abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 15 december 2012 @ 00:08:58 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120329035
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:36 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wat dan wel? :o
de inzet zelf natuurlijk maar daar heb je meer informatie over nodig

ik wil weten hoe en tegen wie het wapen ingezet word voor ik er een waardeoordeel aan kan geven ... simpelweg fosfor roepen omdat het een bekende term is is niet echt genoeg wmb want op zichzelf is het helemaal niet zo'n interessant wapen zeker niet in een conflict waar ze al maanden met clustermunitie lopen te strooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120333723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:35 schreef sp3c het volgende:
fosfor is helemaal zo interessant nog niet
Vergeleken bij wat nog komen gaat heb je gelijk. Maw wat meneer Assad later zal inzetten indien mogelijk. Vooral dat laatste is belangrijk, indien mogelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:35 schreef mr_jack het volgende:
Ik kijk geen Assad tv, heb alleen bijna dagelijks contact met mensen in Hama en Damascus
En ja, het is een zooitje, maar van overweldigende winst voor de FSA kan je niet spreken
Van overweldigende winst van de FSA kan je niet spreken?? Geef mij eens noemenswaardige steden waar Assad de touwtjes strak in handen heeft, zoals voor de revolutie. Verder dan Damascus kom jij niet. Noem er maar drie, grote steden heb ik het over. Alleen Damascus en Latakia hoor. Dat is een overweldigende winst voor de rebellen, tenzij je blind bent of alleen op Assad-TV afstemt dagelijks. "Strategische terugtrekking" mag je het ook noemen als jij je persoonlijk daar beter door voelt. Zijn macht is gewoon keihard gebroken. Assad doet niet aan "terugtrekkingen". Geen enkele Arabische dictator, tenzij het noodgedwongen is omdat hij anders nog meer of alles verliest.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_120334079
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:25 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Vergeleken bij wat nog komen gaat heb je gelijk. Maw wat meneer Assad later zal inzetten indien mogelijk. Vooral dat laatste is belangrijk, indien mogelijk.

[..]

Van overweldigende winst van de FSA kan je niet spreken?? Geef mij eens noemenswaardige steden waar Assad de touwtjes strak in handen heeft, zoals voor de revolutie. Verder dan Damascus kom jij niet. Noem er maar drie, grote steden heb ik het over. Alleen Damascus en Latakia hoor. Dat is een overweldigende winst voor de rebellen, tenzij je blind bent of alleen op Assad-TV afstemt dagelijks. "Strategische terugtrekking" mag je het ook noemen als jij je persoonlijk daar beter door voelt. Zijn macht is gewoon keihard gebroken. Assad doet niet aan "terugtrekkingen". Geen enkele Arabische dictator, tenzij het noodgedwongen is omdat hij anders nog meer of alles verliest.
Ik spreek ook mensen in Aleppo hoor, en daar heeft Assad inderdaad niet strak de touwtjes in handen, maar de FSA ook niet! Daar wordt gewoon nog gevochten...
De enige steden die de FSA compleet in handen heeft zoals Deir A Zour en Rasten die zijn compleet omsingeld , worden dagelijks gebombardeerd, etc.

En wie bepaalt dat Assad niet aan terug trekkingen doet? Dat bepaal jij? Jij hebt alwetendheid?
Jij doet lekker makkelijke aannames, die het beeld voor jouw mooier maken :D
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:25:38 #179
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_120334716
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:51 schreef mr_jack het volgende:

De enige steden die de FSA compleet in handen heeft zoals Deir A Zour en Rasten die zijn compleet omsingeld , worden dagelijks gebombardeerd, etc.
Assad, die liefdevolle Vader des Vaderlands O+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:36:26 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120334906
quote:
Ah, dus binnenkort heet Al-Qaida die en worden er een paar Amerikaanse Nimitz klasse carriers naar de bodem van de Perzische Golf afgezonken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120335002
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Assad, die liefdevolle Vader des Vaderlands O+
Ach , ik zou zeggen gooi eens een theelicht houdertje naar de Gouden Koets en kijk hoe proportioneel je wordt aangepakt.
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:55:50 #182
pi_120335261
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:42 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Ach , ik zou zeggen gooi eens een theelicht houdertje naar de Gouden Koets en kijk hoe proportioneel je wordt aangepakt.
Ons regime komt ook aan de beurt. Maar Assad is eerst.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator zaterdag 15 december 2012 @ 15:56:40 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120341603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:25 schreef Aloulou het volgende:

[..]

vergeleken bij wat al geweest is ook niet, ik heb liever dat er een WP granaat boven mijn mijn huis ontpluft dan dat ze er een clusterbom uitstrooien!

WP is na 5 minuten wel uitgebrand terwijl er bij een clusterbom 90 tot 95 van de submunitie gewoon niet ontploft, dat ligt daar over 10 jaar nodig mensen van armen en benen te beroven!
heb ook liever een brandje op mijn dak dan dat iemand er een 155mm HE granaat doorheen knalt want dan gaat iedereen echt wel dood binnen

en dan heb ik het nog niet eens over land- en/of clustermijnen

maar het hangt er zoals gezegd vanaf wat er aan de hand is, als ik met een man of 10.000 op stra sta te demonstreren dan zie ik liever geen WP boven mijn hoofd *)
  Moderator zaterdag 15 december 2012 @ 15:58:09 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120341640
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ons regime komt ook aan de beurt. Maar Assad is eerst.
neuh

in Nederland zijn verkiezingen altijd net dichtbij genoeg om maar gewoon niets te doen en af te wachten
pi_120385369
Wie wil, kan dinsdag op Canvas kijken naar de derde en laatste aflevering van "De revolutieroute" zien. Hierin gaat de Vlaamse journalist Vranckx de situatie bekijken in Libië en Syrië.
http://www.canvas.be/prog(...)90:13b664db193:-7f8d
Dinsdag 18 december om 15u02 en om 21u35 (herhaling)
pi_120388989
De prijs die de Russen betalen als Assad valt, is dermate groot dat ik vermoed dat ze hun beste generaals op deze zaak hebben gezet. Syrië mag niet vallen. Wat daarin een sterke troef is, is dat het Westen Qatar graag een gasleiding ziet leggen door Syrië heen die moet concurreren met Russische equivalenten, om de EU te mogen bedienen. Robert Fisk schetste dit eerder, autoriteit op gebied van Midden-Oosten kwesties. Met Assad komt die gasleiding er niet.
Dat de Russen instemmen met de patriots vind ik ook opvallend: blijkbaar is er geen reden tot zorgen.

Mijn voorspelling is dat de verticale opmars van de rebellen uit tactische overwegingen is toegelaten om ze op een later moment te kunnen omsingelen en bevoorrading hiermee te kunnen afsnijden.

Een betrouwbare barometer: zolang de Russen hun 30.000 ingezetenen niet hebben geëvacueerd, staat Assad niet op wankelen. Gebeurt dit wel, dan is het spoedig over.

Wat een tweede theorie is, veel minder aannemelijk, is dat Rusland zich militair gaat inmengen om Syrie te kunnen behouden. Weet iemand iets van troepenbewegingen (wellicht marine) in die richting? De reden dat deze theorie niet aannemelijk is, is dat Rusland rationeel reageert en nog volop in opbouw is. Ze kunnen zich dit op geen enkele manier permitteren.
Voor mij staat in ieder geval één ding vast: Rusland (en in mindere mate Iran) accepteren geen verlies van Syrië.

[ Bericht 7% gewijzigd door Chooselife op 16-12-2012 20:48:58 ]
  zondag 16 december 2012 @ 20:56:58 #187
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_120390027
Als de rebellen om wat voor reden dan ook weer aan de verliezende hand komen denk ik dat de NAVO of andere landen wel in gaan grijpen zou het niet?
Say what?
  zondag 16 december 2012 @ 21:09:04 #188
pi_120390751
quote:
5s.gif Op zondag 16 december 2012 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
Als de rebellen om wat voor reden dan ook weer aan de verliezende hand komen denk ik dat de NAVO of andere landen wel in gaan grijpen zou het niet?
Het regime is bang dat de rebellen gaan winnen:

quote:
quote:
De Syrische vicepresident Farouq al-Shara heeft tegen een Libanese krant gezegd dat noch de troepen van president Bashar al-Assad, noch de oppositie de oorlog in Syrië kunnen winnen. Dat schrijft Reuters.
Het zelfvertrouwen is nu toch echt een beetje weg. :')
  zondag 16 december 2012 @ 21:25:24 #189
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120391807
Iemand van de geheime dienst is vandaag overgestapt. Ik weet niet precies welke functie hij had, maar wel een hoge.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_120393469
quote:
5s.gif Op zondag 16 december 2012 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
Ik denk niet dat de Europese tak dit aandurft.

Te duur, geen commitment met de VS, kans op escalatie veel te groot. Geen kans. En als Rusland gromt doet Europa even helemaal niks. Zie ook gematigde reacties op aanval op Georgië.
pi_120393492
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:25 schreef rakotto het volgende:
Iemand van de geheime dienst is vandaag overgestapt. Ik weet niet precies welke functie hij had, maar wel een hoge.
Sterke berichtgeving.
pi_120393545
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het regime is bang dat de rebellen gaan winnen:

[..]

[..]

Het zelfvertrouwen is nu toch echt een beetje weg. :')
Ik zou me niet graag baseren op losse uitspraken van Syriërs. Gekleurder kan niet.
  zondag 16 december 2012 @ 22:09:51 #193
pi_120394876
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:49 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik zou me niet graag baseren op losse uitspraken van Syriërs. Gekleurder kan niet.
quote:
quote:
'Dit akkoord moet eerst een einde maken aan alle vormen van geweld en een regering vormen van nationale eenheid', aldus Sharaa, die sinds 2006 vicepresident is en daarvoor heel lang minister van Buitenlandse Zaken was. Hij zat ook al in de regering toen de vader van president Bashar al-Assad nog de scepter zwaaide in Damascus.

Onlangs zei de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Ahmet Davutoglu, dat Sharaa 'een man van de rede is' die in staat zou zijn om de burgeroorlog te stoppen en een overgangsregering zou kunnen leiden.
  maandag 17 december 2012 @ 17:27:50 #194
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_120423424
quote:
Turkije en Iran maken plannen voor vrede Syrië

ANKARA - Turkije heeft Rusland een plan voorgelegd om het geweld in Syrië te beëindigen en een vreedzame machtswisseling mogelijk te maken.

In het voorstel zou president Bashar al-Assad in het eerste kwartaal van volgend jaar aftreden om plaats te maken voor een overgangsproces onder leiding van de Nationale Coalitie, die de oppositie bundelt.

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft het voorstel begin deze maand aan de Russische president Vladimir Poetin gedaan, meldde de Turkse krant Radikal maandag.

Iran heeft ondertussen plannen voor een staakt-het-vuren in Syrië verder uitgewerkt. Het Iraanse zespuntenplan voorziet volgens Iraanse media onder meer in de vorming van een overgangsregering.

Rusland en Iran zijn de belangrijkste steunpilaren van Assad.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nen-vrede-syrie.html

Ik geef dit plan meer kans dan dat gepraat van Annan via de VN. Rusland, Iran en Turkije hebben meer aanzien dan de hele VN bij elkaar. Je kan wel stellen dat het de 3 belangrijkste landen zijn voor Syrië.
Say what?
pi_120441605
Ik weet niet hoeveel man er nog naar hem luistert buiten de Westbank, maar Abbas heeft Assad opgeroepen om de Palestijnen in Syrië buiten het conflict te laten. Zoals ik het begrijp, zijn die onderling ook sterk verdeeld, en proberen beide partijen onder hen te rekruteren.
http://www.independent.co(...)s-assad-8422906.html
Geniet Hamas niet meer aanzien onder de Palestijnse vluchtelingen in Syrië?
pi_120453018
Een martelaar en voorbeeld voor vele Syriers is een aantal dagen geleden gestorven. Een van de helden van de revolutie: "Defected Colonel Yusuf al-Jader, better known as Abu Furat al-Jarablusi, the Commander of the Tawhid Brigade in Aleppo and then the city’s Chief of Staff, was martyred this Saturday during the battle for the Infantry School in Aleppo which had been liberated. Abu Furat was a man of the people and known for his kindness and his soft heart, may God have mercy on his soul and grant him the best in the Hereafter."

quote:

There was an outpouring of grief from antigovernment activists and fighters after a commander of a rebel group, the Tawhid, or Unification, Brigade, was reported to have died in the fighting. It was an unusual moment of focus on an individual in an uprising with few widely known leaders or public faces. The commander, Yousef al-Jader, also known as Abu Furat, had earlier recorded a statement, posted online on Saturday, that resonated with many Syrians. “I feel very sad whenever I see a dead man, whether from our side or their side,” he said. Speaking about President Bashar al-Assad, who has resisted calls to step down, he asked: “Why did he have to hold on to his seat? If he had resigned, we would have the best country in the world.”

Opposition members were distraught over the death of Mr. Jader, considered a skilled and respected officer by others in the loose-knit Free Syrian Army. “A man has left our world, and men are few,” Samar Yazbek, a prizewinning novelist, wrote on Facebook, adding that Mr. Jader’s statement had made her cry. “His quavering and humanitarian voice represented, for me, the lovely and difficult future of Syria,” she wrote. “He barely lighted a star in the sky of our pain!” The commander was one of many fighters to die in the fighting at the infantry school, which is north of Aleppo, in Muslimiyah. A Syrian activist in the region, reached by phone, said rebels, who had breached the school’s compound several days ago and had been fighting for it building by building, had lost as many as 25 fighters there on Saturday.“It was a big victory for us, but very costly,” said the activist, Yasser al-Haji.

New York Times
Meer info over zijn defectie uit het leger van Assad, geinterviewd door Reuters afgelopen Augustus:
quote:
Lieutenant General Abu Furat al-Garabolsi, an army tank brigade commander, faced the same dilemma as all would-be defectors when he planned his desertion. If he left without his family, he would be abandoning them to almost certain death. But if his family made unusual trips that would attract suspicion. “If they found out that an army soldier was sending his wife or children abroad, they knew it meant he was planning to defect,” the 42-year-old told Reuters in Aleppo, where he now leads a group of fighters in the Saleheddine district. “The punishment for that was going to be the execution of my family and anyone related to me.”

Two months ago, taking advantage of the school summer holidays, he sent his family away. “The day I decided to defect, I was ordered to carry out a tank operation against the [rebel] Free Syrians,” he said. “I just couldn’t do it, so I escaped.” Even though his family were safe, he still paid a price. His former driver in the military called him a few days ago to say that his home in Qardaha, where he served, had been burned to the ground as punishment for his defection. “The house is replaceable, but my heart is broken over the photographs of my girls,” he said. “Every two months I would take them to get photographed and I’d display their photos around the house. Now I will never have those memories back.”

En het filmpje opgenomen nadat de Infanterie school in Aleppo was bevrijd waarin hij aangeeft op de vraag wat zijn gevoelens zijn na de overwinning: "Those fighters are our brothers. I swear to God, every time I see a person that is killed, from our side or from their side, I get sad. Because if that bastard [Bashar] had resigned, Syria would have been the best country in the world. But you clung to your throne you bastard, why? You started killing people when we were telling you we were peaceful, and you were saying it was all armed gangs. And us officers were sitting on our beds watching, when you were calling people terrorists. Honestly, we are not terrorists. You are the one who wants us to become terrorists.“

!

RIP
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_120454202
quote:
known for his kindness and his soft heart
|:(
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:52:43 #198
pi_120456268
Tijd voor een speech, Bashar:

http://www.guardian.co.uk(...)447ab5799fbf77759f91

quote:
10.24am GMT Russia sending ships

Now Russia says it is sending warships to the Mediterranean in case it needs to evacuate its citizens from Syria, Miriam Elder reports from Moscow, following confirmation of the kidnapping of two Russians near Tartus (see earlier).

She cited the Interfax news agency.
pi_120456673
quote:
ouch!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_120457950
quote:
nieuwe voorraden munitie en wapens? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')