SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
BEASTMODE![]()
Daarom doe ik de arm workout het liefst op vrijdag. maar dat gaat niet altijd lukken ivm een sociaal leven enzo, dus dan doe ik hem op zaterdag of zondagquote:Op maandag 10 december 2012 00:18 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Mwuah. Een extra workout is nooit mis inderdaad. Ben je niet bang dat je maandag in de problemen komt met je bi's qua herstel?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Mijn volledige workout plan. Feedback?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nee, geen dips. Last van m'n borstbeen
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
quote:Op maandag 10 december 2012 00:56 schreef star_gazer het volgende:
Mijn volledige workout plan. Feedback?Prima schema, doe iets soortgelijks, minus de armendag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nee, geen dips. Last van m'n borstbeen
Misschien is het een idee (en ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd omdat ik de gedachte verschrikkelijk vond) om de leg/shoulder dag te wisselen met chest day, en vervolgens bi's bij borst te doen en tri's bij rug.
Zo creëer je in feite ook al 2 trainingsprikkels per week, zonder de armendag.
Zoals ik al zei ben/was ik hier zelf geen fan van (chest=tri's en rug = bi's), maar ben van plan om het straks in de bulk toch een kans te geven, over een week of 6.BEASTMODE![]()
Dat lijkt me geen goed idee. Als je je triceps kapot trained op rug-dag, kun je nooit all out op je bench een dag later.quote:Op maandag 10 december 2012 01:10 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Prima schema, doe iets soortgelijks, minus de armendag.
Misschien is het een idee (en ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd omdat ik de gedachte verschrikkelijk vond) om de leg/shoulder dag te wisselen met chest day, en vervolgens bi's bij borst te doen en tri's bij rug.
Zo creëer je in feite ook al 2 trainingsprikkels per week, zonder de armendag.
Zoals ik al zei ben/was ik hier zelf geen fan van (chest=tri's en rug = bi's), maar ben van plan om het straks in de bulk toch een kans te geven, over een week of 6."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Eens. Maar ik deed het zelf wel, want wanneer moet je dan de BORs doen?quote:Op maandag 10 december 2012 01:01 schreef DjMark het volgende:
DL+BOR in 1 training vind ik zelf teveel belasting voor mijn onderrug. Zeker direct na elkaar...This isn't even my final form.![]()
Op zich wel mee eens, maar ik wil die oefeningen echt graag allebei doen en ze horen toch allebei echt bij rug...quote:Op maandag 10 december 2012 01:01 schreef DjMark het volgende:
DL+BOR in 1 training vind ik zelf teveel belasting voor mijn onderrug. Zeker direct na elkaar..."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Precies.quote:Op maandag 10 december 2012 01:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar ik wil die oefeningen echt graag allebei doen en ze horen toch allebei echt bij rug...
This isn't even my final form.![]()
Ik voel BOR's juist vrijwel niet in m'n onderrug, het is echt de bovenant waar ik het voel. Bovenrug, traps etc.![]()
Wat ik doe is eerst BORs en dan deadlifts.
En ja, BORs hoor je ook niet in je onderrug te voelen Sapstengel, maar ze stabiliseren wel enorm, en als je onderrug kapot is van 't deadliften...Of toch du vader?![]()
Daar is de oefening uiteraard ook voor, maar omdat je voorover buigt gebruik je toch je onderrug om in die positie te blijven. En daarin zit de belasting van de onderrug.quote:Op maandag 10 december 2012 01:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ik voel BOR's juist vrijwel niet in m'n onderrug, het is echt de bovenant waar ik het voel. Bovenrug, traps etc.This isn't even my final form.![]()
Op zich een goede oplossing, maar ik vind het prettig om de zwaarste oefeningen als eerste te doen. Door die BORs ben je straks al vermoeid en dan kun je niet voluit gaan op de DLs.quote:Op maandag 10 december 2012 01:39 schreef Luchtkoker het volgende:
Wat ik doe is eerst BORs en dan deadlifts.This isn't even my final form.![]()
BOR is idd geen onderrug. Ligt ook aan de grip. Met de supinated grip train je meer het bovenste deel van monnikskapspier en met de pronated grip meer de ruitvormige spier en het onderste en middelste deel van de monnikskapspier. Correcte bron: krachttraining. xD
[ Bericht 12% gewijzigd door Yuri_Boyka op 10-12-2012 01:51:25 ]If not now, then when.![]()
Je kan trouwens zeggen over zo'n leip festival weekend wat je wilt, maar ik merk goed dat mijn glycogeen is opgevuld door al dat high-carb troep-voer (bier, ijs, hotdogs, etc.).
Het klinkt vreemd na een weekend waarin je 50% dronken en 50% stoned bent, maar ik voel me echt top
-
Maar andersom ben je gegarandeerd genaaid bij het BORen als je eerst DLs doet. Ik denk dat je dan beter eerst geBORd kan hebben voor de overall gains.quote:Op maandag 10 december 2012 01:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Op zich een goede oplossing, maar ik vind het prettig om de zwaarste oefeningen als eerste te doen. Door die BORs ben je straks al vermoeid en dan kun je niet voluit gaan op de DLs.Of toch du vader?![]()
Ach, van een keertje ga je niet dood. Even met je kop volledig ergens anders zijn is ook wel lekker. Het voer is nog wel het minst erge van jouw weekend, je wil groeien of niet soms, fuck it. Gewoon 'dirty' bulk (die terminologie is handig mensen, niet zeuren). Verder: BB-technisch gezien liever wiet dan alcohol.quote:Op maandag 10 december 2012 01:42 schreef star_gazer het volgende:
Je kan trouwens zeggen over zo'n leip festival weekend wat je wilt, maar ik merk goed dat mijn glycogeen is opgevuld door al dat high-carb troep-voer (bier, ijs, hotdogs, etc.).
Het klinkt vreemd na een weekend waarin je 50% dronken en 50% stoned bent, maar ik voel me echt top
This isn't even my final form.![]()
Ik begin altijd met de zware compounds. Op borstdag doe ik eerst incline DB bench daarna BB bench press. Benen begin ik met squats, schouders met DB shoulder press en rug met deadlift.
Eerst deadlift, daarna lat pulldown/pullups en dan BOR bij mij.![]()
Klopt ook wel. Ik merkte wel dat ik flinke gains maakte op de DL maar nooit echt op de BOR. Bij de BOR denk je dan: ach fuck it, ik ga niet zwaarder, m'n rug is al naar de kloten.quote:Op maandag 10 december 2012 01:43 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Maar andersom ben je gegarandeerd genaaid bij het BORen als je eerst DLs doet. Ik denk dat je dan beter eerst geBORd kan hebben voor de overall gains.This isn't even my final form.![]()
Ja, dat doe ik ook. De workout draait vooral om de eerste compound, de rest is assistance.quote:Op maandag 10 december 2012 01:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik begin altijd met de zware compounds. Op borstdag doe ik eerst incline DB bench daarna BB bench press. Benen begin ik met squats, schouders met DB shoulder press en rug met deadlift.
Eerst deadlift, daarna lat pulldown/pullups en dan BOR bij mij.
Rug dag: eerst deadlift
Chest dag: eerst bench press
Been dag: eerst squat, dan overhead press"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Weet iemand wat de houdbaarheid is van multivitamines en vit D etc?
M'n goede vriend Diabox heeft in zijn enthousiasme per ongeluk 360 caps multivit en 480 caps Vit D voor me besteld ipv 120 en 240 respectievelijk.
Of toch du vader?![]()
quote:Op maandag 10 december 2012 02:45 schreef Luchtkoker het volgende:
Weet iemand wat de houdbaarheid is van multivitamines en vit D etc?
M'n goede vriend Diabox heeft in zijn enthousiasme per ongeluk 360 caps multivit en 480 caps Vit D voor me besteld ipv 120 en 240 respectievelijk. [ afbeelding ]![]()
Denk wel aardig lang. Die Vit D heb je ook zo op.If not now, then when.![]()
'zo'. 5k IU he. Ga ik niet tweemaal daags slikken.
Maar ach, minstens anderhalf jaar aan dagelijkse Vit D dus.
Of toch du vader?![]()
7k per dag neem ik. In mijn geval 480/7=68 dagen.quote:Op maandag 10 december 2012 02:57 schreef Luchtkoker het volgende:
'zo'. 5k IU he. Ga ik niet tweemaal daags slikken.
Maar ach, minstens anderhalf jaar aan dagelijkse Vit D dus.If not now, then when.![]()
Ik heb 480 caps van 5k IU. Jij neemt 7 caps van 1k per dag? Waarom zoveel?quote:Op maandag 10 december 2012 02:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
7k per dag neem ik. In mijn geval 480/7=68 dagen.Of toch du vader?![]()
Oh zo. Ik heb er 7 van 1k inderdaad. Omdat het kan.quote:Op maandag 10 december 2012 03:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik heb 480 caps van 5k IU. Jij neemt 7 caps van 1k per dag? Waarom zoveel?![]()
http://examine.com/supplements/Vitamin+D/If not now, then when.![]()
Ik doe zelf 5k IU per dag in de winter en 3k in de zomer. Ik woon in een zonnig land, maar wegens kantoorbaan enzo."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Trouwens echt onvoorstelbaar hoe gevaarlijk nootjes zijn als je niet weet waar je mee bezig bent. Net eens 25g gemenge noten afgewogen; nauwelijks een handvol, maar wel grofweg 150 kcal. Vroeger vrat ik zonder na te denken gerust een zele zak pinda's leeg; 3000 kcal in een enkele zitting. Echt debiel
-
Iemand een goede full body workout? Deze week doe ik een 3 split maar ik ga liever helemaal naar de klote elke training.![]()
SSquote:Op maandag 10 december 2012 05:40 schreef SunTzu het volgende:
Iemand een goede full body workout? Deze week doe ik een 3 split maar ik ga liever helemaal naar de klote elke training.maar aangezien jij al behoorlijk sterk bent en moeite zal hebben met herstel van een full body, is het misschien beter dat practical programming gebeuren te doen.
[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 10-12-2012 07:20:25 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Aan de andre kant: SunTzu is al behoorlijk sterk, dus ik weet niet of Starting Strength een goed idee is ivm herstel. Misschien dat 'practical programming' gebeuren eens proberen? Bene r niet bekend mee, maar heb begrepen dat dat een soort van follow-up is voor als SS zwaar wordt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik ga mij er maar eens in verdiepen nu. Is wel anders trainen hier in dit klimaat, heb het idee dat ik veel meer massa heb maar mijn vetpercentage is wel weer gestegen. Train wel liever met 18 graden dan hier met 30.quote:Op maandag 10 december 2012 07:20 schreef star_gazer het volgende:
Aan de andre kant: SunTzu is al behoorlijk sterk, dus ik weet niet of Starting Strength een goed idee is ivm herstel. Misschien dat 'practical programming' gebeuren eens proberen? Bene r niet bekend mee, maar heb begrepen dat dat een soort van follow-up is voor als SS zwaar wordt.
Maar ik wil dus fullbody doen zodat mijn bf ook snel weer gaat zakken.
Edit: pdf gevonden 281 blz
[ Bericht 9% gewijzigd door SunTzu op 10-12-2012 08:55:50 ]![]()
07-12-2012
Eiwit ontdekt voor sterkere spieren na krachttraining
Wetenschappers van het Dana-Farber Cancer Institute hebben een eiwit ontdekt dat de spieren na een krachttraining laat groeien en sterker maakt.![]()
Dit publiceren zij in het wetenschappelijke tijdschrift Cell.
De onderzoekers suggereren dat het kunstmatig verhogen van de hoeveelheid eiwitten in het menselijk lichaam ooit zou kunnen helpen bij het voorkomen van spierverlies, veroorzaakt door kanker, langdurige inactiviteit bij ziekenhuispatiënten of veroudering.
Krachttraining zorgt ervoor dat de hoeveelheid eiwit, genaamd PGC-1-alpha-4, in stijgt. Dit veroorzaakt biochemische veranderingen die de spieren groter en krachtiger maken. Het eiwit is een lichte variant van PGC-1 alfa.
De wetenschappers ontdekten door middel van experimenten met muizen de spierversterkende effecten van het eiwit.
Ze spoten het proteïne in de poten van muizen en ontdekten dat de spiervezels binnen enkele dagen 60 procent groter waren in vergelijking met de onbehandelde muizen.
Eiwit verhogen
Onderzoeker Jorge Ruas: "Als je een manier kunt vinden om de niveaus van dit eiwit te verhogen dan is dat erg interessant. Het kan bijvoorbeeld een uitkomst zijn voor mensen bij wiens spieren door langdurige bedrust in omvang afnemen en slapper worden.
Ook kan worden onderzocht of de eiwitten kunnen worden gebruikt bij spierdystrofie en het geleidelijke verlies van spiermassa door veroudering".
Door: NU.nl/Healthylives .
(nu.nl)Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...![]()
You sir, just ruined my dayquote:Op zondag 9 december 2012 17:35 schreef VexCasal het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Testi(...)liftStandardsKg.html
Benchpress ook gedaan met een spotter, want ik wilde even die extra mile gaan... Dus ik druk 60 kilo omhoog (5x geloof ik) en neem rust.
Wat doet die spotter nou..... drukt hij er aan beide kanten nog 5 kilo bij op (ik dacht hij haalt er wat gewichten af...)
dus ik druk ook nog 70 kilo (2x) en 1x failure.
Want zijn theorie was: "ik zie je altijd trainen, dus je houdt die reserve dan steeds... die hoef je nu niet te hebben omdat je een spotter had"
Mijn borstspier was dit weekend ge-explodeerd... zijn er meer mensen die dat hebben? Als je helemaal het naatje gaat dat je chest dan helemaal opgeblazen lijkt?YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Is dat niet gewoon de pomp die je normaal altijd hebt? Heerlijk man, zelfs als ik benen train zwelt mijn bovenlichaam op.
Ben ook nog the modern enclopedia of bodybuilding aan het lezen.
[ Bericht 23% gewijzigd door SunTzu op 10-12-2012 09:03:59 ]![]()
Ik heb nog steeds massive last van m'n armen nadat ik vrijdag en zaterdag compleet afgebeuld ben door een maatje van me. Volledig strekken lukt nog steeds nietquote:Op maandag 10 december 2012 08:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
You sir, just ruined my day
Benchpress ook gedaan met een spotter, want ik wilde even die extra mile gaan... Dus ik druk 60 kilo omhoog (5x geloof ik) en neem rust.
Wat doet die spotter nou..... drukt hij er aan beide kanten nog 5 kilo bij op (ik dacht hij haalt er wat gewichten af...)
Want zijn theorie was: "ik zie je altijd trainen, dus je houdt die reserve dan steeds... die hoef je nu niet te hebben omdat je een spotter had"
Mijn borstspier was dit weekend ge-explodeerd... zijn er meer mensen die dat hebben? Als je helemaal het naatje gaat dat je chest dan helemaal opgeblazen lijkt?. Vanavond eerst maar een rustig aan beginnen, kijken of de boel wat los wil komen..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Welke oefeningen heb je gedaan en het aantal sets en reps? Ik heb wel eens spierpijn maar niet meer dan 2 dagen meestal. Een vriend van mij kon eens eem week niet normaal lopen na squatten.quote:Op maandag 10 december 2012 09:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds massive last van m'n armen nadat ik vrijdag en zaterdag compleet afgebeuld ben door een maatje van me. Volledig strekken lukt nog steeds niet. Vanavond eerst maar een rustig aan beginnen, kijken of de boel wat los wil komen..
![]()
Een shitload, heb 't allemaal niet precies in m'n hoofd zetten. Vrijdag was rug + biceps, zaterdag borst + triceps. Kreeg vrijdag op 't einde nog maar een 6kg dumbell omhoogquote:Op maandag 10 december 2012 09:12 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Welke oefeningen heb je gedaan en het aantal sets en reps? Ik heb wel eens spierpijn maar niet meer dan 2 dagen meestal. Een vriend van mij kon eens eem week niet normaal lopen na squatten..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik doe zelf eigenlijk alleen nog maar 2 oefeningen van 3 reps voor armen, biceps en triceps apart. Ik hou wel van spierpijnquote:Op maandag 10 december 2012 09:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Een shitload, heb 't allemaal niet precies in m'n hoofd zetten. Vrijdag was rug + biceps, zaterdag borst + triceps. Kreeg vrijdag op 't einde nog maar een 6kg dumbell omhoog.
![]()
Ik zie net dat bij practical programming de power snatch ook inbegrepen is, wie van jullie doet dit en op hoeveel kg zit je?![]()
Daarom gewoon altijd met een spotter benchen. Kun je net ff die extra 2 reps doen, of gewoon "te" zwaar gaan.quote:Op maandag 10 december 2012 08:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
You sir, just ruined my day
Mijn borstspier was dit weekend ge-explodeerd... zijn er meer mensen die dat hebben? Als je helemaal het naatje gaat dat je chest dan helemaal opgeblazen lijkt?![]()
Ik ga er zo retarded uitzien in de sportschool, met de clean pull en de snatch pull moet je je mond open doen tijdens het liften, waar dient het voor? Iedereen gaat straks zijn piemel in mijn sexy mond proberen te duwen hihi.![]()
Heb zelf ook wel eens een week niet kunnen lopen na het squatten... Ik wijd dat nog steeds aan een slechte warming up die dag want een keer daarna had ik er minder lang last van.
Hoe kan je in vredesnaam startingstrength doen? Ik heb zaterdag getraind, en nu nog spierpijn.
Ik zie mij vanavond (sowieso niet, heb colleges tot 21:30) nog niet weer een ss programma afwerken.
Hoe kunnen mensen zo snel herstellen en na 2 dagen gelijk weer alle zware oefeningen doen?
Spierpijn moet toch eerst altijd volledig genezen wil je weer fatsoenlijk kunnen trainen?Ik heb het 2x eerder gehad, als ik echt tot het naadje en te ver ga met benchpressen/borstspieroefeningen. Heel apart is dat, alsof mijn borstspier er een maat bij heeft.quote:Op maandag 10 december 2012 08:58 schreef SunTzu het volgende:
Is dat niet gewoon de pomp die je normaal altijd hebt? Heerlijk man, zelfs als ik benen train zwelt mijn bovenlichaam op.
Ben ook nog the modern enclopedia of bodybuilding aan het lezen.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Volgens mij hangt het ook samen met je voeding en het aantal uur datje hebt geslapen. Voor mijzelf sliep ik vaak maar 4 uur per nacht soms maar ik had gewoon schijt aan spierpijn, dronk een koffie en knalde er tegen aan, wel met andere spiergroepen. Misschien moet je nog gewoon wennen aan de oefeningen, hoe langer je traint dan heb je ook minder spierpijn, of het komt door het verdiepen in voeding enz wat resulteert in beter herstel. Snakey heeft misschien een beter antwoord.![]()
Klinkt wel logisch... slapen is gemiddeld 6,5-7u per nacht. Langer kan ik nooit slapen.quote:Op maandag 10 december 2012 10:12 schreef SunTzu het volgende:
Volgens mij hangt het ook samen met je voeding en het aantal uur datje hebt geslapen. Voor mijzelf sliep ik vaak maar 4 uur per nacht soms maar ik had gewoon schijt aan spierpijn, dronk een koffie en knalde er tegen aan, wel met andere spiergroepen. Misschien moet je nog gewoon wennen aan de oefeningen, hoe langer je traint dan heb je ook minder spierpijn, of het komt door het verdiepen in voeding enz wat resulteert in beter herstel. Snakey heeft misschien een beter antwoord.
Voeding gaat goed, inclusief 1 a 2 shakes per dag.
Punt is, ik train al redelijk lang (af en toe pauzes er tussen)... train de laatste tijd weer wat intensiever, en verander ook telkens kwa oefening. Dus in principe blijf ik steeds spierpijn houden.
Behalve op een dag, dat het minder gaat... dan heb ik bijv. de nacht ervoor slecht geslapen, of een slechte week gehad...
Ik weet niet wat het met mijn lichaam is, maar dat soort dingen hebben altijd gelijk effect. Zelfde als wanneer ik ziek ben... dan ben ik maar zo weer 2 á 3 kilo kwijt in een week... en duurt het weer minimaal een maand voordat het er bij zit.YouTube
Er zijn twee soorten spierpijn. De intant spierpijn, die begint vrij direct na je workout en heeft vooral te maken met verzuring van je spieren. Dit gebeurt eigenlijk alleen als je een spier flink traint die daar niet aan gewend is. Dan krijg je dus dat je effe niet kan lopen na squats, terwijl het de volgende keer lang niet zo erg is.
De tweede spierpijn is delayed. Die spierpijn komt door beschadiging van spieren, dat wat je wil om te groeien. (Hoewel de wetenschap daar nog niet helemaal uit is). Die spierpijn komt pas de volgende dag, en is meestal de dag daarna weer zo goed als verdwenen.
Je hebt dus eigenlijk vooral in de beginfase last van de eerste spierpijn, verzuring. Zodra je spieren zijn gewend aan de training krijg je de tweede spierpijn. De een heeft er meer last van dan de ander, maar over het algemeen houdt het in dat je na twee dagen genoeg hersteld bent. En sommigen mensen houden er langer last van. Sommige mensen gaan kapot na 2 of 3 weken 3x per week full body en moeten een spit doen. Anderen kunnen om de dag een full body doen zonder problemen.![]()
Dat klopt, dan ga je weer naar die eerste spierpijn, verzuring. Maar ook mensen die langer trainen kunnen het hebben. Ik durf te wedden dat bijna niemand zijn onderarmen regelmatig traint bijvoorbeeld. Als je dat dan ineens wel doet heb je kans dat je diezelfde dag geeneens een pen meer op kan pakken zonder pijn.quote:Op maandag 10 december 2012 10:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
Punt is, ik train al redelijk lang (af en toe pauzes er tussen)... train de laatste tijd weer wat intensiever, en verander ook telkens kwa oefening. Dus in principe blijf ik steeds spierpijn houden.![]()
verzuring had ik eerst... maar dit is de delay spierpijn (kwam een dag erna (zondag) en ik heb er nu nog last van)quote:Op maandag 10 december 2012 10:32 schreef Snakey het volgende:
Er zijn twee soorten spierpijn. De intant spierpijn, die begint vrij direct na je workout en heeft vooral te maken met verzuring van je spieren. Dit gebeurt eigenlijk alleen als je een spier flink traint die daar niet aan gewend is. Dan krijg je dus dat je effe niet kan lopen na squats, terwijl het de volgende keer lang niet zo erg is.
De tweede spierpijn is delayed. Die spierpijn komt door beschadiging van spieren, dat wat je wil om te groeien. (Hoewel de wetenschap daar nog niet helemaal uit is). Die spierpijn komt pas de volgende dag, en is meestal de dag daarna weer zo goed als verdwenen.
Je hebt dus eigenlijk vooral in de beginfase last van de eerste spierpijn, verzuring. Zodra je spieren zijn gewend aan de training krijg je de tweede spierpijn. De een heeft er meer last van dan de ander, maar over het algemeen houdt het in dat je na twee dagen genoeg hersteld bent. En sommigen mensen houden er langer last van. Sommige mensen gaan kapot na 2 of 3 weken 3x per week full body en moeten een spit doen. Anderen kunnen om de dag een full body doen zonder problemen.
Full body is te heftig ook voor mij denk, gezien mijn metabolisme. Split schema deed ik normaal, en dan deed ik terwijl ik split schema deed er elke keer gewoon gewichten bij... dat kan ook prima toch?
Maar tips mbt trainen en spierpijn? Beste is om te wachten tot het volledig herstelt is toch? i.v.m. blessures e.d.?YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: