abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119383223
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:19 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

De Palestijnen staan gewoon erg zwak in de onderhandelingen en willen sterker worden. Je wordt niet eens erkent als een Staat, dus hoe wil je gaan onderhandelen. Dus ik snap Fatah wel dat ze naar de UN gaan hiermee.
Zo zwak staan de Palestijnen niet, in geval van vrede kunnen ze vrijwel alles terugkrijgen van na 1967. In het verleden waren er ook veelbelovende afspraken zoals met Arafat maar keer op keer leek dat niet te helpen want het geld dat was toegezegd aan de Palestijnen, kwam niet op z'n plek terecht (werd niet goed geïnvesteerd), dat kwam omdat er veel corruptie was en alsnog met het geld wapens werden gekocht, daar hebben de Palestijnen hun kans misgelopen, als ze nu willen praten over vrede dan kunnen ze zo weer aanschuiven.

Fatah wil echter niet toegeven aan Israelische eisen, probeert op deze manier via een andere weg meer druk te creëren maar waarvoor kan je je afvragen, er is veel mogelijk maar ze moeten willen en een dergelijk VN-referendum gaat hier niet bij helpen.

quote:
Hamas heeft ook vaak genoeg laten doorschemeren dat wanneer er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, dat ze kappen met terreur zaaien en dat ze hun woorden mbt wegvagen van Israël terug nemen. Echter, Israël wilt er niet mee in. Dat komt voornamelijk door die rechts-extremistische partij in Israël. Als het aan de premier lag, dan waren ze allang begonnen met terugtrekken.
Dat is onzin, ten eerste weigert Israel te onderhandelen met een terreurorganisatie zoals Hamas, ten tweede zijn de eisen van Hamas extreem. Vergeet niet dat Hamas als terreurorganisatie staat aangemerkt in veel meer landen waardoor zoveel partijen niet met hen onderhandelen.
  maandag 19 november 2012 @ 14:17:43 #202
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_119383252
quote:
Tja..het is een bekrompen volkje..maar zit die vrouw wel echt vast of is het weer in scene gezet?
  maandag 19 november 2012 @ 14:17:45 #203
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  maandag 19 november 2012 @ 14:19:47 #204
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119383337
pi_119383382
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:25 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Je moet ook mijn woord er niet voor nemen. De geschiedenisboeken, de feiten en de cijfers zijn belangrijk. Daar baseer ik me op. En op gezond verstand natuurlijk. ;)

[..]

De VERDELING van Palestina had niks met religie te maken. Anders (en correcter) gezegd: de opdeling van Palestina in een aantal landen en gebieden, hield er geen (of te weinig) rekening mee.

Maar het conflict wel.

[..]

Dan weet je toch ook wel dat joden en Christenen wordt toegestaan in Islamitische landen te wonen en hun eigen geloof te belijden, zonder de noodzaak zich tot moslim te bekeren? Maar wel onder heerschappij van de islam. Velen vinden dat prima, maar sommigen (de zionisten van weleer bijvoorbeeld) niet.

De aanleiding om een joods land te stichten is het zionisme geweest; de behoefte aan een joods thuis. Ik ga daar verder geen oordeel over geven, dat is nou eenmaal gebeurd om redenen die ze heel belangrijk vonden indertijd. De holocaust heeft het allemaal in een stroomversnelling doen belanden. Ze waren het denk ik zat om opgejaagd te worden en hebben het zionistische plan om het Joods Tehuis te maken (door land op te kopen maar ook door terreur jegens de Fransen en Britten) in een stroomversnelling gebracht. De rest is geschiedenis.

Voeg daar wat door de Koran opgelegde jodenhaat bij en vul dat aan met de nazi-propaganda van de Tweede Wereldoorlog... en je hebt plotseling een etterende wond in het Midden-Oosten.

Wij zijn in Europa van de jodenhaat afgestapt toen we er 6 miljoen als vee over de kling hebben gejaagd en ons continent in puin lag door de oorlog. :{
Ik hoop niet dat dat in het Midden-Oosten ook nodig is.
Sorry dat ik het zo zeg, maar er klopt bijna niks van jouw betoog.

Ten eerste klopt wat je zegt gewoon niet en ten tweede spreek je jezelf tegen.

1. De verdeling was op basis van ethniciteit. Een staat voor de Arabieren en 1 voor de Joden. Nou moet je niet als de rest van de Israfielen Jordanie erbij halen, want dat is 1 jaar voor het verdelingsplan opgericht en staat er LOS van. In de Arabische staat zouden Moslims en Christenen wonen.
In de Joodse staat zouden Arabieren en Joden wonen(Waarom? Omdat er veel meer Arabieren dan Joden in Palestina woonden).

De Joods staat zou meer land krijgen, vruchtbaar land en toegang tot de Rode zee. Terwijl ze met minder waren. Dat is waarom de Arabieren weigerden, aangevuld met nationalisme (zionisme van de Arabieren). De Joden gingen grotendeels wel akkoord, al waren er zionisten bij die ook niet akkoord gingen, zij wilden heel 'Israel'.

2. Aan de ene kant zeg je dat Joden en Christenen normaal kunnen leven in een Islamitische staat, en dan zeg je weer dat de Koran gevuld is met 'Jodenhaat'(wat ook niet klopt, behalve als je dingen uit context trekt). Als er in de Arabische wereld Jodenhaat is dan is dat een gevolg van het Israel/Palestina conflict, en geen oorzaak ervan. Joden en Christenen hebben honderden jaren samengeleefd met moslims en dat is nooit een probleem geweest. En vandaag de dag is dat nog steeds zo. Joden in Iran bijvoorbeeld, waar het Arabische nationalisme geen rol speelt. Zij hebben gewoon alle rechten die elke Iraanse burger heeft, worden vertegenwoordigd in het parlement en kunnen hun religie normaal belijden. Ze zijn zelfs vrij om naar Israel en terug te reizen.
pi_119383418
quote:
15s.gif Op maandag 19 november 2012 13:51 schreef Smoofie het volgende:
Israël heeft de westelijke jordaanoever en Gaza toch al "gegeven" aan de Palestijnen? Zitten iig geen soldaten meer. Meer gaan ze niet geven denk ik, en Oost-Jerusalem zullen ze nooit verlaten.
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:55 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Och die haat tegen joden staat in een boek geschreven en daarom zal dat nooit weggaan. Daarnaast zijn er zoveel stromingen binnen de Islam waarvan sommige over de hele wereld willen heersen.

Al met al gebruiken ze lekker allemaal het conflict voor hun eigen belang en daarom houdt het nooit op, ook al geef je ze een heel land.
Stelletje clowns die jullie zijn. Hoe kun je land 'weggeven' dat niet van jouw is?

pi_119383748
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

Stelletje clowns die jullie zijn. Hoe kun je land 'weggeven' dat niet van jouw is?

[ afbeelding ]
Als je doelt op de Joden, land dat ook van hen is, simpel dus. Verder hadden de Palestijnen een prachtige staat kunnen hebben maar die niet geaccepteerd.
pi_119383818
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je doelt op de Joden, land dat ook van hen is, simpel dus. Verder hadden de Palestijnen een prachtige staat kunnen hebben maar die niet geaccepteerd.
Nee, dat land is niet van hun om weg te geven.
  maandag 19 november 2012 @ 14:34:19 #209
376361 bojan
Het is friet
pi_119383872
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Israël is van Joden, alle welvaart in die streek is gecreëerd door Joden en niet door Moslims.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_119383911
quote:

[..]

Het land is ook van hun, wel degelijk, en ook zij hebben recht om het weg te geven, te verdelen, wat dan ook. De Palestijnen hadden met hun buren op een vreedzame manier kunnen protesteren maar deden dat niet. De agressie is begonnen door de oorlog die door de Arabieren is aangegaan laten we dat voorop stellen. Er is geen volk wat dat hoeft te accepteren.
  † In Memoriam † maandag 19 november 2012 @ 14:37:08 #211
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119383977
quote:

[..]

Kun je wel blijven roepen zoals die onhebbelijke Palestijntjes, voorlopig zitten de Israëliërs daar.
De Palestijnen zouden ook eens wat van het leven kunnen maken ipv 24/7 met dit conflict bezig te zijn in elke vorm van haat en afgunst.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119384032
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:37 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kun je wel blijven roepen zoals die onhebbelijke Palestijntjes, voorlopig zitten de Israëliërs daar.
Dat is echt een heel sterk argument zeg. Echt fantastisch van je. Heel erg goed.
  maandag 19 november 2012 @ 14:39:02 #213
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119384049
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zo zeg, maar er klopt bijna niks van jouw betoog.
He, wat jammer. :'(
pi_119384052
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het land is ook van hun, wel degelijk, en ook zij hebben recht om het weg te geven, te verdelen, wat dan ook. De Palestijnen hadden met hun buren op een vreedzame manier kunnen protesteren maar deden dat niet. De agressie is begonnen door de oorlog die door de Arabieren is aangegaan laten we dat voorop stellen. Er is geen volk wat dat hoeft te accepteren.
Zij begonnen de oorlog niet, de Joden gingen akkoord met het plan en begonnen meteen met land in te nemen. De Arabieren vielen in december pas aan, terwijl de Joden in mei/april al bezig waren met land afpakken.
  † In Memoriam † maandag 19 november 2012 @ 14:39:55 #215
341203 3-voud
pi_119384094
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 14:38 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat is echt een heel sterk argument zeg. Echt fantastisch van je. Heel erg goed.
Wat wil je doen dan? Met oorlog ze verdrijven? Het eeuwige niet uitkomende dialoog aangaan?
Toe, stel eens wat voor.
pi_119384177
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:39 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat wil je doen dan? Met oorlog ze verdrijven? Het eeuwige niet uitkomende dialoog aangaan?
Toe, stel eens wat voor.
Hoezo? Heb jij echt niets beters te bieden dan? Dus dan is dit jouw conclusie? Dan maar niets doen? Goed plan man. Misschien moet jij er gewoon heen gaan. Dan is dit conflict zo afgelopen.
  † In Memoriam † maandag 19 november 2012 @ 14:44:50 #217
341203 3-voud
pi_119384277
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 14:42 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Hoezo? Heb jij echt niets beters te bieden dan? Dus dan is dit jouw conclusie? Dan maar niets doen? Goed plan man. Misschien moet jij er gewoon heen gaan. Dan is dit conflict zo afgelopen.
Wat stel je voor dan. Is dat zo moeilijk?
pi_119384325
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat stel je voor dan. Is dat zo moeilijk?
Ik stel voor dat ze jou naar dat gebied sturen.
  † In Memoriam † maandag 19 november 2012 @ 14:47:33 #219
341203 3-voud
pi_119384363
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 14:46 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik stel voor dat ze jou naar dat gebied sturen.
Je hebt dus niks beters.
pi_119384428
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je hebt dus niks beters.
Waar is dat zelfvertrouwen nu ineens gebleven? Wat een lage dunk over jezelf man.
  maandag 19 november 2012 @ 14:49:31 #221
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119384430
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zij begonnen de oorlog niet, de Joden gingen akkoord met het plan en begonnen meteen met land in te nemen. De Arabieren vielen in december pas aan, terwijl de Joden in mei/april al bezig waren met land afpakken.
En als dat niet waar is, dan verzin je wel wat anders, zeker?

Doe eens een bron voor deze walgelijke onzin?
pi_119384441
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je hebt dus niks beters.
Ik ben blij dat jij geen politicoloog of millitair genie in WOII bent. "Ach, de Duitsers zitten al in Oostenrijk, Polen, Frankrijk, Nederland en Belgie". "Laat maar zitten jongens, we gaan wel ergens anders heen.".
pi_119384476
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Je verovert het. Wat is daar zo moeilijk aan te snappen?

Elk verdomde land op deze aarde is veroverd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 19 november 2012 @ 14:50:43 #224
389409 Ali_Baas
Ik sta bekend als een rustige
pi_119384486

Iranian arms ship carries fresh, improved Fajar supplies for Gaza
DEBKAfile Exclusive Report November 19, 2012, 1:37 PM (GMT+02:00) Tags: Iran Gaza arms shipment Fajr-5 missiles smuggling Iran's Khark helicopter carrier posted in the Red SeaAn Iranian 150-ton freighter departed Bandar Abbas port Sunday, Nov. 18, with a cargo of 220 short-range missiles and 50 improved long-range Fajar-5 rockets for the Gaza Strip, debkafile’s intelligence sources report. The ship turned toward the Bab al-Mandeb Straits and the Red Sea.
The new Fajar-5s have a 200-kilo warhead, which packs a bigger punch than the 175 kilos of explosives delivered by the rockets in current use with the Palestinian terrorists in the Gaza Strip. To extend their range to cover the 85 kilometers from Gaza to Tel Aviv, Hamas removed a part of their payloads to make them lighter.

Tehran is sending the fresh supply of disassembled rockets to replenish the stocks its allies, the Palestinian Hamas and Jihad Islami, depleted in their round-the-clock attacks on Israel since Nov. 10. .

Bron:http://debka.com/article/(...)ar-supplies-for-Gaza
Op dinsdag 20 november 2012 20:41 schreef rakotto het volgende:
Ik verdedig het feit dat je spionnen die voor doden zorgen te executeren.
pi_119384504
RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 14:38:01 opnieuw is mediakantoor waar we soms werken (niet nu) geraakt. gebouw staat in de hens. #gaza reageer retweet
RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 14:49:50 er zou een islamitische militie in het gebouw op lagere etage zitten waar ons mediakantoor ook zit. op CNN net live beeld #gaza reageer retweet

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 14:52:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')