abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119610912
quote:
15s.gif Op zondag 25 november 2012 19:10 schreef Flow3r het volgende:
Weten we al of die jongen een wapen trok?

En niet om het goed te praten, maar het joch was 17. Hoeveel van die gasten hebben niet een grote bek om stoer te willen zijn?
Om dat nu met de dood te bekopen vind ik toch wel erg. Iemand zei al; hij heeft ook ouders
mja, als je met wapens gaat dreigen dan moet je op de blaren zitten soms. blijft triest voor nabestaanden natuurlijk.
pi_119611089
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

mja, als je met wapens gaat dreigen dan moet je op de blaren zitten soms. blijft triest voor nabestaanden natuurlijk.
Die zegt gewoon dat het onzeker is of hij uberhaupt een wapen trok.

Verbale dreiging is toch iets anders dan een fysieke dreiging?
pi_119611189
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:14 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Die zegt gewoon dat het onzeker is of hij uberhaupt een wapen trok.

Verbale dreiging is toch iets anders dan een fysieke dreiging?
De reactie dus niet.
pi_119611241
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:17 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

De reactie dus niet.
Wat bedoel je?
  zondag 25 november 2012 @ 19:20:16 #105
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_119611326
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
Schieten op de knieschijven schijnt ook enorm hulpzaam te zijn bij het uitschakelen. Ook voor op de lange termijn daar weinig criminelen op krukken lopen (of in een rolstoel).
Als iemand een wapen op je richt is het shoot to kill, in z'n benen schieten heeft niet veel zin, hij kan dan nog steeds schieten.
Live by the gun, die by the gun
Feyenoord!!! * Barça
pi_119611398
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:20 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Als iemand een wapen op je richt is het shoot to kill, in z'n benen schieten heeft niet veel zin, hij kan dan nog steeds schieten.
Live by the gun, die by the gun
:')

Dit is Nederland.

Een vuurwapenvrij land anders.
pi_119611588
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:22 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dit is Nederland.

Hij is toch verdacht van het dragen van een vuurwapen? Dus die regel geldt dan overal.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119611858
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 19:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hij is toch verdacht van het dragen van een vuurwapen? Dus die regel geldt dan overal.
Maar hij schreef dat we volgens het vuurwapen leven. :')
  zondag 25 november 2012 @ 19:35:39 #109
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_119611921
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Als je met een pistooltje zwaait is het niet gek dat oom agent een pak lood in je donder jaagt.
Snap je het in het Nederlands wel?
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 25 november 2012 @ 19:36:25 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119611953
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
Schieten op de knieschijven schijnt ook enorm hulpzaam te zijn bij het uitschakelen...
Je weet niet hoever ze van elkaar af stonden.
Was het nog donker/schemer?
Als je schiet om uit te schakelen schiet je niet op een knietje.

Jammer dat ze nog geen taser hebben bij de gewone politie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119612000
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan nog tegen iemand met dikke kleren aan voor het koud winterweer lukt dat niet altijd.
  zondag 25 november 2012 @ 19:40:15 #112
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119612101
Is ook weer zo.
Niet te veel rare dingen uithalen dus, als een agent zegt dat je je handjes in de lucht moet doen. :)
pi_119612102
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Ehm nee dat schrijft hij niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119612215
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 19:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ehm nee dat schrijft hij niet.
Wat schreef hij dan wel volgens jou?
  zondag 25 november 2012 @ 19:45:13 #115
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119612307
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:41 schreef danos het volgende:
Bizar een stille toch zonder dat duidelijk is wat er gebeurd is.
Sowieso stille tocht... was ooit aardig bedoeld in 1997 of zo (toen het nog voor ONSCHULDIGE slachtoffers van zinloos geweld was), maar nu verworden tot een puur tokkie-en-andere-kanslozen ritueel. :r :r :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119612347
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
Is ook weer zo.
Niet te veel rare dingen uithalen dus, als een agent zegt dat je je handjes in de lucht moet doen. :)
Wat is een 'raar' ding? Je handen in je jas steken bijv omdat je het koud hebt en meneer agent niet hebt gehoord? Ik ken er zelfs een dove, moet hij worden doodgeschoten?

Wij moeten niet snel Amerikaanse toestanden willen hebben daar schieten agenten je neer omdat je niet snel genoeg politiebevelen hebt opgevolgd.
pi_119612388
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:43 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat schreef hij dan wel volgens jou?
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:35 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Als je met een pistooltje zwaait is het niet gek dat oom agent een pak lood in je donder jaagt.
Snap je het in het Nederlands wel?
  zondag 25 november 2012 @ 19:47:52 #118
323439 HetKlusKonijn
pi_119612425
quote:

En niet om het goed te praten, maar het joch was 17. Hoeveel van die gasten hebben niet een grote bek om stoer te willen zijn?
Om dat nu met de dood te bekopen vind ik toch wel erg. Iemand zei al; hij heeft ook ouders
Daarom gaat dan ook uitgebreid onderzoek gedaan worden naar het handelen van die agent. Terecht. We leven hier niet in Mexico.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_119612510
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 19:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[..]

Maar dat bedoelde hij dus niet in zijn laatste opmerking. Ik heb niet het hele topic gevolgd.
pi_119612544
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:50 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Maar dat bedoelde hij dus niet in zijn laatste opmerking. Ik heb niet het hele topic gevolgd.
Dat bedoelde hij wel. Je kent die uitdrukking toch wel? Nja een discussie over een uitdrukking heeft geen zin, als je 'm niet snapt dan kan je 'm beter vergeten en niet letterlijk nemen.
pi_119612640
De jongen zou. Oke. Dus geen zekerheid en toch schieten. Dit is trouwens wel vaker zo en vaak verdwijnen dit soort dingen dan in de doofpot. Hoop dat hier wel een vervolg aan zit en d'r geopenbaard wordt wat er plaats heeft gevonden.
pi_119612645
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:22 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dit is Nederland.

Hahaha, als je dat zelf echt gelooft heb je een behoorlijke klont boter op je hoofd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_119612674
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Daarom gaat dan ook uitgebreid onderzoek gedaan worden naar het handelen van die agent. Terecht. We leven hier niet in Mexico.
Het onderzoek moet plaatsvinden door een onafhankelijke partij en niet de politie zelf.
pi_119612724
Is het nu al bekend of er uberhaupt een wapen was / of dat de jongen hier alleen verbaal mee heeft lopen dreigen / of dat de politie hier puur op horen zeggen van is uitgegaan?
pi_119612813
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:53 schreef Ziba het volgende:
De jongen zou. Oke. Dus geen zekerheid en toch schieten. Dit is trouwens wel vaker zo en vaak verdwijnen dit soort dingen dan in de doofpot. Hoop dat hier wel een vervolg aan zit en d'r geopenbaard wordt wat er plaats heeft gevonden.
Hoe weet je dat dat vaker gebeurd dan?
pi_119612914
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 19:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dat vaker gebeurd dan?
Vaker dan niet.
pi_119613096
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2012 20:01 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Vaker dan niet.
Als je mijn vraag wil beantwoorden mag je dat zeker doen. Ik vraag hoe je weet dat zulke dingen vaker gebeuren en in de doofpot worden gestopt. En dan bedoel ik niet 'dat denk ik' of 'dat weet ik gewoon', maar meer bronnen of iets anders feitelijks.
pi_119613180
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 20:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als je mijn vraag wil beantwoorden mag je dat zeker doen. Ik vraag hoe je weet dat zulke dingen vaker gebeuren en in de doofpot worden gestopt. En dan bedoel ik niet 'dat denk ik' of 'dat weet ik gewoon', maar meer bronnen of iets anders feitelijks.
Denk jij echt dat de politie hun eigen fouten toegeeft? Ik denk van niet.
pi_119613346
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:07 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Denk jij echt dat de politie hun eigen fouten toegeeft? Ik denk van niet.
Ik denk het wel, maar ik ga het niet stellig beweren. Vooralsnog heb ik geen antwoord op mijn vraag :)
pi_119613504
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:39 schreef CurryKebab het volgende:
Blijkt dus de zoveelste verwarde haagse hindoestaan te zijn die met z'n klik klak gaat zwaaien.
Z'n naam is R. Situatie is vervelend maar eigen schuld. Hij schijnt met een impulsieve beweging naar zijn middel te hebben gegrepen toen te politie hem vroeg z'n handen in de lucht te doen.

http://i49.tinypic.com/1z6ukyh.png
Volgens mij hing hij weleens met een groep op het plein voor m'n deur rond. Veroorzaakten veel overlast als in herrie maken,joints roken en in ons, of naast- of tegenovergelegen, portiek zitten, dreigend overkomen. Groep heeft een verbod gekregen om daar te vertoeven en ik zie nu nog weleens gasten van dat betreffende groepje zich aan de politie legitimeren.
Dus geen lekker gastje, dat geloof ik zomaar. Maar allemachtig, 17 jaar :{ Niet bepaald een leeftijd waarvan ik denk "Opgeruimd staat netjes."
Don't you love her madly?
  † In Memoriam † zondag 25 november 2012 @ 20:16:37 #131
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119613567
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Inderdaad, we leven in Nederland. Waar mensen direct op hun achterste poten staan bij zulke berichten zonder enige duidelijkheid en over alles een mening hebben.
Hulde.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119613593
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 20:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar ik ga het niet stellig beweren. Vooralsnog heb ik geen antwoord op mijn vraag :)
Maar als het in de doofpot gestopt wordt kunnen we het toch niet weten? Dat bedoel ik.

Rhetorische vraag.
pi_119613953
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:17 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Maar als het in de doofpot gestopt wordt kunnen we het toch niet weten? Dat bedoel ik.

Rhetorische vraag.
Maar hoe weet je dan dan het in de doofpot wordt gestopt? Want zo kan ik wel iedereen gaan beschuldigen van misdaden _O- Ach weet je laat maar zitten ook.
pi_119614410
quote:

Ook met 17 hoor je het verschil tussen goed en kwaad te kennen en volgens mij valt wapenbezit op geen enkele manier goed te praten.

Dan hebben die ouders het ook mooi laten afweten en is dit de straf voor hun laksheid.
pi_119614518
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen taser. Ik wil dat de politieagent in leven blijft en dus gewoon met lood kan schieten als dat nodig is.
pi_119614587
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:17 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Rhetorische vraag.
Bist du ein deutscher?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119614676
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:35 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ook met 17 hoor je het verschil tussen goed en kwaad te kennen en volgens mij valt wapenbezit op geen enkele manier goed te praten.

Dan hebben die ouders het ook mooi laten afweten en is dit de straf voor hun laksheid.
Wel meteen de zwaarste.
pi_119614708
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:46 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat is een 'raar' ding? Je handen in je jas steken bijv omdat je het koud hebt en meneer agent niet hebt gehoord? Ik ken er zelfs een dove, moet hij worden doodgeschoten?

Wij moeten niet snel Amerikaanse toestanden willen hebben daar schieten agenten je neer omdat je niet snel genoeg politiebevelen hebt opgevolgd.
Je dient dienstbevelen van politiefunctionarissen gewoon direct op te volgen. Tis gewoonweg bizar en absurd dat daar zo moeilijk over gedaan wordt. Wie denk je wel dat je bent is mijn gedachte dan altijd. Alsof zo'n pikkie het recht heeft om zo'n grote bek op te zetten en te twijfelen aan de autoriteit van die agent. Werkelijk, de wereld op z'n kop!
  zondag 25 november 2012 @ 20:43:46 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119614886
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:37 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen taser. Ik wil dat de politieagent in leven blijft en dus gewoon met lood kan schieten als dat nodig is.
Dat is hier juist het probleem, wij weten nog niet of het nodig was; of is de gun van die dode dude al gevonden?
pi_119614888
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wel meteen de zwaarste.
Misschien passen ze beter op z'n broertje(s)...
pi_119615017
Al die mensen die gelijk de politie schuldig verklaren :')
pi_119615076
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:46 schreef Scorpie het volgende:
Nu voel ik me aangesproken...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119615150
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is hier juist het probleem, wij weten nog niet of het nodig was; of is de gun van die dode dude al gevonden?
Vooralsnog sta ik achter de agent. Ik geloof nml niet dat die "zomaar" of "voor de lol" is gaan schieten. Maar het ook mogelijk dat die een inschattingsfout heeft gemaakt. En dus is het heel goed dat de zaak wordt onderzocht. Maar zolang dat onderzoek nog loopt geldt ook voor die agent: onschuldig tot schuld bewezen. Dat is volgens mij wel het minste waar die agent (die beroepshalve elke dag risico's loopt voor ONZE veiligheid) op mag rekenen.

En zij die heel stoer de politie in het algemeen en deze agent in het bijzonder van wangedrag beschuldigen....tja zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten en daar pis ik dus op!
pi_119615228
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:46 schreef Scorpie het volgende:
Als het om zo'n bontkraagje gaat lopen ze om het hardste te schreeuwen: onschuldig tot schuld bewezen, maar als het om de politie gaat bestaat dat principe opeens niet meer....hypocriete hufters.
pi_119615246
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:35 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ach kom nou laten we niet de brave moraalridder uithangen.

Zonder vuurwapens was de hele wereld juist onveiliger. Of wilde je dat oom agent of jijzelf iedere inbreker te lijf moest gaan met een stok, mes, of bijl?

Terwijl de inbreker zelf een mes had? :') Tja messengevecht net als in de oude tijd. :')
pi_119615419
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:50 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Ach kom nou laten we niet de brave moraalridder uithangen.

Zonder vuurwapens was de hele wereld juist onveiliger. Of wilde je dat oom agent of jijzelf iedere inbreker te lijf moest gaan met een stok, mes, of bijl?

Terwijl de inbreker zelf een mes had? :') Tja messengevecht net als in de oude tijd. :')
Ik sta voor de volle 100% achter het (vuur-)wapenmonopolie van de politie/het leger. Noem mij maar een moraalridder, maar ik zie dat heel principieel zo. En puberale kutjochies met een te grote bek horen al helemaal geen wapens in handen te hebben. Dat kunnen ze helemaal niet handelen. Tis geen game hoor, iemand neerschieten...
pi_119615425
Ik had graag gezien dat de politie in de regel eens hard tegen geweldsmisdrijven of dreigend geweld optrad. Zoals in elk ander land in de rest van de wereld. Dan had deze jongeman het allicht niet zo op de spits gedreven in deze situatie. Want zeg nu zelf: de optredens van de Nederlandse politie. Daar lach je toch om? En ook deze jongeman zal de standaard gereserveerde houding (motto is de-escaleren) van de diender in kwestie gerekend hebben. Zoals bij al zijn eerdere confrontaties en die van zijn matties.
pi_119615482
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:40 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Je dient dienstbevelen van politiefunctionarissen gewoon direct op te volgen. Tis gewoonweg bizar en absurd dat daar zo moeilijk over gedaan wordt. Wie denk je wel dat je bent is mijn gedachte dan altijd. Alsof zo'n pikkie het recht heeft om zo'n grote bek op te zetten en te twijfelen aan de autoriteit van die agent. Werkelijk, de wereld op z'n kop!
Agenten hebben geen absolute autoriteit. Dat heeft alleen God.

Agenten zijn menselijk en soms maken ze fouten. Trouwens, je slaat mijn vorig argument voor het gemak over. Wat als de jongen doof was?
pi_119615496
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:53 schreef Chooselife het volgende:
Ik had graag gezien dat de politie in de regel eens hard tegen geweldsmisdrijven of dreigend geweld optrad. Zoals in elk ander land in de rest van de wereld. Dan had deze jongeman het allicht niet zo op de spits gedreven in deze situatie. Want zeg nu zelf: de optredens van de Nederlandse politie. Daar lach je toch om? En ook deze jongeman zal de standaard gereserveerde houding (motto is de-escaleren) van de diender in kwestie gerekend hebben. Zoals bij al zijn eerdere confrontaties en die van zijn matties.
Precies. Altijd roepen we om meer respect voor de politie, maar geweld gebruiken om dat respect af te dwingen mogen ze niet. Lekker dan!
pi_119615714
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:53 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik sta voor de volle 100% achter het (vuur-)wapenmonopolie van de politie/het leger. Noem mij maar een moraalridder, maar ik zie dat heel principieel zo. En puberale kutjochies met een te grote bek horen al helemaal geen wapens in handen te hebben. Dat kunnen ze helemaal niet handelen. Tis geen game hoor, iemand neerschieten...
Of in landen als Egypte en Nigeria waar de veiligheidsfunctionarissen niet te vertrouwen/corrupt/onderdrukkend zijn?

Tja leuk, het volk onbewapenen maar niet denken aan de consequenties van een dictatoriaal regime.
pi_119615743
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Precies. Altijd roepen we om meer respect voor de politie, maar geweld gebruiken om dat respect af te dwingen mogen ze niet. Lekker dan!
Het is simpelweg een slappe hap met die gasten. Er valt mee te sollen, dat tonen ze doorlopend aan. Niet dat ik dat ooit van plan ben, maar als straatratje uit de Randstad is het de moeite best waard natuurlijk.
En als er dan plotseling een diender met een dreigende burnout of stresssyndroom tegenover je staat, dan kun je deze afloop raden.

Ik kan al niet eens naar dat programma "wegmisbruikers" kijken. Man rijdt 200 (heterdaad): "zouden we even met u in gesprek mogen meneer?" "U wist dat dit niet mocht?" "Ik zal me eerst even voorstellen.." "we wensen u een hele goede middag toe!" "Zou u heel even rustig willen blijven en niet willen schelden?" Ze halen nog net geen kop verse koffie voor je. Dat is de politie.
pi_119615775
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:54 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Agenten zijn menselijk en soms maken ze fouten. Trouwens, je slaat mijn vorig argument voor het gemak over. Wat als de jongen doof was?
Ik geloof niet in God en dus heeft die absoluut geen autoriteit. Agenten hebben als politiefunctionarissen absoluut de autoriteit omtrent de openbare orde en veiligheid. Dat hebben we zo met elkaar afgesproken en zo hebben wij onze samenleving ingericht. En het gaat dan niet aan dat verwende overmoedige kut-pubers die autoriteit in twijfel trekken. Doen ze dat wel, dan moeten zij daarvoor gestraft worden. Doorgaans kan de straf beperkt blijven tot een draai om de oren of een mild pak slaag, maar als het niet anders kan, mag de politie ook schieten, desnoods tot de dood erop volgt.PUNT UIT.

Ook dove mensen weten donders goed dat als er iemand een pistool op hen richt, dat het het meest wenselijke gedrag is om je handen in de lucht te steken. Doe nou niet alsof je debiel bent.
pi_119615896
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:59 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Of in landen als Egypte en Nigeria waar de veiligheidsfunctionarissen niet te vertrouwen/corrupt/onderdrukkend zijn?
Wat een debiel argument! Dit was in Den Haag HS, niet in Egypte of Nigeria hoor. En ja, hier in NL/DH is de politie gewoon te vertrouwen hoor!

quote:
Tja leuk, het volk onbewapenen maar niet denken aan de consequenties van een dictatoriaal regime.
Zie jij hier een dictatoriaal regime? JEZUS CHRISTUS!!!
pi_119616076
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:00 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik geloof niet in God en dus heeft die absoluut geen autoriteit. Agenten hebben als politiefunctionarissen absoluut de autoriteit omtrent de openbare orde en veiligheid. Dat hebben we zo met elkaar afgesproken en zo hebben wij onze samenleving ingericht. En het gaat dan niet aan dat verwende overmoedige kut-pubers die autoriteit in twijfel trekken. Doen ze dat wel, dan moeten zij daarvoor gestraft worden. Doorgaans kan de straf beperkt blijven tot een draai om de oren of een mild pak slaag, maar als het niet anders kan, mag de politie ook schieten, desnoods tot de dood erop volgt.PUNT UIT.

Ook dove mensen weten donders goed dat als er iemand een pistool op hen richt, dat het het meest wenselijke gedrag is om je handen in de lucht te steken. Doe nou niet alsof je debiel bent.
Ik geloof niet in mensen en daarom hebben ze bij mij geen absolute autoriteit.

Mensen zijn eindig en het leven vluchtig, God daarentegen niet.

En nooit aan gedacht dat agenten hun macht kunnen misbruiken en hele familien uitvermoorden thuis? Zoals in sommige Afrikaanse landen gaande is? Je slaat dat argument ook over.
  zondag 25 november 2012 @ 21:06:09 #155
323439 HetKlusKonijn
pi_119616115
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Inderdaad, we leven in Nederland. Waar mensen direct op hun achterste poten staan bij zulke berichten zonder enige duidelijkheid en over alles een mening hebben.
Hulde.
Ik ben juist degene die hier benadrukt dat er dus NIET geoordeeld moet worden over het handelen van deze agent voordat er diepgaand onderzoek heeft plaatsgevonden. En het liefst door een onafhankelijk team, voor zover dat mogelijk is.
pi_119616158
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:00 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En als de agent achter hem stond? Nee dat kan niet gebeuren want je houdt weinig rekening met de realiteit.
pi_119616239
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat een debiel argument! Dit was in Den Haag HS, niet in Egypte of Nigeria hoor. En ja, hier in NL/DH is de politie gewoon te vertrouwen hoor!

[..]

Zie jij hier een dictatoriaal regime? JEZUS CHRISTUS!!!
Het gaat om het universeel principe van vuurwapenbezit en niet alleen in NL. Zo zwart-wit moet je niet denken maar abstract.
  zondag 25 november 2012 @ 21:11:16 #158
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_119616391
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

En nooit aan gedacht dat agenten hun macht kunnen misbruiken en hele familien uitvermoorden thuis? Zoals in sommige Afrikaanse landen gaande is? Je slaat dat argument ook over.
Ja en in diezelfde Afrikaanse landen worden ook massamoorden op agenten gepleegd.
Laatst nog in t nieuws.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_119616596
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat jij gelooft of niet gelooft is volstrekt irrelevant. Het enige wat wél relevant is, is de wet. En daar bedoel ik NIET e.o.a. oud sprookjesboekje mee, maar de wetten zoals we die met elkaar hebben afgesproken.

En nogmaals, we zitten hier NIET in e.o.a. bananenrepubliek, maar in NL. En nee, ik geloof absoluut, ten ene male, NIET dat die agent zijn macht heeft misbruikt (hooguit kan hij een inschattingsfout hebben gemaakt, maar dat moet nog blijken), laat staan dat hij van plan was om een hele familie uit te moorden. Het feit dat jij dat kennelijk wél al reële optie ziet, spreekt boekdelen over jouw mentaliteit....en da's geen compliment.
pi_119616772
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat jij gelooft of niet gelooft is volstrekt irrelevant. Het enige wat wél relevant is, is de wet. En daar bedoel ik NIET e.o.a. oud sprookjesboekje mee, maar de wetten zoals we die met elkaar hebben afgesproken.

En nogmaals, we zitten hier NIET in e.o.a. bananenrepubliek, maar in NL. En nee, ik geloof absoluut, ten ene male, NIET dat die agent zijn macht heeft misbruikt (hooguit kan hij een inschattingsfout hebben gemaakt, maar dat moet nog blijken), laat staan dat hij van plan was om een hele familie uit te moorden. Het feit dat jij dat kennelijk wél al reële optie ziet, spreekt boekdelen over jouw mentaliteit....en da's geen compliment.
Rustig aan neem diep adem en laat het weer los.

Je snapt mijn vergelijking niet. Ik heb het over vuurwapenbezit oha. Ook in Nederland kun je over 100 jaar? een dictatuur hebben. De toekomst is deels onzeker.
pi_119616865
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:06 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

En als de agent achter hem stond? Nee dat kan niet gebeuren want je houdt weinig rekening met de realiteit.
NIKS wat als. Jongen krijgt de dienstorder dat hij zijn handen in de lucht moet steken en hij gehoorzaamt niet. Tis geen raketwetenschap hoor!

Ik hou rekening met het principe dat ook voor de agent geldt: onschuldig tot schuld bewezen.
JIJ gaat uit van het omgekeerde: schuldig tot onschuld bewezen. En dat vind ik niet alleen irrieel, maar ronduit abject en bizar.

Je wekt de stellige indruk dat je elke strohalm maar aangrijpt om het wangedrag (weigeren een dienstbevel op te volgen) van deze puber goed te praten. Ik vind dat nogal stuitend en stom.
pi_119616927
Mensen die Afrika erbij halen, het moet godverdomme niet veel triester worden hier op Fok.
pi_119617054
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Van die mensen, die denken dat agenten goed worden geselecteerd en capabel genoeg zijn, om zulke zaken, secondenwerk, goed in te schatten. Newsflash: Nee. De agent heeft waarschijnlijk gehandeld op basis van zijn eerste gevoel en zeker niet op basis van feiten.

Om dan hier, net 1.5 dag na zijn dood, vieze gore shit over die jongen te spuwen, ga jullie schamen. Zijn lichaam is nog niet eens koud!
pi_119617061
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:08 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Het gaat om het universeel principe van vuurwapenbezit en niet alleen in NL. Zo zwart-wit moet je niet denken maar abstract.
Wat een onzin! Het topic gaat over de dood van een jongen die in DH wel of niet met een vuurwapen liep te zwaaien en het bevel om z'n handen in de lucht te steken weigerde op te volgen.

Of vuurwapenbezit door burgers wel of niet wenselijk is, is hier in NL helemaal niet aan de orde. Jij sleept er zaken (met de haren) bij, die helemaal NERGENS op slaan, aangezien jij (of ik) helemaal niet bepaalt of de wet wordt gewijzigd.
pi_119617273
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:18 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Als je verbaal dreigt in plaats van fysiek moet je er rekening mee houden dat er fysiek wordt gereageerd in plaats van verbaal.
pi_119617449
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Van die mensen, die denken dat agenten goed worden geselecteerd en capabel genoeg zijn, om zulke zaken, secondenwerk, goed in te schatten. Newsflash: Nee. De agent heeft waarschijnlijk gehandeld op basis van zijn eerste gevoel en zeker niet op basis van feiten.
Blijft staan dat hij onschuldig is tot schuld bewezen. En ik heb steeds gezegd dat een inschattingsfout een reële mogelijkheid is, maar de insinuatie dat deze agent bewust erop uit was om deze jongen dood te schieten vind ik véél te ver gaan.

quote:
Om dan hier, net 1.5 dag na zijn dood, vieze gore shit over die jongen te spuwen, ga jullie schamen. Zijn lichaam is nog niet eens koud!
Kan me geen lor schelen hoelang hij dood is, als hij gewoon gehoorzaamd had, was hij waarschijnlijk nog in leven. Dat kun jij wel niet leuk vinden, maar da's wel gewoon de waarheid.
Ik hoop dan ook dat zijn matties hiervan leren en stoppen met de politie uit te dagen.
pi_119617602
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:54 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Agenten bestaan echter wel.
pi_119617713
quote:

[..]

Ik ben het 100% met je eens. Maar zijn lichaam is wel koud, dat gebeurt over een paar uur. ;) Maar ik snap je punt wel. Weinig respect hier voor de nabestasnden terwijl er al een kaarstocht voor hem is georganiseerd.

En dat andere opgefokte persoontje hier ga ik niet meer op reageren. Want die luistert niet naar verstand maar onderbuikgevoelens en is te goedgelovig in politie en de gevestigde macht. Ik geef gewoon op.
pi_119617778
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:28 schreef stopnaald het volgende:

Ik hoop dan ook dat zijn matties hiervan leren en stoppen met de politie uit te dagen.
Wat zullen ze zich vervelen.
pi_119617828
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Agenten bestaan echter wel.
Door de genade van God. Maar zij zijn eindig, sterfelijk en tijdelijk. Ook door de genade van God.
pi_119617888
quote:

[..]

En daarom ga jij hier allerlei aannames typen op basis van je eerste gevoel en zeker niet op basis van feiten?
pi_119617924
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:33 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Door de genade van God. Maar zij zijn eindig, sterfelijk en tijdelijk. Ook door de genade van God.
Hou dat sprookjesboek lekker binnenskamers en ga er anderen niet als een jehova mee lastig vallen.
  zondag 25 november 2012 @ 21:36:50 #173
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119617991
Ja, laten we vooral doen alsof die jongen een slachtoffer is :')

Kuttokkies, met hun wekelijkse stille tochten.
pi_119618035
Die stille toch, wat een wanvertoning weer _O-
pi_119618126
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:32 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Ik ben het 100% met je eens. Maar zijn lichaam is wel koud, dat gebeurt over een paar uur. ;) Maar ik snap je punt wel. Weinig respect hier voor de nabestasnden terwijl er al een kaarstocht voor hem is georganiseerd.
Zo'n tocht bewijst alleen maar dat hij vrienden had. Boeiend! En ik vind het inderdaad een héél slechte zaak dat die tocht georganiseerd is. Zoals al eerder gezegd: dat hoor je alleen te doen voor slachtoffers van nodeloos geweld. Kennelijk gaan al deze mensen (zij die organiseren en zij die meelopen) daar dus blindelings vanuit. Met diezelfde daad veroordelen zij dus die agent en wel net zo blindelings. Dat vind ik dus verwerpelijk, maar dat mag kennelijk niet gezegd worden?

quote:
En dat andere opgefokte persoontje hier ga ik niet meer op reageren. Want die luistert niet naar verstand maar onderbuikgevoelens en is te goedgelovig in politie en de gevestigde macht. Ik geef gewoon op.
TE goedgelovig? WTF! Bewijs JIJ dan maar eens waarom! Grote bek heb je wel, met navenant grote beschuldigingen, maar kom maar eens met bewijzen! Over onderbuikgevoelens gesproken zeg! Wat een gotspe!
pi_119618171
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:32 schreef Hetkapitaal het volgende:
Neem aan dat je het over mij hebt. Laat wel zien dat je niet in staat bent een discussie te voeren. Ik zeg nergens dat ik alle vertrouwen heb in de politie, ik wil alleen bronnen zien voordat ik zoiets hards wil geloven. Dat is normaal, als je mij daarom een opgefokt persoontje vindt laat je alleen maar zien dat jij zelf niet zo verstandig bent.
pi_119618217
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:38 schreef stopnaald het volgende:
TE goedgelovig? WTF! Bewijs JIJ dan maar eens waarom! Grote bek heb je wel, met navenant grote beschuldigingen, maar kom maar eens met bewijzen! Over onderbuikgevoelens gesproken zeg! Wat een gotspe!
Jij bent lief :D
pi_119618382
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Blijft staan dat hij onschuldig is tot schuld bewezen. En ik heb steeds gezegd dat een inschattingsfout een reële mogelijkheid is, maar de insinuatie dat deze agent bewust erop uit was om deze jongen dood te schieten vind ik véél te ver gaan.

[..]

Kan me geen lor schelen hoelang hij dood is, als hij gewoon gehoorzaamd had, was hij waarschijnlijk nog in leven. Dat kun jij wel niet leuk vinden, maar da's wel gewoon de waarheid.
Hoe oud ben jij? Jij ziet niet in dat smerissen foutjes maken? Denk aan een Fred B. bijvoorbeeld?
pi_119618479
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:43 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij? Jij ziet niet in dat smerissen foutjes maken? Denk aan een Fred B. bijvoorbeeld?
Dat wordt niet in de doofpot gestopt. Hier wordt beweerd dat dit soort dingen vaak in de doofpot worden gestopt en dat wil ik weleens nalezen dan. Tevens beweren we niet dat de politie geen fouten maakt!!
pi_119618552
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:43 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik ben een veertiger dankjewel. En ja, ook agenten kunnen fouten maken, dat heb ik nooit ontkend, sterker nog, die mogelijkheid heb ik vanaf het begin open gehouden. Maar daarvoor wordt er dus onderzoek gedaan en de uitkomsten daarvan moeten gewoon rustig afgewacht worden.
Tot die tijd geldt: onschuldig tot schuld bewezen is.
Het is verdomme toch al te bizar dat ik dat steeds maar weer moet uitleggen....
pi_119618672
Als ik die foto's van die stille toch bekijk dan bekruipt me toch wel het voorgevoel dat die gast ook geen lieverdje was.
Echt zo'n groep Marokkaantjes die pretendeert tegen zinloos geweld te zijn, maar alleen als het in hun ogen altijd zinloos geweld van de politie tegen een soortgenoot betreft.
Ondertussen liep die vriend van hun wel mensen te bedreigen met een vuurwapen maar dat vergeten ze kennelijk even.
pi_119618687
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En daarom ga jij hier allerlei aannames typen op basis van je eerste gevoel en zeker niet op basis van feiten?
Waar zie jij een aanname staan?
pi_119618746
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 21:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat wordt niet in de doofpot gestopt. Hier wordt beweerd dat dit soort dingen vaak in de doofpot worden gestopt en dat wil ik weleens nalezen dan. Tevens beweren we niet dat de politie geen fouten maakt!!
Jij meent dat Fred B niet in de doofpot is gestopt? Die man heeft gelogen, heb jij daarna nog iets vernomen over hem? Over de zaak van de ouders?
pi_119618783
quote:
15s.gif Op zondag 25 november 2012 21:48 schreef Aldo-MC het volgende:
Als ik die foto's van die stille toch bekijk dan bekruipt me toch wel het voorgevoel dat die gast ook geen lieverdje was.
Echt zo'n groep Marokkaantjes die pretendeert tegen zinloos geweld te zijn, maar alleen als het in hun ogen altijd zinloos geweld van de politie tegen een soortgenoot betreft.
Ondertussen liep die vriend van hun wel mensen te bedreigen met een vuurwapen maar dat vergeten ze kennelijk even.
Er staan daar geen Marokkaantjes, hoor :')
pi_119618874
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:50 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Er staan daar geen Marokkaantjes, hoor :')
Wat zijn het dan?
pi_119618887
En toch plegen gewone roomblanke Nederlanders de meeste misdrijven, statistisch gezien.
pi_119618983
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:51 schreef Hetkapitaal het volgende:
En toch plegen gewone roomblanke Nederlanders de meeste misdrijven, statistisch gezien.
Statistisch gezien plegen allochtone jongeren toch echt meer misdaden.
pi_119619018
quote:
Absoluut misschien, maar relatief...? Heb je cijfers?
  zondag 25 november 2012 @ 21:54:38 #189
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119619059
quote:
_O- _O-

Gewone sowieso niet want het is niet gewoon om misdrijven te plegen.
pi_119619069
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:49 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jij meent dat Fred B niet in de doofpot is gestopt? Die man heeft gelogen, heb jij daarna nog iets vernomen over hem? Over de zaak van de ouders?
Wat is daar in de doofpot gestopt?
pi_119619548
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:51 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Wat zijn het dan?
Ik ga daar geen uitspraken over doen. Iig geen marokkaan.
pi_119619580
quote:
15s.gif Op zondag 25 november 2012 21:48 schreef Aldo-MC het volgende:
Pics?
pi_119619657
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Waar zie jij een aanname staan?
In die zin waarin je zelf ook al aangeeft dat het een aanname is door het woord "waarschijnlijk" te gebruiken.
pi_119619762
DDader blank, slachtoffer gekleurd? Nederland 2012?
Life is what happens while planning other things
pi_119619851
Het slachtoffer heeft het gedaan, geen twijfel mogelijk.
Life is what happens while planning other things
pi_119620625
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:07 schreef JCats het volgende:
Het slachtoffer heeft het gedaan, geen twijfel mogelijk.
Wat verwacht je nou zelf als je op een publieke voorziening als een station willekeurige mensen met een vuurwapen gaat bedreigen dat zoiets zonder gevolgen blijft?
pi_119620703
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 22:01 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik ga daar geen uitspraken over doen. Iig geen marokkaan.
Je weet het toch zo goed.
Het zijn in ieder geval geen boerse autochtonen uit Gelderland.
pi_119620869
Weet niet of de foto's het doen

FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 november 2012 @ 22:22:19 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119620892
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:26 schreef artm het volgende:

[..]

Vroeger waren stille tochten nog bedoeld voor mensen die door zinloos geweld omkomen en niet voor dit soort figuren die het bevel van de politie niet opvolgen..
Paar jaar terug ook in Capelle a/d IJssel, jongen wordt overreden door een metro omdat hij midden in de nacht op het metrospoor graffiti staat te spuiten..en dan vervolgens een stille tocht.

Als je meeloopt met dit soort stille tochten, dan moet je je gewoon schamen.
Eh? Ik woon al 42 jaar in Capelle maar herinner me niets van een stille tocht?
pi_119620954
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh? Ik woon al 42 jaar in Capelle maar herinner me niets van een stille tocht?
Leuk ik ook. Vreugdedans.
Enige jongen die ik me kan herinneren was Robbie de Wit inderdaad en die werd doodgeschoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')