abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2012 @ 23:29:22 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119733988
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Op de snelweg: Kijk verder vooruit dan de 100 meter voor je, probeer meerdere auto's vooruit te kijken. Hierdoor kan je vaak bepaalde remsituaties al zien aankomen, waardoor jij gas los kan laten en minder hoeft bij te remmen. Als er iets op de snelweg ligt (bijv een baksteen ofzo) of eroverheen stuitert (been there, done that, helaas), niet sturen, stuur recht, poot van het gas en knal er maar overheen. Knippers aan en na de klap gaan we eens remmen. Ga je proberen een uitwijkmanoeuvre te doen, dan heb je kans dat het onder je banden komt waardoor je danwel een klapband krijgt, danwel een spin krijgt of zelfs op zijn kant kan gaan (dat laatste vooral bij wat hogere auto's). Zo lang het op de grond ligt of iets rolt: Klap er maar overheen, is voor jou het veiligste.

Als je met 2 wielen in een natte berm geraakt: Niet raar sturen, poot van het gas en laat de wagen maar uitrollen terwijl jij de weg volgt. Als je bijna stilstaat gaan we wel eens kijken hoe we die weg weer helemaal opkomen.

Verder bij overstuur waarin je in een slip raakt: Bij een voorwiel aangedreven auto stuur draaien en proberen gas te geven. Bij een achterwiel aangedreven auto koppeling in en laat maar glijden.
Dank voor je tips ^O^

Sommige dingen doe IK sowieso al..Zoals vooruitzien. Ik verbaas me er altijd over dat automobilisten er (te) laat achter komen dat ze zich klem rijden achter een vrachtwagen.. Ik rij me ook wel eens klem, maar dan heb ik al minuten gezocht naar een gaatje (dat IK groot genoeg vind) in de linkerbaan naast me dat niet kwam.. Regeren is vooruitzien, autorijden = vooruitzien..

Gas loslaten doe ik ook als ik voor me iets zie gebeuren of massaal remlichten zie oplichten. Ik rem pas als het MOET (afstand tot voorganger m.i te klein)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 28 november 2012 @ 23:31:10 #52
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119734058
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:11 schreef Palomar het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier over een ongecontroleerde slip/glijpartij, dus vraag me af of sturen iets helpt. Of je moet er al op hopen dat ie op het laatste moment nog grip krijgt en de goede kant op stuurt ;)
Gewoon blijven zitten, het is maar een paaltje, enkel blikschade, in paniek reageren levert vaak alleen meer schade op (tegen andere auto aanrijden bijv)
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 23:31:31 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734080
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:29 schreef Palomar het volgende:

[..]

zonder abs is dat wel zonde van je banden ;) Kan best zijn dat je banden daarna 'vierkant' zijn en je auto hobbelt. Zou het alleen bij nat/glad weer proberen.
Valt wel mee hoor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119734154
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor.
ja, vanaf 50 misschien nog wel. Heb ook wel es bij iemand in gezeten die niet oplette en met +- 100km zonder abs vol in de remmen ging (en daarna ook nog eens in de bocht rechtdoor ging omdat ie de rem niet losliet). Die kon nieuwe banden kopen :P
  woensdag 28 november 2012 @ 23:33:40 #55
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119734161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als je wél remt ook. IJsbanen/glijbanen en remmen heeft geen zin: geen grip = geen afremming volgens mij
leuker nog: door je wielen te blokkeren (remmen of gas terug geven) ga je juist ongecontroleerd naar benee _O-

gewoon rustig met je koppeling je wielen iets langzamer laten draaien

gratis sneeuwtip voor het leven:
als je van de winter gaat fietsen moet je je stuur losje vasthouden en gewicht naar achteren houden, hopelijk bespaart dat een paar botbreuken
pi_119734174
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik denk dat mijn auto en ik eerder in puin liggen als er eendjes oversteken... Ik rem op zeker wél :@
Google maar eens op 'eendjesarrest' en bedenk je of het zo slim is.

De truc is om alternatieven aan te leren. That is: leren uitwijken en dergelijke. En dat moet je oefenen ipv bespreken.
Schip ahoy!
  woensdag 28 november 2012 @ 23:34:13 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gewoon blijven zitten, het is maar een paaltje, enkel blikschade, in paniek reageren levert vaak alleen meer schade op (tegen andere auto aanrijden bijv)
Voor MIJ is blikschade: auto naar de sloop ;)

Althans economisch gezien.. Heb het ding al eens laten oplappen terwijl het economisch total loss was.. Want mechanisch (ja, zo oud is het schatje al) nog helemaal prima
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 23:35:11 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734220
Oja, als het opeens glad is (bijv. een viaduct dat opgevroren is), laat maar rollen. Niet remmen, geen gekke stuurbewegingen maken, gewoon maar laten rollen.
Als je wilt wegrijden in de sneeuw: Zoek naar verse sneeuw, heb je meer grip. Rustig wegrijden, laat de koppeling maar wat meer slippen, maar houdt die banden in vredesnaam op de weg zonder te slippen.
Verder: Winterbanden zijn niet heilig en zorgen er niet voor dat je even idioot kan scheuren als zomers, maar dragen wel bij aan een stabielere rit en meer controle over het voertuig in winterse omstandigheden.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 23:36:20 #59
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:34 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

De truc is om alternatieven aan te leren. That is: leren uitwijken en dergelijke. En dat moet je oefenen ipv bespreken.
Uitwijken ook niet. Ram er maar overheen, is voor jezelf het veiligst En die eendjes die met 130 over de snelweg gaan overleven het toch niet, ook als jij wel uitwijkt heb je ze al geraakt voordat je goed en wel de juiste beslissing hebt genomen. Bij lagere snelheden ook goed blijven spiegelen, dan weet je of je opeens hard kan remmen of niet (als er een vrachtwagen op je bumper zit bijvoorbeeld).
The summer is magic!

woensdag 28 november 2012 @ 23:36:49 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:33 schreef Palomar het volgende:

[..]

ja, vanaf 50 misschien nog wel. Heb ook wel es bij iemand in gezeten die niet oplette en met +- 100km zonder abs vol in de remmen ging (en daarna ook nog eens in de bocht rechtdoor ging omdat ie de rem niet losliet). Die kon nieuwe banden kopen :P
Ik heb het ZELF meegemaakt.. Stilstaande file te laat gezien (niemand ook met alrmlichten aan, de eikels) en heeeeeeeel hard remmen.. Zag het rubber van mijn banden spatten in de achteruitkijkspiegel (die ik ook in de gaten hield, want wellicht was ik niet de enige die eea laat in de gaten kreeg).. Goed afgelopen: op tijd tot stilstand gekomen,,
  woensdag 28 november 2012 @ 23:38:13 #61
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119734319
Voor mij is blikschade: ziekenhuis ;(

Voor inzicht en rijvaardigheid is ook wel leuk om te doen: niet remmen!

Gewoon je dagelijke route maken maar je mag niet remmen, niet aantikken, niet zachtjes remmen, gewoon niet remmen (behalve als het moet voor de verkeersveiligheid :') )

Zeg het wel eens als ik bij iemand in de auto zit; rem nou eens niet constant en leer je snelheid te controleren met je versnellingsbak en je ogen, al dat gerem is compleet overbod
  woensdag 28 november 2012 @ 23:38:39 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734330
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

leuker nog: door je wielen te blokkeren (remmen of gas terug geven) ga je juist ongecontroleerd naar benee _O-

als je van de winter gaat fietsen moet je je stuur losje vasthouden en gewicht naar achteren houden, hopelijk bespaart dat een paar botbreuken
Da's dus het hele punt van dit topic: vaak doe je intuïtief het verkeerde... Zoals met die fiets: stuur krampachtig vasthouden als je weet dat het glad is ;)
  woensdag 28 november 2012 @ 23:38:54 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119734340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

(niemand ook met alrmlichten aan, de eikels
Het lef dat ze hadden zeg!

_O-
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 23:38:59 #64
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734345
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het ZELF meegemaakt.. Stilstaande file te laat gezien (niemand ook met alrmlichten aan, de eikels) en heeeeeeeel hard remmen.. Zag het rubber van mijn banden spatten in de achteruitkijkspiegel (die ik ook in de gaten hield, want wellicht was ik niet de enige die eea laat in de gaten kreeg).. Goed afgelopen: op tijd tot stilstand gekomen,,
Goede actie, spiegelen bij remmen. Ik zat toen ik net mijn rijbewijs had bij mijn pa in de auto, file en inene vliegt mijn pa de vluchtstrook op. Hoop gepiep en kabaal naast ons, komt er een auto tot stilstand naast ons met iemand die verstijfd aan het stuur zat. Hadden we dus niet op de vluchtstrook gestaan, had ie vol naar binnen gereden.
The summer is magic!

woensdag 28 november 2012 @ 23:40:14 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:34 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Met ALLES is oefenen beter.. Maar de theorie weten (die vaak contra-intuitief is) kan óók al helpen.. Dus heeft dit topic WEL zin dunkt mij..
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 23:41:11 #66
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734424
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Met ALLES is oefenen beter.. Maar de theorie weten (die vaak contra-intuitief is) kan óók al helpen.. Dus heeft dit topic WEL zin dunkt mij..
Al is het alleen maar omdat je het hierna wel kan oefenen :P
The summer is magic!

pi_119734432
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:38 schreef Life2.0 het volgende:
Zeg het wel eens als ik bij iemand in de auto zit; rem nou eens niet constant en leer je snelheid te controleren met je versnellingsbak en je ogen, al dat gerem is compleet overbod
Vind dat in de spits wel irritant, want bijv. in een langzaam rijdende file laat je op die manier gaten vallen voor je en heb je van die figuren die daar meteen tussen gaan. Betrap me er zelf dan wle vaak op dat ik juist constant even gas geef, rem, gas geef, rem etc. , om maar geen gat te laten vallen, terwijl het veel efficienter is om rustig door te rollen.
  woensdag 28 november 2012 @ 23:41:48 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734444
quote:
Voor mij is blikschade: ziekenhuis ;(

Voor inzicht en rijvaardigheid is ook wel leuk om te doen: niet remmen!

Gewoon je dagelijke route maken maar je mag niet remmen, niet aantikken, niet zachtjes remmen, gewoon niet remmen (behalve als het moet voor de verkeersveiligheid :') )

Goede tip ^O^ , maar doe IK persoonlijk al zo veel mogelijk
  woensdag 28 november 2012 @ 23:41:52 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119734446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Da's dus het hele punt van dit topic: vaak doe je intuïtief het verkeerde... Zoals met die fiets: stuur krampachtig vasthouden als je weet dat het glad is ;)
Klopt, angst maakt alles kapot! :(

Ik fiets zelf veel, per rit meer dan dat ik op de motor ga en vooral in de winter (heb geen auto, ov is gewoon klote) fiets ik dus lekker door, en ik heb zoooo vaak gevallen mensen van die simpele dingen uit moeten leggen dat ik er gek van werd; mensen lijken gewoon alle logica kwijt te zijn :'( (maar dat zullen ze van mij ook zeggen als ik met 20+ km/u op mijn fiets over de wegijsbaan rijdt en autos inhaal _O-
  woensdag 28 november 2012 @ 23:43:15 #70
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119734507
quote:

[..]

Misschien een soort lijstje maken in de OP? Zeker met de winter in aankomst heeft misschien iemand er iets aan, zodra ze maar snappen wat ze in theorie moeten doen..
  woensdag 28 november 2012 @ 23:43:22 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734511
quote:

[..]

Het lef dat ze hadden zeg!

_O-
Inderdaad.. Zodra ik zie dat de hele meute voor me hard remt en ik ook redelijk fors moet remmen zet ik de alarmlichten aan.. Helder en duidelijk signaal en werk uitstekend ^O^
pi_119734590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Klopt, angst maakt alles kapot! :(

Ik fiets zelf veel, per rit meer dan dat ik op de motor ga en vooral in de winter (heb geen auto, ov is gewoon klote) fiets ik dus lekker door, en ik heb zoooo vaak gevallen mensen van die simpele dingen uit moeten leggen dat ik er gek van werd; mensen lijken gewoon alle logica kwijt te zijn :'( (maar dat zullen ze van mij ook zeggen als ik met 20+ km/u op mijn fiets over de wegijsbaan rijdt en autos inhaal _O-
hehe idd, als het net gesneeuwd heeft zie je iedereen heel krampachtig langzama gaan met de voeten aan de grond :') Terwijl je zolang je rechtdoor gaat gewoon normaal kunt fietsen. Alleen in de bocht een beetje oppassen.
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 23:52:55 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734652
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:50 schreef Palomar het volgende:

[..]

hehe idd, als het net gesneeuwd heeft zie je iedereen heel krampachtig langzama gaan met de voeten aan de grond :') Terwijl je zolang je rechtdoor gaat gewoon normaal kunt fietsen. Alleen in de bocht een beetje oppassen.
En als het een paar dagen ligt en papperig is geworden weer is opgevroren, gaan ze allemaal hard rijden en op hun plaat.
The summer is magic!

woensdag 28 november 2012 @ 23:53:19 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119734670
Of ze gaan lopen en dan schiet ik ze zo voorbij en dan roepen ze na dat het glad is, "dankje!" _O-
  woensdag 28 november 2012 @ 23:53:31 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734674
@Life

Daarom heb ik dit topic idd geopend, om mensen iig de theorie te leren (die ik zelf vaak ook niet ken en juist ook wil leren)..

Maar ik ben de komende maand vaak van huis, dus ik vrees voor topic doorlezen :@

Of een mod moet het of zich willen nemen
  woensdag 28 november 2012 @ 23:54:36 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734711
Ok, wat te doen als het glad is en je hebt een oud barrel ( O+ ) zoals ik, maar je moet wel de weg op?
pi_119734712
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Uitwijken ook niet. Ram er maar overheen, is voor jezelf het veiligst En die eendjes die met 130 over de snelweg gaan overleven het toch niet, ook als jij wel uitwijkt heb je ze al geraakt voordat je goed en wel de juiste beslissing hebt genomen. Bij lagere snelheden ook goed blijven spiegelen, dan weet je of je opeens hard kan remmen of niet (als er een vrachtwagen op je bumper zit bijvoorbeeld).
Ik bedoelde ook niet zozeer voor de eendjes: die rij je gewoon plat. Net als konijnen en vogels. Ik bedoelde meer voor allerhande andere situaties. Kinderen die de straat op rennen, andere automobilisten die voorrang nemen etc. Dan heb je vaak meer aan uitwijken. Oefenen, oefenen, oefenen.
quote:

[..]

Het is zeker niet verkeerd om je erin te verdiepen. Maar zelfs als je de theorie weet, gaat het de eerste keren vaak mis. Op zo'n uitgebreide training ook: ze zeggen wat je moet doen, maar of het de eerste keer goed gaat is maar de vraag.

Belangrijkste tip bij uitwijken: niet kijken naar obstakels, maar kijk waar je heen wil. Als je naar het obstakel blijft kijken, al is het 't enige in de nabije omgeving is dat er staat, ga je het raken.
Schip ahoy!
  woensdag 28 november 2012 @ 23:55:59 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734747
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet zozeer voor de eendjes: die rij je gewoon plat. Net als konijnen en vogels. Ik bedoelde meer voor allerhande andere situaties. Kinderen die de straat op rennen, andere automobilisten die voorrang nemen etc. Dan heb je vaak meer aan uitwijken. Oefenen, oefenen, oefenen.

[..]

Het is zeker niet verkeerd om je erin te verdiepen. Maar zelfs als je de theorie weet, gaat het de eerste keren vaak mis. Op zo'n uitgebreide training ook: ze zeggen wat je moet doen, maar of het de eerste keer goed gaat is maar de vraag.

Belangrijkste tip bij uitwijken: niet kijken naar obstakels, maar kijk waar je heen wil. Als je naar het obstakel blijft kijken, al is het 't enige in de nabije omgeving is dat er staat, ga je het raken.
Weet ik inmiddels, maar anderen wellicht niet.. Ergo: dit topic ;)
  woensdag 28 november 2012 @ 23:59:22 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734856
Maar iig tot zover: iedereen bedankt voor de tips en de uitleg, hopelijk morgen en nog vele dagen later méér tips en nog méér uitleg ^O^ O+ :*
pi_119734879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, wat te doen als het glad is en je hebt een oud barrel ( O+ ) zoals ik, maar je moet wel de weg op?
Daarvoor geldt hetzelfde als elke andere auto lijkt me, op rechte stukken gewoon rijden en in de bochten wat extra oppassen (vroeger gas los ipv. remmen).

Op de snelweg ook oppassen bij inhalen dat er als het gesneeuwd heeft sporen ontstaan in het midden van de weg waardoor je kunt slippen.
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 00:01:00 #81
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734886
Zet bij overstuur nog even: Bij een voorwielaangedreven auto gas bijgeven. Vooral NIET remmen met de handrem. Bij een achterwiel aangedreven auto koppeling intrappen.
The summer is magic!

donderdag 29 november 2012 @ 00:02:32 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734919
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zet bij overstuur nog even: Bij een voorwielaangedreven auto gas bijgeven. Vooral NIET remmen met de handrem. Bij een achterwiel aangedreven auto koppeling intrappen.
Nee.. Bij achterwiel aangedreven auto: gas bijgeven en blijven sturen..

Bij voorwielaangedreven auto NIET wat mij betreft..
pi_119734949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Plus je banden stukje laten leeglopen. Heb je meer grip.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119734953
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

volgens mij heeft hij wel gelijk. Bij overstuur gaat de achterkant de voorkant inhalen. Bij een achterwiel aangedreven auto zou ik dan zeker geen extra gas bijgeven. Bij een voorwielaangedreven wel. omdat je het geheel dan weer recht trekt.
  donderdag 29 november 2012 @ 00:04:14 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734954
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Oeps, ik dacht net aan ONDERstuur...
En met een voorwielaangedreven auto gas bijgeven? Krijgt dat je voorwielen weer voor je achterwielen?
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 00:04:44 #86
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734961
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Overstuur en achterwielaandrijving + gas geven is een spin/drift doen. Je achterkant wil de voorkant voorbij, dus je wil bij overstuur en voorwielaandrijving de voorkant weer op gang brengen en voor je achterwielen houden. Maar in godsnaam, blijf van die handrem af.
The summer is magic!

donderdag 29 november 2012 @ 00:04:57 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734966
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:04 schreef Palomar het volgende:

[..]

volgens mij heeft hij wel gelijk. Bij overstuur gaat de achterkant de voorkant inhalen. Bij een achterwiel aangedreven auto zou ik dan zeker geen extra gas bijgeven. Bij een voorwielaangedreven wel. omdat je het geheel dan weer recht trekt.
Ik dacht aan onderstuur
  donderdag 29 november 2012 @ 00:05:37 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734980
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Overstuur en achterwielaandrijving + gas geven is een spin/drift doen. Je achterkant wil de voorkant voorbij, dus je wil bij overstuur en voorwielaandrijving de voorkant weer op gang brengen en voor je achterwielen houden. Maar in godsnaam, blijf van die handrem af.
Nogmaals, dom van me, maar ik dacht aan ONDERstuur
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 00:06:05 #89
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119734987
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, dat merk ik. :*
The summer is magic!

donderdag 29 november 2012 @ 00:06:26 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119734999
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Handrem is voor mij voor parkeren ;)
pi_119735010
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oeps, ik dacht net aan ONDERstuur...
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik dacht aan onderstuur
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

je zou er haast overstuur van worden :*
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 00:07:33 #92
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119735015
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Handrem is voor mij voor parkeren ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:07 schreef Palomar het volgende:

[..]

[..]

[..]

_O_
The summer is magic!

donderdag 29 november 2012 @ 00:07:34 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735017
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:07 schreef Palomar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou, idd :D
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 00:09:29 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119735055
Oja, als je met pech langs de weg komt te staan: draai het stuur naar rechts als je rechts staat en links als je links staat.
The summer is magic!

donderdag 29 november 2012 @ 00:10:36 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735075
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Oja, als je met pech langs de weg komt te staan: draai het stuur naar rechts als je rechts staat en links als je links staat.
Want dan ram je tegen vangrail/in water ipv op (snel)weg?
pi_119735084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
zo moet je in bergen ook altijd parkeren, naast dat je hem zowel op de handrem zet als in de versnelling laat staan en stenen tegen je banden hebt gezet :P
  donderdag 29 november 2012 @ 00:12:57 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119735118
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:11 schreef Palomar het volgende:

[..]

zo moet je in bergen ook altijd parkeren, naast dat je hem zowel op de handrem zet als in de versnelling laat staan en stenen tegen je banden hebt gezet :P
Heuvels en bergen zijn me tot op heden bespaard gebleven...

Maar tips in die catogorie zijn ook welkom lijkt me.. Zeker voor noobs als ik (ben), ;)
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 00:13:08 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119735126
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Want dan ram je tegen vangrail/in water ipv op (snel)weg?
Als er dan iemand achterop klapt, draait je auto inderdaad van het verkeer weg in plaats van ernaartoe. En zoek de dichtstbijzijnde vluchtstrook, ga op een A2 als je op strook 1 of 2 rijdt lekker naar de middenberm, i.p.v. strook 3, 4 en 5 oversteken naar de zijkant.
The summer is magic!

pi_119735132
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar tips in die catogorie zijn ook welkom lijkt me.. Zeker voor noobs als ik (ben), ;)
niet met ingetrapte rem de berg afgaan, maar rollend in de versnelling ;) (bijv. in de 3 als je 70/80 wilt).
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 00:14:50 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119735137
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zorg voor kettingen in de bergen, dekens, voedsel dat lang goed blijft, drinken in een te grote fles zo dat bij bevriezing de fles niet knapt (en je een hoop bende bespaart blijft). Die laatste punten gelden ook voor Nederland in de winter.
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')