voeding is inderdaad belangrijkquote:Op woensdag 12 december 2012 16:26 schreef VeX- het volgende:
Ik hou nu dagelijks met de eetwijzer bij wat ik allemaal eet en ik moet zeggen dat het me best schokt hoe ongezond ik al die jaren bezig was. Ik eet nu redelijk conservatief maar ik zit al snel over het maximale gehalte aan kcal, suiker en vet etc.
Vroeger at ik dus gewoon na het uitgaan, waar ik dus gerust een dozijn bier doorheen jaagde, een zak Doritos leeg en at ik pizza en kapsalon als diner. Geen wonder dat ik mijn oefeningen niet leken te helpen en ik me zelden fit voelde.
Ja, goed bezig. Ik had ook geen idee van wat ik at, dagen van 4000 kcal aan troep waren niet ongewoon. Nu al een tijdje gestopt met bier en de andere zooi met mate en voel me echt zoveel beterquote:Op woensdag 12 december 2012 16:26 schreef VeX- het volgende:
Ik hou nu dagelijks met de eetwijzer bij wat ik allemaal eet en ik moet zeggen dat het me best schokt hoe ongezond ik al die jaren bezig was. Ik eet nu redelijk conservatief maar ik zit al snel over het maximale gehalte aan kcal, suiker en vet etc.
Vroeger at ik dus gewoon na het uitgaan, waar ik dus gerust een dozijn bier doorheen jaagde, een zak Doritos leeg en at ik pizza en kapsalon als diner. Geen wonder dat ik mijn oefeningen niet leken te helpen en ik me zelden fit voelde.
Oei, klinkt niet goed. Weet je wel zeker dat het shinsplints zijn want daarbij horen niet je kuiten ook pijn te doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:03 schreef oLexie het volgende:
Ik was dus maandag begonnen aan de Insanity workout omdat ik wel van zulke uitdagingen hou en mezelf graag push.
Verdorie, ik denken dat ik spierpijn had de volgende dag, is mijn shintsplints gewoon tien keer erger geworden. Nu niet alleen mijn schenen maar ook mijn kuiten, hielen en alles wat onder de knie zit eigenlijk.
Beetje stom van me ook om aan die workout te beginnen terwijl ik regelmatig shitsplint heb. Maandag even langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de fysio, ben het een beetje zat met die beentjes van me.
Ooit heeft een fysio me verteld dat het ook een ontsteking is aan je kuitbeen maar dat je het daar minder voelde omdat je daar veel meer weefsel hebt. Ahja ik ga maandag langs de dokter en dan hoor ik het vanzelf van hoe of wat.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:09 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Oei, klinkt niet goed. Weet je wel zeker dat het shinsplints zijn want daarbij horen niet je kuiten ook pijn te doen.
Je bent ook veel te hard begonnen.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:03 schreef oLexie het volgende:
Ik was dus maandag begonnen aan de Insanity workout omdat ik wel van zulke uitdagingen hou en mezelf graag push.
Verdorie, ik denken dat ik spierpijn had de volgende dag, is mijn shintsplints gewoon tien keer erger geworden. Nu niet alleen mijn schenen maar ook mijn kuiten, hielen en alles wat onder de knie zit eigenlijk.
Beetje stom van me ook om aan die workout te beginnen terwijl ik regelmatig shitsplint heb. Maandag even langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de fysio, ben het een beetje zat met die beentjes van me.
Ja klopt, typisch voor mij wel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent ook veel te hard begonnen.
Dus hup, even een sportschool opzoeken waarbij ze gaan opbouwen met je en je komt een heel eind.quote:
Ik heb geen tijd meer voor een sportschool, vandaar ook mijn abbo opgezegd.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus hup, even een sportschool opzoeken waarbij ze gaan opbouwen met je en je komt een heel eind.
Tijd maak je, als je discipline hebt..quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:52 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd meer voor een sportschool, vandaar ook mijn abbo opgezegd.
Ik bekijk met de fysio wel wat opties.
Ik heb serieus geen tijd. Vijf dagen van 9 tot 5 op school, huiswerk, werk en dan heb ik een klein beetje tijd over voor een sociaal leven en mijn vriend. Dit alles vergt al enige discipline.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:55 schreef Kerol het volgende:
[..]
Tijd maak je, als je discipline hebt..
Goed idee.quote:
Ja, onderneem even geen fysiek zware dingen tot ik weet wat wel en niet kan. Enne, stoerrr. Doorgaans lijk je slanker als je op je buik ligt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:08 schreef Panzermaus het volgende:
Doe nu maar even rustig aan met die shinsplints van je. Blijf deze nacht maar goed lang op je rug liggen, dat siert je. En dan lijk je tenminste ook niet dik.
Ik heb een fulltime baan, vriendin, sociaal leven en ik sport 4x per week. Dus er is altijd tijd.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:57 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik heb serieus geen tijd. Vijf dagen van 9 tot 5 op school, huiswerk, werk en dan heb ik een klein beetje tijd over voor een sociaal leven en mijn vriend. Dit alles vergt al enige discipline.
Ronnie Coleman heeft ook een fulltime baan, Chris Spealler ook.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:57 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik heb serieus geen tijd. Vijf dagen van 9 tot 5 op school, huiswerk, werk en dan heb ik een klein beetje tijd over voor een sociaal leven en mijn vriend. Dit alles vergt al enige discipline.
Ja, dat hebben we geen van allen hier, we zitten allemaal lekker op de bank thuis en dan gaan we s'middags even naar de sportschool.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:57 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ja sorry maar zo dedicated ben ik nou ook weer niet om te sporten. Het is heerlijk om te doen maar geen verslaving, de enige tijd dat ik er kan zijn is het super druk met anabole sukkels en zijn alle apparaten bezet. Dan doe ik het liever thuis.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:07 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we geen van allen hier, we zitten allemaal lekker op de bank thuis en dan gaan we s'middags even naar de sportschool.
anabole sukkels zitten niet op apparaten, die komen meestal niet eens in een sportschool waar veel apparaten staan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:25 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ja sorry maar zo dedicated ben ik nou ook weer niet om te sporten. Het is heerlijk om te doen maar geen verslaving, de enige tijd dat ik er kan zijn is het super druk met anabole sukkels en zijn alle apparaten bezet. Dan doe ik het liever thuis.
Dat is uitstekend, 45-60 minuten trainen is immers ook optimaal. Beetje omkleden, douchen en in je foef wroeten en je kunt weer naar huis. Ga gewoon 3x per week.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:44 schreef oLexie het volgende:
Ik heb even uitgerekend dat ik per dag anderhalf uur zou hebben om naar de sportschool te gaan.
En jij als overduidelijk kenner ziet wanneer iemand een anabole sukkel is?quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:25 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ja sorry maar zo dedicated ben ik nou ook weer niet om te sporten. Het is heerlijk om te doen maar geen verslaving, de enige tijd dat ik er kan zijn is het super druk met anabole sukkels en zijn alle apparaten bezet. Dan doe ik het liever thuis.
Voel je je aangesproken?quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:57 schreef Questular het volgende:
[..]
En jij als overduidelijk kenner ziet wanneer iemand een anabole sukkel is?
Creatine en havermout, not even once. Ik ben nog natural.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:01 schreef oLexie het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken?
Van veel weet ik dat ze het doen. Anderen zijn van skinnyboys naar Brutussen met een dikke kaak gegaan in 4 maanden tijd.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:01 schreef oLexie het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken?
Van veel weet ik dat ze het doen. Anderen zijn van skinnyboys naar Brutussen met een dikke kaak gegaan in 4 maanden tijd.
Aangesproken dus.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:07 schreef Questular het volgende:
[..]ga inderdaad maar lekker thuis "sporten"
quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja, kindje toch
En ik besteed die tijd liever aan mijn schoolprojecten.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Best wel , maar ja ik krijg het dan ook wel voor elkaar om te sporten.
Sport is voor mij ook weer nieuw, dus die tips laat ik aan de experts hier over.quote:Op zondag 16 december 2012 14:09 schreef Swisselite het volgende:
Hallo,
ik ben dus totaal nieuw hier en ik heb veel doorgelezen en nu wil ik dus mijn eigen schema maken. Laat ik maar meteen beginnen. Ik post het hier, ik hoop dat jullie me kunnen verbeteren en kunnen aanvullen.
Zondag: Krachttraining thuis met dumbells voor de armen.
Maandag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Dinsdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Woensdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Donderdag: Krachttraining in de sportschool.
Vrijdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Zaterdag: Buiten hardlopen/ fietsen? Als dit een optie is.
Qua eetschema wil ik me ook totaal aanpassen. Nu heb ik alleen nog vragen zoals wat kan ik het beste eten als tussendoor op school?
Zelf wilde ik elke dag genoeg fruit eten en genoeg water drinken. Ik heb dringend tips nodig. Ik wil namelijk toch graag 10 kg afvallen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Niet doen, helpt niks voor afvallen. Compound oefeningen doen en daarvoor heb je de gewichten niet in huis. Rustdag dus.quote:Op zondag 16 december 2012 14:09 schreef Swisselite het volgende:
Hallo,
ik ben dus totaal nieuw hier en ik heb veel doorgelezen en nu wil ik dus mijn eigen schema maken. Laat ik maar meteen beginnen. Ik post het hier, ik hoop dat jullie me kunnen verbeteren en kunnen aanvullen.
Een kilometer op een roeiapperaat is niet veel. Als je al elke dag cardio wil gaan doen, 15 minuten roeien, 15 min. loopband. Half uurtje totaal.quote:Maandag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
En wat ga je dan precies doen?quote:Dinsdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Goed eten, goed rusten en keer krachttrainig erbij,quote:Vrijdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Qua eetschema wil ik me ook totaal aanpassen. Nu heb ik alleen nog vragen zoals wat kan ik het beste eten als tussendoor op school?
Zelf wilde ik elke dag genoeg fruit eten en genoeg water drinken. Ik heb dringend tips nodig. Ik wil namelijk toch graag 10 kg afvallen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
gewoon lekker je benen trainen met voetbal, benen trainen in de sportschool is onzin als je voetbalt.quote:Op maandag 3 december 2012 11:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Is dit een goet schema ? :$
Maandag: Borst, Biceps
Dinsdag: Biceps, Buik + voetbal
Woensdag:Buik+Borst
Donderdag:Borst, biceps, voetbal
Vrijdag:Biceps, buik
Zaterdag: rust, want kater.
Zondag: voetbal
Ik denk dat dit een 'goed voornemen' is of niet?quote:Op zondag 16 december 2012 14:09 schreef Swisselite het volgende:
Hallo,
Maandag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Dinsdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Vrijdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Gewicht varieert beetje per apparaat. Zal morgen eens opletten, want die dingen worden aangeduid met nummers.quote:Op zondag 23 december 2012 22:03 schreef MarMar het volgende:
Ik weet niet hoeveel kwark je eet, maar ik vind het niet veel voor iemand die spieren wil opbouwen.
Banaan en 2 eetlepels kokos door je yoghurt en 's avonds kan er nog wel wat bij.
Wat is het gewicht dat je doet? Staat niet in het lijstje en dat was volgens mij wel je bedoeling?
Sowieso duurt het jaren voor dat je ook maar in de buurt komt van een bodybuilder qua look. Ik garandeer je dat dat je met dit schema nooit gaat lukken. Nooit. Al train je 10 dagen in een week, 30 uur per dag.quote:Op zondag 23 december 2012 21:05 schreef Nucky het volgende:
Schema sportschool, 2x15 en 1x tot het niet meer gaat, gewicht opgebouwd afgelopen maanden:
Seated leg press
Rotary Torso
Standing Calf
Tricep Press
Pec Deck
Bicep Curl
Lat Pulley
Doel; spieren kweken, zowel benen als bovenlichaam. Geen bodybuilder look.
Waarom wil je voedingsupplementen gebruiken ? Wat denk je, of verwacht je dat het voor je gaat doen ?quote:Wat kan ik nog doen met (legale!) voedingsupplementen en waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Post eens een plaatje van wat volgens jou een bodybuilder look is?quote:Op maandag 24 december 2012 09:27 schreef Nucky het volgende:
Weismann. Er staat geen bodybuilder look. Ik was meer op zoek naar snelle tips&tricks ter verbetering.
Er bestaan geen snelle trips en tricks naar een beter en gespierder uiterlijk. Ook geen shortcuts, wondermiddelen, ubersupplementen of supertrainingen. Word wakker. Stel een serieus schema op en verdiep je in voeding.quote:Op maandag 24 december 2012 09:27 schreef Nucky het volgende:
Weismann. Er staat geen bodybuilder look. Ik was meer op zoek naar snelle tips&tricks ter verbetering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2012 09:46:24 ]
Voor wat energie tijdens het sportenquote:Op zondag 23 december 2012 22:12 schreef Nucky het volgende:
[..]
Gewicht varieert beetje per apparaat. Zal morgen eens opletten, want die dingen worden aangeduid met nummers.
Tnx voor de tip MarMar. What about kokos? Waar is dat goed voor?
Maar je wilt wel "spieren kweken", je zult geen van je doelen halen met dit schema. Een snelle tip is dus, neem een compleet nieuw schema en ga veel meer eten dan wat je nu doet.quote:Op maandag 24 december 2012 09:27 schreef Nucky het volgende:
Die ringoefeningen zijn heel goed, blijf die vooral doen. Ideale manier om sterker te worden en je pezen en gewrichten te trainen. Push-ups ( met je voeten of handen op een verhoging ) en dat soort dingen zijn ook goed om thuis te doen.quote:Qua training: 2x per week sportschool. Ik doe daar 2x precies dezelfde workout (qua apparaten) 1 tot 2x per week thuis, turn-ringen die ik heb hangen. Verschillende oefeningen. (http://www.fitstream.com/exercises/ring-training-exercises/)
Schema sportschool, 2x15 en 1x tot het niet meer gaat, gewicht opgebouwd afgelopen maanden:
Seated leg press
Rotary Torso
Standing Calf
Tricep Press
Pec Deck
Bicep Curl
Lat Pulley
Doel; spieren kweken, zowel benen als bovenlichaam. Geen bodybuilder look.
winny tabs kan ook geen kwaadquote:Op maandag 24 december 2012 12:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Zorg voor goede voeding en begin met starting strength van rippetoe.
Ja gelijk mee beginnenquote:
Dat mag ook. Maar dan heeft hij iig wat referentie.quote:Op maandag 24 december 2012 20:31 schreef Sapstengel het volgende:
SS kan, maar hoeft niet. Je kunt ook gewoon alle compounds daaruit pakken (squat, deadlift, benchpress, military/dumbbell press) en er wat losse oefeningen omheen doen.
Met dat schema wat je eerder gepost hebt, zal het vele malen langer duren tot je (matig) resultaat ziet en je zult tegen die tijd waarschijnlijk spierimbalans hebben. Wees niet zoals 90% van de figuren in je gym (tenzij je er ook wilt uitzien alsof je nooit naar de gym bent geweest) die maar een beetje aankloten met dit soort flutschema's, maar ga, zoals hier al eerder gezegd is, aan de zware compounds. Dat wil zeggen: squat, deadlift, bench press, overhead press en een row. Voeg daar nog eventuele isolatie-oefeningen aan toe en wees niet bang om een bodybuilder look te krijgen, want dat gaat je toch niet lukken.quote:Op maandag 24 december 2012 20:18 schreef Nucky het volgende:
Tnx voror de tips mensen, met name die van KlapAuCius en qua dieet. Ga ermee aan de slag.
Enig resultaat zie ik trouwens al op dit moment al hoor. Nu alleen nog op een hoger niveau brengen.
quote:Op maandag 24 december 2012 09:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
Er bestaan geen snelle trips en tricks naar een beter en gespierder uiterlijk. Ook geen shortcuts, wondermiddelen, ubersupplementen of supertrainingen. Word wakker. Stel een serieus schema op en verdiep je in voeding.
Met dit soort vragen kan niemand je helpen.
Of je moet heel veel geld willen uitgeven aan een tug toner
Anabolen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.
Calisthenics.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:06 schreef opdemeet het volgende:
Blut, veel te veel geld doorheen gejaagd de afgelopen tijd. Het ziet er niet naar uit dat het beter zal worden de komende maanden. Mijn mogelijkheden zijn dus beperkt. Ik doe al een tijd squats thuis. Het verschil voor en na de squats is groot, maar nu stopt de groei. Wat kan ik doen zonder sportschool?
Uitgesmeerd over het hardloop- en dieetclubje waarschijnlijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:45 schreef Weissman het volgende:
Vreemd dat hier nog geen mensen met goeie voornemens zich hebben gemeld
Dat is mijn goede voornemen voor dit jaar.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:24 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Met dat schema wat je eerder gepost hebt, zal het vele malen langer duren tot je (matig) resultaat ziet en je zult tegen die tijd waarschijnlijk spierimbalans hebben. Wees niet zoals 90% van de figuren in je gym (tenzij je er ook wilt uitzien alsof je nooit naar de gym bent geweest) die maar een beetje aankloten met dit soort flutschema's, maar ga, zoals hier al eerder gezegd is, aan de zware compounds. Dat wil zeggen: squat, deadlift, bench press, overhead press en een row. Voeg daar nog eventuele isolatie-oefeningen aan toe en wees niet bang om een bodybuilder look te krijgen, want dat gaat je toch niet lukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel lees- en kijkplezier!
Ik ben deze tijd van het jaar altijd in Spanje, daar heb je er een stuk minder last van. Althans, in de gym waar ik hier naartoe ga, en ik train om 8 uur ´s morgens. Dan zijn die luilakken nog noet uit bed.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:15 schreef MarMar het volgende:
Echt he, retedruk op de sportschool deze maand met van die quitters die je na februari niet meer ziet..
Sowieso, als je iets wilt, DOE HET DAN GEWOON en ga niet pas 1 januari of maandag of volgende week of volgende maand beginnen..
Oh en gelukkig nieuwjaar schatjes
Nu doe ik:quote:wandeling heen, 2.5 km, 30 minuten.
Leg extension 3X15 5kg
Leg curl 3X15 12,5 kg
Leg Press 3X15 10 kg
Buikspieren 3X15 15 kg
Rotary torso (zijbuikspieren) beide kanten 3X15 7.5kg
Lower Back 3X15 10kg
Vertical Traction 3X15 20 kg
Chest Press 3X15 7.5 kg
wandeling naar huis
Je bent altijd welkom als je vragen hebt uiteraard.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef deman13 het volgende:
(en nee ik ben geen goedevoornemens-mens, ik lurk al een langere tijd mee in dit en het bodybuildingtopic, maar om me daar nu al voor te stellen is wat vergezocht denk ik.)
normaal komen irritante newbzz naar het BB topic waarna we ze verwijzen naar het fitnesstopic, bij jou is het andersom. ik denk dat je een stuk wijzer gaat worden als je voortaan in het BB gedeelte meekijkt/praat. welkom!quote:Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef deman13 het volgende:
Hallo! Ik ben Deman13 en vanaf vandaag zal ik ook maar eens gaan posten. Sinds vorig jaar 1 januari (cliche hé) ben ik begonnen met sporten. Nog niet echt doelgericht maar stap bij stap begon ik het allemaal te ontdekken. Mijzelf voorgenomen om vanaf 1 januari 2013 serieus te gaan beginnen en hard te gaan werken na rondkloten en oefeningen goed onder de knie proberen te krijgen. Genoeg ingelezen vorig jaar om nu efficiënt bezig te zijn. Ik doe zelf een splitschema 4 keer in de week.
Mijn stats nu:
Benchpress: 50
Deadlift: 70
Squat: 55
Doelen voor dit jaar zijn om ten eerste flink wat vet kwijt te raken én daarbij flink wat aan te komen in massa. Eerste half jaar wil ik me vooral focussen op vetverbranding en tweede half jaar op massa.
Gegroet in ieder geval.
(en nee ik ben geen goedevoornemens-mens, ik lurk al een langere tijd mee in dit en het bodybuildingtopic, maar om me daar nu al voor te stellen is wat vergezocht denk ik.)
Nou dat dus, voeding aanpassen en bewegen.. en als je niet moe wordt tijdens het trainen, een tandje harder gaan, want dan helpt het niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:58 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi iedereen!
Ik ben een beetje gaan googlen naar wat nou de beste manier is om af te vallen. Doe sowieso al 3-4x per week even alle spiergroepen trainen om die in ieder geval strak te houden en daarna cardio van ongeveer 20 minuutjes op zo'n 80% van mn max. Lees overal iets anders en wil gewoon weten wat ik nou (naast voeding aanpassen uiteraard) moet doen om af te vallen.
Wat MarMar zegt. En de wetenschap is het er in ieder geval over eens dat krachttraining de beste manier is om af te vallen. Met meer lean massa verbrand je lichaam meer vet.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:58 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi iedereen!
Ik ben een beetje gaan googlen naar wat nou de beste manier is om af te vallen. Doe sowieso al 3-4x per week even alle spiergroepen trainen om die in ieder geval strak te houden en daarna cardio van ongeveer 20 minuutjes op zo'n 80% van mn max. Lees overal iets anders en wil gewoon weten wat ik nou (naast voeding aanpassen uiteraard) moet doen om af te vallen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 14:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat MarMar zegt. En de wetenschap is het er in ieder geval over eens dat krachttraining de beste manier is om af te vallen. Met meer lean massa verbrand je lichaam meer vet.
Dus wat ik nu doe is gewoon prima? En dan natuurlijk wel steeds wat zwaardere gewichten bij krachttraining en gewoon steeds me kapotzweten op de cardioapparaten?quote:Op maandag 7 januari 2013 14:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat MarMar zegt. En de wetenschap is het er in ieder geval over eens dat krachttraining de beste manier is om af te vallen. Met meer lean massa verbrand je lichaam meer vet.
Yep, prima. En opletten wat je eet natuurlijk. Je voeding is in het geheel eigenlijk het belangrijkste.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:24 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
[..]
Dus wat ik nu doe is gewoon prima? En dan natuurlijk wel steeds wat zwaardere gewichten bij krachttraining en gewoon steeds me kapotzweten op de cardioapparaten?
Sowieso krachttraining doen. Krachttraining=meer spiermassa=meer verbruik, ook in rust. D.w.z. dat als jij je spieren goed traint (en dan hoef je echt geen BB te wordenquote:Op maandag 7 januari 2013 14:24 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
[..]
Dus wat ik nu doe is gewoon prima? En dan natuurlijk wel steeds wat zwaardere gewichten bij krachttraining en gewoon steeds me kapotzweten op de cardioapparaten?
Top! Vind krachttraining sowieso leuker om te doen. Zie je ook veel sneller resultaat in, kan bijna om de 2 weken weer een flink tandje hoger.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:28 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Sowieso krachttraining doen. Krachttraining=meer spiermassa=meer verbruik, ook in rust. D.w.z. dat als jij je spieren goed traint (en dan hoef je echt geen BB te worden), dat je dan automatisch meer energie verbrandt.
En nu komt het: Beperk je cardio (of je moet, met alle respect, heel stevig/dik zijn. Dan is het wel in orde). Met te veel cardio (langer dan 20 minuten) bereik je namelijk je doel niet. Je lichaam leert zichzelf dan aan om met minder energie te gaan werken. Kortom: je verbrandt minder in rust en je wil juist het tegenovergestelde.
Dus samengevat: Licht cardio (in ieder geval niet te lang) en flink de gewichten inLiefst 2 a 3 keer per week.
Mooi dan, is ook echt tof om te zien. Zeker omdat je al vrij snel resultaat zult boekenquote:Op maandag 7 januari 2013 14:30 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Top! Vind krachttraining sowieso leuker om te doen. Zie je ook veel sneller resultaat in, kan bijna om de 2 weken weer een flink tandje hoger.
leuk boek, heb er ook, maar wen het met een flinke korrel zout. Stat een hoop nuttigs in, maar het spreekt zich ook op een paar punten tegen. Buitensta gaat het vanaf dag 1 aan de sups. Niks heel spannend, maar onnodig om na een paar weken al aan de creatine te gaanquote:Op maandag 7 januari 2013 14:32 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Mooi dan, is ook echt tof om te zien. Zeker omdat je al vrij snel resultaat zult boekenIk raad je overigens ten volle aan om het boek 'in 100 dagen op de cover van mens health' eens te lezen. Heb ik ook gedaan en het is echt een eye opener wat betreft voeding en training, kost niet veel en je hebt er reuze veel aan
Misschien iets meer eten. Hoewel je traps niet verstopt met een beetje meer bodyfat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:44 schreef MarMar het volgende:
Bewijs dat ik soms een manwijf ben: mijn spieren worden (te) snel zichtbaar.
Over mijn hele lijf vind ik dat prima, maar juist de trapezius tekent het meest en dat vind ik niet heel mooi bij een dame. Stom ook, die train ik niet eens echt primair, expres niet want ik weet wat ze doen.
Oh en vraagje, is 25 kg belasting voor ab crunch echt zoveel voor een vrouw? Ik vind het meevallen..
Dan valt het mee dusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien iets meer eten. Hoewel je traps niet verstopt met een beetje meer bodyfat.![]()
Doe je crunches op een machine of met een plaat? Op de machine valt het wel mee, met een plaat is het zwaar ja.
Losse gewichten zijn beter inderdaad. Goed dat je je daar nu klaar voor voelt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dan valt het mee dus
Ik ben wel van plan om wat meer van de machines af te gaan over een aantal weken, het gaat veel beter met spieropbouw dan ik had verwacht, ik durf het nu wel aan.
En ik heb heus genoeg bodyfat, heus! Maar dat pak ik voor de zomer nog wel ff aandan wordt ik gewoon een gespierde bikinibabe
Klopt, was ook meteen mijn eerste gedachte:P 1 van de laatste hoofdstukken is supplementen. Dan staat er meteen doodleuk vermeld dat hij vanaf dag 1 5 verschillende pillen en stofjes moest gebruiken, dan vraag ik mij (als leek hierin) dus al meteen af in hoeverre dit zijn fysiek mede bepaalde, waar zou hij zijn geweest zonder deze supplementen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef stinkie het volgende:
[..]
leuk boek, heb er ook, maar wen het met een flinke korrel zout. Stat een hoop nuttigs in, maar het spreekt zich ook op een paar punten tegen. Buitensta gaat het vanaf dag 1 aan de sups. Niks heel spannend, maar onnodig om na een paar weken al aan de creatine te gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |