Briljant stukje. De personages en de interactie met elkaar (dialogen) maken BE toch echt top.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:01 schreef Loserkid het volgende:
Rothstein:
There was a man once. I don't recall his name. Frequented the billiard palace downtown. He made a comfortable wagering whether or not he could swallow certain objects, billiard balls being a specialty. He'd take a ball, stick it in his gullet and regurgitate it. One day, I decided to challenge this man. Ten thousand dollars to do the trick with a billiard ball of my choosing. Now he knew I had seen him do this trick at least a dozen times so I can only surmise that he thought I was stupid. I laid out the cash and he swallowed the ball. It lodged in his throat and he choked to death right on the spot. What I knew and he didn't was that the billiard ball was one sixteenth of an inch larger than the other balls, just too large for him to swallow. Do you know what the moral of this tale is, Mr.Yale?
Frankie Yale:
Don't eat a cue ball?
Rothstein:
The moral of the story is: If I'd cause a stranger to choke to death for my own amusement, what do you think I'll do to you if you don't tell me who ordered you to kill Collisimo?
Niet echt een watje..
Zijn bijnaam is dan ook Lucky en niet Clever.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef Jivis het volgende:
Die Luciano wordt trouwens overal als slim beschreven, maar ik vind ik hem in de serie niet al te snugger overkomen eigenlijk.
ondanks dat een echte cliffhanger ontbreekt, kun je imo niet stellen dat het is afgerond. Luciano vs Rothstein, Nucky vs Rothstein staat nog open en het is ook nog maar afwachten wat er met Maseria gaat gebeuren.quote:Op maandag 3 december 2012 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Laatste aflevering gezien; vond het toch enigszins tegenvallen om eerlijk te zijn. Richard Harrow was fantastisch, maar verder was het niet de finale die ik had verwacht en ontbreekt een echte cliffhanger wat mij betreft (al is een afrondend geheel misschien ook wel goed). Al met al het beste seizoen tot nu toe met erg veel gedenkwaardige afleveringen!
Lees niet te veel (eigenlijk niets) in dit topic, voor nieuwe kijkers is dit topic een loopgraaf aan spoilers.quote:Op maandag 3 december 2012 15:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik volg het pas, maar is goed te kijken! [ afbeelding ]
Ik kijk gewoon elke week braaf op televisie.quote:Op maandag 3 december 2012 15:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Lees niet te veel (eigenlijk niets) in dit topic, voor nieuwe kijkers is dit topic een loopgraaf aan spoilers.
Welke spelletjes?quote:Op maandag 3 december 2012 16:39 schreef Merkie het volgende:
Vind het wel jammer dat er wel heel veel spelletjes buiten beeld worden gespeeld. Best een leuk truukje hoor, maar nu had ik het idee dat dat er wel heel veel overgeslagen werd.
De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.quote:Op maandag 3 december 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:
Goed slot. Geen echte cliffhanger, maar genoeg open eindjes voor een vierde seizoen. Wat gebeurd er met Harrow? Wat gaat Nucky nu doen? Waarom stapte Capone hier trouwens uberhaupt in? Gewoon zijn eerste statement als gangleader van Chicago? Heeft nu samen met Nucky een beef met Masseria. Wat gaat Rothstein nu doen, gefucked door Nucky, terwijl hij eerst Lucky en co. fucked. (Geniale twist btw.)
Rosetti was duidelijk een karakter voor één seizoen, zijn dood verraste me niet.
[..]
Welke spelletjes?
Ik vind dat juist de kracht van de serie, niet alles hoeft letterlijk in beeld gebracht te worden om het echt te maken zeg maar..quote:Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.
Dat snap ik, maar ik vond het in de laatste aflevering wel heel snel gaan ineens. Er gebeurt in 20 minuten meer dan in de 4 afleveringen ervoor.quote:Op maandag 3 december 2012 16:52 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ik vind dat juist de kracht van de serie, niet alles hoeft letterlijk in beeld gebracht te worden om het echt te maken zeg maar..
Alleen dat laatste, het motief van Capone, is me ook niet duidelijk. Wellicht seizoen vier. De andere twee deals werden juist duidelijk uitgelegd. Vond het juist wel goed dat het dit keer niet lang uitgesponnen werd, werd nu een hele goeie twist.quote:Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
De deal tussen Nucky en Rothstein over Masseria, hoe Nucky het voor elkaar krijgt om Rothstein op te laten pakken en waarom Al Capone alsnog al die mensen van Masseria doodschiet. Sowieso dat Al Capone ineens in Atlantic City is. Ik kan het allemaal wel een beetje aan elkaar rijgen, maar ik vind dat er wat veel besluitvorming buiten beeld werd gelaten.
In een aantal dingen geef ik je gelijk, maar van andere dingen vind ik dat je neit zo goed hebt opgelet bij de rest van het seizoen.quote:Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
O'banion zit toch ook nog in Chicago?, wel jammer dat ze hier geen aandacht aan hebben besteed in de season finale, ook inzake van Alden etc.quote:Op maandag 3 december 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:
Goed slot. Geen echte cliffhanger, maar genoeg open eindjes voor een vierde seizoen. Wat gebeurd er met Harrow? Wat gaat Nucky nu doen, lijkt terug te treden? Waarom stapte Capone hier trouwens uberhaupt in? Gewoon zijn eerste statement als gangleader van Chicago? Heeft nu samen met Nucky een beef met Masseria. Wat gaat Rothstein nu doen, gefucked door Nucky, terwijl hij eerst Lucky en co. fucked. (Geniale twist btw.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |