Laatste post:quote:Op woensdag 26 september 2012 05:59 schreef Spellmeista het volgende:
Het jaar is 2012. Met nog 3 maanden te gaan komen we steeds dichter bij 21 december 2012. De dag dat:
"December 21 – The Mesoamerican Long Count calendar, notably used by the pre-Columbian Mayan civilization among others, completes a "great cycle" of thirteen b'ak'tuns (periods of 144,000 days each) since the mythical creation date of the calendar's current era." - Bron: wikipedia -
Ik geloof, dat toen ik hier in '00 op het forum kwam er sinds die tijd al zo'n 100 topics over geopend zijn.
Nu vraag ik het mij toch af. Aangezien hier ook wat "meer gevoelige mensen" zitten(om het zo maar te zeggen).
Godsamme! Iedereen zou dit toch juist nu moeten "merken" met nog 3 maanden te gaan. Ik neem dan maar even aan dat de omwenteling, zoals sommige dit noemen niet gebeurd zonder 3 maanden van tevoren al wat "tekens" te geven.
Dus ik vraag mij af: Wat is je gedachte -nu- over 21 december 2012?
Ik begin wel: ik denk dat we nu al in chaos leven en dat alles veel heftiger "overkomt" dan vroeger(bijv. 10 jaar geleden). Dit komt omdat allerlei soorten media ons, als het ware richting al het nieuws sturen wat er in omloop is. Sociale media voor het nieuws in je vriendenkring, het journaal en praatprogramma's voor wat er in de wereld en Nederland gebeurt. Daardoor denk ik dat heel veel mensen "op scherp staan". Wat ik echt denk is dat er ergens een grote oorlog gaat beginnen waar iedereen zich mee gaat bemoeien. Waarom ik dat denk? Omdat de wereld in 144.000 dagen nog geen steek veranderd is. Verder denk ik dat we doorleven, maar dat terzijde.
Nu jij: wat is jouw "voorspelling" met nog 3 maanden te gaan? Misschien dat de mods hier een prijs kunnen uitloven voor degene met de juiste voorspelling?
En hier verderquote:Op maandag 10 december 2012 20:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn inderdaad. Ik ben de egoistische en materialistische instelling ook wel beu, en het lijkt steeds erger te worden. Alleen ik kan me niet voorstellen dat dit binnen 2 weken veranderd.
Maar ik help het hopen.
Ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Niet in algemene zin, maar ook niet wat betreft de lange telling.quote:Op maandag 10 december 2012 21:54 schreef The_stranger het volgende:
Nog twee weken en dan zijn we van het gezeur af....
....tot er weer wat nieuws bedacht wordt..
Nou, het is niet "plausibel".quote:Op dinsdag 11 december 2012 05:44 schreef Chokeme het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom het plausibel zou zijn dat de Mayas het einde der tijden zouden kunnen voorspellen?
Weet je ook welke van de volkeren dat zijn? Ik weet dat de Hopi indianen een dergelijke voorspelling over 21-12-2012 hebben, maar dat is nog niet zo gek want die zijn waarschijnlijk nauw verwant aan de mayas.quote:Op dinsdag 11 december 2012 06:32 schreef Spellmeista het volgende:
Er zijn meerdere volkeren naast de Maya's die hun gebouwen op 21 december 2012 af hebben gestemd.
Volgens mij ook de Egyptenaren. Ik geloof dat er een paar planeten op die datum boven de pyramides staan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 07:25 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Weet je ook welke van de volkeren dat zijn? Ik weet dat de Hopi indianen een dergelijke voorspelling over 21-12-2012 hebben, maar dat is nog niet zo gek want die zijn waarschijnlijk nauw verwant aan de mayas.
Nou ja, de Spanjaarden zagen ze niet aankomen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 05:44 schreef Chokeme het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom het plausibel zou zijn dat de Mayas het einde der tijden zouden kunnen voorspellen?
Onder invloed van de zwaartekracht zou dat kunnen, toch?quote:Op dinsdag 11 december 2012 05:14 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb even een lijntje voor de zekerheid erlangs getrokken. Of het object moet van richting kunnen veranderen anders is er zo te zien niks aan de hand.
[ afbeelding ]
quote:20 QUESTIONS ON 2012
1. Why is everyone talking about the year 2012?
2. Is 2012 going to be the "End of The World?"
3. What is the "2012" disaster movie based in?
4. What is supposed to happen in 2012?
5. Is 2012 associated with any rare astronomical events or alignments?
6. Is 2012 just the next Y2K?
7. Where does December, 21 2012 date originally come from?
8. What are the living Maya saying about 2012?
9. Is there evidence of the 2012 date on ancient Mayan monuments?
10. How did the modern world first find out about the 2012 prophecy?
11. It is possible the Ancient Maya forsaw this time of Biospheric Crisis?
12. It is possible the Ancient Maya's prophecy highlights our modern crisis in consciousness and the process of our collective awakening?
13. What is the connection between calendars and consciousness?
14. How does the Ancient Mayan Calendar Cycle reflect the larger picture of this planetary transformation process we are in right now?
15. How can we return to living in natural time?
16. Does 2012 mark a new era of telepathic unification for humanity?
17. What are some universal themes of this Living Prophecy?
18. How can we contemplate 2012 as a collective dreaming process?
19. How can we prepare for 2012?
20. 2012 - What's the bottom line?
Dat van de planeten boven de piramiden is een fake.quote:Op dinsdag 11 december 2012 07:44 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Volgens mij ook de Egyptenaren. Ik geloof dat er een paar planeten op die datum boven de pyramides staan.
Je vergeet een cruciaal en alles bepalend punt , iemand die geen andere autoriteit accepteert buiten zichzelf , kan je niet verleiden in een " foute " autoriteit . Dat kan alleen bij mensen die wel in een vorm van autoriteit geloven buiten zichzelf .quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het volgende is wat Lucis Trust erover zegt. Lucis Trust is de uitgever van de boeken van Alice Bailey, en heette voorheen 'Lucifer Publishing Company'.
De boeken van Alice Bailey gaan over de spirituele evolutie die de mensheid door zou gaan maken, ter voorbereiding op het ontvangen en onder leiding van de Kosmische Christus. De Kosmische Christus zou een Ascended Master zijn die ons in de new age zal leiden. Een esoterische utopie.
De boeken van Alice Bailey vormen de basis voor de filosofie van de Verenigde Naties, welke dient om de wereld voor te bereiden op de komst van de Kosmische Christus. Lucis Trust is een NGO en speelt nog steeds een belangrijke rol voor de VN.
Het lijkt me dus niet oninteressant om te lezen wat zij er over te zeggen hebben:
Following upon the previous World View which focused on natural disasters, this time we consider the predicted disasters that loom in human consciousness as prophecies.Various names have been given to these pending catastrophes, such as “Armageddon”, the “End Times”, “Judgment Day”, and the apocalypse.Specifically, we look ahead two years to a prediction which is viewed in some quarters as an impending disaster of epic proportions—the year 2012, culminating on 21 December 2012, or 21-12-2012.This date is derived from ancient Mayan writings, but analyses of what those writings really mean are inconclusive.That hasn’t prevented speculation from growing and the internet is a rich source of commentary and analysis regarding what this date might foretell.
Any prophecies that hinge on a particular point in time seem to provide especially fertile ground for the creation of disaster scenarios, perhaps because human minds innately recoil from the idea of a “Judgment Day”.What may exacerbate this tendency is the growing sense among people throughout the world that something has indeed gone off track in the way we live our lives.There is a widespread realisation that the guiding values and accepted principles which have formed the sign posts of the human evolutionary journey have fallen away with nothing in sight to replace them.The uncertainty arising from this can be seen in a negative light, evoking a sense of fear and dread, or it can be viewed positively, as an opening for a new approach to living more creatively and harmoniously with our fellowmen and with the lives that inhabit the other kingdoms which share our planet.
In modern times, further ideas have become associated with the Mayan writings, notably the suggestion that an important cosmic alignment will take place in 2012, involving either the centre of the galaxy or its equator. This is presumably to strengthen the idea that the end of one cycle in the Mayan Long Count Calendar marks an important moment of change. However, modern astronomy does not support such a physical alignment taking place in 2012.
Whether or not there is any basis for the 2012 prophecy, its real significance may lie in the effect it creates in the human will.The latent power of the little wills of men, as the Great Invocation puts it, is such that even the spiritual Hierarchy* cannot predict with certainty how humanity will react to any likely event, for the freedom of the human will is inviolable. And this unknown factor, this resource of unpredictable power, opens up a possibility that is worthy of consideration by all people of goodwill.
The longing, deep-seated in human hearts, for peace and harmony can only be fulfilled when human minds recognise the interrelationship of spirit and matter, and thus choose to create a fusion of life and form.This evolutionary achievement, when it occurs, will not be realised on a specific calendar date, but the growing awareness that we are entering a new age, with the destruction of the old and outworn revealing an opportunity to build anew, is indeed worthy of celebration.
In fact, 21 December 2012 will inaugurate another Festival Week of the new group of world servers—the network of affiliated servers, humanitarians, and thinkers who are dedicated to the rebuilding of the world on sounder and more inclusive lines.How fitting it is, then, that the Mayan people, whose ancient teaching is the source of the 2012 prophecy, viewed the completion of a “Great Cycle”, as a moment for celebration. They seem to have intuitively understood that there was a cycle previous to this, and that there is every likelihood of another cycle to follow.Let us work so that the end of the present cycle brings not disaster but release from the crystallised patterns of the old and outworn, in preparation for the coming cycle and a deeper realisation of the Good, the True, and the Beautiful.
* The spiritual Hierarchy refers to Those Who have mastered the lessons of life in form, and Who stand ready to give spiritual help to all human beings. Christians might refer to Christ and His Church, Hindus to the Rishis, Buddhists to Boddhisattvas.
http://www.lucistrust.org(...)hive/world_view_2012
Alice Bailey channelde informatie van een entiteit genaamd Dwjahl Kuhl. Deze entiteit sprak over de New Group of World Servers:
The New Group of World Servers
Djwhal Khul
They are being gathered out of every nation, but are gathered and chosen, not by the watching Hierarchy or by any Master, but by the power of their response to spiritual opportunity, tide and note. They are emerging out of every group and church and party, and will therefore be truly representative. This they do, not from the pull of their own ambition and prideful schemes, but through the very selflessness of their service.
They are finding their way to the top in every department of human knowledge, not because of the clamor they make about their own ideas, discoveries and theories, but because they are so inclusive in their outlook, and so wide in their interpretation of the truth that they see the hand of God in all happenings, His imprint upon all forms, and His note sounding forth through every channel of communication between the subjective reality and the objective outer form.
They are of all races; they speak all languages; they embrace all religions, all sciences and philosophies. Their characteristics are synthesis, inclusiveness, intellectuality and fine mental development. They own no creed, save the creed of Brotherhood, based on the one Life. They recognize no authority, save that of their own souls, and no Master save the group they seek to serve, and humanity whom they deeply love.
They have no barriers around themselves, but are governed by a wide tolerance, and a sane mentality and sense of proportion. They look with open eyes upon the world of men and recognize those whom they can lift and to whom they can stand as the Great Ones stand, -- lifting, teaching and helping. They recognize their peers and equals, and know each other when they meet, and stand shoulder to shoulder with their fellow workers in the work of salvaging humanity.
It does not matter if their terminologies differ, their interpretations of symbols and scriptures vary, or their words are few or many. They see their group members in all fields -- political, scientific, religious, and economic - and give to them the sign of recognition and the hand of a brother. They recognize likewise Those who have passed ahead of them upon the ladder of evolution, and hail Them Teacher, and seek to learn from Them that which They are so eager to impart. (Treatise on White Magic, p.398-401)
This group has a specific mission, and some of the facts about it might be stated as follows: zie http://www.mindlight.info/aab/dkngws.htm
Het is in zekere zin een uitwerking van de plannen van de illuminati wat ze beschrijft.
Over de kosmische Christus, die niet lang na 2012 zal komen:
Ik geloof dat deze 'kosmische christus' the devil in disguise is. Bedoeld om de hele wereld onder 1 autoriteit samen te voegen, in een vals soort vrede, en vervolging van ieder die weigert mee te gaan met de plannen.
Die zegt weer dat het op de 22ste is.. Vaag allemaalquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:43 schreef Spellmeista het volgende:
Dit is voor de mensen die er echt geen genoeg van kunnen krijgen![]()
http://www.halexandria.org/dward415.htm (allemaal wazige dingen)
Wat de Maya's betreft hebben we Balam, een priester die leefde vlak voordat de Spanjaarden Amerika veroverden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou ja, de Spanjaarden zagen ze niet aankomen.
Maar volgens mij is het ook geen profetie. De kalender loopt gewoon een keer ergens af. Meen ik, althans.
Geef dan even de juiste bronnen en interpretatie. Oh, Übermensch.quote:Op woensdag 12 december 2012 00:49 schreef RickoKun het volgende:
Al die meuk wat hier allemaal geschreven wordt zijn allemaal van gare internetbronnen derived.
Allemaal aangepast geleuter zoals de Bijbel met geen enkele waarheid, slechts profetieën waarvan er nog nooit één exact heeft bepaald wat er is gebeurd, hoogstens toevalligheden.
Net zoals untermenschen geloofden in een gezicht op mars, of Jezus Christus in een koekje, of dat de aarde hol is. Allemaal sporen ze niet en na volgende week hebben we geen verhoogd bewustzijn, gaan we niet allemaal dood, maar zijn we alleen maar dichterbij 2013 gekomen, het jaar waarin de belastingen verhoogd worden.
Daar zullen ze het wel over hebben gehad, die maya's. Verhoogde belastingen. Dat is wel waar. Zij hebben gelijk, wat lul ik nou, ze hadden echt gelijk
Als ze er intelligent EN "goed gelovig" genoeg voor waren, dan hadden ze dat vast gedaan.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:26 schreef Manke het volgende:
vraag me af of de dino's een apocalyps voorspeld hadden.
"Should we stop the hype ?"quote:
Is het "ego" om te denken dat er niks gebeurt?quote:Op woensdag 12 december 2012 19:50 schreef Trippii het volgende:
Volgens mij is het nog altijd 21 tot 23 december. Zou wel mooi zijn als er op de 21e niks gebeurd en al die irritante 'zie-je-nou-wel'-figuren hun klep open trekken en dat er de volgende dag iets gebeurd. Zou een hoop irritante ego'tjes schelen.
Speciaal voor jou wacht ik wel tot de 24ste voordat ik "zie je nou wel" ga zeggen...quote:Op woensdag 12 december 2012 19:50 schreef Trippii het volgende:
Volgens mij is het nog altijd 21 tot 23 december. Zou wel mooi zijn als er op de 21e niks gebeurd en al die irritante 'zie-je-nou-wel'-figuren hun klep open trekken en dat er de volgende dag iets gebeurd. Zou een hoop irritante ego'tjes schelen.
Ik geloof er dus ook niet in...quote:Op woensdag 12 december 2012 21:13 schreef Trippii het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat er iets gaat gebeuren.
Ik heb het alleen over de mensen die alleen de datum 21-12-2012 hebben gehoord (of alleen 2012), in combinatie met het einde van de wereld en overal "zie je nou wel" lopen te schreeuwen (ja zelfs vooraf). Ik vind die persoonlijk meer irritant dan de meeste andere mensen met een zogenaamde mening hierover, dus daarom maakte ik er een grapje over. Don't sweat it
.
Oke, maar ik neem aan dat je op zijn minst wat dingen hebt opgezocht voordat je ergens wel of niet in geloofd.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:29 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik geloof er dus ook niet in...
Moet men daarvoor zaken opzoeken? Als ik dat nu simpelweg niet geloof is dat toch mijn goed recht; of ik dat nu gedaan heb of niet; net zoals het jouw recht is om er wel in te geloven.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:38 schreef Trippii het volgende:
[..]
Oke, maar ik neem aan dat je op zijn minst wat dingen hebt opgezocht voordat je ergens wel of niet in geloofd.
Stel jij zegt appels bestaan niet zonder dat je weet of appels daadwerkelijk bestaan of niet en ik heb het uitgezocht, ervaren, whatever en weet dus dat ze bestaan. Dan heb jij alsnog het recht om dat te geloven, maar maakt het vanuit mijn optiek behoorlijk dom, irritant en kortzichtig.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:40 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Moet men daarvoor zaken opzoeken? Als ik dat nu simpelweg niet geloof is dat toch mijn goed recht; of ik dat nu gedaan heb of niet; net zoals het jouw recht is om er wel in te geloven.
Meelopertjesgedrag, dat is het. Da's irritant idd.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:13 schreef Trippii het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat er iets gaat gebeuren.
Ik heb het alleen over de mensen die alleen de datum 21-12-2012 hebben gehoord (of alleen 2012), in combinatie met het einde van de wereld en overal "zie je nou wel" lopen te schreeuwen (ja zelfs vooraf). Ik vind die persoonlijk meer irritant dan de meeste andere mensen met een zogenaamde mening hierover, dus daarom maakte ik er een grapje over. Don't sweat it
.
Goed bezig daar in dat verlichte hoofd.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:50 schreef Trippii het volgende:
Eerst gebruikte ik een spaarlamp, maar die verbruikte teveel energie en werd veel te heet. Ben toen overgestapt op led verlichting, stuk efficiënter, maar wacht nog steeds op een betere techniekquote:Op woensdag 12 december 2012 22:00 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Goed bezig daar in dat verlichte hoofd.
Dan hoop ik alleen al voor jou dat er 21 dec niets gebeurt en dat alles waar je zo lang op hebt moeten wachten doorgaat in 2013quote:Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik geloof er niet veel van maar toch zou het me ook niet echt verbazen als de wereld vergaat op 21 december. Waarom? Omdat alles precies zo is gelopen dat 2013 mijn jaar moet gaan worden. En niet om zielig te doen (want ik heb het voor een groot deel aan mezelf te danken) maar voorgaande jaren zijn alles behalve geweldig geweest. Dus misschien wordt het jaar 2013 mij wel niet gegund.
Voorbeelden:
-In 2012 liep mijn contract voor bepaalde tijd af bij mijn huidige werkgever waardoor ik er 3 maanden verplicht uit moest. In die 3 maanden heb ik precies de tijd gekregen om alles te regelen zodat ik in 2013 mijn droombaan zou moeten hebben. Als ik er niet 3 maanden uit moest was er zeer waarschijnlijk nu nog niks van de grond gekomen, aangezien ik van mezelf nog niet dacht dat ik er klaar voor was. Maar die keuze werd dus onverwachts voor me gemaakt. Ik ga trouwens niet zeggen wat die baan is want voor veel mensen is het allesbehalve een droombaan.
-In 2013 krijg ik na jaren op de wachtlijst te hebben gestaan als het goed is eindelijk een eigen huisje.
-In 2012 ben ik een aardige stap vooruit gegaan op sociaal gebied en dat moet dus alleen maar beter kunnen worden, vooral als ik die baan in 2013 zou kunnen krijgen.
-In 2013 komt GTA V uit.![]()
-Het merk Axe dat ik al jaren gebruik heeft een speciale 2012 final edition.
Wees gerust, het ontbreken van kritisch denkvermogen is al van alle tijden en tot nu toe is de mensheid nog niet ten onder gegaan, dus ik denk dat dat niet de reden zal zijn van onze ondergang...quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:43 schreef Thorpe het volgende:
Het is bedroevend gesteld met de kennis en het kritische denkvermogen van de gemiddelde persoon. Dáár zullen we aan ten onder gaan, niet aan een of andere kalender van een oud volk. Mensen die met droge ogen beweren dat de Maya's meer van het universum af wisten dan wij nuMaar goed, het is simpel om leuk klinkende 'feitjes' rond te strooien, mensen slikken het als zoete koek. Zoals die alignment tussen de Aarde, de Zon, en het centrum van de Melkweg: dat gebeurt elk jaar, daarnaast is zwaartekracht zo'n onzinnig zwakke kracht dat het uberhaupt vrijwel geen invloed heeft.
Da's waar, aan de andere kant krijgen we wel steeds meer middelen om onszelf uit te roeien, en d'r komen meer en meer mensen bij. Maar ik houd hoopquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wees gerust, het ontbreken van kritisch denkvermogen is al van alle tijden en tot nu toe is de mensheid nog niet ten onder gegaan, dus ik denk dat dat niet de reden zal zijn van onze ondergang...
Maar zou wel wat meer aanwezig mogen zijn bij sommigen...
... een significant verschil met 'vroeger' ja.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:49 schreef Thorpe het volgende:
Da's waar, aan de andere kant krijgen we wel steeds meer middelen om onszelf uit te roeien, en d'r komen meer en meer mensen bij. Maar ik houd hoop
Nogal overbodigquote:Op vrijdag 14 december 2012 19:23 schreef Summers het volgende:
Ik zag gisteren een filmpje die Nasa heeft gemaakt bedoeld om uit te zenden op 22 december om te zeggen dat er niks is gebeurd
Goede vraagquote:Op vrijdag 14 december 2012 19:30 schreef The_stranger het volgende:
Nogal overbodigKwam het wel van de NASA af?
Een bezoek aan de werkwinkel is niet het einde van de wereld hoor. Dat overleef je best welquote:Op vrijdag 14 december 2012 20:16 schreef Little_Dolls het volgende:
De 21ste moet ik weer naar de werkwinkel. Het zou nog een mooi einde zijn, als het toch voor 9u15 gebeurt. Dan moet ik niet meer gaan.
Het gaat er gewoon om dat ze me nogal frustreren. Men moet mensen aan werk helpen, maar uiteindelijk halen ze er alleen geld uit. Ze verwachten zaken die niet goed mogelijk zijn en nee, ik ga er niet verder op in. Ik ben die hele boel zat...quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Een bezoek aan de werkwinkel is niet het einde van de wereld hoor. Dat overleef je best wel
Gelijk heb jequote:Op vrijdag 14 december 2012 20:25 schreef Little_Dolls het volgende:
Het gaat er gewoon om dat ze me nogal frustreren. Men moet mensen aan werk helpen, maar uiteindelijk halen ze er alleen geld uit. Ze verwachten zaken die niet mogelijk zijn en nee, ik ga er niet verder op in. Ik ben die hele boel zat...
Yep, Science @ NASA, deze:quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nogal overbodigKwam het wel van de NASA af?
Die pagina kende ik al, die is de lucht in gegaan nadat duizenden mensen NASA bestookten met die onzin vragen. Het filmpje vind ik wat overdone, had er dan een "waarom vergaat de wereld niet" film van gemaakt, deze film is op de 22ste een beetje mosterd na de maaltijd...quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:33 schreef Thorpe het volgende:
[..]
Yep, Science @ NASA, deze:
Ze hebben zelfs een hele debunkpagina erover: http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html.
Yeah, dat is precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:33 schreef Thorpe het volgende:
<snip>
Ze hebben zelfs een hele debunkpagina erover: http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html.
Die meeste idiote verhalen zweven wel degelijk rond/ Mogelijk niet in jouw kringen, maar de mensen uit de VS die ik ken, horen wel degeljk over solar flares, poleshifts en dat soort onzin. En dat zijn nu juist punten waar NASA wat over kan zeggen. En de strengst gelovigen van die theorien zijn ook vaan simpel volk (bijna een verplichting wil je in dat soort dingen geloven). Een oude voorspelling van de Hopi indianen ligt wat verder van hun bed.quote:Op zaterdag 15 december 2012 03:29 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Yeah, dat is precies wat ik bedoel.
Beetje simplistisch geschreven allemaal, waarbij het lijkt of men slechts de meest idiote varianten van zaken aanpakt. (zie b.v. de "killer solar flare" pagina). Bijna satirisch.
... maar goed, het is dan ook voor een bepaald publiek bestemd, denk ik dan maar
Ik hoop je laatste optie Trippii.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:29 schreef Trippii het volgende:
http://www.pateo.nl/nieuwsbrief034.htm
o Wat gaat er nu echt gebeuren op 21 december 2012?
o De Mayas onderscheiden 13 onderwerelden en 9 bovenwerelden
o De Lange-Telling-Kalender gaat over één van de 9 bovenwerelden
o Alle 9 scheppingskalenders eindigen op hetzelfde etmaal
o We gaan van blind geloven naar geïnformeerd weten
Ah, dat zijn de punten waarover het artikel gaat van de link die ik gaf.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hoop je laatste optie Trippii.
Zou dat het eind betekenen van alle onzinnige end-of-the-world ideeën? Want die staan bol van blind geloven...quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:29 schreef Trippii het volgende:
gebaseerd op het werk van carl calleman, en die had het mis. dus ik vermoed dat deze interpretatie ook niet juist is.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:29 schreef Trippii het volgende:
http://www.pateo.nl/nieuwsbrief034.htm
o Wat gaat er nu echt gebeuren op 21 december 2012?
o De Mayas onderscheiden 13 onderwerelden en 9 bovenwerelden
o De Lange-Telling-Kalender gaat over één van de 9 bovenwerelden
o Alle 9 scheppingskalenders eindigen op hetzelfde etmaal
Ik hoop het. Denk dat het na 21-23 december al een heel stuk minder zal worden, dat is toch echt dé datum van de doemdenkers.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:59 schreef dawg het volgende:
[quote]Op zaterdag 15 december 2012 13:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zou dat het eind betekenen van alle onzinnige end-of-the-world ideeën? Want die staan bol van blind geloven...
Heb je de tekst wel gelezen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:59 schreef dawg het volgende:
[..]
gebaseerd op het werk van carl calleman, en die had het mis. dus ik vermoed dat deze interpretatie ook niet juist is.
nogmaals wat ik al eerder in dit topic zei; het meeste is verloren gegaan tijdens de inquisitie van de spanjaarden. we kunnen dus onmogelijk weten wat de maya's precies bezighield, en hoe en waarom ze zich met -iets- bezighielden. derhalve geloof ik niemand die zo stellig beweert te weten wie het bij het juiste eind heeft en hoe je al die zaken die wel gevonden zijn zou moeten interpreteren, dus zo ook deze johan oldenkamp niet.
Oldenkamp had het ook over datums in augustus en oktober, dus dat is zo vreemd niet dat hij het nu weer mis heeft.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:59 schreef dawg het volgende:
[..]
gebaseerd op het werk van carl calleman, en die had het mis. dus ik vermoed dat deze interpretatie ook niet juist is.
nogmaals wat ik al eerder in dit topic zei; het meeste is verloren gegaan tijdens de inquisitie van de spanjaarden. we kunnen dus onmogelijk weten wat de maya's precies bezighield, en hoe en waarom ze zich met -iets- bezighielden. derhalve geloof ik niemand die zo stellig beweert te weten wie het bij het juiste eind heeft en hoe je al die zaken die wel gevonden zijn zou moeten interpreteren, dus zo ook deze johan oldenkamp niet.
ja, doh.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:06 schreef Trippii het volgende:
[..]
Ik hoop het. Denk dat het na 21-23 december al een heel stuk minder zal worden, dat is toch echt dé datum van de doemdenkers.
[..]
Heb je de tekst wel gelezen?
sowieso klinkt die naam me enigszins bekend in de oren. was hij niet lijsttrekker van zo'n nieuw klein partijtje? sopn of partij voor de toekomst of zoiets?quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oldenkamp had het ook over datums in augustus en oktober, dus dat is zo vreemd niet dat hij het nu weer mis heeft.
Klopt, vraag maar aan linkse boomknuffelaarquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:14 schreef dawg het volgende:
[..]
sowieso klinkt die naam me enigszins bekend in de oren. was hij niet lijsttrekker van zo'n nieuw klein partijtje? sopn of partij voor de toekomst of zoiets?
http://nl.wikipedia.org/w(...)e_Pioniers_Nederlandquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, vraag maar aan linkse boomknuffelaarSamen met nog 75 andere personen op de lijst, ze waren erg ambitieus tijdens de tweekamerverkiezingen
Geert Vousten (de nummer 3 op die lijst) ken ik trouwens van mijn RH practitioner netwerk
Je vergeet 'de chocolaatjes bij de aldi zijn op'quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:29 schreef anonymoussie het volgende:
- alles wordt nog duurder
- de wereld is totaal gedigitaliseerd
- een of ander geheim uit de ruimte wordt bekend gemaakt
- we hebben besloten de natuur te vernietigen voor geld
(we houden in de toekomst geen leefbaar grond over, dat begint nu in 2012, dat butterfly effect)
- atheisten worden nog steeds buitengesloten
- we kopen nog steeds massaal in bij supermarkten
- het kopen op kooprekeningen - afbetalingen - hypotheken - leningen gaat ook gewoon vrolijk door
- het verschil tussen arm en rijk zal nooit veranderen, misschien wel verergeren
Maar ja, dat gebeurt toch wel zonder een specifieke dag te noemen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:29 schreef anonymoussie het volgende:
- alles wordt nog duurder
- de wereld is totaal gedigitaliseerd
- een of ander geheim uit de ruimte wordt bekend gemaakt
- we hebben besloten de natuur te vernietigen voor geld
(we houden in de toekomst geen leefbaar grond over, dat begint nu in 2012, dat butterfly effect)
- atheisten worden nog steeds buitengesloten
- we kopen nog steeds massaal in bij supermarkten
- het kopen op kooprekeningen - afbetalingen - hypotheken - leningen gaat ook gewoon vrolijk door
- het verschil tussen arm en rijk zal nooit veranderen, misschien wel verergeren
quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je vergeet 'de chocolaatjes bij de aldi zijn op'
Niet als de wereld vergaat eind december natuurlijk hè.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, dat gebeurt toch wel zonder een specifieke dag te noemen.
Geloof je dat?quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:28 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Niet als de wereld vergaat eind december natuurlijk hè.
Voor supermarktbezoekers een ramp natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je vergeet 'de chocolaatjes bij de aldi zijn op'
Jij bezoekt geen supermarkten?quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:30 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Voor supermarktbezoekers een ramp natuurlijk.
Zeg, wat heb ik nou voorspelt in mijn quote...quote:
Problemen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij bezoekt geen supermarkten?
Na 21-12 bezoeken de supermarkten onsquote:Op zaterdag 15 december 2012 23:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij bezoekt geen supermarkten?
Hmm..als je onder een vrachtwagen komt zie je dit vaak ook niet "aankomen".quote:Op zondag 16 december 2012 13:25 schreef martijnde3de het volgende:
Als de wereld vergaat hadden we het al lang moeten weten en zien aankomen.
Het is niet opeens boem klaar.
Er zit al een orb (alien!!) te wachten onder de parasol, pas maar op.quote:Op dinsdag 18 december 2012 03:00 schreef El_Matador het volgende:
Dit wordt mijn 21 december.
[ afbeelding ]
Als de wereld vergaat, jammer dan.
De believers zijn zich natuurlijk allemaal aan het verstoppen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:16 schreef CafeRoker het volgende:
In de mainstream media lijkt het wat doodgebloed. Hoe zit dat met de believersites, begint men daar ook een beetje twijfels bij de exacte datum te krijgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yeah right want een nieuw tijdperk is eng en we zijn pas verloren als we dit slavensysteem niet overeind houden precies zoals het nu isquote:Op woensdag 19 december 2012 07:56 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De believers zijn zich natuurlijk allemaal aan het verstoppen.
[ afbeelding ]
Een soort van struisvogelgedrag.
Zeg nou eens concreet wat je wilt met je nieuwe tijd en struisvogels en napraten en veranderen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:35 schreef Summers het volgende:
[..]
yeah right want een nieuw tijdperk is eng en we zijn pas verloren als we dit slavensysteem niet overeind houden precies zoals het nu is, de nieuwe tijd is juist dat mensen hun kop uit het zand halen en beseffen dat we o.a allemaal struisvogels waren en en geindoctrineerd zijn om ons als struisvogels te gedragen , de MSM heilig geloofden en napraten als een christen de bijbel en we allemaal op ons eigen manier in de val zijn gelopen maar wel collectief . We hadden de keuze tussen verschillende illusies . Dat iemand ergens bovenuit stijgt en slimmer is is net zo'n illusie . We zijn allemaal gelijk en we moeten allemaal veranderen .
Zo hol is het niet, het staat er best duidelijk. Voorbeelden: Struisvogels > Heilig geloven in bijvoorbeeld een overheid of mainstream media en als je zelf beter weet doen alsof je neus bloed en mee gaan met de menigte. Napraten > Hetgeen wat je zonder zelf te checken aanneemt en verspreid, ook al is het desinformatie. Veranderen > Niet meer dingen zomaar aannemen die bijvoorbeeld in de media of door de overheid verteld worden, maar zelf je verantwoordelijkheid nemen van hetgeen dat je tot je neemt en verspreid. We zijn zelf deels verantwoordelijk voor de wereld waarin we leven en als we verbetering willen dan begint dat cliché genoeg bij jezelf. Nieuwe tijd > Bewust(er) handelen als mensheid, er zijn oplossingen genoeg voor de huidige problemen. Boeit het jou of steek je ook liever je kop in het zand?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zeg nou eens concreet wat je wilt met je nieuwe tijd en struisvogels en napraten en veranderen.
Holle woorden, vrouwmensch!
Maar leven we dan niet nog steeds in een illusie, alleen een andere?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:35 schreef Summers het volgende:
[..]
yeah right want een nieuw tijdperk is eng en we zijn pas verloren als we dit slavensysteem niet overeind houden precies zoals het nu is, de nieuwe tijd is juist dat mensen hun kop uit het zand halen en beseffen dat we o.a allemaal struisvogels waren en en geindoctrineerd zijn om ons als struisvogels te gedragen , de MSM heilig geloofden en napraten als een christen de bijbel en we allemaal op ons eigen manier in de val zijn gelopen maar wel collectief . We hadden de keuze tussen verschillende illusies . Dat iemand ergens bovenuit stijgt en slimmer is is net zo'n illusie . We zijn allemaal gelijk en we moeten allemaal veranderen .
Het enige serieuze structurele probleem met de wereld en de mensheid is de overbevolking.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Er zijn altijd wel een paar gekken die zelfmoord plegen.. maar familiedrama's en massamoorden zijn populair, de laatste jaren..quote:Op donderdag 20 december 2012 11:30 schreef PicoMMP het volgende:
Uiteraard gaat er niets bovennatuurlijks gebeuren; ook komen er geen aliens of vindt ineens WO III plaats vanaf morgen, maar waar ik wel heel erg bang voor ben, zijn de gekke mensen onder ons. Ik vrees voor een Breivik-achtige daad ergens, of misschien wel meerdere. Ik denk daarom ook dat het in de mainstream media niet zo wordt opgeblazen, uit angst voor radicalen die er gebruik van maken.
Geen enkel probleem meequote:Op donderdag 20 december 2012 12:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel een paar gekken die zelfmoord plegen..
Daar dan wel weer mee.. En inderdaad wel een angst die ik redelijk vind.quote:maar familiedrama's en massamoorden zijn populair, de laatste jaren..
Een illusie vanuit onszelf door onszelf , nu leven we een illusie van een ander waarbij we van kleins af aan worden geleerd de macht buiten onszelf te zien en laten we ons verdelen om die illusie in stand te houden van die kleine groep en ons hele leven is erop gericht om die illusie in stand te houden , werken tot je er bij neervalt en altijd afhankelijk en alles is op angst gebaseerd .quote:Op woensdag 19 december 2012 20:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar leven we dan niet nog steeds in een illusie, alleen een andere?
Volgens mij ben jij degene die in een illusie leeft, schaapje.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:33 schreef DustPuppy het volgende:
En wat gaan jullie believers doen/voelen/vinden als het straks 22 december is en er is niks gebeurd?
Toch wanhopig op zoek naar aanwijzingen dat er wellicht ergens toch iets gebeurd is, of dat er iets spiritueels gebeurd is waar alleen jullie weet van hebben alles om je eigen illusie maar in stand te houden? Of wordt het één grote mental breakdown?
Ik ben serieus erg benieuwd.
Er is genoeg aarde voor de wereldbevolking , als iedereen een stuk land zou krijgen zou heel australie bezet zijn en een stuk van America en de rest zou leeg zijn , ( reken maar uit ) er is niet genoeg aarde voor de graaiers die alles willen innemen en vernietigen en willen bezitten , mensen zouden niet weg moeten gaan maar de graaiers . Hoezo komt er geen nieuw tijdperk ? Er komt altijd een nieuw tijdperk , zo had je de industriele revolutie en die was ook niet op 1 dag op 1 datum . Aangezien er nu een bewustzijnsverandering plaatsvind onder de wereldbevolking zal de wereld gaan veranderen . Wie anders denkt zal anders gaan handelen . Wie een leugen ontdekt zal niet meer meegaan of meewerken met de leugen en dit hele systeem is een leugen en niet in het voordeel van de wereldbevolking . We zijn wel allemaal gelijk met verschillen , de illusie is dat de 1 meer recht heeft op iets dan de ander . De illusie is dat geld een soort god is geworden die boven het leven staat . Waar mensenlevens voor opgeofferd moeten worden alsof we een stel holbewoners zijn die niet beter wetenquote:Op donderdag 20 december 2012 08:35 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het enige serieuze structurele probleem met de wereld en de mensheid is de overbevolking.
Alle problemen die er zijn, zijn daarop terug te voeren.
Er komt geen nieuw tijdperk en tenzij er ooit een wereldwijde pandemie van bijbelse proporties de wereldbevolking decimeert zal de wereld niet zo gemakkelijk veranderen.
Overigens zijn we niet allemaal gelijk, juist in de onderlinge verschillen schuilt de kracht van de mens.
Dat somt het wel zo'n beetje op ja.quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens.quote:Op donderdag 20 december 2012 13:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die in een illusie leeft, schaapje.
WTF!?quote:Op donderdag 20 december 2012 13:33 schreef lezzer het volgende:
Ik hou het op een geleidelijke transitie naar de 5e dimensie, die al tijden aan de gang is trouwens.
http://www.nieuwetijdskin(...)r-2012/#.UNMFYHdWU-4
Adolf Hitler deed het dus voor ons, mensen! Dat het duidelijk is!quote:De tweede Wereld Oorlog gaf de doorslag. Jullie broeder, de gehate en gevreesde Adolf Hitler, een oude en hoog ontwikkelde ziel, nam de rol op zich van de dictator en met zijn racistische wandaden hield hij jullie een spiegel voor waarin jullie konden zien waar de afscheiding, de dualiteit, toe kon leiden. Toen namen jullie unaniem de beslissing om niet meer te willen experimenteren met dualiteit. Het verlangen naar Eenheid, verbroedering, respect en onvoorwaardelijke liefde welde heftig op.
Ah, daar liep ik vanochtend tegenaan, de vijfde dimensie...quote:Op donderdag 20 december 2012 13:33 schreef lezzer het volgende:
Ik hou het op een geleidelijke transitie naar de 5e dimensie, die al tijden aan de gang is trouwens.
http://www.nieuwetijdskin(...)r-2012/#.UNMFYHdWU-4
Volgens mij gaan ze in de quantum fysica (String theorie) zelfs uit van 11 dimensies.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ah, daar liep ik vanochtend tegenaan, de vijfde dimensie...
Ook nog een idee hoe dat in te passen is? Waar is die vijfde dimensie nu? Waarom zijn onze natuurwetten nog steeds hetzelfde als er al een vijfde dimensie is?
Klopt, in de snaartheorie onder meer, maar daar past geen ziel in, wat ze wel claimen op die gelinkte site..quote:Op donderdag 20 december 2012 15:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze in de quantum fysica zelfs uit van 11 dimensies.
quote:Vergeet niet dat tijd geen rol speelt buiten de derde dimensie.
die quote.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt, in de snaartheorie onder meer, maar daar past geen ziel in, wat ze wel claimen op die gelinkte site..
-EDIT-
sowieso heeft die site moeite met dimensies:
[..]
makkelijkst hou je de tijd aan van mexico/guatemala. -6 gmt. daar resideerden de maya's immers.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:51 schreef DustPuppy het volgende:
Is het trouwens de bedoeling dat alles ophoudt zodra het 21 december wordt, of is er een bepaald tijdstip/tijdzone etc.?
Of wordt het inderdaad een soort 'rolling' apocalypse. Beginnend in Nieuw Zeeland?
En is het dan ook echt klokslag 12 of wat?quote:Op donderdag 20 december 2012 15:56 schreef dawg het volgende:
[..]
makkelijkst hou je de tijd aan van mexico/guatemala. -6 gmt.
weet ik veel, weet niemand en iedereen die pretendeert iets over 21-23/12/12 zeker te weten lult uit zijn of haar nek.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En is het dan ook echt klokslag 12 of wat?
Nou, dat niet. Er zijn nog genoeg Maya's over en die zeggen allemaal hetzelfde: Er gaat niks gebeuren.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
weet ik veel, weet niemand en iedereen die pretendeert iets over 21-23/12/12 zeker te weten lult uit zijn of haar nek.
niemand weet hoe en wat -en of er uberhaupt wat- er gaat gebeuren, daarvoor is echt veel te veel vernietigd.
quote:Op donderdag 20 december 2012 16:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou, dat niet. Er zijn nog genoeg Maya's over en die zeggen allemaal hetzelfde: Er gaat niks gebeuren.
Dit hele einde van de wereld verhaal is een verzinsel van sommige individuen binnen de New Age movement van de jaren 70/80.
Dan gebeurt er niks, alleen moet ik wel weer op zoek naar een baan en mijn spaarrekeni.g gaan vullen.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens.
pff..ik geloof er vanaf een half uur geleden niet meer in..!! Ik heb daarvoor een speciaal topic geopend voor alle bekeerden!quote:Op donderdag 20 december 2012 19:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik hoorde net dat de maja's er niet in geloven zelf. dus tja. hoe mongloide moet je zijn om er dan wel in te geloven.
maar we zijn er nog niet ...toch?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:55 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
pff..ik geloof er vanaf een half uur geleden niet meer in..!! Ik heb daarvoor een speciaal topic geopend voor alle bekeerden!
TRU / **** alle illusies topic!!
Er was maar 1 dag in het experiment en dat was 21 december 2012quote:Op donderdag 20 december 2012 20:43 schreef martijnde3de het volgende:
De maya's zeggen ook iets over 23 december. Is dat niet de zogenaamde dag?
zoveel bier heb ik nou ook weer niet burps...quote:Op donderdag 20 december 2012 20:43 schreef martijnde3de het volgende:
SUPERPARTY!!quote:Op donderdag 20 december 2012 20:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zoveel bier heb ik nou ook weer niet burps...
Jezus, jij denkt echt na voordat je wat post he?quote:Op donderdag 20 december 2012 20:56 schreef ConnerJohn het volgende:
De wereldwijde economische crisis is bedacht om in het geheim miljarden te kunnen spenderen aan het bouwen van mega bunkers in bepaalde bergen. Helaas is de nederlandse bunker vertraagd zoals alle bouwwerken in nederland uitlopen. Rutte heeft de Maya's nog proberen te bellen om het een half jaartje uit te stellen maar er nam niemand op.
Deze heer heeft het gesnapt.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:56 schreef ConnerJohn het volgende:
De wereldwijde economische crisis is bedacht om in het geheim miljarden te kunnen spenderen aan het bouwen van mega bunkers in bepaalde bergen. Helaas is de nederlandse bunker vertraagd zoals alle bouwwerken in nederland uitlopen. Rutte heeft de Maya's nog proberen te bellen om het een half jaartje uit te stellen maar er nam niemand op.
je moet ook niet mobiel bellen want in de jungle is er geen bereik.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:56 schreef ConnerJohn het volgende:
quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:59 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Hier ook mistig. Kunnen de aliens rustig hun entree maken.
Ik ben in Purmerend bij mijn broer en schoonzus. Hier hebben ze op de Kaasmarkt een stoel gezet waar je sorry kan zeggen tegen wie je wilt, voor het geval dat de wereld vergaat.
Morgen staat die stoel in Medemblick.
Nadat ik mijn rekeningen heb betaald heb ik eerst een potje huillie huillie gedaan.![]()
![]()
Nu heb ik mijn joint gerold, veel groen weinig tabak, ik zit klaar.
ben je vandaag lief voor me?quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
In de woorden van Shakespeare:
'much ado about nothing'
In de woorden van Sheldon:quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
In de woorden van Shakespeare:
'much ado about nothing'
quote:Under normal circumstances I'd say I told you so. But, as I have told so with such vehemence and frequency already the phrase has lost all meaning. Therefore, I will be replacing it with the phrase, I have informed you thusly.
Ga jij eerst maar eens boete doen op die stoel op de marktquote:Op vrijdag 21 december 2012 13:43 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
ben je vandaag lief voor me?
Nog beterquote:Op vrijdag 21 december 2012 13:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In de woorden van Sheldon:
[..]
alleen als je dan lief bent tegen mequote:Op vrijdag 21 december 2012 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga jij eerst maar eens boete doen op die stoel op de markt
Mag niet van mijn baasquote:Op vrijdag 21 december 2012 13:46 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
alleen als je dan lief bent tegen me
of ga je met me mee?
jammer.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mag niet van mijn baas![]()
Dus je zal er alleen op af moeten
We mogen van E_O en Natalie niet baggeren op dit topic, dus laten we dat maar niet doen dan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:53 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
jammer.
als ik erop ga zitten, beloof je dan dat je lief tegen me zal zijn?
je wilt niet lief zijn voor me? die stoel gaat toch over vandaag?quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We mogen van E_O en Natalie niet baggeren op dit topic, dus laten we dat maar niet doen dan.
als ik paddo's had genomen ipv die joint dan had ik minstens nog een alien kunnen zien.quote:Wat denk je, gaat het vandaag nog mis en is dit echt onze laatste dag op aarde?
Die zitten in hun bunker te wachten op wat komen gaat.. Tenzij ze in Australië wonen, daar is het al weer de 22ste..quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:53 schreef anonymoussie het volgende:
hoe zit het met die 21 dec Preppers eigenlijk?
wat doen die vandaag?
Ik vraag me eigenlijk meer af hoe het morgen met hen gaat als blijkt dat er helemaal voor niets geprept is.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die zitten in hun bunker te wachten op wat komen gaat.. Tenzij ze in Australië wonen, daar is het al weer de 22ste..
van Wikiquote:Op donderdag 20 december 2012 20:43 schreef martijnde3de het volgende:
Denk dat dat ligt aan de verwachting. Is die positief, dan zal er of teleurstelling zijn, of een gevoel van er is wel iets veranderd, maar we merken het nog niet massaal. Vooral die laatste is al zichtbaar op dit forum..quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk meer af hoe het morgen met hen gaat als blijkt dat er helemaal voor niets geprept is.
Zou de opluchting overheersen of stiekem toch een beetje teleurstelling ?
Ja, dat laatste zien we al maanden.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Denk dat dat ligt aan de verwachting. Is die positief, dan zal er of teleurstelling zijn, of een gevoel van er is wel iets veranderd, maar we merken het nog niet massaal. Vooral die laatste is al zichtbaar op dit forum..
Maar ik denk dat diegene die ik gisteren op het journaal (o.i.d.) zag en een duikboot voor zichzelf had gekocht, wel even denkt waar zijn geld in hemelsnaam heen gegaan is en daarna razendsnel een ander nut voor zijn bootje gaat verzinnen....quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat laatste zien we al maanden.
ik zou dat wel willen zienquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die zitten in hun bunker te wachten op wat komen gaat.. Tenzij ze in Australië wonen, daar is het al weer de 22ste..
echt hè, je zal het maar zijnquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar ik denk dat diegene die ik gisteren op het journaal (o.i.d.) zag en een duikboot voor zichzelf had gekocht, wel even denkt waar zijn geld in hemelsnaam heen gegaan is en daarna razendsnel een ander nut voor zijn bootje gaat verzinnen....
jonge, zo blijft het doorgaanquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:26 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
van Wiki
Aanhangers van eschatologische theorieën gaan ervan uit dat op 23 december 2012 een apocalyptisch einde komt aan de nu bekende wereld. Op internet wemelt het van de websites met onheilspellende teksten over dit onderwerp.
Volgens aardwetenschapper Andreas Fuls berust het 2012-fenomeen op een misrekening. Hij promoveerde in 2006 aan de Technische Universiteit Berlijn. Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat de dertiende b'ak'tun pas stopt op 21, 22 of 23 december 2220.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/2012-fenomeen
Bron?quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:59 schreef martijnde3de het volgende:
volgende datum wordt 2032 zo gaat het maar door.
De volgende apocolypsquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:59 schreef martijnde3de het volgende:
volgende datum wordt 2032 zo gaat het maar door.
quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:53 schreef Dance99Vv het volgende:
hehe , was niet van mezelf hoor , (still alive) staat een nette redelijk betrouwbare bron bij hoor.
Ik ben niet van die eschatologische theorieen stroming.( pff hele mond vol)
straks zeggen ze het jaar 2014 is het
Nee 2220 (wel lezen he)
En maar schuiven met die datum.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:03 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
De volgende apocolypsvindt plaats tussen 2028 en 2048.
Tim LaHaye ging net als de Jehova’s getuigen uit van 1914; zette een generatie op 90 jaar. Toen dit niet uitkwam de datum verschoven.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_einde_van_de_wereld
Het is een mistige dag (verandering t.o.v. gisteren, toen het vooral een winderige dag was) en het is nu winter (verandering t.o.v. gisteren, toen het nog herfst was). Dat zijn de enige veranderingen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En maar schuiven met die datum.
Dat mensen er nog intrappen is mij een raadsel.
Ook zie ik niet zo snel dat er vandaag op een andere manier verandering is gekomen. Niet op spiritueel niveau of op welk niveau dan ook.
Dat is waar! Dus er is toch wat veranderd! Het is winter!quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:10 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het is een mistige dag (verandering t.o.v. gisteren, toen het vooral een winderige dag was) en het is nu winter (verandering t.o.v. gisteren, toen het nog herfst was). Dat zijn de enige veranderingen.
Nou lekker weekend vieren.
Dat komt omdat je er niet voor open staat...quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook zie ik niet zo snel dat er vandaag op een andere manier verandering is gekomen. Niet op spiritueel niveau of op welk niveau dan ook.
Ohhh !quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat komt omdat je er niet voor open staat...
straks in eenvandaag, 18:00u nl1.quote:Een op de tien wereldbewoners is bang vandaag niet te overleven, zo meldt internationaal persbureau Reuters. Vooralsnog kunnen de Australiers opgelucht ademhalen, ze zijn er nog. De doemprofeten lijken de veelbesproken Maya-kalender niet goed te hebben geïnterpreteerd.
Helemaal zeker weten we morgenmiddag pas of de gehele wereld vergaat. In EenVandaag een paar feiten op een rijtje. Waarom rekenden de Maya’s in een cyclus van 26.000 jaar? Wat gebeurde er 26.000 jaar geleden? En in hoeverre wordt ons leven op aarde gestuurd door veranderingen in het heelal?
en de juistheid van die 2? nihil?quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:03 schreef martijnde3de het volgende:
Dit worden de volgende
2028-2048 Tim LaHayeGing net als de Jehova’s getuigen uit van 1914; zette een generatie op 90 jaar. Toen dit niet uitkwam de datum verschoven.
2060 Isaac Newton Uit zijn geschriften zou blijken dat hij zich bezig hield met het ontcijferingen van bijbelteksten en het voorspellen van plagen en oorlogen.
Ik denk dat er weer niks gebeurd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
en de juistheid van die 2? nihil?
jemig hadden die Maya's toch gelijkquote:Op vrijdag 21 december 2012 19:30 schreef PicoMMP het volgende:
Het is gebeurd... Gangnam Style heeft de 1 miljard views op Youtube bereikt...![]()
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |