Morgen krijgt mijn weerstation weer een volle bak, dan een 7bft heel misschien een 8bft op de tellerquote:
Indd daar liggen de gemiddelde waardes een stuk hoger. Hou rekening mee dat de windmeter van De Bilt niet ideaal staat (lees bomen) waardoor deze wat lagere waardes heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:26 schreef andreas612 het volgende:
oke, misschien wel beetje veel, ben de kust gewend he
volgens mij quote je in het verkeerde topicquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Morgen krijgt mijn weerstation weer een volle bak, dan een 7bft heel misschien een 8bft op de teller
[..]
Indd daar liggen de gemiddelde waardes een stuk hoger. Hou rekening mee dat de windmeter van De Bilt niet ideaal staat (lees bomen) waardoor deze wat lagere waardes heeft.
Nee, om het daar overzichtelijk te houden gaan we hier verder met de discussiequote:Op dinsdag 4 december 2012 23:34 schreef andreas612 het volgende:
[..]
volgens mij quote je in het verkeerde topic
Ziet er nog steeds goed uit. Ik denk dat ik dit weekend maar niet naar mijn ouders in Nederland ga. Dat wordt niets denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:44 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens zou er zondag nog regen kunnen vallen maar dat is en niet veel en dus nog onzeker....
Het topic loopt vooral snel in de zomer wanneer er hevig onweer wordt verwacht.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:45 schreef Dagkaart het volgende:
Het topic loopt al een stuk sneller zo met deze voorspellingen. Maar heb het nog wel eens gekker meegemaakt!
zoals op 17 juli 2004?quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:45 schreef Dagkaart het volgende:
Het topic loopt al een stuk sneller zo met deze voorspellingen. Maar heb het nog wel eens gekker meegemaakt!
Ik blijf het mooi vinden om dat te lezen. Het refereert elke keer weer naar m'n verjaardagquote:
Want, je bent geen liefhebber van sneeuw?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:00 schreef alors het volgende:
Opdat dit topic maar snel weer in ruste mag komen.
ik lees het nog wel eens terug, mooie aankondiging van Oom_Agent toenquote:Op woensdag 5 december 2012 00:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik blijf het mooi vinden om dat te lezen. Het refereert elke keer weer naar m'n verjaardagmoeilijk dikke shelf toen. Geweldig.
Er zit ook een 'stop volgen' of 'kuttopicquote:Op woensdag 5 december 2012 00:00 schreef alors het volgende:
Opdat dit topic maar snel weer in ruste mag komen.
Inlayquote:Op woensdag 5 december 2012 00:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voor welke zouden jullie kiezen?
Inlay
Overlay
Inlay idd.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voor welke zouden jullie kiezen?
Inlay
Overlay
Neen.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Want, je bent geen liefhebber van sneeuw?
Oh ik wist niet dat je hier alleen maar mag fappen op sneeuw. Misschien iets voor in de OP?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Er zit ook een 'stop volgen' of 'kuttopic' knopje hoor.
Klopt. Voor anti-sneeuw ga je maar naar KLB.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:03 schreef alors het volgende:
[..]
Neen.
[..]
Oh ik wist niet dat je hier alleen maar mag fappen op sneeuw. Misschien iets voor in de OP?
Dit, een stuk fijner/rustiger te lezen.quote:
Als één van ons, of de vele andere "klein beetje kutsneeuw in Nederland" haters, een topic mogen openen, wordt het in ieder geval een pakkende titel!quote:Op woensdag 5 december 2012 00:03 schreef alors het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat je hier alleen maar mag fappen op sneeuw. Misschien iets voor in de OP?
Klein beetje sneeuw is geen pak.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als één van ons, of de vele andere "klein beetje kutsneeuw in Nederland" haters, een topic mogen openen, wordt het in ieder geval een pakkende titel!
Een plakkende titel dan.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:12 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Klein beetje sneeuw is geen pak.
quote:Op woensdag 5 december 2012 00:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Toen is er ook zoveel sneeuw gevallen, toch?
quote:Op woensdag 5 december 2012 00:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Toen is er ook zoveel sneeuw gevallen, toch?
dat waren ook ff twee dagen die je noemtquote:Op woensdag 5 december 2012 00:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vergeet 2 maart 2005 niet, oja en de beruchte dag van 25 november 2005
te ver weg, valt niets over te zeggen.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:31 schreef Slobeend het volgende:
Zondag dus geen sneeuw meer op de kaarten?
ze jagen nog even alles er door heen zodat ze vrijdag niks meer hebben.. dan maakt het toch allemaal niet meer uit..quote:Op woensdag 5 december 2012 00:36 schreef MissHobje het volgende:
Zo dr,word flink gestrooid! Reed net van Adam naar Utrecht. Nu nog geen sneeuw,toch?
Veel plezier.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:44 schreef NaturalScience het volgende:
Sneeuw in de hele provincie Groningen op dit moment.
Nee maar het kan wel behoorlijk glad worden,quote:Op woensdag 5 december 2012 00:36 schreef MissHobje het volgende:
Zo dr,word flink gestrooid! Reed net van Adam naar Utrecht. Nu nog geen sneeuw,toch?
in Midden Nederland was 25 november 2005 niet zo sneeuwrijk, wel een heleboel regen én het was 'de donkerste dag ooit'.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat waren ook ff twee dagen die je noemtmaart echt door de sneeuw moeten ploegen bij -15, en 25-11 was bijna eng hier in Amsterdam. 's ochtends bijna van mijn fiets geblazen, met onweer, hagel en natte sneeuw, later op de dag werd het in het binnenland nog veel erger met veel sneeuw.
Vorst aan de grond.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:36 schreef MissHobje het volgende:
Voetgangers op de A2?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vorst aan de grond.
Bruggen zijn nu al glad, voor voetgangers tenminste.
Oplevering mijn appartement is 18 december. Hopelijk doet de kachel het al op standje 'vorstbeveiliging'.quote:Op woensdag 5 december 2012 05:58 schreef VacaLoca het volgende:
Bah, de kou komt voor mij 2 weken te vroeg. Het mag van mij prima zo tussen 22 dec en 6 januari winters zijn voor de mensen die dat leuk vinden, zodat de bouwvakkers die aan m'n nieuwe woning werken hun verdiende rust kunnen pakken tegelijk met dat hun eventuele kids schoolvakantie hebben...
Maar daar buitenom moet het gewoon lekker werkweer zijn voor ze, zodat ik eerder m'n huis in kan.
Ik zit dus al steeds van 'please geen vorst' de nieuwe pluim in te laden elke keer, en de meest recente ziet er wat dat betreft niet best uit. Al komt de kou vooral in het weekend... maar daarna ook net 2-3 graden te koud wss.
-10 komend weekend
Doe es ff gewoon zegquote:Op woensdag 5 december 2012 00:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Klopt. Voor anti-sneeuw ga je maar naar KLB.
quote:Op woensdag 5 december 2012 08:05 schreef Pino112 het volgende:
Laat maar komen die sneeuw, van mijn part blijft het een eeuw!
Vrijdag nauwelijks meer sneeuw in Twente?quote:
Pas maar op dat je niet insneeuwt.quote:Op woensdag 5 december 2012 09:40 schreef Blik het volgende:
Vrijdag een rondje Randstad in de planning staan, Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Utrecht. Wordt leuk als dit uitkomt
Ik zou er niet eens aan beginnen...quote:Op woensdag 5 december 2012 09:40 schreef Blik het volgende:
Vrijdag een rondje Randstad in de planning staan, Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Utrecht. Wordt leuk als dit uitkomt
Brrrr, sneeuwlaarzen maar weer van zolder halen. Niet vanwege de sneeuw maar vanwege de kouquote:Op woensdag 5 december 2012 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn Foreca weer app op mijn desktop geeft voor zaterdag trouwens 's nachts -12 en overdag -4 aan
We gaan er aan, RIP voor de nabestaandenquote:Ontwrichting door sneeuwoverlast
05.12.2012 07:39
Vrijdag wordt een groot deel van Nederland ontwricht door zware en langdurige sneeuwval. Ook vandaag vallen enkele winterse buien die hinderlijk kunnen zijn voor het verkeer.
Lokaal is het vanochtend al wit, maar meer winterse buien arriveren later vanmiddag en in de avond. De meeste buien vallen daarbij in het noorden en westen van het land. Door sneeuw, hagel en bevriezing wordt het daarbij deze Sinterklaasavond op diverse plekken glad.
Morgen overdag, donderdag, valt vooral in het noorden en westen van het land hier en daar nog een sneeuwbui. Dat bij middagtemperaturen ruim boven nul.
Vrijdag zware en langdurige sneeuwval
In de nacht naar vrijdag arriveert van boven zee een actieve sneeuwstoring. Ook overdag blijft het in een groot deel van het land flink doorsneeuwen. Hoeveelheden tot meer dan 10 centimeter zijn mogelijk en daarmee tevens ontwrichting van het verkeer.
Strenge vorst
In de daaropvolgende nacht naar zaterdag toe trekt de sneeuwval weg en kan het lokaal boven een sneeuwdek meer dan 10 graden vriezen. Zaterdag overdag blijven de temperaturen op veel plaatsen ook in de middag onder nul.
Bron: Meteo Consult.
we krijgen ons portie wel hoorquote:Op woensdag 5 december 2012 09:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Vrijdag nauwelijks meer sneeuw in Twente?
Dan moet je je een baan door de sneeuw vechten...quote:Op woensdag 5 december 2012 10:00 schreef Co_OL het volgende:
Ik moet vrijdag ochtend vanuit Den Helder naar Loenen aan de Vecht voor een soort van sollicitatie
?!quote:Op woensdag 5 december 2012 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens KNMI is de kans op 10-30cm sneeuw vrijdag nu 25%, toch best redelijk..
Integendeel maar als users wegblijven omdat je (nieuwe) mensen maar naar KLB stuurt vind ik dat wel triest. Zoveel users komen d'r al niet. Niet iedereen is fan van sneeuw, net als dat niet iedereen fan is van 30+ graden. Beetje normaal mag welquote:
Alorske en ik kennen elkaar wel dus ze weet wel dat ik het niet zo bedoelquote:Op woensdag 5 december 2012 10:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Integendeel maar als users wegblijven omdat je (nieuwe) mensen maar naar KLB stuurt vind ik dat wel triest. Zoveel users komen d'r al niet. Niet iedereen is fan van sneeuw, net als dat niet iedereen fan is van 30+ graden. Beetje normaal mag wel
Dan zorg je maar dat ze weer terugkomt anders pluk ik al je veren en snavel tot pino kaal isquote:Op woensdag 5 december 2012 10:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Alorske en ik kennen elkaar wel dus ze weet wel dat ik het niet zo bedoel.
quote:Op woensdag 5 december 2012 10:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan zorg je maar dat ze weer terugkomt anders pluk ik al je veren en snavel tot pino kaal is
[..]
Dan zorg je maar dat ze weer terugkomt anders pluk ik al je veren en snavel tot pino kaal is
[..]
quote:
Rest In Pieces?quote:Op woensdag 5 december 2012 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan er aan, RIP voor de nabestaanden![]()
Waarom moeten de nabestaanden ook dood?quote:Op woensdag 5 december 2012 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan er aan, RIP voor de nabestaanden![]()
geenstijl.nlquote:Heftige sneeuwval kan u vrijdag een helse rit naar kantoor opleveren. Er kan plaatselijk tot wel 15 centimeter sneeuw vallen, waardoor het verkeer in grote delen van het land ontwricht kan worden, melden Weerplaza en Meteo Consult.
Er is een grote kans dat de sneeuw net voor de ochtendspits losbarst, waardoor auto-, trein- en vliegverkeer ernstige hinder zullen ondervinden. Een sterke wind zorgt er daarnaast voor dat het zicht op de wegen bijzonder slecht zal zijn. Verwacht wordt dat de sneeuwval de hele dag aanhoudt.
Weerplaza alarmeert en adviseert mensen die vrijdag toch ergens moeten zijn, al donderdagavond te vertrekken of de berichtgeving nauwlettend te volgen.
Alors is terugquote:Op woensdag 5 december 2012 11:19 schreef alors het volgende:
Fuuu het is hier nu ook, wel de natte variant gelukkig.
"Fappers zorgen zelf voor witte kerst"?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een plakkende titel dan.
"De fappers komen van een koude kermis thuis, maar sneeuw viel er niet"
quote:Op woensdag 5 december 2012 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
"Fappers zorgen zelf voor witte kerst"?
quote:Op woensdag 5 december 2012 11:37 schreef NaturalScience het volgende:
Net ten westen van Groningen.![]()
[ afbeelding ]
Mooi!!quote:Op woensdag 5 december 2012 11:37 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Hier in de stad begint het nu ook weer wat harder te sneeuwenquote:Op woensdag 5 december 2012 11:37 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 05-12-2012 om 09:50:15Langlaufen op de Veluwe? Zou zo maar kunnen vanaf vrijdag. Serieus pak sneeuw in aantocht. reageer retweet
Ik ook, en heb geen zin in net zo een drama als in November 5 jaar terug.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hopelijk niet, ik moet het hele land doorrijden vrijdag.
Ik zal zeker niet teleurgesteld zijn met regen.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:50 schreef tralalala het volgende:
Ik hoop vrijdag op een hoop regen en teleurgestelde mensen hier.![]()
*duimt*quote:Op woensdag 5 december 2012 11:50 schreef tralalala het volgende:
Ik hoop vrijdag op een hoop regen en teleurgestelde mensen hier.![]()
Haha dat zie ik hier nu ook gebeuren. Uur geleden was het +2.2 en inmiddels nog maar +0.4.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:48 schreef andreas612 het volgende:
Weet nog van ong. 2 jaar geleden (oid?) toen zeiden ze ook dat het westen regen zou krijgen, maar werd natte sneeuw waardoor de lucht kennelijk flink kouder werd waardoor het uiteindelijk bleef liggen en in het westen alsnog 20cm lag. Temperatuur daalde rond 5 uur van +2 naar -2 ongeveer.
Hopelijk vrijdag ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
quote:Op woensdag 5 december 2012 11:55 schreef JDude het volgende:
Ondertussen in het Zuiden des lands...Hier in het oosten sinds tijden een heerlijk zonnige dag. Strakblauwe luchtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
hij had ook een keer een voorspelling met wisselvallig weer, buien met af en toe zon, windkracht 2-7 en temperatuur tussen de 10 en 18 graden..quote:Op woensdag 5 december 2012 11:59 schreef pablo1989 het volgende:
Wat een faalhaas is het toch ook.. is die man constant dronken ofzo?
En voorspelde een hele goede zomer. Hij zit er bijna altijd naast.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:01 schreef andreas612 het volgende:
[..]
hij had ook een keer een voorspelling met wisselvallig weer, buien met af en toe zon, windkracht 2-7 en temperatuur tussen de 10 en 18 graden..
bedankt Piet, heb ik veel aan
Er was weinig mis met afgelopen zomerquote:Op woensdag 5 december 2012 12:03 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
En voorspelde een hele goede zomer. Hij zit er bijna altijd naast.
quote:Op woensdag 5 december 2012 12:06 schreef IkWilbert het volgende:
[ afbeelding ]
http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Hopelijk sneeuwt het helemaal op daar voordat het hier is.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:22 schreef Dagoduck het volgende:
Leeuwarden is wit, het sneeuwt hier al een half uur, en daarvoor 2 uur lang natte sneeuw.
Dus ik moet met een tentje op kantoor gaan bivakkeren?quote:Weerplaza alarmeert en adviseert mensen die vrijdag toch ergens moeten zijn, al donderdagavond te vertrekken of de berichtgeving nauwlettend te volgen.
Lijkt me een goed idee. Eerste echte sneeuw van het jaar dus het verkeer zal wel weer een enorm drama gaan worden.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dus ik moet met een tentje op kantoor gaan bivakkeren?
Nou ja, ik reis al een jaar met de trein.....quote:Op woensdag 5 december 2012 12:45 schreef YazooW het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee. Eerste echte sneeuw van het jaar dus het verkeer zal wel weer een enorm drama gaan worden.
Die komt vast toch niet, was ook niet zo toen laatst rond Rotterdam de helft er uit lag.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:47 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Nou ja, ik reis al een jaar met de trein.....Ik wacht in elk geval op het push-bericht van NS
Slimme zet, voor diegene die op vrijdag altijd boodschappen gaan doen zou ik ook adviseren dit morgen al te gaan doenquote:Op woensdag 5 december 2012 12:35 schreef zipper4u het volgende:
voor de zekerheid mijn examen die ik vrijdag om 10 zou afleggen in Zoetermeer, verplaatst naar volgende week vrijdag, de 14e.
Examen duurt maximaal 4 uurtjes, en ik heb weinig trek in wat er waarschijnlijk komen gaat: verkeers chaos.
Ik kom vanuit Den Haag, beter voorbarig dan.........
twitter:pietsweer twitterde op woensdag 05-12-2012 om 12:58:10Ik verwacht in de nacht van donderdag op vrijdag en vrijdag overdag sneeuwstormtoestanden...1/2 reageer retweet
Sneeuwstormtoestandentwitter:pietsweer twitterde op woensdag 05-12-2012 om 12:58:232/2 ...met sneeuwbuien en in totaal tussen de 10 en 20 cm aan sneeuw. reageer retweet
De meeste sneeuw valt natuurlijk weer buiten Twentequote:Op woensdag 5 december 2012 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Als we dit plaatje mogen geloven gaat er in grote delen van Limburg, Oost Brabant en Gelderland een halve meter sneeuw vallen![]()
Ik zou deze niet zoveel gebruiken. In voorgaande jaren waardeloos gebleken...quote:Op woensdag 5 december 2012 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Als we dit plaatje mogen geloven gaat er in grote delen van Limburg, Oost Brabant en Gelderland een halve meter sneeuw vallen![]()
10-20 eerder. Maar ik moet wel zeggen dat de kleurcodes in de legenda donkerder lijken dan op het plaatje.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
En hier vrijdag geen verwarming ivm plaatsen nieuwe ketelquote:Op woensdag 5 december 2012 13:09 schreef MaLo het volgende:
Ik krijg het koud. De glaszetter is hier twee ruiten aan het vervangen
Timingquote:Op woensdag 5 december 2012 13:12 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
En hier vrijdag geen verwarming ivm plaatsen nieuwe ketel
kopje koffie glazenzetter?, dan ben je zo weer warmquote:Op woensdag 5 december 2012 13:09 schreef MaLo het volgende:
quote:Op woensdag 5 december 2012 13:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
kopje koffie glazenzetter?, dan ben je zo weer warm
Met het zonnetje is het wel aangenaamquote:Op woensdag 5 december 2012 13:09 schreef MaLo het volgende:
Kloptquote:Op woensdag 5 december 2012 13:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met het zonnetje is het wel aangenaamje hebt in elk geval niet de vrijdag gekozen
lolquote:Op woensdag 5 december 2012 13:19 schreef MaLo het volgende:
[..]![]()
En neen, want de ruit die hij nu aan het vervangen is staat naast het koffiezetapparaat.
En hij is lelijk![]()
Ben wel benieuwd of we vanmiddag / vanavond nog een sneeuwbuitje meepakken hier!
Hij rijdt dan ook vast geen Toyota Hustbuy maar een 4*4quote:Op woensdag 5 december 2012 13:33 schreef corkydiggles het volgende:
haha heerlijk deze sneeuwtoestanden in nederland, Vriend van mij woont in canada. die lacht zich kapot als ik hem vertel dat nederland bij 10cm al ontregeld is. Hij loopt nu dagelijks zijn oprit sneeuwvrij te maken om dan met zijn auto rustig naar het werk te gaan:P
heb zelf weinig zin in sneeuw:) van mij mag het wel -15 vriezen elke dag. lekker schaatsen. liefst zonder sneeuw:)
Ehm, waarom zou ik dat kleine stukje naar de supermarkt niet op vrijdag kunnen lopen?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Slimme zet, voor diegene die op vrijdag altijd boodschappen gaan doen zou ik ook adviseren dit morgen al te gaan doen
Slee mee voor je boodschappenquote:Op woensdag 5 december 2012 13:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ehm, waarom zou ik dat kleine stukje naar de supermarkt niet op vrijdag kunnen lopen?
Supermarkten niet bevoorraad, het land ontwricht, 5cm sneeuw!!!!!quote:Op woensdag 5 december 2012 13:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ehm, waarom zou ik dat kleine stukje naar de supermarkt niet op vrijdag kunnen lopen?
de kleurtjes zijn lastig te interpreteren, maar het is volgens mij 10-20 cm, met één vlekje op de Veluwe waar 20-50 cm gaat vallen.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Noord West is volgens mij Noord Holland en de Waddeneilanden. Noord Oost geeft gewoon een flink pak ijs.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:43 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
IJspluim in Noord-West is toch een stuk minder
12 graden hier!quote:Op woensdag 5 december 2012 13:17 schreef MaLo het volgende:
[..]
Timing. Sterkte vast
. Ze werken hier gelukkig wel lekker door, eerste raam is al vervangen. Nog een kwartiertje kou lijden
en dan lekker de verwarming op 21
www.telegraaf.nl/teleweer(...)wval_op_komst__.htmlquote:Van onze weerman
SOEST
Sneeuwval gaat vandaag maar vooral vrijdag het verkeer in grote delen van Nederland parten spelen.
Vanmiddag trekt een eerste front met winterse neerslag vanuit het noordoosten over Nederland. Dat gaat gepaard met sneeuwbuien die op Sinterklaasavond in het binnenland enkele centimeters sneeuw brengen. Aan zee valt mogelijk enig tijd natte sneeuw. Bovendien wordt het verraderlijk glad. Het gaat na de sneeuwval opvriezen. Met temperaturen die dan tussen 0 en min 5 graden liggen kan de ochtendspits morgen chaotisch verlopen.
Komende vrijdag lijken de problemen nog groter te worden. Een actieve storing trekt dan vanuit het westen Nederland binnen maar lijkt met zijn kern juist over België te trekken. Daardoor ontstaat er bij ons een harde zuidelijke wind, mogelijk zuidoost. Op de storing gaat het in het binnenland langdurig sneeuwen bij een harde wind. Aan zee brengt de storing regen of natte sneeuw. Er lijken zich op tal van plaatsen problemen te gaan voordoen.
Na de passage van de storing gaat het in het weekeinde boven de sneeuw hard vriezen. De temperaturen dalen zaterdag en zondag in de nacht naar waarden tussen 5 en 10 graden onder nul en lokaal kan het zelfs streng gaan vriezen. Overdag noteren verschillende plaatsen de eerste ijsdagen. Volgende week gaat het zowel overdag als in de nachten harder vriezen.
Omdat de spullen in de supermarkten ook niet lopend afgeleverd worden?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Och, dat zal tot vrijdag nog niet echt een probleem zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:12 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Omdat de spullen in de supermarkten ook niet lopend afgeleverd worden?Kan me iig herinneren dat de laatste keer dat alles op zn gat lag de supermarkten ook aardig leeg aan het raken waren, omdat de vrachtwagens ook niet meer reden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
In Groningen kan het zo nog wel eens glad worden. Sneeuwt nu aardig doorquote:
Klopt en hier in Haarlem hoorde ik net ook onweer. Er komen nu ook weer opklaringen aan.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:47 schreef zoem het volgende:
Amsterdam meldt ook (weer) sneeuw. Blijft alleen niet echt liggen.
Toch wel een beetje wittig nu.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:49 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Inmiddels behoorlijke vlokken. Helaas blijft het niet liggen...
Binnen 12 graden? Wat wil je bewijzen?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
12 graden hier!
Ik heb sinds vandaag het laagste geschatte gasverbruik van iedereen (met mijn woningtype), volgens Greenchoice
Dat hij een domme bikkel is denk ik.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:11 schreef Nijna het volgende:
[..]
Binnen 12 graden? Wat wil je bewijzen?
Ik zie het, zit inmiddels een paar kilometer bij je vandaanquote:
Focking dikke vette vlokken nuquote:Op woensdag 5 december 2012 15:35 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zie het, zit inmiddels een paar kilometer bij je vandaan
RLS / Het is glad, Amsterdammers op hun gat #9quote:Op woensdag 5 december 2012 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Misschien straks hier weer ff lachen
http://www.terena.org/webcam/
Haha dit was inderdaad genieten toen, zal vrijdag ook leuk wordenquote:Op woensdag 5 december 2012 15:46 schreef tomaat52 het volgende:
Hier scheen zowat de hele dag de zon.
[..]
RLS / Het is glad, Amsterdammers op hun gat #9
Jah.. dat topicquote:Op woensdag 5 december 2012 15:46 schreef tomaat52 het volgende:
Hier scheen zowat de hele dag de zon.
[..]
RLS / Het is glad, Amsterdammers op hun gat #9
Was even mooi om te zien. Maar het is gewoon natte sneeuwquote:
Maandag heb je toch al echte sneeuw gezien?quote:Op woensdag 5 december 2012 15:52 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Was even mooi om te zien. Maar het is gewoon natte sneeuw
Heb nog geen sneeuw gezien die bleef liggen tussen Zwolle en Nijverdal.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maandag heb je toch al echte sneeuw gezien?
Ziet eruit alsof alleen het zuiden iets of wat sneeuw krijgt. Niet erg, moet morgen op de fiets.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor de grap even 24-44u prognose bekijken hier: http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag
Aardig gebied met neerslag zeg
+ gifjes:quote:Op woensdag 5 december 2012 17:19 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is voor de komende 3 dagen
[ afbeelding ]
Doe mij het GFS model maar. HIRLAM is het noordfen niet echt gunstig gezind...quote:Op woensdag 5 december 2012 17:44 schreef Pino112 het volgende:
[..]
+ gifjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:51 schreef VacaLoca het volgende:
Volgens de pluimen valt meeste neerslag terwijl het 0/1 graden is... pas na de neerslag gaat temp richting -7.
Blijft het dan wel liggen wanneer het valt?
Temperatuurkaart van vrijdagmiddag, op 2 meter hoogte. Temperatuur aan de grond is lager.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:51 schreef VacaLoca het volgende:
Volgens de pluimen valt meeste neerslag terwijl het 0/1 graden is... pas na de neerslag gaat temp richting -7.
kan heel goed, zeker als de intensiteit van de neerslag groot is, dan wordt de kou uit de bovenlucht naar beneden 'getrokken'.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:51 schreef VacaLoca het volgende:
Ja, worden nu al voorspellingen gedaan van -10 tot -12quote:Op woensdag 5 december 2012 18:03 schreef VacaLoca het volgende:
Oké. En als het blijft liggen zal die -7 wss ook nog wel lager kunnen uitvallen toch? Vanwege het sneeuwdek...
Lijkt mij dat dat al wordt meegenomen in de modellen, dus ik denk niet dat er veel verschil in temperatuur zal zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:03 schreef VacaLoca het volgende:
Oké. En als het blijft liggen zal die -7 wss ook nog wel lager kunnen uitvallen toch? Vanwege het sneeuwdek...
modellen hebben wel wat moeite met een vers sneeuwdek dacht ik.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:13 schreef YazooW het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dat al wordt meegenomen in de modellen, dus ik denk niet dat er veel verschil in temperatuur zal zijn.
En bedankt.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:
In Zeeland zal het geleidelijk overgaan in regen,
Tja, sorry.. mooie rood/roze luchten nu hier zeg!quote:
Als de rest van winter dan maar zacht wordt. In februari dit jaar was het een keer -20 toen ik ging stappen. Thank god for Jägermeister.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:52 schreef Lemans24 het volgende:
Volgens eltiempo.es wordt het zaterdagnacht -11 in Utrecht, -2 overdag, het moet niet gekker worden
Was diezelfde nacht inderdaad.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb deze nog wel van februari dit jaar.
[ afbeelding ]
Ben toen naar de kroeg gefietst, was nog best te doen eigenlijk. Maar ik sta dan ook niet buiten verder.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als de rest van winter dan maar zacht wordt. In februari dit jaar was het een keer -20 toen ik ging stappen. Thank god for Jägermeister.
Wij hadden uitgerekend voor die avond gepland in een andere stad 80km verderop (Eindhoven) te gaan stappen bij bekenden. Dus met Jäger in de hand wachten op de (uiteraard vertraagde) trein, daarna nog in Ehv verkeerd gelopen en 20 min op bus staan wachten... en daarna nog eindje door de stad gelopen. Gelukkig viel de wind meequote:Op woensdag 5 december 2012 19:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ben toen naar de kroeg gefietst, was nog best te doen eigenlijk. Maar ik sta dan ook niet buiten verder.
24-uurs voorspelling van buienradar is onzin, komt zelden uit.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:12 schreef fotostarter het volgende:
Hoe betrouwbaar is buienradar eigenlijk met de 24uurs voorspelling? Die geeft aan morgenvroeg tegen 6:00uur sneeuwval zuid gelderland
Godzijdankquote:Op woensdag 5 december 2012 19:22 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
24-uurs voorspelling van buienradar is onzin, komt zelden uit.
Bron: NOSquote:''Ook de komende dagen kan het winterse weer problemen veroorzaken. Volgens Hiemstra zal in de nacht van donderdag op vrijdag rond 02.00 uur een lagedrukgebied de westkust bereiken. De neerslag kan in het begin regen of natte sneeuw zijn, maar gaat over in sneeuw. Hiemstra verwacht dat rond 08.00 uur vrijdagochtend in het hele land een laag sneeuw ligt.
15 centimeter
Het blijft een groot deel van de dag sneeuwen. Dat kan in het noorden een laag van 5 centimeter opleveren, in het zuiden kan plaatselijk 15 centimeter sneeuw vallen.
De Nederlandse Spoorwegen en ProRail vinden het te vroeg om nu al het spoorboekje voor vrijdag aan te passen. Morgenmiddag wordt daarover een besluit genomen.''
Anders gaan ze godverdomme eens een keer op tijd een beslissing nemen.. en niet als 't er al ligtquote:
Morgenmiddag, dat is een dag van tevoren. Lijkt me een heel normale bedrijfsvoering.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:28 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Anders gaan ze godverdomme eens een keer op tijd een beslissing nemen.. en niet als 't er al ligt
we wachten het af, als het een puinhoop is weten we waar het aan ligtquote:Op woensdag 5 december 2012 19:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Morgenmiddag, dat is een dag van tevoren. Lijkt me een heel normale bedrijfsvoering.
Het wordt toch wel een puinhoop, dus ja..quote:Op woensdag 5 december 2012 19:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
we wachten het af, als het een puinhoop is weten we waar het aan ligt
quote:Een "Polar Low" (kleinschalig koud laag boven Duitse Bocht met T500 = - 40 C) naar Noordwest-Duitsland, alwaar aan het begin van de nacht aankomt.
MODELBEOORDELING:
De positie van het Polar Low (PL) lijkt actueel iets westelijker te liggen dan door Hirlam wordt berekend. Desalniettemin pakt het windveld aan de westzijde van het kleine laag fors uit, met name boven het oostelijke deel van de Wadden en in het uiterste noorden van Friesland en Groningen. In combinatie met de sneeuwval kan dit vanavond een sneeuwjacht kunnen opleveren. Tweede aandachtspunt is vannacht mogelijk lokale gladheid door bevriezing. Derde aandachtspunt is de occlusie die ons vrijdag bereikt. De modelberekeningen zijn tamelijk consistent met sneeuwval voor vrijwel het gehele land, waarbij het zwaartepunt boven de westelijke helft van het land valt. Deze positie heeft te maken met het feit dat het laag nog west van het land ligt. Dwarsdoorsnedes laten opglijding van de warmere lucht bij de occlusie over de koudere lucht zien, waarbij er 2 neerslag banden te zien zijn. Verder aandachtspunt is het zicht in sneeuw en laatste aandachtspunt is de stratus nabij de occlusie (vrijdag).
RIPquote:Op woensdag 5 december 2012 19:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het kloterige is, dat ik wss vrijdag met de trein van Maastricht naar Groningen moet.. Ik maak me wel een beetje zorgen
Zul je zien: als ik in het oosten besluit niet thuis te werken, valt er een dik pak. Ga ik wel thuiswerken vrijdag, dan wordt het een dun, nietszeggend laagjequote:Op woensdag 5 december 2012 19:45 schreef INViCTuS het volgende:
Van Maastricht naar Groningen...dat is mien ook een takke end hee
Overigens hebben ze het nu wel over het westen en zuidwesten maar dat wordt ook niet door alle modellen goed weergegeven. Het noorden zou het minste krijgen en midden en oosten 10-15cm
doe heel nederland een lol en ga thuiswerkenquote:Op woensdag 5 december 2012 19:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zul je zien: als ik in het oosten besluit niet thuis te werken, valt er een dik pak. Ga ik wel thuiswerken vrijdag, dan wordt het een dun, nietszeggend laagje
Werk dan maar niet thuisquote:Op woensdag 5 december 2012 19:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zul je zien: als ik in het oosten besluit niet thuis te werken, valt er een dik pak. Ga ik wel thuiswerken vrijdag, dan wordt het een dun, nietszeggend laagje
Inderdaad, stiekem hoop ik gewoon op chaosquote:Op woensdag 5 december 2012 19:49 schreef Pino112 het volgende:
Bij EditieNL werden er wat mensen ondervraagd wat ze vrijdag gingen doen. De meesten stappen gewoon in de auto en sjezen naar hun werk.
Dikke[ afbeelding ] als ze dan vast komen te zitten.
En dan gaan ze natuurlijk achteraf zeiken dat het KNMI niet goed gewaarschuwd heeft
ik ook wel, alleen jammer dat m'n laptop maar ca. 2,5 uur meegaat met film opquote:Op woensdag 5 december 2012 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, stiekem hoop ik gewoon op chaos
ziet er goed uit! ik zit helaas iets te zuidelijk om daar wat van mee te krijgen (drachten)quote:Op woensdag 5 december 2012 20:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Het Noorden krijgt overigens nog een behoorlijk gebiedje over zich later vanavond!
http://www.wetteronline.de/radarprognose.htm
Op de weg wordt het ook een puinhoop.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
we wachten het af, als het een puinhoop is weten we waar het aan ligt
Kán sneeuwen, in het algemeen? Ja, zie voorgaande jaren.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:28 schreef sonnyspek het volgende:
Hallo,
Ik volg dit topic al best lang en ik ben een sneeuwliefhebber.![]()
Maar weten jullie of het aan de kust (Nabij Leiden) kan sneeuwen?
Ja ik bedoel vrijdag.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kán sneeuwen, in het algemeen? Ja, zie voorgaande jaren.
Dit jaar, als in vrijdag? Grote kans van niet. Maar misschien wel.
Dan heb je gelukquote:Op woensdag 5 december 2012 20:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op de weg wordt het ook een puinhoop.
De NS kan het toch nooit goed doen, volgens de klagers.
Ik ga gewoon lopen!
Mooi plekjequote:Op woensdag 5 december 2012 20:43 schreef Mestras het volgende:
Gemaakt vandaag te Schiphol rond een uur of half 3! [ afbeelding ]
Hier alleen regenquote:Op woensdag 5 december 2012 20:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
Hier was een aantal centimeter sneeuw voorspeld, maar dat is er toch echt niet gevallen.
Jet center bij Schiphol-oost of niet ?quote:Op woensdag 5 december 2012 20:43 schreef Mestras het volgende:
Gemaakt vandaag te Schiphol rond een uur of half 3! [ afbeelding ]
Klopt! Bij de bushalte Bussluisquote:Op woensdag 5 december 2012 20:47 schreef Mattt het volgende:
[..]
Jet center bij Schiphol-oost of niet ?
Ik hoef alleen naar de kroeg hoor vrijdagavondquote:Op woensdag 5 december 2012 20:38 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dan heb je gelukIk kan het niet zeggen
Of ik moet een halve dag vrijaf nemen xD
Gerrit Hiemstra zei dat de neerslag in het westen als regen zou kunnen vallen.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:28 schreef sonnyspek het volgende:
Hallo,
Ik volg dit topic al best lang en ik ben een sneeuwliefhebber.![]()
Maar weten jullie of het aan de kust (Nabij Leiden) kan sneeuwen?
Ja, hopen dan maarquote:Op woensdag 5 december 2012 20:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Gerrit Hiemstra zei dat de neerslag in het westen als regen zou kunnen vallen.
Later had hij het over sneeuwval over het gehele land dus alles is nog hartstikke onzeker.
Rest v/h land sowieso een pak sneeuw.
Neerslag begint al vroeg in de nacht van donderdag op vrijdag, en kan doorgaan tot rond 6 uur s'avonds in sommige gebieden van Nederland. In het westen zal het wat eerder ophouden.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:05 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja, hopen dan maar.
En als het valt is het in de ochtend toch?
Hier kan je het zelf allemaal zien: http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsgfsmeur.htmlquote:
er is dan ook nog geen officieele waarschuwing of weeralarm of iets in die geest.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:49 schreef Pino112 het volgende:
Bij EditieNL werden er wat mensen ondervraagd wat ze vrijdag gingen doen. De meesten stappen gewoon in de auto en sjezen naar hun werk.
Dikke[ afbeelding ] als ze dan vast komen te zitten.
En dan gaan ze natuurlijk achteraf zeiken dat het KNMI niet goed gewaarschuwd heeft
Ehm zoiets heb ik idd ook. De laatste keer (voor deze reeks van 4 of 5 jaar) moet alweer een jaartje of 10 geleden zijn denk ik?quote:Op woensdag 5 december 2012 21:21 schreef Klonk het volgende:
Hoeveelste jaar op rij is nu het eigenlijk dat we telkens eind november/begin december een pak sneeuw te verduren krijgen, voor mijn gevoel het 4de of 5de jaar op rij toch?
Weet je wat in dat geval ook een probleem is, ik ben beroepschauffeur en als mijn baas zegt rijden dan rij ik, krijg per uur betaaldquote:Op woensdag 5 december 2012 21:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
er is dan ook nog geen officieele waarschuwing of weeralarm of iets in die geest.
Op dit moment wordt zelfs de ene keer regen en de andere keer sneeuw voorspelt
Mijn zus zei het net al..quote:Op woensdag 5 december 2012 20:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Het Noorden krijgt overigens nog een behoorlijk gebiedje over zich later vanavond!
http://www.wetteronline.de/radarprognose.htm
mja ik moet voor werk naar Arnhem, ritje 115km.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
Weet je wat in dat geval ook een probleem is, ik ben beroepschauffeur en als mijn baas zegt rijden dan rij ik, krijg per uur betaald
ik heb het voordeel dat ik nauwelijks op de snelweg kom en op de een of andere manier kom je op lokale en wat achterafweggetjes wel redelijk door, niet erg snel natuurlijk maar de kans om in een megafile te geraken is voor mij vrij beperkt.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mja ik moet voor werk naar Arnhem, ritje 115km.
ik kan wel thuis blijven, maar net als vorig jaar:
Ik ree hier weg tot aan den bosch 1 grote puinhoop en niet te rijden. Daarna was er niks aan de hand. Het is gewoon zo onvoorspelbaar soms. Al worden de kaarten wel duidelijker en 1 lijnig
Volgens mij trekt dat zelfs wel even de achterhoek inquote:
Het trekt inderdaad geheel landinwaarts!quote:Op woensdag 5 december 2012 21:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij trekt dat zelfs wel even de achterhoek in
Die heb ik dan gemistquote:Op woensdag 5 december 2012 21:32 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg krijgt vannacht ook nog wat buitjes. Net een hagel / sneeuw bui gehad. Lag gelijk ee ncentimeter
Het leven staat er stil volgens de Facebook van Sweden.quote:
hier in west, net tegen de reeshof.quote:
Lijkt me heerlijk, sneeuw dempt ook alles zo mooiquote:Op woensdag 5 december 2012 21:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het leven staat er stil volgens de Facebook van Sweden.
Lijkt me niet echt ideaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |