quote:1. Zinedine Zidane:
Voormalig Frans voetballer die met Frankrijk het EK 1998 en WK 2000 won. Wordt beschouwd als een van de beste voetballers allertijden. Zinedine Zidane is Europees (1998) en wereldvoetballer van het jaar (1998, 2000 en 2003).
quote:2. Ammeleh Berrabah
Geboren in Engeland en kind van Marokkaanse ouders. Een van de drie meiden van de popgroep Sugababes. Heeft een aantal hits met de meiden van Sugababes.
quote:3. Najib Amhali
Marokkaans-Nederland cabaretier die een groot publiek aanspreekt met zijn optredens. Won in 1995 de Comedytrain de Pall Mall Exportprijs. In 1998 won Najib Amhali de publieks- en juryprijs van het Leids cabaretfestival.
quote:4. Ahmed Aboutaleb
Ahmed Aboutaleb is geboren en opgegroeid in Beni Sidel in het Rifgebergte. Op vijftienjarige leeftijd kwam hij met zijn ouders en broer naar Nederland. Hij begon met het lts, mts en deed op het hts telecommunicatie. Aboutaleb is een paar jaar staatssecretaris in het kabinet Balkenende geweest en is op het moment Burgemeester van Rotterdam.
quote:5. Kenza Zouiten
Kenzai Zouiten is geboren in Zweden. Heeft gewerkt als model en sierde de covers van diverse grote kranten.
quote:6. Nacer Chadli
Geboren in Luik, Belgi. Begon op jonge leeftijd met voetballen. Nacer begon op zijn negende met voetballen voor de jeugdopleiding van Standard Luik. Op zijn zestiende ging hij voetballen voor MIVV. In de zomer van 2007 kwam hij uit voor AGOVV. In de zomer van 2010 werd hij gestrikt door FC Twente en tekende een contract tot 2013. Heeft gekozen om voor de Rode Duivels uit te komen.
Klopt. De laatste jaren boeit het niet meer.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:21 schreef o.us2.0 het volgende:
Alleen buiten Marokko boeit het de Marokkanen of je een Arabier of Berber bent, waarom die apartheid? In Marokko, Algerije, Tunesi etc. boeit het men echt geen flikker.
Als je dat kan betalen, dan heb je zeker geld.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:23 schreef tjopop het volgende:
gister zag k een berber in een audi a7, weet niet wat zijn beroep is maar is sws succesvol
Altijd goed om te horen dat iemand succesvol is.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:27 schreef tjopop het volgende:
had duitse kentekens trouwes dus denk dat het een duitse berber was
Ben liever zelf succesvolquote:Op zaterdag 1 december 2012 21:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Altijd goed om te horen dat iemand succesvol is.
Inderdaad. Hard en slim werken is het devies. Als Berber/Marokkaan zijn dit toch wel uitstekende voorbeelden. Helaas is het tuig in bepaalde wijken in Nederland bezig met stoerdoenerij en het lastigvallen van vrouwen met 'psst'! In plaats met het ontplooien en het volgen van hun droom. Terug naar het goede nieuws.quote:
Heb er ook last van als Marokkaan. Ik verwacht dat dit over 20 jaar weg is en dat het waarschijnlijk de oostblokkers zullen zijn.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Hard en slim werken is het devies. Als Berbers/Marokkaan zijn dit toch wel uitstekende voorbeelden. Helaas is het tuig in bepaalde wijken in Nederland bezig met stoerdoenerij en het lastigvallen van vrouwen met 'psst'! In plaats met het ontplooien en het volgen van hun droom. Terug naar het goede nieuws.
Dat gaat nog wel aardig wat jaren duren. Het tuig verpest het voor ons.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:38 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Heb er ook last van als Marokkaan. Ik verwacht dat dit over 20 jaar weg is en dat het waarschijnlijk de oostblokkers zullen zijn.
oostblokwijfen zijn nog makkelijker als nederlandse hoe is jouw stelling hier overquote:Op zaterdag 1 december 2012 21:38 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Heb er ook last van als Marokkaan. Ik verwacht dat dit over 20 jaar weg is en dat het waarschijnlijk de oostblokkers zullen zijn.
Daar is dit topic niet voor bedoeld, Gulmez. Je generaliseert de Nederlandse dames.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:39 schreef Gulmez het volgende:
[..]
oostblokwijfen zijn nog makkelijker als nederlandse hoe is jouw stelling hier over
Excuses Jellereppe, en ik vind Marokkaanse mensen over het algemeen erg open en vriendelijke mensen, ik was rond 3 uur in de coffeeshop, en nog een tijdje met een berber gepraat, echt niks mis mee. ook de ''lagere'' wat sommige als tuig zien, zijn niet per definitie domme mensen wat wel vaak word gedacht.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daar is dit topic niet voor bedoeld, Gulmez. Je generaliseert de Nederlandse dames.
Geen punt. Dat is goed om te horen. Na al die negatieve verhalen, dan doet elk goed nieuws mij goed.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:52 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Excuses Jellereppe, en ik vind Marokkaanse mensen over het algemeen erg open en vriendelijke mensen, ik was rond 3 uur in de coffeeshop, en nog een tijdje met een berber gepraat, echt niks mis mee. ook de ''lagere'' wat sommige als tuig zien, zijn niet per definitie domme mensen wat wel vaak word gedacht.
Dat is het minste wat ik kan doen. Dank je.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:59 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Inderdaad, Jelle, ik heb echt respect voor je, ook alle moeite die je doet om de FOK'ers ook anderen kanten van de Marokkaanse mensen in Nederland te laten zien!
Ik vind Zinedine Zidane de grootste Berber van de laatste 20 jaar. Zeker. Heb niet per s een groot voorbeeld. Hoewel Aboutaleb wel het meest bij mij in de buurt komt, omdat hij zich ook omhoog heeft gewerkt d.m.v. het volgen van opleidingen. Die pad wil ik ook volgen. Alleen heb geen ambitie om de politiek in te gaan.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:01 schreef Smack10 het volgende:
Wie is je grootste voorbeeld dan Jellereppe?
Klopt. Het rijtje kon nog wel langer. Ali B hoort er ook bij. Heeft nu een eigen bedrijf en tv-programma. Was ooit een straatjoch.quote:
80 procent van de Marokkanen werken, en daarmee onderhouden ze gemakkelijk die 20% die een uitkering hebben, dus de ''Nederlandse belasting betaler'' kost het helemaal niets, zo kan je het ook zien.quote:
Was het maar zo'n feest. Jij weet ook wel dat de Nederlanders betalen voor de uitkeringtrekkers, Marokkaans, Nederlands, Turks, iedereen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:24 schreef Gulmez het volgende:
[..]
80 procent van de Marokkanen werken, en daarmee onderhouden ze gemakkelijk die 20% die een uitkering hebben, dus de ''Nederlandse belasting betaler'' kost het helemaal niets, zo kan je het ook zien.
Zo onderhouden de 80% Marokkaanse Nederlanders ook de Autochtonen vaak PVV stemmende uitkeringstrekkers..quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:27 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Jij weet ook wel dat de Nederlanders betalen voor de uitkeringtrekkers, Marokkaans, Nederlands, Turks, iedereen.
Niet in Nederland. Zijn lang niet genoeg Marokkanen hier om dat allemaal te onderhoudenquote:Op zaterdag 1 december 2012 22:28 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Zo onderhouden de 80% Marokkaanse Nederlanders ook de Autochtonen vaak PVV stemmende uitkeringstrekkers..
quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:31 schreef wickedmen het volgende:
Hoi.
Ik ben ook Berber.
Wisten jullie dat?
Dat is een legendarisch figuur uit de oudheid. Niet recent. Vandaar dat ik hem achterwege heb gelaten. Het is maar een kort lijstje. Kan gerust 3 a 4 keer langer.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Je vergeet Ibn Battuta...
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Battuta
Niet de Oudheid, maar de Middeleeuwen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is een legendarisch figuur uit de oudheid. Niet recent. Vandaar dat ik hem achterwege heb gelaten. Het is maar een kort lijstje. Kan gerust 3 a 4 keer langer.
Klopt. Middeleeuwen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet de Oudheid, maar de Middeleeuwen.Maar ok, je hebt het dus over recente voorbeelden. Duidelijk.
Jean Remo. Toevallig was ik van plan deze nacht de film Leon te gaan bekijken. Is hij een Berber?quote:
Geboren in casablancaquote:Op zaterdag 1 december 2012 23:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jean Remo. Toevallig was ik van plan deze nacht de film Leon te gaan bekijken. Is hij een Berber?
Ohw lees net dat hij er geboren is: Casablanca, Marokko, 30 juli 1948 maar zijn ouders zijn spaans, en hij is Frans... ehhh, ingewikkeldquote:
Haha, wilde het net even gaan googelen. Maakt niet uit.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ohw lees net dat hij er geboren is: Casablanca, Marokko, 30 juli 1948 maar zijn ouders zijn spaans, en hij is Frans... ehhh, ingewikkeld
Dus toch geen berber
quote:7. Lorine Zineb Noka Talhaoui
Geboren in Stockholm, Zweden. Kind van Marokkaanse immigranten. Heeft met de single Euphoria het Eurosongfestival 2012 voor Zweden gewonnen.
quote:8. Bouchra van Persie
Sinds 2004 getrouwd met de Nederlandse voetballer Robin van Persie. Hebben twee kinderen.
quote:9. Hicham El Geurrojj
Voormalig middenafstandsloper. Wereldrecordhouder op de 1500 meter. Hicham El Geurrojj is zevenvoudig wereldkampioen en tweevoudig olympisch kampioen. Tegenwoordig is Hicham El Geurrojj ambassadeur voor Unicef in Marokko.
Mooi dier, maar niet passend voor dit topic.quote:Op zondag 2 december 2012 00:05 schreef KingRoland het volgende:
kan de berberaap ook in de OP? dit is zeer kwetsend voor de aap zelf en de liefhebbers. Tevens ook de fanclub voor berberapen. berberapen zijn ook onderdeel van succesvolle Berbers.
TS je stelt me zwaar teleur.
Waarom de mensen in de OP wel dan? de berberaap heeft meer betekent dat alle mensen die je hebt gezetquote:Op zondag 2 december 2012 00:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mooi dier, maar niet passend voor dit topic.
Vooruit. De Berberaap krijgt ook een plekje in dit topic.quote:Op zondag 2 december 2012 00:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Waarom de mensen in de OP wel dan? de berberaap heeft meer betekent dat alle mensen die je hebt gezet
Ja anders krijgt FOK! , jij en ik en iedereen een grote klacht van de fanclub voor de berberapen. dat willen we nietquote:Op zondag 2 december 2012 00:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vooruit. De Berberaap krijgt ook een plekje in dit topic.
quote:10. Berberaap
Is een aap die voornamelijk voorkomt in Marokko en Algerije. Tevens kun je ze vinden in Gibraltar. Bedreigde diersoort en de stichting AAP zet zich in voor deze dier.
quote:11. Mounir El Hamdaoui
Een in Nederland geboren voetballer van Marokkaanse origine. Kwam uit voor Willem II, Tottenham Hotspur, Derby Country, Excelsior, AZ en Ajax. Tegenwoordig voetbalt hij voor Fiorentina in de Serie A.
Berbers zijn een volk dat verspreid is van Marokko tot Egypte. Samen met de Arabieren de bewoners van Noord-Afrika. De meeste Berbers zijn te vinden in Marokko en Algerije. De Marokkaanse bevolking bestaat voor 50 a 60% uit Berbers. Het overige zijn Arabieren en wat minderheidsgroepen die bestaat uit 2% van de bevolking (Joden, Spanjaarden etcetra).quote:Op zondag 2 december 2012 00:26 schreef Duveldrinker het volgende:
hebben we het nou over Berbers of Marokkanen? Daar zit toch een verschil in?
quote:11. Cyril Takayama.
Japanse vader en Marokkaanse moeder. Een beroemde illusionist in Amerika. Was vanaf zijn zesde al genteresseerd in magie. Maakte op zijn 12de zijn intrede in het junior programma van Hollywood. Sinds 2005 is hij heel populair in Japan en op het internet.
ah oke, ik dacht dat Berbers een soort Koerden waren zoals in Turkije. Waarom noemen ze het dan Marokko en geen Berberije?quote:Op zondag 2 december 2012 00:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Berbers zijn een volk dat verspreid is van Marokko tot Egypte. Samen met de Arabieren de bewoners van Noord-Afrika. De meeste Berbers zijn te vinden in Marokko en Algerije. De Marokkaanse bevolking bestaat voor 50 a 60% uit Berbers. Het overige zijn Arabieren en wat minderheidsgroepen die bestaat uit 2% van de bevolking (Joden, Spanjaarden etcetra).
Marokkanen is een term om de hele Marokkaanse bevolking uit te drukken. Marokkaanse Arabieren en Berbers zijn de twee grootste groepen die daaronder vallen.
Het werd in de oudheid Barbarije genoemd door de Romeinen en Grieken. Dat is naar verloop van tijd veranderd.quote:Op zondag 2 december 2012 00:51 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
ah oke, ik dacht dat Berbers een soort Koerden waren zoals in Turkije. Waarom noemen ze het dan Marokko en geen Berberije?
Barbarije dat klinkt toch veel sjieker. Ja toch?quote:Op zondag 2 december 2012 00:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het werd in de oudheid Barbarije genoemd door de Romeinen en Grieken. Dat is naar verloop van tijd veranderd.
Het heeft wel wat. Maar dat is geen goede weergave meer van de bevolking. Berbers leven al sinds het jaar 700 naast de Arabieren.quote:Op zondag 2 december 2012 00:53 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Barbarije dat klinkt toch veel sjieker. Ja toch?
Straks willen ze ook een aparte staat net als de Basken?quote:Op zondag 2 december 2012 00:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het heeft wel wat. Maar dat is geen goede weergave meer van de bevolking. Berbers leven al sinds het jaar 700 naast de Arabieren.
Nee, nee. Men heeft die motieven niet. Tegenwoordig is er een koning die investeert in beide volken. Dus er is geen wroeging tussen Berbers en Arabieren meer. Kunnen goed met elkaar omgaan. Vroeger waren er wel spanningen, maar het is nooit heel erg uit de hand gelopen. Daarnaast leven er in Marokko 16 miljoen Berbers naast ongeveer evenveel Arabieren. Dus niet echt te vergelijken met Basken. Het is meer in harmonie.quote:Op zondag 2 december 2012 00:57 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Straks willen ze ook een aparte staat net als de Basken?
quote:12. John Alden Fritchey
Amerikaanse vader en Marokkaanse moeder. Is Amerikaans Democratisch lid van Huis van Afgevaardigden.
quote:13. Michel Qissi
Kind van Marokkaanse ouders. Is een acteur en voornamelijk bekend van zijn rol in de film Kickboxer uit 1989.
quote:14. Aicha Marghadi
Een nieuwslezeres en sportpresentatrice van Marokkaanse origine. Na een studie PR en communicatie in Amsterdam is ze aan de slag gegaan voor Novum Nieuws, Salto en FunX. In 2004 is ze aan de slag gegaan op de sportredactie van de lokale Amsterdamse zender AT5. Ze heeft bij AT5 sinds 2007 het nieuws gepresenteerd en groeide uit tot het gezicht van de zender. In 2010 ging ze daarnaast aan de slag bij de NOS. Daar presenteerde Aicha Marghadi het sportjournaal. In september 2012 is ze vertrokken bij de NOS vanwege zwangerschap van haar tweede kind.
quote:15. Aziz Bekkakoui
Heeft gestudeerd aan de kunstacademie van Arnhem. Heeft de grand prix voor de beste damescollectie gewonnen nadat hij afgestudeerd was. Nadat hij het festival des juennes Stylistes won werd hij door Paco Rabanno gevraagd om zijn ontwerpen te showen als voorprogramma van de coutureshow in Parijs.
Aziz richtte zich voornamelijk op zijn eigen collectie en het ontwerpen van kostuums voor opera, dans en theater. Vele prijzen werden aan Aziz toegekend vanwege zijn innovatieve kledingontwerpen. Waaronder de befaamde prijs shirTrui.
quote:16. Fouad Hsanni
Geboren en getogen in Maassluis. Heeft een aantal jaren in zijn vaderland gewoond. Begon op zijn 10de met sporten. Aanvankelijk combineerde hij voetballen met karate. Beide sporten heeft hij 6 a 7 jaar bedreven en op een behoorlijk niveau. Fouad deed aanvankelijk MTS. Na zijn opleiding is hij gaan werken in de kassenbouw. Fouad had veel doorzettingsvermogen en werkte zelfs door in de vrieskou. Tevens merkte hij in deze periode dat hij veel kracht had. De zwaarste panten waren voor hem geen moeite. Na een paar jaar werken ging Fouad weer sporten. Voornamelijk de sportschool en fitness. Fouad werd steeds sterker op fysiek en mentaal gebied. Sporten was zijn leven. Hardlopen om zijn conditie en vetpercentage te verlagen. Voeding werd totaal aangepast. Het had resultaat.
Fouad besloot om te gaan bodybuilden. Fouad trainde zwaar. Zelfs zo zwaar dat hij geen uitdaging vond in de gemiddelde sportschool. Op die manier belandde hij bij sportstudio Atlantis. Een hardcore sportschool. Hij ging op aandringen van vrienden meedoen met de Sterkste Man wedstrijd. Hij werd gelijk 4de bij zijn eerste optreden. Fouad werd in 2005 maar liefst 3x eerste.
Op het moment heeft Fouad Hsani vijf keer de titel 'Sterkste Man van Nederland' op zijn naam geschreven.
quote:17. Maryam Hassouni
Voornamelijk bekend om haar rol in Dunya & Desie. Ze ontving voor de rol van Laila een Emmy Award.
Ik zoek het op voordat ik het plaats. Zitten ook een aantal Marokkaanse Arabieren tussen. Maakt verder niet heel veel uit. Marokko lopen we ook gewoon door elkaar heen en zie je het verschil bijna niet. In Nederland is het 93% Berbers en 7% Arabisch. Dus een beetje afwisseling in dit topic kan geen kwaad.quote:Op zondag 2 december 2012 02:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Hoe weet je trouwens zo zeker dat zij Berber zijn eigenlijk? Van een paar mensen is het bekend zoals Zidane en Najib Amhali. Als ik het zelf zoek kom ik niet verder dan Marokkaans.
Eerlijk gezegd niet. Maar in Marokko zijn niet veel Nederlanders. Je hebt er wel een aantal bekende, maar die hebben daar voornamelijk een onderneming.quote:Op zondag 2 december 2012 03:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Kennen jullie ook succesvolle Nederlanders in Marokko?
Zelf kom ik niet verder dan Jan Janszoon.
Dat en leider van een eigen rijkje in het huidige Marokkoquote:Op zondag 2 december 2012 03:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet. Maar in Marokko zijn niet veel Nederlanders. Je hebt er wel een aantal bekende, maar die hebben daar voornamelijk een onderneming.
Jan Janszoon. Die naam komt mij bekend voor. Degene die ten tijde van de gouden tijd van de Barbaarse piraten meedeed met het kapen van schepen?
(video)Interview http://www.at5.nl/tv/fullcolor/aflevering/9125quote:Ex prof voetballer Dries Boussatta is bekend in de Jan Evertsenstraat. Hij is geboren en getogen in Amsterdam West. In deze aflevering van De Straat vertelt hij ons over zijn jeugd in deze buurt. Ook legt hij uit waarom hij juist in deze wijk zijn twee bedrijven heeft geopend: een luxe Spa en een loungecaf.
quote:18. Nasrdin Dchar
Is een acteur van Marokkaanse komaf. Bekend van de tv-series Shouf Shouf!, Deadline, De Troon en De Vloer. Tevens te zien geweest in de film Tirza.
Daarnaast staat Nasrdin Dchar ook het hele jaar op het toneel. Hij heeft producties gedaan voor theatergroep Made in Da Chade, Het Waterhuis, Het Toneel Speelt en is vaste gastredacteur bij het Ro Theater. Nasrdin Dchar won de veelbesproken Gouden Kalf in 2011. Geert Wilders liet ook van zich horen over de uitreiking.
Dat wist ik niet van Jan Janszoon. Moet mij wat meer in deze intrigerende figuur gaan verdiepen.quote:Op zondag 2 december 2012 03:22 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat en leider van een eigen rijkje in het huidige Marokko
Andere Marokkaan met succes is Dries Boussatta, geen idee of hij een Berber is.
[..]
(video)Interview http://www.at5.nl/tv/fullcolor/aflevering/9125
quote:17.Op zondag 2 december 2012 03:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..] Hij kreeg in september 2011 de Gouden Kalf van Beste acteur tijdens het Nederlands filmfestival, voor zijn rol in Rabat.
Mooi topic. Eens wat anders dan het gezeik over straatratten.quote:Op zondag 2 december 2012 03:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, dit topic is toch een mengelmoes van Marokkaanse Berbers en Arabieren.
Inderdaad. Eindelijk iets wat je tenminste een boost geeft. Die straatratten kunnen we beter opruimen met onze eigen handen. Helaas kun je in Nederland weinig of de politie arresteert je voor geweld.quote:Op zondag 2 december 2012 03:36 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Mooi topic. Eens wat anders dan het gezeik over straatratten.
quote:19. Samira Bouchibti
Een politica van Marokkaanse afkomst. Ze heeft gewerkt als programmamaker, columniste en presentatrice. Was van 2006 tot en met 2010 Tweede Kamerlid en hield zich bezig met kindermishandeling, jeugdzorg, jeugdbeleid en jeugdgezondheidszorg.
quote:20. Mustafa Marghadi
Studeerde journalistiek in Utrecht. Werkte gedurende zijn studie als redacteur bij de NOS en als radioverslaggever bij RTV Utrecht. Na zijn studie werd hij redacteur bij NOS Headlines en freelance-verslaggever bij RTV Utrecht. Vanaf 1 februari 2010 presenteerde hij Het Klokhuis. In mei 2011 stapt hij van Het Klokhuis over naar NOS op 3, waar hij een van de 3 vaste presentatoren is. Mustafa Marghadi is het jongere broertje van Aicha Marghadi.
Het is een knappe meid, ja.quote:Op zondag 2 december 2012 04:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Touriya Haoud is niet zo succesvol maar wel mooi en half Marokkaans.
[ afbeelding ]
quote:21. Fadila Laanan
Afkomstig uit hetzelfde dorpje als Aboutaleb, Beni Sidel in het Rifgebergte. Opgegroeid in een gezin van 7 kinderen in Brussel. In 1993 werd ze lid van het Belgische socialistische partij. Hetzelfde jaar wordt ze benoemd als minister van cultuur, audiovisueel, gezondheid en gelijke kansen.
quote:22. Hakima Darhmouch
Bekende journaliste van Marokkaanse komaf. Is een bekend gezicht in Belgi. De vrouw werkte voor de Franstalig televisiezender RTL en doet veel veldwerk. Ze presenteerde ook 'Verboden Toegang' voor drie jaar. Daarnaast werkte ze als communicatie-adviseur van Louis Mechel, voormalig minister van Staat van de Waalse partij 'Mouvement Rformateur'. Haar werd een plaats geboden in de partij met eventueel in de toekomst een ministerile portefeuille. Hakima Darhmouch weigerde omdat ze geen ambitie had om de politiek in te gaan.
quote:23. Mohamed Chaara
Bekend van Goudkust en van Shouf! Shouf!. Is tevens initiatiefnemer van het Project Paspoort. Een project dat scholen en kinderen aan het denken zet over hun toekomst. Hij bezoekt dan als gastdocent scholen.
quote:24. Mohammed el Harouchi
Topchef in zijn eigen sterrestaurant Solo in Gorinchem. Hij combineert Franse gerechten met Marokkaanse specerijen.
quote:Op zondag 2 december 2012 03:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeker. Was ook een mooie toespraak. Damn.
Kan nog wel veel meer noemen. Veel voetballers, acteurs en schrijvers die in Nederland succesvol zijn. Kom natuurlijk omdat Marokkanen/Berbers dat veel beoefenen in hun vrije tijd en daar talent voor hebben. Die kinderen besteden ook veel geld aan hun ouders. Als voetballer ben je vaak wel vermogend.quote:Op zondag 2 december 2012 08:18 schreef GJonline het volgende:
Je verwacht het niet, maar toch nog 24 stuks
Goed topic!
Moet je het antwoord schuldig blijven. Het ziet er wel verdomd goed uit, ja. Heel geconcentreerd bezig.quote:Op zondag 2 december 2012 09:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik weet niet wat hij daar maakt maar het ziet er fucking lekker uit![]()
Dank je. Te gewelddadig. Die gebruikt zijn vechttechnieken buiten de ring om mensen neer te slaan. Was hij netter en vriendelijker geweest jegens mensen, dan had je gelijk.quote:
Precies daarom past ie wel in het rijtje.quote:Op zondag 2 december 2012 11:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank je. Te gewelddadig. Die gebruikt zijn vechttechnieken buiten de ring om mensen neer te slaan. Was hij netter en vriendelijker geweest jegens mensen, dan had je gelijk.
Helemaal niet. Dat was mijn doel niet toen ik dit topic opende. Dit topic is voor degenen die succesvol en manieren hebben. Ga nu maar in ONZ posten, want ik heb hier geen trek in op de zondagochtend.quote:Op zondag 2 december 2012 11:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Precies daarom past ie wel in het rijtje.
Dan had je succesvol wat duidelijker moeten definiren.quote:Op zondag 2 december 2012 11:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank je. Te gewelddadig. Die gebruikt zijn vechttechnieken buiten de ring om mensen neer te slaan. Was hij netter en vriendelijker geweest jegens mensen, dan had je gelijk.
Mijn idee.quote:Op zondag 2 december 2012 11:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dan had je succesvol wat duidelijker moeten definiren.
Als je de moeite neemt om het topic door te lezen, dan weet je heel goed wat er met succesvol wordt bedoeld. Gewelddadige mensen vallen daar voor mij niet onder.quote:Op zondag 2 december 2012 11:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dan had je succesvol wat duidelijker moeten definiren.
quote:Op zondag 2 december 2012 11:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als je de moeite neemt om het topic door te lezen, dan weet je heel goed wat er met succesvol wordt bedoeld. Gewelddadige mensen vallen daar voor mij niet onder.
Dat ontken ik ook niet. Alleen heeft losse handjes. Khalid Boulahrouz is een Marokkaan, maar geen idee of het een Berber of Arabier is.quote:Op zondag 2 december 2012 11:21 schreef Ludd het volgende:
[..]Hij was gewoon succesvol in zijn discipline. Dat valt niet te ontkennen.
Is Khaled trouwens geen berber?
Ik doelde op (toen nog) 'cheb' Khaled. Die heeft in de Nederlandse top 40 gestaan lang voor dat Ali B en consorten deze kwamen bevuilen.quote:Op zondag 2 december 2012 11:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Alleen heeft losse handjes. Khalid Boulahrouz is een Marokkaan, maar geen idee of het een Berber of Arabier is.
Algerijn. Lijken gruwelijk veel op Marokkanen. Eigenlijk net zoals alle Noord-Afrikanen, maar goed. Geen idee of het een Berber is. Kan dit topic makkelijk vullen, maar doe het rustig aan.quote:Op zondag 2 december 2012 11:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik doelde op (toen nog) 'cheb' Khaled. Die heeft in de Nederlandse top 40 gestaan lang voor dat Ali B en consorten deze kwamen bevuilen.
I know, maar is het een berber?quote:Op zondag 2 december 2012 11:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Algerijn. Lijken gruwelijk veel op Marokkanen. Eigenlijk net zoals alle Noord-Afrikanen, maar goed.
Dat is een berber ja.quote:
Hij is wel heel populair. De Algerijnen waren kwaad op hem vanwege zijn prohouding ten opzicht van Polarisio, waarop men op het idee kwam om hem te laten naturaliseren naar Marokkaan. Hij is toch echt geliefd onder Marokkanen, dus dat was er zo doorheen gejast.quote:Op zondag 2 december 2012 11:31 schreef Ludd het volgende:
Hij heeft wel enkele nummers in het berbers, maar dat hoeft niets te zeggen.
quote:25. Khalid Boulahrouz
Speelde in zijn jeugd voor Excelcior, DSOV, Ajax en AZ. Maakte in 2002 zijn profdebuut bij RKC Waalwijk en speelde daar twee seizoenen. Maakte in 2004/2005 de overstap naar Hamburger SV. Van 2006 tot en me 2008 speelde Khalid Boulahrouz voor Chelsea. Tegenwoordig speelt hij voor VFB Stuttgart. Heeft tevens 35 interlands voor het Nederlands elftal gespeeld.
quote:26. Younes El Aynaouni
El Ayaouni is een voormalig Marokkaanse tennisser. Zijn hoogste notering op de wereldranglijst was 14de. Won in totaal 5 ATP toernooien. Een van de weinige Marokkanen die echt van tennissen hield.
quote:27. Salaheddine Benchikhi
Salehddine Benchiki werd geboren in Casablanca, Marokko. Als net geboren baby kwam hij met zijn ouders naar Nederland. Hij groeide op in Rotterdam. Salehddine werd gevraagd om te gaan schrijven voor Marokko.nl, een groot jongerensite voor Marokkaanse jongeren. Hij schreef op een komische manier over de Marokkaanse gemeenschap en maatschappelijke kwesties. Hierdoor werd hij bekender onder een groot publiek.
Na zijn tijd bij Marokko.nl werd hij medeoprichter van een controversieel islamitische opiniesite elqalem.nl. Deze site bracht een nieuw geluid die voor veel opschudding zorgde in de media. Hierdoor werd hij interessant voor landelijke projecten en haalde Salaheddine de hoofdrol binnen in een VPRO-documentaire, genaamd programma 'De Toekomst'.
In 2007 schreef hij het boek: 'Waajooow! Een echte Marokkaan'. Verschenen bij uitgeverij Bulaaq.
Sportjounalistiek trok Salaheddine ook. Hij verzorgde voor de speciale Marokkaanse editie van 'Hard Gras' een special met Ibrahim Affelay, Otman Bakkal en Nordin Amrabat.
Tegenwoordig schrijft hij scenario's en presenteerde twee seizoenen het NPS-programma Ab & Sal. Daarnaast verzorgt hij ook shows in de theaterwereld. Salehddine is de eerste Marokkaanse cabaretier die volle zalen trekt met alleen Marokkanen in de zaal.
quote:28. Hafid Bouazza
Is een Marokkaans-Nederlandse schrijver. Bouazza is samen met Mozes Isegawa en Abdelkader Benali de belangrijkste schrijvers van 'migrantenliteratuur'.
Bouazza is geboren in Marokko en opgegroeid in Arkel. Heeft in Amsterdam de studie Arabische taal- en letterkunde gevolgd. Won in 2004 De Gouden Uil voor zijn roman Paravion.
quote:29. Abdelkader Benali
Benali is geboren in Marokko. Kwam op 4-jarige leeftijd met zijn ouders naar Nederland. Hij schrijft romans en toneel. Daarnaast schrijft Benali ook artikelen en recensies voor het Algemeen Dagblad, De Groene Amsterdammer, Esquire, De Volkskrant en Vrij Nederland. Zijn debuut 'Bruiloft aan zee' werd genomineerd voor de Libris Literatuur Prijs. Deze prijs won hij in 2003 met zijn tweede roman 'De langverwachte'.
quote:30. Hassnaea Bouazza
Geboren in de stad Oujda, Marokko. Ze is journaliste, schrijfster, columniste, vertaalster en programmamaakster.
Hassnaea studeerde Engelse taal aan de universiteit van Utrecht. Tegenwoordig schrijft ze columns voor Vrij Nederland en Frontaal Naakt. Daarnaast werkt ze ook als programmamaakster bij VPRO Nederland. Staat bekend om het bespreken van onderwerpen die taboes zijn in de Arabische wereld. Is het jongere zusje van Hafid Bouazza.
quote:31. Achmed Akkabi
Achmed Akkabi werd in Den Haag geboren als kind van Marokkaanse ouders. Heeft een mbo-opleiding mode/handel gevolgd. Heeft daarna in Denemarken toneellessen gevolgd. Daarna op de toneelacademie in Maastricht gezeten. Is Nederlands acteur en tv-presentator.
Heeft gespeeld in de door Nickelodeon uitgezonden soap het Huis van Anabis. Tevens speelde Achmed Akkabi de vakkenvuller Rachid in reclamespotjes voor Albert Heijn. Hij presenteerde tevens het kinderprogramma KunstQuest bij de AVRO. Ziet Nasrin Dchar als zijn grote voorbeeld.
Pagina 3, helemaal onderaan heb ik een plaatsje gemaakt voor Maryam in dit topic.quote:Op zondag 2 december 2012 14:52 schreef Gary_Oak het volgende:
Die Kenza is wel spang.Is Maryam Hassouni al langs gekomen?
quote:Op zondag 2 december 2012 14:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Pagina 3, helemaal onderaan heb ik een plaatsje gemaakt voor Maryam in dit topic.
Ze verdient het, de jonge vrouw. Ouders kunnen trots op haar zijn.quote:
Ik wil haar.quote:Op zondag 2 december 2012 14:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze verdient, de jonge vrouw. Ouders kunnen trots op haar zijn.
Leuk.quote:Op zondag 2 december 2012 14:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tevens geen lelijke meid. Dat moet toegegeven worden. Ziet er leuk uit.
Haha, baas. Ik heb net even een een blik op je fotoboek geworpen.quote:Op zondag 2 december 2012 14:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Leuk.Zij is een godin!
Heb je mijn Fobo wel gezien?
En geen reactie achterlaten, zemmel.quote:Op zondag 2 december 2012 15:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, baas. Ik heb net even een een blik op je fotoboek geworpen.
Ga ik vandaag doen, beloofd broeder.quote:Op zondag 2 december 2012 15:03 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
En geen reactie achterlaten, zemmel.
quote:Op zondag 2 december 2012 15:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ga ik vandaag doen, beloofd broeder.
Heb mijn handen al vol aan succesvolle acteurs, schrijvers en voetballers van Marokkaanse komaf in Nederland. Laat staan buiten Nederland. Ben nu bijna een dag aan het posten. Ga vandaag en morgen maar eens beginnen aan wat werk voor school en sporten is er ook al meer dan een dag ingeschoten.quote:Op zondag 2 december 2012 15:09 schreef eleusis het volgende:
Mensen maken een succesvolle Berbers-topic en vergeten Fahim BrahimDe Afrojack van Riffia.
quote:32. Mohammed Benzakour
Werd in 1972 geboren in het noordelijke rifgedeelte. Op driejarig leeftijd vertrok hij met zijn moeder en broers naar Nederlander. Zijn vader was destijds gastarbeider in Nederland. Benzakour groeide op in Zwijndrecht en werd tijdens zijn studie lid van de gemeenteraad. Hij stuurde sociologie en bestuurskunde. Ging na zijn studie aan de slag bij twee ministeries in Den Haag. Zijn loopbaan als ambtenaar was van korte duur. Mohamed Benzakour wilde zich toeleggen op zijn lust schrijven. Hij beweert zijn ambtelijke carriere op het toilet door te hebben gebracht met de boeken Gerard Reve, Sren Kierkegaard en Jean-Jacques Rousseau'.
Na een korte tijd in dienst te zijn geweest van de fractie van de PvdA in de Tweede Kamer brak hij in februari 1998 door als publicist met zijn eerste opinieartikel in het NRC Handelsblad. Zijn stuk haalde alle landelijke dagbladen en tv.
Mohammed Benzakour is een veelgevraagd spreker en publicist in zowel Belgi als Nederland. Houdt voordrachten/lezingen en schrijft voor NRC Handelsblad, De Volkskrant, De Groene Amsterammer en literaire tijdschriften zoals Hollands Maandblad en De Gids. Tevens heeft hij een vaste rubriek bij het radioprogramma OBA Live.
Benzakour won verscheidene prijzen. Na de El Hizjra-Literatuurprijs 1995, voor pozie, en de Amsterdamse Mediaprijs in 1999 (jury-voorzitter Martin van Amerongen) kreeg hij De Zilveren Zebra in 2001 (jury-voorzitter Aad van den Heuvel).
In juni 2005 werd hem door het Humanistisch Vredesberaad de Vredesprijs voor Journalistiek 2005 toegekend. Hij ontving de prijs uit handen van Anja Meulenbelt, Journalist voor de Vrede van 2004.
De jury, bestaande uit kaderleden van het Humanistisch Vredesberaad en vorige prijswinnaars, schreef in het juryrapport onder meer: "Door zijn kenmerkende humor en vrolijkheid, zijn uitdagende mooie schrijfstijl heeft Benzakour zich geplaatst bij de getalenteerde Nederlandstalige publicisten. Zijn werk bevat een veelheid aan spelen met woorden en gedurfde onderwerpen."
Benzakours bundel Stinkende Heelmeesters werd genomineerd voor de E. du Peroon Prijs. Het jury-rapport meldde dat Benzakour haarscherp analyseert, briljant formuleert en hij weet de lezer te grijpen met onverwachte invalshoeken.
Ga daar nog aan werken. Ga nu even aan een schoolproject werken. Gelukkig ben ik morgen ook vrij. Kom vanavond weer online.quote:Op zondag 2 december 2012 15:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
En dan heb je je eigen Fobo gesloten.Geen reactie voor jou dan.
Aight.quote:Op zondag 2 december 2012 15:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ga daar nog aan werken. Ga nu even aan een schoolproject werken. Gelukkig ben ik morgen ook vrij. Kom vanavond weer online.
quote:33. Ali Bouali
Een Nederlandse rapper van Marokkaanse afkomst. Hij is ook werkzaam als televispresentator, stand-upcomedian en labeleigenaar van SPEC Entertainment. Een van de weinige rappers in Nederland die door zijn muziek miljonair is geworden. Is tegenwoordig veel bezig met zijn platenmaatschappij. Trouwde in 2006 met Breghje Kommers en hebben samen 2 kinderen.
quote:34. Sania Mouziane
Werd na de scheiding van haar ouders door haar grootouders grootgebracht in Marakkech. Later verhuisde ze naar London. Studeerde dans, zang en acteren. Specialeerde zich later in muziek en dans aan het Kensington Chelsea College in London. Had met haar muziek vooral succes in het Midden-Oosten. Spreekt naast het standaard Arabisch nog vier Arabische dialecten, Engels, Frans en Nederlands.
quote:35. Nadir Khayat
Zweedse producer van Marokkaanse origine, beter bekend als RedOne. Vertrok op jonge leeftijd van Marokko naar Zweden voor zijn muziekcarriere. Heeft als producer en songwriter tracks geschreven en geproduceerd voor Jennifer Lopez, Pitbull, One Direction, Lady Gaga, Mika, Nicki Minaj en veel meer beroemdheden. Hij heeft hits geproduceerd als Just Dance en Pokerface van Lady Gaga. Heeft ook knallende tracks geproduceerd voor Enrique Iglesias, Mika, Nicki Minaj, Jennifer Lopez, Pitbull, One Direction en vele andere wereldberoemde artiesten en bands.
Nadir Khayat is in totaal voor 7 Grammy Awards genomineerd geweest. Zijn RedOne heeft op het moment 2 Grammy Awards gewonnen. Zijn voorbeelden in zijn jeugd waren Abba, Europe en Roxette. Productielijst: http://en.wikipedia.org/wiki/RedOne_production_discography
quote:36. Mimoun Oassa
Mimoun Oassa werd geboren in Marokko en verhuisde op piepjonge leeftijd naar Nederland. Hij is afgestudeerd aan de toneelschool Amsterdam en volgde acteerworkshops in New York en London. Was een van de initiaitiefnemers van de succesvolle film Shouf! Shouf! Habibi waarin hij zelf de hoofdrol speelde. Speelde een bijrol in het Schnitzelparadijs. Won voor het Schnitzelparadijs de Gouden Kalf voor beste bijrol. Is een van de initiatiefnemers van de Acteerschool Rotterdam, die 4-jarige hbo-opleidingen verzorgt. Deze acteerschool heeft als doel om meer multiculturele talent te gaan leveren in de toekomst.
quote:37. Karim Benzema
Een Algerijnse Berber die is opgegroeid in Lyon, Frankrijk. Speelt op het moment voor Real Madrid in de Primera Division. Een krachtvoetballer.
Ja, dat was niet goed van ze bedoeld. Ze beschouwden de Berbers echt als Barbaren.quote:Op zondag 2 december 2012 22:24 schreef TwentyFourr het volgende:
Tevens is 'Berber' een verbastering van het Griekse woord 'barbaroi', waarmee zij degene aanduidden die geen Grieks spraken. De Romeinen namen dit over, en noemden alle stammen buiten de rijksgrenzen 'barbaren'
Volgens de traditie in de oudheid waren ze dat ook gewoonquote:Op zondag 2 december 2012 22:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, dat was niet goed van ze bedoeld. Ze beschouwden de Berbers echt als Barbaren.
Daar heb je een punt. De Romeinen waren voor hun tijd wel heel gevorderd. Ze kenden zelfs waterleidingen. Dus ze hadden het recht om de meeste volken als Barbaren te zien en te noemen.quote:Op zondag 2 december 2012 22:28 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Volgens de traditie in de oudheid waren ze dat ook gewoonnet als wat later Germanen, Slaven, Vandalen en Friezen werden
quote:38. Nawal El Moutakal
Won in 1984 als eerste Marokkaanse vrouw een gouden medaille (horden) op de Olympische Spelen. Was van 1997 tot en met 1998 staatssecretaris voor Jeugd- en sportzaken. Van oktober 2007 tot juli 2009 was ze minister van Jeugd- en sportzaken. Is op het moment gelukkig getrouwd en woont in de VS met haar twee kinderen.
Alle werkende Nederlanders, zowel autochtoon als allochtoon, betalen voor de uitkeringtrekkers ja.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:27 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Jij weet ook wel dat de Nederlanders betalen voor de uitkeringtrekkers, Marokkaans, Nederlands, Turks, iedereen.
Klopt. Joods-Marokkanen vind je meer in de top van het bedrijfsleven (Christian Dior). Marokkaanse Berbers zijn meer kunstgericht, denk aan dichters, muziek, schrijvers, acteurs, voetballers en vechtsporten.quote:Op zondag 2 december 2012 22:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Alle werkende Nederlanders, zowel autochtoon als allochtoon, betalen voor de uitkeringtrekkers ja.
Soort van ontopic, lekkere Canadeze chick:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen idee of ze Berbers is, in ieder geval van Joods-Marokkaanse afkomst
quote:Op zondag 2 december 2012 23:10 schreef KreKkeR het volgende:
Ook erg succesvol qua uiterlijk:
[ afbeelding ]
En voor de rest is ze vast ook heel succesvol, maar in hoeverre ze dat nu echt helemaal zelf heeft bereikt, dat weet ik niet
Maar goed, volgens mij loop ik alleen maar lekkere wijven te posten en dat is waarschijnlijk niet de insteek van dit topic geweest
Dat gaat wel heel erg ver terug in de tijd. Maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 3 december 2012 00:34 schreef Kameraadje het volgende:
Tarik ibn Zayd
Als Berberse generaal met zijn Moorse troepen Spanje veroverd.
quote:39. Saaidi Himi
Nederlandse miss en model van Marokkaanse komaf. Zij werd op 26 maart 2004 gekroond tot Miss Nederlands Earth in Malta (2004) en nam namens Nederland deel aan de Miss Earth-verkiezing die plaatsvond op de Filipijnen. De verkiezing werd gewonnen door Miss Brazili, Priscilla Meirelles de Almeida.
quote:40. Lala Abid
Een Nederlands-Marokkaanse journaliste die geboren is in Meknes, Marokko. Heeft voor de AVRO op locatie het misdaadprogramma 'Opsporing Verzocht' gepresenteerd. Sinds februari 2005 werkte ze als nieuwslezeres bij omroep RTV Noord-Holland en sinds 2007 presenteerde Lala het NOS Journaal, voornamelijk de ochtend- en middaguitzendingen werden door haar gepresenteerd. Dit deed ze 3 dagen per week. Daarnaast werkte zij bij de buitenlandredactie van NOS Nieuws.
quote:41. Achmed Marchouch
Marcouch werd geboren in een kustplaatsje in Marokko. Zijn vader werkte begin jaren zeventig als gastarbeider in Nederland. Zijn moeder overleed toen hij drie jaar was. Marcouch komt uit een gezin van negen kinderen. Marcouch werd op zijn 10de met zijn vader herenigd. Toen had hij nog nooit op school gezeten. In 2 jaar leerde hij Nederlands lezen en schrijven op de Montessorischool. Volgde Individueel Technisch Onderwijs (ITO) en deed later MTS. Vervolgens begon hij zijn loopbaan als ziekenverzorger bij een woonzorgcentrum. Vanaf 1993 werkte hij tien jaar voor de politie, waarvan 5 jaar als brigadier. In die periode volgde hij tevens de hbo-lerarenopleiding maatschappijleer. Daarna ging hij aan de slag als leraar maatschappijleer op het ROC en combineerde dat met zijn werk als procesmanager bij de gemeente Amsterdam. Marcouch verwierf bekendheid als woordvoerder Unie van Marokkaanse Moskeen in Amsterdam en Omstreken (UMMAO).
In mei 2006 werd hij stadsdeelvoorzitter van het Amsterdamse probleemwijk Slotervaart. Zijn portefeuille bevatte onder andere veiligheid, onderwijs en algemene zaken. Hij stelde voor om islamonderwijs te geven op openbare scholen, jongeren die zich misdroegen en slechts een verblijfsvergunning hadden het land uit te zetten. Tevens zette Marcouch zich in voor homo-emancipatie in Slotervaart en moslimkringen. Op 4 oktober 2008 ging hij op bezoek bij het suikerfeest dat werd georganiseerd door het COC voor moslimhomo's. Dit leidde tot verontwaardigde reactie van moslims. Hij ging hierop in gesprek met dertig Marokkaanse mannen. Na afloop zei 1/3 van de groep: 'inderdaad, waar hebben we het over'. In Casablanca sterft het van de nichten'.
Marcouch werd hierop gevraagd om Tweede Kamerlid te worden. Tegenwoordig is hij Tweede Kamerlid namens de PvdA.
Aha, een Marokkaan waar ik op zou kunnen stemmen, in principe.quote:
Dat zou kunnen. Zijn politieke standpunten zijn heel duidelijk.quote:Op maandag 3 december 2012 22:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Aha, een Marokkaan waar ik op zou kunnen stemmen, in principe.
Heb bij de vorige verkiezingen op een Turk gestemd maar dat is natuurlijk geen Berber.
En hij is bij de politie geweest.quote:Op maandag 3 december 2012 22:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Zijn politieke standpunten zijn heel duidelijk.
Het is een hele bekwame man. Dat klopt. Weet ook wat er leeft onder het tuig.quote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
En hij is bij de politie geweest.
Dat soort types heb je simpelweg ook nodig.
quote:42. Soufiane Touzani
Was oorspronkelijk competitievoetballer, maar door een rugafwijking werd hij gedwongen om te stoppen met deze sport. Ging zich bekwamen in het straatvoetbal en zijn balkunsten werden gefilmd en getoond op Youtube. Hierdoor werd hij uitgenodigd bij de presentatie van Ronaldinho bij AC Milan. Ze showden hun balkunsten aan een volle San Siro. Sinds 2008 is hij actief als ambassadeur Rotterdam sportstad. Tevens leidt hij een eigen bedrijf. Is ook bekend voor het aanleveren van trucs voor het computerspel FIFA Street.
quote:43. Fouad Laroui
Fouad Laroui is een Frans schrijver en wetenschapper van Marokkaans origine. Hij is geboren in Oujda, Marokko. Toen hij 10 jaar was ging hij naar het Franstalige lyceum in Casablanca. Toen hij negentien jaar was ging hij naar Frankrijk om daar te studeren. Hij studeerde wiskunde, natuurkunde en bouwkunde in Parijs cole Nationale des Ponts et Chausses. Ging daarna een paar jaar als ingenieur werken in Marokko. Daarna vertrok hij in 1989 nogmaals naar Frankrijk om econometrie te studeren en promoveerde op dat gebied.
Hij kreeg daarop een uitnodiging van de universiteit van Amsterdam om zich als onderzoeker verder te bekwamen op dit gebied. Fouad leerde Nederlands door de krant te lezen en er een woordenboek naast te houden. Tevens keek hij naar televisiespelletje terwijl hij de woorden van de deelnemers telkens herhaalde. Na zijn verblijf in Nederland ging Laroui voor 3 jaar naar Cambridge en York, Engeland. Voelde zich niet thuis in Engeland, maar meer in Nederland en vestigde zich weer in Nederland. Hij vroeg de Nederlandse nationaliteit aan en verwierf die in 1995. Hij woont sindsdien in Amsterdam waar hij economie doceert aan de Vrije Universiteit. Tevens was hij verbonden aan het Instituut voor Milieuvraagstukken van de faculteit der Aard- en Levenswetenschappen van de Vrije Universiteit. Naast zijn wetenschappelijke carriere houdt hij ook van schrijven en legde zich hier ook op toe.
Hij schreef en publiceerde vier romans, twee korte bundel verhalen en een dichtbundel. In 2001 verscheen zijn eerste Nederlands geschreven publicatie. Hij heeft zich laten inspireren door zijn favoriete schrijver Sartre. Laorou is tevens literair verslaggever voor het blad Jeune Afrique en schrijft voor het vaktijdschrift Economia.
quote:44. Sadik Harchaoui
Sadik Harchaoui kwam in 1980 samen met zijn ouders naar Nederland. Als achtjarige ging hij naar de basisschool. Hierna doorliep hij het vwo op de Christelijke Scholengemeenschap De Heemgaard. Studeerde rechten, met specialisaties in het straf- en privaatrecht aan de universiteit van Utrecht. Was vanaf 1998 als ambtenaar in opleiding (RAIO) verbonden aan het arrondissementsrechtbank Zwolle. Werd in 2000 plaatsvervangend Officier van Justitie (OvJ) bij het arrondissementsrechtbank Zwolle.
Was naast zijn justitile werkzaamheden verbonden als onderzoeker aan het Willem Pompe Instituut voor strafwetenschappen. Deed onderzoek naar traditionele conflictoplossingen tussen Berbers, waarop hij promoveerde. Hij doceerde hiernaast ook bij Postacademische Opleiding voor Advocaten (OSR).
Sadik werkt hiernaast als adviseur voor overheden en is voorzitter van de raad voor maatschappelijke ontwikkeling. Heeft tevens zitting in het bestuur van de NPS en het Nederlands Rode Kruis.
Harchaoui is in 2009 uitgeroepen tot een van de 200 invloedrijkste mensen in Nederland.
Sadik Harchaoui kwam in 2011 in opspraak omdat hij meer verdiende dan de Balkenende-norm en omdat er sprake zou zijn van belangenverstrengeling. Sadik Harchaoui liet minister Donner weten dat er geen onrechtmatigheid of onbehoorlijkheid met betrekking tot het salaris zich heeft voorgedaan. Donner onderschreef dit aan de Tweede Kamer.
quote:45. Driss Chabri (1926-2007)
Driss Chabri groeide op als de zoon van een theehandelaar in Marokko. Was een schrijver over het kolonialisme. Zat op school in Casablanca en ging in 1945 naar Frankrijk om scheikunde en neuropsychiatrie te studeren. In 1952 stopte hij voortijdig met zijn studie om zich op het schrijven te richten. Hij reisde veel en werkte als scheikundige, ingenieur, bewaker, fotograaf en leraar Arabisch. Zijn eerste roman Le pass simple in 1954 was controversieel en bleef tot 1977 verboden. Driss Chabri is op de gezegende leeftijd van 80 jaar gestorven.
Deze man is een Arabier, geen Berber.quote:
Klopt. Ik mix dit topic met Marokkaanse Arabieren en Berbers. Het is toch een volk tegenwoordig en we identificeren ons allemaal als Marokkaan. Ik had dit topic alleen een andere TT moeten geven. Die verdeeldheid is niet goed. Per slot van rekening noemen Friezen zich ook gewoon Nederlander.quote:
TT change naar Succesvolle Marokkanen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Ik mix dit topic met Marokkaanse Arabieren en Berbers. Het is toch een volk tegenwoordig en we identificeren ons allemaal als Marokkaan. Ik had dit topic alleen een andere TT moeten geven. Die verdeeldheid is niet goed. Per slot van rekening noemen Friezen zich ook gewoon Nederlander.
Dat onderscheid wordt al niet meer gemaakt sinds Mohamed IV zijn vader heeft opgevolgd. Kwam vooral omdat zijn vader de Berberse cultuur en taal niet erkende dat er spanningen waren, maar die zijn toch verdwenen. Alleen in Nederland loopt er tuig rond dat niet eens weet wat ze roepen. Ik zou het maar voor lief nemen en je er niet druk om maken. In Marokko doet men er helemaal niet moeilijk over. Daar is het gewoon 'Marokkaan = Marokkaan'. Waarom nog onderscheid in subvolken. Ieder zijn tradities en cultuur, soit, maar verder gewoon een Marokkaan. Wat een paar jochies hier in Nederland roepen zal niemand wat doen. Daar wordt op gespuwd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
TT change naar Succesvolle Marokkanen?
Ik ben zelf een Arabische Marokkaan, maar deze onderscheid vind ik niet zo goed en reteirritant zelfs. In Marokko hoor je er niets over, boeit niemand het waar je vandaan komt uit Marokko terwijl ik dit enorm vaak zie opkomen in Nederland. Alleen in Nederland hebben (vaak hersenloze) Arabieren (ja jullie berbers veroorzaken problemen in nederland ga arabisch leren belangrijkste taal taal van quran jullie hebben gekke taal en alfabet nepgrieken ga je terug naar je berg in de rif rifapen nador kutdorp)* en Berbers (ja je moet Tamazight spreken fuck Arabisch jullie zijn dieven marokko is van ons ait waygher nador de gekte casablanca hoerenstad vieze kamelenneukers jeweetzellufffff)* een probleem met elkaar aar zodra het Marokkaans elftal speelt zingen ze samen het volkslied en als er iets enorm goeds gebeurt in Tanger of Casablanca zijn ze allemaal enorm trots. Enorm hypocriet.
Hopelijk begrijp je dit en is het herkenbaar. Dit zou een goed voorbeeld moeten zijn.
*: Dit moet je lezen met een accent van Nickelosndragende Guccipetmongool uit Rotterdam-West en een hoop sarcasme
Ik vind het trouwens wel helaas wat Hassan II teweeg heeft gebracht jegens de Berbers en vind het zielig voor M6 dat hij dat allemaal heeft moeten herstellen voor iets wat hij zelf niet heeft gedaan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat onderscheid wordt al niet meer gemaakt sinds Mohamed IV zijn vader heeft opgevolgd. Kwam vooral omdat zijn vader de Berberse cultuur en taal niet erkende dat er spanningen waren, maar die zijn toch verdwenen. Alleen in Nederland loopt er tuig rond dat niet eens weet wat ze roepen. Ik zou het maar voor lief nemen en je er niet druk om maken. In Marokko doet men er helemaal niet moeilijk over. Daar is het gewoon 'Marokkaan = Marokkaan'. Waarom nog onderscheid in subvolken. Ieder zijn tradities en cultuur, soit, maar verder gewoon een Marokkaan. Wat een paar jochies hier in Nederland roepen zal niemand wat doen. Daar wordt op gespuwd.
Verder zal ik de TT change aanvragen. Geeft een beter beeld van dit topic.
Geen punt, joh. Je hoeft echt je excuses niet te maken. In mijn familie is het een mix van Berbers en Arbieren. Heb neefjes en nichtjes van Arabische en Berberse komaf. Mohammed heeft de spanningen weggenomen en wil er een volk van smeden, met ieder zijn eigen taal en cultuur. Vandaar dat hij de Berberse cultuur en taal heeft erkend. Dat is alleen maar goed. Hij slaagt uitstekend in het smeden van eenheid.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:13 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel helaas wat Hassan II teweeg heeft gebracht jegens de Berbers en vind het zielig voor M6 dat hij dat allemaal heeft moeten herstellen voor iets wat hij zelf niet heeft gedaan.
Hoe hij de sociale situatie sterk aan het verbeteren is daar vind ik prachtig en kan ik alleen maar toejuichen.
quote:46. Ibrahim Affelay
Groeide op in de Utrechtse wijk Overvecht. Begon met voetballen bij de amateurs van USV Elinkwijk in Utrecht. In 1996 begon hij aan de jeugdopleiding bij PSV. In 2004 speelde hij zijn eerste officile wedstrijd voor PSV. Werd een basisspeler bij PSV. Vertrok in 2010 naar FC Barcelona. Hier slaagde hij niet, omdat het niveau te hoog lag en vanwege een blessure lag hij er 7 maanden uit. Speelt op het moment op huurbasis voor FC Schalke in Duitsland.
quote:47. Mohamed Choukri (1935-2003)
Werd in 1935 geboren in een hele arme gezin en heeft de hongerjaren meegemaakt in de jaren 40. Hij verhuisde na zijn zware jeugd naar Tanger, Marokko. Leerde daar een paar Amerikaanse schrijvers kennen. Op zijn twintigste leerde Mohamed Choukri pas schrijven en lezen. Zijn eerst boek is gewijd aan zijn levensverhaal die vol staat met armoede en criminaliteit om te overleven. In 1973 verscheen zijn bekendste boek al-Khubz al-Hafi. Het boek is zo succesvol dat het in 40 talen is vertaald. In 2005 verscheen de herziene Nederlandse vertaling 'Hongerjaren'. Dit controversiele boek is onder Hassan II jaren verboden geweest in Marokko. Mohamed Choukri stierf aan kanker in het militaire ziekenhuis in Rabat. Is begraven in Tanger. Zijn uitvaart werd bijgewoond door de minister van cultuur en de koning van Marokko.
quote:48. Abdellatif Labi
Abdellatif Labi is een van de belangrijkste Marokkaanse dichters. Zijn oeuvre gaat over alle literaire genres. Recente dichtbundels zijn Pourquoi cours-tu aprs la goutte d'eau (2006), Mon cher double (2007) en Tribulations d'un rveur attitr (2008). In het Nederlands verscheen 'Het continent van de gave'. Won voor zijn poezie de award prix Goncourt de la Posie.
Abdellatif Labi heeft een belangrijke rol gespeeld in de culturele opleving van Marokko. Hierdoor werd de Marokkaanse overheid zich bewust dat het veel dichters en schrijvers van wereldniveau in huis had en dat dit gestimuleerd moest worden. Kwam daarnaast op voor schilders, filmmakers, toneelkunsten en onderzoekers.
quote:49. Mahi Binebine
Mahi Binnebine werd geboren in Marakkech. In 1980 vertrok hij naar Frankrijk om wiskunde te studeren. Na zijn studie heeft hij 8 jaar les gegeven in wiskunde. Hierna ging hij zich toeleggen op het schilderen en schrijven. Hij emigreerde naar New York en woonde daar van 1994 tot en met 1999.
Mahi Binebine heeft geschreven over zijn eigen familiegeschiedenis en over de erbarmelijke omstandigheden waarin Hassan II zijn tegenstanders opsloot en hoe van een militaire coup van 56 gevangenen de helft het leven liet door de extreem zware omstandigheden in gevangenschap. Een van de mensen die het hebben overleefd was zijn broer Aziz Binebine.
Het naar Engels vertaalde boek 'Welcome to Paradise' was genomineerd voor 'the Independent Foreign Fiction Prize' in 2004.
quote:
Jan Janszoon, oftewel Murad Reis, dankzij hem was het in Ijsland tot een halve eeuw geleden mogelijk een Turk te vermoorden zonder vervolgingquote:Op zondag 2 december 2012 03:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Kennen jullie ook succesvolle Nederlanders in Marokko?
Zelf kom ik niet verder dan Jan Janszoon.
quote:50. Tahar Ben Jelloun
Werd op 1 februari 1944 geboren in Fez, Marokko. Volgde zijn basisschooljaren aan een tweetalige Arabisch-Frans basisschool. Ging hierna naar het Frans lyceum van Tanger tot zijn 18de levensjaar. Hierna studeerde hij filosofie aan de Mohammed-V universiteit in Rabat, waar hij zijn eerste gedichten schreef. Tahar Ben Jelloun was tevens filosofiedocent in Ttouan en Casablanca. Verhuisde in 1971 naar Frankrijk waar hij begon aan de studie psychiatrie en in 1975 behaalde hij de titel doctoraal in de sociale psychatrie. Hij was daarna jaren werkzaam op dit gebied.
Ben Jelloun schrijft in het Frans en Arabisch. Hij schreef voor diverse tijdschriften en kranten, waaronder Le-Monde. Hij schreef ook een roman die in 1987 de Prix Goncourt won. In 2004 ontving hij de International IMPAC Dublin Literary Award voor zijn boek 'Een verblindende afwezigheid van Licht'.
Tahar Ben Jelloun woont tegenwoordig in Parijs met zijn vrouw en vier kinderen. Voor zijn gezin schreef hij meerdere pedagogische werken. Hij wordt vaak gevraagd voor lezingen op Franse en Marokkaanse scholen en universiteiten.
quote:51. Hachim Mastour
Hachim Mastour kind van Marokkaanse immigranten werd in 1997/98 geboren in Reggio Emillia, Itali. Hij begon met voetballen in de jeugdopleiding van Reggina. Werd sinds zijn 10de gevolgd door AC Milan. Het toptalent werd voor 500.000 overgenomen door AC Milan. Het hoogste bedrag in Itali dat ooit werd geboden voor een voetballer van die leeftijd. Naast AC Milan hadden ook Juventus, Real Madrid, Barcelona en Manchester City belangstelling voor de 'Marokkaanse Messi' zoals hij wordt genoemd in Itali vanwege zijn balkunsten. Voetbalt momenteel bij de jeugd van AC Milan.
quote:52. Sondra Barker
Model van Marokkaanse orgine. Verhuisde op jonge leeftijd naar New York. In Hawai heeft ze 5 jaar gestudeerd aan The University of Hawaii Manoa. Won daarna de Venus Swemwear model en Hosting Wild on E! Sindsdien heeft ze modellenwerk gedaan voor Nike, Japanse magazines, Venus Sweamwear en veel meer merken. Ze woont tegenwoordig in Los Angelas en is fulltime model.
quote:53. Sanaa Hamri
Hamri werd geboren in Tanger, Marokko. Ze won in 1992 een beurs waarmee ze op de Sarah Lawrence College in Bronxville, New York kon studeren. Hier studeerde ze theater. Tevens studeerde ze theater in Parijs en ging in 1996 naar Manhattan om haar droom te kunnen verwezenlijken om actrice te worden. Sanaa Hamri had moeite om door te breken met audities en kwam niet aan de bak als actrice. Hierna ging ze zich toeleggen op het regisseren. Sanaa leerde zichzelf hoe ze een 'Avid editing machine' moest gebruiken. Hamri begon met het maken van van video's voor de muziekwereld.
Haar grote doorbraak kwam toen Malik Sayeed haar producties zag en deze liet zien aan Mariah Carey, die gelijk onder de indruk was en Sanaa Hamri inhuurde om haar clips te regisseren. Malik Sayeed gaf haar tevens hierop haar eerste editing job voor reggae voor de fusion group van Born Jamericans. Hamri brak 2 jaar later echt door in de muziekwereld toen ze Hype Williams ontmoette.
Ze was director voor Jadakiss's 'U Make Me Wanna', Prince's 'Musicology', Kelly Rowland's 'Stole' en Mariah Carey's 'Crybaby', Bringing On The Heartbreak, Don't Stop (Funkin' 4 Jamaica)", and Mariah Carey's 'Last Night a DJ Saved My Life'. Ze was tevens director voor Nicki Minaj, Lenny Kravitz, Joss Stone, Sting, Common, Raven-Symon, Eric Benet, Amel Larrieux, Jay-Z, A*Teens, en Christina Aguilera.
De clip 'super-bass' van Nicki Minaj heeft 250 miljoen views op Youtube en is daarmee het meest bekeken clip die geregisseerd is door Sanaa Hamrid.
Tevens is Sanaa Hamrid director geweest van de films Focus Features' Something New, The Sisterhood of the Traveling Pants 2 en Just Wright.
Daarnaast is Sanaa Hamrid director geweest van een aantal afleveringen van de televisie-series Desperate Housewives, Greys Anatomy en Men in Trees. Tevens was Sanaa Hamrid director van Mariah Carey live documentaire The Adventures of Mimi, Prince's The Art of Musicology en Price Live en Aladdin Las Vegas. Haar laatste commercile credits heeft ze verdiend met spotjes voor Coors Light en AT&T. Sanaa Hamrid is tegenwoordig een van de bekendste vrouwelijke muziekvideo's en film directors in Hollywood.
Ik laat veel Marokkaanse vrouwelijke en mannelijke modellen bewust achterwege. Anders wordt het een topic die richting Babes & Hunks gaat.quote:
quote:54. Ahlam Louaga
Een model van Marokkaanse origine die in Amerika werkzaam is als model.
quote:55. Abdelmoumen El Maghraouy
Een Marokkaanse model die geboren werd in 1982. Het best bekend als winnaar van het Manhunt International 2008.
In de Nederlandse steden is het niet veel soeps. Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 5 december 2012 03:47 schreef psychosomatic het volgende:
Ik zie best vaak Mocro chicks met een lekker koppie, maar qua figuur is het vaak niet veel soeps.
Ligt misschien aan mij, maar ook over berbers en arabische vrouwen in het buitenland ben ik niet erg onder de indruk qua fysiek. Gelukkig vind ik het koppie qua uiterlijk toch het belangrijkst aangezien je daar de hele dat tegenaan moet kijken en een een vrouw qua lichaam na een zwangerschap behoorlijk kan veranderen.quote:Op woensdag 5 december 2012 03:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In de Nederlandse steden is het niet veel soeps. Dat ben ik met je eens.
quote:56. Omar Berdouni
Omar Berdouni werd in 1979 geboren. Hij heeft op school gezeten op The American school of Tanger. Verhuisde naar London en ging naar de Webber Douglas Academy of Dramatic Art. Omar Berdouni speelde in de films The Hamburg Cell, United 93, The situation, The Kingdom, Extraordinary Rendition en Body of Lies.
Smaken verschillen. Berberse en Arabische vrouwen hebben toch wat meer vrouwelijke rondingen dan Westerse vrouwen. Moet je maar net leuk vinden. Nederlandse vrouwen zijn bijvoorbeeld best wel recht. Terwijl het bij de Berberse en Arabische vrouw toch wat meer rondingen zijn. Het is maar wat je mooi vindt. Dat verschilt per individu.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:01 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Ligt misschien aan mij, maar ook over berbers en arabische vrouwen in het buitenland ben ik niet erg onder de indruk qua fysiek. Gelukkig vind ik het koppie qua uiterlijk toch het belangrijkst aangezien je daar de hele dat tegenaan moet kijken en een een vrouw qua lichaam na een zwangerschap behoorlijk kan veranderen.
Qua heupen wel, maar ik ben een assman en vind bij die vrouwen vaak weinig vleesch op den billen.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Berberse en Arabische vrouwen hebben toch wat meer vrouwelijke rondingen dan Westerse vrouwen. Moet je maar net leuk vinden. Nederlandse vrouwen zijn bijvoorbeeld best wel recht. Terwijl het bij de Berberse en Arabische vrouw toch wat meer rondingen zijn. Het is maar wat je mooi vindt. Dat verschilt per individu.
Haha, smaken verschillen. Ik snap het, haha. Damn.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:10 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Qua heupen wel, maar ik ben een assman en vind bij die vrouwen vaak weinig vleesch op den billen.
Maakt dat Conan dan ook een Berber?quote:Op zondag 2 december 2012 00:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het werd in de oudheid Barbarije genoemd door de Romeinen en Grieken. Dat is naar verloop van tijd veranderd.
quote:57. Ajouad El Miloudi
Geboren op 3 juni 1987 in Amsterdam, Nederland. Begon zijn radiocarriere bij radiostation FunX als verslaggever en presentator. Daarna kwam hij te werken bij de Amsterdamse zender AT5. Hierna kwam hij bij het KRO terecht. Bij deze omroep presenteerde hij programma's als Puberruil, Stinkend rijk, dakloos en Zigzag. Vanwege zijn belangstelling voor housemuziek werd hij door BNN gevraagd om vanaf 2009 het zaterdagprogramma Sense of dance te presenteren bij 3FM. Dit liep tot maart 2012.
Op 9 december 2010 ontving Ajouad El Miloudi uit handen van Sascha de Boer de Philip Bloemendaal Prijs voor talentvolle jonge radio- en tvmakers.
Edit: je post niet goed gelezen. Nee, dat is zeker niet het geval. De Romeinen noemden de stammen die niet onder hun invloed waren Barbaren.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:20 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maakt dat Conan dan ook een Berber?
Zit ik net aan lekkere Mocro chicks met mooie lange, donkere, krullende haren te denken, kom je met foto's van.....hem.quote:
Tja, ik post voornamelijk neutraal. Beetje mixen. Modellen zal ik ook posten. Wie weet zit er wat tussen wat je er leuk uit vindt zien.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:27 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Zit ik net aan lekkere Mocro chicks met mooie lange, donkere, krullende haren te denken, kom je met foto's van.....hem.
Zal in ieder geval geen gozer zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tja, ik post voornamelijk neutraal. Beetje mixen. Modellen zal ik ook posten. Wie weet zit er wat tussen wat je er leuk uit vindt zien.
Uiteraard vrouwen. Ik heb een allergie jegens mannelijke modellen.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:30 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Zal in ieder geval geen gozer zijn.
Ik heb in Amsterdam wel een aantal leuke nachten beleefd met Mocro dames. Weet echter wel waar de grens ligt.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Uiteraard vrouwen. Ik heb een allergie jegens mannelijke modellen.
Stiekem waarschijnlijk? Families doen daar vaak moeilijk over.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:35 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Ik heb in Amsterdam wel een aantal leuke nachten beleefd met Mocro dames. Weet echter wel waar de grens ligt.
Vaak wel met een neef in de buurt. Nu denken Mocro's wel vaak dat ik een arabier ben, maar toch. Ik houd het netjes en respectvol.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Stiekem waarschijnlijk? Families doen daar vaak moeilijk over.
quote:58. Khawla Ben Omran
Populaire Marokkaanse zangeres. Werd door haar moeder gevormd en is student filosofie.
Duidelijk.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:49 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Beur
Ik zal een keer een topic gaan wijden aan Arabische en Berberse modellen. Kijken of ik dan ook Marokkaanse, Algerijnse en Tunesische modellen kan vinden die in Frankrijk zijn geboren, de beurettes. Dat is een belofte.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:49 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Beur
Succesvolle Marokkanen. Uiterlijk is niet van belang in dit topic.quote:Op woensdag 5 december 2012 05:14 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Gast, hier word ik niet bepaald vrolijk van.
quote:60. Yassine Bouchikhi
Werkzaam bij Moszkowicz advocaten. Is aangenomen vanwege zijn vloeiende beheersing van het Berbers en Arabisch. Hiermee kan het concern van Moszkowicz Noord-Afrikaanse verdachten/slachtoffers beter bijstaan in een proces.
quote:61. Kashmere Hakim
Eerste Nederlandse folkzanger van Marokkaanse komaf. Luisterde in zijn jeugd naar de Beatles, Fats Domino, James Brown, Bob Dylan en Jacques Brel. Luisterde tevens naar de Egyptische zangeres Oum Kalthoum en de beroemde Marokkaanse band uit de jaren 60 Nass al Ghiwane. Zijn muziek wordt gekenmerkt door de stijl van de jaren 60. Eenvoudige muziekstructuur die gaan over hoop, geduld en rechtvaardigheid. Heeft het gevoel dat hij in de verkeerde tijd is geboren. Hij had het liefst geleefd in de jaren 60 en 70 omdat zijn muziek daar het best bij past. Kashmere Hakim is een paar keer genomineerd geweest voor de Nederlandse prijs voor sing/songerwriters.
Nope, kan gerust in dit topic.quote:Op woensdag 5 december 2012 09:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mijn rijinstructrice,. Of gaat dit alleen over bekende mensen?
Je moeder is van Nederlandse afkomst neem ik aan? Leuk om te horen. Kan een mooie combinatie zijn.quote:
quote:62. Mustafa Stitou
Stitou is in 1974 geboren in Marokko en opgegroeid in Lelystad. In 1993 ging hij geschiedenis en filosofie studeren in Amsterdam. Mustafa Stitou staat in 1994 op de Poety International. In datzelfde jaar wordt zijn debuutbundel 'Mijn vormen' genomineerd voor de C. Buddingg-prijs. Hij schreef op uitnodiging van het Nationaal Comit een gedicht dat op 4 mei werd voorgedragen op de nationale dodenherdenking. In 2003 is hij gedichten gaan schrijven voor Filmmuseum Binnale. In 2004 wint hij de prestigieuze VSB pozieprijs voor zijn derde bundel 'Varkensroze ansichten'. Heeft tevens nog andere prijzen gewonnen voor zijn pozie. Hij is tevens 1,5 jaar werkzaam geweest als stadsdichter van Amsterdam.
Klopt ja.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je moeder is van Nederlandse afkomst neem ik aan? Leuk om te horen. Kan een mooie combinatie zijn.
.quote:63. Kodan Yalin
Geboren in Marokko en heeft een doktoraat in de kernfysica. Kodan Yadin is een wetenschapper die met zijn uitvinding Marokko van licht kan voorzien voor 24/7 en dat honderd jaar lang zonder dat de lamp oververhit raakt. De lamp hoeft alleen maar 15 minuten op te laden en kan dan 100 jaar licht geven. Kodan Yalin heeft ook de radioactiviteiten bij het ontstaan van laboratorium-zwarte gaten kunnen oplossen. nooit eerder is het iemand gelukt. door zijn oplossing ontstaat nu anti materie waar men energie mee kan opwekken.
Kodan Yalin is geboren in 1969 Oujda, Marokko. Hij keerde in 2006 terug naar Marokko nadat hij werkzaam was geweest in de academie voor zonne-energie in Sofia, Bulgarije. Frankrijk heeft Kodan Yalin uitgenodigd om naar Frankrijk te komen. Kodan Yalin heeft het aanbod verworpen omdat hij wilde dat deze uitvinding op naam van Marokko kwam te staan.
Hij wil dat Marokko deze uitvindingen gaat verfijnen en in de toekomst een belangrijk exporteur wordt op het gebied van alternatieve energie. Kodan Yalin is momenteel druk bezig met het verfijnen van de lampen
Deze heb je fout, deze scene komt uit Wrong Bet uit 1990quote:
Klopt. Ging mij meer om een foto van de persoon. Ik weet dat het geen scene is uit Kickboxer.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:41 schreef 46 het volgende:
[..]
Deze heb je fout, deze scene komt uit Wrong Bet uit 1990
Ja ok, maar er staat boven de foto:quote:Op woensdag 5 december 2012 22:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Ging mij meer om een foto van de persoon. Ik weet dat het geen scene is uit Kickboxer.
Je hebt gelijk. Ik heb het even gecheckt. Dit is een familielid Abdel Qissi, maar ik kan de foto niet meer wijzigen zonder de hulp van een moderator.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:35 schreef 46 het volgende:
[..]
Ja ok, maar er staat boven de foto:
Kind van Marokkaanse ouders. Is een acteur en voornamelijk bekend van zijn rol in de film Kickboxer uit 1989.
Maar naar mijn weten heb hij helemaal niet mee gedaan in de film Kickboxer
Ach boeiend, denk dat we wel weten wat je bedoeltquote:Op donderdag 6 december 2012 14:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik heb het even gecheckt. Dit is een familielid Abdel Qissi, maar ik kan de foto niet meer wijzigen zonder de hulp van een moderator.
Het is slordig van mij, maar wel duidelijk.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:29 schreef 46 het volgende:
[..]
Ach boeiend, denk dat we wel weten wat je bedoelt
Thanks. Mooie lijst. Had ik nog niet ontdekt.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:50 schreef raptorix het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Berber_people
Als je afstamt van Algerijnse, Marokkaanse en Libische Berbers dan word je als Berber aangemerkt.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
Uit de oudheid zitten wel wat namen tussen van gemengde origine en/of cultuur. Ik weet niet of die volgens huidige begrippen nog wel als Berber gezien worden.
En hoe kan men daarvan afstammen als die indeling van latere dato is dan de afstammeling zelf? Lijkt mij knap onmogelijk. Anachronismequote:Op donderdag 6 december 2012 17:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als je afstamt van Algerijnse, Marokkaanse en Libische Berbers dan word je als Berber aangemerkt.
Klopt. Die indeling is van veel latere dato, maar je kunt veel mensen die afstammen van Noord-Afrikanen als Berber aanmerken.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En hoe kan men daarvan afstammen als die indeling van latere dato is dan de afstammeling zelf? Lijkt mij knap onmogelijk. Anachronisme [ afbeelding ]
Het Carthaagse rijk lag in Noord-Afrika en dat waren Fenicirs en dat waren geen Berbers, maar kwamen uit het huidige Libanon en omgeving.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Die indeling is van veel latere dato, maar je kunt veel mensen die afstammen van Noord-Afrikanen als Berber aanmerken.
Ik heb daar eerlijk geen kaas van gegeten en jij overduidelijk wel, dus ik spreek je ook niet tegen. Deze discussie ga ik niet winnen. Je hebt veel meer kennis van zaken over de oudheid dan mij. Ik plaats in dit topic alleen mensen die zeker uit Noord-Afrika en dan voornamelijk uit Marokko komen. Daarnaast gaat het mij voornamelijk om de recente figuren. Laten we zeggen van 1945 tot en met 2012. Niet over de mensen ten tijde van het Romeinse rijk en de Middeleeuwen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het Carthaagse rijk lag in Noord-Afrika en dat waren Fenicirs en dat waren geen Berbers, maar kwamen uit het huidige Libanon en omgeving.
Het Romeinse rijk lag ook deels in Afrika en dat waren voornamelijk Latijnen (die overal vandaag kwamen) en dat waren net zo min Berbers.
Het Vandaalse rijk lag ook in Noord-Afrika en dat waren ook geen Berbers, maar afkomstig uit Germani, het huidige Noord-Europa.
Waarom gaat het dan over Berbers en niet over Marokkanen? Genetisch zijn ze niet te onderscheiden. Het enige verschil is inmiddels alleen de cultuur.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb daar eerlijk geen kaas van gegeten en jij overduidelijk wel, dus ik spreek je ook niet tegen. Deze discussie ga ik niet winnen. Je hebt veel meer kennis van zaken over de oudheid dan mij. Ik plaats in dit topic alleen mensen die zeker uit Noord-Afrika en dan voornamelijk uit Marokko komen. Bij twijfelgevallen zal ik mensen achterwege laten. No worries.
In dit topic kom je voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren tegen. Hier en daar zie je een Algerijnse Berber (Karim Benzema en Zinedine Zidane). Noord-Afrikanen zijn ook niet te onderscheiden, alleen middels cultuur. Je komt wel eens een situatie tegen dat Egyptenaren in Nederland worden aangezien voor Marokkanen vanwege de lichtgetinte huidskleur.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom gaat het dan over Berbers en niet over Marokkanen? Genetisch zijn ze niet te onderscheiden. Het enige verschil is inmiddels alleen de cultuur.
En dat ze Arabisch spreken. Wel een andere vorm, maar ja dat hoor je als Nederlander toch niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In dit topic kom je voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren tegen. Hier en daar zie je een Algerijnse Berber (Karim Benzema en Zinedine Zidane). Noord-Afrikanen zijn ook niet te onderscheiden, alleen middels cultuur. Je komt wel eens een situatie tegen dat Egyptenaren in Nederland worden aangezien voor Marokkanen vanwege de lichtgetinte huidskleur.
Klopt. Je hebt aardig wat Arabische en Berberse dialecten. Marokkaanse Berbers in Marokko kunnen een Berber uit een andere regio niet eens verstaan. Gelukkig praten veel Marokkanen Arabisch, dus dan valt er over het merendeel wel goed met mensen uit andere regio's te communiceren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En dat ze Arabisch spreken. Wel een andere vorm, maar ja dat hoor je als Nederlander toch niet.
quote:64. Abdessamad Bouabid
Kreeg de prestigieuze mozaekbeurs van 200.000 om te onderzoeken wat voor invloed het negatieve nieuws over Marokkanen op die groep heeft. Bouabid is in 2010 afgestudeerd aan de ESL als criminoloog. Bouabid gaf onder meer interviews aan de Telegraaf, Metro en het Algemeen Dagblad. Teven werd Bouabid benaderd door BNR Radio. Daarnaast waren er tientallen vakmedia en publieke media die een paar regels hebben gewijd aan het onderzoeksvoorstel van Bouabid. Met zijn onderzoek 'Devils and Saint, Coping strategies of Maroccan male adolscents in the Netherlands and Belgium with their media representation', gaat Abdessamad Bouabid de komende jaren aan de ESL promoveren. Hij gaat in dit onderzoek verantwoorden wat voor invloed het negatieve nieuws heeft op jonge Marokkaanse mannen ten opzichte van de maatschappij. Hij verwacht dat als hij de jongeren benaderd dat ze hem een veel eerlijker antwoord geven dan aan de Nederlandse onderzoeker.
quote:65. Rachid Aazouzi
Marokkaans zanger van levenslied
INTERVIEW, Van onze verslaggeefster Anna van den Breemer
gepubliceerd op 28 april 2009 18:04, bijgewerkt op 29 april 2009 10:02
OUDENBOSCH - ‘Laatst werd ik op de radio aangekondigd als Rachid. Gewoon Rachid, verder niets. Dat is compleet nieuw voor mij.’ Jarenlang stond Rachid Aazouzi (36) op de bhne met covers van andere levensliedzangers. Steevast werd hij aangekondigd als de ‘Marokkaanse Frans Bauer’. Zijn eerste singel Ik ben Rachid, nu op nummer 25 van de megatop 100, moet daar verandering in brengen.’
Rachid Aazouzi: 'Het levenslied brengt mensen bij elkaar.'
Rachid Aazouzi: 'Het levenslied brengt mensen bij elkaar.' (William Rutten)
Een Marokkaan die het Nederlandse levenslied zingt; vaak wordt Rachid een voorbeeld genoemd van succesvolle integratie. ‘Maar ik zie mezelf helemaal niet als zo’n boegbeeld. Moet je Nederlandstalig zingen om gentegreerd te zijn? Dat is onzin.’
Hij is niet bezig met muziek om een voorbeeld te stellen. ‘Ik wil niet uitdragen: kijk, zo moet het.’ Maar als hij iets positiefs kan beteken voor de Marokkaanse gemeenschap, dan is dat meegenomen. Het zou mooi zijn, zegt Rachid, als meer Marokkanen het Nederlandstalige levenslied zouden leren beluisteren en waarderen. ‘Het levenslied brengt mensen bij elkaar. Je komt als artiest een zaal binnen waar niemand elkaar kent. Je begint te zingen en plots danst iedereen de polonaise.’ Maar het levenslied geeft niet alleen sfeer. ‘Mensen herkennen zich in de liedjes. Bij een gevoelig nummer als Laura van Jan Smit kan opeens de hele zaal stilvallen.’
Bekijk de clip 'Ik ben Rachid' (Tekst loopt door onder video)
Rachid - Ik Ben Rachid
Soundmixshow
Rachids carrire in de smartlap begon met een regionale soundmixshow in 2002, waarin hij een nummer vertolkte dat hij had geschreven voor zijn voetbalclub, op de wijs van Een dag uit 1000 dromen van Frans Bauer. Het publiek reageerde enthousiast. Na optredens in de regio van zijn woonplaats Oudenbosch in Noord-Brabant wilde zijn manager hem opgeven voor het TROS programma Een ster in 40 dagen, waarin de beste zanger van het Nederlandse levenslied werd gekozen. Aanvankelijk twijfelde Rachid of dat wel kon, een Marokkaan die het oer-Hollandse levenslied zingt. ‘Het is toch de kern van de Hollandse muziek.’ Hij wist niet hoe de doorgewinterde levensliedfan zou reageren. Hij besloot toch mee te doen. En werd tweede.
Het scoren van een hit heeft alles met timing te maken, weet Rachid nu. Na Een ster in 40 dagen maakte hij een singel bij platenmaatschappij Telstar van Johnny Hoes. ‘De singel werd uitgebracht op het moment dat Theo van Gogh net was vermoord. Kwam ik aan met een nummer dat Heimwee naar Marokko heette. Dat werkte dus niet. Het was geen goed moment. Dat soort dingen spelen mee, hoe triest het ook is.’ Na het mislukte nummer stapte Rachid twee jaar geleden over naar 21st Century Music, het label van Erik de Zwart en Pim van der Kolk.
Ik ben Rachid
Met de single Ik ben Rachid, gemaakt door producer John Dirne, meent Rachid zijn eigen sound gevonden te hebben: de Hollandse deun gelardeerd met Arabisch aandoende riedels. ‘Mensen moeten mijn nummers direct herkennen; h, dat is er een van Rachid. Een handelsmerk is essentieel om een plekje te veroveren tussen de vele volkszangers die Nederland kent.’
Ook in zijn videoclip zien we de werelden samenkomen, zegt Rachid. Zo wandelt hij het ene moment door de straten van Amsterdam, met achter hem aan een polonaise van Japanse toeristen, hapt hij van een haring, om het volgende shot in zijn geboorteplaats Nador in Marokko te staan, in net roze overhemd en keurige jeans. Rachid hoopt dat de clip een andere kant van Marokko laat zien. ‘Dat het land meer te bieden heeft dan een kameel in een woestijn.’
Roots
Hoewel hij in Ik ben Rachid zingt over zijn geboorteplaats en hoe hij als 7-jarig jongetje naar Nederland kwam, zegt Rachid dat er op zijn spoedig te verschijnen album weinig gerept zal worden over Marokkaanse roots. ‘Op de eerste singel stel ik mezelf voor, daar hoort mijn afkomst bij. Maar in de rest van de nummers ga ik niet zoals Ali B mijn ervaringen als Marokkaan in Nederland centraal stellen.’ Geen nummers over discriminatie dus, mede ook omdat hij daar nooit last van heeft. ‘Mijn liedjes zijn zo Hollands als maar kan.’ Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)van-levenslied.dhtml
quote:66. Salah Benlemqawanssa
Geboren op 28 juni, 1979 in Parijs. Is een topdanser met een Marokkaanse vader en een Algerijnse moeder. Hij begon in 1996 met dansen. Hij won in 1996 de prijs 'Incroyable Talent'. Tevens won hij ook een straatdans competitie tussen streetdancers. Salah is gespecialiseerd in hip hop, salsa, tap, contemporary en buikdansen. Heeft tevens veel andere prijzen gewonnen en zelfs in een clip van Michael Jackson als danser actief geweest.
quote:67. Hassan Slaby
Geboren in Amsterdam. Bekend om zijn rol in de jeugdserie Spangas. Heeft tevens een rol gespeeld in Razend als Hakim.
Heb ik voorbij zien komen alquote:
Zal hem in dit topic opnemen. Tenminste ik weet niet of hij al in dit topic is geplaatst. Dit is Salahdinne of niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:45 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Heb ik voorbij zien komen al
Ik weet het. Marokkanen zijn overactief in de entertainment.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:51 schreef Gulmez het volgende:
De vader van Najid is trouwens ook een bekende acteur van Marokkaanse afkomst!
hij komt in meerdere films voorbij heb ik gezien.
Marokkaanse jongeren spreken veel Nederlands met elkaar. Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:54 schreef Gulmez het volgende:
Inderdaad, ik ben vaak in een marokkaans internetcafe, en ze praten ook gewoon nederlands tegen elkaar, over het algemeen zijn ze wel goed gentrigeerd, met taal etc. beter als men denkt
Hoeveel Nederlanders ken jij die zonder pardon op de toiletdeur gaan bonken? Juist.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:05 schreef Gulmez het volgende:
Nederlanders hebben ook vaak een vertekend beeld van Marokkaanse jongeren, je hoort vaak en vooral op Fok, dat ze niks terug durven zeggen omdat je zo ''een mes in je ribben'' hebt.....![]()
Het slaat gewoon totaal nergens op,
Ik spreek vaak met marokkaanse jongeren, en ze hebben gewoon humor, en als ze je aanspreken in de trein, ook al is het negatief, je kan er zelf voor zorgen dat het gesprek een positieve wending krijgt, er werd laatst door een groep gebonst op de toilet in de trein, toen ik uit de toilet kwam vroegen ze op een redelijk agressieve manier waarom ik daar zo lang was, dus ik vertel gewoon dat ik mijn haar ff goed aan het stijlen was, omdat ik naar een meisje ging en ik nat was geregend toen ik naar de trein liep, dus vandaar ff dat an het doen was, en toen waren ze gewoon weer chill.
Nederlanders zijn vaak bang, en daardoor maken ze zelf ook mede een afstand tussen beide bevolkingsgroepen, en dat is jammer, want het ligt aan je eigen gedrag hoe ze naar je reageren, net zoals iedereen dat doet....
Ook zie ik genoeg positieve dingen, laatst scheeuwde op Rotterdam Centraal een marokkaanse jongen naar een vrouw, omdat ze in een broodjes zaak haar bril had laten liggen, en vaak genoeg staan ook marokkaanse mensen voor ouderen op, alleen dat soort dingen hoor je niet in de media... Alles is zo verkleurd over deze doelgroep, en alleen de negatieve punten worden tot uit den treuren benoemd, dus ja.. moeilijk..
0quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:06 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders ken jij die zonder pardon op de toiletdeur gaan bonken? Juist.
Precies, ze hebben gewoon in dat opzicht een sociale achterstand en kennen geen respect voor de Hollandse medemens imoquote:
ik ben zelf ook getintquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:15 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Precies, ze hebben gewoon in dat opzicht een sociale achterstand en kennen geen respect voor de Hollandse medemens imo
Dus? Goeden moeten onder de kwaden lijdenquote:
marokkanen hebben een wat grotere mond, en zijn bijdehand, vaak zijn ze in een groep stoer, maar als je een op een met zo'n jonge bent, dan merk je dat ze nog een persoonlijkheid hebben naast dat stoere gedrag.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:18 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Dus? Goeden moeten onder de kwaden lijden
quote:68. Berberse band Tinarwien.
Een groep Touaregse Berbers. Deze stam vindt zijn oorsprong in de Sahara, de grootste woestijn van de wereld. Winnaars van een Grammy award. De belangrijkste prijs in de muziekwereld.
quote:69. Rachid en Mous Lamrabat
Twee jonge fotografen van Marokkaanse afkomst die al 6 a 7 jaar als hobby fotografeerden hadden voordat ze een eigen onderneming oprichten die zich op professionele fotografie richt. Hebben als doel om een begrip te worden in Vlaanderen. Hebben al een paar internationale projecten kunnen verwerven. De broers Lamrabat hadden exposities in Antwerpen, Leuven en Gent.
quote:70. Marouane Fellaini
Is een Belgische voetballer van Marokkaanse komaf. Werd in 1987 geboren Etterbeek. Begon op zijn 8ste levensjaar te voetballen voor de jeugd van Anderlecht. Daarna ging hij drie jaar later spelen voor Sporting Charleroi. Op zijn 17de tekende hij zijn eerste professionele contract bij Sporting Liege. Tekende in 2008 een vijfjarige contract bij Everton in de Premier League. Speelt sinds 2007 ook voor de Rode Duivels. Chelsea heeft sinds een paar dagen een bod van 30 miljoen pond uitgebracht op Maroune Fellaini, die bij Everton ook bekend is om zijn afrokapsel. De manager van Everton heeft laten weten dat hij Fellani niet voor dat bedrag zal verkopen.
Haha, ja. Nu weet ik het weer. Succesvol van afkomst. Zo kan iedereen rijk zijn. Nicht van de huidige koning van Marokko.quote:Op zondag 2 december 2012 23:10 schreef KreKkeR het volgende:
Ook erg succesvol qua uiterlijk:
[ afbeelding ]
En voor de rest is ze vast ook heel succesvol, maar in hoeverre ze dat nu echt helemaal zelf heeft bereikt, dat weet ik niet
Maar goed, volgens mij loop ik alleen maar lekkere wijven te posten en dat is waarschijnlijk niet de insteek van dit topic geweest
quote:71. Fatima Mernisi
Werd in 1940 geboren in Fes, Marokko. Ze studeerde politieke wetenschappen aan de Brandeis University in Sorbonne, Frankrijk. Ging terug naar Marokko waar ze sociologie en psychologie doceerde. Komt al tientallen jaren op voor de vrouwenrechten in Marokko. Heeft tevens onderzoek gedaan voor UNESCO en ILO. Heeft voor haar werk de Spaanse Prince of Austurias award ontvangen. Deze prijs wordt uitgereikt aan organisaties en mensen die opmerkelijke prestaties hebben bereikt in de geestes(wetenschappen) en public affairs. Haar eerste monografie 'Beyond the Well' werd gepubliceerd in 1975. Een nieuwe editie werd in 1985 in Engeland en in 1987 in de VS gepubliceerd. Dit werk is een klassieker geworden op het gebied anthropologie en sociologie van vrouwen in de Arabische wereld. Haar meest beroemde werk is 'The Veil and the Male Elite'.
Ze behoorde tevens tot de meest 100 invloedrijke activisten in de wereld volgens The Guardian, samen met Margaret Thatcher, Oprah Winfrey en Shirin Ebadi.
quote:72. Driss Ben-Brahin
Studeerde wiskunde en bouwkunde in Parijs. Studeerde daarna 'artifical technologie' aan de Max Planck instituut van Munich, Duitsland. Hij ontving hier zijn MBA van INSEAD Fontainbleu in 1990.
Ging daarna aan de slag als treasury officer bij de Europese Bank voor wederopbouw en ontwikkeling in London, Engeland. In 1994 stapte Driss Ben-Brahim over naar Goldman Sachs. Hij hield zich hier bezig met macro handel en investeringen. Werd in 2004 partner. Hij was een van de best betaalde handelaren van Goldman Sachs. Ontving in 2003 een bonus van 30 miljoen pond voor zijn werk.
In 2008 ging hij ook aan de slag bij GLG Partners. De een na grootste hedgefund van London. Driss Ben-Brahim investeert vooral in technologie en onderwijs.
Nee. Nooit van gehoord. Zal dan wel niet veel soeps zijn.quote:
Oh, dank je. Doet mij deugd om te lezen dat er mensen zijn die het leuk vinden om te lezen. Zal het topic van de week/volgende week nog aanvullen en eventueel een tweede deel openen en die ook vullen.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Leuk topic, nu pas gezien. Ik heb respect voor JelleReppe omdat hij genuanceerd en realistisch is.
quote:73. Salma Bennani. De huidige 'princess consort' van Marokko. Was voorheen een it-specialiste.
quote:74. Kenza Idrissi. Marokkaanse model die in veel advertenties is verschenen. Ze heeft vooral geposeerd voor Europese modebladen. Een Marokkaanse die tot de top 100 mooiste vrouwen in de Arabische wereld wordt gerekend.
quote:75. Zineb Oukach, Marokkaanse actrice. Geboren in 1982 in Casablanca, Marokko. In 2005 verhuisde ze naar Frankrijk. Waar ze economics studeerde. Daarna is ze aan de slag gegaan als model en heeft ook in een aantal films geacteerd, zoals Rendition en Parfum de Mer.
quote:76. Isam Bachiri. Isam is een Marokkaanse zanger-rapper en leadzanger van Outlandisch. Zijn ouders zijn Marokkaanse immigranten die zich in Denemarken vestigden. Leadzanger van Outlandisch. The song waarmee de groep debuteerde is opgedragen aan zijn zusje die werd gepest op school en op het werk omdat ze een hoofddoek droeg.
quote:77. Laouni Mouhid. Marokkaanse versie van Snoop Dogg. Werd in 1981 geboren in Trappes, Frankrijk. Is zich gaan richten op het rappen en is zeer succesvol in Frankrijk met twee gouden albums en staat onder contract bij de platenmaatschappij Sony Records France. Is ook negatief in het nieuws geweest omdat hij twee toeschouwers liet afslaan door zijn entourage. Niet mijn favoriete figuur, omdat hij te extreem is, maar verder zeer succesvol en aardig wat miljoenen verdiend aan zijn albums.
quote:78. Said Taghmaoui. Groeide op in de ghetto's van Parijs, als jongen van een grote armoedige Marokkaanse gezin. Stopte vroeg met school om bokser te worden. Schopte het tot nummer twee van Frankrijk in zijn gewichtscategorie. Op een gegeven moment ontmoet hij Mathieu Kassovitz met wie hij het script schrijft voor de film 'La Houine'. In 1995 werd hij in Frankrijk beroemd om zijn rol in La Haine. Sindsdien acteert hij in diverse films in Frankrijk, Duitsland, Itali, Verenigde Staten en Marokko.
quote:79. Monsif Bakkali zag in 1997 het levenslicht in Amsterdam, Nederland als zoon van Marokkaanse immigranten. Begint al vroeg met het schrijven van nummers en maken van muziek. In 2010 zet hij zijn eerste video op youtube, die miljoenen views krijgt. Daarna komen ook nummer 2 en 3 op youtube. Daarna kreeg hij aandacht van het NOS Jeugdjournaal en ook De Volkskrant schreef een groot artikel over de jongeman. Hij treedt daarna op voor verschillende podia, zoals The Hague Jazz Kids Festival, Hilversum Alive, Kinderpopfestival BobbyKits, Schollenpop Festival Scheveningen en het Kinderprinsengrachtconcert. Tevens komt hij op tv bij Kids Top 20, BZT Show, Paul de Leeuw, Nickelodeon, Karaoke Kids, Telekids, Z@pplive en het programma Zapdelict.
Daarna werden er diverse artikels geschreven over het succes van de jonge kerel door de landelijke dagbladen en Het Parool. Tevens is hij ambassadeur van de Voorleesexpress. Een organisatie dat zich inzet voor bestrijding van leerachterstanden bij kinderen door ze te stimuleren om meer te gaan lezen.
Tevens kreeg hij een contract aangeboden bij platenlabel Zonamo Entertainment en worden zijn clips geregisseerd door Jan Posthuma, die ook de clips van Marco Borsato regisseerde. Tevens zong hij het nummer 'Zij hoort bij mij', waarvan de soundtrack werd gebruikt voor de internationale film 'Snow white'.
Daarnaast is hij te zien geweest bij Hitz voor Kids, Speelland Beekse Bergen, Meiden Summer Event, De Wereld Draait Door, Tros TV Show, Koffietijd. Tevens de eerste Marokkaan die ik ooit heb zien schaatsen. Hij deed dit bij het programma 'Sterren dansen op het ijs'. It giet oan.
Is een kneusjequote:
Ah, maakt niet uit. Hij is zacht van karakter en dat siert hem. Hij heeft al meer bereikt dan menig 15-jarige.quote:
quote:80. Adam Maher. Werd in 1993 geboren in Ait Azzou, Marokko. Kwam later met zijn ouders naar Nederland. Speelde in de jeugd bij SV Diemen, AVV Zeeburgia en sinds 2004 bij AZ. Hij is op het moment een van de grootste talenten die op de Nederlandse voetbalvelden speelt. Een creatieve middenvelder net zoals Sneijder en Rafael van der Vaart, hoewel die uiteraard al veel verder zijn. Het is nog afwachten wat Maher voor speler wordt in de toekomst.
Dank je.quote:
Ga ik morgen doen. Moet vanavond aan de slag voor school.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Salah Edin, die rapper van TopNotch, maak er zelf maar een post over, TS.En Appa natuurlijk!
Succes!quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Ga ik morgen doen. Moet vanavond aan de slag voor school.
quote:81. Salah Edin. Geboren op 23 juni 1980 in Almere, Nederland. Abid Tounsi, zijn officile naam, begon in de vroege jaren 90 met rappen. Eerst rapte hij in het Engels, maar ging daarna over naar het Nederlands en Arabisch. In 2003 ontmoette Salah Edin, zijn rappersnaam, Cilvarings (Wu-Tang Clan) en tekende een overeenkomst met zijn platenmaatschappij. Dit hield in dat Salah Edin internationaal het voorprogramma mocht verzorgen van internationale rappers als Wu-Tang Clan en Sean Paul. Tevens nam Salah Edin deel aan een van de grootste tours uit de hiphop. D'r werden 37 landen bezocht.
In 2005 verscheen Salah Edin op het album van Outlandisch en Idols-finaliste Hind Laroussi. In 2006 bracht hij een mixtape uit als voorbode op zijn Arabische album.
In 2007 verscheen zijn Nederlandstalige album 'Nederlands grootste nachtmerrie'. Dit album is geproduceerd door Focus, de rechterhand van Dr. Dre en vaste producer bij de label Aftermath van Dr. Dre. Op 4 april 2007 werden er kamervragen gesteld in de Tweede Kamer over een clip van Salah Edin die zou zijn gesubsidieerd uit het Tax-videoclipfonds, waarin de rapper de mindere kanten van Nederland laat zien.
In 2008 gebruikte Wilders de foto van Salah Edin voor zijn film Fitna, om Mohamed B. te tonen, de moordenaar van Theo v. Gogh. Salah Edin klaagde Wilders met succes aan voor het gebruik van zijn foto. Later dat jaar kwam de film Rendition uit, een nummer van de Salah werd gebruikt voor de Hollywood productie.
In 2009 bracht Salah Edin zijn eerst Arabischtalige album uit, die overwegend internationale recensies ontving. Hierop kreeg hij een contract aangeboden bij de internationale platenmaatschappij Universal. Salah bracht in 2010 weer een Nederlandstalig album WOII uit. Tevens speelde hij in de serie Flow, Gangsterboys en de misdaadserie Penoza. In 2010 regisseerde Salah Edin een vierdelige serie over de stad Amsterdam.
Een extreme figuur net zoals zijn opvattingen waar ik verder zeer weinig mee heb, net zoals dat ik rap en hip-hop maar niks vind, maar dat doet verder niks af aan het feit dat hij zeker wat heeft bereikt met zijn albums.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |