Komt goed kerel! Weet je wat ik deed, gewoon erg rustig blijven en denken: ik zie wel of ik hem haal, niet belangrijk. Dat hielp mij om rustig te blijven.quote:Op woensdag 21 november 2012 09:43 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik word zo opgehaald om af te rijden, voor de vierde keer. Wish me luck.
Haha precies die instelling houdt ik al dagen aan. Ik hoop er gewoon niet meer op. Ik ga zo gewoon even lekker een stukje rijden, half uurtje maar, en dan heb ik hem misschien gehaald, zoniet, ook goed.quote:Op woensdag 21 november 2012 09:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Komt goed kerel! Weet je wat ik deed, gewoon erg rustig blijven en denken: ik zie wel of ik hem haal, niet belangrijk. Dat hielp mij om rustig te blijven.
Wat een bullshit. Gewoon goed je best doen. Bijzondere verochtingen hoeven niet perfect, zorg ervoor dat je gewoon goed kijkt!quote:Op woensdag 21 november 2012 09:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Komt goed kerel! Weet je wat ik deed, gewoon erg rustig blijven en denken: ik zie wel of ik hem haal, niet belangrijk. Dat hielp mij om rustig te blijven.
Ik ben de eerste keer geslaagd, simpelweg omdat ik dacht, ik zie wel of ik hem haal, zo niet is ook niet erg. Daardoor bleef ik rustig en haal ik hem. Als ik had gedacht ik MOET hem halen dan was het gegarandeerd fout gegaan.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:44 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Gewoon goed je best doen. Bijzondere verochtingen hoeven niet perfect, zorg ervoor dat je gewoon goed kijkt!
Ik kan ook niet goed meer schakelen inderdaadquote:Op dinsdag 20 november 2012 23:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hele slechte zaak, net als parkeersensoren en en auto's die zelf remmen, aangeven wanneer je moet schakelen e.d. Zo leer je een auto niet kennen en aanvoelen, maar slechts vertrouwen op elektronica. Het is ook aan te raden na het halen van je rijbewijs een schakelbak zonder hulpmiddelen te nemen. Zo leer je echt de auto helemaal aanvoelen. Een maat van mij deed het ooit, direct na rij-examen een automaat in. Heeft tijden geduurd voordat hij een beetje knap kon schakelen.
[..]
Het gaat niet om de bediening, maar om de verkeersdeelname. Dat is ook de reden dat alle sjonnies tegenwoordig dus dat praktijk hebben. Ik begin verschil te zien in jonge scooterrijders hun verkeersdeelname. Ze komen niet meer allemaal als kamikazepiloten aanvliegen (als je voorrang hebt, gewoon doorrijden)
Goed man, ik had bijna 2x zoveel lessen nodig.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:40 schreef themole het volgende:
Zojuist geslaagd, eerste keer en 35 lessen.
precies hetzelfde hier gehad :p Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:40 schreef themole het volgende:
Zojuist geslaagd, eerste keer en 35 lessen.
Op wat?quote:
Stopte niet voor een stopbord, wat natuurlijk erg dom is (ik zag hem niet), maar er kwam geen hond aan op de weg waar ik op moest rijden (ze stonden allemaal voor stoplicht) en ik kwam er heel rustig op af rijden, dus dacht ik kan wel rustig doorrijden.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:40 schreef themole het volgende:
Zojuist geslaagd, eerste keer en 35 lessen.
quote:
Jammer....quote:
He dat deed ik ook niet, toch geslaagd omdat het niet verkeersgevaarlijk was en omdat ik voor de rest het overige verkeer zo goed zag.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Stopte niet voor een stopbord, wat natuurlijk erg dom is (ik zag hem niet), maar er kwam geen hond aan op de weg waar ik op moest rijden (ze stonden allemaal voor stoplicht) en ik kwam er heel rustig op af rijden, dus dacht ik kan wel rustig doorrijden.
Het verschilt per examinator maar meestal geldt dat veiligheid voor doorstroming gaat.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Ik hoor steeds weer dat mijn perspectief op het verkeer niet goed is, en dat ik de regels moet volgen, maar over het algemeen volg ik ook gewoon de regels op, alleen in situaties zoals bovenstaande, daar heb je geen vaste regels voor, en moet je op je gevoel afgaan, dat deed ik dus, maja, mijn gevoel is dus niet goed blijkbaar ofzo.
Helemaal mee eens, mijn rijles auto had slechts regen- en lichtsensoren en parkeersensoren maar toen ik eenmaal reed in de auto van mn vader zegt mn vader heel droog van 'Ja die ruitenwissers gaan niet vanzelf aan' en hetzelfde geldt voor het licht het zijn de kleine dingen maar tellen ook mee en parkeersensoren heb ik helemaal niet nodig naar gevoel ik zie wat ik moet zien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hele slechte zaak, net als parkeersensoren en en auto's die zelf remmen, aangeven wanneer je moet schakelen e.d. Zo leer je een auto niet kennen en aanvoelen, maar slechts vertrouwen op elektronica. Het is ook aan te raden na het halen van je rijbewijs een schakelbak zonder hulpmiddelen te nemen. Zo leer je echt de auto helemaal aanvoelen. Een maat van mij deed het ooit, direct na rij-examen een automaat in. Heeft tijden geduurd voordat hij een beetje knap kon schakelen.
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef themole het volgende:
[..]
Jammer....
[..]
He dat deed ik ook niet, toch geslaagd omdat het niet verkeersgevaarlijk was en omdat ik voor de rest het overige verkeer zo goed zag.Maar dat was wel op het nippertje bij mij.
[..]
Het verschilt per examinator maar meestal geldt dat veiligheid voor doorstroming gaat.
Misschien instructeur switch?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.
Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
Dat is wel een pijnpunt denk ik, mijn instructeur zat tot het half uur voor het examen elke kruising nog feedback te geven. Als in beter kijken, beter remmen enz. Daardoor blijf je scherp.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.
Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
Niet handig... Zeker omdat, hoe ouder je wordt, hoe duurder de auto's over het algemeen worden waarin je rijdt en als je dan in zo'n hok nog eens opnieuw moet leren schakelen, levert dat gewoon veel onnodige slijtage op.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik kan ook niet goed meer schakelen inderdaad
Correctie: Je moet de CBR regels volgen. Dat daar een aantal ontiegelijke bullshitregels die niet in RVV 1990 staan tussen zitten, is pech hebben. Links knipperen op een rotonde is er zo een van. Van het CBR moet het, in Nederland mag het en in bijv. Duitsland mag het niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik hoor steeds weer dat mijn perspectief op het verkeer niet goed is, en dat ik de regels moet volgen, maar over het algemeen volg ik ook gewoon de regels op, alleen in situaties zoals bovenstaande, daar heb je geen vaste regels voor, en moet je op je gevoel afgaan, dat deed ik dus, maja, mijn gevoel is dus niet goed blijkbaar ofzo.
Enerzijds is er wat voor te zeggen wat jouw instructeur deed, anderzijds moet je zo vlak voor het examen eigenlijk zonder instructeur kunnen rijden. Immers, als je dat examen door komt, moet je ook rijden zonder iemand naast je die zegt: eerder remmen, beter kijken, vergeet je knipperlicht niet, etc.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:53 schreef themole het volgende:
[..]
Dat is wel een pijnpunt denk ik, mijn instructeur zat tot het half uur voor het examen elke kruising nog feedback te geven. Als in beter kijken, beter remmen enz. Daardoor blijf je scherp.
Ik hoef ook geen auto met handbak meer tbh. Vind het niet fijn. Rij liever automaat. Dus zie ook niet echt gebeuren dat ik een handgeschakelde auto koop.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet handig... Zeker omdat, hoe ouder je wordt, hoe duurder de auto's over het algemeen worden waarin je rijdt en als je dan in zo'n hok nog eens opnieuw moet leren schakelen, levert dat gewoon veel onnodige slijtage op.
[..]
Correctie: Je moet de CBR regels volgen. Dat daar een aantal ontiegelijke bullshitregels die niet in RVV 1990 staan tussen zitten, is pech hebben. Links knipperen op een rotonde is er zo een van. Van het CBR moet het, in Nederland mag het en in bijv. Duitsland mag het niet.
[..]
Enerzijds is er wat voor te zeggen wat jouw instructeur deed, anderzijds moet je zo vlak voor het examen eigenlijk zonder instructeur kunnen rijden. Immers, als je dat examen door komt, moet je ook rijden zonder iemand naast je die zegt: eerder remmen, beter kijken, vergeet je knipperlicht niet, etc.
Wie weet bedenk je over 10 jaar, als je wellicht getrouwd bent en kinderen hebt, dat je wel een oldtimertje wilt... Of met een caravan op stap.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:14 schreef Actaeon het volgende:
Maar goed ik kan mij voorstellen dat als je dat niet hebt het wel praktisch is je schakelskilzz op peil te houden ja.
De enige oldtimers die ik wil zijn automaatquote:Op woensdag 21 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wie weet bedenk je over 10 jaar, als je wellicht getrouwd bent en kinderen hebt, dat je wel een oldtimertje wilt... Of met een caravan op stap.
Kut instructeur!quote:Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.
Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
kut zeg dat je weer gezakt bent! Nu je 4x gezakt bent mag je voor het staatsexamen hequote:Op woensdag 21 november 2012 13:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Mijn moeder is in de telefoon geklommen, vond het ook belachelijk dat als ik nog niet genoeg rijdt, dat daar dan niets over wordt verteld. Ze hadden moeten zeggen 'kerel, je bent echt nog niet klaar voor een examen, laten we nou nog even doorlessen'. Nu krijg ik 5 lessen + examens voor de helft van de prijs. 21€ per les en ergens rond de 110 voor een examen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |