Gewoon rijdenquote:Op woensdag 28 november 2012 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, wat te doen als het glad is en je hebt een oud barrel () zoals ik, maar je moet wel de weg op?
Ik persoonlijk heb geen navquote:Op donderdag 29 november 2012 00:17 schreef Palomar het volgende:
En in de categorie bergen/buitenland. Niet op je navigatiesysteem afgaan als die de snelste route weet. Je nav weet niet dat dat binnendoorweggetje waar je 90 mag eigenlijk een veredeld zandpad is met her en der rotsblokken op de weg waar je in de praktijk nog geen 30 haalt
Been there done thatGewoon de wegbewijzering volgen.
Met 7 kleuren stront in de broek.. Vind het doodeng... Vind nu het niet glad is een afrit al doodeng... Wil mijn achteraangedreven brik weer terug voor juist DIE bochtquote:Op donderdag 29 november 2012 00:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Gewoon rijden
(en een kilotje zand in een tasje achterin leggen, altijd handig als iemand vast komt te zitten)
een afrit doodeng vinden? Dat valt in Nederland allemaal wel mee toch?quote:Op donderdag 29 november 2012 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met 7 kleuren stront in de broek.. Vind het doodeng... Vind nu het niet glad is een afrit al doodeng... Wil mijn achteraangedreven brik weer terug voor juist DIE bocht
Zou je zeggen ja.. Maar ik heb er toch eenquote:Op donderdag 29 november 2012 00:27 schreef Palomar het volgende:
[..]
een afrit doodeng vinden? Dat valt in Nederland allemaal wel mee toch?
Zoek even een leeg stuk terrein op, rijd je banden op temp en ga eens kijken hoe lang het duurt tot je uitbreektquote:Op donderdag 29 november 2012 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou je zeggen ja.. Maar ik heb er toch eenZou n'm gillend vh lachen afgaan met die achterwie laangedreven auto... Maar bij mijn huidige voorwiel aangedreven barrel vind ik het eng
Boeit niet. Weet dat het belachelijk is etc. Blijf het eng vindenquote:Op donderdag 29 november 2012 00:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zoek even een leeg stuk terrein op, rijd je banden op temp en ga eens kijken hoe lang het duurt tot je uitbreekt
Maar het eng vinden (ook al is het niet gevaarlijk) maakt je gespannen en dat maakt het wel gevaarlijk, dus zoek de grens op en ga er (rustig) overheenquote:Op donderdag 29 november 2012 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boeit niet. Weet dat het belachelijk is etc. Blijf het eng vinden
Het gaat niet over de NSquote:Op donderdag 29 november 2012 01:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb wel een paar tips:
- Zorg dat er altijd een paar dekens in je auto liggen.
- Genoeg proviand om een nacht te overleven.
- Een opwindbare Led zaklamp
En als je eenmaal met pech of schade op de vluchtstrook staat, blijf dan niet in je auto zitten maar ga netjes achter de vangrail staan.. ook al zeikt het van de regen.quote:Op donderdag 29 november 2012 00:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als er dan iemand achterop klapt, draait je auto inderdaad van het verkeer weg in plaats van ernaartoe. En zoek de dichtstbijzijnde vluchtstrook, ga op een A2 als je op strook 1 of 2 rijdt lekker naar de middenberm, i.p.v. strook 3, 4 en 5 oversteken naar de zijkant.
Én zet je auto zo ver mogelijk van de rijstroken vandaan. Desnoods in het gras met nog net de linkerwielen op het asfalt zodat je in ieder geval weer wegkomt. Maar net achter de witte lijn gaan staan is vragen om ellende.quote:Op donderdag 29 november 2012 08:46 schreef Auti het volgende:
En als je eenmaal met pech of schade op de vluchtstrook staat, blijf dan niet in je auto zitten maar ga netjes achter de vangrail staan.. ook al zeikt het van de regen.
quote:
Idd, zo langzaam mogelijk optrekken en constante snelheid aanhouden.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:56 schreef henkde_j het volgende:
fietsen in de sneeuw.
Gewoon goed stevig constant doortrappen. Niet slingeren maar rechte lijnen fietsen en bochten zo wijd mogelijk pakken. En zo min mogelijk remmen. Met een richting of tempo wisseling lig je zo onderuit
En let vooral op bij bruggetjes e.d.. Die worden niet altijd gestrooid en zijn per definitie gladder, ook als er op de rest van het fietspad geen gladheid te bekennen is. Op die stukken moet écht in een rechte lijn fietsenquote:Op donderdag 29 november 2012 12:56 schreef henkde_j het volgende:
fietsen in de sneeuw.
Gewoon goed stevig constant doortrappen. Niet slingeren maar rechte lijnen fietsen en bochten zo wijd mogelijk pakken. En zo min mogelijk remmen. Met een richting of tempo wisseling lig je zo onderuit
Ik ben weleens om een de snelweg overstekende eendenfamilie heen gestuurd.quote:Op woensdag 28 november 2012 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eendjes op de snelweg lijken mij niet waarschijnlijk..
Sarcastisch, ofquote:Op donderdag 29 november 2012 15:15 schreef henkde_j het volgende:
Als je een boom niet meer kan ontwijken, zorg dan dat je de neus van de auto er in parkeert. Niet de zijkant
Een frontale klap biedt veel meer overlevingskans dan een zijwaartse klap. Zijwaartse botsingen geven bijna altijd nek letsel, de auto is aan de zijkanten ook stukken minder steviger dan de voorkant.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Sarcastisch, of? Zo nee, waarom dan?
quote:Op donderdag 29 november 2012 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Alles tot hier verwerkt in de OP (als het goed is).
Graag jullie mening: tips in OP laten staan want handig of weghalen want de OP wordt te lang en je hebt het topic eigenlijk al gelezen? Of achter een spoiler zetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-weg-
quote:Op donderdag 29 november 2012 20:58 schreef Auti het volgende:
[..]Is op zich wel een idee denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Houdt de OP op acceptabele lengte en wie wel wil spieken kan dat..
Maar even wat meer meningen afwachtenIk doe het gewoon
![]()
EDIT: spoiler weer weggehaald, opmaak IN spoiler zag er niet uit. Dat is dus geen oplossing
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Dan is het wellicht handiger om de OP de OP te laten en dat geinteresseerden de tips in het topic lezen?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is op zich wel een idee denk ik. Houdt de OP op acceptabele lengte en wie wel wil spieken kan dat..
Maar even wat meer meningen afwachtenIk doe het gewoon
![]()
EDIT: spoiler weer weggehaald, opmaak IN spoiler zag er niet uit. Dat is dus geen oplossing
![]()
Na al dat werk?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Dan is het wellicht handiger om de OP de OP te laten en dat geinteresseerden de tips in het topic lezen?
Dankquote:Op donderdag 29 november 2012 21:19 schreef Auti het volgende:
[..]
Zie edit, ik vind het er wel mooi en overzichtelijk uit zien.Hulde voor de inzet
Wat te doen bij een slip (algemeen)? Gas los en tegensturen? Of juist iets heel anders?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank![]()
Ik laat het voorlopig gewoon zo.. Mochten er klachten komen dan zie ik wel verder
3 topics? Jij ziet dus wel mogelijkheden dat dit een reeks wordt?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon in de op houden, niemand gaat eerst 3 topics lezen (ja wacht maar tot het ijzelt)
Dankquote:
Het is zo afhankelijk van zoveel factoren.. Maar over het algemeen.. koppeling in, gas los, tegensturen en op tijd weer terugsturen om niet in een contraslip te komen. Dit kan je alleen maar leren op gevoel en dus door te oefenen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank![]()
Nou zoek ik nog wat mensen die tips (blijven) posten![]()
Heb je antwoord op bovenstaande vraag bijvoorbeeld?
koppeling niet indrukken. Je moet druk op de voorwielen krijgen, alleen van het gas.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Het is zo afhankelijk van zoveel factoren.. Maar over het algemeen.. koppeling in, gas los, tegensturen en op tijd weer terugsturen om niet in een contraslip te komen. Dit kan je alleen maar leren op gevoel en dus door te oefenen.
De theorie moet je nu in grote lijnen wel een beetje door hebben.. je moet kunnen snappen waarom een auto zo reageert en wat een auto doet bij bepaalde handelingen. Het heeft allemaal te maken met gewichtsverplaatsing en balans.
Nou nee, nog niet helemaal eerlijk gezegdquote:Op donderdag 29 november 2012 22:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Het is zo afhankelijk van zoveel factoren.. Maar over het algemeen.. koppeling in, gas los, tegensturen en op tijd weer terugsturen om niet in een contraslip te komen. Dit kan je alleen maar leren op gevoel en dus door te oefenen.
De theorie moet je nu in grote lijnen wel een beetje door hebben.. je moet kunnen snappen waarom een auto zo reageert en wat een auto doet bij bepaalde handelingen. Het heeft allemaal te maken met gewichtsverplaatsing en balans.
Dat zeg ik, afhankelijk van heel veel factoren.. een ervaren bestuurder in een achterwielaangedreven auto kan sturen met het gaspedaalquote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef blup het volgende:
[..]
koppeling niet indrukken. Je moet druk op de voorwielen krijgen, alleen van het gas.
Koppeling intrappen kapt je aandrijving.. dat kan in bepaalde situaties wenselijk zijn en in andere situaties absoluut niet. Bij achterwielaandrijving moet je bijvoorbeeld je koppeling intrappen om te voorkomen dat je motor afslaat.. Of je geeft gas en maakt een dikke drift, maar dat is voor gevorderdenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou nee, nog niet helemaal eerlijk gezegdSommige dingen snap ik, anderen nog niet helemaal omdat ik te weinig technische autokennis heb.. Waarom bijvoobeeld koppeling intrappen? Wat doet dat?
Da's ook zo'n dingetje: tijdens autorijles jaren geleden is mij altijd verteld om te zorgen dat ik geschakeld heb én de koppeling heb losgelaten vóór de bocht, maar volgens mij doe ik het loslaten vd koppeling nog steeds IN de bocht ipv ervoor.. Wat is het gevaar? Wat gebeurd er als je de koppeling ingedrukt houdt?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef blup het volgende:
[..]
koppeling niet indrukken. Je moet druk op de voorwielen krijgen, alleen van het gas.
Rijd jij ook altijd met je koppeling ingedrukt over rotondes?
In ieder geval altijd blijven kijken en sturen in de richting waar je heenwilt.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat te doen bij een slip (algemeen)? Gas los en tegensturen? Of juist iets heel anders?
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In ieder geval altijd blijven kijken en sturen in de richting waar je heenwilt.
Hoezo slaat de motor dan af? En waarom wil je dat niet? Je kunt toch nog sturen dan? Of niet?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:06 schreef Auti het volgende:
[..]
Koppeling intrappen kapt je aandrijving.. dat kan in bepaalde situaties wenselijk zijn en in andere situaties absoluut niet. Bij achterwielaandrijving moet je bijvoorbeeld je koppeling intrappen om te voorkomen dat je motor afslaat.. Of je geeft gas en maakt een dikke drift, maar dat is voor gevorderden.
Daar wil ik nog wel eens een trap op geven om wielspin te forcerenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef blup het volgende:
Rijd jij ook altijd met je koppeling ingedrukt over rotondes?
Ja, maar bij overstuur moet je toch juist sturen in de richting die je (intuïtief) NIET wilt.. Maar dan ook blijven kijken waarheen je wél wilt?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In ieder geval altijd blijven kijken en sturen in de richting waar je heenwilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |