ah, in OVT (ben dat nu aan het terugluisterenquote:Op maandag 26 november 2012 10:54 schreef jpjedi het volgende:
Overigens werd civilization V besproken op Radio1 gisterochtend. Voorbeeld dat een game niet typisch actie en jeugd betreft maar een denkspel als een schaakspel (zo werd turnbased uitgelegd) inclusief sociale, culturele en militaire ontwikkeling van een beschaving.
Doen. Maakt het spel voor de liefhebber een stuk meer speelbaar. En de AI doet voor de verandering soms enigszins rationeelquote:Op donderdag 6 december 2012 13:50 schreef HansvanOchten het volgende:
Misschien ook eens gods en kings aanschaffen.
Je moet een hogere moeilijkheidsgraad kiezen. Maar soms heb je dat AI's ervoor kiezen om niet veel steden te bouwen. Maar soms gaan ze wel veel bouwen. Dat is een beetje onvoorspelbaar.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Gods & Kings zit niet in de GOTY? Ik heb hem persoonlijk bemachtigd op GMG voor het luttele bedrag van 3¤.
Nog een vraag: is het bouwen van steden in CIV5 minder interessant dan in vorige delen? Want ik zit al op iets van 200 turns en de andere beschavingen doen totaal geen poging om de bol vol te bouwen,
Joaa, maar het is ook wel tjak duur om als een malle te gaan expanden.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:00 schreef numero_uno het volgende:
Hangt ook een beetje van de tegenstander af...
Ik merk vooral dat China, Rusland en de VS veel steden bouwen.
Ik weet dat ie er niet in zit, juist daarom vraag ik me af of het echt verschil het maaktquote:Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Gods & Kings zit niet in de GOTY? Ik heb hem persoonlijk bemachtigd op GMG voor het luttele bedrag van 3¤.
Nog een vraag: is het bouwen van steden in CIV5 minder interessant dan in vorige delen? Want ik zit al op iets van 200 turns en de andere beschavingen doen totaal geen poging om de bol vol te bouwen,
Je kan natuurlijk gaan city-spammen, maar dat gaat ten koste van je happiness en de benodigde cultuur om een policy aan te nemen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Ik deed net een potje en ik zat al in de information era terwijl een tegenstander nog 4 generaties daar voor bezig was met speren en paardenquote:Op zondag 6 januari 2013 17:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Je moet een hogere moeilijkheidsgraad kiezen. Maar soms heb je dat AI's ervoor kiezen om niet veel steden te bouwen. Maar soms gaan ze wel veel bouwen. Dat is een beetje onvoorspelbaar.
Je kan wel als je een game maakt bij advanced spionnen helemaal uit zettenquote:Op maandag 7 januari 2013 10:10 schreef Nixx- het volgende:
Het meest stomme aan Gods en Kings vind ik wel die spionnen.
Je kan niks doen om ze echt tegen te houden.
Ik geloof dat dit onze allereerste interactie ooit wordt maar civilization 5 vind ik dermate dope dat ik de kans maar neem: heel graag.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:35 schreef Montov het volgende:
Btw, ik heb nog een extra versie van Civ5 (zonder Gods & Kings) die ik gratis kan weggeven aan iemand met een steam-account. Iemand nog interesse?
Als het goed is heb je een mailtje gekregen.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik geloof dat dit onze allereerste interactie ooit wordt maar civilization 5 vind ik dermate dope dat ik de kans maar neem: heel graag.
Sinds mijn hardcopy tijdens een onhandige verhuizing samen met een dos vol andere games is verdwenen/gestolen (lang verhaal) teer ik op de torrentversies. En met steam kan je juist zo leuk nieuwe mods regelen.
Duizendmaal bedanktquote:Op maandag 21 januari 2013 19:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Als het goed is heb je een mailtje gekregen.
Nee, ik vind het juist vervelend als het te kort duurt. Hoe langer, hoe beterquote:Op maandag 21 januari 2013 18:35 schreef Montov het volgende:
Waarom begin je dan ook met Marathon?
Met Normal beginnen is toch wat leuker.
Gods and kings is dan ook een echte uitbreiding met extra functionaliteit enzo dus die is wel wat duurder dan een extra faction oidquote:Op zondag 17 februari 2013 23:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is de AI ook beter in Gods and Kings? Ik wil hem bestellen maar wat is die uitbreiding belachelijk duur zeg
Niet echtquote:Op zondag 17 februari 2013 23:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is de AI ook beter in Gods and Kings?
Waarom ik het niet meer speel is omdat de AI zo slecht omgaat met het beschermen van belangrijke resources. Je kunt met gemak die resources uitschakelen om hem zo een groot nadeel te geven.quote:
De slechte AI van Civ V is dé grote kritiek op het spel. Je moet echt op een gestoorde moeilijkheidsgraad spelen, wil je een beetje tegenstand krijgen.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom ik het niet meer speel is omdat de AI zo slecht omgaat met het beschermen van belangrijke resources. Je kunt met gemak die resources uitschakelen om hem zo een groot nadeel te geven.
Dat heb ik altijd tot in den treure gedaan in de vorige CIV versies. Tegenwoordig stel ik alles op custom in en dan zo dat je alleen kunt winnen met World Dominance. Lekker oorlog voeren dusquote:Op maandag 18 februari 2013 00:52 schreef TwyLight het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik het vaak leuker vind om gewoon een enorm empire te bouwen dan om oorlog te voeren. Vind de combat maar matig in civ
http://forums.civfanatics.com/ succesquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:39 schreef numero_uno het volgende:
Ben nu weer begonnen met Civ V en vind het nog steeds een heerlijk spel...
Alleen voel ik me echt een mongool doordat ik niet verder kom dan de moeilijkheidsgraad Warlord. Op een gegeven moment word ik echt overlopen door mijn tegenstanders.
Iemand tips om mijn Civ een beetje te helpen met starten
Dit idd. Ik hoop dat het met de nieuwe uitbreiding nu ook eindelijk mogelijk is om eens goed te traden, want hoe het systeem nu in elkaar zit slaat echt nergens op. Ik doe met geen enkele andere beschaving handel drijven omdat ze allemaal denken dat ik wel een 2 of 3 verschillende strategic resources + een x bedrag per turn ga betalen voor 1 luxury resource van hun.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:50 schreef zakjapannertje het volgende:
civ is al helemaal klaar voor het WK volgend jaar, Brazilië is ook een speelbare civ deze zomer http://well-of-souls.com/civ/civ5_bravenewworld.html
quote:A first-ever look at how Firaxis unearths the history that drives Civilization
Juist niet. G&K voegt eigenlijk alleen religie en spionnen toe. Met BNW gaat handel, diplomatiek en cultuur helemaal op de schop en wordt bovendien toerisme en archeologie geïntroduceerd.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:51 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Als ik het zo lees zijnvde veranderingen in BNW een stuk minder ingrijpend dan G&K.
Akkoord, dan heb ik me niet goed ingelezen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist niet. G&K voegt eigenlijk alleen religie en spionnen toe. Met BNW gaat handel, diplomatiek en cultuur helemaal op de schop en wordt bovendien toerisme en archeologie geïntroduceerd.
http://forums.civfanatics(...)89ff159fbf009d22af6bquote:Military: More aggressive AI city attacks.
Military: Refine larger unit formations, and adjust the AI to use these against City-States if appropriate.
Military: Make Great Generals more aware of danger nearby.
Military: The AI will now prioritize capturing original capitals and cities that were originally theirs.
Domination is nu moeilijker: voorheen was het dat jij als enige je hoofdstad moest behouden. Dat betekende dat wanneer 1 AI alle andere hoofdsteden had ingenomen, jij alleen de hoofdstad van die ene AI hoefde te veroveren. Die 75% van het land is van Civ4.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:22 schreef 2Happy4U het volgende:
Kan niet wachten om een religieus leger te maken en voor een domination victory te gaan. Wat nu ook makkelijker is omdat je alleen de capitals hoeft te overnemen ipv 75% van al het land.
Goud verkrijgen is juist moeilijker geworden lees ik. Coast, Ocean en Rivertiles verliezen hun goud, waardoor je vooral afhankelijk bent van de Trade Routes voor geld. En daarvoor moet je wel handelspartners hebben en moet je de routes beschermen tegen barbs en vijanden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Is "makkelijker" tegenwoordig de slogan voor CIV V - uitbreidingen? Zoals ik het overal lees is het nu makkelijker om cultuur te vergaren, landen in te nemen, goud te verkrijgen, spionnen te gebruiken, etc...
Uitbreidingen zouden toch juist voor meer uitdaging moeten zorgen?
4 dagen monkey testen door Amerikanen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:30 schreef AgLarrr het volgende:
Nvm, ben er uit: release date 12-07 buiten Noord-Amerika. Zit ik hier met mijn CD'tje.. Op zijn zachtst gezegd opmerkelijk..
Zelf houd ik niet van makkelijker maar bij Domination was het gewoon meer vervelend dan moeilijk. Ik bouw liever een leger en val de vijand aan dan dat ik 50 settlers maak en overal op de wereld neer pleur.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Is "makkelijker" tegenwoordig de slogan voor CIV V - uitbreidingen? Zoals ik het overal lees is het nu makkelijker om cultuur te vergaren, landen in te nemen, goud te verkrijgen, spionnen te gebruiken, etc...
Uitbreidingen zouden toch juist voor meer uitdaging moeten zorgen?
1 | \Steam\SteamApps\common\Sid Meier's Civilization V\Assets\DLC\Expansion2 |
Steam restarten?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:58 schreef Tijn het volgende:
Hoe werkt dat preloaden dan? Ik heb BNW net gekocht via Steam, maar hij downloadt niks![]()
Preloaden ging bij mij automatisch toen ik het een paar dagen geleden kocht. Paar uur daarna was het klaar.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:10 schreef Tijn het volgende:
Hmm... Hij is nu iig Steam aan het updaten. Ik hoop dat-ie straks ook BNW gaat preloaden.
Gedowngrade lijkt het wel. Ik heb al die updates ook meegepakt, maar kan nu CIV 5 G&K alleen nog in DirectX 9 draaien ipv 11.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Preloaden ging bij mij automatisch toen ik het een paar dagen geleden kocht. Paar uur daarna was het klaar.
Steam is de laatste paar dagen ook al een paar keer aan het updaten. En kennelijk wordt er aardig wat DirectX geinstalleerd wanneer je civ opstart.
Ik had hem al gekocht vóór de patch van afgelopen week, toen hij die ging downloaden kreeg ik er ook de BNW files bij. Ik heb van anderen gehoord dat ze niet konden pre-loaden toen ze BNW pas kochten na de patchquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:10 schreef Tijn het volgende:
Hmm... Hij is nu iig Steam aan het updaten. Ik hoop dat-ie straks ook BNW gaat preloaden.
Kloptquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Preloaden ging bij mij automatisch toen ik het een paar dagen geleden kocht. Paar uur daarna was het klaar.
Steam is de laatste paar dagen ook al een paar keer aan het updaten. En kennelijk wordt er aardig wat DirectX geinstalleerd wanneer je civ opstart.
man man man kalm aan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:11 schreef Tijn het volgende:
Ok, het is na 1'en. Hij is gereleased. Steam zegt dat ik het heb. Maar als ik klik op "play now" dan start-ie gewoon Gods & KingsHij heeft ook niks gedownload. Wtf, hoe werkt dit?
Ja. Sinds dinsdag alquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:26 schreef Tijn het volgende:
Dat heb ik allebei al gedaan, maar nog niks.
Kun jij het wel spelen dan
Have funquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:55 schreef Tijn het volgende:
Nou, gedownload, opgestart, introfilmpje gekeken... crasht-ie daarna
Wat een drama is dit.
[edit] graphics driver had blijkbaar een update nodig, nu doet-ie het eindelijk
Kan je niet snel op je werk even op Steam inloggen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Kper_Norci het volgende:
Kutzooitje, aan de ene kant blij dat ik nog niet gepreorderd heb (vergeten), maar ik moet vanavond echt snoeihard naar huis rijden om voor 19:00u thuis te zijn voor die 33% korting.
Aj jph. Genoeg anderen die hem voor 2 tientjes aanbieden. http://www.dlcompare.com/(...)-brave-new-world-546quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Kper_Norci het volgende:
Kutzooitje, aan de ene kant blij dat ik nog niet gepreorderd heb (vergeten), maar ik moet vanavond echt snoeihard naar huis rijden om voor 19:00u thuis te zijn voor die 33% korting.
Bedankt voor de tip, had er niet eens aan gedacht. Net gekocht via Steam en nu rij ik straks nog met een noodgang naar huis want ik heb het geduld van een klein kind met Sinterklaas en wil hem graag spelenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Kan je niet snel op je werk even op Steam inloggen?En Steam heeft ook een mobile app voor iPhone en Android
Wat een naaistreek, niet normaalquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:48 schreef ImMaxa het volgende:
BNW in de presale op Steam: ¤ 26,99
BNW gisteren op Steam: ¤ 29,99
BNW in de flash sale nu: ¤ 20,09 (Tot 19:00)
Lekker voor degenen die een pre-order hadden of op de dag van release gekocht.
Anders heb ik nog een retail key voor je. Ik heb hem dubbel. Moest hem voor een vriend reserveren. Natuurlijk heeft hij BNW al weer gekocht met de steam salequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Kper_Norci het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |