Israel verbied ze te verhuizen naar b.v. Syrie?quote:

Je kan ook gewoon alles ontkennen zoals je nu hier doet en de schuld geven aan de Joden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is allang geen voorpagina nieuws meer nee maar het is geen geheim ofzo
als je de situatie volgt dan krijg je het gewoon mee iedere keer ... ja zelfs in de vuige linkse palestijnen knuffelende media maar dat doe je blijkbaar niet
[..]
nee omdat ik geen zin heb in een offtopic discussie over een onzin statement

Slecht gemikte qassams, schuilplaatsen, Iron Dome? Verzin maar wat moois.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:45 schreef ZetaOS het volgende:
weinig slag$offers aan de joodse kant?
Hoe kan dat met zoveel raketten?

omdat ze direct gaan schuilen in plaats van op straat blijven hangen en heel hard "gods wil" schreeuwen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:45 schreef ZetaOS het volgende:

Omdat ze in Israël geen burgers gebruiken om daarna zielig te doen op televisie.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:45 schreef ZetaOS het volgende:

Je bedoeld Allah's wil.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:47 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
omdat ze direct gaan schuilen in plaats van op straat blijven hangen en heel hard "gods wil" schreeuwen.
En natuurlijk omdat alle raketten die op bewoonde gebieden afvliegen door het lucht defentie systeem neergeschoten worden

Grappig dat jij dat zegt, ik had daar ook de indruk van.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat ze in Israël geen burgers gebruiken om daarna zielig te doen op televisie.
Ze vinden daar een mensenleven meer waard
Het liefst zou Hamas zodra er een aanval is 100 burgers van gaza-stad onder het doel zetten, om daarna de slechtheid van Israël te bewijzen

ja want zeggen dat Palestijnse raketaanvallen gewoon in de Nederlandse kranten terechtkomen is min of meer hetzelfde als alles ontkennen en de schuld geven aan de Jodenquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon alles ontkennen zoals je nu hier doet en de schuld geven aan de Joden.
Denk alleen dat het niet zo verstandig is, maar ik ga ook geen discussie houden met een bepaalde visie over een bevolkingsgroep waar die niet van afwijkt

Zie hier wat voor een feest het is om in het zuiden van Israël te wonen:quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want zeggen dat Palestijnse raketaanvallen gewoon in de Nederlandse kranten terechtkomen is min of meer hetzelfde als alles ontkennen en de schuld geven aan de Joden
my god ...

Hmm, spijtig om te zien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zie hier wat voor een feest het is om in het zuiden van Israël te wonen:
Is zeker ook niet waar?

En het liefst vrouwen en kinderen je hoort amper dat er een man gedood is.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat ze in Israël geen burgers gebruiken om daarna zielig te doen op televisie.
Ze vinden daar een mensenleven meer waard
Het liefst zou Hamas zodra er een aanval is 100 burgers van gaza-stad onder het doel zetten, om daarna de slechtheid van Israël te bewijzen

Wat erg voor die mensen. Gruwelijk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is zeker ook niet waar?

quote:Elke keer als je wijst op humanitaire crisis in Gaza word je voor Hamas-aanhanger uitgemaakt. Ik vind Hamas verschrikkelijk maar sinds wanneer mogen Afghaanse of Congolese kinderen worden afgerekend op het gedrag van de Taliban of rebellenlegers?
En sinds wanneer is wangedrag van Hamas excuus 'bevriend land' alle regels van oorlogsrecht en mensenrechten te laten overtreden?
Femke Halsema

lijkt me op dat moment geen feest neequote:Op dinsdag 20 november 2012 18:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is zeker ook niet waar?

Dat is heel vervelend voor die mensen inderdaad.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is zeker ook niet waar?

Meneer D_G, wat zegt u nu?!quote:

Terrorechte klacht.quote:

Femke Halsema denkt dat er geen kinderslachtoffertjes vallen in Kunduzquote:

Volgens mij had ik hier al op gereageerd?quote:
quote:Ik kan me niet herinneren dat congolese of afghaanse mensen voor rebellenlegers of taliban hebben gekozen, Hamas daarentegen...

En die keuze voor Hamas was ook bijna noodgedwongen maar goed.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:00 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Terrorechte klacht.
Dit moet je ook neerleggen bij de ouders die voor Hamas gekozen hebben denk ik.
Hoe is jullie visie daarop?

