Zo zwak staan de Palestijnen niet, in geval van vrede kunnen ze vrijwel alles terugkrijgen van na 1967. In het verleden waren er ook veelbelovende afspraken zoals met Arafat maar keer op keer leek dat niet te helpen want het geld dat was toegezegd aan de Palestijnen, kwam niet op z'n plek terecht (werd niet goed geïnvesteerd), dat kwam omdat er veel corruptie was en alsnog met het geld wapens werden gekocht, daar hebben de Palestijnen hun kans misgelopen, als ze nu willen praten over vrede dan kunnen ze zo weer aanschuiven.quote:Op maandag 19 november 2012 12:19 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
De Palestijnen staan gewoon erg zwak in de onderhandelingen en willen sterker worden. Je wordt niet eens erkent als een Staat, dus hoe wil je gaan onderhandelen. Dus ik snap Fatah wel dat ze naar de UN gaan hiermee.
Dat is onzin, ten eerste weigert Israel te onderhandelen met een terreurorganisatie zoals Hamas, ten tweede zijn de eisen van Hamas extreem. Vergeet niet dat Hamas als terreurorganisatie staat aangemerkt in veel meer landen waardoor zoveel partijen niet met hen onderhandelen.quote:Hamas heeft ook vaak genoeg laten doorschemeren dat wanneer er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, dat ze kappen met terreur zaaien en dat ze hun woorden mbt wegvagen van Israël terug nemen. Echter, Israël wilt er niet mee in. Dat komt voornamelijk door die rechts-extremistische partij in Israël. Als het aan de premier lag, dan waren ze allang begonnen met terugtrekken.
Tja..het is een bekrompen volkje..maar zit die vrouw wel echt vast of is het weer in scene gezet?quote:Op maandag 19 november 2012 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
https://twitter.com/CarlKonigel/status/270241375684018176
Wat een mongolen zijn die gasten ook
Hier de directe video http://www.geenstijl.nl/m(...)erst_hoofddoekj.html
Sorry dat ik het zo zeg, maar er klopt bijna niks van jouw betoog.quote:Op maandag 19 november 2012 13:25 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Je moet ook mijn woord er niet voor nemen. De geschiedenisboeken, de feiten en de cijfers zijn belangrijk. Daar baseer ik me op. En op gezond verstand natuurlijk.
[..]
De VERDELING van Palestina had niks met religie te maken. Anders (en correcter) gezegd: de opdeling van Palestina in een aantal landen en gebieden, hield er geen (of te weinig) rekening mee.
Maar het conflict wel.
[..]
Dan weet je toch ook wel dat joden en Christenen wordt toegestaan in Islamitische landen te wonen en hun eigen geloof te belijden, zonder de noodzaak zich tot moslim te bekeren? Maar wel onder heerschappij van de islam. Velen vinden dat prima, maar sommigen (de zionisten van weleer bijvoorbeeld) niet.
De aanleiding om een joods land te stichten is het zionisme geweest; de behoefte aan een joods thuis. Ik ga daar verder geen oordeel over geven, dat is nou eenmaal gebeurd om redenen die ze heel belangrijk vonden indertijd. De holocaust heeft het allemaal in een stroomversnelling doen belanden. Ze waren het denk ik zat om opgejaagd te worden en hebben het zionistische plan om het Joods Tehuis te maken (door land op te kopen maar ook door terreur jegens de Fransen en Britten) in een stroomversnelling gebracht. De rest is geschiedenis.
Voeg daar wat door de Koran opgelegde jodenhaat bij en vul dat aan met de nazi-propaganda van de Tweede Wereldoorlog... en je hebt plotseling een etterende wond in het Midden-Oosten.
Wij zijn in Europa van de jodenhaat afgestapt toen we er 6 miljoen als vee over de kling hebben gejaagd en ons continent in puin lag door de oorlog.
Ik hoop niet dat dat in het Midden-Oosten ook nodig is.
quote:Op maandag 19 november 2012 13:51 schreef Smoofie het volgende:
Israël heeft de westelijke jordaanoever en Gaza toch al "gegeven" aan de Palestijnen? Zitten iig geen soldaten meer. Meer gaan ze niet geven denk ik, en Oost-Jerusalem zullen ze nooit verlaten.
Stelletje clowns die jullie zijn. Hoe kun je land 'weggeven' dat niet van jouw is?quote:Op maandag 19 november 2012 13:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Och die haat tegen joden staat in een boek geschreven en daarom zal dat nooit weggaan. Daarnaast zijn er zoveel stromingen binnen de Islam waarvan sommige over de hele wereld willen heersen.
Al met al gebruiken ze lekker allemaal het conflict voor hun eigen belang en daarom houdt het nooit op, ook al geef je ze een heel land.
Als je doelt op de Joden, land dat ook van hen is, simpel dus. Verder hadden de Palestijnen een prachtige staat kunnen hebben maar die niet geaccepteerd.quote:Op maandag 19 november 2012 14:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Stelletje clowns die jullie zijn. Hoe kun je land 'weggeven' dat niet van jouw is?
[ afbeelding ]
Nee, dat land is niet van hun om weg te geven.quote:Op maandag 19 november 2012 14:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je doelt op de Joden, land dat ook van hen is, simpel dus. Verder hadden de Palestijnen een prachtige staat kunnen hebben maar die niet geaccepteerd.
Israël is van Joden, alle welvaart in die streek is gecreëerd door Joden en niet door Moslims.quote:Op maandag 19 november 2012 14:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, dat land is niet van hun om weg te geven.
Het land is ook van hun, wel degelijk, en ook zij hebben recht om het weg te geven, te verdelen, wat dan ook. De Palestijnen hadden met hun buren op een vreedzame manier kunnen protesteren maar deden dat niet. De agressie is begonnen door de oorlog die door de Arabieren is aangegaan laten we dat voorop stellen. Er is geen volk wat dat hoeft te accepteren.quote:Op maandag 19 november 2012 14:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kun je wel blijven roepen zoals die onhebbelijke Palestijntjes, voorlopig zitten de Israëliërs daar.quote:Op maandag 19 november 2012 14:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is echt een heel sterk argument zeg. Echt fantastisch van je. Heel erg goed.quote:Op maandag 19 november 2012 14:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kun je wel blijven roepen zoals die onhebbelijke Palestijntjes, voorlopig zitten de Israëliërs daar.
He, wat jammer.quote:Op maandag 19 november 2012 14:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zo zeg, maar er klopt bijna niks van jouw betoog.
Zij begonnen de oorlog niet, de Joden gingen akkoord met het plan en begonnen meteen met land in te nemen. De Arabieren vielen in december pas aan, terwijl de Joden in mei/april al bezig waren met land afpakken.quote:Op maandag 19 november 2012 14:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het land is ook van hun, wel degelijk, en ook zij hebben recht om het weg te geven, te verdelen, wat dan ook. De Palestijnen hadden met hun buren op een vreedzame manier kunnen protesteren maar deden dat niet. De agressie is begonnen door de oorlog die door de Arabieren is aangegaan laten we dat voorop stellen. Er is geen volk wat dat hoeft te accepteren.
Wat wil je doen dan? Met oorlog ze verdrijven? Het eeuwige niet uitkomende dialoog aangaan?quote:Op maandag 19 november 2012 14:38 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is echt een heel sterk argument zeg. Echt fantastisch van je. Heel erg goed.
Hoezo? Heb jij echt niets beters te bieden dan? Dus dan is dit jouw conclusie? Dan maar niets doen? Goed plan man. Misschien moet jij er gewoon heen gaan. Dan is dit conflict zo afgelopen.quote:Op maandag 19 november 2012 14:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan? Met oorlog ze verdrijven? Het eeuwige niet uitkomende dialoog aangaan?
Toe, stel eens wat voor.
Wat stel je voor dan. Is dat zo moeilijk?quote:Op maandag 19 november 2012 14:42 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Hoezo? Heb jij echt niets beters te bieden dan? Dus dan is dit jouw conclusie? Dan maar niets doen? Goed plan man. Misschien moet jij er gewoon heen gaan. Dan is dit conflict zo afgelopen.
Ik stel voor dat ze jou naar dat gebied sturen.quote:Op maandag 19 november 2012 14:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan. Is dat zo moeilijk?
Je hebt dus niks beters.quote:Op maandag 19 november 2012 14:46 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik stel voor dat ze jou naar dat gebied sturen.
En als dat niet waar is, dan verzin je wel wat anders, zeker?quote:Op maandag 19 november 2012 14:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zij begonnen de oorlog niet, de Joden gingen akkoord met het plan en begonnen meteen met land in te nemen. De Arabieren vielen in december pas aan, terwijl de Joden in mei/april al bezig waren met land afpakken.
Ik ben blij dat jij geen politicoloog of millitair genie in WOII bent. "Ach, de Duitsers zitten al in Oostenrijk, Polen, Frankrijk, Nederland en Belgie". "Laat maar zitten jongens, we gaan wel ergens anders heen.".quote:
Je verovert het. Wat is daar zo moeilijk aan te snappen?quote:Op maandag 19 november 2012 14:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Stelletje clowns die jullie zijn. Hoe kun je land 'weggeven' dat niet van jouw is?
[ afbeelding ]
twitter:RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 14:38:01opnieuw is mediakantoor waar we soms werken (niet nu) geraakt. gebouw staat in de hens. #gaza reageer retweet
twitter:RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 14:49:50er zou een islamitische militie in het gebouw op lagere etage zitten waar ons mediakantoor ook zit. op CNN net live beeld #gaza reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |