abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119630136
http://www.nu.nl/binnenla(...)-had-geen-wapen.html
quote:
AMSTERDAM - De 17-jarige jongen die zaterdagochtend werd neergeschoten door de politie op station Den Haag Hollands Spoor, droeg geen vuurwapen.

Stille tocht voor dode jongen
Dat meldt Omroep West op basis van ingewijden binnen en buiten de politie.
De jongen werd zaterdagochtend door de politie op perron 4 van het Haagse station neergeschoten, nadat er een melding was binnengekomen van een gewapende man op Hollands Spoor. Later bleek dat hij een man had bedreigd.

Toen de agenten hem vroegen zijn handen boven het hoofd te houden, zou hij naar zijn middel hebben gegrepen. Vervolgens opende de politie het vuur. Het slachtoffer is overleden, vermoedelijk door een kogel in de nek volgens Omroep West.
De zaak wordt onderzocht door de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie wil ontkennen noch bevestigen dat het nieuws van Omroep West klopt.

Straatverbod
De Telegraaf schrijft dat de jongen niet op straat had mogen zijn vanwege een straatverbod. De jongen zou in de cel hebben gezeten voor een reeks inbraken. Bij de schorsing van zijn detentie in september werd hij in een woongroep geplaatst.
De rechter had daarbij bepaald dat de 17-jarige in de weekeinden uiterlijk om 01.30 uur thuis moet zijn. Een getuige zegt in de krant dat de jongen zich op het station keurig gedroeg.
Zijn familie zegt tegen Omroep West dat de jongen binnenkort zelfstandig zou gaan wonen. Volgens een tante was hij net bezig zijn leven weer op te pakken en ging hij weer naar school en stage.

Stille tocht
Op zondagavond werd er om 19.00 uur een stille tocht gehouden voor de gedode jongen. 150 tot 200 deelnemers namen deel aan de stoet door de Haagse Spoorwijk. Op perron 4 werden kaarsen aangestoken en bloemen neergelegd ter nagedachtenis aan de jongen.
http://crimesite.nl/compo(...)12-slachtoffer-.html

quote:
'Jongen Hollands Spoor droeg geen wapen'
Nieuws - Politie
MAANDAG 26 NOVEMBER 2012 09:05
Het is nog lang niet helder wat er gebeurde tijdens de schietpartij zaterdagochtend op station Holland Spoor in Den Haag, waarbij een 17-jarige jongen overleed door een politiekogel. De indruk komt op dat het misschien een tragische vergissing is geweest. In het Algemeen Dagblad vertellen vrienden van de jongen, Rishi Chandrikasing, dat het 'een grote fout' was om Rishi neer te schieten. Op een mistige ochtend wilde hij in de trein stappen als politiemensen met getrokken wapen op hem afstormen.

De agenten zijn kennelijk in de veronderstelling dat de jongen een vuurwapen op zak heeft en iemand daarmee heeft bedreigd. Er wordt maar één knal gehoord door getuigen.

Is er geen waarschuwingsschot afgevuurd, vragen vrienden van Rishi zich af. En waarom is er niet in zijn been geschoten? Met een schotwond in de nek is hij snel naar een ziekenhuis gebracht maar daar even later overleden.

Mogelijk heeft Rishi de aanwijzingen van de agenten niet opgevolgd en bijvoorbeeld zijn handen niet in de lucht gedaan. De Telegraaf schrijft dat de jongen zijn jas open wilde slaan om te tonen dat hij geen vuurwapen bij zich had en hebben de agenten dat gebaar verkeerd uitgelegd.

De jongen woonde in een leefgroep van jeugdzorg nadat hij een tijdlang in de problemen had gezeten en was gestraft voor een aantal inbraken.

Volgens De Telegraaf had Rishi op dat tijdstip niet op straat mogen zijn omdat hij van de rechter in de weekenden om half twee 's nachts terug moest zijn bij de woongroep waar hij verplicht verbleef. Deze voorwaarde kreeg hij opgelegd toen hij in september vrijkwam.

Onder leiding van het Openbaar Ministerie doet de Rijksrecherche onderzoek naar wat er precies is gebeurd. Omroep West heeft op basis van anonieme bronnen gemeld dat de jongen zelf geen wapen droeg.
Just when I thought I was out... they pull me back in.
  maandag 26 november 2012 @ 09:53:45 #2
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119630222
quote:
De jongen woonde in een leefgroep van jeugdzorg nadat hij een tijdlang in de problemen had gezeten en was gestraft voor een aantal inbraken.
Uiteindelijk dan toch zijn verdiende straf gekregen _O_
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_119630238
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Uiteindelijk dan toch zijn verdiende straf gekregen _O_
Dat hij dood is geschoten is wel wat triest, maar hij had een straatverbod dus hij had kunnen weten dat zo'n situatie had kunnen voorkomen
pi_119630244
En waarom kan dat niet in dat andere topic?

En het is geen feit dat ie geen wapen droeg, het is een gerucht
  maandag 26 november 2012 @ 09:55:26 #5
56749 BlaZ
pi_119630266
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:54 schreef HulkHeld het volgende:
Dat hij dood is geschoten is wel wat triest,
Waarom?
pi_119630324
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom?
jij vindt het normaal dat de politie iemand neerschiet omdat ie wat inbraken op z'n naam heeft staan?

als de huiseigenaar tijdens de inbraak hem nou zou doodschieten, zou ik nog enigzins kunnen begrijpen, maar de politie die hem gelijk doodschiet ... ?! dat kan niet toch
  maandag 26 november 2012 @ 09:58:15 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119630325
Ach ja, zo gaat dat met jongens die nooit willen luisteren. Dat gaat op den duur een keer gruwelijk fout.
Begrijpelijk dat de familie en bekenden niets dan goeds over deze jongen roepen, maar laten we wel wezen; hij heeft niet voor niets verschillende straffen opgelegd gekregen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_119630341
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:54 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

maar hij had een straatverbod dus hij had kunnen weten dat zo'n situatie had kunnen voorkomen
iedereen met een straatverbod die op straat loopt neerknallen, iedereen met een horeca verbod die in de horeca zit neer knallen ?
  maandag 26 november 2012 @ 10:00:25 #9
56749 BlaZ
pi_119630365
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:58 schreef detandenfee het volgende:

[..]

jij vindt het normaal dat de politie iemand neerschiet omdat ie wat inbraken op z'n naam heeft staan?

als de huiseigenaar tijdens de inbraak hem nou zou doodschieten, zou ik nog enigzins kunnen begrijpen, maar de politie die hem gelijk doodschiet ... ?! dat kan niet toch
Ik heb er weinig problemen mee, dat zulke lui naar meerdere inbraken nog vrij rond mogen lopen is al van de zotte.
pi_119630439
In Nederland wordt je echt niet zomaar neergeschoten (gelukkig)... Dus zal vast en zeker een goede aanleiding voor zijn geweest. Plus dat het daarna grondig wordt onderzocht, oftewel gewoon afwachten...
pi_119630452
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
En het is geen feit dat ie geen wapen droeg, het is een gerucht
ik denk dat ie echt geen wapen bij zich had, anders was het nu al wel bekend gemaakt
pi_119630499
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:59 schreef detandenfee het volgende:

[..]

iedereen met een straatverbod die op straat loopt neerknallen, iedereen met een horeca verbod die in de horeca zit neer knallen ?
Ik zeg toch helemaal niet dat je iemand moet neerknallen met een straatverbod, leer lezen chef en denk na voordat je iets zegt.. je suggereert iets wat er helemaal niet is
pi_119630509
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:03 schreef RutgerJan het volgende:
In Nederland wordt je echt niet zomaar neergeschoten (gelukkig)... Dus zal vast en zeker een goede aanleiding voor zijn geweest. Plus dat het daarna grondig wordt onderzocht, oftewel gewoon afwachten...
niet om dit topic zo een richting op te sturen waar in ik de politie wil bashen, maar de politie hier in nederland heeft ook wel mindere, niet rechtvaardige acties van zich laten zien...
  maandag 26 november 2012 @ 10:06:50 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_119630514
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:03 schreef detandenfee het volgende:

[..]

ik denk dat ie echt geen wapen bij zich had, anders was het nu al wel bekend gemaakt
Dat maakt natuurlijk geen reet uit.

quote:
Toen de agenten hem vroegen zijn handen boven het hoofd te houden, zou hij naar zijn middel hebben gegrepen.
Hadden ze dat niet gedaan en hij had wél een wapen, dan hadden we nu een dode agent gehad. Had ook een fout geweest. Ze konden tussen twee dingen kiezen, bij het één risico op een dood agent, bij het ander risico op een dode crimineel.

Goed gekozen, geen risico met oom agent om een crimineel te beschermen ^O^
Laffe huichelaar
pi_119630575
hierin zal ook hebben meegespeeld dat ze op een relatief drukke openbare plek waren met een net gestopte trein.

maar goed , sneu voor de familie maar eigenlijk weer een draaideur crimineel armer
pi_119630585
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Hadden ze dat niet gedaan en hij had wél een wapen, dan hadden we nu een dode agent gehad. Had ook een fout geweest. Ze konden tussen twee dingen kiezen, bij het één risico op een dood agent, bij het ander risico op een dode crimineel.

een menselijk lichaam bestaat meer dan alleen uit een nek. waarom niet in de been, schouder, desnoods buik/maag, Waarom gelijk nek?
  Redactie Frontpage maandag 26 november 2012 @ 10:12:33 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119630639
Tjah, als hij ergens naar grijpt bij zijn riem of onder zijn jasa, wat ik vanochtend dacht te horen op BNR, dan mag de agent schieten - vooral als er bericht is uitgegaan dat hij gewapend was (bij de melding aan de meldkamer). Dat past binnen het protocol. Deze jongen is misschien wat dom geweest dan, of zou het suicide by cop zjin geweest?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119630645
ze, de politie, liep met getrokken wapen op de jongen af... op het moment dat de jongen een beweging naar zijn middel maakt, kan de politie een waarschuwingsschot lossen, of gericht schieten... je mag hopen dat een beetje politie wel kan mikken en sneller is met het overhalen van de trekker, dan de crimineel die nog naar zijn middel moet grijpen, richten, en de trekker over halen...
pi_119630648
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:10 schreef detandenfee het volgende:

[..]

een menselijk lichaam bestaat meer dan alleen uit een nek. waarom niet in de been, schouder, desnoods buik/maag, Waarom gelijk nek?
Omdat je op dat moment een seconde of wat tijd hebt om te bedenken wat te doen / de situatie in te schatten... Het is niet dat je even 10 hulplijnen kan inschakelen...
Vind het btw al knap van de NL politie dat ze uberhaupt raak hebben geschoten :D
pi_119630670
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Geen idee, maar een beweging maken van een hand naar jas of middel (zover bekend is) terwijl je al met een getrokken wapen staat lijkt me niet gelijk reden voor het toepassen van dodelijk geweld.
  maandag 26 november 2012 @ 10:14:03 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_119630677
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:10 schreef detandenfee het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat ze op de nek richtten. Overigens kan je beter in de nek geraakt worden en zo doodgaan, dan in de maag en zo doodgaan.

Waarom niet in een been? Als je naar een wapen reikt, kan je daar als je een kogel door je been hebt nog steeds bij.

Ik geef toe dat het zeker beter had gekund, maar op dat moment onder die omstandigheden en veronderstellingen, hebben ze de juiste keus gemaakt. Achteraf praten is altijd zó makkelijk
Laffe huichelaar
  PR/Manusje van alles maandag 26 november 2012 @ 10:14:16 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_119630682
quote:

[..]

ja want ze wisten natuurlijk dat het een inbreker was.... :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 26 november 2012 @ 10:16:15 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_119630724
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:12 schreef detandenfee het volgende:
ze, de politie, liep met getrokken wapen op de jongen af... op het moment dat de jongen een beweging naar zijn middel maakt, kan de politie een waarschuwingsschot lossen, of gericht schieten... je mag hopen dat een beetje politie wel kan mikken en sneller is met het overhalen van de trekker, dan de crimineel die nog naar zijn middel moet grijpen, richten, en de trekker over halen...
Het is op een openbare, drukke plek. Volgens mij hebben we al eens gezien hoe gevaarlijk waarschuwingsschoten dan kunnen zijn.

Met onschuldige burgers erbij ga je die risico's toch niet nemen zeker
Laffe huichelaar
pi_119630764
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:12 schreef RutgerJan het volgende:

[..]

Omdat je op dat moment een seconde of wat tijd hebt om te bedenken wat te doen / de situatie in te schatten... Het is niet dat je even 10 hulplijnen kan inschakelen...
Vind het btw al knap van de NL politie dat ze uberhaupt raak hebben geschoten :D
de politie krijgt een melding van een jongeman die vuurwapengevaarlijk is

de politie loopt met getrokken wapens, gericht naar de 'dader' toe, de politie heeft al een voorsprong

jongen werkt niet mee, grijpt naar z'n middel

1 schot in de been,

/jongen geeft zich over, opgelost

/jongen geeft zich niet over, nog een schot, wat mij betreft, nekschot is een mogelijkheid
pi_119630800
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 10:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ja want ze wisten natuurlijk dat het een inbreker was.... :')
gaat er niet om of de politie dat wist, dat was meer reactie richting BlaZ omdat het overkomt alsof hij het normaal en goed vind om hem neer te schieten, omdat ie wat inbraken zou hebben gepleegd
  maandag 26 november 2012 @ 10:20:37 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_119630830
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:17 schreef detandenfee het volgende:

[..]

de politie loopt met getrokken wapens, gericht naar de 'dader' toe, de politie heeft al een voorsprong

1 schot in de been,

/jongen geeft zich niet over, nog een schot, wat mij betreft, nekschot is een mogelijkheid
Dat brengt meer risico's met zich mee. Risico's die je, vind ik, niet moet maken wanneer je op een openbare plek bent. Liever het risico dat de inbreker de pijp uit gaat dan iemand die nergens iets aan kan doen.

Volgens mij kijk jij teveel politieseries, dat je denkt dat het allemaal zo makkelijk gaat en is.
Laffe huichelaar
  maandag 26 november 2012 @ 10:25:23 #27
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119630952
Ik geloof dat de mensen hier niet eens ooit een vuurwapen hebben gevuurd. :{

Ik wel ja, keurig op de schietbaan.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_119630978
quote:

[..]

1 schot in de been,

1. Agenten kunnen niet zo heel goed schieten is volgens mij laatst in het nieuws geweest.

2. Het is niet zo heel verstandig naar je middel te grijpen als je weet dat ze niet zo heel goed kunnen schieten.
(dit zou mijn beredenatie zijn als agent als iemand naar zijn middel grijpt)
O shit * pang ;(
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_119631060
Een schot in het been kan overigens ook dodelijk zijn.

Een schot in de nek is onbegrijpelijk. Worden agenten daarop getraind om in de nek te schieten bij verzet? Lijkt me niet.
  maandag 26 november 2012 @ 10:32:17 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_119631128
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:25 schreef Psy-freak het volgende:
Ik geloof dat de mensen hier niet eens ooit een vuurwapen hebben gevuurd. :{

Ik wel ja, keurig op de schietbaan.
En dan nog klagen dat ze de kogel niet op de milimeter nauwkeurig plaatsen
Laffe huichelaar
  maandag 26 november 2012 @ 10:32:45 #31
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119631134
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2012 10:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En dan nog klagen dat ze de kogel niet op de milimeter nauwkeurig plaatsen
In een stressloze situatie.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_119631212
quote:

[..]

Vooralsnog is alleen bekend dat de politie een melding had dat er iemand met een vuurwapen zat te zwaaien. Dus ze gaan erheen met dat in het achterhoofd en als hij dan niet reageert op de opmerking te gaan liggen maar ipv daarvan naar iets lijkt te grijpen dan vind ik het niet vreemd dat men schiet.

Verder mocht deze fijne jongeman uberhaupt niet daar aanwezig zijn gezien zijn straatverbod. Ik kan er allemaal geen medelijden mee hebben.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119631233
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een schot in het been kan overigens ook dodelijk zijn.

Een schot in de nek is onbegrijpelijk. Worden agenten daarop getraind om in de nek te schieten bij verzet? Lijkt me niet.
Paar centimeter hoger of lager is snel gebeurd hoor.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119631350
Meteen doodschieten was echt overdreven. Als je iemands nek kan raken, dan kan je ook wel zijn been raken. Wat een stelletje amateurs weer bij de politie.
youtube --> iamclanhq :')
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 10:42:21 #35
230491 Zith
pls tip
pi_119631409
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat brengt meer risico's met zich mee. Risico's die je, vind ik, niet moet maken wanneer je op een openbare plek bent. Liever het risico dat de inbreker de pijp uit gaat dan iemand die nergens iets aan kan doen.

Volgens mij kijk jij teveel politieseries, dat je denkt dat het allemaal zo makkelijk gaat en is.
Het feit dat hij een strafblad had is niet relevant, dit wisten de agent trouwens ook niet. De omstandigheden waren: een anonieme tip dat er iemand op het station was met een wapen.

