Veel mindere mate van vergelijking. Veel aspecten van Sopranos kan je bijna letterlijk terug tegenkomen in Boardwalk empire. De vergelijking gaat een stuk verder dan alleen het genre.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:29 schreef golfer het volgende:
[..]
En niet te vergeten Goodfellas, La Piovra, Corleone etc, etc.... Maar die zie ik niet steeds genoemd worden?
Nou dan moet ik maar eens The Sopranos gaan kijken want complexe intriges, tijdsbeeld, politiek spel en romancesquote:Op donderdag 29 november 2012 17:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Veel mindere mate van vergelijking. Veel aspecten van Sopranos kan je bijna letterlijk terug tegenkomen in Boardwalk empire. De vergelijking gaat een stuk verder dan alleen het genre.
Beide niet, omdat het een geheel unieke serie is. Met een compleet eigen gevoel.quote:Op donderdag 29 november 2012 07:18 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Definieer kostuumdrama. Denk je dat ergens ooit BE naast Pride and Prejudice opp de planken komt te liggen of eerder naast de Sopranos?
Sopranos moet je sowieso gaan kijken. geen excuus goed genoeg om sopranos niet gekeken te hebben. Alleen vergelijk je het nu nog te letterlijk. Ik kom er later wel een keer op terug als ik wat meer tijd heb.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:23 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nou dan moet ik maar eens The Sopranos gaan kijken want complexe intriges, tijdsbeeld, politiek spel en romances
Net zo als de meeste goede series, maar mensen catalogiseren het toch of je wil of niet. En zo uniek is het nou ook weer niet. Het staat gewooon bij misdaad/drama/actie vlak naast the Sopranos of the Wire. En hopelijk iets daaronder aangezien ik die twee wel beter vind. Maar in ieder geval ver van de zoveelste verfilming van Wuthering Heights of die Buddenbrooks. Bij de Sopranos lag zelfs de nadruk nog veel meer op het familie-element, daar is de verhouding ongeveer een op een, zo uit de losse pols geschat.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:24 schreef Mishu het volgende:
[..]
Beide niet, omdat het een geheel unieke serie is. Met een compleet eigen gevoel.
Ey, ze hebben historische kostuums aan, dat is dus een kostuumdrama. Knap hoor, dat je dat ziet.quote:
Het is dramatischer omdat deze serie, BE dus, minder pretendeert een realistische serie te zijn, het is echt puur fictie en drama, waardoor je veel meer creatieve vrijheid hebt om dingen heel dramatisch aan te pakken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:36 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Net zo als de meeste goede series, maar mensen catalogiseren het toch of je wil of niet. En zo uniek is het nou ook weer niet. Het staat gewooon bij misdaad/drama/actie vlak naast the Sopranos of the Wire. En hopelijk iets daaronder aangezien ik die twee wel beter vind. Maar in ieder geval ver van de zoveelste verfilming van Wuthering Heights of die Buddenbrooks. Bij de Sopranos lag zelfs de nadruk nog veel meer op het familie-element, daar is de verhouding ongeveer een op een, zo uit de losse pols geschat.
Bij Boardwalk Empire met sommige van de meeste bekende gangsters van de twintigste eeuw is het juist de misdaad die het verhaal verder brengt, het persoonlijk leven van Nucky hangt er maar een beetje bij met bijna inwisselbare vrouwen die soms wel en soms niet interessant zijn. Wat voegde die laatste vriendin van Nucky nou toe, behalve dan dat het tragisch was dat ze doodging. Dat was het belangrijkste doel om die dame in de serie te schrijven: Nucky verliest weer eens alles, net zoals in het vorige seizoen. En dat is trouwens wat ik ook een beetje slap vind: iedereen is weer tegen Nucky, vorige keer was het zijn broer en 'pleegzoon' en iedereen die hij kende en kwam hij er weer bovenop, nu komt de dreiging van buiten, en komt hij er over een aflevering weer bovenop.
Tony Soprano had in veel seizoenen trouwens ook een grote tegenstander al waren zijn crises minder dramatisch als bij Nucky. Maar goe ik verheug me alweer op het volgende seizoen, zonder de laatste aflevering bekeken te hebben.
Dramatischer dan wat? De volledig fictionele Sopranos? Bovendien pretendeert BE niet een puur fictionele serie te zijn imo. Al Capone, sorry voor de spoiler, gaat tot 1947 niet dood. Als dat wel gebeurt in de BE verliest die serie een heleboel kijkers, en terecht.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:41 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is dramatischer omdat deze serie, BE dus, minder pretendeert een realistische serie te zijn, het is echt puur fictie en drama, waardoor je veel meer creatieve vrijheid hebt om dingen heel dramatisch aan te pakken.
Behalve dan dat het losjes gebaseerd is op de werkelijkheid mbt opkomst maffia.
het pretendeert geen realistische serie te zien? Wat een onzin zeg, er komen nota bene een hoop echt bestaande personen in voor. Dat niet alles echt gebeurt is is logisch maar Boardwalk Empire probeert juist wel een realistisch beeld neer te zetten van de jaren van de drooglegging.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:41 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is dramatischer omdat deze serie, BE dus, minder pretendeert een realistische serie te zijn, het is echt puur fictie en drama, waardoor je veel meer creatieve vrijheid hebt om dingen heel dramatisch aan te pakken.
Behalve dan dat het losjes gebaseerd is op de werkelijkheid mbt opkomst maffia.
Precies, wat een gezeur zegquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is verder geen kritiek op boardwalk empire. Het is gewoon een constatering. Een positieve constatering at that.
Dan spreek je jezelf nogal tegen want Boardwalk Empire maakt juist heel weinig gebruik van kleurfilters. Met name de CGI zorgt voor een bepaalde sfeer in grootse shots van bijvoorbeeld de Boardwalk, maar verder komt het heel natuurlijk en realistisch over.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:48 schreef Mishu het volgende:
Iets kan dramatisch (dus vertekend met een filter enzo) en realistisch (dus heldere moderne kleuren) gefilmd worden. Dat bedoel ik.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef Mishu het volgende:
Jullie vinden Van Alden die op een humoristische manier een vork in zijn wang krijgt realistisch?
Wat zou er dan niet realistisch aan kunnen zijn?quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:13 schreef Mishu het volgende:
[..]
Veel is toch echt wel onrealistisch geschreven om de serie 'swung' te geven.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat zou er dan niet realistisch aan kunnen zijn?
Wat heeft dat met realisme te maken? Realistisch aan die scène is het dubbele karakter van Al Capone; een kerel die van het een op andere moment zeer agressief kan worden, maar in familiaire kring juist een zachtaardige kerel lijkt te zijn (zie ook hoe hij het opnam voor zijn collega een paar episodes terug).quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef Mishu het volgende:
Jullie vinden Van Alden die op een humoristische manier een vork in zijn wang krijgt realistisch?
Ik ken iemand die dat echt gedaan heeft, dus ja. Bovendien past het wel bij het brute karakter van Capone, en hij stak niet door volgens mij, het was gewoon effectieve intimidatie omdat Scarface natuurlijk meteen ziet dat je een kerel als Van Alden nodig hebt ( iedereen, overal, ongeacht je businessquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef Mishu het volgende:
Het blijft fictie natuurlijk.De grootste slachting in die tijd was de St Valentines day massacre, met zeven doden.In de preview van volgende episode vallen volgens mij al veel meer doden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:13 schreef Mishu het volgende:
[..]
Veel is toch echt wel onrealistisch geschreven om de serie 'swung' te geven.
Lijkt mij een vrij efficiënte manier om iemand te intimideren, weinig onrealistisch aan.quote:
De grootste gepubliceerde. Er zijn vast wel gebeurtenissen geweest met meer doden. St Valentines Day Massacre viel trouwens niet alleen op vanwege de hoeveelheid doden, maar ook de manier waarop ze dood zijn gemaakt. Het leek op een executie, met een groepje tegen de muur. Dat schokte het gewone volk wat de mafia als een soort charmante boeven zag.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:13 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het blijft fictie natuurlijk.De grootste slachting in die tijd was de St Valentines day massacre, met zeven doden.In de preview van volgende episode vallen volgens mij al veel meer doden.
ja mee eens.quote:Op zaterdag 1 december 2012 10:29 schreef padlarf het volgende:
[..]
Lijkt mij een vrij efficiënte manier om iemand te intimideren, weinig onrealistisch aan.
Heb je toevallig ook dit artikel vna Cracked gelezen?quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:54 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja mee eens.
men heeft geen idee wat realistisch is. films moeten vaak minder extreem gemaakt worden omdat de realiteit van wat er zich daadwerkelijk heeft afgespeelt onrealistisch lijkt.
zo weet ik dat de vriend van een ex wel eens een man heeft aangevallen met een bijl, en in de flat naast mij een man in brand is gestoken en van het balkon is geflikkert. dat geloof je niet als je t in n film ziet, lijkt too much, maar veel vreemdere dingen gebeuren in de werkelijkheid dan men voor mogelijk houdt.
Allemaal nogal discutabel, maar goed.quote:Op zaterdag 1 december 2012 10:53 schreef Mirel het volgende:
[..]
De grootste gepubliceerde. Er zijn vast wel gebeurtenissen geweest met meer doden. St Valentines Day Massacre viel trouwens niet alleen op vanwege de hoeveelheid doden, maar ook de manier waarop ze dood zijn gemaakt. Het leek op een executie, met een groepje tegen de muur. Dat schokte het gewone volk wat de mafia als een soort charmante boeven zag.
nee dat is inderdaad pure sci-fi, echt onmogelijk dat zoiets gebeurd.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef Mishu het volgende:
ha! ja dat heb ik idd.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook dit artikel vna Cracked gelezen?
http://www.cracked.com/ar(...)too-unrealistic.html
Spoilertags? Leuk om te weten dat Capone zoiezo niet dood gaat komende seizoenen......quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:45 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dramatischer dan wat? De volledig fictionele Sopranos? Bovendien pretendeert BE niet een puur fictionele serie te zijn imo. Al Capone, sorry voor de spoiler, gaat tot 1947 niet dood. Als dat wel gebeurt in de BE verliest die serie een heleboel kijkers, en terecht.
Los van het feit dat de opkomst van de maffia in de VS zich iets eerder afspeelde.
Sorry, maar iedere boerenlul weet toch dat Capone niet 'in het harnas' is gestorven? Mede door zijn jarenlange positie aan de top heeft hij zo'n bekendheid kunnen verwerven.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:30 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Spoilertags? Leuk om te weten dat Capone zoiezo niet dood gaat komende seizoenen......
quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:30 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Spoilertags? Leuk om te weten dat Capone zoiezo niet dood gaat komende seizoenen......
FUUU gast. leer je geschiedenis. Je bent echt wel een halve als je dat niet weet.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:30 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Ik vond die Lucy juist niet om aan te gluren.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:15 schreef ems. het volgende:
Nou zeg. Die Miss. Kent was verschrikkelijk lelijk.
...
Dan heb je dit seizoen heel anders gezien dan ik. Juist doordat er in sommige afleveringen meer de tijd wordt genomen om personages uit te diepen en motieven duidelijk te maken, hebben latere gebeurtenissen met veel actie en doden een diepere impact.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:21 schreef TC03 het volgende:
Die laatste scène met Capone vond ik echt briljant.
Moet wel zeggen dat ik de eerste 8 afleveringen een stuk minder vond dit seizoen hoor. Weinig ontwikkelingen en de dood van Jimmy heeft ervoor gezorgd dat er weinig samenhang meer was tussen de personages. Dat lijkt nu gelukkig wel weer terug te komen.
Daarnaast vind ik Rossetti helemaal niet zo'n goed karakter, ik vind hem nogal plat. Goede personages vind ik Rothstein, Harrow, Capone, White, etc. Rossetti zag je voornamelijk af en toe iemand zonder reden op gruwelijke wijze vermoorden, dat is het.
Al met al vind ik seizoen 3 een stuk minder dan seizoen 1 en seizoen 2 omdat er de eerste 6/7 afleveringen nauwelijks iets gebeurde.
O ja, zo heette ze. En ja, ik vind haar allesbehalve leuk uitzien.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:15 schreef ems. het volgende:
Nou zeg. Die Miss. Kent was verschrikkelijk lelijk.
...
Tja, ik wil niet ons akkefietje van vanmiddag herhalen, maar als je een slechte foto uitzoekt kun je iedereen er slecht uit laten zien.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
O ja, zo heette ze. En ja, ik vind haar allesbehalve leuk uitzien.
[ afbeelding ]
Nou ja, ze is niet superknap of zo, maar toch wel schattig? Met dat leuke wipneusjequote:Op zaterdag 1 december 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen slechte foto uitgezocht, gewoon 1e hit op google afbeeldingen met miss kent boardwalk empire.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef padlarf het volgende:
[..]
Tja, ik wil niet ons akkefietje van vanmiddag herhalen, maar als je een slechte foto uitzoekt kun je iedereen er slecht uit laten zien.
Nee, sorrie. Ik vind haar echt niet leuk.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou ja, ze is niet superknap of zo, maar toch wel schattig? Met dat leuke wipneusje
In licht van vanmiddag geef ik je geen ongelijk dat je gelijk van de meest negatieve bedoeling van die zin uitgaat, maar ik bedoelde het in een algemene zin, niet dat jij specifiek op zoek was gegaan naar een slechte foto. Neemt niet weg dat het een slechte foto is, ook al is het hit nummer 1 op google.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:19 schreef Kloonhommel het volgende:
Geen slechte foto uitgezocht, gewoon 1e hit op google afbeeldingen met miss kent boardwalk empire.
2e foto is stukken beter. Haar hoofd is te rond en doordat haar haar loshangt op die 2e foto ziet het minder rond uit.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef padlarf het volgende:
[..]
En zo ziet ze er in het echt uit:
[ afbeelding ]
Het kan zijn dat eht je smaak niet is, uiteraard. Maar lelijk gaat me een stap te ver.
Welke laatste scene? Die waarin hij naar voren werd geschoven?quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:21 schreef TC03 het volgende:
Die laatste scène met Capone vond ik echt briljant.
Moet wel zeggen dat ik de eerste 8 afleveringen een stuk minder vond dit seizoen hoor. Weinig ontwikkelingen en de dood van Jimmy heeft ervoor gezorgd dat er weinig samenhang meer was tussen de personages. Dat lijkt nu gelukkig wel weer terug te komen.
Daarnaast vind ik Rossetti helemaal niet zo'n goed karakter, ik vind hem nogal plat. Goede personages vind ik Rothstein, Harrow, Capone, White, etc. Rossetti zag je voornamelijk af en toe iemand zonder reden op gruwelijke wijze vermoorden, dat is het.
Al met al vind ik seizoen 3 een stuk minder dan seizoen 1 en seizoen 2 omdat er de eerste 6/7 afleveringen nauwelijks iets gebeurde.
Richard's verhaal had de nodige diepgang nodig want tot die confrontatie met de vader van het vriendinnetje was het vrij stil rond zijn karakter en diende hij enkel als loopjongen van Gillian. Ik vond dat dan ook een mooi gedeelte en ik denk dat ik voor velen spreek als er een behoorlijke sympathie uitgaat naar het karakter Richard en hoe hij zich van hoopje ellende (hij wilde zelfmoord plegen in het bos vorig seizoen) nu terug heeft weten te vechten.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:30 schreef Kloonhommel het volgende:
Verder mijn vraag wat jullie van de aflevering vonden dat grotendeels over twoface ging die ging dineren met zijn "vriendin" en haar familie en deels over het "terugvinden" van Jimmy en zijn dood in dat badkuip?
Alleen nepJimmy kon mij nog enigszins boeien maar de rest van de aflevering vond ik ruk, is iemand daarmee eens of sta ik ook daarin alleen?
Ik denk dat de beste gangsters - ook uit dat tijdperk - juist de pientere figuren waren, zoals een Arnold Rothstein die net even een stap verder denken zoals hij bijvoorbeeld zich distantieerde in de handel van drugs waar Luciano mee door wilde gaan.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:39 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Welke laatste scene? Die waarin hij naar voren werd geschoven?
Rosetti is best een goed karakter, hij is eng, van hem weet je echt nooit wat ie gaat doen, gaat hij uit zijn dak of wuift hij het weg? Dat weet je nooit. Hij is eigenlijk gestoord genoeg om een succesvolle gangster te kunnen zijn.
Dat van de zelfmoord vond ik wel mooi om te zien en nu hij verliefd is (beetje ongeloofwaardig eigenlijk dat die vrouw hem aantrekkelijk genoeg vind om te zoenen terwijl zijn halve gezicht eraf is) komt ie idd een beetje terug maar hij wordt nu wel flink afgekraakt door Jimmy moeder. Wat zullen de gevolgen zijn daarvan? Gaat ie alsnog zelfmoord plegen of vermoord hij haar? We zullen het zien...quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Richard's verhaal had de nodige diepgang nodig want tot die confrontatie met de vader van het vriendinnetje was het vrij stil rond zijn karakter en diende hij enkel als loopjongen van Gillian. Ik vond dat dan ook een mooi gedeelte en ik denk dat ik voor velen spreek als er een behoorlijke sympathie uitgaat naar het karakter Richard en hoe hij zich van hoopje ellende (hij wilde zelfmoord plegen in het bos vorig seizoen) nu terug heeft weten te vechten.
'Nep' Jimmy vond ik persoonlijk wat langdradig, als snapte ik de intentie van de makers wel om Gillian hiermee afscheid van haar zoon te laten nemen.
Rothstein komt juist niet over als een gangster maar eerder als een watje die met de wind meewaait en profiteert van waar de wind hem brengt? Dat hij zo zielig liep te doen is me bijgebleven en dat zie ik ook weer terug als ik hem stoer zie doen.quote:Ik denk dat de beste gangsters - ook uit dat tijdperk - juist de pientere figuren waren, zoals een Arnold Rothstein die net even een stap verder denken zoals hij bijvoorbeeld zich distantieerde in de handel van drugs waar Luciano mee door wilde gaan.
Richard zal wraak gaan nemen, op wie en hoe is nog onduidelijk. Rothstein is niet bepaald een watje, gewoon een keiharde zakenman en een meesterbrein in de criminele onderwereld van die tijd. Juist het anti-stereotype gangster dat hij is heeft hij bij wijze van spreken uitgevonden destijds, de georganiseerde misdaad in een piramide vorm met alleen de machtigste en slimste mensen aan de top.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat van de zelfmoord vond ik wel mooi om te zien en nu hij verliefd is (beetje ongeloofwaardig eigenlijk dat die vrouw hem aantrekkelijk genoeg vind om te zoenen terwijl zijn halve gezicht eraf is) komt ie idd een beetje terug maar hij wordt nu wel flink afgekraakt door Jimmy moeder. Wat zullen de gevolgen zijn daarvan? Gaat ie alsnog zelfmoord plegen of vermoord hij haar? We zullen het zien he...?
En ik dacht dat Nep Jimmy erin zat zodat zij dankzij zijn aantoonbare dood zijn bezittingen kon toe-eigenen? In 1 van de afleveringen daarvoor zei haar advocaat toch tegen haar dat Jimmy niet aantoonbaar dood was en zij in feite niets in haar bezit had omdat dat allemaal nog van hem was? Dat ze dramatisch deed leek me een rol om de buitenwereld te overtuigen.
[..]
Rothstein komt juist niet over als een gangster maar eerder als een watje die met de wind meewaait en profiteert van waar de wind hem brengt? Dat hij zo zielig liep te doen is me bijgebleven en dat zie ik ook weer terug als ik hem stoer zie doen.
Nee inderdaad zeg. Daar zou ik me hond het nog niet op laten doen!quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is Micky Doyle. Rothstein is die jood uit New York. En Doyle is inderdaad een grote lafaard.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Rothstein is toch die ene die zat op te scheppen dat hij iemand had vermoord en toen huilend verantwoording kwam afleggen onder dwang van Richard aan Nucky en om zijn leven smeekte? Of haal ik nu mensen door elkaar? Zelfs Jimmy ging niet huilend en smekend ten onder?
O die, inderdaad volgde iedereen hem uit de kamer waar Nucky zat. Ik weet het weer.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:11 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat is Micky Doyle. Rothstein is die jood uit New York.
Niet verslaafd, hij riggde de boel alleen een beetjequote:Op zaterdag 1 december 2012 19:07 schreef golfer het volgende:
Rothstein was in werkelijkheid een gokverslaafde en is niet veel ouder geworden dan het tijdperk van deze serie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Rothstein
Ik denk dat hij nog niet helemaal op zijn hoogtepunt is rond de tijd van de serie.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef Jivis het volgende:
Die Luciano wordt trouwens overal als slim beschreven, maar ik vind ik hem in de serie niet al te snugger overkomen eigenlijk.
Gewoon als een schoffie inderdaad, niet speciaal als iemand met grote visies. Nou komt Rothstein ook wel heel slim over in BE dus het contrast is wel scherp.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef Jivis het volgende:
Die Luciano wordt trouwens overal als slim beschreven, maar ik vind ik hem in de serie niet al te snugger overkomen eigenlijk.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:01 schreef Loserkid het volgende:
Rothstein:
Do you know what the moral of this tale is, Mr.Yale?
Frankie Yale:
Don't eat a cue ball?
Briljant stukje. De personages en de interactie met elkaar (dialogen) maken BE toch echt top.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:01 schreef Loserkid het volgende:
Rothstein:
There was a man once. I don't recall his name. Frequented the billiard palace downtown. He made a comfortable wagering whether or not he could swallow certain objects, billiard balls being a specialty. He'd take a ball, stick it in his gullet and regurgitate it. One day, I decided to challenge this man. Ten thousand dollars to do the trick with a billiard ball of my choosing. Now he knew I had seen him do this trick at least a dozen times so I can only surmise that he thought I was stupid. I laid out the cash and he swallowed the ball. It lodged in his throat and he choked to death right on the spot. What I knew and he didn't was that the billiard ball was one sixteenth of an inch larger than the other balls, just too large for him to swallow. Do you know what the moral of this tale is, Mr.Yale?
Frankie Yale:
Don't eat a cue ball?
Rothstein:
The moral of the story is: If I'd cause a stranger to choke to death for my own amusement, what do you think I'll do to you if you don't tell me who ordered you to kill Collisimo?
Niet echt een watje..
Zijn bijnaam is dan ook Lucky en niet Clever.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef Jivis het volgende:
ondanks dat een echte cliffhanger ontbreekt, kun je imo niet stellen dat het is afgerond. Luciano vs Rothstein, Nucky vs Rothstein staat nog open en het is ook nog maar afwachten wat er met Maseria gaat gebeuren.quote:Op maandag 3 december 2012 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Laatste aflevering gezien; vond het toch enigszins tegenvallen om eerlijk te zijn. Richard Harrow was fantastisch, maar verder was het niet de finale die ik had verwacht en ontbreekt een echte cliffhanger wat mij betreft (al is een afrondend geheel misschien ook wel goed). Al met al het beste seizoen tot nu toe met erg veel gedenkwaardige afleveringen!
Lees niet te veel (eigenlijk niets) in dit topic, voor nieuwe kijkers is dit topic een loopgraaf aan spoilers.quote:Op maandag 3 december 2012 15:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik volg het pas, maar is goed te kijken! [ afbeelding ]
Ik kijk gewoon elke week braaf op televisie.quote:Op maandag 3 december 2012 15:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Lees niet te veel (eigenlijk niets) in dit topic, voor nieuwe kijkers is dit topic een loopgraaf aan spoilers.
Welke spelletjes?quote:Op maandag 3 december 2012 16:39 schreef Merkie het volgende:
Vind het wel jammer dat er wel heel veel spelletjes buiten beeld worden gespeeld. Best een leuk truukje hoor, maar nu had ik het idee dat dat er wel heel veel overgeslagen werd.
De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.quote:Op maandag 3 december 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:
Goed slot. Geen echte cliffhanger, maar genoeg open eindjes voor een vierde seizoen. Wat gebeurd er met Harrow? Wat gaat Nucky nu doen? Waarom stapte Capone hier trouwens uberhaupt in? Gewoon zijn eerste statement als gangleader van Chicago? Heeft nu samen met Nucky een beef met Masseria. Wat gaat Rothstein nu doen, gefucked door Nucky, terwijl hij eerst Lucky en co. fucked. (Geniale twist btw.)
Rosetti was duidelijk een karakter voor één seizoen, zijn dood verraste me niet.
[..]
Welke spelletjes?
Ik vind dat juist de kracht van de serie, niet alles hoeft letterlijk in beeld gebracht te worden om het echt te maken zeg maar..quote:Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.
Dat snap ik, maar ik vond het in de laatste aflevering wel heel snel gaan ineens. Er gebeurt in 20 minuten meer dan in de 4 afleveringen ervoor.quote:Op maandag 3 december 2012 16:52 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ik vind dat juist de kracht van de serie, niet alles hoeft letterlijk in beeld gebracht te worden om het echt te maken zeg maar..
Alleen dat laatste, het motief van Capone, is me ook niet duidelijk. Wellicht seizoen vier. De andere twee deals werden juist duidelijk uitgelegd. Vond het juist wel goed dat het dit keer niet lang uitgesponnen werd, werd nu een hele goeie twist.quote:Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.
In een aantal dingen geef ik je gelijk, maar van andere dingen vind ik dat je neit zo goed hebt opgelet bij de rest van het seizoen.quote:Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
O'banion zit toch ook nog in Chicago?, wel jammer dat ze hier geen aandacht aan hebben besteed in de season finale, ook inzake van Alden etc.quote:Op maandag 3 december 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:
Goed slot. Geen echte cliffhanger, maar genoeg open eindjes voor een vierde seizoen. Wat gebeurd er met Harrow? Wat gaat Nucky nu doen, lijkt terug te treden? Waarom stapte Capone hier trouwens uberhaupt in? Gewoon zijn eerste statement als gangleader van Chicago? Heeft nu samen met Nucky een beef met Masseria. Wat gaat Rothstein nu doen, gefucked door Nucky, terwijl hij eerst Lucky en co. fucked. (Geniale twist btw.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |