Kans op buien met sneeuw tot vrijdag, daarna is het voorlopig afgelopen en komen we weer in de herfst. Op z'n Hollands dus...quote:
Fair enough, weer wat bijgeleerd.quote:Op maandag 10 december 2012 02:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Blijkbaar
Op 12 december is het het vroegst donker, op 30 december het laatst licht (in Nederland).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling | Week 34 (Invullen uiterlijk maandag 18-8 11:59)
Maandvoorspelling augustus. (Inschrijving gesloten)
Jaarvoorspelling 2024 / 2025! (Inschrijving gesloten)
Nee, we krijgen te maken met een:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is Music
Het is maar nét te zien op de radar. Toch kan het dan vaak harder sneeuwen dan het zich laat zien op de radar.quote:
Geen winterweer, maar alle kansen op storm.quote:Op maandag 10 december 2012 22:06 schreef INViCTuS het volgende:
Wel 1 optimistverder "gewoon" kakweer en herfst!
![]()
[ afbeelding ]
Hey Kree!quote:Op dinsdag 11 december 2012 02:26 schreef kree het volgende:
ha speedy tijd terug
Nou hier droog, wel koud
nou strakblauw hier in katwijk en zon.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hey Kree!
Hier heeft het nog een tijdje gesneeuwd!
2cm is het resultaat!
Mooi, kan ik maandag gewoon weer opstappen.quote:Op maandag 10 december 2012 22:06 schreef INViCTuS het volgende:
Wel 1 optimistverder "gewoon" kakweer en herfst!
![]()
[ afbeelding ]
Ik mis hier alleen de zonquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:03 schreef kree het volgende:
[..]
nou strakblauw hier in katwijk en zon.
Beetje vorst nog net aan de grond en ruiten krabben maar dat is nu over.
Het lijkt bijna zomer hier.
Ik zit ook over emigreren te denken....overigens niet alleen vanwege het weerquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:40 schreef Gwywen het volgende:
Wat een pechvogels zijn jullie. Hier is het strakblauw, windstil, nul graden en er ligt een laagje sneeuw van afgelopen nacht.
Inderdaad! California lijkt mij wel wat, de ruimte het weer, de vrijheid, de auto'squote:Op dinsdag 11 december 2012 12:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit ook over emigreren te denken....overigens niet alleen vanwege het weer
Hier in Assen sneeuwt het ondertussen heel licht.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:33 schreef Infection het volgende:
Volgens het KNMI komt de sneeuw vanaf 20:00 uur vanavond, maar het lijkt nu al het land binnen te komen?
Oftewel het KNMI is in de war? Of is de sneeuw gewoon te vroeg?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:45 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Hier in Assen sneeuwt het ondertussen heel licht.
Verdwaalde sneeuwbui?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Oftewel het KNMI is in de war? Of is de sneeuw gewoon te vroeg?
Zolang de voorspelde sneeuw van vanavond maar nog komt dan vind ik alles goed... gewoon een extraatje wat we deze middag krijgen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:54 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Verdwaalde sneeuwbui?
Edit: het sneeuwt ondertussen lekker door![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:40 schreef tomaat52 het volgende:
Welke sneeuw?![]()
[ afbeelding ]Heeft elke camera zonder UV filter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
Jammer inderdaad... 2 dagen sneeuw gehad afgelopen weekend en toen was het al weer weg. Van mij part mag er nog wel een halve meter bij komen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:52 schreef Blik het volgende:
Jammer dat alle sneeuwbuien uitsterven zodra ze het binnenland bereiken. Utrecht voorlopig nog sneeuwloos
Vorig jaar hadden we toch zelfs een ijsjournaal?quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:59 schreef Specularium het volgende:
Van mij mag die kutsneeuw lekker wegblijven.
Straks komt Erben Wennemars weer veel te vaak op tv.
Dat klopt helemaal. Er is een periode geweest, vooral de jaren '90, die gewoon uitermate beroerd was qua sneeuw. Daarvoor was het ook altijd goed raak. Ik kan me herinneren dat sommigen zelfs sneeuwkettingen gebruikten om vooruit te komen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:38 schreef Gwywen het volgende:
Ligt het aan mij of valt er de afgelopen jaren, zeg vijf, zes jaar, meer sneeuw dan voor die tijd? Ik kan me winters herinneren toen ik een kind was die compleet zonder sneeuw voorbijgingen, van die kwakkelwinters met maandenlang regen bij 7 graden.
Ik herinner me maar één winter waarin ik heb gesleed als kind.
Het lijkt wel of het de afgelopen winters elke keer wel een paar keer flink raak is met sneeuw.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laat die tijd maar weer eens komen dat er sneeuwjachten zijn met sneeuwduinen van 2m
ik zit straks als het goed is weer tussen 2 lijntjes inquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sneeuw en ijs gaan niet samen dus die verband is me wel duidelijk
Komt trouwens een leuk lintje recht over me straks, ben benieuwd wat daar uit gaat komen
Temps 2 graden boven normaal, maar goed de 30 hPa kaarten bieden optiesquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:48 schreef michiel_merk het volgende:
Gelukkig geen denderende wc, en temperatuur is rond normaal
1979quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:22 schreef superworm het volgende:
En even plaatje gegoogled, inderdaad was het aantal sneeuwdekdagen de afgelopen decennia treurig, en juist de afgelopen 2 winters anders dan anders.
[ afbeelding ]
Helaas is dat zonder die sneeuw ook wel het gevalquote:Op woensdag 12 december 2012 08:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Rond Arnhem staat het al twee uur vast ivm een dun laagje sneeuw.
Wat is dat? Sneeuw?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:15 schreef tomaat52 het volgende:
Wow, soms best grote sneeuwvlokken.
de luchtlaag waar t langsgaat is warmer dan de luchtlaag waar je in loopt..quote:Op woensdag 12 december 2012 15:09 schreef GekkePoes het volgende:
Ik hoor al 3 of 4 mensen praten over "warme regen"hoe komen ze er op. is dit dan warmer dan gewone regen in de winter? zo warm dat je er kan douchen
Aha vandaar. ik kon me al niet voorstellen hoe dat nu zit.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:12 schreef marcel-o het volgende:
[..]
de luchtlaag waar t langsgaat is warmer dan de luchtlaag waar je in loopt..
dan lijkt t warmer
quote:Op woensdag 12 december 2012 17:08 schreef RemcoW23 het volgende:
Zo, vanaf morgen gaat de zon steeds later onder
Tussen de lijntjes en glimmende kant bovenquote:Op woensdag 12 december 2012 18:04 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Hier overigens spekglad in Zwolle, fijn!
Ik mag nog LANG niet naar huisquote:Op woensdag 12 december 2012 18:32 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Tussen de lijntjes en glimmende kant boven
Hier in Goor ook. En de jeugd gaat dan juist voetballen op straatquote:Op woensdag 12 december 2012 18:04 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Hier overigens spekglad in Zwolle, fijn!
Ach, jeugd van tegenwoordig...quote:Op woensdag 12 december 2012 19:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier in Goor ook. En de jeugd gaat dan juist voetballen op straat
Lentequote:Op woensdag 12 december 2012 21:49 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
bah !
Al hoewel, de opper tikt de 12 graden aan op het eindtuin stoelen maar weer naar buiten
Ja eerst een sneeuwdump, dan 2 maanden droge vorst +Elfsteden tocht, daarna mag het lente wordenquote:Op woensdag 12 december 2012 21:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het is nog geeneens winter geweest.
Het heeft gevroren, gesneeuwd en we hebben een koudegetal groter dan 0. Dat is winter hoor.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het is nog geeneens winter geweest.
Nee, dat is de kortste dag:quote:Op woensdag 12 december 2012 22:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, de langste nacht is alweer geweest? k meende dat ie altijd op de 21ste was....
Dat is inderdaad op de 21e.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, de langste nacht is alweer geweest? k meende dat ie altijd op de 21ste was....
Zelfs aan het eind van de tunnel is geen lichtquote:Op woensdag 12 december 2012 21:49 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
bah !
Al hoewel, de opper tikt de 12 graden aan op het eindtuin stoelen maar weer naar buiten
Gewoon barbecueën met de kerst...quote:Op donderdag 13 december 2012 00:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zelfs aan het eind van de tunnel is geen lichtdoet gewoon pijn aan de ogen
De winter barbecue doe ik liever als het vriest, echt heerlijk is datquote:Op donderdag 13 december 2012 00:55 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Gewoon barbecueën met de kerst....
hahaquote:
Nee dat heeft te maken met de schuine stand van de aarde ten opzichte van de zon.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad op de 21e.
Maar de vroegste avond is eerder (12 december in NL) en de laatste ochtend is later (30 december in NL). Beetje ingewikkeld verhaal, maar het heeft te maken met het feit dat een dag eigenlijk niet precies 24 uur duurt.
Moet je de verwarming hoger zettenquote:Op donderdag 13 december 2012 17:32 schreef Lemans24 het volgende:
Was vandaag dan de koudste dag van deze winter?
Laten we het hopen, het is niet leuk meer, zo koud in huis!
Nee, dat bepaalt de seizoenen.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:35 schreef WEST het volgende:
[..]
Nee dat heeft te maken met de schuine stand van de aarde ten opzichte van de zon.
Ik begon de winter met niet te stoken. Dat verhaal heb ik aan iedereen verkondigd, dus nu wil ik volhouden. Inmiddels is het gekkenwerk (10,5 graden, twee fleecetruien over elkaar), maar na vandaag wordt het warmer, dus wil niet opgeven.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Moet je de verwarming hoger zetten
quote:Op donderdag 13 december 2012 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik begon de winter met niet te stoken. Dat verhaal heb ik aan iedereen verkondigd, dus nu wil ik volhouden. Inmiddels is het gekkenwerk (10,5 graden, twee fleecetruien over elkaar), maar na vandaag wordt het warmer, dus wil niet opgeven.
Ik weet wel dat dit een éénmalig experiment is, volgend jaar niet meer!
quote:Op donderdag 13 december 2012 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
het gekkenwerk (10,5 graden, twee fleecetruien over elkaar), maar na vandaag wordt het warmer, dus wil niet opgeven.
Ik weet wel dat dit een éénmalig experiment is, volgend jaar niet m
Pas maar op: vochtplekken in huis, condens op je meubels en vloer, vloeren die los komen, electronica die langzaam van binnenuit verteert. Jij kunt misschien truien aan doen, maar veel van de zaken in je huis zijn niet berekend op kou.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik begon de winter met niet te stoken. Dat verhaal heb ik aan iedereen verkondigd, dus nu wil ik volhouden. Inmiddels is het gekkenwerk (10,5 graden, twee fleecetruien over elkaar), maar na vandaag wordt het warmer, dus wil niet opgeven.
De winter is nog maar net begonnen, dus weet waar je aan begintquote:Op donderdag 13 december 2012 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik begon de winter met niet te stoken. Dat verhaal heb ik aan iedereen verkondigd, dus nu wil ik volhouden.
Met een beetje geluk zit ik in januari drie weken niet in Nederland. Dat scheelt alvast.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef zoem het volgende:
[..]
De winter is nog maar net begonnen, dus weet waar je aan begintTot eind februari zal het nog vies koud zijn.
Weinig verschil.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:52 schreef michiel_merk het volgende:
de pluim
[ afbeelding ]
wat een verschil met die van gister
Tot dinsdag blijft het in ieder geval wel rond die temperatuur. Daarna is de spreiding erg groot, wat de oper daar beneden doet is me een beetje een raadsel.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:29 schreef Againzender het volgende:
Staar je nou niet blind op de oper....
Wat ik zie is dat het tot dinsdag redelijk vast zit, daarna kan het alle kanten op, van diepvries tot herfstweer.
En het is ook glad daar, als ik mijn collega's mag geloven.quote:Op vrijdag 14 december 2012 04:16 schreef minthy het volgende:
Hier (noord-Overijssel) sneeuwt het weer, ligt al een mooi aaneengesloten laagje. Bah, ben er zat van!
Dat is je straf omdat je ons zolang lekker hebt gemaakt met die zomerse temperaturen die je zolang gehad hebtquote:Op vrijdag 14 december 2012 07:37 schreef Dven het volgende:
Hoihoi ik kijk net op de thermometer en tot mijn schrik staat deze op -14. En dan moet ik over 10 minuten naar kantoor lopen, wat nog 300 meter hoger ligt
Beetje zielig dit.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik ook vrij vandaag en hoefde niet vroeg op, dus heb er niks van meegekregenquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
En het is ook glad daar, als ik mijn collega's mag geloven.
Ik ben vrij vandaag
Was denk ik een statement voor energiezuinigheid? Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je niet de laatste dagen van het jaar flink gaat stoken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Beetje zielig dit.
Komop, vier lekker je eigen warme kerst. Alsof het ook maar iemand interesseerd dat jij niet stookt.
Je hebt enkel jezelf hiermee....
Ik heb hier iedere dag de temperatuur lekker op 22 graden staan!Lekker genieten van de warme avondjes.
waar in noord overijssel dan ik heb namelijk niks gezien in de kop (zwartwaterland)quote:Op vrijdag 14 december 2012 04:16 schreef minthy het volgende:
Hier (noord-Overijssel) sneeuwt het weer, ligt al een mooi aaneengesloten laagje. Bah, ben er zat van!
Regio Ommen/Nieuwleusen/Hoogeveen om het maar even lekker vaag te houdenquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:24 schreef WEST het volgende:
[..]
waar in noord overijssel dan ik heb namelijk niks gezien in de kop (zwartwaterland)
hoogeveen is drenthequote:Op vrijdag 14 december 2012 14:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Regio Ommen/Nieuwleusen/Hoogeveen om het maar even lekker vaag te houden
Joh!quote:
Ga es slapen joh.quote:Op vrijdag 14 december 2012 04:16 schreef minthy het volgende:
Druk, school, andere stress, slaapproblemen.quote:
Het kwam met bakken uit de hemel net. Zul je net zien dat je dan de hort op moetquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:55 schreef ZaZoe het volgende:
De herfst is hier dit jaar voor de zesde keer begonnen
Over drie dagen weer plus 15, dat is ook wat waardquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat is je straf omdat je ons zolang lekker hebt gemaakt met die zomerse temperaturen die je zolang gehad hebt.
Brr, zou nu niet met je willen ruilen hoor.
Klopt, warmste nacht in de komende weken zal zo'n 5 graden worden. De rest zal tussen de 0 en -15 liggenquote:Op zaterdag 15 december 2012 05:30 schreef Lemans24 het volgende:
Hier ook gewoon 9 graden midden in de nacht, dat gaat je niet lukken in de Bulgaarse binnenlanden!
Hier van Almelo naar Vriezenveen en dat was ook al erg genoeg.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:54 schreef Scrummie het volgende:
Wat een regen gisteren.. moest van Almelo naar Borculo rijden maar jezus, zag niks op sommige stukken, door de regen. Als dat allemaal sneeuw was waren we ingesneeuwd.
En inmiddels weer 13-14 graden. Nog prima uit te houden met het raam open, na de ontberingen van vorige weekquote:Op donderdag 13 december 2012 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 december 2012 14:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het einde van de wereld komt eraan, niet alleen voor de mensheid maar ook voor de weersvoorspellingen
[ afbeelding ]
Jouw UI.quote:Op zondag 16 december 2012 16:40 schreef Gitank2 het volgende:
Ik denk dat mijn paraplu die stenen niet echt tegen zal houden.
De wind komt uit het westen, dus vluchten naar China en Rusland zullen wel lekker goedkoop zijn vrijdag.
En windkracht 13 of 14 op zee?quote:Op zondag 16 december 2012 18:49 schreef aloa het volgende:
Kijk die luchtdruk dan voor maandag de 24e. Bijna 960mb. Windkracht 10 met windstoten tot 130 km/u.
quote:Op zondag 16 december 2012 14:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het einde van de wereld komt eraan, niet alleen voor de mensheid maar ook voor de weersvoorspellingen
[ afbeelding ]
Afwachten wat er van over blijft.quote:Op zondag 16 december 2012 19:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En windkracht 13 of 14 op zee?
Voorspellingen 8 dagen vooruit
(waarom gaat die Beaufortschaalverdeling in de legenda tot 15?)
Beaufort was marinecommandant van het fregat Woolwich van de Royal Navy. Hij maakte een indeling in 13 windsterkten, aan de hand van de zeilvoering van een fregat. Zijn schaal was gebaseerd op de kracht die de wind per oppervlakte-eenheid uitoefende, niet op de snelheid: hij keek naar het gedrag van zijn schip, niet naar de wind zelf. In 1838 stelde de Royal Navy de schaal van Beaufort verplicht voor de windkrachtaanduiding in het scheepsjournaal.quote:
Ach klein windstootje vergeleken met aankomende vrijdagquote:Op zondag 16 december 2012 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoogste windsnelheid ooit gemeten is 371 kmh
Mount Washington is dat. Op hoogte waait het altijd harder.quote:Op zondag 16 december 2012 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoogste windsnelheid ooit gemeten is 371 kmh
Dan denk ik dat er in de zuidelijke Andes nog wel hogere snelheden dan 371 km/u gemeten hadden kunnen worden, er stonden alleen geen windmeters.quote:Op zondag 16 december 2012 23:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Mount Washington is dat. Op hoogte waait het altijd harder.
Op de zuidpool wordt ook meer dan 300 km/u gehaald.
Lolquote:Op maandag 17 december 2012 09:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zelfs Piet Paulusma is van overtuigd dat er geen zaterdag meer komt
[ afbeelding ]
Moest lachenquote:Op zondag 16 december 2012 14:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
Jippie... nog meer herfstquote:Op maandag 17 december 2012 22:41 schreef michiel_merk het volgende:
de Pluim
[ afbeelding ]
en onderstaand ook de pluim van noordoost, gezien de verschillen![]()
[ afbeelding ]
Stuur maar hierheen! Hier gaat het alleen maar regenen...quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:03 schreef Dven het volgende:
Hier zal de witte kerst er wel van komen. Ligt inmiddels tien centimeter sneeuw en de komende week verwachten ze nog een centimeter of dertig
Laat dit uitkomen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:21 schreef Fredo55 het volgende:
Trouwens, de nieuwste runs zien er kouder uit.
5 dagen vooruit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens zien of dit alles vanavond gesteund word.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:03 schreef Schuifpui het volgende:
En die gaat door tot -11 op 2e kerstdag in het NO.. als max temperatuur. Niet erg geloofwaardig. Eerst het ensemble maar eens afwachten. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:01 schreef knep het volgende:
Wat een rukweer de afgelopen dagen en donderdag t/m zondag zien er niet veel beter uit.
Vuile pleuris regen
Grijs
Geen zon
Files
Talpa
Waarom nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:55 schreef Adelante het volgende:
Ik geloof niet in -10 op 2e kerstdag
Profiteer van morgen dan!quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:01 schreef knep het volgende:
Wat een rukweer de afgelopen dagen en donderdag t/m zondag zien er niet veel beter uit.
Nee, ik ook niet. Niet eens onder nul, het hele jaar niet meer.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:55 schreef Adelante het volgende:
twitter:MeteoConsult twitterde op woensdag 19-12-2012 om 16:22:14Nieuwe UKMO berekening: In Groningen kan vrijdag 3 tot 5 cm sneeuw liggen. In Zeeland tegelijkertijd +8. #fb reageer retweet
Vanmorgen regen, de rest van de dag nevelig en grauwquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Profiteer van morgen dan!
Woensdagje met prima weer. Niet malen, maar zagen.
en het wordt dus ook +10quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:55 schreef Adelante het volgende:
Pics!quote:Op donderdag 20 december 2012 08:51 schreef Dven het volgende:
Hier is er gisteren 50 cm gevallen, en het sneeuwt nog
Niet zo hard meer maar toch!
Vanaf hoe laat verwachten ze dit?quote:Op woensdag 19 december 2012 23:08 schreef Fredo55 het volgende:
++ 19/12 19Z: ER IS EEN WAARSCHUWING VAN KRACHT VOOR SNEEUWVAL IN NOORD NEDERLAND OP VRIJDAG A.S. ++
Een storing, verbonden aan een complex lagedrukgebied over de Atlantische Oceaan, trekt maar erg traag noordoostwaarts. De storing wordt tegengewerkt door een uitgestrekt Russisch hogedrukgebied, maar vooral in de hoogte door de tijdelijke opbouw van een rug over West-Europa. De grens tussen de zachte Oceaanlucht en de koude landlucht bevindt zich de komende dagen over Duitsland en raakt nog net het uiterste noorden van Nederland.
Wanneer vrijdag de neerslagzone (tegen dan geoccludeerd) over het noorden van NL aankomt, zijn de temperaturen er waarschijnlijk rond het vriespunt. Volgens de laatste modelruns zou het verticaal temperatuurprofiel zo zijn dat de neerslag er valt onder vaste vorm, waarschijnlijk overgaand in smeltende sneeuw. Ijzel is evenwel ook niet uitgesloten wanneer de onderste luchtlaag nog negatief genoeg is. Cruciaal wordt uiteraard de locatie van de vorstgrens, welke volgens GFS vrijdag ten noorden van NL ligt maar volgens ECMWF, UKMO en WRF bevindt deze zich over noordelijk NL en is de kans op algemene gladheid daar groot. Ik volg voorlopig de laatstgenoemde modellen en voorzie dus een level 2 waarschuwing. Doordat de neerslagzone stagneert over deze zone en de warme lucht moeizaam opschuift kan daar 10 tot 15 cm sneeuw vallen in het slechtste geval. Details zijn nog niet te geven uiteraard.
[ afbeelding ]
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Ik begin die Maya's steeds meer te geloven...quote:
Behoorlijk jaquote:Op donderdag 20 december 2012 12:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik begin die Maya's steeds meer te geloven...
waar is dit¿quote:Op donderdag 20 december 2012 14:21 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Zo was het hier eind november...
Gisterochtend was het er zo (sta op dezelde dam), en er is alleen maar meer en meer en meer gevallen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga zo naar buiten, het is nog steeds grijs maar gestopt met sneeuwen dus ik zal kijken of ik nog wat foto's kan maken
Jij bent echt een geluks vogelquote:Op donderdag 20 december 2012 14:21 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Zo was het hier eind november...
Gisterochtend was het er zo (sta op dezelde dam), en er is alleen maar meer en meer en meer gevallen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga zo naar buiten, het is nog steeds grijs maar gestopt met sneeuwen dus ik zal kijken of ik nog wat foto's kan maken
Klopt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 06:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
We krijgen echt een zachte kerst dit jaar. Was vorig jaar toch ook? 10-12 graden!
Er werken hier een paar duizend mensen, het zou me niets verbazen als die prijs nog verder zaktquote:
34 mm moet lukken hier.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:34 schreef MaLo het volgende:
Wat is dit nou weer. Weer.nl voorspelt maar liefst 20 mm regen hier zondagochtend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |