Nope, kan gerust in dit topic.quote:Op woensdag 5 december 2012 09:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mijn rijinstructrice,. Of gaat dit alleen over bekende mensen?
Je moeder is van Nederlandse afkomst neem ik aan? Leuk om te horen. Kan een mooie combinatie zijn.quote:
quote:62. Mustafa Stitou
Stitou is in 1974 geboren in Marokko en opgegroeid in Lelystad. In 1993 ging hij geschiedenis en filosofie studeren in Amsterdam. Mustafa Stitou staat in 1994 op de Poety International. In datzelfde jaar wordt zijn debuutbundel 'Mijn vormen' genomineerd voor de C. Buddingg-prijs. Hij schreef op uitnodiging van het Nationaal Comité een gedicht dat op 4 mei werd voorgedragen op de nationale dodenherdenking. In 2003 is hij gedichten gaan schrijven voor Filmmuseum Biënnale. In 2004 wint hij de prestigieuze VSB poëzieprijs voor zijn derde bundel 'Varkensroze ansichten'. Heeft tevens nog andere prijzen gewonnen voor zijn poëzie. Hij is tevens 1,5 jaar werkzaam geweest als stadsdichter van Amsterdam.
Klopt ja.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je moeder is van Nederlandse afkomst neem ik aan? Leuk om te horen. Kan een mooie combinatie zijn.
.quote:63. Kodan Yalin
Geboren in Marokko en heeft een doktoraat in de kernfysica. Kodan Yadin is een wetenschapper die met zijn uitvinding Marokko van licht kan voorzien voor 24/7 en dat honderd jaar lang zonder dat de lamp oververhit raakt. De lamp hoeft alleen maar 15 minuten op te laden en kan dan 100 jaar licht geven. Kodan Yalin heeft ook de radioactiviteiten bij het ontstaan van laboratorium-zwarte gaten kunnen oplossen. nooit eerder is het iemand gelukt. door zijn oplossing ontstaat nu anti materie waar men energie mee kan opwekken.
Kodan Yalin is geboren in 1969 Oujda, Marokko. Hij keerde in 2006 terug naar Marokko nadat hij werkzaam was geweest in de academie voor zonne-energie in Sofia, Bulgarije. Frankrijk heeft Kodan Yalin uitgenodigd om naar Frankrijk te komen. Kodan Yalin heeft het aanbod verworpen omdat hij wilde dat deze uitvinding op naam van Marokko kwam te staan.
Hij wil dat Marokko deze uitvindingen gaat verfijnen en in de toekomst een belangrijk exporteur wordt op het gebied van alternatieve energie. Kodan Yalin is momenteel druk bezig met het verfijnen van de lampen
Deze heb je fout, deze scene komt uit Wrong Bet uit 1990quote:
Klopt. Ging mij meer om een foto van de persoon. Ik weet dat het geen scene is uit Kickboxer.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:41 schreef 46 het volgende:
[..]
Deze heb je fout, deze scene komt uit Wrong Bet uit 1990
Ja ok, maar er staat boven de foto:quote:Op woensdag 5 december 2012 22:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Ging mij meer om een foto van de persoon. Ik weet dat het geen scene is uit Kickboxer.
Je hebt gelijk. Ik heb het even gecheckt. Dit is een familielid Abdel Qissi, maar ik kan de foto niet meer wijzigen zonder de hulp van een moderator.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:35 schreef 46 het volgende:
[..]
Ja ok, maar er staat boven de foto:
Kind van Marokkaanse ouders. Is een acteur en voornamelijk bekend van zijn rol in de film Kickboxer uit 1989.
Maar naar mijn weten heb hij helemaal niet mee gedaan in de film Kickboxer
Ach boeiend, denk dat we wel weten wat je bedoeltquote:Op donderdag 6 december 2012 14:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik heb het even gecheckt. Dit is een familielid Abdel Qissi, maar ik kan de foto niet meer wijzigen zonder de hulp van een moderator.
Het is slordig van mij, maar wel duidelijk.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:29 schreef 46 het volgende:
[..]
Ach boeiend, denk dat we wel weten wat je bedoelt
Thanks. Mooie lijst. Had ik nog niet ontdekt.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:50 schreef raptorix het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Berber_people
Als je afstamt van Algerijnse, Marokkaanse en Libische Berbers dan word je als Berber aangemerkt.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
Uit de oudheid zitten wel wat namen tussen van gemengde origine en/of cultuur. Ik weet niet of die volgens huidige begrippen nog wel als Berber gezien worden.
En hoe kan men daarvan afstammen als die indeling van latere dato is dan de afstammeling zelf? Lijkt mij knap onmogelijk. Anachronismequote:Op donderdag 6 december 2012 17:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als je afstamt van Algerijnse, Marokkaanse en Libische Berbers dan word je als Berber aangemerkt.
Klopt. Die indeling is van veel latere dato, maar je kunt veel mensen die afstammen van Noord-Afrikanen als Berber aanmerken.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En hoe kan men daarvan afstammen als die indeling van latere dato is dan de afstammeling zelf? Lijkt mij knap onmogelijk. Anachronisme [ afbeelding ]
Het Carthaagse rijk lag in Noord-Afrika en dat waren Feniciërs en dat waren geen Berbers, maar kwamen uit het huidige Libanon en omgeving.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Die indeling is van veel latere dato, maar je kunt veel mensen die afstammen van Noord-Afrikanen als Berber aanmerken.
Ik heb daar eerlijk geen kaas van gegeten en jij overduidelijk wel, dus ik spreek je ook niet tegen. Deze discussie ga ik niet winnen. Je hebt veel meer kennis van zaken over de oudheid dan mij. Ik plaats in dit topic alleen mensen die zeker uit Noord-Afrika en dan voornamelijk uit Marokko komen. Daarnaast gaat het mij voornamelijk om de recente figuren. Laten we zeggen van 1945 tot en met 2012. Niet over de mensen ten tijde van het Romeinse rijk en de Middeleeuwen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het Carthaagse rijk lag in Noord-Afrika en dat waren Feniciërs en dat waren geen Berbers, maar kwamen uit het huidige Libanon en omgeving.
Het Romeinse rijk lag ook deels in Afrika en dat waren voornamelijk Latijnen (die overal vandaag kwamen) en dat waren net zo min Berbers.
Het Vandaalse rijk lag ook in Noord-Afrika en dat waren ook geen Berbers, maar afkomstig uit Germanië, het huidige Noord-Europa.
Waarom gaat het dan over Berbers en niet over Marokkanen? Genetisch zijn ze niet te onderscheiden. Het enige verschil is inmiddels alleen de cultuur.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb daar eerlijk geen kaas van gegeten en jij overduidelijk wel, dus ik spreek je ook niet tegen. Deze discussie ga ik niet winnen. Je hebt veel meer kennis van zaken over de oudheid dan mij. Ik plaats in dit topic alleen mensen die zeker uit Noord-Afrika en dan voornamelijk uit Marokko komen. Bij twijfelgevallen zal ik mensen achterwege laten. No worries.
In dit topic kom je voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren tegen. Hier en daar zie je een Algerijnse Berber (Karim Benzema en Zinedine Zidane). Noord-Afrikanen zijn ook niet te onderscheiden, alleen middels cultuur. Je komt wel eens een situatie tegen dat Egyptenaren in Nederland worden aangezien voor Marokkanen vanwege de lichtgetinte huidskleur.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom gaat het dan over Berbers en niet over Marokkanen? Genetisch zijn ze niet te onderscheiden. Het enige verschil is inmiddels alleen de cultuur.
En dat ze Arabisch spreken. Wel een andere vorm, maar ja dat hoor je als Nederlander toch niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In dit topic kom je voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren tegen. Hier en daar zie je een Algerijnse Berber (Karim Benzema en Zinedine Zidane). Noord-Afrikanen zijn ook niet te onderscheiden, alleen middels cultuur. Je komt wel eens een situatie tegen dat Egyptenaren in Nederland worden aangezien voor Marokkanen vanwege de lichtgetinte huidskleur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |