ah, in OVT (ben dat nu aan het terugluisterenquote:Op maandag 26 november 2012 10:54 schreef jpjedi het volgende:
Overigens werd civilization V besproken op Radio1 gisterochtend. Voorbeeld dat een game niet typisch actie en jeugd betreft maar een denkspel als een schaakspel (zo werd turnbased uitgelegd) inclusief sociale, culturele en militaire ontwikkeling van een beschaving.
Doen. Maakt het spel voor de liefhebber een stuk meer speelbaar. En de AI doet voor de verandering soms enigszins rationeelquote:Op donderdag 6 december 2012 13:50 schreef HansvanOchten het volgende:
Misschien ook eens gods en kings aanschaffen.
Je moet een hogere moeilijkheidsgraad kiezen. Maar soms heb je dat AI's ervoor kiezen om niet veel steden te bouwen. Maar soms gaan ze wel veel bouwen. Dat is een beetje onvoorspelbaar.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Gods & Kings zit niet in de GOTY? Ik heb hem persoonlijk bemachtigd op GMG voor het luttele bedrag van 3¤.
Nog een vraag: is het bouwen van steden in CIV5 minder interessant dan in vorige delen? Want ik zit al op iets van 200 turns en de andere beschavingen doen totaal geen poging om de bol vol te bouwen,
Joaa, maar het is ook wel tjak duur om als een malle te gaan expanden.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:00 schreef numero_uno het volgende:
Hangt ook een beetje van de tegenstander af...
Ik merk vooral dat China, Rusland en de VS veel steden bouwen.
Ik weet dat ie er niet in zit, juist daarom vraag ik me af of het echt verschil het maaktquote:Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Gods & Kings zit niet in de GOTY? Ik heb hem persoonlijk bemachtigd op GMG voor het luttele bedrag van 3¤.
Nog een vraag: is het bouwen van steden in CIV5 minder interessant dan in vorige delen? Want ik zit al op iets van 200 turns en de andere beschavingen doen totaal geen poging om de bol vol te bouwen,
Je kan natuurlijk gaan city-spammen, maar dat gaat ten koste van je happiness en de benodigde cultuur om een policy aan te nemen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Ik deed net een potje en ik zat al in de information era terwijl een tegenstander nog 4 generaties daar voor bezig was met speren en paardenquote:Op zondag 6 januari 2013 17:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Je moet een hogere moeilijkheidsgraad kiezen. Maar soms heb je dat AI's ervoor kiezen om niet veel steden te bouwen. Maar soms gaan ze wel veel bouwen. Dat is een beetje onvoorspelbaar.
Je kan wel als je een game maakt bij advanced spionnen helemaal uit zettenquote:Op maandag 7 januari 2013 10:10 schreef Nixx- het volgende:
Het meest stomme aan Gods en Kings vind ik wel die spionnen.
Je kan niks doen om ze echt tegen te houden.
Ik geloof dat dit onze allereerste interactie ooit wordt maar civilization 5 vind ik dermate dope dat ik de kans maar neem: heel graag.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:35 schreef Montov het volgende:
Btw, ik heb nog een extra versie van Civ5 (zonder Gods & Kings) die ik gratis kan weggeven aan iemand met een steam-account. Iemand nog interesse?
Als het goed is heb je een mailtje gekregen.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik geloof dat dit onze allereerste interactie ooit wordt maar civilization 5 vind ik dermate dope dat ik de kans maar neem: heel graag.
Sinds mijn hardcopy tijdens een onhandige verhuizing samen met een dos vol andere games is verdwenen/gestolen (lang verhaal) teer ik op de torrentversies. En met steam kan je juist zo leuk nieuwe mods regelen.
Duizendmaal bedanktquote:Op maandag 21 januari 2013 19:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Als het goed is heb je een mailtje gekregen.
Nee, ik vind het juist vervelend als het te kort duurt. Hoe langer, hoe beterquote:Op maandag 21 januari 2013 18:35 schreef Montov het volgende:
Waarom begin je dan ook met Marathon?
Met Normal beginnen is toch wat leuker.
Gods and kings is dan ook een echte uitbreiding met extra functionaliteit enzo dus die is wel wat duurder dan een extra faction oidquote:Op zondag 17 februari 2013 23:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is de AI ook beter in Gods and Kings? Ik wil hem bestellen maar wat is die uitbreiding belachelijk duur zeg
Niet echtquote:Op zondag 17 februari 2013 23:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is de AI ook beter in Gods and Kings?
Waarom ik het niet meer speel is omdat de AI zo slecht omgaat met het beschermen van belangrijke resources. Je kunt met gemak die resources uitschakelen om hem zo een groot nadeel te geven.quote:
De slechte AI van Civ V is dé grote kritiek op het spel. Je moet echt op een gestoorde moeilijkheidsgraad spelen, wil je een beetje tegenstand krijgen.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom ik het niet meer speel is omdat de AI zo slecht omgaat met het beschermen van belangrijke resources. Je kunt met gemak die resources uitschakelen om hem zo een groot nadeel te geven.
Dat heb ik altijd tot in den treure gedaan in de vorige CIV versies. Tegenwoordig stel ik alles op custom in en dan zo dat je alleen kunt winnen met World Dominance. Lekker oorlog voeren dusquote:Op maandag 18 februari 2013 00:52 schreef TwyLight het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik het vaak leuker vind om gewoon een enorm empire te bouwen dan om oorlog te voeren. Vind de combat maar matig in civ
http://forums.civfanatics.com/ succesquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:39 schreef numero_uno het volgende:
Ben nu weer begonnen met Civ V en vind het nog steeds een heerlijk spel...
Alleen voel ik me echt een mongool doordat ik niet verder kom dan de moeilijkheidsgraad Warlord. Op een gegeven moment word ik echt overlopen door mijn tegenstanders.
Iemand tips om mijn Civ een beetje te helpen met starten
Dit idd. Ik hoop dat het met de nieuwe uitbreiding nu ook eindelijk mogelijk is om eens goed te traden, want hoe het systeem nu in elkaar zit slaat echt nergens op. Ik doe met geen enkele andere beschaving handel drijven omdat ze allemaal denken dat ik wel een 2 of 3 verschillende strategic resources + een x bedrag per turn ga betalen voor 1 luxury resource van hun.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:50 schreef zakjapannertje het volgende:
civ is al helemaal klaar voor het WK volgend jaar, Brazilië is ook een speelbare civ deze zomer http://well-of-souls.com/civ/civ5_bravenewworld.html
quote:A first-ever look at how Firaxis unearths the history that drives Civilization
Juist niet. G&K voegt eigenlijk alleen religie en spionnen toe. Met BNW gaat handel, diplomatiek en cultuur helemaal op de schop en wordt bovendien toerisme en archeologie geïntroduceerd.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:51 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Als ik het zo lees zijnvde veranderingen in BNW een stuk minder ingrijpend dan G&K.
Akkoord, dan heb ik me niet goed ingelezen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist niet. G&K voegt eigenlijk alleen religie en spionnen toe. Met BNW gaat handel, diplomatiek en cultuur helemaal op de schop en wordt bovendien toerisme en archeologie geïntroduceerd.
http://forums.civfanatics(...)89ff159fbf009d22af6bquote:Military: More aggressive AI city attacks.
Military: Refine larger unit formations, and adjust the AI to use these against City-States if appropriate.
Military: Make Great Generals more aware of danger nearby.
Military: The AI will now prioritize capturing original capitals and cities that were originally theirs.
Domination is nu moeilijker: voorheen was het dat jij als enige je hoofdstad moest behouden. Dat betekende dat wanneer 1 AI alle andere hoofdsteden had ingenomen, jij alleen de hoofdstad van die ene AI hoefde te veroveren. Die 75% van het land is van Civ4.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:22 schreef 2Happy4U het volgende:
Kan niet wachten om een religieus leger te maken en voor een domination victory te gaan. Wat nu ook makkelijker is omdat je alleen de capitals hoeft te overnemen ipv 75% van al het land.
Goud verkrijgen is juist moeilijker geworden lees ik. Coast, Ocean en Rivertiles verliezen hun goud, waardoor je vooral afhankelijk bent van de Trade Routes voor geld. En daarvoor moet je wel handelspartners hebben en moet je de routes beschermen tegen barbs en vijanden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Is "makkelijker" tegenwoordig de slogan voor CIV V - uitbreidingen? Zoals ik het overal lees is het nu makkelijker om cultuur te vergaren, landen in te nemen, goud te verkrijgen, spionnen te gebruiken, etc...
Uitbreidingen zouden toch juist voor meer uitdaging moeten zorgen?
4 dagen monkey testen door Amerikanen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:30 schreef AgLarrr het volgende:
Nvm, ben er uit: release date 12-07 buiten Noord-Amerika. Zit ik hier met mijn CD'tje.. Op zijn zachtst gezegd opmerkelijk..
Zelf houd ik niet van makkelijker maar bij Domination was het gewoon meer vervelend dan moeilijk. Ik bouw liever een leger en val de vijand aan dan dat ik 50 settlers maak en overal op de wereld neer pleur.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Is "makkelijker" tegenwoordig de slogan voor CIV V - uitbreidingen? Zoals ik het overal lees is het nu makkelijker om cultuur te vergaren, landen in te nemen, goud te verkrijgen, spionnen te gebruiken, etc...
Uitbreidingen zouden toch juist voor meer uitdaging moeten zorgen?
1 | \Steam\SteamApps\common\Sid Meier's Civilization V\Assets\DLC\Expansion2 |
Steam restarten?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:58 schreef Tijn het volgende:
Hoe werkt dat preloaden dan? Ik heb BNW net gekocht via Steam, maar hij downloadt niks![]()
Preloaden ging bij mij automatisch toen ik het een paar dagen geleden kocht. Paar uur daarna was het klaar.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:10 schreef Tijn het volgende:
Hmm... Hij is nu iig Steam aan het updaten. Ik hoop dat-ie straks ook BNW gaat preloaden.
Gedowngrade lijkt het wel. Ik heb al die updates ook meegepakt, maar kan nu CIV 5 G&K alleen nog in DirectX 9 draaien ipv 11.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Preloaden ging bij mij automatisch toen ik het een paar dagen geleden kocht. Paar uur daarna was het klaar.
Steam is de laatste paar dagen ook al een paar keer aan het updaten. En kennelijk wordt er aardig wat DirectX geinstalleerd wanneer je civ opstart.
Ik had hem al gekocht vóór de patch van afgelopen week, toen hij die ging downloaden kreeg ik er ook de BNW files bij. Ik heb van anderen gehoord dat ze niet konden pre-loaden toen ze BNW pas kochten na de patchquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:10 schreef Tijn het volgende:
Hmm... Hij is nu iig Steam aan het updaten. Ik hoop dat-ie straks ook BNW gaat preloaden.
Kloptquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Preloaden ging bij mij automatisch toen ik het een paar dagen geleden kocht. Paar uur daarna was het klaar.
Steam is de laatste paar dagen ook al een paar keer aan het updaten. En kennelijk wordt er aardig wat DirectX geinstalleerd wanneer je civ opstart.
man man man kalm aan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:11 schreef Tijn het volgende:
Ok, het is na 1'en. Hij is gereleased. Steam zegt dat ik het heb. Maar als ik klik op "play now" dan start-ie gewoon Gods & KingsHij heeft ook niks gedownload. Wtf, hoe werkt dit?
Ja. Sinds dinsdag alquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:26 schreef Tijn het volgende:
Dat heb ik allebei al gedaan, maar nog niks.
Kun jij het wel spelen dan
Have funquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:55 schreef Tijn het volgende:
Nou, gedownload, opgestart, introfilmpje gekeken... crasht-ie daarna
Wat een drama is dit.
[edit] graphics driver had blijkbaar een update nodig, nu doet-ie het eindelijk
Kan je niet snel op je werk even op Steam inloggen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Kper_Norci het volgende:
Kutzooitje, aan de ene kant blij dat ik nog niet gepreorderd heb (vergeten), maar ik moet vanavond echt snoeihard naar huis rijden om voor 19:00u thuis te zijn voor die 33% korting.
Aj jph. Genoeg anderen die hem voor 2 tientjes aanbieden. http://www.dlcompare.com/(...)-brave-new-world-546quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Kper_Norci het volgende:
Kutzooitje, aan de ene kant blij dat ik nog niet gepreorderd heb (vergeten), maar ik moet vanavond echt snoeihard naar huis rijden om voor 19:00u thuis te zijn voor die 33% korting.
Bedankt voor de tip, had er niet eens aan gedacht. Net gekocht via Steam en nu rij ik straks nog met een noodgang naar huis want ik heb het geduld van een klein kind met Sinterklaas en wil hem graag spelenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Kan je niet snel op je werk even op Steam inloggen?En Steam heeft ook een mobile app voor iPhone en Android
Wat een naaistreek, niet normaalquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:48 schreef ImMaxa het volgende:
BNW in de presale op Steam: ¤ 26,99
BNW gisteren op Steam: ¤ 29,99
BNW in de flash sale nu: ¤ 20,09 (Tot 19:00)
Lekker voor degenen die een pre-order hadden of op de dag van release gekocht.
Anders heb ik nog een retail key voor je. Ik heb hem dubbel. Moest hem voor een vriend reserveren. Natuurlijk heeft hij BNW al weer gekocht met de steam salequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik heb hem inmiddels ook al, maar bedankt voor het aanbod!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:30 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Anders heb ik nog een retail key voor je. Ik heb hem dubbel. Moest hem voor een vriend reserveren. Natuurlijk heeft hij BNW al weer gekocht met de steam sale
Oké dan veel plezierquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:31 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik heb hem inmiddels ook al, maar bedankt voor het aanbod!
Voor hoeveel?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:30 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Anders heb ik nog een retail key voor je. Ik heb hem dubbel. Moest hem voor een vriend reserveren. Natuurlijk heeft hij BNW al weer gekocht met de steam sale
Jaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:57 schreef 2Happy4U het volgende:
Zijn die barbarians agressiever geworden of zo? veel meer last van
Vooral die Horseman zijn dodelijk. En ook met Trade Routes is de verdediging belangrijker geworden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:57 schreef 2Happy4U het volgende:
Zijn die barbarians agressiever geworden of zo? veel meer last van
Gandhiquote:
Goed idee, BNW neem ik aan?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:38 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Gandhi
Liefhebbers voor een online game vanavond? Wel aardig misschien om met een aantal FOK!kers een pot te spelen. Ben van plan rond 8 uur ofzo te beginnen.
Ben nog aan het werkquote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:20 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Top, voeg me anders vast toe op steam
http://steamcommunity.com/id/jmxd
Ik heb daar ook wel oren naar. Als niet vanavond, dan zeker morgen (?).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:38 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Gandhi
Liefhebbers voor een online game vanavond? Wel aardig misschien om met een aantal FOK!kers een pot te spelen. Ben van plan rond 8 uur ofzo te beginnen.
Wat is je steam id? Voeg je sowieso wel even toe dan.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel oren naar. Als niet vanavond, dan zeker morgen (?).
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:21 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb een Steam Group gemaakt, kunnen we misschien vaker wat games organiseren
http://steamcommunity.com/groups/fokciv
Ook lid geworden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:21 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb een Steam Group gemaakt, kunnen we misschien vaker wat games organiseren
http://steamcommunity.com/groups/fokciv
Speel je mee vanavond?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:59 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Ook lid geworden.
Is er trouwens iemand die Civ4 nog wil?
Jup PC.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:18 schreef TwyLight het volgende:
Hebben jullie wel de PC versie? Want Mac kan tijdelijk niet tegen PC spelen omdat het een patch achterloopt
Nee, ik ben BnW nog steeds aan het uitvogelenquote:
Wij toch ookquote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:51 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Nee, ik ben BnW nog steeds aan het uitvogelenWat voor moeilijkheidsgraad spelen jullie trouwens?
Ik snap het ook nog lang niet hoor. Speel op emperor geloof ik, en verlies meestalquote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:51 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Nee, ik ben BnW nog steeds aan het uitvogelenWat voor moeilijkheidsgraad spelen jullie trouwens?
Altijd op Prince. Dan heb je geen penalties (noch in 't voordeel, noch in 't nadeel).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:51 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Daarom is er bij BNW speciaal de nadruk op gelegd nieuwe elementen toe te voegen in de late game.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:07 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb meestal als ik bij de modern era aan ben gekomen niet zo veel zin meer![]()
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Altijd op Prince. Dan heb je geen penalties (noch in 't voordeel, noch in 't nadeel).
Net m'n eerse pot BNW uitgespeeld met Polen
Jullie doen ook mee?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is er bij BNW speciaal de nadruk op gelegd nieuwe elementen toe te voegen in de late game.
Yeah, ik heb me aangemeld bij de steam-groep. Speel vanavond niet mee though, morgenmiddag kan ik weer.quote:
Heb hem nog beschikbaar voor 15,-quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:48 schreef ImMaxa het volgende:
Hm, zal dus ook betekenen dat BNW tijdens de rest van de sale geen korting meer krijgt. Jammer, had 'm wel willen hebben voor 20 euro... Nu maar elders voor wat meer.
Niet zo raar dat er geen korting zit op een gloednieuwe game, toch?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:48 schreef ImMaxa het volgende:
Hm, zal dus ook betekenen dat BNW tijdens de rest van de sale geen korting meer krijgt. Jammer, had 'm wel willen hebben voor 20 euro... Nu maar elders voor wat meer.
Ik heb al een tijd geleden de goldpack met die korting gescoord.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:09 schreef Kper_Norci het volgende:
Nu in de Summer Sale op Steam, 75% korting op Civ V en alle DLC, behalve BNW. Tot morgen 19:00u.
Daar is weinig in veranderd, happiness is de belangrijkste limiterende factor bij uitbreiding in het begin.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:23 schreef jogy het volgende:
Het is wel lastiger geworden, als ik nu snel uit probeer te breiden heb ik opeens allemaal boze inwoners en zo.
Speel met Venetië, dan heb je dat probleem nietquote:Op maandag 22 juli 2013 00:23 schreef jogy het volgende:
Het is wel lastiger geworden, als ik nu snel uit probeer te breiden heb ik opeens allemaal boze inwoners en zo.
dat ben je met vanilla alquote:Op maandag 22 juli 2013 11:06 schreef Tumble het volgende:
okay dus als ik de gold edition koop voor 9,99 op steam ben ik voorlopig zoet neem ik aan?
10HP per unit ipv 100HP. Dat is echt opeens anders, in negatieve zin, toen ik een oude scenario probeerde te spelen. Gods & Kings is echt wel een belangrijke uitbreiding om te hebben imho.quote:
Eergisteren begonnen met een huge map, 22 civs. Speel met de Babyloniërs (geen toevalquote:Op maandag 22 juli 2013 09:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Daar is weinig in veranderd, happiness is de belangrijkste limiterende factor bij uitbreiding in het begin.
Kijk eens naar de turn...quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:23 schreef ems. het volgende:
Ik zie ook niet in wat er zo episch aan is?2 steden en maar één luxury dichtbij?
Niks aan dus?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:21 schreef Meneerik2 het volgende:
Gewoon 1 potje spelen om ff te kijken of het wat leuk is en dan 1,5 dag bezig zijn. Mijn god
Jawel, juistquote:
Nee, nooit gehad. Ook niet gelezen dat anderen op het civfanatics forum daar last van hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:49 schreef DjinN het volgende:
Hebben jullie ook last van een bug bij het bouwen? Heb nu al meer dan eens meegemaakt dat ik bijv. een plantation of mine wil bouwen, dat de workers klaar zijn, en er vervolgens niks staatDan kan ik weer uit de optie kiezen om hetzelfde gebouw te bouwen
Nu je het zegt, er stonden wel barbarians in de buurt. Maar die stonden net 1 tile buiten de stadsgrenzen. Ik wist niet dat dat invloed had op mijn werkersquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, nooit gehad. Ook niet gelezen dat anderen op het civfanatics forum daar last van hebben.
Kan het zijn dat de worker is gestopt omdat er een barbarian of vijand in de buurt stond? Bij gevaar stoppen ze automatisch.
Bizar, eigenlijk is de enige constante factor op deze wereld India en China. Alle andere rijken zijn tot een einde gekomen. En laten die nu op het punt staan om eindelijk de dominante wereldmachten te worden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:43 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik speel al jarenlang Civilization, misschien dat het daardoor komt dat ik onderstaand plaatje razend interessant vind, kwam hem toevallig in een ander topic tegen. Je komt zoveel dingen tegen die je uit de Civilization reeks kent dat je onderhand meer over de geschiedenis hebt geleerd uit die spellen dan tijdens de geschiedenislessen op school
[ afbeelding ]
Ja, was laag niveau, en via hutje ja. Was bezig met mijn achievements, dus snel, klein, 1 tegenstander, dominationquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:46 schreef Montov het volgende:
Settler-niveau, waarbij je bij het begin 2 settlers krijgt?
Of een laag niveau waardoor je met een goody hut een settler krijgt. Op hogere moeilijkheidsgraad krijg je geen settler meer via aa goody hut.
Misschien bestaan ze juist omdat ze nog nooit een dominante macht zijn geweestquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bizar, eigenlijk is de enige constante factor op deze wereld India en China. Alle andere rijken zijn tot een einde gekomen. En laten die nu op het punt staan om eindelijk de dominante wereldmachten te worden.
Als ze in 2 beurten bij je worker kunnen komen, kapt hij met werken (lui kreng)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
Nu je het zegt, er stonden wel barbarians in de buurt. Maar die stonden net 1 tile buiten de stadsgrenzen. Ik wist niet dat dat invloed had op mijn werkers
Het voordeel is dat de bestede turns aan een improvement niet verloren gaan. Dus wanneer je ze weer aan het werk zet, dan zie je ook dat het aantal turns om te werken lager is dan de eerste keer.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
Nu je het zegt, er stonden wel barbarians in de buurt. Maar die stonden net 1 tile buiten de stadsgrenzen. Ik wist niet dat dat invloed had op mijn werkers
Als je een achievement wil pakken om als een bepaalde civ te winnen, dan is de snelste manier om te kiezen voor een start in de Modern Era, en het maximum aantal beurten op ongeveer 2 te zetten. Start, ga in 2 beurten je 3 settlers tot stad om bouwen, en win na 2 beurten op score. De AI is niet zo snel om alle settlers direct te gebruiken maar blijven er soms even mee rondlopen (wat overigens niet een slechte keuze is om te kijken naar de best mogelijke plek, aaleen bij max 2 beurten niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, was laag niveau, en via hutje ja. Was bezig met mijn achievements, dus snel, klein, 1 tegenstander, domination
Jep je hebt helemaal gelijkquote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ze in 2 beurten bij je worker kunnen komen, kapt hij met werken (lui kreng)
Dat was me nog niet opgevallenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:00 schreef Montov het volgende:
[..]
Het voordeel is dat de bestede turns aan een improvement niet verloren gaan. Dus wanneer je ze weer aan het werk zet, dan zie je ook dat het aantal turns om te werken lager is dan de eerste keer.
Tourism heeft 2 doeleinden: Cultural Victory en Ideological Pressure.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:24 schreef waxmask het volgende:
Die expansion verbijt ik me nu ook alweer een paar weken in. Snap toerisme nog niet helemaal, wel hoe je het kan krijgen, maar wat je uiteindelijk ermee kan. Ben dan ook nog niet in de laatste era beland.
Venice is wel erg makkelijk ja. Je kan toch vrij makkelijk City States inlijven, je hebt heel veel geld en kan er vrij makkelijk mee winnen. Indonesie daarentegen is een lastige om optimaal van de bonussen te profiteren.quote:Mijn beste game die nu nog loopt is als Venice, lastige is geen settlers en overwonnen steden blijven puppets, maar je kan er wel gebouwen en units kopen. Met Great Merchants kan je andere City-States kopen. En zodoende zit ik over heel de wereld verspreid met een +250 gold, dubbel aantal traderoutes en nog geen 1 keer oorlog gevoerd. Ik kom niet voorbij Polen qua cultuur, maar wie weet in de toekomst.
Je automatiseert je workers? Hmm, doorgaans niet echt optimaal, maar het kan wat micromanagement schelen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:13 schreef DjinN het volgende:
[..]
Jep je hebt helemaal gelijkZodra barbs weg zijn gaat worker gewoon weer verder met bouwen
Nee nee, ik automatiseer mn workers niet. Ik bedoelde meer dat ze weer verder gaan/kunnen met bouwen zodra de barbarian weg wasquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Tourism heeft 2 doeleinden: Cultural Victory en Ideological Pressure.
In het overzichtsscherm voor de Cultural Victory (klikken op het koffertje in de bovenste balk, waarbij je nog 3 andere tabs hebt die je makkelijk over het hoofd ziet), daar zie je hoever je op weg bent om Influential te zijn met andere civs voor de overwinning uiteindelijk, maar die andere fasen (Unknown, Exotic, Familiar & Popular) zijn belangrijk voor Ideological Pressure.
Wanneer je bent aangekomen in het tijdperk van Ideologies, en je verschilt van ideologie, dan bepalen die 'cultuurniveaus' de Ideological Pressure. Ben jij Familiar met de ander, en de ander is maar Exotic bij jou, dan heb je 1 niveau voordeel en krijgt die ander een penalty qua Happiness. Hoe meer cultuurniveaus jij en je ideologische vrienden voorsprong hebben, hoe erger de situatie voor de ander wordt. Mocht een tegenstander uiteindelijk op -20 Happiness staan, dan is er de kans dat een stad zich aansluit bij de populaire ideologie.
Alleen zo'n 'city flip' is mij nog niet gelukt, en is meestal te laat in het spel om echt van invloed te zijn.
[..]
Venice is wel erg makkelijk ja. Je kan toch vrij makkelijk City States inlijven, je hebt heel veel geld en kan er vrij makkelijk mee winnen. Indonesie daarentegen is een lastige om optimaal van de bonussen te profiteren.
[..]
Je automatiseert je workers? Hmm, doorgaans niet echt optimaal, maar het kan wat micromanagement schelen.
quote:Greetings, President Geert Wilders of the Party for Freedom, liberator of the free people of the Netherlands. May you long rule over this beautiful country where the people are free from hypocratic politicians and foreigners.
The Dutch have had a difficult period in the beginning of the 21st Century. A worthless currency, an economic crisis and worst of all: an invasion of Islamic "fortune seekers". But you have overcome them all, including the Europian Union and your enemies in the House of Representatives.
Mr. Wilders, will you still rule with the iron fist and carry out the wishes of Pim Fortuyn? Can you make the Netherlands a haven of wealth and freedom once more? Can you build a civilization that will stand the tests of time?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:55 schreef LeaderRoel het volgende:
Hier mijn idee voor een Civ:
Leider: Geert Wilders
Beschaving: Nieuw Nederland
Unique Trait: Party for Freedom - Buitenlandse toerisme heeft een 25% decrease van invloed op deze Civ, +25% effectiveness tegen barbarians
Unique Unit: Joint Strike Fighter (Vervangt Jet Fighter) - Zelfde statistieken als de fighter jet, maar kan zweven boven het slagveld zoals de helikopter
Unique Building: Politiemacht (Vervangt Police station) - Zelfde als police station, maar ook +1 GPT per aanhanger van een andere religie
[..]
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:43 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik speel al jarenlang Civilization, misschien dat het daardoor komt dat ik onderstaand plaatje razend interessant vind, kwam hem toevallig in een ander topic tegen. Je komt zoveel dingen tegen die je uit de Civilization reeks kent dat je onderhand meer over de geschiedenis hebt geleerd uit die spellen dan tijdens de geschiedenislessen op school
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:43 schreef Kper_Norci het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.humblebundle.com/quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:30 schreef DeHovenier het volgende:
Die 2 uitbreidingen zijn bij elkaar 60 euro
Kan ik die niet van een Fok!ker kopen ofzo?
Drie weken geleden was alles van civ v aan -75% op gamersgate. Momenteel is humble bundle volledig op Civ gericht.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:30 schreef DeHovenier het volgende:
Die 2 uitbreidingen zijn bij elkaar 60 euro
Kan ik die niet van een Fok!ker kopen ofzo?
Heul niet. Dit is gewoon de Nederlandstalige versie via m'n browser, normaal log ik autmomatisch in via de Engelstalige client.quote:Hallo!
We zien dat je inlogt vanaf een nieuwe browser of een nieuwe computer. Of misschien is het gewoon al een tijdje geleden...
http://civilization.wikia.com/wiki/Civilizations_(Civ5)quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:04 schreef DeHovenier het volgende:
Heuj, een Profeet is verschenen in mijn hoofdstad. Geen idee wat ik ermee kan, maar goed
Lang leve de lage dollarkoers.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:33 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
https://www.humblebundle.com/
15 funbux en je hebt alle DLC.
Mooi.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:20 schreef ems. het volgende:
[..]
http://civilization.wikia.com/wiki/Civilizations_(Civ5)
Voor vrijwel al je vragen wat betreft civ (5)
Met prophets kan je een religion founden. Die geven dan ook weer bepaalde voordelen (waaruit je de keuze krijgt. Doorgaans hebben die religions een voordeel als er des te meer mensen die religion volgen. Ook daar kan je prophets (en later missionaries) voor gebruiken
Ook is er ingame rechtsboven in je scherm een civilopedia knopje waarin je alle dingen die je niet begrijpt kan opzoeken.
Herkenbaarquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:01 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Lang leve de lage dollarkoers.![]()
Zojuist aangeschaft, nu nog tijd.. Just one more turn.
[ afbeelding ]
Ah. En je leger, ben je daar upkeep aan kwijt? Als ik een stad opdracht geef om een soldaat te trainen, dan zie ik dat er niet bij staan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:13 schreef AntiChrist7 het volgende:
Er is geen upkeep voor tiles improvements (behalve voor wegen/spoorwegen), maar meestal heb je je werkers toch ergens anders nodig. Als je idle werkers hebt die niks meer te doen hebben, is het een teken dat je er teveel hebt. 1 per stad is ongeveer voldoende.
Hoe meer bevolking je hebt, hoe meer moeite je moet doen om het volk tevreden te houden. Vaak is het ook geen goed plan (tenzij je een gigantische surplus aan hapiness hebt) om in één keer alle steden van een volk te veroveren. Dan krijg je inderdaad die nosedive in vrolijkheid.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:01 schreef DeHovenier het volgende:
Ok.
Hoe hou je je volk vrolijk? Het is geen doen om te gaan veroveren want voor elke stad krijg je een -20 hit.
Pas daar wel mee op. Het veroveren van city-states wekt doorgaans een hoop kwade wil bij de andere civs. Afhankelijk van hoe je speelt is het ook vaak voordeliger om goede relaties te onderhouden met de city-states in kwestie, zelfs als je een warmonger bent.quote:Ik speel met Rome op een Huge map met 10 andere civs, op Marathon snelheid. Heb pas 1 stadstaat veroverd
Roads kosten ook geld per turn, dus probeer, zeker in het beginfase van de game daar nog niet al te veel nadruk op te leggen. Je kan steden ook over zee verbinden door in beide een harbor te bouwen. (mits ze aan dezelfde plas water/zee liggen)quote:, en ben nu bezig met het aanleggen van wegen dmv legionnaires naar Venetie, die maar 1 stad heeft en dat is zijn hoofdstad.
Ga maar niet al te veel uit van de goedheid van die indiaanquote:Ik ben vriendjes met die ene indiaan, en wij drieen zijn de engie spelers op het continent. Op andere continenten zitten India, Japan en Brazilie en nog een paar.
Je moet oppassen voor India wanneer je de atoomtijdperk bereikt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:01 schreef DeHovenier het volgende:
Ok.
Hoe hou je je volk vrolijk? Het is geen doen om te gaan veroveren want voor elke stad krijg je een -20 hit. Ik speel met Rome op een Huge map met 10 andere civs, op Marathon snelheid. Heb pas 1 stadstaat veroverd, en ben nu bezig met het aanleggen van wegen dmv legionnaires naar Venetie, die maar 1 stad heeft en dat is zijn hoofdstad. Ik ben vriendjes met die ene indiaan, en wij drieen zijn de engie spelers op het continent. Op andere continenten zitten India, Japan en Brazilie en nog een paar.
Is dat zo erg danquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:43 schreef DJKoster het volgende:
Op Easy waarschijnlijk wel, daar smeken ze om een peace treatie na elke unit die je afmaakt.
Je hebt het voordeel dat je met de Grieken speelt, dan verloopt de invloed op Stadstaten niet snel, dus minder duur.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:26 schreef DeHovenier het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden
Ben een nieuw spel gestart, met mn andere ga ik later wel verder. Ik ben nu Greek, maar dat schiet niet echt op want ik zit op een heel klein continent, samen met 2 andere stadstaten. Hen te vriend houden kost me teveel geld, dus ik voer alleen maar missies uit die in mijn macht liggen (bv barbarenkamp in de buurt razen). Ik heb sowieso weinig aan ze want de ene is militair en de andere religieus.
Ik zit nu begin Medieval Era, was 1 van de laatste, en heb nog geen enkele Civ ontmoet dankzij m'n eiland. Heb wel een trireme, maar ja, coastal waters heh
Ik speel altijd op Easy mode, vanwege de nieuwe uitbreidingen. Ik snap nog niet alles dus doe ik het voorzichtig aan.
Gandhi is toch iemand die niet houdt van oorlog? En als je van hem een Ally maakt dan blijft ie je ook trouw? Dat is wat ik gelezen heb.
Mwah, ik was een kansloze oorlog tegen een Viking begonnen. Die smeekte om de 10 turns of ik toch echt wou stoppen met aanvallen..quote:
Mijn tweede spelletje ooit op Easy:quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:43 schreef DJKoster het volgende:
Op Easy waarschijnlijk wel, daar smeken ze om een peace treatie na elke unit die je afmaakt.
Het duurt mij te lang. Je kan inderdaad haast geen game afmaken dus imo alleen geschikt om op lan party mp te doen of online met een klein groepje vrienden. Daarnaast kan ik maar geen potje winnen op emperor dus ik ben ook te slecht om online enige degelijke tegenstand te bieden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:41 schreef AntiChrist7 het volgende:
Zijn er mensen die al ervaring hebben met de MP en/of zin in hebben? Ik heb lange tijd geleden (nog met gods en kings) een mp gespeeld met 5 man. Pakte een hele tijd in. Maar ben nu bezig met enkele groepjes voor wat games, moeilijkheid is iedereen terug te samen krijgen de volgende dag(en). Op quick kan je op 1 avond vrij snel 100 turns doen, en de game is veel stabieler dan ervoor
Dat kan ja. Maar ik vermoed dat je te laat je benodigdd faith binnen had om dat nu nog te doen.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:30 schreef Stofzuigert het volgende:
Eindelijk met Civ V kunnen beginnen.
Civ IV in 2008 nog gespeeld ofzo, daarna niks meer. Heb de GOTY versie opgepikt bij intertoys voor een tientje.
Alles random, prince difficulty, epic speed, large map met 7 AIs en 20 city states.
Kreeg Amerika op een continents map. Gaat wel lekker.
Kan ik een religion maken of heb ik dan uitbreidingen nodig?
allemaal civs die er wel van houden om te rellenquote:Op zondag 27 april 2014 01:20 schreef DeHovenier het volgende:
Hoogste difficulty wat ik heb gedaan is easy
Zit nu op een all-terrain map (ok, aan de randen nog zee en wat ieniemienie eilandjes) samen met de zulu's, mongolen, hunnen, azteken, de Songhai, china, en een indiaan. Ik ben Ethiopie. Lekker rellen
Idd, daarom. Die kut Wu Zetian had in m'n andere game 5 van de 8 civs veroverd. Die gaat voor den conquest victory, diplomatic victory en de ruimtevaart vitory (weet zo ff de naam niet). Daar ben ik Egypte, en was aan de andere kant van de kaart gestart.quote:Op zondag 27 april 2014 14:23 schreef numero_uno het volgende:
[..]
allemaal civs die er wel van houden om te rellen
maar met Ethiopië wel een fijne civ vanwege hun bonus
In normale games beperk ik mij ook tot King difficulty, maar in scenario's kan je wel hoger mikken. Ze zijn korter, dus heeft de AI minder tijd om zijn boosts te gebruiken, en zeker de militaire scenario's (1066, mongolen) zijn niet zo moeilijk omdat de AI niet uitblinkt in troop movementquote:Op zondag 27 april 2014 01:20 schreef DeHovenier het volgende:
Hoogste difficulty wat ik heb gedaan is easy
Voor religion heb ik de uitbreiding Gods & Kings nodig en die zit dus niet in the GOTY edition. wel jammer.quote:Op donderdag 24 april 2014 17:38 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Dat kan ja. Maar ik vermoed dat je te laat je benodigdd faith binnen had om dat nu nog te doen.
Ik raad je aan om op zoek te gaan naar de gold edition. De uitbreiding maken het spel echt veel leuker (en completer)quote:
dlcompare om te beginnen.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:18 schreef Stofzuigert het volgende:
[..]
Ik raad je aan om op zoek te gaan naar de gold edition. De uitbreiding maken het spel echt veel leuker (en completer)
Ik had laatst een aanbieding voor 16 euro. Het was een mac edition, maar je ontving een steam key en die werkt ook prima op windows systemen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:31 schreef Prik0 het volgende:
Zijn er Fokkers die zien hebben om zometeen MP te spelen?
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:54 schreef AntiChrist7 het volgende:
Mp is wel leuk, omdat je lekker kan onder de tafel afspreken en samenspannen in een manier die niet met de AI gaat.
Nadeel is wel dat een game lang duurt (zelfs op quick) en je er toch een paar avonden voor zal moeten uitbesteden. Dus goed afspreken is wel cruciaal. Veel saven is ook belangrijk, want hij durft al eens te desynchroniseren.
Er zit ook een dimplomatiebug in, dat je een voorstel kan aanpassen en het dan meteen geaccepteerd wordt (bv, A biedt mij citrus voor katoen aan, ik verander dat naar geef me 10g per turn, en hij krijgt de kans niet om dat te herzien). Daar moet je wat rekenen op de eerlijkheid van de andere, en goed communiceren.
Een game in gang krijgen en de eerste 100 turns is niet lastig, om het daarna weer verder te krijgen, dat is de moeilijkheid :p
Niet iedereen is de hele dag thuis he :p En dan heb je ook nog erbij dat mensen op verschillende uren gaan eten enzo.quote:Op maandag 19 mei 2014 18:54 schreef Prik0 het volgende:
Haha is het niet makkelijker om gewoon met zijn vieren een dag/avond op te offeren? Een game op quick moet < 8 uur wel te doen zijn met zijn vieren/vijven toch?
Ik vind quick zo kut hehquote:Op maandag 19 mei 2014 18:54 schreef Prik0 het volgende:
Haha is het niet makkelijker om gewoon met zijn vieren een dag/avond op te offeren? Een game op quick moet < 8 uur wel te doen zijn met zijn vieren/vijven toch?
'Yes eindelijk mijn legiona- oh het zijn al longswordsmen.'quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vind quick zo kut hehNet als normal trouwens. Epic en marathon is where it's at, hoewel ik maar zelden het geduld kan hebben om marathon te spelen.
Epic en Marathonquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vind quick zo kut hehNet als normal trouwens. Epic en marathon is where it's at, hoewel ik maar zelden het geduld kan hebben om marathon te spelen.
Vrij makkelijk om in te komen. Zou aanraden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Hoe complex is dit spel eigenlijk? Ik zie het overal langskomen en het lijkt me wel wat.
Vergelijkbaar met Victoria of toch wel minder?
Ik weet wat victoria is, alleen nog niet gespeeld. In ieder geval is het makkelijker/minder complex dan de paradox gamesquote:Op donderdag 22 mei 2014 15:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Hoe complex is dit spel eigenlijk? Ik zie het overal langskomen en het lijkt me wel wat.
Vergelijkbaar met Victoria of toch wel minder?
Wel een hoop micromanagementdinges of niet?quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:56 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Vrij makkelijk om in te komen. Zou aanraden.
Dat klinkt in ieder geval goed, ik zal eens verder kijken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:57 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Ik weet wat victoria is, alleen nog niet gespeeld. In ieder geval is het makkelijker/minder complex dan de paradox games
Wel als je al even bezig bent met een potje. In het begin zit je alleen maar op 'next turn' te klikken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:10 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Wel een hoop micromanagementdinges of niet?
[..]
Dat klinkt in ieder geval goed, ik zal eens verder kijken.
Ik heb nog even goed verder gekeken, dit soort spellen ben ik helaas gruwelijk slecht in.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Wel als je al even bezig bent met een potje. In het begin zit je alleen maar op 'next turn' te klikken.
Ik ook maar alsnog is het erg leuk. Gewoon op het laagste niveau spelen en domineren die shit!quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:58 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ik heb nog even goed verder gekeken, dit soort spellen ben ik helaas gruwelijk slecht in.
Ik zal het wel even, eh, proberen dan. Ehehe.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ook maar alsnog is het erg leuk. Gewoon op het laagste niveau spelen en domineren die shit!
Ja, gewoon even met de tutorial meespelen. Op het einde wil je alleen maar nieuwe ontdekkingen doen en weten welke geweldige wapens irrigatietechnieken je dan weer hebt ontsloten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:19 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ik zal het wel even, eh, proberen dan. Ehehe.
En nu als Nederland de wereld domineren mijn padawan.quote:
Dat probeer ik nu met Japan. Alles gaat goed totdat ik zo'n stad kapot ga maken.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:34 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En nu als Nederland de wereld domineren mijn padawan.
ja daarvoor moet je idd goed bewapend ten tonele verschijnenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:08 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Dat probeer ik nu met Japan. Alles gaat goed totdat ik zo'n stad kapot ga maken.
Maar maar één keer op het laagste niveau. Tot niveau 4-5 is de CPU zo dom dat er eigenlijk geen enkele uitdaging in het spel zit. Dus probeer wel als je het spel enigszins onder controle hebt de difficulty wat hoger te zetten!quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ook maar alsnog is het erg leuk. Gewoon op het laagste niveau spelen en domineren die shit!
Alleen de hoofdsteden innemen is genoeg voor de Domination Victory.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:08 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Dat probeer ik nu met Japan. Alles gaat goed totdat ik zo'n stad kapot ga maken.
Zal ik ook eens proberen. Ik speel nu op de kleinst mogelijke map en ik heb alle kleinere steden al overgenomen (plus twee steden van m'n "tegenstander). Dat duurt inderdaad best lang.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Alleen de hoofdsteden innemen is genoeg voor de Domination Victory.
Alle steden innemen/vernietigen is een hoop werk.
quote:Op zondag 25 mei 2014 01:15 schreef Seven. het volgende:
Ik wil civ op mijn tablet of telefoon maar ik kan niks vinden.
Ziet er leuk uit.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:18 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
alleen voor JAVA capabel telefoons dus geen IOS/ANDROID
Civ V heeft al (Windows 8) touch screen supportquote:Op zondag 25 mei 2014 11:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit.
Vraag me af hoelang het gaat duren voordat Civ op tablets etc verschijnt. Turn-based-hexed games werken daar prima op, lijkt me.
iPad https://itunes.apple.com/(...)for/id364150646?mt=8quote:Op zondag 25 mei 2014 01:15 schreef Seven. het volgende:
Gisternacht gedownload (trial version want da's gratisquote:Op zondag 25 mei 2014 12:00 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Civ V heeft al (Windows 8) touch screen support
Geen city states overnemen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:05 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Zal ik ook eens proberen. Ik speel nu op de kleinst mogelijke map en ik heb alle kleinere steden al overgenomen (plus twee steden van m'n "tegenstander). Dat duurt inderdaad best lang.
Wat houdt dat in dan?quote:Op zondag 25 mei 2014 13:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Geen city states overnemen.
Dan krijg je een gigantische warmongering penalty
Vinden civs je een eikel. Denounced, minder onderhandelingen, sneller aangevallen. Sommige civs vinden warmongers niet erg zoals Alexander.quote:
Oh, zo. Dan maak ik die civs toch gewoon kapot?quote:Op zondag 25 mei 2014 13:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Vinden civs je een eikel. Denounced, minder onderhandelingen, sneller aangevallen. Sommige civs vinden warmongers niet erg zoals Alexander.
City states doen niemand kwaad, dus je kunt ze het beste te vriend houden. Focus je gewoon op de andere civs, scheelt weer gastjesquote:Op zondag 25 mei 2014 14:43 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Oh, zo. Dan maak ik die civs toch gewoon kapot?
quote:Op zondag 25 mei 2014 12:01 schreef TwyLight het volgende:
[..]
iPad https://itunes.apple.com/(...)for/id364150646?mt=8
iPhone https://itunes.apple.com/(...)ion/id324563544?mt=8
quote:Op zondag 25 mei 2014 12:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gisternacht gedownload (trial version want da's gratis) . Op zich niet slecht maar binnen 10 minuten heb je al 4 andere civs ontmoet en oorlog start nog sneller
. Ik wil altijd zo lang mogelijk exploren, ik speel ook altijd op huge maps.
quote:Op zondag 25 mei 2014 13:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Geen city states overnemen.
Dan krijg je een gigantische warmongering penalty
quote:
quote:Op zondag 25 mei 2014 14:07 schreef AntiChrist7 het volgende:
Gewoon allyen met city states is veel profijtelijker. Zeker als je er patronage bijneemt
quote:
Tijd voor een multiplayer game?quote:Op zondag 25 mei 2014 15:20 schreef MrStalin het volgende:
[..]
City states doen niemand kwaad, dus je kunt ze het beste te vriend houden. Focus je gewoon op de andere civs, scheelt weer gastjes
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:24 schreef ems. het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:29 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Epic en Marathon
Speel ik het liefste.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef jogy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:28 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, gewoon even met de tutorial meespelen. Op het einde wil je alleen maar nieuwe ontdekkingen doen en weten welke geweldige wapens irrigatietechnieken je dan weer hebt ontsloten.
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:42 schreef numero_uno het volgende:
[..]
ja daarvoor moet je idd goed bewapend ten tonele verschijnen
let vooral op op welke units een penalty hebben als ze steden aanvallen. In het begin bestormde ik steden met mijn cavalerie.
Onbegonnen zaak kan ik je vertellen.
Je moet echt wachten totdat je siege weapons kan inzetten
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 14:10 schreef ems. het volgende:
Ik probeer weleens vredig CiV te spelen maar de AI doet altijd zo stoer tegen me dat ik het niet kan laten om uiteindelijk langzaam iedereen uit te roeien
[..]
Maar maar één keer op het laagste niveau. Tot niveau 4-5 is de CPU zo dom dat er eigenlijk geen enkele uitdaging in het spel zit. Dus probeer wel als je het spel enigszins onder controle hebt de difficulty wat hoger te zetten!
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Alleen de hoofdsteden innemen is genoeg voor de Domination Victory.
Alle steden innemen/vernietigen is een hoop werk.
Ook even mee in de quote alertquote:Op zondag 25 mei 2014 01:15 schreef Seven. het volgende:
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:14 schreef numero_uno het volgende:
Heb met 3 vrienden eens een potje gedaan... waren toch degelijk 11 uur bezig in totaal. Het leukste was de onofficiële diplomatie die er plaatsvond via whatsapp
Helaas zelf ook de dupe van geworden
Smile and wave boys, smile and wavequote:Op zondag 25 mei 2014 19:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Doen alsof er niets aan de hand, en ondertussen via de chat alvast het land van speler X verdelen. Goede tijden altijd ja.
Volgens mij heeft civ een wat lager instap niveau. Civ is grafisch natuurlijk wel een stuk sterker.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:03 schreef Super-B het volgende:
Civilization 5 VS. Europa Universalis 4
Welke en waarom?
Ik wil wel maar momenteel alleen CIV op mijn windows phone dus dat gaat 'm niet worden.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:34 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ook even mee in de quote alert
Tijd voor een multiplayer game?
Illegale rave.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat is dit dan weer...
barbarian party?
Heb je die optie 'Raving Barbarians' aanstaan?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wat is dit dan weer...
barbarian party?
:pquote:Op maandag 9 juni 2014 01:29 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Heb je die optie 'Raving Barbarians' aanstaan?
Leuk als je Duitsland bent, of de Songhai.
Ik zeg: tijd voor wat atoombommen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |