Gewoon rijdenquote:Op woensdag 28 november 2012 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, wat te doen als het glad is en je hebt een oud barrel () zoals ik, maar je moet wel de weg op?
Ik persoonlijk heb geen navquote:Op donderdag 29 november 2012 00:17 schreef Palomar het volgende:
En in de categorie bergen/buitenland. Niet op je navigatiesysteem afgaan als die de snelste route weet. Je nav weet niet dat dat binnendoorweggetje waar je 90 mag eigenlijk een veredeld zandpad is met her en der rotsblokken op de weg waar je in de praktijk nog geen 30 haalt
Been there done thatGewoon de wegbewijzering volgen.
Met 7 kleuren stront in de broek.. Vind het doodeng... Vind nu het niet glad is een afrit al doodeng... Wil mijn achteraangedreven brik weer terug voor juist DIE bochtquote:Op donderdag 29 november 2012 00:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Gewoon rijden
(en een kilotje zand in een tasje achterin leggen, altijd handig als iemand vast komt te zitten)
een afrit doodeng vinden? Dat valt in Nederland allemaal wel mee toch?quote:Op donderdag 29 november 2012 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met 7 kleuren stront in de broek.. Vind het doodeng... Vind nu het niet glad is een afrit al doodeng... Wil mijn achteraangedreven brik weer terug voor juist DIE bocht
Zou je zeggen ja.. Maar ik heb er toch eenquote:Op donderdag 29 november 2012 00:27 schreef Palomar het volgende:
[..]
een afrit doodeng vinden? Dat valt in Nederland allemaal wel mee toch?
Zoek even een leeg stuk terrein op, rijd je banden op temp en ga eens kijken hoe lang het duurt tot je uitbreektquote:Op donderdag 29 november 2012 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou je zeggen ja.. Maar ik heb er toch eenZou n'm gillend vh lachen afgaan met die achterwie laangedreven auto... Maar bij mijn huidige voorwiel aangedreven barrel vind ik het eng
Boeit niet. Weet dat het belachelijk is etc. Blijf het eng vindenquote:Op donderdag 29 november 2012 00:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zoek even een leeg stuk terrein op, rijd je banden op temp en ga eens kijken hoe lang het duurt tot je uitbreekt
Maar het eng vinden (ook al is het niet gevaarlijk) maakt je gespannen en dat maakt het wel gevaarlijk, dus zoek de grens op en ga er (rustig) overheenquote:Op donderdag 29 november 2012 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boeit niet. Weet dat het belachelijk is etc. Blijf het eng vinden
Het gaat niet over de NSquote:Op donderdag 29 november 2012 01:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb wel een paar tips:
- Zorg dat er altijd een paar dekens in je auto liggen.
- Genoeg proviand om een nacht te overleven.
- Een opwindbare Led zaklamp
En als je eenmaal met pech of schade op de vluchtstrook staat, blijf dan niet in je auto zitten maar ga netjes achter de vangrail staan.. ook al zeikt het van de regen.quote:Op donderdag 29 november 2012 00:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als er dan iemand achterop klapt, draait je auto inderdaad van het verkeer weg in plaats van ernaartoe. En zoek de dichtstbijzijnde vluchtstrook, ga op een A2 als je op strook 1 of 2 rijdt lekker naar de middenberm, i.p.v. strook 3, 4 en 5 oversteken naar de zijkant.
Én zet je auto zo ver mogelijk van de rijstroken vandaan. Desnoods in het gras met nog net de linkerwielen op het asfalt zodat je in ieder geval weer wegkomt. Maar net achter de witte lijn gaan staan is vragen om ellende.quote:Op donderdag 29 november 2012 08:46 schreef Auti het volgende:
En als je eenmaal met pech of schade op de vluchtstrook staat, blijf dan niet in je auto zitten maar ga netjes achter de vangrail staan.. ook al zeikt het van de regen.
quote:
Idd, zo langzaam mogelijk optrekken en constante snelheid aanhouden.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:56 schreef henkde_j het volgende:
fietsen in de sneeuw.
Gewoon goed stevig constant doortrappen. Niet slingeren maar rechte lijnen fietsen en bochten zo wijd mogelijk pakken. En zo min mogelijk remmen. Met een richting of tempo wisseling lig je zo onderuit
En let vooral op bij bruggetjes e.d.. Die worden niet altijd gestrooid en zijn per definitie gladder, ook als er op de rest van het fietspad geen gladheid te bekennen is. Op die stukken moet écht in een rechte lijn fietsenquote:Op donderdag 29 november 2012 12:56 schreef henkde_j het volgende:
fietsen in de sneeuw.
Gewoon goed stevig constant doortrappen. Niet slingeren maar rechte lijnen fietsen en bochten zo wijd mogelijk pakken. En zo min mogelijk remmen. Met een richting of tempo wisseling lig je zo onderuit
Ik ben weleens om een de snelweg overstekende eendenfamilie heen gestuurd.quote:Op woensdag 28 november 2012 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eendjes op de snelweg lijken mij niet waarschijnlijk..
Sarcastisch, ofquote:Op donderdag 29 november 2012 15:15 schreef henkde_j het volgende:
Als je een boom niet meer kan ontwijken, zorg dan dat je de neus van de auto er in parkeert. Niet de zijkant
Een frontale klap biedt veel meer overlevingskans dan een zijwaartse klap. Zijwaartse botsingen geven bijna altijd nek letsel, de auto is aan de zijkanten ook stukken minder steviger dan de voorkant.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Sarcastisch, of? Zo nee, waarom dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |