abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119681500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:42 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Meer waarschijnlijk is dat hij, terecht, de LPF als een grote bedreiging voor het aantal stemmers op de PvdA zag, omdat LPF de twijfels over de multiculturele samenleving uitsprak, waar de PvdA in toenemende mate de werkende Nederlander van zich vervreemdde door een doorgeschoten liefde voor allochtonen.

[..]

Zijn afkeer van de LPF en het uitspreken daarvan niet. De manier waarop hij dit deed maakte Melkert wel degelijk verantwoordelijk voor het ophitsen tot deze moord.

[..]

Nee. De manier waarop hij de hetze tegen de LPF voerde hoort niet in de Nederlandse politiek thuis.
DIt.

Laat die incompetente man lekker buiten de Nederlandse politiek. Deze is al verziekt genoeg.
pi_119681662
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:29 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als hij bij mij zou solliciteren wordt hij afgewezen. Reden: eenzijdigheid in gedrag
Lijkt me ook niet dat jij functies in de aanbieding hebt die ook maar in de buurt van zijn niveau komen.
  dinsdag 27 november 2012 @ 18:54:41 #28
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119682154
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bullshit. Hij heeft nooit gezegd ''schiet die man maar dood''. Het politieke debat wordt nu eenmaal op het scherpst van de schede gevoerd. Als Wilders zegt ''Het kabinet Rutte is pet en kan maar beter verdwijnen'' en iemand schiet met een raket een vliegtuig met de voltallige ploeg uit de lucht, dan is Wilders ook niet medeverantwoordelijk.
De manier waarop men het in de tijd van Fortuyn deed was wel een heel beetje anders. Melkert heeft wat mij betreft bloed aan zijn handen. Na Wim kok de meest walgelijke exponent van de PvdA.

Wel benieuwd hoe hij ons uit de crisis gaat leiden.... *O*
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_119686786
gaat die Melkert nu heen en weer reizen tussen Washington en den Haag ,en of /krijgt hij een woning aangeboden voor de tijd dat hij hier verblijft ?

Nu Geert Dales afscheid heeft genomen van InHolland zie ik die ook wel weer terugkeren in de tweede kamer .

http://hetnieuweberoepson(...)betaalde-bestuurders
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:51:00 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119687089
Maargoed TS. Ik denk dat we kunnen concluderen dat zeuren over de demonisering van Fortuyn zinloos en hypocriet is. Zeker gezien hetgene de politieke erfgenamen van Fortuyn allemaal uitkramen.

Aan de andere kant moeten we ook niet doen of Ad Melkert zo'n beste vent was. Die man was zo arrogant en machtsbelust dat hij een flinke afstraffing bij de verkiezingen ook zonder een Pim Fortuyn van harte had verdiend.
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:18:43 #31
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119692005
quote:

Als hij bij mij zou solliciteren wordt hij afgewezen. Reden: eenzijdigheid in gedrag
Alsof dat relevant is. :6
pi_119692360
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet dat jij functies in de aanbieding hebt die ook maar in de buurt van zijn niveau komen.
Dat is juist beredeneerd door je...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_119693442
Paars terug. En Melkert terug. De puinhopen van Pim zijn voorbij.
pi_119694419
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat is juist beredeneerd door je...
Leek me inderdaad stug dat jij voor je 'bedrijfje' in denemarken vacatures hebt voor goed geschoolde bestuurders met internationale ervaring en een groot netwerk.
pi_119700653
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leek me inderdaad stug dat jij voor je 'bedrijfje' in denemarken vacatures hebt voor goed geschoolde bestuurders met internationale ervaring en een groot netwerk.
..." in de buurt van zijn niveau "...
  woensdag 28 november 2012 @ 10:14:01 #36
379943 Paper_Tiger
pi_119702458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:37 schreef cempexo het volgende:

[..]

We weten allemaal welk niveau dat is....

woensdag 28 november 2012 @ 10:49:34 #37
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_119703376
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De manier waarop men het in de tijd van Fortuyn deed was wel een heel beetje anders.
Namelijk op deze manier...

Dat is altijd het leuke aan jou, je licht nooit iets toe. :') Ik heb al verschillende voorbeelden gegeven waaruit blijkt dat de huidige politici juist een stuk harder zijn dan mensen als Ad Melkert en Hans Dijkstal...
  woensdag 28 november 2012 @ 10:50:21 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119703392
Degenen die willen weten waar de afgang van Melkert vandaan kwam raad ik aan dit boek eens te lezen

woensdag 28 november 2012 @ 10:50:41 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_119703406
quote:

[..]

Dit is ook altijd grappig, van die mensen die zichzelf op de borst kloppen omdat ze een eigen bedrijfje hebben met een handjevol mensen in dienst. Schattig. Je stelt nog steeds geen drol voor.
pi_119703788
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Degenen die willen weten waar de afgang van Melkert vandaan kwam raad ik aan dit boek eens te lezen

[ afbeelding ]
ik ken het boek niet, maar laat me raden: het is niet de schuld van Melkert en andere rode -mee-lopers. Maar van de rest van Nederland.
  woensdag 28 november 2012 @ 11:09:23 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119703925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

ik ken het boek niet, maar laat me raden: het is niet de schuld van Melkert en andere rode -mee-lopers. Maar van de rest van Nederland.
:Z

Maar ik kan je gerust stellen. Het gaat puur over de verziekte partijcultuur en arrogant bestuursgedrag waarmee Melkert en de PvdA zich in de periode voor de onafwendbare afstraffing bezig hielden.
pi_119704090
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

:Z

Maar ik kan je gerust stellen. Het gaat puur over de verziekte partijcultuur en arrogant bestuursgedrag waarmee Melkert en de PvdA zich in de periode voor de onafwendbare afstraffing bezig hielden.
Dat is in principe hetzelfde gedrag want daar praten we toch over. Alleen het item/onderwerp is een andere.
Iets van: wij/ik (Melkert) weten het beter en hebben daarmee het recht om alles zelf te bepalen. De rest van Nederland snapt ons toch niet...

Voer voor psychologen !!
  woensdag 28 november 2012 @ 11:20:47 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119704287
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat is in principe hetzelfde gedrag want daar praten we toch over. Alleen het item/onderwerp is een andere.
Iets van: wij/ik (Melkert) weten het beter en hebben daarmee het recht om alles zelf te bepalen. De rest van Nederland snapt ons toch niet...

Voer voor psychologen !!
Lees eerst dat boek anders voor je er allerlei uitspraken over gaat doen.

Het is een reconstructie van de PvdA gedurende Paars II. Daarin wordt nergens partij voor Melkert gekozen.
pi_119704876
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:50 schreef Hexagon het volgende:

[ afbeelding ]
hoe dik zou een "achterkamerboek" zijn over de CDA (en de VVD trouwens)
  woensdag 28 november 2012 @ 11:44:03 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119705065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:39 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

hoe dik zou een "achterkamerboek" zijn over de CDA (en de VVD trouwens)
Daar zeg je zo eens wat.

Een topic als deze is dezelfde als wanneer iemand over 10 jaar een topic zou openen voor eerherstel voor Maxime Verhagen.
pi_119705807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:37 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat is inderdaad veel te hoog gegrepen voor je.
pi_119706625
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:21 schreef Boldface het volgende:

Kortom: Wordt het niet eens tijd voor onvoorwaardelijk eerherstel voor Ad Melkert?
als bestuurder en beleidsmaker is er volgens mij nooit iemand geweest die op Melkert's prestaties inhoudelijke kritiek had.
integendeel, zijn dossierkennis was legendarisch (het postwagentje met dossiers dat hij vor iederw eekend meenam van zn ministerie).

als politicus was hij echter toch voornamelijk een 'whip' en pragmaticus en geen charismatische gedreven persoon (en ook geen 'persoonlijkheid')..
Onder hem was de partijdiscipline ontzettend hoog, echter dat verstevigde ook de 'grijze' en conflictloze uitstraling onder paars II (een contrahent, Rob van Gijzel die eigenlijk meer uitstraling had en meer conflicten opriep, en als potentiele uitdager kon gelden werd door melkert 'kalt-gestelt').

'eerherstel' voor melkert zou ik niet inzien... zijn fouten, welke uiteindelijk zn politieke carriere negatief en voortijdig beeindigde lagen in zijn eigen persoonlijkheid, en waren per definitie een reden voor een onafwendbare val van een politicus in een populaire democratie.
Melkert's kwaliteiten staan wat mij beteft niet ter discussie, maar staan ook los van bv de kritiek op zn 'uitstraling' en wijze van politiek bedrijven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_119707218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lees eerst dat boek anders voor je er allerlei uitspraken over gaat doen.

Het is een reconstructie van de PvdA gedurende Paars II. Daarin wordt nergens partij voor Melkert gekozen.
In een politieke partij zoals de PvdA is het groepsgedrag de basis. Er is iemand die iets bedenkt dat door de anderen overgenomen dient of moet worden. Doe je dat niet dan val je buiten hun definitie van saamhorigheid.
Zo noemen ze dat, maar de werkelijkheid is dat je daarmee een gegeven opbouwt dat voor de buitenwereld niet meer toegankelijk is. Het is een intern proces geworden dat zich als maar uitbreidt en groter wordt. Een revolverende effect wordt gebruikt.

Een cultuur wordt daarmee bereikt dat niet meer toetsbaar wordt aan de werkelijkheid, waarom zouden ze.

Totdat er een moment komt dat die werkelijkheid getoetst moet worden. Je moet er uiteindelijk toch de wereld mee in. In dit geval de verkiezingen van destijds.
Op dat moment worden mogelijkheden gegeven om anderen erin te betrekken. Sabotage of verminking gaan de hoofdrol spelen. En de interne leden worden afgerekend. Maar die geest blijft nog lang ondergronds doorgaan.

Het heeft dus met mensen van die groep te maken die de werkelijkheid niet zien !!
pi_119707945
Melkert is de voorloper van Cohen, inhoudelijk goed op de hoogte, maar niet als partijleider. Als ik aan linkse oplossingen denk zie ik het rekeningrijden weer terugkomen op de agenda en de vliegtax (want nu doet ook Duitsland/UK vrolijk mee daaraan).

Maar goed het viel te verwachten, Sinterklaas is weer in het land, dus de PvdA kan weer lekker strooien met baantjes.
  woensdag 28 november 2012 @ 13:18:09 #50
379943 Paper_Tiger
pi_119708059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Namelijk op deze manier...

Dat is altijd het leuke aan jou, je licht nooit iets toe. :') Ik heb al verschillende voorbeelden gegeven waaruit blijkt dat de huidige politici juist een stuk harder zijn dan mensen als Ad Melkert en Hans Dijkstal...
Er zijn nu politici die knopen durven door te hakken. Of misschien moet ik zeggen die geen andere keuze hebben dan de tering naar de nering te zetten. We zullen nooit weten of een Melkert of een Dijkstal daartoe in staat zouden zijn geweest. Zij kenden economische groei en konden nog volop op de pof leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')