Een waarschuwingsschot is minder gevaarlijk voor omstanders dan een gericht schot. Een schot in de been is minder gevaarlijk voor omstanders dan een schot in het nek of richting het hoofd (a. groter oppervlakte, b. naar beneden gericht zodat de kogel niet ver zou reizen mochten ze missen, c. de kogel door nek/hoofd heen kan reizen en vervolgens omstanders achter hem kan raken, d. mochten ze missen en er staat iemand vlak achter hem dan wordt de omstander in de voet/been geschoten ipv nek/hoofd).

Wmb was een schot op zijn plaats, want verdachte had misschien een wapen en werkte niet mee, maar ik vind wel dat het schot lager had moeten zijn. Voor de verdachte en voor de omstanders. Ja in het been raken kan ook dodelijk zijn (heel onwaarschijnlijk echter omdat er al hulptroepen onderweg zullen zijn die doodbloeden kunnen stoppen), maar dat is wat mij betreft de juiste hoeveelheid 'risico'. Een schot in het been stopt het trekken van zijn vuruwapen direct, nadat verdachte op de grond ligt en het nog een keer wilt proberen kun je hem veel makkelijker en met veel minder risico voor omstanders een laatste schot geven.

Graag hoor ik van je waarom het veiliger is voor de omstanders (jouw hoofdzorg) om op nek/gezichtshoogte te schieten, juist omdat (zoals je al zegt) de politie blijkbaar neit zo goed kan richten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 26-11-2012 10:55:44 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_119631424
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vooralsnog is alleen bekend dat de politie een melding had dat er iemand met een vuurwapen zat te zwaaien. Dus ze gaan erheen met dat in het achterhoofd en als hij dan niet reageert op de opmerking te gaan liggen maar ipv daarvan naar iets lijkt te grijpen dan vind ik het niet vreemd dat men schiet.

Verder mocht deze fijne jongeman uberhaupt niet daar aanwezig zijn gezien zijn straatverbod. Ik kan er allemaal geen medelijden mee hebben.
Hij greep naar niets. Schijnt dat hij met zijn handen naar zijn middel ging. Dat doe jij misschien wel 100 keer op een dag;).

Het moet gewoon niet mogelijk zijn dat wanneer iemand 112 belt dat er iemand met een wapen loopt, dat elk willekeurig iemand neergeschoten kan worden. :').
pi_119631460
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:42 schreef Zith het volgende:

[..]

Het feit dat hij een strafblad had is niet relevant, dit wisten de agent trouwens ook niet. De omstandigheden waren: een anonieme tip dat er iemand op het station was met een wapen.

Een waarschuwingsschot is minder gevaarlijk voor omstanders dan een gericht schot. Een schot in de been is minder gevaarlijk voor omstanders dan een schot in het nek of richting het hoofd (groter oppervlakte, naar beneden gericht zodat de kogel niet ver zou reizen mochten ze missen, mochten ze missen en er staat iemand vlak achter hem dan wordt hij in de voet/been geschoten ipv nek/hoofd).

Wmb was een schot op zijn plaats, want verdachte had misschien een wapen en werkte niet mee, maar ik vind wel dat het schot lager had moeten zijn. Voor de verdachte en voor de omstanders. Ja in het been raken kan ook dodelijk zijn (heel onwaarschijnlijk echter omdat er al hulptroepen onderweg zullen zijn die doodbloeden kunnen stoppen), maar dat is wat mij betreft de juiste hoeveelheid 'risico'.
^O^
  maandag 26 november 2012 @ 10:45:49 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_119631508
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:40 schreef deVerdeler het volgende:
Meteen doodschieten was echt overdreven. Als je iemands nek kan raken, dan kan je ook wel zijn been raken. Wat een stelletje amateurs weer bij de politie.
Of hij mikte op de schouder en de verdachte maakte op het moment van het schot een rare beweging. Waarom wil je een potentieel vuurwapengevaarlijk iemand in zijn been schieten? :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_119631539
Mr.Cooper :')____________________________________________________!
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 10:50:15 #40
230491 Zith
pls tip
pi_119631621
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 10:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of hij mikte op de schouder en de verdachte maakte op het moment van het schot een rare beweging. Waarom wil je een potentieel vuurwapengevaarlijk iemand in zijn been schieten? :?
Omdat dit:

-Veiliger is voor omstanders:
-a) als je mist: kogel reist niet ver door naar achteren
-b) als je mist: kogel vliegt niet door op nek-/hoofdhoogte van omstanders achter hem, maar belandt in het ergste geval in een voet of been
-c) als je raakt: kogel kan door nek/hoofd gaan en nog steeds doorreizen naar omstanders.

-Het de verdachte direct stopt:
-a) hij kan niet doorgaan met zijn wapen trekken, maar zal vallen, altijd, zonder twijfel.
-b) op de grond, na een paar seconden, kan verdachte het opnieuw proberen, maar nu kun je hem veiliger (voor omstanders) stoppen met een (dodelijk) schot
-c) als verdachte (zoals waarschijnljik in dit geval) geen pistool bij zich heeft zal hij op de grond wat gaan liggen scheeuwen: geen doden vandaag.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_119631623
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 10:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Beeld je even de situatie in. Je hebt een anonieme tip gekregen dat er een vuurgevaarlijke persoon op het station loopt. Je kijkt naar mensen die voldoen aan de beschrijvingen. Dat kan er één zijn, maar ook vijf.

Om vervolgens iemand dood te schieten omdat hij niet helemaal doet wat je zegt, is echt amateuristisch of professioneel buiten proportioneel. }:|

Verder was de kans net zo groot dat het niet om deze persoon ging. Bovendien is schieten op oog-hoogte nou niet bepaald snugger op het station.

Genoeg kritiekpunten.
pi_119631687
quote:
omdat hij niet helemaal doet wat je wat je zegt
"Helemaal niet doet wat je zegt" past beter.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 26 november 2012 @ 10:53:12 #43
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_119631701
Naar mijn mening heeft de politieagent(als het waar is dat de jongen geen wapen bij zich had) een fout gemaakt. Echter vind ik het niet een dermate ernstige feit om de agent ervoor te bestraffen.

De agent kon inderdaad een niet dodelijke schot aflossen, zoals bijvoorbeeld in de arm van de jongen zodat hij niet meer naar zijn middel kon. Maar in zo een situatie heb je weinig tijd om na te denken en moet je snel een beslissing maken, dus ja kan je de politieagent kwalijk nemen dat hij dan een beslissing heeft gemaakt die misschien fout is geweest?

Trouwens, het was blijkbaar tijdens de confrontatie druk op het perron. Bij het aflossen van eens schot heb je dan een risico dat je een bijstander raakt. Is het dan wel slim om in zo een situatie een schot af te lossen?
pi_119631757
Het blijft nu een beetje gissen in het donker, tenzij je er zelf bij was of de videobeelden hebt gezien.
Hangen er eigenlijk beveiligingscamera's op dat station?
pi_119631766
De agent in kwestie zal neem ik aan ook wel geschorst zijn tot duidelijk is wat er nu precies gebeurd is?
Zonder wrijving geen glans
  maandag 26 november 2012 @ 11:00:11 #46
116015 SicSicSics
pi_119631918
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:50 schreef deVerdeler het volgende:
Om vervolgens iemand dood te schieten omdat hij niet helemaal doet wat je zegt, is echt amateuristisch of professioneel buiten proportioneel. }:|
Was het een gericht dodelijk schot dan? Of was het per ongeluk?
quote:
Verder was de kans net zo groot dat het niet om deze persoon ging.
Of dat hij het wel was. Ga er maar aan staan.
quote:
Bovendien is schieten op oog-hoogte nou niet bepaald snugger op het station.
En als er nou niemand achter de verdachte stond? Er geen gevaar was voor omstanders? En een schot in de schouder iemand die een vuurwapen wil pakken beter tegenhoudt dan een schot in het been?
quote:
Genoeg kritiekpunten.
Natuurlijk mag je vragen stellen, ook kritische, maar om nou meteen die agent weg te zetten als incompetent. Ik zou het niet doen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 11:00:25 #47
230491 Zith
pls tip
pi_119631926
pi_119632100
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Was het een gericht dodelijk schot dan? Of was het per ongeluk?

[..]

Of dat hij het wel was. Ga er maar aan staan.

[..]

En als er nou niemand achter de verdachte stond? Er geen gevaar was voor omstanders? En een schot in de schouder iemand die een vuurwapen wil pakken beter tegenhoudt dan een schot in het been?

[..]

Natuurlijk mag je vragen stellen, ook kritische, maar om nou meteen die agent weg te zetten als incompetent. Ik zou het niet doen.
Op de station zijn altijd mensen en verder blijkt dat er inderdaad mensen waren daar. Als de agent deze tiener per ongeluk dood heeft geschoten, dan is hij amateuristisch en moet zijn wapen ingetrokken worden tot onze grote vriend wel kan schieten.

Op schouder schieten heb ik trouwens nog nooit van gehoord. De agent heeft naar mijn mening op basis van d huidige berichtgeving sowieso te snel geschoten. Tiener ging dan wel naar zijn middel, maar hij had geen wapen, dus de agent kan nooit een wapen gezien hebben. Iemand daarom dodelijk treffen is echt buiten proporties of amateuristisch.
  maandag 26 november 2012 @ 11:10:55 #49
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119632216
Midden in de nacht, dus hoe druk zal het geweest zijn?

Triggerhappy agentje schoot te vroeg. Ten eerste was er geen wapen, dat had hij kunnen zien als hij wat langer had gewacht. Ten tweede schieten mensen echt niet zoals in de films hop vanaf hun heup gericht een agent dood. Dus zelfs als hij een wapen had gehad en hell, misschien een schot had kunnen lossen, dan nog was de kans dat hij iemand geraakt had klein. Maar goed, agent word je niet omdat je zo goed bent in kansberekenen.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 26 november 2012 @ 11:11:13 #50
116015 SicSicSics
pi_119632223
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:06 schreef deVerdeler het volgende:
Op de station zijn altijd mensen en verder blijkt dat er inderdaad mensen waren daar. Als de agent deze tiener per ongeluk dood heeft geschoten, dan is hij amateuristisch en moet zijn wapen ingetrokken worden tot onze grote vriend wel kan schieten.
Ik heb inderdaad nog nooit een leeg station gezien... :') En stonden al die mensen met z'n allen achter de verdachte?

Ik ben niet zo snel in mijn oordeel. Je mag niet zomaar een wapen dragen.
quote:
Op schouder schieten heb ik trouwens nog nooit van gehoord. De agent heeft naar mijn mening op basis van d huidige berichtgeving sowieso te snel geschoten. Tiener ging dan wel naar zijn middel, maar hij had geen wapen, dus de agent kan nooit een wapen gezien hebben. Iemand daarom dodelijk treffen is echt buiten proporties of amateuristisch.
Of het is een vervelende samenloop van omstandigheden.
Fine, fuck you then!
pi_119632290
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 11:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad nog nooit een leeg station gezien... :') En stonden al die mensen met z'n allen achter de verdachte?

Ik ben niet zo snel in mijn oordeel. Je mag niet zomaar een wapen dragen.

[..]

Of het is een vervelende samenloop van omstandigheden.
Het is inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden.... Ik uit kritiek op de politie omdat hij één ieder van ons zomaar dood had kunnen schieten ;).
pi_119632319
Mensen die bij vuurwapengevaarlijke situaties denken dat een agent wel wacht totdat iemand zijn hand weer tevoorschijn haalt vanachter zijn gordel om te kijken of er wel een wapen is :')
Natuurlijk doe je dat niet, anders ben je als agent zijnde dood.
  maandag 26 november 2012 @ 11:14:41 #53
116015 SicSicSics
pi_119632321
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:13 schreef deVerdeler het volgende:
Het is inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden.... Ik uit kritiek op de politie omdat hij één ieder van ons zomaar dood had kunnen schieten ;).
Dat is niet waar. Als er namelijk 3 agenten hun wapen op mij richten doe ik denk ik uit een reflex al mijn pootjes omhoog. :') Ik ben niet zo'n held denk ik.
Fine, fuck you then!
pi_119632348
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 11:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Als er namelijk 3 agenten hun wapen op mij richten doe ik denk ik uit een reflex al mijn pootjes omhoog. :') Ik ben niet zo'n held denk ik.
Jij ja... Maybe heb je ineens buikkramp en grijp je naar je buik uit reflex en dan eerst volgende wat je ziet is fel licht lol.. of helemaal nix.
pi_119632394
P
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 11:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Precies, als ik een agent met een pistool op mij gericht zie staan, hoeft hij niets te roepen, dan doe ik de handjes wel omhoog en maak vooral geen rare bewegingen. Maar ik heb dan ook een strafblad, zit niet in een een of andere inrichting, heb geen overvallen gepleegd, etc.. Wellicht dat je na wat criminele activiteiten anders aankijkt naar getrokken wapens, het een andere reactie oproept.
pi_119632428
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:15 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Jij ja... Maybe heb je ineens buikkramp en grijp je naar je buik uit reflex en dan eerst volgende wat je ziet is fel licht lol.. of helemaal nix.
Als je zulke uitzonderingen erbij haalt, kan je die ook wel voor die agent verzinnen, waarom hij nu juist wel goed heeft gedaan en eigenlijk al veel eerder had moeten schieten,
pi_119632429
quote:

[..]

Ja of je veter zit los en dan moet hij natuurlijk vastgemaakt worden. Nog meer kutsmoezen? :)
pi_119632476
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja of je veter zit los en dan moet hij natuurlijk vastgemaakt worden. Nog meer kutsmoezen? :)
Dat roept niet om automatische reflecties of wel soms? Epic.
  maandag 26 november 2012 @ 11:20:37 #59
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119632486
quote:

[..]

1 schot in de been,

Wie zegt dat de jongen stopt met grijpen naar een mogelijk wapen als hij in z'n been geschoten is? Dat stopt je echt niet zomaar.
pi_119632544
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:10 schreef matthijst het volgende:
Midden in de nacht, dus hoe druk zal het geweest zijn?

Triggerhappy agentje schoot te vroeg. Ten eerste was er geen wapen, dat had hij kunnen zien als hij wat langer had gewacht.
Ja, of we hadden het nu over een dode die wel te betreuren is. Ga jij gokken in zulke situaties?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 26 november 2012 @ 11:23:06 #61
3542 Gia
User under construction
pi_119632556
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:10 schreef matthijst het volgende:
Maar goed, agent word je niet omdat je zo goed bent in kansberekenen.
Inderdaad. Laatst zei iemand op fok dat je op domheid niet kunt zakken voor het toelatingsexamen bij de politie-opleiding.
pi_119632581
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:20 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Dat roept niet om automatische reflecties of wel soms? Epic.
Hoe groot zou die kans zijn, dat een mogelijk vuurwapengevaarlijke verdachte op het moment dat politie roept dat je je handen omhoog moet doen, kramp krijgt en uit reflex naar de buik grijpt? Blijkbaar is het dan gewoon je tijd, de kans dat je een meteoor op je kop krijgt is nog groter.
  maandag 26 november 2012 @ 11:24:34 #63
3542 Gia
User under construction
pi_119632598
quote:

[..]

Wel toevallig dat je ineens buikkramp hebt op het moment dat die agent 'handen omhoog' roept.
  maandag 26 november 2012 @ 11:24:40 #64
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119632602
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:06 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Ja en jij zou wachten tot je een wapen ziet? :')
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 11:24:44 #65
230491 Zith
pls tip
pi_119632607
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 11:20 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Wie zegt dat de jongen stopt met grijpen naar een mogelijk wapen als hij in z'n been geschoten is? Dat stopt je echt niet zomaar.
Een schot in het been laat slachtoffer vallen, metteen.
De plotselinge, extreme trauma aan het been stopt elke voorbedachte beweging.

Er werdt al eerder iets gezegd over 'te veel actiefilms kijken', denken dat je gewoon kan bljiven staan en je pistool die in je binnenzak zit kan pakken valt hieronder.

Voor mij verdere arugmentatie refereer ik je naar;
NWS / 'Doodgeschoten jongen had geen wapen'
NWS / 'Doodgeschoten jongen had geen wapen'
pi_119632631
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:23 schreef Casos het volgende:

[..]

Hoe groot zou die kans zijn, dat een mogelijk vuurwapengevaarlijke verdachte op het moment dat politie roept dat je je handen omhoog moet doen, kramp krijgt en uit reflex naar de buik grijpt? Blijkbaar is het dan gewoon je tijd, de kans dat je een meteoor op je kop krijgt is nog groter.
Politie heeft te snel geschoten als we de huidige berichtgeving moeten geloven. Nader onderzoek moet laten zien of het ook zo is of niet.
pi_119632641
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 11:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Wel toevallig dat je ineens buikkramp hebt op het moment dat die agent 'handen omhoog' roept.
Een wapen had hij niet :'). Dusssss ;)
pi_119632648
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 11:24 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ja en jij zou wachten tot je een wapen ziet? :')
Ja.
  maandag 26 november 2012 @ 11:26:21 #69
116015 SicSicSics
pi_119632661
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:24 schreef Zith het volgende:

Er werdt al eerder iets gezegd over 'te veel actiefilms kijken', denken dat je gewoon kan bljiven staan en je pistool die in je binnenzak zit kan pakken valt hieronder.
Net als de aanname dat elk schot altijd daar komt waar de schutter hem wil hebben en dat bad-guys altijd missen.

Verder blijft het een spelletje van wel, niet, misschien, en als, waarschijnlijk, zus en zo... Even wachten op het onderzoek maar.
Fine, fuck you then!
pi_119632742
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Och, genoeg voorbeelden van mensen die met tig kogels in hun flikker doorlopen. Als je geluk hebt gaat hij dwars door je vlees heen zonder bot of grote aders te raken, dan heb je wel pijn, maar je bent echt niet uitgeschakeld hoor. Zo'n groot kaliber gebruikt de politie ook niet.
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 11:29:27 #71
230491 Zith
pls tip
pi_119632755
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 11:26 schreef SicSicSics het volgende:
Net als de aanname dat

elk schot altijd daar komt waar de schutter hem wil hebben

Daarom is een schot richting het been veiliger. Zie mijn eerdere posts.
quote:
en dat bad-guys altijd missen.
De 'bad-guy' zou geen kans hebben gehad om te missen. Als hij op de grond nog eens wilt proberen zijn pistool te pakken kun je heb makkelijker en veiliger uitschakelen.
quote:
Verder blijft het een spelletje van wel, niet, misschien, en als, waarschijnlijk, zus en zo... Even wachten op het onderzoek maar.
Mja, dit is altijd zo fijn in discussies; je punt maken ('wel' claimen) en daarna zeggen 'laten we hiermee ophouden. Dat gezegd hebbende, ik vind van niet, maar laten we er geen wel/niet spelletje van maken. (zoiets?)
  maandag 26 november 2012 @ 11:30:00 #72
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119632770
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:25 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Stel dat hij wel een wapen had, en die snel trok dan is hij altijd sneller omdat hij weet wat hij wil doen.

Ja het is ongelukkig dat die jongen in zijn nek geraakt is. Maar liever hij dan een agent. Met die 4 schietlessen die een gemiddelde agent per jaar heeft is het niet zo gek dat hij/zij in een stressvolle situatie mis schiet.

Wat jij trouwens tikte over lager schieten ivm mogelijk mensen erachter. Ooit van een Ricochetschot?
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 11:31:17 #73
230491 Zith
pls tip
pi_119632799
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 11:30 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Wat jij trouwens tikte over lager schieten ivm mogelijk mensen erachter. Ooit van een Ricochetschot?
Ricochetschoten zijn veel ongevaarlijker dan directe schoten.
  maandag 26 november 2012 @ 11:31:17 #74
3542 Gia
User under construction
pi_119632800
quote:

[..]

Misschien deed hij net alsof hij een wapen wilde pakken, om de politie af te schrikken en zo weg te komen. Er heilig van overtuigd dat de politie niet zo gauw schiet.

Dat had hij dan verkeerd ingeschat.

Als hij al eerder iemand bedreigd heeft met een denkbeeldig wapen, kan hij dat nu ook hebben willen doen.
  maandag 26 november 2012 @ 11:32:21 #75
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_119632834
Lekker onderbuiknieuws weer dit.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_119632846
quote:

[..]

Politie heeft te snel geschoten als we de huidige berichtgeving moeten geloven. Nader onderzoek moet laten zien of het gerechtvaardigd was of niet.
Fixed.
  maandag 26 november 2012 @ 11:33:12 #77
116015 SicSicSics
pi_119632864
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 11:29 schreef Zith het volgende:
Daarom is een schot richting het been veiliger. Zie mijn eerdere posts.
Had ik gezien en ik weet ook niet of ik het daarmee eens ben :7

quote:
De 'bad-guy' zou geen kans hebben gehad om te missen.
Als iemand ligt maak je het doel ook kleiner natuurlijk! 8-)
quote:
Mja, dit is altijd zo fijn in discussies; je punt maken ('wel' claimen) en daarna zeggen 'laten we hiermee ophouden. Dat gezegd hebbende, ik vind van niet, maar laten we er geen wel/niet spelletje van maken. (zoiets?)
Ik heb niks geclaimd :7 ik zei alleen dat het allemaal niet zo makkelijk oordelen is. 8-)
Fine, fuck you then!
pi_119632901
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2012 11:14 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die bij vuurwapengevaarlijke situaties denken dat een agent wel wacht totdat iemand zijn hand weer tevoorschijn haalt vanachter zijn gordel om te kijken of er wel een wapen is :')
Natuurlijk doe je dat niet, anders ben je als agent zijnde dood.
Het was geen vuurwapengevaarlijke situatie. Het was een bedreigende situatie voor de agent die verkeerd is ingeschat.
pi_119632917
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Het was geen vuurwapengevaarlijke situatie. Het was een bedreigende situatie voor de agent die verkeerd is ingeschat.
^O^
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 11:35:08 #80
230491 Zith
pls tip
pi_119632921
Ben het ook eens dat de agenten hadden moeten schieten. En gedisciplineerd hadden moeten worden als ze dit verzuimden. Mijn aantekening is de richting van het schot (mits goed gericht: foute keuze, mits gemist: slechte schutter).
pi_119632961
quote:

[..]

Nee, het was gemeld als vuurwapengevaarlijke situatie. Dat is de informatie die voor handen was, dat is de informatie waar de agenten naar handelden en dat is de informatie die op dat moment relevant is. Dat dat achteraf gezien misschien niet zo is zal het onderzoek uitwijzen.

Dat jij achteraf gezien op je PC het beter weet doet niks af aan de situatie zoals hij toen was.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 11:36:51 ]
  maandag 26 november 2012 @ 11:36:50 #82
343196 RingBewoner
pi_119632974
quote:

[..]

Je was er bij?
  maandag 26 november 2012 @ 11:36:53 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_119632976
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien deed hij net alsof hij een wapen wilde pakken, om de politie af te schrikken en zo weg te komen. Er heilig van overtuigd dat de politie niet zo gauw schiet.

Dat had hij dan verkeerd ingeschat.

Als hij al eerder iemand bedreigd heeft met een denkbeeldig wapen, kan hij dat nu ook hebben willen doen.
of hij verstond niet wat de agent zij en pakte zijn telefoon.

vermoed dat er een aantal mensen om hem heen stonden of in de buurt dat het voor de agent heel lastig maakte de situatie in te schatten, hij rijkte met zijn hand naar zijn middel, de agent werd zenuwachtig en schoot in een reflex.
het is maar gis werk maar vermoed dat het in de situatie lastig te zien was.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_119632983
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:36 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Je was er bij?
Hij weet het vanachter zijn PC heel goed te reconstrueren _O_
  maandag 26 november 2012 @ 11:42:29 #85
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119633147
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, het was gemeld als vuurwapengevaarlijke situatie. Dat is de informatie die voor handen was, dat is de informatie waar de agenten naar handelden en dat is de informatie die op dat moment relevant is. Dat dat achteraf gezien misschien niet zo is zal het onderzoek uitwijzen.

Dat jij achteraf gezien op je PC het beter weet doet niks af aan de situatie zoals hij toen was.
Schieten als er geen wapen zichtbaar is..... Wat een mongool die totaal ongeschikt is voor het het vak wat hij uitoefent.
  maandag 26 november 2012 @ 11:42:30 #86
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119633148
quote:

[..]

Agenten krijgen een melding dat iemand met een vuurwapen iemand anders heeft bedreigd. Vuurwapengevaarlijke situatie dus.
  maandag 26 november 2012 @ 11:45:08 #87
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119633236
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 11:42 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Agenten krijgen een melding dat iemand met een vuurwapen iemand anders heeft bedreigd. Vuurwapengevaarlijke situatie dus.
Zonder zichtbaar vuurwapen? :')
  maandag 26 november 2012 @ 11:45:20 #88
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_119633243
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:42 schreef betyar het volgende:
Schieten als er geen wapen zichtbaar is..... Wat een mongool die totaal ongeschikt is voor het het vak wat hij uitoefent.
Jij kent alle feiten?
Was je erbij?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 26 november 2012 @ 11:45:27 #89
343196 RingBewoner
pi_119633249
quote:

[..]

Rot toch op zeg.

Er word regelmatig gezegd dat de politie harder moet optreden. Bijvoorbeeld met rellen in Haren. Nu word er een keer opgetreden en dan gaan gelijk mensen huilen dat het een mongool was.
pi_119633279
quote:

[..]

Als je als agent zijnde wacht totdat het wapen daadwerkelijk zichtbaar is ben je dood.
pi_119633298
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een vuurwapengevaarlijke situatie of dat is het niet. Wanneer je denkt dat het wel zo is en het blijkt zo niet te zijn, is de situatie verkeerd ingeschat. Zo moeilijk is het niet.
  maandag 26 november 2012 @ 11:47:39 #92
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119633323
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Zonder zichtbaar vuurwapen? :')
Als ze een melding krijgen dat er een vuurwapen is gezien dan heb je een vuurwapengevaarlijke situatie ja. Als je moet wachten met het trekken van je wapen als agent zijnde totdat je bij je verdachte een wapen ziet ben je 8 van de 10 keer te laat.
  maandag 26 november 2012 @ 11:47:55 #93
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119633333
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:45 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Jij kent alle feiten?
Was je erbij?
Ik maak dat op uit de verhalen die nu naar buiten komen.

Weet jij zeker dat die jongen zichtbaar een wapen droeg?
pi_119633337
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is een vuurwapengevaarlijke situatie of dat is het niet. Wanneer je denkt dat het wel zo is en het blijkt zo niet te zijn, is de situatie verkeerd ingeschat. Zo moeilijk is het niet.
Er is geen sprake van inschatting. Er is sprake van informatie waar de agenten op afgaan. Inschatting is niet aan de orde in deze situatie, ze dienen te handelen naar een vuurwapengevaarlijke situatie want zo gemeld.
pi_119633359
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik maak dat op uit de verhalen die nu naar buiten komen.

Doe maar gewoon niet.
pi_119633361
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 11:42 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Zo werkt het gelukkig dus niet.
pi_119633372
Wat een helden hier weer die heel zeker weten dat de politie fout is.

Fuckoff :')
pi_119633406
Ik zou de achtergrond van de betreffende agent wel eens willen weten.

Het is onderhand wel bekend dat niet de meest slimme mensen een baan als pliesieagent nemen.
  maandag 26 november 2012 @ 11:49:49 #99
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119633409
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Als ze een melding krijgen dat er een vuurwapen is gezien dan heb je een vuurwapengevaarlijke situatie ja. Als je moet wachten met het trekken van je wapen als agent zijnde totdat je bij je verdachte een wapen ziet ben je 8 van de 10 keer te laat.
Onzin, als er geen wapen zichtbaar is en jij als agent je vinger op de trekker hebt ben je altijd sneller, jongen moet zijn wapen pakken, vaak nog van de safe afhalen EN doorladen en dan nog richten.
pi_119633414
Inderdaad, of stel dat hij schiet door zijn jas heen? Dan heb je misschien nooit heb wapen gezien maar heeft hij wel geschoten.

Het zijn een paar miliseconde waarin zo'n agent overal rekening mee moet houden.En heeft hij voor deze optie gekozen.Begrijpelijk. Maar die man zelf zal wel hier een trauma aan over houden, en kans hebben dat hij zijn baan verliest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')