Ze geven spuitbussen met gele en blauwe verf weg?quote:Op donderdag 29 november 2012 17:21 schreef HeavenSmiles het volgende:
Kennelijk geeft NS presentjes aan reizigers op Zwolle - Emmen om ze gedag te zeggen i.v.m. de overname van de lijn door Arriva. Grappig.
quote:Op donderdag 29 november 2012 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
rsfoort - Amsterdam Centraal gezeten, roept de machinist ineens om "We stoppen zometeen even op Naarden-Bussum, ik moet
Dit probleem kende ik ook nog nietquote:Op donderdag 29 november 2012 18:36 schreef Isabeau het volgende:
Als je eerst incheckt met je OV-chipkaart en daarna de kaart bij een automaat oplaadt (geld op zet), dan ben je niet meer ingecheckt! Maar....ook niet echt uitgecheckt omdat er wèl 10 euro wordt afgeschreven. Je kan ook niet meer uitchecken om dat op te lossen.
Ik heb gebeld met de NS en ze zijn op de hoogte van het probleemEr wordt naar een oplossing gezocht
Ondertussen dus niet meer opladen nà inchecken.
Wat is dit nou weer voor kneuzenprobleem?quote:Op donderdag 29 november 2012 18:59 schreef MaxMark het volgende:
Uit een ander topic:
[..]
Dit probleem kende ik ook nog niet
Er zijn wel stations waar de automaten na de paaltjes staan, waarschijnlijk. Maar goed, wie gaat sowieso de hele tijd z'n OV-chipkaart opladen? Automatisch opladen FTWquote:Op donderdag 29 november 2012 19:00 schreef b2py het volgende:
Het is denk ik ook niet gebruikelijk dat je na je inchecken nog even je saldo gaat opladen, maar wel een vervelend probleem. Afwachten maar
Dat vind jij "quote:Op donderdag 29 november 2012 18:38 schreef Flodder450 het volgende:
Waren een stel kinderen met de spoorbomen aan het spelen bij de overweg net vóór Sauwerd, machinist toeteren als een malle en alles
Hulde! Dit is hoe het hoort te zijn!quote:Op donderdag 29 november 2012 19:32 schreef b2py het volgende:
Strukton Rail zegt in de brief het als plicht te zien om te waarschuwen voor de gevolgen van de bezuinigingen.
Maar als ik er wat over zeg is het "Prorail heeft bepaald dat de helft minder ook veilig isquote:Op donderdag 29 november 2012 19:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hulde! Dit is hoe het hoort te zijn!
Dat zal je nooit uit mijn mond horenquote:Op donderdag 29 november 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar als ik er wat over zeg is het "Prorail heeft bepaal dat de helft minder ook veilig is"
Als de hoogste inschrijver bij een aanbesteding dit soort dingen gaat roepen en dan ook nog gaat verwijzen naar een extreem buitenlands voorbeeld moet je even een kilozak zout kopen bij de Supermarkt. Er zal vast een kern van waarheid in zitten maar je kan ook gewoon roepen dat Prorail erg op haar hoede moet zijn wat er in dit gebied gaat gebeuren. Dat weten ze intern Prorail ook wel.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hulde! Dit is hoe het hoort te zijn!
Dat zegt ProRail he, dat een andere aannemer want anders vindt is iets anders he.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar als ik er wat over zeg is het "Prorail heeft bepaald dat de helft minder ook veilig is"
Strukton zal ook niet snel zeggen dat het allemaal prima is. Die willen gewoon weer aan de gang.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:32 schreef b2py het volgende:
Strukton luidt noodklok spooronderhoud
donderdag 29 november 2012
Strukton Rail heeft een brandbrief aan Tweede Kamerleden gestuurd over de bezuinigingen die spoorbeheerder ProRail op het onderhoud van het spoor. In de brief zou de aannemer aangeven dat de bezuinigingen onherroepelijk gaan leiden tot vertragingen en mogelijk tot zeer ernstige ongelukken, meldt het ANP.
Een woordvoerdster van Strukton wil echter niets over de brief kwijt. Ook wil het bedrijf niet bevestigen of de berichtgeving over de inhoud van de brief klopt. Het prijsniveau voor spooronderhoud zou vastgesteld zijn op 25 tot 40 procent van de huidige kosten. Strukton Rail zegt in de brief het als plicht te zien om te waarschuwen voor de gevolgen van de bezuinigingen.
Het ANP meldt dat Strukton bang is voor een ongeluk als gevolg van slecht spooronderhoud. Daarbij zou er verwezen worden naar een Brits treinongeval in 2000 bij het Britse Hatfield. Bij dat ongeluk kwamen als gevolg van onvoldoende onderhoud vier mensen om het leven.
Verder weet het ANP te melden dat Strukton Rail pleit voor het stil leggen van alle aanbestedingen op spooronderhoud. Eerder meldde de Volkskrant ook al dat er zorgen zijn over de kwaliteit van het spooronderhoud. Vakbond FNV Spoor meldde toen al zich zorgen te maken. Ook de SP stelde naar aanleiding van die berichten kamervragen.
Bron
Tsja, prorail knijpt het spooronderhoud uit, over de rug van de veiligheid van de reiziger. Ook niet erg netjes natuurlijkquote:Op donderdag 29 november 2012 20:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Prorail heeft gewoon een contract met eisen opgesteld. Ook Asset Rail moet daar gewoon aan voldoen. Controleren dus die handel. Als het niet kan voor die prijs dan gaat Asset Rail failliet. Strukton maakt zich gewoon schuldig aan verschrikkelijke stemmingmakerij.
Ik denk dat dat genuanceerder ligt. Zie de vreemde gang van zaken rond de aanbesteding van PGO Amersfoort. En nee, zoals jij zegt werkt het niet: er wordt naar mijn idee onvoldoende geborgd dat een aannemer voor de prijs die ie vraagt ook daadwerkelijk goed onderhoud uitvoert.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Prorail heeft gewoon een contract met eisen opgesteld. Ook Asset Rail moet daar gewoon aan voldoen. Controleren dus die handel. Als het niet kan voor die prijs dan gaat Asset Rail failliet. Strukton maakt zich gewoon schuldig aan verschrikkelijke stemmingmakerij.
Het hele idee van een aanbesteding is dat je probeert een economisch zo aantrekkelijk mogelijke bieding binnen bepaalde randvoorwaarden probeert uit te lokken. Als je deelnemer aan dat spel bent (Strukton!) moet je ook niet gaan klagen als je dat spel opeens verliest.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ze proberen ProRail ertoe te bewegen de eisen voor de concessies iets anders op te stellen. Dat is hun goed recht en voor de rest is het zo dat het werk van iedere aannemer gecontroleerd behoort te worden.
Goed, dat die controle beter uitgevoerd moet worden kan best zo zijn en daar moet men ook echt wat mee gaan doen maar dat doet niets af aan het basisprincipe van een aanbesteding. Over dat eerste begint Strukton niet, over het tweede wel. Dat maakt het een stinkend zaakje.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat genuanceerder ligt. Zie de vreemde gang van zaken rond de aanbesteding van PGO Amersfoort. En nee, zoals jij zegt werkt het niet: er wordt naar mijn idee onvoldoende geborgd dat een aannemer voor de prijs die ie vraagt ook daadwerkelijk goed onderhoud uitvoert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |