Getuigenis in Arabisch van overlevende moeder:quote:Aqrab is a small village that lies about 30 km west of Hama, and has a diverse population of Sunnies and Alawites. According to eyewitnesses, this is what happened in Aqrab today: The Free Syrian Army surrounding a building belonging to the shabiha in Aqrab village, in which the regime forces had taken women and children captive. They intended on using the civilians as human shields to protect themselves from an attack by the FSA. Afterwards, some of the leaders of the village, including Shaikh Ali al-Omar and Shaikh Saa’do Hamash and the retired Colonel Shaker Akkash. It was a group of eight people who went to negotiate the release of the women and children, and to ask the regime forces to turn themselves in, promising their safety. The leaders were kidnapped in an attempt to pressure the FSA, and thus the FSA retreated. Afterwards, the shabiha killed the leaders and threw hand grenades at the women and children who were trying to escape. They took advantage of the FSA’s retreated by leaving the building and blowing it up, attempting to frame the FSA for this operation. They also fired missiles at the building, and an air raid on the area left it completely destroyed, killing the 200 – 250 civilians (including women and children) inside. Some of the wounded Alawites, women and children, were evacuated, and verified this report.
Assad heeft zijn spierballen ook nog niet echt laten zien. Die paar Scudraketten stelden weinig voor met wat hij nog op voorraad heeft aan Russisch en Iraans wapentuig.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de steun van Rusland en Iran, maar in hoeverre andere landen de rebellen steunen. Volgens de laatste berichten hebben de rebellen al hier en daar zwaardere wapens gekregen en ook effectief luchtafweergeschut. Als men volledig overgaat om hen ook zwaar te bewapenen zal het geen 12 maanden meer duren. De laatste maand is de strijd al aan het verschuiven langzaamaan richting Damascus ipv Aleppo of Homs.
Ja, deels heb je gelijk. Maar zijn prive-legertje is zo klein geworden. Dat stelt niets meer voor. Niet voor niets gaat de slag zich nu al naar Damascus verplaatsen. De enige plaats (of noemenswaardige stad) die hij nog strak in handen heeft. De rest van het land heeft hij verloren. Winnende moraal is bij de rebellen te vinden, alle Assad-soldaten weten nu dat zij de strijd verliezen. Vraag is slechts wanneer en ten koste van wat. Waar het drie maanden geleden nog mogelijk was dat Assad kon winnen, als hij die rebellen maar Aleppo uit jaagde. Daarnaast gaan Frankrijk/Amerika wel de steun opvoeren, omdat de revolutie nu echt in handen dreigt te vallen van jihadisten/al-qaida elementen. Zij hebben veel aan steun gewonnen en hoe langer het nog duurt hoe sterker zij worden, dat weet Amerika inmiddels ook. Syrie gaat een lange ellendige tijd tegemoet, kortgezegd is het een grote teringzooi aan het worden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:17 schreef UpsideDown het volgende:
Assad heeft zijn spierballen ook nog niet echt laten zien. Die paar Scudraketten stelden weinig voor met wat hij nog op voorraad heeft aan Russisch en Iraans wapentuig.
LOL @ wishful thinkingquote:Op vrijdag 14 december 2012 12:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, deels heb je gelijk. Maar zijn prive-legertje is zo klein geworden. Dat stelt niets meer voor. Niet voor niets gaat de slag zich nu al naar Damascus verplaatsen. De enige plaats (of noemenswaardige stad) die hij nog strak in handen heeft. De rest van het land heeft hij verloren. Winnende moraal is bij de rebellen te vinden, alle Assad-soldaten weten nu dat zij de strijd verliezen. Vraag is slechts wanneer en ten koste van wat. Waar het drie maanden geleden nog mogelijk was dat Assad kon winnen, als hij die rebellen maar Aleppo uit jaagde. Daarnaast gaan Frankrijk/Amerika wel de steun opvoeren, omdat de revolutie nu echt in handen dreigt te vallen van jihadisten/al-qaida elementen. Zij hebben veel aan steun gewonnen en hoe langer het nog duurt hoe sterker zij worden, dat weet Amerika inmiddels ook. Syrie gaat een lange ellendige tijd tegemoet, kortgezegd is het een grote teringzooi aan het worden.
Rusland heeft laatst nog nieuwe raketten verstrekt aan Syria, die halen de snelheid van 1.5 machquote:Op vrijdag 14 december 2012 12:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Assad heeft zijn spierballen ook nog niet echt laten zien. Die paar Scudraketten stelden weinig voor met wat hij nog op voorraad heeft aan Russisch en Iraans wapentuig.
Alsof je een land kan terugvechten van je eigen bevolking met een paar rakettenquote:Op vrijdag 14 december 2012 12:35 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Rusland heeft laatst nog nieuwe raketten verstrekt aan Syria, die halen de snelheid van 1.5 mach
Wat wil een Patriot daar tegen doen?
Wie zegt er dat ik dat gezegd heb?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alsof je een land kan terugvechten van je eigen bevolking met een paar raketten
waarom zouden ze de nieuwste types niet neer kunnen halen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:02 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Wie zegt er dat ik dat gezegd heb?
Ik bedoel ermee dat die patriots nergens opslaan en alleen maar symbolisch (en geld weggooien) is, omdat ze die nieuwste types raketten niet eens kunnen neerhalen...
Beter lezen, ik zei eerder :quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zouden ze de nieuwste types niet neer kunnen halen?
gewoon ertegenaan vliegen net als bij alle andere raketten?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Beter lezen, ik zei eerder :
Rusland heeft laatst nog nieuwe raketten verstrekt aan Syria, die halen de snelheid van 1.5 mach
Wat wil een Patriot daar tegen doen?
Omdat de patriots niet met die snelheden overweg kunnen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon ertegenaan vliegen net als bij alle andere raketten?
dus nogmaals, waarom zou dat niet kunnen?
Ze slaan nergens op omdat de opstandelingen bewijzen dat ze Assad heel goed weg kunnen werken zonder hulp van Westerse regeringen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:02 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Wie zegt er dat ik dat gezegd heb?
Ik bedoel ermee dat die patriots nergens opslaan
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:23 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Omdat de patriots niet met die snelheden overweg kunnen?
zegt wie, de Russen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:23 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Omdat de patriots niet met die snelheden overweg kunnen?
ze staan daar dan ook niet om Assad weg te werkenquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze slaan nergens op omdat de opstandelingen bewijzen dat ze Assad heel goed weg kunnen werken zonder hulp van Westerse regeringen.
Dat had ik ergens gelezen ja, zie nu ook bij de patriot specs dat ze mach 5 kunnen halen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
zegt wie, de Russen?
Patriot schiet tegenwoordig raketten af die mach 5 halen en met een eigen radar zichzelf kunnen (bij)sturen
staat niets in over Patriot en ik geloof best dat die Rusissche raketten zijn geleverdquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:26 schreef mr_jack het volgende:
http://globalmilitaryrevi(...)hont-supersonic.html
ow ok, dan zal het wel zo zijnquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:29 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Dat had ik ergens gelezen ja, zie nu ook bij de patriot specs dat ze mach 5 kunnen halen.
Iets minder Assad-TV kijken zou ik zeggen, met je 500.000 man. Damascus is het laatste bolwerk waar Assad volledig regeert. En daar gaat de laatste grote strijd zich nu al naartoe verplaatsen. Zie de berichten van de laatste drie weken. Alle vrienden/vijanden van Syrie houden zich al met het post-Assad Syrie bezig. Helaas gaat dat een grote puinhoop worden, zo niet nog groter.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:34 schreef mr_jack het volgende:
LOL @ wishful thinking
Hoeveel rebellen zijn er?
Grove maximale schatting? 20.000?
Tegenover 500.000 soldaten van het leger? + de rest wat nog oproepbaar is?
Ik denk dat er eerder wat strategische terug trekkingen plaats vinden..
Ik kijk geen Assad tv, heb alleen bijna dagelijks contact met mensen in Hama en Damascusquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Iets minder Assad-TV kijken zou ik zeggen, met je 500.000 man. Damascus is het laatste bolwerk waar Assad volledig regeert. En daar gaat de laatste grote strijd zich nu al naartoe verplaatsen. Zie de berichten van de laatste drie weken. Alle vrienden/vijanden van Syrie houden zich al met het post-Assad Syrie bezig. Helaas gaat dat een grote puinhoop worden, zo niet nog groter.
pfff, Net zoals de vele malen dat ze berichten dat ze damascus airport hadden ingenomen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:48 schreef marcodej het volgende:
Rebellen zouden twee mijl van centrum van Damascus zijn en opstomen naar paleis Assad.
Niet?quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:35 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Ik kijk geen Assad tv, heb alleen bijna dagelijks contact met mensen in Hama en Damascus
En ja, het is een zooitje, maar van overweldigende winst voor de FSA kan je niet spreken
Wat dan wel?quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:35 schreef sp3c het volgende:
fosfor is helemaal zo interessant nog niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |