abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5527194
NEE dit topic is niet onserieus bedoeld, ik weet (net als meer mensen hier, denk ik) ook iemand die voor de trein gesprongen is
Maar wat ik me afvroeg is waar je dan aan dood gaat... De klap? Of als je te vroeg springt dat je overreden wordt?
Om de een of andere reden wil ik me er een voorstelling van maken... En nee ik ga het zelf niet doen...
En modjes: treed aub hard op tegen onserieuze replies
pi_5527201
waarom wil je dit in Godsnaam weten
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_5527214
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 13:58 schreef Spaceknarf het volgende:
NEE dit topic is niet onserieus bedoeld, ik weet (net als meer mensen hier, denk ik) ook iemand die voor de trein gesprongen is
Maar wat ik me afvroeg is waar je dan aan dood gaat... De klap? Of als je te vroeg springt dat je overreden wordt?
Om de een of andere reden wil ik me er een voorstelling van maken... En nee ik ga het zelf niet doen...
Ik denk dat het voornamelijk door de klap komt.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_5527219
Ik denk ook de klap...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_5527227
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 13:59 schreef milagro het volgende:
waarom wil je dit in Godsnaam weten
hij is gewoon benieuwd denk ik

* Vision eigenlijk ook wel.

ik vraag me ook af of je dan ook 1 seconde (of nog minder) immense pijn hebt, of dat je er niets van voelt.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_5527228
quote:
Ik denk idd door de klap, maar kan ook omdat je overreden bent, ligt er maar net aan hoe de trein je raakt..

Heb het zelf ook meegemaakt met een vriend, en het is idd erg kut..

I'd like mornings better if they started later..
pi_5527229
Op dezelfde manier als mensen overlijden die door een auto worden aangereden.

Als je al niet direct dood bent, door de klap dus, kan het ook og door de verwondingen, bloedverlies, hartstilstand, beschadiging van de hersenen. Het is dus niet de fraaiste manier om er een eind aan te maken.

pi_5527241
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:00 schreef Vision het volgende:

[..]

hij is gewoon benieuwd denk ik

* Vision eigenlijk ook wel.

ik vraag me ook af of je dan ook 1 seconde (of nog minder) immense pijn hebt, of dat je er niets van voelt.

Ik denk dat je niks voelt, is net als je jezelf met een heel scherp mes snijdt, afgezien van de schrikreactie komt de pijn een beetje later. (heb een ervaring met een kassschaaf en mn duim, bloed en pijn kwamen echt pas 10 seconden later).
  zondag 25 augustus 2002 @ 14:02:53 #9
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_5527251
-edit-niet nodig-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 25-08-2002 14:52]

Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_5527265
-edit-okee, duidelijk-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 25-08-2002 14:52]

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_5527274
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:02 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Ik denk dat je niks voelt, is net als je jezelf met een heel scherp mes snijdt, afgezien van de schrikreactie komt de pijn een beetje later. (heb een ervaring met een kassschaaf en mn duim, bloed en pijn kwamen echt pas 10 seconden later).

Ik denk ook dat voordat je de werkelijke pijn kan gaan voelen je of al bewusteloos bent, of al dood.
  zondag 25 augustus 2002 @ 14:05:41 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5527281
Ik denk de klap meteen gevolgd door het openbarsten van je hersenpan en de afgerukte ledematen.
The truth was in here.
pi_5527295
ik heb het meerdere malen gezien, en daarbij viel me op dat als je staat of springt dat je helemaal uiteengescheurd word door de trein, en als je gaat liggen dat alleen de ledematen die over de rails liggen eraf gehaald worden, zit dus flink verschil in hoe je voor de trein springt/ligt

edit: wrange uitdrukking weggehaald

[Dit bericht is gewijzigd door ToXiCitY op 25-08-2002 14:56]

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 25 augustus 2002 @ 14:07:46 #14
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_5527304
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:07 schreef ToXiCitY het volgende:
ik heb het meerdere malen live mogen aanschouwen,
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  zondag 25 augustus 2002 @ 14:08:40 #15
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5527316
Begint een beetje smakeloos te worden.

Deze gaat op slot totdat de betreffende mods kunnen oordelen wat er verder mee gebeurt...

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_5527827
Topic gaat weer open na overleg.
Het is een imo legitieme vraag, maar idd niet geschikt voor R&P.
Hij gaat dus naar GC en iedereen wordt verzocht serieus te reageren.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_5527877
Ik zou niet weten waar ze aan overlijden. Ik heb het nooit meegemaakt met een persoon. Wel een keer toen ik in de trein zat hoorden we in 1 keer een knal en voelden we dat we over iets heen reden. Even later via de intercom riepen ze om dat het een ree was en dat ze niet meer konden stoppen

Maar met een persoon heb ik het nog nooit (thank god) meegemaakt.

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  zondag 25 augustus 2002 @ 15:20:42 #18
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_5528134
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:57 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Maar met een persoon heb ik het nog nooit (thank god) meegemaakt.
Ik dus wel,.. en ik zat nieteens in de trein.
Gisterochtend om 'n uur of zeven fietste ik de fietsersbrug (welke langs de spoorbrug ligt) over en zag nèt voor me een politieauto over het fietspad omhoog rijden.

Kom ik boven op de brug, zie ik een trein stilstaan en ambulancepersoneel een kijkje onder de trein nemen. Doe ik dat ook,.. gatver.
Dan te weten dat de trein daar maximaal 60 km/u rijdt,.. en er helemaal niets heel van je blijft.

Mij lijkt 't dat je door de klap, de impact, overlijdt. Dat is ook zo als je van een hoog gebouw springt of valt. Toch??

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_5528211
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:20 schreef Peewee het volgende:

[..]

Ik dus wel,.. en ik zat nieteens in de trein.
Gisterochtend om 'n uur of zeven fietste ik de fietsersbrug (welke langs de spoorbrug ligt) over en zag nèt voor me een politieauto over het fietspad omhoog rijden.

Kom ik boven op de brug, zie ik een trein stilstaan en ambulancepersoneel een kijkje onder de trein nemen. Doe ik dat ook,.. gatver.
Dan te weten dat de trein daar maximaal 60 km/u rijdt,.. en er helemaal niets heel van je blijft.

Mij lijkt 't dat je door de klap, de impact, overlijdt. Dat is ook zo als je van een hoog gebouw springt of valt. Toch??

ik zou er iig niet aan moeten denken om het te zien

ik zou het echt niet weten.

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
pi_5528239
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:26 schreef oldenzaaltjuh het volgende:

[..]

ik zou er iig niet aan moeten denken om het te zien

ik zou het echt niet weten.

zelfs al hebben ze er van die vuilniszakken overheen gedaan, dan nog ga je bijna over je nek van het idee dat er stukken onder liggen

zeker als die vuilniszakken verspreid over het spoor liggen

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 25 augustus 2002 @ 15:32:58 #21
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_5528300
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:28 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

zelfs al hebben ze er van die vuilniszakken overheen gedaan, dan nog ga je bijna over je nek van het idee dat er stukken onder liggen

zeker als die vuilniszakken verspreid over het spoor liggen

Hier was t op de brug gebeurd,.. dus onder de brug (voor de kenners: op de Professor Gelissensingel nèt voor 't GAK-gebouw) lag ook allemaal spul. Was door 't rooster waar de rail op ligt naar beneden gevallen,..

Ik hoop het niet nogeens te zien, maar blijkbaar heeft het te maken met verschillende factoren waardoor er steeds meer zelfmoorden gepleegd worden. Economie doet heel veel,..

Du Riechst So Gut
pi_5528306
wat ik al in het FB topic zei:
quote:
De een ligt op de rails en wordt door de wielen aan flarden gereden, de ander springt vlak voor de trein en overleeft de botsing niet. Lijkt mij niet dat er 1 duidelijk oorzaak aan te geven is...

Denk trouwens ook niet dat daar onderzoek naar is gedaan...

En verder vind ik dit een walgelijke manier om zoiets als een zelfmoord te bespreken... Zie het nut er ook totaal niet van in.
  zondag 25 augustus 2002 @ 15:34:10 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_5528308
Misschien verzuip je wel door de brandweermannen die de trein nadien schoon moeten spuiten

brrr

lijkt me logisch dat het van de klap komt....

Ik ga naar huis.
  zondag 25 augustus 2002 @ 15:35:24 #24
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_5528329
De klap die je hersenpan breekt en je hersen tot appelmoes helpen denk ik.. Lijkt me niet echt ideale manier om dood te gaan

sterkte btw

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_5528342
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:33 schreef calvobbes het volgende:
wat ik al in het FB topic zei:
[..]

En verder vind ik dit een walgelijke manier om zoiets als een zelfmoord te bespreken... Zie het nut er ook totaal niet van in.

De vraag is Waar ga je dood aan bij het voor de trein springen
Dat kan voor jou walgelijk klinken maar het is en blijft een vraag en die verdient antwoorden. Als deze antwoorden overigens voor jou weer te gruwelijk zijn raad ik ja aan dit topic voortaan te mijden.

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 25-08-2002 15:37]

zondag 25 augustus 2002 @ 15:37:38 #26
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_5528351
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:36 schreef mrcool het volgende:

[..]

De vraag is http://forum.fok.nl/postreply.php/189951/1/25/5528306
Dat kan voor jou walgelijk klinken maar het is en blijft een vraag en die verdient antwoorden. Als deze antwoorden overigens voor jou weer te gruwelijk zijn raad ik ja aan dit topic voortaan te mijden.

Da's niet zo'n gek idee.
Du Riechst So Gut
pi_5528369
ik denk dat je altijd een reden hebt als je voor te trein springt, en dat dus de psychische pijn die eraan voorafgaat het zeerst doet.. Je gaat dood aan de klap denk ik
pi_5528408
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:36 schreef mrcool het volgende:

De vraag is Waar ga je dood aan bij het voor de trein springen
Dat kan voor jou walgelijk klinken maar het is en blijft een vraag en die verdient antwoorden.

Sorry, maar ik ben niet van mening dat elke vraag een antwoord verdiend...
quote:
Als deze antwoorden overigens voor jou weer te gruwelijk zijn raad ik ja aan dit topic voortaan te mijden.
"te gruwelijk" is wat anders dan "walgelijk", en sinds wanneer is het geven van een mening verboden?
pi_5528482
We kunnen ook gewoon weer ontopic gaan en het meningsverschil in een ander topiekje uitpraten.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  † In Memoriam † zondag 25 augustus 2002 @ 16:05:59 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5528644
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:43 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ben niet van mening dat elke vraag een antwoord verdiend...

Wow, je neemt vanaf nu wel zonder gemok genoegen met slotjes op je feedback vragen neem ik aan?

On-topic, ik geloof niet dat je je bewust bent van pijn en denk dat je door de klap en daaruitvoortvloeiende verwondingen direct dood bent.

pi_5531188
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:43 schreef calvobbes het volgende:

en sinds wanneer is het geven van een mening verboden?

Niet, maar dat zeggen mijn woorden ook helemaal niet, zo wil jij het alleen graag lezen.
pi_5531344
Hangt er vanaf hoe je de trein raakt, en hoe hard ie rijdt.

In principe wordt je door de impact helemaal verpletterd denk ik, alles wat stuk kan, gaat stuk. Als je deze impact al overleeft, heb je nog kans om overreden te worden. Je kan ook weggeslingerd worden, maar door de klap (deceleratie-trauma) worden je inwendige organen losgescheurd van de bloedvaten, en dan ga je daar dood aan.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit verhalen gehoord van mensen die bewust voor de (hard) rijdende trein zijn gesprongen en dat overleefd hebben...

Bizar topic, dit...

En vast!
  zondag 25 augustus 2002 @ 23:50:37 #33
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_5535420
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:53 schreef shmoopy het volgende:

...

Het is een imo legitieme vraag.

...

(ik vind het respectloos)
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
  zondag 25 augustus 2002 @ 23:54:22 #34
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5535497
Wat een smakeloos topic.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 25 augustus 2002 @ 23:58:50 #35
959 opa
De man met de witte shawl
pi_5535576
Bij een hevige inwerking van buiten op het lichaam, reageert het lichaam met de produktie van veel endomorfinen.

Verder worden er nog veel meer lichaamsprodukten in versnelde mate aangemaakt.

Shocktoestand heeft met het voorgaande te maken.

Pas als je het overleefd hebt krijg je er last van.

Je gaat dood aan de klap, die alle levensfuncties ontregelt en die dan dus niet meer prettig samen werken.

[Dit bericht is gewijzigd door opa op 26-08-2002 00:06]

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  maandag 26 augustus 2002 @ 00:00:47 #36
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5535616
zoals veel mensen het zeggen is het denk i door de klap.
ik heb het gelukkiig niet mee mogen maken mmaaar het lijkt me zeer kotsmakend.
ik kan veel hebben als het om dot soort dingen gaat.
pi_5535736
quote:
Maar wat ik me afvroeg is waar je dan aan dood gaat...
Aan een lichte neusverkoudheid, nou goed?

Sorry, maar ik vind dit nogal morbide.

maandag 26 augustus 2002 @ 00:11:19 #38
3750 NoMercy
Just a dream
pi_5535826
Hmm waar je dood aan zou kunnen gaan?

Volgens mij is dat heel verschillend.
Er zit voorop die trein een flink klom ijzer, als je hierop terecht zou komen, liefst met je schedel natuurlijk zou je wel opslag dood kunnen zijn.

Als je niet ver genoeg zou kunnen springen tot aan de klomp krijg je een flink klap van de zijkant van de trein je zal door een helse pijn gaan waarbij al je botten zowat verbrijzeld zijn, verder word je nog eens gelanceert en door die extra klap voel je nog eens goed hoeveel botten er wel niet gebroken zijn. Verder zul je dan overlijden aan inwendige bloedingen of iets degelijls. Als je pech hebt word je met al je verbrijzelde botten nog eens meegesleurd door de zuywgind van de trein. Als je eenmaal uit deze zuygwind bent zul je nog wel een paar 100 meter na rollen om nog even extra pijn tevoelen, misschien als je geluk hebt ben je ondertussen bewusteloos geraakt van de pijn.

het zal ook fijn zijn als je onder te trein komt om gevierendeelt te worden. Geen fijne ervaring, mocht je het overleven moet je wel rekenen op amputatie en zware littekens en huydverwondingen.

Andere manieren zijn ook om helemaal niet dood te gaan en dit te overleven en dus bv in een rolstoel of als een plantje door het leven te gaan om het misschien later nog eens te kunnen proberen.

.
  maandag 26 augustus 2002 @ 00:22:15 #39
959 opa
De man met de witte shawl
pi_5535981
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 00:11 schreef NoMercy het volgende:

Er zit voorop die trein een flink klom ijzer, als je hierop terecht zou komen, liefst met je schedel natuurlijk zou je wel opslag dood kunnen zijn.

Als je niet ver genoeg zou kunnen springen tot aan de klomp krijg je een flink klap van de zijkant van de trein je zal door een helse pijn gaan waarbij al je botten zowat verbrijzeld zijn, verder word je nog eens gelanceert en door die extra klap voel je nog eens goed hoeveel botten er wel niet gebroken zijn. Verder zul je dan overlijden aan inwendige bloedingen of iets degelijls. Als je pech hebt word je met al je verbrijzelde botten nog eens meegesleurd door de zuywgind van de trein. Als je eenmaal uit deze zuygwind bent zul je nog wel een paar 100 meter na rollen om nog even extra pijn tevoelen, misschien als je geluk hebt ben je ondertussen bewusteloos geraakt van de pijn.

het zal ook fijn zijn als je onder te trein komt om gevierendeelt te worden. Geen fijne ervaring, mocht je het overleven moet je wel rekenen op amputatie en zware littekens en huydverwondingen.

Andere manieren zijn ook om helemaal niet dood te gaan en dit te overleven en dus bv in een rolstoel of als een plantje door het leven te gaan om het misschien later nog eens te kunnen proberen.

De ordinaire zelfmoordenaar zou ik toch de harde klap willen adviseren.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_5537488
Ik zit eigenlijk nog steeds te hopen op een serieuze reply. Iedereen vindt het morbide en dat is op zich ook wel begrijpelijk, maar het gaat nu even om de technische kant van de zaak. En dat je dood gaat aan 'de klap' ja dat zal wel, maar de vraag was, denk ik (toch? topicstarter?) hoezo dan? Punt is namelijk dat je op slag dood bent, en dat lukt je niet met inwendige bloedingen. Ik denk dat als je je rug breekt (en dat zal meestal wel bij zo'n klap) dat daar een heleboel zenuwen afgescheurd worden, en dat is één van de manieren waarbij je wel meteen dood bent.

just my 2 cents

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_5537529
quote:

Hmmz, ik ben het hier niet helemaal mee eens.

Ik denk dat je er bijzonder weinig van voelt. een klap van de zijkant van de trein geeft zo'n enorme impact dat je zenuwen gewoon lamgeslagen worden, verder zal de enorme versnelling (in feite dus een klap op je hoofd) er voor zorgen dat je per direct bewusteloos bent.
een trein rijdt zo'n 130 km/h als de trein jou raakt krijg jij ook die snelheid, laten we zeggen binnen 1 seconde. dan heb je dus een versnelling van zo'n 36 meter per seonde kwadraat.
dit zorgt voor een flinke opdonder voor je hersenen (je hersenen raken zwaar 'gekneusd' omdat ze tegen een kant van je schedel geperst worden), bovendien kunnen de hersenen losscheuren van de hersenstam.
de enorme versnelling zorgt (zoals al vaker gezegd) voor het losscheuren van alle organen in je lichaam. gevolg --> bloeddruk valt weg. geen bloeddruk --> geen leven

je bent imo meteen bewusteloos van de klap op je hersenen, daarna ga je gewoon dood omdat er geen bloeddruk meer is.

nu heb ik nog een aantal dingen buiten beschouwing gelaten, bijv. geperforeerde organen door botten (denk aan een rib die door hart/longen/lever wordt gespiesd).

ik hoop dat dit serieus antwoord genoeg is voor je.

verder wil ik kwijt dat het de meest misselijke en egoïstische zelfmoord is die je kunt plegen.

denk hierbij aan de machinist die dit voor zijn leven meedraagt (sommigen gaan er, zeer begrijpelijk, aan onderdoor), en aan alle hulpverleners die erbij (moeten) komen.

maandag 26 augustus 2002 @ 09:34:11 #42
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_5537658
Diezelfde vraag vroeg ik mij altijd af als mensen neergeschoten worden.
pi_5537809
Er zijn een aantal mogelijkheden:

- De klap die de persoon van de baan afstuitert
Dit is een bijna elastische botsing. Impulsmoment van de trein wordt overgedragen op de persoon. Komt voornamelijk voor bij zijwaardse schamping (dus als je niet recht voor de trein staat). Door de klap worden de botten gebroken (ribben worden ingedrukt, rug kan breken, ledematen als armen en benen zullen breken), vooral omdat de versnelling van het lichaam te groot is. De botten zijn daar niet flexibel genoeg voor. Bij het breken van de botten zullen ook de spieraanhechtingen meestal scheuren. Verder zijn vooral de zachte interne organen niet bestand tegen dit soort klappen, dus lever en milt zullen scheuren. Ook de nieren hebben het moeilijk onder deze omstandigheden, maar worden wat beter op hun plaats gehouden door de nabijheid van de wervelkolom en het bloedvatenstelsel.
De hersenen zelf krijgen een enorme klap wegens het gewicht van de hersenen wat de versnelling niet kan bijbenen (traagheidswet). Omdat de hersenen niet stevig bevestigd zijn in de hersenpan, zal er door de schok hersenweefsel beschadigen, interne bloedingen treden op in de hersenen en tevens zwelt het weefsel op. Kortom, de combinatie van hersenletsel en interne bloedingen is de doodsoorzaak. Dood treedt in binnen een fractie van een seconde tot enkele minuten na de botsing.

- Overreden worden
De persoon staat voor de trein en komt na de klap onder de trein terecht. Hierbij treden ook de verschijnselen op die hierboven beschreven zijn, maar aangezien de persoon onder de trein terecht komt zijn de gevolgen veel dramatischer. De dood treed vrijwel meteen in, want wat er meestal gebeurd is dat ledematen worden afgerukt doordat deze bekneld raken tussen bijvoorbeeld wielen en andere delen onder de trein die uitsteken. De romp slaat meestal dubbel tussen de trein en de bielzen. Hierdoor worden vaak het hoofd en het middenrif letterlijk gebroken en dus in stukken gescheurd. De persoon is meteen dood, en vrijwel onherkenbaar aangezien het letterlijk uit elkaar gereten is. Onderdelen uit de romp zoals organen zijn deels uit elkaar gespat, de wat flexibelere onderdelen als darmen breken in een aantal stukken uiteen.

Al met al dus niet echt prettig. Niet voor de nabestaanden en ook niet voor het treinpersoneel. De machinist ziet het gebeuren en volgens mij moet de conducteur als eerste controleren wat er is gebeurd. Deze vindt dus meestal de stukken vlees bij de voorwielen. Niet echt het moment waarop je ineens denkt "ik weet het, ik wordt conducteur".

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5538392
[/offtopic]
Bij het station Delft-Zuid is het ook populair.

Vorige week was er nog een meisje voor de trein gesprongen.
Dat was best een bizar verhaal wat ik gehoord had via via dus ik weet niet of het helemaal waar is.

Het meisje had thuis ruzie en ook werd ze vaak geslagen door haar vriend. Ze stonden op het station en haar vriend sloeg haar. Toen zei ze als je me nog een keer slaat dan spring ik voor de trein! Toen sloeg hij haar en toen kwam de trein aan en sprong ze ..........
[/offtopic]

Vorig jaar was er ook een vriendinnetje van een vriend van me overreden door een trein.
Ze stak via het spoor over ipv de brug te gebruiken. Het was geen fijn gezicht..... overal lagen stukjes meisje..
Ze werd door de zuigwind van de voorbijkomende trein meegesleurd en kwam bij de wielen terecht.. de rest kunnen jullie zelf wel verzinnen hoe dat eruit ziet.

Leverancier van www.autogespot.nl
  maandag 26 augustus 2002 @ 11:16:07 #45
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_5538474
ik denk dat je zodra de trein je aanraakt je misschien 0,1 seconde pijn voel en dan als een gek word meegenomen door de trein waa je de laatste 0,2 secondes van je leven doorbrengt.

Tis idd geen geweldige manier om een eind eraan te maken, zeker niet voor de mensen die het zien gebeuren, maar je gaat dood aan de enorme slag op je lichaam, als je niet als uitelkaar spletterd

pi_5538661
Als je geraakt wordt door die trein dan vliegen al je organen los en je hart pompt geen bloed meer door die klap.
http://www.mymsg.tk << drop a line / its fear that gives men wings.
  maandag 26 augustus 2002 @ 11:46:35 #47
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_5538781
ik denk de klap en de interne schade die dat met zich mee brengt. vb klaplong,gebroken ribbenkast,schedel breuk.
is wel instant denk ik

mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_5538799
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:02 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Dat noemen ze nou de shock-toestand van je lichaam. Iets waarover je wel eens op tv hoort praten

Het kan zijn dat je in zo'n toestand levensgevaarlijk gewond bent, maar er niks van merkt.

pi_5539128
aan sommige treinen zit toch ook een soort metalen spiets vooraan, is dat om te voorkomen dat je niet uiteenspat?
  maandag 26 augustus 2002 @ 12:19:13 #50
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_5539203
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 11:48 schreef _o_ het volgende:

[..]

Dat noemen ze nou de shock-toestand van je lichaam. Iets waarover je wel eens op tv hoort praten

Het kan zijn dat je in zo'n toestand levensgevaarlijk gewond bent, maar er niks van merkt.

[offtopic]
Mja dat heb ik dus meegemaakt. Wij hebben een tochtdeur waarin een glazen ruit zit, ik zat een keer voor de voordeur op een stoepje toen mijn moeder naar binnen liep. Mn hond die was bij mij en liep achter mijn moeder aan, mn moeder laat de tochtdeur dichtvallen en die was zeker keihard tegen mn hond aangekomen dus ik ren naar de tochtdeur en wil met mijn uitgestrekte hand de deur tegenhouden. (mijn hand lag op de glazen ruit)

En toen ging ik er dwars doorheen, die deur viel gewoon dicht en ik bleef staan en het glas viel in mijn rug en op mijn arm
Klinkt erger dan het is, maar ik bloedde wel als een rund en er was bijna een slachtader geraakt, zowel in mijn rug als bij mijn pols. En de hele tijd stond ik er versuft bij naar mijn eigen arm te kijken, niet beseffend dat ik glas in mijn rug had

(enige wta je nu ziet is wat lelijke littekens op mijn arm, die op mn rug zijn gelukkig al bijna niet meer zichtbaar)

[/offtopic]

maandag 26 augustus 2002 @ 14:51:10 #51
22417 Tekno
I am the way...
pi_5541212
Ik heb een keer op tv een interview met iemand gezien die ook een keer voor de trein was gesprongen en het wonderlijk genoeg overleefd heeft, naja, nu heeft hij geen benen meer maar goed, hij leeft nog.

Hij was dus op het spoor gesprongen en de trein was over zijn benen heen gereden, waardoor dus zijn benen van zijn lichaam werden gescheiden. Maar omdat een trein best hard rijd waren de wonden waar zijn benen hadden gezeten gelijk dichtgeschroeid door de snelheid waarmee zijn benen eraf waren "gesneden". Verder was hij gelijk bewusteloos geraakt en heeft hij verder geen pijn gehad van het ongeluk. In de weken na het ongeluk alleen last gehad van fantoompijnen.

Zelf heb ik ook een keer de resten gezien van iemand die onder de trein was gesprongen. Die kerel lag dus letterlijk helemaal uit elkaar. Vooral lichaamsdelen en restjes orgaan enzo. Voorkant van de trein zat ook helemaal onder het bloed en grijze resten, waarschijnlijk overblijfselen van zijn hersenen.

Maar wat ik dus ook weleens gehoord heb, en wat ik hier nog niet gezien heb, is bijvoorbeeld dat als je van een flat springt, je al dood bent voordat je op de grond neerkwakt. Schijnt te maken te hebben dat als je zoiets meemaakt de hersenen door een paniekreactie zoveel adrenaline aanmaakt, dat dit de dood tot gevolg heeft. Nou heb ik zoiets van, ja, als je op het spoor ligt of je net voor de trein springt, zou dat dan ook niet kunnen gebeuren, dus dat je hersenen in die situatie ook zoveel adrenaline aanmaakt dat je net voordat de trein je raakt je in feite al dood bent?

En dat je geen pijn voelt lijkt me duidelijk, het gaat zo enorm snel dat je al dood bent voordat je het überhaupt al in de gaten hebt.

Fuck you fuckin' fuck!
  maandag 26 augustus 2002 @ 14:54:40 #52
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_5541260
quote:
Nou heb ik zoiets van, ja, als je op het spoor ligt of je net voor de trein springt, zou dat dan ook niet kunnen gebeuren, dus dat je hersenen in die situatie ook zoveel adrenaline aanmaakt dat je net voordat de trein je raakt je in feite al dood bent?
Meeste mensen die zelfmoord willen plegen raken pas in paniek als de trein in zicht is, dat is ook het punt waarin een deel terug probeert te gaan, maar het is al veel te laat, die trein is zo bij je
pi_5542532
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 14:51 schreef Tekno het volgende:Maar wat ik dus ook weleens gehoord heb, en wat ik hier nog niet gezien heb, is bijvoorbeeld dat als je van een flat springt, je al dood bent voordat je op de grond neerkwakt. Schijnt te maken te hebben dat als je zoiets meemaakt de hersenen door een paniekreactie zoveel adrenaline aanmaakt, dat dit de dood tot gevolg heeft.
Dit wilde ik precies ook al posten. Ik heb dat ook wel eens gehoord. Maar ik denkt toch dat het dan door de snelheid/het vallen komt. Maar misschien dat je wel kan flauwvallen van angst? Ik heb het trouwens een keer meegemaakt dat ik in een trein zat waar een jongen van 14 onder is gekomen en dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik kan me het geluid nog voor de geest halen.
pi_5544158
quote:

in shock zijn betekend dat je lichaam dusdanig veel bloed verloren heeft dat de bloeddruk ontzettend laag wordt.
iemand met een shock herken je aan een zeer bleke, klamme, koude huid, mensen krijgen vaak ook zweet op hun voorhoofd.
  maandag 26 augustus 2002 @ 18:33:22 #55
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_5544765
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:40 schreef marno het volgende:

[..]

in shock zijn betekend dat je lichaam dusdanig veel bloed verloren heeft dat de bloeddruk ontzettend laag wordt.
iemand met een shock herken je aan een zeer bleke, klamme, koude huid, mensen krijgen vaak ook zweet op hun voorhoofd.

Je kunt ook een relatieve shock hebben. Dan verlies je geen bloed, maar vergroot je vatensysteem zich door een extreme schrikreaktie. Er zit dan relatief te weinig bloed in het vatensysteem waardoor je hart van slag raakt.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_5544848
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 18:33 schreef buzzer het volgende:
Je kunt ook een relatieve shock hebben. Dan verlies je geen bloed, maar vergroot je vatensysteem zich door een extreme schrikreaktie. Er zit dan relatief te weinig bloed in het vatensysteem waardoor je hart van slag raakt.
In elk geval is de 'shocktoestand' waar ze het op TV altijd over hebben (het slachtoffer verkeerde in shocktoestand) meestal een aanduiding voor een emotionele reactie, dat je psychisch zo onder de indruk bent van het gebeurde dat je niet normaal kan reageren.

Als artsen het over shock hebben hebben ze het meestal over het (relatieve of absolute) tekort aan bloedvolume in je vaatstelsel.

En vast!
pi_5545126
Antwoord:

Bij een gijzeling waarbij de gijzelaar een gijzelnemer onder schot houdt moet de scherpschutter precies in de kleine hersenen schieten zodat de gijzelaar in no-time is uitgeschakeld. Die worden bij een sprong dus ook wel goed geraakt...

maandag 26 augustus 2002 @ 21:34:42 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_5547332
ik moet altijd denken aan die mensen die neergestoken worden in films ofzo... die vallen in een keer dood neer, maar volgens mij leef je nog wel een tijdje met een mes door je aorta
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_5547736
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:34 schreef Re het volgende:
ik moet altijd denken aan die mensen die neergestoken worden in films ofzo... die vallen in een keer dood neer, maar volgens mij leef je nog wel een tijdje met een mes door je aorta
Ja, maar een trein is geen mes
Volgens mij merk je er geen hol van als je er echt voor gaat staan.
Vrijwilligers
.
  maandag 26 augustus 2002 @ 21:58:58 #60
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_5547804
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:55 schreef killerb het volgende:

[..]

Ja, maar een trein is geen mes
Volgens mij merk je er geen hol van als je er echt voor gaat staan.
Vrijwilligers

Tis niet echt de moeite waard om er uitgebreid op door te gaan
pi_5552196
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:58 schreef Marc_mga het volgende:

[..]

Tis niet echt de moeite waard om er uitgebreid op door te gaan

daar stuurde ik al naar toe
.
pi_29666762
Er zijn toch ook speciale opruimploegen? En hoe kan iemand worden geindentificeerd?
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:56:41 #63
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29666867
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:53 schreef GSMboy het volgende:
hoe kan iemand worden geindentificeerd?
Dat doet de machinist n.a.v. een paspoort oid wat nog gevonden wordt van de springer.
pi_29666934
Ik denk door het geel.
pi_29674013
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 09:34 schreef Flaman het volgende:
Diezelfde vraag vroeg ik mij altijd af als mensen neergeschoten worden.
dat is gewoon doordat een belangrijk lichaamsdeel wordt uitgeschakeld.. vraag me wel af wat iemand voelt alstie wordt neergeschoten
pi_29674811
in naaste omgeving meegemaakt, zus van vriendin...heb me verbaasd, zo begaan en te gevoelig en dan uitgerekend voor een trein gaan staat. Pil van Driom moet legaal...
Maar goed, bij NS ga je samen met machinist in traumatraject (als beiden willen).
Tas naast het sppor gezet en voor de trein uit gaan lopen...
Wat ze haar zus dus hebben wijsgemaakt (en ik niet geloof) is dat ze dus door de klap erg was opgezwollen en daarom niet meer toonbaar was...het heeft even getroost maar daarna blijft het gemis aan een afscheid en groeit de ongeloof (was zij het wel...).
Echt, die pil....gaat niet lukken met Donner etc....maar het zou een hoop leed besparen bij NS, machinst, familie, omstanders....
pi_29676618
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:56 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

dat is gewoon doordat een belangrijk lichaamsdeel wordt uitgeschakeld.. vraag me wel af wat iemand voelt alstie wordt neergeschoten
Wel afhankelijk van waar je geraakt wordt, zelfs als die gene het overleeft; helemaal niets.
pi_29678406
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:14 schreef missC het volgende:
in naaste omgeving meegemaakt, zus van vriendin...heb me verbaasd, zo begaan en te gevoelig en dan uitgerekend voor een trein gaan staat. Pil van Driom moet legaal...

...

Echt, die pil....gaat niet lukken met Donner etc....maar het zou een hoop leed besparen bij NS, machinst, familie, omstanders....
Mee eens. Die pil van Drion zou echt een goed idee zijn. Het lijkt mij ook wel een uitkomst als ik straks oud en eenzaam en misschien wel zwak en ziek ben. Helaas zit dat met die ouderwetse Donner er niet in. Wie weet met een nieuw kabinet straks.
pi_29679321
Ik denk niet dat zelfmoorden met treinen af gaan nemen door die pil hoor..
Zelfmoord is meestal stiekem, om een zelfmoord aan te vragen zijn die mensen veelste laf voor.

En sorry, maar dat zusje van je vriendin had ook op een andere manier zelfmoord kunnen plegen die minder heftig voor anderen is dan voor de trein springen.
Heeft ze toen ook niet voor gekozen, dus denk ook niet dat ze dan voor die pil zou hebben gekozen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:45:38 #70
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_29679409
quote:
Doordat je hoofd verbrijzelt of van de romp afscheurt, denk ik?
Edit:Het antwoord is zelfs al heel uitgebreid gegeven!
Gatver wat een pijnlijke dood.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_29682185
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:40 schreef Troeta het volgende:
En sorry, maar dat zusje van je vriendin had ook op een andere manier zelfmoord kunnen plegen die minder heftig voor anderen is dan voor de trein springen.
Heeft ze toen ook niet voor gekozen, dus denk ook niet dat ze dan voor die pil zou hebben gekozen.
zij heeft gelukkig nog een brief geschreven (in de zin dat ze hieruit konden opmaken dat het geen paniek reactie was en weloverwogen)....zelfs een bedankkaart aan de machinst, dat hij haar echt had geholpen en niet verdrietig moest zijn.
Naief ja. Dus wat dat betreft heeft dit topic misschien nog nut ook.
Haar alternatieven voor Zekerheid dat het zou lukken waren er niet echt, heeft ze zelfs uitgelegd, bij de rest waren de kansen dat ze gered, gereanimeerd, te snel gevonden zou worden te groot...
Ironisch genoeg hadden we hierover voorbeelden genoeg....val gebroken van flatgebouw, maag leeggepompt na pillen, eentje die wel was gaan hangen maar niet gaan bungelen... dus de succesverhalen liepen niet over.
Als die pil net zo beschikbaar was als de hiv test of abortus, denk ik dat ze dat echt wel had gedaan (heb althans begrepen dat er met die pil niets meer te redden valt - de zekerheid die ze wilde hebben).
De trein blijft voor paniekers, maar de planners vallen dan af...
pi_29682241
Gebeurd allemaal zo snel dat je nog niet eens weet waaraan je dood gaat volgens mij.
Holler
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:29:25 #73
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29682268
Een nicht van mijn moeder en recentelijk een vriend van mijn broer, hebben zelfmoord gepleegd door 's nachts op de rails te gaan liggen. De vrouw met haar hele lichaam, waardoor dit in drieën verdeeld werd. De jongen ging met zijn hoofd op het spoor liggen, dat helemaal verbrijzeld was. Ik heb me bij beide gevallen sterk afgevraagd, hoe desperaat je wel niet moet zijn om te gaan liggen en dan maar af te wachten. De spanning, de adrenaline die wordt aangemaakt, al je instincten komen op en dan nog konden zij die allemaal negeren en gewoon blijven liggen. Ik denk daar nog regelmatig aan. Oja, ik vind het topic helemaal niet zo smakeloos. Juist omdat ik het van redelijk dichtbij heb meegemaakt en daar dus ook weleens over nadenk (over hen, dan).
pi_29691831
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:29 schreef Aventura het volgende:
Een nicht van mijn moeder en recentelijk een vriend van mijn broer, hebben zelfmoord gepleegd door 's nachts op de rails te gaan liggen. De vrouw met haar hele lichaam, waardoor dit in drieën verdeeld werd. De jongen ging met zijn hoofd op het spoor liggen, dat helemaal verbrijzeld was. Ik heb me bij beide gevallen sterk afgevraagd, hoe desperaat je wel niet moet zijn om te gaan liggen en dan maar af te wachten. De spanning, de adrenaline die wordt aangemaakt, al je instincten komen op en dan nog konden zij die allemaal negeren en gewoon blijven liggen. Ik denk daar nog regelmatig aan. Oja, ik vind het topic helemaal niet zo smakeloos. Juist omdat ik het van redelijk dichtbij heb meegemaakt en daar dus ook weleens over nadenk (over hen, dan).
damn.
Dan moet je inderdaad wel heel wanhopig zijn of enorm graag van je leven afwillen om al je instincten te negeren.
Wel enorme krachtige daad om te doen overigens, zelfmoord plegen. Een hoop mensen hebben er echt de moed niet voor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29692152
doet me denken aan natuurkunde.
iets met massa snelheid en nog iets (lang geleden)
trein heeft in ieder geval hoge energie terwijl jij met je stilstaande 80 kilo lichaam niet in verhouding staat.
verhouding zal wel in de orde van 10000000 : 1 zijn
als je dus geschept word door zo'n trein dan komt je lichaam in een schok van 0 km/h op 100 km/h
als je lichaam al niet uit elkaar knalt zullen je organen wel tegen de de voorkant van je lichaam geplet worden tot appelmoes.

het is iig voor nabestaande geen leuke manier van zelfmoord, kun je beter pillen slikken of je polsen in combinatie met veel alcohol doorsnijden....

(of je zoekt gewoon hulp en praat er met ouders en/of vrienden over)
Islam=facisme
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:18:16 #76
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29692192
Stomp Thorax Trauma.

Ofwel: in een fractie van een seconde volledig desintegreren van het lichaam.

Pijn is volgens mij niet aan de orde. De volledige verwoesting treedt té snel op.

[ Bericht 40% gewijzigd door Captain_Chaos op 16-08-2005 16:23:39 ]
Jawohl Herr Kaloin!
pi_29694013
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 16:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Stomp Thorax Trauma.

Ofwel: in een fractie van een seconde volledig desintegreren van het lichaam.

Pijn is volgens mij niet aan de orde. De volledige verwoesting treedt té snel op.
totdat je op het laatste moment wegspringt omdat je je bedenkt en alleen je onderlichaam gepakt wordt
Islam=facisme
pi_29709187
je sterft aan een hartstilstand voordat je geraakt bent
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_29805844
Waarschijnlijk als je op tijd springt is het de snelheid van de trein die tegen je aankomt wat hem doet, want als hij heeeeeel langzaam zou gaan maar wel zou bewegen dus dan krijg je ook een klap maar ga je niet dood.
Als je te vroeg zou springen dan word je waarschijnlijk overreden idd.
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:51:57 #80
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29806047
Maar wat is dan 'op slag dood'? Ik kan mezelf daar geen voorstelling van maken. Is het niet eerder dat je eerst buiten bewustzijn raakt en vervolgens (seconden of misschien zelfs minuten later) sterft?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_29806080
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:37 schreef DiabloSam het volgende:
Waarschijnlijk als je op tijd springt is het de snelheid van de trein die tegen je aankomt wat hem doet, want als hij heeeeeel langzaam zou gaan maar wel zou bewegen dus dan krijg je ook een klap maar ga je niet dood.
Snelheid in combinatie met massa ja. De impact van een kussen @ 100km/u is toch net ff wat anders dan die van een trein @ 100km/u
pi_29806108
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:51 schreef flugeltje het volgende:
Maar wat is dan 'op slag dood'? Ik kan mezelf daar geen voorstelling van maken. Is het niet eerder dat je eerst buiten bewustzijn raakt en vervolgens (seconden of misschien zelfs minuten later) sterft?
Dood is toch buiten bewustzijn zijn? Dus voor JOUW "gevoel" ben je al dood, want je bent je niks meer bewust. Dus je hebt geen pijn. Je lichaam doet de rest, en dan ga je echt dood (je organen/hersenen etc. stoppen daadwerkelijk met hun werk).
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:58:46 #83
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29806155
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:55 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Dood is toch buiten bewustzijn zijn? Dus voor JOUW "gevoel" ben je al dood, want je bent je niks meer bewust. Dus je hebt geen pijn. Je lichaam doet de rest, en dan ga je echt dood (je organen/hersenen etc. stoppen daadwerkelijk met hun werk).
Dus het is niet zo dat je daadwerkelijk van het één op andere moment al gestorven bent?

zoals wel vaker gezegd, morbide topic dit. Maar ik ben er wel blij mee, heb ook van dat soort vragen waar ik tot op heden nog nooit een antwoordt op kreeg omdat ik ze niet durfde stellen
pi_29806376
Voor zover ik weet is het als een mens enorm hoogspanningslevel heeft, dat het 'hart in de keel' klopt, sommige zenuwen het begeven, ze knappen. Oftewel, je raakt buiten bewustzijn.

Ik heb ook wel eens gehoord dat machinisten zeggen dat ze diegene nog zien 'bewegen of wegduiken'. Waarschijnlijk is dit het inelkaar zakken van het lichaam omdat de hersenen geen zuurstof meer krijgen. Maar dit treedt vaak pas op het laatst op, dus het lichaam wordt nog wel geraakt door de trein.

Ik denk dus niet dat iemand er veel van zal voelen. De angst en de spanningen/zenuwen doen je volgens mij al uitschakelen voordat de trein er is.
pi_29806806
Klopt, mensen die op het punt staan de stap te zetten of op de trein staan te wachten zijn emotioneel vrij 'leeg'
Het dodelijke is zoals al genoemd is Stomp Thorax Trauma, ook wel bekend als splatter: je kunt neit voelen want je hele CZS is vernietigd voor er een zenuw/pijnimpuls doorgegeven kán worden. (vergelijkbaar met de furore een tijdje geleden over de eekhoorntjes op Schiphol die door de vermaler gingen: die voelden ook niets omdat het té snel gaat)
pi_29807103
Mn pa werkt bij de belgische spoorwegen. Om de zoveel tijd hebben ze een jumper. In Belgie is dat ongeveer één om de drie dagen. Meestal zijn die personen onmiddellijk dood. Door de klap worden ze helemaal uiteengereten. Overal hangen stukjes en beetjes. Die moeten soms met een krabber van de trein gehaald worden. Niet echt aangenaam werk.

Overlaats hadden ze een jumper die nog leefde maar aangezien z'n ingewanden naast zn lichaam lagen, heeft het ook zo lang niet meer geduurd.

De lijdensweg van de familie moeten dan nog beginnen want zij mogen opdraaien voor alle kosten: mentale schade bij de machinist, de vertraging, het opkuiswerk...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_29807699
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:37 schreef DiabloSam het volgende:
Het lijkt me niet dat mensen voor de trein springen, he daar komt ie aan laat ik eens gaan springen.Neen die mensen staan of liggen al op het spoor.
pi_29807702
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:54 schreef Keios het volgende:

De lijdensweg van de familie moeten dan nog beginnen want zij mogen opdraaien voor alle kosten: mentale schade bij de machinist, de vertraging, het opkuiswerk...
Dat mogen ze van mij hier ook invoeren. Dat zal de drempel om te kiezen voor deze methode, toch wel een stuk verhogen.
pi_29807721
quote:
Mn pa werkt bij de belgische spoorwegen. Om de zoveel tijd hebben ze een jumper. In Belgie is dat ongeveer één om de drie dagen. Meestal zijn die personen onmiddellijk dood. Door de klap worden ze helemaal uiteengereten. Overal hangen stukjes en beetjes. Die moeten soms met een krabber van de trein gehaald worden. Niet echt aangenaam werk.

Overlaats hadden ze een jumper die nog leefde maar aangezien z'n ingewanden naast zn lichaam lagen, heeft het ook zo lang niet meer geduurd.

Het lijkt me dat dat hooguit uit de nalatenschap wordt betaald. Anders is het wel een heel vaag systeem.

Ik vind die pil om zelfmoord te plegen ook nix. Als samenleving moet je die kant niet uit willen gaan. Vaak is het om geestelijk lijden dat best te verhelplen is. Steek eens een hand uit naar uw naaste.

Als je dodelijk ziek bent en onzettend lijdt kun je nu ook al wel vaak wat regelen als je wat eerder eruit wilt stappen. Dat vind ik ruim genoeg.
pi_29807731
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:14 schreef missC het volgende:
Maar goed, bij NS ga je samen met machinist in traumatraject (als beiden willen).
Dat het ik nog nooit gehoord, dat dat kon.....
pi_29807772
quote:

Belachelijk...
pi_29807858
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat mogen ze van mij hier ook invoeren. Dat zal de drempel om te kiezen voor deze methode, toch wel een stuk verhogen.
Onzin, daar gaan ze echt geen rekening mee houden hoor. Want als ze uberhaubt rekening met hun familie zouden houden dan zouden ze niet voor de trein gaan staan.
pi_29807862
klap
pi_29807883
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 20:33 schreef Scope het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit verhalen gehoord van mensen die bewust voor de (hard) rijdende trein zijn gesprongen en dat overleefd hebben...
Is een keer op tv geweest. Poging mislukte. Ze was haar benen kwijt.Zit nu in een rolstoel en wordt voor de rest van haar leven aan herinnert. Is nu wel de zin van het leven in gaan zien.
pi_29808016
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is een keer op tv geweest. Poging mislukte. Ze was haar benen kwijt.Zit nu in een rolstoel en wordt voor de rest van haar leven aan herinnert. Is nu wel de zin van het leven in gaan zien.
Zoiets heb ik ook gezien.
Man twijfelde op het laatste moment en raakte daarbij zijn been kwijt.
pi_29808065
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:24 schreef Classics het volgende:

[..]
Ik vind die pil om zelfmoord te plegen ook nix. Als samenleving moet je die kant niet uit willen gaan. Vaak is het om geestelijk lijden dat best te verhelplen is. Steek eens een hand uit naar uw naaste.
Voordat ik hier op ga reageren, wat probeer je daarmee te zeggen?
pi_29808242
btw is er niet een regel dat machinisten in geval van een jumper/iemand die op de rails staat, de rem moeten inschakelen en zich moeten omdraaien?
Islam=facisme
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:48:54 #98
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29808261
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:24 schreef Classics het volgende:

[..]

Het lijkt me dat dat hooguit uit de nalatenschap wordt betaald. Anders is het wel een heel vaag systeem.
De NS stelt vaak de nabestaanden aansprakelijk voor de gemaakte kosten. Die nabestaanden melden dit dan op de aansprakelijkheidsverzekering van de overledene. Die komt niet altijd tot uitkering omdat het een opzettelijk handelen is. Erg cru allemaal, maar de NS zal toch érgens de kosten moeten kunnen verhalen....
pi_29808385
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:48 schreef DarkDancer het volgende:
btw is er niet een regel dat machinisten in geval van een jumper/iemand die op de rails staat, de rem moeten inschakelen en zich moeten omdraaien?
Nee, volgens mij niet. Dat dacht ik ook, maar niets is minder waar. De machinist moet zelfs het lijk gaan bedekken totdat de politie er is, meen ik.
pi_29808400
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:48 schreef flugeltje het volgende:

[..]

De NS stelt vaak de nabestaanden aansprakelijk voor de gemaakte kosten. Die nabestaanden melden dit dan op de aansprakelijkheidsverzekering van de overledene. Die komt niet altijd tot uitkering omdat het een opzettelijk handelen is. Erg cru allemaal, maar de NS zal toch érgens de kosten moeten kunnen verhalen....
Bof ik even...
DIt is dus echt klinklare onzin hoor.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:03:28 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29808633
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bof ik even...
DIt is dus echt klinklare onzin hoor.

* flugeltje werkt bij verzekeringsmaatschappij

Laatst was er zelfs een kerel die zijn neef aansprakelijk wilde stellen voor de schade aan zijn auto omdat neef deze gebruikt had bij het plegen van zelfmoord.
pi_29808688
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:03 schreef flugeltje het volgende:

[..]

* flugeltje werkt bij verzekeringsmaatschappij

Laatst was er zelfs een kerel die zijn neef aansprakelijk wilde stellen voor de schade aan zijn auto omdat neef deze gebruikt had bij het plegen van zelfmoord.
* amaranta haar broer is voor de trein gaan staan, en heeft nooit ergens voor moeten opdraaien..
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:20:44 #103
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29809085
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

* amaranta haar broer is voor de trein gaan staan, en heeft nooit ergens voor moeten opdraaien..
Je hebt gelijk... Was in de war met andere zaak. (In België verhalen ze de schade namelijk wel)

De gevallen die ik mezelf kan herinneren zijn meldingen door andere particulieren. (schade aan auto en iemand waar een zwerver zichzelf bij hen in de schuur had opgehangen).

Maar goed, dit is natuurlijk helemaal offtopic....
pi_29809128
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:20 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk... Was in de war met andere zaak. (In België verhalen ze de schade namelijk wel)

De gevallen die ik mezelf kan herinneren zijn meldingen door andere particulieren. (schade aan auto en iemand waar een zwerver zichzelf bij hen in de schuur had opgehangen).

Maar goed, dit is natuurlijk helemaal offtopic....
Oke dan..zijn we het daar over eens...
pi_29809248
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet. Dat dacht ik ook, maar niets is minder waar. De machinist moet zelfs het lijk gaan bedekken totdat de politie er is, meen ik.
Te erg.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:29:04 #106
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29809329
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee hoor. Niemand mag de trein uit tot de politie er is.
pi_29809484
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:29 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat klinkt al beter
pi_29809647
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:39 schreef MeMarz het volgende:

[..]

Voordat ik hier op ga reageren, wat probeer je daarmee te zeggen?
Iemand vond dat de pil om zelfmoord te plegen voor iedereen beschikbaar zou moeten komen zodat mensen niet meer voor de trein 'hoeven' te springen. In reactie daarop dus, niet dat je ze moet helpen bij zelfmoord
pi_29809855
Ik weet iig dat het er niet prettig uitziet. Ik ken een oud-machinist die er zo van overstuur is geraakt dat ie na zo'n 20 jaar in dienst bij de ns na zo'n gebeurtenis onmiddelijk gestopt is met het beroep.
pi_29810966
quote:

[..]

Conducteur moet zelfs de trein uit. Iemand zal op het laatste moment weggedoken zijn en dus nog (met een been minder) leven, daarom moet de conducteur kijken.
pi_29811270
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Conducteur moet zelfs de trein uit. Iemand zal op het laatste moment weggedoken zijn en dus nog (met een been minder) leven, daarom moet de conducteur kijken.
Op eens heb je het...

[ Bericht 1% gewijzigd door _dirkjan_ op 20-08-2005 16:28:53 ]
pi_29812346
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:42 schreef Classics het volgende:

[..]

Iemand vond dat de pil om zelfmoord te plegen voor iedereen beschikbaar zou moeten komen zodat mensen niet meer voor de trein 'hoeven' te springen. In reactie daarop dus, niet dat je ze moet helpen bij zelfmoord
Allereest wil ik er erg duidelijk in zijn dat ik die pil erg dubieus vind. Hij zou niet 'vrij' ter beschikking moeten zijn, stel je voor in hoeveel verkeerde handen dat ding tercht zou kunnen komen. Genoeg mensen die psychisch nog geholpen kunnen worden en dan zo'n pilletje effe inslikken, ik moet er niet aan denken.
Tegelijkertijd moet ik aan mijn tante denken. Nu 12 jaar geleden heeft zij zelfmoord gepleegd door zichzelf op te hangen, dit na meerdere mislukte pogingen met een OD aan medicatie.

Korte achtergrond geschiedenis: toen zij jong was is zij meerder malen zwaar misbruikt, dit heeft er in geresulteerd dat zij ontzettend onzeker was, zowel over zichzelf als over haar eigen veilgheid. Door de verkrachtingen op jonge leeftijd was ze intern dusdanig beschadigd dat ze nooit kinderen zou kunnen krijgen. Je kan je voorstellen dat zo iemand ontzettend ongelukkig is met zichzelf. Al met al heeft dit geresulteerd in een psychose waar ze niet uit kwam en waardoor ze besloten heeft dat ze niet langer wilde leven.
Ondanks dat de hele familie haar er met alle macht en liefde erboven probeerde te houden lukte dit niet. Na meerdere pogingen tot zelfdoding is ze uiteindelijk opgenomen. Na een aantal maanden therapie wat voor de buitenwereld leek aan te slaan heeft ze uiteindelijk toch zichzelf toch van het leven beroofd.

wat ik hiermee probeer te zeggen is dat als iemand echt dood wil en dit duidelijk aangeeft, (middels woorden of daden maakt niet uit) je dat idee er bij een groot percentage niet meer uit krijgt. Uiteraard probeer je dan als buitenstaander of specialist eerst de wegen om iemand te helpen over dat idee van niet meer willen leven heen te komen. Maar als iemand pertinent niet meer wil leven zou ik zeggen neem die pil.

Ik had graag gezien dat mijn tante die pil had gekregen, dit maakt het afscheid nemen een stuk makkelijker gezien het onderwerp zelfdoding bespreekbaar wordt. Als buitenstaander kun je naar het moment groeien in plaats van dat je opgebeld wordt door een wildvreemde die jou even gaat vertellen dat die en die op die en die manier een einde aan zijn of haar leven heeft gemaakt.
wat ik merk aan mijn moeder en een aantal zussen is dat als je iemand op zo'n gruwlijke manier verliest dat je jaren daarna jezelf blijft afvragen, als ik dit nou...wat als we dat nou.., konden we dit anders..., wat hebben we verkeerd gedaan etc etc. Je blijft jezelf verwijten.

Enerzijds begrijp ik Donner wel, je moet voorzichtig zijn met dergelijke middelen, maar toch...
pi_29812790
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:30 schreef MeMarz het volgende:

[..]

Enerzijds begrijp ik Donner wel, je moet voorzichtig zijn met dergelijke middelen, maar toch...
Alsof dergelijke middelen dan gewoon bij de drogist liggen, of bij de apotheek te halen zijn met een recept....

Ik ben vóór een zelfdodings pil, maar dan wel op voorschrijven van arts & psychiater.
pi_29812841
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:42 schreef Classics het volgende:

[..]

dat was ik, en ik heb daar een reden voor.

Zoals ik ook al zei, sluit je hiermee de paniekers niet uit, die springen waar ze kunnen.

Maar de mensen die dit heel goed voor zichzelf en soms al jaren weten (sommigen al een leven lang !), zouden de kans moeten krijgen eleganter uit het leven te stappen dan de keuze die ze nu hebben. Zelf denk ik dat als je maar genoeg vrij verkrijgbare medicijnen slikt het ook wel lukt, maar dat is geen vredige strijd en al helemaal niet fijn om aan te treffen.

De gevallen uit mijn omgeving waren geen verrassingen, de manier waarop soms wel. Van twee mensen zag je dat ze het leven gewoon niet aankonden, alles kwam te hard aan, alles deed te veel pijn. Daar kan je je misschien niets bij voorstellen gelukkig, maar die mensen kiezen echt voor rust... Die helpende hand kan niemand bieden, want ook liefde kunnen ze niet verwerken. Het is dan des te zuurder dat ze ook nog sterven met de wetenschap wat ze een ander aandoen...

Het is wel zo dat de naaste familie vaak meteen vrede heeft met het besluit maar niet met de methode. Ze kennen hun kind of broer/zus al lang genoeg om te weten dat het leven een kwelling was. Maar om diegene dan zelf aan te moeten treffen of niet meer te mogen zien, dat veroorzaakt onterecht veel extra verdriet.

Tja en dan weet ik van een vader die zichzelf door zijn kop schoot met de belastingaanslag op schoot en daar kom je als familie nooit overheen...maar die had de pil ook niet meegekregen...
pi_29813761
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 12:12 schreef 2x4 het volgende:

aan sommige treinen zit toch ook een soort metalen spiets vooraan, is dat om te voorkomen dat je niet uiteenspat?
Dat noemen we een 'koeienvanger'. Die is er overigens niet om er voor te zorgen dat je niet uiteenspat, de treinen in NL rijden met een maximumsnelheid van 140 km/u, dan spat je wel uiteen. De koeienvanger zorgt er voor dat een eventueel dier niet onder de trein komt welke dan ontsporing ten gevolge heeft. Een mens die onder de trein komt zal verpulverd worden door het gewicht van de trein, dus geen ontsporing.

Een dergelijke zelfmoord is verschrikkelijk voor een machinist. Met een snelheid van 140 km/u, is een persoon op het spoor niet meer dan een stipje, en is het niet meer mogelijk om op tijd te remmen. Op station Groningen wel eens toegezien hoe men een bebloede koeienvanger moest schoonmaken, en dat is niet lachen
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_29816671
quote:

[..]

Jawel, ik meen van wel, heb het er ooit met een machinist over gehad. Het lijk moet bedekt worden. Of het nou de conducteur of de machinist is dat weet ik niet.
Maar dat van aan de rem trekken en omdraaien is in ieder geval niet waar.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:08:11 #117
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29817314
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Een dergelijke zelfmoord is verschrikkelijk voor een machinist. Met een snelheid van 140 km/u, is een persoon op het spoor niet meer dan een stipje, en is het niet meer mogelijk om op tijd te remmen. Op station Groningen wel eens toegezien hoe men een bebloede koeienvanger moest schoonmaken, en dat is niet lachen
Een vriend van me is machinist, en die heeft het twee keer meegemaakt. "Shoarma" was zijn omschrijving van het lichaam. Ze hebben wel erg goeie opvang en nazorg voor de betrokkenen. Maarja, zulke dingen gebeuren nu eenmaal... hij is daar zelf ook vrij nuchter over. Die mensen willen vaak niet meer, en als machinist kan je niks doen.
pi_29818566
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jawel, ik meen van wel, heb het er ooit met een machinist over gehad. Het lijk moet bedekt worden. Of het nou de conducteur of de machinist is dat weet ik niet.
Maar dat van aan de rem trekken en omdraaien is in ieder geval niet waar.
Heb even het handboek Machinist erbij gepakt

De hoofdconducteur (HC) gaat allereerst naar de machinist toe, lijkt me toch het belangrijkste daar de persoon in kwestie waarschijnlijk toch al overleden is.

Daarna moet de hoofdconducteur (HC) eerst nagaan hoe het dode lichaam erbij ligt, wat is de staat ervan. De machinist en de reizigers blijven zolang in de trein. De hoofdconducteur moet op dat moment contact opnemen met de treindienstleider en die roept politie/ambulance/begrafenisondernemer erbij. Tot het moment dat er goed vervangend vervoer is voor de reizigers blijven ze in de trein. Anders krijg je namelijk dat reizigers toch even een kijkje willen nemen bij het lijk (lees: sensatiemensen), en dat willen we niet hebben. Men hoeft inderdaad niet te wachten op de politie voor men tot 'evacuatie' van het personeel overgaat.
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 18:08 schreef Christine het volgende:

[..]

Een vriend van me is machinist, en die heeft het twee keer meegemaakt. "Shoarma" was zijn omschrijving van het lichaam. Ze hebben wel erg goeie opvang en nazorg voor de betrokkenen. Maarja, zulke dingen gebeuren nu eenmaal... hij is daar zelf ook vrij nuchter over. Die mensen willen vaak niet meer, en als machinist kan je niks doen.
De kans dat je als machinist met een zelfdoding te maken krijgt is erg klein. Preciese cijfers weet ik niet, maar het grootste gedeelte krijgt nooit iemand voor de trein. Ken ook mensen die al 7x iemand voor de trein hebben gehad, en die zijn nu ziek thuis......

Ik denk dat je je eerder bang/boos moet maken om het vandalisme dat momenteel heerst. Iemand die zelfdoding heeft gepleegd wilde schijnbaar dood. Daar doe je niets aan. De bankschroeven en stalen platen op het spoor, daar kan je wel wat aan doen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_29836305
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 18:54 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

De kans dat je als machinist met een zelfdoding te maken krijgt is erg klein. Preciese cijfers weet ik niet, maar het grootste gedeelte krijgt nooit iemand voor de trein. Ken ook mensen die al 7x iemand voor de trein hebben gehad, en die zijn nu ziek thuis......
Die 2 machinisten die ik ken, hebben het beide al is meegemaakt.

ca 200 trein-zelfdodingen per jaar in nld toch?
pi_29836707
Weer zo'n topic waar duidelijk naar voren komt hoe asociaal zelfmoord wel niet is...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_29837000
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:19 schreef HostiMeister het volgende:
Weer zo'n topic waar duidelijk naar voren komt hoe asociaal zelfmoord wel niet is...
Het is op zich niets meer en niks minder dan zelfbeschikking.

Maar als je er voor kiest, weloverwogen en niet in paniek, dan kan het stukken minder asociaal met goede begeleiding en een pil.
Naasten weten dan wat er gebeurt, niemand treft vreselijk vervelende dingen aan en je bent nog toonbaar als dat iemand helpt met verwerken...

Vind het op zich nog wel wat hebben; als je in je leven al veel dingen zelf hebt bepaald en je eigen route hebt uitgestippeld, waarom zou je dan het stuur moeten overgeven en gaan afwachten wat het leven voor lijden in petto heeft. Ik denk dat het met de vergrijzing enorm gaat meevallen als iedereen zijn eigen moment mag bepalen. Heb altijd geleerd : weggaan bij het feest als het gezellig is, misschien geldt dat ook voor het leven. Mijn opa Jean Bonvivant, die dan 20 jaar doorkwakkelt, blind, dement en incontinent wordt...dat is pas asociaal. Zelf bepalen wanneer je leven 'af' is, dat is vrijheid.
pi_29837482
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:31 schreef missC het volgende:

[..]

Het is op zich niets meer en niks minder dan zelfbeschikking.

Maar als je er voor kiest, weloverwogen en niet in paniek, dan kan het stukken minder asociaal met goede begeleiding en een pil.
Naasten weten dan wat er gebeurt, niemand treft vreselijk vervelende dingen aan en je bent nog toonbaar als dat iemand helpt met verwerken...

Vind het op zich nog wel wat hebben; als je in je leven al veel dingen zelf hebt bepaald en je eigen route hebt uitgestippeld, waarom zou je dan het stuur moeten overgeven en gaan afwachten wat het leven voor lijden in petto heeft. Ik denk dat het met de vergrijzing enorm gaat meevallen als iedereen zijn eigen moment mag bepalen. Heb altijd geleerd : weggaan bij het feest als het gezellig is, misschien geldt dat ook voor het leven. Mijn opa Jean Bonvivant, die dan 20 jaar doorkwakkelt, blind, dement en incontinent wordt...dat is pas asociaal. Zelf bepalen wanneer je leven 'af' is, dat is vrijheid.
Zelf bepalen wanneer je wilt stoppen met leven is opzich een mooie ideaal, maar niet als je 17 bent en je vriendje van 2 weken heeft het uitgemaakt, waardoor je je 'kut' voelt. Meeste mensen kiezen vaak die uitweg als gemakszucht, omdat ze het leven niet aankunnen.

Hoe moeilijk is het om iets van je leven te maken? Niet zo moeilijk, maar als je tegenslag na tegenslag te verwerken krijgt kan het er uitzichtloos uitzien, dat wil niet zeggen dat het niet beter gaat worden in de toekomst. En dat zien de meeste mensen niet in, je kan van het leven maken wat JIJ wilt.

Daarom vind ik dat zelfmoord zwak en vooral asociaal is.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_29839029
daarom maak ik ook een onderscheid tussen paniekers en mensen die dit al jaren willen/weten...

en zoals ik ook al eerder zei, sommige mensen zijn niet in staat om er wat van te maken, dat kan onbegrijpelijk zijn maar je ziet het gewoon gebeuren. Te gevoelig, teveel spons...als je je alles aantrekt wat er om je heen gebeurt omdat er geen goede zeef in je dna zit... dan wil je wel maar kan je niet. En dat is denk ik net zo'n kwelling als andere verkeerde cellen in je lichaam.

voor de rest heb ik de utopische hoop dat ouders voldoende in staat zijn om hun kinderen mee te geven dat niemand het waard is om je dag te verzieken, laat staan je leven...maar tja...utopisch kweetut.
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:03:45 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_29839487
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:44 schreef missC het volgende:
daarom maak ik ook een onderscheid tussen paniekers en mensen die dit al jaren willen/weten...

en zoals ik ook al eerder zei, sommige mensen zijn niet in staat om er wat van te maken, dat kan onbegrijpelijk zijn maar je ziet het gewoon gebeuren. Te gevoelig, teveel spons...als je je alles aantrekt wat er om je heen gebeurt omdat er geen goede zeef in je dna zit... dan wil je wel maar kan je niet. En dat is denk ik net zo'n kwelling als andere verkeerde cellen in je lichaam.

voor de rest heb ik de utopische hoop dat ouders voldoende in staat zijn om hun kinderen mee te geven dat niemand het waard is om je dag te verzieken, laat staan je leven...maar tja...utopisch kweetut.
Hmm, ik denk niet dat ouders dat kunnen voorkomen...
pi_29840051
Ik denk dat de zowel de klap als inwendige bloedingen je fataal worden. Ik ken een verhaal iemand die te bang was om te springen. Die is in zijn auto gekropen. En heeft hem er toen voorgereden. Hij had alleen maar een klein schrammetje op zijn voorhoofd. Maar was wel dood.
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:30:55 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_29840141
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:27 schreef Wolter het volgende:
Ik denk dat de zowel de klap als inwendige bloedingen je fataal worden. Ik ken een verhaal iemand die te bang was om te springen. Die is in zijn auto gekropen. En heeft hem er toen voorgereden. Hij had alleen maar een klein schrammetje op zijn voorhoofd. Maar was wel dood.
Nogmaals, die mensen springen er niet voor, die staan of liggen al lang en breed op het spoor...
Je kan niet zomaar voor een voorbijrijdende trein springen....
pi_29840634
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nogmaals, die mensen springen er niet voor, die staan of liggen al lang en breed op het spoor...
Je kan niet zomaar voor een voorbijrijdende trein springen....
Het gebeurd vaak zat dat mensen bij een overgang het in een impuls doen.
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:53:06 #128
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_29840722
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het gebeurd vaak zat dat mensen bij een overgang het in een impuls doen.
Spring je dan niet tégén de trein aan?
pi_29840852
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Spring je dan niet tégén de trein aan?
Voor zover ik weet blijft het grootste gedeelte op het spoor staan.
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die 2 machinisten die ik ken, hebben het beide al is meegemaakt.

ca 200 trein-zelfdodingen per jaar in nld toch?
Pure pech Maar het aantal machinisten dat iemand onder de trein krijgt is echt niet groot. Zoals ik al zei weet ik het preciese aantal niet.
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:59:33 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_29840885
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:58 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Voor zover ik weet blijft het grootste gedeelte op het spoor staan.
Dat probeer ik dus al de hele tijd te zeggen. Het is niet voor de trein springen maar voor de trein gaan staan of liggen.
pi_30337711
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:16 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Dat noemen we een 'koeienvanger'. Die is er overigens niet om er voor te zorgen dat je niet uiteenspat, de treinen in NL rijden met een maximumsnelheid van 140 km/u, dan spat je wel uiteen. De koeienvanger zorgt er voor dat een eventueel dier niet onder de trein komt welke dan ontsporing ten gevolge heeft. Een mens die onder de trein komt zal verpulverd worden door het gewicht van de trein, dus geen ontsporing.

Gelukkig van de week dat de trein wel kon stoppen toen er iemand op de rails (of nog er langs om te willen springen) stond. Het werd allemaal heel netjes afgehandeld. de treinen reden pas verder nadat de politie er was zodat hij niet nog een poging kon doen, die persoon werd ook zolang staande gehouden (ook toen ie weg wilde fietsen, werd ie van z'n fiets afgehaald) pas nadat de man was opgehaald reden de treinen verder.

Voor zover ik weet worden de resten bloed en dergelijke na een zelfmoord/ongeluk er ter plekke afgewassen/gespoten dat gaan ze echt niet op een (overvol) station doen zodat anderen ook onpasselijk worden. En wanneer dat niet terplekke kan zijn er op de meeste stations plaatsen die niet in het zicht van het publiek zijn. De trein hoeft toch niet te stoppen op het perron aangezien voor de reizigers vervangend vervoer geregeld wordt vanaf de plaats van het ongeluk.

Het kan wel eens voor komen dat er bloed van een trein gewassen moet worden op het station maar dat is dan van een vogel (o.i.d.) die er tegenaan gevlogen is..
pi_30338442
Om even terug te komen op de vraag, ik denk dat je je nek breekt door de klap en je bent op slag dood, dat je benen en armen draf gaan dat merk je al niet meer ( gelukkig )
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_30338619
Iemand die voor de trein springt is in mijn ogen al dagen daarvoor dood. Maar het lichaam overlijdt waarschijnlijk bij de klap.
pi_30338908
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:28 schreef Dirman het volgende:
Iemand die voor de trein springt is in mijn ogen al dagen daarvoor dood. Maar het lichaam overlijdt waarschijnlijk bij de klap.
Juist, mooi omschreven
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:44:24 #135
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30339216
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:34 schreef nietzman het volgende:
Misschien verzuip je wel door de brandweermannen die de trein nadien schoon moeten spuiten [afbeelding]
Wel een hele oude quote, maar ik moest toch wel even lachen toen ik dat las.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30339305
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wel een hele oude quote, maar ik moest toch wel even lachen toen ik dat las.
Like you avatar and the movie
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:50:04 #137
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30339437
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:46 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Like you avatar and the movie
Ja wie niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30341063
heerlijk topic doch interessant.
pi_30342594
de klap, als je hersenen verspreid over de trein zijn uitgesmeerd, functioneren ze niet meer, en leef je dus ook niet meer.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_30360227
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja wie niet.
Met jou kan ik praten!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  woensdag 7 september 2005 @ 18:07:52 #141
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30360326
Mensen die van een hoog gebouw springen (denk aan 11 september) kunnen dood gaan aan de adrenaline stoot die je krigjt van het besef dat je zometeen te pletter valt

maw: je kunt sterven door het besef dat je binnen enkele ogenblikken zult sterven
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? &gt;:)
pi_30361454
Als je percé dood wilt kan je beter een overdosis heroïne nemen oid. Bespaar de machinist leed, en de andere treinreizigers.
Jij en ik weten het
  woensdag 7 september 2005 @ 18:53:35 #143
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30361550
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:58 schreef vw_caddy het volgende:
Pure pech Maar het aantal machinisten dat iemand onder de trein krijgt is echt niet groot. Zoals ik al zei weet ik het preciese aantal niet.
Yep, sommigen hebben pech... anderen rijden 20 jaar zonder springers.
Vriend van me heeft er twee gehad in vier jaar.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:57:04 #144
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_30361665
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:07 schreef hilliebillie het volgende:

Voor zover ik weet worden de resten bloed en dergelijke na een zelfmoord/ongeluk er ter plekke afgewassen/gespoten dat gaan ze echt niet op een (overvol) station doen zodat anderen ook onpasselijk worden.
En wanneer dat niet terplekke kan zijn er op de meeste stations plaatsen die niet in het zicht van het publiek zijn.
Klopt.

Wij zoeken meestal samen met de brandweer naar de "restjes" en de brandweer ruimt alles op en spuit de trein en de rails weer schoon.

Wanneer het gebeurd is op een plek met veel toeschouwers (op een spoorwegovergang of vlak voor een station bijv.) wordt er meestal 'n tent om heen gezet. De brandweer heeft verschillende vrij grote tenten, die heel snel op te zetten zijn, en zo de ongevalslokatie voor het publiek afschermen.

Als mensen er echt iets van meekrijgen (of het zien gebeuren) wordt meestal slachtoffer hulp ingeschakeld.
Ik ben 'n keer bij een springer geweest die gespiest was voor op de trein (door het koppelstuk) en de trein kwam al remmend, met die persoon er nog aan, langs een bomvol station.
In zo'n situatie wordt natuurlijk meteen slachtoffer hulp gebeld en wordt er direct een tent om de voorkant van de trein heen gezet.
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:23 schreef Badabingea het volgende:
Om even terug te komen op de vraag, ik denk dat je je nek breekt door de klap en je bent op slag dood, dat je benen en armen draf gaan dat merk je al niet meer ( gelukkig )
Dat hoeft helemaal niet, iedereen is hier mooi aan 't raden waardoor je dood gaat, terwijl je dat helemaal niet kan raden, want elke situatie is weer anders.

De snelheid van de trein, de positie van de persoon ten op zichte van de trein, het raakvlak, die dingen zorgen telkens voor 'n andere situatie.

De ene overlijdt aan interne verwondingen, de andere aan zware bloedingen, en weer 'n andere aan zwaar hersenletsel, dus om te gaan raden van "zo gebeurd het" vind ik 'n beetje appart.
Overigens komt 't niet zo vaak voor dat je door de klap je nek breekt en daardoor overlijdt
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:07 schreef BennyNL het volgende:
Mensen die van een hoog gebouw springen (denk aan 11 september) kunnen dood gaan aan de adrenaline stoot die je krigjt van het besef dat je zometeen te pletter valt

maw: je kunt sterven door het besef dat je binnen enkele ogenblikken zult sterven

Het lichaam kan wel dosis adrenaline aanmaken die zo hoog is dat je er flink door verdooft wordt, maar je zal er niet door komen te overlijden. Adrenaline vernauwt namelijk de bloedvaten en verbetert daarmee de coronaire en cerebrale perfusie.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:42:53 #145
78498 classpc
I don't like change
pi_30363257
tvp
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 7 september 2005 @ 20:20:07 #146
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_30364708
idd, TVP. luguber, maar toch wel intressant..:@
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  woensdag 7 september 2005 @ 21:31:15 #147
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_30367655
Oom van m'n moeder heeft/had de meeste onder z'n treinn gehad van Nederland >20, toen ging hij er aan onderdoor en is gestopt
FCT
pi_30368292
Ik denk ook wel door de klap
pi_30370828
Ik hoop niet dat men dit SPAM vindt, maar dit stond op deze site, een verhaal van een hoofdconductrice over een recente aanrijding:
quote:
Hier weer een verhaaltje over mijn laatste dienst. Het is geen prettig verhaal, maar wil toch een paar dingen met jullie delen.
Want hoe egoistisch kunnen mensen zijn????

Afgelopen donderdag had ik een leuke intercity dienst. Helaas besloot er iemand aan het einde van mijn dienst om onze trein te gebruiken om er een eind aan te maken. Dit op zich was natuurlijk al heel vervelend en we hebben dan ook ons best gedaan om de mensen meteen zo duidelijk mogelijk te informeren. We hebben hierdoor op het eerste moment ons werk goed en zonder al te veel problemen kunnen doen. Dit was erg prettig.
Maar toen de hulpdiensten er waren en het al enige tijd duurde voordat de mensen buiten mochten werd men ongeduldig. Men begon op ramen te kloppen als we langs liepen ed.
Hierop toch maar besloten even door de trein te lopen en te kijken of er mss problemen waren. De mensen vroegen meteen of ze uit de trein mochten. We hebben uitgelegd dat daar nog geen toestemming voor was en het nog wel enkele uren kon duren. Hierop kregen we weinig begrip, maar het werd door de meeste geaccepteerd. Behalve door 1 die ging vragen of we voor eten en drinken gingen zorgen als het nog 2 uur kon duren. Ik werd toen erg boos en heb iets gezegd wat ik hier niet zal herhalen maar het was sarcastisch en hard. Er was iemand dood, wij doen ons best voor hun en dan krijg je zulke domme egoistische opmerkingen.... Tja dan neemt je lichaam en geest je in bescherming door o.a. galgenhumor.
Verder verliep het allemaal heel goed, de samenwerking met alle hulpdiensten en passagierend personeel was echt optimaal. En we hebben de mensen ook nog redelijk snel uit de trein kunnen laten.

Nu ben ik een paar daagjes vrij volgens rooster en woensdag ga ik weer heerlijk werken.
pi_30371337
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:36 schreef rubinio het volgende:
Ik hoop niet dat men dit SPAM vindt, maar dit stond op deze site, een verhaal van een hoofdconductrice over een recente aanrijding:
[..]

Als je met 25+ graden in de trein zit, voor een paar uur lang dan zou ik het ook geen gek idee vinden dat de NS de pasagiers van drinken voorziet...

1 dode op een dag / trein lijkt me toch wel genoeg
  woensdag 7 september 2005 @ 22:52:44 #151
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30371540
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:27 schreef Wolter het volgende:
al je organen en hersenen krijgen in een miliseconde een enorme versnelling voor de kiezen en vervormen dusdanig dat zij in ongerede raken...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 8 september 2005 @ 05:16:23 #152
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_30377289
Meestal de klap, al kan ik me voorstellen dat mensen op het laatste moment toch niet meer willen en zich dan realiseren dat het al te laat is om weg te springen, dan zou je dood kunnen gaan van angst.
Asjemenou
  † In Memoriam † zondag 25 juni 2006 @ 10:14:44 #153
128220 Peter6000
pi_39199986
Fantastische avatar

Vooral die bloedspetters vlak na de botsing
Mag ik deze gebruiken (ook op andere sites), ik kan het mailadres van de maker niet achterhalen, en ben niet iemand die met creaties van andere op de loop gaat), maar mijn welgemeende complimenten.

De grootste nachtmerrie lijkt me als je niet op slag dood bent, of nog erger: dat je het overleeft.
Zoals hier: http://www.caleidoscoop.be/inhouden/inhouden12/art12_3_20.html

Er wordt niet op ingegaan op hoe deze mevrouw het heeft overleefd. Ik vermoed toch doordat ze op het laatste moment ging aarzelen ofzo.
Zag het ooit in een programma van Paul Witteman ook: een vrouw die op het laatste moment werd weggetrokken door iemand, en nu geen benen meer heeft.
Maar als je gewoon zorgt dat er niemand ik de buurt is, en je stapt op het goede moment de spoorbaan op, kan het gewoon niet misgaan. Toch?

On topic: ik neem aan dat door de klap je organen dusdanig beschadigd raken, dat je lichaam niet meer functioneert.
Vanaf het moment van bewusteloos raken, is het lijden van de suïcidant voorbij
pi_39200203
quote:
Op zondag 25 juni 2006 10:14 schreef Peter6000 het volgende:
Fantastische avatar

Vooral die bloedspetters vlak na de botsing
Mag ik deze gebruiken (ook op andere sites), ik kan het mailadres van de maker niet achterhalen, en ben niet iemand die met creaties van andere op de loop gaat), maar mijn welgemeende complimenten.

[afbeelding]

De grootste nachtmerrie lijkt me als je niet op slag dood bent, of nog erger: dat je het overleeft.
Zoals hier: http://www.caleidoscoop.be/inhouden/inhouden12/art12_3_20.html

Er wordt niet op ingegaan op hoe deze mevrouw het heeft overleefd. Ik vermoed toch doordat ze op het laatste moment ging aarzelen ofzo.
Zag het ooit in een programma van Paul Witteman ook: een vrouw die op het laatste moment werd weggetrokken door iemand, en nu geen benen meer heeft.
Maar als je gewoon zorgt dat er niemand ik de buurt is, en je stapt op het goede moment de spoorbaan op, kan het gewoon niet misgaan. Toch?

On topic: ik neem aan dat door de klap je organen dusdanig beschadigd raken, dat je lichaam niet meer functioneert.
Vanaf het moment van bewusteloos raken, is het lijden van de suïcidant voorbij
Grootste topickick ooit?

Ontopic: Ik denk persoonlijk dat je dood gaat aan de botten die breken, en die botten komen dan uiteindelijk in je organen, en het lijkt een vreselijke dood, maar je merkt er weinig van omdat het in een fractie van een seconde gebeurd
pi_39200523
zou dit nou meer of minder pijnlijk zijn dan jezelf door het hoofd schieten?
pi_39200850
Denk dat het weinig verschil maakt. Een kogel gaat ook honderden km. p.u.
pi_39200990
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:16 schreef Divel het volgende:
Denk dat het weinig verschil maakt. Een kogel gaat ook honderden km. p.u.
ja, maar die raakt je op 0.5cm² oppervlakte, een trein op je gehele lichaam, dus het zit er dik in dat het effect ook wel verschilt
  zondag 25 juni 2006 @ 11:32:13 #158
148159 GaNgStErRR
HaTeN ISS VERLATEN
pi_39201192
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:23 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

ja, maar die raakt je op 0.5cm² oppervlakte, een trein op je gehele lichaam, dus het zit er dik in dat het effect ook wel verschilt
je bent toch na +- 10sec dood.
ik denk dat het weinig uitmaakt of je in die sec. veel pijn hebt of niet.
  zondag 25 juni 2006 @ 11:33:48 #159
148159 GaNgStErRR
HaTeN ISS VERLATEN
pi_39201233
doet me trouwens denken aan het springen van een flat.
stel je springt van 20,40,60, 80 (of hoger) meter en je komt terecht op je benen.
ik kan begrijpen dan je hele voeten kaduuk zijn maar hoe ga je daar aan dood?
pi_39201619
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:33 schreef GaNgStErRR het volgende:
stel je springt van 20,40,60, 80 (of hoger) meter en je komt terecht op je benen.
Ruggegraat die je hersenpan inschiet bijvoorbeeld, als dat niet gebeurd raak je sowieso direct in een shock. Doordat al je organen kapot zijn ga je toch wel dood.
  zondag 25 juni 2006 @ 12:07:34 #161
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39202194
pleeg dan op een leuke manier zelfmoord zeg.

gewoon ontzettend veel zuipen en dan een handgranaat naast je hoofd houden. merk je iig niks
ik ben lief :)
pi_39202461
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:33 schreef GaNgStErRR het volgende:
ik denk niet dat de springer mooi recht naar beneden zal vallen

Bij een onthoofding schijnen mensen nog 6 tot 30 seconden "bewust" de wereld mee te maken.. zoiets lijkt mij bij een treinspringer vaak ook het geval? Als het hoofd nog intact is maar het lichaam kaduuk...
  † In Memoriam † zondag 25 juni 2006 @ 12:36:11 #163
128220 Peter6000
pi_39203066
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bij een onthoofding schijnen mensen nog 6 tot 30 seconden "bewust" de wereld mee te maken.. zoiets lijkt mij bij een treinspringer vaak ook het geval? Als het hoofd nog intact is maar het lichaam kaduuk...
Heb je daar iets van een bron van

Want het lijkt me helemaal niet leuk
pi_39204416
quote:
Ze zeggen als je goed springt dat je al dood bent door de luchtdruk voor de trein je raakt.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_39204936
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:23 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Ze zeggen als je goed springt dat je al dood bent door de luchtdruk voor de trein je raakt.
goed springt je gaat daar staan als de trein aankomt, zwaait even, en boem.. dat je dan door luchtdruk zou sterven lijkt me sterk
  zondag 25 juni 2006 @ 13:44:04 #167
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_39204977
Je gaat dan dood aan een overdosis snelle trein.
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
  zondag 25 juni 2006 @ 19:50:22 #168
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_39217562
Doet me denken aan de befaamde 'traingirl' filmpje

http://media.putfile.com/traingirl

(niks goors ofzo)
pi_39219403
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:50 schreef Relneger18 het volgende:

(niks goors ofzo)
Te-ring! Je zou ze alsnog doodschoppen!
pi_39220482
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:42 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

goed springt je gaat daar staan als de trein aankomt, zwaait even, en boem.. dat je dan door luchtdruk zou sterven lijkt me sterk
inderdaad... zou ook wat zijn, met die kleinere stations waar treinen met 140km/u vlak langs de mensen razen
pi_39228772
Springen... ze bedeoelen ervoorlopen...

Maar dan moet je wel goed in kunnen schatten...
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_39237306
Volgens mij ben je al aardig dood op het mm dat je zoiets doet.....
van binnen dan althans
pi_39237463
quote:
Op zondag 25 juni 2006 10:57 schreef LoggedIn het volgende:
zou dit nou meer of minder pijnlijk zijn dan jezelf door het hoofd schieten?
Ligt eraan waar iemand schiet. Sommige delen van het zenuwstelsel zijn niet echt nodig om te leven (het visuele centrum bijvoorbeeld). Je ziet vaak genoeg op ziekenhuis-real-life-programma's dat mensen dan tòch opgenomen worden en herstellen.
En schot in de hersenstam is meestal wel fataal, daar dat de vitale functies zoals ademhaling en bloedcirculatie regelt.
pi_39241940
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:58 schreef Muurtje het volgende:
van binnen dan althans

pi_39250443
je overlijdt direct aan de gevolgen van interne schade (bloeding/vernietiging) van de meest vitale organen.
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
  maandag 26 juni 2006 @ 21:09:49 #176
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_39263911
quote:

Wél goor!
Dit had ik dus NIET willen zien

[ Bericht 4% gewijzigd door Arizona op 26-06-2006 21:16:42 ]
Fuck the EBU
pi_39269322
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:52 schreef Skinnymike het volgende:
je overlijdt direct aan de gevolgen van interne schade (bloeding/vernietiging) van de meest vitale organen.
Lijkt me wel ja.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 26 juni 2006 @ 23:22:09 #178
139483 arnold-d
Evolution
pi_39269409
volgens mij heeft er in ede ook een keer iemand een poging gedaan.. maar die is dood gegaan toen de trein stopte wegen een hardstilstand
Back to the 70's
pi_39270372
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:22 schreef arnold-d het volgende:
volgens mij heeft er in ede ook een keer iemand een poging gedaan.. maar die is dood gegaan toen de trein stopte wegen een hardstilstand
leuker doodgaan!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_39272411
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:58 schreef Muurtje het volgende:
van binnen dan althans
klopt
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:36 schreef Peter6000 het volgende:
Heb je daar iets van een bron van
Want het lijkt me helemaal niet leuk
wat een opmerking eigenlijk.. "t lijkt me eigenlijk helemaal niet zo leuk om onthoofd te worden"

volgens mij is een trein wel de fijnste manier om het te doen
pi_39275316
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 01:02 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

klopt
[..]

wat een opmerking eigenlijk.. "t lijkt me eigenlijk helemaal niet zo leuk om onthoofd te worden"

Denk dat een kogel door je biels fijner is
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_39276958
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:01 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Denk dat een kogel door je biels fijner is
waarom? de omgeving is wat ontspannender, maar in principe lijkt een kogel me niet fijner
pi_39278146
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 01:02 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

klopt
[..]

Behalve als je door de druk dus iets opzij geduwd wordt en in een rolstoel beland En voor die duizenden mensen die je met jou problemen opzadelt is het dan ook erg leuk
pi_39278502
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:25 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

waarom? de omgeving is wat ontspannender, maar in principe lijkt een kogel me niet fijner
Moet je maar eens proberen dan
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:44:33 #185
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_39280871
Als je van een gebouw afspringt raak je op een gegeven moment bewusteloos (afhankelijk van de hoogte van het gebouw natuurlijk), en er zijn ook verhalen dat je door de plotselinge angst kan sterven.. Maar dat is natuurlijk allemaal te bediscussieren..
pi_39281305
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:44 schreef Luuksor het volgende:
Als je van een gebouw afspringt raak je op een gegeven moment bewusteloos (afhankelijk van de hoogte van het gebouw natuurlijk), en er zijn ook verhalen dat je door de plotselinge angst kan sterven.. Maar dat is natuurlijk allemaal te bediscussieren..
door angst zou kunnen , maar gewoon bewusteloos raken als je valt niet natuurlijk
pi_39281430
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:44 schreef Luuksor het volgende:
Ja, dat lijkt me ook
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:37:59 #188
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_39282944
Dat heb ik laatst ergens gelezen hoor! Als het gebouw maar hoog genoeg is natuurlijk Mensen die uit het WTC sprongen zijn gestorven voor ze de grond raakten, door angst en luchtweerstand gecombineerd (nu weet ik weer waar k het gehoord had)..
pi_39283332
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:25 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Moet je maar eens proberen dan
.. dat kan ik mn vriendin niet aandoen
pi_39283381
ik ga dit morgen eens uitproberen. Bedankt voor de informatie allemaal!
pi_39287261
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:37 schreef Luuksor het volgende:
Dat heb ik laatst ergens gelezen hoor! Als het gebouw maar hoog genoeg is natuurlijk Mensen die uit het WTC sprongen zijn gestorven voor ze de grond raakten, door angst en luchtweerstand gecombineerd (nu weet ik weer waar k het gehoord had)..
parachutespringers gaan toch ook niet dood voordat ze de grond raken? Het ligt dus niet aan de hoogte van het gebouw maar gewoon puur en alleen de angst (en dat lijkt me al zeer sterk)
pi_39324306
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ga dit morgen eens uitproberen. Bedankt voor de informatie allemaal!
quote:
Laatste bezoek: 3 uur, 12 minuten geleden
Nou, komt dr nog wat van?
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:35:11 #193
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39325609
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 12:19 schreef Marc_mga het volgende:
iiiiieeeeeh
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:23:57 #194
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_39549521
Door de klap niet denk ik. Vergelijk het maar als je door de auto wordt geschept. Als je daarbij niet wordt overreden, heb je wel een kans op overleden. Maar ik denk dat je doodgaat doordat je uiteindelijk wordt overreden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39550727
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:59 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

[..]

Nou, komt dr nog wat van?
ah, kut... helemaal vergeten. Ach, morgen is weer een dag
pi_39562313
ik heb dit dus moeten horen van een conducteur.
het is de implosie in het lichaam.
waar je dood aan gaat.
je klapt namelijk helemaal uit elkaar.
doordat je implodeerd en daarna in feite helemaal explodeerd
en die klap is zo hevig dat sommige lichaams delen 5 kilometer verderop liggen.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  donderdag 6 juli 2006 @ 05:49:14 #197
46960 StefanP
polemicist
pi_39563043
Net even voor jullie geupload

http://video.google.com/videoplay?docid=3576108797926171726
Dat ben ik

Vooral niet zelf proberen... of doe eigenlijk maar wel, zolang een vriend het filmt!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39570560
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 05:49 schreef StefanP het volgende:
Net even voor jullie geupload

http://video.google.com/videoplay?docid=3576108797926171726
Dat ben ik

Vooral niet zelf proberen... of doe eigenlijk maar wel, zolang een vriend het filmt!
die gast heeft wel fucking veel geluk, of het is natuurlijk nep
pi_39571110
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 02:27 schreef CecilBDemented het volgende:
en die klap is zo hevig dat sommige lichaams delen 5 kilometer verderop liggen.
Weet je dat zeker?
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:03:32 #200
107594 Nr.G
m411007
pi_39572535
quote:
Waar ga je dood aan bij het voor de trein springen
Als de trein stil staat kan het van alles zijn, van ouderdom tot uitdroging.
Als hij rijdt en je raakt, meestal door de trein.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:51:50 #201
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_39602672
luguber dit, maar toch ergens ook interessant. We zullen het nooit precies weten..
pi_39603276
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:51 schreef Rutger1983 het volgende:
We zullen het nooit precies weten..
Waarom niet, lijkt me makkelijk te onderzoeken, toch? Niet dat het enig nut dient om het te weten...
Graag op anoniem
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:33:11 #203
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_39606009
Trein: schatting: 80 ton.
Springer: 80 kg.

Het feit dat je trein je in 5 stukken scheurt, waarna de overige 5 stukken vermalen worden onder de wielen en je hersenen als een rijpe meloen ontploffen door de G-versnelling, denk ik dat vooral het feit dat je hersenen geen bloed meer krijgen je dood is;

Mocht je hoofd heel blijven dan blijf je een paar seconden bij bewustzijn.
pi_39627687
de trein
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_39636297
Aan een hartstilstand? DOH, uiteindelijk sterft iedereen daar aan.
pi_39650679
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:33 schreef PlarkPlark het volgende:
Trein: schatting: 80 ton.
Springer: 80 kg.

Het feit dat je trein je in 5 stukken scheurt, waarna de overige 5 stukken vermalen worden onder de wielen en je hersenen als een rijpe meloen ontploffen door de G-versnelling, denk ik dat vooral het feit dat je hersenen geen bloed meer krijgen je dood is;

Mocht je hoofd heel blijven dan blijf je een paar seconden bij bewustzijn.
Ja maar dat is met een gewone onthoofding dus ook. Daar is onderzoek naar gedaan, ter dood veroordeelden kregen de instructie om zo lang ze nog konden bepaalde gezichtsspieren te bewegen en in extreme gevallen deden ze dat 14 seconden na de onthoofding nog maar de meesten hielden het dacht ik na 6 of zo iets al voor gezien.
Lang zat om je te realiseren wat er gebeurt.
pi_39650697
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:23 schreef Divel het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
Ja. Al is dat meestal zo rond de kilometer heb ik gelezen, mits je voor een intercity springt en onder de trein doorslaat.
pi_39650854
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:36 schreef rubinio het volgende:
[..]

Haha die heeft zeker gezegd dat ze stukjes van de overledene zou BBQ'en en uitdelen? (galgenhumor, sarcastisch, niet herhalen etc)
Humor.

Ik heb een keer in een metrotrein in Moskou (die dingen rijden er 120 of zo) gezeten toen daar ook iemand voor sprong, wij mochten en moesten er zelfs wel gewoon uit en langs de voorkant van de trein lopen om 't metrostation met de uitgang te bereiken... Was een zooitje, je zag niet echt een lijk, wel stukken jas en bloed en zo, volgens mij lag het grootste deel van het lichaam onder de trein.
Kan niet zeggen dat ik er nou wat aan heb overgehouden hoor, niet eens een nachtmerrie. Ik vond 't wel ziek waarom die vent zelfmoord had gepleegd toen (stond in de wijkkrant): hij kon er niet tegen dat zijn vrouw kostwinner was thuis en hij noodgedwongen huisman was omdat hij geen werk kon vinden... Pfff vage shit om zelfmoord om te plegen hoor.
Maar ik ben dan ook vrij sarcastisch aangelegd zelf.

Ik heb altijd trouwens gedacht dat als ik zelfmoord ging plegen, ik naar de schietclub zou gaan (daar was ik lid van), een .38 zou pakken en mezelf van kant zou maken op een late dinsdagavond als er verder toch niemand op de baan is. Mja nou ben ik geen lid dus ik denk iets giftigs inademen of innemen, mocht ik 't willen doen. (Redenen heb ik niet minder dan die tante die iemand hier in dit topic beschreef, de wil, tsja die komt bij vlagen.)

[ Bericht 13% gewijzigd door Sessy op 09-07-2006 03:32:19 ]
  zondag 9 juli 2006 @ 03:34:59 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_39651116
quote:

(niks goors ofzo)
Dat kind was wel dood hoor
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_39651493
quote:
Op zondag 9 juli 2006 03:21 schreef Sessy het volgende:

[..]

Haha die heeft zeker gezegd dat ze stukjes van de overledene zou BBQ'en en uitdelen? (galgenhumor, sarcastisch, niet herhalen etc)
Humor.

Ik heb een keer in een metrotrein in Moskou (die dingen rijden er 120 of zo) gezeten toen daar ook iemand voor sprong, wij mochten en moesten er zelfs wel gewoon uit en langs de voorkant van de trein lopen om 't metrostation met de uitgang te bereiken... Was een zooitje, je zag niet echt een lijk, wel stukken jas en bloed en zo, volgens mij lag het grootste deel van het lichaam onder de trein.
Kan niet zeggen dat ik er nou wat aan heb overgehouden hoor, niet eens een nachtmerrie. Ik vond 't wel ziek waarom die vent zelfmoord had gepleegd toen (stond in de wijkkrant): hij kon er niet tegen dat zijn vrouw kostwinner was thuis en hij noodgedwongen huisman was omdat hij geen werk kon vinden... Pfff vage shit om zelfmoord om te plegen hoor.
Maar ik ben dan ook vrij sarcastisch aangelegd zelf.

Ik heb altijd trouwens gedacht dat als ik zelfmoord ging plegen, ik naar de schietclub zou gaan (daar was ik lid van), een .38 zou pakken en mezelf van kant zou maken op een late dinsdagavond als er verder toch niemand op de baan is. Mja nou ben ik geen lid dus ik denk iets giftigs inademen of innemen, mocht ik 't willen doen. (Redenen heb ik niet minder dan die tante die iemand hier in dit topic beschreef, de wil, tsja die komt bij vlagen.)
En dan moet de schietclub dicht....
pi_39651911
Pff die heeft het ook overleefd dat 1 van de leden 2 politieagenten doodschoot, dan kan die dat ook overleven. Als 1 van de vaste leden die dus niet voor het eerst daar binnenkomen maar vaste lid zijn en dus vrij toegang tot de wapens (mits afgetekend door baancommandant) hebben zo iets doet dan kon je dat niet voorkOmen. Je moet sowieso al een verklaring van goed gedrag en de hele meuk overleggen voordat je dat mag.
  zondag 9 juli 2006 @ 09:18:43 #212
145787 ClaireDanes
Have Phun!
pi_39652923
Op Station Sloterdijk rijd er ook steeds om --:15 een 1700/1800 serie door het station met hoge snelheid richting Haarlem (ik schat 100KM/h)

Soms denk ik dan, hier kan soms ook wel een gek voor de trein springen als hij levensmoe is.
Man als ik die trein aanzie komen raggen stap ik een paar meter achteruit zo hard gaat dat geval.

Deze bedoel ik: die had ik gisteren gemaakt om 10:15.
Je ziet iedereen ook helemaal naar achteren staan (ik niet ik wilde foto maken)

Hier zou je dus (als je zou willen) goed voor een trein kunnen springen.
Mooie perron op goede hoogte, kom je niet tegen het koppelstuk (metalen blok)

Ik denk persoonlijk dat die trein hier wel wat langzamer mag rijden.
pi_39653306
de mensen zullen wel gedacht hebben dat je een plan aan het beramen was.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_39656475
In best heb je PRECIES zo'n station, ik dacht eerst dat je in Best had gefotografeerd.

Overigens ga ik ook altijd naar achteren, en wel omdat er in Moskou een paar keer is voorgekomen dat een gek andere mensen voor de trein duwde. M'n moeder ook een keer bijna, gelukkig danste mijn moeder altijd heel veel (rond de 20 uur in de week, op internationaal niveau later) dus ze had HELE sterke beenspieren en een HEEL goed gevoel voor evenwicht en bleef op het nippertje nog staan.
pi_39658000
quote:
Op zondag 9 juli 2006 03:11 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja maar dat is met een gewone onthoofding dus ook. Daar is onderzoek naar gedaan, ter dood veroordeelden kregen de instructie om zo lang ze nog konden bepaalde gezichtsspieren te bewegen ...
En als ze dat niet deden, werden ze doodgemaakt

Serieus, waar vind jij zulke onderzoeken?
pi_39658039
biologieboek
  zondag 9 juli 2006 @ 20:01:41 #217
152984 Poohead
i'll shit on you
pi_39667494
quote:
Ik denk (en weet bijna wel zeker) dat het door de klap komt, oftewel G-krachten. G-krachten is(voor degene die het niet weten) je gewicht van een persoon of een voorwerp dat verzwaart wordt. Als je bv 60 kilo weegt, en de G-kracht is nog gewoon 1, dan blijf je 60 kilo. Maar is de G-Kracht 3, dan weeg je ineens 180 kilo!!! Je gewicht wordt driemaal vergroot. Dit kan gebeuren als je bv in een achtbaan zit, als je ineens heel hard naar beneden gaat. Dan voel je je heel licht. Dat soort effect hebben G-krachten. G-krachten kunnen ook dodelijk zijn. Als je door een plotselinge klap (zoals in deze topic voor de trein springen) tot stilstand komt of ineens gaat bewegen, dan zouden je ingewanden zich tegen je ribben enzo kunnen "vermorzelen". Je hersens werken bijvoorbeeld niet meer na een klap van meer dan 100 G-Kracht, je borst (dacht ik) bij 70 G-kracht en je rug (dacht ik ook) bij 50 G-kracht.
Een trein die rond de 300 km per uur rijd, zal wel de nodige G-kracht toebrengen...
"doe je ding en dump 'r ;)"
pi_39667698
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 00:11 schreef NoMercy het volgende:
ik denk niet dat je het dan overleeft...
pi_39667986
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:01 schreef Poohead het volgende:

[..]

Ik denk (en weet bijna wel zeker) dat het door de klap komt, oftewel G-krachten. G-krachten is(voor degene die het niet weten) je gewicht van een persoon of een voorwerp dat verzwaart wordt. Als je bv 60 kilo weegt, en de G-kracht is nog gewoon 1, dan blijf je 60 kilo. Maar is de G-Kracht 3, dan weeg je ineens 180 kilo!!! Je gewicht wordt driemaal vergroot. Dit kan gebeuren als je bv in een achtbaan zit, als je ineens heel hard naar beneden gaat. Dan voel je je heel licht. Dat soort effect hebben G-krachten. G-krachten kunnen ook dodelijk zijn. Als je door een plotselinge klap (zoals in deze topic voor de trein springen) tot stilstand komt of ineens gaat bewegen, dan zouden je ingewanden zich tegen je ribben enzo kunnen "vermorzelen". Je hersens werken bijvoorbeeld niet meer na een klap van meer dan 100 G-Kracht, je borst (dacht ik) bij 70 G-kracht en je rug (dacht ik ook) bij 50 G-kracht.
Een trein die rond de 300 km per uur rijd, zal wel de nodige G-kracht toebrengen...
Gaat een trein gelukkig maar 140
  zondag 9 juli 2006 @ 20:49:41 #220
152984 Poohead
i'll shit on you
pi_39669079
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Gaat een trein gelukkig maar 140
Haha ja ik ben niet zo'n specialist in treinen, maar er zijn wel treinen die rond de 250/uur rijden. Alleen hebben ze die alleen maar in China en shit...
Maar toch bedankt voor je correc
  zondag 9 juli 2006 @ 20:50:45 #221
152984 Poohead
i'll shit on you
pi_39669109
correc? correctie dus... domme
pi_39670593
quote:
Op zondag 9 juli 2006 03:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat kind was wel dood hoor
Serieus? Jeetje, nou dan vind ik dat filmpje wel behoorlijk ongepast om hier te plaatsen eerlijk gezegd....
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_39670962
In de regel worden door een sprong voor de trein- mits je die trein ook raakt- de in je lichaam gangbare processen en stromen dermate gefrustreerd dat je hersens het niet meer bij kunnen benen.
Dan ga je dus dood.
Dat is helemaal niet erg hoor, want je verkeert dan zelf in een shock. Is ook een lichamelijke reactie.

Ik heb twee keer een auto-ongeluk gehad en ben tot de conclusie gekomen dat je van eenbotsing eik geen trauma overhoudt

Veel succes bij je sprong!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_39671036
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:47 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
In de regel worden door een sprong voor de trein- mits je die trein ook raakt- de in je lichaam gangbare processen en stromen dermate gefrustreerd dat je hersens het niet meer bij kunnen benen.
Dan ga je dus dood.
Dat is helemaal niet erg hoor, want je verkeert dan zelf in een shock. Is ook een lichamelijke reactie.

Ik heb twee keer een auto-ongeluk gehad en ben tot de conclusie gekomen dat je van eenbotsing eik geen trauma overhoudt
Hoe bedoel je die laatste zin? Psychisch trauma? Lichamelijk trauma?
Want ik denk dat een hoop mensen wel degelijk last hebben van trauma's achteraf, in beide categorieën....
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
pi_39671095
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:49 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die laatste zin? Psychisch trauma? Lichamelijk trauma?
Want ik denk dat een hoop mensen wel degelijk last hebben van trauma's achteraf, in beide categorieën....
Lichamelijk wel. maar niet psychisch. Alhoewel mijn huisarts graag had gewild dat mijn hele leven in een seconde helemaal als een film werd vertoond.
Niet dus.
pi_39671158
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:51 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Lichamelijk wel. maar niet psychisch. Alhoewel mijn huisarts graag had gewild dat mijn hele leven in een seconde helemaal als een film werd vertoond.
Niet dus.
Ah okee, alleen maar mooi voor jou

maar aangezien je over mensen in het algemeen spreekt (je zei iets in de trant van "je houdt er geen trauma aan over"), ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die er flinke trauma's van kunnen overhouden....
pi_39671357
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:52 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ah okee, alleen maar mooi voor jou

maar aangezien je over mensen in het algemeen spreekt (je zei iets in de trant van "je houdt er geen trauma aan over"), ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die er flinke trauma's van kunnen overhouden....
Ik kan mij van mijn eerste ongeluk nog herinneren, dat een melkauto van DOMO Bedum gewoon voorbij reed. En nog steeds kijk ik de chauffeurs van DOMO met een scheef oog aan.
Maar aan de andere kant was er ook iemand die mij uit de sloot haalde.
In die zin ben ik weer dankbaar.
Mijn slotconclusie is: Ga voor jezelf en wees dankbaar voor de hulp die je daarbij krijgt van anderen als je in nood bent.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:59:25 #228
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_39671394
je voelt compleet niets

A. door de pijn val je flauw, meteen.
B. Ruggengraatwervels breken en scheuren en vernietigen compleet alle zenuwverbindingen waardoor je simpelweg niets voelt
C. je gaat gewoon retesneldood, in minder dan een seconde, je voelt natuurlijk wel iets, maar who gives a fuck, je kunt het niet bijblijven de pijn om het te classifiseren.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_39671453
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:59 schreef Pumatje het volgende:
je voelt compleet niets

B. Ruggengraatwervels breken en scheuren en vernietigen compleet alle zenuwverbindingen waardoor je simpelweg niets voelt
C. je gaat gewoon retesneldood, in minder dan een seconde, je voelt natuurlijk wel iets, maar who gives a fuck, je kunt het niet bijblijven de pijn om het te classifiseren.
Zo is het!
pi_39671565
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:59 schreef Pumatje het volgende:
je voelt compleet niets

Maar daarna komt de pliesie aan mijn deur met een brilletje en vraagt of ik het brilletje herken.
Dan zeg ik: "Dat is het brilletje van Atuin# "
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:01:05 #231
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_39830626
Wie heeft de proef op de som genomen?

Die persoon die net voor mijn trein sprong.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:12:22 #232
148159 GaNgStErRR
HaTeN ISS VERLATEN
pi_39830968
er was iemand in dit topic die vertelde dat dit de beste plek was om het te doen omdat daar een trein met 120 voorbij kwam.
pi_39831236
quote:
Op zondag 9 juli 2006 14:17 schreef Sessy het volgende:
biologieboek
Ben benieuwd of die terdoodveroordeelden daar nog voor waren te porren. Zo van "de staat gaat jullie nu vermoorden, willen jullie nog ff iets voor de wetenschap betekenen?"
pi_39831262
Ohja nouja als je geluk hebt... Ik bedoel heb je ooit een flinke hersenschudding gehad? Dan verlies je ook meteen het bewustzijn... Bij m'n paardongeluk heb ik bij de val zelf ook niks gevoeld. Pas erna toen ik weer bij bewustzijn was. Door de acceleratie die je lijf krijgt, zou het best kunnen dat je dus buiten bewustzijn raakt omdat je hersenen in de hersenpan tegen de schedel aan knallen. Alleen de vraag is, gebeurt dit voor of nadat je de pijn voelt van de rest van je zenuwen... Kijk dat je geen pijn in je benen voelt geloof ik graag.
De pijnzenuwen geven de pijnsignalen met een bepaalde snelheid door (je hebt er aparte zenuwen voor) en die snelheid is vrij laag, het kost iets meer dan 1 seconde van je tenen naar je hersenpan zei m'n biologieleraar eens. Waarschijnlijk ben je tegen die tijd dus al bewusteloos door de klap die je hersenen krijgen. Maar voel je ook geen pijn aan je borst en je nek bijvoorbeeld? Die afstand is veel kleiner, en dus ook is de pijn er sneller.

Overigens, bij de inname van pilletjes krijg je maagbloedingen en iedereen die ooit maagpijn heeft gehad - tsja vermenigvuldig dat nog maar gerust met een paar keer. Vooral als je drie pakjes aspirine inneemt bijvoorbeeld. En zelfs met slaapmiddelen en de hele zooi - je zit nog minimaal een kwartier te beven voordat het gaat werken. Bij ophanging heb je redelijk grote kans dat je niet je nek breekt en dus eerst krampen krijgt van koolstofdioxideoverschot voordat je sterft. Je armen opensnijden is helemaal pijnlijk kan ik je uit ervaring vertelllen.
Een kogel door je kop is absoluut het snelst hoor. En dan het liefst zo richten dat het gelijk door je hersenstam gaat. Als je hersenen naar de klote zijn voel je in elk geval niks trouwens. Koolmonoxide is de tweede beste optie denk ik, een chemieleraar van me vertelde van z'n vriend die dus de uitlaten van de auto naar binnen liet stromen en toen aan een koolstofmonoxidevergiftiging is gestorven. In principe voel je bij koolmonoxide niks.
Je kunt nog gas inademen (van de kookplaat) maar nadat je dood bent is er niemand die het gas uitzet en dan explodeert je huis en dat van je buren etc... Nouja kan nogal onkosten meebrengen voor je nabestaanden zeg maar, en ook gewoon andere mensen die niet dood willen verwonden / doodmaken. Geen goede optie dus.
Verdrinken, kun je ook doen. Ik ben echter zelf tweemaal bijna verdronken en dat is ENG dat wil je niet weten.

Overigens ken(de) ik persoonlijk iemand die eens door een trein is gegrepen, ze was er het grootste deel van haar voeten door kwijt en heeft een week op de reanimatie gelegen en ik heb haar nooit over enige pijn horen vertellen behalve dus van toen ze weer wakker werd dus ik denk dat de theorie dat je niks voelt de grootste kanshebber is ja.

[ Bericht 24% gewijzigd door Sessy op 14-07-2006 20:28:32 ]
pi_39831319
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die terdoodveroordeelden daar nog voor waren te porren. Zo van "de staat gaat jullie nu vermoorden, willen jullie nog ff iets voor de wetenschap betekenen?"
Nou, blijkbaar wel. Je hoort toch ook regelmatig dat een terdoodveroordeelde nog z'n nieren doneren wil of toch spijt heeft of zo en nog iets wil betekenen voor de maatschappij. Daarnaast, nouja misschien dachten ze van, als ik dit nou doe dan kunnen m'n maatjes op death row straks tenminste weten wat ze te wachten staat, of ze dan lang nog wat voelen en zo.
pi_39832436
Het leven is hard, de voorkant van een trein is harder...
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  zondag 16 juli 2006 @ 15:45:32 #237
152984 Poohead
i'll shit on you
pi_39878055
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:06 schreef Ludger het volgende:
Het leven is hard, de voorkant van een trein is harder...
Die is niet grappig weet je dat
pi_39878556
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:45 schreef Poohead het volgende:

[..]

Is ook niet grappig, juist confronterend voor jezelf als je wel eens de gedachte hebt gehad voor een trein te jumpen
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2006 @ 16:24:22 #239
128220 Peter6000
pi_39878940
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:07 schreef Ludger het volgende:

[..]

Is ook niet grappig, juist confronterend voor jezelf als je wel eens de gedachte hebt gehad voor een trein te jumpen
De algemene aanname in dit topic is, dat als je het goed doet, je er weinig van zult merken.

Zo hard is het niet, althans: niet voor de suïcidant.
Het leven dat eraan voorafging was vermoedelijk vele malen harder.
pi_39883769
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:45 schreef Poohead het volgende:

[..]

Ik vind 'm wel humor.
pi_39983067
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:34 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Serieus? Jeetje, nou dan vind ik dat filmpje wel behoorlijk ongepast om hier te plaatsen eerlijk gezegd....
Ongepast? Had je geen betere benaming kunnen bedenken?
Het is inderdaad geen leuk filmpje, maar ongepast kun je het niet noemen aangezien het hier over treinen gaat...
pi_39984917
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 18:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ongepast? Had je geen betere benaming kunnen bedenken?
Het is inderdaad geen leuk filmpje, maar ongepast kun je het niet noemen aangezien het hier over treinen gaat...
Volgens mij heet het topic niet "plaats hier een filmpje van iemand die onder een trein terecht komt" en zie je aan het filmpje ook niet "waar je aan dood gaat als je voor een trein springt". Dus het is wel degelijk ongepast, en, als je dan toch een andere benaming zoekt, smakeloos.
pi_39988049
Ik vind 'm ook ongepast. Ik zou zeggen ehm het is springen, niet per ongeluk terechtkomen.
pi_39992533
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:22 schreef Sessy het volgende:
Ohja nouja als je geluk hebt... Ik bedoel heb je ooit een flinke hersenschudding gehad? Dan verlies je ook meteen het bewustzijn... Bij m'n paardongeluk heb ik bij de val zelf ook niks gevoeld. Pas erna toen ik weer bij bewustzijn was. Door de acceleratie die je lijf krijgt, zou het best kunnen dat je dus buiten bewustzijn raakt omdat je hersenen in de hersenpan tegen de schedel aan knallen. Alleen de vraag is, gebeurt dit voor of nadat je de pijn voelt van de rest van je zenuwen... Kijk dat je geen pijn in je benen voelt geloof ik graag.
De pijnzenuwen geven de pijnsignalen met een bepaalde snelheid door (je hebt er aparte zenuwen voor) en die snelheid is vrij laag, het kost iets meer dan 1 seconde van je tenen naar je hersenpan zei m'n biologieleraar eens. Waarschijnlijk ben je tegen die tijd dus al bewusteloos door de klap die je hersenen krijgen. Maar voel je ook geen pijn aan je borst en je nek bijvoorbeeld? Die afstand is veel kleiner, en dus ook is de pijn er sneller.

Overigens, bij de inname van pilletjes krijg je maagbloedingen en iedereen die ooit maagpijn heeft gehad - tsja vermenigvuldig dat nog maar gerust met een paar keer. Vooral als je drie pakjes aspirine inneemt bijvoorbeeld. En zelfs met slaapmiddelen en de hele zooi - je zit nog minimaal een kwartier te beven voordat het gaat werken. Bij ophanging heb je redelijk grote kans dat je niet je nek breekt en dus eerst krampen krijgt van koolstofdioxideoverschot voordat je sterft. Je armen opensnijden is helemaal pijnlijk kan ik je uit ervaring vertelllen.
Een kogel door je kop is absoluut het snelst hoor. En dan het liefst zo richten dat het gelijk door je hersenstam gaat. Als je hersenen naar de klote zijn voel je in elk geval niks trouwens. Koolmonoxide is de tweede beste optie denk ik, een chemieleraar van me vertelde van z'n vriend die dus de uitlaten van de auto naar binnen liet stromen en toen aan een koolstofmonoxidevergiftiging is gestorven. In principe voel je bij koolmonoxide niks.
Je kunt nog gas inademen (van de kookplaat) maar nadat je dood bent is er niemand die het gas uitzet en dan explodeert je huis en dat van je buren etc... Nouja kan nogal onkosten meebrengen voor je nabestaanden zeg maar, en ook gewoon andere mensen die niet dood willen verwonden / doodmaken. Geen goede optie dus.
Verdrinken, kun je ook doen. Ik ben echter zelf tweemaal bijna verdronken en dat is ENG dat wil je niet weten.

Overigens ken(de) ik persoonlijk iemand die eens door een trein is gegrepen, ze was er het grootste deel van haar voeten door kwijt en heeft een week op de reanimatie gelegen en ik heb haar nooit over enige pijn horen vertellen behalve dus van toen ze weer wakker werd dus ik denk dat de theorie dat je niks voelt de grootste kanshebber is ja.
Jezelf vergassen met het gasfornuis werkt met aardgas niet meer Alleen met "vergaste kolen" van vroeger ging dat.
pi_39995977
Hmm in Rusland wel
pi_41665441
tvp, ga ff niet verder lezen nu, later thuis door zoiets vanavond
  zondag 10 september 2006 @ 02:18:33 #247
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41665510
dit is best wel een general chat topic, ik ben benieuwd hoeveel Nederlanders dit zonder succes hebben geprobeerd
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41665883
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 09:58 schreef Lucille het volgende:
bedankt hè? pfff...

Heb overigens ooit op TV gezien dat mensen stukjes vlees/lichaam van een locomotief aan het verwijderen waren... (zat dus overal tussen)... geen prettig werkje...
pi_41667946
quote:
Op zondag 9 juli 2006 03:11 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja maar dat is met een gewone onthoofding dus ook. Daar is onderzoek naar gedaan, ter dood veroordeelden kregen de instructie om zo lang ze nog konden bepaalde gezichtsspieren te bewegen en in extreme gevallen deden ze dat 14 seconden na de onthoofding nog maar de meesten hielden het dacht ik na 6 of zo iets al voor gezien.
Lang zat om je te realiseren wat er gebeurt.
Het idee al... dat je bewust bent dat je alleen nog maar je hoofd hebt en verder niets... en je je dan langzaam weg voelt zakken na een paar seconden omdat je geen verse zuurstof meer krijgt.

Mensen die lijn 11 pakken vind ik sowiezo piekerende lafaards
pi_61496538
als er een kussen onder ligt zijnze toch dood door de schrik he.
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:37:52 #251
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_61502234
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:59 schreef redparrot het volgende:
als er een kussen onder ligt zijnze toch dood door de schrik he.
kutkick
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:56:15 #252
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61502758
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:37 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

kutkick
klopt wa
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 22 april 2009 @ 09:17:14 #253
90349 redparrot
koppiekrauw?
pi_68261562
oja zie het, sorry voor het kicken dan, lette even niet op de datum

vond het topic op google en vergat het he, kan gebeuren

pi_68261676
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:17 schreef redparrot het volgende:
oja zie het, sorry voor het kicken dan, lette even niet op de datum

vond het topic op google en vergat het he, kan gebeuren

Wéér een kutkick
pi_71818737
ik zei toch sorry..... SORRY voor de kick, nogmaals dan....
pi_71839253
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:29 schreef Aventura het volgende:
Zelf heb ik ook wel eens aan zelfmoord gedacht (nu niet meer en was het toen ook al niet van plan om het echt uit te gaan voeren ofzo) en door een trein overreden worden leek mij ook de beste optie. Het klinkt misschien heel gestoord maar ik zou rustig mijn mp3-speler aanzetten en op het spoor gaan liggen met mijn ogen dicht, het liefst in een bocht en in het donker zodat ik (en de machinist ziet me dan trouwens ook niet waarschijnlijk, wat hopelijk iets minder heftig zal zijn voor hem) het moment waarop ik dan echt overreden ga worden niet kan voorspellen.
Tok.
pi_72299579
Het lijkt mij dat het maar net is hoe je onder de trein komt. Als je ervoor springt dan is de klap op de voorkant van de trein denk al fataal, mocht je de klap al overleven dan ga je zeker dood doordat je wordt overreden.

Als je op het spoor gaat liggen en je ligt ongunstig dan worden alleen de lichaamsdelen welke het spoor kruisen eraf gereden en zit je in een rolstoel. Het is aannemelijk dat je dan veel pijn voelt. Het idee dat je benen eraf worden gereden is al erg genoeg.

Als ik ooit zelfmoord zou plegen wordt het wel degelijk middels een trein. Toen ik 11 was heb ik samen met een vriendje regelmatig bij en op een spoorbaan gespeeld. We zochten risico's op door over te steken pal voor een trein. En ook hebben we regelmatig op het spoor gelegen en gezeten.

Het gevoel wat je hebt, zeker als je de trein al ziet aankomen is uitnodigend. De adrenaline die door je lichaam gaat voelt een soort van goed, hoe raar dit ook klinkt.

Ik zou niet springen maar op de rails gaan liggen, de pijn zul je trotseren en negeren omdat je je doel wilt bereiken. Denk wel dat de pijn die je voelt zeer groot zal zijn.

Als je ter dood veroordeeld bent en je wordt onthoofd dan leef je ook nog circa 30 seconden en dat zal ook niet pijnloos zijn.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 02:12:55 #258
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72300435
Zelf wel eens in een trein gezeten die over iemand heen reed. Het was iemand op een fiets. De trein werd niet ter plekke schoongemaakt. Hij reed, na de eerste opruimwerkzaamheden, met de passagiers er in naar het station toe. Daar moest iedereen uitstappen omdat de trein 'om begrijpelijke redenen' schoon gemaakt moest worden.

Helaas duurde het erg lang voordat het NS-personeel wat info aan de passagiers gaf. Daarbij was het al de zoveelste lange vertraging in een korte periode waardoor ik 0,0 medelijden voel met de aangereden fietser

Ontopic: zoals Farao veel, veel eerder in dit topic al zei is er niet 1 doodsoorzaak als je door een trein geraakt wordt. De ene keer spat je uit elkaar ("Z'n pols voelen? Waar is z'n pols dan?"), de andere keer bloed je 'gewoon' dood omdat je weggeblazen wordt en je benen afgerukt worden ofzo.
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:16 schreef Smart_ass het volgende:
Aan een hartstilstand? DOH, uiteindelijk sterft iedereen daar aan.
Wat dacht je van hersendood ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72303558
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 09:34 schreef Flaman het volgende:

Kogels gaan kapot in het lichaam, samen met de energie en het projectiel zelf worden vlees/organen verscheurt. Waardoor je dood gaat door de kapotte organen of door bloedverlies.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:22:46 #260
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72304561
Ik vraag me altijd af, wat voor geluid je hoort als er iemand voor spring.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:04:51 #261
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_72305562
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:22 schreef wise het volgende:
splashhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:19:45 #262
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72312582
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:32 schreef 91Vos het volgende:

[..]

Kogels gaan kapot in het lichaam, samen met de energie en het projectiel zelf worden vlees/organen verscheurt. Waardoor je dood gaat door de kapotte organen of door bloedverlies.
nee hoor.. enkel als ze bot raken gaan ze ( vaak ) kapot.

als kogels kapot gaan bij het intreden van het lichaam ben je nogal in strijd met conventie van geneve.
pi_72312981
quote:
Ik denk een gewone klop/bonk, net zoals de trein een duif of ander dier meeheeft.
Het geluid zal dan wel wat harder zijn want de massa van de persoon is ook groter.

Denk ook eens aan die mensen die alles achteraf mogen opkuisen, en aan de treinbestuurder en treinbegeleider die een trauma kunnen oplopen.
pi_72351911
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 01:00 schreef edwin0503 het volgende:
Het lijkt mij dat het maar net is hoe je onder de trein komt. Als je ervoor springt dan is de klap op de voorkant van de trein denk al fataal, mocht je de klap al overleven dan ga je zeker dood doordat je wordt overreden.

Als je op het spoor gaat liggen en je ligt ongunstig dan worden alleen de lichaamsdelen welke het spoor kruisen eraf gereden en zit je in een rolstoel. Het is aannemelijk dat je dan veel pijn voelt. Het idee dat je benen eraf worden gereden is al erg genoeg.

Als ik ooit zelfmoord zou plegen wordt het wel degelijk middels een trein. Toen ik 11 was heb ik samen met een vriendje regelmatig bij en op een spoorbaan gespeeld. We zochten risico's op door over te steken pal voor een trein. En ook hebben we regelmatig op het spoor gelegen en gezeten.

Het gevoel wat je hebt, zeker als je de trein al ziet aankomen is uitnodigend. De adrenaline die door je lichaam gaat voelt een soort van goed, hoe raar dit ook klinkt.

Ik zou niet springen maar op de rails gaan liggen, de pijn zul je trotseren en negeren omdat je je doel wilt bereiken. Denk wel dat de pijn die je voelt zeer groot zal zijn.

Als je ter dood veroordeeld bent en je wordt onthoofd dan leef je ook nog circa 30 seconden en dat zal ook niet pijnloos zijn.
1. Denk aan het treinpersoneel wat een trauma oploopt
2 Zoek psychiatrische hulp als je ooit de neiging zou hebben om zoiets walgelijks te doen
3 Denk aan het treinpersoneel wat een trauma oploopt
etc.

Wat de vraag van TS bestreft het schijnt dat wanneer je van een flat afspringt en je vlak voor de grond zweeft je al dood bent(in sommige situaties) voor je de daadwerkelijke klap maakt.
Dat komt door hartstilstand door schrik/ overdosis adrenaline dat zou wat de trein betreft in sommige gevallen hetzelfde kunnen zijn.

En hoe ironisch in de medische wereld staat TS. voor 'tentamen suïcide dit leerde ik tijdens de opleiding verpleegkundige
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:52:53 #265
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_72352988
quote:
Ik liep vandaag op Arnhem bij het busstation op het station.
Daar moest ik even sprinten voor een aankomende bus. Op mijn baan naar de overkant zag ik een tweetal duifjes olijk naar wat gemorste broodkorreltjes pikken. Ik liep door en 2 seconden later hoorde ik het geluid van een kapot-klappende ballon.

Ik zag daar een hoopje duif liggen, helemaal plat, met die andere duif een stukje verder "verbaasd", zover ik kon opmaken, kijken en weg vloog.

Het was best nasty om te zien maar tergelijketijd redelijk grappig omdat het aan toont hoe "dom" die beesten eigenlijk zijn. Zo heb ik ook een keer de stoffelijke resten van een andere duif op de rails zien liggen. Dat beest was dus niet weg gevlogen terwijl de trein aan kwam.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_72354121
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 03:33 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Zelf heb ik ook wel eens aan zelfmoord gedacht (nu niet meer en was het toen ook al niet van plan om het echt uit te gaan voeren ofzo) en door een trein overreden worden leek mij ook de beste optie. Het klinkt misschien heel gestoord maar ik zou rustig mijn mp3-speler aanzetten en op het spoor gaan liggen met mijn ogen dicht, het liefst in een bocht en in het donker zodat ik (en de machinist ziet me dan trouwens ook niet waarschijnlijk, wat hopelijk iets minder heftig zal zijn voor hem) het moment waarop ik dan echt overreden ga worden niet kan voorspellen.
Nee, áls ik zelfmoord zou plegen (met nadruk op als) dan zou ik het doen met het liefst geen ooggetuigen.
Die machinist blijft ook met een trauma achter, en dan maakt het geen zak uit of hij het gezien heeft of niet.

En je zou zoiets maar op moeten ruimen, snap je ..
Life is Music
pi_72354219
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 01:00 schreef edwin0503 het volgende:
Hier geloof ik niets van, hersenen en hart worden namelijk gescheiden.
Life is Music
pi_72354588
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:28 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Hier geloof ik niets van, hersenen en hart worden namelijk gescheiden.
Mijn moeder heeft het eens voorgehad toen ze een eend onthoofde (om in de pot te steken dus) het beest 'wegliep' zonder hoofd..

Maar eenden met mensen vergelijken?
pi_72354673
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

nee hoor.. enkel als ze bot raken gaan ze ( vaak ) kapot.

als kogels kapot gaan bij het intreden van het lichaam ben je nogal in strijd met conventie van geneve.
Je hebt gelijk. Ik was in de war met de energie die vrij komt in het lichaam.

pi_72354971
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:38 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft het eens voorgehad toen ze een eend onthoofde (om in de pot te steken dus) het beest 'wegliep' zonder hoofd..

Maar eenden met mensen vergelijken?
Zulke verhalen heb ik nooit geloofd eigenlijk.
Life is Music
pi_72355388
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:49 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Mja...
In principe kan het wel, de zenuwen (dacht ik toch?) die samentrekken
De armen van een octopus/inktvis kunnen uren na zijn dood nog bewegen (gezien op NGC of een andere zender in die aard)
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:14:37 #272
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_72357981
in de Quest stond ooit dat je tenminste nog 5 seconden bij bewust zijn bent nadat je kop der af is gehakt. Dat komt omdat er nog bloed in je hersenen zit dat er nog uit moet. Je hersenen krijgen ook geen voltreffer te verduren dus blijven geheel in tact. Ooggetuigen vertelde dat ze nog lippen/oogleden hebben zien bewegen na de daad.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  woensdag 2 september 2009 @ 00:41:06 #273
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_72360242
redparrot
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_72364815
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:14 schreef MOD het volgende:
in de Quest stond ooit dat je tenminste nog 5 seconden bij bewust zijn bent nadat je kop der af is gehakt. Dat komt omdat er nog bloed in je hersenen zit dat er nog uit moet. Je hersenen krijgen ook geen voltreffer te verduren dus blijven geheel in tact. Ooggetuigen vertelde dat ze nog lippen/oogleden hebben zien bewegen na de daad.
Is wel een filmpje van, van een Arabier die onthoofd werd en die zit heel raar te doen met zijn lippen en tong.

Edit: Linkje in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72365440
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:49 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Ik heb in mijn leven zat kippen zonder kop door de schuur van mijn opa zien rennen.

Ze komen nog gemakkelijk een metertje of 40 denk ik, daarna storten ze in.
  woensdag 2 september 2009 @ 12:32:49 #276
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_72367472
Het begint over voor de trein springen en het eindigt met een dooie arabier en kippen zonder kop
  woensdag 2 september 2009 @ 20:00:37 #277
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_72377332
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:45 schreef 91Vos het volgende:

[..]

Is wel een filmpje van, van een Arabier die onthoofd werd en die zit heel raar te doen met zijn lippen en tong.

Edit: Linkje in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet bijna niks
Kaleidoscopiklimax
pi_72440186
Heb ooit gehad na een week zuipen en blowen dat ik begon te wanen:

Zat op het station op de trein te wachten en ik was gruwelijk gaar en lam van die week en toen de trein er nog een minuutje over zou doen om aan te komen kreeg ik rare gedachten, niet dat ik zou springen maar wel angst voor de trein ofzo. Toen ben ik maar naar de bus gelopen en heb daar anderhalf uur op moeten wachten.

Een week daarna kwam ik op het zelfde station aan, en toen bleek er iemand op die dag nadat ik weg ben gegaan ervoor gesprongen te zijn. Er stond een foto en bloemen en afscheidsgedichtjes. Naar mijn weten is dit nog nooit op dat station gebeurt. Ik schrok wel even.

Ik geloof niet in paranormale dingen enzo maar dit vond ik wel wazig. Nooit meer dat soort gedachten gehad, ook nooit meer zoveel gezopen trouwens...
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:10:27 #279
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_72440418
Je onderkoelt op die koude rails, nou goed?

O, wat is dit een simpele vraag, man je wordt compleet aan puin gereden.
Schweizerische Eidgenossenschaft
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:05:48 #280
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72461510
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:00 schreef Vision het volgende:
Denk dat je er weinig van gaat voelen, op het moment dat je springt sta je denk ik strak van de adrenaline..
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:26:45 #281
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_72461994
Geelzucht
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:27:35 #282
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_72466675
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:10 schreef Suisse het volgende:
Je onderkoelt op die koude rails, nou goed?

O, wat is dit een simpele vraag, man je wordt compleet aan puin gereden.

Ik zou het wle willen uitproberen Maar dan kan ik alleen geen verslag doen
Dus nee.
Sorry.
Kaleidoscopiklimax
pi_72473373
als je lichaam ergens met hoge snelheid tegenaan klapt, dan knallen de organen ook tegen elkaar, en tegen de botten aan. Hierdoor beschadigen ze vaak, wat leid tot inwendige bloedingen. Daarbij komt natuurlijk ook nog dat je enorm veel botten breekt, en als je met je kop tegen die trein knalt kun je het sowieso wel vergeten .
pi_72477192
Denk dat het er aan ligt hoe je het doet.

Wanneer je voor de trein springt zal je naast de klap ook nog door de lucht vliegen en met een beetje pech wordt je ook nog eens van je ledematen ontdaan.

Als ik dood zou willen via een trein dan ga ik toch wel echt op de rails zitten of liggen, ik wordt liever alleen aan stukken gereden dan naast de klap ook nog eens bunging jumpen zonder touw en dan aan stukken gereden.

Het is hoe dan ook zo dat het dodelijk is, je moet echt "geluk" hebben om dat te overleven.

Wel is er na je spring of lig/zit trein dood een hoop opruimwerkzaamheden. Zeker na een sprong kunnen je lichaamsdelen over 100en meters liggen.

Als je al voor de trein zou willen, laten we dan een combi afspraak maken voor de zelfde trein, scheelt een hoop extra werk voor hulpverleners.

Pijn? denk inderdaad dat je weinig tijd hebt dit te voelen, zou wel eens willen weten wat je dan voelt. Maar adrenaline speelt een rol, dat is zeker.
  zondag 6 september 2009 @ 01:33:56 #285
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_72477424
Dit topic trekt zo in de loop der jaren hele vreemde mensen aan
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 6 september 2009 @ 14:18:06 #286
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_72485541
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:15 schreef edwin0503 het volgende:
Denk dat het er aan ligt hoe je het doet.

Wanneer je voor de trein springt zal je naast de klap ook nog door de lucht vliegen en met een beetje pech wordt je ook nog eens van je ledematen ontdaan.

Als ik dood zou willen via een trein dan ga ik toch wel echt op de rails zitten of liggen, ik wordt liever alleen aan stukken gereden dan naast de klap ook nog eens bunging jumpen zonder touw en dan aan stukken gereden.

Het is hoe dan ook zo dat het dodelijk is, je moet echt "geluk" hebben om dat te overleven.

Wel is er na je spring of lig/zit trein dood een hoop opruimwerkzaamheden. Zeker na een sprong kunnen je lichaamsdelen over 100en meters liggen.

Als je al voor de trein zou willen, laten we dan een combi afspraak maken voor de zelfde trein, scheelt een hoop extra werk voor hulpverleners.

Pijn? denk inderdaad dat je weinig tijd hebt dit te voelen, zou wel eens willen weten wat je dan voelt. Maar adrenaline speelt een rol, dat is zeker.
Zoiets bedoel je?
Kaleidoscopiklimax
  zondag 6 september 2009 @ 14:32:05 #287
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72485969
je voelt echt niets..

adrenaline takes care of that
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 14:49:55 #288
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_72486559
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:18 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Zoiets bedoel je?

Wtf is dat voor film?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 6 september 2009 @ 14:57:00 #289
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_72486747
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:32 schreef Pumatje het volgende:
je voelt echt niets..

adrenaline takes care of that
Denk 't ook, redelijk hard met de motor gecrasht en de eerste minuten voelde ik geen pijn. Daarna des te meer. In eerste instantie probeerde ik 't kreng nog uit de greppel te trekken waarbij ik m'n handen aan de gloedhete uitlaatbochten brandde .
Huilen dan.
pi_72495785
Kheb eens van een treinbestuurder gehoord dat ze het hoofd niet terugvonden van de persoon die onder de trein was gesprongen...
Later is het dan toch teruggevonden, het zat ergens vast tussen de bogies en de (locomotief)kast
pi_72496778
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:53 schreef trainfreak het volgende:
Kheb eens van een treinbestuurder gehoord dat ze het hoofd niet terugvonden van de persoon die onder de trein was gesprongen...
Later is het dan toch teruggevonden, het zat ergens vast tussen de bogies en de (locomotief)kast
pi_72498636
quote:

[..]

Zoiets bedoel je?
The fuck
Цой жив
  zondag 6 september 2009 @ 21:10:50 #293
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_72499214
Je kan beter uit t raam springen:O
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
  maandag 7 september 2009 @ 01:59:02 #294
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72509887
quote:

bougies?

he?

Diesel heeft gloeispiralen en een electrische trein heeft niet eens een verbrandingsmotor om zich aan te drijven
  maandag 7 september 2009 @ 02:01:40 #295
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_72509909
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:59 schreef Pumatje het volgende:

[..]

bougies?

he?

Diesel heeft gloeispiralen en een electrische trein heeft niet eens een verbrandingsmotor om zich aan te drijven
Bogie, een draaistel dus.
Huilen dan.
pi_72509958
ze zouden van die hdcams aan de voorkant van een trein moeten monteren want ik wil echt nog een keer zien hoe iemand wordt vermozzeld door een gierende ice
pi_72510001
quote:
Op maandag 7 september 2009 02:06 schreef RoBro het volgende:
ze zouden van die hdcams aan de voorkant van een trein moeten monteren want ik wil echt nog een keer zien hoe iemand wordt vermozzeld door een gierende ice
Mét de mogelijkheid om met 1000+ fps op te nemen
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_72510187
quote:
Deze post is nog zieker dan dat jumpfilmpje
  maandag 7 september 2009 @ 12:55:48 #299
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72516368
Door eigen ribben doorboorde organen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 7 september 2009 @ 13:47:12 #300
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72517577
quote:

[..]

Zoiets bedoel je?
gvd wat vet zeg
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_72518017
haha op de eerste pagina vinden veel mensen de vraag opzich al walgelijk en veel te ver gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')