abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119621759
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef bijdehand het volgende:
Weet niet of de foto's het doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks! Een bontkraagje is duidelijk helemaal IN zo te zien.
  zondag 25 november 2012 @ 22:46:38 #202
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_119622499
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het is simpelweg een slappe hap met die gasten. Er valt mee te sollen, dat tonen ze doorlopend aan. Niet dat ik dat ooit van plan ben, maar als straatratje uit de Randstad is het de moeite best waard natuurlijk.
En als er dan plotseling een diender met een dreigende burnout of stresssyndroom tegenover je staat, dan kun je deze afloop raden.

Ik kan al niet eens naar dat programma "wegmisbruikers" kijken. Man rijdt 200 (heterdaad): "zouden we even met u in gesprek mogen meneer?" "U wist dat dit niet mocht?" "Ik zal me eerst even voorstellen.." "we wensen u een hele goede middag toe!" "Zou u heel even rustig willen blijven en niet willen schelden?" Ze halen nog net geen kop verse koffie voor je. Dat is de politie.
Dat maakt juist dat deze mensen geschikt zijn voor dit werk. :Y Daar worden ze op geselecteerd en verder getraind. Altijd netjes en beleefd blijven, zodat de boel niet escaleert. Dacht jij dat zij niet liever harder op zouden willen treden... Helaas, mogen ze dat niet. Ik zou het niet kunnen, zo lang beleefd blijven tegen onbeschofte mensen.. respect voor onze Politie, die met zoveel wetten te maken hebben, dat het werken er niet leuker op maakt
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_119622851
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:35 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Thanks! Een bontkraagje is duidelijk helemaal IN zo te zien.
Mooi he O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119622965
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:46 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat maakt juist dat deze mensen geschikt zijn voor dit werk. :Y Daar worden ze op geselecteerd en verder getraind. Altijd netjes en beleefd blijven, zodat de boel niet escaleert. Dacht jij dat zij niet liever harder op zouden willen treden... Helaas, mogen ze dat niet. Ik zou het niet kunnen, zo lang beleefd blijven tegen onbeschofte mensen.. respect voor onze Politie, die met zoveel wetten te maken hebben, dat het werken er niet leuker op maakt
Het escaleert juist omdat ze zich zo mieterig gedragen en dan puntje bij paaltje escaleert de zaak dusdanig dat gasten denken dat ze kunnen fucken en vervolgens gaan ze schieten.
Je moet gewoon a la het Maasgebouw direct je punt duidelijk maken.
Namelijk nog 1 stap en we gebruiken geweld.

pi_119623139
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:46 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Volkomen ongeschikt. Aanpakken, dat werkt pas.

Het maasgebouw voorbeeld van mijn bovenbuurman is een prima voorbeeld inderdaad, zoals ik het graag zie en wat volgens mij ook significant werkt.
  zondag 25 november 2012 @ 23:01:57 #206
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_119623368
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:55 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Het escaleert juist omdat ze zich zo mieterig gedragen en dan puntje bij paaltje escaleert de zaak dusdanig dat gasten denken dat ze kunnen fucken en vervolgens gaan ze schieten.
Je moet gewoon a la het Maasgebouw direct je punt duidelijk maken.
Namelijk nog 1 stap en we gebruiken geweld.

[ afbeelding ]

ik begrijp wat je bedoelt, maar ben het eens met Stopnaald. Als de politie je vraagt of zegt iets te doen, heb je gewoon te luisteren, anders moet je de consequenties aanvaarden. Dat het het leven van een jongeman gekost heeft, helaas, maar ik ga ervan uit dat de agent niet anders kon, of dacht te kunnen. Ook de agenten zijn gewoon mensen van vlees en bloed en kunnen fouten maken. Of dat hier zo was, moet nog blijken...
pi_119623389
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:58 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het maasgebouw voorbeeld van mijn bovenbuurman is een prima voorbeeld inderdaad, zoals ik het graag zie en wat volgens mij ook significant werkt.
Ben het wel met je eens, maar dat zit er simpelweg niet in. Veel te veel regeltjes en veel te veel over-ambitie bij OM (die nooit te beroerd zijn om een dolkje meer of minder in een rug te plaatsen).
En vlak ook sommige politici/kamerleden niet uit.....
  zondag 25 november 2012 @ 23:02:49 #208
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_119623415
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:58 schreef Chooselife het volgende:

[..]

hoezo volkomen ongeschikt?
pi_119623645
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:02 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

hoezo volkomen ongeschikt?
Het is een beleid van lik-me-vestje. Er zou veel meer ruimte moeten worden gegeven aan politie om daadkrachtig op te treden. Een draai om de oren, een mild pak slaag, of in uiterste noodzaak een kogel, zou allemaal gewoon moeten kunnen. En niet zoals nu vaak gebeurd, dat de betreffende agent eerst in het beklaagdenbankje wordt gezet door een OM met ambitie, nog voordat het onderzoek is afgerond. Juist ZIJ zouden beter moeten weten.
  zondag 25 november 2012 @ 23:09:23 #210
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_119623795
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het is een beleid van lik-me-vestje. Er zou veel meer ruimte moeten worden gegeven aan politie om daadkrachtig op te treden. Een draai om de oren, een mild pak slaag, of in uiterste noodzaak een kogel, zou allemaal gewoon moeten kunnen. En niet zoals nu vaak gebeurd, dat de betreffende agent eerst in het beklaagdenbankje wordt gezet door een OM met ambitie, nog voordat het onderzoek is afgerond. Juist ZIJ zouden beter moeten weten.
Dat het beleid vaak ongeschikt is, ben ik met jullie eens. Ik stoor me dan ook vaak aan "het publiek" wanneer agenten wel een keer optreden. Dan staat You Tube vol met filmpjes, hoe erg de politie tekeer gaat :r
pi_119624004
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:09 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat het beleid vaak ongeschikt is, ben ik met jullie eens. Ik stoor me dan ook vaak aan "het publiek" wanneer agenten wel een keer optreden. Dan staat You Tube vol met filmpjes, hoe erg de politie tekeer gaat :r
Dat bedoel ik. Maar nogmaals, vlak ook de regeltjes, het OM en de politici niet uit. Hoe kun je respect voor de autoriteit van politieagenten van gewone burgers verwachten, als diezelfde autoriteit niet eens door de overheid wordt gerespecteerd en gesteund?
pi_119624106
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 21:37 schreef bijdehand het volgende:
Die stille toch, wat een wanvertoning weer _O-
Stille tochten zijn allang niet serieus meer te nemen.

quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ja, laten we vooral doen alsof die jongen een slachtoffer is :')

Kuttokkies, met hun wekelijkse stille tochten.
Zou in principe net kunnen. Er is niemand die met grote zekerheid van alles over deze zaak kan zeggen, zolang er niet meer feiten bekend zijn. Tot die tijd is het allemaal speculatie.
  zondag 25 november 2012 @ 23:16:42 #213
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_119624162
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Maar nogmaals, vlak ook de regeltjes, het OM en de politici niet uit. Hoe kun je respect voor de autoriteit van politieagenten van gewone burgers verwachten, als diezelfde autoriteit niet eens door de overheid wordt gerespecteerd en gesteund?
klopt helemaal, maar als de politici dan eens een keer vinden dat de politie harder op mag treden, hebben we hier weer tig topics vol met berichten dat dat niet normaal is :X .
Men zeikt gewoon graag over de politie. Of ze nu "te hard" optreden, of te "mieterig". Mensen kunnen er gewoon niet tegen dat ze behoren te luisteren naar dat wat de politie van hen wil. Daar zit het grootste probleem, lijkt mij..
  zondag 25 november 2012 @ 23:19:40 #214
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_119624291
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Er is gewoon té weinig informatie. Speculeren is dus ook zinloos.. al die zelfbenoemde technisch rechercheurs hier :') allemachtig.
Speculeren is leuk, maar dit bericht laat idd elke informatie van enig belang achterwege.
pi_119624417
Ik lees nu dat er een stille tocht was :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119624583
Een stille tocht voor een vuurwapen gevaarlijke gek, want het was zo'n lieve jongen.

:')
pi_119625624
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:26 schreef Scorpie het volgende:
Een stille tocht voor een vuurwapen gevaarlijke gek, want het was zo'n lieve jongen.

:')
Vuurwapen al bevestigd?
pi_119625845
Er wordt hier en daar door de politie zelf gezegd dat het niet om een vuurwapen gaat.

Daarnaast is het toch niet te geloven dat mensen hier de actie van de politie agent verheerlijken?
Het überhaupt gebruiken van de dienstwapen moet een laatste middel zijn en dan nog als het mogelijk is niet gericht gaan schieten op de belangrijke organen.

1 persoon tegen 10+ agenten? Als er op de politie geschoten is kan ik het nog begrijpen.
Nu verliest iemand een broer, zoon en noem maar op.
pi_119625917
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh? Ik woon al 42 jaar in Capelle maar herinner me niets van een stille tocht?
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 22:23 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Leuk ik ook. Vreugdedans.
Enige jongen die ik me kan herinneren was Robbie de Wit inderdaad en die werd doodgeschoten.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)lse-graffiti-spuiter
  zondag 25 november 2012 @ 23:59:54 #220
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_119625973
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een verassing weer
RED ONS HENNIEGOD
pi_119626008
quote:
Doodgeschoten Rishi (17) droeg geen vuurwapen
DEN HAAG - De 17-jarige Rishi, die zaterdagochtend werd neergeschoten door een agent en later overleed, droeg geen vuurwapen bij zich. Dat melden verschillende bronnen binnen en buiten de politie aan Omroep West. Rishi werd neergeschoten omdat agenten dachten dat hij wel een wapen droeg.

Zaterdagochtend vroeg kwam de politie af op een melding dat er een gewapende man zou rondlopen op station Hollands Spoor in Den Haag. Op perron 4 troffen ze Rishi aan, die door een agent werd neergeschoten en daarna is overleden.

Rishi zou naar zijn middel hebben gegrepen, toen hem werd gevraagd zijn handen omhoog te houden. Daarop werd hij neergeschoten. Vermoedelijk raakte de politiekogel hem in de nek.

De zaak wordt onderzocht door de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie wil ontkennen noch bevestigen dat het nieuws van Omroep West klopt.
Bron plus meer info: http://www.omroepwest.nl/(...)droeg-geen-vuurwapen
pi_119627400
Dus zoals de zaken er nu voor staan:
Melding kwam dat er een jongen persoon heeft bedreigt met een vuurwapen, politie ter plekke, jongen grijpt naar denkbeeldig vuurwapen, agent schiet jongen neer. Jongen komt te overlijden.
Eigen schuld dikke bult of vinden jullie dat de politie anders had moeten handelen? Dus meer onderzoek bijvoorbeeld met alle risico die daar bij hoort op een publieke plaats als een treinstation.

Ik vraag me dus wel af wat iemand denkt als de politie met veel bombarie aankomt om jou aan te houden en dan lekker te doen alsof je een vuurwapen pakt. Je verzetten kan ik nog begrijpen maar dit is letterlijk een uitnodiging om jou neer te schieten.

Was die gast van het padje qua drank en drugs/psychisch in de war of is daar niets over bekend?

Kan me trouwens goed voorstellen dat je als agent geen seconde twijfelt met schieten. Die twijfel kan jou of je collega namelijk letterlijk de kop kosten als er WEL een vuurwapen is.
  maandag 26 november 2012 @ 01:29:22 #223
3542 Gia
User under construction
pi_119627724
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:03 schreef Aldo-MC het volgende:
Dus zoals de zaken er nu voor staan:
Melding kwam dat er een jongen persoon heeft bedreigt met een vuurwapen, politie ter plekke, jongen grijpt naar denkbeeldig vuurwapen, agent schiet jongen neer. Jongen komt te overlijden.
Eigen schuld dikke bult of vinden jullie dat de politie anders had moeten handelen? Dus meer onderzoek bijvoorbeeld met alle risico die daar bij hoort op een publieke plaats als een treinstation.

Ik vraag me dus wel af wat iemand denkt als de politie met veel bombarie aankomt om jou aan te houden en dan lekker te doen alsof je een vuurwapen pakt. Je verzetten kan ik nog begrijpen maar dit is letterlijk een uitnodiging om jou neer te schieten.

Was die gast van het padje qua drank en drugs/psychisch in de war of is daar niets over bekend?

Kan me trouwens goed voorstellen dat je als agent geen seconde twijfelt met schieten. Die twijfel kan jou of je collega namelijk letterlijk de kop kosten als er WEL een vuurwapen is.
Mee eens. We moeten dit niet verheerlijken, maar ook niet direct die agent veroordelen.

Melding: jongen met vuurwapen op HS.
Politie komt en zegt 'handen omhoog', jongen grijpt naar middel, mogelijk wapen.
Politie schiet.

Kan het twee kanten op. De jongen had inderdaad een wapen, actie terecht.
De jongen had geen wapen.......maar waarom dan zo'n rare beweging, alsof je een wapen pakt. Levensmoe?
pi_119627756
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 01:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Mee eens. We moeten dit niet verheerlijken, maar ook niet direct die agent veroordelen.

Melding: jongen met vuurwapen op HS.
Politie komt en zegt 'handen omhoog', jongen grijpt naar middel, mogelijk wapen.
Politie schiet.

Kan het twee kanten op. De jongen had inderdaad een wapen, actie terecht.
De jongen had geen wapen.......maar waarom dan zo'n rare beweging, alsof je een wapen pakt. Levensmoe?
Het enige wat je je dan kan afvragen is of die agent goed kan mikken of gewoon per ongeluk in de nek schoot? Mik dan op het been of zo :')

Maar eigen schuld als hij bij een aanhouding naar zijn middel greep, niet doen gewoon.
pi_119627787
RIP en sterkte voor de nabestaanden.
Politie schiet tegenwoordig veel te snel de VVD valt dit te verwijten.
pi_119627799
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:32 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het enige wat je je dan kan afvragen is of die agent goed kan mikken of gewoon per ongeluk in de nek schoot? Mik dan op het been of zo :')

Maar eigen schuld als hij bij een aanhouding naar zijn middel greep, niet doen gewoon.
Een been is natuurlijk een veel lastiger doelwit om te raken dan iemands borst (dan neem ik even aan dat de agent niet bewust op zijn nek gericht heeft). Op het moment dat je denkt dat jijzelf en je collega's in levensgevaar verkeren, ga je dan extra risico nemen door een veel lastiger doelwit te kiezen?
En nog even los van de extra tijd die dat kost, het feit dat een been lastiger te raken is zorgt ook voor meer gevaar voor de omstanders. Wie weet waar een kogel die zijn doel mist uiteindelijk terecht komt, zeker op een publieke locatie als een station...
pi_119627807
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:40 schreef Royyy het volgende:

[..]

Een been is natuurlijk een veel lastiger doelwit om te raken dan iemands borst (dan neem ik even aan dat de agent niet bewust op zijn nek gericht heeft). Op het moment dat je denkt dat jijzelf en je collega's in levensgevaar verkeren, ga je dan extra risico nemen door een veel lastiger doelwit te kiezen?
En nog even los van de extra tijd die dat kost, het feit dat een been lastiger te raken is zorgt ook voor meer gevaar voor de omstanders. Wie weet waar een kogel die zijn doel mist uiteindelijk terecht komt, zeker op een publieke locatie als een station...
Wat een flauwekul, leeg station verder zover je dat kan begrijpen, daarnaast worden politieagenten getraind neem ik aan. Gewoon wanbeleid, VVD is te verwijten, ik blijf het zeggen.
pi_119627810
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:40 schreef Royyy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk inderdaad, vergat even dat het in een seconde beslist moet worden en ze niet even rustig konden mikken maar ook dan vind ik het raken van de nek nog knap misschieten.

@hierboven, pech voor die mensen maar dan moet je je maar normaal gedragen en geen aanleiding zoeken om neergeschoten te worden.
pi_119627817
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:42 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Je hebt gelijk inderdaad, vergat even dat het in een seconde beslist moet worden en ze niet even rustig konden mikken maar ook dan vind ik het raken van de nek nog knap misschieten.
Nouja, dat ligt er aan. *Stel* dat de agent bijvoorbeeld op een schouder mikte om een arm uit te schakelen (wat niet heel conventioneel is, maar okay) dan is je nek nog geen 20 cm mis.
pi_119627824
Ga toch weg met in een seconde beslissen :') :'), als je dat niet aan kan word dan ook geen politieagent :') :'), durf gewoon te zeggen dat de agenten fout zaten dat is wel duidelijk als een ongewapend iemand wordt neergeschoten.
pi_119627844
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:45 schreef DeParo het volgende:
Ga toch weg met in een seconde beslissen :') :'), als je dat niet aan kan word dan ook geen politieagent :') :'), durf gewoon te zeggen dat de agenten fout zaten dat is wel duidelijk als een ongewapend iemand wordt neergeschoten.
Niemand beweert dat hier niets fout was :P
pi_119627849
quote:
Wat dan? De jongen werd aangehouden, hij gaat met zijn arm totaal onnodig en waarschijnlijk op een overtuigende manier naar zijn broekzak/jaszak ( als dit waar is..afwachtend op het onderzoek ) en de agenten moeten meteen beslissen om te schieten / zelf risico te lopen. Die jongen had gewoon zijn armen omhoog moeten doen, klaar.

Taser kan wel helpen dit soort dingen te voorkomen maar dat wil jij niet want een plan van de VVD
pi_119627852
Laten we met discussies over hoe hij zijn armen naar zijn jas deed wachten tot er daadwerkelijk iets over bekend is, lijkt je dat niet verstandig?
pi_119627860
quote:

[..]

Neef van mij is agent en een agent mag alleen gericht schieten als er sprake is van een levensbedreigende situatie voor de betreffende agent of collegae dan wel burgers. Dus bijvoorbeeld een verdachte die naar een vuurwapen reikt.
Als hij zou gaan meppen of een mes had gepakt hadden ze hem ongetwijfeld in het been geschoten of het zelfs met pepperspray afgedaan. Dit was waarschijnlijk ook geen domme pech maar een gericht schot om hem direct uit te schakelen.

Wij kennen die exacte feiten niet dus moeten we tot morgen, straks wachten op de verklaring van het OM.
pi_119627881
quote:
Die agenten weten toch niet of hij ongewapend is. Ze komen af op een melding dat er een vuurwapengevaarlijk iemand mensen bedreigt. Vervolgens willen zij hem aanhouden en someren hem zijn handen omhoog te doen en in plaats daarvan reikt de verdachte naar 'iets in zijn binnenzak' . Dat kan een pepermuntje of een Uzi zijn.

Succes met je keuze je hebt een halve seconde om de juiste afweging te maken ^O^ .
pi_119627902
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:55 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Die agenten weten toch niet of hij ongewapend is. Ze komen af op een melding dat er een vuurwapengevaarlijk iemand mensen bedreigt. Vervolgens willen zij hem aanhouden en someren hem zijn handen omhoog te doen en in plaats daarvan reikt de verdachte naar 'iets in zijn binnenzak' . Dat kan een pepermuntje of een Uzi zijn.

Succes met je keuze je hebt een halve seconde om de juiste afweging te maken ^O^ .
Je eigen leven, die van je collega, omstanders en bij het niet overleven meer risico voor de maatschappij als zo'n dwaas rondloopt.
pi_119627934
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:58 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Je eigen leven, die van je collega, omstanders en bij het niet overleven meer risico voor de maatschappij als zo'n dwaas rondloopt.
Zover denk je als diender in die situatie misschien niet eens.
Je bent getraind om volgens een bepaald protocol te handelen. En zodra een dergelijke situatie zich voordoet handel je volgens hetgeen je tijdens je training hebt geleerd.
Net als die ziekenbroeders die tijdens dat Love-parade drama in Duisburg zogenaamd koelbloedig tussen de verdrukte lijken naar overlevenden zochten, op zo'n moment doe je alleen waarvoor je getraind bent en komen er verder geen persoonlijke voorkeuren, idealen of emoties bij kijken maar verval je louter in aangeleerde automatismen.
  maandag 26 november 2012 @ 02:07:13 #238
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_119627996
Als blijkt dat die jongen geen vuurwapen had,dan gaan er koppen rollen!! :y
pi_119628050
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_119628056
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 02:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Als blijkt dat die jongen geen vuurwapen had,dan gaan er koppen rollen!! :y
Nee hoor, beetje herrie misschien net als toen in Ondiep hier, maar loopt allemaal gewoon met de gebruikelijke sisser af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 26 november 2012 @ 03:31:05 #242
294141 tarantism
hups in die kont
pi_119628132
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:06 schreef stopnaald het volgende:
. Een draai om de oren, een mild pak slaag, of in uiterste noodzaak een kogel, zou allemaal gewoon moeten kunnen.
hier schrik ik toch wel even van. Dit zijn middeleeuwse praktijken! een pak slaag? Lijfstraffen? Niet in mijn land, ik weiger om mijn samenleving te verlagen tot een dergelijke barbaarse staat. Daarvoor hebben we geen beschaving opgebouwd
pi_119628259
quote:

[..]

Je kunt een mens ook doden door in zn been te schieten :|W
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_119628299
Grappig dat sommigen aanhalen dat de jongen 17 en dus nog minderjarig is. Alsof je aan iemand kan zien dat men minderjarig is.

Daarnaast is het wel duidelijk dat de agent niet echt goed kan schieten, zal wel aan de spanning liggen. Geen agent zal op de nek richten.

Als laats kan je nu wel zeggen dat de agent voor een andere optie had moeten kiezen. Maar voor hetzelfde geldt dat de jongen wel een blaffer had en dat er een paar burgers neergeschoten zijn. Dan waren we nu aan het klagen waarom meneer agent niet eerder schoot.

Niet iedere situatie loopt volgens het boekje. We leven eenmaal in een imperfect wereld. Zo'n agent heeft ook niet dagelijks te maken met deze situatie. Als het er op neer komt, dan probeer je als agent je best te doen. Misschien had hij niet zo snel moeten schieten, maar heel kwalijk kan je het niet nemen. De beste stuurman staan aan wal, zeggen we maar.
pi_119628362
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 20:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar ik ga het niet stellig beweren. Vooralsnog heb ik geen antwoord op mijn vraag :)
Kijk, je ziet vaker in het nieuws dat de politie iemand neerschiet die vermoedelijk de dader van iets is en waarin niet duidelijk is waarom d'r geschoten is. Ik kan nog wel een artikel opzoeken van dit jaar waarin dat heeft plaatsgevonden en waar achteraf helemaal niet naar voren is gekomen of de man nou schuldig of onschuldig was en waarom. Maar wel dood.

Maar ben ik nou gek? Waarom zou je iemand doodschieten terwijl je iemand ook kan uitSchakelen zonder de dood.
pi_119628378
quote:
Rishi had straatverbod

door Gerda Frankenhuis
DEN HAAG -
De 17-jarige Rishi Chandrikasing die zaterdagochtend vroeg op een perron op station Hollands Spoor in Den Haag door de politie werd doodgeschoten, had helemaal niet op straat mogen zijn.

Op last van de rechter moest de jongen in de weekeinden om 1:30 terug zijn bij de woongroep, waar hij verplicht verbleef.Volgens bronnen hoorde hij dan ook zeker niet op straat te zijn op het tijdstip van de schietpartij.

Deze voorwaarde kreeg hij opgelegd toen hij in september werd geschorst uit detentie. Hij zat in de cel voor een reeks inbraken. Ook moest hij na zijn vrijlating verplicht verblijven in een opvanghuis in Scheveningen en moest hij zich voor zijn problematisch alcoholgebruik laten behandelen.
Wat de jongen wel op straat deed, is een groot raadsel. Volgens getuigen was hij alleen op het perron.
„Hij sprak iemand van de NS aan en vroeg de weg. Hij zag er keurig en verzorgd uit, een leuke jongen. Daarnaast was hij heel beleefd tegen de medewerkster. Ik heb niets raars gezien. Hij stak een sigaret op en toen de medewerkster tegen hem zei dat hij elders moest roken ging hij naar het rookgedeelte. Hij vertelde wel dat hij dat niet wist, omdat hij net had vastgezeten”, vertelt een reiziger.

Minuten later rennen drie politiemannen, waarvan een in burger, met getrokken pistolen het perron op. Even daarvoor had de politie een melding binnengekregen dat een getuige had gezien hoe de jongen een andere man met een vuurwapen had bedreigd. Op de bevelen van de agenten luisterde de jonge Hagenaar niet. In plaats van zijn handen in de lucht te steken greep hij naar zijn broeksband. Een van de agenten lost een schot en raakt de jongen dodelijk in zijn nek. Pogingen om hem te reanimeren mislukken en kort daarna overlijdt hij.

Steekpartij

In 2011 was Rishi nog verdacht van een poging doodslag dan wel moord. Hij zou betrokken zijn geweest bij een steekpartij bij Zalencentrum Alians aan de Fruitweg in Den Haag, waar op dat moment twee hindoestaanse huwelijken plaatsvonden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_straatverbod__.html

Het was zo'n goede jongen.
pi_119628384
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha. Geen lieverdjes werd gezegd. Ik zie niets raars aan deze mensen, niets dat eruitziet alsof het geen lieverdjes zijn. Het zijn gewone mensen. :P
pi_119628674
Wat een enorm verlies voor de samenleving.
  maandag 26 november 2012 @ 07:45:43 #249
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_119628706
De politie had een melding gekregen dat ie een vuurwapen zou hebben, en zij moesten er dus vanuit gaan dat dit daadwerkelijk zo was (daar kunnen zij geen enkel risico mee nemen). Als die jongen dan in plaats van zijn handen omhoog doet naar zijn middel grijpt, denken die agenten dat hij naar zijn vuurwapen grijpt (die hij volgens de melding zou hebben).
De politie treft in deze geen blaam.

Daarnaast had 'deze lieve jongen met een gouden hart' vastgezeten voor een hele reeks inbraken en was hij verdacht van betrokkenheid bij een steekpartij.
Gewoon een vuile crimineel dus, waar we niks aan missen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 november 2012 @ 07:59:42 #250
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119628791
quote:
:D nooit van gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')