De hoofdreden daarvoor was geloof ik dat Bouyeri aangaf het zo weer te doen, de NLe staat niet te erkennen en volledig volgens de sharia-wetten leefde + die verklaring van oorlog die hij op hem pinde. Daarom vond men hem te gevaarlijk om weer vrij rond te lopen.quote:Op maandag 26 november 2012 12:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waarom voor de moord op Theo van Gogh levenslang en voor de moord op Fortuijn veel minder?
Volgens mij is dat meer grootspraak. Als 'ie al meerdere keren, zonder begeleiding, op verlof is geweest had V. dat niet kunnen navertellen. Als het om hardcore tegenstanders gaat dan he? Wat je hoort zijn voornamelijk schreeuwers.quote:Op maandag 26 november 2012 12:46 schreef Scorpie het volgende:
Hij mag echt hard gaan vluchten als hij ooit vrijkomt. Zijn genoeg mensen die hem wel om willen brengen
En als ik Piet van de Rabobank vermoord, dan wordt de arbeidsmarkt verstoord. GVD toch. Wat een argument.quote:Op maandag 26 november 2012 12:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het was simpelweg niet een 'gewone' moord, maar 1 die het hele democratische proces ondermijnde.
Verder is het niet zo vreemd, want er worden heel vaak verschillende soorten straffen voor moord gegeven.
Ja, gegeven de situatie wel ja. Als het bijvoorbeeld Johan Vlemmix (lijsttrekker Partij van de Toekomst) was geweest die was omgelegd, was dat weer van minder belang dan Fortuyn, die overduidelijk op weg was om een zeer grote partij te worden.quote:Op maandag 26 november 2012 12:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dus de moord op een politicus moet zwaarder bestraft worden, dan wanneer jij (bijvoorbeeld) vermoord wordt? Want dat zeg jij nu: jij doet er minder toe, dan Fortuyn.
Wat een eigenwaarde.
Als je dat verschil echt niet inziet, tja.quote:Op maandag 26 november 2012 12:51 schreef OeJ het volgende:
[..]
En als ik Piet van de Rabobank vermoord, dan wordt de arbeidsmarkt verstoord. GVD toch. Wat een argument.
Precies ja. Tja... - Eigenlijk te bezopen om nog woorden aan vuil te maken.quote:Op maandag 26 november 2012 12:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als je dat verschil echt niet inzit, tja.
Ik heb de laatste tijd de indruk dat vrijwel iedere uitspraak een dwaling is.quote:Op maandag 26 november 2012 10:50 schreef Boldface het volgende:
De man had natuurlijk levenslang moeten krijgen. Dat die straf destijds niet is opgelegd, is één van de grootste dwalingen in onze rechtspraak ooit.
Overigens is een bericht dat hij gesignaleerd zou zijn nog niet automatisch waarheid.
Er wordt een boel afgedwaald in dit land, temeer omdat er veel aan "wetspraak" wordt gedaan. Het klopt dan volgens de letter van de wet wel, maar met recht heeft het bar weinig te maken.quote:Op maandag 26 november 2012 12:55 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd de indruk dat vrijwel iedere uitspraak een dwaling is.
Te bezopen idd. Dus als Pim Fortuyn vermoord was, als hij columnist van Elsevier was gebleven, dan was 5 jaar voldoende straf, en door zijn functie als politicus mag Volkert wél 10 jaar krijgen!?quote:Op maandag 26 november 2012 12:52 schreef Boldface het volgende:
[..]
Precies ja. Tja... - Eigenlijk te bezopen om nog woorden aan vuil te maken.
Nee, levenslang zelfs. Want het gaat niet om de functie van politicus; het gaat erom dat hij lijsttrekker was van een grote politieke partij in verkiezingstijd, nog geen twee weken voor de stembusgang. Het is daarmee niet alleen een moord op de persoon Pim Fortuyn, maar ook een aanslag op onze democratie.quote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef OeJ het volgende:
[..]
Te bezopen idd. Dus als Pim Fortuyn vermoord was, als hij columnist van Elsevier was gebleven, dan was 5 jaar voldoende straf, en door zijn functie als politicus mag Volkert wél 10 jaar krijgen!?
Wat een geouwehoer.quote:Op maandag 26 november 2012 13:02 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, levenslang zelfs. Want het gaat niet om de functie van politicus; het gaat erom dat hij lijsttrekker was van een grote politieke partij in verkiezingstijd, nog geen twee weken voor de stembusgang. Het is daarmee niet alleen een moord op de persoon Pim Fortuyn, maar ook een aanslag op onze democratie.
Vooral dat laatste schijn je maar niet te willen snappen, vandaar dat ik het eens ben met Die_Hofstadtgruppe
Zijn de muren extra zacht op je zolderkammertje of doe je jezelf nog weleens pijn?quote:Op maandag 26 november 2012 13:05 schreef OeJ het volgende:
Ik vermoord Piet van de Rabobank, het is dus een aanslag op de Rabobank.
HERSENS HO MAAR.
Want...?quote:Op maandag 26 november 2012 13:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zijn de muren extra zacht op je zolderkammertje of doe je jezelf nog weleens pijn?
Nee. Hij had zwaarder gestraft moeten worden dan bv een roofmoord. Simpelweg omdat het ook een aanslag op een politiek systeem is.quote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef OeJ het volgende:
[..]
Te bezopen idd. Dus als Pim Fortuyn vermoord was, als hij columnist van Elsevier was gebleven, dan was 5 jaar voldoende straf, en door zijn functie als politicus mag Volkert wél 10 jaar krijgen!?
Dan moet je wel erg goed zoeken hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 13:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Niet echt, het effect is nog steeds merkbaar.
Bij voorkeur graag in een land dat net zoveel met democratie op heeft als hijzelf. Maar ik weet niet of Noord-Korea bereid is om hem een plekje te geven (als het even kan in zo'n "heropvoedingskamp").quote:Volgens kenissen van de vriendin van Van der Graaf zou het gezin na diens vrijlating van plan zijn te emigreren, om in het buitenland in anonimiteit verder te leven.
Voor Wilders hoef je niet echt te zoeken.quote:Op maandag 26 november 2012 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan moet je wel erg goed zoeken hoor.
Het effect is moeilijk aantoonbaar. Het is echter niet ondenkbaar dat bijvoorbeeld een Wilders niet zo succesvol was geweest als Fortuyn niet was vermoord.quote:Op maandag 26 november 2012 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan moet je wel erg goed zoeken hoor.
Dat heeft weinig of niets met Fortuyn te maken en al helemaal niet met zijn moord.quote:Op maandag 26 november 2012 13:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor Wilders hoef je niet echt te zoeken.
Lijkt mij wel. Wilders sprong in het gat van Fortuyn.quote:Op maandag 26 november 2012 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heeft weinig of niets met Fortuyn te maken en al helemaal niet met zijn moord.
Sprong in het gat dat de met elkaar vechtende politieke nazaten van Fortuyn over lieten...quote:Op maandag 26 november 2012 13:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Wilders sprong in het gat van Fortuyn.
Ik snap het ook niet. Onze democratie heeft niet het minste deukje opgelopen.quote:
Fortuijn legde op landelijk niveau de grote onvrede bij de burger bloot richting de regenten in Den Haag, nadat op lokaal niveau Leefbaar Utrecht grote successen scoorde.quote:Op maandag 26 november 2012 13:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Wilders sprong in het gat van Fortuyn.
Geschokte rechtsorde (de 'rechtsorde', dat wil zeggen de maatschappij/samenleving, is geschokt door de ernst van het feit, bijvoorbeeld verkrachting of moord. Op dit soort feiten is vaak een gevangenisstraf gesteld van 12 jaar of meer).quote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef OeJ het volgende:
[..]
Leefbaar was in Utrecht weliswaar eerder, maar het was Leefbaar Rotterdam waarmee Fortuyn een historische overwinning boekte en de opmars naar DenHaag maakte, tot deze bruut gestopt werd door Volkert in Hilversum.quote:Op maandag 26 november 2012 15:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Fortuijn legde op landelijk niveau de grote onvrede bij de burger bloot richting de regenten in Den Haag, nadat op lokaal niveau Leefbaar Utrecht grote successen scoorde.
Die onvrede was er na de dood van Fortuijn misschien zelfs nog meer en Wilders legde de vinger op dezelfde etterende plek die politiek heet. Politiek is een lachertje; eens in de zoveel tijd wordt de burger stroop om de mond gesmeerd en de dag na de verkiezingen zijn de beloftes al weer waardeloos.
Helaas biedt Wilders ook geen echte oplossingen.
Henk Westbroek en co waren dat toch?quote:Op maandag 26 november 2012 16:10 schreef tinoburg het volgende:
[..]
Leefbaar was in Utrecht weliswaar eerder, maar het was Leefbaar Rotterdam waarmee Fortuyn een historische overwinning boekte en de opmars naar DenHaag maakte, tot deze bruut gestopt werd door Volkert in Hilversum.
Leuk die mening van je, maar ik hoef niet 100 keer te lezen dat Volkert dood moet, dus doe dat ook even niet gaarne. We verwensen hier geen mensen dood, ook Volkert niet.quote:Op maandag 26 november 2012 13:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee. Hij had zwaarder gestraft moeten worden dan bv een roofmoord. Simpelweg omdat het ook een aanslag op een politiek systeem is.
Geen idee, en zal me ook een worst wezen wat hem overkomt, maar hier hoeft het in ieder geval niet.quote:Op maandag 26 november 2012 16:29 schreef tinoburg het volgende:
Desondanks is de kans dat dat gaat gebeuren wel erg groot imho.
Dat snap ik, maar het is wel een zeer relevant deel van het onderwerp in dit draadje.quote:Op maandag 26 november 2012 16:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, en zal me ook een worst wezen wat hem overkomt, maar hier hoeft het in ieder geval niet.
Oh je mag het er gerust over hebben, alleen ik hoef geen verwensingen of oproepen te zien.quote:Op maandag 26 november 2012 16:31 schreef tinoburg het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het is wel een zeer relevant deel van het onderwerp in dit draadje.
Maar, ik snap je punt:)
Mogen weddenschappen wel?quote:Op maandag 26 november 2012 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
Oh je mag het er gerust over hebben, alleen ik hoef geen verwensingen of oproepen te zien.
Ik denk dat hij nog wel welkom is in de jungle als FARC-strijder.quote:Op maandag 26 november 2012 10:51 schreef padlarf het volgende:
Emigreren lijkt me de verstandigste optie. Ik vraag me af welk land hem zou willen hebben.
Jouw variant van eerwraak?quote:Op maandag 26 november 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik zie geen enkel probleem in het doodwensen van zo iemand. Ik hoop dat we wel in een land wonen waar dit soort gerechtelijke dwalingen door de bevolking worden rechtgezet.
Laten we dat hopen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Volkert is een politieke gevangene. Nog nooit is ons land iemand tot zo'n zware straf veroordeeld voor een enkelvoudige moord. Fortuyn 2.0 (oftewel Wilders) is al op zijn retour, dus het droombeeld van internethelden over een fortuynfanclub die dhr vd G. komt opwachten bij zijn vrijlating zal allemaal wel meevallen.
Dan is het begrip politiek gevangene harder gedevalueerd dan de Zimbabwaanse dollar, als dit soort kille moordenaars al "politiek gevangenen" mogen worden genoemd.quote:Op maandag 26 november 2012 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Volkert is een politieke gevangene. Nog nooit is ons land iemand tot zo'n zware straf veroordeeld voor een enkelvoudige moord. Fortuyn 2.0 (oftewel Wilders) is al op zijn retour, dus het droombeeld van internethelden over een fortuynfanclub die dhr vd G. komt opwachten bij zijn vrijlating zal allemaal wel meevallen.
Dat onderschrijf ik ook niet inderdaad, ik reageerde alleen op het laatste deel van z'n post.quote:Op maandag 26 november 2012 21:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan is het begrip politiek gevangene harder gedevalueerd dan de Zimbabwaanse dollar, als dit soort kille moordenaars al "politiek gevangenen" mogen worden genoemd.
Stel dat niet Fortuyn, maar Johan Vlemmix vermoord zou worden (ook lijsttrekker), zou die moordenaar dan ook 18 jaar moeten zitten?quote:Op maandag 26 november 2012 21:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan is het begrip politiek gevangene harder gedevalueerd dan de Zimbabwaanse dollar, als dit soort kille moordenaars al "politiek gevangenen" mogen worden genoemd.
Dat denk ik wel.quote:Op maandag 26 november 2012 21:06 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Stel dat niet Fortuyn, maar Johan Vlemmix vermoord zou worden (ook lijsttrekker), zou die moordenaar dan ook 18 jaar moeten zitten?
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom niet. Al was het die klaphark van de pedopartij geweest, dan nog niet.quote:Op maandag 26 november 2012 21:06 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Stel dat niet Fortuyn, maar Johan Vlemmix vermoord zou worden (ook lijsttrekker), zou die moordenaar dan ook 18 jaar moeten zitten?
Ik denk het wel, want een aanslag op de democratie is heel ernstig.quote:Op maandag 26 november 2012 21:06 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt hem dus geen politieke gevangene. Wel zit ie gevangen voor een politieke moord.quote:Op maandag 26 november 2012 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Of je het nou eens was met Fortuyn of niet, de dader heeft zijn straf gehad, daar moeten we ons ook eens bij neerleggen. Bij de uitspraak is rekening gehouden met de automatische vervroegde invrijheidstelling die toen nog gold.
Een politieke gevangenequote:Op maandag 26 november 2012 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Misschien was dat dan geen handige uitspraak van mij. Iemand die vd G wat wil aandoen is net zo hard bezig de rechtstaat te ondermijnen als vd G zelf gedaan heeft.quote:Op maandag 26 november 2012 21:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt hem dus geen politieke gevangene. Wel zit ie gevangen voor een politieke moord.
Dat zei ik ook al.quote:Op maandag 26 november 2012 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Misschien was dat dan geen handige uitspraak van mij. Iemand die vd G wat wil aandoen is net zo hard bezig de rechtstaat te ondermijnen als vd G zelf gedaan heeft.
Tussen willen en doen zit een heel groot verschil. Of ben je van de gedachtenpolitie?quote:Op maandag 26 november 2012 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Misschien was dat dan geen handige uitspraak van mij. Iemand die vd G wat wil aandoen is net zo hard bezig de rechtstaat te ondermijnen als vd G zelf gedaan heeft.
Ik vind willen al genoeg reden voor opname eerlijk gezegd.quote:Op maandag 26 november 2012 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tussen willen en doen zit een heel groot verschil. Of ben je van de gedachtenpolitie?
past toen het hart van Fortuyn stopte met kloppen is het willen van vdG doen geworden.quote:Op maandag 26 november 2012 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tussen willen en doen zit een heel groot verschil. Of ben je van de gedachtenpolitie?
Gedankenpolizei dus.quote:Op maandag 26 november 2012 21:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind willen al genoeg reden voor opname eerlijk gezegd.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar /care.quote:Op maandag 26 november 2012 10:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
20 jaar is ook vrij weinig voor zoiets. Weet echter niet of hij nu wel of niet de Noorse TBS heeft gekregen, hij is in principe toerekeningsvatbaar verklaard.
Een aantal zit zelfs levenslang voor een enkele moord.quote:Op maandag 26 november 2012 21:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een politieke gevangene
En ik maar denken dat hij vast zat wegens een koelbloedige moord!
Verder klopt je verhaal ook niet, want er zitten mensen langer vast voor één moord dan hij.
Ah dus je wilt moslims op laten nemen op basis van gedachten? Je bent nog erger dan ik.quote:Op maandag 26 november 2012 21:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Tuurlijk. Waarom gebruik je die term nooit als het gaat over wat sommige moslims denken?
Yep. Bouyeri bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een aantal zit zelfs levenslang voor een enkele moord.
Nee, dat wil jij. Of uitzetten.quote:Op maandag 26 november 2012 21:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah dus je wilt moslims op laten nemen op basis van gedachten? Je bent nog erger dan ik.
Beter geven ze iedereen die op Volkert lijkt beveiliging.quote:Op maandag 26 november 2012 21:48 schreef theunderdog het volgende:
Het is nogal onverantwoordelijk om die man zonder bewaking los te laten lopen.
?quote:Op maandag 26 november 2012 22:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Beter geven ze iedereen die op Volkert lijkt beveiliging.
1. Die pleegde de moord pas na Fortuyn, hij kon weten dat hij niet met een jaar weer op straat zou staan.quote:Op maandag 26 november 2012 21:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Yep. Bouyeri bijvoorbeeld.
Mensen veranderen wel wat van uiterlijk na 10 jaar.quote:
Is het nog niet nagecheckt of hij het wel echt is geweest dan?quote:Op maandag 26 november 2012 22:19 schreef Resistor het volgende:
[..]
Mensen veranderen wel wat van uiterlijk na 10 jaar.
Denk maar na over wat er gebeurde na Apeldoorn 2009 met zwarte Suzuki Swifts: er was maar 1 auto bij die aanslag gebruikt, die kon daarna niet meer rijden, en toch werden er mensen die ook zo'n auto reden minder vriendelijk behandeld, ook al hadden ze er niets mee te maken en reden ze toevallig de zelfde AUTO als de dader.
Stel je voor dat je er ongeveer het zelfde uit ziet als Volkert, en mensen zijn vergeten hoe hij er nu precies uit ziet (10 jaar later!)
of Guy Fawkes die een politieke massamoord plande:quote:"Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit heeft gepleegd zal met een gloeiende tang worden afgeknepen; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees afknijpen tot op het bot. Vervolgens vierendele men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden en hem in het gezicht zal worden geworpen. Tenslotte zal men zijn hoofd afhakken waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagpoort, Oostpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld dienen te worden. Zijn hoofd moet op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins worden geplaatst. Zijn bezittingen worden geconfisqueerd en komen aan de Heer ten goede"
Volkert is volgens mij geen Katholiek dus komt die daarom zo makkelijk weg?quote:Fawkes werd veroordeeld tot ophanging en vierendeling.
Tja, justitie zegt dat het onjuist is en de melders blijven volhouden dat hij het was. Dus er valt niet veel te checken. De vraag is of je justitie gelooft of dat je de melders gelooft. Ik zou het niet weten.quote:Op maandag 26 november 2012 22:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het nog niet nagecheckt of hij het wel echt is geweest dan?
De procedure is in ieder geval dat de familie op de hoogte word gebracht naar mijn weten. In dit geval is hier misschien van afgeweken vanwege het rumoer wat het zou kunnen opleveren.quote:Op maandag 26 november 2012 22:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het nog niet nagecheckt of hij het wel echt is geweest dan?
Daar heb je wel een punt. Zeker bij zo'n bijeenkomst met Sinterklaas hebben heel wat mensen de camera in de aanslag.quote:Op dinsdag 27 november 2012 06:26 schreef SlamD het volgende:
Iedere telefoon heeft tegenwoordig een camera, maar de meerdere bronnen die Volkert van der G zo uit duizenden kunnen herkennen hadden die net niet, konden Volkert niet bijhouden terwijl hij met zijn gezin rennend achter Sinterklaas aan ging, of trilden zo erg van boosheid toen ze hem zagen dat ze niet in staat waren om een foto te maken.
Balthasar Gerards wel.quote:Op maandag 26 november 2012 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |