abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119708589
Ad Melkert. Dat was toch die man die de PvdA mede vergiftigde met de neoliberale doctrine? Degene die voor de macht de linkse principes verkocht aan de VVD?

Laat hem AUB wegblijven,
  woensdag 28 november 2012 @ 14:12:11 #52
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119709805
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar zeg je zo eens wat.

Een topic als deze is dezelfde als wanneer iemand over 10 jaar een topic zou openen voor eerherstel voor Maxime Verhagen.
Die Melkert was toch wel een tandje erger dan Verhagen als je het mij vraagt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_119709944
De strategie van Melkert was een combinatie van mentale macht en een meer van het zelfde toepassen.
Dodelijk voor anderen met een vrije wil, dodelijk voor anderen met een zekere intelligentie. Geneeskrachtig voor sub-dominante mensen.

Derhalve heeft hij nu geen schijn van kans meer voor een democratisch geheel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_119710044
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]
Zij kenden economische groei en konden nog volop op de pof leven.
ehm, hier doe je bv juist de rol tekort die Melkert speelde bij het ontwikkelen van opde toekomst gerichtte nota's en beleidsplannen: "Werken aan zekerheid" (1996/97) en bv "Flexibiliteit en zekerheid" die uitgewerkt werd in de Flexwet waren juist gericht op het ontlasten van de druk op de sociale zekerheid en gingn uit van privatisering, meer eigen verantwoordelijk bij werknemers en meer ruimte voor werkgevers bij flexibele arbeidscontracten.

Onder Melkert werd al een ontwikkeling uitgewerkt die gericht was op het hervormen van het sociale verzekeringsstelsel om dit geschikt te maken voor minder 'ruime' tijden..
mensen met uitkeringen aan het werk te krijgen, arbeidsplaatsen te scheppen en het sociale stelsel betaalbaar te houden.

het is hooguit wél zo dat na 1999 (en helemaal na de verkiezingen van 2002) dit terein voor hervormingen grotendeels stil is komen te vallen juist door de opkomst van het populisme dat zich als belangrijkste populaire basis juist een achterban wist te winnen van mensen die doodsbang zijn dat de sociale zekerheid wel eens zal moeten veranderen.

Nederland heeft helaas 10 jaren 'verloren' hierdoor, maar dàt kun je Melkert niet aanekenen en op dat punt moet je hem ook het krediet geven dat hij op het punt van sociale zekerheid een 'ziener' was die al 15 jaar terug werkte naar weinig populair beleid, dat echter onafwendbaar is en vroeger of later gedaan moet worden, het terugbouwen van de sociale voorzieningen, juist om ze betaalbaar te houden, end e nederlandse economie concurrerend.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_119710566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:19 schreef RM-rf het volgende:

Nederland heeft helaas 10 jaren 'verloren' hierdoor, maar dàt kun je Melkert niet aanekenen en op dat punt moet je hem ook het krediet geven dat hij op het punt van sociale zekerheid een 'ziener' was die al 15 jaar terug werkte naar weinig populair beleid, dat echter onafwendbaar is en vroeger of later gedaan moet worden, het terugbouwen van de sociale voorzieningen, juist om ze betaalbaar te houden, end e nederlandse economie concurrerend.
je hebt hier gewoon gelijk, alleen dat zal men je nooit willen geven vanwege het feit dat hij van de PvdA is en de hele geschiedenis rondom Fortuyn, hoe onterecht ook.
pi_119713792
quote:
het is hooguit wél zo dat na 1999 (en helemaal na de verkiezingen van 2002) dit terein voor hervormingen grotendeels stil is komen te vallen juist door de opkomst van het populisme dat zich als belangrijkste populaire basis juist een achterban wist te winnen van mensen die doodsbang zijn dat de sociale zekerheid wel eens zal moeten veranderen.

@RM-rf
Waarom hebben zijn opvolgers die hervormingen en jouw geconstateerde populisme dan niet weer opgepakt en verder uitgewerkt in die 12 jaar ?
pi_119714011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

@RM-rf
Waarom hebben zijn opvolgers die hervormingen en jouw geconstateerde populisme dan niet weer opgepakt en verder uitgewerkt in die 12 jaar ?
omdat je daar geen stemmen mee wint... de Henken en Ingrids zijn helemaal niet blij met een politicus die bv de sociale zekerheid aanpakt, en 'linkse principes verkoopt voor een neoliberale doctrine'....

dat het onafwendbaar zal zijn, merken die pas als het veels te laat is en nederland in een diepe recessie raakt waarbij bv buurlanden die wél tijdig hun sociale stelsel hervormd hebben beter uitkomen (ben benieuwd wanneer dat zal gebeuren, ik vrees overigens dat dat nóg een tijdje zal duren, ook nu lopen er volop betweters in de politiek rond die lijken te denken dat harde maatregelen uit te stellen zijn tot 'later' ;))
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_119714101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

omdat je daar geen stemmen mee wint... de Henken en Ingrids zijn helemaal niet blij met een politicus die bv de sociale zekerheid aanpakt, en 'linkse principes verkoopt voor een neoliberale doctrine'....

dat het onafwendbaar zal zijn, merken die pas als het veels te laat is en nederland in een diepe recessie raakt waarbij bv buurlanden die wél tijdig hun sociale stelsel hervormd hebben beter uitkomen (ben benieuwd wannaer dat zal gebeuren ;))
ik vind dit een persoonlijke mening, ergo een vage mening

geef eens de feiten weer svp
pi_119714262
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

ik vind dit een persoonlijke mening, ergo een vage mening

geef eens de feiten weer svp
:?

natuurlijk is het een mening kerel, daarom post ik het hier, een discusieforum als POL staat vol van meningen :')

enkel is er niks 'vaags' aan maar gewoon een heel duidelijk iets, als jij bv het er niet mee eens ben, leg mij dan eens uit dat melkert rond 1996-1997 in zn nota's en beleidsplannen gericht op het hervormen van de sociale zekerheid iets anders beweerde dan ik uitleg?

of als jij van mening bent dat nu hervormen en de bestaande, sociale zekerheden aanpakken (zoals Melkert idd in 1997 al voorspelde) niet nodig is, ben ik eerder benieuwd waar jij dat van wil betalen.. meer schulden?
pi_119714662
Ik ben blij dat Ad Melkert weer actief is voor de PvdA. Goede beslissing van de partij! Nu Frederik van der Ploeg nog.
Dit zijn intellectuelen die een visie uiteen kunnen zetten voor de linkse politiek, het schort aan intellectuelen binnen de Nederlandse politiek, bij alle partijen (ook de VVD en D66 bijvoorbeeld).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119717590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben blij dat Ad Melkert weer actief is voor de PvdA. Goede beslissing van de partij! Nu Frederik van der Ploeg nog.
Dit zijn intellectuelen die een visie uiteen kunnen zetten voor de linkse politiek, het schort aan intellectuelen binnen de Nederlandse politiek, bij alle partijen (ook de VVD en D66 bijvoorbeeld).
Mensen met intelligentie zijn allang uit Nederland vertrokken of doen dat nu nog steeds. Jouw vraag moet zijn: wat blijft over en wat komt binnen en wat kun je er mee ? Nou...jouw voorbeeld dus.
pi_119717715
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:?

natuurlijk is het een mening kerel, daarom post ik het hier, een discusieforum als POL staat vol van meningen :')

enkel is er niks 'vaags' aan maar gewoon een heel duidelijk iets, als jij bv het er niet mee eens ben, leg mij dan eens uit dat melkert rond 1996-1997 in zn nota's en beleidsplannen gericht op het hervormen van de sociale zekerheid iets anders beweerde dan ik uitleg?

of als jij van mening bent dat nu hervormen en de bestaande, sociale zekerheden aanpakken (zoals Melkert idd in 1997 al voorspelde) niet nodig is, ben ik eerder benieuwd waar jij dat van wil betalen.. meer schulden?
Onderstaande tekst is van jou en je beweert dat er link is tussen het weggaan van Melkert en het feit dat zijn opvolgers er verder maar niets mee doen...

Ik noem zo'n uitleg Efteling strategie

''omdat je daar geen stemmen mee wint... de Henken en Ingrids zijn helemaal niet blij met een politicus die bv de sociale zekerheid aanpakt, en 'linkse principes verkoopt voor een neoliberale doctrine'....''
pi_119719406
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onderstaande tekst is van jou en je beweert dat er link is tussen het weggaan van Melkert en het feit dat zijn opvolgers er verder maar niets mee doen...

''omdat je daar geen stemmen mee wint... de Henken en Ingrids zijn helemaal niet blij met een politicus die bv de sociale zekerheid aanpakt, en 'linkse principes verkoopt voor een neoliberale doctrine'....''
Het is voor jou toch ook geen nieuws dat vanaf 2002 het populisme een veel belangrijker rol kreeg in de Nederlandse politiek?
pi_119719956
quote:
5s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is voor jou toch ook geen nieuws dat vanaf 2002 het populisme een veel belangrijker rol kreeg in de Nederlandse politiek?
ik kan niets met die term. Als dat zoal daadwerkelijk bestaat dan is dat een gevoel. Wie heeft die term dan bedacht ?

Ik zie wel volstrekt kleurloze nederlandse politici zonder een enige verantwoordelijkheid nemend voor daadwerkelijke beslissingen die de maatschappij nodig heeft, al jaren dringend nodig heeft.

Dan blijft daarbij de vraag hangen wie zijn het die deze politici hebben gekozen (om de 2 jaar), wat is hun profiel ?
  woensdag 28 november 2012 @ 18:55:45 #65
379943 Paper_Tiger
pi_119720580
Populisme komt van het Latijnse 'populus', wat "volk" betekent. Populisten zeggen in naam van het volk te spreken. Het slaat op een politieke stijl, eerder dan op een ideologie als een discours dat het volk centraal stelt. Als communicatiestijl is het populisme door eender welke ideologie te gebruiken. Ze gaat uit van de onderdrukking van de bevolking door een elite en streeft naar een samenleving waar het volk de staat beheert. Hierbij refereert ze aan de economische en sociale status van de "gewone man". Gevestigde politieke partijen bestempelen soms nieuwkomers als populistisch. Gewoonlijk begonnen die partijen ook als "een stem" uit "het volk".

De SDAP is ook ooit eens begonnen als revolutionaire anti-systeempartij, net als de LPF en de PVV. Uiteindelijk kwam de PvdA ook gewoon in de regering en bleek dat ze misschien het onmogelijke eiste, maar redelijke praktische politiek bedreven.
pi_119720921
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

hartstikke leuk voor je..
enkel vind ik het verder niet zo heel interssant hoe je dingen noemt (of wie dingen zo noemt) of welke problemen jij met mijn mening en de onderbouwing daarvan hebt.

sterker nog, ik vind het moeilijk je te volgen, en snap niet wàt je precies wilt zeggen.
  woensdag 28 november 2012 @ 19:19:26 #67
379943 Paper_Tiger
pi_119721589
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ehm, hier doe je bv juist de rol tekort die Melkert speelde bij het ontwikkelen van opde toekomst gerichtte nota's en beleidsplannen: "Werken aan zekerheid" (1996/97) en bv "Flexibiliteit en zekerheid" die uitgewerkt werd in de Flexwet waren juist gericht op het ontlasten van de druk op de sociale zekerheid en gingn uit van privatisering, meer eigen verantwoordelijk bij werknemers en meer ruimte voor werkgevers bij flexibele arbeidscontracten.

Onder Melkert werd al een ontwikkeling uitgewerkt die gericht was op het hervormen van het sociale verzekeringsstelsel om dit geschikt te maken voor minder 'ruime' tijden..
mensen met uitkeringen aan het werk te krijgen, arbeidsplaatsen te scheppen en het sociale stelsel betaalbaar te houden.

Ik ken Melkert vooral van de naar hem genoemde banen. Waar hij er nu zelf een van heeft. De Flexwet is een gedrocht van later datum.
  woensdag 28 november 2012 @ 19:20:48 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119721653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:53 schreef cempexo het volgende:

[..]

In een politieke partij zoals de PvdA is het groepsgedrag de basis. Er is iemand die iets bedenkt dat door de anderen overgenomen dient of moet worden. Doe je dat niet dan val je buiten hun definitie van saamhorigheid.
Zo noemen ze dat, maar de werkelijkheid is dat je daarmee een gegeven opbouwt dat voor de buitenwereld niet meer toegankelijk is. Het is een intern proces geworden dat zich als maar uitbreidt en groter wordt. Een revolverende effect wordt gebruikt.

Een cultuur wordt daarmee bereikt dat niet meer toetsbaar wordt aan de werkelijkheid, waarom zouden ze.

Totdat er een moment komt dat die werkelijkheid getoetst moet worden. Je moet er uiteindelijk toch de wereld mee in. In dit geval de verkiezingen van destijds.
Op dat moment worden mogelijkheden gegeven om anderen erin te betrekken. Sabotage of verminking gaan de hoofdrol spelen. En de interne leden worden afgerekend. Maar die geest blijft nog lang ondergronds doorgaan.

Het heeft dus met mensen van die groep te maken die de werkelijkheid niet zien !!
Kijk dat is een analyse die er al meer op lijkt. ^O^
  woensdag 28 november 2012 @ 19:23:28 #69
379943 Paper_Tiger
pi_119721781
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kijk dat is een analyse die er al meer op lijkt. ^O^
Zonder te willen trollen rijst bij mij de vraag: Geldt dat niet voor alle politieke partijen?
  woensdag 28 november 2012 @ 19:24:57 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119721845
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zonder te willen trollen rijst bij mij de vraag: Geldt dat niet voor alle politieke partijen?
Jazeker, wanneer men zich teveel afsluit voor invoeden van buiten.

De wijze waarop de VVD momenteel bezig is zal uiteindelijk tot hetzelfde leiden.
  woensdag 28 november 2012 @ 19:42:54 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119722798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die Melkert was toch wel een tandje erger dan Verhagen als je het mij vraagt.
Ik denk dat beide heren niet al te veel voor elkaar onder doen
pi_119727231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee dat geldt niet voor alle partijen. Daar waar de leden als groep dat moeten doen om als groep te blijven wel. Men neemt elkaars houding-gedrag-ideologie over. Het moet !!

Leden die individueel een andere houding-gedrag-ideologie willen hebben dus niet.
pi_119727300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hartstikke leuk voor je..
enkel vind ik het verder niet zo heel interssant hoe je dingen noemt (of wie dingen zo noemt) of welke problemen jij met mijn mening en de onderbouwing daarvan hebt.

sterker nog, ik vind het moeilijk je te volgen, en snap niet wàt je precies wilt zeggen.
Ik vat samen dat wat je schrijft en herhaal dat dit geen verband is ic kan hebben.
  woensdag 28 november 2012 @ 21:10:18 #74
379943 Paper_Tiger
pi_119727326
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee dat geldt niet voor alle partijen. Daar waar de leden als groep dat moeten doen om als groep te blijven wel. Men neemt elkaars houding-gedrag-ideologie over. Het moet !!

Leden die individueel een andere houding-gedrag-ideologie willen hebben dus niet.
Ik bedoel alle Nederlandse politieke partijen.
pi_119727574
Hopelijk dat hij nu goed uit gaat dragen wat hij WEL wil, er zijn al genoeg partijen die alleen maar zeggen wat ze NIET willen.

Niet dat ik verwacht het er mee eens te zijn, maar gewoon duidelijk zeggen wat je wil is nooit erg.
Alleen jammer dat het nu nog zo vaag is opgeschreven door de media, 'een links alternatief'... jaja dat weten we wel, maar wil je de uitkeringen verhogen zodat de werklozen meer uit kunnen geven? Een toptarief van 100% zodat iedereen even veel gaat verdienen?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_119731336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik bedoel alle Nederlandse politieke partijen.
ja de nederlandse politieke partijen, dat bedoel ik in deze kontekst
  woensdag 28 november 2012 @ 23:04:25 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119732929
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gevaar is vooral dat een te klein groepje mensen te lang de macht over een partij krijgt en dat groepje een soort absoluut gelijk claimt en allerlei taboes en heilige huisjes gaat opwerpen. Dit om verkrampt een bestaande positie te behouden.

Geen enkel persoon in deze wereld is immers feilloos en alwetend dus heeft zo'n club enige doorstroming aan de top nodig. Wanneer die stokt, en dat was bij de PvdA destijds het geval, dan vormt zich een soort van ideeen-armoede en vervreemding van de maatschappij. Je kunt het als een soort inteelt zien of als stilstaand water.

Je zag dat ook bij het CDA de afgelopen jaren. In hun partijtop zaten alleen maar usual suspects en mensen die al jaren in Den Haag rondliepen. Dat leidde tot volkomen zielloze machtspolitiek. En daar zijn ze op hun beurt weer flink voor afgestraft.
pi_119734130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach ja, het "nieuwe rechts" heeft de mentaliteit van Italiaanse verdedigers. Snoeihard uitdelen, maar bij het kleinste tikje zelf op de grond gaan liggen jammeren en roepen om de scheids.
Dat is een hele goede vergelijking. _O_
#NoDAPL
pi_119734271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Mensen met intelligentie zijn allang uit Nederland vertrokken of doen dat nu nog steeds. Jouw vraag moet zijn: wat blijft over en wat komt binnen en wat kun je er mee ? Nou...jouw voorbeeld dus.
Ik denk dat er genoeg intelligente mensen in Nederland blijven en dat genoeg intelligente mensen terug willen komen naar Nederland voor een belangrijke politieke functie. Het probleem is dat het politieke establishement de intellectuelen niet meer zo waardeert. Dat zag je ook aan de hand van hoe Rick van der Ploeg werd benaderd, in de media met name door sommige niet al te snugger politica die hun plaats niet kenden. Zo wereldvreemd was hij nu toch ook niet, hij riep niet van de daken dat hij slimmer was dan de politici maar uit alles bleek dat hij een intellectueel was: zijn manier van praten, zijn redeneringen, zijn CV (Cambridge), zijn opmerkingen (ik lees minimaal 1 boek per week). Dat schuurde om de een of andere reden. Melkert was inderdaad zo'n intellectueel, op een andere manier was Mierlo dat ook. Ik vind het jammer dat dit soort mensen niet meer wordt gewaardeerd. In de rest van de maatschappij merk je dat trouwens ook, de vakidioot die vroeger zo werd gewaardeerd wordt nu belachelijk gemaakt. Waarom?
#NoDAPL
pi_119734433
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat beide heren niet al te veel voor elkaar onder doen
Een belachelijke vergelijking, Verhagen was een machtspoliticus pur sang die inhoudelijk vrij zwak was en bepaald geen intellectueel was (10 jaar over de geschiedenis-opleiding gedaan of zoiets?).

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gevaar is vooral dat een te klein groepje mensen te lang de macht over een partij krijgt en dat groepje een soort absoluut gelijk claimt en allerlei taboes en heilige huisjes gaat opwerpen. Dit om verkrampt een bestaande positie te behouden.
Geen enkel persoon in deze wereld is immers feilloos en alwetend dus heeft zo'n club enige doorstroming aan de top nodig. Wanneer die stokt, en dat was bij de PvdA destijds het geval, dan vormt zich een soort van ideeen-armoede en vervreemding van de maatschappij. Je kunt het als een soort inteelt zien of als stilstaand water.

Je zag dat ook bij het CDA de afgelopen jaren. In hun partijtop zaten alleen maar usual suspects en mensen die al jaren in Den Haag rondliepen. Dat leidde tot volkomen zielloze machtspolitiek. En daar zijn ze op hun beurt weer flink voor afgestraft.
Met die analyse ben ik het eens.
Groenlinks kan daar volgens mij ook aan toegevoegd worden?
#NoDAPL
  woensdag 28 november 2012 @ 23:56:18 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119734758
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een belachelijke vergelijking, Verhagen was een machtspoliticus pur sang die inhoudelijk vrij zwak was en bepaald geen intellectueel was (10 jaar over de geschiedenis-opleiding gedaan of zoiets?).
Goed, Melkert was als bestuurder wel beter dan Verhagen en ook inhoudelijk wel sterker.

Maar ook Melkert was een machtspoliticus. Zoek het boek dat ik aanprees maar eens op.
pi_119735039
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Goed, Melkert was als bestuurder wel beter dan Verhagen en ook inhoudelijk wel sterker.
Dit vind ik nog erg zwakjes uitgedrukt. ;)

quote:
Maar ook Melkert was een machtspoliticus. Zoek het boek dat ik aanprees maar eens op.
Ik was het al met je eens dat hij een machtspoliticus was maar als dat de enige overeenkomst is dan gaat de vergelijking mank. Rick van der Ploeg had hier trouwens geen last van.
Ik verwacht dat Melkert inmiddels niet meer zo'n machtslustige trekjes heeft, hij heeft een goede les in nederigheid gehad en de PvdA van nu is niet de PvdA van toen, de PvdA heeft al lang geen machtspositie meer gehad.
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 00:14:52 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119735140
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit vind ik nog erg zwakjes uitgedrukt. ;)

[..]

Ik was het al met je eens dat hij een machtspoliticus was maar als dat de enige overeenkomst is dan gaat de vergelijking mank.
Ik vind de overeenkomst dus precies de reden dat we Melkert niet alsnog in een soort eregalerij hoeven te plaatsen.
pi_119735162
Daar valt wat voor te zeggen.
Anderzijds vind ik Rutte die niet zo duidelijk zo'n naar trekje had ook bepaald niet thuishoren in zo'n eregalerij (als hij daar ooit in zou komen). Een eerste minister onder wiens verantwoordelijkheid zoveel mensen zo erg het slachtoffer worden van nieuwe wetgeving die onder zijn bewind wordt ingevoerd, dat is ook erg onfatsoenlijk bestuur. Je weet zeker wel over welke wet ik het heb? Er zaten nog wat meer onfatsoenlijke wetsvoorstellen in de koker, ook hiervan vermoed ik dat je wel weet aan welk wetsvoorstel ik het eerst denk.
#NoDAPL
pi_119737101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat er genoeg intelligente mensen in Nederland blijven en dat genoeg intelligente mensen terug willen komen naar Nederland voor een belangrijke politieke functie. Het probleem is dat het politieke establishement de intellectuelen niet meer zo waardeert. Dat zag je ook aan de hand van hoe Rick van der Ploeg werd benaderd, in de media met name door sommige niet al te snugger politica die hun plaats niet kenden. Zo wereldvreemd was hij nu toch ook niet, hij riep niet van de daken dat hij slimmer was dan de politici maar uit alles bleek dat hij een intellectueel was: zijn manier van praten, zijn redeneringen, zijn CV (Cambridge), zijn opmerkingen (ik lees minimaal 1 boek per week). Dat schuurde om de een of andere reden. Melkert was inderdaad zo'n intellectueel, op een andere manier was Mierlo dat ook. Ik vind het jammer dat dit soort mensen niet meer wordt gewaardeerd. In de rest van de maatschappij merk je dat trouwens ook, de vakidioot die vroeger zo werd gewaardeerd wordt nu belachelijk gemaakt. Waarom?
Ik begrijp dat een zekere Pieter Hilhorst (PvdA) wethouder van Financiën wordt in Amsterdam.

Op zijn CV staat dat hij stukjes in de krant heeft geschreven, de Volkskrant. Bestuurlijke ervaring aan mensen en materie komt niet voor. Het gaat hier om miljoenen euro's, geld van anderen.

Denk je nou echt dat in het bedrijfsleven iemand die bv vanuit een kantoorsituatie zomaar directeur wordt van financial management ?

Ook hier wordt niet belangrijk gevonden of iemand kan managen/besturen. Hier wordt opnieuw de PvdA idealen veilig gesteld !!
Dat zegt overigens nog meer over de PvdA mensen die deze man aangenomen hebben.

Over intelligentie gesproken !!
pi_119737336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:29 schreef cempexo het volgende:

Dat zegt overigens nog meer over de PvdA mensen die deze man aangenomen hebben.

Over intelligentie gesproken !!
Wat een dom geleuter weer. Dit gaat op voor alle politieke partijen. Politiek besturen werkt anders dan bedrijfsmatig besturen.
pi_119737785
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een dom geleuter weer. Dit gaat op voor alle politieke partijen. Politiek besturen werkt anders dan bedrijfsmatig besturen.
zoals je zegt: besturen ... dat betekent dat je je managemant en je managementstijl moet effektueren aan de werkelijkheid.

Vasthouden aan een 'maar dat doen we altijd al zo' is dodelijk voor die organisatie. Profit of non-profit.
pi_119737862
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:44 schreef cempexo het volgende:

[..]

zoals je zegt: besturen ... dat betekent dat je je managemant en je managementstijl moet effektueren aan de werkelijkheid.

Vasthouden aan een 'maar dat doen we altijd al zo' is dodelijk voor die organisatie. Profit of non-profit.
Als het goed is speelt de politieke bestuurder dan ook niet voor manager in de organisatie.
pi_119739138
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het goed is speelt de politieke bestuurder dan ook niet voor manager in de organisatie.
Dan negeer je dat wat de maatschappij nodig heeft om bestuurd te worden, want daar is wel vraag naar.

Waarmee je een ideale inwoner bent voor hen, je betaalt met overtuiging hun rekening, de invoering van nieuwe belastingen en de periodieke verhogingen van de bestaande belastingen. Want het gaat bij -welke dan ook - economie om geld.

Totdat het echt dreigt mis te gaan. Wie betaalt dat ? Juist ja...jij !! Hoever zijn we nu ?

Zie ter orientering de nederlandse staatsschuld, deze loopt al een hele lange tijd met 50.000.000 euro per dag op.
pi_119739258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar zeg je zo eens wat.

Een topic als deze is dezelfde als wanneer iemand over 10 jaar een topic zou openen voor eerherstel voor Maxime Verhagen.
Verhagen is lang niet zo verketterd als Melkert. Verhagen is tijdenlang een CDA-boegbeeld geweest, was vice-premier (en zou dat nu nog zijn als Wilders niet laf was weggelopen). En zijn vertrek uit de politiek was bovendien vrijwillig.
pi_119739970
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:03 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dan negeer je dat wat de maatschappij nodig heeft om bestuurd te worden, want daar is wel vraag naar.
En jij negeert dat politici per definitie passanten zijn.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:06:20 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119753508
quote:
15s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Verhagen is lang niet zo verketterd als Melkert. Verhagen is tijdenlang een CDA-boegbeeld geweest, was vice-premier (en zou dat nu nog zijn als Wilders niet laf was weggelopen). En zijn vertrek uit de politiek was bovendien vrijwillig.
Dat hangt er maar vanaf wie je het vraagt. Kwalificaties als Rat, Farizeeer, Plucheplakker en onbetrouwbare linkmiechel zijn toch niet de minste.

Ook denk ik dat Verhagen best door had gewild maar hun is door toedoen van Peetoom stilletjes door de zijdeur afgevoerd.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:24:24 #93
379943 Paper_Tiger
pi_119754028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat hangt er maar vanaf wie je het vraagt. Kwalificaties als Rat, Farizeeer, Plucheplakker en onbetrouwbare linkmiechel zijn toch niet de minste.

Ook denk ik dat Verhagen best door had gewild maar hun is door toedoen van Peetoom stilletjes door de zijdeur afgevoerd.
Verhagen heeft zijn nek uitgestoken en is gaan regeren met Rutte en Wilders. Voor dat laatste is hij in mijn ogen afgestraft. Naar mijn mening was hij niet beter of slechter dan menig andere. dit in tegenstelling tot Melkert. Wat een walgelijke, pedante, kwijl was dat. Wim Kok is zo rot als een mispel maar die lacht er tenminste nog vriendelijk bij.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:25:41 #94
379943 Paper_Tiger
pi_119754058
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En jij negeert dat politici per definitie passanten zijn.
Dat is gelijk wat er zo fout aan is. Ze zadelen ons op met een partij mismanagement en kosten die ze via de belasting op ons verhalen en vervolgens komt er weer een volgende clown die precies hetzelfde doet.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:31:04 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119754206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Verhagen heeft zijn nek uitgestoken en is gaan regeren met Rutte en Wilders. Voor dat laatste is hij in mijn ogen afgestraft. Naar mijn mening was hij niet beter of slechter dan menig andere. dit in tegenstelling tot Melkert. Wat een walgelijke, pedante, kwijl was dat. Wim Kok is zo rot als een mispel maar die lacht er tenminste nog vriendelijk bij.
Vergeet ook niet de rol van Verhagen bij de val van het Kabinet Balkenende IV of de rol van verhagen tijdens de verkiezingscampagnes of de wijze waarop hij omging met partijgenoten die het niet met hem eens waren. Nee jij bent wel heel selectief aan het winkelen.

Verder heb ik jou nog niet zien onderbouwen waarom Melkert en Kok zo kut waren. Onderbouw het eens?
pi_119754226
Tijger, wat wil je dan? Als de politici geen passanten zijn dan heb je al snel een dictatuur.
Ze zeggen niet voor niets dat de democratie de minst kwade staatsvorm is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 29-11-2012 18:37:37 ]
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 18:41:20 #97
379943 Paper_Tiger
pi_119754549
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de rol van Verhagen bij de val van het Kabinet Balkenende IV of de rol van verhagen tijdens de verkiezingscampagnes of de wijze waarop hij omging met partijgenoten die het niet met hem eens waren. Nee jij bent wel heel selectief aan het winkelen.

Verder heb ik jou nog niet zien onderbouwen waarom Melkert en Kok zo kut waren. Onderbouw het eens?
Kok om wie hij is. Links lullen en recht zakken vullen. Met geveinsde verontwaardiging de graaiers veroordelen en zelf de grootste worden. Dan is daar nog zijn kwartje en niet te vergeten zijn graai in de ABP pensioenkas. (samen met Ruding en Zalm) Hadden ze dat geld niet achterovergedrukt in goede tijden dan had het ABP nu gewoon de pensioenen kunnen uitkeren.

Melkert om de manier waarop hij Fortuyn consequent als NAZI wegzette. Of dat nu een rol heeft gespeeld in het hoofd van de moordenaar of niet doet er voor mij niet toe. De man heeft toen zijn masker laten vallen en zijn ware gezicht laten zien.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:43:35 #98
379943 Paper_Tiger
pi_119754627
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tijger, wat wil je dan? Als de politici geen passanten zijn dan heb je al snel een dictatuur.
Ze zeggen niet voor niets dat de democratie de minst kwade staatsvorm is.
Door de manier waarop mensen worden gefilterd in hun weg naar de top van de partij hebben we dat allang. Af en toe sluipt er eens eentje tussen door die eigen gedachten heeft. die zie ja na de volgende verkiezingen niet meer terug. Door te stemmen geeft je de dictatuur de suggestie van een democratie.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:47:52 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119754767
Je afkeer van Kok begrijp ik

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

Melkert om de manier waarop hij Fortuyn consequent als NAZI wegzette. Of dat nu een rol heeft gespeeld in het hoofd van de moordenaar of niet doet er voor mij niet toe. De man heeft toen zijn masker laten vallen en zijn ware gezicht laten zien.
Wanneer en hoe vaak heeft Melkert dat dan gedaan? Kun je bronnen aangeven waar Melkert uitspraken als Nazi heeft gedaan?
  donderdag 29 november 2012 @ 18:48:30 #100
379943 Paper_Tiger
pi_119754781
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:47 schreef Hexagon het volgende:
Je afkeer van Kok begrijp ik

[..]

Wanneer en hoe vaak heeft Melkert dat dan gedaan? Kun je bronnen aangeven waar Melkert uitspraken als Nazi heeft gedaan?
In de trant van. Ik was erbij en heb het nieuws toen goed gevolgd.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')