Zuur is dat he?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:56 schreef BadderAapje het volgende:
ik speel niet met jullie maar mijn laatste competitie was toch lekker.
Was een doelstelling 4 clubje en heb alle wedstrijden gewonnen en overal de 0 gehouden op 1 wedstrijd na.
AZ staat momenteel 12e in de Eredivisie, dus echt onrealistisch is die doelstelling nietquote:Op dinsdag 4 december 2012 02:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Bekerfinale met 3-1 gewonnen en de laatste pot met 2-0. Kampioen met 92 punten, 8 punten voor op PSV
Extreem onrealistische doelstellingen hier en daar trouwens... Roda dat 6e moet worden? AZ 10e?
AZ moest vorig seizoen nog 1e worden (iig in OSM)quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:38 schreef FedExpress het volgende:
[..]
AZ staat momenteel 12e in de Eredivisie, dus echt onrealistisch is die doelstelling niet
als ik het team zo bekijk zou ik 443 spelenquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:17 schreef Romanus het volgende:
Heeft iemand nog een goede tactiek voor Liverpool? Ik heb mijn eerste wedstijd met 3-0 gewonnen maar de tweede wedstrijd 4-1 verloren
Ja die opstelling had ik ook al. Over de vleugels, misschien speel ik te aanvallend?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:30 schreef skittelman het volgende:
[..]
als ik het team zo bekijk zou ik 443 spelen
johnson en enrique op de vleugels agger en skrtel int midden
downing--gerrard-lucas-henderson
assaidi---suarez---pacheco/borini
je hebt redelijke vleugels dus dat moet lukken (wellicht scouten/transferlijst)
Overigens zojuist kampioen met wigan geworden, mijn beste seizoen ooit:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het seizoen is pas net begonnen dus ik moet nog even kijken of deze tactiek werkt maar ik was toch wel verrast door 4-1 verlies. Jammer alleen dat ik Götze had gescout en hij net voor mijn neus werd weggekaapt
[ Bericht 12% gewijzigd door Romanus op 16-01-2013 15:20:22 ]
quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:22 schreef de_boswachter het volgende:
18 jarige is altijd goed om te trainen. Met Newcastle 4-2-3-1 spelen werkte bij mij. Schieten van afstand en verdedigend spelen. Heb je wel een goed middenveld nodig. Ben er kampioen mee geworden met Newcastle.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:35 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zou aanvallers help middenveld en middenveld help aanval doen. Verder nog tikkeltje defensiever en pressie op 30.
met 4231 is een spits met verd 50+ eigenlijk wel een mustquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:18 schreef TwenteFC het volgende:
Sinds 7 jaar maar weer eens ingelogd op OSM, heeft er iemand tips voor Newcastle United?
En ik heb Niang van AC Milan gescout, de moeite waard om te kopen en trainen voor dit geld?
[ afbeelding ]
een goed aanvallend 4-3-3 met ajax moet al die 4-5-1 pussy's van de mat tikken. Voorwaarde aan een goed werkend 451 is het middenveld en deze is neem ik aan stukken slechter dan die van jou.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:29 schreef Roces18 het volgende:
Sta nu 3e met AjaxIk heb altijd last van een matige start, 2 wedstrijden gelijk gespeeld ondanks dat ik veel meer kansen had. En Feyenoord heeft nog niets verloren en Roda ook niet.. En al die balletjes spelen 4-5-1 als een stelletje pussy's. En natuurlijk lekker trainingskampen inzetten tegen mij elke dag.
Klopt vaak wel ja. Maar feyenoord, psv , az spelen allemaal 4-5-1 en die hebben niet bepaald slechte teams. En het lijkt soms alsof het meer op gelukt aankomt. Ik had bijv 25 kansen tegen Twente, en twente had er 10 spelen we 0-0. Ik bedoel kom op zeg, moet ik ze er zelf inschieten als coach? Spitsen hebben niet zo veel zin in scoren, maar sinds ik ronaldinho in de spits heb gaat het al een stuk beter.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:07 schreef skittelman het volgende:
[..]
een goed aanvallend 4-3-3 met ajax moet al die 4-5-1 pussy's van de mat tikken. Voorwaarde aan een goed werkend 451 is het middenveld en deze is neem ik aan stukken slechter dan die van jou.
4/5/1 is voor pussysquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:51 schreef TwenteFC het volgende:
4-0 gewonnen van Liverpool met West Ham. 4-5-1 is baas.
goede 451's zijn voor echte managers, die standaard 'nec tacktiek' is inderdaad voor pussy'squote:
Ben nu Neymar aan het scouten 90 aanval, 60 verdediging en 20 jaar.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:37 schreef skittelman het volgende:
[..]
met 4231 is een spits met verd 50+ eigenlijk wel een must
ik geloof dat de computer spelers vaak kocht voor waardex1,8??quote:Op zondag 27 januari 2013 16:53 schreef TwenteFC het volgende:
Hoeveel procent kan je bij de spelerwaarde op doen, en dat de computer hem alsnog koopt?
Tot een miljoen of 3,5 spelerwaarde kun je keer 2 doen. Boven die 3.5 moet je langzaam afbouwen. Spelers van bijvoorbeeld 8 miljoen verkoop ik meestal voor 10.5, op de een of andere manier werkt de x2 bij deze bedragen niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:53 schreef TwenteFC het volgende:
Hoeveel procent kan je bij de spelerwaarde op doen, en dat de computer hem alsnog koopt?
Uhm... met 4-5-1 scoren je spitsen amper. Je kan net zo goed een spits van 80 houden hoor. Belangrijkste is dat je het achterin goed dicht houdt en dat je een goede aanvoerder op het middenveld hebt staan die ook kam scoren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ben nu Neymar aan het scouten 90 aanval, 60 verdediging en 20 jaar.Zou voldoende moeten zijn?
inderdaad, ik scout meestal Wellington van Fluminese a79 v61 geloof ik. kost maar 12miljoenquote:Op zondag 27 januari 2013 20:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uhm... met 4-5-1 scoren je spitsen amper. Je kan net zo goed een spits van 80 houden hoor. Belangrijkste is dat je het achterin goed dicht houdt en dat je een goede aanvoerder op het middenveld hebt staan die ook kam scoren.
Queens Park Rangers in Engeland lijkt me wel een leuk team.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:54 schreef officialshayne het volgende:
Wat vinden jullie goede clubs met LAGE DOELSTELLING , dus doelstelling 10 of 13
In verschillende landen dus : Spanje , Duitsland , Nederland , Engeland , Italie etc .
Alvast bedankt !
Ja dat weet ik wel zeker !quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:46 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Queens Park Rangers in Engeland lijkt me wel een leuk team.
RKC, al moeten die 15de?? worden. Ben ik laatst derde mee geworden.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:54 schreef officialshayne het volgende:
In verschillende landen dus : Spanje , Duitsland , Nederland , Engeland , Italie etc .
Alvast bedankt !
het gaat er om of de club spelers heeft die jij in jouw beoogde tactiek passen. Als je graag met velugelspelers speelt is het fijn als er een aantal aanvallers met V:50+ tussen zitten (aanvallers zijn het duurst om te scouten) een aanvaller A80V50 kost +/-17miljoen een middenvelder van Gem:86 hetzelfde.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:54 schreef officialshayne het volgende:
Alvast bedankt !
net team, ik zou gosling en tiote wel omwisselenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:06 schreef TwenteFC het volgende:
Gaat lekker met Newcastle, 20 gespeeld 18 gewonnen waarvan 2 gelijk. En ik zit nog in de beker.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:55 schreef skittelman het volgende:
[..]
net team, ik zou gosling en tiote wel omwisselen
wel een klein beetje laf om met een team als NCU 451 te spelen, met spelers als guiterrez en obertan kan je toch een leuk 433 team maken
Oh dat komt omdat Götze daar normaal speelt, tijdens het wisselen over het hoofd gezien denk ik.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:55 schreef skittelman het volgende:
[..]
net team, ik zou gosling en tiote wel omwisselen
Moet je heel even vragen bij de crew daar. Volgens mij is het geen probleem, zaten alleen wel een aantal voorwaarden aan vast. Bijvoorbeeld geen verdachte onderlinge transacties, minimaal een uur na elkaar inloggen. Dat soort fratsen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Vraagje,
Een maat van me heeft een competitie aangemaakt en het is de bedoeling om met meerdere vrienden in deze competitie te gaan.
Nou is het zo dat mijn broertje al een account heeft (al jaren) en ik nog niet. Is het een probleem als ik ook een account aanmaak (op hetzelfde IP adres)? Of is het mogelijk dat zijn account hierdoor geblokkeerd wordt?
Ok bedankt! Iemand anders hier ervaringen mee?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:13 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Klopt vaak wel ja. Maar feyenoord, psv , az spelen allemaal 4-5-1 en die hebben niet bepaald slechte teams. En het lijkt soms alsof het meer op gelukt aankomt. Ik had bijv 25 kansen tegen Twente, en twente had er 10 spelen we 0-0. Ik bedoel kom op zeg, moet ik ze er zelf inschieten als coach? Spitsen hebben niet zo veel zin in scoren, maar sinds ik ronaldinho in de spits heb gaat het al een stuk beter.
Ook een leuke club, veel jonge gasten als ik het me goed herinner. Werd er 2e mee met 15 punten voorsprong op AC Milan.quote:Op donderdag 28 februari 2013 05:04 schreef Roces18 het volgende:
4/5/1 is wel baas. Speel nu bij pescara en sta 6e (doelstelling 16).
Ja mijn maten wilden naar italie, ik wilde naar frankrijk. En pescara was dan de beste optie. Nu sta ik overigens op plekje 4 met 1300 managerspunten in 9 games, maar ik lig helaas uit de beker (verlenging verloren )quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:17 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ook een leuke club, veel jonge gasten als ik het me goed herinner. Werd er 2e mee met 15 punten voorsprong op AC Milan.
welke middenvelders scoren in een 4-5-1 is redelijk random. In mijn beste seizoen 10.000 punten met Wigan, scoorde verdedigende middenvelder Buyens er +/-25.en de rest +/-15quote:Op zaterdag 9 maart 2013 03:10 schreef Exterminator het volgende:
Sinds lange tijd ook osm weer opgepakt. 4-5-1 met Levante UD.
Helaas blijken m'n middenvelders toch 'n beetje te falen (sowieso 2 90+ aanvallend). Weet iemand veelscorende middenvelders?
Ik kan trouwens de fok leaugue niet vinden, kloppen de gegevens in de startpost niet meer?
25? dat is wel erg netjes...quote:Op maandag 11 maart 2013 16:47 schreef skittelman het volgende:
[..]
welke middenvelders scoren in een 4-5-1 is redelijk random. In mijn beste seizoen 10.000 punten met Wigan, scoorde verdedigende middenvelder Buyens er +/-25.en de rest +/-15
Netjes! NEC of Liam?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:06 schreef skittelman het volgende:
[..]
zo'n seizoen dat alles mee zit:![]()
[ afbeelding ]
raar dat iedereen meteen denkt dat een 451 een nec of liam is.quote:
Het was maar sarcasme hoor, ik ken de nec/liam techniek eerlijk gezegd pas sinds afgelopen maandag. Per toeval lijkt de techniek (4-5-1) die ik gebruik heel erg op de nec techniek, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 13 maart 2013 03:02 schreef skittelman het volgende:
[..]
raar dat iedereen meteen denkt dat een 451 een nec of liam is.
Omdat Wigan al vroeg goede verdedigers had kon ik de pressie hoger zetten dan een normale 4-5-1, hierdoor kan je in wedstrijden tegen mindere tegenstanders de backs laten opkomen en zo een hoger doelsaldo krijgen. In de wedstrijden tegen concurrenten speel je dan nog steeds 1-0 met 6 kansen t.o.v. 2 Maar de doelpunten pak je tegen lage teams. Ergo, hoog doelsaldo, ruim kampioen, 3 man in topscoorderslijst
experimenteer eens met technieken, nec en liam zijn al lang niet heilig meer (ook al speelt half osm 451/4231)
mmm gezien het tijdstip van mijn reactie was ik niet nuchter meerquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:17 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Het was maar sarcasme hoor, ik ken de nec/liam techniek eerlijk gezegd pas sinds afgelopen maandag. Per toeval lijkt de techniek (4-5-1) die ik gebruik heel erg op de nec techniek, maar dat terzijde.
Stiekem ben ik wel heel erg benieuwd naar jouw volledige gebruikte tactiek
Thanks, heb voor de fun de NEC tactiek ingesteld op 'n account,, maar ik speel alleen maar gelijk (tegen cpu). Werkt goed volgens mij *ahum*quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:22 schreef skittelman het volgende:
[..]
mmm gezien het tijdstip van mijn reactie was ik niet nuchter meer![]()
ik gebruik nu een 451 met 12% pressie achterin rond spelen en verdedigend.
raar genoeg heb ik elke wedstrijd +/-12 kansen en win het gros met 2 a 3-0
je zou die van mij hierboven kunnen uitproberen. Werkt naar mijn mening perfect. Het enige verschil is dat ik bij sterkere tegenstanders mijn verdedigers achterin houdt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:41 schreef Knevelt het volgende:
Haai piepels,
De afgelopen seizoenen heb ik 4-5-1 en 4-2-3-1 volgens verschillende tactieken (Liam, NEC) gespeeld. Het werkte goed en ik eindigde vaak ruim boven mijn doelstelling. Nadeel: het wordt saai en kampioen worden doe ik niet. Bovendien verlies ik toch vaak van teams met een 3-4-3B-opstelling. Nu zit ik eraan te denken om met een DS4-team de opstelling 3-4-3B eens te proberen. Ik ga er vanuit dat ik dan over vleugels moet spelen met aan de zijkanten mijn beste spelers. Ook ga ik er vanuit dat ik zonaal moet verdedigen met buitenspelval.
Maar nu mijn vraag: Wat zouden jullie instellen bij pressie, baltempo en mentaliteit?
Dank. Hoeveel pressie heb je nu standaard? En speel je tegen Real en Barça ook zo offensief en met middenveld zoek de aanval en aanval alleen aanvallen?quote:Op zondag 24 maart 2013 14:20 schreef skittelman het volgende:
[..]
je zou die van mij hierboven kunnen uitproberen. Werkt naar mijn mening perfect. Het enige verschil is dat ik bij sterkere tegenstanders mijn verdedigers achterin houdt.
ik gooi mijn pressie pas omhoog als al mn spelers gemiddeld boven de 97 zitten. Dus in het begin op 85%, na een wedstrijd of 12/14 90% en zodra gem >97 95%quote:Op maandag 25 maart 2013 09:35 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dank. Hoeveel pressie heb je nu standaard? En speel je tegen Real en Barça ook zo offensief en met middenveld zoek de aanval en aanval alleen aanvallen?
Nice!quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:08 schreef Roces18 het volgende:
Nice team! Ik ben net met pescara 1e geworden, mijn team was wel slechter dan jouwe maar wel veel breder (40+ spelers) .
Mensen die met een team spelen die eerste moet worden en dan ook nog 451 of 4231 toepassenquote:Op zondag 7 april 2013 12:40 schreef Lastpost het volgende:
Hier gaat ie ook prima met Pec Zwolle, mijn eerder geposte 4231 ook weer toegepast op dit team en zoals gewoonlijk wéer met resultaat. Alleen jammer dat er al 6 managers hun ontslag hebben ingediend ondertussen.
Sta 2 punten los op PSV, maat van me die dezelfde tactiek hanteert.
[ afbeelding ]
Resultaat-technisch de beste tactiek in OSM, dus ik begrijp het wel. Heb zelf nog nooit een team met DS1 gehad trouwens.quote:Op zondag 7 april 2013 21:10 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Mensen die met een team spelen die eerste moet worden en dan ook nog 451 of 4231 toepassen![]()
![]()
Het is meer zonde als je zo'n mooie team naar de klote helpt door 451 te spelen, terwijl je met een goede 343 betere resultaten kan boeken en je creeërt een mooi team.quote:Op zondag 7 april 2013 21:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Resultaat-technisch de beste tactiek in OSM, dus ik begrijp het wel. Heb zelf nog nooit een team met DS1 gehad trouwens.
Wanneer ik een team neem met doelstelling 1 wil ik altijd aanvallend voetbal spelen en dus zo vaak mogelijk scoren. Dat kan niet met 4-2-3-1. Echter moet je wel je spion goed gebruiken, want met bijv. 4-3-3 of 3-4-3 etc. loop je meestal in de al tegen 4-2-3-1 of 4-5-1. Af en toe taktiek wisselen, afhankelijk van je tegenstander, is geen overbodige luxe.quote:Op zondag 7 april 2013 21:10 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Mensen die met een team spelen die eerste moet worden en dan ook nog 451 of 4231 toepassen![]()
![]()
Ik ga je tactiek eens proberen met AZ, ben benieuwdquote:Op donderdag 28 februari 2013 00:02 schreef Lastpost het volgende:
Sommige formaties hebben een bepaalde pech-factor waardoor je geregeld een 0-0 krijgt. Speel met 4231, schiet van afstand, mandekking, buitenspelval uit, pressie en mentaliteit helemaal naar links op 0% en baltempo net voor 1 keer raken.
Aanval helpt middenveld, middenveld aanvallend en verdediging achterin laten en je behaalt standaard je doelstelling.![]()
Cijfers volgen hieronder van 2 accounts, precies hetzelfde ingesteld, alleen andere DS over het algemeen.
7 competities gespeeld, 1 keer kampioen, 4 keer bekerwinst en nooit lager dan een 2e plaats. Onder andere gespeeld met QPR (1ste), HSV, Pescara, Heerenveen en Malaga. Andere account hoofdzakelijk DS 4 (Feyenoord, Roma, Schalke, Atletico, Newcastle) ploegen, die pakte 5 keer de titel en 2 keer de beker. M.a.w, structureel 1 en 2 in de competitie en slechts 1 keer de beker niet gepakt.
305 wedstrijden, 251 winst, 27 gelijk, 27 verlies.
304 wedstrijden, 256 winst, 30 gelijk, 18 verlies.
Het mooiste is dat je niets hoeft aan te passen qua tegenstander, qua team dat je kiest (DS1 of 16, allemaal zelfde soort resultaten en dominantie in competitie) of qua formatie die je tegenover je treft. Heb een boel formaties geprobeerd, aanpassingen gedaan en dit blijkt toch de meest succesvolle. Aanvaller zal amper scoren, die is dan ook niet van belang, middenveld gewoon de hoogst aanvallende voorin en verdedigend zoveel mogelijk aanvallend ingestelde spelers, ook als CV's.
een goed functionerende 343 (zoals bv die van valencia hier boven) maakt gehakt van 451/4231. Je hebt dan nog steeds pech wedstrijden tegen de computer maar met een doelsaldo van +100 wordt je 9vd10x kampioenquote:Op maandag 8 april 2013 09:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wanneer ik een team neem met doelstelling 1 wil ik altijd aanvallend voetbal spelen en dus zo vaak mogelijk scoren. Dat kan niet met 4-2-3-1. Echter moet je wel je spion goed gebruiken, want met bijv. 4-3-3 of 3-4-3 etc. loop je meestal in de al tegen 4-2-3-1 of 4-5-1. Af en toe taktiek wisselen, afhankelijk van je tegenstander, is geen overbodige luxe.
Ik ben ze nog niet tegengekomen in die 367 (29 verloren) potjes die ik gespeeld heb moet ik zeggen, structureel afgetekend 1 en 2 met deze tactiek en geregeld tegen een 343 team gespeeld en die stonden over het algemeen een straatlengte achter.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:55 schreef skittelman het volgende:
[..]
een goed functionerende 343 (zoals bv die van valencia hier boven) maakt gehakt van 451/4231. Je hebt dan nog steeds pech wedstrijden tegen de computer maar met een doelsaldo van +100 wordt je 9vd10x kampioen
dat komt omdat de ds1/4 ploegen vaak door kleuters worden gekozen die als ze onder hun doelstelling staan, ontslag nemen. In de top (1000?) worden de nec/liam-tactieken gewoon met een nulletje of vier weg gespeeld. (kijk bijvoorbeeld maar eens in de crew competities waar het elke keer weer de ds1/4/7 ploegen kampioen worden)quote:Op woensdag 10 april 2013 10:00 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik ben ze nog niet tegengekomen in die 367 (29 verloren) potjes die ik gespeeld heb moet ik zeggen, structureel afgetekend 1 en 2 met deze tactiek en geregeld tegen een 343 team gespeeld en die stonden over het algemeen een straatlengte achter.
Grootste moeite heb ik gehad tegen een gozer met een 433 schiet op afstand variant trouwens, die deed wel heel lang mee om de titel.![]()
Heb me laatste 3 potjes ook gewonnen tegen RKC (3-0), Feyenoord (0-2) en AZ (4-0) en moet enkel nog tegen FC Groningen, Ado en Vitesse en tegen m'n maat (PSV) in de bekerfinale en heb nog een trainingskamp over.
Voorlopig pas 1 tegendoelpunt geïncasseerd en 3 gelijke spelen, rest gewonnen met Pec Zwolle.
Het zou nog netter zijn als dat alles in een profiel zou zijn..quote:Op woensdag 10 april 2013 13:33 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb nu met alle 4 de profielen 1064 wedstrijden gespeelt, 864 gewonnen, 106 gelijk en 94 verloren
Vrij netjes al zeg ik het zelf.
Dat zeggen ze wel ja..quote:Op woensdag 10 april 2013 16:45 schreef Paxcon het volgende:
Ligt het aan mij of werkt 451 niet meer zo goed als 'vroeger'?
Nou ik werd met Southampton 1e begin van dit jaar maar nu heb ik met Augsburg precies dezelfde instellingen en loopt het voor geen meter...quote:Op woensdag 10 april 2013 16:50 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze wel ja..
Alleen merk ik er niet zoveel van...
Hmm... kan wel, maar kan ook aan de managers liggen zijn het ervaren managers? Ik moet vnv tegen Man City sta eerste twee dagen geleden 0-1 UIT gewonnen van Chelseaquote:Op woensdag 10 april 2013 16:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nou ik werd met Southampton 1e begin van dit jaar maar nu heb ik met Augsburg precies dezelfde instellingen en loopt het voor geen meter...
Ik ben net 4e geworden met Augsburg,quote:Op woensdag 10 april 2013 16:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nou ik werd met Southampton 1e begin van dit jaar maar nu heb ik met Augsburg precies dezelfde instellingen en loopt het voor geen meter...
Hoe krijg je in godsnaam al die spelers bij elkaar gekocht...?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:21 schreef stijn-5 het volgende:
In een competitie met veel vrienden. (plek 1tm10)
[ afbeelding ]
Dit is het team!
[ afbeelding ]
Haha ze hadden veel aanvallers, en aanvallers brengen veel geld op.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:58 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam al die spelers bij elkaar gekocht...?
Of ben ik nu gewoon zo lomp![]()
Ligt ook een beetje aan je opstelling en aan je doelstelling. Met PSG of Barca moet je geen 4-5-1 spelen, dat heeft weinig zin.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:32 schreef Exterminator het volgende:
Helaas blijkt de tactiek van lastpost niet heel goed te werken voor mij, 4 wedstrijden waarvan 2 gewonnen en 2 gelijk. Heb nu de mentaliteit iets opgeschroefd. Ben wederom benieuwd!
Ik speel met AZ, DS4quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan je opstelling en aan je doelstelling. Met PSG of Barca moet je geen 4-5-1 spelen, dat heeft weinig zin.
Met AZ zou ik eerder 3/4/3 of 4/3/3 spelen gewoon omdat je een best sterk team hebt. Als je wilt counteren tegen een 4/5/1 team zorg je gewoon dat je backs en middenveld verder naar voren zet, en agressiever spelen dan normaal (tenminste zo doe ik het)quote:
Precies zo ingesteld als ik had geplaatst hier (incl. extreem spelen)? Aanvoerder de oudste, middenvelder de corners laten nemen en de best aanvallende middenvelder de vrije trappen helpt trouwens ook.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:32 schreef Exterminator het volgende:
Helaas blijkt de tactiek van lastpost niet heel goed te werken voor mij, 4 wedstrijden waarvan 2 gewonnen en 2 gelijk. Heb nu de mentaliteit iets opgeschroefd. Ben wederom benieuwd!
Ja, alleen niet op extreem maar op hard. Wat betreft specialisten, zo heb ik 't altijdquote:Op donderdag 18 april 2013 11:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Precies zo ingesteld als ik had geplaatst hier (incl. extreem spelen)? Aanvoerder de oudste, middenvelder de corners laten nemen en de best aanvallende middenvelder de vrije trappen helpt trouwens ook.
Vreemd in ieder geval. Heb ook AZ gehad met DS4 en totaal geen probleem. Trouwens nog tegengoals gehad of 0-0 potjes?
Nu even geen team, met PEC seizoen afgesloten met de dubbel en slechts 1 tegengoal het gehele seizoen.
Niets veranderen. Juist het probleem waardoor veel mensen verliezen is dat wanneer ze een trainingskamp tegen krijgen, ze de hele opstelling veranderen en tactiek. Dit werkt echter averechts. Speel met je sterkste spelers en hopen op een goede uitslagquote:Op woensdag 24 april 2013 11:29 schreef Exterminator het volgende:
Ik sta nu bovenaan met de tactiek van lastpost (kleine aanpassing gedaan), ik heb voor vanavond een trainingskamp van Ajax tegen gekregen. Nog advies wat betreffend trainingskampen die je tegen krijgt en de tactiek?
Helaas 4-0 verloren, nu gedeeld eerste. Ik 2de op doelsaldo.quote:Op donderdag 25 april 2013 03:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Niets veranderen. Juist het probleem waardoor veel mensen verliezen is dat wanneer ze een trainingskamp tegen krijgen, ze de hele opstelling veranderen en tactiek. Dit werkt echter averechts. Speel met je sterkste spelers en hopen op een goede uitslag
Sta momenteel zelf 2e met Girondins Bordeaux. 12 winst, 2 gelijkspel tegen PSG en Lyon. Dus gaat redelijk goed
Je kan niet altijd winnen hequote:
Das waar! Nee, 4-3-3Aquote:Op donderdag 25 april 2013 08:04 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Je kan niet altijd winnen heSpeelde je tegenstander met dezelfde opstelling?
Netjesquote:
Aanvallende verdedigers heb ik om toch nog een beetje aanvalland te spelen.quote:Op maandag 29 april 2013 20:40 schreef skittelman het volgende:
[..]
Netjes, maar waarom geen verdedigende spits? Heb je veel meer aan dan wat je nu hebt.
Tevens passen Hummels en O'Shea niet echt in je team. En een back(die beck heet) als aanvoerder? Ik zou eerder voor Larsson kiezen.
Nice!!quote:Op maandag 29 april 2013 22:45 schreef Knevelt het volgende:
Ik dacht, ik ben voorafgaand aan deze voorlaatste wedstrijd toch al kampioen geworden, laat ik eens tegen de nummer 2 experimenteren met een extreem aanvallende opstelling (3-4-3B en alles offensief). Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
0-4 gewonnenquote:Op maandag 29 april 2013 21:43 schreef nitraat5 het volgende:
Vanavond tegen Man U in de halve finale van de beker.
aan de stats te zien is Larsson je belangrijkste speler, en bij 451 is het middenveld by far je belangrijkste linie. Maar ieder zijn eigen tacktiek natuurlijkquote:Op maandag 29 april 2013 21:43 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Aanvallende verdedigers heb ik om toch nog een beetje aanvalland te spelen.
En ik heb het idee dat aanvallende verdedigers beter spelen en vaker scoren dan echte verdedigers.
O'Shea heb ik toch nog laten staan omdat hij vorige wedstrijden toch moest invallen voor geblesseerde/geschorsde spelers.
Hummels past niet bij mijn team?![]()
En ik heb Beck als aanvoeder omdat hij belangrijke/ervaren/goede spelers is, in mijn belangrijkste linie.
Vanavond tegen Man U in de halve finale van de beker.
En dat pas vanaf de 44e minuutquote:Op maandag 29 april 2013 22:45 schreef Knevelt het volgende:
Ik dacht, ik ben voorafgaand aan deze voorlaatste wedstrijd toch al kampioen geworden, laat ik eens tegen de nummer 2 experimenteren met een extreem aanvallende opstelling (3-4-3B en alles offensief). Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:
de vraag is eerder, wat wil je gaan spelen? Heerenveen is DS6 als ik me niet vergis. Je grote man is Djuricic, dus ik zou daar iets omheen bouwen.een 4-3-3 met voorhoede pappa-amoah(finbogason na training)- van la parra?quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:44 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds jaren weereens een competitie OSM spelen. Heb SC Heerenveen gekozen. Morgen begint het, nu nog voorbereidingen. Iemand nog dringende tips of aanbevelingen of iemand die recent met Heerenveen gespeeld heeft?
Speel idd 433 met zoek de vleugels.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:00 schreef skittelman het volgende:
[..]
de vraag is eerder, wat wil je gaan spelen? Heerenveen is DS6 als ik me niet vergis. Je grote man is Djuricic, dus ik zou daar iets omheen bouwen.een 4-3-3 met voorhoede pappa-amoah(finbogason na training)- van la parra?
als je over de vleugels wilt spelen zal ik als ik jou was vleugel aanvallers opstellen. pappa en van la parra zijn dat, amoah en de ridder niet.quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Speel idd 433 met zoek de vleugels.
Heb in de aanval nu nog de ridder, finnbogason en amoah, ben la parra aan het trainen.
Thanks voor de tips. Ik heb Amoah in het centrum staan, hij is toch ook centrumspits?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:32 schreef skittelman het volgende:
[..]
als je over de vleugels wilt spelen zal ik als ik jou was vleugel aanvallers opstellen. pappa en van la parra zijn dat, amoah en de ridder niet.
Ik zie maar al te vaak dat managers enkele jonge spelers tot +/- 95 of zelfs 100 trainen en het dan gek vinden dat ze verliezen. Je kan naar mijn idee veel beter rouleren met een aantal jonge spelers en ze om de beurt trainen zodat je geen uitschieters krijgt. Deze uitschieters naar boven spelen vaak ver beneden hun eigen niveau.
Goede meer ervaren spelers, spelen doorgaans wel goed in een zwakker team (denk aan de v.bommel/poulsen rol)
In mijn kampioenschap seizoenen was het gem. van mn spelers een dikke 7.5 ongeacht hoe goed mijn team was, je kan denk ik dus wel zeggen dat een beoordeling zwaarder weegt dan de rating van de speler. Ik denk zelfs dat de gem. rating van je hele team meer invloed heeft op je prestaties dan enkele spelers met een hoge rating...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Thanks voor de tips. Ik heb Amoah in het centrum staan, hij is toch ook centrumspits?
FInnbogason heb ik op rechts.
Wat ik me altijd afvraag: als een speler van rating 95 een beoordeling krijgt van een 6, zou dat dan alsnog beter zijn dan een speler van ratin 68 die een 7 krijgt?
Nee juist niet, want ten eerste speel je dan echt veelste aanvallend en ten tweede gaat tactiek voor selectie heb ik opgemerkt.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:00 schreef Anosmos het volgende:
Hey guys, een OSM-er hier. Ik vroeg me af, werkt het om als titelkandidaat alles volledig op de aanval te gooien? Echt volledig? Als je de beste selectie hebt moet je dan toch gewoon alles winnen?
Vroeger wel, maar op het moment volgens mij (helaas) niet meer (althans, kan hem niet vinden)...quote:
Volgende week maandag beginnen?quote:Op maandag 6 mei 2013 09:41 schreef de_boswachter het volgende:
We moeten gewoon een datum afspreken dat we een competitie starten....
Dat werkt het beste. Nu doet iedereen maar iets voor zichzelf en op het moment dat iemand iets oppert hebben de meesten al een competitie.
Dus zeg het maar...
Mij best! Heb helaas ook geen premium...quote:Op maandag 6 mei 2013 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgende week maandag beginnen?![]()
Ik kan alleen niet hosten want heb (nog) geen premium.
zoiets bedoel je?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:03 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
wel kan je in osm hele competitie ongeslagen blijven.
Ik heb Premium, maar zit nog middenin de Eredivisie.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgende week maandag beginnen?![]()
Ik kan alleen niet hosten want heb (nog) geen premium.
Deal!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik heb Premium, maar zit nog middenin de Eredivisie.
1 juni aanhouden?
hahah ik heb ook een tk over voor de finalequote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:35 schreef skittelman het volgende:
[..]
zoiets bedoel je?
Nog 3 wedstrijden en ik eindig hoogstwaarschijnlijk met +/- 7000 punten 1ste met Sporting Charleroi. Heb nog 1 TK over voor de Bekerfinale. Jammer van de vele gelijkspellen aan het begin anders had ik meer dan 1 punt los gestaan
[ afbeelding ]
MxMayne1quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:44 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zie net dat mijn laatste wedstrijd met het Premium account 1 juni is. Dus 2 of 3 juni komt de competitie vrij.
Zullen we dat aanhouden dan?
1: wie spelen er allemaal mee (graag gebruikersnaam op OSM doorgeven) ?
2: welke competitie geniet jullie voorkeur ?
Meeste stemmen gelden. Week voor aanvang Fok League zal ik de te kiezen competitie vastleggen en kan iedereen in dit topic kiezen met welk team hij wil spelen. Ik kies wel als laatste.
Moet er uiteraard wel genoeg animo zijn. Dus minimaal 3/4 vol.
Daar ligt dan toch juist de uitdagingquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:26 schreef Roces18 het volgende:
Ondertussen 29 wedstrijden ongeslagen met Girondins Bordeaux waarvan 2 gelijkspel tegen PSG en Montpellier.
Fok! competitie lijkt me wel leuk, maar betwijfel of het zin heeft als iedereen 4-5-1 gaat spelen
Wat is er met 451 dan, is dat de magische formule om te winnen of zo? Ik speel 532 maar ben manager bij Torino en de prognose is niet best. Eerste wedstrijd alweer verloren tegen Inter.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:26 schreef Roces18 het volgende:
Ondertussen 29 wedstrijden ongeslagen met Girondins Bordeaux waarvan 2 gelijkspel tegen PSG en Montpellier.
Fok! competitie lijkt me wel leuk, maar betwijfel of het zin heeft als iedereen 4-5-1 gaat spelen
5/4/1 is de opstelling voor slechte teams om kampioen te worden. Zo zijn er nog wel wat variates, 5/3/2 is in ieder geval niet een goede opstelling omdat je hiermee zorgt dat het grootste deel van de wedstrijd op jouw helft wordt gespeeld. Overgewicht op het middenveld is het beste met schieten van afstand zodat je niet door hun verdediging hoeft.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is er met 451 dan, is dat de magische formule om te winnen of zo? Ik speel 532 maar ben manager bij Torino en de prognose is niet best. Eerste wedstrijd alweer verloren tegen Inter.
Ah dat is kut. Heb je wel de beker gewonnen dan ?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:21 schreef skittelman het volgende:
Oke, dit is dus de zuurste wedstrijd ooit geweest. Op de laatste dag onterecht het kampioenschap misgelopen.... kan wel janken.
[ afbeelding ]
yup 5-0 van Anderlecht, de twee andere wedstrijden tegen hem met 6-0 en 4-0 gewonnenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ah dat is kut. Heb je wel de beker gewonnen dan ?
Haha wie ben jij dan? En wat voor een tactiek gebruik je?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Een lullige 1-0 nederlaag opgelopen tegen FC Groningen (computer). Wel veel kansen gehad, maar niet gescoord. FC Groningen speelde zeer aanvallend. 4-2-4. De volgende keer pak ik een ploeg met een hogere doelstelling om het een het ander in aanvallend opzicht uit te proberen.
Ik speel met Willem II. Ik gebruik de tactiek van Lastpost. Dat is een 4-2-3-1 systeem. Hij had dit hier geplaatst.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:22 schreef nitraat5 het volgende:
Haha wie ben jij dan? En wat voor een tactiek gebruik je?
Pas 1 reactie dus......quote:Op zondag 12 mei 2013 20:04 schreef Exterminator het volgende:
Moet ik nu nog een account vrijhouden voor 1 juni, oftewel de fok league?
Ben helaas 4 juni pas klaar op mijn subaccount dus wordt het lastig...quote:Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Pas 1 reactie dus......
Beetje jammer. Veel mensen willen een FOK League en vervolgens reageert niemand.
ik heb er als het goed is ook eentje vrij rond 1juniquote:Op zondag 12 mei 2013 20:04 schreef Exterminator het volgende:
Moet ik nu nog een account vrijhouden voor 1 juni, oftewel de fok league?
Ik doe ook mee dus we hebben er nu al drie.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Pas 1 reactie dus......
Beetje jammer. Veel mensen willen een FOK League en vervolgens reageert niemand.
Ik doe ook wel mee,quote:Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Pas 1 reactie dus......
Loting lijkt me eerlijker.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:38 schreef nitraat5 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Pas 1 reactie dus......
[/quote
Oplo
Ik die ook wel mee,
hoe worden de teams verdeeld dan?
Ieder kiest eentje of doormiddel van loting?
Tot nu toe was het gewoon claimen haha. Dan wel hier, niet pas bij het keuzescherm.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:38 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Ik doe ook wel mee,
hoe worden de teams verdeeld dan?
Ieder kiest eentje of doormiddel van loting?
die van mij 5 juni, ik meen te hebben gelezen dat 2/3juni pas een premium account beschikbaar is. Dus dan kom je op dag 2 of 3 van de voorbereiding binnen, geen ramp toch.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:29 schreef zlotka het volgende:
Ja denk dat er inderdaad veel mensen zijn die wachten op de FOK! league, had zelf ook wel mee willen doen maar mijn subaccount is pas 4 juni klaar.
Laat mij weten wanneer het is aangemaakt, ik doe wel mee.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:50 schreef de_boswachter het volgende:
Account vrijhouden mensen voor de Fok League! Start over een week. Duitsland it will be.
ik quote even mezellef, ik sta nu eerste met doelstelling zeven en dat wil ik graag zo houdenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:03 schreef Anosmos het volgende:
GUYS, heeft een van jullie zin om een weekje lang mijn seizoenskaarthouderaccount plus subaccount te onderhouden? Het gaat alleen maar om een beetje training in te stellen en wat spelers af en toe rouleren. Van 1 juni tot 8 juni. De teams zijn Genoa (H) en Sporting Kansas City (S1). Beide seizoenen zijn op 8 juni bijna afgelopen, beslissende fase dus.
Als niemand zin heeft, even goede vrienden.
Als je echt niemand kan vinden, wil ik het best wel doen.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:59 schreef Anosmos het volgende:
[..]
ik quote even mezellef, ik sta nu eerste met doelstelling zeven en dat wil ik graag zo houden
In de Fok League dus?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ha, ik kan niet meer kampioen worden met Willem II, maar ik kan nog wel tweede worden. Met mijn volgende ploeg wil ik wat aanvallender proberen te spelen.
Nou ja het is niet heel veel werk hoor, beetje trainen en rouleren. Maar als je het zou willen doen zeer graag!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:45 schreef Wazaaaaa het volgende:
[..]
Als je echt niemand kan vinden, wil ik het best wel doen.
Tuurlijk niet. Dam rapporteren ze je door naar de moderators en wanneer die niets kunnen vinden dan is er weinig aan de hand. Heb ik zelf ook eens aan de hand gehad toen ik twee managers beschuldigde van samenwerken. Kreeg ik netjes een bericht terug van een mod dat er niets aan de hand was.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:58 schreef Catatafish het volgende:
Zit nu in speelronde 19 en heb nog geen tegengoal gekregen. Op de competitiechat zit er iemand alle managers tegen me op te stoken dat ik cheat.
Zal je zien dat ik nog geblokt word ook.
Ja, dat klopt inderdaad. De manager zei wel in de chat (quote): hij cheat serieus datheeft osm staf bevestigd.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dam rapporteren ze je door naar de moderators en wanneer die niets kunnen vinden dan is er weinig aan de hand. Heb ik zelf ook eens aan de hand gehad toen ik twee managers beschuldigde van samenwerken. Kreeg ik netjes een bericht terug van een mod dat er niets aan de hand was.
Kunnen die mods op FOK nog iets van leren.
Gewoon niet reageren op wat andere zeggen. Pas wanneer ze je bedreigen moet je zelf naar de mods gaanquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:53 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Ja, dat klopt inderdaad. De manager zei wel in de chat (quote): hij cheat serieus datheeft osm staf bevestigd.
Dikke bullshit natuurlijk, want dan hadden ze me gelijk gebanned. Maargoed, geeft weer eens aan hoe ver sommige mensen willen gaan om iemand anders een oor aan te naaien.
Lekkerquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gewoon niet reageren op wat andere zeggen. Pas wanneer ze je bedreigen moet je zelf naar de mods gaanKun je lachen, worden ze er zelf uitgetyft.
Ik had vorig seizoen met Watford in 46 wedstrijden 10 tegentreffers ofzo
Ben nu PSV en heb geen zin om op de counter te gaan ballen, ook al levert dat resultaat op. Je moet gewoon een spits hebben die er stuk of 20 in ramt en niet de middenvelders. Vaak wissel ik taktieken dan ook af gedurende een seizoen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:00 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Lekker. Ik heb tot nu toe twee wedstrijden gelijk gespeeld (0-0 dus). Die 4-2-3-1 bevalt wel
. Het is aan de andere kant ook wel hard om een spits te hebben die er 30 in poft per seizoen.
Ja, zo deed ik het ook altijd. Totdat ik met Anderlecht met veruit het beste team derde werd. Elke wedstrijd 20 kansen maar van die klote gelijkspelletjes tegen computers. Vandaar maar eens andere tactieken geprobeerd en ja.. kan niet zeggen dat het niet werkt. Heb vannacht de halve finale gehaald waarin ik tegen een laagvlieger moet. Het zit mee!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben nu PSV en heb geen zin om op de counter te gaan ballen, ook al levert dat resultaat op. Je moet gewoon een spits hebben die er stuk of 20 in ramt en niet de middenvelders. Vaak wissel ik taktieken dan ook af gedurende een seizoen.
Met nog drie wedstrijden te gaan heeft van La Parra er 18 in liggen, Narsingh er 18 en Toivonen 17. Ben al kampioen, maar je ziet opnieuw een club als NEC met 4-5-1 2e worden. Daarom vind ik het knapper om met een club met doelstelling 1 1e te worden, dan met pakweg een NEC eerste te worden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:57 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Ja, zo deed ik het ook altijd. Totdat ik met Anderlecht met veruit het beste team derde werd. Elke wedstrijd 20 kansen maar van die klote gelijkspelletjes tegen computers. Vandaar maar eens andere tactieken geprobeerd en ja.. kan niet zeggen dat het niet werkt. Heb vannacht de halve finale gehaald waarin ik tegen een laagvlieger moet. Het zit mee!
Ja, maar als je met een doel 1 ploeg ook 4-5-1 gaat spelen dan win je op kwaliteitsverschil dan toch ook van een NEC.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Met nog drie wedstrijden te gaan heeft van La Parra er 18 in liggen, Narsingh er 18 en Toivonen 17. Ben al kampioen, maar je ziet opnieuw een club als NEC met 4-5-1 2e worden. Daarom vind ik het knapper om met een club met doelstelling 1 1e te worden, dan met pakweg een NEC eerste te worden.
Heb je maar 1 account?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik ga binnenkort op vakantie, dus doe misschien de volgende ronde mee.
Eerst ff mijn Heerenveen seizoen afmaken. Sta drie punten los, nog vier wedstrijdjes te gaan!
Kan in principe drie subs gebruiken, maar ik vind het leuker om maar met een account te spelen. Voor dat fingerspitzengefuhl, zeg maar.quote:
Voor de oude spelers is het jammer, maar wel begrijpelijk. Als je in 2005 wereldvoetballer van het jaar bent geworden wil niet zeggen dat je anno 2013 nog met de top mee kan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:19 schreef Ill-Skillz het volgende:
Trouwens: wat denken jullie van de managerpunten update? Hoe ouder de punten, hoe minder ze gaan meetellen. Ze willen de ancienniteit aanpakken, denk ik. De meeste van mijn punten zijn echter best oud, dus vind het wel jammer. :p
Je kan ook na afloop van je Heerenveen seizoen instromen bij een team welke qua prestaties door de computer naar een betere positie is geloodst dan de doelstelling. Stroom je in bij speeldag 3 ofzo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:23 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Kan in principe drie subs gebruiken, maar ik vind het leuker om maar met een account te spelen. Voor dat fingerspitzengefuhl, zeg maar.
Ik moet nog een weekje oid met mijn subaccount. Dan kijk ik daarna wel even of er nog wat leuks tussen zitquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je kan ook na afloop van je Heerenveen seizoen instromen bij een team welke qua prestaties door de computer naar een betere positie is geloodst dan de doelstelling. Stroom je in bij speeldag 3 ofzo.
Fok! League duurt i.v.m. vakanties 1 seizoen. In september start ik een nieuwe league. Dan zijn de meesten we terug en heeft iedereen weer tijd voor OSM.
Herinnert, iemand zich deze nog? Op de laaste dag het kampioenschap verspeeld....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:21 schreef skittelman het volgende:
Oke, dit is dus de zuurste wedstrijd ooit geweest. Op de laatste dag onterecht het kampioenschap misgelopen.... kan wel janken.
had achteraf gisteren met opkomende backs moeten spelen, maar ja als het goed gaat verander ik vaak niets. en 14 doelpogingen moet meestal wel voldoende zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:00 schreef de_boswachter het volgende:
Zuur !
Als je iets aanvallender had gespeeld in de wedstrijden tegen de slechtere ploegen was je ws. kampioen geweest
Kom je morgen bij de Fok! League?
Edit: ik zie dat je tegenstander maar 8 spelers op het veld had![]()
Waarom hou je dan vast aan 4-5-1 ?! Zo'n team kun je met 9-0 oprollen
Kan ik doen ja. Moeten wel de overige managers (of een deel ervan) het er mee eens zijn! Graag zsm reactie.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:14 schreef Rossdale het volgende:
Kun je de competitie alsnog open gooien? Met zoveel botjes is je doelstelling halen niet bepaald een uitdaging
ik kom er morgen in, wat is het nummer v/d compquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kan ik doen ja. Moeten wel de overige managers (of een deel ervan) het er mee eens zijn! Graag zsm reactie.
Deze.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:37 schreef de_boswachter het volgende:
FOK! League is aangemaakt. Competitienummer 6070251
Voordat je in de competitie kunt komen dien ik goedkeuring te geven. Graag dus even in dit topic posten (gebruikersnaam op osm) wanneer je ook wil toetreden in deze elite liga
Ik kan je helaas geen club reserveren als ik de competitie open gooi vandaag.....quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:14 schreef skittelman het volgende:
[..]
MxMayne1 is de naam, SC Freiburg de club
Akkoord.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
Kan ik doen ja. Moeten wel de overige managers (of een deel ervan) het er mee eens zijn! Graag zsm reactie.
M'n geld is opquote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:56 schreef Naaaait93 het volgende:
Iemand geïnteresseerd in een aanvallende middenvelder van 89? Kehl mag voor 15 mil weg:)
De Fok! League vergetenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:50 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat een valse start omdat ik de FOK! League vergeten ben
Ja, dat verbaasde mij ook al, meteen tactiek verandert;p en dat terwijl er 7 spelers van minimaal 90 tussen zitten. Extreem slechte seizoensstart. Gelukkig met m'n hoofdaccount wel 1e met Eintracht Frankfurt:)quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Haha, de aanpassing aan mijn tactiek heeft geleid tot een 0-5 overwinning uit bij Borussia Dortmund. Nu eens kijken of deze tactiek overeind blijft tegen andere ploegen.
Op je smartphone OSM app installeren en je inloggen wil helpenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:27 schreef skittelman het volgende:
Het zou trouwens wel handig zijn als men zo nu en dan kijkt bij Aanbiedingen zodat men niet eindeloos moet wachten tot iemand het bod weigert/accepteert.
Moet ik me aangesproken voelen?;) ik dacht dat je bod er pas net stond namelijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:27 schreef skittelman het volgende:
Het zou trouwens wel handig zijn als men zo nu en dan kijkt bij Aanbiedingen zodat men niet eindeloos moet wachten tot iemand het bod weigert/accepteert.
Tijd om in te springen in de FOK Leaguequote:Op maandag 17 juni 2013 19:46 schreef Catatafish het volgende:
Vrij relaxed seizoen gehad met Borussia Monchengladbach. Dubbel gewonnen en doelsaldo van 85-2.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik speel de laatste tijd niets anders dan gelijkquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:38 schreef Rossdale het volgende:
Pff ik heb alwéér pech tegen een botteamEen hoop schoten op doel, 68% balbezit en alsnog 0-0 spelen.
spelers onder de 80% stel ik sowieso nooit op. Maar het effect van een vermoeide speler is te verwaarlozen. Dus al je navas graag wil opstellen dan zou ik dat doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:42 schreef wimjongil het volgende:
Even me hier melden. Ik speel met Sevilla, sta nu eerste (9/9 wedstrijden gewonnen) en moet vannacht thuis tegen Barcelona (4e plaats). Hij heeft een trainingskamp gedaan. Mijn spion zegt dat ze 4-2-4B spelen op de vleugels (raar?).
Ik speel nu pas drie wedstrijden 3-4-3B over de vleugels (daarvoor deed 4-5-1 schieten op afstand etc.), waarmee ik wel drie keer op rij flink gewonnen heb (1-6, 6-1 en 3-0). Dat waren echter wat zwakkere tegenstanders, en nu moet ik tegen een team dat gemiddeld 4 punten beter is... Kan ik zonder trainingskamp toe denken jullie?
Ook is Jesús Navas maar 77% fit, kan ik die zonder problemen opstellen? Misschien ipv op de flank in de punt van het middenveld zetten, zodat hij minder hoeft te rennen? Hij is namelijk wel mijn beste speler...
Of zal ik voor de zekerheid gewoon een 4-5-1 opstellen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:34 schreef skittelman het volgende:
[..]
spelers onder de 80% stel ik sowieso nooit op. Maar het effect van een vermoeide speler is te verwaarlozen. Dus al je navas graag wil opstellen dan zou ik dat doen.
Gezien je resultaten zou ik een wat minder aanvallende 343 spelen.
Heb uiteindelijk met 4-5-1 gelijk gespeeld, 1-1. Ik had meer kansen en meer balbezit, maar het mocht niet baten. Ik sta gelukkig nog steeds 3 punten voor op de nummer 2. Vannacht moet ik tegen Celta de Vigo, die staan 15e en hebben een trainingskamp gebruikt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:10 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Of zal ik voor de zekerheid gewoon een 4-5-1 opstellen?
Heb zonet een bod van 36m op Agüero afgeslagen.
geldquote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:34 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Heb uiteindelijk met 4-5-1 gelijk gespeeld, 1-1. Ik had meer kansen en meer balbezit, maar het mocht niet baten. Ik sta gelukkig nog steeds 3 punten voor op de nummer 2. Vannacht moet ik tegen Celta de Vigo, die staan 15e en hebben een trainingskamp gebruikt.
Hoeveel geld heeft Real Madrid trouwens hey? Ik krijg nu een bod van 46m op Agüero en 30m op Kondogbia. Ze zijn allebei te belangrijk voor mijn team en er staat niks goeds op de transferlijst, maar het 76m is wel verleidelijk haha.
Volgens mij wil die dude inderdaad z'n competitie wegkopen ofzo.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:37 schreef skittelman het volgende:
[..]
geldIn mijn kampioensjaar met Valencia bood Barcelona 80 miljoen voor mijn topscoorder (Soldado) terwijl ze zelf 4 spitsen hebben rond lopen die beter zijn dan Soldado.
Bayern versloeg mij vannacht in de halve finale. Bayern heeft ook het 'momentum' in de competitie. Ik sta nog 1 punt voor, maar het loopt niet zo lekker als de eerste seizoenshelft.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik sta met HSV in de bekerfinale, al moet ik daar wel aantreden tegen Bayern.
ik zou het doen maar ik kan waarschijnlijk morgen en vrijdag zelf niet online komen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:51 schreef Exterminator het volgende:
Niemand die mijn account ff wil beheren vanaf morgen t/m zondag?
Morgen kan ik zelf nog wel doen, vrijdag echter niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:08 schreef skittelman het volgende:
[..]
ik zou het doen maar ik kan waarschijnlijk morgen en vrijdag zelf niet online komen.
Wil ik wel doen op zich.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:51 schreef Exterminator het volgende:
Niemand die mijn account ff wil beheren vanaf vrijdag t/m zondag?
Ok nice, wat is je username? Dan voeg ik je even toe tot m'n vriendenlijst!quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:37 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Wil ik wel doen op zich.
Heb gisteren met Sevilla FC m'n eerste wedstrijd verloren, bekerwedstrijd tegen Valencia CF. Ik sta eerste en zij 8e en ze hebben een beduidend slechter team. Wat kut.
Met Siena ga ik wel lekker steady, sta 7e terwijl m'n doelstelling 15e is. Enige jammere is dat m'n team erg oud is, de jonkies zijn inmiddels de besten en die oudjes vallen niet te trainen.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:02 schreef Catatafish het volgende:
En? Wie is de Fok! League aan het winnen?
Thanks, wisseling van de wacht. Spannende laatste dagen. Ik ben vandaag met mijn sub officieus kampioen geworden in Indonesie, alle (28) wedstrijden tot nu toe gewonnenquote:
Ik ben ook teleurgesteld in mezelf, ik deed lang mee om plaats 3 maar verknalde het in de laatste 4 wedstrijden en sommige makkelijke wedstrijden.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:52 schreef de_boswachter het volgende:
Bedankt o.us![]()
Je boorde me het kampioenschap met Hoffenheim door de neus door een trainingskamp in te zettenHierdoor werd Bayern op 1 punt kampioen. Scheisse !
Ik doe even niet mee. Zal in september weer een FOK league starten, ok ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |