Je je stimuleert ze om het geld dat ze hebben uit te gevenquote:Op woensdag 28 november 2012 13:51 schreef aequus het volgende:
Je geeft ze geld om uit geven dus?
owke dan
Het enige nadeel, ze gaan alsnog niks uitgevenquote:Op woensdag 28 november 2012 13:52 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Je je stimuleert ze om het geld dat ze hebben uit te geven
Hoe wil je die stimuleren? met een elektrische prikstok de winkel injagen of zo? zinloos plan, is niet uit te voeren...quote:Op woensdag 28 november 2012 13:49 schreef Arolsen het volgende:
Door het slechte consumentenvertrouwen gaat het slecht met de economie. Dat terwijl er nog genoeg mensen zijn in Nederland die voldoende geld hebben. Alleen zolang deze mensen op hun geld blijven zitten valt de economie stil. Kan de regering niet een plan bedenken om deze mensen te stimuleren om weer meer te gaan consumeren zodat de economie weer uit de recessie komt. Op die manier kan het probleem beter verholpen worden dan door weer te gaan bezuinigen.
Je zou kunnen denken aan een tijdelijke BTW korting. Of een ander voordeeltje dat ze bij een bepaalde hoeveelheid consumptie binnen kunnen halen.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:56 schreef aequus het volgende:
Denk eraan wanneer geven mensen dingen uit?
als ze het goedkoper kunnen krijgen voor een bepaalde periode [dus drang en kans]
Nee, maar je kunt ze wel verleidenquote:Op woensdag 28 november 2012 13:59 schreef Scorpie het volgende:
Betekent stimuleren in jouw woordenboekje dwingen tot?
geld geven heeft geen zin, ze hebben geen drang om het uit te geven en rond deze crisis situatie geven ze al helemaal niks uitquote:Op woensdag 28 november 2012 14:01 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt ze wel verleiden
Overigens moeten dat wel mensen zijn die het geld er ook voor hebben.
Je geeft ze dus ook geen geld dat ze in hun zak kunnen steken. Die beloning krijgen ze alleen als ze wel uitgeven.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:02 schreef aequus het volgende:
[..]
geld geven heeft geen zin, ze hebben geen drang om het uit te geven en rond deze crisis situatie geven ze al helemaal niks uit
Of het nou naar Griekenland gaat of naar een bankzitter in Nederland maakt niet uit. Solidair houdt niet op te bestaan bij de grens...quote:Op woensdag 28 november 2012 14:05 schreef Lollertrolle het volgende:
Waarom zouden ze het uitgeven als de inkomsten voor de staat direct naar griekenland gaat?
Ik weet al waar ik jou voor ga nomineren....quote:Op woensdag 28 november 2012 14:05 schreef Louis22 het volgende:
Nee, gewoon onteigenen. Veel makkelijker. Bovendien heb je dan niet het risico dat ze het uitgeven aan allerlei rommel.
- Zorg dat het makkelijker wordt om zwart geld wit te maken. Dan belasting over heffen en het als overheid voor ze uitgeven.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:54 schreef Rezania het volgende:
Ja, mooie gedachtegang, maar hoe dan?
Wel verleiden? ja, maar dat kun je mensen die geen geld hebben ook. Die acties van nu halen en volgend jaar betalen zijn er niet voor niks hequote:Op woensdag 28 november 2012 14:01 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt ze wel verleiden
Overigens moeten dat wel mensen zijn die het geld er ook voor hebben.
En ook geen welvaart kennen dus? Lekker terug naar de middeleeuwen?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:25 schreef JaJammerJan het volgende:
Waarom zouden die mensen moeten consumeren als ze blijkbaar niets nodig hebben? Waarom mensen zo achter materiële zaken aan laten lopen?
Onnodig consumeren=energie-, tijd- en grondstofverspilling
Onnodig consumeren=goede economie
Goede economie=energie-, tijd- en grondstofverspilling
Ik wil geen goede economie, ik wil een slechte economie.
We krijgen welvaart door energie-, tijd- en grondstofverspilling bij producten die onze welvaart niet vergroten? (onnodig consumeren)quote:Op woensdag 28 november 2012 17:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
En ook geen welvaart kennen dus? Lekker terug naar de middeleeuwen?
Onnodig consumeren versta ik luxe producten onder, maar welvaart wordt juist gestimuleerd door die luxe producten.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:44 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
We krijgen welvaart door energie-, tijd- en grondstofverspilling bij producten die onze welvaart niet vergroten? (onnodig consumeren)
Misschien eens een andere manier van welzijn meten dan onzin moeten kopen om de economie omhoog te houden?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
En ook geen welvaart kennen dus? Lekker terug naar de middeleeuwen?
Ik snap het ook niet zo. Arolsen voor belastingverlaging.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:11 schreef Kowloon het volgende:
Wat TS, pleit je nou voor een belastingverlaging?Dan moet de overheid wel meer gaan bezuinigen hoor. Mijn steun heb je.
Hij valt voor het Trickle Downpincipequote:Op woensdag 28 november 2012 17:11 schreef Kowloon het volgende:
Wat TS, pleit je nou voor een belastingverlaging?Dan moet de overheid wel meer gaan bezuinigen hoor. Mijn steun heb je.
Het is een goeie grap. Maar..... Trickle down werkt maar gedeeltelijk omdat rijken niet al hun geld consumeren (en door de globalisering). TS wil juist dat ze dat wel gaan doen.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij valt voor het Trickle Downpincipe![]()
Misschien gaat ie een sprintje maken voor de Hans Wiegeltrofeequote:Op woensdag 28 november 2012 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij valt voor het Trickle Downpincipe![]()
Het zijn de libertarische invloeden die hier sinds kort aanwezig zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:26 schreef Hexagon het volgende:
Sapperdeflap
Arolsen die voor neoliberaal beleid pleit. Hoe is dat nu mogelijk?
Geleuter, die zogenaamd libertarische mafklappers lopen hier al een jaar of 10 rond en blijken stuk voor stuk niet in staat hun verhaaltjes te onderbouwen als er een beetje doorgevraagd wordt.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het zijn de libertarische invloeden die hier sinds kort aanwezig zijn.Bram is ook al gedeeltelijk libertarisch geworden. In ieder geval voor alles wat hem persoonlijk aangaat.
Dat is wel een beetje het gevoel wanneer er weer zo'n figuur hier z'n religie uit komt dragen.quote:
Het gevoel is wederzijds en verderquote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het gevoel wanneer er weer zo'n figuur hier z'n religie uit komt dragen.
De BTW omlaag is wel altijd een goed idee.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:56 schreef GSbrder het volgende:
Mensen consumeren zoveel als ze willen consumeren. Totdat het vertrouwen in de economie begint te stijgen hoeven we van de spaarders geen impulsconsumptie te verwachten.
En terecht.
Euh, ik heb toch liever dat deze regering wat zekerheid geeft door de nodige hervormingen door te voeren. Denk bijvoorbeeld aan de redelijk dichte huizenmarkt. Brussel is Nederland al in de gaten houden door de hoge hypotheekschulden. Ik ben niet zo'n voorstander van dweilen met de kraan open.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:49 schreef Arolsen het volgende:
Door het slechte consumentenvertrouwen gaat het slecht met de economie. Dat terwijl er nog genoeg mensen zijn in Nederland die voldoende geld hebben. Alleen zolang deze mensen op hun geld blijven zitten valt de economie stil. Kan de regering niet een plan bedenken om deze mensen te stimuleren om weer meer te gaan consumeren zodat de economie weer uit de recessie komt. Op die manier kan het probleem beter verholpen worden dan door weer te gaan bezuinigen.
In de huidige omstandigheden gaat dan een andere belasting zoals die op inkomen omhoog. Dat is ook niet zo handig. Heb ook liever dat consumptie belast wordt dan inkomen.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De BTW omlaag is wel altijd een goed idee.
Dat is natuurlijk alleen als je krampachtig aan het takenpakket van de overheid vasthoudt, dan moet je inderdaad weer ergens anders op belasten.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de huidige omstandigheden gaat dan een andere belasting zoals die op inkomen omhoog. Dat is ook niet zo handig. Heb ook liever dat consumptie belast wordt dan inkomen.
Ik ook.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de huidige omstandigheden gaat dan een andere belasting zoals die op inkomen omhoog. Dat is ook niet zo handig. Heb ook liever dat consumptie belast wordt dan inkomen.
Dan nog moet je de bestaande schulden wel ergens van dekken he.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk alleen als je krampachtig aan het takenpakket van de overheid vasthoudt, dan moet je inderdaad weer ergens anders op belasten.
Je hebt een begroting waarin je voor 2013 en 14 flinke ingrepen moet doen. Roepen dat dit zonder hogere belastingen kan gebeuren is zeer naïef.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk alleen als je krampachtig aan het takenpakket van de overheid vasthoudt, dan moet je inderdaad weer ergens anders op belasten.
Zoals ik al zei, dat gaat je inderdaad niet lukken als je het takenpakket van de overheid hetzelfde houdt.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt een begroting waarin je voor 2013 en 14 flinke ingrepen moet doen. Roepen dat dit zonder hogere belastingen kan gebeuren is zeer naïef.
En zo niet dan zie ik een realistisch en maatschappelijk haalbaar alternatief graag voorgerekend worden door je.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |