Herkenbaar..quote:Op donderdag 6 december 2012 22:17 schreef becky27 het volgende:
Ladylike en keshet ben zo benieuwd.
Hier zit mini nog zo hoog, volgens mij met haar rug, tegen mijn ribben dat het gewoon vervelend is. Kan vooral 's avonds niet meer rechtop zitten. Ze heeft echt een voorkeursplekje de laatste weken. Heel fijn voor haar maar ik heb het gevoel dat ze door mijn zij naar buiten komt.
Typische stuit houding? Noortje lag al met 28 weken ingedaald, nooit last van gehad.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:22 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Herkenbaar..Heel gezellig dat bolletje zo hoog maar ademen is ook lekker..
Ik kon de laatste weken ook niet meer rechtop zitten
Geen idee... Maar iig wel herkenbaarquote:Op donderdag 6 december 2012 22:26 schreef becky27 het volgende:
[..]
Typische stuit houding? Noortje lag al met 28 weken ingedaald, nooit last van gehad.
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:08 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat je jongetje die vv in het ziekenhuis ook niet zo zag zitten
Same here, de derde en tweede plek heb ik nooit gehaald, vind het best redelijk confronterend dat ik morgen ws 2e staquote:Op donderdag 6 december 2012 22:43 schreef becky27 het volgende:
Fuck, als dit zo door gaat staan er morgen nog maar twee voor me. Slik. Volgens mij heb ik dat de vorige keer niet eens gehaald en toen ben ik te vroeg bevallen.
En max 2 uur zou ik je eerlijkgezegd ook weer niet aanradenquote:Op donderdag 6 december 2012 22:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee nee, zachte muziek, kaarslicht, hooguit af en toe een 'oeh' en max een uurtje of 2. Zo wil ik het graag.
Ow en ik vond het nog wel beschaafd in vergelijking met de 23 uur die mijn moeder met mij (8ponderquote:Op donderdag 6 december 2012 23:01 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En max 2 uur zou ik je eerlijkgezegd ook weer niet aanraden
Maar daar zit nog heel veel tussenquote:Op donderdag 6 december 2012 23:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ow en ik vond het nog wel beschaafd in vergelijking met de 23 uur die mijn moeder met mij (8ponder) is bezig geweest!
Ik 36 en dat raad ik je niet aanquote:Op donderdag 6 december 2012 23:09 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Maar daar zit nog heel veel tussenik deed er 7,5 uur over en dat voelde als SNEL!
Neen, dat snap ikquote:Op donderdag 6 december 2012 23:15 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik 36 en dat raad ik je niet aan
Ik ken eigenlijk maar weinig bevallingen van 1cm ontsluiting per uur :pquote:Op donderdag 6 december 2012 23:24 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Neen, dat snap ikmaar als ik zeg dat 2 uur best wel HEEL snel is bedoel ik toch ook niet dat je maar meteen >24 uur bezig moet zijn?
/hormonaal
Mijn verloskundige (invalster) was wel vollédig overtuigd van die theorie, die ging me staan afzeiken dat ik bij 2 cm al om pijnstilling vroegquote:Op donderdag 6 december 2012 23:29 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk maar weinig bevallingen van 1cm ontsluiting per uur :p
Truequote:Op donderdag 6 december 2012 23:27 schreef Cantare het volgende:
Het is ook maar net vanaf wanneer je begint te tellen. Bij mijn jongste had het een heel duidelijk begin, maar bij de eerste kan ik niet aanwijzen wanneer het nu echt 'begonnen was'.
Anyway, Liza, wat GOED dat het toch vanzelf begonnen is! Veel succes!
precies!quote:Op donderdag 6 december 2012 22:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee nee, zachte muziek, kaarslicht, hooguit af en toe een 'oeh' en max een uurtje of 2. Zo wil ik het graag.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 02:10 schreef OooLizaooO het volgende:
Hij is er! Om 01:22 is Gust bij ons thuis geboren!
Jeej, wat fijn! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 7 december 2012 02:10 schreef OooLizaooO het volgende:
Gefeliciteerd!!! Super zeg!quote:Op vrijdag 7 december 2012 02:10 schreef OooLizaooO het volgende:
Ooohh wat fijn!!!quote:Op vrijdag 7 december 2012 02:10 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik wilde weten of ik al ingesneeuwd was. Maar ik geloof dat dat allemaal wel mee gaat vallen in het westen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:21 schreef klumsy het volgende:
Wat is iedereen trouwens vroeg wakker vandaag!
Ik herken dat wel, die onzekerheid, al ben ik niet bang dat ik haar niet zal herkennen, dat is hier twee keer goed gegaan. Je klinkt wel heel 'goed' zeg maar, er klinkt roze wolk door in je woordenquote:Op vrijdag 7 december 2012 05:48 schreef klumsy het volgende:
het gaat goed hoor, al ben ik echt de dagen aan het aftellen!
Sinds deze week ook helemaal gestopt met werken, het reizen begon me aardig op te breken en de winter en het Ov. Is ook niet een ideale combi....
Merk wel dat de onzekerheid vaker toe begint te slaan, maar dan vooral de "angst" of ik haar straks wel ga herkennen. Bij Senna wist ik gelijk dat ze van mij was, dat voelde gelijk vertrouwd... Tuurlijk komt dat nu ook weer goed, maar vorige keer kwam zo onverwachts dat ik nergens over na heb kunnen denken. En nu ben ik gewoon alweer over de 28 weken heen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 07-12-2012 06:11:26 ]3!
'Niet altijd' betekent dus dat het ook wel eens wél lukt en dat is denk ik een heel kostbaar ietsquote:Op vrijdag 7 december 2012 06:01 schreef klumsy het volgende:
Ja probeer ook zoveel mogelijk te genietenlukt niet altijd maar dat hoeft ook niet van mezelf!
Over het algemeen is vooral snachts als ik naar de wc moet de "angst" dat als ik op ga staan m'n vliezen breken, net als de vorige keer.. Maar zodra ik dan sta is dat overen ik ga niet alleen veel reizen.. Maargoed dat zit er sowieso niet in met dit lijf nu
Ooow, jemig, dat lijkt me ook pijnlijk! En lastig dat er niet echt een naam aan hangt denk ik, dat is denk ik een stuk beter uit te leggen als 'het doet gewoon pijn'.. En heb je dat dan ook als je niet zwanger bent?quote:Op vrijdag 7 december 2012 06:24 schreef klumsy het volgende:
Ik heb sowieso een gammel lijfen nu met zo een grote bol word het niet minder...
Merk dat m'n gewrichten het niet leuk vinden, denk niet echt bi. Het zit eigenlijk wel een beetje door m'n hele lijf.heb het er ook vrijwel niet over, dus het is niet iets wat je gemist hebt
Denk zelf dat het met m'n PCOS te maken heeft, heb me ook wel eens op reuma laten testen maar daar komt niks uit. Zijn meer vrouwen met PCOS en gewrichtsklachten maar een echt verband is niet "officieel" vastgelegd
Ja, dat dacht ik om 04.45 ook, toen ik naar de wc ging. Nu ligt er al een aardig laagje en sneeuwt het flink door. Weet natuurlijk niet waar in het westen je woont....quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik wilde weten of ik al ingesneeuwd was. Maar ik geloof dat dat allemaal wel mee gaat vallen in het westen.
Oh, das niet echt in de buurt hahaha.quote:Op vrijdag 7 december 2012 06:44 schreef klumsy het volgende:
Amersfoort, maar wie weet komt het zo nog
3340g, exact een kilo minder dan zijn grote broerquote:Op vrijdag 7 december 2012 07:14 schreef mignonne het volgende:
Liza! Gefeliciteerd!hij is er wat fijn
ik ben benieuwd naar zijn gewicht
Wat een mooi gewicht! Niet zo groot als verwacht, ook niet te kleinquote:Op vrijdag 7 december 2012 07:29 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
3340g, exact een kilo minder dan zijn grote broer
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 7 december 2012 02:10 schreef OooLizaooO het volgende:
hier de 1ste 1 uur en 48 min en de 2e in 55 min.... en beide begonnen met een spontane vliesbreuk. En beide een hel van een weeenstorm.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:24 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Neen, dat snap ikmaar als ik zeg dat 2 uur best wel HEEL snel is bedoel ik toch ook niet dat je maar meteen >24 uur bezig moet zijn?
/hormonaal
^^ +u!quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:45 schreef Logician het volgende:
Ja ik ben ook erg beniewd naar de andere dames
Ik dender de top 10 in.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:48 schreef ohnee het volgende:
Idd, er zijn er nog 2 die aan het bevallen zijn of nu een kleintje in de armen hebben...![]()
Sta gewoon 2e op de lijst
Hoop wel dat ze nog even blijft zitten... Ik hou van sneeuw en winter maar dit lijkt me hel als mn vriend met spoed naar huis moet, opa/oma peuter moeten ophalen en we wellicht naar zkh moeten.... Lekker glijden op de weg met zn allen.. brrrrrrr
Volgende maandquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef papillion het volgende:
Super mooi
Kan er nu wel 'n foto van maken maar dan is het niet veel anders als op het plaatje. Volgende maand mag ik iedereen aan het rammelen maken met 'n babytje erin.
Klinkt inderdaad een beetje eng ... Wil er al helemaal niet denken dat het technisch gezien al in 2012 kan gebeuren al is de kans relatief klein...quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgende maand
Dat klinkt te dichtbij.
kassa hij is er! Erg benieuwd naar de naamquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef Keshet het volgende:
Ik had gisterochtend heul stiekem al 4 cm ontsluiting. Om 1 uur zijn de vliezen gebroken. Om 3 uur had ik nog steeds 4cm. Daarna werden de opwekkers opgehoogd en om 4 uur had ik 10cm en mocht ik persen!
Om 16.50 is mijn zoon geboren! Hij woog 3115 gram, is ongeveer 50cm lang en hij heeft hele schattige haartjes!
Ik heb hem zelf aangepakt en hij mocht meteen bij me liggen!
Hij is eigenlijk net iets te licht en daarom zijn we 1 nachtje in het kraamhotel gebleven. We gaan waarschijnlijk zo naar huis.
We voelen ons beide prima. Echt, hij is zo geweldig!
Zijn naam mag via PM doorgegeven worden.
Dat laatste denk ik zeker! En gewoon al, zo lang lijkt me het toppunt van frustrerendheid. Maar wat voor een bevalling je ook hebt, ik hoor maar zelden dat het een makkie was.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:48 schreef Logician het volgende:
Hier ook laatste bevalling in 01:50min en dat was ook wee op wee zonder pauze.
En daarna 2dgn lang hele gemene naweeen, dus heb mijn portie toen echt wel gehad terwijl iedereen idd. een beeld heeft van ach 1:50 makkie.
Ik denk trouwens echt wel dat de combinatie van vermoeidheid en pijn bij een lange bevalling de hele ervaring veel heftiger en pijnlijker maken.
Werd ook ingeleid ja! Ben erg benieuwd.. En ik deel je 'help het gaat te snel!!'-gevoelquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Gefeliciteerd keshet!!
Ladylike was toch ook bezig???
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef Keshet het volgende:
Ik had gisterochtend heul stiekem al 4 cm ontsluiting. Om 1 uur zijn de vliezen gebroken. Om 3 uur had ik nog steeds 4cm. Daarna werden de opwekkers opgehoogd en om 4 uur had ik 10cm en mocht ik persen!
Om 16.50 is mijn zoon geboren! Hij woog 3115 gram, is ongeveer 50cm lang en hij heeft hele schattige haartjes!
Ik heb hem zelf aangepakt en hij mocht meteen bij me liggen!
Hij is eigenlijk net iets te licht en daarom zijn we 1 nachtje in het kraamhotel gebleven. We gaan waarschijnlijk zo naar huis.
We voelen ons beide prima. Echt, hij is zo geweldig!
Zijn naam mag via PM doorgegeven worden.
x 2!quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
mag ik ook nog eens vragen om een PM? Ben fan van de naam van Hendrikjes grote zus dus ben zo benieuwd
Neem jen maar voor 2 weken. Ik wens je succes. Die laat zich niet corrigeren. Sterker nog, al zou je d'r hartstikke doodslaan dan nog boeit het haar geen reet en doet ze wat ze zelf wilt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:26 schreef Logician het volgende:
Ik zit met open mond rtl4 te kijken hier
Geef mij die kinderen voor 2wk!![]()
Slaan is sowieso geen optie imho, dreigen ook niet, duidelijkheid, niet te veel keuze geven (nooit meer dan 2 opties) en consequent handelen en blijven handelen in mijn ervaring wel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Neem jen maar voor 2 weken. Ik wens je succes. Die laat zich niet corrigeren. Sterker nog, al zou je d'r hartstikke doodslaan dan nog boeit het haar geen reet en doet ze wat ze zelf wilt.
Concequent blijven is inderdaad de truuk. Maar dat zorgt ook wel af en toe voor driftbuien, want als madam in d'r hoofd heeft dat iets wel gaat gebeuren terwijl ze weet dat het niet mag, dan is het toch even uitproberen. Bij jen is dat minimaal een half uur krijsen en gillen tot de buren op de muren gaan bonken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:34 schreef Logician het volgende:
[..]
Slaan is sowieso geen optie imho, dreigen ook niet, duidelijkheid, niet te veel keuze geven (nooit meer dan 2 opties) en consequent handelen en blijven handelen in mijn ervaring wel.
Maar ja ik heb zelf natuurlijk maar 3 kinderen en coach voornamelijk gezinnen met een kind met autisme, dus het zal vast niet bij elk kind werken, alleen in de meeste gevallen wel.
Lekker laten afkoelen en geen enkele emotie op uitdoen, hoe lastig dat ook is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Concequent blijven is inderdaad de truuk. Maar dat zorgt ook wel af en toe voor driftbuien, want als madam in d'r hoofd heeft dat iets wel gaat gebeuren terwijl ze weet dat het niet mag, dan is het toch even uitproberen. Bij jen is dat minimaal een half uur krijsen en gillen tot de buren op de muren gaan bonken.
Het is gewoon soms sneu voor leyla hoe goed ik ben in negeren van drama.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:39 schreef Logician het volgende:
[..]
Lekker laten afkoelen en geen enkele emotie op uitdoen, hoe lastig dat ook is.
Zodra je mee gaat in de emotie hebben ze jeMaar dat wel damn lastig af en toe
Ff kussensloop wassen en verder vooral niet je hele huis proberen te ontsmetten. Stop al die energie in kammen kammen en kammen. Luizen verlaten namelijk zelden hun gastheer, dat betekend hun dood.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:42 schreef Logician het volgende:
Net een brief van de middelbare! school van mijn zoon dat er daar hoofdluis heerst, bah
Denk dat dat juist heel goed is in het voorkomen van nog meer drama, aangezien het dus niet werktquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is gewoon soms sneu voor leyla hoe goed ik ben in negeren van drama.
Thx voor de tip, ik haaaaaaat creepy crawliesquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ff kussensloop wassen en verder vooral niet je hele huis proberen te ontsmetten. Stop al die energie in kammen kammen en kammen. Luizen verlaten namelijk zelden hun gastheer, dat betekend hun dood.
Als jij een Pm hebt, wil je 'm dan naar mij doorsturen? Ik ben ook zo mega nieuwsgierig en het blijft stil op Pm vlakquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
Jaaaaaaaaaah keshetbaby!!!! Gefeliciteerd! ik hun jullie zo ontzettend een fijne knusse kraamperiode in jullie eigen huisje..... Geniet lekker samen.
Pm anyone? Heeeeeeeeel nieuwsgierig.....
'Hallo blaas, stop eens met doen alsof je een trampoline bent voor Bean. Ktnhxbai!'quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:24 schreef Fieder het volgende:
Jaaaaaanu met je verse baby knuffelen!!
Lekker rustig aan Milka, heel verstandig!
Ik las eerst; ik heb mijn blaas gebeldkon dat maar!
Ja haha ik ben ook benieuwd! Ik heb mezelf ingesteld op de 42 weken, kan het alleen maar 'meevallen'. Het kan zelfs nog maart wordenquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:34 schreef pessie het volgende:
Logi en fieder. Ben wel benieuwd wie van ons drieën straks als eerste en wie als laatste bevalt. Ik ga voor logi-fieder-pessie. Die van mij is vast eigenwijs genoeg om te blijven zitten tot de 28ste.
Ik was de kleertjes op 40 graden en hydrofielen de eerste keer op 95 en daarna 60. Ik was met persil perls, vallen ook onder hypoallergeen en ik kan ertegenquote:[img]http://i.fokzine.es n/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 7 december 2012 19:10 schreef Fieder het volgende:
[..]
Ja haha ik ben ook benieuwd! Ik heb mezelf ingesteld op de 42 weken, kan het alleen maar 'meevallen'. Het kan zelfs nog maart worden![]()
Ohh Inca babywasjesDoen jullie dat met Neutral oid? En dan 60 graden? (wasnoob
)
Hmm dat soort dingen heb ik niet echt regelmatig. Wel dat tegen de avond mijn buik heel gespannen en strak aanvoelt. Alsof ik zwaar en veel gegeten heb.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:50 schreef Suikertante het volgende:
Eresh, ik voelde hem gisteren echt heel vaak en vandaag alleen een keer toen ik iets bijna liet vallen en van schrik mijn buikspieren aanspande (au!).
Ik heb niet dat ik bijna niet van de bank af kom, maar ik heb wel een soort spierpijn alsof ik iets verrekt heb onderin mijn buik inderdaad. Niet echt aangenaam! Maar ik ga ervan uit dat dat bandenpijn is, want als ik iets zwaars boven mijn hoofd til of door met de auto slip in de sneeuwen dan schrik en mijn buikspieren aanspan, dan voel ik ook zo'n soort snijdende pijn in mijn buik. En later heb ik dan een soort lichte versie/spierpijn daar.
Auwquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben zo hard geschopt, dat ik een soort beurse plek heb van binnen. Het doet echt zeer.
Ja serieus. Als ik over de buitenkant wrijf voel ik het gewoon. Ik denk dat puk probeert uit te breken.quote:
dat speentje is echt super!!quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:50 schreef papillion het volgende:
Ons baby meisje kreeg vandaag compleet onverwacht haar eerste haar haar gericht pakketje. Niet van Sinterklaas maar wel leuk!
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Oh ik voel me ook hartstikke goed hoor! Ik heb gewoon de neiging om op mijn werk constant met zware dingen te sjouwen en op mijn tenen te staan en me te strekken met iets zwaars in mijn handen, en dan reageert mijn buik wel anders dan een paar maanden geleden. Ook als ik me te hard omdraai in bed bijvoorbeeld. Maar als ik een béétje rustig doe is het net alsof ik niet zwanger ben. Voel me super! En psychisch ook trouwens. Niet dat ik geen buien heb, maar ik ben gewoon heel tevreden en rustig, bijna de hele tijd. Stabiel, best prettigquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hmm dat soort dingen heb ik niet echt regelmatig. Wel dat tegen de avond mijn buik heel gespannen en strak aanvoelt. Alsof ik zwaar en veel gegeten heb.
Wel enkele keren van die prikjes/steken gehad. Laatst met dweilen waarbij ik even niet echt kon buigen met mijn lijf. Eerder vanavond ook met het bukken steeds om boodschappen uit te pakken. Voel mij verder heel goed eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |