Het is een bijna letterlijke definitie van propaganda inderdaad.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is allemaal propaganda wat die @#IDFSpokesperson tweet.
Snap je zelf toch ook wel, hoop ik?
Komt hij weerquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is allemaal propaganda wat die @IDFSpokesperson tweet.
Snap je zelf toch ook wel, hoop ik?
Want een opmerking over geheugenverlies is niet op de man spelen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Getuige deze opmerking is jouw taalkennis ondermaats.
Niemand is hier fan van Hamas. Jij aanbidt echter het IDF, die hebben evenveel misdaden op hun naam staan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Komt hij weer![]()
Jij ontkent volgens mij nog dat Hamas verantwoordelijk was voor bussen opblazen etc.?
Palestina terroriseert Israel.quote:
Nee dat beweer ik ook nergens. Imo is een hamaslid die actief raketten schiet NIET onschuldig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Aangezien Hamas geen officieel leger heeft, zijn daar per definitie alles slachtoffers onschuldig dus?![]()
Lekker makkelijk.
Wacht op weer een filmpje waar een palestijn voor dood speelt en 10 sec. later vrolijk opstaat
En een IDF'er die witte fosfor gooit op een speeltuin?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:24 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik ook nergens. Imo is een hamaslid die actief raketten schiet NIET onschuldig.
Femke heeft het Anja-virus opgelopen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:24 schreef Mylene het volgende:
Linkjes die ik heb gepost verwijzen niet goed. Misschien moet Femke zich eens verdiepen in de cijfers voordat ze maar wat roept.
http://www.unicef.org/nut(...)rition_EN_110309.pdf
http://en.wikipedia.org/w(...)nfant_mortality_rate
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy
Welke paljas verkoopt ze die fly-my-own-way raketten eigenlijk? Israel?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Palestina terroriseert Israel.
Net zo schuldig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En een IDF'er die witte fosfor gooit op een speeltuin?
bronquote:Hamas-conflict is klap voor Israëls economie
TEL AVIV – Verschillende Israëli’s staken zichzelf nog maar een paar maanden geleden in brand uit protest tegen de hoge kosten van het levensonderhoud en het gebrek aan een goed sociaal vangnet. Nu is het land echter verenigd: het maakt niet wat de kosten zijn, als de oorlog tegen Hamas maar wordt gewonnen.
Het is nog koffiedik kijken wat het uiteindelijke prijskaartje van deze strijd zal worden. Dat hangt onder meer af van de duur van de campagne en of er een grondoffensief komt. De vorige grote operatie in de Gazastrook, vier jaar geleden, duurde 22 dagen en ging gepaard met grondtroepen. Totale kosten: ¤750 miljoen.
Elk jaar stopt de regering zo’n ¤160 miljoen in een speciale oorlogspot, die alleen in tijden van crisis wordt aangebroken. Die pot is de afgelopen vier jaar onaangeroerd gebleven, dus men kan nog even vooruit. Komt er een grondoffensief, dan zal de bodem echter snel in zicht raken.
De huidige luchtcampagne is al duur. Zo kost een onbemand vliegtuigje $1500 per uur, een helikopter $5000 en een gevechtsvliegtuig $15.000. Een grondoffensief is echter nog kostbaarder. Er zijn nu al 40.000 reservisten opgeroepen. Dit aantal zal waarschijnlijk stijgen naar 75.000. De overheid betaalt ze zo’n ¤90 per dag en moet ze onder meer van voedsel voorzien. Een belangrijkere verliespost is dat zij niet actief kunnen zijn in het arbeidsproces.
De productie ondervindt nu al hinder. In het gebied dat dagelijks vanuit Gaza onder vuur wordt genomen, staan zo’n duizend fabrieken die niet op volle kracht meer draaien. Tal van andere bedrijven kunnen hun zaak tussen de luchtalarmen door ook maar moeilijk draaiende houden.
Er wordt nu al van uitgegaan dat deze campagne tot zeker ¤100 miljoen aan verloren productie zal leiden. Israëlische fabrikanten hadden bovendien kort voor de militaire operatie al gewaarschuwd voor banenverlies in het laatste kwartaal van dit jaar. Daardoor kan de werkloosheid stijgen van 6,7 naar 7,7%.
En het is afwachten wat het huidige conflict betekent voor de toeristenindustrie. Voor dit jaar wordt nog een recordaantal verwacht, ondanks crises aan bijna al Israëls grenzen. De vraag is of vakantiegangers blijven komen nu Tel Aviv en Jeruzalem voor het eerst in decennia onder vuur zijn genomen. Een veeg teken is dat een aantal grote luchtvaartmaatschappijen al heeft besloten zijn crews voorlopig niet meer in Tel Aviv onder te brengen.
Ondanks de wereldwijde crisis heeft de Israëlische economie, met een bbp van ¤190 miljard bijna 3,5 keer kleiner dan Nederland, zich de afgelopen jaren redelijk staande kunnen houden. Ook hier neemt de groei echter af, dit jaar neemt de economie nog maar met 3,3% toe.
Het is afwachten hoe de strijd de economie en de staatsfinanciën beïnvloedt. Een ding staat vast: naar geld wordt momenteel niet gekeken. De Iron Dome heeft al zo’n 300 Palestijnse raketten uit de lucht geschoten. Kosten: $20.000 per raket.
Ik aanbid niemand en veroordeel iedereen die geweld gebruikt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Niemand is hier fan van Hamas. Jij aanbidt echter het IDF, die hebben evenveel misdaden op hun naam staan.
Nee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Welke paljas verkoopt ze die fly-my-own-way raketten eigenlijk? Israel?
Yups. Beide schuldig. Palestijnen net een beetje meer omdat ze als jengelende kinderen niet van ophouden weten.quote:
Onzin.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik aanbid niemand en veroordeel iedereen die geweld gebruikt.
Jij ziet echter niet dat de Joden in Israël ook terreur meemaken. De mensen in Zuid-Israël leven al weken in schuilkelders voordat dit offensief begon.
Dit wordt echter hier niet gemeld, omdat deze mensen niet de zieligheidskaart spelen.
Dat ontken ik niet. Ik keur het ook niet goed. De moorddadige acties van de door jou zo geliefde Israëlisch keur ik ook af.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Komt hij weer![]()
Jij ontkent volgens mij nog dat Hamas verantwoordelijk was voor bussen opblazen etc.?
het wordt hier constant gemeldquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik aanbid niemand en veroordeel iedereen die geweld gebruikt.
Jij ziet echter niet dat de Joden in Israël ook terreur meemaken. De mensen in Zuid-Israël leven al weken in schuilkelders voordat dit offensief begon.
Dit wordt echter hier niet gemeld, omdat deze mensen niet de zieligheidskaart spelen.
Ja.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:26 schreef Ali_Baas het volgende:
Was femke niet die extreem-linkse politica die haar kinderen van een zwarte school haalde omdat haar kinderen werden gediscrimineerd?
En een Hamas lid die een raket afschiet die terugkomt?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:24 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik ook nergens. Imo is een hamaslid die actief raketten schiet NIET onschuldig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohnee, want als burgers slachtoffer zijn wijzen ze naar de duivelse Joden![]()
Ze terroriseren elkaar, lijkt me beter.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Palestina terroriseert Israel.
Een paar handen vol als ik het zo snel even doorlees, misschien nog geen 100 in totaal.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
de inzet is niet goed, daarom vallen er weinig slachtoffers
dit zijn bepaald geen prullenschieters in verhouding, zeker niet in deze aantallen
http://en.wikipedia.org/wiki/BM-21_Grad
rook makenquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:28 schreef De_Guidance het volgende:
Wat is precies het doel van witte fosfor op een speeltuin ?
Welke raket-installatie schakel je daarmee uit?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En een Hamas lid die een raket afschiet die terugkomt?Jij bent vooralsnog de enige hier die die , overigens trieste , term gebruikt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohnee, want als burgers slachtoffer zijn wijzen ze naar de duivelse Joden
flinke handen ...quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Een paar handen vol als ik het zo snel even doorlees, misschien nog geen 100 in totaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |