Zo weet ik er nog wel een paar duizend...quote:Op donderdag 22 november 2012 19:52 schreef lubje25 het volgende:
Schande trouwens dat Curtis niet in de keuzelijst staat
ja er zijn er veelquote:Op donderdag 22 november 2012 19:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo weet ik er nog wel een paar duizend...
Ian staat er toch wel in?quote:Op donderdag 22 november 2012 19:52 schreef lubje25 het volgende:
Schande trouwens dat Curtis niet in de keuzelijst staat
50cent hopelijk niet. Maar ik doelde op Dhr Mayfield zelfquote:
quote:Op donderdag 22 november 2012 20:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ian staat op mijn lijstje
vrije keuze:
The Chills - Pink Frost
Bizar! Dat zou toch wel een nummer moeten zijn dat Radio 2 kan waarderenquote:Op donderdag 22 november 2012 19:50 schreef lubje25 het volgende:
In het vorige topic telde ik incluis mezelf al 3 mensen die Curtis Mayfield met Move on up in de vrije keuzelijst hadden staan. Jan Willem Roodbeen doet dat ook en hopelijk ook veel van zijn luisteraars. Zou ie het dan toch gaan halen?
Dat coldplay met in my place ( van hun beste album AROBTTH) niet in de standaard lijst staat mag Joost Wetenquote:Op donderdag 22 november 2012 22:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bizar! Dat zou toch wel een nummer moeten zijn dat Radio 2 kan waarderen
Het is een snelle analyse natuurlijk, voor een betere analyse zou ik control variables mee moeten nemen en robuster werken met standard errors etc etc (yadda yadda).. Wel weet ik van de jaren ervoor (de jaren dat je online kon stemmen iig.) dat het altijd a -> b was (met cijfers of tekens wisselend voor of achter). Ik heb hetzelfde model ook even met de 3 voorgaande jaren gedaan (dus 6000 observaties) en enige wat daar echt veranderde was dat én positie alfabet én leeftijd 100% zeker van invloed zijn (vs. 99.3% met maar 2000 observaties).quote:Op donderdag 22 november 2012 17:21 schreef Roolio het volgende:
[..]
Wow netjes!
Maar heb je er ook rekening mee gehouden dat de namen van de bands/artiesten ook niet perfect in het hele alfabet verdeeld zijn?
En volgens mij is deze stem-site dit jaar er voor het eerst, ik weet niet of het vorig jaar ook al op alfabetische volgorde ging. (waarschijnlijk wel, want hoe anders? Jaartal is misschien een optie alleen.)
Yep, toen viel het me ook op.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Die alfabetische logica had ik je ook wel zonder dat statistische berekening kunnen vertellen. Twee jaar terug stond 10cc onderaan. Gevolg: platen vet gezakt of zelfs uit de lijst verdwenen (die er al jaren instonden). Vorig jaar weer voor de A. Gevolg: Platen schoten weer omhoog in de lijst en een hoop re-entries.
Het kan zijn dat het voor jou nie opgaat, voor mij gaat het ook niet op want ik weet al mn liedjes al (mix tussen seal, springsteen en paul simon). Toch denk ik dat als jij uit de lijst liedjes hebt moeten kiezen dat nummers die vroeg in de lijst stonden meer kans hadden om gekozen te worden (omdat je minder kritisch bent als er nog velden open staan dan als alles vol is).quote:Op donderdag 22 november 2012 17:50 schreef TLC het volgende:
Voor mij klopt dat met die alfabetische volgorde al niet aangezien ik van z naar a ben gegaan
Staat wel een nummer van Tom Petty in maar zeker niet zijn beste. Veel te weinig wat mij betreft, 1 nummerquote:Op donderdag 22 november 2012 23:05 schreef TweeGrolsch het volgende:
Pffff elk nummer dat ik wil toevoegen staat niet in de lijst
Geen: Remains, Sonics, Raconteurs, Tom Petty, Joe bonamassa, Searchers, Rival Sons.
Gewoon ook geen One vision van Queen![]()
![]()
![]()
rihanna/beyonce/anouk ofzoquote:Op vrijdag 23 november 2012 08:35 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik wil niet weten wat Britt & Ymke gaan draaien
Kwam Petty 2x tegen --> Refugee en Face in the Crowdquote:Op vrijdag 23 november 2012 02:16 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Staat wel een nummer van Tom Petty in maar zeker niet zijn beste. Veel te weinig wat mij betreft, 1 nummer
Luister je vaak naar Gerard Ekdom ??? Niks mis met je lijst, echt Radio 2 Fahigquote:Op donderdag 22 november 2012 21:58 schreef alwaysonhold het volgende:
Mijn stemlijst:
Beatles - A day in the life
The Isley Brothers - The highways of my life
Wim Sonneveld - Het dorp
Joe Jackson - Be my number two
Pearl Jam - Black
Pearl Jam - Just breathe
Jeff Buckley - Hallelujah
RadioHead - Karma Police
Coldplay - Yellow
John Mayer - Daughters
Elbow - One day like this
Muse - Uprising
Oasis - Don't look back in anger
Ben Howard - Keep your head up
The Beach Boys - God only knows
Vrije keuze :
Oasis - The masterplan
The Killers - Mister Brightside
Elbow - Grounds for divorce
Coldplay - In my place
Bruce Springsteen - Meeting across the river
Wat vinden ervan mensen??? Ben benieuwd![]()
![]()
Stoer hoor! Ben er vorig jaar geweest en was hartstikke gezellig. Met veel leuke mensen gepraat over muziekquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:31 schreef Norrage het volgende:
Hebben we straks weer het kansloze top 2000 cafe waar mensen dan ook serieus heengaan....zo sneu
Omdat Pink Floyd tijdloze muziek is en ik nog moet zien of er over 40 jaar nog naar die muziek wordt geluisterd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:47 schreef ranja het volgende:
[..]
en waarom is dat meerdan iemand die met Pink Floyd en Ye skomt aanzetten?
Het ergste van de rock-dino's is dat mensen die dat leuk vinden (doorgaans, ik scheer niet iedereen over 1 kam) dat ze zelf de beste muzieksmaak van de wereld hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik luister die meiden ook liever dan die rockdino's.
Wat ben jij een vervelende troll zeg. Wat bedoel je uberhaupt met het denigrerende rock-dino?quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het ergste van de rock-dino's is dat mensen die dat leuk vinden (doorgaans, ik scheer niet iedereen over 1 kam) dat ze zelf de beste muzieksmaak van de wereld hebben.
Hey, nou niet mijn uitspraken aan anderen toeschrijvenquote:Op vrijdag 23 november 2012 10:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wat ben jij een vervelende troll zeg. Wat bedoel je uberhaupt met het denigrerende rock-dino?
Wat bedoel jij met rock-dino's?quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hey, nou niet mijn uitspraken aan anderen toeschrijven
Nouja ik hou wel van die muziek maar kan ook huidige muziek waarderen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rockdino's is trouwens een vaker gebruikte term. Slaat meestal op bands en artiesten met hun hoogtepunt in de 70s en maken nog steeds muziek. Niet per se negatief, ze gaan gewoon al lang mee. Sommigen té lang.
maar niet Rihanna, Beyonce en Anouk dusquote:Op vrijdag 23 november 2012 10:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nouja ik hou wel van die muziek maar kan ook huidige muziek waarderen.
Anouk wel. Rihanna & Beyonce vind ik niet zo boeiend. Prima dat daarvan nummers in de Top 2000 komen maar zou het apart vinden als ze in de Top 100 staan. Dat heeft tijd nodig vind ik.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:30 schreef ranja het volgende:
[..]
maar niet Rihanna, Beyonce en Anouk dus
Hoorde het ook jaquote:
ik heb hem zelf twee keer op mijn lijstje, zou Denver bij het maken van dit nummer een voorgevoel hebben gehad ?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hoorde het ook jaPrachtig nummer dit
Ik heb geen kritiek op de muziek zelf! Ik ben zelf ook fan van PF en zo, maar de meeste fans van dit soort muziek prijzen zichzelf zo de hemel in en dat is altijd zo ontzettend irritant. Dat constante gemekker dat de hedendaagse muziek kut is en dat als je dat luistert je dood moet vallen, en vervolgens zelf een zo beperkte muzieksmaak hebben dat ze alleen maar Pink Floyd en allerlei progrock luisteren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wat ben jij een vervelende troll zeg. Wat bedoel je uberhaupt met het denigrerende rock-dino?
Je zou er bijna van gaan zeggen dat de uitslag dan representatief is voor onze smaakquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zo dan, nu al 2,6 miljoen stemmen
Serieus?! Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zo dan, nu al 2,6 miljoen stemmen
Vast door al die rock-dino'squote:Op vrijdag 23 november 2012 14:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je zou er bijna van gaan zeggen dat de uitslag dan representatief is voor onze smaak
Dat werd net verteld op Radio 2. Vorig jaar waren er meer dan 3 miljoen stemmen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:47 schreef Roolio het volgende:
[..]
Serieus?! Hoe weet je dat?
Ik dacht altijd dat relatief weinig gestemd werd, in ieder geval zo weinig dat je met een <100 stemmen wel ergens in de top-2000 kan komen. Waarschijnlijk zullen 80% van de stemmen wel op nummers in de top-1000 terecht komen, maar dan nog hou je veel stemmen over voor plaatsen 1900 tot 2000. Dat valt me weer alles mee.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
Spinvis, wat een vreselijke muziek
Leuk juist. Mag van mij liever in de top 10 dan Adele.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
Spinvis, wat een vreselijke muziek
Liever allebei helemaal niet in de lijstquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk juist. Mag van mij liever in de top 10 dan Adele.
Verder eens met hierboven over de keuzelijst. Mis wel commentaar op afwezigheid The Smiths
Dat was zo in 1999. Toen waren 150 stemmen genoeg. Inmiddels heb je een veelvoud nodig om in de T2000 te komen.quote:Serieus?! Hoe weet je dat?
Ik dacht altijd dat relatief weinig gestemd werd, in ieder geval zo weinig dat je met een <100 stemmen wel ergens in de top-2000 kan komen. Waarschijnlijk zullen 80% van de stemmen wel op nummers in de top-1000 terecht komen, maar dan nog hou je veel stemmen over voor plaatsen 1900 tot 2000. Dat valt me weer alles mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |