abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119499543
Morgen weer theorie examen, na afgelopen maandag gezakt te zijn met twee fout teveel..

nog even een vraag, met betrekking tot dit verkeersbord:

Hier krijg ik toch voorrang op de bestuurders die zowel links, als van rechts komen?
pi_119499563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

Had het er vandaag ook over met mijn rijinstructeur. Ik ben van mening dat knipperlichten geen voorrang afdwingen is maar simpel zeggen is dat je naar links gaat, je zit immers in een invoegstrook. Het is namelijk ook niet zo dat een auto gewoon naast je mag blijven rijen terwijl er plaats is, ik moet namelijk ook rekening houden met de auto's die willen invoegen.

Maar goed, ik zeg gewoon ja en amen en gewoon knipperen wanneer je plaats heb. Dus -> Positioneren (gas / minder gas) -> knipperlicht -> gaan -> knipperlicht uit.

Knipperlicht is dus IK GA naar links ipv IK WIL naar links.
Eh.. De auto naast je mag wel naast je blijven rijden. Het is aan jou om een ruimte te vinden, dus of gas bij of gas eraf. Jij doet de verrichting, jij moet voorrang verlenen. Dat mensen vaak ruimte geven is mooi meegenomen, maar daar mag je niet vanuit gaan.

En helaas zijn er heel veel mensen die denken dat een knipperlicht betekent dat je iets wil.. Zeer onduidelijk. Zoals mensen die voor ze op de invoegstrook zitten al hun knipperlicht naar links aan hebben... Goh, je wil van de invoegstrook de snelweg op? No shit sherlock! }:|
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 22 november 2012 @ 12:47:44 #128
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119499709
quote:
3s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
En helaas zijn er heel veel mensen die denken dat een knipperlicht betekent dat je iets wil.. Zeer onduidelijk. Zoals mensen die voor ze op de invoegstrook zitten al hun knipperlicht naar links aan hebben... Goh, je wil van de invoegstrook de snelweg op? No shit sherlock! }:|
Aan de andere kant het wekt wel het geval op dat mensen naar bv links gaan en bij het draaien van de stuur hun knipperlicht aanzetten. Ja dan ben je te laat.

Of gewoon helemaal niet meer hun knipperlicht gebruiken, vooral bij rotondes daar heb ik zooo'n hekel aan.
pi_119500456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:41 schreef Bankpasje het volgende:
Morgen weer theorie examen, na afgelopen maandag gezakt te zijn met twee fout teveel..

nog even een vraag, met betrekking tot dit verkeersbord:

[ afbeelding ]

Hier krijg ik toch voorrang op de bestuurders die zowel links, als van rechts komen?
Ja.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 13:22:36 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119500626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:35 schreef xzaz het volgende:
Het is namelijk ook niet zo dat een auto gewoon naast je mag blijven rijen terwijl er plaats is, ik moet namelijk ook rekening houden met de auto's die willen invoegen.

Knipperlicht is dus IK GA naar links ipv IK WIL naar links.
euh, nee en nee. Je mag iemand die wil invoegen niet hinderen, maar dat is nog altijd wat anders dan ruimte moeten maken. Als ik rechts rijd blijf ik rustig doorrijden, kom jij naast me te zitten dan is dat jouw probleem, moet je maar beter opletten. Ik maak geen ruimte voor je, echter ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten voor je.
Over je knipper: jij voert de bijzondere manoeuvre uit en hebt mij voor te laten gaan. Mocht je wel komen dan hang ik in de toeter en het grootlicht, maar doordrukken doe ik ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119500769
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

euh, nee en nee. Je mag iemand die wil invoegen niet hinderen, maar dat is nog altijd wat anders dan ruimte moeten maken. Als ik rechts rijd blijf ik rustig doorrijden, kom jij naast me te zitten dan is dat jouw probleem, moet je maar beter opletten. Ik maak geen ruimte voor je, echter ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten voor je.
Over je knipper: jij voert de bijzondere manoeuvre uit en hebt mij voor te laten gaan. Mocht je wel komen dan hang ik in de toeter en het grootlicht, maar doordrukken doe ik ook.
Vooral geen rekening met elkaar houden
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 13:27:58 #132
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119500772
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:16 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja.
nee. U nadert een voorrangskruising en u hebt voorrang op de kruisende wegen van links en van rechts. Is een b3 ;)
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 13:31:00 #133
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119500849
quote:
4s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Travel. het volgende:

[..]

vooral denken dat je voorrang hebt met een knipperlichtje aan of bij het invoegen. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik rij graag door en heb wel minimaal 1x per dag zo n geval dat met 90 hem ervoor wil flikkeren, erg fijn als je 120 + rijdt.
The summer is magic!

pi_119501122
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

vooral denken dat je voorrang hebt met een knipperlichtje aan of bij het invoegen. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik rij graag door en heb wel minimaal 1x per dag zo n geval dat met 90 hem ervoor wil flikkeren, erg fijn als je 120 + rijdt.
Dat zijn de ergste :') en dan gewoon die richtingaanwijzer aan en 'm naar links smijten. Alsof er automatisch ruimte ontstaat als je richting aan gaat geven.
pi_119501145
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_119501327
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Invoegers moeten zich gewoon aanpassen aan het overige verkeer. Als je niet kan invoegen doordat je niet oplet of het inzicht van een aardappel hebt is dat je eigen probleem. Ik rij praktisch ook altijd door met dezelfde snelheid als ik op de rechterbaan naast een invoegstrook rij. Of ik ga naar links oid maar als dat niet het geval is moet de invoeger maar kijken hoe hij het beste kan invoegen.
pi_119501346
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

nee. U nadert een voorrangskruising en u hebt voorrang op de kruisende wegen van links en van rechts. Is een b3 ;)
Dus is het antwoord op zijn vraag ja, tosti.
pi_119501377
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ok
pi_119501725
quote:
4s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Travel. het volgende:

[..]

Invoeger moet zich aanpassen en uitzoeken hoe ie het beste in kan voegen. Is zijn probleem als dat niet lukt door onoplettendheid en/of gebrek aan inzicht.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 15:03:30 #140
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119503894
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:45 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dus is het antwoord op zijn vraag ja, tosti.
nee, dat is het niet. Vul het zo in op je examen en hij is fout, hetgeen hij ondervond.
The summer is magic!

donderdag 22 november 2012 @ 16:27:40 #141
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119506601
Zojuist even 40 euro afgetikt voor mijn rijbewijs. :')

Of ik een spoedaanvraag wou doen voor 30 euro meer, tuurlijk niet.
Niet altijd serieus
  donderdag 22 november 2012 @ 16:28:20 #142
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119506618
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:56 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Invoeger moet zich aanpassen en uitzoeken hoe ie het beste in kan voegen. Is zijn probleem als dat niet lukt door onoplettendheid en/of gebrek aan inzicht.
Nee dat is het probleem van heel het verkeer / de auto moet doorrijden op de vluchtstrook waar hij alsnog moet invoegen. Je bent niet vrij van verkeerdeelname omdat je toevallig niet hoeft in te voegen. Als je iemand niet LAAT invoegen terwijl er wel ruimte is is het weer artikel 13.
Het moet een wisselwerking zijn tussen bestuurders het moet zeker niet van één kant komen.
  donderdag 22 november 2012 @ 16:28:36 #143
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119506624
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:27 schreef themole het volgende:
Zojuist even 40 euro afgetikt voor mijn rijbewijs. :')
Gefeli, je hebt hem iig ;)
  donderdag 22 november 2012 @ 16:29:16 #144
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119506651
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gefeli, je hebt hem iig ;)
Bedank, virtueel heb ik hem nu. Volgende week rond deze tijd heb ik hem echt. :P
Niet altijd serieus
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 17:09:44 #145
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119507907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee dat is het probleem van heel het verkeer / de auto moet doorrijden op de vluchtstrook waar hij alsnog moet invoegen. Je bent niet vrij van verkeerdeelname omdat je toevallig niet hoeft in te voegen. Als je iemand niet LAAT invoegen terwijl er wel ruimte is is het weer artikel 13.
Het moet een wisselwerking zijn tussen bestuurders het moet zeker niet van één kant komen.
Nee, je mag iemand niet hinderen. Dat betekent dat als er iemand naast je rijdt die wil invoegen, jij geen gas bij mag gaan geven. Echter, rijd je op de cruise control en wil diegene invoegen, dan is het zijn/haar probleem als deze naast jou komt en heeft hij/zij het gas maar los te laten dan wel verder in te trappen. Klein, maar toch zeer belangrijk verschil. Sterker nog, als jij naar links gaat om iemand in te laten voegen en vervolgens iemand achterop komt, dan maak jij je schuldig aan het niet voor laten gaan van verkeer/hinderen van verkeer op de hoofdrijbaan.
The summer is magic!

FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 17:11:13 #146
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119507943
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wens ik je veel succes. Meestal ben ik onderweg met een flinke wagen dan wel wagen + aanhanger, dan al niet beladen. En nee, daarmee mag ik meestal niet eens naar links en nee, daarmee ga ik ook geen gas bijgeven of loslaten, want ik rijd maar 90. Grappig trouwens, mensen die net hun rijbewijs hebben en dan een ander de les gaan lezen.
The summer is magic!

pi_119508533
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

nee, dat is het niet. Vul het zo in op je examen en hij is fout, hetgeen hij ondervond.
Laat maar :')
pi_119508681
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, je mag iemand niet hinderen. Dat betekent dat als er iemand naast je rijdt die wil invoegen, jij geen gas bij mag gaan geven. Echter, rijd je op de cruise control en wil diegene invoegen, dan is het zijn/haar probleem als deze naast jou komt en heeft hij/zij het gas maar los te laten dan wel verder in te trappen. Klein, maar toch zeer belangrijk verschil. Sterker nog, als jij naar links gaat om iemand in te laten voegen en vervolgens iemand achterop komt, dan maak jij je schuldig aan het niet voor laten gaan van verkeer/hinderen van verkeer op de hoofdrijbaan.
Je kent de regels geen eens. En als je al zo lang je rijbewijs hebt, ga dan lekker naar het gevordenen topic ofzo.
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 17:45:07 #149
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119508854
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:37 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je kent de regels geen eens. En als je al zo lang je rijbewijs hebt, ga dan lekker naar het gevordenen topic ofzo.
Ik ken de regels geen eens :') Man, laat me niet lachen.
Gelukkig is de wetgever het middels RVV '90 met me eens, ik heb het voor jou even vet gedrukt, onderstreept en schuin gezet:
quote:
Artikel 54

Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
The summer is magic!

pi_119508892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik ken de regels geen eens :') Man, laat me niet lachen.
Gelukkig is de wetgever het middels RVV '90 met me eens, ik heb het voor jou even vet gedrukt, onderstreept en schuin gezet:

[..]

Ik heb het over dat verkeersbord. Die snelweg zal me een worst wezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')