abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124425439
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 22:35 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Als het aan jou lag waren er geen lcd's meer. Iedereen aan de plasma en iedereen die anders denkt afmaken. Een dictatuur waarin alle mensen met een mening worden afgemaakt. Ein fuhrer ein reich!
Ik zou geen plasma monitor willen of plasma in mijn telefoon. Daar is LCD meer geschikt voor dan plasma. LCD is minder geschikt voor bewegende beelden. En plasma minder voor statische beelden.
pi_124425593
Tevens heb ik nooit gezegd dat LCD slecht is. Dat maken jullie ervan.
pi_124429081
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:53 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je moet even in de beeldinstellingen de gamma op 2.4 zetten. Dit is een bug in de Panasonic televisies waardoor je dus minder kleur krijgt dan eigenlijk de bedoeling is. sommige zetten hem ook op 2.6 maar dan wordt het te oververzadigd.

Op 2.4 staat hij goed, en dan wordt de stand cinema ook beter. Maar daar zou je ook de kleurtoon op normaal moeten zetten en niet warm.
Oh nice, met de gamma op 2.4 in cinema stand zijn de kleuren net zo goed als normaal, alleen heeft cinema stand minder ruis.
  zondag 24 maart 2013 @ 02:57:12 #204
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_124431673
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:58 schreef Scaletta het volgende:

Ik blijf erbij dat degene die een tv wil kopen met eigen ogen moet gaan kijken. Er zijn genoeg winkels waar ze ook tv's in donkere ruimtes hebben staan (waar je dus geen last hebt van TL buizen belichting) en je echt goed kan vergelijken wat jij het mooist vindt.
Donkere ruimtes is niet eens het enige. De omstandigheden blijven anders dan in een huis, die feitelijk ook niet altijd donker zijn, licht van één kant hebben, etc. etc. Verder weten mensen vaak niet waar ze op moeten letten. Verder zijn toestellen zelden op een goede manier afgesteld. Zeker LCD's televisies die vaak een concrete winkel-stand hebben waar de helderheid op max staat te schijnen. Verder hebben ze zelden geschikte content aanstaan aan de hand waarvan je het beeld goed kan beoordelen.

Een bezoek aan een winkel om een toestel te bekijken is derhalve alleen aan te raden met het oog op het design ed. Niet het beeld. Tenzij je weet waar je op moet letten en gaat kijken naar beelduniformiteit. inkijkhoek, artifacts, contrastwaarde, zwartwaarde, etc. Maar de mensen die zich laten inpakken door zgn. mooie felle kleuren, zullen daar hoogstwaarschijnlijk ook niet op letten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:59 schreef Scaletta het volgende:

[..]

De meeste 'LED' televisies zijn edge-LED, LED's aan de randjes. Dat heet in de volksmond gewoon LED. Daar ging het om, jouw verhaal is leuk maar niet boeiend.
Laten we dit topic weer even in een goede baan brengen. Welke tv moet de beste jongen kopen?
Hij wilde alleen even aangeven dat je fout zit wanneer je zegt "In de volksmond heet een LCD met backlight een LED televisie." Dat klopt immers niet.

[ Bericht 24% gewijzigd door Xaobotnik op 24-03-2013 03:02:51 ]
pi_124432028
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:51 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Oh nice, met de gamma op 2.4 in cinema stand zijn de kleuren net zo goed als normaal, alleen heeft cinema stand minder ruis.
En volgens sommigen hier heb ik er geen verstand van en geen ervaringen. :+
pi_124442540
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 04:14 schreef Dimens het volgende:

[..]

En volgens sommigen hier heb ik er geen verstand van en geen ervaringen. :+
Haha, je weet ook echt alles van een tv die je zelf niet eens hebt.
  zondag 24 maart 2013 @ 14:53:59 #207
256666 leeell
I know you're lonely
pi_124442771
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:48 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Haha, je weet ook echt alles van een tv die je zelf niet eens hebt.
ja zoiets heet kennis en research mongool, of weet jij alleen van dingen af die je recht voor je staan?
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_124443343
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:53 schreef leeell het volgende:

[..]

ja zoiets heet kennis en research mongool, of weet jij alleen van dingen af die je recht voor je staan?
Nou rustig maar :')
Ik bedoelde het niet negatief. Ik weet iig niet zoveel van tv's die ik niet heb.
pi_124445021
Dimens en de Plasma revolutie. :P

Zonder gekheid: voor de gemiddelde consument is de huidige LED tv gewoon perfect, goed beeld en energiezuinig. Met 4K UHD heb je de allerbeste beeldkwaliteit die er te krijgen is en OLED is iets voor later als de prijzen zakken en niet te vergeten de levensduur van de schermen ook beter is geworden.

Plasma vooral goed was door zijn beste zwartweergave en LED/LCD weer voor zijn beste witweergave. Nu oa. die Sharp Elite LED een betere zwartweergave en contrast ratio weten te geven is dat voordeel weg. Ja, die Sharp is duurder maar dat is ook niet het belangrijkste criteria als je de beste beeldweergave zoekt die er is. De Plasma techniek is gewoon aan het einde van zijn levens cyclus.

Ik geef het nog max. een jaar voordat plasma uit de winkels is verdwenen, het wachten is alleen op nog wat lagere prijzen zodat dat voordeel ook weg is gevallen.
  zondag 24 maart 2013 @ 22:40:25 #210
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_124465704
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:41 schreef lukaon het volgende:
Dimens en de Plasma revolutie. :P

[ afbeelding ]

Zonder gekheid: voor de gemiddelde consument is de huidige LED tv gewoon perfect, goed beeld en energiezuinig.
Sowieso gaat de 60-serie van de Panasonic plasma's (wat overigens niet de enige goede plasma's zijn; de E8000-serie van Samsung is ook erg goed) een nieuwe stap nemen waarmee ze daadwerkelijk in de richting dan de KURO's schijnen te gaan.
quote:
Met 4K UHD heb je de allerbeste beeldkwaliteit die er te krijgen is
Betere beeldkwaliteit door een hogere resolutie? Waarvan het maar de vraag is in hoeverre het ondersteund wordt? Sowieso is het vooral lastig om content met lagere resolutie goed weer te geven. Feitelijk is het meeste dat uitgezonden wordt sowieso nog SD-kwaliteit. Overigens is de enige UHD die momenteel te koop is, een model van Toshiba waar je 7000 euro voor betaalt.
quote:
OLED is iets voor later als de prijzen zakken en niet te vergeten de levensduur van de schermen ook beter is geworden.
OLED is top inderdaad. Maar dat duurt serieus een paar jaar voordat dat ook maar enigszins betaalbaar wordt. De televisies zijn er feitelijk niet eens. En voor zover aangekondigd, zijn het televisies van 25.000 Euro.

quote:
Plasma vooral goed was door zijn beste zwartweergave en LED/LCD weer voor zijn beste witweergave. Nu oa. die Sharp Elite LED een betere zwartweergave en contrast ratio weten te geven is dat voordeel weg. Ja, die Sharp is duurder maar dat is ook niet het belangrijkste criteria als je de beste beeldweergave zoekt die er is.
Onzin. Ten eerste hebben we het over televisies die 6000-7000 Euro kosten. Niet bepaald een referentiekader voor wat de generale LCD-techniek is. De plasma's die hier besproken worden zijn televisies die gewoon haalbaar zijn voor iedereen.

quote:
Ik geef het nog max. een jaar voordat plasma uit de winkels is verdwenen, het wachten is alleen op nog wat lagere prijzen zodat dat voordeel ook weg is gevallen.
De verhoudingen in termen van prijs-kwaliteit zijn al een paar jaar als dusdanig. In de range zei ik eerder dat het op een persoonlijke voorkeur aan komt. Maar dan nog blijven toestellen als de V-serie van Panasonic of inderdaad die E8000-serie toestellen die zeer hoge scores krijgen in reviews, terwijl dat maar voor een zeer selecte hoeveelheid LCD's weggelegd is.

Als plasma er inderdaad uit gaat, komt dat niet door de kwaliteit. Die is immers in orde. Beter ook dan LCD in dezelfde prijsklasse, getuige de reviews van de toonaangevende sites. Stel dat officieel aangekondigd zou worden dat alle fabrikanten zouden stoppen met plasma, dan zou ik series snel nog even een toestel halen als ik een tv nodig had. Dit zag je ook bij Pioneer toen die toestellen stopte.
pi_124469643
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:38 schreef lukaon het volgende:
Quote: The Sharp Elite Pro-60X5FD completely (and literaly) outshines the Panasonic TC-P55ST50 plasma which puts out only 85.45 cd/m2 peak white while offering a 0.03 cd/m2 black level for a comparatively low 2,848:1 contrast ratio. Plasma screens were once the kings of contrast and color, but the Sharp Elite series has successfully taken the crown from the Pioneer Elite Kuro plasma series of years ago.
De ST50 ja. Niet de GT50 of VT50 waar de blacklevels ook lager liggen.

Dat het "een" plasma outperfomed, zegt niet direct dat het heel plasma onderuit haalt. En dan outperformed het maar een middeklasse model. Echt een prestatie hoor.
pi_124477737
Lg en sony hebben al een ultra hd op de markt. Niet liegen dimens
  maandag 25 maart 2013 @ 11:57:01 #213
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124478115
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:45 schreef Scaletta het volgende:
"op de markt" ja
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124480153
quote:
11s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:57 schreef Catch22- het volgende:

[..]

"op de markt" ja
Zijn al bestelbaar hoor ;)
  maandag 25 maart 2013 @ 13:00:00 #215
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124480165
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 12:59 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Zijn al bestelbaar hoor ;)
Maar niet voor de prijzen die een normale consument zal betalen (sub 2k euro)
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124480669
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:45 schreef Scaletta het volgende:
Een beetje moeilijk liegen als ik het nergens heb gezegd.
pi_124485765
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:40 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Sowieso gaat de 60-serie van de Panasonic plasma's (wat overigens niet de enige goede plasma's zijn; de E8000-serie van Samsung is ook erg goed) een nieuwe stap nemen waarmee ze daadwerkelijk in de richting dan de KURO's schijnen te gaan.

[..]

Betere beeldkwaliteit door een hogere resolutie? Waarvan het maar de vraag is in hoeverre het ondersteund wordt? Sowieso is het vooral lastig om content met lagere resolutie goed weer te geven. Feitelijk is het meeste dat uitgezonden wordt sowieso nog SD-kwaliteit. Overigens is de enige UHD die momenteel te koop is, een model van Toshiba waar je 7000 euro voor betaalt.

[..]

OLED is top inderdaad. Maar dat duurt serieus een paar jaar voordat dat ook maar enigszins betaalbaar wordt. De televisies zijn er feitelijk niet eens. En voor zover aangekondigd, zijn het televisies van 25.000 Euro.

[..]

Onzin. Ten eerste hebben we het over televisies die 6000-7000 Euro kosten. Niet bepaald een referentiekader voor wat de generale LCD-techniek is. De plasma's die hier besproken worden zijn televisies die gewoon haalbaar zijn voor iedereen.

[..]

De verhoudingen in termen van prijs-kwaliteit zijn al een paar jaar als dusdanig. In de range zei ik eerder dat het op een persoonlijke voorkeur aan komt. Maar dan nog blijven toestellen als de V-serie van Panasonic of inderdaad die E8000-serie toestellen die zeer hoge scores krijgen in reviews, terwijl dat maar voor een zeer selecte hoeveelheid LCD's weggelegd is.

Als plasma er inderdaad uit gaat, komt dat niet door de kwaliteit. Die is immers in orde. Beter ook dan LCD in dezelfde prijsklasse, getuige de reviews van de toonaangevende sites. Stel dat officieel aangekondigd zou worden dat alle fabrikanten zouden stoppen met plasma, dan zou ik series snel nog even een toestel halen als ik een tv nodig had. Dit zag je ook bij Pioneer toen die toestellen stopte.
Lees mijn eerdere reacties eens goed. Ik heb het steeds over de Plasma technologie en niet speciaal over model X, Y, of Z. De LED technologie is inmiddels zover ontwikkeld dat dit Plasma ook in beeldkwaliteit in het stof laat bijten. Wil je nu de beste beeldkwaliteit dan ga je nu voor een LED TV zoals de Sharp Elite, en de hele reeks van 4K UHD of OLED die de markt nu gaan overspoelen. En nu 4K UHD (2160p) en straks ook 8K (4320p) met een scherm van 7680 x 4320 (33,2 megapixels). Het verschil gaat ook niet alleen over het aantal pixels maar over een veel betere zwartwaarde, witwaarde en sterk verbeterde contrastwaarde ten opzichte van de huidige Plasma schermen. Hoef je niet de beste beeldkwaliteit dan is Plasma een prima budget oplossing geworden omdat die voor dumpprijzen van de hand worden gedaan, alleen is de verborgen kostenpost nog wel het hoge energieverbruik.

De ontwikkelingen met (O)LED gaan nu hard, heel hard. Die van Plasma staan eigenlijk nagenoeg stil en het hele Plasma gebeuren sterft binnenkort een stille dood. Product technology end of life.

En Dimens, waarom post je hier nu met fake accounts? In een ander topic gaf je ooit toe dat je er op Fok een hele zooi hebt. Nu ook Xaobotnik, naast makkie88, Coban en hoeveel nog meer? Het getuigt niet bepaald van kracht om zo je gelijk proberen te halen en de boel zo te overschreeuwen.

Post onder je eigen naam, of doe dit:

[ Bericht 2% gewijzigd door lukaon op 25-03-2013 15:32:07 ]
  maandag 25 maart 2013 @ 15:36:39 #218
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124486271
LED komt er wel hard aan, maar als je naar sub 1-2k tvs kijkt dan is dat nog niet het geval het komende jaar.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124486382
Al die 'experts' die LCD, LED en OLED door elkaar gebruiken hier. :')
pi_124486386
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:23 schreef lukaon het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere reacties eens goed. Ik heb het steeds over de Plasma technologie en niet speciaal over model X, Y, of Z. De LED technologie is inmiddels zover ontwikkeld dat dit Plasma ook in beeldkwaliteit in het stof laat bijten. Wil je nu de beste beeldkwaliteit dan ga je nu voor een LED TV zoals de Sharp Elite, en de hele reeks van 4K UHD of OLED die de markt nu gaan overspoelen. En nu 4K UHD (2160p) en straks ook 8K (4320p) met een scherm van 7680 x 4320 (33,2 megapixels). Het verschil gaat ook niet alleen over het aantal pixels maar over een veel betere zwartwaarde, witwaarde en sterk verbeterde contrastwaarde ten opzichte van de huidige Plasma schermen. Hoef je niet de beste beeldkwaliteit dan is Plasma een prima budget oplossing geworden omdat die voor dumpprijzen van de hand worden gedaan, alleen is de verborgen kostenpost nog wel het hoge energieverbruik.

De ontwikkelingen met (O)LED gaan nu hard, heel hard. Die van Plasma staan eigenlijk nagenoeg stil en het hele Plasma gebeuren sterft binnenkort een stille dood. Product technology end of life.

En Dimens, waarom post je hier nu met fake accounts? In een ander topic gaf je ooit toe dat je er op Fok een hele zooi hebt. Nu ook Xaobotnik, naast makkie88, Coban en hoeveel nog meer? Het getuigt niet bepaald van kracht om zo je gelijk proberen te halen en de boel zo te overschreeuwen.

Post onder je eigen naam, of doe dit:

[ afbeelding ]
Of je koop ipv een sharp elite, een plasma en dan kun je van het geld dat je overhoud een tweede huis kopen :')
En 4k heb je ook op plasma (bijv. de Panasonic TH-152UX1W).
pi_124487341
quote:

[..]

Lees mijn eerdere reacties eens goed. Ik heb het steeds over de Plasma technologie en niet speciaal over model X, Y, of Z. De LED technologie is inmiddels zover ontwikkeld dat dit Plasma ook in beeldkwaliteit in het stof laat bijten.
JIJ hebt het hier over model X en model Y, niet wij. Want JIJ hebt het over een Sharp Elite Pro-60X5FD welk de Panasonic TC-P55ST50 verslaat.

Dat doe je tevens HIER

Ja, de Sharp Elite Pro-60X5FD verslaat de Panasonic TC-P55ST50. Maar dat is een plasma en die representeert niet de gehele plasma linie. Want met het verslaan van de Panasonic TC-P55ST50, heeft het nog niet de Panasonic TC-P55GT50 en TC-P55VT50 verslagen. Neem de Panasonic TX-P65VT50 met een gemeten zwartwaarde van 0.005 cd/m2, welk dus lager ligt dan de Sharp Elite Pro-60X5FD. Bij deze dus volgens JOUW conclusie; Elke plasma is beter dan LCD.

Ja, JOUW conclusie. Want volgens JOU is er enkel 1 model nodig wat een andere techniek overschrijdt om de gehele techniek beter te noemen.
quote:
Wil je nu de beste beeldkwaliteit dan ga je nu voor een LED TV te gaan, en binnenkort 4K of OLED. Het verschil gaat ook niet over het aantal pixels maar over een veel betere zwartwaarde, witwaarde en sterk verbeterde contrastwaarde ten opzichte van de huidige Plasma schermen. Hoef je niet de beste beeldkwaliteit dan is Plasma een prima budget oplossing geworden omdat die voor dumpprijzen van de hand worden gedaan, alleen is de verborgen kostenpost nog wel het hoge energieverbruik.
Enkel een televisie, maakt niet de gehele technologie beter. Maar je bent te stompzinnig om dat te begrijpen. Net zoals dat je niet het verschil tussen witwaarde en luminantie begrijpt. Logisch, want je begrijpt er überhaupt al niets van.

Heb je ooit wel eens gedacht aan de slechte scherm uniformiteit welk niet een LCD televisie onder de knie heeft? Niet een. Wat tevens ook onmogelijk is. Dat is een ontzettend grote issue bij LCD, vooral sinds de komst van LCD met LED achtergrond verlichting. Zelfs zo erg, dat mijn ¤400,- LCD-CCFL televisie op de slaapkamer een betere schermuniformiteit heeft dan vrijwel elk willekeurige LCD-LED televisie.

Wacht.. heeft Dimens LCD? Ja, en het is bagger. Puur bagger vergeleken plasma.
quote:
LCD staat alweer ontzettend lang stil. OLED en LCD met LED achtergrond verlichting zijn twee technieken die op niet een vlak op elkaar lijken. Enkel het woord LED erin maakt de technieken niet hetzelfde. Maar dat kon jij ook niet weten, zonder verstand van zaken. Enkel maar roepend wat de "reviews" schrijven en de termen gebruikt die in de markt ook gebruikt worden.
quote:
En Dimens, waarom post je hier nu met fake accounts? In een ander topic gaf je ooit toe dat je een hele zooi hebt. Nu ook Xaobotnik, naast makkie88, Coban en hoeveel nog meer? Het getuigt niet bepaald van kracht om zo je gelijk proberen te halen en de boel zo te overschreeuwen.
Niet een van deze users is een kloon van mij. en zelfs al zou Xaobotnik een kloon van mij zijn, wat tevens niet kan aangezien ik dan een kloon van hem ben, zou ik al hier op FOK! posten nog voordat ik in de puberteit zat.
pi_124488446
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:02 schreef Dimens het volgende:

[..]

JIJ hebt het hier over model X en model Y, niet wij. Want JIJ hebt het over een Sharp Elite Pro-60X5FD welk de Panasonic TC-P55ST50 verslaat.

Dat doe je tevens HIER

Ja, de Sharp Elite Pro-60X5FD verslaat de Panasonic TC-P55ST50. Maar dat is een plasma en die representeert niet de gehele plasma linie. Want met het verslaan van de Panasonic TC-P55ST50, heeft het nog niet de Panasonic TC-P55GT50 en TC-P55VT50 verslagen. Neem de Panasonic TX-P65VT50 met een gemeten zwartwaarde van 0.005 cd/m2, welk dus lager ligt dan de Sharp Elite Pro-60X5FD. Bij deze dus volgens JOUW conclusie; Elke plasma is beter dan LCD.

Ja, JOUW conclusie. Want volgens JOU is er enkel 1 model nodig wat een andere techniek overschrijdt om de gehele techniek beter te noemen.

[..]

Enkel een televisie, maakt niet de gehele technologie beter. Maar je bent te stompzinnig om dat te begrijpen. Net zoals dat je niet het verschil tussen witwaarde en luminantie begrijpt. Logisch, want je begrijpt er überhaupt al niets van.

Heb je ooit wel eens gedacht aan de slechte scherm uniformiteit welk niet een LCD televisie onder de knie heeft? Niet een. Wat tevens ook onmogelijk is. Dat is een ontzettend grote issue bij LCD, vooral sinds de komst van LCD met LED achtergrond verlichting. Zelfs zo erg, dat mijn ¤400,- LCD-CCFL televisie op de slaapkamer een betere schermuniformiteit heeft dan vrijwel elk willekeurige LCD-LED televisie.

[..]

LCD staat alweer ontzettend lang stil. OLED en LCD met LED achtergrond verlichting zijn twee technieken die op niet een vlak op elkaar lijken. Enkel het woord LED erin maakt de technieken niet hetzelfde. Maar dat kon jij ook niet weten, zonder verstand van zaken. Enkel maar roepend wat de "reviews" schrijven en de termen gebruikt die in de markt ook gebruikt worden.

[..]

Niet een van deze users is een kloon van mij. en zelfs al zou Xaobotnik een kloon van mij zijn, wat tevens niet kan aangezien ik dan een kloon van hem ben, zou ik al hier op FOK! posten nog voordat ik in de puberteit zat.
Stop is met dat zeggen dat mensen debiel, stompzinnig, zwakzinnig of beperkt zijn. Dat mensen niet moe van jou worden zeg, als mensen een andere opinie hebben/oneens zijn duw je jouw mening wel door hun strot!

Je bent duidelijk nog niet naar de discussie/debat cursus geweest die ik je heb aangeraden :')
pi_124488565
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:29 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Stop is met dat zeggen dat mensen debiel, stompzinnig, zwakzinnig of beperkt zijn. Dat mensen niet moe van jou worden zeg, als mensen een andere opinie hebben/oneens zijn duw je jouw mening wel door hun strot!

Je bent duidelijk nog niet naar de discussie/debat cursus geweest die ik je heb aangeraden :')
Dan moet je maar geen onzin praten. Dat heeft niets met een mening te maken.
pi_124488587
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:29 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Dimens heeft gewoon gelijk, want jij bent verschrikkelijk eigenwijs als ik je reacties zo lees.

Eigenwijs zijn is niet erg, maar dan moet je wel gelijk hebben. En dat heb je niet.
pi_124490930
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:02 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat doe je tevens HIER

[..]

[..]

[..]

Zo, zo, wat laat jij je weer eens kennen Dimens. Ik citeer:
JIJ, JOUW, JOU. Maar je bent te stompzinnig om dat te begrijpen. Logisch, want je begrijpt er überhaupt al niets van. Maar dat kon jij ook niet weten, zonder verstand van zaken.

Het is een patroon geworden hier op Fok. Wordt Dimens klemgezet door inhoudelijke argumenten dan gaat hij weer mensen afbranden en beledigingen sturen en dingen compleet uit zijn verband trekken.
Ik heb je daar aan het begin van dit topic ook al eens op aangesproken.

Zo jammer dat je de inhoudelijke technische kennis, achtergrond en netiquette niet hebt om een goede discussie op basis van argumenten en het uitwisselen van meningen te voeren. Want een forum is ook om van elkaar te leren, maar dat is blijkbaar niet aan jou besteed.

Lees deze link maar eens goed na, speciaal de tien Geboden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette
  maandag 25 maart 2013 @ 17:48:44 #226
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_124490965
quote:
Lees mijn eerdere reacties eens goed. Ik heb het steeds over de Plasma technologie en niet speciaal over model X, Y, of Z.
Dit doe jij, niet ik. Je hebt het over een specifiek en ontzettend prijzig model waar ook nog eens allerlei exclusieve techniek van Sharp in verwerkt is. Dat is geen vergelijking.
Pioneer maakte vroeger ook high-end plasma's die zelfs vandaag de dag beter presteren dan de V-serie van Panasonic (afgezien van de 60-serie wellicht). Het zegt dus niets over de LCD-techniek (je weet immers niet waarmee ze zouden komen wanneer plasma-toestellen voor dat segment gemaakt zouden worden), maar boven alles: dat was de discussie helemaal niet.

Maar als jou zelfs dat uitgelegd moet worden en je ook lijkt te denken dat op korte termijn de markt overspoeld gaat worden met OLED en UHD, heeft een discussie geen zin.
pi_124491284
De 4K UHD TV prijzen zakken nu ook snel. Sony's 55 inch-4k-tv gaat 5000 dollar kosten. En vanaf juni ook verkrijgbaar in Europa. Het gaat nu hard de goede kanten op met de prijzen. Nog heel even en een UHD tv is te koop voor prijzen ook geschikt voor de gemiddelde consument.

Apart design met deze ingebouwde verzonken speakers. Leuk dat Sony zijn best doet voor een bijzonder design!

http://tweakers.net/nieuw(...)0-dollar-kosten.html

pi_124491501
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:47 schreef lukaon het volgende:

[..]

Zo, zo, wat laat jij je weer eens kennen Dimens. Ik citeer:
JIJ, JOUW, JOU. Maar je bent te stompzinnig om dat te begrijpen. Logisch, want je begrijpt er überhaupt al niets van. Maar dat kon jij ook niet weten, zonder verstand van zaken.

Het is een patroon geworden hier op Fok. Wordt Dimens klemgezet door inhoudelijke argumenten dan gaat hij weer mensen afbranden en beledigingen sturen en dingen compleet uit zijn verband trekken.
Ik heb je daar aan het begin van dit topic ook al eens op aangesproken.
Inhoudelijke argumenten? Tot nu toe staan jouw teksten vol met onzin, welk tevens herhaald wordt, en daar ga ik op in. En ja, daarbij noem ik je stompzinnig want dat is ook zo.

"betere witwaarde"

Dat hadden we al besproken dat luminantie niet gelijk is aan de witwaarde. En toch benoem je dit weer. Beetje dom, niet? Terecht dat ik je stompzinnig noem, is het niet?

Vervolgens blijf je terugkomen met het verhaal dat, omdat de Sharp Elite Pro-60X5FD een middelklasse plasma onderuit haalt, direct heel LCD beter is dan welke plasma televisie ook. Beetje dom om die conclusie te trekken, toch?
quote:
Zo jammer dat je de inhoudelijke technische kennis, achtergrond en netiquette niet hebt om een goede discussie op basis van argumenten en het uitwisselen van meningen te voeren. Want een forum is ook om van elkaar te leren, maar dat is blijkbaar niet aan jou besteed.
Jammer dat jij en Scaletta verkeerde informatie geven waardoor andere users de verkeerde informatie leren. Tevens zijn voornamelijk jullie het die niet kunnen discussiëren. Je vertikt het om jezelf te verdedigen. En waarom? Omdat je zelf niet eens weet waar je over praat.
quote:
Lees deze link maar eens goed na, speciaal de tien Geboden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette
Dat weten, maakt niet dat je beter over televisies kan praten dan iemand met meer kennis over televisies.
pi_124491511
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:59 schreef lukaon het volgende:
De 4K UHD TV prijzen zakken nu ook snel. Sony's 55 inch-4k-tv gaat 5000 dollar kosten. En vanaf juni ook verkrijgbaar in Europa. Het gaat nu hard de goede kanten op met de prijzen. Nog heel even en een UHD tv is te koop voor prijzen ook geschikt voor de gemiddelde consument.

Apart design met deze ingebouwde verzonken speakers. Leuk dat Sony zijn best doet voor een bijzonder design!

http://tweakers.net/nieuw(...)0-dollar-kosten.html

[ afbeelding ]
Totaal niet relevant aan het topic.
  maandag 25 maart 2013 @ 18:15:05 #230
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124491783
Het begon met een tv van 600-700 euro en een tv van 47"

uhd is op dat formaat totaal irrelevant
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  VIVA maandag 25 maart 2013 @ 19:35:46 #231
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_124495203
Nu jullie hier toch aan het vechten zijn om welke TV beter is, weet iemand de ideale instellingen voor een Panasonic P50ST50? En dan bedoel ik zoals het zou moeten zijn, ik ben niet iemand die overstuurde kleuren wil zoals de LED/LCD TV discussie hierover gaat met de fantastische feiten dat kwaliteit subjectief is!

Het vreemde is dat wanneer ik zoek op kalibraties van de ST50 het lijkt alsof mijn instelmenu anders is dan op websites wordt getoond, als voorbeeld deze:
http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/panasonic-plasma-tv/panasonic-st50-picturesettings.html

Daar worden waardes genoemd van contrast op 100, terwijl mijn contrast maximaal op 60 gezet kan worden. Ook heeft men het over picture mode "Custom" terwijl ik geen optie picture mode heb, bij mij heet het viewing mode en heb daar de opties Cineme / True cinema / normal / dynamic.

Het lijkt bijna wel dat mijn TV een andere firmware heeft dan in veel reviews wordt aangeduid, kan dat? Kan het land afhankelijk zijn welke menu structuur je hebt op je TV?
What lies behind makes no sense in my mind
pi_124496641
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dimens heeft gewoon gelijk, want jij bent verschrikkelijk eigenwijs als ik je reacties zo lees.

Eigenwijs zijn is niet erg, maar dan moet je wel gelijk hebben. En dat heb je niet.
Eigenwijs? Ik zeg gewoon wat ik weet/vind. Dat dimens elke post weerlegd is prima maar niet de manier waarop. Bij een discussie maak je mensen niet belachelijk, punt. Wanneer je dat wel doet ben je niet meer serieus te nemen.

OT:

Het feit dat mensen hier denken dat het een feit is dat plasma beter is klopt niet, om de simpele reden dat plasma nog geen 10% marktaandeel heeft. Verkooppraatjes en overbelichting concureren niet een product dat veel beter is uit de markt, dat is een compleet nonargument.
Omdat kleuren er verschillend uitzien kijkend naar led/lcd en plasma kan iets niet feitelijk beter zijn. Het kan feitelijk beter zijn op het gebied van aantal hz, design, paneel, responstijd, etc. Plasma is gewoon niet voor iedereen interessant, waar Dimens vandaan haalt dat veel mensen ontevreden zijn over hun LCD/LED zou ik wel is bronnen van willen zien.
Het is subjectief en dat is een feit.
  maandag 25 maart 2013 @ 20:06:47 #233
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124497143
Ik stel voor dat een paar mensen dit topic even links laten liggen tot ze weer een beetje op adem zijn gekomen :*.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_124498677
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:35 schreef cosmosis het volgende:
Nu jullie hier toch aan het vechten zijn om welke TV beter is, weet iemand de ideale instellingen voor een Panasonic P50ST50? En dan bedoel ik zoals het zou moeten zijn, ik ben niet iemand die overstuurde kleuren wil zoals de LED/LCD TV discussie hierover gaat met de fantastische feiten dat kwaliteit subjectief is!

Het vreemde is dat wanneer ik zoek op kalibraties van de ST50 het lijkt alsof mijn instelmenu anders is dan op websites wordt getoond, als voorbeeld deze:
http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/panasonic-plasma-tv/panasonic-st50-picturesettings.html

Daar worden waardes genoemd van contrast op 100, terwijl mijn contrast maximaal op 60 gezet kan worden. Ook heeft men het over picture mode "Custom" terwijl ik geen optie picture mode heb, bij mij heet het viewing mode en heb daar de opties Cineme / True cinema / normal / dynamic.

Het lijkt bijna wel dat mijn TV een andere firmware heeft dan in veel reviews wordt aangeduid, kan dat? Kan het land afhankelijk zijn welke menu structuur je hebt op je TV?
De settings van iemand anders op dezelfde televisie, hoeven niet altijd de beste instellingen voor jouw televisie te zijn. Sterker nog, ze kunnen het beeld zelfs slechter maken. Elk paneel is namelijk anders en dat is ook de rede dat het vrijwel onmogelijk is om een televisie met de perfecte instellingen zo uit de fabriek te laten komen. Dit is enkel te behalen wanneer elke televisie individueel gekalibreerd wordt.

Het heeft dus geen nut om de instellingen van iemand anders te gebruiken. Als je de beste kwaliteit uit je beeld wil halen, zul je dus een kalibratie moeten laten uitvoeren. Dit kan bij verschillende bedrijven waarvan Spectrumkalibratie is een goede.
  VIVA maandag 25 maart 2013 @ 21:23:12 #235
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_124501870
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:32 schreef Dimens het volgende:

[..]

De settings van iemand anders op dezelfde televisie, hoeven niet altijd de beste instellingen voor jouw televisie te zijn. Sterker nog, ze kunnen het beeld zelfs slechter maken. Elk paneel is namelijk anders en dat is ook de rede dat het vrijwel onmogelijk is om een televisie met de perfecte instellingen zo uit de fabriek te laten komen. Dit is enkel te behalen wanneer elke televisie individueel gekalibreerd wordt.

Het heeft dus geen nut om de instellingen van iemand anders te gebruiken. Als je de beste kwaliteit uit je beeld wil halen, zul je dus een kalibratie moeten laten uitvoeren. Dit kan bij verschillende bedrijven waarvan Spectrumkalibratie is een goede.
Thanks, ik zal ook zeker niet blind afgaan op instellingen van anderen. Ik ben meer een beetje aan het spelen met wat voor mijn gevoel het beste beeld geeft. Echter het vreemde wat mij opviel is dat de menu's van veel reviewers er anders uitzien met iets andere instellingen dan bij mijn TV, terwijl men het heeft over hetzelfde menu. Kan het zijn dat verschillende lichtingen een iets ander menu kunnen hebben?
En om nu een officiele kalibratie uit te laten voeren vind ik wel een beetje ver gaan :)
pi_124504766
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:59 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Eigenwijs? Ik zeg gewoon wat ik weet/vind. Dat dimens elke post weerlegd is prima maar niet de manier waarop. Bij een discussie maak je mensen niet belachelijk, punt. Wanneer je dat wel doet ben je niet meer serieus te nemen.
Zo gaat dat hier op FOK!. Als jij onzin praat, dan word je belachelijk gemaakt. Dat ik niet volwassen reageer, maakt mijn posts tevens niet minder waar.
quote:
OT:

Het feit dat mensen hier denken dat het een feit is dat plasma beter is klopt niet, om de simpele reden dat plasma nog geen 10% marktaandeel heeft. Verkooppraatjes en overbelichting concureren niet een product dat veel beter is uit de markt, dat is een compleet nonargument.
Verkoopcijfers zeggen niets over wat beter is en wat niet.
quote:
Omdat kleuren er verschillend uitzien kijkend naar led/lcd en plasma kan iets niet feitelijk beter zijn. Het kan feitelijk beter zijn op het gebied van aantal hz, design, paneel, responstijd, etc. Plasma is gewoon niet voor iedereen interessant, waar Dimens vandaan haalt dat veel mensen ontevreden zijn over hun LCD/LED zou ik wel is bronnen van willen zien.
Kleur is wel degelijk feitelijk te meten en kan wel degelijk feitelijk beter zijn. En dat is het ook ALS je twee televisies van hetzelfde formaat en in dezelfde prijsklassen met elkaar meet. Dus niet een televisie van ¤6.000,- en een van ¤1.300,- want dat is natuurlijk geen vergelijking.

Je praat weer onzin. Kleur is wel persoonlijk maar design is een feit? Lees je zelf wel wat je zegt? Design is altijd subjectief en nooit objectief.

Over de mensen die ontevreden zijn, jij kijkt ook op Tweakers, niet waar? Dan heb je vast niet de klachten gemist van de velen backlight problemen. Onderanderen in; http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1498219 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1497241 of de motion interpolation problemen in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1505426
pi_124505436
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:23 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Thanks, ik zal ook zeker niet blind afgaan op instellingen van anderen. Ik ben meer een beetje aan het spelen met wat voor mijn gevoel het beste beeld geeft. Echter het vreemde wat mij opviel is dat de menu's van veel reviewers er anders uitzien met iets andere instellingen dan bij mijn TV, terwijl men het heeft over hetzelfde menu. Kan het zijn dat verschillende lichtingen een iets ander menu kunnen hebben?
En om nu een officiele kalibratie uit te laten voeren vind ik wel een beetje ver gaan :)
Het Amerikaanse model is ook niet exact hetzelfde als het Europese model en ook in de Europese modellen zitten verschillen. Dus het klopt dat je niet exact dezelfde mogelijkheden hebt.
  maandag 25 maart 2013 @ 22:29:00 #238
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124505848
Ik heb op de man af gevraagd of de verkoper van de saturn, die plasma fan was, meer provisie kreeg voor de lcds.

Hij gaf geen antwoord, maar zijn blik zei genoeg
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124507620
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:29 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb op de man af gevraagd of de verkoper van de saturn, die plasma fan was, meer provisie kreeg voor de lcds.

Hij gaf geen antwoord, maar zijn blik zei genoeg
Ja, op LCD zit meer provisie. Ik verkocht ook liever LCD televisies dan plasma televisies aangezien mijn maandsalaris daar zeker hoger door was. Tevens is LCD ook een stuk makkelijker te verkopen. Vooral als je het woord LED flink herhaalt en er ook nadruk op legt.

Plasma is ontzettend moeilijk te verkopen. Het is mij enkel gelukt bij mensen welk er al verstand van hadden. Maar iemand die zich niet heeft ingelezen en een televisie komt kopen, die krijg je gewoon ontzettend moeilijk een plasma televisie verkocht. Mensen komen al binnen met het idee een LED televisie te kopen. Dat hebben de buren, dat hebben de collega's en met die flink dunne bezels verkoopt het zichzelf nog sneller.

Daardoor kun je mensen ook niet in een ja-ritme krijgen wanneer je plasma actief aanbiedt. Klant komt binnen en zegt meestal al direct een LED televisie te willen kopen. Je vraagt dus altijd; "Dus u wilt een LED televisie?" waarop vrijwel altijd een "ja" als antwoord geeft. Dan heb je de klant al deels ingepakt tot een koop.

Als de klant binnenkomt en zegt een televisie te willen kopen met, uiteraard, een goede beeldkwaliteit en je vraagt "Dus dan wilt u een plasma televisie?" is er vrijwel geen een klant die ja zal zeggen. En dan zit je als verkoper dus al verkeerd, want je hebt de klant niet in het ja-ritme gekregen. En je kunt geen LCD meer verkopen, aangezien je al hebt gezegd dat plasma de beste beeldkwaliteit geeft.

En dan moet je gaan bewijzen dat plasma beter is. "Maar meneer, dat beeld van die plasma ziet er niet echt levendig uit. Ik vind het maar grauw." of "Maar meneer, er staat dat het 2000Hz is maar ik zie het beeld trillen. Dat wil ik niet hoor. Die 400Hz LED trilt niet, en dat is nog minder dan de helft."
Bewijzen dat plasma beter is, is als verkoper vrijwel onmogelijk. Behalve bij de mensen die al op onderzoek uit zijn gegaan en bijvoorbeeld hier op FOK! een topic hebben geopend en eerlijk advies hebben gekregen. Maar die mensen pik je er snel uit. Maar de mensen die hun huiswerk niet hebben gedaan, die zullen de winkel uitlopen, naar de concurrent toe gaan en hun televisie daar kopen waar ze wel te horen krijgen dat ze LED moeten kopen.

Als je weet waar je de klanten mee moet inpakken, kun je alles verkopen. Zelfs HDMI kabels van ¤199,- die geen steek beter zijn dan de goedkope kabels. Man man, dat mis ik wel. Een zo'n kabel verkopen en je uurloon was verdubbeld. _O_
  dinsdag 26 maart 2013 @ 02:17:45 #240
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124512604
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:59 schreef Scaletta het volgende:

Wat dacht je van concrete reviews? Hebben die ook geen waarde? En de techindustrie kent talloze voorbeelden van betere apparatuur die het commercieel afgelegd heeft tegen minderwaardige apparatuur. Zou niets nieuws moeten zijn voor iemand die in de materie zit. Over non-argumenten gesproken.

quote:
Omdat kleuren er verschillend uitzien kijkend naar led/lcd en plasma kan iets niet feitelijk beter zijn. Het kan feitelijk beter zijn op het gebied van aantal hz, design, paneel, responstijd, etc.
Responstijd op plasma is natuurlijk altijd beter. Gewoon een technisch ding.
quote:
Plasma is gewoon niet voor iedereen interessant
Het is altijd interessant. Je kan natuurlijk ook de keus maken voor LCD, maar dat wil niet zeggen dat het alternatief niet interessant was. De enige mensen voor wie plasma sowieso niet interessant is, zijn de mensen die bepaalde omstandigheden hebben in hun woonkamer waardoor een plasma gewoon een no-go is.

quote:
waar Dimens vandaan haalt dat veel mensen ontevreden zijn over hun LCD/LED zou ik wel is bronnen van willen zien.
Ik weet niet wat hij precies gezegd heeft. Maar het feit dat plasma's gewoon beter scoren, brengt logischerwijs wel hogere tevredenheidscijfers naar voren. Je zou kunnen zeggen dat alles dat niet aan die norm voldoet, die noemer per definitie niet heeft, en dus als ontevreden weggezet kan worden. Vind ik echter wat te makkelijk. Sowieso is het gros van de mensen niet zo kritisch als het op beeld aankomt. Veel mensen hebben zelfs die rare hoge helderheid nog steeds ingesteld staan.
quote:
Wanneer bepaalde toestellen in reviews zeer hoog scoren, is dat gewoon objectief natuurlijk. Je kan niet alles wegschrijven als subjectief, puur doordat je andere ideeën hebt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  VIVA dinsdag 26 maart 2013 @ 21:19:16 #241
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_124542623
Het lijkt me dat kleur / zwartwaardes etc. zeker niet subjectief zijn. Het beste beeld is toch het beeld dat het dichtst bij de werkelijkheid komt.
Wat is zwart in de echte wereld? Iets waar geen licht is. Dit is perfect meetbaar, zo ook bij een TV. Het groene van een grasveldje is ook prima om te zetten in een kleurencode, die je dan weer kan controleren met de output van het beeld.
Kortom, dat kwaliteit van een beeld subjectief is en niet voor iedereen hetzelfde geldt, lijkt me dikke onzin.
Wat mensen mooi vinden is inderdaad subjectief, maar heeft niets met kwaliteit te maken. Kwaliteit moet wetenschappelijk aantoonbaar zijn, anders kun je de term kwaliteit niet gebruiken.
pi_124616948
@Dimens: Eens zullen we het niet worden, laten we de strijd maar staken. Jij bent nu eenmaal een grote plasma fanboy en daar is ook niets mis mee.

Als er maar een gelijkwaardige vergelijking wordt gemaakt tussen de verschillende technieken en tv's, en anders corrigeren we elkaar vast wel weer eens. ;)
pi_124678347
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:58 schreef lukaon het volgende:
@Dimens: Eens zullen we het niet worden, laten we de strijd maar staken. Jij bent nu eenmaal een grote plasma fanboy en daar is ook niets mis mee.

Als er maar een gelijkwaardige vergelijking wordt gemaakt tussen de verschillende technieken en tv's, en anders corrigeren we elkaar vast wel weer eens. ;)
Het met elkaar eens worden? Zolang jij de berichten van anderen niet leest waarin elke keer toch weer duidelijk staat waarom plasma beter is dan LCD en je hierin niet op in gaat, valt er ook niets eens te worden. Je komt enkel met vreemde websites waar voornamelijk onzin wordt geplaatst en welk geschreven is door een stel amateurs, dan dat je zelf met een post komt die iets zegt. Anders dan mijn manier van discussiëren belachelijk te maken.
pi_124684694
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:21 schreef Dimens het volgende:

[..]

Het met elkaar eens worden? Zolang jij de berichten van anderen niet leest waarin elke keer toch weer duidelijk staat waarom plasma beter is dan LCD en je hierin niet op in gaat, valt er ook niets eens te worden. Je komt enkel met vreemde websites waar voornamelijk onzin wordt geplaatst en welk geschreven is door een stel amateurs, dan dat je zelf met een post komt die iets zegt. Anders dan mijn manier van discussiëren belachelijk te maken.
Wat snap je niet? Plasma is in beeldkwaliteit inmiddels ingehaald door LED. Grootste voordeel van plasma was altijd de perfecte zwartweergave, dat voordeel is inmiddels wel verdwenen. Eigenlijk is het enige voordeel nu de goede kijkhoek en lage prijzen voor de grote formaten. Nadelen zijn hoge energieverbruik, nog steeds risico van inbranden. De LED technologie is inmiddels verder met hogere resolutie, hogere contrast ratio wat een veel natuurlijker beeld geeft met meer details en vloeiender graphics. Het is niet voor niets dat plasma nauwelijks meer wordt verkocht, Pioneer er mee is gestopt en wellicht Panasonic ook het bijltje erbij neer gaat gooien. De genoemde Sharp Elite is maar een voorbeeld, ik heb het steeds over de technologie al wil jij het steeds over een specifiek model hebben. De Sharp heeft laten zien dat de LED technologie inmiddels zo volwassen is geworden. Het gaat niet om Panasonic zus of zo, het gaat om een doorbraak in LED technologie. De 4K en OLED gaan hierin nog vele malen verder in veel meer pixels, nog hoger contract. De prijzen van 4K zakken nu ook al snel. Ik heb niets tegen Plasma, maar het wordt steeds meer achterhaald.

Ook hier staat duidelijk het verschil tussen Plasma, LED en LCD nog eens haarfijn uitgelegd:
http://asia.cnet.com/hdtv-buying-guide-update-61985379.htm#page3

Maar waarschijnlijk zul je nu ook weer gaan roepen dat ook deze site onzin uitkraamt om vervolgens weer allerlei beledigingen te gaan roepen. Spaar je de moeite, sta liever open voor mensen met een andere mening en/of meer professionele kennis en ervaringen als jij. Nope, ik weet ook niet alles, maar ben wel in digitale beeldtechniek afgestudeerd en daarin ook professioneel werkzaam. Ik leer elke dag bij en kom op fora om wat op te steken, vooral internationaal. Zou je ook eens meer moeten doen dan die arrogantie de boventoon laten voeren in je berichten en je zelf de attitude van expert te geven wat je zeker nog niet bent. Je berichten hebben nu voor mij vooral een hoog klok en klepel gehalte met selectieve boekjes wijsheid. Succes ermee. :W

[ Bericht 1% gewijzigd door lukaon op 30-03-2013 15:33:22 ]
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:39:49 #245
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124684952
Komtie weer met een ledtv van 6000e :')
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:18:36 #246
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_124687753
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:26 schreef lukaon het volgende:

Wat snap je niet? Plasma is in beeldkwaliteit inmiddels ingehaald door LED. Grootste voordeel van plasma was altijd de perfecte zwartweergave, dat voordeel is inmiddels wel verdwenen.
Noem één toestel dat in dezelfde prijsklasse gelijkwaardig presteert in dit opzicht en ook andere aspecten van het beeld op niveau houdt. Neem de PSxxE8000 serie van Samsung of een van de Panasonic plasma-series. Deze prijs en deze prestaties vind je gewoon niet onder de LCD's.

quote:
Nadelen zijn hoge energieverbruik, nog steeds risico van inbranden.
Heb je je eigen bron nagelezen? Wat zegt die over inbranden? En kwa energieverbruik hebben we het over, uitgaande van een 50", 70-90 Watt voor een LCD vs 180-200 Watt voor een plasma. Uitgaande van 0,25 per kWh, kom je uit om een paar tientjes per jaar. En dan neem ik niet eens mee dat plasma's niet altijd 100% van hun vermogen verbruiken, terwijl LCD's dat wel doen.

quote:
De LED technologie is inmiddels verder met hogere resolutie, hogere contrast ratio wat een veel natuurlijker beeld geeft met meer details en vloeiender graphics.
Onderbouwing voor het contrast?

Wat de hogere resolutie betreft, moet je je afvragen in hoeverre het nuttig is om daar geld in te steken in termen van innovatie. Er is nog geen content, en OLED komt er aan. Hogere resolutie voor LCD is er al jaren, en zie je ondermeer terug in computermonitoren. Het is voor plasma net zo goed mogelijk, maar het diende geen doel. Nu misschien wel, maar het is logisch dat ze daar nog mee wachten, gezien de verkopen en de kosten van ontwikkeling natuurlijk vrij hoog liggen, terwijl ze niet weten in hoeverre het te verkopen valt. Dat plasma minder verkocht wordt zegt niets over de kwaliteit. Zeker in de techindustrie zijn er tal van voorbeelden van goede producten die slecht verkochten (bijv. Sega's Dreamcast, Philips' Video 2000) en slechte producten die goed verkopen (bijv. Opel Vectra, Hewlett Packard laptops).
quote:
De prijzen van 4K zakken nu ook al snel.
Op basis waarvan zeg je dit? Er zijn welgeteld 2 modellen verkjrijgbaar. Inderdaad zakken die in prijs, maar dat heeft meer te maken met de afzetbaarheid dan een generale trend. Van deze twee schermen is er overigens maar één die in een normaal huis terug te vinden zou kunnen zijn. En die zit nog steeds op 5000 Euro. En dan hebben we het nog niet eens over de beschikbaarheid van content. Nòg een reden waarom de plasmafabrikanten niet zouden moeten investeren in de ontwikkeling van 4K plasma-televisies.

En het is zeker niet zo dat binnen de genoemde kaders er niet ingezet wordt op plasma. Immers zijn de huidige kaders nog steeds actueel. 1080p is de norm, en plasma wordt nog steeds verkocht. Wanneer je een groot deel van een kleine markt hebt, is het nog steeds interessant. Denk aan de E90 van Nokia. Niemand wilde hem, afgezien van een klein groepje die juist niets anders wilde. Het gevolg was dat we lange wachtlijsten hadden, tot na de fabricage periode, en het ding niet aan te slepen was.
Dat er nog steeds flink ingezet wordt op plasma geven de nieuwe 60-modellen van Panasonic wel aan die een flinke stap hebben gezet.

Overigens is hetgeen dat ik hierboven uiteen zet niet eens precies hoe ik erin sta. Dat is meer in de lijn van deze post. Maar gezien het simplistische karakter van wat je hier zegt, wilde ik even wat weerwoord bieden.
En zoals ik in die post al aangaf, begon deze discussie bij deze vraag waarop Scaletta vervolgens een post plaatste waar hij het eea niet omschreef had en daarbij de norm voor wat goede kleuren zijn en wat kwaliteit is scheef trok (waarop ik in de eerder genoemde post van mijzelf al reageerde omtrent de punten waarmee ik het oneens ben en aan gaf hoe het volgens mij wèl in elkaar zit (ik zeg 'volgens mij', maar de redenatie duidt op een feitelijk gegeven wat kleuren echtheid en de D65-norm feitelijk zijn)).
Dus feitelijk kunnen we het jou ook vragen, waarom de ST50 voor die vraag niet het beste antwoord zou zijn? Het geboom over de industrie is feitelijk niet zo relevant. Je moet immers gewoon voor de beste verkrijgbare televisie gaan, binnen de normen waar je aan vast zit.
pi_124692217
quote:

[..]

Wat snap je niet? Plasma is in beeldkwaliteit inmiddels ingehaald door LED. Grootste voordeel van plasma was altijd de perfecte zwartweergave, dat voordeel is inmiddels wel verdwenen. Eigenlijk is het enige voordeel nu de goede kijkhoek en lage prijzen voor de grote formaten. Nadelen zijn hoge energieverbruik, nog steeds risico van inbranden. De LED technologie is inmiddels verder met hogere resolutie, hogere contrast ratio wat een veel natuurlijker beeld geeft met meer details en vloeiender graphics. Het is niet voor niets dat plasma nauwelijks meer wordt verkocht, Pioneer er mee is gestopt en wellicht Panasonic ook het bijltje erbij neer gaat gooien. De genoemde Sharp Elite is maar een voorbeeld, ik heb het steeds over de technologie al wil jij het steeds over een specifiek model hebben. De Sharp heeft laten zien dat de LED technologie inmiddels zo volwassen is geworden. Het gaat niet om Panasonic zus of zo, het gaat om een doorbraak in LED technologie. De 4K en OLED gaan hierin nog vele malen verder in veel meer pixels, nog hoger contract. De prijzen van 4K zakken nu ook al snel. Ik heb niets tegen Plasma, maar het wordt steeds meer achterhaald.

Ook hier staat duidelijk het verschil tussen Plasma, LED en LCD nog eens haarfijn uitgelegd:

Maar waarschijnlijk zul je nu ook weer gaan roepen dat ook deze site onzin uitkraamt om vervolgens weer allerlei beledigingen te gaan roepen. Spaar je de moeite, sta liever open voor mensen met een andere mening en/of meer professionele kennis en ervaringen als jij. Nope, ik weet ook niet alles, maar ben wel in digitale beeldtechniek afgestudeerd en daarin ook professioneel werkzaam. Ik leer elke dag bij en kom op fora om wat op te steken, vooral internationaal. Zou je ook eens meer moeten doen dan die arrogantie de boventoon laten voeren in je berichten en je zelf de attitude van expert te geven wat je zeker nog niet bent. Je berichten hebben nu voor mij vooral een hoog klok en klepel gehalte met selectieve boekjes wijsheid. Succes ermee. :W
Geef het op. Deze discussie kun je niet winnen. Deze discussie wil je niet winnen. Deze mensen kunnen niet op een normale toon discussieren. Deze discussie moet stoppen.
pi_124694464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:19 schreef cosmosis het volgende:
Het lijkt me dat kleur / zwartwaardes etc. zeker niet subjectief zijn. Het beste beeld is toch het beeld dat het dichtst bij de werkelijkheid komt.
Dit is een zinloze uitspraak zolang je niet kunt kwantificeren hoeveel een weergegeven beeld precies afwijkt van de werkelijkheid. En dan kun je niet, omdat er allerlei verschillende aspecten zijn die je in beschouwing moet nemen en waarbij je dus wegingsfactoren zult moeten hanteren. En die wegingsfactoren zijn niet goed te objectiveren.
quote:
Wat is zwart in de echte wereld? Iets waar geen licht is. Dit is perfect meetbaar, zo ook bij een TV.
Ja, blacklevels zijn meetbaar, maar beneden een bepaalde waarde zeggen die niet veel meer. En, perfect zwart in de zin van iets wat geen licht reflecteert komt in de echte wereld eigenlijk niet voor. Als jij een stuk zwart tekenpapier op tafel ziet liggen, dan kun je zien dat dat papier een bepaalde oppervlaktestructuur heeft. Dat kan alleen bij gratie van het feit dat het papier tóch wat licht reflecteert, anders zou je de structuur helemaal niet kunnen zien.
quote:
Het groene van een grasveldje is ook prima om te zetten in een kleurencode, die je dan weer kan controleren met de output van het beeld.
Nee, vergeet het maar. Dat gras heeft namelijk niet één kleur groen, maar allerlei schakeringen. Bovendien is de waargenomen kleur van dat gras afhankelijk van (het spectrum van) de lichtbron(nen) waardoor je het gras überhaupt kunt zien. Bij daglicht ziet het er heel anders uit dan bij kunstlicht, waarbij de kleurindruk ook weer afhangt van de gebruikte kunstlichtbronnen en de plaats daarvan. En zelfs bij daglicht is de kleurindruk niet constant maar afhankelijk van bijvoorbeeld de weersgesteldheid en de stand van de zon.
quote:
Kortom, dat kwaliteit van een beeld subjectief is en niet voor iedereen hetzelfde geldt, lijkt me dikke onzin.
Nee, dat is keiharde realiteit, en dat zal ook altijd zo blijven. Dat komt omdat er talloze parameters een rol spelen, die niet door alle waarnemers op dezelfde manier worden gewogen.
quote:
Wat mensen mooi vinden is inderdaad subjectief, maar heeft niets met kwaliteit te maken. Kwaliteit moet wetenschappelijk aantoonbaar zijn, anders kun je de term kwaliteit niet gebruiken.
Nee, want je kunt het begrip kwaliteit niet vangen in een enkel getalletje, dat is geen ééndimensionale grootheid. Je kunt wel allerlei goedgedefinieerde deelaspecten van de weergave van bijvoorbeeld televisiebeelden kwantificeren, maar omdat er bij verschillende weernemers geen consensus bestaat over het relatieve belang van al die aspecten kun je ook niet tot een eensluidend oordeel komen over wat nu het 'beste' is. Dat is ook de achtergrond van het LED/LCD versus Plasma debat. Elke technologie heeft tekortkomingen, en waarnemers die zich meer storen aan de artefacten van Plasma technologie zullen wellicht een voorkeur hebben voor LCD/LED terwijl omgekeerd waarnemers die zich meer storen aan de artefacten van LCD/LED wellicht een voorkeur zullen hebben voor Plasma.
pi_124700802
quote:

[..]

Heb je überhaupt je eigen bron wel gelezen? Gelezen wat er staat? Want er staat exact wat ik dit gehele topic al roep maar dan door hun uitgelegd. Daar staat ook niet; LCD is beter, helemaal nergens. En tevens staat er ook nergens dat plasma slecht is. Dan begin jij over inbrandings gevaar en wat staat er dan in jouw link? Slight potential for burn-in

Je weet wat de Engelse vertaling voor "slight" is?

Dan begin jij weer met die enkele Sharp welk een aantal plasma modellen verslaat op bepaalde gebieden. Maar nogmaals, die Sharp representeert niet elke LCD televisie die er is. Er is een model LCD wat een aantal modellen plasma kan verslaan. Maar dat betekent nog lang niet dat het de gehele techniek plasma verslaat. En het is nog altijd een enkel model die ver boven de rest van de LCD modellen staat. En dat model is niet eens in Europa te koop.
quote:
Maar waarschijnlijk zul je nu ook weer gaan roepen dat ook deze site onzin uitkraamt om vervolgens weer allerlei beledigingen te gaan roepen. Spaar je de moeite, sta liever open voor mensen met een andere mening en/of meer professionele kennis en ervaringen als jij. Nope, ik weet ook niet alles, maar ben wel in digitale beeldtechniek afgestudeerd en daarin ook professioneel werkzaam.
Je kunt zeggen wat je wil, maar ondanks je digitale beeldtechniek studie, ben je absoluut niet professioneel. Ik denk toch wel zeker dat ik meer weet van televisies en beeldtechniek dan dat jij dat weet. En dat blijkt in dit topic en andere topics toch allemaal wel weer naar voren te komen. Echter van je continue weer in de herhaling.
quote:
Ik leer elke dag bij en kom op fora om wat op te steken, vooral internationaal. Zou je ook eens meer moeten doen dan die arrogantie de boventoon laten voeren in je berichten en je zelf de attitude van expert te geven wat je zeker nog niet bent. Je berichten hebben nu voor mij vooral een hoog klok en klepel gehalte met selectieve boekjes wijsheid. Succes ermee. :W
Dat je op die fora komt, betekent niet direct dat je ook meteen meer verstand ervan hebt. en mocht het vermoede dat ik heb kloppen, word je ook op die fora uitgelachen met je nonsens uitspraak en getroll.

De Samsung B6000 heb je, niet waar? Gekocht na negatieve ervaring met Panasonic omdat zij jouw plasma niet konden repareren en deze al buiten de garantietermijn was? Of heb ik nu de verkeerde voor mij?

Waarna je vervolgens de settings van een ander model televisie hebt gebruikt als kalibratie en je dik tevreden was met de kwaliteit? Niet wetende dat elke televisie uniek is en je niet zomaar de instellingen van een ander kan overnemen. Vooral niet wanneer het ook nog een heel ander model is met een heel ander paneel. Maar hey, jij hebt een studie beeldtechniek gedaan dus de beeldkwaliteit zal wel perfect zijn geweest. Wat zullen ze in de professionele beeldtechniekindustrie toch blij met je zijn. Zoveel kennis. *O*
  zaterdag 30 maart 2013 @ 22:26:46 #250
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_124701290
Geweldig topic zo. TS zal blij zijn met deze flamewar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')