Noodgedwongen hoezo? En ja....dat is inderdaad de schuld van de Israeliers.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En die keuze voor Hamas was ook bijna noodgedwongen maar goed.
Is het ook de schuld van de Israëliërs trouwens dat ze figuren als Netanyahu , Lieberman en Sharon kiezen?

Tis ook zon kind soms...quote:

Er was een reden dat ik niet heb gereageerd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens mij had ik hier al op gereageerd?
[..]

Docufilms van Theroux zijn ook wel mooi mbt dat onderwerp.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:03 schreef Frutsel het volgende:
Gisteren gekeken naar tegenlicht gekeken over de situatie in Hebron. Indrukwekkend

Heb ik ook gezien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:03 schreef Frutsel het volgende:
Gisteren gekeken naar tegenlicht gekeken over de situatie in Hebron. Indrukwekkend

quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:03 schreef Voorschrift het volgende:
Hij blijft het gewoon herhalen tot we gehersenspoelt zijn mensen.
Deze reacties niet anders eigenlijkquote:

Daar ben ik nog geen jaar geleden ook geweest.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:03 schreef Frutsel het volgende:

Tja , er worden hier steeds dezelfde argumenten gebruikt in een andere vorm gegoten.quote:

Hoe is het eigenlijk met Sharon, hoorde dat ie een logeer partijtje had met Prins Friso en zijn moeder.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En die keuze voor Hamas was ook bijna noodgedwongen maar goed.
Is het ook de schuld van de Israëliërs trouwens dat ze figuren als Netanyahu , Lieberman en Sharon kiezen?

Ik ben dan ook heimelijk een zelfhatende Palestijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Deze reacties niet anders eigenlijk
Laten we het gewoon normaal proberen te houden en ontopic

Omdat de palestijnen in verhouding met prulleschieters werken en als antwoord drone's terugkrijgen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:45 schreef ZetaOS het volgende:

Nooit geweten dat het een joodse kolonie was in Palestijns gebiedquote:

Wat een mooi en spannend in elkaar gezet propagandafilmpje van het IDF.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is zeker ook niet waar?

Wat probeer je nu te bereiken met kinderen erbij te halen, meer indruk te kweken. Ik vind ieder individueel onschuldig slachtoffer verschrikkelijk. Maar je moet wel de verantwoording neerleggen waar die hoort.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:04 schreef De_Guidance het volgende:
Er was een reden dat ik niet heb gereageerd.
Maar goed, blijkbaar hebben kinderen stemrecht in Gaza en heeft IEDEREEN op hamas gestemd.
In Afrika daarentegen hebben ALLE rebellen geen steun van de bevolking en zijn ze ALLEMAAL niet verkozen.
Het feit dat Israëliërs op figuren als Sharon, Netanyahu en Lieberman stemmen maakt Israëlische kinderen ook schuldig in jouw ogen ?

Het was wel bizar om te zien inderdaad, hoe die kinderen met haat worden geïnjecteerd gedurende hun opvoeding.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nooit geweten dat het een joodse kolonie was in Palestijns gebied
Altijd gedacht dat het gewoon een grensstad was met onrusten/-lusten. Bizarre situaties.
Gezien de tekst die je van Femke laat zien denk ik dat de haat er van kinds af aan wordt ingedrillt bij een groot deel van Palestijnse kinderen onder Hamasbewind alsmede de kinderen van de zionisten in bijvoorbeeld Hebron. Bizar om te zien vond ik dat.
Denk dat dat niet (of minder) het geval is in bijv Afrika of Afghanistan.

quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:08 schreef ZetaOS het volgende:
Waarom heeft onze regering 3.000.000 euro beschikbaar gesteld voor de gaza?
Waarom niet voor de Joden naast Gaza? Ik vind 1 het bedrag te hoog, twee ben ik bang dat ze er hoofddoeken en wapens van gaan kopen/maken.

Jij reageert op de stelling van Halsema.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te bereiken met kinderen erbij te halen, meer indruk te kweken. Ik vind ieder individueel onschuldig slachtoffer verschrikkelijk. Maar je moet wel de verantwoording neerleggen waar die hoort.

http://www.washingtonpost(...)?sid=ST2010060204691quote:"When Western people come, they have this certain image of Gaza," said Omar Shaban, an economist who heads Pal-Think for Strategic Studies in Gaza. "We have microwaves in our homes, not only me, everybody. If you go to a refugee camp, the house is bad, but the people and the equipment are very modern. The problem is the public infrastructure."

Bah, je zou niet misstaan als haatbaardquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat een mooi en spannend in elkaar gezet propagandafilmpje van het IDF.

De hoofddoeken maken ze in China, de wapens in Iran.. vermoedelijk bouwen ze er huizen, havens en electracentrales van die bij de Gazaoorlog van 2014 in de as worden gelegd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:08 schreef ZetaOS het volgende:
Waarom niet voor de Joden naast Gaza? Ik vind 1 het bedrag te hoog, twee ben ik bang dat ze er hoofddoeken en wapens van gaan kopen/maken.

Die flotillas zaten dan ook vol met Turkse vluchtelingen die een beter leven zochten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:10 schreef Mylene het volgende:
Humanitaire crisis Gaza? De levensverwachting is er hoger dan in Turkije. Wat cijfers:

Het is voor het rode kruis.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:08 schreef ZetaOS het volgende:

Omdat we al veel handel drijven met Israël en omdat ze het heel goed hebben in vergelijking met de Palestijnen dus geen humanitaire hulp nodig hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:08 schreef ZetaOS het volgende:

Geld naar Hamas, luchtafweer naar Turkijke.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:08 schreef ZetaOS het volgende:

In Gaza moet je wezen dus.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:10 schreef Mylene het volgende:
Humanitaire crisis Gaza? De levensverwachting is er hoger dan in Turkije. Wat cijfers:
* infant feeding practices and micronutrient indicators
* infant mortality rate
* life expectancy
Bij een humanitaire crisis denk ik in Afrika, niet aan Gaza waar ook zo'n beetje een magnetron heeft.
[..]
http://www.washingtonpost(...)?sid=ST2010060204691

Jij komt met de stelling van Halsema. Ik reageer erop om aan te geven dat het compleet verschillende situaties zijn, waarbij in het geval van Gaza de bevolking wel degelijk verantwoording draagt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij reageert op de stelling van Halsema.
Met een zwak argument.
Nu kom je ineens met dit.
Wat probeer jij eigenlijk ?

Nederland heeft niet gezegd of het cash of in natura gaat, je kan natuurlijk ook net als Israel aardig wat miljoenen op Gaza droppen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:08 schreef ZetaOS het volgende:

Halsema schreef iets over kinderen (die hebben geen stemrecht). Maar nu doe je opeens als onze voorgaande discussie niet heeft plaatsgevonden en je lijdt aan acuut geheugenverlies.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij komt met de stelling van Halsema. Ik reageer erop om aan te geven dat het compleet verschillende situaties zijn, waarbij in het geval van Gaza de bevolking wel degelijk verantwoording draagt.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er was een reden dat ik niet heb gereageerd.
Maar goed, blijkbaar hebben kinderen stemrecht in Gaza en heeft IEDEREEN op hamas gestemd.
In Afrika daarentegen hebben ALLE rebellen geen steun van de bevolking en zijn ze ALLEMAAL niet verkozen.
Het feit dat Israëliërs op figuren als Sharon, Netanyahu en Lieberman stemmen maakt Israëlische kinderen ook schuldig in jouw ogen ?

verschrikkelijk zoo jong die had nog een heel leven voor zich.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:13 schreef Smack10 het volgende:
IDF @IDFSpokesperson
Cpl. Yosef Fartuk, 18, from Emmanuel, was killed earlier today by a rocket fired from Gaza into Israel. His family has been notified.
Ook zeker propaganda?

Dat is niet zo moeilijk, dat is omdat ze denken dat de Israeli's op hun land wonen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:15 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
verschrikkelijk zoo jong die had nog een heel leven voor zich.
Ik begrijp echt niet waarom ieman doelbewust onschuldige burgers beschiet met raketten.

Hetzelfde zou gebeurt zijn onder Rutte-I. Heeft niks met de PvdA te maken maar met de NAVO.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geld naar Hamas, luchtafweer naar Turkijke.
Zegt wat over de visie van onze regering en de invloed van de PVDA hierop.

Sorry, ik dacht dat je enig intelligent vermogen had. Maar zo te zien ben je niet in staat om de relatie tussen mijn comment en de opmerking van halsema te zien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Halsema schreef iets over kinderen (die hebben geen stemrecht). Maar nu doe je opeens als onze voorgaande discussie niet heeft plaatsgevonden en je lijdt aan acuut geheugenverlies.
Dus nogmaals
[..]

Sja, je geeft ze nog geen kwartje. Onze overheid 3 miljoen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk, dat is omdat ze denken dat de Israeli's op hun land wonen.
Belachelijk I know, maar zo stupide zijn ze.

de inzet is niet goed, daarom vallen er weinig slachtoffersquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:06 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Omdat de palestijnen in verhouding met prulleschieters werken en als antwoord drone's terugkrijgen.

Er zijn hier wel een paar FOKKERS die het je kunnen uitleggen/goedpraten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:15 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet waarom ieman doelbewust onschuldige burgers beschiet met raketten.

Jouw conclusie..quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
Die 115 Palestijnen zijn natuurlijk niet zielig , geweldig die hypocrisie en dat racisme.
Alsof alleen Israëliërs mensen zijn.

Discussie verloren dus ga je op de Ad hominem toer, moet je helemaal zelf weten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je enig intelligent vermogen had. Maar zo te zien ben je niet in staat om de relatie tussen mijn comment en de opmerking van halsema te zien.

Ja Samsom en Timmermans kregen 't vast op de heupen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, je geeft ze nog geen kwartje. Onze overheid 3 miljoen.

Was een soldaat, korporaal(cpl.). Dan kan je toch niet in de definitie van onschuldige burger spreken toch?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:15 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]

Cijfers zijn van Verenigde Naties.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:12 schreef De_Guidance het volgende:
Die cijfers uit Gaza zijn bijzonder onbetrouwbaar.

Gezellig, ik zet de koffie vast klaar.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik kan zo een paar reacties van jou en Ali nog wat erbij halen.

Geloof ik best. Je sleurt ze ook altijd mee naar de POL SC.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik kan zo een paar reacties van jou en Ali nog wat erbij halen.

Getuige deze opmerking had jij de discussie dus al verloren met je opmerking over accuut geheugenverlies.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Discussie verloren dus ga je op de Ad hominem toer, moet je helemaal zelf weten.

Aangezien Hamas geen officieel leger heeft, zijn daar per definitie alles slachtoffers onschuldig dus?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:18 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Is dit een soldaat? Dan kan je toch niet in de definitie van onschuldige burger spreken toch?
Niet dat dat het minder erg maakt, maar het gaat me om de definitie.

Het is allemaal propaganda wat die @IDFSpokesperson tweet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:13 schreef Smack10 het volgende:
IDF @IDFSpokesperson
Cpl. Yosef Fartuk, 18, from Emmanuel, was killed earlier today by a rocket fired from Gaza into Israel. His family has been notified.
Ook zeker propaganda?

Getuige deze opmerking is jouw taalkennis ondermaats.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Getuige deze opmerking had jij de discussie dus al verloren met je opmerking over accuut geheugenverlies.

quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gezellig, ik zet de koffie vast klaar.
 ja we maken deze reeks wel weer even vol vanavond
  ja we maken deze reeks wel weer even vol vanavond  

Het is een bijna letterlijke definitie van propaganda inderdaad.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is allemaal propaganda wat die @#IDFSpokesperson tweet.
Snap je zelf toch ook wel, hoop ik?

Komt hij weerquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is allemaal propaganda wat die @IDFSpokesperson tweet.
Snap je zelf toch ook wel, hoop ik?

Want een opmerking over geheugenverlies is niet op de man spelen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Getuige deze opmerking is jouw taalkennis ondermaats.

Niemand is hier fan van Hamas. Jij aanbidt echter het IDF, die hebben evenveel misdaden op hun naam staan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Komt hij weer
Jij ontkent volgens mij nog dat Hamas verantwoordelijk was voor bussen opblazen etc.?

Palestina terroriseert Israel.quote:

Nee dat beweer ik ook nergens. Imo is een hamaslid die actief raketten schiet NIET onschuldig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Aangezien Hamas geen officieel leger heeft, zijn daar per definitie alles slachtoffers onschuldig dus?
Lekker makkelijk.
Wacht op weer een filmpje waar een palestijn voor dood speelt en 10 sec. later vrolijk opstaat

En een IDF'er die witte fosfor gooit op een speeltuin?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:24 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik ook nergens. Imo is een hamaslid die actief raketten schiet NIET onschuldig.

Femke heeft het Anja-virus opgelopen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:24 schreef Mylene het volgende:
Linkjes die ik heb gepost verwijzen niet goed. Misschien moet Femke zich eens verdiepen in de cijfers voordat ze maar wat roept.
http://www.unicef.org/nut(...)rition_EN_110309.pdf
http://en.wikipedia.org/w(...)nfant_mortality_rate
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Welke paljas verkoopt ze die fly-my-own-way raketten eigenlijk? Israel?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Palestina terroriseert Israel.

Net zo schuldig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En een IDF'er die witte fosfor gooit op een speeltuin?

bronquote:Hamas-conflict is klap voor Israëls economie
TEL AVIV – Verschillende Israëli’s staken zichzelf nog maar een paar maanden geleden in brand uit protest tegen de hoge kosten van het levensonderhoud en het gebrek aan een goed sociaal vangnet. Nu is het land echter verenigd: het maakt niet wat de kosten zijn, als de oorlog tegen Hamas maar wordt gewonnen.
Het is nog koffiedik kijken wat het uiteindelijke prijskaartje van deze strijd zal worden. Dat hangt onder meer af van de duur van de campagne en of er een grondoffensief komt. De vorige grote operatie in de Gazastrook, vier jaar geleden, duurde 22 dagen en ging gepaard met grondtroepen. Totale kosten: ¤750 miljoen.
Elk jaar stopt de regering zo’n ¤160 miljoen in een speciale oorlogspot, die alleen in tijden van crisis wordt aangebroken. Die pot is de afgelopen vier jaar onaangeroerd gebleven, dus men kan nog even vooruit. Komt er een grondoffensief, dan zal de bodem echter snel in zicht raken.
De huidige luchtcampagne is al duur. Zo kost een onbemand vliegtuigje $1500 per uur, een helikopter $5000 en een gevechtsvliegtuig $15.000. Een grondoffensief is echter nog kostbaarder. Er zijn nu al 40.000 reservisten opgeroepen. Dit aantal zal waarschijnlijk stijgen naar 75.000. De overheid betaalt ze zo’n ¤90 per dag en moet ze onder meer van voedsel voorzien. Een belangrijkere verliespost is dat zij niet actief kunnen zijn in het arbeidsproces.
De productie ondervindt nu al hinder. In het gebied dat dagelijks vanuit Gaza onder vuur wordt genomen, staan zo’n duizend fabrieken die niet op volle kracht meer draaien. Tal van andere bedrijven kunnen hun zaak tussen de luchtalarmen door ook maar moeilijk draaiende houden.
Er wordt nu al van uitgegaan dat deze campagne tot zeker ¤100 miljoen aan verloren productie zal leiden. Israëlische fabrikanten hadden bovendien kort voor de militaire operatie al gewaarschuwd voor banenverlies in het laatste kwartaal van dit jaar. Daardoor kan de werkloosheid stijgen van 6,7 naar 7,7%.
En het is afwachten wat het huidige conflict betekent voor de toeristenindustrie. Voor dit jaar wordt nog een recordaantal verwacht, ondanks crises aan bijna al Israëls grenzen. De vraag is of vakantiegangers blijven komen nu Tel Aviv en Jeruzalem voor het eerst in decennia onder vuur zijn genomen. Een veeg teken is dat een aantal grote luchtvaartmaatschappijen al heeft besloten zijn crews voorlopig niet meer in Tel Aviv onder te brengen.
Ondanks de wereldwijde crisis heeft de Israëlische economie, met een bbp van ¤190 miljard bijna 3,5 keer kleiner dan Nederland, zich de afgelopen jaren redelijk staande kunnen houden. Ook hier neemt de groei echter af, dit jaar neemt de economie nog maar met 3,3% toe.
Het is afwachten hoe de strijd de economie en de staatsfinanciën beïnvloedt. Een ding staat vast: naar geld wordt momenteel niet gekeken. De Iron Dome heeft al zo’n 300 Palestijnse raketten uit de lucht geschoten. Kosten: $20.000 per raket.

Ik aanbid niemand en veroordeel iedereen die geweld gebruikt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Niemand is hier fan van Hamas. Jij aanbidt echter het IDF, die hebben evenveel misdaden op hun naam staan.

Nee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Welke paljas verkoopt ze die fly-my-own-way raketten eigenlijk? Israel?

Yups. Beide schuldig. Palestijnen net een beetje meer omdat ze als jengelende kinderen niet van ophouden weten.quote:

Onzin.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik aanbid niemand en veroordeel iedereen die geweld gebruikt.
Jij ziet echter niet dat de Joden in Israël ook terreur meemaken. De mensen in Zuid-Israël leven al weken in schuilkelders voordat dit offensief begon.
Dit wordt echter hier niet gemeld, omdat deze mensen niet de zieligheidskaart spelen.

Dat ontken ik niet. Ik keur het ook niet goed. De moorddadige acties van de door jou zo geliefde Israëlisch keur ik ook af.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Komt hij weer
Jij ontkent volgens mij nog dat Hamas verantwoordelijk was voor bussen opblazen etc.?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |