abonnement Unibet Coolblue
pi_119401486
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2012:
• Keskiyo (2 januari)
• Daantke (3 januari)
• Chocolate-chick (3 januari)
• Pino112 (13 januari)
• Greenpeas (16 januari)
• Repeating (26 januari)
• Swomp (27 januari)
• zeebeschuit (27 januari)
• EdNoolk (30 januari)
• XxSwollie (30 januari)
• Morenoo (15 februari)
• Marrije (17 februari)
• Mieska (24 februari)
• Barbapapapamama (5 maart)
• Etsu (19 maart)
• Dutchlike (20 maart)
• lindsay.ooh-00 (21 maart)
• HeetBoven (21 maart)
• RichardRichard (27 maart)
• Pinklady89 (4 april) (BE)
• Pizza_Boom (12 april) (BE)
• meneer_valk (13 april)
• Warsaw (19 april)
• Hartigan (19 april)
• Crientj (23 april)
• .aeon (23 april)
• Prequel (23 april)
• Me031093 (24 april)
• Keselo (4 mei)
• Mss (24 mei)
• mitchelll018 (30 mei)
• Aardbeilove (30 mei)
• IrCute (31 mei)
• mapampa (1 juni)
• Paskal (4 juli)
• Ridocar (20 juli) (LZV)
• Crowned (9 augustus)
• RacerDKB (14 september)
• RandomMoron (3 oktober)
• TheHundreds (4 oktober)
• Mekkalomp (27 oktober)
• Djoezt (29 oktober)
• krokdown (5 november)
• Paxcon (7 november)
• Tamashii (16 november)
• Travel. (19 november)
• delano.888 (19 november)
• themole (21 november)
• Pencile (22 november)
• RienJClyde (27 november)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 28-11-2012 09:05:24 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119401506
Ik heb net vanaf begin topic #171 alle geslaagden toegevoegd aan de op. (als ik iemand heb gemist roept u maar)

[ Bericht 45% gewijzigd door DX11 op 19-11-2012 20:59:58 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119402291
Heeft iemand ervaring met traffic trainer? (demo: http://www.traffictrainer.nl/Versie_5/demo.asp)

Het lijkt me op zich prima, je kan er leren, toetsen maken en examens oefenen :)
pi_119405320
Ah wat wil ik graag in dat rijtje staan op 1 december :9~
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_119408827
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:58 schreef the-it het volgende:
Heeft iemand ervaring met traffic trainer? (demo: http://www.traffictrainer.nl/Versie_5/demo.asp)

Het lijkt me op zich prima, je kan er leren, toetsen maken en examens oefenen :)
Ik heb deze ook gedaan, vind het een uitsteken leermiddel, daarbij nog het boek van vekabest helemaal doorgelezen, en van vekabest op theorie-leren.nl 10 oefenexamens gemaak, en alsnog gezakt met 2 fout teveel vandaag
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:08:28 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119417651
Gister ging echt kut, was ook best moe.
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:09:28 #7
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119417664
Ging vandaag lekker, nu maar hopen dat het morgen net zo goed gaat. :)
Niet altijd serieus
pi_119418035
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:58 schreef the-it het volgende:
Heeft iemand ervaring met traffic trainer? (demo: http://www.traffictrainer.nl/Versie_5/demo.asp)

Het lijkt me op zich prima, je kan er leren, toetsen maken en examens oefenen :)
Oh cool, mijn onbeperkte account + ww die ik kreeg bij mijn pakket werkt nog altijd :P wie bied? O-)
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 22:41 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Ik heb deze ook gedaan, vind het een uitsteken leermiddel, daarbij nog het boek van vekabest helemaal doorgelezen, en van vekabest op theorie-leren.nl 10 oefenexamens gemaak, en alsnog gezakt met 2 fout teveel vandaag
Ik heb deze ook gehad en geen boek, maar was de 1e keer geslaagd ;) dus best een goede site.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:04:07 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119422496
4 Dec theorie... woei
pi_119430025
Gisteren van 4 tot 5 rijles gehad en voor het eerst in Groningen. Normaal rij les ik in Winschoten, stuk rustiger ook.
Maar wat een drukte op de weg zeg, heb gevraagd om vaker in die drukte te lessen, leer je wel veel meer van.
Maar spannend was het wel voor het eerst in de spits!
pi_119431418
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:04 schreef xzaz het volgende:
4 Dec theorie... woei
13 dec hier *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:14:58 #12
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119431966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:29 schreef Hartm het volgende:
Gisteren van 4 tot 5 rijles gehad en voor het eerst in Groningen. Normaal rij les ik in Winschoten, stuk rustiger ook.
Maar wat een drukte op de weg zeg, heb gevraagd om vaker in die drukte te lessen, leer je wel veel meer van.
Maar spannend was het wel voor het eerst in de spits!
Was het bij mij maar zo rustig, ik les structureel in Delft/Den Haag, moeilijk druk dus.

Hopen dat mijn examenroute morgen niet langs Den Haag HS gaat, dat is echt een naar stuk. :') Kennis van me reed af in Terneuzen, daar hebben ze nauwelijks snelweg en is het extreem rustig rijden, of je daar nou vrolijk van wordt. :P
Niet altijd serieus
pi_119432568
Ik zie dit topic nu pas :o

Ben sowieso niet de beste autocoureur, zit inmiddels al op iets van wat zal het zijn.. 20 lessen denk ik?
Mijn lessen duren 2 uur, dus inmiddels 40 uur gereden. Ik vind het af en toe wel écht vermoeiend om 2 uur lang te rijden maar goed. Wat ik vooral echt merk met autorijden is dat het in mijn geval héél wisselend is. Voorbeeldje; Paar weken terug lukte het me in geen 10x om de auto in een vak te parkeren, week later (zonder extra te hebben geoefend oid) zet ik 'm er gewoon 5x achter elkaar prima in. Achja, ooit zal het wel goed komen denk ik dan.

Vandaag TTT gehad en volgende maand examen. Paar foutjes hier en daar gemaakt (geen voorrang verleend, iets teveel gestuurd, handrem die er nog op zat (da's echt heel dom)) maar over het algemeen vond ik het wel redelijk gaan. Mijn bediening was volgens de examinator prima dus dat is fijn om te horen. Kijkwerk daarentegen moet ik écht flink gaan verbeteren (wist ik al van tevoren), ik moet het me eigen maken dat ik gewoon eerst even spiegel, dan pas richting aan zet en voorsorteer. Tuurlijk doe ik dat hier en daar wel gewoon netjes, maar lang niet altijd omdat ik dan weer met andere dingen bezig ben.. Nouja, heb de TTT wel 'gehaald', dus vrijstelling van de bijzondere verrichtingen. Die vond ik eigenlijk helemaal niet zo lekker gaan. Bij de omkeeropdracht is mij aangeleerd dat ik in het raam van de achterportier moet kijken en wanneer het 'merkje' op de straat komt moet insturen. Probleem: Ik had nog niks gedaan en het merkje stond al op de straat.. dus ik me al aan het ergeren. Nouja, heb er maar iets van gemaakt, blijkbaar goed gedaan, stond echt perfect straks langs de kant.. commentaar daarop was natuurlijk dat het niet zo pietje precies hoefde maar wel goed was (ik was ook echt niet van plan het zo strak te doen). Stopopdracht was wel weer een makkie maar het vakparkeren was echt een ramp. Er kwam eerst nog een auto langs mij dus ik moest nog even wachten voordat ik een beetje naar links kon sturen (moest rechts parkeren), ik was echter al bijna op het einde van de parkeervakken. Resultaat: Auto flink over de streep heen.. Ik al balen en denken dat ik écht geen vrijstelling had. Nouja, niks is minder waar! Heb nog 4 lessen (8 uur dus) en nog 1 uur les voor mijn examen volgende maand, we gaan zien of het dan allemaal goed gaat!

Jezus, wat een lulverhaal is dit geworden :o
pi_119432579
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef themole het volgende:

[..]

Was het bij mij maar zo rustig, ik les structureel in Delft/Den Haag, moeilijk druk dus.

Hopen dat mijn examenroute morgen niet langs Den Haag HS gaat, dat is echt een naar stuk. :') Kennis van me reed af in Terneuzen, daar hebben ze nauwelijks snelweg en is het extreem rustig rijden, of je daar nou vrolijk van wordt. :P
Leste in precies hetzelfde gebied, maar ik vond het nou nooit echt heel druk eigenlijk. Heb ook niet later dan 16:00 gereden, maar toch.
pi_119432666
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:27 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik zie dit topic nu pas :o

Ben sowieso niet de beste autocoureur, zit inmiddels al op iets van wat zal het zijn.. 20 lessen denk ik?
Mijn lessen duren 2 uur, dus inmiddels 40 uur gereden. Ik vind het af en toe wel écht vermoeiend om 2 uur lang te rijden maar goed. Wat ik vooral echt merk met autorijden is dat het in mijn geval héél wisselend is. Voorbeeldje; Paar weken terug lukte het me in geen 10x om de auto in een vak te parkeren, week later (zonder extra te hebben geoefend oid) zet ik 'm er gewoon 5x achter elkaar prima in. Achja, ooit zal het wel goed komen denk ik dan.

Vandaag TTT gehad en volgende maand examen. Paar foutjes hier en daar gemaakt (geen voorrang verleend, iets teveel gestuurd, handrem die er nog op zat (da's echt heel dom)) maar over het algemeen vond ik het wel redelijk gaan. Mijn bediening was volgens de examinator prima dus dat is fijn om te horen. Kijkwerk daarentegen moet ik écht flink gaan verbeteren (wist ik al van tevoren), ik moet het me eigen maken dat ik gewoon eerst even spiegel, dan pas richting aan zet en voorsorteer. Tuurlijk doe ik dat hier en daar wel gewoon netjes, maar lang niet altijd omdat ik dan weer met andere dingen bezig ben.. Nouja, heb de TTT wel 'gehaald', dus vrijstelling van de bijzondere verrichtingen. Die vond ik eigenlijk helemaal niet zo lekker gaan. Bij de omkeeropdracht is mij aangeleerd dat ik in het raam van de achterportier moet kijken en wanneer het 'merkje' op de straat komt moet insturen. Probleem: Ik had nog niks gedaan en het merkje stond al op de straat.. dus ik me al aan het ergeren. Nouja, heb er maar iets van gemaakt, blijkbaar goed gedaan, stond echt perfect straks langs de kant.. commentaar daarop was natuurlijk dat het niet zo pietje precies hoefde maar wel goed was (ik was ook echt niet van plan het zo strak te doen). Stopopdracht was wel weer een makkie maar het vakparkeren was echt een ramp. Er kwam eerst nog een auto langs mij dus ik moest nog even wachten voordat ik een beetje naar links kon sturen (moest rechts parkeren), ik was echter al bijna op het einde van de parkeervakken. Resultaat: Auto flink over de streep heen.. Ik al balen en denken dat ik écht geen vrijstelling had. Nouja, niks is minder waar! Heb nog 4 lessen (8 uur dus) en nog 1 uur les voor mijn examen volgende maand, we gaan zien of het dan allemaal goed gaat!

Jezus, wat een lulverhaal is dit geworden :o
Maare, wat vind je zo moeilijk aan de omkeeropdracht? En merkje op de straat komt? Ik heb geleerd om gewoon op gevoel te keren. Je ziet zelf wel wanneer je moet draaien?
pi_119432699
Welke omkeermethode heb je het überhaupt over? Drie keer steken?
pi_119432722
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:46 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb net vanaf begin topic #171 alle geslaagden toegevoegd aan de op. (als ik iemand heb gemist roept u maar)
Gefeliciteerd trouwens :P
pi_119432810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:30 schreef Travel. het volgende:

[..]

Maare, wat vind je zo moeilijk aan de omkeeropdracht? En merkje op de straat komt? Ik heb geleerd om gewoon op gevoel te keren. Je ziet zelf wel wanneer je moet draaien?
Ik vind het niet bijzonder moeilijk, maar vervelend als ik de methode die mij is aangeleerd niet kan gebruiken zeg maar. Inschatten wanneer ik moet gaan draaien vind ik wel best moeilijk, wanneer ik terug moet draaien vind ik wel makkelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:31 schreef Paxcon het volgende:
Welke omkeermethode heb je het überhaupt over? Drie keer steken?
Ohja, oeps, ik heb de bocht achteruit gedaan.
pi_119433112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:32 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd trouwens :P
Thanks, het ging lekker.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119433161
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:34 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ik vind het niet bijzonder moeilijk, maar vervelend als ik de methode die mij is aangeleerd niet kan gebruiken zeg maar. Inschatten wanneer ik moet gaan draaien vind ik wel best moeilijk, wanneer ik terug moet draaien vind ik wel makkelijk.

[..]

Ohja, oeps, ik heb de bocht achteruit gedaan.
Oh.. ik moest raamrubbertje in het verlengde van de stoep

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 17:44:00 ]
pi_119433195
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Thanks, het ging lekker.
Was je eerste keer toch?
pi_119433309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:43 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh.. ik moest raamrubbertje in het verlengde van de stoep
Oh, volgensmij hanteert elke instructeur wel een andere manier.
pi_119433568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:44 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Was je eerste keer toch?
Jazeker.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119433611
Ik had trouwens zo'n achteruirrijcamera in het dashboard. Dat zal ik wel gaan missen ;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:08:16 #25
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119434122
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:55 schreef delano.888 het volgende:
Ik had trouwens zo'n achteruirrijcamera in het dashboard. Dat zal ik wel gaan missen ;(
Is dat serieus toegestaan in een lesauto. :D
Niet altijd serieus
pi_119435407
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:08 schreef themole het volgende:

[..]

Is dat serieus toegestaan in een lesauto. :D
Schijnbaar, werkte lekker, hij had van die streepjes waar je dan de stoep tussen moest zien te krijgen. Hoe de hell ga ik ooit achteruit inparkeren in een echte auto :D :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:43:24 #27
235513 Pencile
Dame in de dop
pi_119435593
Waarom kom ik nu pas achter het bestaan van dit topic :X

Even kort hoever ik ben: 2 weken geleden afgereden voor de eerste keer en ben gezakt.. aankomende donderdag moet ik weer. Rij instructeur heeft 1 les er tussen gepland, omdat hij vond dat ik wel kon rijden en omdat er ook zo kort tussen zat. Vandaag die rijles gehad en het was een rijles from hell.. lekker gevoel dus voor aankomende donderdag. :{

Ga het topic in ieder geval volgen! :)
pi_119435970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Schijnbaar, werkte lekker, hij had van die streepjes waar je dan de stoep tussen moest zien te krijgen. Hoe de hell ga ik ooit achteruit inparkeren in een echte auto :D :P
waarom zou je, gewoon vooruit insteken.
pi_119436141
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:51 schreef Travel. het volgende:

[..]

waarom zou je, gewoon vooruit insteken.
Omdat je bijvoorbeeld zware dingen in de achterbak dichter bij de deur wil hebben?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119436147
Is er iemand hier die via "volkswagen rijbewijs" zijn theorie heeft geleerd, en geslaagd is?

Heeft diegene zijn account nog, heb dan namelijk wel interesse :p
pi_119436587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:55 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Omdat je bijvoorbeeld zware dingen in de achterbak dichter bij de deur wil hebben?
dan koop je er een met camera.
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:01:30 #32
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119439457
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:03 schreef Travel. het volgende:

[..]

dan koop je er een met camera.
Lekker goedkoop. :P
Niet altijd serieus
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 november 2012 @ 20:24:46 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119440618
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:08 schreef themole het volgende:

[..]

Is dat serieus toegestaan in een lesauto. :D
Heb ik ook :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_119442128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:29 schreef Hartm het volgende:
Gisteren van 4 tot 5 rijles gehad en voor het eerst in Groningen. Normaal rij les ik in Winschoten, stuk rustiger ook.
Maar wat een drukte op de weg zeg, heb gevraagd om vaker in die drukte te lessen, leer je wel veel meer van.
Maar spannend was het wel voor het eerst in de spits!
Grappig, ik heb bij een rijschool uit Winschoten gereden (zelf altijd in Groningen) en er kwamen regelmatig mensen even in Groningen rijden om het te ervaren. Hoe laat heb je gereden en waar?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_119443918
Ik heb trouwens NOOIT in het donker gereden tijdens de lessen, best dom eigenlijk. Maar als ik mijn eigen auto heb binnenkort ga ik gewoon lekker om 2 uur 's nachts oefenen aangezien er dan toch geen kip op de weg is.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119444010
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:58 schreef the-it het volgende:
Heeft iemand ervaring met traffic trainer? (demo: http://www.traffictrainer.nl/Versie_5/demo.asp)

Het lijkt me op zich prima, je kan er leren, toetsen maken en examens oefenen :)
Heb ik gebruikt in 1 keer mijn theorie gehaald.
There is a time of cumming and going.
pi_119444133
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:26 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb trouwens NOOIT in het donker gereden tijdens de lessen, best dom eigenlijk. Maar als ik mijn eigen auto heb binnenkort ga ik gewoon lekker om 2 uur 's nachts oefenen aangezien er dan toch geen kip op de weg is.
Dat is best gek! Ik kreeg zaterdag op mn kop omdat ik nooit achteruit een vak in heb hoeven inparkeren :') terwijl dat toch iets ongebruikelijker is dan rijden in het donker :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_119444184
Ik heb tijdens het lessen ook maar 1x in het donker gereden, maakt geen zak uit.
There is a time of cumming and going.
pi_119444229
Wat vinden jullie trouwens van mijn (waarschijnlijk) eerste auto O-)
(koop hem van een fokker)
http://i153.photobucket.c(...)G-20120614-00291.jpg

[ Bericht 11% gewijzigd door DX11 op 20-11-2012 22:58:04 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119444321
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:31 schreef delano.888 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van mijn (waarschijnlijk) eerste auto O-)
(koop hem van een fokker)
[ afbeelding ]
Zolang je maar niet teveel investeert in je 1e auto is het goed.
There is a time of cumming and going.
pi_119444341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:33 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Zolang je maar niet teveel investeert in je 1e auto is het goed.
Begrijp ik, maar ik wil ook geen oude roestbak. Komt goed.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119444399
Leuk hoor, vind Saab een mooi merk, jammer dat ze failliet zijn gegaan. Heb je een beetje nagevraagd of onderhoud niet te veel gaat kosten?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_119444417
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:33 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar ik wil ook geen oude roestbak. Komt goed.
Zolang je maar redelijk vooruit komt is het goed, waarschijnlijk ga ik op mijn 18e gewoon verder rijden in de auto van mn vader.
There is a time of cumming and going.
pi_119444441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:35 schreef Nafi het volgende:
Leuk hoor, vind Saab een mooi merk, jammer dat ze failliet zijn gegaan. Heb je een beetje nagevraagd of onderhoud niet te veel gaat kosten?
Saab-parts bestaat nog gewoon, zal wel loslopen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119444598
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:35 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Saab-parts bestaat nog gewoon, zal wel loslopen.
Nee maar gewoon los van het feit dat ze failliet zijn. Lijkt mij een merk waar de onderdelen gewoon wat duurder van zijn, kan best zijn van niet hoor.

Ik ga trouwens rondrijden in een Nissan uit 1994 voor een paar maandjes, kan die daarna meteen op de sloop :D
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_119444663
Hahahahahahaha dit geloof je toch niet, ik besef me net ineens dat er een saab-specialist bij mij in de straat zit :') honderdduizend keer langsgereden, nooit op de bordjes gelet :P :')
(ik googlede op saab onderhoud in de buurt)
Ik ga dr morgen ff langs voor advies van deze aanschaf, kan er zo heen lopen :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119445287
Moet je doen ^O^
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_119445522
Ik kan verdomme het saab-bordje vanuit mn raam zien, wat een sukkel ben ik toch ook :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119446279
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:55 schreef delano.888 het volgende:
Ik kan verdomme het saab-bordje vanuit mn raam zien, wat een sukkel ben ik toch ook :')
Je kenteken plaat heeft zijn beste tijd gehad :P
pi_119446580
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:55 schreef princess-a het volgende:

[..]

Grappig, ik heb bij een rijschool uit Winschoten gereden (zelf altijd in Groningen) en er kwamen regelmatig mensen even in Groningen rijden om het te ervaren. Hoe laat heb je gereden en waar?
Ik heb van 4 tot 5 uur gereden, dus ook nog schemerig en later donker waar ik al helemaal een hekel aan heb.
Maar ik ben vanuit Hoogezand via Haren gereden naar Groningen toe en dan een beetje richting martiniplaza gereden en toen via de snelweg weer terug, maar ik sowieso die drukte al niet gewend en die stoplichten niet.
Maar uiteindelijk werd het lastiger op de snelweg, zo druk dat ik maar op de rechter rijstrook bleef rijden, inhalen in die drukte komt vanzelf wel een keer dacht ik.

Maar uiteindelijk is het altijd wel goed om eens een keer ergens anders te rijden.
pi_119447670
Ik had al een scooter rijbewijs dus ik heb geen idee, maar krijg je nou nog tegenwoordig standaard scooter rijbewijs als je voor de auto slaagt of niet?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119448168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:35 schreef delano.888 het volgende:
Ik had al een scooter rijbewijs dus ik heb geen idee, maar krijg je nou nog tegenwoordig standaard scooter rijbewijs als je voor de auto slaagt of niet?
Yep, ik heb mooi B en AM.
There is a time of cumming and going.
pi_119448229
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:44 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Yep, ik heb mooi B en AM.
Wanneer ben jij geslaagd? Volgens mij is het namelijk ergens dit jaar veranderd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119448540
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wanneer ben jij geslaagd? Volgens mij is het namelijk ergens dit jaar veranderd.
Dit jaar juli
There is a time of cumming and going.
  dinsdag 20 november 2012 @ 23:06:12 #55
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119449428
quote:
Met een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A) heb je geen apart rijbewijs bromfiets nodig. Je hoeft dan geen examens te doen.
http://www.cbr.nl/11197.pp
Niet altijd serieus
pi_119449748
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:12 schreef Hartm het volgende:

[..]

Ik heb van 4 tot 5 uur gereden, dus ook nog schemerig en later donker waar ik al helemaal een hekel aan heb.
Maar ik ben vanuit Hoogezand via Haren gereden naar Groningen toe en dan een beetje richting martiniplaza gereden en toen via de snelweg weer terug, maar ik sowieso die drukte al niet gewend en die stoplichten niet.
Maar uiteindelijk werd het lastiger op de snelweg, zo druk dat ik maar op de rechter rijstrook bleef rijden, inhalen in die drukte komt vanzelf wel een keer dacht ik.

Maar uiteindelijk is het altijd wel goed om eens een keer ergens anders te rijden.
Dat denk ik ook ja :Y Maar nu ik zelf ook wel eens in rustige dorpjes heb gereden vind ik het eigenlijk toch wel schandalig dat je daar mag afrijden :@ Maar goed dat je in elk geval even hebt geoefend in een stad (al kan ik je het centrum ook aanraden ;) )
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_119450067
quote:
Wat raar, ik dacht echt dat het apart was gezet, vandaar dat ik vorig jaar nog ff gauw theorie voor brommer had gehaald (toen was het nog zonder praktijk).
Het hele principe dat je tegenwoordig praktijk ervaring op moet doen voordat je scooter gaat rijden vervalt dus, wat raar is, want een auto bedient totaal anders als een scooter.
Dat je met een motor rijbewijs ook scooter mag rijden vind ik wel logisch.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119451315
Het gaat vooral om inzicht. Dat besturen kan iedereen.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 november 2012 @ 23:53:48 #59
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119451339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Schijnbaar, werkte lekker, hij had van die streepjes waar je dan de stoep tussen moest zien te krijgen. Hoe de hell ga ik ooit achteruit inparkeren in een echte auto :D :P
Hele slechte zaak, net als parkeersensoren en en auto's die zelf remmen, aangeven wanneer je moet schakelen e.d. Zo leer je een auto niet kennen en aanvoelen, maar slechts vertrouwen op elektronica. Het is ook aan te raden na het halen van je rijbewijs een schakelbak zonder hulpmiddelen te nemen. Zo leer je echt de auto helemaal aanvoelen. Een maat van mij deed het ooit, direct na rij-examen een automaat in. Heeft tijden geduurd voordat hij een beetje knap kon schakelen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:19 schreef delano.888 het volgende:
Het hele principe dat je tegenwoordig praktijk ervaring op moet doen voordat je scooter gaat rijden vervalt dus, wat raar is, want een auto bedient totaal anders als een scooter.
Dat je met een motor rijbewijs ook scooter mag rijden vind ik wel logisch.
Het gaat niet om de bediening, maar om de verkeersdeelname. Dat is ook de reden dat alle sjonnies tegenwoordig dus dat praktijk hebben. Ik begin verschil te zien in jonge scooterrijders hun verkeersdeelname. Ze komen niet meer allemaal als kamikazepiloten aanvliegen (als je voorrang hebt, gewoon doorrijden :P )
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119455694
Ik word zo opgehaald om af te rijden, voor de vierde keer. Wish me luck.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_119455744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:43 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik word zo opgehaald om af te rijden, voor de vierde keer. Wish me luck.
Komt goed kerel! Weet je wat ik deed, gewoon erg rustig blijven en denken: ik zie wel of ik hem haal, niet belangrijk. Dat hielp mij om rustig te blijven.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119456027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Komt goed kerel! Weet je wat ik deed, gewoon erg rustig blijven en denken: ik zie wel of ik hem haal, niet belangrijk. Dat hielp mij om rustig te blijven.
Haha precies die instelling houdt ik al dagen aan. Ik hoop er gewoon niet meer op. Ik ga zo gewoon even lekker een stukje rijden, half uurtje maar, en dan heb ik hem misschien gehaald, zoniet, ook goed.

En rustig rijden is inderdaad de key tot je rijbewijs. Vooral op rotondes erg rustig rijden.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_119456388
Succes!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_119457132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Komt goed kerel! Weet je wat ik deed, gewoon erg rustig blijven en denken: ik zie wel of ik hem haal, niet belangrijk. Dat hielp mij om rustig te blijven.
Wat een bullshit. Gewoon goed je best doen. Bijzondere verochtingen hoeven niet perfect, zorg ervoor dat je gewoon goed kijkt!
pi_119457152
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:44 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Gewoon goed je best doen. Bijzondere verochtingen hoeven niet perfect, zorg ervoor dat je gewoon goed kijkt!
Ik ben de eerste keer geslaagd, simpelweg omdat ik dacht, ik zie wel of ik hem haal, zo niet is ook niet erg. Daardoor bleef ik rustig en haal ik hem. Als ik had gedacht ik MOET hem halen dan was het gegarandeerd fout gegaan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119457220
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hele slechte zaak, net als parkeersensoren en en auto's die zelf remmen, aangeven wanneer je moet schakelen e.d. Zo leer je een auto niet kennen en aanvoelen, maar slechts vertrouwen op elektronica. Het is ook aan te raden na het halen van je rijbewijs een schakelbak zonder hulpmiddelen te nemen. Zo leer je echt de auto helemaal aanvoelen. Een maat van mij deed het ooit, direct na rij-examen een automaat in. Heeft tijden geduurd voordat hij een beetje knap kon schakelen.

[..]

Het gaat niet om de bediening, maar om de verkeersdeelname. Dat is ook de reden dat alle sjonnies tegenwoordig dus dat praktijk hebben. Ik begin verschil te zien in jonge scooterrijders hun verkeersdeelname. Ze komen niet meer allemaal als kamikazepiloten aanvliegen (als je voorrang hebt, gewoon doorrijden :P )
Ik kan ook niet goed meer schakelen inderdaad :P
  woensdag 21 november 2012 @ 11:40:31 #67
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119458630
Zojuist geslaagd *O*, eerste keer en 35 lessen. :D
Niet altijd serieus
pi_119458762
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:40 schreef themole het volgende:
Zojuist geslaagd *O*, eerste keer en 35 lessen. :D
Goed man, ik had bijna 2x zoveel lessen nodig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119458773
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:40 schreef themole het volgende:
Zojuist geslaagd *O*, eerste keer en 35 lessen. :D
precies hetzelfde hier gehad :p Gefeliciteerd!
  woensdag 21 november 2012 @ 11:46:36 #70
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119458803
Overigens liep de examenroute langs mijn huis. :')

Bekend gebied dus, voor mij vrij simpel.
Niet altijd serieus
pi_119459414
Gezakt
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_119459434
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Gezakt
;(
pi_119459486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Gezakt
Op wat?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119459907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Op wat?
Stopte niet voor een stopbord, wat natuurlijk erg dom is (ik zag hem niet), maar er kwam geen hond aan op de weg waar ik op moest rijden (ze stonden allemaal voor stoplicht) en ik kwam er heel rustig op af rijden, dus dacht ik kan wel rustig doorrijden.

Verder paar keer knipperlichten vergeten aan te doen, erg vreemd, want dat vergeet ik NOOIT.

En de laatste argumentatie van hun ben ik het niet mee eens, aangezien ik het idee heb dat ik juist een veilige keuze maakte. Ik stond op een T kruising, en moest naar links. Van links kwam in de verte een auto, genoeg ruimte. Van rechts kwam een auto die mijn weg in moest. Maar links van mij (dus op de weg waar die 2e auto in moest) was een auto achteruit aan het draaien. Die 2e auto stond al linksvoor mij om te wachten op die achteruitrijdende auto, dus ik dacht ik ga snel aan de overkant, want als ik blijf staan dan staat het hier echt helemaal potdicht. En ik had echt zat ruimte, dus ik steek over. Vond de rijexaminator niet veilig genoeg, aangezien er dus van links nog een auto aan kwam. Die hoefde totaal niet te remmen, maar toch vond ze het niet goed. Totaal niet mee eens, maja.

Ik hoor steeds weer dat mijn perspectief op het verkeer niet goed is, en dat ik de regels moet volgen, maar over het algemeen volg ik ook gewoon de regels op, alleen in situaties zoals bovenstaande, daar heb je geen vaste regels voor, en moet je op je gevoel afgaan, dat deed ik dus, maja, mijn gevoel is dus niet goed blijkbaar ofzo.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 november 2012 @ 12:23:08 #75
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119459963
Nog tips voor het theorie examen als je in de hal/weet ik wat zit? Heb net een CD-rom oefenexamen gedaan en dat ging prima.

Ik mag op 3 december.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_119459991
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:40 schreef themole het volgende:
Zojuist geslaagd *O*, eerste keer en 35 lessen. :D
Gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Gezakt
;( balen. Succes volgende keer alvast..
  woensdag 21 november 2012 @ 12:33:54 #77
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119460240
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Gezakt
Jammer....

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Stopte niet voor een stopbord, wat natuurlijk erg dom is (ik zag hem niet), maar er kwam geen hond aan op de weg waar ik op moest rijden (ze stonden allemaal voor stoplicht) en ik kwam er heel rustig op af rijden, dus dacht ik kan wel rustig doorrijden.
He dat deed ik ook niet, toch geslaagd omdat het niet verkeersgevaarlijk was en omdat ik voor de rest het overige verkeer zo goed zag. :D Maar dat was wel op het nippertje bij mij.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]
Ik hoor steeds weer dat mijn perspectief op het verkeer niet goed is, en dat ik de regels moet volgen, maar over het algemeen volg ik ook gewoon de regels op, alleen in situaties zoals bovenstaande, daar heb je geen vaste regels voor, en moet je op je gevoel afgaan, dat deed ik dus, maja, mijn gevoel is dus niet goed blijkbaar ofzo.
Het verschilt per examinator maar meestal geldt dat veiligheid voor doorstroming gaat.
Niet altijd serieus
pi_119460609
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hele slechte zaak, net als parkeersensoren en en auto's die zelf remmen, aangeven wanneer je moet schakelen e.d. Zo leer je een auto niet kennen en aanvoelen, maar slechts vertrouwen op elektronica. Het is ook aan te raden na het halen van je rijbewijs een schakelbak zonder hulpmiddelen te nemen. Zo leer je echt de auto helemaal aanvoelen. Een maat van mij deed het ooit, direct na rij-examen een automaat in. Heeft tijden geduurd voordat hij een beetje knap kon schakelen.

Helemaal mee eens, mijn rijles auto had slechts regen- en lichtsensoren en parkeersensoren maar toen ik eenmaal reed in de auto van mn vader zegt mn vader heel droog van 'Ja die ruitenwissers gaan niet vanzelf aan' en hetzelfde geldt voor het licht het zijn de kleine dingen maar tellen ook mee en parkeersensoren heb ik helemaal niet nodig naar gevoel ik zie wat ik moet zien.
There is a time of cumming and going.
pi_119460672
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef themole het volgende:

[..]

Jammer....

[..]

He dat deed ik ook niet, toch geslaagd omdat het niet verkeersgevaarlijk was en omdat ik voor de rest het overige verkeer zo goed zag. :D Maar dat was wel op het nippertje bij mij.

[..]

Het verschilt per examinator maar meestal geldt dat veiligheid voor doorstroming gaat.
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.

Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_119460701
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.

Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
Misschien instructeur switch?
  woensdag 21 november 2012 @ 12:53:12 #81
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119460831
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.

Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
Dat is wel een pijnpunt denk ik, mijn instructeur zat tot het half uur voor het examen elke kruising nog feedback te geven. Als in beter kijken, beter remmen enz. Daardoor blijf je scherp.
Niet altijd serieus
  FOK!fotograaf woensdag 21 november 2012 @ 13:10:11 #82
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119461377
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:48 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik kan ook niet goed meer schakelen inderdaad :P
Niet handig... Zeker omdat, hoe ouder je wordt, hoe duurder de auto's over het algemeen worden waarin je rijdt en als je dan in zo'n hok nog eens opnieuw moet leren schakelen, levert dat gewoon veel onnodige slijtage op.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik hoor steeds weer dat mijn perspectief op het verkeer niet goed is, en dat ik de regels moet volgen, maar over het algemeen volg ik ook gewoon de regels op, alleen in situaties zoals bovenstaande, daar heb je geen vaste regels voor, en moet je op je gevoel afgaan, dat deed ik dus, maja, mijn gevoel is dus niet goed blijkbaar ofzo.
Correctie: Je moet de CBR regels volgen. Dat daar een aantal ontiegelijke bullshitregels die niet in RVV 1990 staan tussen zitten, is pech hebben. Links knipperen op een rotonde is er zo een van. Van het CBR moet het, in Nederland mag het en in bijv. Duitsland mag het niet.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:53 schreef themole het volgende:

[..]

Dat is wel een pijnpunt denk ik, mijn instructeur zat tot het half uur voor het examen elke kruising nog feedback te geven. Als in beter kijken, beter remmen enz. Daardoor blijf je scherp.
Enerzijds is er wat voor te zeggen wat jouw instructeur deed, anderzijds moet je zo vlak voor het examen eigenlijk zonder instructeur kunnen rijden. Immers, als je dat examen door komt, moet je ook rijden zonder iemand naast je die zegt: eerder remmen, beter kijken, vergeet je knipperlicht niet, etc.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119461432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet handig... Zeker omdat, hoe ouder je wordt, hoe duurder de auto's over het algemeen worden waarin je rijdt en als je dan in zo'n hok nog eens opnieuw moet leren schakelen, levert dat gewoon veel onnodige slijtage op.

[..]

Correctie: Je moet de CBR regels volgen. Dat daar een aantal ontiegelijke bullshitregels die niet in RVV 1990 staan tussen zitten, is pech hebben. Links knipperen op een rotonde is er zo een van. Van het CBR moet het, in Nederland mag het en in bijv. Duitsland mag het niet.

[..]

Enerzijds is er wat voor te zeggen wat jouw instructeur deed, anderzijds moet je zo vlak voor het examen eigenlijk zonder instructeur kunnen rijden. Immers, als je dat examen door komt, moet je ook rijden zonder iemand naast je die zegt: eerder remmen, beter kijken, vergeet je knipperlicht niet, etc.
Ik hoef ook geen auto met handbak meer tbh. Vind het niet fijn. Rij liever automaat. Dus zie ook niet echt gebeuren dat ik een handgeschakelde auto koop.
pi_119461520
Maar goed ik kan mij voorstellen dat als je dat niet hebt het wel praktisch is je schakelskilzz op peil te houden ja. :P
  FOK!fotograaf woensdag 21 november 2012 @ 13:22:12 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119461793
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:14 schreef Actaeon het volgende:
Maar goed ik kan mij voorstellen dat als je dat niet hebt het wel praktisch is je schakelskilzz op peil te houden ja. :P
Wie weet bedenk je over 10 jaar, als je wellicht getrouwd bent en kinderen hebt, dat je wel een oldtimertje wilt... Of met een caravan op stap.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119461956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wie weet bedenk je over 10 jaar, als je wellicht getrouwd bent en kinderen hebt, dat je wel een oldtimertje wilt... Of met een caravan op stap.
De enige oldtimers die ik wil zijn automaat :D :P

Jaja ik heb er wel over nagedacht! :P
  woensdag 21 november 2012 @ 13:26:09 #87
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_119461966
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.

Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
Kut instructeur!

Die van mij zei de dag voor mn examen toen ik een domme fout maakte : jongen jij hebt er nog 15 nodig.. Dan ga je wel opletten! Haha ook kleine dingen tijdens het rijden . Als ik ff niet goed genoeg keek als ik een weg op draaide, bam rem erop. Te vroeg schakelen bij de snelweg opgaan ? Hij sloeg gewoon op mn hand hahaha
pi_119461974
Mijn moeder is in de telefoon geklommen, vond het ook belachelijk dat als ik nog niet genoeg rijdt, dat daar dan niets over wordt verteld. Ze hadden moeten zeggen 'kerel, je bent echt nog niet klaar voor een examen, laten we nou nog even doorlessen'. Nu krijg ik 5 lessen + examens voor de helft van de prijs. 21¤ per les en ergens rond de 110 voor een examen :D
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_119464412
Vandaag weer lesje gehad, ging super weer! Paar kleine dingen zoals 1 keer knipperlicht vergeten en 1 keer wel in zijspiegel en over schouder kijken maar niet in binnenspiegel, dat soort dingetjes.
pi_119464456
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Mijn moeder is in de telefoon geklommen, vond het ook belachelijk dat als ik nog niet genoeg rijdt, dat daar dan niets over wordt verteld. Ze hadden moeten zeggen 'kerel, je bent echt nog niet klaar voor een examen, laten we nou nog even doorlessen'. Nu krijg ik 5 lessen + examens voor de helft van de prijs. 21€ per les en ergens rond de 110 voor een examen :D
kut zeg dat je weer gezakt bent! Nu je 4x gezakt bent mag je voor het staatsexamen he :)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  woensdag 21 november 2012 @ 14:45:42 #91
235513 Pencile
Dame in de dop
pi_119465117
Nette oplossing trinitrobenzeen! Maar nog steeds balen natuurlijk..

Ik heb tussen me vorige examen en me examen morgen maar 1 les gehad, en nu ik jullie posts lees begin ik hem wel te knijpen.

Heeft er toevallig iemand afgereden rond een uur of 4? en ervaring? Voor me gevoel is het z'n rottijd :P
pi_119466771
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:45 schreef Pencile het volgende:
Nette oplossing trinitrobenzeen! Maar nog steeds balen natuurlijk..

Ik heb tussen me vorige examen en me examen morgen maar 1 les gehad, en nu ik jullie posts lees begin ik hem wel te knijpen.

Heeft er toevallig iemand afgereden rond een uur of 4? en ervaring? Voor me gevoel is het z'n rottijd :P
Ik had 10 voor 4. Heerlijk, want dat is de laatste "golf" van examens. Toen ik terug kwam was 80% van de parkeerplaats leeg dus tikte hem er zo in. En door de drukte op de weg gaan de ze dan ook niet over de berenkuil (arnhem) of andere super lastige plekken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 21 november 2012 @ 16:19:29 #93
235513 Pencile
Dame in de dop
pi_119468403
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:34 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik had 10 voor 4. Heerlijk, want dat is de laatste "golf" van examens. Toen ik terug kwam was 80% van de parkeerplaats leeg dus tikte hem er zo in. En door de drukte op de weg gaan de ze dan ook niet over de berenkuil (arnhem) of andere super lastige plekken.
Heb ook 10 voor 4 :) Hopelijk ontwijkt mijn rij examinator ook de allerlastigste plekken! En niet teveel rotondes, vind ik verschrikkelijk als het druk is. :X
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 november 2012 @ 16:21:32 #94
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119468485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:23 schreef borisz het volgende:
Nog tips voor het theorie examen als je in de hal/weet ik wat zit? Heb net een CD-rom oefenexamen gedaan en dat ging prima.

Ik mag op 3 december.
Gevaarherkenning weten, en ook alle verkeersborden. Daarna eitje ^O^
pi_119469134
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef themole het volgende:

[..]

Jammer....

[..]

He dat deed ik ook niet, toch geslaagd omdat het niet verkeersgevaarlijk was en omdat ik voor de rest het overige verkeer zo goed zag. :D Maar dat was wel op het nippertje bij mij.

[..]

Het verschilt per examinator maar meestal geldt dat veiligheid voor doorstroming gaat.
Maar sorry dat ik het zeg, maar dit is toch juist een van de makkelijkste dingen. Er staat ene heul groot bord met STOP erop. Dan is het toch stom om niet te stoppen, ook al kan het? Misschien komt het door de zenuwen of iets?
pi_119469443
Zoals mijn instructeur ook zei, dit is de enige toets in je leven waarbij de antwoorden langs de weg staan, je moet ze alleen afkijken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 21 november 2012 @ 18:06:02 #97
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119472197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Enerzijds is er wat voor te zeggen wat jouw instructeur deed, anderzijds moet je zo vlak voor het examen eigenlijk zonder instructeur kunnen rijden. Immers, als je dat examen door komt, moet je ook rijden zonder iemand naast je die zegt: eerder remmen, beter kijken, vergeet je knipperlicht niet, etc.
Feedback na het kruispunt, dus zelf doen maar op je flikker geven als je het niet doet. Dus gewoon zelf rijden in eerste instantie....

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:40 schreef Travel. het volgende:

[..]

Maar sorry dat ik het zeg, maar dit is toch juist een van de makkelijkste dingen. Er staat ene heul groot bord met STOP erop. Dan is het toch stom om niet te stoppen, ook al kan het? Misschien komt het door de zenuwen of iets?
Het kwam door de zenuwen en het lag iets subtieler, ik rolde heel langzaam door en er kwam niemand aan. Je moet echt volledig stilstaan, dat in de praktijk niemand het doet is nummer 2.
Niet altijd serieus
pi_119472764
Als er een stop bord staat is het meestal wel een behoorlijk gevaarlijk of onoverzichtelijk kruispunt, ik stop dus gewoon altijd.
Althans, nu nog. Geen idee wat ik in de toekomst doe natuurlijk.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 21 november 2012 @ 19:29:21 #99
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119476016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:19 schreef delano.888 het volgende:
Als er een stop bord staat is het meestal wel een behoorlijk gevaarlijk of onoverzichtelijk kruispunt, ik stop dus gewoon altijd.
Althans, nu nog. Geen idee wat ik in de toekomst doe natuurlijk.
Viel an sich wel mee, waren 4 fietspaden die bij elkaar kwamen. Die had ik al kunnen overzien, ben er gelukkig niet op gezakt. Had het wel begrepen als dat wel geweest was.
Niet altijd serieus
pi_119483399
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:06 schreef themole het volgende:

[..]

Feedback na het kruispunt, dus zelf doen maar op je flikker geven als je het niet doet. Dus gewoon zelf rijden in eerste instantie....

[..]

Het kwam door de zenuwen en het lag iets subtieler, ik rolde heel langzaam door en er kwam niemand aan. Je moet echt volledig stilstaan, dat in de praktijk niemand het doet is nummer 2.
Idd. Niemand doet ook binnen buiten schouder met spiegelen, cbr wil het wel. Dus juist op examen overdreven doen.
pi_119483724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:51 schreef Travel. het volgende:

[..]

Idd. Niemand doet ook binnen buiten schouder met spiegelen, cbr wil het wel. Dus juist op examen overdreven doen.
Eigenlijk doe ik het wel.
There is a time of cumming and going.
pi_119483803
Ik deed eigenlijk alleen maar buitenspiegel - schouder bij het examen, zoals ik ook in de lessen deed. Totaal niet aan gedacht dat dat fout was.
Ik was dus geslaagd, maar het enige commentaar was dan ook dat ik "niet vaak genoeg" in de achteruitkijkspiegel keek. Ik wilde nog bijna zeggen nee dat doe ik nooit, maar dat leek me toch niet zo heel handig :')

[ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 21-11-2012 22:08:31 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119484795
Die kijkmethode doe ik ook niet meer. Ik kijk enkel nog over m'n schouder als ik daadwerkelijk afsla. Is echt onzin.

Ik zat na m'n examen bij m'n instructeur in de auto en die deed dat ook niet eens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 22:13:40 ]
pi_119485623
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:13 schreef Paxcon het volgende:
Die kijkmethode doe ik ook niet meer. Ik kijk enkel nog over m'n schouder als ik daadwerkelijk afsla. Is echt onzin.

Ik zat na m'n examen bij m'n instructeur in de auto en die deed dat ook niet eens.
Dat kan ik je zonder instructeur ook wel vertellen. Bij het wisselen van baan is het handig. Niet als je 100% zeker kan zijn dat er niemand kan komen.
pi_119485726
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:25 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dat kan ik je zonder instructeur ook wel vertellen. Bij het wisselen van baan is het handig. Niet als je 100% zeker kan zijn dat er niemand kan komen.
Je zou het in feite ook puur op je spiegels kunnen doen. Als je maar vaak genoeg spiegelt.
pi_119485845
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je zou het in feite ook puur op je spiegels kunnen doen. Als je maar vaak genoeg spiegelt.
Ja dat bedoelde ik. Binnen- en zijspiegel
pi_119485917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:28 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik. Binnen- en zijspiegel
Ja maar dat kan altijd. Ook als je van baan wisselt.
pi_119486917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:28 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik. Binnen- en zijspiegel
En toch weet je nooit of er nog ff een fietser langs glipt bijvoorbeeld, hence de schouder :)
pi_119486962
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:44 schreef the-it het volgende:

[..]

En toch weet je nooit of er nog ff een fietser langs glipt bijvoorbeeld, hence de schouder :)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:25 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dat kan ik je zonder instructeur ook wel vertellen. Bij het wisselen van baan is het handig. Niet als je 100% zeker kan zijn dat er niemand kan komen.
pi_119486978
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:44 schreef the-it het volgende:

[..]

En toch weet je nooit of er nog ff een fietser langs glipt bijvoorbeeld, hence de schouder :)
Tyfus fietsers moeten niet asociaal inhalen als je knippert.

Sinds ik rijles heb rij ik trouwens ook ineens veel verstandiger op de fiets :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119487042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Tyfus fietsers moeten niet asociaal inhalen als je knippert.

Sinds ik rijles heb rij ik trouwens ook ineens veel verstandiger op de fiets :P
Het is binnen, buiten, schouder en dan pas knipperen :P Dus je hebt gelijk, er kan alsnog wat langs glippen :P
pi_119487128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:44 schreef the-it het volgende:

[..]

En toch weet je nooit of er nog ff een fietser langs glipt bijvoorbeeld, hence de schouder :)
Op de snelweg enzo..
pi_119487165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:46 schreef the-it het volgende:

[..]

Het is binnen, buiten, schouder en dan pas knipperen :P Dus je hebt gelijk, er kan alsnog wat langs glippen :P
Ik knipper toch echt wel al wat eerder dan dat ik klaar ben met kijken. Als er al een auto naast je zit oid ziet hij de knipper toch niet meer, ik zie het probleem niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119487260
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik knipper toch echt wel al wat eerder dan dat ik klaar ben met kijken. Als er al een auto naast je zit oid ziet hij de knipper toch niet meer, ik zie het probleem niet.
Gewoon knipperen als je wilt gaan, anders laten ze je er nooit tussen.
pi_119487520
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:50 schreef Travel. het volgende:

[..]

Gewoon knipperen als je wilt gaan, anders laten ze je er nooit tussen.
Net zoals je een beetje "brutaal" moet zijn als je voorrang hebt..
  donderdag 22 november 2012 @ 02:00:40 #116
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_119492563
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik knipper toch echt wel al wat eerder dan dat ik klaar ben met kijken. Als er al een auto naast je zit oid ziet hij de knipper toch niet meer, ik zie het probleem niet.
Het mag gewoon niet. Je mag geen voorrang afdwingen
pi_119492910
Gewoon altijd over je schouder heenkijken (naast je dus, het deel wat niet door spiegels wordt gedekt) ook bij verwisselen van baan, een motorrijder heb je nl. zo gemist. Motorrijders zijn zo bewegelijk en kleine objecten dat om ze 100% in beeld te kunnen houden je alleen maar in je spiegels zal moeten kijken, daar zit een probleem aan namelijk... je kijkt niet meer voor je.

Voorbeeld:

Je zit op een vierbaansweg op de vierde baan, je wil naar de derde baan. Tegelijkertijd gaat er iemand (auto of motor) iets te enthousiast van de eerste baan naar de derde (en je hebt er zat die twee banen in een keer kruisen). Als jij op dat moment niet over je schouder kijkt is het boem en boem wil je niet, al is die ander een lul.

Voordeel is dat wanneer je je rijbewijs hebt gehaald en je op die manier blijft kijken het een gewoonte wordt.

Jammer genoeg is het in Nederland zo dat 60% van diegenen die net hun rijbewijs hebben gehaald te moeten menen dat alle regels ed. overboord kunnen (binnen een jaar al) want ze vinden zichzelf vanaf dag 1 topchauffeurs en dat die regels niet voor hun gelden laat staan het kijkgedrag wat ronduit beroerd is (invoegen op de snelweg doen we natuurlijk bij het eerste blokje met 70km/u zonder te kijken of er iemand aankomt, want fuck it! ik heb toch een rijbewijs, dus ik ben goed)

[ Bericht 4% gewijzigd door D0808 op 22-11-2012 04:45:16 ]
pi_119493207
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 02:00 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Het mag gewoon niet. Je mag geen voorrang afdwingen
Ik dwing helemaal niks af. Bijvoorbeeld, ik ga op de snelweg van baan wisselen (naar links).
-Ik kijk in de middenspiegel, er zit niemand achter me.
-Ik gooi de knipper naar links. Iemand die daar eventueel zit, ziet de knipper NIET.
-Ik kijk naar links, er zit niemand, en ik ga naar links. Of er zit wel iemand, ik wacht tot die voorbij is, en ik ga dan naar links.
Vertel mee eens hoe ik dan ook maar iets afdwing, aangezien niemand de knipper ziet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119493490
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 04:25 schreef D0808 het volgende:
Gewoon altijd over je schouder heenkijken (naast je dus, het deel wat niet door spiegels wordt gedekt) ook bij verwisselen van baan, een motorrijder heb je nl. zo gemist. Motorrijders zijn zo bewegelijk en kleine objecten dat om ze 100% in beeld te kunnen houden je alleen maar in je spiegels zal moeten kijken, daar zit een probleem aan namelijk... je kijkt niet meer voor je.

Voorbeeld:

Je zit op een vierbaansweg op de vierde baan, je wil naar de derde baan. Tegelijkertijd gaat er iemand (auto of motor) iets te enthousiast van de eerste baan naar de derde (en je hebt er zat die twee banen in een keer kruisen). Als jij op dat moment niet over je schouder kijkt is het boem en boem wil je niet, al is die ander een lul.

Voordeel is dat wanneer je je rijbewijs hebt gehaald en je op die manier blijft kijken het een gewoonte wordt.

Jammer genoeg is het in Nederland zo dat 60% van diegenen die net hun rijbewijs hebben gehaald te moeten menen dat alle regels ed. overboord kunnen (binnen een jaar al) want ze vinden zichzelf vanaf dag 1 topchauffeurs en dat die regels niet voor hun gelden laat staan het kijkgedrag wat ronduit beroerd is (invoegen op de snelweg doen we natuurlijk bij het eerste blokje met 70km/u zonder te kijken of er iemand aankomt, want fuck it! ik heb toch een rijbewijs, dus ik ben goed)
Alsof alleen mensen die net hun rijbewijs gehaald hebben dat doen :') heel veel mensen voegen debiel in en/of kijken nauwelijks om hun heen.
pi_119493520
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Alsof alleen mensen die net hun rijbewijs gehaald hebben dat doen :') heel veel mensen voegen debiel in en/of kijken nauwelijks om hun heen.
En die heel veel mensen hebben ook ooit hun rijbewijs gehaald en gezegd, fuck it met regeltjes ik kan het zelf beter.
pi_119493527
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:11 schreef D0808 het volgende:

[..]

En die heel veel mensen hebben ook ooit hun rijbewijs gehaald en gezegd, fuck it met regeltjes ik kan het zelf beter.
Maar wanneer ze dat danwel gedaan hebben is niet zeker.
pi_119493550
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar wanneer ze dat danwel gedaan hebben is niet zeker.
Dat is niet zeker nee, maar meestal is dat binnen een jaar na het halen al. Hier op deze pagina tel ik er al een paar bijv. die het al niet meer nodig vinden om over hun schouder te kijken (want ze hebben magische spiegels denk ik)
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 08:15:53 #123
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119493553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Alsof alleen mensen die net hun rijbewijs gehaald hebben dat doen :') heel veel mensen voegen debiel in en/of kijken nauwelijks om hun heen.
Omdat ze dat toen ze net dat rijbewijs hadden dus meteen verkeerd deden. Invoegen op snelheid? Fuck it, ik tief hem gewoon naar links. Voorrang verlenen bij verwisselen van rijstrook? Fuck it, knipper aan en gaan. Invoegende auto op de invoegstrook. Fuck de rest, ik ga gewoon naar links met 100 zodat ik iedereen die 130 rijdt hinder.
Overigens, indien je blijft schouderchecken zit je safe, tenzij je niet anders kan, bijv. met busjes met enkele cabine, dan zit je namelijk tegen een stijl aan te kijken, zeker op rechts. Maar daar heb je weer andere spiegels.

quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 04:25 schreef D0808 het volgende:
Gewoon altijd over je schouder heenkijken (naast je dus, het deel wat niet door spiegels wordt gedekt) ook bij verwisselen van baan, een motorrijder heb je nl. zo gemist. Motorrijders zijn zo bewegelijk en kleine objecten dat om ze 100% in beeld te kunnen houden je alleen maar in je spiegels zal moeten kijken, daar zit een probleem aan namelijk... je kijkt niet meer voor je.

Voorbeeld:

Je zit op een vierbaansweg op de vierde baan, je wil naar de derde baan. Tegelijkertijd gaat er iemand (auto of motor) iets te enthousiast van de eerste baan naar de derde (en je hebt er zat die twee banen in een keer kruisen). Als jij op dat moment niet over je schouder kijkt is het boem en boem wil je niet, al is die ander een lul.

Voordeel is dat wanneer je je rijbewijs hebt gehaald en je op die manier blijft kijken het een gewoonte wordt.

Jammer genoeg is het in Nederland zo dat 60% van diegenen die net hun rijbewijs hebben gehaald te moeten menen dat alle regels ed. overboord kunnen (binnen een jaar al) want ze vinden zichzelf vanaf dag 1 topchauffeurs en dat die regels niet voor hun gelden laat staan het kijkgedrag wat ronduit beroerd is (invoegen op de snelweg doen we natuurlijk bij het eerste blokje met 70km/u zonder te kijken of er iemand aankomt, want fuck it! ik heb toch een rijbewijs, dus ik ben goed)
_O_ _O_ Held, eindelijk iemand die het snapt _O_ _O_
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119496578
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:15 schreef D0808 het volgende:

[..]

Dat is niet zeker nee, maar meestal is dat binnen een jaar na het halen al. Hier op deze pagina tel ik er al een paar bijv. die het al niet meer nodig vinden om over hun schouder te kijken (want ze hebben magische spiegels denk ik)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:25 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dat kan ik je zonder instructeur ook wel vertellen. Bij het wisselen van baan is het handig. Niet als je 100% zeker kan zijn dat er niemand kan komen.
  donderdag 22 november 2012 @ 12:35:38 #125
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119499403
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 02:00 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Het mag gewoon niet. Je mag geen voorrang afdwingen
Had het er vandaag ook over met mijn rijinstructeur. Ik ben van mening dat knipperlichten geen voorrang afdwingen is maar simpel zeggen is dat je naar links gaat, je zit immers in een invoegstrook. Het is namelijk ook niet zo dat een auto gewoon naast je mag blijven rijen terwijl er plaats is, ik moet namelijk ook rekening houden met de auto's die willen invoegen.

Maar goed, ik zeg gewoon ja en amen en gewoon knipperen wanneer je plaats heb. Dus -> Positioneren (gas / minder gas) -> knipperlicht -> gaan -> knipperlicht uit.

Knipperlicht is dus IK GA naar links ipv IK WIL naar links.
pi_119499543
Morgen weer theorie examen, na afgelopen maandag gezakt te zijn met twee fout teveel..

nog even een vraag, met betrekking tot dit verkeersbord:



Hier krijg ik toch voorrang op de bestuurders die zowel links, als van rechts komen?
pi_119499563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

Had het er vandaag ook over met mijn rijinstructeur. Ik ben van mening dat knipperlichten geen voorrang afdwingen is maar simpel zeggen is dat je naar links gaat, je zit immers in een invoegstrook. Het is namelijk ook niet zo dat een auto gewoon naast je mag blijven rijen terwijl er plaats is, ik moet namelijk ook rekening houden met de auto's die willen invoegen.

Maar goed, ik zeg gewoon ja en amen en gewoon knipperen wanneer je plaats heb. Dus -> Positioneren (gas / minder gas) -> knipperlicht -> gaan -> knipperlicht uit.

Knipperlicht is dus IK GA naar links ipv IK WIL naar links.
Eh.. De auto naast je mag wel naast je blijven rijden. Het is aan jou om een ruimte te vinden, dus of gas bij of gas eraf. Jij doet de verrichting, jij moet voorrang verlenen. Dat mensen vaak ruimte geven is mooi meegenomen, maar daar mag je niet vanuit gaan.

En helaas zijn er heel veel mensen die denken dat een knipperlicht betekent dat je iets wil.. Zeer onduidelijk. Zoals mensen die voor ze op de invoegstrook zitten al hun knipperlicht naar links aan hebben... Goh, je wil van de invoegstrook de snelweg op? No shit sherlock! }:|
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 22 november 2012 @ 12:47:44 #128
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119499709
quote:
3s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
En helaas zijn er heel veel mensen die denken dat een knipperlicht betekent dat je iets wil.. Zeer onduidelijk. Zoals mensen die voor ze op de invoegstrook zitten al hun knipperlicht naar links aan hebben... Goh, je wil van de invoegstrook de snelweg op? No shit sherlock! }:|
Aan de andere kant het wekt wel het geval op dat mensen naar bv links gaan en bij het draaien van de stuur hun knipperlicht aanzetten. Ja dan ben je te laat.

Of gewoon helemaal niet meer hun knipperlicht gebruiken, vooral bij rotondes daar heb ik zooo'n hekel aan.
pi_119500456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:41 schreef Bankpasje het volgende:
Morgen weer theorie examen, na afgelopen maandag gezakt te zijn met twee fout teveel..

nog even een vraag, met betrekking tot dit verkeersbord:

[ afbeelding ]

Hier krijg ik toch voorrang op de bestuurders die zowel links, als van rechts komen?
Ja.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 13:22:36 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119500626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:35 schreef xzaz het volgende:
Het is namelijk ook niet zo dat een auto gewoon naast je mag blijven rijen terwijl er plaats is, ik moet namelijk ook rekening houden met de auto's die willen invoegen.

Knipperlicht is dus IK GA naar links ipv IK WIL naar links.
euh, nee en nee. Je mag iemand die wil invoegen niet hinderen, maar dat is nog altijd wat anders dan ruimte moeten maken. Als ik rechts rijd blijf ik rustig doorrijden, kom jij naast me te zitten dan is dat jouw probleem, moet je maar beter opletten. Ik maak geen ruimte voor je, echter ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten voor je.
Over je knipper: jij voert de bijzondere manoeuvre uit en hebt mij voor te laten gaan. Mocht je wel komen dan hang ik in de toeter en het grootlicht, maar doordrukken doe ik ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119500769
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

euh, nee en nee. Je mag iemand die wil invoegen niet hinderen, maar dat is nog altijd wat anders dan ruimte moeten maken. Als ik rechts rijd blijf ik rustig doorrijden, kom jij naast me te zitten dan is dat jouw probleem, moet je maar beter opletten. Ik maak geen ruimte voor je, echter ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten voor je.
Over je knipper: jij voert de bijzondere manoeuvre uit en hebt mij voor te laten gaan. Mocht je wel komen dan hang ik in de toeter en het grootlicht, maar doordrukken doe ik ook.
Vooral geen rekening met elkaar houden
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 13:27:58 #132
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119500772
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:16 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja.
nee. U nadert een voorrangskruising en u hebt voorrang op de kruisende wegen van links en van rechts. Is een b3 ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 13:31:00 #133
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119500849
quote:
4s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Travel. het volgende:

[..]

Vooral geen rekening met elkaar houden
vooral denken dat je voorrang hebt met een knipperlichtje aan of bij het invoegen. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik rij graag door en heb wel minimaal 1x per dag zo n geval dat met 90 hem ervoor wil flikkeren, erg fijn als je 120 + rijdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119501122
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

vooral denken dat je voorrang hebt met een knipperlichtje aan of bij het invoegen. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik rij graag door en heb wel minimaal 1x per dag zo n geval dat met 90 hem ervoor wil flikkeren, erg fijn als je 120 + rijdt.
Dat zijn de ergste :') en dan gewoon die richtingaanwijzer aan en 'm naar links smijten. Alsof er automatisch ruimte ontstaat als je richting aan gaat geven.
pi_119501145
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

euh, nee en nee. Je mag iemand die wil invoegen niet hinderen, maar dat is nog altijd wat anders dan ruimte moeten maken. Als ik rechts rijd blijf ik rustig doorrijden, kom jij naast me te zitten dan is dat jouw probleem, moet je maar beter opletten. Ik maak geen ruimte voor je, echter ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten voor je.
Over je knipper: jij voert de bijzondere manoeuvre uit en hebt mij voor te laten gaan. Mocht je wel komen dan hang ik in de toeter en het grootlicht, maar doordrukken doe ik ook.
wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119501327
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Invoegers moeten zich gewoon aanpassen aan het overige verkeer. Als je niet kan invoegen doordat je niet oplet of het inzicht van een aardappel hebt is dat je eigen probleem. Ik rij praktisch ook altijd door met dezelfde snelheid als ik op de rechterbaan naast een invoegstrook rij. Of ik ga naar links oid maar als dat niet het geval is moet de invoeger maar kijken hoe hij het beste kan invoegen.
pi_119501346
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

nee. U nadert een voorrangskruising en u hebt voorrang op de kruisende wegen van links en van rechts. Is een b3 ;)
Dus is het antwoord op zijn vraag ja, tosti.
pi_119501377
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

vooral denken dat je voorrang hebt met een knipperlichtje aan of bij het invoegen. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik rij graag door en heb wel minimaal 1x per dag zo n geval dat met 90 hem ervoor wil flikkeren, erg fijn als je 120 + rijdt.
Ok
pi_119501725
quote:
4s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Travel. het volgende:

[..]

Vooral geen rekening met elkaar houden
Invoeger moet zich aanpassen en uitzoeken hoe ie het beste in kan voegen. Is zijn probleem als dat niet lukt door onoplettendheid en/of gebrek aan inzicht.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 15:03:30 #140
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119503894
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:45 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dus is het antwoord op zijn vraag ja, tosti.
nee, dat is het niet. Vul het zo in op je examen en hij is fout, hetgeen hij ondervond.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 22 november 2012 @ 16:27:40 #141
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119506601
Zojuist even 40 euro afgetikt voor mijn rijbewijs. :')

Of ik een spoedaanvraag wou doen voor 30 euro meer, tuurlijk niet.
Niet altijd serieus
  donderdag 22 november 2012 @ 16:28:20 #142
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119506618
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:56 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Invoeger moet zich aanpassen en uitzoeken hoe ie het beste in kan voegen. Is zijn probleem als dat niet lukt door onoplettendheid en/of gebrek aan inzicht.
Nee dat is het probleem van heel het verkeer / de auto moet doorrijden op de vluchtstrook waar hij alsnog moet invoegen. Je bent niet vrij van verkeerdeelname omdat je toevallig niet hoeft in te voegen. Als je iemand niet LAAT invoegen terwijl er wel ruimte is is het weer artikel 13.
Het moet een wisselwerking zijn tussen bestuurders het moet zeker niet van één kant komen.
  donderdag 22 november 2012 @ 16:28:36 #143
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119506624
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:27 schreef themole het volgende:
Zojuist even 40 euro afgetikt voor mijn rijbewijs. :')
Gefeli, je hebt hem iig ;)
  donderdag 22 november 2012 @ 16:29:16 #144
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119506651
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gefeli, je hebt hem iig ;)
Bedank, virtueel heb ik hem nu. Volgende week rond deze tijd heb ik hem echt. :P
Niet altijd serieus
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 17:09:44 #145
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119507907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee dat is het probleem van heel het verkeer / de auto moet doorrijden op de vluchtstrook waar hij alsnog moet invoegen. Je bent niet vrij van verkeerdeelname omdat je toevallig niet hoeft in te voegen. Als je iemand niet LAAT invoegen terwijl er wel ruimte is is het weer artikel 13.
Het moet een wisselwerking zijn tussen bestuurders het moet zeker niet van één kant komen.
Nee, je mag iemand niet hinderen. Dat betekent dat als er iemand naast je rijdt die wil invoegen, jij geen gas bij mag gaan geven. Echter, rijd je op de cruise control en wil diegene invoegen, dan is het zijn/haar probleem als deze naast jou komt en heeft hij/zij het gas maar los te laten dan wel verder in te trappen. Klein, maar toch zeer belangrijk verschil. Sterker nog, als jij naar links gaat om iemand in te laten voegen en vervolgens iemand achterop komt, dan maak jij je schuldig aan het niet voor laten gaan van verkeer/hinderen van verkeer op de hoofdrijbaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 17:11:13 #146
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119507943
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Wens ik je veel succes. Meestal ben ik onderweg met een flinke wagen dan wel wagen + aanhanger, dan al niet beladen. En nee, daarmee mag ik meestal niet eens naar links en nee, daarmee ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten, want ik rijd maar 90. Grappig trouwens, mensen die net hun rijbewijs hebben en dan een ander de les gaan lezen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119508533
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

nee, dat is het niet. Vul het zo in op je examen en hij is fout, hetgeen hij ondervond.
Laat maar :')
pi_119508681
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, je mag iemand niet hinderen. Dat betekent dat als er iemand naast je rijdt die wil invoegen, jij geen gas bij mag gaan geven. Echter, rijd je op de cruise control en wil diegene invoegen, dan is het zijn/haar probleem als deze naast jou komt en heeft hij/zij het gas maar los te laten dan wel verder in te trappen. Klein, maar toch zeer belangrijk verschil. Sterker nog, als jij naar links gaat om iemand in te laten voegen en vervolgens iemand achterop komt, dan maak jij je schuldig aan het niet voor laten gaan van verkeer/hinderen van verkeer op de hoofdrijbaan.
Je kent de regels geen eens. En als je al zo lang je rijbewijs hebt, ga dan lekker naar het gevordenen topic ofzo.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 17:45:07 #149
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119508854
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:37 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je kent de regels geen eens. En als je al zo lang je rijbewijs hebt, ga dan lekker naar het gevordenen topic ofzo.
Ik ken de regels geen eens :') Man, laat me niet lachen.
Gelukkig is de wetgever het middels RVV '90 met me eens, ik heb het voor jou even vet gedrukt, onderstreept en schuin gezet:
quote:
Artikel 54

Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119508892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik ken de regels geen eens :') Man, laat me niet lachen.
Gelukkig is de wetgever het middels RVV '90 met me eens, ik heb het voor jou even vet gedrukt, onderstreept en schuin gezet:

[..]

Ik heb het over dat verkeersbord. Die snelweg zal me een worst wezen.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 17:51:54 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119509018
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:46 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik heb het over dat verkeersbord. Die snelweg zal me een worst wezen.
1. Waarom citeer je dan mijn post over het invoegen?
2. De wetgever zet in RVV 90 slechts 1 woord bij B3: Voorrangskruispunt. Niets meer en niets minder.
3. Josti. Vooral niet interesseren voor wat anders. Heb je zelf eigenlijk wel een rijbewijs?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119509248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee dat is het probleem van heel het verkeer / de auto moet doorrijden op de vluchtstrook waar hij alsnog moet invoegen. Je bent niet vrij van verkeerdeelname omdat je toevallig niet hoeft in te voegen. Als je iemand niet LAAT invoegen terwijl er wel ruimte is is het weer artikel 13.
Het moet een wisselwerking zijn tussen bestuurders het moet zeker niet van één kant komen.
Ik hoef echt niet mijn snelheid aan invoegend verkeer aan te passen. Dat is niet waar. Als ik 120 door wil blijven rijden zoekt die invoeger het maar uit. Even bot gezegd.
pi_119509788
Ik denk dat sociaal rijgedrag wordt verward met de regels..
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_119510546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

1. Waarom citeer je dan mijn post over het invoegen?
2. De wetgever zet in RVV 90 slechts 1 woord bij B3: Voorrangskruispunt. Niets meer en niets minder.
3. Josti. Vooral niet interesseren voor wat anders. Heb je zelf eigenlijk wel een rijbewijs?
Ok.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 18:40:11 #155
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119510566
quote:
3s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:39 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ok.
Toegeven dat je fout zit mag ook gewoon hoor... Ga je echt niet dood aan hoor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119510776
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Toegeven dat je fout zit mag ook gewoon hoor... Ga je echt niet dood aan hoor.
Nee hoor. Het antwoord op zijn vraag blijft ja. Ik ga daarover niet in discussie, hoe graag je het ook wilt. Lees zijn post nog maar een paar keer door.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 18:47:49 #157
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119510887
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:45 schreef Travel. het volgende:

[..]

Nee hoor. Het antwoord op zijn vraag blijft ja. Ik ga daarover niet in discussie, hoe graag je het ook wilt. Lees zijn post nog maar een paar keer door.
Nee, dat is het niet. Bestuurders van links en rechts moeten jou ook voorrang verlenen als de bestuurder van rechts uit een onverharde weg komt en links vanaf een verharde weg. Het is hier een voorrangskruising waarbij de voorrang dus geregeld is door o.a. dit bord, want beide wegen zijn verhard (anders hoeft er geen bord te staan).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119510936
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Bestuurders van links en rechts moeten jou ook voorrang verlenen als de bestuurder van rechts uit een onverharde weg komt en links vanaf een verharde weg. Het is hier een voorrangskruising waarbij de voorrang dus geregeld is door o.a. dit bord, want beide wegen zijn verhard (anders hoeft er geen bord te staan).
Dus moeten bestuurders van links en rechts hem voorrang verlenen bij dit bord.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:41 schreef Bankpasje het volgende:
Morgen weer theorie examen, na afgelopen maandag gezakt te zijn met twee fout teveel..

nog even een vraag, met betrekking tot dit verkeersbord:

[ afbeelding ]

Hier krijg ik toch voorrang op de bestuurders die zowel links, als van rechts komen?
  donderdag 22 november 2012 @ 18:49:52 #159
235513 Pencile
Dame in de dop
pi_119510955
Ben vanmiddag geslaagd voor me rijbewijs (2e poging). *O*
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 18:49:57 #160
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119510958
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:49 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dus moeten bestuurders van links en rechts hem voorrang verlenen bij dit bord.
OMDAT HET EEN VOORRANGSKRUISING IS. Niet volledig = fout. Zo simpel is het. Ze willen namelijk weten waarom.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 18:50:38 #161
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119510988
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:49 schreef Pencile het volgende:
Ben vanmiddag geslaagd voor me rijbewijs (2e poging). *O*
Gefeliciteerd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119511014
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

OMDAT HET EEN VOORRANGSKRUISING IS. Niet volledig = fout. Zo simpel is het. Ze willen namelijk weten waarom.
Wat :') De vraag is of links en recht hem voorrang moeten verlenen. Antwoord is ja. Zo simpel is het.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 18:53:09 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119511087
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:51 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat :') De vraag is of links en recht hem voorrang moeten verlenen. Antwoord is ja. Zo simpel is het.
En toch staat het niet zo in het wetboek, daar staat slechts voorrangskruising. En dat is dus ook wat je op je theorie moet weten. Daaruit leg je de link dat als je zo'n bord tegenkomt en dus een voorrangskruising nadert, zowel links als rechts gelijkwaardige wegen zijn die jou toch voorrang moeten verlenen, ondanks het feit dat jij niet op een voorrangsweg rijdt en dit bord alleen voor deze kruising geldt en voor een nieuwe kruising een nieuw, gelijk bord gebruikt wordt als je weer voorrang hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119511188
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
En toch staat het niet zo in het wetboek, daar staat slechts voorrangskruising. En dat is dus ook wat je op je theorie moet weten. Daaruit leg je de link dat als je zo'n bord tegenkomt en dus een voorrangskruising nadert, zowel links als rechts gelijkwaardige wegen zijn die jou toch voorrang moeten verlenen,
Ik leg ook helemaal niet uit wat het bord letterlijk betekent, ik beantwoord alleen zijn vraag. Zo simpel is het.
pi_119522409
Het antwoord is dus ja, en zou ik morgen op me examen kunnen invullen?
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 23:22:27 #166
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119523946
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:52 schreef Bankpasje het volgende:
Het antwoord is dus ja, en zou ik morgen op me examen kunnen invullen?
Wat is de definitie van dat bord?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119524126
Dit topic is wel een stuk minder gezellig geworden de laatste dagen :(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119524413
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:52 schreef Bankpasje het volgende:
Het antwoord is dus ja, en zou ik morgen op me examen kunnen invullen?
Je hebt in ieder geval voorrang. Het kruispunten bevat een zijstraat links en rechts.
pi_119531038
afgelopen maandag gezakt met 2 fout teveel, zojuist gezakt met 1 fout teveel.

Maandag gelijk maar weer doen!
Na hoeveel keer zakken kun je individueel doen?
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 11:05:53 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119531751
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:39 schreef Bankpasje het volgende:
afgelopen maandag gezakt met 2 fout teveel, zojuist gezakt met 1 fout teveel.

Maandag gelijk maar weer doen!
Na hoeveel keer zakken kun je individueel doen?
Hoe de fuck kun je zakken op stom leerwerk en dan wel 2 keer?!?! Een ezel stoot zich in het algemeen, niet twee maal aan dezelfde steen. Je bent dus geen ezel.
Heb je geen theorieboek dat je gewoon kan doorlezen om vervolgens eindeloos oefenexamens en oefenvragen te kunnen gaan maken? Dit is namelijk zooo zonde van je geld. Autorijden is al duur zat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:07:01 #171
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119531780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoe de fuck kun je zakken op stom leerwerk en dan wel 2 keer?!?! Een ezel stoot zich in het algemeen, niet twee maal aan dezelfde steen. Je bent dus geen ezel.
Heb je geen theorieboek dat je gewoon kan doorlezen om vervolgens eindeloos oefenexamens en oefenvragen te kunnen gaan maken? Dit is namelijk zooo zonde van je geld. Autorijden is al duur zat.
Idd koop een boek en een oefencd en ga fucking veel oefenen. Haal je het makkelijk in 1 keer.
Niet altijd serieus
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:07:25 #172
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119531790
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:49 schreef Pencile het volgende:
Ben vanmiddag geslaagd voor me rijbewijs (2e poging). *O*
Gefeliciteerd
Niet altijd serieus
pi_119532076
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:07 schreef themole het volgende:

[..]

Idd koop een boek en een oefencd en ga fucking veel oefenen. Haal je het makkelijk in 1 keer.
Allemaal al gedaan, maar toch telkens 1/2 fout teveel..
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 11:27:38 #174
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119532376
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:17 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Allemaal al gedaan, maar toch telkens 1/2 fout teveel..
Nee, geen 1 of 2 fout teveel, als je 1 fout hebt heb je er 1 teveel. Je mag er 12 maken (toch?) dus heb je er 13 teveel. Ik kan mij niet voorstellen dat je iedere vraag al tig keer gezien hebt van zo'n CD. En anders ander programma gebruiken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119532605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, geen 1 of 2 fout teveel, als je 1 fout hebt heb je er 1 teveel. Je mag er 12 maken (toch?) dus heb je er 13 teveel. Ik kan mij niet voorstellen dat je iedere vraag al tig keer gezien hebt van zo'n CD. En anders ander programma gebruiken.
Gevarenherkenning is 25 vragen, hier had ik 6 fout waar je 12 fout mag hebben.

Bij de overige 40 vragen mag je 5 vragen fout hebben, waarbij ik er 6 fout had.

Vraagje aan jullie: er staat een bord einde maximum snelheid 70. Hoe hard mag je nu rijden?
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 11:38:08 #176
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119532679
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Gevarenherkenning is 25 vragen, hier had ik 6 fout waar je 12 fout mag hebben.

Bij de overige 40 vragen mag je 5 vragen fout hebben, waarbij ik er 6 fout had.

Vraagje aan jullie: er staat een bord einde maximum snelheid 70. Hoe hard mag je nu rijden?
Wat voor weg rijd je op? Ben je al een G1 of G3 tegen gekomen? Overigens heb je nog steeds 12 fouten teveel, want iedere fout is er een teveel. Nu is foutloos maken nagenoeg niet mogelijk, dus heb je en marge.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 23 november 2012 @ 11:42:38 #177
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119532826
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Vraagje aan jullie: er staat een bord einde maximum snelheid 70. Hoe hard mag je nu rijden?
30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 11:46:09 #178
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119532958
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:42 schreef Pino112 het volgende:

[..]

30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130.
Fixed: 30, 60 en 120 zijn geen standaard snelheden, die moeten middels een bord worden aangegeven. 80 Geldt op alle wegen buiten bebouwde kom, behalve auto(snel)wegen, 50 binnen bebouwde kom, 100 op de autoweg en 130 op de autosnelweg. Alles natuurlijk tenzij anders aangegeven.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119532961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat voor weg rijd je op? Ben je al een G1 of G3 tegen gekomen? Overigens heb je nog steeds 12 fouten teveel, want iedere fout is er een teveel. Nu is foutloos maken nagenoeg niet mogelijk, dus heb je en marge.
Er stond geen G1 of G3 bord, dus dan is het meest waarschijnlijk antwoord 50?
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 11:47:35 #180
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119533002
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Er stond geen G1 of G3 bord, dus dan is het meest waarschijnlijk antwoord 50?
Je kwam alleen een A2 tegen? Dan is de vmax 80, tenzij je eerder al een ander bord tegen bent gekomen. Echter, dat is op je theorie niet mogelijk. Hint, kijk naar de weginrichting en de weggebruikers!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119533160
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kwam alleen een A2 tegen? Dan is de vmax 80, tenzij je eerder al een ander bord tegen bent gekomen. Echter, dat is op je theorie niet mogelijk. Hint, kijk naar de weginrichting en de weggebruikers!
Inderdaad alleen een A2, ik zelf dacht 80. Maar binnen de bebouwde kom is de maximum snelheid 50, tenzij anders aangegeven is het maximum 70. Waarshijnlijk zit je dus in de bebouwde kom
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 11:54:10 #182
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119533193
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Inderdaad alleen een A2, ik zelf dacht 80. Maar binnen de bebouwde kom is de maximum snelheid 50, tenzij anders aangegeven is het maximum 70. Waarshijnlijk zit je dus in de bebouwde kom
80, Tenzij je al een G1 of G3 bent tegen gekomen, dan is het resp. 130 danwel 100 of je moet binnen bebouwde kom zitten, dan is het 50.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:24:30 #183
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119540169
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:00 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik hoef echt niet mijn snelheid aan invoegend verkeer aan te passen. Dat is niet waar. Als ik 120 door wil blijven rijden zoekt die invoeger het maar uit. Even bot gezegd.
Er zit een verschil tussen logica en de wet. Een paard aan de lijn houden is een bestuurder een hond aan de lijn houden is een voetganger. Je moet je aan de wet houden, je hoeft het niet altijd met de wet eens te zijn ;)
pi_119540983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, geen 1 of 2 fout teveel, als je 1 fout hebt heb je er 1 teveel. Je mag er 12 maken (toch?) dus heb je er 13 teveel. Ik kan mij niet voorstellen dat je iedere vraag al tig keer gezien hebt van zo'n CD. En anders ander programma gebruiken.
bla bla bla. Let op je bloeddruk
pi_119542027
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen logica en de wet. Een paard aan de lijn houden is een bestuurder een hond aan de lijn houden is een voetganger. Je moet je aan de wet houden, je hoeft het niet altijd met de wet eens te zijn ;)
Uiteraard niet. Maar toevallig ben ik het met deze regeling wel eens en zie ik niet in waarom ik mij in het algemeen moet aanpassen aan invoegers.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:52:26 #186
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119543234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:16 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Maar toevallig ben ik het met deze regeling wel eens en zie ik niet in waarom ik mij in het algemeen moet aanpassen aan invoegers.
Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 17:56:41 #187
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119545377
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef xzaz het volgende:

[..]

Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.
Dan nog krijg je dat alleen als jij het de invoeger onmogelijk maakt om in te voegen door er bijvoorbeeld proberen naast te blijven rijden of het gat dicht te rijden. Rijd je gewoon met normale afstand en komt een invoeger, doordat hij/zij zelf niet goed kijkt, naast jou terecht, dan hoef je niet naar links (sterker nog, naar links gaan is onnodig links rijden).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119545906
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Wat ben jij dan een eikel zeg, even van tevoren kijken waar je kunt invoegen is toch geen moeite? Ik kom jullie aso's iedere keer tegen tijdens het rijden.

Ja, ik ben ook zo'n aso die gewoon blijft rijden waar 'ie rijdt. voeg je in en heb je bij het einde van de invoegstrook nog geen ruimte omdat je nog steeds naast me rijdt dan mag je het uitzoeken. En nee, de richtingaanwijzer is geen afdwing-instrument.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan nog krijg je dat alleen als jij het de invoeger onmogelijk maakt om in te voegen door er bijvoorbeeld proberen naast te blijven rijden of het gat dicht te rijden. Rijd je gewoon met normale afstand en komt een invoeger, doordat hij/zij zelf niet goed kijkt, naast jou terecht, dan hoef je niet naar links (sterker nog, naar links gaan is onnodig links rijden).
Dit dus.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119545973
Soms zijn er nou eenmaal belachelijk korte invoegstroken (zoals op deze plek, waar ik regelmatig rij):
https://maps.google.nl/ma(...)21,0.008256&t=k&z=18
Daar voeg je in van linksboven naar rechtsonder zegmaar, het verkeerd rijd daar 90, tijdens de spits is het daar BOMVOL. Als mensen daar GEEN plek maken voor je kom je absoluut stil te staan op de invoegstrook. Een vluchtstrook is daar niet. Mijn instructeur vertelde dat dat al vaker gebeurd was daar met de lessen omdat bepaalde eikels gewoon niet ff een klein beetje ruimte geven. Kost het nou echt zo veel moeite om dan ff een klein beetje meer of minder gas te geven?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119546495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:17 schreef delano.888 het volgende:
Soms zijn er nou eenmaal belachelijk korte invoegstroken (zoals op deze plek, waar ik regelmatig rij):
https://maps.google.nl/ma(...)21,0.008256&t=k&z=18
Daar voeg je in van linksboven naar rechtsonder zegmaar, het verkeerd rijd daar 90, tijdens de spits is het daar BOMVOL. Als mensen daar GEEN plek maken voor je kom je absoluut stil te staan op de invoegstrook. Een vluchtstrook is daar niet. Mijn instructeur vertelde dat dat al vaker gebeurd was daar met de lessen omdat bepaalde eikels gewoon niet ff een klein beetje ruimte geven. Kost het nou echt zo veel moeite om dan ff een klein beetje meer of minder gas te geven?
Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.

Ik heb nog nooit last gehad met rare invoegstroken. Zelfs niet die ene op de A27.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119546548
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.

Ik heb nog nooit last gehad met rare invoegstroken. Zelfs niet die ene op de A27.
Ik snap dat je eerder kan kijken, maar als t kop aan staart bomvol zit in de spits dan moet er wel ruimte gemaakt worden, of je staat stil. En schijnbaar gebeurt dat nog wel eens tijdens de les dus zijn er genoeg aso's.

Bij die van de e27 heb je nog een vluchtstrook in geval van nood ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119547000
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik snap dat je eerder kan kijken
Goh, iedereen snapt het. Niemand doet het. Maar dat terzijde..
quote:
, maar als t kop aan staart bomvol zit in de spits dan moet er wel ruimte gemaakt worden, of je staat stil. En schijnbaar gebeurt dat nog wel eens tijdens de les dus zijn er genoeg aso's.

Bij die van de e27 heb je nog een vluchtstrook in geval van nood ;)
En dezelfde snelheid houden kan dan echt niet? Ik kan het me niet voorstellen. Of het rijdt zo dicht op elkaar dat je auto er niet tussen past en dat het een filesituatie betreft. Dan is het ook langzaam rijden en stilstaan op de invoegstrook. Aanpassen enzo. Maar dan heb je te maken met een bijzondere situatie. Gewoon je plekje uitzoeken en invoegen als het kan. Misschien heb je een aso naast je, dan laat je 'm voorbij gaan en probeer je het achter 'm. Misschien wordt het na aso nummer zoveel dan stoppen, maar ook dan is het nog geen paniek.

Ook op de A27 nog nooit gebruik hoeven maken van de invoegstrook.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119547104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En dezelfde snelheid houden kan dan echt niet? Ik kan het me niet voorstellen. Of het rijdt zo dicht op elkaar dat je auto er niet tussen past en dat het een filesituatie betreft. Dan is het ook langzaam rijden en stilstaan op de invoegstrook. Aanpassen enzo. Maar dan heb je te maken met een bijzondere situatie. Gewoon je plekje uitzoeken en invoegen als het kan. Misschien heb je een aso naast je, dan laat je 'm voorbij gaan en probeer je het achter 'm. Misschien wordt het na aso nummer zoveel dan stoppen, maar ook dan is het nog geen paniek.

Ook op de A27 nog nooit gebruik hoeven maken van de invoegstrook.
Tja het is echt een kutplek, soms zijn gewoon beide banen gevuld met kop-staart 90 rijders, en als er dan niemand ff een dot gas geeft kom je er gewoon niet tussen. Ik hoorde van mijn instructeur dat daar ook laatst nog een meisje is gezakt omdat die op die plek tijdens het examen een ingreep kreeg. De examinator heeft toen bijna letterlijk iemand naar de linker baan gedrukt daar, en vervolgens zakte ze. Beetje lullig wel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 21:12:35 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119553360
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Tja het is echt een kutplek, soms zijn gewoon beide banen gevuld met kop-staart 90 rijders, en als er dan niemand ff een dot gas geeft kom je er gewoon niet tussen. Ik hoorde van mijn instructeur dat daar ook laatst nog een meisje is gezakt omdat die op die plek tijdens het examen een ingreep kreeg. De examinator heeft toen bijna letterlijk iemand naar de linker baan gedrukt daar, en vervolgens zakte ze. Beetje lullig wel.
Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).
En wat heb je gereden met je 40 rijlesjes? Misschien 2000 kilometer, even optimistisch genomen? FYI: Ik heb over de afgelopen jaren een gemiddelde van 1500 tot 2000 kilometer per maand.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.

Ik heb nog nooit last gehad met rare invoegstroken. Zelfs niet die ene op de A27.
En deze bij Badhoevedorp op de A9?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119565308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).
En wat heb je gereden met je 40 rijlesjes? Misschien 2000 kilometer, even optimistisch genomen? FYI: Ik heb over de afgelopen jaren een gemiddelde van 1500 tot 2000 kilometer per maand.

Amen.
quote:
En deze bij Badhoevedorp op de A9?
Zelfde laken een pak. Kort, maar overzichtelijk genoeg. Ik snap alleen niet waarom Rws laat invoegen afdwingt, met die doorgetrokken streep.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 24-11-2012 11:54:06 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119566411
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).
En wat heb je gereden met je 40 rijlesjes? Misschien 2000 kilometer, even optimistisch genomen? FYI: Ik heb over de afgelopen jaren een gemiddelde van 1500 tot 2000 kilometer per maand.

[..]

En deze bij Badhoevedorp op de A9?
bloeddruk!
  FOK!fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 10:43:48 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119566793
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:18 schreef Travel. het volgende:

[..]

bloeddruk!
Die is prima hoor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119580809
Pff, ik ben zo zenuwachtig voor mijn examen donderdag.
Ben ook helemaal vergeten of je bij het parkeren beter om een auto heen kan draaien of dat je beter voor een andere auto kan parkeren. Ik zie het alweer helemaal misgaan bij terugkomst bij het cbr...
pi_119609549
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Bee. het volgende:
Pff, ik ben zo zenuwachtig voor mijn examen donderdag.
Ben ook helemaal vergeten of je bij het parkeren beter om een auto heen kan draaien of dat je beter voor een andere auto kan parkeren. Ik zie het alweer helemaal misgaan bij terugkomst bij het cbr...
Gewoon parkeren zoals je met de rijlessen bent gewend. Vrij plekje opzoeken, neerzetten, klaar.
2 tips:
- achteruit inparkeren of fileparkeren alleen als je
het kunt. Wel kans op extra credits.
- dicht bij het examencentrum zetten. Examinatoren houden over het algemeen niet van ver lopen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119611119
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef xzaz het volgende:

[..]

Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.
De wet dicteert dat mensen die een bijzondere actie uitvoeren zoals invoegen geen voorrang hebben. Als ik dus gewoon mijn snelheid handhaaf en het de invoeger dus niet onmogelijk maakt om in te voegen heb je niks aan art. 5 WVW. Als het je dan nog niet lukt om in te voegen zoek je het maar uit.
  zondag 25 november 2012 @ 22:39:12 #201
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_119622034
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 04:04 schreef Ridocar het volgende:

Zelfde laken een pak. Kort, maar overzichtelijk genoeg. Ik snap alleen niet waarom Rws laat invoegen afdwingt, met die doorgetrokken streep.
Om het aantal bladharken dat direct na het puntstuk al met 65 invoegt te verminderen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_119622104
Het is ook veiliger voor degene die al op de snelweg rijden als ze je zien rijden voor je invoegt, in plaats van dat je ineens uit het niets komt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Bee. het volgende:
Pff, ik ben zo zenuwachtig voor mijn examen donderdag.
Ben ook helemaal vergeten of je bij het parkeren beter om een auto heen kan draaien of dat je beter voor een andere auto kan parkeren. Ik zie het alweer helemaal misgaan bij terugkomst bij het cbr...
Jij had toch ook 15:50? Als je dan terug komt is het grootste gedeelte van de parkeerplaats leeg, dus pak lekker een leeg vak.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119627855
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 22:39 schreef JDude het volgende:

[..]

Om het aantal bladharken dat direct na het puntstuk al met 65 invoegt te verminderen.
Daar gaat het al mis. Nederland op z'n best. Automobilisten hoeven steeds minder na te denken.
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:40 schreef delano.888 het volgende:
Het is ook veiliger voor degene die al op de snelweg rijden als ze je zien rijden voor je invoegt, in plaats van dat je ineens uit het niets komt.
Van die zakken hooi die meteen van het puntstuk naar rijstrook 1 gaan. Die mogen ze wmb meteen afschieten. Zonder proces.

[ Bericht 35% gewijzigd door Ridocar op 26-11-2012 02:29:02 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 26 november 2012 @ 09:54:48 #204
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119630249
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan nog krijg je dat alleen als jij het de invoeger onmogelijk maakt om in te voegen door er bijvoorbeeld proberen naast te blijven rijden of het gat dicht te rijden. Rijd je gewoon met normale afstand en komt een invoeger, doordat hij/zij zelf niet goed kijkt, naast jou terecht, dan hoef je niet naar links (sterker nog, naar links gaan is onnodig links rijden).
Maar dan houdt je wel rekening met het verkeer dat is een andere insteek; het is niet "de invoeger zijn verantwoordelijkheid" om in te voegen niet die van jouw. Dat is de grote nuance die wordt gemaakt. Het blijft een wisselwerking tussen 2 (>) auto's.
pi_119637572
Ja hoor, eindelijk geslaagd voor theorie, maar twee foutjes!
pi_119637581
Gefeliciteerd!
pi_119639873
Rotondes blijven lastig ;( Vooral als er bijvoorbeeld een fietser aankomt raak ik verstrikt in de grote hoeveelheid handelingen en grijpt mijn instructeur in..
pi_119639981
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:26 schreef the-it het volgende:
Rotondes blijven lastig ;( Vooral als er bijvoorbeeld een fietser aankomt raak ik verstrikt in de grote hoeveelheid handelingen en grijpt mijn instructeur in..
Hoeveel uren heb je al les gehad? Rotondes vond ik lange tijd ook lastig maar door steeds te blijven oefenen pikte ik het op een gegeven moment op en nu vind ik ze helemaal niet zo lastig meer. Het helpt natuurlijk ook als dingen zoals schakelen en remmen gaan zonder er bij na te hoeven denken.
pi_119640027
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 15:28 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Hoeveel uren heb je al les gehad? Rotondes vond ik lange tijd ook lastig maar door steeds te blijven oefenen pikte ik het op een gegeven moment op en nu vind ik ze helemaal niet zo lastig meer. Het helpt natuurlijk ook als dingen zoals schakelen en remmen gaan zonder er bij na te hoeven denken.
Zit nu op 11 uur, maar om 1 of andere rede grijpt mijn instructeur altijd net even eerder in dan ik zelf wil doen :{
  maandag 26 november 2012 @ 15:34:07 #210
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119640152
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:30 schreef the-it het volgende:
Zit nu op 11 uur, maar om 1 of andere rede grijpt mijn instructeur altijd net even eerder in d
Neem vooral de rust en tijd om te kijken, dan maar wat trager dan de rest over de rotonde. Je krijgt er vanzelf de handigheid in.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_119640270
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Neem vooral de rust en tijd om te kijken, dan maar wat trager dan de rest over de rotonde. Je krijgt er vanzelf de handigheid in.
11 uur valt wel mee en overleg het met je instructeur zou ik zeggen, vraag of hij niet zo snel in wilt grijpen.
  maandag 26 november 2012 @ 15:44:28 #212
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119640457
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Bee. het volgende:
Pff, ik ben zo zenuwachtig voor mijn examen donderdag.
Ben ook helemaal vergeten of je bij het parkeren beter om een auto heen kan draaien of dat je beter voor een andere auto kan parkeren. Ik zie het alweer helemaal misgaan bij terugkomst bij het cbr...
Daar had ik een mazzeltje mee, bij cbr Rijswijk was het parkeervak waar je na de slagboom recht in rijdt nog volledig vrij. Moest alleen op tijd remmen en hij stond. :P
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 18:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gewoon parkeren zoals je met de rijlessen bent gewend. Vrij plekje opzoeken, neerzetten, klaar.
2 tips:
- achteruit inparkeren of fileparkeren alleen als je
het kunt. Wel kans op extra credits.
Als je goed kijkt idd, anders alleen maar gevaarlijk in hun ogen.
quote:
- dicht bij het examencentrum zetten. Examinatoren houden over het algemeen niet van ver lopen.
Maakt dat echt uit? Kan me niet voorstellen dat het slagen of zakken daar op valt of staat. :P
Niet altijd serieus
  maandag 26 november 2012 @ 15:54:36 #213
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119640747
Het viel me op dat praktisch alle leswagens scheef stonden bij het cbr. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 26 november 2012 @ 16:00:26 #214
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119640918
Bij het CBR in Rijswijk heb je ook van die vage schuine parkeervakken. Die heb ik tijdens mijn hele rijopleiding nooit gebruikt.
Niet altijd serieus
  maandag 26 november 2012 @ 16:07:25 #215
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119641137
Overigens wist ik niet dat het CBR ook vanuit hotels werkt, dit hoorde ik van mijn nichtje in Terneuzen. :P
Niet altijd serieus
pi_119641268
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:40 schreef delano.888 het volgende:
Het is ook veiliger voor degene die al op de snelweg rijden als ze je zien rijden voor je invoegt, in plaats van dat je ineens uit het niets komt.

[..]

Jij had toch ook 15:50? Als je dan terug komt is het grootste gedeelte van de parkeerplaats leeg, dus pak lekker een leeg vak.
Nee, 8 uur 's ochtends.
Geen idee hoe druk het daarna is, als we terug komen bij het cbr (en in het verkeer in het algemeen).
pi_119641677
Vandaag gezakt met 8 fout voor motor theorie :'(
De eerste en tweede keer beide met 12 fouten :Y)

Volgende week opnieuw in Groningen,
't moet even voor 19 januari allemaal gebeuren
  maandag 26 november 2012 @ 16:46:37 #218
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119642563
Trouwens die klachten over het CBR zijn wel vermakelijk om te lezen als je net geslaagd bent. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet altijd serieus
pi_119643573
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:26 schreef the-it het volgende:
Rotondes blijven lastig ;( Vooral als er bijvoorbeeld een fietser aankomt raak ik verstrikt in de grote hoeveelheid handelingen en grijpt mijn instructeur in..
Voeten helemaal van de koppeling houden wanneer je in zn twee zit levert veel tijdswinst op, wanneer je op de rotonde rijdt.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_119644330
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 16:46 schreef themole het volgende:
Trouwens die klachten over het CBR zijn wel vermakelijk om te lezen als je net geslaagd bent. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan die spelfouten te zien is iedereen terecht gezakt daar
pi_119644407
Kan m'n theoriecertificaat niet vinden :')
Nu lees ik op de site van het CBR:
quote:
Meenemen naar het examen:
• Je geldige identiteitsbewijs;
• Als je eerder een tussentijdse toets hebt gedaan: het adviesformulier van de tussentijdse toets. Hierop staat of je vrijstellingen hebt. Als een examinator na afloop van je examenrit twijfel heeft over een bepaald examenonderdeel, kan hij het advies over dat onderdeel tijdens de toets meenemen bij de beslissing of je geslaagd bent.
• het formulier ‘Zelfreflectie’. Vul dit van tevoren alvast in. Na het praktijkexamen bespreek je dit formulier met je examinator.
• De officiële uitnodiging voor je praktijkexamen of toets. Deze heb je, als het goed is, van je rijschool gekregen.
Het lijkt me niet dat het dan nodig is. Werd er bij jullie naar gevraagd/gekeken?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_119644424
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:37 schreef Nafi het volgende:
Kan m'n theoriecertificaat niet vinden :')
Nu lees ik op de site van het CBR:

[..]

Het lijkt me niet dat het dan nodig is. Werd er bij jullie naar gevraagd/gekeken?
Nee is digitaal allemaal volgens mij.
pi_119644480
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 16:46 schreef themole het volgende:
Trouwens die klachten over het CBR zijn wel vermakelijk om te lezen als je net geslaagd bent. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wist niet eens dat dit bestond :') wat een hoop kansloze verhalen daar.
pi_119644835
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:38 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nee is digitaal allemaal volgens mij.
Als je je theorie niet hebt gehaald, kan je rijschool geen examen aanvraag doen. Dus ze weten het al en je hoeft het niet bij je te hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119644850
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als je je theorie niet hebt gehaald, kan je rijschool geen examen aanvraag doen. Dus ze weten het al en je hoeft het niet bij je te hebben.
Ja digitaal dus toch?
pi_119644859
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:50 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ja digitaal dus toch?
Als jij daar bent voor examen, heb je dus altijd al je theorie gehaald, anders ben je daar niet. Dus theorie niet meenemen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119644881
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als jij daar bent voor examen, heb je dus altijd al je theorie gehaald, anders ben je daar niet. Dus theorie niet meenemen.
Ah op die manier. Scherp.
pi_119645386
Wat ik wel raar vind is dat het Cbr nooit laat zien welke vragen je fout hebt.
pi_119645487
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:08 schreef Travel. het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat het Cbr nooit laat zien welke vragen je fout hebt.
Erg irritant inderdaad.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 26 november 2012 @ 18:12:23 #230
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_119645531
Kan je wel raden toch .. op de achterkant staat een uitleg
pi_119645609
Ik heb vandaag rijexamen gehad om 11.40u.en er werd pas om11.50u omgeroepen dat het examen gaat beginnen.
Door het lang wachten werd ik steeds zenuwachtiger in daar om ben ik gezakt voor mijn rij examen.
Die site met klachten :')
pi_119645627
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kan je wel raden toch .. op de achterkant staat een uitleg
Nee, na 60 vragen weet ik dat niet meer
pi_119645771
Er is overigens een hele reeks topics over klacht.nl, komen soms hilarische dingen voorbij!
Topicreeks: Mensen op klacht.nl
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119645956
Ik ben trouwens super zenuwachtig, ik ga woensdag aan de andere kant van het land mijn eerste auto ophalen die ik dan zelf terug moet rijden. Het is een benzine en ik heb alleen maar in een diesel gelest. Hoop echt dat ik geen ongelukken krijg op de terugweg :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 26 november 2012 @ 18:28:44 #235
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119646058
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:26 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben trouwens super zenuwachtig, ik ga woensdag aan de andere kant van het land mijn eerste auto ophalen die ik dan zelf terug moet rijden. Het is een benzine en ik heb alleen maar in een diesel gelest. Hoop echt dat ik geen ongelukken krijg op de terugweg :P
Eerst gas geven en dan de koppeling laten opkomen.

En wat was je leswagen, en welke auto haal je op? :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_119646170
quote:
12s.gif Op maandag 26 november 2012 18:28 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Eerst gas geven en dan de koppeling laten opkomen.

En wat was je leswagen, en welke auto haal je op? :D
Ik leste in een polo bluemotion en mijn auto word een Saab 9-3 (2l turbo)
Ik zie de ongelukken al aankomen :')

[ Bericht 3% gewijzigd door DX11 op 27-11-2012 21:54:38 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 26 november 2012 @ 18:39:12 #237
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119646439
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:31 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik leste in een:
[ afbeelding ]
En mijn auto word:
[ afbeelding ]
(2l turbo)
Ik zie de ongelukken al aankomen :')
:X

Veel succes. :D En gefeliciteerd. ^O^

Ik denk dat ik in het begin maar eerst met m'n moeders auto ga rijden, die heeft lekker weinig kracht.

Edit: wel een mooie bak
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 26 november 2012 @ 18:56:27 #238
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119647144
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat voor weg rijd je op? Ben je al een G1 of G3 tegen gekomen? Overigens heb je nog steeds 12 fouten teveel, want iedere fout is er een teveel. Nu is foutloos maken nagenoeg niet mogelijk, dus heb je en marge.
:') o|O
  FOK!fotograaf maandag 26 november 2012 @ 21:04:26 #239
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119653202
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:26 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben trouwens super zenuwachtig, ik ga woensdag aan de andere kant van het land mijn eerste auto ophalen die ik dan zelf terug moet rijden. Het is een benzine en ik heb alleen maar in een diesel gelest. Hoop echt dat ik geen ongelukken krijg op de terugweg :P
Ga eerst eens een flink rondje (binnendoor, veel stoppen/optrekken) rijden met de auto van je pa. Ik hoop dat je iemand meeneemt met het ophalen van de eerste auto. Voor het eerst lange stukken (andere kant van het land is dus een lang stuk) sturen is best heel vermoeiend. Als je moe wordt/minder concentratie hebt, rijdt een parking op en loop even een rondje, terwijl je de airco wat kouder zet. :) Doe ik 's nachts ook, flink koud in de auto maken. Jammer voor de passagiers, maar ik ben vaak de BOB danwel gewoon laat onderweg en als het koud is blijf ik beter wakker.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119653318
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ga eerst eens een flink rondje (binnendoor, veel stoppen/optrekken) rijden met de auto van je pa. Ik hoop dat je iemand meeneemt met het ophalen van de eerste auto. Voor het eerst lange stukken (andere kant van het land is dus een lang stuk) sturen is best heel vermoeiend. Als je moe wordt/minder concentratie hebt, rijdt een parking op en loop even een rondje, terwijl je de airco wat kouder zet. :) Doe ik 's nachts ook, flink koud in de auto maken. Jammer voor de passagiers, maar ik ben vaak de BOB danwel gewoon laat onderweg en als het koud is blijf ik beter wakker.
Die optie heb ik niet, ik moest natuurlijk supersnel een auto hebben :')
Denk dat ik dat probleem niet heb, rijlessen waren allemaal 2 uur. En ik rij alleen terug, dus idd lekker airco aan eventueel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119653337
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:31 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik leste in een:
[ afbeelding ]
En mijn auto word:
[ afbeelding ]
(2l turbo)
Ik zie de ongelukken al aankomen :')
Mooie auto! Heb ook een Saab gehad. Prima auto's.
  FOK!fotograaf maandag 26 november 2012 @ 21:13:21 #242
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119653651
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:06 schreef delano.888 het volgende:
Denk dat ik dat probleem niet heb, rijlessen waren allemaal 2 uur. En ik rij alleen terug, dus idd lekker airco aan eventueel.
Dan nog, rijlessen zijn anders, heel anders, dan alleen rijden. Ik heb het nog steeds hoor, dat ik na 300 of 400 km echt even klaar ben. Vooral binnen Nederland dat ik echt zoiets heb van meu....
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119653770
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan nog, rijlessen zijn anders, heel anders, dan alleen rijden. Ik heb het nog steeds hoor, dat ik na 300 of 400 km echt even klaar ben. Vooral binnen Nederland dat ik echt zoiets heb van meu....
Het is inderdaad geen verkeerd idee om dan even uit te stappen en je benen te strekken. Ben ook wel gaar dan.
pi_119653924
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan nog, rijlessen zijn anders, heel anders, dan alleen rijden. Ik heb het nog steeds hoor, dat ik na 300 of 400 km echt even klaar ben. Vooral binnen Nederland dat ik echt zoiets heb van meu....
Zo ver is het gelukkig niet haha ongeveer 1,5 uur rijden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119669480
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_119670980
Leuk topic!

Ik zit inmiddels rond de 45 uur rijden, theorie gehaald en ook TTT gehaald (ik maakte nog wel fouten maar de bijzondere verrichtingen gingen perfect gelukkig :)).
De uren die ik nu les gaan meestal goed, alleen ik blijf steeds dezelfde fouten maken, wat mijn instructeur 'plannen' noemt...
Bijvoorbeeld: ik rijd in de bebouwde kom, en rechts komen er 2 rijstroken bij voor rechtdoor (ik zit dus links), en dan komt het niet in me op om te wisselen naar de meest rechtse rijstrook.
Als de instructeur tegen mij zegt wat ik fout doe, denk ik altijd bij mezelf van ja dat is heel logisch, maar als ik zelf rijd dan blijf ik dat soort fouten maken.

Verder heb ik altijd een soort van spanning voor elke rijles, hebben meer mensen hier last van?
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:18:46 #247
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119676803
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zou niet bij Rijden en slagen gaan lessen. De eigenaar daarvan houdt van brake tests. Gevonden via www.flitsservice.nl/phpBB/post3009777.html#p3009777


Wat een poepzak die instructeur. :o
Niet altijd serieus
pi_119687742
Morgen afrijden, tweede keer.
pi_119688458
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Die optie heb ik niet, ik moest natuurlijk supersnel een auto hebben :')
Denk dat ik dat probleem niet heb, rijlessen waren allemaal 2 uur. En ik rij alleen terug, dus idd lekker airco aan eventueel.
Als je op de snelweg rijdt kan er niet zoveel gebeuren, de auto kan toch niet meer uitvallen, paar dagen nadat ik geslaagd was mocht ik ook meteen benzine rijden en ja ook naar andere kant van NL en terug (Amsterdam - Nijmegen), je overleeft het wel. :P
There is a time of cumming and going.
pi_119688465
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:05 schreef deman13 het volgende:
Morgen afrijden, tweede keer.
Succes!
There is a time of cumming and going.
pi_119688985
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:17 schreef Beunhaas91 het volgende:
Leuk topic!

Ik zit inmiddels rond de 45 uur rijden, theorie gehaald en ook TTT gehaald (ik maakte nog wel fouten maar de bijzondere verrichtingen gingen perfect gelukkig :)).
De uren die ik nu les gaan meestal goed, alleen ik blijf steeds dezelfde fouten maken, wat mijn instructeur 'plannen' noemt...
Bijvoorbeeld: ik rijd in de bebouwde kom, en rechts komen er 2 rijstroken bij voor rechtdoor (ik zit dus links), en dan komt het niet in me op om te wisselen naar de meest rechtse rijstrook.
Als de instructeur tegen mij zegt wat ik fout doe, denk ik altijd bij mezelf van ja dat is heel logisch, maar als ik zelf rijd dan blijf ik dat soort fouten maken.

Verder heb ik altijd een soort van spanning voor elke rijles, hebben meer mensen hier last van?
Ik was ook voor elke les gespannen, dat werd vanaf les 30 ongeveer pas minder. :@

Uiteindelijk na een lesje of 60 alles wel in één keer gehaald. :')
Flesje bier
pi_119689107
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:19 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Succes!
Thanks. Vorige keer gezakt omdat ik niet vaardig genoeg was met complexe situaties.. Hopelijk nu geen gelul.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:31:56 #253
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119689216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:05 schreef deman13 het volgende:
Morgen afrijden, tweede keer.
Veel succes!

Vooral rustig blijven.
Niet altijd serieus
pi_119689242
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:31 schreef themole het volgende:

[..]

Veel succes!

Vooral rustig blijven.
Ook in Rijswijk weer. Vorige keer had ik echt pret-route. En nog kunnen zakken. :')
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:33:15 #255
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119689305
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:32 schreef deman13 het volgende:

[..]

Ook in Rijswijk weer. Vorige keer had ik echt pret-route. En nog kunnen zakken. :')
Daar heb ik ook afgereden in Rijswijk, had ook een pretroute. Kennis van me ging langs Den Haag HS, onder het kopje kloteroutes. :')
Niet altijd serieus
pi_119689333
Inderdaad. Dat is echt een hel. Gelukkig kom je daar niet als je om 8 uur afrijdt.
pi_119689427
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:32 schreef deman13 het volgende:

[..]

Ook in Rijswijk weer. Vorige keer had ik echt pret-route. En nog kunnen zakken. :')
Er zijn geen routes.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:36:04 #258
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119689475
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:35 schreef Travel. het volgende:

[..]

Er zijn geen routes.
Wel ongeveer per examinator. Maar niet vastgelegd idd.
Niet altijd serieus
pi_119689557
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:36 schreef themole het volgende:

[..]

Wel ongeveer per examinator. Maar niet vastgelegd idd.
Nee hoor, mijn examinator zei rijd maar naar je huis.
There is a time of cumming and going.
pi_119689659
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:37 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn examinator zei rijd maar naar je huis.
Met spelfout?
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:39:20 #261
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119689693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:37 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn examinator zei rijd maar naar je huis.
Aan het einde wel, maar mijn examinator maakte wel duidelijk dat ze vaker kwam op de plekken waar ik langsreed. Zo zij ze, ga maar linksaf daar weet ik dat je straatje kan keren.

Volgens mijn instructeur zijn er wel vee plekken waar bepaalde examinatoren vaak komen.
Niet altijd serieus
pi_119689698
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:36 schreef themole het volgende:

[..]

Wel ongeveer per examinator. Maar niet vastgelegd idd.
Ze zorgen gewoon dat ze de snelweg meepakken.
pi_119689811
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:38 schreef Travel. het volgende:

[..]

Met spelfout?
Yep.
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:39 schreef themole het volgende:

[..]

Aan het einde wel, maar mijn examinator maakte wel duidelijk dat ze vaker kwam op de plekken waar ik langsreed. Zo zij ze, ga maar linksaf daar weet ik dat je straatje kan keren.

Volgens mijn instructeur zijn er wel vee plekken waar bepaalde examinatoren vaak komen.
Dat wilt niks zeggen hoor, mijn rij-instructeur kent ook zowat heel Amsterdam, plekken aan de andere kant van Amsterdam krijg je ook heel mooi te horen dat is een eenrichtingsweg dat straatje is smal en blabla, ze kennen het heus wel.
There is a time of cumming and going.
pi_119689824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:39 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ze zorgen gewoon dat ze de snelweg meepakken.
Nee hoor, ik heb geen snelweg moeten rijden op mijn examen. Was dan wel midden in de spits.

CBR Sittard
Flesje bier
pi_119689886
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:41 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb geen snelweg moeten rijden op mijn examen. Was dan wel midden in de spits.

CBR Sittard
Ahh oke, dat zei mijn examinator.
pi_119689958
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:42 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ahh oke, dat zei mijn examinator.
Denk dat ze dat inderdaad wel zo veel mogelijk proberen te doen aangezien het toch een belangrijk onderdeel is qua veiligheid, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Vrienden van me die ook bij CBR Sittard hebben afgereden hebben vrijwel allemaal wel snelweg meegepakt.
Flesje bier
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:43:55 #267
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119690005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:41 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb geen snelweg moeten rijden op mijn examen. Was dan wel midden in de spits.

CBR Sittard
Waarschijnlijk stond er file dan.
Niet altijd serieus
pi_119690068
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:19 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Als je op de snelweg rijdt kan er niet zoveel gebeuren, de auto kan toch niet meer uitvallen, paar dagen nadat ik geslaagd was mocht ik ook meteen benzine rijden en ja ook naar andere kant van NL en terug (Amsterdam - Nijmegen), je overleeft het wel. :P
Ik vraag me alleen af of ik ooit op de snelweg aankom :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:46:05 #269
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_119690158
Qua route was het echt stom toeval op mijn examen. Laatste rit met instructeur was zonder dollen vrijwel gelijk met de route van de examinator (afgesproken werk leek het wel :D).
pi_119690175
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:44 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af of ik ooit op de snelweg aankom :')
Hoezo eigenlijk? Vanwege de angst dat benzine veel makkelijker uitvalt dan diesel, wat ik in het begin deed was veel gas geven (2000-3000tpm) en dan koppeling rustig omhoog laten komen dan minimaliseer je de kans op uitvallen.
There is a time of cumming and going.
pi_119690249
Over dat geplande routes gesproken, mijn instructeur liet me vaak rijden waar het CBR ook komt zei hij. Vervolgens tijdens het examen vrijwel alleen maar bekende straten gehad.

Wel 1 fout gemaakt bij de dubbele opdracht, volg oberhausen en daarna nijmegen. Ik volgde oberhausen en het viel me niet op dat op 1 plek beide borden stonden, dus sloeg ik bijna nijmegen over. Gelukkig kreeg ik een subtiele hint en zag ik het alsnog.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119690285
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:46 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Hoezo eigenlijk? Vanwege de angst dat benzine veel makkelijker uitvalt dan diesel, wat ik in het begin deed was veel gas geven (2000-3000tpm) en dan koppeling rustig omhoog laten komen dan minimaliseer je de kans op uitvallen.
Compleet andere auto, ik weet niet, ik heb gewoon het idee dat ik me niet op mijn gemak voel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119690355
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Compleet andere auto, ik weet niet, ik heb gewoon het idee dat ik me niet op mijn gemak voel.
Je went snel genoeg, normale wentijd is 10minuten ongeveer.
There is a time of cumming and going.
pi_119690427
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:49 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Je went snel genoeg, normale wentijd is 10minuten ongeveer.
Yeah right. Toen ik na 20 lessen van auto wisselde had ik denk ik wel 5 lessen van een uur nodig voordat ik gewend was :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119690462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Yeah right. Toen ik na 20 lessen van auto wisselde had ik denk ik wel 5 lessen van een uur nodig voordat ik gewend was :')
Ja maar dat komt omdat je lerend bent.
There is a time of cumming and going.
pi_119690503
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:50 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Ja maar dat komt omdat je lerend bent.
Ok, we zullen zien. Morgenavond zal ik laten weten of mijn Saab nog heel is :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119690593
Ik overweeg trouwens de letters van het merkje achterop om te ruilen zodat er BAAS staat ipv SAAB. Wat vinden jullie? :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119690625
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:52 schreef delano.888 het volgende:
Ik overweeg trouwens de letters van het merk om te ruilen zodat er BAAS staat ipv SAAB. Wat vinden jullie? :D
Ik ben een omgekeerde saab ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ok, we zullen zien. Morgenavond zal ik laten weten of mijn Saab nog heel is :')
Komt gaud. :D
There is a time of cumming and going.
  dinsdag 27 november 2012 @ 23:31:48 #279
390131 RienJClyde
Rien J. Clyde
pi_119695943
Vanochtend geslaagd *O*
pi_119696396
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:31 schreef RienJClyde het volgende:
Vanochtend geslaagd *O*
boks ouwe!
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2012 @ 00:03:40 #281
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119697210
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:52 schreef delano.888 het volgende:
Ik overweeg trouwens de letters van het merkje achterop om te ruilen zodat er BAAS staat ipv SAAB. Wat vinden jullie? :D
Sjonnie alert!
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:50 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Ja maar dat komt omdat je lerend bent.
True. Twee weken terug in 5 dagen tijd in een stuk of 9 verschillende voor mij nieuwe voertuigen gereden. Groot, klein, geen probleem, ff keertje beetje teveel gas bij het wegtrekken of juist een keer afslaan en ik weet alles te vinden. Ik zet ook met hetzelfde gemak een verlengde bestelbus in een parkeerplaats als dat ik een station in een parkeerplaats neerzet. Stukje ervaring.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ok, we zullen zien. Morgenavond zal ik laten weten of mijn Saab nog heel is :')
Vast wel joh. Luister (en kijk) naar de toerenteller en probeer bij het optrekken als je koppeling nog slipt niet boven de 2krpm te komen. Verder mag je met versnellen rustig doortrekken tot 3000 a 4000 toeren (3000/2500 als ie koud is, na een km of 15/20 kan je prima door naar 4000 toeren). Als je auto een tijd stil heeft gestaan, is het verstandig om in het begin wat rustiger aan te doen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119699879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:38 schreef Travel. het volgende:

[..]

Met spelfout?
Welke spelfout?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119699896
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Compleet andere auto, ik weet niet, ik heb gewoon het idee dat ik me niet op mijn gemak voel.
Kan ik mij voorstellen. Echter, wie is de baas? jij of de auto? Het is een retorische vraag, dus je weet het antwoord al.

Op het moment dat jij wilt gaan rijden in je baaS (als je de lettertjes inderdaad hebt omgedraaid) zul je waarschijnlijk zenuwen hebben, en een beetje routinematig de handelingen na elkaar uitvoeren. Van de buitenkant gezien zit je voor je uit te staren, de motor maakt een beetje toeren (dus eerst een beetje gasgeven, daarna de koppeling zachtjes op laten komen) en op het moment dat de koppeling plots aangrijpt zie je een schrikmomentje (oja, gasgeven, koppeling verder op, gas verder in, niet afslaan, niet afslaan....), en de auto begint te rollen. Als je zo probeert weg te rijden Kan ik al raden wie de baas is. En dat is niet de bestuurder.

Daarom moet je instelling bij het rijden altijd sturend zijn. Jij hebt nu een rijbewijs, dus jij rijdt de auto, niet andersom. Het is Rusland niet. (In Sovjet Russia, car drives YOU!)
Als je wilt wegrijden zeg je tegen jezelf: 'en nu wil ik dat je gaat rijden', ondertussen koppeling en gas tegelijk bedienend. Je hebt twee voeten, dus je kunt ze allebei tegelijk gebruiken. Klinkt lastig, maar je zult zien dat je dan veel makkelijker en soepeler gaat rijden. En so what als je de motor een keerje laat revven of dat je een keertje te snel vooruit schiet... Hoort er allemaal bij.
Probeer het maar eens op een afgelegen industrieterrein.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 28-11-2012 05:29:53 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119701467
Toch ook maar geregistreerd... Ik les sinds augustus, heb er nu 38 lessen opzitten. Ben in 1x geslaagd voor mijn theorie in oktober, met maar 4 foutjes :).

Gister mijn eerste poging voor mijn praktijkexamen, jammerlijk gefaald... Had na 15 min. een remingreep, en was daarna zo van de kaart dat ik de meest domme dingen fout heb gedaan :')

Nu zit ik met een dilemma... Mijn grootste probleem is kijken/anticiperen, wat ik dus niet met maar een aantal lesjes op kan lossen. Mijn instructeur raadt me aan om mijn volgende examen over 4 - 5 weken te plannen, om in de tussentijd nog genoeg te kunnen lessen (tot nog toe 2x in de week 1 uur). Maaaarrrr hij neemt per 1 januari een andere auto! Een overstap van een Audi A3 sportback naar een Mini Cooper :S Is dit een groot verschil? Kan ik beter proberen om eind december af te rijden, of wachten tot eind januari zodat ik meer lessen kan volgen maar wel met een onbekendere auto af moet rijden?
pi_119701519
Sowieso worden de praktijkexamens per 1 januari 21% goedkoper (belasting gaat eraf) dus ik zou zeker nooit niet eind december afrijden, dan doe je echt jezelf te kort.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119701706
O ja dat is ook zo! Dan wordt het inderdaad januari :') Ga zo maar eens even bellen, kijken of ze een gunstig plekje hebben...
pi_119701767
Is het een lastige overstap tussen lesauto's? Ken deze nu door en door, moet niet zo wezen dat ik straks weer zo zit te kloten ín de auto dat ik niet toekom aan eromheen XD
pi_119702349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:42 schreef Kletters het volgende:
Is het een lastige overstap tussen lesauto's? Ken deze nu door en door, moet niet zo wezen dat ik straks weer zo zit te kloten ín de auto dat ik niet toekom aan eromheen XD
Nouja, toen ik na 20 lessen wisselde baalde ik wel heel erg. Ik had echt denk ik wel 5 uur nodig om weer op het zelfde niveau te zijn.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119702716
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:28 schreef delano.888 het volgende:
Sowieso worden de praktijkexamens per 1 januari 21% goedkoper (belasting gaat eraf) dus ik zou zeker nooit niet eind december afrijden, dan doe je echt jezelf te kort.
Voor een pakket maakt dat geen hol uit gok ik. Meeste rijscholen zullen dat zelf houden
pi_119702818
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:24 schreef Travel. het volgende:

[..]

Voor een pakket maakt dat geen hol uit gok ik. Meeste rijscholen zullen dat zelf houden
Niet iedereen heeft een pakket, of doen een 2e (+) examen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119703399
Ik had inderdaad een pakket, maar alleen het eerste examen was inclusief ;) Ben nu dus weer vogelvrij. Overweeg ook om een aantal lessen bij een andere rijschool te volgen, misschien dat dat helpt bij mijn hardnekkige kijkproblemen...
pi_119704082
Wel fucked dat het zo lang duurt om aan een andere auto te wennen zeg :( Denk dat ik mijn examen dan toch op zijn vroegst maar eind januari doe... Blegh, baal er zo van dat ik het heb verpest gister!

Is je Saab nog heel trouwens, delano.888?
pi_119704605
Ga zo pas vertrekken om hem op te halen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119704692
Oeh :D Lijkt me echt een topmoment!
pi_119704860
In ieder geval geen spits op de terugweg als het goed is. Ben sowieso voor 4 terug dus dat scheelt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119704976
Pfff lange rit man... Leer je 'm wel goed kennen :) Al besloten of je de lettertjes om gaat draaien?
pi_119705455
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:41 schreef Kletters het volgende:
Pfff lange rit man... Leer je 'm wel goed kennen :) Al besloten of je de lettertjes om gaat draaien?
Ghehe misschien inderdaad toch iets te sjonnie achtig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119707279
Hahaha! Tja, het heeft wel een hoog yolo-gehalte natuurlijk ;)

Maar toch: customizen is leuk, en beter zo customizen dan met een tribalsticker :')
pi_119707751
Yolo :{
Doe het gewoon niet. Laat je auto in de authentieke mooie staat zoals ie is.
pi_119708115
Wist je dat yolo het duitse jeugdwoord van dit jaar is geworden? Dat zegt toch wel wat over de jeugd... swag stond geloof ik ook nog in het lijstje. :| *I don't want to live on this planet anymore*

Auto zo laten is waarschijnlijk wel het best.. Zelfs als je de lettertjes schadevrij loskrijgt zal het er altijd nog gekunsteld uitzien denk ik.

Ga zo mijn instructeur maar eens bellen, kijken hoe hij denkt over de switch naar de andere auto en extra rijlessen. Wil wel zsm mijn rijbewijs halen, maar ook weer geen examengeld weggooien -.-
Waarom moet ie nou zo nodig een andere auto XD
  woensdag 28 november 2012 @ 13:35:09 #301
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119708634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:19 schreef Kletters het volgende:
Waarom moet ie nou zo nodig een andere auto XD
Omdat die waarschijnlijk al weer bijna is afgeschreven. Veel kilometers + leerlingen die niet zo lief zijn tegen het koppel en schakelmechanisme. :P
Niet altijd serieus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')