In een stressloze situatie.quote:Op maandag 26 november 2012 10:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En dan nog klagen dat ze de kogel niet op de milimeter nauwkeurig plaatsen
Vooralsnog is alleen bekend dat de politie een melding had dat er iemand met een vuurwapen zat te zwaaien. Dus ze gaan erheen met dat in het achterhoofd en als hij dan niet reageert op de opmerking te gaan liggen maar ipv daarvan naar iets lijkt te grijpen dan vind ik het niet vreemd dat men schiet.quote:Op maandag 26 november 2012 09:58 schreef detandenfee het volgende:
[..]
jij vindt het normaal dat de politie iemand neerschiet omdat ie wat inbraken op z'n naam heeft staan?
als de huiseigenaar tijdens de inbraak hem nou zou doodschieten, zou ik nog enigzins kunnen begrijpen, maar de politie die hem gelijk doodschiet ... ?! dat kan niet toch
Paar centimeter hoger of lager is snel gebeurd hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 10:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een schot in het been kan overigens ook dodelijk zijn.
Een schot in de nek is onbegrijpelijk. Worden agenten daarop getraind om in de nek te schieten bij verzet? Lijkt me niet.
Het feit dat hij een strafblad had is niet relevant, dit wisten de agent trouwens ook niet. De omstandigheden waren: een anonieme tip dat er iemand op het station was met een wapen.quote:Op maandag 26 november 2012 10:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat brengt meer risico's met zich mee. Risico's die je, vind ik, niet moet maken wanneer je op een openbare plek bent. Liever het risico dat de inbreker de pijp uit gaat dan iemand die nergens iets aan kan doen.
Volgens mij kijk jij teveel politieseries, dat je denkt dat het allemaal zo makkelijk gaat en is.
Hij greep naar niets. Schijnt dat hij met zijn handen naar zijn middel ging. Dat doe jij misschien wel 100 keer op een dag;).quote:Op maandag 26 november 2012 10:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vooralsnog is alleen bekend dat de politie een melding had dat er iemand met een vuurwapen zat te zwaaien. Dus ze gaan erheen met dat in het achterhoofd en als hij dan niet reageert op de opmerking te gaan liggen maar ipv daarvan naar iets lijkt te grijpen dan vind ik het niet vreemd dat men schiet.
Verder mocht deze fijne jongeman uberhaupt niet daar aanwezig zijn gezien zijn straatverbod. Ik kan er allemaal geen medelijden mee hebben.
quote:Op maandag 26 november 2012 10:42 schreef Zith het volgende:
[..]
Het feit dat hij een strafblad had is niet relevant, dit wisten de agent trouwens ook niet. De omstandigheden waren: een anonieme tip dat er iemand op het station was met een wapen.
Een waarschuwingsschot is minder gevaarlijk voor omstanders dan een gericht schot. Een schot in de been is minder gevaarlijk voor omstanders dan een schot in het nek of richting het hoofd (groter oppervlakte, naar beneden gericht zodat de kogel niet ver zou reizen mochten ze missen, mochten ze missen en er staat iemand vlak achter hem dan wordt hij in de voet/been geschoten ipv nek/hoofd).
Wmb was een schot op zijn plaats, want verdachte had misschien een wapen en werkte niet mee, maar ik vind wel dat het schot lager had moeten zijn. Voor de verdachte en voor de omstanders. Ja in het been raken kan ook dodelijk zijn (heel onwaarschijnlijk echter omdat er al hulptroepen onderweg zullen zijn die doodbloeden kunnen stoppen), maar dat is wat mij betreft de juiste hoeveelheid 'risico'.
Of hij mikte op de schouder en de verdachte maakte op het moment van het schot een rare beweging. Waarom wil je een potentieel vuurwapengevaarlijk iemand in zijn been schieten?quote:Op maandag 26 november 2012 10:40 schreef deVerdeler het volgende:
Meteen doodschieten was echt overdreven. Als je iemands nek kan raken, dan kan je ook wel zijn been raken. Wat een stelletje amateurs weer bij de politie.
Omdat dit:quote:Op maandag 26 november 2012 10:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Of hij mikte op de schouder en de verdachte maakte op het moment van het schot een rare beweging. Waarom wil je een potentieel vuurwapengevaarlijk iemand in zijn been schieten?
Beeld je even de situatie in. Je hebt een anonieme tip gekregen dat er een vuurgevaarlijke persoon op het station loopt. Je kijkt naar mensen die voldoen aan de beschrijvingen. Dat kan er één zijn, maar ook vijf.quote:Op maandag 26 november 2012 10:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Of hij mikte op de schouder en de verdachte maakte op het moment van het schot een rare beweging. Waarom wil je een potentieel vuurwapengevaarlijk iemand in zijn been schieten?
"Helemaal niet doet wat je zegt" past beter.quote:omdat hij niet helemaal doet wat je wat je zegt
Was het een gericht dodelijk schot dan? Of was het per ongeluk?quote:Op maandag 26 november 2012 10:50 schreef deVerdeler het volgende:
Om vervolgens iemand dood te schieten omdat hij niet helemaal doet wat je zegt, is echt amateuristisch of professioneel buiten proportioneel.
Of dat hij het wel was. Ga er maar aan staan.quote:Verder was de kans net zo groot dat het niet om deze persoon ging.
En als er nou niemand achter de verdachte stond? Er geen gevaar was voor omstanders? En een schot in de schouder iemand die een vuurwapen wil pakken beter tegenhoudt dan een schot in het been?quote:Bovendien is schieten op oog-hoogte nou niet bepaald snugger op het station.
Natuurlijk mag je vragen stellen, ook kritische, maar om nou meteen die agent weg te zetten als incompetent. Ik zou het niet doen.quote:Genoeg kritiekpunten.
Op de station zijn altijd mensen en verder blijkt dat er inderdaad mensen waren daar. Als de agent deze tiener per ongeluk dood heeft geschoten, dan is hij amateuristisch en moet zijn wapen ingetrokken worden tot onze grote vriend wel kan schieten.quote:Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Was het een gericht dodelijk schot dan? Of was het per ongeluk?
[..]
Of dat hij het wel was. Ga er maar aan staan.
[..]
En als er nou niemand achter de verdachte stond? Er geen gevaar was voor omstanders? En een schot in de schouder iemand die een vuurwapen wil pakken beter tegenhoudt dan een schot in het been?
[..]
Natuurlijk mag je vragen stellen, ook kritische, maar om nou meteen die agent weg te zetten als incompetent. Ik zou het niet doen.
Ik heb inderdaad nog nooit een leeg station gezien...quote:Op maandag 26 november 2012 11:06 schreef deVerdeler het volgende:
Op de station zijn altijd mensen en verder blijkt dat er inderdaad mensen waren daar. Als de agent deze tiener per ongeluk dood heeft geschoten, dan is hij amateuristisch en moet zijn wapen ingetrokken worden tot onze grote vriend wel kan schieten.
Of het is een vervelende samenloop van omstandigheden.quote:Op schouder schieten heb ik trouwens nog nooit van gehoord. De agent heeft naar mijn mening op basis van d huidige berichtgeving sowieso te snel geschoten. Tiener ging dan wel naar zijn middel, maar hij had geen wapen, dus de agent kan nooit een wapen gezien hebben. Iemand daarom dodelijk treffen is echt buiten proporties of amateuristisch.
Het is inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden.... Ik uit kritiek op de politie omdat hij één ieder van ons zomaar dood had kunnen schietenquote:Op maandag 26 november 2012 11:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nog nooit een leeg station gezien...En stonden al die mensen met z'n allen achter de verdachte?
Ik ben niet zo snel in mijn oordeel. Je mag niet zomaar een wapen dragen.
[..]
Of het is een vervelende samenloop van omstandigheden.
Dat is niet waar. Als er namelijk 3 agenten hun wapen op mij richten doe ik denk ik uit een reflex al mijn pootjes omhoog.quote:Op maandag 26 november 2012 11:13 schreef deVerdeler het volgende:
Het is inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden.... Ik uit kritiek op de politie omdat hij één ieder van ons zomaar dood had kunnen schieten.
Jij ja... Maybe heb je ineens buikkramp en grijp je naar je buik uit reflex en dan eerst volgende wat je ziet is fel licht lol.. of helemaal nix.quote:Op maandag 26 november 2012 11:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Als er namelijk 3 agenten hun wapen op mij richten doe ik denk ik uit een reflex al mijn pootjes omhoog.Ik ben niet zo'n held denk ik.
Precies, als ik een agent met een pistool op mij gericht zie staan, hoeft hij niets te roepen, dan doe ik de handjes wel omhoog en maak vooral geen rare bewegingen. Maar ik heb dan ook een strafblad, zit niet in een een of andere inrichting, heb geen overvallen gepleegd, etc.. Wellicht dat je na wat criminele activiteiten anders aankijkt naar getrokken wapens, het een andere reactie oproept.quote:Op maandag 26 november 2012 11:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Als er namelijk 3 agenten hun wapen op mij richten doe ik denk ik uit een reflex al mijn pootjes omhoog.Ik ben niet zo'n held denk ik.
Als je zulke uitzonderingen erbij haalt, kan je die ook wel voor die agent verzinnen, waarom hij nu juist wel goed heeft gedaan en eigenlijk al veel eerder had moeten schieten,quote:Op maandag 26 november 2012 11:15 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Jij ja... Maybe heb je ineens buikkramp en grijp je naar je buik uit reflex en dan eerst volgende wat je ziet is fel licht lol.. of helemaal nix.
Ja of je veter zit los en dan moet hij natuurlijk vastgemaakt worden. Nog meer kutsmoezen?quote:Op maandag 26 november 2012 11:15 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Jij ja... Maybe heb je ineens buikkramp en grijp je naar je buik uit reflex en dan eerst volgende wat je ziet is fel licht lol.. of helemaal nix.
Dat roept niet om automatische reflecties of wel soms? Epic.quote:Op maandag 26 november 2012 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja of je veter zit los en dan moet hij natuurlijk vastgemaakt worden. Nog meer kutsmoezen?
Wie zegt dat de jongen stopt met grijpen naar een mogelijk wapen als hij in z'n been geschoten is? Dat stopt je echt niet zomaar.quote:Op maandag 26 november 2012 10:17 schreef detandenfee het volgende:
[..]
de politie krijgt een melding van een jongeman die vuurwapengevaarlijk is
de politie loopt met getrokken wapens, gericht naar de 'dader' toe, de politie heeft al een voorsprong
jongen werkt niet mee, grijpt naar z'n middel
1 schot in de been,
/jongen geeft zich over, opgelost
/jongen geeft zich niet over, nog een schot, wat mij betreft, nekschot is een mogelijkheid
Ja, of we hadden het nu over een dode die wel te betreuren is. Ga jij gokken in zulke situaties?quote:Op maandag 26 november 2012 11:10 schreef matthijst het volgende:
Midden in de nacht, dus hoe druk zal het geweest zijn?
Triggerhappy agentje schoot te vroeg. Ten eerste was er geen wapen, dat had hij kunnen zien als hij wat langer had gewacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |