abonnement Unibet Coolblue
pi_119404957


Introductie
De dramaserie Boardwalk Empire wordt vanaf 2010 in de VS uitgezonden door HBO in HD1080. In Nederland wordt Boardwalk Empire door BNN (Nederland 3) uitgezonden.

Boardwalk Empire
De serie speelt zich af in het Amerika van de jaren 20 van de vorige eeuw. Atlantic City, een stadje dat als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in korte tijd uit tot de bakermat van corruptie, gokken en prostitutie..

Het verhaal van Boardwalk Empire is dan ook grotendeels op de waarheid gebaseerd. De serie draait vooral om Enoch 'Nucky' Thompson, de extreem corrupte treasurer oftewel penningmeester van Altantic City, die met zijn functie de meeste macht in handen heeft.


Boardwalk Empire-hoofdpersonen

Enoch 'Nucky' Thompson

De machtige en corrupte Atlantic City-treasurer.

Margaret Thompson

Ierse immigrante, getrouwd met Nucky. Voorheen Margaret Schroeder

James 'Jimmy' Darmody

Eerste Wereldoorlog-veteraan en voormalig protégé van Nucky.

Nelson Van Alden

Een zwaar christelijke voormalige Federal Prohibition-agent, tegenwoordig op de vlucht voor zijn voormalige collega's.

Elias 'Eli' Thompson

Voormalige sheriff van Atlantic County en Nucky's jongere broer.

Louis 'The Commodore' Kaestner

Nucky's voorganger in Altantic City en vader van Jimmy

Gillian Darmody

Professioneel danseres en moeder van Jimmy.

Lucy Danziger

Een temperamentvolle voormalig professioneel Ziegfeld Follies-danseres.

Al Capone

Een ietwat gestoorde gangster uit Chicago.

Richard Harrow

Eerste Wereldoorlog-veteraan.

Chalky White

De onofficiële burgemeester van de zwarte gemeenschap in Atlantic City.

Arnold Rothstein

Een machtige en intelligente gangster uit New York.

Charles 'Lucky' Luciano

Siciliaans-Amerikaanse gangster en ambitieuze zakenpartner van Rothstein.

Manny 'Munya' Horvitz

Slager, Jood en gangster uit Philadelphia waar niet mee te spotten valt.

Topicreeks
Boardwalk Empire

Links
Officiële site: http://www.hbo.com/boardwalk-empire
IMDb: Boardwalk Empire (TV Series 2010– ) - IMDb
TV.com: http://www.tv.com/boardwalk-empire/show/75748/summary.html
List of Boardwalk Empire episodes: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boardwalk_Empire_episodes
Wikipedia NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boardwalk_Empire
Wikipedia EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Boardwalk_Empire
Conscience do cost.
pi_119405013
En (mijn) laatste post

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Zeer goed mogelijk. Ook met oog op de korte ontmoeting tussen Rosetti en Harrow in Gillian's hoerenhuis. Gyp tegen Gillian na de meet: "Use him to scare the rats away"?

En dan zal je zien dat Harrow op de één of andere manier manier de Italiaanse 'rats' away scared binnenkort :+
Conscience do cost.
  maandag 19 november 2012 @ 21:45:23 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119405410
De rechterhand van Rosetti lijkt me ook ineens een stuk gewilliger om Nucky te helpen
Ok stelletje hokboeren
pi_119407943
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 21:45 schreef padlarf het volgende:
De rechterhand van Rosetti lijkt me ook ineens een stuk gewilliger om Nucky te helpen
Ja, diens loyaliteit is ook twijfelachtig geworden, ondanks alle goede zorgen van Gyp.
anonieme razernist
pi_119408005
Slimme gast die Gaston Means, verdient gewoon 80k zonder zelf iets te doen
pi_119408560
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:26 schreef BasvB het volgende:
Slimme gast die Gaston Means, verdient gewoon 80k zonder zelf iets te doen
Zag hem toevallig vandaag op reddit voorbij komen. Veelzijdig acteur die Stephen Root:

http://imgur.com/a/VwkcT
Conscience do cost.
pi_119409255
Twisty! ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 november 2012 @ 22:49:51 #8
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_119409290
Had verwacht dat ze Owen wel meer zouden toetakelen, maar dat was voor het verhaal misschien wat minder praktisch :P
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 20 november 2012 @ 04:00:09 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119415268
Ik weet niet of iemand dit al gepost heeft, maar voor de BE-nerds onder ons:

Verklarend interview van acteur die Owen Slater speelt wat een en ander meer duidt:
http://www.hbo.com/boardw(...)iew/charlie-cox.html

Vraag en antwoord Steve Buscemi over zijn rol als Nucky in BE:
http://connect.hbo.com/ev(...)ive-q-steve-buscemi/

Owen :'(
  dinsdag 20 november 2012 @ 04:04:12 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119415278
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb het nog even op me in laat werken, maar dit is toch wel een geniale twist hoor. Net nu iedereen een beetje klaar was met het personage Margareth en ook hier de nodige irritatie werd geuit over haar doen en laten gebeurt haar dit en wordt ze ineens weer compleet in het middelpunt van de serie gezet. Echt prachtig ook hoe je als kijker getuige bent van de totale onwetendheid waarmee Nucky zijn vrouw ineen ziet storten bij het zien van Owen, alsof de kijker dat geheim voor eens en altijd met haar mee zal dragen. De hele opbouw naar het einde van deze episode deed me overigens sterk aan scènes uit the Godfather denken; het spelletje van macht en bedrog dat er door diverse partijen wordt gespeeld, de meetings om een en ander te bekokstoven. Dit nadert het niveau van the Sopranos met rasse schreden.
O, ik denk dat hij het inmiddels wel doorheeft :')
  dinsdag 20 november 2012 @ 04:05:23 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119415280
Zal Nucky Margaret's en Owen's love child gaan opvoeden wel of niet? Nobody knows...
  dinsdag 20 november 2012 @ 04:13:27 #12
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119415295
Zat er dik in dat Owen uit de serie zou vliegen. Hem laten vertrekken met Margaret is ondenkbaar, het volgende seizoen doorgaan met Owen & Margaret relatie zou saai en langdradig zijn, dan is het enige scenario nog over dat Owen dood gaat (want je laat niet iemand saai de trein pakken als je ook een shocking scène kan maken).

Wat is die Means toch ook een geweldig personage, de manier hoe hij praat en handelt is zo geweldig geacteerd.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_119416793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 04:13 schreef Keyos het volgende:
(...)

Wat is die Means toch ook een geweldig personage, de manier hoe hij praat en handelt is zo geweldig geacteerd.
Hij is irritant goed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:26:16 #14
67174 Dos37
Come on Twente
pi_119416894
Ik vind hem ook geweldig, was ook bang dat die kerel hem ging doodschieten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_119416937
Ik moet toegeven dat ik die verhaallijn wel enigszins vaag blijf vinden. Ik snap dat het om corruptie gaat binnen de hogere kringen van de politieke macht en dat Nucky er baat bij heeft dat sommige figuren daarin verdwijnen om zijn eigen hachje te redden, maar waar het verder nu heen moet met die personages is me wat onduidelijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119417388
heerlijke ep _O_
Jammer van Owen maar idd, hem met Margaret laten vertrekken is ook geen optie maar om hem zo opeens in die doos te zien was ook een wtf-momentje

En Rosetti maakt echt vrienden ja, ook echt slim om bij elk foutje meteen iemand in te graven en de kop in puin te slaan :D

Maar Nucky doet er dit seizoen ook werkelijk alles aan om iedereen tegen zich in het harnas te jagen. Nu gaat zelfs Chalky voor problemen zorgen
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:00:43 #17
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119417494
Psychopaat Rosetti is nu mijn favoriete personage (samen met Van Alden), die zal ook nog wel ellendig aan zijn einde komen. Like a boss:

  dinsdag 20 november 2012 @ 10:26:41 #18
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119418027
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik moet toegeven dat ik die verhaallijn wel enigszins vaag blijf vinden. Ik snap dat het om corruptie gaat binnen de hogere kringen van de politieke macht en dat Nucky er baat bij heeft dat sommige figuren daarin verdwijnen om zijn eigen hachje te redden, maar waar het verder nu heen moet met die personages is me wat onduidelijk.
Ik heb het idee dat ze met Boardwalk Empire niet alleen het verhaal van Nucky en consorten willen vertellen, maar dat ze tegelijkertijd een beeld van die tijd uit willen dragen. Dat is mijns inziens ook de functie van al die zijlijnen. Je hebt al die gehavende soldaten die terugkeren uit de oorlog (Richard), de moeilijke positie van negers (Chalky) en vrouwen (Margaret in het ziekenhuis) etc. En uiteraard corruptie en bootlegging en dat soort dingen.
Ok stelletje hokboeren
pi_119418108
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:00 schreef Saucerian het volgende:
Psychopaat Rosetti is nu mijn favoriete personage (samen met Van Alden), die zal ook nog wel ellendig aan zijn einde komen. Like a boss:

[ afbeelding ]
van Alden is ook lekker bezig, drank verkopen terwijl hij in een vorig leven juist de grootste anti alcohol freak was _O-

Zie het nog wel gebeuren dat hij voor Capone gaat werken en hem dan als muscle meeneemt naar Nucky :|W
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:32:20 #20
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_119418150
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 04:13 schreef Keyos het volgende:
Zat er dik in dat Owen uit de serie zou vliegen. Hem laten vertrekken met Margaret is ondenkbaar, het volgende seizoen doorgaan met Owen & Margaret relatie zou saai en langdradig zijn, dan is het enige scenario nog over dat Owen dood gaat (want je laat niet iemand saai de trein pakken als je ook een shocking scène kan maken).
Lekker series kijken als je alles van te voren zo gaat beredeneren.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_119418160
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:30 schreef planethugo het volgende:

[..]

van Alden is ook lekker bezig, drank verkopen terwijl hij in een vorig leven juist de grootste anti alcohol freak was _O-

Zie het nog wel gebeuren dat hij voor Capone gaat werken en hem dan als muscle meeneemt naar Nucky :|W
Het leek erop alsof hij Capone kon afbetalen met informatie, anders is hij tamelijk genaaid met schulden aan O'Banion en Capone.
anonieme razernist
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:33:12 #22
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_119418169
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:30 schreef planethugo het volgende:

[..]

van Alden is ook lekker bezig, drank verkopen terwijl hij in een vorig leven juist de grootste anti alcohol freak was _O-

Zie het nog wel gebeuren dat hij voor Capone gaat werken en hem dan als muscle meeneemt naar Nucky :|W
Toen ik die scene zag, mistte ik Capone eigenlijk wel.

Tijd voor een spin-off :9
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_119418199
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:33 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Toen ik die scene zag, mistte ik Capone eigenlijk wel.

Tijd voor een spin-off :9
Welke scene?
anonieme razernist
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:34:48 #24
67174 Dos37
Come on Twente
pi_119418202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:33 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Toen ik die scene zag, mistte ik Capone eigenlijk wel.

Tijd voor een spin-off :9
Absoluut ik zit elke keer te wachten op de Capone storyline, eigenlijk al vanaf het moment dat ie in de serie verscheen en zich voorstelde aan Darmody.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:54:11 #25
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119420376
Capone _O_!
Owen :o?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_119420779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:33 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Toen ik die scene zag, mistte ik Capone eigenlijk wel.

Tijd voor een spin-off :9
ik juich t toe :)

wel jammer dat Capone steeds maar kort voorkomt. Hopelijk komt hij vaker in beeld als hij het overneemt van Torio
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:45:00 #27
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119430753
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:07 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik juich t toe :)

wel jammer dat Capone steeds maar kort voorkomt. Hopelijk komt hij vaker in beeld als hij het overneemt van Torio
Het zou mij niets verbazen als ze besluiten dit in het volgende seizoen te gaan doen. Je ziet duidelijk dat het Torrio niet heel veel meer boeit, Al Capone is te interessant om maar zo klein te behandelen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_119431557
Schokkend dat Owen dood is.

Het wordt nu wel tijd dat Nucky die Rosetti met een meesterplan gaat verslaan ^O^.
Amen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:07:07 #29
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119431669
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:04 schreef Jivis het volgende:
Schokkend dat Owen dood is.

Het wordt nu wel tijd dat Nucky die Rosetti met een meesterplan gaat verslaan ^O^.
NEIN!!! Rosetti moet door naar seizoen 4 :Y .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:11:51 #30
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119431847
Ben ik de enige die Owen er trouwens mooi bij vond liggen in zijn kist? Zelfs dood is die gozer knap O+

Met zijn mooie ogen *; :9~

Ik vind trouwens nog steeds dat ze de spanning van ontdekking door Nucky langer hadden kunnen uitwerken, dit voelt een beetje als een halfslachtige ontdekking. O hij is toch al dood, dus er hoeft sowieso geen strijd meer te zijn tussen Owen en Nucky. Sowieso hebben we haast geen seksscenes gehad, alleen maar dat gewauwel over Ierland.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:12:45 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119431882
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:07 schreef Keyos het volgende:

[..]

NEIN!!! Rosetti moet door naar seizoen 4 :Y .
Ehm alsjeblieft niet, ik vind die overgeacteerde gozer hoogst irritant :{w
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:14:57 #32
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119431965
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ehm alsjeblieft niet, ik vind die overgeacteerde gozer hoogst irritant :{w
Dan verschillen wij van mening ;) . Ik denk dat het ook puur een kwestie is van de persoonlijke smaak. Zo vind ik dit seizoen episch en van The Sopranos kwaliteit, terwijl een ander juist seizoen 1/2 beter vind. Zal wel komen doordat ik een fan ben van The Sopranos aanpak en het nu meer die richting op gaat.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:17:15 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119432070
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef Keyos het volgende:

[..]

Dan verschillen wij van mening ;) . Ik denk dat het ook puur een kwestie is van de persoonlijke smaak. Zo vind ik dit seizoen episch en The Sopranos kwaliteit, terwijl een ander juist seizoen 1/2 beter vond. Zal wel komen doordat ik een fan ben van The Sopranos aanpak en het nu meer die richting op gaat.
Ja en ik ben meer een fan van de serie als tentoonstelling van die tijd, en meer het psychische aspect van een gezin hebben/willen en tegelijkertijd in de criminaliteit zitten.

Sowieso vind ik dat nu personages veel te snel weer uit de serie worden geschreven. Er blijven haast geen leuke personages meer over zo. Iemand daagt Nucky uit, pats boem, kogel door zijn hoofd. Zogenaamd heel dramatisch maar te veel moorden wordt ook saai. We gaan nu van moord naar moord.

En de hele verhaallijn van introductie van personages aan het begin van het seizoen, Nucky laat steken vallen, Nucky bijna dood, anderen worden vermoord in laatste aflevering vind ik een beetje voorspelbaar worden :O

Ik hoop dus dat ze volgend seizoen een nieuw concept gaan bedenken waardoor elk nieuw seizoen niet een herhaling van zetten wordt.
pi_119432118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:07 schreef Keyos het volgende:

[..]

NEIN!!! Rosetti moet door naar seizoen 4 :Y .
Absoluut een erg tof personage, maar er zit weinig toekomst in denk ik :P. Het is òf Rosetti òf Nucky en Nucky is nu eenmaal het hoofdpersonage van de serie.
Amen.
pi_119432194
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:17 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja en ik ben meer een fan van de serie als tentoonstelling van die tijd, en meer het psychische aspect van een gezin hebben/willen en tegelijkertijd in de criminaliteit zitten.

Sowieso vind ik dat nu personages veel te snel weer uit de serie worden geschreven. Er blijven haast geen leuke personages meer over zo. Iemand daagt Nucky uit, pats boem, kogel door zijn hoofd. Zogenaamd heel dramatisch maar te veel moorden wordt ook saai. We gaan nu van moord naar moord.

En de hele verhaallijn van introductie van personages aan het begin van het seizoen, Nucky laat steken vallen, Nucky bijna dood, anderen worden vermoord in laatste aflevering vind ik een beetje voorspelbaar worden :O

Ik hoop dus dat ze volgend seizoen een nieuw concept gaan bedenken waardoor elk nieuw seizoen niet een herhaling van zetten wordt.
Het is gewoon erg realistisch. In dat gangsterwereldje ben je nu eenmaal je leven niet zeker en is de gemiddelde levensduur vaak erg kort :P. Ik vind dit seizoen absoluut het beste.
Amen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:24:04 #36
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119432383
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:18 schreef Jivis het volgende:

[..]

Absoluut een erg tof personage, maar er zit weinig toekomst in denk ik :P. Het is òf Rosetti òf Nucky en Nucky is nu eenmaal het hoofdpersonage van de serie.
Ik ben er ook bang voor dat hij niet naar het nieuwe seizoen gaat, wat wel zo is is dat Nucky steeds zwakker begint te worden natuurlijk, misschien wel zodanig zwak dat het onverstandig is om nog een move te doen op Rosetti of Masseria.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:17 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja en ik ben meer een fan van de serie als tentoonstelling van die tijd, en meer het psychische aspect van een gezin hebben/willen en tegelijkertijd in de criminaliteit zitten.

Sowieso vind ik dat nu personages veel te snel weer uit de serie worden geschreven. Er blijven haast geen leuke personages meer over zo. Iemand daagt Nucky uit, pats boem, kogel door zijn hoofd. Zogenaamd heel dramatisch maar te veel moorden wordt ook saai. We gaan nu van moord naar moord.

En de hele verhaallijn van introductie van personages aan het begin van het seizoen, Nucky laat steken vallen, Nucky bijna dood, anderen worden vermoord in laatste aflevering vind ik een beetje voorspelbaar worden :O

Ik hoop dus dat ze volgend seizoen een nieuw concept gaan bedenken waardoor elk nieuw seizoen niet een herhaling van zetten wordt.
Op een gegeven moment raken de personages op natuurlijk, als dat dat maar compenseren met andere interessante verhaallijnen. Zoals eerder aangegeven vond ik de verhaallijn van Jimmy totaal oninteressant omdat het een zeer psychisch zwak persoon was die zich liet beïnvloeden door een manipulatieve moeder, dat vond ik gewoon compleet retarded wat dus mijn interesse in een personage verminderd.

Ook was hij onzeker over alles wat hij deed, sta eens gewoon op voor je zaak zonder gedoe.

Ik vind familiebanden ook belangrijk, zo vind ik de Harrow verhaallijn ook interessant genoeg en heb ik in The Sopranos de familie niet als hinderlijk ervaren (je kan niet alleen maar de gangsters in beeld brengen), het moet echter niet te zeikerig worden.

Zoals hierboven aangegeven is het ook onrealistisch om zonder doden het seizoen door te gaan. Er moet gewoon af en toe een personage eruit in dit wereldje en daar moet dan een ander voor terugkomen of een bestaand personage belangrijker worden. In The Sopranos stierven de personages bij bosjes en kwamen er weer andere geweldige mensen voor terug, Boardwalk doet nu datzelfde.

In de vorige 2 seizoenen zaten in mijn ogen gewoon teveel 'zeik personages', daarom spreken gangsters in series mij veel meer aan, de échte gangsters laten zich niet beïnvloeden door hun moeder (hoi Jimmy).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_119432869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:17 schreef Mishu het volgende:

[..]

... en meer het psychische aspect van een gezin hebben/willen en tegelijkertijd in de criminaliteit zitten.

dan ben je een van de weinige denk ik. Margaret mag er voor mij ook zsm uit
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:38:10 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119432950
Het mooie aan deze serie vind ik juist dat het zo compleet is. Het is niet alleen maar maffia-gezeik. Dat zou ik uitermate saai vinden. Alles wordt uitgediept, ook de dingen die op het eerste gezicht onbelangrijk lijken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119433334
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:24 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor dat hij niet naar het nieuwe seizoen gaat, wat wel zo is is dat Nucky steeds zwakker begint te worden natuurlijk, misschien wel zodanig zwak dat het onverstandig is om nog een move te doen op Rosetti of Masseria.
Hij heeft niet veel keus denk ik.
Amen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:27:06 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119434852
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:24 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor dat hij niet naar het nieuwe seizoen gaat, wat wel zo is is dat Nucky steeds zwakker begint te worden natuurlijk, misschien wel zodanig zwak dat het onverstandig is om nog een move te doen op Rosetti of Masseria.

[..]

In de vorige 2 seizoenen zaten in mijn ogen gewoon teveel 'zeik personages', daarom spreken gangsters in series mij veel meer aan, de échte gangsters laten zich niet beïnvloeden door hun moeder (hoi Jimmy).
Gangsters waren anders ook gewoon vaak fucked up mensen met moeder-issues. Bijv. psychopaten die een meisje vermoorden en verkrachten doen dat ook vaak omdat ze een hekel aan hun moeder hebben.

Ik hoop trouwens ook dat er in het volgende seizoen weer meer 'mooie' scenes komen van de boardwalk enzo, alles is zo donker momenteel. Ik vond dat eerste seizoen heel verfrissend wat betreft de intro en de scenes op de boardwalk waarbij mensen in het zonnetje aan het strollen waren. Nu dient de boardwalk slechts als assasination-punt.
pi_119437131
Rosetti is een beetje een eendimensionaal voorspelbaar personage vind ik. Entertainend weliswaar, maar met weinig toekomst. Het is leuk om een echte schurk te hebben, maar eigenlijk ook wel makkelijk. Wie zat er niet te wachten totdat die schipperszoon doodgeslagen zou worden?
Capone daarentegen wordt niet enkel als een lompe bruut neergezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 20-11-2012 20:33:20 ]
anonieme razernist
pi_119440750
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:37:46 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119441241
Meer showbusiness zou ook wel leuk zijn, dansende flappers ofzo. Maar ik denk dat dat met die negro-tent wel goed komt, exotische dames waren toen heel erg in. ^O^
pi_119442110
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:37 schreef Mishu het volgende:
Meer showbusiness zou ook wel leuk zijn, dansende flappers ofzo. Maar ik denk dat dat met die negro-tent wel goed komt, exotische dames waren toen heel erg in. ^O^
Dansende wat?
anonieme razernist
  dinsdag 20 november 2012 @ 22:22:29 #45
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119446999
Flappergirls, het type meiden uit die tijd die losbandig waren met hun morele regels en dergelijke. Zo'n beetje alle dansers in Gillian's club kon je zo wel noemen denk ik, al waren het denk ik vooral toch wat rijkere dames, bijv. Lucy of miss Kent.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flapper
When all else fails, you always have delusion.
pi_119447213
Haha, ik kende die term helemaal niet, grappig.
Overigens, als je dat wilt zie kijk je maar lekker een musical :( .
anonieme razernist
pi_119450153
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Gangsters waren anders ook gewoon vaak fucked up mensen met moeder-issues. Bijv. psychopaten die een meisje vermoorden en verkrachten doen dat ook vaak omdat ze een hekel aan hun moeder hebben.

Sopranos al gezien? :P
  woensdag 21 november 2012 @ 07:48:21 #48
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119454159
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:26 schreef NoCigar het volgende:
Haha, ik kende die term helemaal niet, grappig.
Overigens, als je dat wilt zie kijk je maar lekker een musical :( .
Vind het anders wel een leuk fenomeen uit die tijd. Is toch leuk om terug te zien in de serie?
When all else fails, you always have delusion.
pi_119455418
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:48 schreef Mirel het volgende:

[..]

Vind het anders wel een leuk fenomeen uit die tijd. Is toch leuk om terug te zien in de serie?
In seizoen 1 en 2 hebben we dit eigenlijk al meer dan genoeg gehad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 21 november 2012 @ 10:14:30 #50
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119456393
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:20 schreef planethugo het volgende:

[..]

Sopranos al gezien? :P
Nee?

Sowieso komen er al heel veel flappers voor in de serie want Billy Kent was bijvoorbeeld ook typisch een flapper. Een jonge vrijgevochten meid met de typerende kleding. Zij was puur bedoeld om die ontwikkeling zichtbaar te maken...

Veel Amerikanen krijgen dit wel bij geschiedenis omdat het typerend is voor Amerika in die tijd :)
  woensdag 21 november 2012 @ 10:16:50 #51
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119456450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In seizoen 1 en 2 hebben we dit eigenlijk al meer dan genoeg gehad.
In seizoen 1 en 2 waren het andere soort showgirls, ook flappers maar van een vroegere periode. Het ontwikkelt mee, flappers werden meer jongensachtig en dergelijke.
pi_119456670
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

In seizoen 1 en 2 waren het andere soort showgirls, ook flappers maar van een vroegere periode. Het ontwikkelt mee, flappers werden meer jongensachtig en dergelijke.
Niet echt jongensachtig, meer uitgesproken qua mening, kleding en de positie van de vrouw binnen de maatschappij (ook op seksueel gebied). Margareth is dan ook een van de grootste voorbeelden van een flapper wat mij betreft, maar ook Billy Kent was een heel goed voorbeeld van de flamboyante levensstijl van vrouwen toentertijd.



Verder hebben we natuurlijk Lucy Danzinger gehad:



[ Bericht 11% gewijzigd door Jor_Dii op 21-11-2012 10:33:26 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119456928
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee?

Sowieso komen er al heel veel flappers voor in de serie want Billy Kent was bijvoorbeeld ook typisch een flapper. Een jonge vrijgevochten meid met de typerende kleding. Zij was puur bedoeld om die ontwikkeling zichtbaar te maken...

Veel Amerikanen krijgen dit wel bij geschiedenis omdat het typerend is voor Amerika in die tijd :)
Tony Soprano heeft nogal mama issues en praat daar meer dan eens over met zijn psychiater en dat speelt ook een grote rol in de serie. Kortom, als je hier van houdt dan raad ik je met klem The Sopranos aan

Sowieso raad ik iedereen The Sopranos aan, maar dat terzijde :)
pi_119457212
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:20 schreef planethugo het volgende:

[..]

Sopranos al gezien? :P
_O-
Heb er eentje een mama issue is Tony het wel ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119457827
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O-
Heb er eentje een mama issue is Tony het wel ja.

_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 21 november 2012 @ 15:05:52 #56
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119465814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet echt jongensachtig, meer uitgesproken qua mening, kleding en de positie van de vrouw binnen de maatschappij (ook op seksueel gebied). Margareth is dan ook een van de grootste voorbeelden van een flapper wat mij betreft, maar ook Billy Kent was een heel goed voorbeeld van de flamboyante levensstijl van vrouwen toentertijd.

[ afbeelding ]

Verder hebben we natuurlijk Lucy Danzinger gehad:

[ afbeelding ]

Er zat ook echt een deel 'jongensachtig' bij hoor, want ze zijn vernoemd naar de schoenen die ze vaak droegen, bijna een soort kistjes die een flap geluid maakten. Dacht ik. En het waren vaak oorspronkelijk tienermeisjes die nog een beetje tomboy en ondeugendheid in zich hadden voordat ze 'echte vrouw' werden.

Margaret is duidelijk geen flapper omdat ze zich toch constant manouvreert binnen het conservatieve regime, ook is ze zo van het moederschap enzo. Ze probeert wel af en toe invloed uit te oefenen, maar dit doet ze op een erg tradtionele manier, door bijv. in te spelen op de zwaktes van de man. Mannen accepteerden dat, omdat ze dan bijvoorbeeld er een draai aan gaf. Zie voorbeeld seizoen 2 als ze zegt dat ze geld wilt geven aan de kledingwinkel op de boardwalk zogenaamd 'because she wants to look pretty', en hij zou toch niet willen dat zij er niet mooi uitziet? *wink* *wink*. Dus zij speelt het meer op de ouderwetse manier.

Flappers waren echt openlijk ondeugend en cultiveerden dit gedrag.

In seizoen 1 en 2 hadden ze ook nog andere meer traditionele victoriaanse kleding en sinds seizoen 2 en 3 zijn ze overgestapt op die flapperjurken dus.
pi_119468338
Je gaat een beetje voorbij aan het feit dat Flappers symbool stonden voor zoveel meer dan ondeugend zijn en openlijk seksueel gedrag vertonen. Het waren de First Wave feminists, de eerste vrouwen die opkwamen voor hun mening en hun lijf. In die zin is Margareth dus wel degelijk een typisch voorbeeld van een flapper te noemen. Flapper komt overigens onterecht van het woord dat de schoenen zouden produceren, dus dat heeft er ook niets mee te maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 22 november 2012 @ 07:42:16 #58
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119493332
Zelf blijf ik er bij dat Margaret meer hoort bij de christelijke feministen van de Temperance Movement, dat is toch iets anders. Andere sfeer, andere manier van doen.
pi_119493423
Who gives a shit :@.
Amen.
pi_119493825
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 07:59 schreef Jivis het volgende:
Who gives a shit :@.
Als het je niet interesseert, ga dan lekker naar ONZ :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 22 november 2012 @ 08:47:21 #61
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119493884
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 07:59 schreef Jivis het volgende:
Who gives a shit :@.
Ik niet. >:O Ik ben naar ONZ :D
Ok stelletje hokboeren
pi_119494281
quote:
Tony: It's more like a hotel by Captain Teebs.
Livia: Who's he?
Tony: A captain who owns luxury hotels or something. I don't know.
_O- _O- _O-

de humor is toch wel een groot verschil met Boardwalk Empire, Nucky kan volgens mij zelf niet eens lachen
  donderdag 22 november 2012 @ 11:33:05 #63
177948 Daskaar
cake or death?
pi_119497551
dus whatshisface is dood, wat was ie ook alweer aan t doen en waarom is ie dood? was wel heftig m te zien in die doos..
pi_119497652
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:33 schreef Daskaar het volgende:
dus whatshisface is dood, wat was ie ook alweer aan t doen en waarom is ie dood? was wel heftig m te zien in die doos..
Naar Chicago voor hulp, dacht ik.
Amen.
pi_119497753
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:36 schreef Jivis het volgende:

[..]

Naar Chicago voor hulp, dacht ik.
Nee, Nucky gaf Owen opdracht om Joe Masseria om te leggen in het badhuis. Dat is dus behoorlijk mis gegaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119497868
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, Nucky gaf Owen opdracht om Joe Masseria om te leggen in het badhuis. Dat is dus behoorlijk mis gegaan.
idd, Nucky vond het plan wat te makkelijk klinken maar Owen merkte op dat het beter met een klein team kon gebeuren dan met een leger

En Masseria was natuurlijk getipt door Luciano dat Nucky achter hem aan ging
  donderdag 22 november 2012 @ 11:50:33 #67
177948 Daskaar
cake or death?
pi_119498113
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, Nucky gaf Owen opdracht om Joe Masseria om te leggen in het badhuis. Dat is dus behoorlijk mis gegaan.
Jaaa, masseria idd! thanks!
volgende week de finale?
nucky zit in de shit hee!!
echt goeie opbouw dit seizoen!

maar wanneer wordt van alden nou es de badass dat ie is?
pi_119498131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:50 schreef Daskaar het volgende:

[..]

Jaaa, masseria idd! thanks!
volgende week de finale?
nucky zit in de shit hee!!
echt goeie opbouw dit seizoen!

maar wanneer wordt van alden nou es de badass dat ie is?
Nee, nog twee dacht ik.

Van Alden kan enge dingen met z'n ogen trouwens :P.
Amen.
  donderdag 22 november 2012 @ 14:43:10 #69
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119503238
Wat gaat t allemaal lekker snel en hard nu Jimmy uit de serie is haha
Ik denk dat Richard nu door Nucky wordt aangetrokken om Owen te vervangen.. zou t wel heel mooi vinden als hij weer een wat prominentere rol krijgt..
Hij heeft iets koels en onverzettelijks over zich.. meer dan Owen imo..
  donderdag 22 november 2012 @ 14:48:30 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119503442
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:43 schreef Loserkid het volgende:
Wat gaat t allemaal lekker snel en hard nu Jimmy uit de serie is haha
Ik denk dat Richard nu door Nucky wordt aangetrokken om Owen te vervangen.. zou t wel heel mooi vinden als hij weer een wat prominentere rol krijgt..
Hij heeft iets koels en onverzettelijks over zich.. meer dan Owen imo..
Nouja, ongeacht zijn dood wist Owen ook wel het belang van een koele kamikaze moord op IRA manier. Bij de IRA moesten ze ook in het geheim en onzichtbaar handelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mishu op 22-11-2012 15:05:43 ]
  donderdag 22 november 2012 @ 15:01:27 #71
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119503825
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nouja, ongeacht zijn dood wist Owen ook wel het belang van een koele kamikaze moorde op IRA manier. Bij de IRA moesten ze ook in het geheim en onzichtbaar handelen.
Kamikaze moorden?
Maar ik weet niet.. zoals Richard tegenover die man stond die Jimmy's kind vast hield en zei let him go or i'll kill you.. als Richard t zou zeggen zou ik loslaten.. Owen zou ik uitlachen.
(ik ben niet zo goed in namen onthouden ;))
  donderdag 22 november 2012 @ 15:05:21 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119503934
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:01 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Kamikaze moorden?
Maar ik weet niet.. zoals Richard tegenover die man stond die Jimmy's kind vast hield en zei let him go or i'll kill you.. als Richard t zou zeggen zou ik loslaten.. Owen zou ik uitlachen.
(ik ben niet zo goed in namen onthouden ;))
Ja de, Ieren voerden destijds in Engeland gewoon een guerrila oorlog.

En dat gedrag van Richard komt ook gewoon omdat Richard ook gewoon scarred for life is, en sowieso aan de foto's te zien in een klein autistisch kutdorp opgroeide.
  donderdag 22 november 2012 @ 15:08:53 #73
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119504016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 07:42 schreef Mishu het volgende:
Zelf blijf ik er bij dat Margaret meer hoort bij de christelijke feministen van de Temperance Movement, dat is toch iets anders. Andere sfeer, andere manier van doen.
Welke studie doe je?
  donderdag 22 november 2012 @ 15:09:23 #74
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119504028
Heb het puur over uitstraling, niet over zijn biografie of karakter verder... hij is veel koeler.. Owen had toch iets zenuwachtigs over zich vond ik...
Over karakter gesproken, owen heeft sowieso een dubbele agenda.. geen loyaal persoon..
Eerst in Ierland weten dat die leider vermoord zou worden.. nu Nucky zn vrouw naaien en haar meenemen.. Richard is juist super loyaal, vandaar dat hij Munya dood schoot..
  donderdag 22 november 2012 @ 15:10:22 #75
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119504044
Verkeerde knop..
  donderdag 22 november 2012 @ 15:10:51 #76
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119504055
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:08 schreef Saucerian het volgende:

[..]

Welke studie doe je?
Geen geschiedenis in ieder geval ;)
  donderdag 22 november 2012 @ 15:12:02 #77
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119504084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:10 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geen geschiedenis in ieder geval ;)
Aaaw vertel eens. Desnoods pm.
  donderdag 22 november 2012 @ 15:12:32 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119504097
quote:
16s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:12 schreef Saucerian het volgende:

[..]

Aaaw vertel eens. Desnoods pm.
Waarom is het aan de orde?
  donderdag 22 november 2012 @ 15:14:33 #79
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119504146
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

Waarom is het aan de orde?
Ik ben gewoon benieuwd hoe het komt dat je van flappers, show girls etc. weet.
  donderdag 22 november 2012 @ 15:23:14 #80
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119504362
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:14 schreef Saucerian het volgende:

[..]

Ik ben gewoon benieuwd hoe het komt dat je van flappers, show girls etc. weet.
Ehm van kinds af aan ziekelijke interesse in nutteloze kennis? Veel op wikipedia zitten enzo. Als ik iets zie wil ik altijd weten hoe het zit.
  donderdag 22 november 2012 @ 15:30:49 #81
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119504581
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ehm van kinds af aan ziekelijke interesse in nutteloze kennis? Veel op wikipedia zitten enzo. Als ik iets zie wil ik altijd weten hoe het zit.
Ach zo. Trouwens ik heb exact dezelfde badeend als uit jouw avatar. :o Over nutteloze informatie gesproken...
pi_119504640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:30 schreef Saucerian het volgende:

[..]

[..]

Ach zo. Trouwens ik heb exact dezelfde badeend als uit jouw avatar. :o
volgens mij is de eerste link in de sig van Mishu wat voor jou :')
  donderdag 22 november 2012 @ 15:33:51 #83
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119504661
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:33 schreef planethugo het volgende:

[..]

volgens mij is de eerste link in de sig van Mishu wat voor jou :')
Want?
  donderdag 22 november 2012 @ 15:36:04 #84
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119504741
Kan t weer gewoon over BE gaan?
  donderdag 22 november 2012 @ 15:39:38 #85
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119504854
Ik vind dat Chalky meer aandacht verdient.
  donderdag 22 november 2012 @ 15:49:23 #86
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119505196
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:39 schreef Saucerian het volgende:
Ik vind dat Chalky meer aandacht verdient.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119542610
Wellicht is Masseria wel dood btw. We weten bijvoorbeeld niet wat er met Sowicky is gebeurd. We weten uberhaupt wel niet wat er gebeurd is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119542702
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:34 schreef marcodej het volgende:
Wellicht is Masseria wel dood btw. We weten bijvoorbeeld niet wat er met Sowicky is gebeurd. We weten uberhaupt wel niet wat er gebeurd is.
stond masseria niet bij Rosetti toen die op het strand zich aan het uitleven was?
pi_119542830
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:37 schreef planethugo het volgende:

[..]

stond masseria niet bij Rosetti toen die op het strand zich aan het uitleven was?
Nee, dacht het niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119543604
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:34 schreef marcodej het volgende:
Wellicht is Masseria wel dood btw. We weten bijvoorbeeld niet wat er met Sowicky is gebeurd. We weten uberhaupt wel niet wat er gebeurd is.
Lijkt me erg sterk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:37 schreef planethugo het volgende:

[..]

stond masseria niet bij Rosetti toen die op het strand zich aan het uitleven was?
Nee.
Conscience do cost.
pi_119545106
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:34 schreef marcodej het volgende:
Wellicht is Masseria wel dood btw. We weten bijvoorbeeld niet wat er met Sowicky is gebeurd. We weten uberhaupt wel niet wat er gebeurd is.
Ik wil niet spoilen maar Masseria is een historische figuur itt Owen of Nucky.
anonieme razernist
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:51:54 #92
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119545262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:10 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geen geschiedenis in ieder geval ;)
Noch geneeskunde of psychologie :')
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:53:10 #93
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119545292
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:46 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik wil niet spoilen maar Masseria is een historische figuur itt Owen of Nucky.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok stelletje hokboeren
pi_119545418
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:46 schreef NoCigar het volgende:
len maar Masseria is een historische figuur itt Owen of Nucky.
Commodore ging in het echt in de '30 jaren pas dood en die is er in de serie ook niet meer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119547210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Commodore ging in het echt in de '30 jaren pas dood en die is er in de serie ook niet meer.
Die personen droegen dan ook niet dezelfde naam, itt tot Masseria, Capone, Rothstein, Means etc.
anonieme razernist
pi_119550210
Heftige uitzending!

Hebben Owen en agent Sawicki nou pech gehad dat Luciano met Masseria gepraat heeft of is Owen verraden door Sawicki?
pi_119550937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Heftige uitzending!

Hebben Owen en agent Sawicki nou pech gehad dat Luciano met Masseria gepraat heeft of is Owen verraden door Sawicki?
Kan allebei. Sawicki was in tegenstelling tot Owen natuurlijk een relatief onbelangrijke sidecharacter, dus het zou net zo goed kunnen dat hij ook dood is, maar niet teruggestuurd omdat Owen immers de protegé van Nucky was en dat de boodschap wel zou overbrengen. Daarnaast heeft Luciano hem ongetwijfeld verwittigd dat als íemand voor hem zou komen het Owen zou zijn. Een man als Masseria houdt dat soort dingen in de gaten, lijkt me :+

Of Sawicki is inderdaad een backstabber, in welk geval ik vermoed dat hij niet veel langer meer heeft te leven dan één aflevering.
Conscience do cost.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:31:25 #98
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_119566596
Is het ondenkbaar dat Nucky op een zeker moment doodgaat en Capone de hoofdrolspeler wordt en dat die huis gaat houden bij Masseria, Luciano, Rosetti? :P
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_119567141
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:31 schreef DenWauwelaar het volgende:
Is het ondenkbaar dat Nucky op een zeker moment doodgaat en Capone de hoofdrolspeler wordt en dat die huis gaat houden bij Masseria, Luciano, Rosetti? :P
Ze houden wel enigsinds de historische feiten aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119571213
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:31 schreef DenWauwelaar het volgende:
Is het ondenkbaar dat Nucky op een zeker moment doodgaat en Capone de hoofdrolspeler wordt en dat die huis gaat houden bij Masseria, Luciano, Rosetti? :P
Ik denk dat het ondenkbaar is inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119582825
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:28 schreef Dos37 het volgende:
Jammer van Owen inderdaad vond het een leuk karakter, kon het me ook niet voorstellen dat ie in die kist zat maar hij zat er toch in. :'(
Waar die Katey toe in staat is zeg :o. Had ie maar niet vreemd moeten gaan met misses Thompson.
  zondag 25 november 2012 @ 14:17:26 #102
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_119598832
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat het ondenkbaar is inderdaad.
Ik denk dat het karakter Nucky een beetje op is.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_119601747
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:17 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat het karakter Nucky een beetje op is.
Dat dacht men destijds ook met Tony Soprano, maar het blijft een hoofdpersonage, dat je niet zo maar laat verdwijnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 25 november 2012 @ 15:34:30 #104
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119601823
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat dacht men destijds ook met Tony Soprano, maar het blijft een hoofdpersonage, dat je niet zo maar laat verdwijnen.
Daarbij zit het een beetje in de titel van de serie dat de nadruk op Atlantic City ligt.
Ok stelletje hokboeren
pi_119601825
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:17 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat het karakter Nucky een beetje op is.
Ik denk het niet :P

Maar nee, als Nucky al dood gaat zal dat ergens in het laatste seizoen in de laatste afleveringen zijn, lijkt me.
Conscience do cost.
pi_119602495
Ik vind Nucky echt een personage dat altijd overal tussendoor glipt. Die gaat echt niet dood.
Amen.
pi_119605338
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 15:52 schreef Jivis het volgende:
Ik vind Nucky echt een personage dat altijd overal tussendoor glipt. Die gaat echt niet dood.
Dit dus.
  maandag 26 november 2012 @ 00:46:23 #108
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119627085
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 15:52 schreef Jivis het volgende:
Ik vind Nucky echt een personage dat altijd overal tussendoor glipt. Die gaat echt niet dood.
Dat dacht ik bij Jimmy :').
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 26 november 2012 @ 10:26:18 #109
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_119630975
Ik stem voor de dood van Nucky. Zijn karakter is nu wel uitgewerkt. Iedere keer komt hij vanuit onmogelijke positie terug. Het is ongeloofwaardig aan het worden. Bovendien kijken Rothstein e.a. nu echt wel de andere kant op als Masseria met 50 man die Nucky aan zijn kloten komt hangen. Enige troef is dat zijverhaal met die mevrouw randolph. Hij zal de hele zooi wel laten arresteren.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_119631513
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat dacht men destijds ook met Tony Soprano, maar het blijft een hoofdpersonage, dat je niet zo maar laat verdwijnen.
Tony was de grote man van de serie..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 november 2012 @ 10:55:56 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_119631781
Ik heb deze serie vorig weekend ontdekt: seizoen 1 in dat weekend gezien, seizoen 2 vorige week en dit weekend ben ik begonnen met seizoen 3. Ben nu bij aflevering 6, dus ik ga dit topic nog even heel zorgvuldig vermijden :P.

Topserie iig! Nelson van Alden _O_. Prachtige, getormenteerde kop heeft die gast.

Wel jammer dat de lesbische verhaallijn mislukte :(. Maar goed, zo gaat dat altijd in films/series. Ik helemaal blij dat er een nieuwe verhaallijn kwam, was het binnen twee afleveringen alweer afgelopen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_119634149
Al Capone _O_
Richard _O_
Chalky _O_

Dit gaat een heftige season finale worden denk ik :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 november 2012 @ 12:30:17 #113
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119634583
OH FUCK JA IK KAN NIET WACHTEN OP VOLGENDE WEEK _O_ _O_ *O* *O* w/ w/

edit: wat Jor_Dii zegt dus ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door padlarf op 26-11-2012 12:40:43 ]
Ok stelletje hokboeren
  maandag 26 november 2012 @ 12:31:53 #114
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119634628
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:26 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik stem voor de dood van Nucky. Zijn karakter is nu wel uitgewerkt. Iedere keer komt hij vanuit onmogelijke positie terug. Het is ongeloofwaardig aan het worden. Bovendien kijken Rothstein e.a. nu echt wel de andere kant op als Masseria met 50 man die Nucky aan zijn kloten komt hangen. Enige troef is dat zijverhaal met die mevrouw randolph. Hij zal de hele zooi wel laten arresteren.
Man wat doe jij je username eer aan. Even quoten voor het nageslacht. >:O
Ok stelletje hokboeren
pi_119635664
Capone _O_
  maandag 26 november 2012 @ 13:12:00 #116
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119635700
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 12:30 schreef padlarf het volgende:
OH FUCK JA IK KAN NIET WACHTEN OP VOLGENDE WEEK _O_ _O_ *O* *O* w/ w/

edit: wat Jor_Dii zegt dus ^O^
Dit is het USA topic hé.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 26 november 2012 @ 13:12:55 #117
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119635729
quote:
12s.gif Op maandag 26 november 2012 13:12 schreef Houniet het volgende:

[..]

Dit is het USA topic hé.
Ehm ja, wat bedoel je daar precies mee?
Ok stelletje hokboeren
  maandag 26 november 2012 @ 13:19:52 #118
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119635973
quote:
5s.gif Op maandag 26 november 2012 13:12 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ehm ja, wat bedoel je daar precies mee?
Jij kijkt via de Nederlandse TV zeker?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 26 november 2012 @ 13:24:03 #119
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119636094
quote:
99s.gif Op maandag 26 november 2012 13:19 schreef Houniet het volgende:

[..]

Jij kijkt via de Nederlandse TV zeker?
Nee, en ik snap ook niet zo goed hoe je daar precies bij komt.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 26 november 2012 @ 13:41:36 #120
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119636547
Ik ben nog niet wakker denk ik :').
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_119636620
Geweldige episode, kan niet wachten tot volgende week.

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:09 schreef pervertedhermit het volgende:
Capone _O_
Dit inderdaad, werd helemaal blij toen ik Capone zag :)
  maandag 26 november 2012 @ 14:03:35 #122
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_119637162
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:09 schreef pervertedhermit het volgende:
Capone _O_
w/ w/ w/ w/ w/ w/
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 26 november 2012 @ 14:06:56 #123
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119637263
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Al Capone _O_
Richard _O_
Chalky _O_

Dit gaat een heftige season finale worden denk ik :D
Dit. *O*
pi_119638475
Net S03E10 gekeken. Owen :o Dat einde had ik totaal niet verwacht, heb echt even 5 minuten bij moeten komen. :{

Verder was Rosetti weer vertrouwd psychopatisch, en begin ik steeds meer fan te worden van _O_ Means _O_ fantastisch personage. :)

Nu snel door met S03E11.
  maandag 26 november 2012 @ 14:55:51 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119638763
Prachtig weer. Dat Duitse gebrabbel van Eddy Kessler en het zeer onverwachte einde met Capone. _O_
Lucky die er in werd geluisd en niet naar Lansky luisterde.
Ben benieuwd naar de volgende moves van Richard.
En de Honky Tonk van Chalky.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119640467
"I need a bath, some chow... Then you & me sit down... Talk about who dies. Uh?" :7 >:) Capone! _O_ _O_
  maandag 26 november 2012 @ 15:48:13 #127
67174 Dos37
Come on Twente
pi_119640569
Dit was echt een geniale aflevering. In elke seconde zat spanning. _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 26 november 2012 @ 16:28:20 #128
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_119641857
Die Richard gaat ook echt hell raisen met al zijn guns. Hij gaat de zoon van Jimmy ophalen en samen met zijn vriendin opvoeden. Ik ben overigens ook benieuwd of we Van Alden nog terugzien.
  maandag 26 november 2012 @ 16:30:27 #129
67174 Dos37
Come on Twente
pi_119641930
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:28 schreef Saucerian het volgende:
Die Richard gaat ook echt hell raisen met al zijn guns. Hij gaat de zoon van Jimmy ophalen en samen met zijn vriendin opvoeden. Ik overigens ook benieuwd of we Van Alden nog terugzien.
die hoort nu toch een beetje bij Capone dus lijkt me wel.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_119642437
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 16:30 schreef Dos37 het volgende:

[..]

die hoort nu toch een beetje bij Capone dus lijkt me wel.
Zal je zien dat ie Capone komt helpen in Atlantic City en ineens oog in oog met Nucky komt te staan. :o :')
pi_119642600
best ep ever _O_ _O_ _O_
  maandag 26 november 2012 @ 18:13:13 #132
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_119645553
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2012 12:31 schreef padlarf het volgende:

[..]

Man wat doe jij je username eer aan. Even quoten voor het nageslacht. >:O
En wat was een padlarf ook alweer? Iets onder een schoen? :')

>:O

Bazen ep overigens. Laten we hopen dat Richard niet per ongeluk Rosetti ombrengt. Die moet blijven. Nucky blijft een beetje veel van hetzelfde, het is toch niet zo'n sterk karakter als Tony Soprano was. Maar dat schijn je niet te mogen zeggen.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  maandag 26 november 2012 @ 18:21:42 #133
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119645820
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:13 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

En wat was een padlarf ook alweer? Iets onder een schoen? :')

>:O

Bazen ep overigens. Laten we hopen dat Richard niet per ongeluk Rosetti ombrengt. Die moet blijven. Nucky blijft een beetje veel van hetzelfde, het is toch niet zo'n sterk karakter als Tony Soprano was. Maar dat schijn je niet te mogen zeggen.
Je mag het wel zeggen, maar afgelopen aflevering heeft bewezen dat je op alle fronten ongelijk hebt.

edit: uiteraard bedoel ik hier slechts je standpunt mbt Nucky mee

[ Bericht 1% gewijzigd door padlarf op 26-11-2012 18:30:07 ]
Ok stelletje hokboeren
pi_119651816
Erg vette aflevering inderdaad.

Wisten jullie dat alle kinderen in de serie door identieke tweelingen gespeeld worden?



[ Bericht 22% gewijzigd door 7Sixes op 26-11-2012 20:49:37 ]
pi_119652092
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 18:21 schreef padlarf het volgende:

[..]

Je mag het wel zeggen, maar afgelopen aflevering heeft bewezen dat je op alle fronten ongelijk hebt.

edit: uiteraard bedoel ik hier slechts je standpunt mbt Nucky mee
Mee eens, Nucky heeft in dit seizoen als karakter zich van allerlei soorten emoties laten zien. In deze aflevering knalt hij meedogenloos die gangsters af en daarna is hij zeer bezorgd om Eddy..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119652659
Harde EP. Zeer benieuwd naar volgende week.

Good guy Mr. White 8-)
Conscience do cost.
pi_119653104
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:28 schreef Saucerian het volgende:
Die Richard gaat ook echt hell raisen met al zijn guns.
(...)
Hoop wel dat hij blijft leven. Dat is de enige echte spanning bij mij, de rest is puur verhaal. Met mr. Harrow kan je nog zo enorm veel doen dat het zonde is dat de seizoensfinale zijn laatste EP wordt.

Wordt alleen maar toffer deze serie
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119654640
Een beetje hier komt de cavalerie-cliché-einde. En dat werkt ook nu weer (redelijk dan).
anonieme razernist
  maandag 26 november 2012 @ 22:36:19 #139
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119657957
Nothing like 'ole friends :D

Hoe geloofwaardig is dit trouwens, dat ze zo'n 'vriend' in nood helpen? Of hebben ze gewoon een hekel aan Rosetti? Wegens onvoorspelbaarheid enzo.

Nucky owed Chalky White nu wel echt bigtime. Je snapt ook opeens de flinters Chalky White en zijn schoonzoon ^O^
  maandag 26 november 2012 @ 22:37:36 #140
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658010
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 21:33 schreef NoCigar het volgende:
Een beetje hier komt de cavalerie-cliché-einde. En dat werkt ook nu weer (redelijk dan).
Het was mooi gedaan. De serie was deze aflevering wel weer verrassend voor me. Margaret is gone, je denkt wtf echt weg of...? En dat Luciano opgepakt werd, leuke (historische?) vondst :Y
  maandag 26 november 2012 @ 22:39:03 #141
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658082
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:40 schreef 7Sixes het volgende:
Erg vette aflevering inderdaad.

Wisten jullie dat alle kinderen in de serie door identieke tweelingen gespeeld worden?

[ afbeelding ]
Zijn er 2 te vinden van zo'n schattig jongetje met peuterspraakgebrek? :o

Wordt wel vaker gedaan bij series trouwens ivm belasting. Maar hoe je 2 kinders krijgt met acteertalent...
pi_119658193
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:37 schreef Mishu het volgende:

[..]
En dat Luciano opgepakt werd, leuke (historische?) vondst :Y
quote:
In 1923, after ruining his reputation in the criminal community with a botched drug deal, Luciano went to Rothstein for advice.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 november 2012 @ 22:43:03 #143
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658257
Richard Harrow trouwens met zijn pistolen, going to war, BAAS *O* _O_ _O_ _O_

Dat was echt het enigste wat ik kon denken toen, Fok! forum is goin' to love this :7

Gillian ook echt, domme doos dat ze is :') She has no idea.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mishu op 26-11-2012 22:54:05 ]
  maandag 26 november 2012 @ 22:45:06 #144
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658326
And it all comes together.

Trouwens vriendenthema deze episode, Nucky die toch zijn neefje beschermde :') Friends/family overkill.
  maandag 26 november 2012 @ 22:48:51 #145
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658486
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:44 schreef fratsman het volgende:
"I need a bath, some chow... Then you & me sit down... Talk about who dies. Uh?" :7 >:) Capone! _O_ _O_
Wat is chow eigenlijk? :?
  maandag 26 november 2012 @ 22:52:43 #146
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658692
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mee eens, Nucky heeft in dit seizoen als karakter zich van allerlei soorten emoties laten zien. In deze aflevering knalt hij meedogenloos die gangsters af en daarna is hij zeer bezorgd om Eddy..
Meedogenloos? Eerder bang soms, en vechtend voor zijn leven.
  maandag 26 november 2012 @ 22:55:33 #147
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658803
Momenteel is het te druk voor onze databaseservers om alle verzoeken te kunnen verwerken. De gevraagde pagina kon daardoor niet getoond worden of de gevraagde actie kon niet worden uitgevoerd. Wacht even een ogenblik en probeer het daarna nog eens. <br /><br /><i><small>(:mysql_busy)</small></i>
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[..]

Toch goed dat ze een deel van de realiteit vast blijven houden, dat maakt de serie toch geloofwaardiger.
  maandag 26 november 2012 @ 22:56:04 #148
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658829
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[..]

Toch goed dat ze een deel van de realiteit vast blijven houden, dat maakt de serie toch geloofwaardiger.
  maandag 26 november 2012 @ 23:05:34 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119659258
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:48 schreef Mishu het volgende:

Wat is chow eigenlijk? :?
Voedsel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119659401
Wat een ep. _O_

En wat een seizoensfinale wordt dat. :9~
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119660655
Keeps getting better and better.
  dinsdag 27 november 2012 @ 02:07:52 #153
310793 Mishu
Fok verslaafde
  dinsdag 27 november 2012 @ 02:19:59 #154
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119663866
Fucking hell, wat een seizoen is dit zeg _O_ _O_ _O_ . Die finale gaat inderdaad één groot bloedbad worden.

We gaan er maar vanuit dat Rosetti het loodje gaat leggen, er zal toch een groot figuur het veld moeten ruimen voor extra drama aan het einde van een seizoen en aangezien er een seizoen 4 Boardwalk komt zal dat geen Nucky zijn.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 27 november 2012 @ 07:58:54 #155
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_119664584
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:52 schreef Mishu het volgende:

[..]

Meedogenloos? Eerder bang soms, en vechtend voor zijn leven.
Exact. En iedere keer komt hij weer in de knel en roept hij zijn vriendjes in te helpen. Ik mis wat de rest hier 'karakter' noemt. We hebben het nu wel weer gezien. Ik hoop dat de zijverhalen een wat grotere rol gaan spelen, Rosetti is pas echt een baas. Nucky is niet bepaald een gangster.

Overigens bazenep op komst zo te zien.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:06:32 #156
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119664620
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 07:58 schreef DenWauwelaar het volgende:
We hebben het nu wel weer gezien.
JIJ hebt het wel gezien. Nucky blijft, deal with it. Maar goed, geloof niet dat wij het eens gaan worden.

Ben het wel met je eens dat meer aandacht voor New York en Chicago ook wel goed zou zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door padlarf op 27-11-2012 08:12:22 ]
Ok stelletje hokboeren
pi_119666548
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119666749
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:52 schreef Mishu het volgende:

[..]

Meedogenloos? Eerder bang soms, en vechtend voor zijn leven.
Nou, hij was zeker in het begin bepaald meedogenloos, en ook het doodschieten van die negentienjarige kwam niet bepaald uit angst voort.
anonieme razernist
pi_119667436
Fantastische aflevering, misschien wel de beste tot nu toe _O_.
De slotaflevering moet haast wel ontzettend goed worden, die trailer belooft in ieder geval een topaflevering. Benieuwd wie er volgende week allemaal gaan sneuvelen...
pi_119667720
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:26 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Nou, hij was zeker in het begin bepaald meedogenloos, en ook het doodschieten van die negentienjarige kwam niet bepaald uit angst voort.
idd, nucky is echt wel medogenloos geworden. Had en heeft respect voor niemand, jaagt iedereen tegen zich in het harnas maar die beseffen zich vroeg of laat dat ze met Nucky altijd beter af zijn dan met het alternatief, zie Chalky. Dat gesprek tussen Chalky en Rosetti trouwens ^O^

En dat Nucky geen Tony Sopranos is lijkt me duidelijk, voor Tony kon je altijd wel begrip opbrengen op de een of andere manier. Bij Nucky is dat een stuk minder, misschien wel omdat hij 0,0 humor heeft
pi_119667841
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:57 schreef Rucebo het volgende:
Fantastische aflevering, misschien wel de beste tot nu toe _O_.
De slotaflevering moet haast wel ontzettend goed worden, die trailer belooft in ieder geval een topaflevering. Benieuwd wie er volgende week allemaal gaan sneuvelen...
In ieder geval een heleboel figuranten.
anonieme razernist
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:24:13 #162
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_119669644
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 22:45 schreef Mishu het volgende:
And it all comes together.

Trouwens vriendenthema deze episode, Nucky die toch zijn neefje beschermde :') Friends/family overkill.
Inderdaad, beetje té opeens!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 27 november 2012 @ 15:49:56 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_119675792
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:40 schreef 7Sixes het volgende:
Erg vette aflevering inderdaad.

Wisten jullie dat alle kinderen in de serie door identieke tweelingen gespeeld worden?

[ afbeelding ]
Tof :D. Dat wist ik niet.

Idd een bazenep! _O_
Niet meer actief op Fok!
pi_119679229
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:37 schreef Mishu het volgende:
Meer showbusiness zou ook wel leuk zijn, dansende flappers ofzo. Maar ik denk dat dat met die negro-tent wel goed komt, exotische dames waren toen heel erg in. ^O^
Van mij mogen er ook wat meer dansende flappers (en vamps) voorbij komen. Ook is me opgevallen dat de muziek een beetje naar de achtergrond is verdwenen. In de eerdere seizoenen hoorde je veel meer muziek uit de jaren '20, zowel origineel van 78 toeren als de zeer authentieke arrangementen van Vince Giordano's Nighthawks.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_119685012
Van mij mogen er vooral meer afleveringen zoals de laatste komen, dus vooral gangsters _O_
pi_119685078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:01 schreef planethugo het volgende:
Van mij mogen er vooral meer afleveringen zoals de laatste komen, dus vooral gangsters _O_
Heerlijk dat Margaret Thompson er eens niet in zat, die mag er wel uitgeschreven worden. Ze gaf wel wat diepgang aan Nucky's personage en haar avondlessen in het ziekenhuis passen vast goed in de tijdsgeest, maar ik zou haar niet missen...
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:08:02 #167
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119685292
Overigens, als ik awards mocht uitdelen voor best dressed, dan zouden die naar Chalky en Pursley gaan.
Ok stelletje hokboeren
pi_119685585
Wat een heerlijke aflevering. Dat shot met Capone op het laatst, epic.
Amen.
pi_119690515
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:03 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Heerlijk dat Margaret Thompson er eens niet in zat, die mag er wel uitgeschreven worden. Ze gaf wel wat diepgang aan Nucky's personage en haar avondlessen in het ziekenhuis passen vast goed in de tijdsgeest, maar ik zou haar niet missen...
Hier hebben we het laatst ook al over gehad, maar als de serie enkel over het gangster gedeelte zou gaan zou het saai en ongeloofwaardig worden, het is tenslotte een drama serie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119691579
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:13 schreef Jivis het volgende:
Wat een heerlijke aflevering. Dat shot met Capone op het laatst, epic.


_O_ _O_ _O_
  woensdag 28 november 2012 @ 00:01:08 #171
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119697105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:10 schreef fratsman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_
Baas.
  woensdag 28 november 2012 @ 00:02:21 #172
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119697146
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:01 schreef planethugo het volgende:
Van mij mogen er vooral meer afleveringen zoals de laatste komen, dus vooral gangsters _O_
Ga anders The Sopranos kijken en blijf weg uit dit topic van BOARDWALK EMPIRE fans :Y :s)
  woensdag 28 november 2012 @ 00:38:45 #173
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119698140
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:02 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ga anders The Sopranos kijken en blijf weg uit dit topic van BOARDWALK EMPIRE fans :Y :s)
Mensen mogen gerust hun wensen hebben voor meer gangsters :') .

Zoals eerder aangegeven ben ik een groot fan van The Sopranos en ben ik helemaal weg van dit seizoen van Boardwalk door de keuzes die gemaakt zijn. Het raakt gewoon het niveau episch bij mij , op deze weg doorgaan dus.

Dat jij anders naar een serie kijkt moet je zelf weten, betekend nog niet dat mensen als Planethugo en ik niet onze credits mogen geven aan de de ontwikkeling die de serie nu door maakt. Jij wilt meer familie hebben, Planethugo en ik meer gangsters (zoals nu het geval is), het is aan de schrijvers en kijkcijfers om de route te bepalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Keyos op 28-11-2012 00:54:59 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 28 november 2012 @ 00:50:03 #174
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119698328
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:38 schreef Keyos het volgende:

[..]

Mensen mogen gerust hun wensen hebben voor meer gangsters :') .

Zoals eerder aangegeven ben ik een groot fan van The Sopranos en ben ik helemaal weg van dit seizoen van Boardwalk door de keuzes die gemaakt zijn. Het raakt gewoon het niveau episch bij mij , op deze weg doorgaan dus.

Dat jij anders naar een serie kijkt moet je zelf weten, betekend nog niet dat mensen als Planethugo en ik niet onze credits mogen geven aan de de ontwikkeling die de serie nu door maakt. Jij wil familie zijn, Planethugo en ik meer gangsters (zoals nu het geval is), het is aan de schrijvers en kijkcijfers om de route te bepalen.
Boardwalk empire is gewoon echt totaal anders dan The Sopranos qua sfeer, tijd, kostuums en bedoeling totaal anders dan The Sopranos. Dus niet te vergelijken.

Bovendien is typisch BE om te eindigen met spectaculaire actie, wat dus juist cool is.
  woensdag 28 november 2012 @ 00:58:26 #175
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119698514
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Boardwalk empire is gewoon echt totaal anders dan The Sopranos qua sfeer, tijd, kostuums en bedoeling totaal anders dan The Sopranos. Dus niet te vergelijken.

Bovendien is typisch BE om te eindigen met spectaculaire actie, wat dus juist cool is.
Natuurlijk is de serie zelf anders, er zijn echter ook gewoon heel erg veel vergelijkingen. Seizoen 3 van Boardwalk is een beetje hetzelfde opgezet als een seizoen van The Sopranos, alleen is de tijd anders en gedragen de personages zich anders. Dat is dus een beetje de reden waarom dit seizoen bij mij er bovenuit springt. Om dezelfde redenen kan het juist zijn dat een ander dit seizoen minder zal vinden dan 1 & 2 waar het meer ging om de strijd tussen Jimmy en Nucky. Alleen maar mooi dat mensen met verschillende smaken van series Boardwalk Empire vet vinden, nu kijken of de schrijvers al deze groepen geïnteresseerd kunnen houden. Seizoen 3 smaakt naar meer, veel meer.

Het is overigens niet zo dat ik alleen maar van brute actie houdt , het is meer dat ik mij soms gewoon kan ergeren aan bepaalde personages die veel 'zeiken'. Ik vond daarom Jimmy een zwak personage, omdat hij mentaal gewoon zwak was, om dezelfde reden vond ik de vrouw van Jimmy totaal niet interessant, die was alleen maar bezig met hoe zielig ze het wel niet had met Jimmy.

Ik vind het veel interessanter als er meer scènes komen uit bijvoorbeeld dat ministerie van justitie, hoe zij het probleem aanpakken (die Means vind ik daarom geniaal). Ik ben gek van 'politieke spelletjes', dat kan zowel op politiek niveau zijn als politieke spelletjes binnen gangs. Jij kan uiteraard een andere smaak hebben, houden zo.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_119700591
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:58 schreef Keyos het volgende:

[..]

Natuurlijk is de serie zelf anders, er zijn echter ook gewoon heel erg veel vergelijkingen. Seizoen 3 van Boardwalk is een beetje hetzelfde opgezet als een seizoen van The Sopranos, alleen is de tijd anders en gedragen de personages zich anders. Dat is dus een beetje de reden waarom dit seizoen bij mij er bovenuit springt. Om dezelfde redenen kan het juist zijn dat een ander dit seizoen minder zal vinden dan 1 & 2 waar het meer ging om de strijd tussen Jimmy en Nucky. Alleen maar mooi dat mensen met verschillende smaken van series Boardwalk Empire vet vinden, nu kijken of de schrijvers al deze groepen geïnteresseerd kunnen houden. Seizoen 3 smaakt naar meer, veel meer.

Het is overigens niet zo dat ik alleen maar van brute actie houdt , het is meer dat ik mij soms gewoon kan ergeren aan bepaalde personages die veel 'zeiken'. Ik vond daarom Jimmy een zwak personage, omdat hij mentaal gewoon zwak was, om dezelfde reden vond ik de vrouw van Jimmy totaal niet interessant, die was alleen maar bezig met hoe zielig ze het wel niet had met Jimmy.

Ik vind het veel interessanter als er meer scènes komen uit bijvoorbeeld dat ministerie van justitie, hoe zij het probleem aanpakken (die Means vind ik daarom geniaal). Ik ben gek van 'politieke spelletjes', dat kan zowel op politiek niveau zijn als politieke spelletjes binnen gangs. Jij kan uiteraard een andere smaak hebben, houden zo.
Dit, dit en dit. :Y
pi_119701546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:01 schreef planethugo het volgende:
Van mij mogen er vooral meer afleveringen zoals de laatste komen, dus vooral gangsters _O_
De balans is ook goed. Rustpunten om van de setting te genieten en personages uit te diepen, maar ook zodat een gewelddadige scene ineens zeer schokkend overkomt.

Denk maar aan Owen in dat krat, als die aflevering volgepompt was met actie had dat moment veel minder indruk gemaakt wat mij betreft.
Amen.
pi_119706262
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier hebben we het laatst ook al over gehad, maar als de serie enkel over het gangster gedeelte zou gaan zou het saai en ongeloofwaardig worden, het is tenslotte een drama serie.
Dat hoeft ook niet, ik vind alleen het personage Margaret Thompson vrij irritant (geworden). Ze zou op dit moment eigenlijk prima uit de serie kunnen worden geschreven. Dat betekent niet meteen dat het verder alleen maar over gangsters hoeft te gaan. De politieke verhaallijn is bijvoorbeeld wel erg interessant, de relatie tussen Richard en die vrouw ook.
pi_119707994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Boardwalk empire is gewoon echt totaal anders dan The Sopranos qua sfeer, tijd, kostuums en bedoeling totaal anders dan The Sopranos. Dus niet te vergelijken.

Bovendien is typisch BE om te eindigen met spectaculaire actie, wat dus juist cool is.
Gaf jij niet eerder aan dat je The Sopranos niet gezien hebt? Boardwalk Empire is juist de serie die het dichts in de buurt daarvan komt om de redenen zoals Keyos aangeeft (+dat het ook van een deel van dezelfde makers is). Dat het een andere setting en tijd betreft maakt niet zoveel uit. Het inbrengen van een sterk en geflipt karakter als Rosetti is daarin cruciaal, die kon zo uit The Sopranos gelopen zijn.

Ik vind de balans overigens ook wel prima, het kan niet elke aflevering zo een feest zijn als de laatste maar dat gedoe met Nucky's vrouw vind ik bij lange na niet zo sterk als bijv met Carmela Soprano. De hoofdmoot van de serie is Nucky's verwikkelingen met de maffia, en nu wordt dat veel spannender gebracht dan in seizoen 1. Kan me voorstellen dat niet iedereen meteen gepakt wordt door de serie doordat het eerste seizoen iets rustiger is, en dat is toch wel zonde als je daardoor dit seizoen mist :P
pi_119709420
Ik ben ongetwijfeld de enige maar ik vind het verhaal met Margeret eigenlijk helemaal niet storend. Nee, het is geen Masseria die tegenover Rosetti in een bar zit maar ze hoeft van mij echt niet uit de show weg.

En inderdaad, boardwalk empire is zo dicht bij Sopranos in de buurt als ze komen met al die overeenkomsten. Toch denk ik niet dat je ze zo letterlijk moet vergelijken, al is het maar om jezelf niet onnodig kritisch te maken.
Conscience do cost.
pi_119709979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:00 schreef ems. het volgende:
Ik ben ongetwijfeld de enige maar ik vind het verhaal met Margeret eigenlijk helemaal niet storend. Nee, het is geen Masseria die tegenover Rosetti in een bar zit maar ze hoeft van mij echt niet uit de show weg.

En inderdaad, boardwalk empire is zo dicht bij Sopranos in de buurt als ze komen met al die overeenkomsten. Toch denk ik niet dat je ze zo letterlijk moet vergelijken, al is het maar om jezelf niet onnodig kritisch te maken.
Ik ben het met je eens hoor, ik vind Margaret wel tof (en ze heeft een schattig accentje). Gillian is pas vervelend. Deze aflevering ook weer tegen Richard: "I have to remind myself your not a complete person" Wat een bitch :'). Hoopte bijna dat ze gerapet zou worden door Rosetti's mannen.
Amen.
pi_119711715
laatst trouwens Pixar's Brave gekeken, de hoofdrolspeelster had een wel erg bekende stem en accent. En ja hoor, 3x raden wie het ingesproken heeft :P
  woensdag 28 november 2012 @ 16:05:28 #183
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119713725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:10 schreef planethugo het volgende:
laatst trouwens Pixar's Brave gekeken, de hoofdrolspeelster had een wel erg bekende stem en accent. En ja hoor, 3x raden wie het ingesproken heeft :P
Richard Harrow?
  woensdag 28 november 2012 @ 18:31:52 #184
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119719568
Ik vind Boardwalk Empire meer een kostuumdrama dan een hedendaagse moderne maffioso-serie.
pi_119724158
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:17 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor, ik vind Margaret wel tof (en ze heeft een schattig accentje). Gillian is pas vervelend. Deze aflevering ook weer tegen Richard: "I have to remind myself your not a complete person" Wat een bitch :'). Hoopte bijna dat ze gerapet zou worden door Rosetti's mannen.
Er moet altijd iemand tussen zitten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119726293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er moet altijd iemand tussen zitten.
:Y Net als Janice in the Sopranos. :r
  woensdag 28 november 2012 @ 23:03:55 #187
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119732902
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:31 schreef Mishu het volgende:
Ik vind Boardwalk Empire meer een kostuumdrama dan een hedendaagse moderne maffioso-serie.
Jij vindt wel meer dingen die nergens op slaan >:O
Ok stelletje hokboeren
pi_119734244
Dayuhhmmn net gekeken _O_ .
Gaat los volgende week, net als Richard ws :D, ben zeer benieuwd.
Money won is twice as sweet as money earned.
  donderdag 29 november 2012 @ 00:16:20 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119735155
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

Jij vindt wel meer dingen die nergens op slaan >:O
Ze heeft wel gewoon gelijk. De serie heeft Nucky als het hoofdkarakter waar alles om draait. Dat hele maffia-gebeuren is gewoon een onderdeel van zijn leven. Net als zijn relatie met Margeret, met Eli en zijn deals met corrupte mensen in Washington DC. Dat is de hoofdlijn.

Daarnaast zijn er nog andere karakters die uitgediept worden (Richard).

Maar het is zeker niet zo dat de maffia centraal staat. Gelukkig niet, want dan zou het snel saai worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 29 november 2012 @ 00:17:12 #190
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119735175
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze heeft wel gewoon gelijk. De serie heeft Nucky als het hoofdkarakter waar alles om draait. Dat hele maffia-gebeuren is gewoon een onderdeel van zijn leven. Net als zijn relatie met Margeret, met Eli en zijn deals met corrupte mensen in Washington DC. Dat is de hoofdlijn.

Daarnaast zijn er nog andere karakters die uitgediept worden (Richard).

Maar het is zeker niet zo dat de maffia centraal staat. Gelukkig niet, want dan zou het snel saai worden.
Ik heb gewoon een andere connotatie bij het woord kostuumdrama.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 29 november 2012 @ 00:18:11 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119735194
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:17 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een andere connotatie bij het woord kostuumdrama.
Uiteraard, maar daar ligt het dus wel dichter bij dan simpelweg een serie over de maffia.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 29 november 2012 @ 00:46:38 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119735587
Sowieso iedereen die steeds maar The Sopranos vergelijkt met BE.
Hoe dom kan je zijn. :{w

Omdat er maffia in voorkomt? Nou dan kan ik nog wel 10 series noemen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119735775
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:46 schreef golfer het volgende:
Sowieso iedereen die steeds maar The Sopranos vergelijkt met BE.
Hoe dom kan je zijn. :{w

Omdat er maffia in voorkomt? Nou dan kan ik nog wel 10 series noemen.
Terence Winter is wel groot geworden met The Sopranos. En verder heb je ook bijvoorbeeld Tim Van Patten die aan allebei heeft meegewerkt, dus zo gek is die vergelijking niet.
  donderdag 29 november 2012 @ 01:04:52 #194
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119735819
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:00 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Terence Winter is wel groot geworden met The Sopranos. En verder heb je ook bijvoorbeeld Tim Van Patten die aan allebei heeft meegewerkt, dus zo gek is die vergelijking niet.
Een regisseur hoeft echt niet elke keer dezelfde serie te gaan maken hoor.
pi_119735917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:04 schreef Mishu het volgende:

[..]

Een regisseur hoeft echt niet elke keer dezelfde serie te gaan maken hoor.
Dat zeg ik ook niet, ik stel alleen dat het niet zo gek is dat die vergelijking gemaakt wordt. En verder is het een schrijver en producer, vaak een stuk bepalender dan een regisseur mbt series.
  donderdag 29 november 2012 @ 03:07:12 #196
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119736679
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:13 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, ik stel alleen dat het niet zo gek is dat die vergelijking gemaakt wordt. En verder is het een schrijver en producer, vaak een stuk bepalender dan een regisseur mbt series.
Hij zal zeker een interesse hebben in maffiosi en het ontstaan van de maffia in de jaren '20 :)
pi_119737019
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:13 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, ik stel alleen dat het niet zo gek is dat die vergelijking gemaakt wordt. En verder is het een schrijver en producer, vaak een stuk bepalender dan een regisseur mbt series.
Inderdaad. de vergelijking ligt gewoon ervoor de hand. Er zijn ook gewoon veel thematische overeenkomsten, los van het misdaad-aspect, die nogal voor de hand liggen, vandaar dat die vergelijking natuurlijk telkens terugkomt. Natuurlijk is het een kostuumdrama, maar die term zegt op zichzelf niets natuurlijk, het is zeker ook een misdaaddrama. En dat ee af en toe wat couleure locale in de vorm van flappende dansers voorkomt is alleen maar logisch natuurlijk, maar gelukkig blijft dat bewerkt tot wat het is.
anonieme razernist
pi_119737037
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uiteraard, maar daar ligt het dus wel dichter bij dan simpelweg een serie over de maffia.
Definieer kostuumdrama. Denk je dat ergens ooit BE naast Pride and Prejudice opp de planken komt te liggen of eerder naast de Sopranos?
anonieme razernist
pi_119742721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:46 schreef golfer het volgende:
Sowieso iedereen die steeds maar The Sopranos vergelijkt met BE.
Hoe dom kan je zijn. :{w

Omdat er maffia in voorkomt? Nou dan kan ik nog wel 10 series noemen.
:')

de series hebben imo zoveel overeenkomsten, kwa inhoud, opbouw, gevoel, karakters, thematiek. Niet dat series 1 op 1 te vergelijken zijn maar als er één serie met de The Sopranos vergeleken kan worden is het Boardwalk Empire wel
  donderdag 29 november 2012 @ 12:29:15 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119743237
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:07 schreef planethugo het volgende:

:')

de series hebben imo zoveel overeenkomsten, kwa inhoud, opbouw, gevoel, karakters, thematiek. Niet dat series 1 op 1 te vergelijken zijn maar als er één serie met de The Sopranos vergeleken kan worden is het Boardwalk Empire wel
En niet te vergeten Goodfellas, La Piovra, Corleone etc, etc.... Maar die zie ik niet steeds genoemd worden?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 november 2012 @ 17:38:42 #201
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119752711
Goodfellas is een film, en die andere twee spelen zich af in Italie
Ok stelletje hokboeren
pi_119753277
quote:
11s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:29 schreef golfer het volgende:

[..]

En niet te vergeten Goodfellas, La Piovra, Corleone etc, etc.... Maar die zie ik niet steeds genoemd worden?
Veel mindere mate van vergelijking. Veel aspecten van Sopranos kan je bijna letterlijk terug tegenkomen in Boardwalk empire. De vergelijking gaat een stuk verder dan alleen het genre.
Conscience do cost.
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:23:17 #203
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119769148
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Veel mindere mate van vergelijking. Veel aspecten van Sopranos kan je bijna letterlijk terug tegenkomen in Boardwalk empire. De vergelijking gaat een stuk verder dan alleen het genre.
Nou dan moet ik maar eens The Sopranos gaan kijken want complexe intriges, tijdsbeeld, politiek spel en romances O+
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:24:24 #204
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119769182
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:18 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Definieer kostuumdrama. Denk je dat ergens ooit BE naast Pride and Prejudice opp de planken komt te liggen of eerder naast de Sopranos?
Beide niet, omdat het een geheel unieke serie is. Met een compleet eigen gevoel.
pi_119769660
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou dan moet ik maar eens The Sopranos gaan kijken want complexe intriges, tijdsbeeld, politiek spel en romances O+
Sopranos moet je sowieso gaan kijken. geen excuus goed genoeg om sopranos niet gekeken te hebben. Alleen vergelijk je het nu nog te letterlijk. Ik kom er later wel een keer op terug als ik wat meer tijd heb.

Het is verder geen kritiek op boardwalk empire. Het is gewoon een constatering. Een positieve constatering at that.
Conscience do cost.
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:47:58 #206
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119769761
Geen kostuumdrama hoor O-) :
pi_119770615
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Beide niet, omdat het een geheel unieke serie is. Met een compleet eigen gevoel.
Net zo als de meeste goede series, maar mensen catalogiseren het toch of je wil of niet. En zo uniek is het nou ook weer niet. Het staat gewooon bij misdaad/drama/actie vlak naast the Sopranos of the Wire. En hopelijk iets daaronder aangezien ik die twee wel beter vind. Maar in ieder geval ver van de zoveelste verfilming van Wuthering Heights of die Buddenbrooks. Bij de Sopranos lag zelfs de nadruk nog veel meer op het familie-element, daar is de verhouding ongeveer een op een, zo uit de losse pols geschat.
Bij Boardwalk Empire met sommige van de meeste bekende gangsters van de twintigste eeuw is het juist de misdaad die het verhaal verder brengt, het persoonlijk leven van Nucky hangt er maar een beetje bij met bijna inwisselbare vrouwen die soms wel en soms niet interessant zijn. Wat voegde die laatste vriendin van Nucky nou toe, behalve dan dat het tragisch was dat ze doodging. Dat was het belangrijkste doel om die dame in de serie te schrijven: Nucky verliest weer eens alles, net zoals in het vorige seizoen. En dat is trouwens wat ik ook een beetje slap vind: iedereen is weer tegen Nucky, vorige keer was het zijn broer en 'pleegzoon' en iedereen die hij kende en kwam hij er weer bovenop, nu komt de dreiging van buiten, en komt hij er over een aflevering weer bovenop.
Tony Soprano had in veel seizoenen trouwens ook een grote tegenstander, vaak ook een redelijk eendimensionale psychopaat met een voorkeur voor afwijkende seks, al waren zijn crises minder dramatisch als bij Nucky. Maar goe ik verheug me alweer op het volgende seizoen, zonder de laatste aflevering bekeken te hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door NoCigar op 30-11-2012 01:42:11 ]
anonieme razernist
pi_119770642
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:47 schreef Mishu het volgende:
Geen kostuumdrama hoor O-) :
[ afbeelding ]
Ey, ze hebben historische kostuums aan, dat is dus een kostuumdrama. Knap hoor, dat je dat ziet.
anonieme razernist
  vrijdag 30 november 2012 @ 01:41:23 #209
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119770665
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:36 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Net zo als de meeste goede series, maar mensen catalogiseren het toch of je wil of niet. En zo uniek is het nou ook weer niet. Het staat gewooon bij misdaad/drama/actie vlak naast the Sopranos of the Wire. En hopelijk iets daaronder aangezien ik die twee wel beter vind. Maar in ieder geval ver van de zoveelste verfilming van Wuthering Heights of die Buddenbrooks. Bij de Sopranos lag zelfs de nadruk nog veel meer op het familie-element, daar is de verhouding ongeveer een op een, zo uit de losse pols geschat.
Bij Boardwalk Empire met sommige van de meeste bekende gangsters van de twintigste eeuw is het juist de misdaad die het verhaal verder brengt, het persoonlijk leven van Nucky hangt er maar een beetje bij met bijna inwisselbare vrouwen die soms wel en soms niet interessant zijn. Wat voegde die laatste vriendin van Nucky nou toe, behalve dan dat het tragisch was dat ze doodging. Dat was het belangrijkste doel om die dame in de serie te schrijven: Nucky verliest weer eens alles, net zoals in het vorige seizoen. En dat is trouwens wat ik ook een beetje slap vind: iedereen is weer tegen Nucky, vorige keer was het zijn broer en 'pleegzoon' en iedereen die hij kende en kwam hij er weer bovenop, nu komt de dreiging van buiten, en komt hij er over een aflevering weer bovenop.
Tony Soprano had in veel seizoenen trouwens ook een grote tegenstander al waren zijn crises minder dramatisch als bij Nucky. Maar goe ik verheug me alweer op het volgende seizoen, zonder de laatste aflevering bekeken te hebben.
Het is dramatischer omdat deze serie, BE dus, minder pretendeert een realistische serie te zijn, het is echt puur fictie en drama, waardoor je veel meer creatieve vrijheid hebt om dingen heel dramatisch aan te pakken.

Behalve dan dat het losjes gebaseerd is op de werkelijkheid mbt opkomst maffia.
pi_119770702
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:41 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het is dramatischer omdat deze serie, BE dus, minder pretendeert een realistische serie te zijn, het is echt puur fictie en drama, waardoor je veel meer creatieve vrijheid hebt om dingen heel dramatisch aan te pakken.

Behalve dan dat het losjes gebaseerd is op de werkelijkheid mbt opkomst maffia.
Dramatischer dan wat? De volledig fictionele Sopranos? Bovendien pretendeert BE niet een puur fictionele serie te zijn imo. Al Capone, sorry voor de spoiler, gaat tot 1947 niet dood. Als dat wel gebeurt in de BE verliest die serie een heleboel kijkers, en terecht.
Los van het feit dat de opkomst van de maffia in de VS zich iets eerder afspeelde.
anonieme razernist
  vrijdag 30 november 2012 @ 01:48:39 #211
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119770723
Iets kan dramatisch (dus vertekend met een filter enzo) en realistisch (dus heldere moderne kleuren) gefilmd worden. Dat bedoel ik.
  vrijdag 30 november 2012 @ 08:06:47 #212
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119771717
Het genre western bestaat vanaf heden ook niet meer, kan zo bij kostuumdrama geschoven worden.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 30 november 2012 @ 08:26:20 #213
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119771900
Nu je dat zegt ja, Billy Kent was er enkel om drama te veroorzaken voor Nucky. De review websites klagen vast weer en vergelijken het met Angela's dood en de rol van de vrouw in zulke series (uitdiepen van de mannelijke hoofdrollen) :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_119772473
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:41 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het is dramatischer omdat deze serie, BE dus, minder pretendeert een realistische serie te zijn, het is echt puur fictie en drama, waardoor je veel meer creatieve vrijheid hebt om dingen heel dramatisch aan te pakken.

Behalve dan dat het losjes gebaseerd is op de werkelijkheid mbt opkomst maffia.
het pretendeert geen realistische serie te zien? Wat een onzin zeg, er komen nota bene een hoop echt bestaande personen in voor. Dat niet alles echt gebeurt is is logisch maar Boardwalk Empire probeert juist wel een realistisch beeld neer te zetten van de jaren van de drooglegging.

En zoals gezegd, je zegt dat de vergelijking niet klopt maar je hebt The Sopranos nieteens gezien :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is verder geen kritiek op boardwalk empire. Het is gewoon een constatering. Een positieve constatering at that.
Precies, wat een gezeur zeg :P
pi_119772605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:48 schreef Mishu het volgende:
Iets kan dramatisch (dus vertekend met een filter enzo) en realistisch (dus heldere moderne kleuren) gefilmd worden. Dat bedoel ik.
Dan spreek je jezelf nogal tegen want Boardwalk Empire maakt juist heel weinig gebruik van kleurfilters. Met name de CGI zorgt voor een bepaalde sfeer in grootse shots van bijvoorbeeld de Boardwalk, maar verder komt het heel natuurlijk en realistisch over.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119773085
Inderdaad, vaak zie je bij series/films die zich vroegâh afspelen dat het heel geforceerd ouderwets is gemaakt. Dat gevoel heb ik bij BE nou juist niet, waardoor de personages ook weer geloofwaardiger overkomen.
Amen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:04:20 #217
177948 Daskaar
cake or death?
pi_119789034
de preview van de season finale beloofd bloed, een heleboel bloed.
Van Alden lijkt er echter niet in voor te komen. Benieuwd wat ie te doen krijgt in het vierde seizoen..
Misschien was Michael Shannon te druk met het filmen van Superman om een grotere rol in dit seizoen te hebben..
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:09:50 #218
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119791076
Jullie vinden Van Alden die op een humoristische manier een vork in zijn wang krijgt realistisch?
pi_119791138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef Mishu het volgende:
Jullie vinden Van Alden die op een humoristische manier een vork in zijn wang krijgt realistisch?
:?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:13:08 #220
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119791186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

:?
Veel is toch echt wel onrealistisch geschreven om de serie 'swung' te geven.
pi_119791211
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Veel is toch echt wel onrealistisch geschreven om de serie 'swung' te geven.
Wat zou er dan niet realistisch aan kunnen zijn?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:15:48 #222
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119791294
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:13 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat zou er dan niet realistisch aan kunnen zijn?
:')
pi_119791328
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:15 schreef Mishu het volgende:

[..]

:')
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:15 schreef Mishu het volgende:

[..]

:')
Serieus, vertel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119791690
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef Mishu het volgende:
Jullie vinden Van Alden die op een humoristische manier een vork in zijn wang krijgt realistisch?
Wat heeft dat met realisme te maken? Realistisch aan die scène is het dubbele karakter van Al Capone; een kerel die van het een op andere moment zeer agressief kan worden, maar in familiaire kring juist een zachtaardige kerel lijkt te zijn (zie ook hoe hij het opnam voor zijn collega een paar episodes terug).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119798003
Beste aflevering van het seizoen. ^O^
pi_119799295
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef Mishu het volgende:
Jullie vinden Van Alden die op een humoristische manier een vork in zijn wang krijgt realistisch?
Ik ken iemand die dat echt gedaan heeft, dus ja. Bovendien past het wel bij het brute karakter van Capone, en hij stak niet door volgens mij, het was gewoon effectieve intimidatie omdat Scarface natuurlijk meteen ziet dat je een kerel als Van Alden nodig hebt ( iedereen, overal, ongeacht je business ;) )

[ Bericht 2% gewijzigd door NoCigar op 30-11-2012 23:10:51 ]
anonieme razernist
pi_119799833
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Veel is toch echt wel onrealistisch geschreven om de serie 'swung' te geven.
Het blijft fictie natuurlijk.De grootste slachting in die tijd was de St Valentines day massacre, met zeven doden.In de preview van volgende episode vallen volgens mij al veel meer doden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 01-12-2012 02:37:07 ]
anonieme razernist
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:29:25 #228
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119807056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:16 schreef marcodej het volgende:

[..]

[..]

Serieus, vertel.
Lijkt mij een vrij efficiënte manier om iemand te intimideren, weinig onrealistisch aan.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:53:50 #229
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119807334
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:13 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Het blijft fictie natuurlijk.De grootste slachting in die tijd was de St Valentines day massacre, met zeven doden.In de preview van volgende episode vallen volgens mij al veel meer doden.
De grootste gepubliceerde. Er zijn vast wel gebeurtenissen geweest met meer doden. St Valentines Day Massacre viel trouwens niet alleen op vanwege de hoeveelheid doden, maar ook de manier waarop ze dood zijn gemaakt. Het leek op een executie, met een groepje tegen de muur. Dat schokte het gewone volk wat de mafia als een soort charmante boeven zag.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:54:06 #230
177948 Daskaar
cake or death?
pi_119809628
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:29 schreef padlarf het volgende:

[..]

Lijkt mij een vrij efficiënte manier om iemand te intimideren, weinig onrealistisch aan.
ja mee eens.
men heeft geen idee wat realistisch is. films moeten vaak minder extreem gemaakt worden omdat de realiteit van wat er zich daadwerkelijk heeft afgespeelt onrealistisch lijkt.

zo weet ik dat de vriend van een ex wel eens een man heeft aangevallen met een bijl, en in de flat naast mij een man in brand is gestoken en van het balkon is geflikkert. dat geloof je niet als je t in n film ziet, lijkt too much, maar veel vreemdere dingen gebeuren in de werkelijkheid dan men voor mogelijk houdt.
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:03:52 #231
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119809820
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:54 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ja mee eens.
men heeft geen idee wat realistisch is. films moeten vaak minder extreem gemaakt worden omdat de realiteit van wat er zich daadwerkelijk heeft afgespeelt onrealistisch lijkt.

zo weet ik dat de vriend van een ex wel eens een man heeft aangevallen met een bijl, en in de flat naast mij een man in brand is gestoken en van het balkon is geflikkert. dat geloof je niet als je t in n film ziet, lijkt too much, maar veel vreemdere dingen gebeuren in de werkelijkheid dan men voor mogelijk houdt.
Heb je toevallig ook dit artikel vna Cracked gelezen?
http://www.cracked.com/ar(...)too-unrealistic.html
Ok stelletje hokboeren
pi_119810983
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:53 schreef Mirel het volgende:

[..]

De grootste gepubliceerde. Er zijn vast wel gebeurtenissen geweest met meer doden. St Valentines Day Massacre viel trouwens niet alleen op vanwege de hoeveelheid doden, maar ook de manier waarop ze dood zijn gemaakt. Het leek op een executie, met een groepje tegen de muur. Dat schokte het gewone volk wat de mafia als een soort charmante boeven zag.
Allemaal nogal discutabel, maar goed.
anonieme razernist
pi_119811193
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef Mishu het volgende:
Jullie vinden Van Alden die op een humoristische manier een vork in zijn wang krijgt realistisch?
nee dat is inderdaad pure sci-fi, echt onmogelijk dat zoiets gebeurd.

Vreemde discussies die jij steeds aangaat in dit topic :P
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:19:36 #234
177948 Daskaar
cake or death?
pi_119811375
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

Heb je toevallig ook dit artikel vna Cracked gelezen?
http://www.cracked.com/ar(...)too-unrealistic.html
ha! ja dat heb ik idd.
echt bizarre poep.
pi_119811663
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:45 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Dramatischer dan wat? De volledig fictionele Sopranos? Bovendien pretendeert BE niet een puur fictionele serie te zijn imo. Al Capone, sorry voor de spoiler, gaat tot 1947 niet dood. Als dat wel gebeurt in de BE verliest die serie een heleboel kijkers, en terecht.
Los van het feit dat de opkomst van de maffia in de VS zich iets eerder afspeelde.
Spoilertags? Leuk om te weten dat Capone zoiezo niet dood gaat komende seizoenen...... :N
pi_119811861
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:30 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

Spoilertags? Leuk om te weten dat Capone zoiezo niet dood gaat komende seizoenen...... :N
Sorry, maar iedere boerenlul weet toch dat Capone niet 'in het harnas' is gestorven? Mede door zijn jarenlange positie aan de top heeft hij zo'n bekendheid kunnen verwerven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119811917
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:30 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

Spoilertags? Leuk om te weten dat Capone zoiezo niet dood gaat komende seizoenen...... :N
:')!
Amen.
pi_119811961
Amerikaanse geschiedenis weet ik nauwelijks wat van. En dat wil ik zo houden ook, zodat het niet te voorspelbaar wordt.
pi_119812050
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:38 schreef Jivis het volgende:

[..]

:')!
?
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:44:15 #240
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119812071
De gemiddelde persoon die geïnteresseerd is in 'mafia-series' (let op de aanhalingstekens, voor we dat weer krijgen) weet dat Al Capone pas in de jaren 40 overleed. We kunnen niet overal rekening mee houden hoor.
Ok stelletje hokboeren
pi_119812102
Volgensmij was Al Capone zelfs de eerste mafia-baas waar ik überhaupt van hoorde.
Amen.
pi_119812554
Ik kreeg er schijthekel aan deze serie 4 episodes geleden, vroeg me af of ik nog wel verder wilde kijken (dat aflevering waar twoface mee eet aan tafel met een chick en haar familie). Paar dagen geleden toch maar 3 afleveringen binnen gehaald en gekeken en godzijdank was het vermakelijk. Zoals Nucky die een beetje maf werd door de explosie (hersenschudding) en verder nog andere dingen die me nu ff niet te binnen schieten.

Oh, vond het mooi dat die baas Capone naar voren schoof als de man met wie je dingen moet regelen. En blij toe dat die showgirl dood is, waarom is er geen knappere vrouw gecast voor die rol?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119814489
Nou zeg. Die Miss. Kent was verschrikkelijk lelijk.

... :')
Conscience do cost.
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:21:16 #244
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_119814668
Die laatste scène met Capone vond ik echt briljant. :D

Moet wel zeggen dat ik de eerste 8 afleveringen een stuk minder vond dit seizoen hoor. Weinig ontwikkelingen en de dood van Jimmy heeft ervoor gezorgd dat er weinig samenhang meer was tussen de personages. Dat lijkt nu gelukkig wel weer terug te komen.

Daarnaast vind ik Rossetti helemaal niet zo'n goed karakter, ik vind hem nogal plat. Goede personages vind ik Rothstein, Harrow, Capone, White, etc. Rossetti zag je voornamelijk af en toe iemand zonder reden op gruwelijke wijze vermoorden, dat is het.

Al met al vind ik seizoen 3 een stuk minder dan seizoen 1 en seizoen 2 omdat er de eerste 6/7 afleveringen nauwelijks iets gebeurde.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_119814906
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:30 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

Spoilertags? Leuk om te weten dat Capone zoiezo niet dood gaat komende seizoenen...... :N
FUUU gast. leer je geschiedenis. Je bent echt wel een halve als je dat niet weet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119815220
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:15 schreef ems. het volgende:
Nou zeg. Die Miss. Kent was verschrikkelijk lelijk.

... :')
Ik vond die Lucy juist niet om aan te gluren.
pi_119815545
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:21 schreef TC03 het volgende:
Die laatste scène met Capone vond ik echt briljant. :D

Moet wel zeggen dat ik de eerste 8 afleveringen een stuk minder vond dit seizoen hoor. Weinig ontwikkelingen en de dood van Jimmy heeft ervoor gezorgd dat er weinig samenhang meer was tussen de personages. Dat lijkt nu gelukkig wel weer terug te komen.

Daarnaast vind ik Rossetti helemaal niet zo'n goed karakter, ik vind hem nogal plat. Goede personages vind ik Rothstein, Harrow, Capone, White, etc. Rossetti zag je voornamelijk af en toe iemand zonder reden op gruwelijke wijze vermoorden, dat is het.

Al met al vind ik seizoen 3 een stuk minder dan seizoen 1 en seizoen 2 omdat er de eerste 6/7 afleveringen nauwelijks iets gebeurde.
Dan heb je dit seizoen heel anders gezien dan ik. Juist doordat er in sommige afleveringen meer de tijd wordt genomen om personages uit te diepen en motieven duidelijk te maken, hebben latere gebeurtenissen met veel actie en doden een diepere impact.

Zo is er dit seizoen veel aandacht besteed aan Owen en zijn relatie met Margaret, waardoor zijn dood des te schokkender was. Als dat aan het begin van het seizoen al was gebeurd had het me niks gedaan.

Een heel sterk punt van de serie vind ik dat veel afleveringen best rustig verlopen en er dan plotseling een scene komt die je op het puntje van je stoel brengt. Ik houd wel van die opbouw, je hebt het gevoel dat er elk moment iets vreselijks kan gebeuren. Dat zeggende vind ik het absolute onzin dat er in 7/8 afleveringen niks is gebeurd. Ik herinner me memorabele scenes waarin Rosetti die sherrif ineens in brand steekt, Richard Manny door z'n kop knalt, Nucky dat bijdehante jochie ineens door zijn hoofd schiet, Capone die die gast tot pulp slaat, Van Alden die ontploft op zijn werk, de bomaanslag... Het is absoluut het beste seizoen tot nu toe wat mij betreft.

Je mening over Rosetti deel ik wel een beetje. Het is een 'pure' slechterik, er is geen grijs gebied. Dat heeft Capone bijvoorbeeld wel, met zijn zoontje.

Toch zijn de personages er veel beter op geworden. Jimmy (en ook zijn vrouw), waren met name irritant. Ben blij dat die eruit zijn.
Amen.
pi_119816035
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:15 schreef ems. het volgende:
Nou zeg. Die Miss. Kent was verschrikkelijk lelijk.

... :')
O ja, zo heette ze. En ja, ik vind haar allesbehalve leuk uitzien.

Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119816051
vind t ook wel eens leuk dat er een pure slechterik in zit, altijd dat menselijke erbij met een vrouw of kind... er zijn ook gewoon echt slechte en keiharde mensen zoals rosetti, ok niet zo extreem maar toch...

verder helemaal eens met jivis, onbegrijpelijk dat je kan zeggen dat er in de eerste 8 afleveringen niks gebeurde. Ik vond juist dat er de paar afleveringen daarna relatief weinig gebeurde, tot afgelopen aflevering

hoe dan ook, bijna maandag :D *)
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:13:06 #250
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119816094
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

O ja, zo heette ze. En ja, ik vind haar allesbehalve leuk uitzien.

[ afbeelding ]
Tja, ik wil niet ons akkefietje van vanmiddag herhalen, maar als je een slechte foto uitzoekt kun je iedereen er slecht uit laten zien.

Als ze lacht ziet ze er (m.i.) veel beter uit:


En zo ziet ze er in het echt uit:


Het kan zijn dat eht je smaak niet is, uiteraard. Maar lelijk gaat me een stap te ver.

[ Bericht 13% gewijzigd door padlarf op 01-12-2012 17:20:03 ]
Ok stelletje hokboeren
pi_119816150
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

O ja, zo heette ze. En ja, ik vind haar allesbehalve leuk uitzien.

[ afbeelding ]
Nou ja, ze is niet superknap of zo, maar toch wel schattig? Met dat leuke wipneusje O+
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_119816265
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef padlarf het volgende:

[..]

Tja, ik wil niet ons akkefietje van vanmiddag herhalen, maar als je een slechte foto uitzoekt kun je iedereen er slecht uit laten zien.
Geen slechte foto uitgezocht, gewoon 1e hit op google afbeeldingen met miss kent boardwalk empire.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou ja, ze is niet superknap of zo, maar toch wel schattig? Met dat leuke wipneusje O+
Nee, sorrie. Ik vind haar echt niet leuk.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:21:11 #253
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119816326
edit: ik faal, wacht even
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:21:21 #254
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119816329
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:19 schreef Kloonhommel het volgende:


Geen slechte foto uitgezocht, gewoon 1e hit op google afbeeldingen met miss kent boardwalk empire.
In licht van vanmiddag geef ik je geen ongelijk dat je gelijk van de meest negatieve bedoeling van die zin uitgaat, maar ik bedoelde het in een algemene zin, niet dat jij specifiek op zoek was gegaan naar een slechte foto. Neemt niet weg dat het een slechte foto is, ook al is het hit nummer 1 op google.

Als ze lacht ziet ze er (m.i.) veel beter uit:
[img]http://24.media.tumblr.com/tumblr_me2592dWn31qdwmtyo1_250.gif
[/img]
En zo ziet ze er in het echt uit:
[ afbeelding ]

Het kan zijn dat het je smaak niet is, uiteraard. Maar lelijk gaat me een stap te ver.
Ok stelletje hokboeren
pi_119816409
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef padlarf het volgende:

[..]

En zo ziet ze er in het echt uit:
[ afbeelding ]

Het kan zijn dat eht je smaak niet is, uiteraard. Maar lelijk gaat me een stap te ver.

2e foto is stukken beter. Haar hoofd is te rond en doordat haar haar loshangt op die 2e foto ziet het minder rond uit.

Maar ah, over smaak valt te twisten, sommigen van jullie vonden de moeder van Jimmy maar niks, maar ik vind haar wel leuk. Net als mevrouw Thompson en zelfs haar schoonmaakster....
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119816621
Verder mijn vraag wat jullie van de aflevering vonden dat grotendeels over twoface ging die ging dineren met zijn "vriendin" en haar familie en deels over het "terugvinden" van Jimmy en zijn dood in dat badkuip?

Alleen nepJimmy kon mij nog enigszins boeien maar de rest van de aflevering vond ik ruk, is iemand daarmee eens of sta ik ook daarin alleen :P ?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119816962
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:21 schreef TC03 het volgende:
Die laatste scène met Capone vond ik echt briljant. :D

Moet wel zeggen dat ik de eerste 8 afleveringen een stuk minder vond dit seizoen hoor. Weinig ontwikkelingen en de dood van Jimmy heeft ervoor gezorgd dat er weinig samenhang meer was tussen de personages. Dat lijkt nu gelukkig wel weer terug te komen.

Daarnaast vind ik Rossetti helemaal niet zo'n goed karakter, ik vind hem nogal plat. Goede personages vind ik Rothstein, Harrow, Capone, White, etc. Rossetti zag je voornamelijk af en toe iemand zonder reden op gruwelijke wijze vermoorden, dat is het.

Al met al vind ik seizoen 3 een stuk minder dan seizoen 1 en seizoen 2 omdat er de eerste 6/7 afleveringen nauwelijks iets gebeurde.
Welke laatste scene? Die waarin hij naar voren werd geschoven?

Rosetti is best een goed karakter, hij is eng, van hem weet je echt nooit wat ie gaat doen, gaat hij uit zijn dak of wuift hij het weg? Dat weet je nooit. Hij is eigenlijk gestoord genoeg om een succesvolle gangster te kunnen zijn.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119817351
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:30 schreef Kloonhommel het volgende:
Verder mijn vraag wat jullie van de aflevering vonden dat grotendeels over twoface ging die ging dineren met zijn "vriendin" en haar familie en deels over het "terugvinden" van Jimmy en zijn dood in dat badkuip?

Alleen nepJimmy kon mij nog enigszins boeien maar de rest van de aflevering vond ik ruk, is iemand daarmee eens of sta ik ook daarin alleen :P ?
Richard's verhaal had de nodige diepgang nodig want tot die confrontatie met de vader van het vriendinnetje was het vrij stil rond zijn karakter en diende hij enkel als loopjongen van Gillian. Ik vond dat dan ook een mooi gedeelte en ik denk dat ik voor velen spreek als er een behoorlijke sympathie uitgaat naar het karakter Richard en hoe hij zich van hoopje ellende (hij wilde zelfmoord plegen in het bos vorig seizoen) nu terug heeft weten te vechten.
'Nep' Jimmy vond ik persoonlijk wat langdradig, als snapte ik de intentie van de makers wel om Gillian hiermee afscheid van haar zoon te laten nemen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:39 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Welke laatste scene? Die waarin hij naar voren werd geschoven?

Rosetti is best een goed karakter, hij is eng, van hem weet je echt nooit wat ie gaat doen, gaat hij uit zijn dak of wuift hij het weg? Dat weet je nooit. Hij is eigenlijk gestoord genoeg om een succesvolle gangster te kunnen zijn.
Ik denk dat de beste gangsters - ook uit dat tijdperk - juist de pientere figuren waren, zoals een Arnold Rothstein die net even een stap verder denken zoals hij bijvoorbeeld zich distantieerde in de handel van drugs waar Luciano mee door wilde gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119817652
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Richard's verhaal had de nodige diepgang nodig want tot die confrontatie met de vader van het vriendinnetje was het vrij stil rond zijn karakter en diende hij enkel als loopjongen van Gillian. Ik vond dat dan ook een mooi gedeelte en ik denk dat ik voor velen spreek als er een behoorlijke sympathie uitgaat naar het karakter Richard en hoe hij zich van hoopje ellende (hij wilde zelfmoord plegen in het bos vorig seizoen) nu terug heeft weten te vechten.
'Nep' Jimmy vond ik persoonlijk wat langdradig, als snapte ik de intentie van de makers wel om Gillian hiermee afscheid van haar zoon te laten nemen.
Dat van de zelfmoord vond ik wel mooi om te zien en nu hij verliefd is (beetje ongeloofwaardig eigenlijk dat die vrouw hem aantrekkelijk genoeg vind om te zoenen terwijl zijn halve gezicht eraf is) komt ie idd een beetje terug maar hij wordt nu wel flink afgekraakt door Jimmy moeder. Wat zullen de gevolgen zijn daarvan? Gaat ie alsnog zelfmoord plegen of vermoord hij haar? We zullen het zien...

En ik dacht dat Nep Jimmy erin zat zodat zij dankzij zijn aantoonbare dood zijn bezittingen kon toe-eigenen? In 1 van de afleveringen daarvoor zei haar advocaat toch tegen haar dat Jimmy niet aantoonbaar dood was en zij in feite niets in haar bezit had omdat dat allemaal nog van hem was? Dat ze dramatisch deed leek me een rol om de buitenwereld te overtuigen.

quote:
Ik denk dat de beste gangsters - ook uit dat tijdperk - juist de pientere figuren waren, zoals een Arnold Rothstein die net even een stap verder denken zoals hij bijvoorbeeld zich distantieerde in de handel van drugs waar Luciano mee door wilde gaan.
Rothstein komt juist niet over als een gangster maar eerder als een watje die met de wind meewaait en profiteert van waar de wind hem brengt? Dat hij zo zielig liep te doen is me bijgebleven en dat zie ik ook weer terug als ik hem stoer zie doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 01-12-2012 18:15:27 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119818017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:01 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat van de zelfmoord vond ik wel mooi om te zien en nu hij verliefd is (beetje ongeloofwaardig eigenlijk dat die vrouw hem aantrekkelijk genoeg vind om te zoenen terwijl zijn halve gezicht eraf is) komt ie idd een beetje terug maar hij wordt nu wel flink afgekraakt door Jimmy moeder. Wat zullen de gevolgen zijn daarvan? Gaat ie alsnog zelfmoord plegen of vermoord hij haar? We zullen het zien he...?

En ik dacht dat Nep Jimmy erin zat zodat zij dankzij zijn aantoonbare dood zijn bezittingen kon toe-eigenen? In 1 van de afleveringen daarvoor zei haar advocaat toch tegen haar dat Jimmy niet aantoonbaar dood was en zij in feite niets in haar bezit had omdat dat allemaal nog van hem was? Dat ze dramatisch deed leek me een rol om de buitenwereld te overtuigen.

[..]

Rothstein komt juist niet over als een gangster maar eerder als een watje die met de wind meewaait en profiteert van waar de wind hem brengt? Dat hij zo zielig liep te doen is me bijgebleven en dat zie ik ook weer terug als ik hem stoer zie doen.
Richard zal wraak gaan nemen, op wie en hoe is nog onduidelijk. Rothstein is niet bepaald een watje, gewoon een keiharde zakenman en een meesterbrein in de criminele onderwereld van die tijd. Juist het anti-stereotype gangster dat hij is heeft hij bij wijze van spreken uitgevonden destijds, de georganiseerde misdaad in een piramide vorm met alleen de machtigste en slimste mensen aan de top.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_119818301
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

O ja, zo heette ze. En ja, ik vind haar allesbehalve leuk uitzien.

[ afbeelding ]
Nee inderdaad zeg. Daar zou ik me hond het nog niet op laten doen! :')
Conscience do cost.
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:39:38 #262
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119818606
Ik zou Rothstein nu niet bepaald een watje noemen. Types als Luciano werken niet voor watjes, en al die mensen die Nucky had gevraagd om hem te helpen volgden allemaal Rothstein, en lieten Nucky daarom stikken. Verder herinner ik me nog een telefoongesprek met Doyle, wat me niet echt prettig leek om mee te maken.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:41:33 #263
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119818651
Rothstein is juist de beste gangster van allemaal. Gebruikt alleen geweld als het nodig is en houdt zich op de achtergrond.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119819308
Rothstein is toch die ene die zat op te scheppen dat hij iemand had vermoord en toen huilend verantwoording kwam afleggen onder dwang van Richard aan Nucky en om zijn leven smeekte? Of haal ik nu mensen door elkaar? Zelfs Jimmy ging niet huilend en smekend ten onder?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:07:36 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119819387
Rothstein was in werkelijkheid een gokverslaafde en is niet veel ouder geworden dan het tijdperk van deze serie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Rothstein
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:11:10 #266
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119819481
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Rothstein is toch die ene die zat op te scheppen dat hij iemand had vermoord en toen huilend verantwoording kwam afleggen onder dwang van Richard aan Nucky en om zijn leven smeekte? Of haal ik nu mensen door elkaar? Zelfs Jimmy ging niet huilend en smekend ten onder?
Dat is Micky Doyle. Rothstein is die jood uit New York. En Doyle is inderdaad een grote lafaard.
Ok stelletje hokboeren
pi_119819603
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:11 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dat is Micky Doyle. Rothstein is die jood uit New York.
O die, inderdaad volgde iedereen hem uit de kamer waar Nucky zat. Ik weet het weer. 8)7 En ja idd, hij is veel harder dan Doyle...

Ik ga ff in een hoekje hard schamen...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119822363
Rothstein staat wel bekend als de grote mentor van Luciano en Lansky, de twee sleutelfiguren uit de georganiseerde misdaad in de eerste helft van de vorige eeuw. Uiteindelijk was er natuurlijk niemand groter dan Scarface Al die de bekendste gangster ooit werd, in die tijd al. Zelfs de toen extreem geïsoleerde Sovjet Unie kende hem: in de Pravda verschenen spotprenten met hem erin als verpersoonlijking van het kapitalisme. Achteraf gezien kun je zeggen dat ie niet zozeer gewelddadiger was dan zijn rivalen, maar wel iets slimmer, hoewel ook niet zo slim dat ie die publiciteit juist beter zou vermijden. Als de president van de Verenigde Staten telkens zijn stafvergaderingen begint met de opmerking: 'This Capone fellow, is he in jail yet?' Dan weet je dat je iets teveel in de aandacht staat :') .
anonieme razernist
pi_119824270
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:07 schreef golfer het volgende:
Rothstein was in werkelijkheid een gokverslaafde en is niet veel ouder geworden dan het tijdperk van deze serie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Rothstein
Niet verslaafd, hij riggde de boel alleen een beetje ;)
pi_119824807
Die Luciano wordt trouwens overal als slim beschreven, maar ik vind ik hem in de serie niet al te snugger overkomen eigenlijk.
Amen.
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:01:45 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119825038
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef Jivis het volgende:
Die Luciano wordt trouwens overal als slim beschreven, maar ik vind ik hem in de serie niet al te snugger overkomen eigenlijk.
Ik denk dat hij nog niet helemaal op zijn hoogtepunt is rond de tijd van de serie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119827513
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef Jivis het volgende:
Die Luciano wordt trouwens overal als slim beschreven, maar ik vind ik hem in de serie niet al te snugger overkomen eigenlijk.
Gewoon als een schoffie inderdaad, niet speciaal als iemand met grote visies. Nou komt Rothstein ook wel heel slim over in BE dus het contrast is wel scherp.
anonieme razernist
  zaterdag 1 december 2012 @ 23:01:01 #273
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119827530
Rothstein:
There was a man once. I don't recall his name. Frequented the billiard palace downtown. He made a comfortable wagering whether or not he could swallow certain objects, billiard balls being a specialty. He'd take a ball, stick it in his gullet and regurgitate it. One day, I decided to challenge this man. Ten thousand dollars to do the trick with a billiard ball of my choosing. Now he knew I had seen him do this trick at least a dozen times so I can only surmise that he thought I was stupid. I laid out the cash and he swallowed the ball. It lodged in his throat and he choked to death right on the spot. What I knew and he didn't was that the billiard ball was one sixteenth of an inch larger than the other balls, just too large for him to swallow. Do you know what the moral of this tale is, Mr.Yale?

Frankie Yale:
Don't eat a cue ball?

Rothstein:
The moral of the story is: If I'd cause a stranger to choke to death for my own amusement, what do you think I'll do to you if you don't tell me who ordered you to kill Collisimo?

Niet echt een watje..
pi_119827618
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:01 schreef Loserkid het volgende:
Rothstein:
Do you know what the moral of this tale is, Mr.Yale?

Frankie Yale:
Don't eat a cue ball?
_O-
anonieme razernist
pi_119838201
Nog een dag
  zondag 2 december 2012 @ 12:31:52 #276
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_119838404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:01 schreef Loserkid het volgende:
Rothstein:
There was a man once. I don't recall his name. Frequented the billiard palace downtown. He made a comfortable wagering whether or not he could swallow certain objects, billiard balls being a specialty. He'd take a ball, stick it in his gullet and regurgitate it. One day, I decided to challenge this man. Ten thousand dollars to do the trick with a billiard ball of my choosing. Now he knew I had seen him do this trick at least a dozen times so I can only surmise that he thought I was stupid. I laid out the cash and he swallowed the ball. It lodged in his throat and he choked to death right on the spot. What I knew and he didn't was that the billiard ball was one sixteenth of an inch larger than the other balls, just too large for him to swallow. Do you know what the moral of this tale is, Mr.Yale?

Frankie Yale:
Don't eat a cue ball?

Rothstein:
The moral of the story is: If I'd cause a stranger to choke to death for my own amusement, what do you think I'll do to you if you don't tell me who ordered you to kill Collisimo?

Niet echt een watje..
Briljant stukje. De personages en de interactie met elkaar (dialogen) maken BE toch echt top. :9~
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_119840104
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:22 schreef BasvB het volgende:
Nog een dag
[ afbeelding ]
pi_119840207
YES NOG MAAR 1 DAG!!!

pi_119851183
Twee weken gemist, benieuwd of er veel gebeurd is.

*twee afleveringen later*



:o :o :o

_O_
  zondag 2 december 2012 @ 23:52:25 #280
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_119863786
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef Jivis het volgende:
Die Luciano wordt trouwens overal als slim beschreven, maar ik vind ik hem in de serie niet al te snugger overkomen eigenlijk.
Zijn bijnaam is dan ook Lucky en niet Clever.
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
  maandag 3 december 2012 @ 11:20:38 #281
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_119873405
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_119873476
Laatste aflevering gezien; vond het toch enigszins tegenvallen om eerlijk te zijn. Richard Harrow was fantastisch, maar verder was het niet de finale die ik had verwacht en ontbreekt een echte cliffhanger wat mij betreft (al is een afrondend geheel misschien ook wel goed). Al met al het beste seizoen tot nu toe met erg veel gedenkwaardige afleveringen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 3 december 2012 @ 12:33:26 #283
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119875784
Tegenvallen heeft alleen te maken met de hoge verwachtingen die geschept werden door E11.

Geen cliffhanger inderdaad, maar er is genoeg gebeurd om alle verhoudingen te veranderen. Dus in die zin is het wel spannend hoe komend seizoen er uit gaat zien, met Rothstein in de cel (briljant bedacht), Maseria met 43 man minder, Rosetti dood.
Ok stelletje hokboeren
pi_119877122
Richard _O_ _O_

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Laatste aflevering gezien; vond het toch enigszins tegenvallen om eerlijk te zijn. Richard Harrow was fantastisch, maar verder was het niet de finale die ik had verwacht en ontbreekt een echte cliffhanger wat mij betreft (al is een afrondend geheel misschien ook wel goed). Al met al het beste seizoen tot nu toe met erg veel gedenkwaardige afleveringen!
ondanks dat een echte cliffhanger ontbreekt, kun je imo niet stellen dat het is afgerond. Luciano vs Rothstein, Nucky vs Rothstein staat nog open en het is ook nog maar afwachten wat er met Maseria gaat gebeuren.
  maandag 3 december 2012 @ 13:36:25 #285
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119877731
Vond het een geweldige aflevering, er is het één en ander afgerond en er zijn problemen bijgekomen. Er ligt een mooie basis voor seizoen 4 in ieder geval.

Ik zat gewoon juichend achter de pc toen Nucky , met behulp van de eigenaar, Arnold een oor aan heeft genaaid, mooiste moment van de uitzending.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 15:13:03 #286
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119881150
Ik volg het pas, maar is goed te kijken! 14.gif
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 3 december 2012 @ 15:18:40 #287
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119881343
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik volg het pas, maar is goed te kijken! [ afbeelding ]
Lees niet te veel (eigenlijk niets) in dit topic, voor nieuwe kijkers is dit topic een loopgraaf aan spoilers.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 15:19:30 #288
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119881372
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 15:18 schreef Keyos het volgende:

[..]

Lees niet te veel (eigenlijk niets) in dit topic, voor nieuwe kijkers is dit topic een loopgraaf aan spoilers.
Ik kijk gewoon elke week braaf op televisie.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 3 december 2012 @ 15:23:37 #289
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119881516
Wat een fraai open einde...en wat een geweldige actie van Richard.
Jammer dat Rosetti niet meer terugkomt en Gillian zijn we ook eindelijk kwijt?
Blijft geweldig om te zien hoe levensecht al die (computer)decors zijn en hoe goed de kleding klopt met de kleding uit die tijd. ^O^ _O_
Nu begint dus het lange wachten tot seizoen 4???
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 3 december 2012 @ 16:15:19 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_119883363
Zo, alle posts boven mij genegeerd *O*. Straks ga ik kijken *O*.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 3 december 2012 @ 16:39:51 #291
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_119884428
Vind het wel jammer dat er wel heel veel spelletjes buiten beeld worden gespeeld. Best een leuk truukje hoor, maar nu had ik het idee dat dat er wel heel veel overgeslagen werd.
2000 light years from home
pi_119884763
Goed slot. Geen echte cliffhanger, maar genoeg open eindjes voor een vierde seizoen. Wat gebeurd er met Harrow _O_? Wat gaat Nucky nu doen, lijkt terug te treden? Waarom stapte Capone hier trouwens uberhaupt in? Gewoon zijn eerste statement als gangleader van Chicago? Heeft nu samen met Nucky een beef met Masseria. Wat gaat Rothstein nu doen, gefucked door Nucky, terwijl hij eerst Lucky en co. fucked. (Geniale twist btw.)

Rosetti was duidelijk een karakter voor één seizoen, zijn dood verraste me niet.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:39 schreef Merkie het volgende:
Vind het wel jammer dat er wel heel veel spelletjes buiten beeld worden gespeeld. Best een leuk truukje hoor, maar nu had ik het idee dat dat er wel heel veel overgeslagen werd.
Welke spelletjes?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 3 december 2012 @ 16:50:22 #293
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_119884858
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:
Goed slot. Geen echte cliffhanger, maar genoeg open eindjes voor een vierde seizoen. Wat gebeurd er met Harrow _O_? Wat gaat Nucky nu doen? Waarom stapte Capone hier trouwens uberhaupt in? Gewoon zijn eerste statement als gangleader van Chicago? Heeft nu samen met Nucky een beef met Masseria. Wat gaat Rothstein nu doen, gefucked door Nucky, terwijl hij eerst Lucky en co. fucked. (Geniale twist btw.)

Rosetti was duidelijk een karakter voor één seizoen, zijn dood verraste me niet.

[..]

Welke spelletjes?
De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.
2000 light years from home
  maandag 3 december 2012 @ 16:52:42 #294
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_119884922
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.
Ik vind dat juist de kracht van de serie, niet alles hoeft letterlijk in beeld gebracht te worden om het echt te maken zeg maar..
  maandag 3 december 2012 @ 16:53:46 #295
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_119884967
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:52 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Ik vind dat juist de kracht van de serie, niet alles hoeft letterlijk in beeld gebracht te worden om het echt te maken zeg maar..
Dat snap ik, maar ik vond het in de laatste aflevering wel heel snel gaan ineens. Er gebeurt in 20 minuten meer dan in de 4 afleveringen ervoor.
2000 light years from home
pi_119884988
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.
Alleen dat laatste, het motief van Capone, is me ook niet duidelijk. Wellicht seizoen vier. De andere twee deals werden juist duidelijk uitgelegd. Vond het juist wel goed dat het dit keer niet lang uitgesponnen werd, werd nu een hele goeie twist.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 3 december 2012 @ 17:09:09 #297
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119885655
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.
In een aantal dingen geef ik je gelijk, maar van andere dingen vind ik dat je neit zo goed hebt opgelet bij de rest van het seizoen.
Ok stelletje hokboeren
pi_119885764
Ik had eigenlijk ook nog verwacht dat Torrio officieel "af zou treden" in seizoen 3.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:
Goed slot. Geen echte cliffhanger, maar genoeg open eindjes voor een vierde seizoen. Wat gebeurd er met Harrow _O_? Wat gaat Nucky nu doen, lijkt terug te treden? Waarom stapte Capone hier trouwens uberhaupt in? Gewoon zijn eerste statement als gangleader van Chicago? Heeft nu samen met Nucky een beef met Masseria. Wat gaat Rothstein nu doen, gefucked door Nucky, terwijl hij eerst Lucky en co. fucked. (Geniale twist btw.)

O'banion zit toch ook nog in Chicago?, wel jammer dat ze hier geen aandacht aan hebben besteed in de season finale, ook inzake van Alden etc.
  maandag 3 december 2012 @ 17:13:02 #299
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119885821
Inderdaad jammer dat Van Alden niet nog een flinke rol ging meespelen. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119887837
Was ik de enige die dacht dat Harrow vermoord zou worden in een drive by shooting toen die auto voorbij kwam rijden terwijl hij Tommy aan Julia gaf... Ik was echt opgelucht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 3 december 2012 @ 18:58:29 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119889797
quote:
15s.gif Op maandag 3 december 2012 18:07 schreef marcodej het volgende:
Was ik de enige die dacht dat Harrow vermoord zou worden in een drive by shooting toen die auto voorbij kwam rijden terwijl hij Tommy aan Julia gaf... Ik was echt opgelucht.
Ja, je was vast de enige. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')