DJ Adolf niet in de lijstquote:Op maandag 3 december 2012 14:46 schreef Insomnia_ het volgende:
2pac niet in top 2000
discriminerende lijst uiteraard.
quote:Op maandag 3 december 2012 14:48 schreef Marnixos het volgende:
[..]
DJ Adolf niet in de lijst
fucking kut racistuuc bij top 2000 kalu koppu niet tu stoppu
In vorige topic werd er nog gezeurd over The Smiths die er onterecht in zou staan, dat zijn pas lyricz barz jwz swagquote:Op maandag 3 december 2012 14:51 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dit lyricale genie vergelijken met iemand als dj adolf
Het eerste wat ik deed was kijken of The Smiths erin stonden. En, ja, welgeteld 1 keer. Dat had natuurlijk minstens 10 keer moeten zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 14:53 schreef Marnixos het volgende:
[..]
In vorige topic werd er nog gezeurd over The Smiths die er onterecht in zou staan, dat zijn pas lyricz barz jwz swag
quote:Op maandag 3 december 2012 14:55 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het eerste wat ik deed was kijken of The Smiths erin stonden. En, ja, welgeteld 1 keer. Dat had natuurlijk minstens 10 keer moeten zijn.
kloptquote:Op maandag 3 december 2012 14:53 schreef cafca het volgende:
Marnixos ziet alleen zijn eigen verheven smaak, alles wat daarbuiten valt klasseert hij als bagger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.katten zijn lief
ja, tupac ook stuk of 20 keer, had echt goeie tracks.quote:Op maandag 3 december 2012 14:55 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het eerste wat ik deed was kijken of The Smiths erin stonden. En, ja, welgeteld 1 keer. Dat had natuurlijk minstens 10 keer moeten zijn.
quote:Op maandag 3 december 2012 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind dat de noise scene ondervertegenwoordigd is. Net als de nummers onder de 10 seconden en de nummers langer dan een uur.
Oude vieze weduwes in Nederland blijven ook ongeveer op hetzelfde aantal om op Robbie te stemmenquote:Op maandag 3 december 2012 15:02 schreef ranja het volgende:
Ook best knap trouwens om te blijven staan op plaat 1396. Dat verzin je niet.
quote:
Je hoeft er niet van te houden. De hele lijst staat natuurlijk vol met bagger. Maar The Smiths vind ik een band die er wel tussen past. Kan je wel sarcastisch over gaan lopen doen en er op afgeven, wat natuurlijk ook heel cool is, maar het is toch opvallend dat ze er nu pas voor het eerst instaan.quote:Op maandag 3 december 2012 14:57 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
ja, tupac ook stuk of 20 keer, had echt goeie tracks.
Het valt wel op hoe fel al The Smiths fans zijnquote:Op maandag 3 december 2012 15:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
[..]
Je hoeft er niet van te houden. De hele lijst staat natuurlijk vol met bagger. Maar The Smiths vind ik een band die er wel tussen past. Kan je wel sarcastisch over gaan lopen doen en er op afgeven, wat natuurlijk ook heel cool is, maar het is toch opvallend dat ze er nu pas voor het eerst instaan.
Op de fiets en?quote:
zijn weer een hoop fanclubs aan het stemmen geweest volgens mij...quote:
Inderdaad, zeker als je kijkt naar de enorme populariteit op last.fm van Morrisey en The Smithsquote:Op maandag 3 december 2012 15:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
[..]
Je hoeft er niet van te houden. De hele lijst staat natuurlijk vol met bagger. Maar The Smiths vind ik een band die er wel tussen past. Kan je wel sarcastisch over gaan lopen doen en er op afgeven, wat natuurlijk ook heel cool is, maar het is toch opvallend dat ze er nu pas voor het eerst instaan.
Oh het was niet fel bedoeld hoor. Ik gaf alleen aan dat ik blij was dat ze er eindelijk een keer instaan. Toch leuk als je van de muziek houdtquote:Op maandag 3 december 2012 15:05 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Het valt wel op hoe fel al The Smiths fans zijnIk eet nog een Smiths chipje!
Ik geloof niet dat Gerard Cox een fanclub heeft.quote:Op maandag 3 december 2012 15:06 schreef ranja het volgende:
[..]
zijn weer een hoop fanclubs aan het stemmen geweest volgens mij...
813 Gerard Cox 't Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer 1973
hoezo
1182 Edward Sharpe & The Magnetic Zeros Home 2011
wie
Dat is dat blije hippyliedje wat op zich best aardig is. Met een leuke boodschap die overgenomen en verkracht is door Ikea om meer lelijke spulletjes te verkopenquote:Op maandag 3 december 2012 15:06 schreef ranja het volgende:
[..]
wie
Ik Neem Je Mee en iets met Guus.quote:
quote:Op maandag 3 december 2012 15:08 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Oh het was niet fel bedoeld hoor. Ik gaf alleen aan dat ik blij was dat ze er eindelijk een keer instaan. Toch leuk als je van de muziek houdtAlleen schijnbaar hebben sommige mensen een probleem met de band. Geniet van je chipje!
Klopt! Leuk nummer maar beetje hoog nu imo.quote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef ranja het volgende:
Grootste stijger denk ik?
249 +1529 The White Stripes Seven Nation Army 2003
Misschien heeft Radio Rijnmond een oproep gedaan?quote:Op maandag 3 december 2012 15:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik geloof niet dat Gerard Cox een fanclub heeft.
Ik weet waar hij woont. Er staat een witte koe in zn tuinquote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Misschien heeft Radio Rijnmond een oproep gedaan?
Johnny Marr (gitarist The Smiths) heeft ook grote invloed gehad met zijn riffje van "This Charming Man"quote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]Ik heb er geen probleem mee maar er wordt altijd zoveel nadruk opgelegd door velen hier. Als ik het dan ook luister klinkt het best lekker maar zo bijzonder vind ik het nu ook weer niet
Mag van mij op 1 staan maar de reden van de stijging is natuurlijk dat het overal in (voetbal)stadions wordt gezongen... dat is wat jammer. Maar ach, doel heiligt het middel ofzo...quote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Klopt! Leuk nummer maar beetje hoog nu imo.
Sorry ik ben nieuw in dit topic, dus die discussie is mij ontgaan. Wel luister ik al jaren naar de band en het viel mij ook al een poosje op dat ze er niet tussen staan.quote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]Ik heb er geen probleem mee maar er wordt altijd zoveel nadruk opgelegd door velen hier. Als ik het dan ook luister klinkt het best lekker maar zo bijzonder vind ik het nu ook weer niet
Teveel gehoord en te populair. Ik kan er niet meer naar luisterenquote:Op maandag 3 december 2012 15:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Mag van mij op 1 staan maar de reden van de stijging is natuurlijk dat het overal in (voetbal)stadions wordt gezongen... dat is wat jammer. Maar ach, doel heiligt het middel ofzo...
Gewoon genietenquote:Op maandag 3 december 2012 15:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Sorry ik ben nieuw in dit topic, dus die discussie is mij ontgaan. Wel luister ik al jaren naar de band en het viel mij ook al een poosje op dat ze er niet tussen staan.
Zolang je de Top2000 niet ziet als een soort representatieve ranglijst is het gewoon een week van een hoop leuke liedjes waar The Smiths imo in thuis hoort. Zeker als Gers Pardoel en Claudia de Breij er ook in staan
En waarom vind jij dan dat ze erin horen? En dan nog wel 10 keer? Je hoort ze nooit op de radio en 99% van de luisteraars zal zoiets hebben van: wiequote:Op maandag 3 december 2012 15:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heeft Heroin er ooit wel ingestaan...quote:Op maandag 3 december 2012 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind dat de noise scene ondervertegenwoordigd is.
Ik ben geen zelfbenoemde kenner... die indruk had ik meer van jou eigenlijkquote:Op maandag 3 december 2012 15:26 schreef cafca het volgende:
[..]
En waarom vind jij dan dat ze erin horen? En dan nog wel 10 keer? Je hoort ze nooit op de radio en 99% van de luisteraars zal zoiets hebben van: wieof hooguit: "oha, zo'n Jan Douwe Kroeske bandje "
Dat een stelletje zelfbenoemde muziekkenner heeft besloten om het helemaal geweldig te vinden, wil nog niet zeggen dat het in de top 2000 hoort
Tja, het zal wel aan mij liggen, maar ik hoor hier al jaaaaaren mensen roepen dat the Smiths in de top 2000 "moeten", terwijl er m.i. buiten dat groepje niemand op the Smiths zit te wachten.quote:Op maandag 3 december 2012 15:30 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik ben geen zelfbenoemde kenner... die indruk had ik meer van jou eigenlijkJe doet net alsof The Smiths een of ander obscuur bandje, maar dat valt erg mee. Volgens mij onderschat jij het publiek een beetje als zelfbenoemd kenner. Blijkbaar mag het van jou alleen maar als het vaak op SkyRadio en 538 wordt geplugd, want dat is jouw criterium voor goede muziek.
10 keer is wat sterk uitgedrukt, maar in verhouding tot de rest van de lijst zou ik ze wel eerder en vaker verwachten.
behalve die laatste week van het jaarquote:Op maandag 3 december 2012 15:46 schreef cafca het volgende:
Och, het zal het jeugdig enthousiasme zijn ranja, wij beginnen tot de doelgroep van radio 2 te horen
Vooral die eerste 2quote:Op maandag 3 december 2012 15:56 schreef ranja het volgende:
[..]
behalve die laatste week van het jaar
16x Coldplay6x Snow Patrol
18x Bløf
7x Keane
![]()
Mijn stemmen:
0444 MY GENERATION - THE WHO
0541 DENIS - BLONDIE
0557 VENUS - SHOCKING BLUE
0904 JOHNNY B. GOODE - CHUCK BERRY
1231 EIGHT DAYS A WEEK - THE BEATLES
1255 YOU REALLY GOT ME - THE KINKS
1900 THAT'LL BE THE DAY - BUDDY HOLLY
1982 FRIDAY ON MY MIND - THE EASYBEATS
---- LET'S DANCE - CHRIS MONTEZ
---- POUPÉE DE CIRE, POUPÉE DE SON - FRANCE GALL
---- RUSSIAN SPY & I - HUNTERS
---- RED RIVER ROCK - JOHNNY & THE HURRICANES
---- WALKING ON SUNSHINE - KATRINA & THE WAVES
---- PUPPET ON A STRING - SANDIE SHAW
---- BREAKAWAY - TRACEY ULLMAN
Van mij moet niks. Ik luister zelden radio dus ik weet eigenlijk niet of ze gedraaid worden. Ik heb alleen het idee dat die groep helemaal niet zo klein is. Het zal wel aan mij liggen, maar iedereen die ik ken is wel bekend met The Smiths. Dit terwijl er ook heel veel in de lijst staat waar ik nog nooit van heb gehoord. Op grond daarvan zou je verwachten dat ze er vaker in staan.quote:Op maandag 3 december 2012 15:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, het zal wel aan mij liggen, maar ik hoor hier al jaaaaaren mensen roepen dat the Smiths in de top 2000 "moeten", terwijl er m.i. buiten dat groepje niemand op the Smiths zit te wachten.
Ik hoor ook liever een plaat van Big Star of Nick Drake (of zelfs the Smiths) dan Gers Pardoel, maar als ik die wil horen zet ik wel een CD op. Radio is voor een heel breed publiek bedoeld, dus wordt er ook heel brede muziek gedraaid. Dus een keer the Smiths mag er van mij best in staan, maar ik snap de opwinding van sommige mensen daarover nooit zo goed.
Die van mij:quote:
quote:
quote:Op maandag 3 december 2012 14:55 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is overdrachtelijkquote:
Mee eens. Het vertekent die lijst zo. Alsof Anouk 18 keer beter en populairder is als iets als The Smiths of Jeff Buckley.quote:Op maandag 3 december 2012 16:36 schreef cafca het volgende:
Maar persoonlijk heb ik meer moeite met 18x Bloff, 25 Stones en 25 Beatles en 18 keer Anouk in de lijst
18 keer Blof? Mèn, Nederland is diep gezonken. Hb ik toch mooi even 17 nummers van die gasten weten te vermijden, want buiten dat vreselijk saaie Avond ken ik geen moer van dat duo.quote:Op maandag 3 december 2012 16:36 schreef cafca het volgende:
Maar persoonlijk heb ik meer moeite met 18x Bloff, 25 Stones en 25 Beatles en 18 keer Anouk in de lijst
Dat in ieder geval.quote:Op maandag 3 december 2012 16:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is overdrachtelijk
[..]
Mee eens. Het vertekent die lijst zo. Alsof Anouk 18 keer beter en populairder is als iets als The Smiths of Jeff Buckley.
ja daar hebben de Zwarte Lijst voor, he.quote:Op maandag 3 december 2012 17:06 schreef female81 het volgende:
Maar in de hoogste regionen valt het een beetje tegen. Hoewel het tegenwoordig iets beter is dan voor z'n overlijden.
En buiten hem om is het al helemáál huilen met de pet op, qua 'zwarte' muziek.
Behalve dat daar ook Adele instaatquote:Op maandag 3 december 2012 17:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ja daar hebben de Zwarte Lijst voor, he.
Ja, maar zo kom je in een cirkel terecht... er staan weinig zwarte artiesten in de top 2000, daarvoor is een zwarte lijst waar dan weer blanken instaan die zwarte muziek maken, hoe zit het dan met de blanke zwarte muziek in de top 2000? Daar ging het dacht ik niet over.quote:Op maandag 3 december 2012 17:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Adele maakt dan ook zwarte muziek. Daar hoef je niet per se zwart voor te zijn.
Adele legt sowieso al snel meer gewicht in de schaal dan Kate Bush.quote:Op maandag 3 december 2012 17:44 schreef Marnixos het volgende:
Adele staat er vaker in dan Kate Bush
Had die een donkere huidskleur dan?quote:
Dit.quote:Op maandag 3 december 2012 18:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou, Cliff Richard inruilen voor meer moderne liedjes is overheen te komen.
Nu de Bee Gees en the Cats nog.
Ik ben ook geen fan, maar toch apart dat één van de grootste artiesten van de 50's en 60's langzaam vergeten wordt. Maar ja zijn fans zullen wel dood of dement zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 18:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu de Bee Gees en the Cats nog.
Hangt er van af. Ik ken zat Cliff liedjes die ik graag in de lijst zet voor wat minder Keane en Blöf.quote:Op maandag 3 december 2012 18:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik trek de disco-nummers dan weer wel, maar dat 60s spul is zooo gezapig.quote:Op maandag 3 december 2012 18:43 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan, maar toch apart dat één van de grootste artiesten van de 50's en 60's langzaam vergeten wordt. Maar ja zijn fans zullen wel dood of dement zijn.
Met de vroege Bee gees is trouwens niks mis
Terecht hoor. Daar kunnen de vrouwen lekker op dansen met wiegende heupen, terwijl de mannen de krekelgeluiden maken.quote:Op maandag 3 december 2012 18:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Dit vind ik ook nergens op slaan.
1264 Gusttavo Lima Balada (Tchê Tcherere Tchê Tchê) 2012
Jij had je vast prima vermaakt in Hoorn's ouwe jongerencentrumquote:Op maandag 3 december 2012 18:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Terecht hoor. Daar kunnen de vrouwen lekker op dansen met wiegende heupen, terwijl de mannen de krekelgeluiden maken.
En ik zag dat Michel Teló ook in de lijst staat.
Genot!
Ziet er meer dan goed uit. Maar dat nummer van Lima werd ooit bij een feest in de kantine gedraaid en toen gingen er een paar meiden heel aantrekkelijk op dansen. Dus dat rechtvaardigt wel een notering. Meer dan Gangnam Style.quote:Op maandag 3 december 2012 19:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Jij had je vast prima vermaakt in Hoorn's ouwe jongerencentrum
[ afbeelding ]
Heb 'stiekem' toch maar last minute gestemd, alleen maar songs met synthesizers of invloeden daarvan. Deze dus ook...quote:
Je hebt ook dames die heel aantrekkelijk Ellen Foley nadoen in Paradise By The Dashboardlight...quote:Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je hebt idd ook vrouwen die in een malle tipsy staat heel aantrekkelijk Karla Devito nadoen in Paradise by the Dashboardlight. Dus die top 10 is idd ook gerechtvaardigd.
Geboycot.quote:
hebben verdulleme 2 keer op Lowlands gestaan toen je er wel was. Dat programma doornemen doe je zeker ook niet echt?quote:Op maandag 3 december 2012 15:06 schreef ranja het volgende:
[..]
wie
Die vrouwen die je niet ziet, bedoel jequote:Op maandag 3 december 2012 19:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je hebt ook dames die heel aantrekkelijk Ellen Foley nadoen in Paradise By The Dashboardlight...
Meer dan gerechtvaardigd. Dat is het ultieme ontmaagdingslied, gedraaid op elk schoolfeest. Van Aagtekerke tot Zwijndrecht. Dus ja, ook die hoort in de lijstquote:Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je hebt idd ook vrouwen die in een malle tipsy staat heel aantrekkelijk Karla Devito nadoen in Paradise by the Dashboardlight. Dus die top 10 is idd ook gerechtvaardigd.
Ik vind dat Gotye te laag staat, in vergelijking met andere moderne klassiekers die hoger gestaan hebben, a la Coldplay en Adele. Dit is tenminste nog een echt goed liedje.quote:Op maandag 3 december 2012 19:16 schreef MadMaster het volgende:
Wel fijn dat Gotye zo hoog staat, de laatste uren luister ik meestal toch niet 'live'...
Mwah...quote:Op maandag 3 december 2012 19:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die vrouwen die je niet ziet, bedoel je
Jammer dat ze zo weinig solo hits heeft gehad...quote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah.
Dis ook al zo'n goed nummer met Karla Devito.
Die had ik ook wel mooi gevonden jaquote:Op maandag 3 december 2012 19:17 schreef methodmich het volgende:
Ik mis trouwens wel Nobody's Perfect van Jessie J.
Het was lichtelijk sarcastisch.quote:
Inderdaad.. maar da's dan ook een echte evergreenquote:Op maandag 3 december 2012 19:42 schreef ranja het volgende:
1249 +751 Natalie Imbruglia Torn 1997vorig jaar op 2000, hebben een hoop mensen denk ik gehoord en misschien toen gedacht 'die mag er niet uit'
Ik heb er in m'n 2e stemlijstje ook op gestemdquote:Op maandag 3 december 2012 19:44 schreef TheVulture het volgende:
Inderdaad.. maar da's dan ook een echte evergreen
Die gedachte had ik ook na vorig jaar! Echt een heerlijk nummerquote:Op maandag 3 december 2012 19:42 schreef ranja het volgende:
1249 +751 Natalie Imbruglia Torn 1997vorig jaar op 2000, hebben een hoop mensen denk ik gehoord en misschien toen gedacht 'die mag er niet uit'
Ze zullen wel een item eraan hebben gewijd in DWDD ofzo. De site is qua homepage & lijst namelijk volledig statisch, en zou dus een heleboel verkeer aan moeten kunnen... maar lijkt nu toch over z'n nek te gaan. De servermensen zijn er in ieder geval mee bezig.quote:Op maandag 3 december 2012 19:46 schreef Peter88Online het volgende:
Ligt de website eruit of zo? Ik kan op dit moment zowel niet op de site van Radio 2 als op die van de Top 2000 komen.
Ja.quote:Op maandag 3 december 2012 19:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die had ik ook wel mooi gevonden ja
Goeie zaak. Piet Veerman is na een jaartje afwezigheid solo ook weer terugquote:Op maandag 3 december 2012 20:18 schreef MadMaster het volgende:
De Palingsound lijdt zware verliezen.
Onder de grootste zakkers de 3J's, Jan Smit, meerdere malen Nick & Simon en zelfs een keer The Cats...
Nick & Simon staan er wel een keer of zeven in zag ik. Dat is al zes keer meer dan ik verwacht had. Dus ondanks dat ze zakken - ik mis dat nummer van Feest DJ Bas trouwens ook - vind ik ze toch een soort winnaars.quote:Op maandag 3 december 2012 20:18 schreef MadMaster het volgende:
De Palingsound lijdt zware verliezen.
Onder de grootste zakkers de 3J's, Jan Smit, meerdere malen Nick & Simon en zelfs een keer The Cats...
Dat is best triest inderdaadquote:Op maandag 3 december 2012 20:07 schreef Chiappucci het volgende:
Na snel scannen van de jaartallen kom ik trouwens tot de conclusie dat er 86 (!) nummers in staan uit de jaren 2011 en 2012... Dit is toch wel heel treurig
Nee da's logisch. Zoals ik al eerder zei: de gemiddelde radioluisteraar heeft het muzikale geheugen van een goudvis. Daarnaast mogen 12-jarigen ook stemmen.quote:
Ach, dat gezeik hoort er ook bij.quote:Op maandag 3 december 2012 23:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat een gezeur allemaal weer. Er staan genoeg prachtige nummers in. Geniet er gewoon van ipv elk jaar weer dat gezeur
Blijkbaar. Uiteindelijk luistert iedereen en stemmen we volgend weer. Waarna we wederom gaan zeiken.quote:
Terechte klacht, denk dat hierdoor ook legendes als tupac helemaal met GEEN EEN nummer in de lijst staan.quote:Op maandag 3 december 2012 21:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Daarnaast mogen 12-jarigen ook stemmen.
Om legende te worden moet je toch doodgaan? Niet met de staart tussen de benen vluchten naar een of andere dorpje en doen alsof je heel gangsta overhoop bent geschoten.quote:Op maandag 3 december 2012 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Terechte klacht, denk dat hierdoor ook legendes als tupac helemaal met GEEN EEN nummer in de lijst staan.
Wat ik ken van 2pac (de hitjes idd) vind ik vrij waardeloos, terwijl wel veel hiphop luisterquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:18 schreef methodmich het volgende:
De goede nummers van 2pac zijn te onbekend om in een dergelijke lijst te komen. Kan je er beter niet in staan dan met een flutnummer als Changes.
Temptations vond ik altijd wel aardig. En Brenda's Got A Baby, Holla If Ya Hear Me en Keep Ya Head Up van de oudere albums. En natuurlijk ook het werk met Thug Life, zoals How Long Will They Mourn Me.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Wat ik ken van 2pac (de hitjes idd) vind ik vrij waardeloos, terwijl wel veel hiphop luister
Heb jij zo een topnummer bij de hand?
oh daar kan die idd wel een heel verhaal vertellen in een nummer, dat is wel tof. Dat soort kwaliteiten mist tegenwoordig nogalquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Temptations vond ik altijd wel aardig. En Brenda's Got A Baby, Holla If Ya Hear Me en Keep Ya Head Up van de oudere albums. En natuurlijk ook het werk met Thug Life, zoals How Long Will They Mourn Me.
Ja, ik had hem ook als vrije keuze. Volgens mij nog een paar hier op Fok.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:47 schreef lubje25 het volgende:
Curtis Mayfield er inHij heeft het gered als vrije keuze
dat kan van jaar tot jaar verschillen... in 2000 of 2001 was het nog maar 9quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:43 schreef female81 het volgende:
Ik meen ongeveer 150 om op nummer 2000 te komen (als ik het goed onthouden heb)?
Grote kans dat allerlei mensen op verschillende liedjes stemmen in plaats van allemaal op dezelfde. Ik zie het ook bij de Fok top 100, sommige bands worden vaak genoemd maar weinig mensen kiezen voor dezelfde.quote:Op woensdag 5 december 2012 08:18 schreef CoJackso het volgende:
Je zou denken dat Arcade Fire die 150 vrij keuzestemmen wel zou hebben gehaald. Hetzelfde geldt voor The National en Bon Iver. Niettemin ben ik tevreden met een groot aantal nieuwe binnenkomers
Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 5 december 2012 08:32 schreef cafca het volgende:
Het aantal stemmen is niet het enige criterium voor de notering, radio 2 stuurt hier nog wel enigszins op bij....
Dan ben je wel heel naïef.quote:
Dan komt Slayer niet op Nr. 199.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel naïef.
Dat doen ze juist om ons te laten denken dat ze er niet mee rommelenquote:Op woensdag 5 december 2012 10:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dan komt Slayer niet op Nr. 199.
Komt langs om 5 uur 's nachts. Dat gaat geen hond horen.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dan komt Slayer niet op Nr. 199.
Vroeger wel inderdaad maar heb het idee dat het de laatste jaren minder is, al dan niet helemaal niet meer is.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Komt langs om 5 uur 's nachts. Dat gaat geen hond horen.
Ze sjoemelen met die lijst. Hebben ze altijd gedaan en zullen ze ook altijd blijven doen.
In de oude lijsten zag je in de onderste regionen ook nog wel eens een hele groep liedjes die op alfabetische volgorde stonden, die hadden toen vast ook hetzelfde aantal stemmen gekregen.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:06 schreef ranja het volgende:
[..]
dat kan van jaar tot jaar verschillen... in 2000 of 2001 was het nog maar 9(heb ik toen een keer gevraagd bij de inmiddels veel te populaire live 'chat'). Als er weer meer stemmers zijn kan het inmiddels ook naar de 200 gegaan zijn.
Transparantheid is nou net niet de bedoeling. Als bijvoorbeeld zou blijken dat je 150 stemmen nodig hebt om in de lijst te komen, kan elke B-artiest wel 200 stemmen regelen, om daar zeker van te zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Waarom maken ze het aantal stemmen per liedje niet bekend? Dan heb je transparantheid
Helemaal eerlijk gaat het natuurlijk sowieso niet. Al is het maar omdat er telkens een geschikte uuropener wordt gezocht en er nooit 2x dezelfde artiest na elkaar komt (behalve in de absolute top). Ook heeft het er de schijn van dat bepaalde platen bewust in de nachtelijke uitzendingen komen.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:17 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
In de oude lijsten zag je in de onderste regionen ook nog wel eens een hele groep liedjes die op alfabetische volgorde stonden, die hadden toen vast ook hetzelfde aantal stemmen gekregen.
Wat te denken van Skinny lovequote:Op woensdag 5 december 2012 20:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Wel bizar dat die draak van een coverversie van I Follow Rivers de top 100 heeft gehaald en het origineel niet eens de lijst.
Die eerste drie zijn dan ook wel echt goeie covers.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En House of the Rising Sun. En Hey Joe. En Black Betty. En Make you feel my love.
Niks nieuws dus.
People Help The People? Ja, #313, precies 99 plaatsen boven Skinny Love. Verder geen Birdy in de lijst.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef methodmich het volgende:
Staat de cover die Birdy van Cherry Ghost heeft gemaakt er eigenlijk ook in? Dat zou zonde zijn, want daarvan denkt bijna iedereen al dat het origineel van haar is.
Maar ben vooral blij dat Tche Tche Tche Re Tche, Tche Tche Tche er in staat.
Niemand denkt dat. Volgens mij is vrijwel iedereen ervan op de hoogte dat het eerste album van Birdy (vrijwel) alleen uit covers bestaat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef methodmich het volgende:
Staat de cover die Birdy van Cherry Ghost heeft gemaakt er eigenlijk ook in? Dat zou zonde zijn, want daarvan denkt bijna iedereen al dat het origineel van haar is.
Maar ben vooral blij dat Tche Tche Tche Re Tche, Tche Tche Tche er in staat.
Inmiddels wel inderdaad. Was op het begin wel andersquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:09 schreef Roolio het volgende:
[..]
Niemand denkt dat. Volgens mij is vrijwel iedereen ervan op de hoogte dat het eerste album van Birdy (vrijwel) alleen uit covers bestaat.
Elke keer als het over Birdy ging in het begin was er wel iemand die zei dat het origineel toch mooier/beter was. Eén op de twee youtube comments ging daar ook over.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Inmiddels wel inderdaad. Was op het begin wel anders
Nouja, die 4 in noobie's post wist ik ook hoor (al is het de vraag in hoeverre House of the Rising Sun als cover beschreven kan worden, maar het is in ieder geval niet door de Animals geschreven)quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:15 schreef Roolio het volgende:
[..]
Elke keer als het over Birdy ging in het begin was er wel iemand die zei dat het origineel toch mooier/beter was. Eén op de twee youtube comments ging daar ook over.
Van de nummers uit n00biedoobiedoo's post weten veel minder mensen dat het een cover is. Zelfde geldt voor Nathalie Imbrulia's Torn.
Spijt me zeer, maar ik vind Bon Iver juist pure bagger. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat 90% van de zogenaamde Bon Iver-fans dat alleen maar zijn omdat ze een pesthekel hebben aan Birdy. Nu heb ik met Birdy ook niet echt veel, maar toch.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:24 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Verschrikkelijk ja.Pure bagger in vergelijking met Bon Iver.
Op basis van wat vind je Bon Iver pure bagger?quote:Op maandag 10 december 2012 12:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Spijt me zeer, maar ik vind Bon Iver juist pure bagger. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat 90% van de zogenaamde Bon Iver-fans dat alleen maar zijn omdat ze een pesthekel hebben aan Birdy. Nu heb ik met Birdy ook niet echt veel, maar toch.
Als we even het nummer bekijken waarmee het begon:quote:Op maandag 10 december 2012 14:48 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Op basis van wat vind je Bon Iver pure bagger?
Staat wel veel te laag imho.quote:Op maandag 10 december 2012 17:48 schreef TLC het volgende:
Leuk, deze editie van de Top 2000 begint met een James Bond soundtrack
Wat een ontzettende onzinquote:Op maandag 10 december 2012 15:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh maar ik moet zeggen dat ik het hier vermoedelijk ook tegen het verkeerde publiek heb hoor.Het zit hier bomvol liefhebbers die meer muziek woordelijk kunnen meezingen dan ik in mijn leven heb gehoord. Ik geloof onmiddellijk dat er wel een handjevol rechtgeaarde Bon Iver-fanboys binnen nu en een dag gehakt maakt van posts van iemand die oprecht gelooft dat Viva la Vida een van de beste nummers aller tijden is.
Het enige wat ik wil zeggen is dat het in veel kringen cool is om te doen alsof je dit soort artiesten briljant vindt terwijl je in feite alleen maar de talentenshow-cultuur een trap na wil geven, waar ik overigens beslist een voorstander van ben, daar niet van. En muziek is emotie, ja, maar ik vind Bon Iver muzikaal gezien niet om aan te horen, hoeveel emotie ze er ook in weten te stoppen.
Opvallend dat Boudewijn de Groot dan de top 25 niet haalt. De opmars van Avond is dus later ingezet dan in mijn beleving.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
Als je alle Top 2000 edities bij elkaar op zou tellen (t/m 2011) dan krijg je deze Top 25:
Zit ook wat in en ik denk dat het zeker meespeelt voor fans om als tegengeluid dan op het origineel te stemmen. Alleen dan opvallend dat het wel met Bon Iver gebeurt en niet met Cherry Ghost. Al zal die laatste band misschien nog onbekender zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:32 schreef ranja het volgende:
Ik heb me wel eens verbaasd over covers van liedjes waar een hoop mensen over vielen waarbij ik me afvroeg hoe dat orgineel oneens zo bekend en vooral populair kon zijn. Het lijkt ook wel eenrichtingsverkeer, als een popartiest een rock- of singer/songwriterliedje covert dan is het not done, als het andersom is dan is het ineens geweldig of hilarisch.
Nou zullen er altijd uitzonderingen zijn maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Bon Iver geen windeieren heeft gelegd dat Birdy zijn liedje bekender heeft gemaakt.
Ik doe al een paar jaar de Top 100 van Fok. Daar zie ik duidelijk een Birdy effect:
Bon Iver
2008: 0
2009: 2 songs, 2 stemmers, 0 Skinny Love
2010: 3 songs, 5 stemmers, 0 Skinny Love
2011: 5 songs, 13 stemmers, 9 Skinny Love
2012: 5 songs, 10 stemmers, 2 Skinny Love (tussenstand)
2009: 1 album, 2 stemmers
2010: 1 album, 5 stemmers
2011: 1 album, 11 stemmers
2012: 2 albums, 13 stemmers
en wanneer kwam Birdy? 2011...
Deze denk ik.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:48 schreef TLC het volgende:
Wat is eigenlijk het hoogst genoteerde Kerstnummer ? Flappie of zo ?
quote:Op woensdag 5 december 2012 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Waarom maken ze het aantal stemmen per liedje niet bekend? Dan heb je transparantheid
Vele malen leuker inderdaad.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:38 schreef Gehenna het volgende:
Dit lijstje is eigenlijk leuker: http://snob2000.nl/
Een stuk interessanter en veel meer overeenkomst met mijn muzieksmaak. Ben benieuwd of er een torrentje van is...quote:Op woensdag 19 december 2012 14:38 schreef Gehenna het volgende:
Dit lijstje is eigenlijk leuker: http://snob2000.nl/
Er stond wel een Spotify linkje bij: Snob 2000 2012 door Digimuziek.nl, a playlist by digimuziek on Spotify.quote:Op zondag 23 december 2012 13:06 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een stuk interessanter en veel meer overeenkomst met mijn muzieksmaak. Ben benieuwd of er een torrentje van is...
quote:Op zondag 23 december 2012 12:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
iets te alternatief snobbistisch wel
Ohyeah, die muziek van de snob 2000 gaat door de speakers blazen komende weken.quote:Op zondag 23 december 2012 13:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Er stond wel een Spotify linkje bij: Snob 2000 2012 door Digimuziek.nl, a playlist by digimuziek on Spotify.
Gezien je UI heb je een goede smaak, dus dat album zou ik zeker eens beluisteren! Darkness on the Edge of Town is ook een prachtig album trouwens. Beide veel beter dan I'm on firequote:Op zondag 23 december 2012 13:21 schreef Sfeermaker het volgende:
De nummer 1 van de Bruce Springsteen is gelijk verrassend goed, en 9 minuten lang. I'm on fire vond ik een mooi liedje, maar ik heb Born to Run (1975) nog nooit beluisterd, misschien toch de moeite waard.
Ja The Colour of Spring van Talk Talk hè. Mooie albumhoes voor m'n UI.quote:Op zondag 23 december 2012 14:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Gezien je UI heb je een goede smaak, dus dat album zou ik zeker eens beluisteren!
Niet stemmen is zelfs nog prettiger voor je beleving...quote:Op zondag 23 december 2012 20:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
Goededag
Door SR nog wat druk in een ander topic, maar we bewegen langzaam richting de Top 2000Heb er zin in. Dit jaar voor het eerst vooraf de lijst niet geraadpleegd, eens zien hoe dat bevalt
In ieder geval voor je gemoedsrustquote:Op zondag 23 december 2012 21:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Niet stemmen is zelfs nog prettiger voor je beleving...
En van de week toch lekker er op zeiken.quote:Op zondag 23 december 2012 21:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
In ieder geval voor je gemoedsrust
Ik heb bij hoge uitzondering 2 tickets gekocht voor a.s. donderdag tussen 13.00 en 13.30 uur. Vooral omdat m'n moeder heel graag een keer naar het cafe wil. Ik heb er vorig jaar al een dag gezeten.quote:Op maandag 24 december 2012 11:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om 3 uur snachts vertrekken en slaapzak mee?
In het excel-bestand van de website zelf staat alles per uurquote:Op maandag 24 december 2012 01:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is de lijst per uur al ergens te vinden?
Paar drankjes genomen bij Monica?quote:Op maandag 24 december 2012 11:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik heb bij hoge uitzondering 2 tickets gekocht voor a.s. donderdag tussen 13.00 en 13.30 uur. Vooral omdat m'n moeder heel graag een keer naar het cafe wil. Ik heb er vorig jaar al een dag gezeten.
Moet je daar tegenwoordig voor betalen?quote:Op maandag 24 december 2012 11:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik heb bij hoge uitzondering 2 tickets gekocht voor a.s. donderdag tussen 13.00 en 13.30 uur. Vooral omdat m'n moeder heel graag een keer naar het cafe wil. Ik heb er vorig jaar al een dag gezeten.
Ik ga mn best doenquote:Op maandag 24 december 2012 14:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Paar drankjes genomen bij Monica?
Voor gegarandeerde plek wel ja. Van een half uurquote:Op maandag 24 december 2012 16:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Moet je daar tegenwoordig voor betalen?
quote:Op maandag 24 december 2012 19:08 schreef laxus13 het volgende:
Zo ik ben ook weer van de partij morgen.
Trouwens ik ben de zelfde persoon als laxus11 ( Was vergeten dat ik al een account had)
Hoe hilarisch dat lied!quote:Op maandag 3 december 2012 14:48 schreef Marnixos het volgende:
[..]
DJ Adolf niet in de lijst
fucking kut racistuuc bij top 2000 kalu koppu niet tu stoppu
Tickets gekocht?quote:Op maandag 24 december 2012 11:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik schrok al...quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:14 schreef peaceman het volgende:
Wij zijn Skyradio aan het luisteren...Om in kerstsfeer te komen. Surprises zijn (zo goed als) klaar
![]()
Ow it's me: Diaan
quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:14 schreef peaceman het volgende:
Wij zijn Skyradio aan het luisteren...Om in kerstsfeer te komen. Surprises zijn (zo goed als) klaar
![]()
Ow it's me: Diaan
Hier hetzelfdequote:Op dinsdag 25 december 2012 01:44 schreef MaJo het volgende:
Wekker gezet zodat ik het begin niet miszin in!!
Dat kan ik me voorstellen hahaquote:
Thx. 19 Gig toch?quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:41 schreef Keano het volgende:
Voor de downloadliefhebbers: Op het net circuleert al een torrent van de top 2000 van 2012
Yep, die jaquote:Op dinsdag 25 december 2012 10:48 schreef asco het volgende:
[..]
Thx. 19 Gig toch?
Loopt al lekker binnen met 3 Mb/s
Nou ik ben al wat ouder en heb in mijn leven in totaal duizenden platen, cassete's, CD's, DVD's en Blu Ray's gekocht dus ik heb mijn portie meer dan bijgedragen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:55 schreef laxus13 het volgende:
Wat zijn we toch illegaal bezig allemaal
Om maar te zwijgen vanquote:Op dinsdag 25 december 2012 10:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De Top2000 an sich is niks aan zonder het inkorten, erdoorheen lullen en de mierzoete verhalen erbij.
Pak de FLAC, die is er ook. MP3quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:41 schreef Keano het volgende:
Voor de downloadliefhebbers: Op het net circuleert al een torrent van de top 2000 van 2012
Djiezes, hoe groot is da bestand wel niet?quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Pak de FLAC, die is er ook. MP3
twitter:JamesWorthy twitterde op vrijdag 30-12-2011 om 20:10:38Die #Top2000. De tering. Alsof je met 2000 schoonvaders in een oude Ford zit & ze willen allemaal hun favoriete nummer aan je laten horen. reageer retweet
Oeh, verandering. The horror!quote:Op dinsdag 25 december 2012 02:02 schreef Sfeermaker het volgende:
Zit beetje de lijst door te spitten en wat me dan opvalt: jammer van de vele top40 meuk uit 2011/2012, met onder de nieuwkomers als grootste gedrocht dat Candy van Robbie Williams en als grootste meevaller Lana Del Rey met Video Games.
Wat wel enig is: de binnenkomst van bijvoorbeeld The Smiths - There is a light that never goes out.
En geen updates van Timurquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
na Serious Request vind ik dat beeld bij de Top2000 toch altijd wat tegenvallen met die ietwat suffe, te dikke, bebrilde HEMA ruitjesoverhemden.
Maar daarmee gelukkig ook niet van die Oostduitse kogelstootster.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En geen updates van Timur
Ik ben er klaar voor
Tja, als je betere geluidskwaliteit wil dan moet je voor de flac gaan. Meestal zit je dan wel goed, zolang het vanaf een CD komt en het niet is omgezet vanaf een MP3 dus. Nu zal je op een relatief goedkope set zoals Logitech of een hoofdtelefoon het niet direct horen, maar hoe vaker je naar de hoogste kwaliteit kan luisteren des te meer de muziek onbewust met je kan doen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Djiezes, hoe groot is da bestand wel niet?
Dit is een van de weinige evenementen waarvoor ik mn oude radio weer uit de kast haal, omdat ik weet dat de digitale versie wat achterloopt.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik luister alles gewoon op kutkwaliteit
Doet wel wat af aan de stoner enzo.
Inderdaad, je wilt je distorted gruizige sound toch het liefst loepzuiver horen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik luister alles gewoon op kutkwaliteit
Doet wel wat af aan de stoner enzo.
Goedemorgenquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:47 schreef Karina het volgende:
GoeiemorgenFijne Kerst allemaal. Ik zit er klaar voor, eerst nog wat kerstliedjes.
Nou, heb na vanochtend alweer genoeg kerstnummers gehoord voor een jaar.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Goedemorgen. Wel veul vantzelfde. Als we nou es beloven alle kerstliedjes die dit jaar gedraaid zijn, niet te draaien, dan moeten ze wel aan Bob Dylan, Eels, Sufjan Stevens etc.
Ja precies, ik hoor alweer Fay Lovski, die kende ik nog nietquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Goedemorgen. Wel veul vantzelfde. Als we nou es beloven alle kerstliedjes die dit jaar gedraaid zijn, niet te draaien, dan moeten ze wel aan Bob Dylan, Eels, Sufjan Stevens etc.
Ja dat zeggen ze altijd, maar ik doe daar niet aan meequote:Op dinsdag 25 december 2012 11:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Inderdaad, je wilt je distorted gruizige sound toch het liefst loepzuiver horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |