een wereldwijde pandemie van bijbelse proporties de wereldbevolking decimeert zal de wereld niet zo gemakkelijk veranderen.
Overigens zijn we niet allemaal gelijk, juist in de onderlinge verschillen schuilt de kracht van de mens.
  donderdag 20 december 2012 @ 08:44:43 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_120541073

Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 20 december 2012 @ 08:59:14 #113
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120541296
quote:
Leuk :-)
  donderdag 20 december 2012 @ 10:33:51 #114
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120543569
En wat gaan jullie believers doen/voelen/vinden als het straks 22 december is en er is niks gebeurd?

Toch wanhopig op zoek naar aanwijzingen dat er wellicht ergens toch iets gebeurd is, of dat er iets spiritueels gebeurd is waar alleen jullie weet van hebben alles om je eigen illusie maar in stand te houden? Of wordt het één grote mental breakdown?

Ik ben serieus erg benieuwd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_120545324
Uiteraard gaat er niets bovennatuurlijks gebeuren; ook komen er geen aliens of vindt ineens WO III plaats vanaf morgen, maar waar ik wel heel erg bang voor ben, zijn de gekke mensen onder ons. Ik vrees voor een Breivik-achtige daad ergens, of misschien wel meerdere. Ik denk daarom ook dat het in de mainstream media niet zo wordt opgeblazen, uit angst voor radicalen die er gebruik van maken.
pi_120547116
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:30 schreef PicoMMP het volgende:
Uiteraard gaat er niets bovennatuurlijks gebeuren; ook komen er geen aliens of vindt ineens WO III plaats vanaf morgen, maar waar ik wel heel erg bang voor ben, zijn de gekke mensen onder ons. Ik vrees voor een Breivik-achtige daad ergens, of misschien wel meerdere. Ik denk daarom ook dat het in de mainstream media niet zo wordt opgeblazen, uit angst voor radicalen die er gebruik van maken.
Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Er zijn altijd wel een paar gekken die zelfmoord plegen.. maar familiedrama's en massamoorden zijn populair, de laatste jaren..
pi_120548102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er zijn altijd wel een paar gekken die zelfmoord plegen..
Geen enkel probleem mee
quote:
maar familiedrama's en massamoorden zijn populair, de laatste jaren..
Daar dan wel weer mee.. En inderdaad wel een angst die ik redelijk vind.
C. Sagan
  donderdag 20 december 2012 @ 13:01:59 #119
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120548247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar leven we dan niet nog steeds in een illusie, alleen een andere?
Een illusie vanuit onszelf door onszelf , nu leven we een illusie van een ander waarbij we van kleins af aan worden geleerd de macht buiten onszelf te zien en laten we ons verdelen om die illusie in stand te houden van die kleine groep en ons hele leven is erop gericht om die illusie in stand te houden , werken tot je er bij neervalt en altijd afhankelijk en alles is op angst gebaseerd .
pi_120548481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:33 schreef DustPuppy het volgende:
En wat gaan jullie believers doen/voelen/vinden als het straks 22 december is en er is niks gebeurd?

Toch wanhopig op zoek naar aanwijzingen dat er wellicht ergens toch iets gebeurd is, of dat er iets spiritueels gebeurd is waar alleen jullie weet van hebben alles om je eigen illusie maar in stand te houden? Of wordt het één grote mental breakdown?

Ik ben serieus erg benieuwd.
Volgens mij ben jij degene die in een illusie leeft, schaapje.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 20 december 2012 @ 13:12:50 #121
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120548552
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:35 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het enige serieuze structurele probleem met de wereld en de mensheid is de overbevolking.
Alle problemen die er zijn, zijn daarop terug te voeren.

Er komt geen nieuw tijdperk en tenzij er ooit een wereldwijde pandemie van bijbelse proporties de wereldbevolking decimeert zal de wereld niet zo gemakkelijk veranderen.
Overigens zijn we niet allemaal gelijk, juist in de onderlinge verschillen schuilt de kracht van de mens.
Er is genoeg aarde voor de wereldbevolking , als iedereen een stuk land zou krijgen zou heel australie bezet zijn en een stuk van America en de rest zou leeg zijn , ( reken maar uit ) er is niet genoeg aarde voor de graaiers die alles willen innemen en vernietigen en willen bezitten , mensen zouden niet weg moeten gaan maar de graaiers . Hoezo komt er geen nieuw tijdperk ? Er komt altijd een nieuw tijdperk , zo had je de industriele revolutie en die was ook niet op 1 dag op 1 datum . Aangezien er nu een bewustzijnsverandering plaatsvind onder de wereldbevolking zal de wereld gaan veranderen . Wie anders denkt zal anders gaan handelen . Wie een leugen ontdekt zal niet meer meegaan of meewerken met de leugen en dit hele systeem is een leugen en niet in het voordeel van de wereldbevolking . We zijn wel allemaal gelijk met verschillen , de illusie is dat de 1 meer recht heeft op iets dan de ander . De illusie is dat geld een soort god is geworden die boven het leven staat . Waar mensenlevens voor opgeofferd moeten worden alsof we een stel holbewoners zijn die niet beter weten
  donderdag 20 december 2012 @ 13:30:33 #122
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120549177
pi_120549299
Ik hou het op een geleidelijke transitie naar de 5e dimensie, die al tijden aan de gang is trouwens.
http://www.nieuwetijdskin(...)r-2012/#.UNMFYHdWU-4
pi_120550452
Er gebeurt gewoon geen zak.
  donderdag 20 december 2012 @ 14:24:00 #125
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120551220
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:05 schreef Scorpie het volgende:
Er gebeurt gewoon geen zak.
Dat somt het wel zo'n beetje op ja.
Her en der een bomaanslag, de gebruikelijke aangespoelde walvis en de onoverkomelijke wolkbreuk/overstroming/aardbeving (vul zelf verder maar in) daargelaten.
  donderdag 20 december 2012 @ 15:19:10 #126
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120553169
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij degene die in een illusie leeft, schaapje.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 20 december 2012 @ 15:28:56 #127
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120553526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:33 schreef lezzer het volgende:
Ik hou het op een geleidelijke transitie naar de 5e dimensie, die al tijden aan de gang is trouwens.
WTF!?
quote:
De tweede Wereld Oorlog gaf de doorslag. Jullie broeder, de gehate en gevreesde Adolf Hitler, een oude en hoog ontwikkelde ziel, nam de rol op zich van de dictator en met zijn racistische wandaden hield hij jullie een spiegel voor waarin jullie konden zien waar de afscheiding, de dualiteit, toe kon leiden. Toen namen jullie unaniem de beslissing om niet meer te willen experimenteren met dualiteit. Het verlangen naar Eenheid, verbroedering, respect en onvoorwaardelijke liefde welde heftig op.
Adolf Hitler deed het dus voor ons, mensen! Dat het duidelijk is!
pi_120553584
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:33 schreef lezzer het volgende:
Ah, daar liep ik vanochtend tegenaan, de vijfde dimensie... :')

Ook nog een idee hoe dat in te passen is? Waar is die vijfde dimensie nu? Waarom zijn onze natuurwetten nog steeds hetzelfde als er al een vijfde dimensie is?
C. Sagan
  donderdag 20 december 2012 @ 15:31:24 #129
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120553630
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ah, daar liep ik vanochtend tegenaan, de vijfde dimensie... :')

Ook nog een idee hoe dat in te passen is? Waar is die vijfde dimensie nu? Waarom zijn onze natuurwetten nog steeds hetzelfde als er al een vijfde dimensie is?
Volgens mij gaan ze in de quantum fysica (String theorie) zelfs uit van 11 dimensies.

M-theory
pi_120553682
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze in de quantum fysica zelfs uit van 11 dimensies.
Klopt, in de snaartheorie onder meer, maar daar past geen ziel in, wat ze wel claimen op die gelinkte site..

-EDIT-

sowieso heeft die site moeite met dimensies:
quote:
Vergeet niet dat tijd geen rol speelt buiten de derde dimensie.
C. Sagan
pi_120553834
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Klopt, in de snaartheorie onder meer, maar daar past geen ziel in, wat ze wel claimen op die gelinkte site..

-EDIT-

sowieso heeft die site moeite met dimensies:

[..]

die quote. :D
pi_120553972
Oh, by the way:

C. Sagan
pi_120554201
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:39 schreef The_stranger het volgende:
Oh, by the way:

[ afbeelding ]
_O-
pi_120554328
:D
  donderdag 20 december 2012 @ 15:51:50 #135
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120554501
Is het trouwens de bedoeling dat alles ophoudt zodra het 21 december wordt, of is er een bepaald tijdstip/tijdzone etc.?

Of wordt het inderdaad een soort 'rolling' apocalypse. Beginnend in Nieuw Zeeland?
pi_120554687
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:51 schreef DustPuppy het volgende:
Is het trouwens de bedoeling dat alles ophoudt zodra het 21 december wordt, of is er een bepaald tijdstip/tijdzone etc.?

Of wordt het inderdaad een soort 'rolling' apocalypse. Beginnend in Nieuw Zeeland?
makkelijkst hou je de tijd aan van mexico/guatemala. -6 gmt. daar resideerden de maya's immers.
  donderdag 20 december 2012 @ 15:56:54 #137
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120554703
quote:
19s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:56 schreef dawg het volgende:

[..]

makkelijkst hou je de tijd aan van mexico/guatemala. -6 gmt.
En is het dan ook echt klokslag 12 of wat?
pi_120554750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En is het dan ook echt klokslag 12 of wat?
weet ik veel, weet niemand en iedereen die pretendeert iets over 21-23/12/12 zeker te weten lult uit zijn of haar nek. :')

niemand weet hoe en wat -en of er uberhaupt wat- er gaat gebeuren, daarvoor is echt veel te veel vernietigd.
  donderdag 20 december 2012 @ 16:01:28 #139
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120554889
quote:
19s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:58 schreef dawg het volgende:

[..]

weet ik veel, weet niemand en iedereen die pretendeert iets over 21-23/12/12 zeker te weten lult uit zijn of haar nek. :')

niemand weet hoe en wat -en of er uberhaupt wat- er gaat gebeuren, daarvoor is echt veel te veel vernietigd.
Nou, dat niet. Er zijn nog genoeg Maya's over en die zeggen allemaal hetzelfde: Er gaat niks gebeuren.

Dit hele einde van de wereld verhaal is een verzinsel van sommige individuen binnen de New Age movement van de jaren 70/80.
  donderdag 20 december 2012 @ 16:06:24 #140
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120555073
pi_120555078
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou, dat niet. Er zijn nog genoeg Maya's over en die zeggen allemaal hetzelfde: Er gaat niks gebeuren.

Dit hele einde van de wereld verhaal is een verzinsel van sommige individuen binnen de New Age movement van de jaren 70/80.
:') dit bedoel ik dus. complete nonsens. alsof die nu nog levende maya's er 450 jaar geleden bij waren toen de spanjaarden midden-amerika met geweld doorkruisten. zij weten net zoveel, of net zo weinig, dan ieder ander. maar omdat ze toevallig van een maya afstammen pretenderen ook zij de waarheid in pacht te hebben.
  donderdag 20 december 2012 @ 16:13:10 #142
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120555332
21 december is begonnen, maar Kiribati bestaat nog.
Om 11.00 uur Nederlandse tijd begon de dag die volgens sommigen het einde der tijden zou inluiden al op exotische eilandenrijkjes als Samoa en Kiribati.Overigens weten we pas zaterdagmiddag 12 uur zeker of de gehele wereld de vermeende apocalyps heeft overleefd. Dan is het ook op de Amerikaanse Midway-eilanden 22 december.

De aarde kan nog een paar dagen mee.
Als eerste grote landen waren om 12 uur Nederlandse tijd Nieuw-Zeeland en het uiterste oosten van Rusland aan de beurt.

We hoeven niet bang te zijn mensen!
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_120558674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens.
Dan gebeurt er niks, alleen moet ik wel weer op zoek naar een baan en mijn spaarrekeni.g gaan vullen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 20 december 2012 @ 19:44:30 #144
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120563921
Nu 10 jaar later denk ik dat er niks gebeurd. Ik ben overtuigd. Het was een grote illusie en de taak die ik hier heb is volbracht. Die taak was om de illusie van 21 december 2012 weg te toveren.

Ik sta nu in het hier en nu en heb dit tevens aan jullie te danken. 1 voor allen, allen voor 1!
  donderdag 20 december 2012 @ 19:48:53 #145
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120564148
Wie blijft er allemaal op tot 21 december 00:00 uur Nederlandse tijd vanavond? Doe gezellig mee :P Party is over here!
pi_120564480
ik hoorde net dat de maja's er niet in geloven zelf. dus tja. hoe mongloide moet je zijn om er dan wel in te geloven. ^O^
  donderdag 20 december 2012 @ 19:55:26 #147
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120564556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik hoorde net dat de maja's er niet in geloven zelf. dus tja. hoe mongloide moet je zijn om er dan wel in te geloven. ^O^
pff..ik geloof er vanaf een half uur geleden niet meer in..!! Ik heb daarvoor een speciaal topic geopend voor alle bekeerden!

TRU / **** alle illusies topic!!

[ Bericht 6% gewijzigd door Spellmeista op 20-12-2012 20:13:58 ]
pi_120567241
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:55 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

pff..ik geloof er vanaf een half uur geleden niet meer in..!! Ik heb daarvoor een speciaal topic geopend voor alle bekeerden!

TRU / **** alle illusies topic!!
maar we zijn er nog niet ...toch?
There is only one religion
  donderdag 20 december 2012 @ 20:42:38 #149
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120567299
Jawel..a new day has been here (in another country weliswaar)
  donderdag 20 december 2012 @ 20:43:46 #150
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120567373
De maya's zeggen ook iets over 23 december. Is dat niet de zogenaamde dag? :)
  donderdag 20 december 2012 @ 20:44:37 #151
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120567415
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:43 schreef martijnde3de het volgende:
Er was maar 1 dag in het experiment en dat was 21 december 2012

Fuck wat ze zeggen trouwens: het was het grootste experiment ooit uitgevoerd op de mensheid!
pi_120567465
quote:
zoveel bier heb ik nou ook weer niet burps... :P
  donderdag 20 december 2012 @ 20:47:53 #153
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120567572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:45 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

zoveel bier heb ik nou ook weer niet burps... :P
SUPERPARTY!!
pi_120568104
De wereldwijde economische crisis is bedacht om in het geheim miljarden te kunnen spenderen aan het bouwen van mega bunkers in bepaalde bergen. Helaas is de nederlandse bunker vertraagd zoals alle bouwwerken in nederland uitlopen. Rutte heeft de Maya's nog proberen te bellen om het een half jaartje uit te stellen maar er nam niemand op.
  donderdag 20 december 2012 @ 20:59:20 #155
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120568279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:56 schreef ConnerJohn het volgende:
De wereldwijde economische crisis is bedacht om in het geheim miljarden te kunnen spenderen aan het bouwen van mega bunkers in bepaalde bergen. Helaas is de nederlandse bunker vertraagd zoals alle bouwwerken in nederland uitlopen. Rutte heeft de Maya's nog proberen te bellen om het een half jaartje uit te stellen maar er nam niemand op.
Jezus, jij denkt echt na voordat je wat post he?
pi_120568549
quote:
Deze heer heeft het gesnapt. :+
pi_120568773
quote:
je moet ook niet mobiel bellen want in de jungle is er geen bereik.
  donderdag 20 december 2012 @ 21:08:53 #158
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120568921
In Space Noone Can Hear You Scream!
  vrijdag 21 december 2012 @ 00:00:07 #159
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120579729
nog 1 min
  vrijdag 21 december 2012 @ 00:00:27 #160
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120579765
kedeng we zijn er nog :)
  vrijdag 21 december 2012 @ 07:34:04 #161
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_120586384
Het is nu ook 21 december in Guatamala, dus het zal wel goed zijn.

En die reis naar de 5e dimensie wordt ook nog even uitgesteld geloof ik.
pi_120594526
moet ik in dit topic zijn?

waarom zijn er eigenlijk twee van deze topics?
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:24:56 #163
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120594876
zou lachen zij als ze het luchtalarm voor de gein lieten afgaan
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:31:03 #164
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120595059
pi_120595214
In de woorden van Shakespeare:

'much ado about nothing'
pi_120595475
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:59 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hier ook mistig. Kunnen de aliens rustig hun entree maken.

Ik ben in Purmerend bij mijn broer en schoonzus. Hier hebben ze op de Kaasmarkt een stoel gezet waar je sorry kan zeggen tegen wie je wilt, voor het geval dat de wereld vergaat.
Morgen staat die stoel in Medemblick. :')

Nadat ik mijn rekeningen heb betaald heb ik eerst een potje huillie huillie gedaan. :'( :'(

Nu heb ik mijn joint gerold, veel groen weinig tabak, ik zit klaar.
pi_120595492
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:35 schreef Lavenderr het volgende:

'much ado about nothing'
ben je vandaag lief voor me?
pi_120595532
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:35 schreef Lavenderr het volgende:

'much ado about nothing'
In de woorden van Sheldon:
quote:
Under normal circumstances I'd say I told you so. But, as I have told so with such vehemence and frequency already the phrase has lost all meaning. Therefore, I will be replacing it with the phrase, I have informed you thusly.
C. Sagan
pi_120595569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:43 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

ben je vandaag lief voor me?
Ga jij eerst maar eens boete doen op die stoel op de markt }:|
pi_120595588
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In de woorden van Sheldon:

[..]

Nog beter ;)
pi_120595614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ga jij eerst maar eens boete doen op die stoel op de markt }:|
alleen als je dan lief bent tegen me :P
of ga je met me mee?
pi_120595669
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:46 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

alleen als je dan lief bent tegen me :P
of ga je met me mee?
Mag niet van mijn baas :N

Dus je zal er alleen op af moeten :Y)
pi_120595815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mag niet van mijn baas :N

Dus je zal er alleen op af moeten :Y)
jammer.
als ik erop ga zitten, beloof je dan dat je lief tegen me zal zijn?
pi_120596300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:53 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

jammer.
als ik erop ga zitten, beloof je dan dat je lief tegen me zal zijn?
We mogen van E_O en Natalie niet baggeren op dit topic, dus laten we dat maar niet doen dan.

Wat denk je, gaat het vandaag nog mis en is dit echt onze laatste dag op aarde?
pi_120597279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

We mogen van E_O en Natalie niet baggeren op dit topic, dus laten we dat maar niet doen dan.
je wilt niet lief zijn voor me? die stoel gaat toch over vandaag? :P
misschien wil poppetje summers met me mee?

quote:
Wat denk je, gaat het vandaag nog mis en is dit echt onze laatste dag op aarde?
als ik paddo's had genomen ipv die joint dan had ik minstens nog een alien kunnen zien.
ik heb net stokbroodje met vis op. kreeg een vreetkick van die joint en het wachten en kijken door die dikke mist opzoek naar ufo en alien.
nu ga ik maar nog een joint draaien, wie weet wat er nog gebeurt :7

en wie betaald nou zijn rekeningen als hij denkt dat de wereld vergaat? :P
dan zou ik vandaag lkkr al mijn geld opmaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door anonymoussie op 21-12-2012 14:52:23 ]
pi_120598016
hoe zit het met die 21 dec Preppers eigenlijk?
wat doen die vandaag?
pi_120598974
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:53 schreef anonymoussie het volgende:
hoe zit het met die 21 dec Preppers eigenlijk?
wat doen die vandaag?
Die zitten in hun bunker te wachten op wat komen gaat.. Tenzij ze in Australië wonen, daar is het al weer de 22ste..
C. Sagan
pi_120599187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die zitten in hun bunker te wachten op wat komen gaat.. Tenzij ze in Australië wonen, daar is het al weer de 22ste..
Ik vraag me eigenlijk meer af hoe het morgen met hen gaat als blijkt dat er helemaal voor niets geprept is.
Zou de opluchting overheersen of stiekem toch een beetje teleurstelling ?
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:26:37 #179
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120599306
quote:
van Wiki

Aanhangers van eschatologische theorieën gaan ervan uit dat op 23 december 2012 een apocalyptisch einde komt aan de nu bekende wereld. Op internet wemelt het van de websites met onheilspellende teksten over dit onderwerp.

Volgens aardwetenschapper Andreas Fuls berust het 2012-fenomeen op een misrekening. Hij promoveerde in 2006 aan de Technische Universiteit Berlijn. Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat de dertiende b'ak'tun pas stopt op 21, 22 of 23 december 2220.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/2012-fenomeen
pi_120599563
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk meer af hoe het morgen met hen gaat als blijkt dat er helemaal voor niets geprept is.
Zou de opluchting overheersen of stiekem toch een beetje teleurstelling ?
Denk dat dat ligt aan de verwachting. Is die positief, dan zal er of teleurstelling zijn, of een gevoel van er is wel iets veranderd, maar we merken het nog niet massaal. Vooral die laatste is al zichtbaar op dit forum..
C. Sagan
pi_120599741
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Denk dat dat ligt aan de verwachting. Is die positief, dan zal er of teleurstelling zijn, of een gevoel van er is wel iets veranderd, maar we merken het nog niet massaal. Vooral die laatste is al zichtbaar op dit forum..
Ja, dat laatste zien we al maanden.
pi_120599825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat laatste zien we al maanden.
Maar ik denk dat diegene die ik gisteren op het journaal (o.i.d.) zag en een duikboot voor zichzelf had gekocht, wel even denkt waar zijn geld in hemelsnaam heen gegaan is en daarna razendsnel een ander nut voor zijn bootje gaat verzinnen....
C. Sagan
pi_120600112
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

ik zou dat wel willen zien :D
pi_120600143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar ik denk dat diegene die ik gisteren op het journaal (o.i.d.) zag en een duikboot voor zichzelf had gekocht, wel even denkt waar zijn geld in hemelsnaam heen gegaan is en daarna razendsnel een ander nut voor zijn bootje gaat verzinnen....
echt hè, je zal het maar zijn
pi_120600251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:26 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

van Wiki

Aanhangers van eschatologische theorieën gaan ervan uit dat op 23 december 2012 een apocalyptisch einde komt aan de nu bekende wereld. Op internet wemelt het van de websites met onheilspellende teksten over dit onderwerp.

Volgens aardwetenschapper Andreas Fuls berust het 2012-fenomeen op een misrekening. Hij promoveerde in 2006 aan de Technische Universiteit Berlijn. Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat de dertiende b'ak'tun pas stopt op 21, 22 of 23 december 2220.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/2012-fenomeen
jonge, zo blijft het doorgaan
straks zeggen ze het jaar 2014 is het
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:53:27 #186
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120600407
hehe , was niet van mezelf hoor , (still alive) staat een nette redelijk betrouwbare bron bij hoor.
Ik ben niet van die eschatologische theorieen stroming.( pff hele mond vol)

Nee 2220 (wel lezen he ;) )
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:59:36 #187
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120600674
volgende datum wordt 2032 zo gaat het maar door.
  vrijdag 21 december 2012 @ 16:00:14 #188
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120600712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:59 schreef martijnde3de het volgende:
Bron?
pi_120600779
Natuurlijk verschuift het allemaal weer op; de angst (of hoop?) voor een apocolyps hoort nou eenmaal bij het leven van sommigen.
pi_120600827
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:59 schreef martijnde3de het volgende:
De volgende apocolyps :P vindt plaats tussen 2028 en 2048.

Tim LaHaye ging net als de Jehova’s getuigen uit van 1914; zette een generatie op 90 jaar. Toen dit niet uitkwam de datum verschoven.

http://nl.wikipedia.org/w(...)_einde_van_de_wereld
pi_120600872
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:53 schreef Dance99Vv het volgende:
hehe , was niet van mezelf hoor , (still alive) staat een nette redelijk betrouwbare bron bij hoor.
Ik ben niet van die eschatologische theorieen stroming.( pff hele mond vol)

Nee 2220 (wel lezen he ;) )
:D
pi_120601007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:03 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

De volgende apocolyps :P vindt plaats tussen 2028 en 2048.

Tim LaHaye ging net als de Jehova’s getuigen uit van 1914; zette een generatie op 90 jaar. Toen dit niet uitkwam de datum verschoven.

http://nl.wikipedia.org/w(...)_einde_van_de_wereld
En maar schuiven met die datum.
Dat mensen er nog intrappen is mij een raadsel.
Ook zie ik niet zo snel dat er vandaag op een andere manier verandering is gekomen. Niet op spiritueel niveau of op welk niveau dan ook.
pi_120601138
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En maar schuiven met die datum.
Dat mensen er nog intrappen is mij een raadsel.
Ook zie ik niet zo snel dat er vandaag op een andere manier verandering is gekomen. Niet op spiritueel niveau of op welk niveau dan ook.
Het is een mistige dag (verandering t.o.v. gisteren, toen het vooral een winderige dag was) en het is nu winter (verandering t.o.v. gisteren, toen het nog herfst was). Dat zijn de enige veranderingen.

Nou lekker weekend vieren. 8-)
pi_120601248
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:10 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Het is een mistige dag (verandering t.o.v. gisteren, toen het vooral een winderige dag was) en het is nu winter (verandering t.o.v. gisteren, toen het nog herfst was). Dat zijn de enige veranderingen.

Nou lekker weekend vieren. 8-)
Dat is waar! Dus er is toch wat veranderd! Het is winter!
Kunnen alle preppers ook gerust zijn, kunnen ze al hun spulletjes gebruiken. Dat wil zeggen als het een strenge winter wordt.

Ja, fijn weekend.
We zijn er nog w/
pi_120601358

de 21 dec preppers
pi_120601503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat komt omdat je er niet voor open staat...
C. Sagan
pi_120601598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat komt omdat je er niet voor open staat...
Ohhh !
pi_120602757
- foute topic :')____! -

[ Bericht 21% gewijzigd door Little_Dolls op 21-12-2012 20:15:14 ]
  vrijdag 21 december 2012 @ 17:00:42 #199
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120603145
fout topic 2 lol, das nou het einde van de wereld he _O-

[ Bericht 87% gewijzigd door Dance99Vv op 21-12-2012 22:06:18 ]
pi_120603221
quote:
Een op de tien wereldbewoners is bang vandaag niet te overleven, zo meldt internationaal persbureau Reuters. Vooralsnog kunnen de Australiers opgelucht ademhalen, ze zijn er nog. De doemprofeten lijken de veelbesproken Maya-kalender niet goed te hebben geïnterpreteerd.

Helemaal zeker weten we morgenmiddag pas of de gehele wereld vergaat. In EenVandaag een paar feiten op een rijtje. Waarom rekenden de Maya’s in een cyclus van 26.000 jaar? Wat gebeurde er 26.000 jaar geleden? En in hoeverre wordt ons leven op aarde gestuurd door veranderingen in het heelal?
straks in eenvandaag, 18:00u nl1.
pi_120604057
quote:
19s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:02 schreef dawg het volgende:

[..]

straks in eenvandaag, 18:00u nl1.
18.15u bedoel je
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:03:23 #202
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120607126
Dit worden de volgende :)

2028-2048 Tim LaHayeGing net als de Jehova’s getuigen uit van 1914; zette een generatie op 90 jaar. Toen dit niet uitkwam de datum verschoven.

2060 Isaac Newton Uit zijn geschriften zou blijken dat hij zich bezig hield met het ontcijferingen van bijbelteksten en het voorspellen van plagen en oorlogen.
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:13:44 #203
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120607536
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:03 schreef martijnde3de het volgende:
Dit worden de volgende :)

2028-2048 Tim LaHayeGing net als de Jehova’s getuigen uit van 1914; zette een generatie op 90 jaar. Toen dit niet uitkwam de datum verschoven.

2060 Isaac Newton Uit zijn geschriften zou blijken dat hij zich bezig hield met het ontcijferingen van bijbelteksten en het voorspellen van plagen en oorlogen.
en de juistheid van die 2? nihil?
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:22:52 #204
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120607904
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:13 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

en de juistheid van die 2? nihil?
Ik denk dat er weer niks gebeurd.
pi_120608141
Het is gebeurd... Gangnam Style heeft de 1 miljard views op Youtube bereikt... :')

vrijdag 21 december 2012 @ 19:30:55 #206
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120608155
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:30 schreef PicoMMP het volgende:
Het is gebeurd... Gangnam Style heeft de 1 miljard views op Youtube bereikt... :')

[ afbeelding ]
jemig hadden die Maya's toch gelijk
pi_120608180
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:33:00 #208
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_120608222
Trots op mezelf heb al 10 keer het eind van de wereld overleefd.
Wie wil overlevingslessen? :)

1.Ergens tussen 1997 en 2007 Nostradamus Berekend aan de hand van zijn kwatrijnen en het magische millenniumwisselen.

2.Begin mei 2000 Door velen aangenomen Samenstand van 6 hemellichamen en bovendien in het jaar van een millenniumwisseling.

3.21 november 2001 Heinrich van Geene Leden van het Efraim Genootschap houden hun kinderen uit school en doen huis en winkel van de hand, omdat ze gezegd is dat ze 21 november worden opgenomen

4.2007 Wim Malgo 40 jaar na de Israëlische verovering van Oost-Jeruzalem

5.11 april 2002/2005/2010 Prof. R.W.Rutten Antichrist zal Vaticaan overnemen, 2002 zal een wonder gebeuren

6.30 maart 2010 Sommige wetenschappers Men beweerde al vóór 10 september 2008 (de geplande datum van het experiment) dat het CERN (Europese Organisatie voor Nucleair Onderzoek) te Genève, met de LHC deeltjesversneller hun na te bootsen oerknal, niet in de hand zou kunnen houden.

7.21 mei 2011Harold Camping Volgens Camping zou op 21 mei 2011 de wereld vergaan en de Opname van de gemeente geschieden, waarbij God drie procent van de mensen mee zou nemen naar de hemel.

8.21 oktober 2011 Harold Camping Kort na 21 mei 2011 wijzigde Camping de datum waarop de aarde zou vergaan in 21 oktober 2011

9.28 oktober 2011 De Maya's Volgens de eerste berekening zou de Mayakalender op 28 oktober 2011 eindigen. Later is dit verschoven naar 21 december 2012.

10.21 december 2012 De Maya's Op 21 december 2012 eindigt de Vijfde Grote Cyclus van de Mayakalender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')