Thanks! Een bontkraagje is duidelijk helemaal IN zo te zien.quote:Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef bijdehand het volgende:
Weet niet of de foto's het doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat maakt juist dat deze mensen geschikt zijn voor dit werk.quote:Op zondag 25 november 2012 20:59 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is simpelweg een slappe hap met die gasten. Er valt mee te sollen, dat tonen ze doorlopend aan. Niet dat ik dat ooit van plan ben, maar als straatratje uit de Randstad is het de moeite best waard natuurlijk.
En als er dan plotseling een diender met een dreigende burnout of stresssyndroom tegenover je staat, dan kun je deze afloop raden.
Ik kan al niet eens naar dat programma "wegmisbruikers" kijken. Man rijdt 200 (heterdaad): "zouden we even met u in gesprek mogen meneer?" "U wist dat dit niet mocht?" "Ik zal me eerst even voorstellen.." "we wensen u een hele goede middag toe!" "Zou u heel even rustig willen blijven en niet willen schelden?" Ze halen nog net geen kop verse koffie voor je. Dat is de politie.
Mooi hequote:Op zondag 25 november 2012 22:35 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Thanks! Een bontkraagje is duidelijk helemaal IN zo te zien.
Het escaleert juist omdat ze zich zo mieterig gedragen en dan puntje bij paaltje escaleert de zaak dusdanig dat gasten denken dat ze kunnen fucken en vervolgens gaan ze schieten.quote:Op zondag 25 november 2012 22:46 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat maakt juist dat deze mensen geschikt zijn voor dit werk.Daar worden ze op geselecteerd en verder getraind. Altijd netjes en beleefd blijven, zodat de boel niet escaleert. Dacht jij dat zij niet liever harder op zouden willen treden... Helaas, mogen ze dat niet. Ik zou het niet kunnen, zo lang beleefd blijven tegen onbeschofte mensen.. respect voor onze Politie, die met zoveel wetten te maken hebben, dat het werken er niet leuker op maakt
Volkomen ongeschikt. Aanpakken, dat werkt pas.quote:Op zondag 25 november 2012 22:46 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat maakt juist dat deze mensen geschikt zijn voor dit werk.Daar worden ze op geselecteerd en verder getraind. Altijd netjes en beleefd blijven, zodat de boel niet escaleert. Dacht jij dat zij niet liever harder op zouden willen treden... Helaas, mogen ze dat niet. Ik zou het niet kunnen, zo lang beleefd blijven tegen onbeschofte mensen.. respect voor onze Politie, die met zoveel wetten te maken hebben, dat het werken er niet leuker op maakt
ik begrijp wat je bedoelt, maar ben het eens met Stopnaald. Als de politie je vraagt of zegt iets te doen, heb je gewoon te luisteren, anders moet je de consequenties aanvaarden. Dat het het leven van een jongeman gekost heeft, helaas, maar ik ga ervan uit dat de agent niet anders kon, of dacht te kunnen. Ook de agenten zijn gewoon mensen van vlees en bloed en kunnen fouten maken. Of dat hier zo was, moet nog blijken...quote:Op zondag 25 november 2012 22:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Het escaleert juist omdat ze zich zo mieterig gedragen en dan puntje bij paaltje escaleert de zaak dusdanig dat gasten denken dat ze kunnen fucken en vervolgens gaan ze schieten.
Je moet gewoon a la het Maasgebouw direct je punt duidelijk maken.
Namelijk nog 1 stap en we gebruiken geweld.
[ afbeelding ]
Ben het wel met je eens, maar dat zit er simpelweg niet in. Veel te veel regeltjes en veel te veel over-ambitie bij OM (die nooit te beroerd zijn om een dolkje meer of minder in een rug te plaatsen).quote:Op zondag 25 november 2012 22:58 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Volkomen ongeschikt. Aanpakken, dat werkt pas.
Het maasgebouw voorbeeld van mijn bovenbuurman is een prima voorbeeld inderdaad, zoals ik het graag zie en wat volgens mij ook significant werkt.
hoezo volkomen ongeschikt?quote:Op zondag 25 november 2012 22:58 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Volkomen ongeschikt. Aanpakken, dat werkt pas.
Het maasgebouw voorbeeld van mijn bovenbuurman is een prima voorbeeld inderdaad, zoals ik het graag zie en wat volgens mij ook significant werkt.
Het is een beleid van lik-me-vestje. Er zou veel meer ruimte moeten worden gegeven aan politie om daadkrachtig op te treden. Een draai om de oren, een mild pak slaag, of in uiterste noodzaak een kogel, zou allemaal gewoon moeten kunnen. En niet zoals nu vaak gebeurd, dat de betreffende agent eerst in het beklaagdenbankje wordt gezet door een OM met ambitie, nog voordat het onderzoek is afgerond. Juist ZIJ zouden beter moeten weten.quote:
Dat het beleid vaak ongeschikt is, ben ik met jullie eens. Ik stoor me dan ook vaak aan "het publiek" wanneer agenten wel een keer optreden. Dan staat You Tube vol met filmpjes, hoe erg de politie tekeer gaatquote:Op zondag 25 november 2012 23:06 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het is een beleid van lik-me-vestje. Er zou veel meer ruimte moeten worden gegeven aan politie om daadkrachtig op te treden. Een draai om de oren, een mild pak slaag, of in uiterste noodzaak een kogel, zou allemaal gewoon moeten kunnen. En niet zoals nu vaak gebeurd, dat de betreffende agent eerst in het beklaagdenbankje wordt gezet door een OM met ambitie, nog voordat het onderzoek is afgerond. Juist ZIJ zouden beter moeten weten.
Dat bedoel ik. Maar nogmaals, vlak ook de regeltjes, het OM en de politici niet uit. Hoe kun je respect voor de autoriteit van politieagenten van gewone burgers verwachten, als diezelfde autoriteit niet eens door de overheid wordt gerespecteerd en gesteund?quote:Op zondag 25 november 2012 23:09 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat het beleid vaak ongeschikt is, ben ik met jullie eens. Ik stoor me dan ook vaak aan "het publiek" wanneer agenten wel een keer optreden. Dan staat You Tube vol met filmpjes, hoe erg de politie tekeer gaat
Stille tochten zijn allang niet serieus meer te nemen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:37 schreef bijdehand het volgende:
Die stille toch, wat een wanvertoning weer
Zou in principe net kunnen. Er is niemand die met grote zekerheid van alles over deze zaak kan zeggen, zolang er niet meer feiten bekend zijn. Tot die tijd is het allemaal speculatie.quote:Op zondag 25 november 2012 21:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ja, laten we vooral doen alsof die jongen een slachtoffer is![]()
Kuttokkies, met hun wekelijkse stille tochten.
klopt helemaal, maar als de politici dan eens een keer vinden dat de politie harder op mag treden, hebben we hier weer tig topics vol met berichten dat dat niet normaal isquote:Op zondag 25 november 2012 23:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Maar nogmaals, vlak ook de regeltjes, het OM en de politici niet uit. Hoe kun je respect voor de autoriteit van politieagenten van gewone burgers verwachten, als diezelfde autoriteit niet eens door de overheid wordt gerespecteerd en gesteund?
Speculeren is leuk, maar dit bericht laat idd elke informatie van enig belang achterwege.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Er is gewoon té weinig informatie. Speculeren is dus ook zinloos.. al die zelfbenoemde technisch rechercheurs hierallemachtig.
Vuurwapen al bevestigd?quote:Op zondag 25 november 2012 23:26 schreef Scorpie het volgende:
Een stille tocht voor een vuurwapen gevaarlijke gek, want het was zo'n lieve jongen.
quote:Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh? Ik woon al 42 jaar in Capelle maar herinner me niets van een stille tocht?
http://www.rijnmond.nl/ni(...)lse-graffiti-spuiterquote:Op zondag 25 november 2012 22:23 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Leuk ik ook. Vreugdedans.
Enige jongen die ik me kan herinneren was Robbie de Wit inderdaad en die werd doodgeschoten.
Wat een verassing weerquote:Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef bijdehand het volgende:
Weet niet of de foto's het doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron plus meer info: http://www.omroepwest.nl/(...)droeg-geen-vuurwapenquote:Doodgeschoten Rishi (17) droeg geen vuurwapen
DEN HAAG - De 17-jarige Rishi, die zaterdagochtend werd neergeschoten door een agent en later overleed, droeg geen vuurwapen bij zich. Dat melden verschillende bronnen binnen en buiten de politie aan Omroep West. Rishi werd neergeschoten omdat agenten dachten dat hij wel een wapen droeg.
Zaterdagochtend vroeg kwam de politie af op een melding dat er een gewapende man zou rondlopen op station Hollands Spoor in Den Haag. Op perron 4 troffen ze Rishi aan, die door een agent werd neergeschoten en daarna is overleden.
Rishi zou naar zijn middel hebben gegrepen, toen hem werd gevraagd zijn handen omhoog te houden. Daarop werd hij neergeschoten. Vermoedelijk raakte de politiekogel hem in de nek.
De zaak wordt onderzocht door de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie wil ontkennen noch bevestigen dat het nieuws van Omroep West klopt.
Mee eens. We moeten dit niet verheerlijken, maar ook niet direct die agent veroordelen.quote:Op maandag 26 november 2012 01:03 schreef Aldo-MC het volgende:
Dus zoals de zaken er nu voor staan:
Melding kwam dat er een jongen persoon heeft bedreigt met een vuurwapen, politie ter plekke, jongen grijpt naar denkbeeldig vuurwapen, agent schiet jongen neer. Jongen komt te overlijden.
Eigen schuld dikke bult of vinden jullie dat de politie anders had moeten handelen? Dus meer onderzoek bijvoorbeeld met alle risico die daar bij hoort op een publieke plaats als een treinstation.
Ik vraag me dus wel af wat iemand denkt als de politie met veel bombarie aankomt om jou aan te houden en dan lekker te doen alsof je een vuurwapen pakt. Je verzetten kan ik nog begrijpen maar dit is letterlijk een uitnodiging om jou neer te schieten.
Was die gast van het padje qua drank en drugs/psychisch in de war of is daar niets over bekend?
Kan me trouwens goed voorstellen dat je als agent geen seconde twijfelt met schieten. Die twijfel kan jou of je collega namelijk letterlijk de kop kosten als er WEL een vuurwapen is.
Het enige wat je je dan kan afvragen is of die agent goed kan mikken of gewoon per ongeluk in de nek schoot? Mik dan op het been of zoquote:Op maandag 26 november 2012 01:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Mee eens. We moeten dit niet verheerlijken, maar ook niet direct die agent veroordelen.
Melding: jongen met vuurwapen op HS.
Politie komt en zegt 'handen omhoog', jongen grijpt naar middel, mogelijk wapen.
Politie schiet.
Kan het twee kanten op. De jongen had inderdaad een wapen, actie terecht.
De jongen had geen wapen.......maar waarom dan zo'n rare beweging, alsof je een wapen pakt. Levensmoe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |