Een been is natuurlijk een veel lastiger doelwit om te raken dan iemands borst (dan neem ik even aan dat de agent niet bewust op zijn nek gericht heeft). Op het moment dat je denkt dat jijzelf en je collega's in levensgevaar verkeren, ga je dan extra risico nemen door een veel lastiger doelwit te kiezen?quote:Op maandag 26 november 2012 01:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het enige wat je je dan kan afvragen is of die agent goed kan mikken of gewoon per ongeluk in de nek schoot? Mik dan op het been of zo![]()
Maar eigen schuld als hij bij een aanhouding naar zijn middel greep, niet doen gewoon.
Wat een flauwekul, leeg station verder zover je dat kan begrijpen, daarnaast worden politieagenten getraind neem ik aan. Gewoon wanbeleid, VVD is te verwijten, ik blijf het zeggen.quote:Op maandag 26 november 2012 01:40 schreef Royyy het volgende:
[..]
Een been is natuurlijk een veel lastiger doelwit om te raken dan iemands borst (dan neem ik even aan dat de agent niet bewust op zijn nek gericht heeft). Op het moment dat je denkt dat jijzelf en je collega's in levensgevaar verkeren, ga je dan extra risico nemen door een veel lastiger doelwit te kiezen?
En nog even los van de extra tijd die dat kost, het feit dat een been lastiger te raken is zorgt ook voor meer gevaar voor de omstanders. Wie weet waar een kogel die zijn doel mist uiteindelijk terecht komt, zeker op een publieke locatie als een station...
Je hebt gelijk inderdaad, vergat even dat het in een seconde beslist moet worden en ze niet even rustig konden mikken maar ook dan vind ik het raken van de nek nog knap misschieten.quote:Op maandag 26 november 2012 01:40 schreef Royyy het volgende:
[..]
Een been is natuurlijk een veel lastiger doelwit om te raken dan iemands borst (dan neem ik even aan dat de agent niet bewust op zijn nek gericht heeft). Op het moment dat je denkt dat jijzelf en je collega's in levensgevaar verkeren, ga je dan extra risico nemen door een veel lastiger doelwit te kiezen?
En nog even los van de extra tijd die dat kost, het feit dat een been lastiger te raken is zorgt ook voor meer gevaar voor de omstanders. Wie weet waar een kogel die zijn doel mist uiteindelijk terecht komt, zeker op een publieke locatie als een station...
Nouja, dat ligt er aan. *Stel* dat de agent bijvoorbeeld op een schouder mikte om een arm uit te schakelen (wat niet heel conventioneel is, maar okay) dan is je nek nog geen 20 cm mis.quote:Op maandag 26 november 2012 01:42 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je hebt gelijk inderdaad, vergat even dat het in een seconde beslist moet worden en ze niet even rustig konden mikken maar ook dan vind ik het raken van de nek nog knap misschieten.
Niemand beweert dat hier niets fout wasquote:Op maandag 26 november 2012 01:45 schreef DeParo het volgende:
Ga toch weg met in een seconde beslissen![]()
, als je dat niet aan kan word dan ook geen politieagent
![]()
, durf gewoon te zeggen dat de agenten fout zaten dat is wel duidelijk als een ongewapend iemand wordt neergeschoten.
Wat dan? De jongen werd aangehouden, hij gaat met zijn arm totaal onnodig en waarschijnlijk op een overtuigende manier naar zijn broekzak/jaszak ( als dit waar is..afwachtend op het onderzoek ) en de agenten moeten meteen beslissen om te schieten / zelf risico te lopen. Die jongen had gewoon zijn armen omhoog moeten doen, klaar.quote:Op maandag 26 november 2012 01:45 schreef DeParo het volgende:
![]()
, durf gewoon te zeggen dat de agenten fout zaten dat is wel duidelijk als een ongewapend iemand wordt neergeschoten.
Neef van mij is agent en een agent mag alleen gericht schieten als er sprake is van een levensbedreigende situatie voor de betreffende agent of collegae dan wel burgers. Dus bijvoorbeeld een verdachte die naar een vuurwapen reikt.quote:Op maandag 26 november 2012 01:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het enige wat je je dan kan afvragen is of die agent goed kan mikken of gewoon per ongeluk in de nek schoot? Mik dan op het been of zo![]()
Maar eigen schuld als hij bij een aanhouding naar zijn middel greep, niet doen gewoon.
Die agenten weten toch niet of hij ongewapend is. Ze komen af op een melding dat er een vuurwapengevaarlijk iemand mensen bedreigt. Vervolgens willen zij hem aanhouden en someren hem zijn handen omhoog te doen en in plaats daarvan reikt de verdachte naar 'iets in zijn binnenzak' . Dat kan een pepermuntje of een Uzi zijn.quote:Op maandag 26 november 2012 01:45 schreef DeParo het volgende:
![]()
Je eigen leven, die van je collega, omstanders en bij het niet overleven meer risico voor de maatschappij als zo'n dwaas rondloopt.quote:Op maandag 26 november 2012 01:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Die agenten weten toch niet of hij ongewapend is. Ze komen af op een melding dat er een vuurwapengevaarlijk iemand mensen bedreigt. Vervolgens willen zij hem aanhouden en someren hem zijn handen omhoog te doen en in plaats daarvan reikt de verdachte naar 'iets in zijn binnenzak' . Dat kan een pepermuntje of een Uzi zijn.
Succes met je keuze je hebt een halve seconde om de juiste afweging te maken.
Zover denk je als diender in die situatie misschien niet eens.quote:Op maandag 26 november 2012 01:58 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je eigen leven, die van je collega, omstanders en bij het niet overleven meer risico voor de maatschappij als zo'n dwaas rondloopt.
Piloot bij KLM.quote:Op maandag 26 november 2012 02:07 schreef Nystiq het volgende:
http://www.facebook.com/rishi.chandrikasing
Nee hoor, beetje herrie misschien net als toen in Ondiep hier, maar loopt allemaal gewoon met de gebruikelijke sisser af.quote:Op maandag 26 november 2012 02:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Als blijkt dat die jongen geen vuurwapen had,dan gaan er koppen rollen!! :y
hier schrik ik toch wel even van. Dit zijn middeleeuwse praktijken! een pak slaag? Lijfstraffen? Niet in mijn land, ik weiger om mijn samenleving te verlagen tot een dergelijke barbaarse staat. Daarvoor hebben we geen beschaving opgebouwdquote:Op zondag 25 november 2012 23:06 schreef stopnaald het volgende:
. Een draai om de oren, een mild pak slaag, of in uiterste noodzaak een kogel, zou allemaal gewoon moeten kunnen.
Je kunt een mens ook doden door in zn been te schietenquote:Op maandag 26 november 2012 01:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kijk, je ziet vaker in het nieuws dat de politie iemand neerschiet die vermoedelijk de dader van iets is en waarin niet duidelijk is waarom d'r geschoten is. Ik kan nog wel een artikel opzoeken van dit jaar waarin dat heeft plaatsgevonden en waar achteraf helemaal niet naar voren is gekomen of de man nou schuldig of onschuldig was en waarom. Maar wel dood.quote:Op zondag 25 november 2012 20:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik denk het wel, maar ik ga het niet stellig beweren. Vooralsnog heb ik geen antwoord op mijn vraag
http://www.telegraaf.nl/b(...)_straatverbod__.htmlquote:Rishi had straatverbod
door Gerda Frankenhuis
DEN HAAG -
De 17-jarige Rishi Chandrikasing die zaterdagochtend vroeg op een perron op station Hollands Spoor in Den Haag door de politie werd doodgeschoten, had helemaal niet op straat mogen zijn.
Op last van de rechter moest de jongen in de weekeinden om 1:30 terug zijn bij de woongroep, waar hij verplicht verbleef.Volgens bronnen hoorde hij dan ook zeker niet op straat te zijn op het tijdstip van de schietpartij.
Deze voorwaarde kreeg hij opgelegd toen hij in september werd geschorst uit detentie. Hij zat in de cel voor een reeks inbraken. Ook moest hij na zijn vrijlating verplicht verblijven in een opvanghuis in Scheveningen en moest hij zich voor zijn problematisch alcoholgebruik laten behandelen.
Wat de jongen wel op straat deed, is een groot raadsel. Volgens getuigen was hij alleen op het perron.
„Hij sprak iemand van de NS aan en vroeg de weg. Hij zag er keurig en verzorgd uit, een leuke jongen. Daarnaast was hij heel beleefd tegen de medewerkster. Ik heb niets raars gezien. Hij stak een sigaret op en toen de medewerkster tegen hem zei dat hij elders moest roken ging hij naar het rookgedeelte. Hij vertelde wel dat hij dat niet wist, omdat hij net had vastgezeten”, vertelt een reiziger.
Minuten later rennen drie politiemannen, waarvan een in burger, met getrokken pistolen het perron op. Even daarvoor had de politie een melding binnengekregen dat een getuige had gezien hoe de jongen een andere man met een vuurwapen had bedreigd. Op de bevelen van de agenten luisterde de jonge Hagenaar niet. In plaats van zijn handen in de lucht te steken greep hij naar zijn broeksband. Een van de agenten lost een schot en raakt de jongen dodelijk in zijn nek. Pogingen om hem te reanimeren mislukken en kort daarna overlijdt hij.
Steekpartij
In 2011 was Rishi nog verdacht van een poging doodslag dan wel moord. Hij zou betrokken zijn geweest bij een steekpartij bij Zalencentrum Alians aan de Fruitweg in Den Haag, waar op dat moment twee hindoestaanse huwelijken plaatsvonden.
Haha. Geen lieverdjes werd gezegd. Ik zie niets raars aan deze mensen, niets dat eruitziet alsof het geen lieverdjes zijn. Het zijn gewone mensen.quote:Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef bijdehand het volgende:
Weet niet of de foto's het doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 november 2012 23:57 schreef artm het volgende:
[..]
[..]
http://www.rijnmond.nl/ni(...)lse-graffiti-spuiter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |