Dus ik zou in een spaarhypotheek eenmalig 50.000 euro of zo in kunnen leggen, en dan evenveel rente ontvangen als wat ik betaal?quote:Op zondag 9 december 2012 00:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat extra inleggen kan bij een spaarhypotheek ook wel, overigens. Een bankspaarrekening is hierin niet flexibeler. Gelukkig kun je je spaarhypotheekverzekering nog wel in box 3 laten staan.
quote:in beginsel geldt dat op 31 december 2012 bestaande KEW’s onder
het overgangsrecht vallen. Voor producten met een gegarandeerd kapitaal geldt dat
het gegarandeerde kapitaal niet mag worden verhoogden voor producten zonder
gegarandeerd kapitaal geldt dat de contractueel overeengekomen inleg niet mag
worden verhoogd, tenzij de verhoging van de inleg rechtstreeks voortvloeit uit de op
31 december 2012 geldende overeenkomst. Ook de looptijd van de KEW mag niet
worden verlengd. Binnen deze randvoorwaarden mogen KEW’s na 31 december 2012
worden omgezet (bijvoorbeeld van BEW naar SEW, BEW naar kapitaalverzekering
eigen woning of van kapitaalverzekering eigen woning naar SEW), zonder dat de
vrijstelling in box 1 verloren gaat.
Nee op het eerste, want je zit ws met een bandbreedte. Nee op het tweede, je mag er alleen hypotheek mee aflossen.quote:Op zondag 9 december 2012 01:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus ik zou in een spaarhypotheek eenmalig 50.000 euro of zo in kunnen leggen, en dan evenveel rente ontvangen als wat ik betaal?
Zit ik natuurlijk wel weer vast aan de fiscale voorwaarden dat het minimaal zoveel jaar moet staan enzo...
Ik kan het dan dus niet over 18 jaar voor de studie van mijn kind gebruiken?
okay, thanks.quote:Op zondag 9 december 2012 01:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee op het eerste, want je zit ws met een bandbreedte. Nee op het tweede, je mag er alleen hypotheek mee aflossen.
+1quote:Op zondag 9 december 2012 00:25 schreef capricia het volgende:
Ik zie eigenlijk geen reden om de hypotheek volledig af te lossen.
Die mag je mij eens uitleggen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:50 schreef Samson het volgende:
Ik heb een aflossingsvrije beleggingshypotheek
Idem: dat snap ik qua bedoeling ook nietquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:50 schreef Samson het volgende:
waardoor ik dankzij het niet sparen en niet aflossen veel meer kan sparen dan ik ooit met een andere soort hypotheek zou kunnen doen. En ik zou wel gek zijn om te gaan aflossen (hoe graag de regering ook wil dat je dit gaat doen) Dan heb je wel minder schuld, maar per saldo houd je er dus veel minder aan over. Op spaargeld vang je geen drol aan rente momenteel.....
Zit wat in, maar houd wel rekening met het feit dat per hypotheek, na 30 jaar HRA die laatste vervalt.quote:Op zondag 9 december 2012 08:01 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
+1
Waarom zou je je huis 100% afbetaald willen hebben. Dan lig je je hele leven dus krom om je hypotheek af te lossen en dan leg je op een gegeven moment je hoofd neer en gaan je nabestaanden er met alle poet vandoor.
Beetje egoistisch zijn mag ook wel, past wel in het huidige tijdsbeeld van een individualistische maatschappij.
Met een huis van bv. ¤ 300.000,- zijn de nabestaanden ook echt wel blij met ¤ 200.000,- erfenis (dus ¤ 100.000,- lekker aflossingsvrij laten).
Wat begrijp je hier dan niet aan? Op een beleggingshypotheek los je niet af, dat bedoel ik met aflossingsvrije beleggingshypotheek en dat andere verhaal is toch redelijk duidelijk lijkt me? Bij de reactie hieronder begrijp je het ineens wel (dat aflossen weinig zinvol is voor jezelf)quote:Op zondag 9 december 2012 09:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Die mag je mij eens uitleggen.
[..]
Idem: dat snap ik qua bedoeling ook niet
Dan is het geen aflossingsvrije hypotheek, maar los je (iets) af met de opbrengst uit beleggingen.quote:Op zondag 9 december 2012 09:45 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat begrijp je hier dan niet aan? Op een beleggingshypotheek los je niet af, dat bedoel ik met aflossingsvrije beleggingshypotheek en dat andere verhaal is toch redelijk duidelijk lijkt me? Bij de reactie hieronder begrijp je het ineens wel (dat aflossen weinig zinvol is voor jezelf)
Praat geen poep, ook ik ben ooit begonnen met een 100% aflossingsvrije hypotheek en daarnaast een storting op een open beleggingsrekening. Deze rekening is niet gekoppeld en valt niet in box1. Dit mag je geen beleggingshypotheek noemen.quote:Op zondag 9 december 2012 09:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan is het geen aflossingsvrije hypotheek, maar los je (iets) af met de opbrengst uit beleggingen.
Dat andere punt: je lost niets af, maar met sparen win je ook hoegenaamd niets. Wat wil je daarmee zeggen of adviseren? Niet aflossen & wel sparen? Niet aflossen & niet sparen? Niet sparen om wel mee af te lossen?
Ik heb niet al je posts gelezen, maar ik begreep dat je nu 10 jaar bezig bent met die BEW ??? Ik weet ook niet wat je hypotheekschuld is, maar als je nu tegen de ¤21.000,- kapitaalopbouw hebt, wil je daar dan nog mee doorgaan? Nog afgezien van mogelijke verdere dalingen van de aandelenkoersen?quote:Op zondag 9 december 2012 09:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Inmiddels sluit de mogelijkheid op 1 april 2013 om mijn BEW te verhogen door bijvoorbeeld de losse belegging hierin te pompen. Zie text hierboven van Stef Blok. De belegging tikt inmiddels tegen de box3 vrijstelling aan en met het huidige klimaat ben ik wel bereid iets meer in te leggen.
Heb je dit van de hypotheeknemer(s) vernomen?quote:Op zondag 9 december 2012 10:47 schreef MaLo het volgende:
Ik heb ook een hypotheekvraag.
Wij hebben ons huis te koop staan voor 179k. Verkopen met een restschuld. Deze vangen we op met eigen geld en het geld uit het beleggingsdeel van de hypotheek. Tevens kunnen we een klein deel meefinancieren in een nieuwe hypotheek.
Ja.quote:Op zondag 9 december 2012 10:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb je dit van de hypotheeknemer(s) vernomen?
Ik weet waarvoor eenzelfde type huis, maar dan zonder uitbouw, in de straat erachter vorig jaar verkocht is. Deze prijs ligt daar ver onder. Ik vraag de WOZ waarde wel op bij de verkopende makelaar, dat zal een goed idee geven voor de taxatiewaarde en dat zal de hypotheeknemer ook vast willen wetenquote:Op zondag 9 december 2012 10:53 schreef blomke het volgende:
Leg die nieuwe constructie (40 k ipv 30 k) dan ook voor aan diezelfde hypotheeknemer(s). Hoe weet je trouwens de taxatiewaarde van dat andere huis?
Zucht. Al tien jaar een BEW? Dat kan niet eens. Hou nou gewoon eens op met het gebruiken van termen waar je geen verstand van hebt en mensen op het verkeerde been te zetten.quote:Op zondag 9 december 2012 10:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb niet al je posts gelezen, maar ik begreep dat je nu 10 jaar bezig bent met die BEW ??? Ik weet ook niet wat je hypotheekschuld is, maar als je nu tegen de ¤21.000,- kapitaalopbouw hebt, wil je daar dan nog mee doorgaan? Nog afgezien van mogelijke verdere dalingen van de aandelenkoersen?
Laat maar, jij wil gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen en je snapt het heus wel. Flauw hoor dit.quote:Op zondag 9 december 2012 09:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan is het geen aflossingsvrije hypotheek, maar los je (iets) af met de opbrengst uit beleggingen.
Dat andere punt: je lost niets af, maar met sparen win je ook hoegenaamd niets. Wat wil je daarmee zeggen of adviseren? Niet aflossen & wel sparen? Niet aflossen & niet sparen? Niet sparen om wel mee af te lossen?
Thx.. scheelt weer uitleggenquote:Op zondag 9 december 2012 11:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zucht. Al tien jaar een BEW? Dat kan niet eens. Hou nou gewoon eens op met het gebruiken van termen waar je geen verstand van hebt en mensen op het verkeerde been te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |