quote:Ik denk dat het voornamelijk door de klap komt.
Op zondag 25 augustus 2002 13:58 schreef Spaceknarf het volgende:
NEE dit topic is niet onserieus bedoeld, ik weet (net als meer mensen hier, denk ik) ook iemand die voor de trein gesprongen is
Maar wat ik me afvroeg is waar je dan aan dood gaat... De klap? Of als je te vroeg springt dat je overreden wordt?
Om de een of andere reden wil ik me er een voorstelling van maken... En nee ik ga het zelf niet doen...
En modjes: treed aub hard op tegen onserieuze replies
quote:hij is gewoon benieuwd denk ik
Op zondag 25 augustus 2002 13:59 schreef milagro het volgende:
waarom wil je dit in Godsnaam weten
* Vision eigenlijk ook wel.
ik vraag me ook af of je dan ook 1 seconde (of nog minder) immense pijn hebt, of dat je er niets van voelt.
quote:Ik denk idd door de klap, maar kan ook omdat je overreden bent, ligt er maar net aan hoe de trein je raakt..
NEE dit topic is niet onserieus bedoeld, ik weet (net als meer mensen hier, denk ik) ook iemand die voor de trein gesprongen is
Maar wat ik me afvroeg is waar je dan aan dood gaat... De klap? Of als je te vroeg springt dat je overreden wordt?
Om de een of andere reden wil ik me er een voorstelling van maken... En nee ik ga het zelf niet doen...
En modjes: treed aub hard op tegen onserieuze replies
Heb het zelf ook meegemaakt met een vriend, en het is idd erg kut..
Als je al niet direct dood bent, door de klap dus, kan het ook og door de verwondingen, bloedverlies, hartstilstand, beschadiging van de hersenen. Het is dus niet de fraaiste manier om er een eind aan te maken.
quote:Ik denk dat je niks voelt, is net als je jezelf met een heel scherp mes snijdt, afgezien van de schrikreactie komt de pijn een beetje later. (heb een ervaring met een kassschaaf en mn duim, bloed en pijn kwamen echt pas 10 seconden later).
Op zondag 25 augustus 2002 14:00 schreef Vision het volgende:[..]
hij is gewoon benieuwd denk ik
* Vision eigenlijk ook wel.
ik vraag me ook af of je dan ook 1 seconde (of nog minder) immense pijn hebt, of dat je er niets van voelt.
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 25-08-2002 14:52]
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 25-08-2002 14:52]
quote:Ik denk ook dat voordat je de werkelijke pijn kan gaan voelen je of al bewusteloos bent, of al dood.
Op zondag 25 augustus 2002 14:02 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Ik denk dat je niks voelt, is net als je jezelf met een heel scherp mes snijdt, afgezien van de schrikreactie komt de pijn een beetje later. (heb een ervaring met een kassschaaf en mn duim, bloed en pijn kwamen echt pas 10 seconden later).
edit: wrange uitdrukking weggehaald
[Dit bericht is gewijzigd door ToXiCitY op 25-08-2002 14:56]
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:07 schreef ToXiCitY het volgende:
ik heb het meerdere malen live mogen aanschouwen,
Deze gaat op slot totdat de betreffende mods kunnen oordelen wat er verder mee gebeurt...
Maar met een persoon heb ik het nog nooit (thank god) meegemaakt.
quote:Ik dus wel,.. en ik zat nieteens in de trein.
Op zondag 25 augustus 2002 14:57 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Maar met een persoon heb ik het nog nooit (thank god) meegemaakt.
Kom ik boven op de brug, zie ik een trein stilstaan en ambulancepersoneel een kijkje onder de trein nemen. Doe ik dat ook,.. gatver.
Dan te weten dat de trein daar maximaal 60 km/u rijdt,.. en er helemaal niets heel van je blijft.
Mij lijkt 't dat je door de klap, de impact, overlijdt. Dat is ook zo als je van een hoog gebouw springt of valt. Toch??
quote:ik zou er iig niet aan moeten denken om het te zien
Op zondag 25 augustus 2002 15:20 schreef Peewee het volgende:[..]
Ik dus wel,.. en ik zat nieteens in de trein.
Gisterochtend om 'n uur of zeven fietste ik de fietsersbrug (welke langs de spoorbrug ligt) over en zag nèt voor me een politieauto over het fietspad omhoog rijden.Kom ik boven op de brug, zie ik een trein stilstaan en ambulancepersoneel een kijkje onder de trein nemen. Doe ik dat ook,..
gatver.
Dan te weten dat de trein daar maximaal 60 km/u rijdt,.. en er helemaal niets heel van je blijft.Mij lijkt 't dat je door de klap, de impact, overlijdt. Dat is ook zo als je van een hoog gebouw springt of valt. Toch??
ik zou het echt niet weten.
quote:zelfs al hebben ze er van die vuilniszakken overheen gedaan, dan nog ga je bijna over je nek van het idee dat er stukken onder liggen
Op zondag 25 augustus 2002 15:26 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
ik zou er iig niet aan moeten denken om het te zien
ik zou het echt niet weten.
zeker als die vuilniszakken verspreid over het spoor liggen
quote:Hier was t op de brug gebeurd,.. dus onder de brug (voor de kenners: op de Professor Gelissensingel nèt voor 't GAK-gebouw) lag ook allemaal spul. Was door 't rooster waar de rail op ligt naar beneden gevallen,..
Op zondag 25 augustus 2002 15:28 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
zelfs al hebben ze er van die vuilniszakken overheen gedaan, dan nog ga je bijna over je nek van het idee dat er stukken onder liggen
zeker als die vuilniszakken verspreid over het spoor liggen
Ik hoop het niet nogeens te zien, maar blijkbaar heeft het te maken met verschillende factoren waardoor er steeds meer zelfmoorden gepleegd worden. Economie doet heel veel,..
quote:En verder vind ik dit een walgelijke manier om zoiets als een zelfmoord te bespreken... Zie het nut er ook totaal niet van in.
De een ligt op de rails en wordt door de wielen aan flarden gereden, de ander springt vlak voor de trein en overleeft de botsing niet. Lijkt mij niet dat er 1 duidelijk oorzaak aan te geven is...Denk trouwens ook niet dat daar onderzoek naar is gedaan...
brrr
lijkt me logisch dat het van de klap komt....
sterkte btw
quote:De vraag is Waar ga je dood aan bij het voor de trein springen
Op zondag 25 augustus 2002 15:33 schreef calvobbes het volgende:
wat ik al in het FB topic zei:
[..]En verder vind ik dit een walgelijke manier om zoiets als een zelfmoord te bespreken... Zie het nut er ook totaal niet van in.
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 25-08-2002 15:37]
quote:Da's niet zo'n gek idee.
Op zondag 25 augustus 2002 15:36 schreef mrcool het volgende:[..]
De vraag is http://forum.fok.nl/postreply.php/189951/1/25/5528306
Dat kan voor jou walgelijk klinken maar het is en blijft een vraag en die verdient antwoorden. Als deze antwoorden overigens voor jou weer te gruwelijk zijn raad ik ja aan dit topic voortaan te mijden.
quote:Sorry, maar ik ben niet van mening dat elke vraag een antwoord verdiend...
Op zondag 25 augustus 2002 15:36 schreef mrcool het volgende:De vraag is Waar ga je dood aan bij het voor de trein springen
Dat kan voor jou walgelijk klinken maar het is en blijft een vraag en die verdient antwoorden.
quote:"te gruwelijk" is wat anders dan "walgelijk", en sinds wanneer is het geven van een mening verboden?
Als deze antwoorden overigens voor jou weer te gruwelijk zijn raad ik ja aan dit topic voortaan te mijden.
quote:Wow, je neemt vanaf nu wel zonder gemok genoegen met slotjes op je feedback vragen neem ik aan?
Op zondag 25 augustus 2002 15:43 schreef calvobbes het volgende:[..]
Sorry, maar ik ben niet van mening dat elke vraag een antwoord verdiend...
On-topic, ik geloof niet dat je je bewust bent van pijn en denk dat je door de klap en daaruitvoortvloeiende verwondingen direct dood bent.
quote:Niet, maar dat zeggen mijn woorden ook helemaal niet, zo wil jij het alleen graag lezen.
Op zondag 25 augustus 2002 15:43 schreef calvobbes het volgende:en sinds wanneer is het geven van een mening verboden?
In principe wordt je door de impact helemaal verpletterd denk ik, alles wat stuk kan, gaat stuk. Als je deze impact al overleeft, heb je nog kans om overreden te worden. Je kan ook weggeslingerd worden, maar door de klap (deceleratie-trauma) worden je inwendige organen losgescheurd van de bloedvaten, en dan ga je daar dood aan.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit verhalen gehoord van mensen die bewust voor de (hard) rijdende trein zijn gesprongen en dat overleefd hebben...
Bizar topic, dit...
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:53 schreef shmoopy het volgende:...
Het is een imo legitieme vraag.
...
Verder worden er nog veel meer lichaamsprodukten in versnelde mate aangemaakt.
Shocktoestand heeft met het voorgaande te maken.
Pas als je het overleefd hebt krijg je er last van.
Je gaat dood aan de klap, die alle levensfuncties ontregelt en die dan dus niet meer prettig samen werken.
[Dit bericht is gewijzigd door opa op 26-08-2002 00:06]
quote:Aan een lichte neusverkoudheid, nou goed?
Maar wat ik me afvroeg is waar je dan aan dood gaat...
Sorry, maar ik vind dit nogal morbide.
Volgens mij is dat heel verschillend.
Er zit voorop die trein een flink klom ijzer, als je hierop terecht zou komen, liefst met je schedel natuurlijk zou je wel opslag dood kunnen zijn.
Als je niet ver genoeg zou kunnen springen tot aan de klomp krijg je een flink klap van de zijkant van de trein je zal door een helse pijn gaan waarbij al je botten zowat verbrijzeld zijn, verder word je nog eens gelanceert en door die extra klap voel je nog eens goed hoeveel botten er wel niet gebroken zijn. Verder zul je dan overlijden aan inwendige bloedingen of iets degelijls. Als je pech hebt word je met al je verbrijzelde botten nog eens meegesleurd door de zuywgind van de trein. Als je eenmaal uit deze zuygwind bent zul je nog wel een paar 100 meter na rollen om nog even extra pijn tevoelen, misschien als je geluk hebt ben je ondertussen bewusteloos geraakt van de pijn.
het zal ook fijn zijn als je onder te trein komt om gevierendeelt te worden. Geen fijne ervaring, mocht je het overleven moet je wel rekenen op amputatie en zware littekens en huydverwondingen.
Andere manieren zijn ook om helemaal niet dood te gaan en dit te overleven en dus bv in een rolstoel of als een plantje door het leven te gaan om het misschien later nog eens te kunnen proberen.
quote:De ordinaire zelfmoordenaar zou ik toch de harde klap willen adviseren.
Op maandag 26 augustus 2002 00:11 schreef NoMercy het volgende:
Hmm waar je dood aan zou kunnen gaan?Volgens mij is dat heel verschillend.
Er zit voorop die trein een flink klom ijzer, als je hierop terecht zou komen, liefst met je schedel natuurlijk zou je wel opslag dood kunnen zijn.Als je niet ver genoeg zou kunnen springen tot aan de klomp krijg je een flink klap van de zijkant van de trein je zal door een helse pijn gaan waarbij al je botten zowat verbrijzeld zijn, verder word je nog eens gelanceert en door die extra klap voel je nog eens goed hoeveel botten er wel niet gebroken zijn. Verder zul je dan overlijden aan inwendige bloedingen of iets degelijls. Als je pech hebt word je met al je verbrijzelde botten nog eens meegesleurd door de zuywgind van de trein. Als je eenmaal uit deze zuygwind bent zul je nog wel een paar 100 meter na rollen om nog even extra pijn tevoelen, misschien als je geluk hebt ben je ondertussen bewusteloos geraakt van de pijn.
het zal ook fijn zijn als je onder te trein komt om gevierendeelt te worden. Geen fijne ervaring, mocht je het overleven moet je wel rekenen op amputatie en zware littekens en huydverwondingen.
Andere manieren zijn ook om helemaal niet dood te gaan en dit te overleven en dus bv in een rolstoel of als een plantje door het leven te gaan om het misschien later nog eens te kunnen proberen.
just my 2 cents
quote:Hmmz, ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Hmm waar je dood aan zou kunnen gaan?Volgens mij is dat heel verschillend.
Er zit voorop die trein een flink klom ijzer, als je hierop terecht zou komen, liefst met je schedel natuurlijk zou je wel opslag dood kunnen zijn.Als je niet ver genoeg zou kunnen springen tot aan de klomp krijg je een flink klap van de zijkant van de trein je zal door een helse pijn gaan waarbij al je botten zowat verbrijzeld zijn, verder word je nog eens gelanceert en door die extra klap voel je nog eens goed hoeveel botten er wel niet gebroken zijn. Verder zul je dan overlijden aan inwendige bloedingen of iets degelijls. Als je pech hebt word je met al je verbrijzelde botten nog eens meegesleurd door de zuywgind van de trein. Als je eenmaal uit deze zuygwind bent zul je nog wel een paar 100 meter na rollen om nog even extra pijn tevoelen, misschien als je geluk hebt ben je ondertussen bewusteloos geraakt van de pijn.
Ik denk dat je er bijzonder weinig van voelt. een klap van de zijkant van de trein geeft zo'n enorme impact dat je zenuwen gewoon lamgeslagen worden, verder zal de enorme versnelling (in feite dus een klap op je hoofd) er voor zorgen dat je per direct bewusteloos bent.
een trein rijdt zo'n 130 km/h als de trein jou raakt krijg jij ook die snelheid, laten we zeggen binnen 1 seconde. dan heb je dus een versnelling van zo'n 36 meter per seonde kwadraat.
dit zorgt voor een flinke opdonder voor je hersenen (je hersenen raken zwaar 'gekneusd' omdat ze tegen een kant van je schedel geperst worden), bovendien kunnen de hersenen losscheuren van de hersenstam.
de enorme versnelling zorgt (zoals al vaker gezegd) voor het losscheuren van alle organen in je lichaam. gevolg --> bloeddruk valt weg. geen bloeddruk --> geen leven
je bent imo meteen bewusteloos van de klap op je hersenen, daarna ga je gewoon dood omdat er geen bloeddruk meer is.
nu heb ik nog een aantal dingen buiten beschouwing gelaten, bijv. geperforeerde organen door botten (denk aan een rib die door hart/longen/lever wordt gespiesd).
ik hoop dat dit serieus antwoord genoeg is voor je.
verder wil ik kwijt dat het de meest misselijke en egoïstische zelfmoord is die je kunt plegen.
denk hierbij aan de machinist die dit voor zijn leven meedraagt (sommigen gaan er, zeer begrijpelijk, aan onderdoor), en aan alle hulpverleners die erbij (moeten) komen.
- De klap die de persoon van de baan afstuitert
Dit is een bijna elastische botsing. Impulsmoment van de trein wordt overgedragen op de persoon. Komt voornamelijk voor bij zijwaardse schamping (dus als je niet recht voor de trein staat). Door de klap worden de botten gebroken (ribben worden ingedrukt, rug kan breken, ledematen als armen en benen zullen breken), vooral omdat de versnelling van het lichaam te groot is. De botten zijn daar niet flexibel genoeg voor. Bij het breken van de botten zullen ook de spieraanhechtingen meestal scheuren. Verder zijn vooral de zachte interne organen niet bestand tegen dit soort klappen, dus lever en milt zullen scheuren. Ook de nieren hebben het moeilijk onder deze omstandigheden, maar worden wat beter op hun plaats gehouden door de nabijheid van de wervelkolom en het bloedvatenstelsel.
De hersenen zelf krijgen een enorme klap wegens het gewicht van de hersenen wat de versnelling niet kan bijbenen (traagheidswet). Omdat de hersenen niet stevig bevestigd zijn in de hersenpan, zal er door de schok hersenweefsel beschadigen, interne bloedingen treden op in de hersenen en tevens zwelt het weefsel op. Kortom, de combinatie van hersenletsel en interne bloedingen is de doodsoorzaak. Dood treedt in binnen een fractie van een seconde tot enkele minuten na de botsing.
- Overreden worden
De persoon staat voor de trein en komt na de klap onder de trein terecht. Hierbij treden ook de verschijnselen op die hierboven beschreven zijn, maar aangezien de persoon onder de trein terecht komt zijn de gevolgen veel dramatischer. De dood treed vrijwel meteen in, want wat er meestal gebeurd is dat ledematen worden afgerukt doordat deze bekneld raken tussen bijvoorbeeld wielen en andere delen onder de trein die uitsteken. De romp slaat meestal dubbel tussen de trein en de bielzen. Hierdoor worden vaak het hoofd en het middenrif letterlijk gebroken en dus in stukken gescheurd. De persoon is meteen dood, en vrijwel onherkenbaar aangezien het letterlijk uit elkaar gereten is. Onderdelen uit de romp zoals organen zijn deels uit elkaar gespat, de wat flexibelere onderdelen als darmen breken in een aantal stukken uiteen.
Al met al dus niet echt prettig. Niet voor de nabestaanden en ook niet voor het treinpersoneel. De machinist ziet het gebeuren en volgens mij moet de conducteur als eerste controleren wat er is gebeurd. Deze vindt dus meestal de stukken vlees bij de voorwielen. Niet echt het moment waarop je ineens denkt "ik weet het, ik wordt conducteur".
Vorige week was er nog een meisje voor de trein gesprongen.
Dat was best een bizar verhaal wat ik gehoord had via via dus ik weet niet of het helemaal waar is.
Het meisje had thuis ruzie en ook werd ze vaak geslagen door haar vriend. Ze stonden op het station en haar vriend sloeg haar. Toen zei ze als je me nog een keer slaat dan spring ik voor de trein! Toen sloeg hij haar en toen kwam de trein aan en sprong ze ..........
[/offtopic]
Vorig jaar was er ook een vriendinnetje van een vriend van me overreden door een trein.
Ze stak via het spoor over ipv de brug te gebruiken. Het was geen fijn gezicht..... overal lagen stukjes meisje..
Ze werd door de zuigwind van de voorbijkomende trein meegesleurd en kwam bij de wielen terecht.. de rest kunnen jullie zelf wel verzinnen hoe dat eruit ziet.
Tis idd geen geweldige manier om een eind eraan te maken, zeker niet voor de mensen die het zien gebeuren, maar je gaat dood aan de enorme slag op je lichaam, als je niet als uitelkaar spletterd
mav out
quote:Dat noemen ze nou de shock-toestand van je lichaam. Iets waarover je wel eens op tv hoort praten
Op zondag 25 augustus 2002 14:02 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Ik denk dat je niks voelt, is net als je jezelf met een heel scherp mes snijdt, afgezien van de schrikreactie komt de pijn een beetje later. (heb een ervaring met een kassschaaf en mn duim, bloed en pijn kwamen echt pas 10 seconden later).
Het kan zijn dat je in zo'n toestand levensgevaarlijk gewond bent, maar er niks van merkt.
quote:[offtopic]
Op maandag 26 augustus 2002 11:48 schreef _o_ het volgende:[..]
Dat noemen ze nou de shock-toestand van je lichaam. Iets waarover je wel eens op tv hoort praten
Het kan zijn dat je in zo'n toestand levensgevaarlijk gewond bent, maar er niks van merkt.
En toen ging ik er dwars doorheen, die deur viel gewoon dicht en ik bleef staan en het glas viel in mijn rug en op mijn arm
Klinkt erger dan het is, maar ik bloedde wel als een rund en er was bijna een slachtader geraakt, zowel in mijn rug als bij mijn pols. En de hele tijd stond ik er versuft bij naar mijn eigen arm te kijken, niet beseffend dat ik glas in mijn rug had
(enige wta je nu ziet is wat lelijke littekens op mijn arm, die op mn rug zijn gelukkig al bijna niet meer zichtbaar)
[/offtopic]
Hij was dus op het spoor gesprongen en de trein was over zijn benen heen gereden, waardoor dus zijn benen van zijn lichaam werden gescheiden. Maar omdat een trein best hard rijd waren de wonden waar zijn benen hadden gezeten gelijk dichtgeschroeid door de snelheid waarmee zijn benen eraf waren "gesneden". Verder was hij gelijk bewusteloos geraakt en heeft hij verder geen pijn gehad van het ongeluk. In de weken na het ongeluk alleen last gehad van fantoompijnen.
Zelf heb ik ook een keer de resten gezien van iemand die onder de trein was gesprongen. Die kerel lag dus letterlijk helemaal uit elkaar. Vooral lichaamsdelen en restjes orgaan enzo. Voorkant van de trein zat ook helemaal onder het bloed en grijze resten, waarschijnlijk overblijfselen van zijn hersenen.
Maar wat ik dus ook weleens gehoord heb, en wat ik hier nog niet gezien heb, is bijvoorbeeld dat als je van een flat springt, je al dood bent voordat je op de grond neerkwakt. Schijnt te maken te hebben dat als je zoiets meemaakt de hersenen door een paniekreactie zoveel adrenaline aanmaakt, dat dit de dood tot gevolg heeft. Nou heb ik zoiets van, ja, als je op het spoor ligt of je net voor de trein springt, zou dat dan ook niet kunnen gebeuren, dus dat je hersenen in die situatie ook zoveel adrenaline aanmaakt dat je net voordat de trein je raakt je in feite al dood bent?
En dat je geen pijn voelt lijkt me duidelijk, het gaat zo enorm snel dat je al dood bent voordat je het überhaupt al in de gaten hebt.
quote:Meeste mensen die zelfmoord willen plegen raken pas in paniek als de trein in zicht is, dat is ook het punt waarin een deel terug probeert te gaan, maar het is al veel te laat, die trein is zo bij je
Nou heb ik zoiets van, ja, als je op het spoor ligt of je net voor de trein springt, zou dat dan ook niet kunnen gebeuren, dus dat je hersenen in die situatie ook zoveel adrenaline aanmaakt dat je net voordat de trein je raakt je in feite al dood bent?
quote:Dit wilde ik precies ook al posten. Ik heb dat ook wel eens gehoord. Maar ik denkt toch dat het dan door de snelheid/het vallen komt. Maar misschien dat je wel kan flauwvallen van angst? Ik heb het trouwens een keer meegemaakt dat ik in een trein zat waar een jongen van 14 onder is gekomen en dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik kan me het geluid nog voor de geest halen.
Op maandag 26 augustus 2002 14:51 schreef Tekno het volgende:Maar wat ik dus ook weleens gehoord heb, en wat ik hier nog niet gezien heb, is bijvoorbeeld dat als je van een flat springt, je al dood bent voordat je op de grond neerkwakt. Schijnt te maken te hebben dat als je zoiets meemaakt de hersenen door een paniekreactie zoveel adrenaline aanmaakt, dat dit de dood tot gevolg heeft.
quote:
Dat noemen ze nou de shock-toestand van je lichaam. Iets waarover je wel eens op tv hoort pratenHet kan zijn dat je in zo'n toestand levensgevaarlijk gewond bent, maar er niks van merkt.
quote:Je kunt ook een relatieve shock hebben. Dan verlies je geen bloed, maar vergroot je vatensysteem zich door een extreme schrikreaktie. Er zit dan relatief te weinig bloed in het vatensysteem waardoor je hart van slag raakt.
Op maandag 26 augustus 2002 17:40 schreef marno het volgende:[..]
in shock zijn betekend dat je lichaam dusdanig veel bloed verloren heeft dat de bloeddruk ontzettend laag wordt.
iemand met een shock herken je aan een zeer bleke, klamme, koude huid, mensen krijgen vaak ook zweet op hun voorhoofd.
quote:In elk geval is de 'shocktoestand' waar ze het op TV altijd over hebben (het slachtoffer verkeerde in shocktoestand) meestal een aanduiding voor een emotionele reactie, dat je psychisch zo onder de indruk bent van het gebeurde dat je niet normaal kan reageren.
Op maandag 26 augustus 2002 18:33 schreef buzzer het volgende:
Je kunt ook een relatieve shock hebben. Dan verlies je geen bloed, maar vergroot je vatensysteem zich door een extreme schrikreaktie. Er zit dan relatief te weinig bloed in het vatensysteem waardoor je hart van slag raakt.
Als artsen het over shock hebben hebben ze het meestal over het (relatieve of absolute) tekort aan bloedvolume in je vaatstelsel.
Bij een gijzeling waarbij de gijzelaar een gijzelnemer onder schot houdt moet de scherpschutter precies in de kleine hersenen schieten zodat de gijzelaar in no-time is uitgeschakeld. Die worden bij een sprong dus ook wel goed geraakt...
quote:Ja, maar een trein is geen mes
Op maandag 26 augustus 2002 21:34 schreef Re het volgende:
ik moet altijd denken aan die mensen die neergestoken worden in films ofzo... die vallen in een keer dood neer, maar volgens mij leef je nog wel een tijdje met een mes door je aorta
quote:Tis niet echt de moeite waard om er uitgebreid op door te gaan
Op maandag 26 augustus 2002 21:55 schreef killerb het volgende:[..]
Ja, maar een trein is geen mes
Volgens mij merk je er geen hol van als je er echt voor gaat staan.
Vrijwilligers
quote:daar stuurde ik al naar toe
Op maandag 26 augustus 2002 21:58 schreef Marc_mga het volgende:[..]
Tis niet echt de moeite waard om er uitgebreid op door te gaan
Dat doet de machinist n.a.v. een paspoort oid wat nog gevonden wordt van de springer.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:53 schreef GSMboy het volgende:
hoe kan iemand worden geindentificeerd?
dat is gewoon doordat een belangrijk lichaamsdeel wordt uitgeschakeld.. vraag me wel af wat iemand voelt alstie wordt neergeschotenquote:Op maandag 26 augustus 2002 09:34 schreef Flaman het volgende:
Diezelfde vraag vroeg ik mij altijd af als mensen neergeschoten worden.
Wel afhankelijk van waar je geraakt wordt, zelfs als die gene het overleeft; helemaal niets.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat is gewoon doordat een belangrijk lichaamsdeel wordt uitgeschakeld.. vraag me wel af wat iemand voelt alstie wordt neergeschoten
Mee eens. Die pil van Drion zou echt een goed idee zijn. Het lijkt mij ook wel een uitkomst als ik straks oud en eenzaam en misschien wel zwak en ziek ben. Helaas zit dat met die ouderwetse Donner er niet in. Wie weet met een nieuw kabinet straks.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:14 schreef missC het volgende:
in naaste omgeving meegemaakt, zus van vriendin...heb me verbaasd, zo begaan en te gevoelig en dan uitgerekend voor een trein gaan staat. Pil van Driom moet legaal...
...
Echt, die pil....gaat niet lukken met Donner etc....maar het zou een hoop leed besparen bij NS, machinst, familie, omstanders....
Doordat je hoofd verbrijzelt of van de romp afscheurt, denk ik?quote:Op zondag 25 augustus 2002 13:58 schreef Spaceknarf het volgende:
zij heeft gelukkig nog een brief geschreven (in de zin dat ze hieruit konden opmaken dat het geen paniek reactie was en weloverwogen)....zelfs een bedankkaart aan de machinst, dat hij haar echt had geholpen en niet verdrietig moest zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:40 schreef Troeta het volgende:
En sorry, maar dat zusje van je vriendin had ook op een andere manier zelfmoord kunnen plegen die minder heftig voor anderen is dan voor de trein springen.
Heeft ze toen ook niet voor gekozen, dus denk ook niet dat ze dan voor die pil zou hebben gekozen.
damn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:29 schreef Aventura het volgende:
Een nicht van mijn moeder en recentelijk een vriend van mijn broer, hebben zelfmoord gepleegd door 's nachts op de rails te gaan liggen. De vrouw met haar hele lichaam, waardoor dit in drieën verdeeld werd. De jongen ging met zijn hoofd op het spoor liggen, dat helemaal verbrijzeld was. Ik heb me bij beide gevallen sterk afgevraagd, hoe desperaat je wel niet moet zijn om te gaan liggen en dan maar af te wachten. De spanning, de adrenaline die wordt aangemaakt, al je instincten komen op en dan nog konden zij die allemaal negeren en gewoon blijven liggen. Ik denk daar nog regelmatig aan. Oja, ik vind het topic helemaal niet zo smakeloos. Juist omdat ik het van redelijk dichtbij heb meegemaakt en daar dus ook weleens over nadenk (over hen, dan).
totdat je op het laatste moment wegspringt omdat je je bedenkt en alleen je onderlichaam gepakt wordtquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Stomp Thorax Trauma.
Ofwel: in een fractie van een seconde volledig desintegreren van het lichaam.
Pijn is volgens mij niet aan de orde. De volledige verwoesting treedt té snel op.
Snelheid in combinatie met massa ja. De impact van een kussen @ 100km/u is toch net ff wat anders dan die van een trein @ 100km/uquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:37 schreef DiabloSam het volgende:
Waarschijnlijk als je op tijd springt is het de snelheid van de trein die tegen je aankomt wat hem doet, want als hij heeeeeel langzaam zou gaan maar wel zou bewegen dus dan krijg je ook een klap maar ga je niet dood.
Als je te vroeg zou springen dan word je waarschijnlijk overreden idd.
Dood is toch buiten bewustzijn zijn? Dus voor JOUW "gevoel" ben je al dood, want je bent je niks meer bewust. Dus je hebt geen pijn. Je lichaam doet de rest, en dan ga je echt dood (je organen/hersenen etc. stoppen daadwerkelijk met hun werk).quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:51 schreef flugeltje het volgende:
Maar wat is dan 'op slag dood'? Ik kan mezelf daar geen voorstelling van maken. Is het niet eerder dat je eerst buiten bewustzijn raakt en vervolgens (seconden of misschien zelfs minuten later) sterft?
Dus het is niet zo dat je daadwerkelijk van het één op andere moment al gestorven bent?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:55 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Dood is toch buiten bewustzijn zijn? Dus voor JOUW "gevoel" ben je al dood, want je bent je niks meer bewust. Dus je hebt geen pijn. Je lichaam doet de rest, en dan ga je echt dood (je organen/hersenen etc. stoppen daadwerkelijk met hun werk).
Het lijkt me niet dat mensen voor de trein springen, he daar komt ie aan laat ik eens gaan springen.Neen die mensen staan of liggen al op het spoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:37 schreef DiabloSam het volgende:
Waarschijnlijk als je op tijd springt is het de snelheid van de trein die tegen je aankomt wat hem doet, want als hij heeeeeel langzaam zou gaan maar wel zou bewegen dus dan krijg je ook een klap maar ga je niet dood.
Als je te vroeg zou springen dan word je waarschijnlijk overreden idd.
Dat mogen ze van mij hier ook invoeren. Dat zal de drempel om te kiezen voor deze methode, toch wel een stuk verhogen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:54 schreef Keios het volgende:
De lijdensweg van de familie moeten dan nog beginnen want zij mogen opdraaien voor alle kosten: mentale schade bij de machinist, de vertraging, het opkuiswerk...
Het lijkt me dat dat hooguit uit de nalatenschap wordt betaald. Anders is het wel een heel vaag systeem.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:54 schreef Keios het volgende:
Mn pa werkt bij de belgische spoorwegen. Om de zoveel tijd hebben ze een jumper. In Belgie is dat ongeveer één om de drie dagen. Meestal zijn die personen onmiddellijk dood. Door de klap worden ze helemaal uiteengereten. Overal hangen stukjes en beetjes. Die moeten soms met een krabber van de trein gehaald worden. Niet echt aangenaam werk.
Overlaats hadden ze een jumper die nog leefde maar aangezien z'n ingewanden naast zn lichaam lagen, heeft het ook zo lang niet meer geduurd.
De lijdensweg van de familie moeten dan nog beginnen want zij mogen opdraaien voor alle kosten: mentale schade bij de machinist, de vertraging, het opkuiswerk...
Dat het ik nog nooit gehoord, dat dat kon.....quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:14 schreef missC het volgende:
Maar goed, bij NS ga je samen met machinist in traumatraject (als beiden willen).
Belachelijk...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:54 schreef Keios het volgende:
Onzin, daar gaan ze echt geen rekening mee houden hoor. Want als ze uberhaubt rekening met hun familie zouden houden dan zouden ze niet voor de trein gaan staan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat mogen ze van mij hier ook invoeren. Dat zal de drempel om te kiezen voor deze methode, toch wel een stuk verhogen.
Is een keer op tv geweest. Poging mislukte. Ze was haar benen kwijt.Zit nu in een rolstoel en wordt voor de rest van haar leven aan herinnert. Is nu wel de zin van het leven in gaan zien.quote:Op zondag 25 augustus 2002 20:33 schreef Scope het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit verhalen gehoord van mensen die bewust voor de (hard) rijdende trein zijn gesprongen en dat overleefd hebben...
Zoiets heb ik ook gezien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is een keer op tv geweest. Poging mislukte. Ze was haar benen kwijt.Zit nu in een rolstoel en wordt voor de rest van haar leven aan herinnert. Is nu wel de zin van het leven in gaan zien.
Voordat ik hier op ga reageren, wat probeer je daarmee te zeggen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:24 schreef Classics het volgende:
[..]
Ik vind die pil om zelfmoord te plegen ook nix. Als samenleving moet je die kant niet uit willen gaan. Vaak is het om geestelijk lijden dat best te verhelplen is. Steek eens een hand uit naar uw naaste.
De NS stelt vaak de nabestaanden aansprakelijk voor de gemaakte kosten. Die nabestaanden melden dit dan op de aansprakelijkheidsverzekering van de overledene. Die komt niet altijd tot uitkering omdat het een opzettelijk handelen is. Erg cru allemaal, maar de NS zal toch érgens de kosten moeten kunnen verhalen....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:24 schreef Classics het volgende:
[..]
Het lijkt me dat dat hooguit uit de nalatenschap wordt betaald. Anders is het wel een heel vaag systeem.
Nee, volgens mij niet. Dat dacht ik ook, maar niets is minder waar. De machinist moet zelfs het lijk gaan bedekken totdat de politie er is, meen ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:48 schreef DarkDancer het volgende:
btw is er niet een regel dat machinisten in geval van een jumper/iemand die op de rails staat, de rem moeten inschakelen en zich moeten omdraaien?
Bof ik even...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:48 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De NS stelt vaak de nabestaanden aansprakelijk voor de gemaakte kosten. Die nabestaanden melden dit dan op de aansprakelijkheidsverzekering van de overledene. Die komt niet altijd tot uitkering omdat het een opzettelijk handelen is. Erg cru allemaal, maar de NS zal toch érgens de kosten moeten kunnen verhalen....
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bof ik even...
DIt is dus echt klinklare onzin hoor.
* amaranta haar broer is voor de trein gaan staan, en heeft nooit ergens voor moeten opdraaien..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:03 schreef flugeltje het volgende:
[..]
![]()
* flugeltje werkt bij verzekeringsmaatschappij
Laatst was er zelfs een kerel die zijn neef aansprakelijk wilde stellen voor de schade aan zijn auto omdat neef deze gebruikt had bij het plegen van zelfmoord.
Je hebt gelijk... Was in de war met andere zaak. (In België verhalen ze de schade namelijk wel)quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
* amaranta haar broer is voor de trein gaan staan, en heeft nooit ergens voor moeten opdraaien..
Oke dan..zijn we het daar over eens...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... Was in de war met andere zaak. (In België verhalen ze de schade namelijk wel)
De gevallen die ik mezelf kan herinneren zijn meldingen door andere particulieren. (schade aan auto en iemand waar een zwerver zichzelf bij hen in de schuur had opgehangen).
Maar goed, dit is natuurlijk helemaal offtopic....
Te erg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Dat dacht ik ook, maar niets is minder waar. De machinist moet zelfs het lijk gaan bedekken totdat de politie er is, meen ik.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Dat dacht ik ook, maar niets is minder waar. De machinist moet zelfs het lijk gaan bedekken totdat de politie er is, meen ik.
Dat klinkt al beterquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Nee hoor.Niemand mag de trein uit tot de politie er is.
Iemand vond dat de pil om zelfmoord te plegen voor iedereen beschikbaar zou moeten komen zodat mensen niet meer voor de trein 'hoeven' te springen. In reactie daarop dus, niet dat je ze moet helpen bij zelfmoordquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:39 schreef MeMarz het volgende:
[..]
Voordat ik hier op ga reageren, wat probeer je daarmee te zeggen?
Conducteur moet zelfs de trein uit. Iemand zal op het laatste moment weggedoken zijn en dus nog (met een been minder) leven, daarom moet de conducteur kijken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Op eens heb je het...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Conducteur moet zelfs de trein uit. Iemand zal op het laatste moment weggedoken zijn en dus nog (met een been minder) leven, daarom moet de conducteur kijken.
Allereest wil ik er erg duidelijk in zijn dat ik die pil erg dubieus vind. Hij zou niet 'vrij' ter beschikking moeten zijn, stel je voor in hoeveel verkeerde handen dat ding tercht zou kunnen komen. Genoeg mensen die psychisch nog geholpen kunnen worden en dan zo'n pilletje effe inslikken, ik moet er niet aan denken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:42 schreef Classics het volgende:
[..]
Iemand vond dat de pil om zelfmoord te plegen voor iedereen beschikbaar zou moeten komen zodat mensen niet meer voor de trein 'hoeven' te springen. In reactie daarop dus, niet dat je ze moet helpen bij zelfmoord![]()
Alsof dergelijke middelen dan gewoon bij de drogist liggen, of bij de apotheek te halen zijn met een recept....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:30 schreef MeMarz het volgende:
[..]
Enerzijds begrijp ik Donner wel, je moet voorzichtig zijn met dergelijke middelen, maar toch...
dat was ik, en ik heb daar een reden voor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:42 schreef Classics het volgende:
[..]
Iemand vond dat de pil om zelfmoord te plegen voor iedereen beschikbaar zou moeten komen zodat mensen niet meer voor de trein 'hoeven' te springen. In reactie daarop dus, niet dat je ze moet helpen bij zelfmoord![]()
Dat noemen we een 'koeienvanger'. Die is er overigens niet om er voor te zorgen dat je niet uiteenspat, de treinen in NL rijden met een maximumsnelheid van 140 km/u, dan spat je wel uiteen. De koeienvanger zorgt er voor dat een eventueel dier niet onder de trein komt welke dan ontsporing ten gevolge heeft. Een mens die onder de trein komt zal verpulverd worden door het gewicht van de trein, dus geen ontsporing.quote:Op maandag 26 augustus 2002 12:12 schreef 2x4 het volgende:
aan sommige treinen zit toch ook een soort metalen spiets vooraan, is dat om te voorkomen dat je niet uiteenspat?
Jawel, ik meen van wel, heb het er ooit met een machinist over gehad. Het lijk moet bedekt worden. Of het nou de conducteur of de machinist is dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Een vriend van me is machinist, en die heeft het twee keer meegemaakt. "Shoarma" was zijn omschrijving van het lichaam. Ze hebben wel erg goeie opvang en nazorg voor de betrokkenen. Maarja, zulke dingen gebeuren nu eenmaal... hij is daar zelf ook vrij nuchter over. Die mensen willen vaak niet meer, en als machinist kan je niks doen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Een dergelijke zelfmoord is verschrikkelijk voor een machinist. Met een snelheid van 140 km/u, is een persoon op het spoor niet meer dan een stipje, en is het niet meer mogelijk om op tijd te remmen. Op station Groningen wel eens toegezien hoe men een bebloede koeienvanger moest schoonmaken, en dat is niet lachen![]()
Heb even het handboek Machinist erbij gepaktquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jawel, ik meen van wel, heb het er ooit met een machinist over gehad. Het lijk moet bedekt worden. Of het nou de conducteur of de machinist is dat weet ik niet.
Maar dat van aan de rem trekken en omdraaien is in ieder geval niet waar.
De kans dat je als machinist met een zelfdoding te maken krijgt is erg klein. Preciese cijfers weet ik niet, maar het grootste gedeelte krijgt nooit iemand voor de trein. Ken ook mensen die al 7x iemand voor de trein hebben gehad, en die zijn nu ziek thuis......quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:08 schreef Christine het volgende:
[..]
Een vriend van me is machinist, en die heeft het twee keer meegemaakt. "Shoarma" was zijn omschrijving van het lichaam. Ze hebben wel erg goeie opvang en nazorg voor de betrokkenen. Maarja, zulke dingen gebeuren nu eenmaal... hij is daar zelf ook vrij nuchter over. Die mensen willen vaak niet meer, en als machinist kan je niks doen.
Die 2 machinisten die ik ken, hebben het beide al is meegemaakt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:54 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De kans dat je als machinist met een zelfdoding te maken krijgt is erg klein. Preciese cijfers weet ik niet, maar het grootste gedeelte krijgt nooit iemand voor de trein. Ken ook mensen die al 7x iemand voor de trein hebben gehad, en die zijn nu ziek thuis......
Het is op zich niets meer en niks minder dan zelfbeschikking.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:19 schreef HostiMeister het volgende:
Weer zo'n topic waar duidelijk naar voren komt hoe asociaal zelfmoord wel niet is...
Zelf bepalen wanneer je wilt stoppen met leven is opzich een mooie ideaal, maar niet als je 17 bent en je vriendje van 2 weken heeft het uitgemaakt, waardoor je je 'kut' voelt. Meeste mensen kiezen vaak die uitweg als gemakszucht, omdat ze het leven niet aankunnen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:31 schreef missC het volgende:
[..]
Het is op zich niets meer en niks minder dan zelfbeschikking.
Maar als je er voor kiest, weloverwogen en niet in paniek, dan kan het stukken minder asociaal met goede begeleiding en een pil.
Naasten weten dan wat er gebeurt, niemand treft vreselijk vervelende dingen aan en je bent nog toonbaar als dat iemand helpt met verwerken...
Vind het op zich nog wel wat hebben; als je in je leven al veel dingen zelf hebt bepaald en je eigen route hebt uitgestippeld, waarom zou je dan het stuur moeten overgeven en gaan afwachten wat het leven voor lijden in petto heeft. Ik denk dat het met de vergrijzing enorm gaat meevallen als iedereen zijn eigen moment mag bepalen. Heb altijd geleerd : weggaan bij het feest als het gezellig is, misschien geldt dat ook voor het leven. Mijn opa Jean Bonvivant, die dan 20 jaar doorkwakkelt, blind, dement en incontinent wordt...dat is pas asociaal. Zelf bepalen wanneer je leven 'af' is, dat is vrijheid.
Hmm, ik denk niet dat ouders dat kunnen voorkomen...quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:44 schreef missC het volgende:
daarom maak ik ook een onderscheid tussen paniekers en mensen die dit al jaren willen/weten...
en zoals ik ook al eerder zei, sommige mensen zijn niet in staat om er wat van te maken, dat kan onbegrijpelijk zijn maar je ziet het gewoon gebeuren. Te gevoelig, teveel spons...als je je alles aantrekt wat er om je heen gebeurt omdat er geen goede zeef in je dna zit... dan wil je wel maar kan je niet. En dat is denk ik net zo'n kwelling als andere verkeerde cellen in je lichaam.
voor de rest heb ik de utopische hoop dat ouders voldoende in staat zijn om hun kinderen mee te geven dat niemand het waard is om je dag te verzieken, laat staan je leven...maar tja...utopisch kweetut.
Nogmaals, die mensen springen er niet voor, die staan of liggen al lang en breed op het spoor...quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:27 schreef Wolter het volgende:
Ik denk dat de zowel de klap als inwendige bloedingen je fataal worden. Ik ken een verhaal iemand die te bang was om te springen. Die is in zijn auto gekropen. En heeft hem er toen voorgereden. Hij had alleen maar een klein schrammetje op zijn voorhoofd. Maar was wel dood.
Het gebeurd vaak zat dat mensen bij een overgang het in een impuls doen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nogmaals, die mensen springen er niet voor, die staan of liggen al lang en breed op het spoor...
Je kan niet zomaar voor een voorbijrijdende trein springen....
Spring je dan niet tégén de trein aan?quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het gebeurd vaak zat dat mensen bij een overgang het in een impuls doen.
Voor zover ik weet blijft het grootste gedeelte op het spoor staan.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Spring je dan niet tégén de trein aan?
Pure pechquote:Op zondag 21 augustus 2005 13:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die 2 machinisten die ik ken, hebben het beide al is meegemaakt.
ca 200 trein-zelfdodingen per jaar in nld toch?
Dat probeer ik dus al de hele tijd te zeggen. Het is niet voor de trein springen maar voor de trein gaan staan of liggen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:58 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet blijft het grootste gedeelte op het spoor staan.
Gelukkig van de week dat de trein wel kon stoppen toen er iemand op de rails (of nog er langs om te willen springen) stond. Het werd allemaal heel netjes afgehandeld. de treinen reden pas verder nadat de politie er was zodat hij niet nog een poging kon doen, die persoon werd ook zolang staande gehouden (ook toen ie weg wilde fietsen, werd ie van z'n fiets afgehaald) pas nadat de man was opgehaald reden de treinen verder.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Dat noemen we een 'koeienvanger'. Die is er overigens niet om er voor te zorgen dat je niet uiteenspat, de treinen in NL rijden met een maximumsnelheid van 140 km/u, dan spat je wel uiteen. De koeienvanger zorgt er voor dat een eventueel dier niet onder de trein komt welke dan ontsporing ten gevolge heeft. Een mens die onder de trein komt zal verpulverd worden door het gewicht van de trein, dus geen ontsporing.
Een dergelijke zelfmoord is verschrikkelijk voor een machinist. Met een snelheid van 140 km/u, is een persoon op het spoor niet meer dan een stipje, en is het niet meer mogelijk om op tijd te remmen. Op station Groningen wel eens toegezien hoe men een bebloede koeienvanger moest schoonmaken, en dat is niet lachen![]()
Juist, mooi omschrevenquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:28 schreef Dirman het volgende:
Iemand die voor de trein springt is in mijn ogen al dagen daarvoor dood. Maar het lichaam overlijdt waarschijnlijk bij de klap.
Wel een hele oude quote, maar ik moest toch wel even lachen toen ik dat las.quote:Op zondag 25 augustus 2002 15:34 schreef nietzman het volgende:
Misschien verzuip je wel door de brandweermannen die de trein nadien schoon moeten spuiten [afbeelding]
Like you avatar and the moviequote:Op dinsdag 6 september 2005 23:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wel een hele oude quote, maar ik moest toch wel even lachen toen ik dat las.![]()
Ja wie niet.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:46 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Like you avatar and the movie
Yep, sommigen hebben pech... anderen rijden 20 jaar zonder springers.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:58 schreef vw_caddy het volgende:
Pure pechMaar het aantal machinisten dat iemand onder de trein krijgt is echt niet groot. Zoals ik al zei weet ik het preciese aantal niet.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:07 schreef hilliebillie het volgende:
Voor zover ik weet worden de resten bloed en dergelijke na een zelfmoord/ongeluk er ter plekke afgewassen/gespoten dat gaan ze echt niet op een (overvol) station doen zodat anderen ook onpasselijk worden.
En wanneer dat niet terplekke kan zijn er op de meeste stations plaatsen die niet in het zicht van het publiek zijn.
Dat hoeft helemaal niet, iedereen is hier mooi aan 't raden waardoor je dood gaat, terwijl je dat helemaal niet kan raden, want elke situatie is weer anders.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:23 schreef Badabingea het volgende:
Om even terug te komen op de vraag, ik denk dat je je nek breekt door de klap en je bent op slag dood, dat je benen en armen draf gaan dat merk je al niet meer ( gelukkig )
quote:Op woensdag 7 september 2005 18:07 schreef BennyNL het volgende:
Mensen die van een hoog gebouw springen (denk aan 11 september) kunnen dood gaan aan de adrenaline stoot die je krigjt van het besef dat je zometeen te pletter valt
maw: je kunt sterven door het besef dat je binnen enkele ogenblikken zult sterven
quote:Hier weer een verhaaltje over mijn laatste dienst. Het is geen prettig verhaal, maar wil toch een paar dingen met jullie delen.
Want hoe egoistisch kunnen mensen zijn????
Afgelopen donderdag had ik een leuke intercity dienst. Helaas besloot er iemand aan het einde van mijn dienst om onze trein te gebruiken om er een eind aan te maken. Dit op zich was natuurlijk al heel vervelend en we hebben dan ook ons best gedaan om de mensen meteen zo duidelijk mogelijk te informeren. We hebben hierdoor op het eerste moment ons werk goed en zonder al te veel problemen kunnen doen. Dit was erg prettig.
Maar toen de hulpdiensten er waren en het al enige tijd duurde voordat de mensen buiten mochten werd men ongeduldig. Men begon op ramen te kloppen als we langs liepen ed.
Hierop toch maar besloten even door de trein te lopen en te kijken of er mss problemen waren. De mensen vroegen meteen of ze uit de trein mochten. We hebben uitgelegd dat daar nog geen toestemming voor was en het nog wel enkele uren kon duren. Hierop kregen we weinig begrip, maar het werd door de meeste geaccepteerd. Behalve door 1 die ging vragen of we voor eten en drinken gingen zorgen als het nog 2 uur kon duren. Ik werd toen erg boos en heb iets gezegd wat ik hier niet zal herhalen maar het was sarcastisch en hard. Er was iemand dood, wij doen ons best voor hun en dan krijg je zulke domme egoistische opmerkingen.... Tja dan neemt je lichaam en geest je in bescherming door o.a. galgenhumor.
Verder verliep het allemaal heel goed, de samenwerking met alle hulpdiensten en passagierend personeel was echt optimaal. En we hebben de mensen ook nog redelijk snel uit de trein kunnen laten.
Nu ben ik een paar daagjes vrij volgens rooster en woensdag ga ik weer heerlijk werken.
Als je met 25+ graden in de trein zit, voor een paar uur lang dan zou ik het ook geen gek idee vinden dat de NS de pasagiers van drinken voorziet...quote:Op woensdag 7 september 2005 22:36 schreef rubinio het volgende:
Ik hoop niet dat men dit SPAM vindt, maar dit stond op deze site, een verhaal van een hoofdconductrice over een recente aanrijding:
[..]
![]()
al je organen en hersenen krijgen in een miliseconde een enorme versnelling voor de kiezen en vervormen dusdanig dat zij in ongerede raken...quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:27 schreef Wolter het volgende:
Ik denk dat de zowel de klap als inwendige bloedingen je fataal worden. Ik ken een verhaal iemand die te bang was om te springen. Die is in zijn auto gekropen. En heeft hem er toen voorgereden. Hij had alleen maar een klein schrammetje op zijn voorhoofd. Maar was wel dood.
Grootste topickick ooit?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:14 schreef Peter6000 het volgende:
Fantastische avatar![]()
![]()
![]()
Vooral die bloedspetters vlak na de botsing
Mag ik deze gebruiken (ook op andere sites), ik kan het mailadres van de maker niet achterhalen, en ben niet iemand die met creaties van andere op de loop gaat), maar mijn welgemeende complimenten.
[afbeelding]
De grootste nachtmerrie lijkt me als je niet op slag dood bent, of nog erger: dat je het overleeft.
Zoals hier: http://www.caleidoscoop.be/inhouden/inhouden12/art12_3_20.html
Er wordt niet op ingegaan op hoe deze mevrouw het heeft overleefd. Ik vermoed toch doordat ze op het laatste moment ging aarzelen ofzo.
Zag het ooit in een programma van Paul Witteman ook: een vrouw die op het laatste moment werd weggetrokken door iemand, en nu geen benen meer heeft.
Maar als je gewoon zorgt dat er niemand ik de buurt is, en je stapt op het goede moment de spoorbaan op, kan het gewoon niet misgaan. Toch?
On topic: ik neem aan dat door de klap je organen dusdanig beschadigd raken, dat je lichaam niet meer functioneert.
Vanaf het moment van bewusteloos raken, is het lijden van de suïcidant voorbij![]()
ja, maar die raakt je op 0.5cm² oppervlakte, een trein op je gehele lichaam, dus het zit er dik in dat het effect ook wel verschiltquote:Op zondag 25 juni 2006 11:16 schreef Divel het volgende:
Denk dat het weinig verschil maakt. Een kogel gaat ook honderden km. p.u.![]()
je bent toch na +- 10sec dood.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:23 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ja, maar die raakt je op 0.5cm² oppervlakte, een trein op je gehele lichaam, dus het zit er dik in dat het effect ook wel verschilt
Ruggegraat die je hersenpan inschiet bijvoorbeeld, als dat niet gebeurd raak je sowieso direct in een shock. Doordat al je organen kapot zijn ga je toch wel dood.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:33 schreef GaNgStErRR het volgende:
doet me trouwens denken aan het springen van een flat.
stel je springt van 20,40,60, 80 (of hoger) meter en je komt terecht op je benen.
ik kan begrijpen dan je hele voeten kaduuk zijn maar hoe ga je daar aan dood?
ik denk niet dat de springer mooi recht naar beneden zal vallenquote:Op zondag 25 juni 2006 11:33 schreef GaNgStErRR het volgende:
doet me trouwens denken aan het springen van een flat.
stel je springt van 20,40,60, 80 (of hoger) meter en je komt terecht op je benen.
ik kan begrijpen dan je hele voeten kaduuk zijn maar hoe ga je daar aan dood?
Heb je daar iets van een bron vanquote:Op zondag 25 juni 2006 12:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij een onthoofding schijnen mensen nog 6 tot 30 seconden "bewust" de wereld mee te maken.. zoiets lijkt mij bij een treinspringer vaak ook het geval? Als het hoofd nog intact is maar het lichaam kaduuk...
Ze zeggen als je goed springt dat je al dood bent door de luchtdruk voor de trein je raakt.quote:Op zondag 25 augustus 2002 13:58 schreef Spaceknarf het volgende:
goed springtquote:Op zondag 25 juni 2006 13:23 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Ze zeggen als je goed springt dat je al dood bent door de luchtdruk voor de trein je raakt.
Te-ring! Je zou ze alsnog doodschoppen!quote:Op zondag 25 juni 2006 19:50 schreef Relneger18 het volgende:
Doet me denken aan de befaamde 'traingirl' filmpje
http://media.putfile.com/traingirl
(niks goors ofzo)
inderdaad... zou ook wat zijn, met die kleinere stations waar treinen met 140km/u vlak langs de mensen razenquote:Op zondag 25 juni 2006 13:42 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
goed springtje gaat daar staan als de trein aankomt, zwaait even, en boem.. dat je dan door luchtdruk zou sterven lijkt me sterk
Ligt eraan waar iemand schiet. Sommige delen van het zenuwstelsel zijn niet echt nodig om te leven (het visuele centrum bijvoorbeeld). Je ziet vaak genoeg op ziekenhuis-real-life-programma's dat mensen dan tòch opgenomen worden en herstellen.quote:Op zondag 25 juni 2006 10:57 schreef LoggedIn het volgende:
zou dit nou meer of minder pijnlijk zijn dan jezelf door het hoofd schieten?
quote:Op maandag 26 juni 2006 01:58 schreef Muurtje het volgende:
Volgens mij ben je al aardig dood op het mm dat je zoiets doet.....
van binnen dan althans
Wél goor!quote:Op zondag 25 juni 2006 19:50 schreef Relneger18 het volgende:
Lijkt me wel ja.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:52 schreef Skinnymike het volgende:
je overlijdt direct aan de gevolgen van interne schade (bloeding/vernietiging) van de meest vitale organen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 23:22 schreef arnold-d het volgende:
volgens mij heeft er in ede ook een keer iemand een poging gedaan.. maar die is dood gegaan toen de trein stopte wegen een hardstilstand
kloptquote:Op maandag 26 juni 2006 01:58 schreef Muurtje het volgende:
Volgens mij ben je al aardig dood op het mm dat je zoiets doet.....
van binnen dan althans
wat een opmerking eigenlijk..quote:Op zondag 25 juni 2006 12:36 schreef Peter6000 het volgende:
Heb je daar iets van een bron van
Want het lijkt me helemaal niet leuk
Denk dat een kogel door je biels fijner isquote:Op dinsdag 27 juni 2006 01:02 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
klopt
[..]
wat een opmerking eigenlijk.."t lijkt me eigenlijk helemaal niet zo leuk om onthoofd te worden"
volgens mij is een trein wel de fijnste manier om het te doen
waarom? de omgeving is wat ontspannender, maar in principe lijkt een kogel me niet fijnerquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:01 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Denk dat een kogel door je biels fijner is
Behalve als je door de druk dus iets opzij geduwd wordt en in een rolstoel belandquote:Op dinsdag 27 juni 2006 01:02 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
klopt
[..]
wat een opmerking eigenlijk.."t lijkt me eigenlijk helemaal niet zo leuk om onthoofd te worden"
volgens mij is een trein wel de fijnste manier om het te doen
Moet je maar eens proberen danquote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:25 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waarom? de omgeving is wat ontspannender, maar in principe lijkt een kogel me niet fijner
door angst zou kunnen , maar gewoon bewusteloos raken als je valt niet natuurlijkquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:44 schreef Luuksor het volgende:
Als je van een gebouw afspringt raak je op een gegeven moment bewusteloos (afhankelijk van de hoogte van het gebouw natuurlijk), en er zijn ook verhalen dat je door de plotselinge angst kan sterven.. Maar dat is natuurlijk allemaal te bediscussieren..
Ja, dat lijkt me ookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:44 schreef Luuksor het volgende:
Als je van een gebouw afspringt raak je op een gegeven moment bewusteloos (afhankelijk van de hoogte van het gebouw natuurlijk), en er zijn ook verhalen dat je door de plotselinge angst kan sterven.. Maar dat is natuurlijk allemaal te bediscussieren..
parachutespringers gaan toch ook niet dood voordat ze de grond raken? Het ligt dus niet aan de hoogte van het gebouw maar gewoon puur en alleen de angst (en dat lijkt me al zeer sterk)quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:37 schreef Luuksor het volgende:
Dat heb ik laatst ergens gelezen hoor! Als het gebouw maar hoog genoeg is natuurlijkMensen die uit het WTC sprongen zijn gestorven voor ze de grond raakten, door angst en luchtweerstand gecombineerd (nu weet ik weer waar k het gehoord had)..
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ga dit morgen eens uitproberen. Bedankt voor de informatie allemaal!
Nou, komt dr nog wat van?quote:Laatste bezoek: 3 uur, 12 minuten geleden
iiiiieeeeehquote:Op maandag 26 augustus 2002 12:19 schreef Marc_mga het volgende:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 05:49 schreef StefanP het volgende:
Net even voor jullie geupload
http://video.google.com/videoplay?docid=3576108797926171726
Dat ben ik![]()
![]()
Vooral niet zelf proberen... of doe eigenlijk maar wel, zolang een vriend het filmt!
Weet je dat zeker?quote:Op donderdag 6 juli 2006 02:27 schreef CecilBDemented het volgende:
en die klap is zo hevig dat sommige lichaams delen 5 kilometer verderop liggen.
Als de trein stil staat kan het van alles zijn, van ouderdom tot uitdroging.quote:Waar ga je dood aan bij het voor de trein springen
Waarom niet, lijkt me makkelijk te onderzoeken, toch? Niet dat het enig nut dient om het te weten...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:51 schreef Rutger1983 het volgende:
We zullen het nooit precies weten..
Ja maar dat is met een gewone onthoofding dus ook. Daar is onderzoek naar gedaan, ter dood veroordeelden kregen de instructie om zo lang ze nog konden bepaalde gezichtsspieren te bewegen en in extreme gevallen deden ze dat 14 seconden na de onthoofding nog maar de meesten hielden het dacht ik na 6 of zo iets al voor gezien.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:33 schreef PlarkPlark het volgende:
Trein: schatting: 80 ton.
Springer: 80 kg.
Het feit dat je trein je in 5 stukken scheurt, waarna de overige 5 stukken vermalen worden onder de wielen en je hersenen als een rijpe meloen ontploffen door de G-versnelling, denk ik dat vooral het feit dat je hersenen geen bloed meer krijgen je dood is;
Mocht je hoofd heel blijven dan blijf je een paar seconden bij bewustzijn.
Ja. Al is dat meestal zo rond de kilometer heb ik gelezen, mits je voor een intercity springt en onder de trein doorslaat.quote:
Haha die heeft zeker gezegd dat ze stukjes van de overledene zou BBQ'en en uitdelen? (galgenhumor, sarcastisch, niet herhalen etc)quote:Op woensdag 7 september 2005 22:36 schreef rubinio het volgende:
Ik hoop niet dat men dit SPAM vindt, maar dit stond op deze site, een verhaal van een hoofdconductrice over een recente aanrijding:
[..]
![]()
Dat kind was wel dood hoorquote:Op zondag 25 juni 2006 19:50 schreef Relneger18 het volgende:
(niks goors ofzo)
En dan moet de schietclub dicht....quote:Op zondag 9 juli 2006 03:21 schreef Sessy het volgende:
[..]
Haha die heeft zeker gezegd dat ze stukjes van de overledene zou BBQ'en en uitdelen? (galgenhumor, sarcastisch, niet herhalen etc)![]()
Humor.
Ik heb een keer in een metrotrein in Moskou (die dingen rijden er 120 of zo) gezeten toen daar ook iemand voor sprong, wij mochten en moesten er zelfs wel gewoon uit en langs de voorkant van de trein lopen om 't metrostation met de uitgang te bereiken... Was een zooitje, je zag niet echt een lijk, wel stukken jas en bloed en zo, volgens mij lag het grootste deel van het lichaam onder de trein.
Kan niet zeggen dat ik er nou wat aan heb overgehouden hoor, niet eens een nachtmerrie. Ik vond 't wel ziek waarom die vent zelfmoord had gepleegd toen (stond in de wijkkrant): hij kon er niet tegen dat zijn vrouw kostwinner was thuis en hij noodgedwongen huisman was omdat hij geen werk kon vinden... Pfff vage shit om zelfmoord om te plegen hoor.
Maar ik ben dan ook vrij sarcastisch aangelegd zelf.
Ik heb altijd trouwens gedacht dat als ik zelfmoord ging plegen, ik naar de schietclub zou gaan (daar was ik lid van), een .38 zou pakken en mezelf van kant zou maken op een late dinsdagavond als er verder toch niemand op de baan is. Mja nou ben ik geen lid dus ik denk iets giftigs inademen of innemen, mocht ik 't willen doen. (Redenen heb ik niet minder dan die tante die iemand hier in dit topic beschreef, de wil, tsja die komt bij vlagen.)
En als ze dat niet deden, werden ze doodgemaaktquote:Op zondag 9 juli 2006 03:11 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ja maar dat is met een gewone onthoofding dus ook. Daar is onderzoek naar gedaan, ter dood veroordeelden kregen de instructie om zo lang ze nog konden bepaalde gezichtsspieren te bewegen ...
Ik denk (en weet bijna wel zeker) dat het door de klap komt, oftewel G-krachten. G-krachten is(voor degene die het niet weten) je gewicht van een persoon of een voorwerp dat verzwaart wordt. Als je bv 60 kilo weegt, en de G-kracht is nog gewoon 1, dan blijf je 60 kilo. Maar is de G-Kracht 3, dan weeg je ineens 180 kilo!!! Je gewicht wordt driemaal vergroot. Dit kan gebeuren als je bv in een achtbaan zit, als je ineens heel hard naar beneden gaat. Dan voel je je heel licht. Dat soort effect hebben G-krachten. G-krachten kunnen ook dodelijk zijn. Als je door een plotselinge klap (zoals in deze topic voor de trein springen) tot stilstand komt of ineens gaat bewegen, dan zouden je ingewanden zich tegen je ribben enzo kunnen "vermorzelen". Je hersens werken bijvoorbeeld niet meer na een klap van meer dan 100 G-Kracht, je borst (dacht ik) bij 70 G-kracht en je rug (dacht ik ook) bij 50 G-kracht.quote:Op zondag 25 augustus 2002 13:58 schreef Spaceknarf het volgende:
ik denk niet dat je het dan overleeft...quote:Op maandag 26 augustus 2002 00:11 schreef NoMercy het volgende:
Gaat een trein gelukkig maar 140quote:Op zondag 9 juli 2006 20:01 schreef Poohead het volgende:
[..]
Ik denk (en weet bijna wel zeker) dat het door de klap komt, oftewel G-krachten. G-krachten is(voor degene die het niet weten) je gewicht van een persoon of een voorwerp dat verzwaart wordt. Als je bv 60 kilo weegt, en de G-kracht is nog gewoon 1, dan blijf je 60 kilo. Maar is de G-Kracht 3, dan weeg je ineens 180 kilo!!! Je gewicht wordt driemaal vergroot. Dit kan gebeuren als je bv in een achtbaan zit, als je ineens heel hard naar beneden gaat. Dan voel je je heel licht. Dat soort effect hebben G-krachten. G-krachten kunnen ook dodelijk zijn. Als je door een plotselinge klap (zoals in deze topic voor de trein springen) tot stilstand komt of ineens gaat bewegen, dan zouden je ingewanden zich tegen je ribben enzo kunnen "vermorzelen". Je hersens werken bijvoorbeeld niet meer na een klap van meer dan 100 G-Kracht, je borst (dacht ik) bij 70 G-kracht en je rug (dacht ik ook) bij 50 G-kracht.
Een trein die rond de 300 km per uur rijd, zal wel de nodige G-kracht toebrengen...
Haha ja ik ben niet zo'n specialist in treinen, maar er zijn wel treinen die rond de 250/uur rijden. Alleen hebben ze die alleen maar in China en shit...quote:Op zondag 9 juli 2006 20:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gaat een trein gelukkig maar 140![]()
Serieus? Jeetje, nou dan vind ik dat filmpje wel behoorlijk ongepast om hier te plaatsen eerlijk gezegd....quote:
Hoe bedoel je die laatste zin? Psychisch trauma? Lichamelijk trauma?quote:Op zondag 9 juli 2006 21:47 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
In de regel worden door een sprong voor de trein- mits je die trein ook raakt- de in je lichaam gangbare processen en stromen dermate gefrustreerd dat je hersens het niet meer bij kunnen benen.
Dan ga je dus dood.
Dat is helemaal niet erg hoor, want je verkeert dan zelf in een shock. Is ook een lichamelijke reactie.
Ik heb twee keer een auto-ongeluk gehad en ben tot de conclusie gekomen dat je van eenbotsing eik geen trauma overhoudt
Lichamelijk wel. maar niet psychisch. Alhoewel mijn huisarts graag had gewild dat mijn hele leven in een seconde helemaal als een film werd vertoond.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:49 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die laatste zin? Psychisch trauma? Lichamelijk trauma?
Want ik denk dat een hoop mensen wel degelijk last hebben van trauma's achteraf, in beide categorieën....
Ah okee, alleen maar mooi voor jouquote:Op zondag 9 juli 2006 21:51 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Lichamelijk wel. maar niet psychisch. Alhoewel mijn huisarts graag had gewild dat mijn hele leven in een seconde helemaal als een film werd vertoond.
Niet dus.
Ik kan mij van mijn eerste ongeluk nog herinneren, dat een melkauto van DOMO Bedum gewoon voorbij reed. En nog steeds kijk ik de chauffeurs van DOMO met een scheef oog aan.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:52 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ah okee, alleen maar mooi voor jou![]()
maar aangezien je over mensen in het algemeen spreekt (je zei iets in de trant van "je houdt er geen trauma aan over"), ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die er flinke trauma's van kunnen overhouden....
Zo is het!quote:Op zondag 9 juli 2006 21:59 schreef Pumatje het volgende:
je voelt compleet niets
A. door de pijn val je flauw, meteen.
B. Ruggengraatwervels breken en scheuren en vernietigen compleet alle zenuwverbindingen waardoor je simpelweg niets voelt
C. je gaat gewoon retesneldood, in minder dan een seconde, je voelt natuurlijk wel iets, maar who gives a fuck, je kunt het niet bijblijven de pijn om het te classifiseren.
Maar daarna komt de pliesie aan mijn deur met een brilletje en vraagt of ik het brilletje herken.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:59 schreef Pumatje het volgende:
je voelt compleet niets
A. door de pijn val je flauw, meteen.
B. Ruggengraatwervels breken en scheuren en vernietigen compleet alle zenuwverbindingen waardoor je simpelweg niets voelt
C. je gaat gewoon retesneldood, in minder dan een seconde, je voelt natuurlijk wel iets, maar who gives a fuck, je kunt het niet bijblijven de pijn om het te classifiseren.
Ben benieuwd of die terdoodveroordeelden daar nog voor waren te porren. Zo van "de staat gaat jullie nu vermoorden, willen jullie nog ff iets voor de wetenschap betekenen?"quote:Op zondag 9 juli 2006 14:17 schreef Sessy het volgende:
biologieboek
Nou, blijkbaar wel. Je hoort toch ook regelmatig dat een terdoodveroordeelde nog z'n nieren doneren wil of toch spijt heeft of zo en nog iets wil betekenen voor de maatschappij. Daarnaast, nouja misschien dachten ze van, als ik dit nou doe dan kunnen m'n maatjes op death row straks tenminste weten wat ze te wachten staat, of ze dan lang nog wat voelen en zo.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die terdoodveroordeelden daar nog voor waren te porren. Zo van "de staat gaat jullie nu vermoorden, willen jullie nog ff iets voor de wetenschap betekenen?"![]()
Die is niet grappig weet je datquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:06 schreef Ludger het volgende:
Het leven is hard, de voorkant van een trein is harder...
Is ook niet grappig, juist confronterend voor jezelf als je wel eens de gedachte hebt gehad voor een trein te jumpenquote:
De algemene aanname in dit topic is, dat als je het goed doet, je er weinig van zult merken.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:07 schreef Ludger het volgende:
[..]
Is ook niet grappig, juist confronterend voor jezelf als je wel eens de gedachte hebt gehad voor een trein te jumpen
Ongepast? Had je geen betere benaming kunnen bedenken?quote:Op zondag 9 juli 2006 21:34 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Serieus? Jeetje, nou dan vind ik dat filmpje wel behoorlijk ongepast om hier te plaatsen eerlijk gezegd....
Volgens mij heet het topic niet "plaats hier een filmpje van iemand die onder een trein terecht komt" en zie je aan het filmpje ook niet "waar je aan dood gaat als je voor een trein springt". Dus het is wel degelijk ongepast, en, als je dan toch een andere benaming zoekt, smakeloos.quote:Op woensdag 19 juli 2006 18:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ongepast? Had je geen betere benaming kunnen bedenken?![]()
Het is inderdaad geen leuk filmpje, maar ongepast kun je het niet noemen aangezien het hier over treinen gaat...
Jezelf vergassen met het gasfornuis werkt met aardgas niet meerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:22 schreef Sessy het volgende:
Ohja nouja als je geluk hebt... Ik bedoel heb je ooit een flinke hersenschudding gehad? Dan verlies je ook meteen het bewustzijn... Bij m'n paardongeluk heb ik bij de val zelf ook niks gevoeld. Pas erna toen ik weer bij bewustzijn was. Door de acceleratie die je lijf krijgt, zou het best kunnen dat je dus buiten bewustzijn raakt omdat je hersenen in de hersenpan tegen de schedel aan knallen. Alleen de vraag is, gebeurt dit voor of nadat je de pijn voelt van de rest van je zenuwen... Kijk dat je geen pijn in je benen voelt geloof ik graag.
De pijnzenuwen geven de pijnsignalen met een bepaalde snelheid door (je hebt er aparte zenuwen voor) en die snelheid is vrij laag, het kost iets meer dan 1 seconde van je tenen naar je hersenpan zei m'n biologieleraar eens. Waarschijnlijk ben je tegen die tijd dus al bewusteloos door de klap die je hersenen krijgen. Maar voel je ook geen pijn aan je borst en je nek bijvoorbeeld? Die afstand is veel kleiner, en dus ook is de pijn er sneller.
Overigens, bij de inname van pilletjes krijg je maagbloedingen en iedereen die ooit maagpijn heeft gehad - tsja vermenigvuldig dat nog maar gerust met een paar keer. Vooral als je drie pakjes aspirine inneemt bijvoorbeeld. En zelfs met slaapmiddelen en de hele zooi - je zit nog minimaal een kwartier te beven voordat het gaat werken. Bij ophanging heb je redelijk grote kans dat je niet je nek breekt en dus eerst krampen krijgt van koolstofdioxideoverschot voordat je sterft. Je armen opensnijden is helemaal pijnlijk kan ik je uit ervaring vertelllen.
Een kogel door je kop is absoluut het snelst hoor. En dan het liefst zo richten dat het gelijk door je hersenstam gaat. Als je hersenen naar de klote zijn voel je in elk geval niks trouwens. Koolmonoxide is de tweede beste optie denk ik, een chemieleraar van me vertelde van z'n vriend die dus de uitlaten van de auto naar binnen liet stromen en toen aan een koolstofmonoxidevergiftiging is gestorven. In principe voel je bij koolmonoxide niks.
Je kunt nog gas inademen (van de kookplaat) maar nadat je dood bent is er niemand die het gas uitzet en dan explodeert je huis en dat van je buren etc... Nouja kan nogal onkosten meebrengen voor je nabestaanden zeg maar, en ook gewoon andere mensen die niet dood willen verwonden / doodmaken. Geen goede optie dus.
Verdrinken, kun je ook doen. Ik ben echter zelf tweemaal bijna verdronken en dat is ENG dat wil je niet weten.
Overigens ken(de) ik persoonlijk iemand die eens door een trein is gegrepen, ze was er het grootste deel van haar voeten door kwijt en heeft een week op de reanimatie gelegen en ik heb haar nooit over enige pijn horen vertellen behalve dus van toen ze weer wakker werd dus ik denk dat de theorie dat je niks voelt de grootste kanshebber is ja.
bedankt hè? pfff...quote:Op maandag 26 augustus 2002 09:58 schreef Lucille het volgende:
Het idee al... dat je bewust bent dat je alleen nog maar je hoofd hebt en verder niets... en je je dan langzaam weg voelt zakken na een paar seconden omdat je geen verse zuurstof meer krijgt.quote:Op zondag 9 juli 2006 03:11 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ja maar dat is met een gewone onthoofding dus ook. Daar is onderzoek naar gedaan, ter dood veroordeelden kregen de instructie om zo lang ze nog konden bepaalde gezichtsspieren te bewegen en in extreme gevallen deden ze dat 14 seconden na de onthoofding nog maar de meesten hielden het dacht ik na 6 of zo iets al voor gezien.
Lang zat om je te realiseren wat er gebeurt.
kutkickquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:59 schreef redparrot het volgende:
als er een kussen onder ligt zijnze toch dood door de schrik he.
klopt waquote:
Wéér een kutkickquote:Op woensdag 22 april 2009 09:17 schreef redparrot het volgende:
oja zie het, sorry voor het kicken dan, lette even niet op de datum
vond het topic op google en vergat het he, kan gebeuren![]()
Zelf heb ik ook wel eens aan zelfmoord gedacht (nu niet meer en was het toen ook al niet van plan om het echt uit te gaan voeren ofzo) en door een trein overreden worden leek mij ook de beste optie. Het klinkt misschien heel gestoord maar ik zou rustig mijn mp3-speler aanzetten en op het spoor gaan liggen met mijn ogen dicht, het liefst in een bocht en in het donker zodat ik (en de machinist ziet me dan trouwens ook niet waarschijnlijk, wat hopelijk iets minder heftig zal zijn voor hem) het moment waarop ik dan echt overreden ga worden niet kan voorspellen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:29 schreef Aventura het volgende:
Een nicht van mijn moeder en recentelijk een vriend van mijn broer, hebben zelfmoord gepleegd door 's nachts op de rails te gaan liggen. De vrouw met haar hele lichaam, waardoor dit in drieën verdeeld werd. De jongen ging met zijn hoofd op het spoor liggen, dat helemaal verbrijzeld was. Ik heb me bij beide gevallen sterk afgevraagd, hoe desperaat je wel niet moet zijn om te gaan liggen en dan maar af te wachten. De spanning, de adrenaline die wordt aangemaakt, al je instincten komen op en dan nog konden zij die allemaal negeren en gewoon blijven liggen. Ik denk daar nog regelmatig aan. Oja, ik vind het topic helemaal niet zo smakeloos. Juist omdat ik het van redelijk dichtbij heb meegemaakt en daar dus ook weleens over nadenk (over hen, dan).
Wat dacht je van hersendood ?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:16 schreef Smart_ass het volgende:
Aan een hartstilstand? DOH, uiteindelijk sterft iedereen daar aan.![]()
Kogels gaan kapot in het lichaam, samen met de energie en het projectiel zelf worden vlees/organen verscheurt. Waardoor je dood gaat door de kapotte organen of door bloedverlies.quote:
splashhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:22 schreef wise het volgende:
Ik vraag me altijd af, wat voor geluid je hoort als er iemand voor spring.
nee hoor.. enkel als ze bot raken gaan ze ( vaak ) kapot.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:32 schreef 91Vos het volgende:
[..]
Kogels gaan kapot in het lichaam, samen met de energie en het projectiel zelf worden vlees/organen verscheurt. Waardoor je dood gaat door de kapotte organen of door bloedverlies.
Ik denk een gewone klop/bonk, net zoals de trein een duif of ander dier meeheeft.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:22 schreef wise het volgende:
1. Denk aan het treinpersoneel wat een trauma oplooptquote:Op maandag 31 augustus 2009 01:00 schreef edwin0503 het volgende:
Het lijkt mij dat het maar net is hoe je onder de trein komt. Als je ervoor springt dan is de klap op de voorkant van de trein denk al fataal, mocht je de klap al overleven dan ga je zeker dood doordat je wordt overreden.
Als je op het spoor gaat liggen en je ligt ongunstig dan worden alleen de lichaamsdelen welke het spoor kruisen eraf gereden en zit je in een rolstoel. Het is aannemelijk dat je dan veel pijn voelt. Het idee dat je benen eraf worden gereden is al erg genoeg.
Als ik ooit zelfmoord zou plegen wordt het wel degelijk middels een trein. Toen ik 11 was heb ik samen met een vriendje regelmatig bij en op een spoorbaan gespeeld. We zochten risico's op door over te steken pal voor een trein. En ook hebben we regelmatig op het spoor gelegen en gezeten.
Het gevoel wat je hebt, zeker als je de trein al ziet aankomen is uitnodigend. De adrenaline die door je lichaam gaat voelt een soort van goed, hoe raar dit ook klinkt.
Ik zou niet springen maar op de rails gaan liggen, de pijn zul je trotseren en negeren omdat je je doel wilt bereiken. Denk wel dat de pijn die je voelt zeer groot zal zijn.
Als je ter dood veroordeeld bent en je wordt onthoofd dan leef je ook nog circa 30 seconden en dat zal ook niet pijnloos zijn.
Ik liep vandaag op Arnhem bij het busstation op het station.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:22 schreef wise het volgende:
Nee, áls ik zelfmoord zou plegen (met nadruk op als) dan zou ik het doen met het liefst geen ooggetuigen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:33 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Zelf heb ik ook wel eens aan zelfmoord gedacht (nu niet meer en was het toen ook al niet van plan om het echt uit te gaan voeren ofzo) en door een trein overreden worden leek mij ook de beste optie. Het klinkt misschien heel gestoord maar ik zou rustig mijn mp3-speler aanzetten en op het spoor gaan liggen met mijn ogen dicht, het liefst in een bocht en in het donker zodat ik (en de machinist ziet me dan trouwens ook niet waarschijnlijk, wat hopelijk iets minder heftig zal zijn voor hem) het moment waarop ik dan echt overreden ga worden niet kan voorspellen.
Hier geloof ik niets van, hersenen en hart worden namelijk gescheiden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 01:00 schreef edwin0503 het volgende:
Als je ter dood veroordeeld bent en je wordt onthoofd dan leef je ook nog circa 30 seconden en dat zal ook niet pijnloos zijn.
Mijn moeder heeft het eens voorgehad toen ze een eend onthoofde (om in de pot te steken dus) het beest 'wegliep' zonder hoofd..quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier geloof ik niets van, hersenen en hart worden namelijk gescheiden.
Je hebt gelijk. Ik was in de war met de energie die vrij komt in het lichaam.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nee hoor.. enkel als ze bot raken gaan ze ( vaak ) kapot.
als kogels kapot gaan bij het intreden van het lichaam ben je nogal in strijd met conventie van geneve.
Zulke verhalen heb ik nooit geloofd eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:38 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft het eens voorgehad toen ze een eend onthoofde (om in de pot te steken dus) het beest 'wegliep' zonder hoofd..
Maar eenden met mensen vergelijken?
Mja...quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zulke verhalen heb ik nooit geloofd eigenlijk.
Is wel een filmpje van, van een Arabier die onthoofd werd en die zit heel raar te doen met zijn lippen en tong.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:14 schreef MOD het volgende:
in de Quest stond ooit dat je tenminste nog 5 seconden bij bewust zijn bent nadat je kop der af is gehakt. Dat komt omdat er nog bloed in je hersenen zit dat er nog uit moet. Je hersenen krijgen ook geen voltreffer te verduren dus blijven geheel in tact. Ooggetuigen vertelde dat ze nog lippen/oogleden hebben zien bewegen na de daad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in mijn leven zat kippen zonder kop door de schuur van mijn opa zien rennen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zulke verhalen heb ik nooit geloofd eigenlijk.
quote:Op woensdag 2 september 2009 10:45 schreef 91Vos het volgende:
[..]
Is wel een filmpje van, van een Arabier die onthoofd werd en die zit heel raar te doen met zijn lippen en tong.
Edit: Linkje in de spoiler.Je ziet bijna niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaleidoscopiklimax
Denk dat je er weinig van gaat voelen, op het moment dat je springt sta je denk ik strak van de adrenaline..quote:Op zondag 25 augustus 2002 14:00 schreef Vision het volgende:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:10 schreef Suisse het volgende:
Je onderkoelt op die koude rails, nou goed?![]()
O, wat is dit een simpele vraag, man je wordt compleet aan puin gereden.
Zoiets bedoel je?quote:Op zondag 6 september 2009 01:15 schreef edwin0503 het volgende:
Denk dat het er aan ligt hoe je het doet.
Wanneer je voor de trein springt zal je naast de klap ook nog door de lucht vliegen en met een beetje pech wordt je ook nog eens van je ledematen ontdaan.
Als ik dood zou willen via een trein dan ga ik toch wel echt op de rails zitten of liggen, ik wordt liever alleen aan stukken gereden dan naast de klap ook nog eens bunging jumpen zonder touw en dan aan stukken gereden.
Het is hoe dan ook zo dat het dodelijk is, je moet echt "geluk" hebben om dat te overleven.
Wel is er na je spring of lig/zit trein dood een hoop opruimwerkzaamheden. Zeker na een sprong kunnen je lichaamsdelen over 100en meters liggen.
Als je al voor de trein zou willen, laten we dan een combi afspraak maken voor de zelfde trein, scheelt een hoop extra werk voor hulpverleners.
Pijn? denk inderdaad dat je weinig tijd hebt dit te voelen, zou wel eens willen weten wat je dan voelt. Maar adrenaline speelt een rol, dat is zeker.
Wtf is dat voor film?quote:
Denk 't ook, redelijk hard met de motor gecrasht en de eerste minuten voelde ik geen pijn. Daarna des te meer. In eerste instantie probeerde ik 't kreng nog uit de greppel te trekken waarbij ik m'n handen aan de gloedhete uitlaatbochten branddequote:Op zondag 6 september 2009 14:32 schreef Pumatje het volgende:
je voelt echt niets..
adrenaline takes care of that
quote:Op zondag 6 september 2009 19:53 schreef trainfreak het volgende:
Kheb eens van een treinbestuurder gehoord dat ze het hoofd niet terugvonden van de persoon die onder de trein was gesprongen...
Later is het dan toch teruggevonden, het zat ergens vast tussen de bogies en de (locomotief)kast
The fuckquote:
quote:Op zondag 6 september 2009 19:53 schreef trainfreak het volgende:
Kheb eens van een treinbestuurder gehoord dat ze het hoofd niet terugvonden van de persoon die onder de trein was gesprongen...
Later is het dan toch teruggevonden, het zat ergens vast tussen de bogies en de (locomotief)kast
Bogie, een draaistel dus.quote:Op maandag 7 september 2009 01:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
bougies?
he?
Diesel heeft gloeispiralen en een electrische trein heeft niet eens een verbrandingsmotor om zich aan te drijven
quote:Op maandag 7 september 2009 02:06 schreef RoBro het volgende:
ze zouden van die hdcams aan de voorkant van een trein moeten monteren want ik wil echt nog een keer zien hoe iemand wordt vermozzeld door een gierende ice
Deze post is nog zieker dan dat jumpfilmpjequote:Op zondag 6 september 2009 19:53 schreef trainfreak het volgende:
gvd wat vet zegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |