abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120008188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:36 schreef sp3c het volgende:
hij is idd opgestaan ja, daarna kreeg hij weer de volle laag
Dan ziet het er slecht uit voor de daders.. Nu nog hopen dat ze volgens het volwassen systeem berecht kunnen worden (17 is immers bijna 18 ~O> )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 19:40:00 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120008204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:36 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Ja oké, maar ik dacht dat de discussie was of het om moord ging ja of nee..

Vandaar ook dat ik denk dat het van evident belang is de manier hoe die mishandeling is beëindigd. Hopelijk zijn ze door anderen bij die man weggehaald, en zijn ze niet zelf op een gegeven moment gestopt met trappen (En zijn er getuigen die dit kunnen bewijzen).

Uiteindelijk draait het namelijk allemaal om de intentie waarmee de daders gehandeld hebben.

Dan kun je zeggen: Met zijn 3en met voetbalschoenen aan intrappen op iemands hoofd is willens en wetens de aanmerkelijke kans op de dood aanvaarden (opzet), maar als het zo is dat die jongens uit eigen beweging op een gegeven moment gestopt zijn omdat ''ze hem veel pijn wilden doen, maar niet dood wilden trappen'', en die grensrechter daarna nog zelf het veld af is gelopen, en ze hem verder met rust hebben gelaten, kan de strafmaat ook zomaar degraderen naar zware mishandeling met de dood tot gevolg.. (hopelijk niet)
ich habe das nicht gewünscht?

weet niet of je daarmee wegkomt in dit geval, ze vielen hem aan, toen wist hij weg te komen en daarna vielen ze hem weer aan

klinkt mij toch heel erg als een lynchmob
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 19:40:29 #178
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_120008224
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Moord kan toch helemaal niet in deze situatie joh. Ja tenzij ze plannen vinden dat ze van te voren al beraamd hadden hem koud te maken.
Nee dat zeg ik toch, dat moord niet haalbaar is. Het valt inderdaad niet te bewijzen dat het vooropgezette plan er was om hem te doden. En het gebruikte geweld leidt niet onherroepelijk tot de dood, zoals iemand voor een aanstormende trein duwen dat wel doet. Doodslag dus, en geen moord.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_120008261
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

mensen die op de grond worden gewerkt en tegen hun hoofd geschopt worden?

lijkt me dat daar dan vaker dodelijke slachtoffers bij zouden moeten vallen
Het is best moeilijk om iemand dood te krijgen, terwijl het ook zomaar ineens kan gebeuren, zelfs bij één klap. Ik denk dat er wel 100 mensen tegen hun hoofd geschopt zijn terwijl ze op de grond lagen voordat er eentje aan dood gaat. Maar het blijft een enorm risico en erg laf.

Ik weet in ieder geval wel van de Groningse rechters dat die dat in ieder geval tot een jaar of 10 geleden af pleegden te doen met een taakstraf. Dat is ook niet erg normbevestigend. Je kunt binnen het kader van agressie ook nog bepaalde normen hanteren, niet met zijn allen tegen eentje bijvoorbeeld, en niet schoppen tegen iemand die al op de grond ligt en al helemaal niet tegen het hoofd en zeker niet als die al bewusteloos is. Maar ook dat soort basale normen die zelfs tuig zou kunnen hanteren zijn verdwenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120008358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

ich habe das nicht gewünscht?

weet niet of je daarmee wegkomt in dit geval, ze vielen hem aan, toen wist hij weg te komen en daarna vielen ze hem weer aan

klinkt mij toch heel erg als een lynchmob
Dat wist ik dus niet dat ze hem weer opnieuw hebben gepakt.

Het gaat er niet zozeer om wat ze wel of niet hebben gewild ten tijde van de aanval, maar wat je uit hun gedragingen kan afleiden.(En wat voor een mooi verhaal ten voordele van de verdachten je daar later omheen kunt breien als advocaat).

Kans is groot dat er een of andere mediageile topadvocaat (spong) op deze zaak duikt om die jongens te verdedigen. Dan moet je zorgen dat die jongens zo weinig mogelijk halters hebben om zich aan vast te kunnen klampen. En het eventueel stoppen met de aanval voordat de dood is ingetreden is een van die halters. Betekent niet dat het daarop zal stranden, maar het zou een sta-indeweg kunnen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door BenjaminLinus op 06-12-2012 19:48:44 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 19:46:16 #181
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_120008514
Ik heb niet alles gelezen dus misschien is dit al eerder voorbij gekomen maar waarom kunnen we - de politiek- niet een deal sluiten met Marokko?

Immers, Marokko wil dat ze óok Marokkanen blijven naast het Nederlanderschap.
Zelf noemen die kutjochies zich ook liever Marokkaan dan Nederlander.Ongetwijfeld gaan ze er op vakantie , hebben er familie, kortom een band met dat land.
Marokko heeft veel -financiele- voordelen van zijn burgers die elders wonen.Die burgers genieten van de vakanties in Marokko.
Wij beschouwen ze als Nederlanders , Marokko beschouwt ze als Marokkanen.
Allemaal blij,...of toch niet?

Is het niet net zo goed een probleem van Marokko aangezien het ook om hún burgers gaat?
Dat land wil vast iets doen om die slechte naam tegen te gaan.

Waarom geen deal sluiten met Marokko? Bijvoorbeeld die heropvoedingskampen dáar laten plaatsvinden. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat men dáar wél respect heeft voor vrouwen /ouderen etc.

Zoals lastige neefjes vanuit de Antillen naar een tante in Nederland worden gestuurd, zo zouden wij lastige knaapjes naar Marokko moeten kunnen sturen voor een heropvoedingscursus.

Het zijn kinderen van TWEE landen , dus mogen die 2 landen het ook wel SAMEN oplossen vind ik :Y
pi_120008574
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:46 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb niet alles gelezen dus misschien is dit al eerder voorbij gekomen maar waarom kunnen we - de politiek- niet een deal sluiten met Marokko?

Immers, Marokko wil dat ze óok Marokkanen blijven naast het Nederlanderschap.
Zelf noemen die kutjochies zich ook liever Marokkaan dan Nederlander.Ongetwijfeld gaan ze er op vakantie , hebben er familie, kortom een band met dat land.
Marokko heeft veel -financiele- voordelen van zijn burgers die elders wonen.Die burgers genieten van de vakanties in Marokko.
Wij beschouwen ze als Nederlanders , Marokko beschouwt ze als Marokkanen.
Allemaal blij,...of toch niet?

Is het niet net zo goed een probleem van Marokko aangezien het ook om hún burgers gaat?

Waarom geen deal sluiten met Marokko? Bijvoorbeeld die heropvoedingskampen dáar laten plaatsvinden. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat men dáar wél respect heeft voor vrouwen /ouderen etc.

Zoals lastige neefjes vanuit de Antillen naar een tante in Nederland worden gestuurd, zo zouden wij lastige knaapjes naar Marokko moeten kunnen sturen voor een heropvoedingscursus.

Het zijn kinderen van TWEE landen , dus mogen die 2 landen het ook wel SAMEN oplossen vind ik :Y
Verbod op discriminatie..

Als ik dan een paar keer inbreek mag ik ook naar Marokko.. Zit ik niet op te wachten :9
pi_120008678
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee kunst je mag amper alleen buiten komen. Ga anders eens wonen en veel alleen de straat op in één vd 4! Suc6!
Omdat mijn vader uit Iran komt mag ik niet alleen naar buiten.
pi_120008690
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:36 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Ja oké, maar ik dacht dat de discussie was of het om moord ging ja of nee..

Vandaar ook dat ik denk dat het van evident belang is de manier hoe die mishandeling is beëindigd. Hopelijk zijn ze door anderen bij die man weggehaald, en zijn ze niet zelf op een gegeven moment gestopt met trappen (En zijn er getuigen die dit kunnen bewijzen).

Uiteindelijk draait het namelijk allemaal om de intentie waarmee de daders gehandeld hebben.

Dan kun je zeggen: Met zijn 3en met voetbalschoenen aan intrappen op iemands hoofd is willens en wetens de aanmerkelijke kans op de dood aanvaarden (opzet), maar als het zo is dat die jongens uit eigen beweging op een gegeven moment gestopt zijn omdat ''ze hem veel pijn wilden doen, maar niet dood wilden trappen'', en die grensrechter daarna nog zelf het veld af is gelopen, en ze hem verder met rust hebben gelaten, kan de strafmaat ook zomaar degraderen naar zware mishandeling met de dood tot gevolg.. (hopelijk niet)
Nou de intentie is duidelijk als je met je hak op iemands hoofd en nek gaat staan stampen..
Maar ik snap je punt. Als je direct na de wedstrijd op hem afgevlogen zijn, hoeft het geen moord te zijn. Dat ze hem opnieuw hebben mishandeld, nadat hij weg wist te komen, maakt het weer wat dubieuzer.
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 19:53:05 #185
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_120008879
Zijn ze uit zichzelf opgehouden, na die tweede keer?
Met andere woorden: hebben ze zelf hun 'karwei' niet afgemaakt of is dat verhinderd door omstanders?

Maar dan nog. Je wordt niet zomaar voor moord veroordeeld. Heel vaak, veel vaker, overleven slachtoffers trappen tegen hun hoofd wèl. En dat telt mee voor een rechter.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_120009020
quote:
De vader van een van de verdachten van het doodschoppen van een grensrechter in Almere is zelf trainer en grensrechter. Dat meldt het EO-programma De Vijfde Dag, dat donderdagavond aandacht besteedt aan de zaak.

De verdachten speelden in het B1-elftal van Nieuw Sloten. Volgens het programma, dat sprak met spelers, is de vader van de 15-jarige verdachte Yassin D. trainer van de A2-spelers en fungeert hij af en toe als scheids- en grensrechter. De secretaris van Nieuw Sloten bevestigt dat en zegt dat de vader van Yassin 'zeer betrokken' is bij de club.

Yassins vader zelf zegt in het programma dat de familie verslagen is en dat berichten in de media over de gang van zaken niet kloppen. "Misschien is vijf procent waar, maar 95 procent klopt niet".

Volgens spelers van Nieuw Sloten is een van de andere verdachten, Soufyan B., geen lid van de club. Hij zou zondag onder een andere naam hebben meegespeeld tegen Buitenboys in Almere.

De rechter-commissaris bepaalde donderdag dat de drie verdachten nog zeker twee weken in de cel blijven. Ze worden onder meer verdacht van doodslag.
'Vader verdachte is zelf grensrechter'
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 19:56:02 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120009031
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:53 schreef Gert het volgende:
Zijn ze uit zichzelf opgehouden, na die tweede keer?
Met andere woorden: hebben ze zelf hun 'karwei' niet afgemaakt of is dat verhinderd door omstanders?
misschien dachten ze dat het klaar was ...

heb wel ergens een statement gelezen van 1 van zo'n voetbalkerel die het stom vond dat iedereen het over dat niet ingrijpen had omdat het allemaal zo snel ging, geen idee meer wat er verder in stond eigenlijk :@

denk dat er niet is ingegrepen en ze op een gegeven moment het hazenpad hebben genomen
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 19:57:34 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120009102
quote:
het is nog net niet zo'n lieve jongen :')
pi_120009313
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

quote:
Volgens spelers van Nieuw Sloten is een van de andere verdachten, Soufyan B., geen lid van de club. Hij zou zondag onder een andere naam hebben meegespeeld tegen Buitenboys in Almere.
Vind dit wel een apart iets, het is geen lid en speelde onder een andere naam en dat kan maar zomaar?
pi_120009415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:01 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

[..]

Vind dit wel een apart iets, het is geen lid en speelde onder een andere naam en dat kan maar zomaar?
Ja, waarom kan dat eigenlijk niet? Niemand die dat controleert en 't is binnen het team besproken. :D
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 20:09:54 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120009737
quote:

[..]

[..]

dat lijkt me niet

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:04 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, waarom kan dat eigenlijk niet? Niemand die dat controleert en 't is binnen het team besproken. :D
zijn gewoon regels voor om te voorkomen dat je bv oudere spelers in het veld zet of spelers die in een betere competitie uitkomen en dat soort dingen want dat is competitievervalsing

bij ons werden regelmatig de bondspasjes gecontroleerd en als ze het niet vertrouwden moest je met de coach en je beste glimlach bij de scheidsrechter langs om te laten zien dat je echt wel die persoon was

geen pas was geen ijs
pi_120009778
quote:

[..]

[..]

In het amateurvoetbal wordt tegenwoordig met spelerspassen gewerkt waarvan de nummers plus spelersnaam worden genoteerd op het wedstrijdformulier, maar de scheids gaat natuurlijk niet alle spelers af om hun smoel te vergelijken met de pasfoto.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 20:11:10 ]
pi_120009925
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me niet

[..]

zijn gewoon regels voor om te voorkomen dat je bv oudere spelers in het veld zet of spelers die in een betere competitie uitkomen en dat soort dingen want dat is competitievervalsing

bij ons werden regelmatig de bondspasjes gecontroleerd en als ze het niet vertrouwden moest je met de coach en je beste glimlach bij de scheidsrechter langs om te laten zien dat je echt wel die persoon was

geen pas was geen ijs
En die regels zijn dus niet nageleefd :')
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 20:14:49 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120010019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:13 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

En die regels zijn dus niet nageleefd :')
dat was ijshockey, weet niet wat de regels bij het voetbal zijn

maar het lijkt me dat er sowieso iets tegen de regels in gedaan is als zo'n jongen met een valse naam staat te ballen want voor hetzelfde geld heeft hij een schorsing ofzo

al met al een lekker cluppie zo 8)7
pi_120010092
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar het lijkt me dat er sowieso iets tegen de regels in gedaan is als zo'n jongen met een valse naam staat te ballen want voor hetzelfde geld heeft hij een schorsing ofzo

Haha misschien was hij al 1 van die spelers die toen geschorst waren.
pi_120010110
Club opdoeken is de enige echte maatregel.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_120010170
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou vader als ie verhalen in de media niet kloppen, zeg jij dan maar wat er wel gebeurt is.
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 20:18:22 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120010228
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:16 schreef MouzurX het volgende:
Club opdoeken is de enige echte maatregel.
lijkt me een goede start
pi_120010257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

Een lekker ongeregeld zooitje was het. Misschien was een van die knullen wel al geschorst en had die grensrechter er iets mee te maken en wouden ze wraak?

Dit is natuurlijk gissen van mijn kant en geen feit.
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 20:19:54 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120010321
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:18 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Een lekker ongeregeld zooitje was het. Misschien was een van die knullen wel al geschorst en had die grensrechter er iets mee te maken en wouden ze wraak?

Dit is natuurlijk gissen van mijn kant en geen feit.
dat zou op zich nog wel na te zoeken moeten zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')