abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120299553
Hier overigens een recent filmpje in Idlib waar men een sjitische moskee vernietigt:

Een korte getuigenis van twee dagen geleden en honderden Alawieten (van de minderheid van Assad) die zijn omgebracht door regime thugs (shabiha):
quote:
Aqrab is a small village that lies about 30 km west of Hama, and has a diverse population of Sunnies and Alawites. According to eyewitnesses, this is what happened in Aqrab today: The Free Syrian Army surrounding a building belonging to the shabiha in Aqrab village, in which the regime forces had taken women and children captive. They intended on using the civilians as human shields to protect themselves from an attack by the FSA. Afterwards, some of the leaders of the village, including Shaikh Ali al-Omar and Shaikh Saa’do Hamash and the retired Colonel Shaker Akkash. It was a group of eight people who went to negotiate the release of the women and children, and to ask the regime forces to turn themselves in, promising their safety. The leaders were kidnapped in an attempt to pressure the FSA, and thus the FSA retreated. Afterwards, the shabiha killed the leaders and threw hand grenades at the women and children who were trying to escape. They took advantage of the FSA’s retreated by leaving the building and blowing it up, attempting to frame the FSA for this operation. They also fired missiles at the building, and an air raid on the area left it completely destroyed, killing the 200 – 250 civilians (including women and children) inside. Some of the wounded Alawites, women and children, were evacuated, and verified this report.
Getuigenis in Arabisch van overlevende moeder:
Trieste is dat deze alawieten dubbel slachtoffer lijken te worden. Eerst door Assad en daarna door extremisten die alawieten willen afmaken omdat zij zogenaamd allemaal "met Assad waren". Terwijl Assad zelf ook gewoon elke alawiet afmaakt die iets te kritisch tegen hem staat.

Om het nog ingewikkelder te maken deze revolutie is het eerste filmpje waar een sjitische Moskee wordt vernietigt ook van het FSA (Vrije Syrische Leger), terwijl het filmpje erna van overlevende alawieten ook door het FSA is geschoten en zij juist die gegijzelde vrouwen en kinderen hebben bevrijdt.....

Syrie's oorlog lijkt pas net te zijn begonnen met het verdrijven van Assad.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:17:39 #152
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_120299557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:56 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan de steun van Rusland en Iran, maar in hoeverre andere landen de rebellen steunen. Volgens de laatste berichten hebben de rebellen al hier en daar zwaardere wapens gekregen en ook effectief luchtafweergeschut. Als men volledig overgaat om hen ook zwaar te bewapenen zal het geen 12 maanden meer duren. De laatste maand is de strijd al aan het verschuiven langzaamaan richting Damascus ipv Aleppo of Homs.
Assad heeft zijn spierballen ook nog niet echt laten zien. Die paar Scudraketten stelden weinig voor met wat hij nog op voorraad heeft aan Russisch en Iraans wapentuig.
Say what?
pi_120299810
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:17 schreef UpsideDown het volgende:
Assad heeft zijn spierballen ook nog niet echt laten zien. Die paar Scudraketten stelden weinig voor met wat hij nog op voorraad heeft aan Russisch en Iraans wapentuig.
Ja, deels heb je gelijk. Maar zijn prive-legertje is zo klein geworden. Dat stelt niets meer voor. Niet voor niets gaat de slag zich nu al naar Damascus verplaatsen. De enige plaats (of noemenswaardige stad) die hij nog strak in handen heeft. De rest van het land heeft hij verloren. Winnende moraal is bij de rebellen te vinden, alle Assad-soldaten weten nu dat zij de strijd verliezen. Vraag is slechts wanneer en ten koste van wat. Waar het drie maanden geleden nog mogelijk was dat Assad kon winnen, als hij die rebellen maar Aleppo uit jaagde. Daarnaast gaan Frankrijk/Amerika wel de steun opvoeren, omdat de revolutie nu echt in handen dreigt te vallen van jihadisten/al-qaida elementen. Zij hebben veel aan steun gewonnen en hoe langer het nog duurt hoe sterker zij worden, dat weet Amerika inmiddels ook. Syrie gaat een lange ellendige tijd tegemoet, kortgezegd is het een grote teringzooi aan het worden.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_120300036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:26 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja, deels heb je gelijk. Maar zijn prive-legertje is zo klein geworden. Dat stelt niets meer voor. Niet voor niets gaat de slag zich nu al naar Damascus verplaatsen. De enige plaats (of noemenswaardige stad) die hij nog strak in handen heeft. De rest van het land heeft hij verloren. Winnende moraal is bij de rebellen te vinden, alle Assad-soldaten weten nu dat zij de strijd verliezen. Vraag is slechts wanneer en ten koste van wat. Waar het drie maanden geleden nog mogelijk was dat Assad kon winnen, als hij die rebellen maar Aleppo uit jaagde. Daarnaast gaan Frankrijk/Amerika wel de steun opvoeren, omdat de revolutie nu echt in handen dreigt te vallen van jihadisten/al-qaida elementen. Zij hebben veel aan steun gewonnen en hoe langer het nog duurt hoe sterker zij worden, dat weet Amerika inmiddels ook. Syrie gaat een lange ellendige tijd tegemoet, kortgezegd is het een grote teringzooi aan het worden.
LOL @ wishful thinking

Hoeveel rebellen zijn er?
Grove maximale schatting? 20.000?
Tegenover 500.000 soldaten van het leger? + de rest wat nog oproepbaar is?

Ik denk dat er eerder wat strategische terug trekkingen plaats vinden..
pi_120300054
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:17 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Rusland heeft laatst nog nieuwe raketten verstrekt aan Syria, die halen de snelheid van 1.5 mach
Wat wil een Patriot daar tegen doen?
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:01:24 #156
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_120300732
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:35 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Rusland heeft laatst nog nieuwe raketten verstrekt aan Syria, die halen de snelheid van 1.5 mach
Alsof je een land kan terugvechten van je eigen bevolking met een paar raketten :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_120304683
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alsof je een land kan terugvechten van je eigen bevolking met een paar raketten :')
Wie zegt er dat ik dat gezegd heb?
Ik bedoel ermee dat die patriots nergens opslaan en alleen maar symbolisch (en geld weggooien) is, omdat ze die nieuwste types raketten niet eens kunnen neerhalen...
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 15:16:19 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120305215
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:02 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee dat die patriots nergens opslaan en alleen maar symbolisch (en geld weggooien) is, omdat ze die nieuwste types raketten niet eens kunnen neerhalen...
waarom zouden ze de nieuwste types niet neer kunnen halen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120305278
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zouden ze de nieuwste types niet neer kunnen halen?
Beter lezen, ik zei eerder :

;)
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 15:19:31 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120305332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Beter lezen, ik zei eerder :

;)
gewoon ertegenaan vliegen net als bij alle andere raketten?

dus nogmaals, waarom zou dat niet kunnen?
pi_120305489
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon ertegenaan vliegen net als bij alle andere raketten?

dus nogmaals, waarom zou dat niet kunnen?
Omdat de patriots niet met die snelheden overweg kunnen?
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:24:22 #162
pi_120305523
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:02 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee dat die patriots nergens opslaan
Ze slaan nergens op omdat de opstandelingen bewijzen dat ze Assad heel goed weg kunnen werken zonder hulp van Westerse regeringen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:24:42 #163
pi_120305544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:23 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Hoezo niet?
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 15:24:43 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120305546
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:23 schreef mr_jack het volgende:

[..]

zegt wie, de Russen?

Patriot schiet tegenwoordig raketten af die mach 5 halen en met een eigen radar zichzelf kunnen (bij)sturen
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 15:25:21 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120305580
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze slaan nergens op omdat de opstandelingen bewijzen dat ze Assad heel goed weg kunnen werken zonder hulp van Westerse regeringen.
ze staan daar dan ook niet om Assad weg te werken
pi_120305707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

zegt wie, de Russen?

Patriot schiet tegenwoordig raketten af die mach 5 halen en met een eigen radar zichzelf kunnen (bij)sturen
Dat had ik ergens gelezen ja, zie nu ook bij de patriot specs dat ze mach 5 kunnen halen.
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 15:33:46 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120305885
quote:
staat niets in over Patriot en ik geloof best dat die Rusissche raketten zijn geleverd

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:29 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Dat had ik ergens gelezen ja, zie nu ook bij de patriot specs dat ze mach 5 kunnen halen.
ow ok, dan zal het wel zo zijn
pi_120321888
Rebellen zouden twee mijl van centrum van Damascus zijn en opstomen naar paleis Assad.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_120322363
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:34 schreef mr_jack het volgende:
LOL @ wishful thinking

Hoeveel rebellen zijn er?
Grove maximale schatting? 20.000?
Tegenover 500.000 soldaten van het leger? + de rest wat nog oproepbaar is?

Ik denk dat er eerder wat strategische terug trekkingen plaats vinden..
Iets minder Assad-TV kijken zou ik zeggen, met je 500.000 man. Damascus is het laatste bolwerk waar Assad volledig regeert. En daar gaat de laatste grote strijd zich nu al naartoe verplaatsen. Zie de berichten van de laatste drie weken. Alle vrienden/vijanden van Syrie houden zich al met het post-Assad Syrie bezig. Helaas gaat dat een grote puinhoop worden, zo niet nog groter.
pi_120324343
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:57 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Iets minder Assad-TV kijken zou ik zeggen, met je 500.000 man. Damascus is het laatste bolwerk waar Assad volledig regeert. En daar gaat de laatste grote strijd zich nu al naartoe verplaatsen. Zie de berichten van de laatste drie weken. Alle vrienden/vijanden van Syrie houden zich al met het post-Assad Syrie bezig. Helaas gaat dat een grote puinhoop worden, zo niet nog groter.
Ik kijk geen Assad tv, heb alleen bijna dagelijks contact met mensen in Hama en Damascus
En ja, het is een zooitje, maar van overweldigende winst voor de FSA kan je niet spreken
pi_120324453
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:48 schreef marcodej het volgende:
Rebellen zouden twee mijl van centrum van Damascus zijn en opstomen naar paleis Assad.
pfff, Net zoals de vele malen dat ze berichten dat ze damascus airport hadden ingenomen?
Zoals afgelopen juli toen ik de avond voor ik vertrok naar Damascus hoorde dat de FSA Damascus airport had ingenomen... Toen ik 12 uur later lande was het een oase van rust, zelfs tijdens de overnachting in damascus heb ik toen niets gemerkt, alles was open, winkelstraten vol tot 's avonds laat.
Dus misschien moeten jullie wat minder FSA propaganda kijken
:P
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:29:53 #173
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120327500
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:35 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Ik kijk geen Assad tv, heb alleen bijna dagelijks contact met mensen in Hama en Damascus
En ja, het is een zooitje, maar van overweldigende winst voor de FSA kan je niet spreken
Niet?

Vandaar dat er nu fosfor gebruikt wordt?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 23:35:06 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120327678
fosfor is helemaal zo interessant nog niet
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:36:56 #175
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120327745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:35 schreef sp3c het volgende:
fosfor is helemaal zo interessant nog niet
Wat dan wel? :o
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: