Ik denk dat een echte squat vies tegen gaat vallen omdat je daarbij veel afhankelijker bent van je core-strength voor je balans.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:05 schreef kevin_ het volgende:
Iemand een idee hoe deze machine verhoudt tot een 'echte' squat met barbell? Ik zit alweer aan de max. met dit apparaat (195 kilo). Ik ga tot parallel.
[ afbeelding ]
Hammer Strength MTS V-Squat.
Inderdaad. Dit is dan ook meer een hack squat machine. En door de rugsteun heb je inderdaad een stuk minder core strenght nodig. Eigenlijk is het een verkapte legg press.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik denk dat een echte squat vies tegen gaat vallen omdat je daarbij veel afhankelijker bent van je core-strength voor je balans.
Thanks.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:17 schreef CarbonC het volgende:
Oh ja: ik vind Snakey een top-mod!![]()
En ook als poster een aanwinst hier.
Nee, nooit eigenlijk. Ik heb al spierpijn als ik uit bed stap.quote:
quote:Op woensdag 28 november 2012 10:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik denk dat een echte squat vies tegen gaat vallen omdat je daarbij veel afhankelijker bent van je core-strength voor je balans.
Thanksquote:Op woensdag 28 november 2012 10:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit is dan ook meer een hack squat machine. En door de rugsteun heb je inderdaad een stuk minder core strenght nodig. Eigenlijk is het een verkapte legg press.
Geldt hetzelfde ook voor bankdrukken en schuinbankrukken via een failsave rail ? Ikzelf doe het bankdrukken en schuinbankdrukken gewoon met een losse stang, maar veel mensen schuiven een bankje onder het squautrack (inc failsave) en doen zo hun oefeningen, je kunt dan wel meer kilo's duwen maar ik neem aan dat je dan veel meer een bepaalde spiergroep traint dan meerder spiergroepen?quote:Op woensdag 28 november 2012 10:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit is dan ook meer een hack squat machine. En door de rugsteun heb je inderdaad een stuk minder core strenght nodig. Eigenlijk is het een verkapte legg press.
Het extra gewicht wordt opgevangen door je pezen en gewrichten.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Geldt hetzelfde ook voor bankdrukken en schuinbankrukken via een failsave rail ? Ikzelf doe het bankdrukken en schuinbankdrukken gewoon met een losse stang, maar veel mensen schuiven een bankje onder het squautrack (inc failsave) en doen zo hun oefeningen, je kunt dan wel meer kilo's duwen maar ik neem aan dat je dan veel meer een bepaalde spiergroep traint dan meerder spiergroepen?
Je bedoelt waarschiinlijk een Smith. Dat is geen squatrek. Noem het ook nooit meer zo want ik ban je voor je leven.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Geldt hetzelfde ook voor bankdrukken en schuinbankrukken via een failsave rail ? Ikzelf doe het bankdrukken en schuinbankdrukken gewoon met een losse stang, maar veel mensen schuiven een bankje onder het squautrack (inc failsave) en doen zo hun oefeningen, je kunt dan wel meer kilo's duwen maar ik neem aan dat je dan veel meer een bepaalde spiergroep traint dan meerder spiergroepen?
Nee hij bedoelt in een powerrack met failsave.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschiinlijk een Smith. Dat is geen squatrek. Noem het ook nooit meer zo want ik ban je voor je leven.![]()
Geintje, dat van die ban dan.![]()
Maar het is beter om gewoon de bench press te doen ipv de Smith. Ten eerste maak je geen natuurlijke ROM in de Smith waardoor je gevoeliger wordt voor blessures, ten tweede lift je niet zwaarder. Je kan er misschien meer platen aan hangen, maar til de bar maar eens op in een Smith. 9 van de 10 keer kan je die met je pink omhoog krijgen.
quote:Op woensdag 28 november 2012 11:43 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Nee hij bedoelt in een powerrack met failsave.
[ afbeelding ]
Smith.quote:schuinbankrukken via een failsave rail
Wat je traint, of wat je eet?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:51 schreef stinkie het volgende:
Lief dagboek.
vanaf vandaag ga ik eens echt goed bijhouden wat ik train
Eten doe ik al.quote:
Ah okee. Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk. Het is wel goed om te doen eigenlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:55 schreef stinkie het volgende:
[..]
Eten doe ik al.
Trainen nog niet heel goed. Wel max gewicht en welke oefeningen, maar dat is een kwestie van onthouden en af en toe eens opschrijven. Moet nu ook maar eens beginnen met warm-up sessies en tussen sessies op te schrijven.
Bv. Squat moet ik mijn benen goed voorbereiden, dus doe ik warm-up setje met 10 kilo op de stang. Dan 2 setjes de vorm goed zetten, meestal met 30/40 de stang (dit dus, ik weet het niet eens precies wat ik per keer doe) en dan 2 a 3 setjes met ~85 kilo.
Ik wil de progressie eens bijhouden met alle oefeningen
Ik merk dat ik de laatste weken niet echt meer een heel goed beeld heb van wat ik doe en wat als effectief aanvoelt. Of als iets aanvoelst alsof er goed gewerkt is, wat ik precies aan gewichten en series heb gedaan. Eens kijken of ik een trent kan vinden.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ah okee. Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk. Het is wel goed om te doen eigenlijk.
Bedoel je dat je geen vast schema hebt? Of alleen dat je niet bijhoudt wat je progress is?quote:Op woensdag 28 november 2012 12:06 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik merk dat ik de laatste weken niet echt meer een heel goed beeld heb van wat ik doe en wat als effectief aanvoelt. Of als iets aanvoelst alsof er goed gewerkt is, wat ik precies aan gewichten en series heb gedaan. Eens kijken of ik een trent kan vinden.
Schema is vast (met wat fallback voor als alles bezet is). Maar ik weet wel wat ik de laatste keer als max gewicht gebruikt heb, maar niet hoeveel sets voorbereiding en gewicht ik gedaan heb. Soms doe ik wat meer tussen sets, of meer herhalingen voor ik naar het max. ga. Maar 1 of 2 sets extra maakt soms wel het verschil tussen nog een kilo toevoegen aan het max of niet.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bedoel je dat je geen vast schema hebt? Of alleen dat je niet bijhoudt wat je progress is?
Ah so. Ik kijk eigenlijk alleen maar naar m'n work sets. Warming up setjes vind ik noodzakelijk kwaad.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
Schema is vast (met wat fallback voor als alles bezet is). Maar ik weet wel wat ik de laatste keer als max gewicht gebruikt heb, maar niet hoeveel sets voorbereiding en gewicht ik gedaan heb. Soms doe ik wat meer tussen sets, of meer herhalingen voor ik naar het max. ga. Maar 1 of 2 sets extra maakt soms wel het verschil tussen nog een kilo toevoegen aan het max of niet.
Loopt wel storm hier, nu je de touwtjes aantrekt! ;-)quote:Op woensdag 28 november 2012 13:05 schreef Snakey het volgende:
Ik mod weer gewoon vrolijk verder heur.
Ik heb 1 plaatje verwijderd.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:42 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Loopt wel storm hier, nu je de touwtjes aantrekt! ;-)
Misschien heb je gewoon niet je dag. Kan gebeuren.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:08 schreef esv7 het volgende:
Is het normaal als je na een paar weken al faalt op starting strength, vandaag deed ik de millitairy press en ik moest 3 x 5 x 30kg maar het laatste setje lukte echt niet.
Ik hoop het, vondt het echt kut. Squats waren zwaar maar lukte en pendlay rows zit ik te laag met gewicht om het goed te voelen nog. Zie wel dat me rug wat groeit aan de zijkant gelukkig.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien heb je gewoon niet je dag. Kan gebeuren.
Tis een kutoefening, that's why. Ik zat gister met dezelfde oefening te kutten op een gewicht wat ik de week ervoor (relatief) makkelijk tilde (of omhoog duwde, wat je wilt).quote:Op woensdag 28 november 2012 17:08 schreef esv7 het volgende:
Is het normaal als je na een paar weken al faalt op starting strength, vandaag deed ik de millitairy press en ik moest 3 x 5 x 30kg maar het laatste setje lukte echt niet.
Dat is normaal. Je bent geen echte-echte beginner meer nu. Vanaf deze periode is het een kwestie van allerlei tools inzetten om door je plateaus heen te breken; dat zal hoe gevorderder je raakt steeds moeilijker gaan, maar dat is ook de lol van krachttraining.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:08 schreef esv7 het volgende:
Je kan beter denken, oh well, morgen beter. Niet al te druk om maken, er is pas iets aan de hand als je langere tijd minder gewicht omhoog krijgt.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:19 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik hoop het, vondt het echt kut. Squats waren zwaar maar lukte en pendlay rows zit ik te laag met gewicht om het goed te voelen nog. Zie wel dat me rug wat groeit aan de zijkant gelukkig.
Ik ben eigenlijk helemaal wel tevreden met de groei. Kan natuurlijk altijd beter en daar ga ik ook voor.
Wel een goede schouder bouwer.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Tis een kutoefening, that's why. Ik zat gister met dezelfde oefening te kutten op een gewicht wat ik de week ervoor (relatief) makkelijk tilde (of omhoog duwde, wat je wilt).
o.a., kan van alles zijn. Geen zorgen. Volgende keer weer proberen, met een mentaliteit van: 'en NU ga ik mijn reps/sets halen'. Niet terugdenken aan dat het mislukte.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:38 schreef esv7 het volgende:
Oke, dan zie ik het maandag wel. Kijk even of ik omhoog ga of niet. Maar waar ligt dat dan aan, omdat ik mijn schouders meer heb belast maandag met bankdrukken of iets heel anders?
Voelde mij niet slap ofzo iig.
Lange spieren ook?quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:25 schreef 16meter het volgende:
rzenegger lijf... dat hoef ik dus echt niet
gewoon beetje toned en fit, met mooie slanke armen en benen
ja, lange spieren om lenig te blijvenquote:
Tis ook wel lekker als je klaar bent, maar ik stall er ook nog regelmatig op, HATE IT!quote:
Ik ook. Ik kwam redelijk over de 60 kilo, ik zit nu weer vast op 60. Het blijft een haat liefde verhouding.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Tis ook wel lekker als je klaar bent, maar ik stall er ook nog regelmatig op, HATE IT!
Na borst doe ik altijd 1 of 2 oefeningen voor schouders. Dit zijn altijd dumbbell shoulder press, lateral raises of wide grip upright rows. Ik probeer meer te focussen op zijkant schouders, dus minder pressen en meer upright rows. Front raises doe ik nooit.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:57 schreef Sapstengel het volgende:
Ik doe altijd dumbbell shoulder press, vind ik de lekkerste schouderoefening. Samen met upright row/frontraise superset die ik ook op schouder dag doe. Morgen weer schouders, favoriete dag in de gym.
Supersets zijn sowieso wel fijn, zeker wanneer ik weinig tijd heb maar toch een training inlas.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:57 schreef Sapstengel het volgende:
Ik doe altijd dumbbell shoulder press, vind ik de lekkerste schouderoefening. Samen met upright row/frontraise superset die ik ook op schouder dag doe. Morgen weer schouders, favoriete dag in de gym.
Vet man..quote:
Heb ik soms ook wel, trekt bij mij binnen 24 uur meestal weer weg.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:42 schreef ElDinosaur het volgende:
Wtf, iemand hier wel eens bloeduitstortingen op z'n armen gehad na een training? Ik zag vanochtend dat ik aan de binnenkant van beide ellebogen 2 plekken met kleine bloeduitstortingen heb.
Had ze vorige week op mijn schouders, rug, kont en benen. Schrok me helemaal de tering...quote:Op woensdag 28 november 2012 20:42 schreef ElDinosaur het volgende:
Wtf, iemand hier wel eens bloeduitstortingen op z'n armen gehad na een training? Ik zag vanochtend dat ik aan de binnenkant van beide ellebogen 2 plekken met kleine bloeduitstortingen heb.
Nee, dat komt door de HGH.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Tietmans het volgende:
Goedenavond!
Vandaag in de sportschool hoorde ik dat als je vaak buik trainde, dat je er een bolle buik van krijgt.
Is dat waar?
Als je een redelijk hoog vetpercentage hebt zal dat ongetwijfeld zo gaan lijken jah...quote:Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Tietmans het volgende:
Goedenavond!
Vandaag in de sportschool hoorde ik dat als je vaak buik trainde, dat je er een bolle buik van krijgt.
Is dat waar?
Jah, sowieso.. Als je buik erg hard traint maar je vetpercentage gewoon te hoog blijft gaat je buik ongetwijfeld uitzetten... Gewoon combo van buikvet en spieren.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee, dat komt door de HGH.
Okay maar serieus, het kan wel toch dat het heel iets meer naar voren komt? Als je de anorexia-abs vergelijkt met ontwikkelde abs, die zijn wat dikker dus lijkt je buik misschien ook boller?
Dat klopt deels. Gewoon je buik niet trainen als dat niet nodig is.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Tietmans het volgende:
Goedenavond!
Is dat waar?
Ben je net begonnen met trainen, want 63,5 met al dat vele getrain hoop ik dat je beginner bent? Lees dan aub eerst de OP door voordat je hier post.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Tietmans het volgende:
Goedenavond!
Is dat waar?
Become a pro with rippetoe app?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:46 schreef VexCasal het volgende:
Hmm apart... Zag iemand net een app gebruiken als personal trainer. "You will now perform a bench press, lay down on the bench enz" ...
Wellicht dat dat de tijd me ingehaald...
Neenz, je moet curls op high rep doen dan train je functionele spierenquote:Op woensdag 28 november 2012 21:28 schreef 16meter het volgende:
Ik hoorde vandaag ook dat je bolle armen krijgt door curls te doen.
En bolle benen door dat squatten.
![]()
mirin' shreddednessquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |