SSquote:Op maandag 10 december 2012 05:40 schreef SunTzu het volgende:
Iemand een goede full body workout? Deze week doe ik een 3 split maar ik ga liever helemaal naar de klote elke training.
Ik ga mij er maar eens in verdiepen nu. Is wel anders trainen hier in dit klimaat, heb het idee dat ik veel meer massa heb maar mijn vetpercentage is wel weer gestegen. Train wel liever met 18 graden dan hier met 30.quote:Op maandag 10 december 2012 07:20 schreef star_gazer het volgende:
Aan de andre kant: SunTzu is al behoorlijk sterk, dus ik weet niet of Starting Strength een goed idee is ivm herstel. Misschien dat 'practical programming' gebeuren eens proberen? Bene r niet bekend mee, maar heb begrepen dat dat een soort van follow-up is voor als SS zwaar wordt.
You sir, just ruined my dayquote:Op zondag 9 december 2012 17:35 schreef VexCasal het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Testi(...)liftStandardsKg.html
Ik heb nog steeds massive last van m'n armen nadat ik vrijdag en zaterdag compleet afgebeuld ben door een maatje van me. Volledig strekken lukt nog steeds nietquote:Op maandag 10 december 2012 08:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
You sir, just ruined my day
Benchpress ook gedaan met een spotter, want ik wilde even die extra mile gaan... Dus ik druk 60 kilo omhoog (5x geloof ik) en neem rust.
Wat doet die spotter nou..... drukt hij er aan beide kanten nog 5 kilo bij op (ik dacht hij haalt er wat gewichten af...)
dus ik druk ook nog 70 kilo (2x) en 1x failure.
Want zijn theorie was: "ik zie je altijd trainen, dus je houdt die reserve dan steeds... die hoef je nu niet te hebben omdat je een spotter had"
Mijn borstspier was dit weekend ge-explodeerd... zijn er meer mensen die dat hebben? Als je helemaal het naatje gaat dat je chest dan helemaal opgeblazen lijkt?
Welke oefeningen heb je gedaan en het aantal sets en reps? Ik heb wel eens spierpijn maar niet meer dan 2 dagen meestal. Een vriend van mij kon eens eem week niet normaal lopen na squatten.quote:Op maandag 10 december 2012 09:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds massive last van m'n armen nadat ik vrijdag en zaterdag compleet afgebeuld ben door een maatje van me. Volledig strekken lukt nog steeds niet. Vanavond eerst maar een rustig aan beginnen, kijken of de boel wat los wil komen..
Een shitload, heb 't allemaal niet precies in m'n hoofd zetten. Vrijdag was rug + biceps, zaterdag borst + triceps. Kreeg vrijdag op 't einde nog maar een 6kg dumbell omhoogquote:Op maandag 10 december 2012 09:12 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Welke oefeningen heb je gedaan en het aantal sets en reps? Ik heb wel eens spierpijn maar niet meer dan 2 dagen meestal. Een vriend van mij kon eens eem week niet normaal lopen na squatten.
Ik doe zelf eigenlijk alleen nog maar 2 oefeningen van 3 reps voor armen, biceps en triceps apart. Ik hou wel van spierpijnquote:Op maandag 10 december 2012 09:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Een shitload, heb 't allemaal niet precies in m'n hoofd zetten. Vrijdag was rug + biceps, zaterdag borst + triceps. Kreeg vrijdag op 't einde nog maar een 6kg dumbell omhoog.
Daarom gewoon altijd met een spotter benchen. Kun je net ff die extra 2 reps doen, of gewoon "te" zwaar gaan.quote:Op maandag 10 december 2012 08:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
You sir, just ruined my day
Benchpress ook gedaan met een spotter, want ik wilde even die extra mile gaan... Dus ik druk 60 kilo omhoog (5x geloof ik) en neem rust.
Wat doet die spotter nou..... drukt hij er aan beide kanten nog 5 kilo bij op (ik dacht hij haalt er wat gewichten af...)
dus ik druk ook nog 70 kilo (2x) en 1x failure.
Want zijn theorie was: "ik zie je altijd trainen, dus je houdt die reserve dan steeds... die hoef je nu niet te hebben omdat je een spotter had"
Mijn borstspier was dit weekend ge-explodeerd... zijn er meer mensen die dat hebben? Als je helemaal het naatje gaat dat je chest dan helemaal opgeblazen lijkt?
Ik heb het 2x eerder gehad, als ik echt tot het naadje en te ver ga met benchpressen/borstspieroefeningen. Heel apart is dat, alsof mijn borstspier er een maat bij heeft.quote:Op maandag 10 december 2012 08:58 schreef SunTzu het volgende:
Is dat niet gewoon de pomp die je normaal altijd hebt? Heerlijk man, zelfs als ik benen train zwelt mijn bovenlichaam op.
Ben ook nog the modern enclopedia of bodybuilding aan het lezen.
Klinkt wel logisch... slapen is gemiddeld 6,5-7u per nacht. Langer kan ik nooit slapen.quote:Op maandag 10 december 2012 10:12 schreef SunTzu het volgende:
Volgens mij hangt het ook samen met je voeding en het aantal uur datje hebt geslapen. Voor mijzelf sliep ik vaak maar 4 uur per nacht soms maar ik had gewoon schijt aan spierpijn, dronk een koffie en knalde er tegen aan, wel met andere spiergroepen. Misschien moet je nog gewoon wennen aan de oefeningen, hoe langer je traint dan heb je ook minder spierpijn, of het komt door het verdiepen in voeding enz wat resulteert in beter herstel. Snakey heeft misschien een beter antwoord.
Dat klopt, dan ga je weer naar die eerste spierpijn, verzuring. Maar ook mensen die langer trainen kunnen het hebben. Ik durf te wedden dat bijna niemand zijn onderarmen regelmatig traint bijvoorbeeld. Als je dat dan ineens wel doet heb je kans dat je diezelfde dag geeneens een pen meer op kan pakken zonder pijn.quote:Op maandag 10 december 2012 10:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
Punt is, ik train al redelijk lang (af en toe pauzes er tussen)... train de laatste tijd weer wat intensiever, en verander ook telkens kwa oefening. Dus in principe blijf ik steeds spierpijn houden.
verzuring had ik eerst... maar dit is de delay spierpijn (kwam een dag erna (zondag) en ik heb er nu nog last van)quote:Op maandag 10 december 2012 10:32 schreef Snakey het volgende:
Er zijn twee soorten spierpijn. De intant spierpijn, die begint vrij direct na je workout en heeft vooral te maken met verzuring van je spieren. Dit gebeurt eigenlijk alleen als je een spier flink traint die daar niet aan gewend is. Dan krijg je dus dat je effe niet kan lopen na squats, terwijl het de volgende keer lang niet zo erg is.
De tweede spierpijn is delayed. Die spierpijn komt door beschadiging van spieren, dat wat je wil om te groeien. (Hoewel de wetenschap daar nog niet helemaal uit is). Die spierpijn komt pas de volgende dag, en is meestal de dag daarna weer zo goed als verdwenen.
Je hebt dus eigenlijk vooral in de beginfase last van de eerste spierpijn, verzuring. Zodra je spieren zijn gewend aan de training krijg je de tweede spierpijn. De een heeft er meer last van dan de ander, maar over het algemeen houdt het in dat je na twee dagen genoeg hersteld bent. En sommigen mensen houden er langer last van. Sommige mensen gaan kapot na 2 of 3 weken 3x per week full body en moeten een spit doen. Anderen kunnen om de dag een full body doen zonder problemen.
Dit komt me wel bekend voor ja. Heb nu vooral last van 2 en minder van 1. Zodra je 1 niet meer hebt is het tijd om je programma aan te passen denk ik zo?quote:Op maandag 10 december 2012 10:32 schreef Snakey het volgende:
Er zijn twee soorten spierpijn. De intant spierpijn, die begint vrij direct na je workout en heeft vooral te maken met verzuring van je spieren. Dit gebeurt eigenlijk alleen als je een spier flink traint die daar niet aan gewend is. Dan krijg je dus dat je effe niet kan lopen na squats, terwijl het de volgende keer lang niet zo erg is.
De tweede spierpijn is delayed. Die spierpijn komt door beschadiging van spieren, dat wat je wil om te groeien. (Hoewel de wetenschap daar nog niet helemaal uit is). Die spierpijn komt pas de volgende dag, en is meestal de dag daarna weer zo goed als verdwenen.
Je hebt dus eigenlijk vooral in de beginfase last van de eerste spierpijn, verzuring. Zodra je spieren zijn gewend aan de training krijg je de tweede spierpijn. De een heeft er meer last van dan de ander, maar over het algemeen houdt het in dat je na twee dagen genoeg hersteld bent. En sommigen mensen houden er langer last van. Sommige mensen gaan kapot na 2 of 3 weken 3x per week full body en moeten een spit doen. Anderen kunnen om de dag een full body doen zonder problemen.
Niet te vergeten voldoende vochtquote:Op maandag 10 december 2012 10:32 schreef Snakey het volgende:
Ow, en ja, rust en goede en voldoende voedsel helpen enorm bij je herstel.
Neuh. Het heeft niks te maken met groei. Heel veel mensen leggen een verband tussen spierpijn en groei, maar dat heeft niet alles met elkaar te maken. Zeker die spierpijn 1 niet, dat is alleen maar pijn door verzuring omdat die spier niks gewend is.quote:Op maandag 10 december 2012 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit komt me wel bekend voor ja. Heb nu vooral last van 2 en minder van 1. Zodra je 1 niet meer hebt is het tijd om je programma aan te passen denk ik zo?
Nee, dat betekend dat je meer gewicht moet gaan verplaatsen. Go heavy!quote:Op maandag 10 december 2012 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit komt me wel bekend voor ja. Heb nu vooral last van 2 en minder van 1. Zodra je 1 niet meer hebt is het tijd om je programma aan te passen denk ik zo?
Hihihiquote:Op maandag 10 december 2012 10:01 schreef SunTzu het volgende:
Ik ga er zo retarded uitzien in de sportschool, met de clean pull en de snatch pull moet je je mond open doen tijdens het liften, waar dient het voor? Iedereen gaat straks zijn piemel in mijn sexy mond proberen te duwen hihi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
ijsbad ftw!quote:Op maandag 10 december 2012 11:16 schreef stinkie het volgende:
Ik heb soms een volle week spierpijn na een goede Iaido training, vooral benen.
Ik begin langzaam wel het idee te krijgen dat 3* fullbody teveel gaat worden nu. Zaterdag getrained en vanmorgen voelde ik nog een hoop toen ik wakker werd. Normaal 1 dag spierpijn en klaar. En ik zie aan de hoeveelheid sets/reps dat ik nog niet aan mijn max voor een training zit, paar oefeningen kunnen nog wat zwaarder.
Ik zat te denken aan cardio op de rustdagen met eventueel wat kleinere spieren (kuiten, schouders, bi/triceps) maar mss moet ik wat meer rust gaan nemen.
(hoewel gisteren een uur duiken in water van 5graden ook geen goed doet qua herstel).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |