abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 november 2012 @ 00:16:58 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735166
Ik ben echt HEEL blij met jullie bijdragen... Dan hoeven we het wiel niet allemaal zelf uit te vinden... Dank dus!!! :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119735190
En in de categorie bergen/buitenland. Niet op je navigatiesysteem afgaan als die de snelste route weet. Je nav weet niet dat dat binnendoorweggetje waar je 90 mag eigenlijk een veredeld zandpad is met her en der rotsblokken op de weg waar je in de praktijk nog geen 30 haalt ;)

Been there done that ;) Gewoon de bewegwijzering volgen.
  donderdag 29 november 2012 @ 00:17:58 #103
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119735191
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, wat te doen als het glad is en je hebt een oud barrel ( O+ ) zoals ik, maar je moet wel de weg op?
Gewoon rijden

(en een kilotje zand in een tasje achterin leggen, altijd handig als iemand vast komt te zitten :') )
  donderdag 29 november 2012 @ 00:19:27 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:17 schreef Palomar het volgende:
En in de categorie bergen/buitenland. Niet op je navigatiesysteem afgaan als die de snelste route weet. Je nav weet niet dat dat binnendoorweggetje waar je 90 mag eigenlijk een veredeld zandpad is met her en der rotsblokken op de weg waar je in de praktijk nog geen 30 haalt ;)

Been there done that ;) Gewoon de wegbewijzering volgen.
Ik persoonlijk heb geen nav
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 00:22:28 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735251
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gewoon rijden

(en een kilotje zand in een tasje achterin leggen, altijd handig als iemand vast komt te zitten :') )
Met 7 kleuren stront in de broek.. Vind het doodeng... Vind nu het niet glad is een afrit al doodeng... Wil mijn achteraangedreven brik weer terug voor juist DIE bocht
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119735326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Met 7 kleuren stront in de broek.. Vind het doodeng... Vind nu het niet glad is een afrit al doodeng... Wil mijn achteraangedreven brik weer terug voor juist DIE bocht
een afrit doodeng vinden? Dat valt in Nederland allemaal wel mee toch? :P
  donderdag 29 november 2012 @ 00:28:13 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735346
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:27 schreef Palomar het volgende:

[..]

een afrit doodeng vinden? Dat valt in Nederland allemaal wel mee toch? :P
Zou je zeggen ja.. Maar ik heb er toch een :@ Zou n'm gillend vh lachen afgaan met die achterwie laangedreven auto... Maar bij mijn huidige voorwiel aangedreven barrel vind ik het eng
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 00:55:27 #108
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119735703
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zou je zeggen ja.. Maar ik heb er toch een :@ Zou n'm gillend vh lachen afgaan met die achterwie laangedreven auto... Maar bij mijn huidige voorwiel aangedreven barrel vind ik het eng
Zoek even een leeg stuk terrein op, rijd je banden op temp en ga eens kijken hoe lang het duurt tot je uitbreekt
  donderdag 29 november 2012 @ 00:57:22 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zoek even een leeg stuk terrein op, rijd je banden op temp en ga eens kijken hoe lang het duurt tot je uitbreekt
Boeit niet. Weet dat het belachelijk is etc. Blijf het eng vinden
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 00:59:32 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735766
En ik duik mijn mandje in, morgen (vandaag) om half 7 weer op ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119735831
Ik heb wel een paar tips:

- Zorg dat er altijd een paar dekens in je auto liggen.
- Genoeg proviand om een nacht te overleven.
- Een opwindbare Led zaklamp
  donderdag 29 november 2012 @ 03:03:47 #112
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119736668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Boeit niet. Weet dat het belachelijk is etc. Blijf het eng vinden
Maar het eng vinden (ook al is het niet gevaarlijk) maakt je gespannen en dat maakt het wel gevaarlijk, dus zoek de grens op en ga er (rustig) overheen

als je vertrouwd bent met de grens is het niet meer griezelig
  donderdag 29 november 2012 @ 03:04:09 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119736669
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb wel een paar tips:

- Zorg dat er altijd een paar dekens in je auto liggen.
- Genoeg proviand om een nacht te overleven.
- Een opwindbare Led zaklamp
Het gaat niet over de NS

_O-
pi_119737803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als er dan iemand achterop klapt, draait je auto inderdaad van het verkeer weg in plaats van ernaartoe. En zoek de dichtstbijzijnde vluchtstrook, ga op een A2 als je op strook 1 of 2 rijdt lekker naar de middenberm, i.p.v. strook 3, 4 en 5 oversteken naar de zijkant.
En als je eenmaal met pech of schade op de vluchtstrook staat, blijf dan niet in je auto zitten maar ga netjes achter de vangrail staan.. ook al zeikt het van de regen.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 11:11:31 #115
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_119740990
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:46 schreef Auti het volgende:
En als je eenmaal met pech of schade op de vluchtstrook staat, blijf dan niet in je auto zitten maar ga netjes achter de vangrail staan.. ook al zeikt het van de regen.
Én zet je auto zo ver mogelijk van de rijstroken vandaan. Desnoods in het gras met nog net de linkerwielen op het asfalt zodat je in ieder geval weer wegkomt. Maar net achter de witte lijn gaan staan is vragen om ellende.

Ook een leuke: ouders die hun kinderen even moeten "uitlaten" op de vluchtstrook. Rij liever door naar een tankstation, AC restaurant of whatever, maar laat ze niet hun behoefte doen achter uw op luttele decimeters van het voorbijrazende verkeer geparkeerde voertuig :|W
  donderdag 29 november 2012 @ 11:21:59 #116
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119741349
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 03:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het gaat niet over de NS

_O-

Wacht maar tot er 3 cm sneeuw valt... dan breekt de pleuris weer uit....


Btw als je vast staat met spinnende wielen en je wil toch wegkomen, kun je in het uiterste geval een vloermat onder je aangedreven wielen leggen, grote kans dat de wielen dan weer iets grip krijgen..

[ Bericht 8% gewijzigd door Snowballed op 29-11-2012 11:27:29 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119744076
fietsen in de sneeuw.
Gewoon goed stevig constant doortrappen. Niet slingeren maar rechte lijnen fietsen en bochten zo wijd mogelijk pakken. En zo min mogelijk remmen. Met een richting of tempo wisseling lig je zo onderuit :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_119744669
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:56 schreef henkde_j het volgende:
fietsen in de sneeuw.
Gewoon goed stevig constant doortrappen. Niet slingeren maar rechte lijnen fietsen en bochten zo wijd mogelijk pakken. En zo min mogelijk remmen. Met een richting of tempo wisseling lig je zo onderuit :')
Idd, zo langzaam mogelijk optrekken en constante snelheid aanhouden.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119745644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:56 schreef henkde_j het volgende:
fietsen in de sneeuw.
Gewoon goed stevig constant doortrappen. Niet slingeren maar rechte lijnen fietsen en bochten zo wijd mogelijk pakken. En zo min mogelijk remmen. Met een richting of tempo wisseling lig je zo onderuit :')
En let vooral op bij bruggetjes e.d.. Die worden niet altijd gestrooid en zijn per definitie gladder, ook als er op de rest van het fietspad geen gladheid te bekennen is. Op die stukken moet écht in een rechte lijn fietsen :P.
  donderdag 29 november 2012 @ 14:55:03 #120
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_119747779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Eendjes op de snelweg lijken mij niet waarschijnlijk..
Ik ben weleens om een de snelweg overstekende eendenfamilie heen gestuurd.
(Da's nog best lastig met 120)
Naar wat er achter me gebeurde met de rest van het verkeer en de eendjes heb ik maar niet gekeken.
pi_119748364
Als je een boom niet meer kan ontwijken, zorg dan dat je de neus van de auto er in parkeert. Niet de zijkant :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_119757038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:15 schreef henkde_j het volgende:
Als je een boom niet meer kan ontwijken, zorg dan dat je de neus van de auto er in parkeert. Niet de zijkant :')
Sarcastisch, of :o ? Zo nee, waarom dan?
pi_119757521
quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Sarcastisch, of :o ? Zo nee, waarom dan?
Een frontale klap biedt veel meer overlevingskans dan een zijwaartse klap. Zijwaartse botsingen geven bijna altijd nek letsel, de auto is aan de zijkanten ook stukken minder steviger dan de voorkant.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 20:10:49 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119757724
Ik heb de tips in de OP gezet, maar die wordt zo wel ERG lang :@

Kan ik ze er niet beter weer uithalen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119758475
ANWB lid zijn, en pas bij je hebben
  donderdag 29 november 2012 @ 20:32:30 #126
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_119758543
Onderstuur, gas los, blijven sturen zoals je deed, niet achterlijk meer gaan sturen. Door het gas los te laten duikt de auto wat naar voren zodat er meer druk, en dus meer grip op je voorwielen komt.

Overstuur, gas los, absoluut blijven kijken waar je heen wilt, dan zal je automatisch lichtelijk tegen sturen, en de juiste richting op gaan. Als de overstuur tever doorzet zou je inderdaad gas bij moet geven om het nog te kunnen corrigeren, de kans dat je auto in de contraslip raakt is alleen praktisch 100% en je bent 'm helemaal kwijt met een hogere snelheid.

Wat andere hier zeggen over gas bijgeven moet je aan pro's overlaten.

[ Bericht 18% gewijzigd door blup op 29-11-2012 20:42:28 ]
  donderdag 29 november 2012 @ 20:53:47 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119759481
Alles tot hier verwerkt in de OP (als het goed is).

Graag jullie mening: tips in OP laten staan want handig of weghalen want de OP wordt te lang en je hebt het topic eigenlijk al gelezen? Of achter een spoiler zetten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119759700
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Alles tot hier verwerkt in de OP (als het goed is).

Graag jullie mening: tips in OP laten staan want handig of weghalen want de OP wordt te lang en je hebt het topic eigenlijk al gelezen? Of achter een spoiler zetten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 21:00:07 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119759777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:58 schreef Auti het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is op zich wel een idee denk ik :Y. Houdt de OP op acceptabele lengte en wie wel wil spieken kan dat..

Maar even wat meer meningen afwachten ;) Ik doe het gewoon ^O^

EDIT: spoiler weer weggehaald, opmaak IN spoiler zag er niet uit :N . Dat is dus geen oplossing -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119760477
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is op zich wel een idee denk ik :Y. Houdt de OP op acceptabele lengte en wie wel wil spieken kan dat..

Maar even wat meer meningen afwachten ;) Ik doe het gewoon ^O^

EDIT: spoiler weer weggehaald, opmaak IN spoiler zag er niet uit :N . Dat is dus geen oplossing -O-
Dan is het wellicht handiger om de OP de OP te laten en dat geinteresseerden de tips in het topic lezen?

Edit; eigenlijk is het nu ook wel mooi.. ik stoor mij er iig niet aan. Het is iig overzichtelijk.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 21:17:33 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119760581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:15 schreef Auti het volgende:

[..]

Dan is het wellicht handiger om de OP de OP te laten en dat geinteresseerden de tips in het topic lezen?
Na al dat werk? :'(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119760674
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Na al dat werk? :'(
Zie edit, ik vind het er wel mooi en overzichtelijk uit zien. ^O^ Hulde voor de inzet _O_
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 21:20:57 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119760778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:19 schreef Auti het volgende:

[..]

Zie edit, ik vind het er wel mooi en overzichtelijk uit zien. ^O^ Hulde voor de inzet _O_
Dank :*

Ik laat het voorlopig gewoon zo.. Mochten er klachten komen dan zie ik wel verder ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 21:39:27 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119761820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank :*

Ik laat het voorlopig gewoon zo.. Mochten er klachten komen dan zie ik wel verder ;)
Wat te doen bij een slip (algemeen)? Gas los en tegensturen? Of juist iets heel anders?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 21:44:16 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119762094
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Na al dat werk? :'(
gewoon in de op houden, niemand gaat eerst 3 topics lezen (ja wacht maar tot het ijzelt :D )
  donderdag 29 november 2012 @ 21:48:32 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119762334
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

gewoon in de op houden, niemand gaat eerst 3 topics lezen (ja wacht maar tot het ijzelt :D )
3 topics? Jij ziet dus wel mogelijkheden dat dit een reeks wordt?
O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 21:50:11 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119762420
Ik heb vertrouwen in je
  donderdag 29 november 2012 @ 21:58:34 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119762910
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:50 schreef Life2.0 het volgende:
Ik heb vertrouwen in je
Dank :*

Nou zoek ik nog wat mensen die tips (blijven) posten ;)

Heb je antwoord op bovenstaande vraag bijvoorbeeld?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119763100
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank :*

Nou zoek ik nog wat mensen die tips (blijven) posten ;)

Heb je antwoord op bovenstaande vraag bijvoorbeeld?
Het is zo afhankelijk van zoveel factoren.. Maar over het algemeen.. koppeling in, gas los, tegensturen en op tijd weer terugsturen om niet in een contraslip te komen. Dit kan je alleen maar leren op gevoel en dus door te oefenen.

De theorie moet je nu in grote lijnen wel een beetje door hebben.. je moet kunnen snappen waarom een auto zo reageert en wat een auto doet bij bepaalde handelingen. Het heeft allemaal te maken met gewichtsverplaatsing en balans.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 22:02:59 #140
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_119763185
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:01 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is zo afhankelijk van zoveel factoren.. Maar over het algemeen.. koppeling in, gas los, tegensturen en op tijd weer terugsturen om niet in een contraslip te komen. Dit kan je alleen maar leren op gevoel en dus door te oefenen.

De theorie moet je nu in grote lijnen wel een beetje door hebben.. je moet kunnen snappen waarom een auto zo reageert en wat een auto doet bij bepaalde handelingen. Het heeft allemaal te maken met gewichtsverplaatsing en balans.
koppeling niet indrukken. Je moet druk op de voorwielen krijgen, alleen van het gas.
Rijd jij ook altijd met je koppeling ingedrukt over rotondes?
  donderdag 29 november 2012 @ 22:03:49 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763227
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:01 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is zo afhankelijk van zoveel factoren.. Maar over het algemeen.. koppeling in, gas los, tegensturen en op tijd weer terugsturen om niet in een contraslip te komen. Dit kan je alleen maar leren op gevoel en dus door te oefenen.

De theorie moet je nu in grote lijnen wel een beetje door hebben.. je moet kunnen snappen waarom een auto zo reageert en wat een auto doet bij bepaalde handelingen. Het heeft allemaal te maken met gewichtsverplaatsing en balans.
Nou nee, nog niet helemaal eerlijk gezegd :@ Sommige dingen snap ik, anderen nog niet helemaal omdat ik te weinig technische autokennis heb.. Waarom bijvoobeeld koppeling intrappen? Wat doet dat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119763245
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef blup het volgende:

[..]

koppeling niet indrukken. Je moet druk op de voorwielen krijgen, alleen van het gas.
Dat zeg ik, afhankelijk van heel veel factoren.. een ervaren bestuurder in een achterwielaangedreven auto kan sturen met het gaspedaal ;)
-weg-
pi_119763356
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou nee, nog niet helemaal eerlijk gezegd :@ Sommige dingen snap ik, anderen nog niet helemaal omdat ik te weinig technische autokennis heb.. Waarom bijvoobeeld koppeling intrappen? Wat doet dat?
Koppeling intrappen kapt je aandrijving.. dat kan in bepaalde situaties wenselijk zijn en in andere situaties absoluut niet. Bij achterwielaandrijving moet je bijvoorbeeld je koppeling intrappen om te voorkomen dat je motor afslaat.. Of je geeft gas en maakt een dikke drift, maar dat is voor gevorderden :D.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 22:06:42 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763384
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef blup het volgende:

[..]

koppeling niet indrukken. Je moet druk op de voorwielen krijgen, alleen van het gas.
Rijd jij ook altijd met je koppeling ingedrukt over rotondes?
Da's ook zo'n dingetje: tijdens autorijles jaren geleden is mij altijd verteld om te zorgen dat ik geschakeld heb én de koppeling heb losgelaten vóór de bocht, maar volgens mij doe ik het loslaten vd koppeling nog steeds IN de bocht ipv ervoor.. Wat is het gevaar? Wat gebeurd er als je de koppeling ingedrukt houdt?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119763396
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat te doen bij een slip (algemeen)? Gas los en tegensturen? Of juist iets heel anders?
In ieder geval altijd blijven kijken en sturen in de richting waar je heenwilt.
pi_119763452
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In ieder geval altijd blijven kijken en sturen in de richting waar je heenwilt.
:Y Dat is het belangrijkste.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 22:08:23 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:06 schreef Auti het volgende:

[..]

Koppeling intrappen kapt je aandrijving.. dat kan in bepaalde situaties wenselijk zijn en in andere situaties absoluut niet. Bij achterwielaandrijving moet je bijvoorbeeld je koppeling intrappen om te voorkomen dat je motor afslaat.. Of je geeft gas en maakt een dikke drift, maar dat is voor gevorderden :D.
Hoezo slaat de motor dan af? En waarom wil je dat niet? Je kunt toch nog sturen dan? Of niet?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119763551
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef blup het volgende:

Rijd jij ook altijd met je koppeling ingedrukt over rotondes?
Daar wil ik nog wel eens een trap op geven om wielspin te forceren :9
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 22:10:04 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763586
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In ieder geval altijd blijven kijken en sturen in de richting waar je heenwilt.
Ja, maar bij overstuur moet je toch juist sturen in de richting die je (intuïtief) NIET wilt.. Maar dan ook blijven kijken waarheen je wél wilt?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 22:10:09 #150
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119763593
Geen tip als noodgeval, maar in het algemeen in de bergen: Zelfde versnelling de berg af als dat je hem op reed (dus reed je er in zijn 2 op, dan ga je er ook in zijn 2 weer af). Verder, als je moet remmen, kort maar hard remmen. Trap hem maar flink in en laat daarna je rem weer los. Dit voorkomt oververhitte remmen. Dus niet constant je rempedaal intrappen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')