Een politieke gevangenequote:Op maandag 26 november 2012 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Volkert is een politieke gevangene. Nog nooit is ons land iemand tot zo'n zware straf veroordeeld voor een enkelvoudige moord. Fortuyn 2.0 (oftewel Wilders) is al op zijn retour, dus het droombeeld van internethelden over een fortuynfanclub die dhr vd G. komt opwachten bij zijn vrijlating zal allemaal wel meevallen.
Misschien was dat dan geen handige uitspraak van mij. Iemand die vd G wat wil aandoen is net zo hard bezig de rechtstaat te ondermijnen als vd G zelf gedaan heeft.quote:Op maandag 26 november 2012 21:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt hem dus geen politieke gevangene. Wel zit ie gevangen voor een politieke moord.
Dat zei ik ook al.quote:Op maandag 26 november 2012 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Misschien was dat dan geen handige uitspraak van mij. Iemand die vd G wat wil aandoen is net zo hard bezig de rechtstaat te ondermijnen als vd G zelf gedaan heeft.
Tussen willen en doen zit een heel groot verschil. Of ben je van de gedachtenpolitie?quote:Op maandag 26 november 2012 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Misschien was dat dan geen handige uitspraak van mij. Iemand die vd G wat wil aandoen is net zo hard bezig de rechtstaat te ondermijnen als vd G zelf gedaan heeft.
Ik vind willen al genoeg reden voor opname eerlijk gezegd.quote:Op maandag 26 november 2012 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tussen willen en doen zit een heel groot verschil. Of ben je van de gedachtenpolitie?
past toen het hart van Fortuyn stopte met kloppen is het willen van vdG doen geworden.quote:Op maandag 26 november 2012 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tussen willen en doen zit een heel groot verschil. Of ben je van de gedachtenpolitie?
Gedankenpolizei dus.quote:Op maandag 26 november 2012 21:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind willen al genoeg reden voor opname eerlijk gezegd.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar /care.quote:Op maandag 26 november 2012 10:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
20 jaar is ook vrij weinig voor zoiets. Weet echter niet of hij nu wel of niet de Noorse TBS heeft gekregen, hij is in principe toerekeningsvatbaar verklaard.
Een aantal zit zelfs levenslang voor een enkele moord.quote:Op maandag 26 november 2012 21:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een politieke gevangene
En ik maar denken dat hij vast zat wegens een koelbloedige moord!
Verder klopt je verhaal ook niet, want er zitten mensen langer vast voor één moord dan hij.
Tuurlijk. Waarom gebruik je die term nooit als het gaat over wat sommige moslims denken?quote:
Ah dus je wilt moslims op laten nemen op basis van gedachten? Je bent nog erger dan ik.quote:Op maandag 26 november 2012 21:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Tuurlijk. Waarom gebruik je die term nooit als het gaat over wat sommige moslims denken?
Yep. Bouyeri bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een aantal zit zelfs levenslang voor een enkele moord.
Nee, dat wil jij. Of uitzetten.quote:Op maandag 26 november 2012 21:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah dus je wilt moslims op laten nemen op basis van gedachten? Je bent nog erger dan ik.
Beter geven ze iedereen die op Volkert lijkt beveiliging.quote:Op maandag 26 november 2012 21:48 schreef theunderdog het volgende:
Het is nogal onverantwoordelijk om die man zonder bewaking los te laten lopen.
?quote:Op maandag 26 november 2012 22:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Beter geven ze iedereen die op Volkert lijkt beveiliging.
1. Die pleegde de moord pas na Fortuyn, hij kon weten dat hij niet met een jaar weer op straat zou staan.quote:Op maandag 26 november 2012 21:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Yep. Bouyeri bijvoorbeeld.
Mensen veranderen wel wat van uiterlijk na 10 jaar.quote:
Is het nog niet nagecheckt of hij het wel echt is geweest dan?quote:Op maandag 26 november 2012 22:19 schreef Resistor het volgende:
[..]
Mensen veranderen wel wat van uiterlijk na 10 jaar.
Denk maar na over wat er gebeurde na Apeldoorn 2009 met zwarte Suzuki Swifts: er was maar 1 auto bij die aanslag gebruikt, die kon daarna niet meer rijden, en toch werden er mensen die ook zo'n auto reden minder vriendelijk behandeld, ook al hadden ze er niets mee te maken en reden ze toevallig de zelfde AUTO als de dader.
Stel je voor dat je er ongeveer het zelfde uit ziet als Volkert, en mensen zijn vergeten hoe hij er nu precies uit ziet (10 jaar later!)
of Guy Fawkes die een politieke massamoord plande:quote:"Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit heeft gepleegd zal met een gloeiende tang worden afgeknepen; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees afknijpen tot op het bot. Vervolgens vierendele men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden en hem in het gezicht zal worden geworpen. Tenslotte zal men zijn hoofd afhakken waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagpoort, Oostpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld dienen te worden. Zijn hoofd moet op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins worden geplaatst. Zijn bezittingen worden geconfisqueerd en komen aan de Heer ten goede"
Volkert is volgens mij geen Katholiek dus komt die daarom zo makkelijk weg?quote:Fawkes werd veroordeeld tot ophanging en vierendeling.
Tja, justitie zegt dat het onjuist is en de melders blijven volhouden dat hij het was. Dus er valt niet veel te checken. De vraag is of je justitie gelooft of dat je de melders gelooft. Ik zou het niet weten.quote:Op maandag 26 november 2012 22:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het nog niet nagecheckt of hij het wel echt is geweest dan?
De procedure is in ieder geval dat de familie op de hoogte word gebracht naar mijn weten. In dit geval is hier misschien van afgeweken vanwege het rumoer wat het zou kunnen opleveren.quote:Op maandag 26 november 2012 22:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het nog niet nagecheckt of hij het wel echt is geweest dan?
Daar heb je wel een punt. Zeker bij zo'n bijeenkomst met Sinterklaas hebben heel wat mensen de camera in de aanslag.quote:Op dinsdag 27 november 2012 06:26 schreef SlamD het volgende:
Iedere telefoon heeft tegenwoordig een camera, maar de meerdere bronnen die Volkert van der G zo uit duizenden kunnen herkennen hadden die net niet, konden Volkert niet bijhouden terwijl hij met zijn gezin rennend achter Sinterklaas aan ging, of trilden zo erg van boosheid toen ze hem zagen dat ze niet in staat waren om een foto te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |