abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119400478
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:15 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat een vreemde personen hebben we hier zeg.

De pot verwijt de ketel :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_119400483
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:24 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dat deed deze moordenaar dus. Boer dat ie is.
in ww2 werden er zoveel mensen vermoord (aan beide kanten). het gaat om de doelen en de motieven, niet zozeer om de waarde wat iemand an sich aan een leven toekent.
pi_119400509
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:19 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dat is niet zo. Alles is in te delen in hogere en lagere levensvormen. Ook wetenschappelijk.

Puur objectief.
Waar iemand de grens trekt van wat aanvaardbaar is om dood te maken (bijvoorbeeld een insect of een muis) is wel volledig subjectief. Je kan niet objectief stellen dat het prima is om een insect dood te maken omdat het een lagere levensvorm is, terwijl het niet goed is een muis of kat of koe dood te maken. Dat is iets waar niet alle mensen het over eens zijn, het is een mening.
  maandag 19 november 2012 @ 20:28:28 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_119400603
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:19 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je ziet gruwelijke mishandeling van vee. Door boeren. Dat plaatst e.e.a. toch in perspectief.
Anderhalf jaar gefilmd en een paar seconden aan fragmenten verzameld... Nou, het is me wat... :')
pi_119400891
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:23 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het is mijn suggestie dat zo'n handeling er wellicht onbewust inzit, en uit oerinstincten naar boven is gekomen om iemand in een panieksituatie tot zwijgen of onder controle te brengen.
Dat het nu om een mens gaat komt allicht omdat ze met een geesteszieke te maken hebben in dit geval.
Ik weet het niet hoor. Maar dat een mens een dier kan slachten, staat voor mij beslist niet gelijk aan dat datzelfde mens ook in staat zal zijn een mens op diezelfde wijze van het leven te beroven.

Maar misschien komt dat wel door mijn persoonlijke ervaringen in Nepal, waar je geen fileetje bij de slager kunt kopen, en waar alle mensen (ongeacht het beroep wat ze uitoefenen) hun eigen kip of geitje moeten slachten in het slachthuis en het bloed vervolgens offeren in de tempel die naast het slachthuis is gelegen, voor het vlees in de pan belandt en gedeeld wordt met de familie.

Wij halen heel respectloos dat vlees gewoon in de supermarkt, zonder er ook maar een seconde bij stil te staan. Het is maar net hoe je de dingen beschouwt, of wil beschouwen.
pi_119400931
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waar iemand de grens trekt van wat aanvaardbaar is om dood te maken (bijvoorbeeld een insect of een muis) is wel volledig subjectief. Je kan niet objectief stellen dat het prima is om een insect dood te maken omdat het een lagere levensvorm is, terwijl het niet goed is een muis of kat of koe dood te maken. Dat is iets waar niet alle mensen het over eens zijn, het is een mening.
Een lagere levensvorm per abuis doodmaken is TOTAAL anders dan een hogere levensvorm bewust afmaken.

En dat is wat hij daar stelde.
pi_119400958
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Een lagere levensvorm per abuis doodmaken is TOTAAL anders dan een hogere levensvorm bewust afmaken.

dat is en blijft een mening en niet een feit.
pi_119401097
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat is en blijft een mening en niet een feit.
Jij bent ook niet feitelijk (of realistisch) bezig.

Jij wil deze man vrijspreken en moord goedpraten terwijl wetenschappelijk bewijs hem schuldig pleit.
pi_119401113
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:33 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor. Maar dat een mens een dier kan slachten, staat voor mij beslist niet gelijk aan dat datzelfde mens ook in staat zal zijn een mens op diezelfde wijze van het leven te beroven.

Maar misschien komt dat wel door mijn persoonlijke ervaringen in Nepal, waar je geen fileetje bij de slager kunt kopen, en waar alle mensen (ongeacht het beroep wat ze uitoefenen) hun eigen kip of geitje moeten slachten in het slachthuis en het bloed vervolgens offeren in de tempel die naast het slachthuis is gelegen, voor het vlees in de pan belandt en gedeeld wordt met de familie.

Wij halen heel respectloos dat vlees gewoon in de supermarkt, zonder er ook maar een seconde bij stil te staan. Het is maar net hoe je de dingen beschouwt, of wil beschouwen.
Ik ben in de weilanden opgegroeid. Weet precies wat zich afspeelt in de stal. Heb het niet verzonnen helaas.
pi_119401115
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Als iemand hetzelfde kijkt naar katten als naar insecten... dan zit er niet zoveel verschil in.
Het hangt allemaal af van perspectief. Als je opgroeit met het idee dat dieren slechts producten zijn, dan zal je deze ook zo behandelen. Je kan zo iemand dan wel harteloos gaan noemen, maar je kan het niet vergelijken met wat een persoon zou doen die niet in een dergelijke cultuur/omgeving is opgegroeid. Wij zouden nooit honden of katten eten.

Maar de analogie van insecten doodtrappen vind ik ook niet opgaan.
pi_119401151
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:37 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jij wil deze man vrijspreken en moord goedpraten terwijl wetenschappelijk bewijs hem schuldig pleit.
je begrijpend lezen niveau is van een bedroevende kwaliteit bro ;(
pi_119401156
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:37 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Als hij schuldig te pleiten valt dan is hij niet vrij te spreken (tenzij vormfout).
pi_119401206
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik ben in de weilanden opgegroeid. Weet precies wat zich afspeelt in de stal. Heb het niet verzonnen helaas.
Dat is ook niet wat ik beweer. Ik beweer dat iedereen (ongeacht professie) in staat is tot het slachten van een dier, als het moet.

Maar een mens op diezelfde wijze behandelen, is een heel ander ding.
pi_119401313
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is ook niet wat ik beweer. Ik beweer dat iedereen (ongeacht professie) in staat is tot het slachten van een dier, als het moet.

Het doorsnijden van de keel komt in het Westelijk halfrond slechts heel zelden voor dacht ik. Het trekt mijn bijzondere aandacht en er ligt (naar mijn inschatting) iets anders dan anders aan ten grondslag.

Vind je niet?
pi_119401317
quote:

[..]

Uhmm nee. Want lees de reageerders boven jou die beweren dat het inschatten van een levenswaarde puur subjectief is.

Ik had het zelf niet beter kunnen lullen. _O-
  maandag 19 november 2012 @ 20:42:35 #292
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119401325
quote:

[..]

Iedere soldaat moet tijdens de training een dier slachten dat ze een dag lang hebben meegenomen om een band te kweken maar lang niet iedere soldaat schiet gericht op mensen is uit meerdere onderzoeken gebleken. Er is ook gigantisch veel onderzoek gedaan naar hoe die grens verlaagd kan worden en het percentage is de afgelopen jaren na wo2 ook gestegen.
  maandag 19 november 2012 @ 20:43:30 #293
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_119401364
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 19:39 schreef mark211175 het volgende:
..waarbij het vreselijk makkelijk te wijzen op verdachten die nu blijkt onschuldig te zijn.
Niks geen asiel zoeker...
Ze lopen daar in Zwaagwesteinde nog steeds over van verbazing dat nu blijkt dat het geen asielzoeker was.
In elk straatinterview hoor je dat de dorpsbewoners het zo vreselijk vinden dat het "één van ons" was. :{ dus..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  maandag 19 november 2012 @ 20:44:12 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_119401403
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:42 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het doorsnijden van de keel komt in het Westelijk halfrond slechts heel zelden voor dacht ik. Het trekt mijn bijzondere aandacht en er ligt (naar mijn inschatting) iets anders dan anders aan ten grondslag.

Vind je niet?
Maar elke boer deed dat toch zei je eerder? Dat waren toch moordlustige hordes die hun hele veestapel, ganzen, kippen en katten afmaakten?
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 20:44:56 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119401441
waar gaat dit nog over?

kunnen we terug ontopi?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119401476
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:43 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Ze lopen daar in Zwaagwesteinde nog steeds over van verbazing dat nu blijkt dat het geen asielzoeker was.
In elk straatinterview hoor je dat de dorpsbewoners het zo vreselijk vinden dat het "één van ons" was. :{ dus..
De moordenaar komt uit Oudwoude en niet Zwaagwesteinde.
pi_119401514
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:44 schreef sp3c het volgende:
waar gaat dit nog over?

kunnen we terug ontopi?
Dat kunnen we maar dat willen we niet.
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 20:46:49 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119401542
Jullie zullen wel moeten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2012 @ 20:46:51 #299
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119401543
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:45 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

De moordenaar komt uit Oudwoude
:')
We zullen zien, zei de blinde.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 21:00:17 #300
163650 Greys