de inzet zelf natuurlijk maar daar heb je meer informatie over nodigquote:
Vergeleken bij wat nog komen gaat heb je gelijk. Maw wat meneer Assad later zal inzetten indien mogelijk. Vooral dat laatste is belangrijk, indien mogelijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:35 schreef sp3c het volgende:
fosfor is helemaal zo interessant nog niet
Van overweldigende winst van de FSA kan je niet spreken?? Geef mij eens noemenswaardige steden waar Assad de touwtjes strak in handen heeft, zoals voor de revolutie. Verder dan Damascus kom jij niet. Noem er maar drie, grote steden heb ik het over. Alleen Damascus en Latakia hoor. Dat is een overweldigende winst voor de rebellen, tenzij je blind bent of alleen op Assad-TV afstemt dagelijks. "Strategische terugtrekking" mag je het ook noemen als jij je persoonlijk daar beter door voelt. Zijn macht is gewoon keihard gebroken. Assad doet niet aan "terugtrekkingen". Geen enkele Arabische dictator, tenzij het noodgedwongen is omdat hij anders nog meer of alles verliest.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:35 schreef mr_jack het volgende:
Ik kijk geen Assad tv, heb alleen bijna dagelijks contact met mensen in Hama en Damascus
En ja, het is een zooitje, maar van overweldigende winst voor de FSA kan je niet spreken
Ik spreek ook mensen in Aleppo hoor, en daar heeft Assad inderdaad niet strak de touwtjes in handen, maar de FSA ook niet! Daar wordt gewoon nog gevochten...quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Vergeleken bij wat nog komen gaat heb je gelijk. Maw wat meneer Assad later zal inzetten indien mogelijk. Vooral dat laatste is belangrijk, indien mogelijk.
[..]
Van overweldigende winst van de FSA kan je niet spreken?? Geef mij eens noemenswaardige steden waar Assad de touwtjes strak in handen heeft, zoals voor de revolutie. Verder dan Damascus kom jij niet. Noem er maar drie, grote steden heb ik het over. Alleen Damascus en Latakia hoor. Dat is een overweldigende winst voor de rebellen, tenzij je blind bent of alleen op Assad-TV afstemt dagelijks. "Strategische terugtrekking" mag je het ook noemen als jij je persoonlijk daar beter door voelt. Zijn macht is gewoon keihard gebroken. Assad doet niet aan "terugtrekkingen". Geen enkele Arabische dictator, tenzij het noodgedwongen is omdat hij anders nog meer of alles verliest.
Assad, die liefdevolle Vader des Vaderlandsquote:Op zaterdag 15 december 2012 10:51 schreef mr_jack het volgende:
De enige steden die de FSA compleet in handen heeft zoals Deir A Zour en Rasten die zijn compleet omsingeld , worden dagelijks gebombardeerd, etc.
Ah, dus binnenkort heet Al-Qaida die en worden er een paar Amerikaanse Nimitz klasse carriers naar de bodem van de Perzische Golf afgezonken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:26 schreef mr_jack het volgende:
http://globalmilitaryrevi(...)hont-supersonic.html
Ach , ik zou zeggen gooi eens een theelicht houdertje naar de Gouden Koets en kijk hoe proportioneel je wordt aangepakt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Assad, die liefdevolle Vader des Vaderlands
Ons regime komt ook aan de beurt. Maar Assad is eerst.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:42 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Ach , ik zou zeggen gooi eens een theelicht houdertje naar de Gouden Koets en kijk hoe proportioneel je wordt aangepakt.
vergeleken bij wat al geweest is ook niet, ik heb liever dat er een WP granaat boven mijn mijn huis ontpluft dan dat ze er een clusterbom uitstrooien!quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Vergeleken bij wat nog komen gaat heb je gelijk. Maw wat meneer Assad later zal inzetten indien mogelijk. Vooral dat laatste is belangrijk, indien mogelijk.
neuhquote:Op zaterdag 15 december 2012 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ons regime komt ook aan de beurt. Maar Assad is eerst.
Het regime is bang dat de rebellen gaan winnen:quote:Op zondag 16 december 2012 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
Als de rebellen om wat voor reden dan ook weer aan de verliezende hand komen denk ik dat de NAVO of andere landen wel in gaan grijpen zou het niet?
quote:
Het zelfvertrouwen is nu toch echt een beetje weg.quote:De Syrische vicepresident Farouq al-Shara heeft tegen een Libanese krant gezegd dat noch de troepen van president Bashar al-Assad, noch de oppositie de oorlog in Syrië kunnen winnen. Dat schrijft Reuters.
Ik denk niet dat de Europese tak dit aandurft.quote:Op zondag 16 december 2012 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
Als de rebellen om wat voor reden dan ook weer aan de verliezende hand komen denk ik dat de NAVO of andere landen wel in gaan grijpen zou het niet?
Sterke berichtgeving.quote:Op zondag 16 december 2012 21:25 schreef rakotto het volgende:
Iemand van de geheime dienst is vandaag overgestapt. Ik weet niet precies welke functie hij had, maar wel een hoge.
Ik zou me niet graag baseren op losse uitspraken van Syriërs. Gekleurder kan niet.quote:Op zondag 16 december 2012 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het regime is bang dat de rebellen gaan winnen:
[..]
[..]
Het zelfvertrouwen is nu toch echt een beetje weg.
quote:Op zondag 16 december 2012 21:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik zou me niet graag baseren op losse uitspraken van Syriërs. Gekleurder kan niet.
quote:
quote:'Dit akkoord moet eerst een einde maken aan alle vormen van geweld en een regering vormen van nationale eenheid', aldus Sharaa, die sinds 2006 vicepresident is en daarvoor heel lang minister van Buitenlandse Zaken was. Hij zat ook al in de regering toen de vader van president Bashar al-Assad nog de scepter zwaaide in Damascus.
Onlangs zei de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Ahmet Davutoglu, dat Sharaa 'een man van de rede is' die in staat zou zijn om de burgeroorlog te stoppen en een overgangsregering zou kunnen leiden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nen-vrede-syrie.htmlquote:Turkije en Iran maken plannen voor vrede Syrië
ANKARA - Turkije heeft Rusland een plan voorgelegd om het geweld in Syrië te beëindigen en een vreedzame machtswisseling mogelijk te maken.
In het voorstel zou president Bashar al-Assad in het eerste kwartaal van volgend jaar aftreden om plaats te maken voor een overgangsproces onder leiding van de Nationale Coalitie, die de oppositie bundelt.
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft het voorstel begin deze maand aan de Russische president Vladimir Poetin gedaan, meldde de Turkse krant Radikal maandag.
Iran heeft ondertussen plannen voor een staakt-het-vuren in Syrië verder uitgewerkt. Het Iraanse zespuntenplan voorziet volgens Iraanse media onder meer in de vorming van een overgangsregering.
Rusland en Iran zijn de belangrijkste steunpilaren van Assad.
Meer info over zijn defectie uit het leger van Assad, geinterviewd door Reuters afgelopen Augustus:quote:
There was an outpouring of grief from antigovernment activists and fighters after a commander of a rebel group, the Tawhid, or Unification, Brigade, was reported to have died in the fighting. It was an unusual moment of focus on an individual in an uprising with few widely known leaders or public faces. The commander, Yousef al-Jader, also known as Abu Furat, had earlier recorded a statement, posted online on Saturday, that resonated with many Syrians. “I feel very sad whenever I see a dead man, whether from our side or their side,” he said. Speaking about President Bashar al-Assad, who has resisted calls to step down, he asked: “Why did he have to hold on to his seat? If he had resigned, we would have the best country in the world.”
Opposition members were distraught over the death of Mr. Jader, considered a skilled and respected officer by others in the loose-knit Free Syrian Army. “A man has left our world, and men are few,” Samar Yazbek, a prizewinning novelist, wrote on Facebook, adding that Mr. Jader’s statement had made her cry. “His quavering and humanitarian voice represented, for me, the lovely and difficult future of Syria,” she wrote. “He barely lighted a star in the sky of our pain!” The commander was one of many fighters to die in the fighting at the infantry school, which is north of Aleppo, in Muslimiyah. A Syrian activist in the region, reached by phone, said rebels, who had breached the school’s compound several days ago and had been fighting for it building by building, had lost as many as 25 fighters there on Saturday.“It was a big victory for us, but very costly,” said the activist, Yasser al-Haji.
New York Times
En het filmpje opgenomen nadat de Infanterie school in Aleppo was bevrijd waarin hij aangeeft op de vraag wat zijn gevoelens zijn na de overwinning: "Those fighters are our brothers. I swear to God, every time I see a person that is killed, from our side or from their side, I get sad. Because if that bastard [Bashar] had resigned, Syria would have been the best country in the world. But you clung to your throne you bastard, why? You started killing people when we were telling you we were peaceful, and you were saying it was all armed gangs. And us officers were sitting on our beds watching, when you were calling people terrorists. Honestly, we are not terrorists. You are the one who wants us to become terrorists.“quote:Lieutenant General Abu Furat al-Garabolsi, an army tank brigade commander, faced the same dilemma as all would-be defectors when he planned his desertion. If he left without his family, he would be abandoning them to almost certain death. But if his family made unusual trips that would attract suspicion. “If they found out that an army soldier was sending his wife or children abroad, they knew it meant he was planning to defect,” the 42-year-old told Reuters in Aleppo, where he now leads a group of fighters in the Saleheddine district. “The punishment for that was going to be the execution of my family and anyone related to me.”
Two months ago, taking advantage of the school summer holidays, he sent his family away. “The day I decided to defect, I was ordered to carry out a tank operation against the [rebel] Free Syrians,” he said. “I just couldn’t do it, so I escaped.” Even though his family were safe, he still paid a price. His former driver in the military called him a few days ago to say that his home in Qardaha, where he served, had been burned to the ground as punishment for his defection. “The house is replaceable, but my heart is broken over the photographs of my girls,” he said. “Every two months I would take them to get photographed and I’d display their photos around the house. Now I will never have those memories back.”
quote:10.24am GMT Russia sending ships
Now Russia says it is sending warships to the Mediterranean in case it needs to evacuate its citizens from Syria, Miriam Elder reports from Moscow, following confirmation of the kidnapping of two Russians near Tartus (see earlier).
She cited the Interfax news agency.
ouch!quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tijd voor een speech, Bashar:
http://www.guardian.co.uk(...)447ab5799fbf77759f91
[..]
nieuwe voorraden munitie en wapens?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tijd voor een speech, Bashar:
http://www.guardian.co.uk(...)447ab5799fbf77759f91
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |