Eigenlijk doe ik het wel.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:51 schreef Travel. het volgende:
[..]
Idd. Niemand doet ook binnen buiten schouder met spiegelen, cbr wil het wel. Dus juist op examen overdreven doen.
Dat kan ik je zonder instructeur ook wel vertellen. Bij het wisselen van baan is het handig. Niet als je 100% zeker kan zijn dat er niemand kan komen.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:13 schreef Paxcon het volgende:
Die kijkmethode doe ik ook niet meer. Ik kijk enkel nog over m'n schouder als ik daadwerkelijk afsla. Is echt onzin.
Ik zat na m'n examen bij m'n instructeur in de auto en die deed dat ook niet eens.
Je zou het in feite ook puur op je spiegels kunnen doen. Als je maar vaak genoeg spiegelt.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:25 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dat kan ik je zonder instructeur ook wel vertellen. Bij het wisselen van baan is het handig. Niet als je 100% zeker kan zijn dat er niemand kan komen.
Ja dat bedoelde ik. Binnen- en zijspiegelquote:Op woensdag 21 november 2012 22:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je zou het in feite ook puur op je spiegels kunnen doen. Als je maar vaak genoeg spiegelt.
Ja maar dat kan altijd. Ook als je van baan wisselt.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:28 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik. Binnen- en zijspiegel
En toch weet je nooit of er nog ff een fietser langs glipt bijvoorbeeld, hence de schouderquote:Op woensdag 21 november 2012 22:28 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik. Binnen- en zijspiegel
quote:Op woensdag 21 november 2012 22:44 schreef the-it het volgende:
[..]
En toch weet je nooit of er nog ff een fietser langs glipt bijvoorbeeld, hence de schouder
quote:Op woensdag 21 november 2012 22:25 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dat kan ik je zonder instructeur ook wel vertellen. Bij het wisselen van baan is het handig. Niet als je 100% zeker kan zijn dat er niemand kan komen.
Tyfus fietsers moeten niet asociaal inhalen als je knippert.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:44 schreef the-it het volgende:
[..]
En toch weet je nooit of er nog ff een fietser langs glipt bijvoorbeeld, hence de schouder
Het is binnen, buiten, schouder en dan pas knipperenquote:Op woensdag 21 november 2012 22:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tyfus fietsers moeten niet asociaal inhalen als je knippert.
Sinds ik rijles heb rij ik trouwens ook ineens veel verstandiger op de fiets
Op de snelweg enzo..quote:Op woensdag 21 november 2012 22:44 schreef the-it het volgende:
[..]
En toch weet je nooit of er nog ff een fietser langs glipt bijvoorbeeld, hence de schouder
Ik knipper toch echt wel al wat eerder dan dat ik klaar ben met kijken. Als er al een auto naast je zit oid ziet hij de knipper toch niet meer, ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:46 schreef the-it het volgende:
[..]
Het is binnen, buiten, schouder en dan pas knipperenDus je hebt gelijk, er kan alsnog wat langs glippen
Gewoon knipperen als je wilt gaan, anders laten ze je er nooit tussen.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik knipper toch echt wel al wat eerder dan dat ik klaar ben met kijken. Als er al een auto naast je zit oid ziet hij de knipper toch niet meer, ik zie het probleem niet.
Net zoals je een beetje "brutaal" moet zijn als je voorrang hebt..quote:Op woensdag 21 november 2012 22:50 schreef Travel. het volgende:
[..]
Gewoon knipperen als je wilt gaan, anders laten ze je er nooit tussen.
Het mag gewoon niet. Je mag geen voorrang afdwingenquote:Op woensdag 21 november 2012 22:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik knipper toch echt wel al wat eerder dan dat ik klaar ben met kijken. Als er al een auto naast je zit oid ziet hij de knipper toch niet meer, ik zie het probleem niet.
Ik dwing helemaal niks af. Bijvoorbeeld, ik ga op de snelweg van baan wisselen (naar links).quote:Op donderdag 22 november 2012 02:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Het mag gewoon niet. Je mag geen voorrang afdwingen
Alsof alleen mensen die net hun rijbewijs gehaald hebben dat doenquote:Op donderdag 22 november 2012 04:25 schreef D0808 het volgende:
Gewoon altijd over je schouder heenkijken (naast je dus, het deel wat niet door spiegels wordt gedekt) ook bij verwisselen van baan, een motorrijder heb je nl. zo gemist. Motorrijders zijn zo bewegelijk en kleine objecten dat om ze 100% in beeld te kunnen houden je alleen maar in je spiegels zal moeten kijken, daar zit een probleem aan namelijk... je kijkt niet meer voor je.
Voorbeeld:
Je zit op een vierbaansweg op de vierde baan, je wil naar de derde baan. Tegelijkertijd gaat er iemand (auto of motor) iets te enthousiast van de eerste baan naar de derde (en je hebt er zat die twee banen in een keer kruisen). Als jij op dat moment niet over je schouder kijkt is het boem en boem wil je niet, al is die ander een lul.
Voordeel is dat wanneer je je rijbewijs hebt gehaald en je op die manier blijft kijken het een gewoonte wordt.
Jammer genoeg is het in Nederland zo dat 60% van diegenen die net hun rijbewijs hebben gehaald te moeten menen dat alle regels ed. overboord kunnen (binnen een jaar al) want ze vinden zichzelf vanaf dag 1 topchauffeurs en dat die regels niet voor hun gelden laat staan het kijkgedrag wat ronduit beroerd is (invoegen op de snelweg doen we natuurlijk bij het eerste blokje met 70km/u zonder te kijken of er iemand aankomt, want fuck it! ik heb toch een rijbewijs, dus ik ben goed)
En die heel veel mensen hebben ook ooit hun rijbewijs gehaald en gezegd, fuck it met regeltjes ik kan het zelf beter.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alsof alleen mensen die net hun rijbewijs gehaald hebben dat doenheel veel mensen voegen debiel in en/of kijken nauwelijks om hun heen.
Maar wanneer ze dat danwel gedaan hebben is niet zeker.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:11 schreef D0808 het volgende:
[..]
En die heel veel mensen hebben ook ooit hun rijbewijs gehaald en gezegd, fuck it met regeltjes ik kan het zelf beter.
Dat is niet zeker nee, maar meestal is dat binnen een jaar na het halen al. Hier op deze pagina tel ik er al een paar bijv. die het al niet meer nodig vinden om over hun schouder te kijken (want ze hebben magische spiegels denk ik)quote:Op donderdag 22 november 2012 08:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar wanneer ze dat danwel gedaan hebben is niet zeker.
Omdat ze dat toen ze net dat rijbewijs hadden dus meteen verkeerd deden. Invoegen op snelheid? Fuck it, ik tief hem gewoon naar links. Voorrang verlenen bij verwisselen van rijstrook? Fuck it, knipper aan en gaan. Invoegende auto op de invoegstrook. Fuck de rest, ik ga gewoon naar links met 100 zodat ik iedereen die 130 rijdt hinder.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alsof alleen mensen die net hun rijbewijs gehaald hebben dat doenheel veel mensen voegen debiel in en/of kijken nauwelijks om hun heen.
quote:Op donderdag 22 november 2012 04:25 schreef D0808 het volgende:
Gewoon altijd over je schouder heenkijken (naast je dus, het deel wat niet door spiegels wordt gedekt) ook bij verwisselen van baan, een motorrijder heb je nl. zo gemist. Motorrijders zijn zo bewegelijk en kleine objecten dat om ze 100% in beeld te kunnen houden je alleen maar in je spiegels zal moeten kijken, daar zit een probleem aan namelijk... je kijkt niet meer voor je.
Voorbeeld:
Je zit op een vierbaansweg op de vierde baan, je wil naar de derde baan. Tegelijkertijd gaat er iemand (auto of motor) iets te enthousiast van de eerste baan naar de derde (en je hebt er zat die twee banen in een keer kruisen). Als jij op dat moment niet over je schouder kijkt is het boem en boem wil je niet, al is die ander een lul.
Voordeel is dat wanneer je je rijbewijs hebt gehaald en je op die manier blijft kijken het een gewoonte wordt.
Jammer genoeg is het in Nederland zo dat 60% van diegenen die net hun rijbewijs hebben gehaald te moeten menen dat alle regels ed. overboord kunnen (binnen een jaar al) want ze vinden zichzelf vanaf dag 1 topchauffeurs en dat die regels niet voor hun gelden laat staan het kijkgedrag wat ronduit beroerd is (invoegen op de snelweg doen we natuurlijk bij het eerste blokje met 70km/u zonder te kijken of er iemand aankomt, want fuck it! ik heb toch een rijbewijs, dus ik ben goed)
quote:Op donderdag 22 november 2012 08:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat is niet zeker nee, maar meestal is dat binnen een jaar na het halen al. Hier op deze pagina tel ik er al een paar bijv. die het al niet meer nodig vinden om over hun schouder te kijken (want ze hebben magische spiegels denk ik)
quote:Op woensdag 21 november 2012 22:25 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dat kan ik je zonder instructeur ook wel vertellen. Bij het wisselen van baan is het handig. Niet als je 100% zeker kan zijn dat er niemand kan komen.
Had het er vandaag ook over met mijn rijinstructeur. Ik ben van mening dat knipperlichten geen voorrang afdwingen is maar simpel zeggen is dat je naar links gaat, je zit immers in een invoegstrook. Het is namelijk ook niet zo dat een auto gewoon naast je mag blijven rijen terwijl er plaats is, ik moet namelijk ook rekening houden met de auto's die willen invoegen.quote:Op donderdag 22 november 2012 02:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Het mag gewoon niet. Je mag geen voorrang afdwingen
Eh.. De auto naast je mag wel naast je blijven rijden. Het is aan jou om een ruimte te vinden, dus of gas bij of gas eraf. Jij doet de verrichting, jij moet voorrang verlenen. Dat mensen vaak ruimte geven is mooi meegenomen, maar daar mag je niet vanuit gaan.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Had het er vandaag ook over met mijn rijinstructeur. Ik ben van mening dat knipperlichten geen voorrang afdwingen is maar simpel zeggen is dat je naar links gaat, je zit immers in een invoegstrook. Het is namelijk ook niet zo dat een auto gewoon naast je mag blijven rijen terwijl er plaats is, ik moet namelijk ook rekening houden met de auto's die willen invoegen.
Maar goed, ik zeg gewoon ja en amen en gewoon knipperen wanneer je plaats heb. Dus -> Positioneren (gas / minder gas) -> knipperlicht -> gaan -> knipperlicht uit.
Knipperlicht is dus IK GA naar links ipv IK WIL naar links.
Aan de andere kant het wekt wel het geval op dat mensen naar bv links gaan en bij het draaien van de stuur hun knipperlicht aanzetten. Ja dan ben je te laat.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
En helaas zijn er heel veel mensen die denken dat een knipperlicht betekent dat je iets wil.. Zeer onduidelijk. Zoals mensen die voor ze op de invoegstrook zitten al hun knipperlicht naar links aan hebben... Goh, je wil van de invoegstrook de snelweg op? No shit sherlock!
Ja.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:41 schreef Bankpasje het volgende:
Morgen weer theorie examen, na afgelopen maandag gezakt te zijn met twee fout teveel..
nog even een vraag, met betrekking tot dit verkeersbord:
[ afbeelding ]
Hier krijg ik toch voorrang op de bestuurders die zowel links, als van rechts komen?
euh, nee en nee. Je mag iemand die wil invoegen niet hinderen, maar dat is nog altijd wat anders dan ruimte moeten maken. Als ik rechts rijd blijf ik rustig doorrijden, kom jij naast me te zitten dan is dat jouw probleem, moet je maar beter opletten. Ik maak geen ruimte voor je, echter ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten voor je.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:35 schreef xzaz het volgende:
Het is namelijk ook niet zo dat een auto gewoon naast je mag blijven rijen terwijl er plaats is, ik moet namelijk ook rekening houden met de auto's die willen invoegen.
Knipperlicht is dus IK GA naar links ipv IK WIL naar links.
Vooral geen rekening met elkaar houdenquote:Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
euh, nee en nee. Je mag iemand die wil invoegen niet hinderen, maar dat is nog altijd wat anders dan ruimte moeten maken. Als ik rechts rijd blijf ik rustig doorrijden, kom jij naast me te zitten dan is dat jouw probleem, moet je maar beter opletten. Ik maak geen ruimte voor je, echter ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten voor je.
Over je knipper: jij voert de bijzondere manoeuvre uit en hebt mij voor te laten gaan. Mocht je wel komen dan hang ik in de toeter en het grootlicht, maar doordrukken doe ik ook.
nee. U nadert een voorrangskruising en u hebt voorrang op de kruisende wegen van links en van rechts. Is een b3quote:
vooral denken dat je voorrang hebt met een knipperlichtje aan of bij het invoegen. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik rij graag door en heb wel minimaal 1x per dag zo n geval dat met 90 hem ervoor wil flikkeren, erg fijn als je 120 + rijdt.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Travel. het volgende:
[..]
Vooral geen rekening met elkaar houden
Dat zijn de ergstequote:Op donderdag 22 november 2012 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
vooral denken dat je voorrang hebt met een knipperlichtje aan of bij het invoegen. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik rij graag door en heb wel minimaal 1x per dag zo n geval dat met 90 hem ervoor wil flikkeren, erg fijn als je 120 + rijdt.
wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
euh, nee en nee. Je mag iemand die wil invoegen niet hinderen, maar dat is nog altijd wat anders dan ruimte moeten maken. Als ik rechts rijd blijf ik rustig doorrijden, kom jij naast me te zitten dan is dat jouw probleem, moet je maar beter opletten. Ik maak geen ruimte voor je, echter ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten voor je.
Over je knipper: jij voert de bijzondere manoeuvre uit en hebt mij voor te laten gaan. Mocht je wel komen dan hang ik in de toeter en het grootlicht, maar doordrukken doe ik ook.
Invoegers moeten zich gewoon aanpassen aan het overige verkeer. Als je niet kan invoegen doordat je niet oplet of het inzicht van een aardappel hebt is dat je eigen probleem. Ik rij praktisch ook altijd door met dezelfde snelheid als ik op de rechterbaan naast een invoegstrook rij. Of ik ga naar links oid maar als dat niet het geval is moet de invoeger maar kijken hoe hij het beste kan invoegen.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Dus is het antwoord op zijn vraag ja, tosti.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
nee. U nadert een voorrangskruising en u hebt voorrang op de kruisende wegen van links en van rechts. Is een b3
Okquote:Op donderdag 22 november 2012 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
vooral denken dat je voorrang hebt met een knipperlichtje aan of bij het invoegen. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik rij graag door en heb wel minimaal 1x per dag zo n geval dat met 90 hem ervoor wil flikkeren, erg fijn als je 120 + rijdt.
Invoeger moet zich aanpassen en uitzoeken hoe ie het beste in kan voegen. Is zijn probleem als dat niet lukt door onoplettendheid en/of gebrek aan inzicht.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Travel. het volgende:
[..]
Vooral geen rekening met elkaar houden
nee, dat is het niet. Vul het zo in op je examen en hij is fout, hetgeen hij ondervond.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:45 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dus is het antwoord op zijn vraag ja, tosti.
Nee dat is het probleem van heel het verkeer / de auto moet doorrijden op de vluchtstrook waar hij alsnog moet invoegen. Je bent niet vrij van verkeerdeelname omdat je toevallig niet hoeft in te voegen. Als je iemand niet LAAT invoegen terwijl er wel ruimte is is het weer artikel 13.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Invoeger moet zich aanpassen en uitzoeken hoe ie het beste in kan voegen. Is zijn probleem als dat niet lukt door onoplettendheid en/of gebrek aan inzicht.
Gefeli, je hebt hem iigquote:Op donderdag 22 november 2012 16:27 schreef themole het volgende:
Zojuist even 40 euro afgetikt voor mijn rijbewijs.
Bedank, virtueel heb ik hem nu. Volgende week rond deze tijd heb ik hem echt.quote:
Nee, je mag iemand niet hinderen. Dat betekent dat als er iemand naast je rijdt die wil invoegen, jij geen gas bij mag gaan geven. Echter, rijd je op de cruise control en wil diegene invoegen, dan is het zijn/haar probleem als deze naast jou komt en heeft hij/zij het gas maar los te laten dan wel verder in te trappen. Klein, maar toch zeer belangrijk verschil. Sterker nog, als jij naar links gaat om iemand in te laten voegen en vervolgens iemand achterop komt, dan maak jij je schuldig aan het niet voor laten gaan van verkeer/hinderen van verkeer op de hoofdrijbaan.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem van heel het verkeer / de auto moet doorrijden op de vluchtstrook waar hij alsnog moet invoegen. Je bent niet vrij van verkeerdeelname omdat je toevallig niet hoeft in te voegen. Als je iemand niet LAAT invoegen terwijl er wel ruimte is is het weer artikel 13.
Het moet een wisselwerking zijn tussen bestuurders het moet zeker niet van één kant komen.
Wens ik je veel succes. Meestal ben ik onderweg met een flinke wagen dan wel wagen + aanhanger, dan al niet beladen. En nee, daarmee mag ik meestal niet eens naar links en nee, daarmee ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten, want ik rijd maar 90. Grappig trouwens, mensen die net hun rijbewijs hebben en dan een ander de les gaan lezen.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Laat maarquote:Op donderdag 22 november 2012 15:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
nee, dat is het niet. Vul het zo in op je examen en hij is fout, hetgeen hij ondervond.
Je kent de regels geen eens. En als je al zo lang je rijbewijs hebt, ga dan lekker naar het gevordenen topic ofzo.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, je mag iemand niet hinderen. Dat betekent dat als er iemand naast je rijdt die wil invoegen, jij geen gas bij mag gaan geven. Echter, rijd je op de cruise control en wil diegene invoegen, dan is het zijn/haar probleem als deze naast jou komt en heeft hij/zij het gas maar los te laten dan wel verder in te trappen. Klein, maar toch zeer belangrijk verschil. Sterker nog, als jij naar links gaat om iemand in te laten voegen en vervolgens iemand achterop komt, dan maak jij je schuldig aan het niet voor laten gaan van verkeer/hinderen van verkeer op de hoofdrijbaan.
Ik ken de regels geen eensquote:Op donderdag 22 november 2012 17:37 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je kent de regels geen eens. En als je al zo lang je rijbewijs hebt, ga dan lekker naar het gevordenen topic ofzo.
quote:Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
Ik heb het over dat verkeersbord. Die snelweg zal me een worst wezen.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ken de regels geen eensMan, laat me niet lachen.
Gelukkig is de wetgever het middels RVV '90 met me eens, ik heb het voor jou even vet gedrukt, onderstreept en schuin gezet:
[..]
1. Waarom citeer je dan mijn post over het invoegen?quote:Op donderdag 22 november 2012 17:46 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik heb het over dat verkeersbord. Die snelweg zal me een worst wezen.
Ik hoef echt niet mijn snelheid aan invoegend verkeer aan te passen. Dat is niet waar. Als ik 120 door wil blijven rijden zoekt die invoeger het maar uit. Even bot gezegd.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem van heel het verkeer / de auto moet doorrijden op de vluchtstrook waar hij alsnog moet invoegen. Je bent niet vrij van verkeerdeelname omdat je toevallig niet hoeft in te voegen. Als je iemand niet LAAT invoegen terwijl er wel ruimte is is het weer artikel 13.
Het moet een wisselwerking zijn tussen bestuurders het moet zeker niet van één kant komen.
Ok.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1. Waarom citeer je dan mijn post over het invoegen?
2. De wetgever zet in RVV 90 slechts 1 woord bij B3: Voorrangskruispunt. Niets meer en niets minder.
3. Josti. Vooral niet interesseren voor wat anders. Heb je zelf eigenlijk wel een rijbewijs?
Toegeven dat je fout zit mag ook gewoon hoor... Ga je echt niet dood aan hoor.quote:
Nee hoor. Het antwoord op zijn vraag blijft ja. Ik ga daarover niet in discussie, hoe graag je het ook wilt. Lees zijn post nog maar een paar keer door.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toegeven dat je fout zit mag ook gewoon hoor... Ga je echt niet dood aan hoor.
Nee, dat is het niet. Bestuurders van links en rechts moeten jou ook voorrang verlenen als de bestuurder van rechts uit een onverharde weg komt en links vanaf een verharde weg. Het is hier een voorrangskruising waarbij de voorrang dus geregeld is door o.a. dit bord, want beide wegen zijn verhard (anders hoeft er geen bord te staan).quote:Op donderdag 22 november 2012 18:45 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee hoor. Het antwoord op zijn vraag blijft ja. Ik ga daarover niet in discussie, hoe graag je het ook wilt. Lees zijn post nog maar een paar keer door.
Dus moeten bestuurders van links en rechts hem voorrang verlenen bij dit bord.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Bestuurders van links en rechts moeten jou ook voorrang verlenen als de bestuurder van rechts uit een onverharde weg komt en links vanaf een verharde weg. Het is hier een voorrangskruising waarbij de voorrang dus geregeld is door o.a. dit bord, want beide wegen zijn verhard (anders hoeft er geen bord te staan).
quote:Op donderdag 22 november 2012 12:41 schreef Bankpasje het volgende:
Morgen weer theorie examen, na afgelopen maandag gezakt te zijn met twee fout teveel..
nog even een vraag, met betrekking tot dit verkeersbord:
[ afbeelding ]
Hier krijg ik toch voorrang op de bestuurders die zowel links, als van rechts komen?
OMDAT HET EEN VOORRANGSKRUISING IS. Niet volledig = fout. Zo simpel is het. Ze willen namelijk weten waarom.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:49 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dus moeten bestuurders van links en rechts hem voorrang verlenen bij dit bord.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:49 schreef Pencile het volgende:
Ben vanmiddag geslaagd voor me rijbewijs (2e poging).
Watquote:Op donderdag 22 november 2012 18:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
OMDAT HET EEN VOORRANGSKRUISING IS. Niet volledig = fout. Zo simpel is het. Ze willen namelijk weten waarom.
En toch staat het niet zo in het wetboek, daar staat slechts voorrangskruising. En dat is dus ook wat je op je theorie moet weten. Daaruit leg je de link dat als je zo'n bord tegenkomt en dus een voorrangskruising nadert, zowel links als rechts gelijkwaardige wegen zijn die jou toch voorrang moeten verlenen, ondanks het feit dat jij niet op een voorrangsweg rijdt en dit bord alleen voor deze kruising geldt en voor een nieuwe kruising een nieuw, gelijk bord gebruikt wordt als je weer voorrang hebt.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:51 schreef Travel. het volgende:
[..]
WatDe vraag is of links en recht hem voorrang moeten verlenen. Antwoord is ja. Zo simpel is het.
Ik leg ook helemaal niet uit wat het bord letterlijk betekent, ik beantwoord alleen zijn vraag. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
En toch staat het niet zo in het wetboek, daar staat slechts voorrangskruising. En dat is dus ook wat je op je theorie moet weten. Daaruit leg je de link dat als je zo'n bord tegenkomt en dus een voorrangskruising nadert, zowel links als rechts gelijkwaardige wegen zijn die jou toch voorrang moeten verlenen,
Wat is de definitie van dat bord?quote:Op donderdag 22 november 2012 22:52 schreef Bankpasje het volgende:
Het antwoord is dus ja, en zou ik morgen op me examen kunnen invullen?
Je hebt in ieder geval voorrang. Het kruispunten bevat een zijstraat links en rechts.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:52 schreef Bankpasje het volgende:
Het antwoord is dus ja, en zou ik morgen op me examen kunnen invullen?
Hoe de fuck kun je zakken op stom leerwerk en dan wel 2 keer?!?! Een ezel stoot zich in het algemeen, niet twee maal aan dezelfde steen. Je bent dus geen ezel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:39 schreef Bankpasje het volgende:
afgelopen maandag gezakt met 2 fout teveel, zojuist gezakt met 1 fout teveel.
Maandag gelijk maar weer doen!
Na hoeveel keer zakken kun je individueel doen?
Idd koop een boek en een oefencd en ga fucking veel oefenen. Haal je het makkelijk in 1 keer.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe de fuck kun je zakken op stom leerwerk en dan wel 2 keer?!?! Een ezel stoot zich in het algemeen, niet twee maal aan dezelfde steen. Je bent dus geen ezel.
Heb je geen theorieboek dat je gewoon kan doorlezen om vervolgens eindeloos oefenexamens en oefenvragen te kunnen gaan maken? Dit is namelijk zooo zonde van je geld. Autorijden is al duur zat.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 november 2012 18:49 schreef Pencile het volgende:
Ben vanmiddag geslaagd voor me rijbewijs (2e poging).
Allemaal al gedaan, maar toch telkens 1/2 fout teveel..quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:07 schreef themole het volgende:
[..]
Idd koop een boek en een oefencd en ga fucking veel oefenen. Haal je het makkelijk in 1 keer.
Nee, geen 1 of 2 fout teveel, als je 1 fout hebt heb je er 1 teveel. Je mag er 12 maken (toch?) dus heb je er 13 teveel. Ik kan mij niet voorstellen dat je iedere vraag al tig keer gezien hebt van zo'n CD. En anders ander programma gebruiken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:17 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Allemaal al gedaan, maar toch telkens 1/2 fout teveel..
Gevarenherkenning is 25 vragen, hier had ik 6 fout waar je 12 fout mag hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, geen 1 of 2 fout teveel, als je 1 fout hebt heb je er 1 teveel. Je mag er 12 maken (toch?) dus heb je er 13 teveel. Ik kan mij niet voorstellen dat je iedere vraag al tig keer gezien hebt van zo'n CD. En anders ander programma gebruiken.
Wat voor weg rijd je op? Ben je al een G1 of G3 tegen gekomen? Overigens heb je nog steeds 12 fouten teveel, want iedere fout is er een teveel. Nu is foutloos maken nagenoeg niet mogelijk, dus heb je en marge.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Gevarenherkenning is 25 vragen, hier had ik 6 fout waar je 12 fout mag hebben.
Bij de overige 40 vragen mag je 5 vragen fout hebben, waarbij ik er 6 fout had.
Vraagje aan jullie: er staat een bord einde maximum snelheid 70. Hoe hard mag je nu rijden?
30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Vraagje aan jullie: er staat een bord einde maximum snelheid 70. Hoe hard mag je nu rijden?
Fixed: 30, 60 en 120 zijn geen standaard snelheden, die moeten middels een bord worden aangegeven. 80 Geldt op alle wegen buiten bebouwde kom, behalve auto(snel)wegen, 50 binnen bebouwde kom, 100 op de autoweg en 130 op de autosnelweg. Alles natuurlijk tenzij anders aangegeven.quote:
Er stond geen G1 of G3 bord, dus dan is het meest waarschijnlijk antwoord 50?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat voor weg rijd je op? Ben je al een G1 of G3 tegen gekomen? Overigens heb je nog steeds 12 fouten teveel, want iedere fout is er een teveel. Nu is foutloos maken nagenoeg niet mogelijk, dus heb je en marge.
Je kwam alleen een A2 tegen? Dan is de vmax 80, tenzij je eerder al een ander bord tegen bent gekomen. Echter, dat is op je theorie niet mogelijk. Hint, kijk naar de weginrichting en de weggebruikers!quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Er stond geen G1 of G3 bord, dus dan is het meest waarschijnlijk antwoord 50?
Inderdaad alleen een A2, ik zelf dacht 80. Maar binnen de bebouwde kom is de maximum snelheid 50, tenzij anders aangegeven is het maximum 70. Waarshijnlijk zit je dus in de bebouwde komquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kwam alleen een A2 tegen? Dan is de vmax 80, tenzij je eerder al een ander bord tegen bent gekomen. Echter, dat is op je theorie niet mogelijk. Hint, kijk naar de weginrichting en de weggebruikers!
80, Tenzij je al een G1 of G3 bent tegen gekomen, dan is het resp. 130 danwel 100 of je moet binnen bebouwde kom zitten, dan is het 50.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Inderdaad alleen een A2, ik zelf dacht 80. Maar binnen de bebouwde kom is de maximum snelheid 50, tenzij anders aangegeven is het maximum 70. Waarshijnlijk zit je dus in de bebouwde kom
Er zit een verschil tussen logica en de wet. Een paard aan de lijn houden is een bestuurder een hond aan de lijn houden is een voetganger. Je moet je aan de wet houden, je hoeft het niet altijd met de wet eens te zijnquote:Op donderdag 22 november 2012 18:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik hoef echt niet mijn snelheid aan invoegend verkeer aan te passen. Dat is niet waar. Als ik 120 door wil blijven rijden zoekt die invoeger het maar uit. Even bot gezegd.
bla bla bla. Let op je bloeddrukquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, geen 1 of 2 fout teveel, als je 1 fout hebt heb je er 1 teveel. Je mag er 12 maken (toch?) dus heb je er 13 teveel. Ik kan mij niet voorstellen dat je iedere vraag al tig keer gezien hebt van zo'n CD. En anders ander programma gebruiken.
Uiteraard niet. Maar toevallig ben ik het met deze regeling wel eens en zie ik niet in waarom ik mij in het algemeen moet aanpassen aan invoegers.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen logica en de wet. Een paard aan de lijn houden is een bestuurder een hond aan de lijn houden is een voetganger. Je moet je aan de wet houden, je hoeft het niet altijd met de wet eens te zijn
Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar toevallig ben ik het met deze regeling wel eens en zie ik niet in waarom ik mij in het algemeen moet aanpassen aan invoegers.
Dan nog krijg je dat alleen als jij het de invoeger onmogelijk maakt om in te voegen door er bijvoorbeeld proberen naast te blijven rijden of het gat dicht te rijden. Rijd je gewoon met normale afstand en komt een invoeger, doordat hij/zij zelf niet goed kijkt, naast jou terecht, dan hoef je niet naar links (sterker nog, naar links gaan is onnodig links rijden).quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.
Wat ben jij dan een eikel zeg, even van tevoren kijken waar je kunt invoegen is toch geen moeite? Ik kom jullie aso's iedere keer tegen tijdens het rijden.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Dit dus.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog krijg je dat alleen als jij het de invoeger onmogelijk maakt om in te voegen door er bijvoorbeeld proberen naast te blijven rijden of het gat dicht te rijden. Rijd je gewoon met normale afstand en komt een invoeger, doordat hij/zij zelf niet goed kijkt, naast jou terecht, dan hoef je niet naar links (sterker nog, naar links gaan is onnodig links rijden).
Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:17 schreef delano.888 het volgende:
Soms zijn er nou eenmaal belachelijk korte invoegstroken (zoals op deze plek, waar ik regelmatig rij):
https://maps.google.nl/ma(...)21,0.008256&t=k&z=18
Daar voeg je in van linksboven naar rechtsonder zegmaar, het verkeerd rijd daar 90, tijdens de spits is het daar BOMVOL. Als mensen daar GEEN plek maken voor je kom je absoluut stil te staan op de invoegstrook. Een vluchtstrook is daar niet. Mijn instructeur vertelde dat dat al vaker gebeurd was daar met de lessen omdat bepaalde eikels gewoon niet ff een klein beetje ruimte geven. Kost het nou echt zo veel moeite om dan ff een klein beetje meer of minder gas te geven?
Ik snap dat je eerder kan kijken, maar als t kop aan staart bomvol zit in de spits dan moet er wel ruimte gemaakt worden, of je staat stil. En schijnbaar gebeurt dat nog wel eens tijdens de les dus zijn er genoeg aso's.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.
Ik heb nog nooit last gehad met rare invoegstroken. Zelfs niet die ene op de A27.
Goh, iedereen snapt het. Niemand doet het. Maar dat terzijde..quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik snap dat je eerder kan kijken
En dezelfde snelheid houden kan dan echt niet? Ik kan het me niet voorstellen. Of het rijdt zo dicht op elkaar dat je auto er niet tussen past en dat het een filesituatie betreft. Dan is het ook langzaam rijden en stilstaan op de invoegstrook. Aanpassen enzo. Maar dan heb je te maken met een bijzondere situatie. Gewoon je plekje uitzoeken en invoegen als het kan. Misschien heb je een aso naast je, dan laat je 'm voorbij gaan en probeer je het achter 'm. Misschien wordt het na aso nummer zoveel dan stoppen, maar ook dan is het nog geen paniek.quote:, maar als t kop aan staart bomvol zit in de spits dan moet er wel ruimte gemaakt worden, of je staat stil. En schijnbaar gebeurt dat nog wel eens tijdens de les dus zijn er genoeg aso's.
Bij die van de e27 heb je nog een vluchtstrook in geval van nood![]()
Tja het is echt een kutplek, soms zijn gewoon beide banen gevuld met kop-staart 90 rijders, en als er dan niemand ff een dot gas geeft kom je er gewoon niet tussen. Ik hoorde van mijn instructeur dat daar ook laatst nog een meisje is gezakt omdat die op die plek tijdens het examen een ingreep kreeg. De examinator heeft toen bijna letterlijk iemand naar de linker baan gedrukt daar, en vervolgens zakte ze. Beetje lullig wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dezelfde snelheid houden kan dan echt niet? Ik kan het me niet voorstellen. Of het rijdt zo dicht op elkaar dat je auto er niet tussen past en dat het een filesituatie betreft. Dan is het ook langzaam rijden en stilstaan op de invoegstrook. Aanpassen enzo. Maar dan heb je te maken met een bijzondere situatie. Gewoon je plekje uitzoeken en invoegen als het kan. Misschien heb je een aso naast je, dan laat je 'm voorbij gaan en probeer je het achter 'm. Misschien wordt het na aso nummer zoveel dan stoppen, maar ook dan is het nog geen paniek.
Ook op de A27 nog nooit gebruik hoeven maken van de invoegstrook.
Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tja het is echt een kutplek, soms zijn gewoon beide banen gevuld met kop-staart 90 rijders, en als er dan niemand ff een dot gas geeft kom je er gewoon niet tussen. Ik hoorde van mijn instructeur dat daar ook laatst nog een meisje is gezakt omdat die op die plek tijdens het examen een ingreep kreeg. De examinator heeft toen bijna letterlijk iemand naar de linker baan gedrukt daar, en vervolgens zakte ze. Beetje lullig wel.
En deze bij Badhoevedorp op de A9?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.
Ik heb nog nooit last gehad met rare invoegstroken. Zelfs niet die ene op de A27.
Amen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).
En wat heb je gereden met je 40 rijlesjes? Misschien 2000 kilometer, even optimistisch genomen? FYI: Ik heb over de afgelopen jaren een gemiddelde van 1500 tot 2000 kilometer per maand.
Zelfde laken een pak. Kort, maar overzichtelijk genoeg. Ik snap alleen niet waarom Rws laat invoegen afdwingt, met die doorgetrokken streep.quote:En deze bij Badhoevedorp op de A9?
bloeddruk!quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).
En wat heb je gereden met je 40 rijlesjes? Misschien 2000 kilometer, even optimistisch genomen? FYI: Ik heb over de afgelopen jaren een gemiddelde van 1500 tot 2000 kilometer per maand.
[..]
En deze bij Badhoevedorp op de A9?
Die is prima hoor.quote:
Gewoon parkeren zoals je met de rijlessen bent gewend. Vrij plekje opzoeken, neerzetten, klaar.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Bee. het volgende:
Pff, ik ben zo zenuwachtig voor mijn examen donderdag.
Ben ook helemaal vergeten of je bij het parkeren beter om een auto heen kan draaien of dat je beter voor een andere auto kan parkeren. Ik zie het alweer helemaal misgaan bij terugkomst bij het cbr...
De wet dicteert dat mensen die een bijzondere actie uitvoeren zoals invoegen geen voorrang hebben. Als ik dus gewoon mijn snelheid handhaaf en het de invoeger dus niet onmogelijk maakt om in te voegen heb je niks aan art. 5 WVW. Als het je dan nog niet lukt om in te voegen zoek je het maar uit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |