Dit komt me wel bekend voor ja. Heb nu vooral last van 2 en minder van 1. Zodra je 1 niet meer hebt is het tijd om je programma aan te passen denk ik zo?quote:Op maandag 10 december 2012 10:32 schreef Snakey het volgende:
Er zijn twee soorten spierpijn. De intant spierpijn, die begint vrij direct na je workout en heeft vooral te maken met verzuring van je spieren. Dit gebeurt eigenlijk alleen als je een spier flink traint die daar niet aan gewend is. Dan krijg je dus dat je effe niet kan lopen na squats, terwijl het de volgende keer lang niet zo erg is.
De tweede spierpijn is delayed. Die spierpijn komt door beschadiging van spieren, dat wat je wil om te groeien. (Hoewel de wetenschap daar nog niet helemaal uit is). Die spierpijn komt pas de volgende dag, en is meestal de dag daarna weer zo goed als verdwenen.
Je hebt dus eigenlijk vooral in de beginfase last van de eerste spierpijn, verzuring. Zodra je spieren zijn gewend aan de training krijg je de tweede spierpijn. De een heeft er meer last van dan de ander, maar over het algemeen houdt het in dat je na twee dagen genoeg hersteld bent. En sommigen mensen houden er langer last van. Sommige mensen gaan kapot na 2 of 3 weken 3x per week full body en moeten een spit doen. Anderen kunnen om de dag een full body doen zonder problemen.
Niet te vergeten voldoende vochtquote:Op maandag 10 december 2012 10:32 schreef Snakey het volgende:
Ow, en ja, rust en goede en voldoende voedsel helpen enorm bij je herstel.
Neuh. Het heeft niks te maken met groei. Heel veel mensen leggen een verband tussen spierpijn en groei, maar dat heeft niet alles met elkaar te maken. Zeker die spierpijn 1 niet, dat is alleen maar pijn door verzuring omdat die spier niks gewend is.quote:Op maandag 10 december 2012 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit komt me wel bekend voor ja. Heb nu vooral last van 2 en minder van 1. Zodra je 1 niet meer hebt is het tijd om je programma aan te passen denk ik zo?
Nee, dat betekend dat je meer gewicht moet gaan verplaatsen. Go heavy!quote:Op maandag 10 december 2012 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit komt me wel bekend voor ja. Heb nu vooral last van 2 en minder van 1. Zodra je 1 niet meer hebt is het tijd om je programma aan te passen denk ik zo?
Hihihiquote:Op maandag 10 december 2012 10:01 schreef SunTzu het volgende:
Ik ga er zo retarded uitzien in de sportschool, met de clean pull en de snatch pull moet je je mond open doen tijdens het liften, waar dient het voor? Iedereen gaat straks zijn piemel in mijn sexy mond proberen te duwen hihi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
ijsbad ftw!quote:Op maandag 10 december 2012 11:16 schreef stinkie het volgende:
Ik heb soms een volle week spierpijn na een goede Iaido training, vooral benen.
Ik begin langzaam wel het idee te krijgen dat 3* fullbody teveel gaat worden nu. Zaterdag getrained en vanmorgen voelde ik nog een hoop toen ik wakker werd. Normaal 1 dag spierpijn en klaar. En ik zie aan de hoeveelheid sets/reps dat ik nog niet aan mijn max voor een training zit, paar oefeningen kunnen nog wat zwaarder.
Ik zat te denken aan cardio op de rustdagen met eventueel wat kleinere spieren (kuiten, schouders, bi/triceps) maar mss moet ik wat meer rust gaan nemen.
(hoewel gisteren een uur duiken in water van 5graden ook geen goed doet qua herstel).
Fijn is dat inderdaad. Pas geleden mijn fikken geplet toen ik bij DB flyes de ene dumbbell tussen de andere liet klappen zegmaar. BOem, tegen mijn vingertoppen aan. Lekker gevoel, maar niet heusquote:Op maandag 10 december 2012 11:32 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb trouwens wel een nasty blessure opgelopen
Ik had een schijf van 20 kilo, die ik van de stang afhaalde.
Vervolgens wou ik hem leerleggen tegen het rek van de dumbbells aan.
Komt het topje van mijn vinger niet tussen de schijf en de paal van het rek!!!!!! Geen blaar, wel gekneusd volgens mij... hij gloeit helemaal met dit weer
je moet die schijven bij booskijkende negers op hun tenen laten vallenquote:Op maandag 10 december 2012 12:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Fijn is dat inderdaad. Pas geleden mijn fikken geplet toen ik bij DB flyes de ene dumbbell tussen de andere liet klappen zegmaar. BOem, tegen mijn vingertoppen aan. Lekker gevoel, maar niet heus![]()
Bijna net zo fijn als een bumperplate op je tenen laten flikkeren. "No shoes, no workout" zeggen ze bij ons in de gym, maar geloof me; die asics gel doen erg weinig tegen een schijf van 20kg die op je tenen stuitert![]()
ik ben zelf een booskijkende neger dus wat heb ik daar aan?quote:Op maandag 10 december 2012 12:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet die schijven bij booskijkende negers op hun tenen laten vallen
KFC, bitchquote:Op maandag 10 december 2012 12:57 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
ik ben zelf een booskijkende neger dus wat heb ik daar aan?
Als je zoveel neemt zou ik er wel voor zorgen dat je ook genoeg Vitamine k2 (m4 of m7) binnenkrijgt. Veel vitamine D activeert vitamine K2 afhankelijke enzymen, wat voor problemen kan zorgen als er niet genoeg K2 is. K2 komt het meest voor in grassfed boter (zuivel) en eieren. Van de kazen heeft Goudse kaas het meest (door het type cultuur dat gebruikt wordt).quote:Op maandag 10 december 2012 03:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oh zo. Ik heb er 7 van 1k inderdaad. Omdat het kan.![]()
http://examine.com/supplements/Vitamin+D/
De meeste mensen hebben een vit D tekort voor zover ik begrepen heb....quote:Op maandag 10 december 2012 15:36 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam zo veel vitamine d innemen?
Uit recent onderzoek is gebleken dat vitamine d een directe invloed heeft op de groei van de zogehete E-pener.quote:Op maandag 10 december 2012 15:36 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam zo veel vitamine d innemen?
En dan 7000 iu innemen?quote:Op maandag 10 december 2012 15:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben een vit D tekort voor zover ik begrepen heb....
Dat is mss lichtelijk overdreven...quote:
Hoger gaan zonder medische begeleiding is gewoon achterlijk imo.quote:Op maandag 10 december 2012 16:17 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Het maximum ligt veel hoger dan 7000.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |